PDA

View Full Version : Overige Evenementen [Deel 5]

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Niels Tieman
12 augustus 2008, 18:41
[overig]

[spacer]

Alle informatie die niets met F1 te maken heeft kun je hier plaatsen, dus Fia Gt, WRC, DTM, F3 etc (behalve amerikaanse series die weer hier amerikaanse series hun eigen draadje hebben.)

[spacer]

http://forum.gamer.nl/attachment.php?attachmentid=47672&stc=1&d=1207567528

[spacer]

Vorige delen:

Overige Evenementen [Deel 4] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=75916)
Overige Evenementen [Deel 3] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=74745)
Overige Evenementen [Deel 2] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=72244)
Overige Evenementen [Deel 1] (Helaas verloren gegaan op het oude Gamer forum)

Bramzel
3 oktober 2008, 23:53
Morgen is Petit LeMans, de 10-uurs race op Road Atlanta. De kwalificatie is net afgelopen, en Peugeot heeft de pole op het laatste moment met 1 tiende afgesnoept van Audi. Het is het hele weekend al gemeen close tussen die twee, dus dat belooft veel goeds.

Trouwens, je moet opeens weer tot p18 scrollen om een GT tegen te komen! Aangezien het LMS seizoen is afgelopen pakken een hoop europese LMP teams Petit LeMans ook nog even mee.

Robert Saalmink
4 oktober 2008, 00:00
Inderdaad, zeer close en goed bezette LMP velden. Audi heeft hier nog nooit de winst hoeven laten. Vanaf 17u op MotorsTV trouwens :)

Bramzel
4 oktober 2008, 09:47
Hoppa. Er is dan wat gedreig voor nodig met verhuizen naar Den Helder, maar Zandvoort lijkt eindelijk een paar extra geluidsdagen te krijgen:

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=8774&rubriek=nat

Stefan van Renselaar
4 oktober 2008, 10:36
Hoppa. Er is dan wat gedreig voor nodig met verhuizen naar Den Helder, maar Zandvoort lijkt eindelijk een paar extra geluidsdagen te krijgen:

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=8774&rubriek=nat

Goed nieuws :)

Maar ik vind die mensen die daar dan ook bij het circuit gaan wonen gewoonweg dom, want dat circuit komt niet uit de lucht vallen, dat ligt er sinds 1948..... En dan klagen..... :rolleyes:

Darthwillie
4 oktober 2008, 11:40
Lekker raceweekend, DTM wagens gaan los op Le Mans,

Uitslag eerste training
1. Paul Di Resta Mercedes 1:30.284
2. Mattias Ekstrom Audi 1:30.366 + 0.082
3. Bruno Spengler Mercedes 1:30.475 + 0.191
4. Tom Kristensen Audi 1:30.497 + 0.213
5. Timo Scheider Audi 1:30.545 + 0.261
6. Jamie Green Mercedes 1:30.648 + 0.364
7. Martin Tomczyk Audi 1:30.705 + 0.421
8. Bernd Schneider Mercedes 1:30.966 + 0.682
9. Markus Winkelhock Audi 1:31.238 + 0.954
10. Alexandre Premat Audi 1:31.400 + 1.116
11. Mike Rockenfeller Audi 1:31.470 + 1.186
12. Oliver Jarvis Audi 1:31.481 + 1.197
13. Gary Paffett Mercedes 1:31.665 + 1.381
14. Christijan Albers Audi 1:31.886 + 1.602
15. Susie Stoddart Mercedes 1:32.099 + 1.815
16. Maro Engel Mercedes 1:32.109 + 1.825
17. Mathias Lauda Mercedes 1:32.241 + 1.957
18. Ralf Schumacher Mercedes 1:32.785 + 2.501
19. Katherine Legge Audi 1:32.943 + 2.659

Niels Tieman
4 oktober 2008, 11:55
Goed nieuws :)

Maar ik vind die mensen die daar dan ook bij het circuit gaan wonen gewoonweg dom, want dat circuit komt niet uit de lucht vallen, dat ligt er sinds 1948..... En dan klagen..... :rolleyes:

Het klagen is er ook al sinds 19nogwat dus zoveel loopt dat niet uit elkaar. Het is alleen makkelijker om landelijk te klagen en er en issue van te maken in deze tijd. De vader van mijn vriendin heeft zelfs nog geluids-tests gedaan in de jaren 70 met betrekking tot 'overlast' op Zandvoort.

Gelukkig heeft de plaatselijke politiek, op 2 partijen na, toegestemd met het aanblijven van Zandvoort als belangrijk circuit en publiekstrekker voor het dorp.

Nu hopen dat Zandvoort er iets uit weet te halen en bijvoorbeeld de Masters terug brengt naar de plaats waar het hoort!

cookie
4 oktober 2008, 13:39
iemand de IFM race op Monza gezien? Een wonder dat er geen doden zijn gevallen, 3 SC fases na grote ongelukken veroorzaakt door mensen op het gras te duwen. Vooral Norbert Siedler reed erg smerig, die mag van mij levenslang geschorst worden.

Stancke
4 oktober 2008, 14:07
Om via live-streaming wedstrijden te bekijken:
http://www.myp2p.eu/competition.php?competitionid=&part=sports&discipline=motorsports

Waarom? Eurosport valt in bepaalde delen van Belgie niet te ontvangen zonder betaaltelevisie en Motorsport TV is hier al geen sprake.:rolleyes:

DaMaster
4 oktober 2008, 14:08
Inderdaad, moet zeggen dat de UK Eurosport commentator redelijk gelijk had dat het echt gekkenwerk was en dat ze hem misschien beter konden stoppen.

Had jammer geweest voor van der Drift om zo het kampioenschap binnen te krijgen, maar als je zo gaat racen, ben je niet helemaal gezond.

Nu nog maar even afwachten of Siedler nog een penalty krijgt voor het cutten van chicanes en de plek niet terug geven.

Stancke
4 oktober 2008, 16:24
Seat neemt het voortouw met hun dieseltje in Monza en bezet de plaatsen 1-2-3-4 op de grid.

1. Muller SEAT LEON TDI 1:59:213
2. Tarquini SEAT LEON TDI 1:59:257
3. Gene SEAT LEON TDI 1:59:879
4. Rydell SEAT LEON TDI 1:59:963
5. Farfus BMW 320SI 2:00:039

cookie
4 oktober 2008, 17:18
de petit le mans race gaat zo beginnen, helaas moet ik hem voor het eerst in jaren missen want MotorsTV werkt niet meer bij mij. Vond wel deze link, livestream van de helm van een crewmember van corvette: http://nl.justin.tv/badboyvettes

Helaas kan ik nergens een normale stream van de race vinden (wheels op tvu is down)

Robert Saalmink
4 oktober 2008, 17:28
Zonde. Na twee ronden al een full course caution, en Alan McNish start nu NET pas met twee ronden achterstand uit de pits vanwege een crash in een eerdere sessie.

Live timing hier: http://www.imsaracing.net/2003/lt/ltc.html

Flying John
4 oktober 2008, 21:35
de petit le mans race gaat zo beginnen, helaas moet ik hem voor het eerst in jaren missen want MotorsTV werkt niet meer bij mij. Vond wel deze link, livestream van de helm van een crewmember van corvette: http://nl.justin.tv/badboyvettes

Helaas kan ik nergens een normale stream van de race vinden (wheels op tvu is down)

http://www.americanlemans.com/home/ALMSHome.aspx ;)

paulpeter
5 oktober 2008, 12:58
Eerste race op Monza zit er weer op van WTCC. Lekkere chaos bij de start. Thompson werd aangetikt en ging dwars over het gras. Hele achterveld rechtdoor zowat:laugh:

Coronel had een goede start vanaf p21 ofzo naar p9. Maar hij had niet echt de snelheid in z'n wagen.

Darthwillie
5 oktober 2008, 14:01
DTM start nu ook, het regent in le mans, alleen Ekstrom start met slicks want hij denkt dat het droog wordt:scared:

Stancke
5 oktober 2008, 14:01
De Superleague begint binnen enkele minuten.

Live-stream: http://superleagueformula.com/superleague/SF-Live/Online-broadcasting

Darthwillie
5 oktober 2008, 14:51
DTM race is echt heel leuk, het weer zit net tussen wel of geen regenbanden, er wordt nu gegokt. Di Resta krijgt als enige regenbanden terwijl Scheider op kampioensschaps positie met droogbanden rondtuft.

EDIT en door op regenbanden te gokken is DiResta voor Scheider gekomen:broem:

Robert Saalmink
5 oktober 2008, 14:57
Ja, de vorige DTM race was vermakelijk en deze barst van de strategische missers en toppers door de regen. Heerlijk.

Darthwillie
5 oktober 2008, 15:13
Echt een waanzinnig gevecht tussen Bernd Schneider en Timo Scheider, heel fair maar wel op de limiet. Als Schneider een beuk tegen Scheider had gegeven was dat voor Mercedes heel goed geweest, maar gebeurde niets!!!! :thumbup:

En maar 2 puntjes verschil tussen Scheider en DiResta voor de laatste race!

Sander Hogendoorn
5 oktober 2008, 15:26
Wat een afsnij festival daar zeg.. ze nemen allemaal de binnenkant van de curbstones en af en toe schiet iemand rechtdoor en wint 2 seconden maar geeft die gewonnen tijd niet terug, blijkbaar mag het van de wedstrijdleiding..

Bramzel
5 oktober 2008, 15:29
Ach, 't is DTM, die nemen het nooit zo nauw met de witte lijntjes.

Bramzel
5 oktober 2008, 16:15
WTCC Race 2 is ook voorbij, vermakelijke race waarin Seat weer een stap dichter bij het kampioenschap is gekomen.

Die commentator van Eurosport NL (is dat Bert Devies?) moeten ze overigens wel echt ontslaan, compleet geen kennis van zaken en de ene fout na de andere. Dit alles overgoten met een sausje van slechte grappen. Laat in vredesnaam Peter Baert dat commentaar leveren, die weet tenminste waar hij het over heeft.

Darthwillie
5 oktober 2008, 16:17
Het is vermakelijk als je ze 3 dik over het circuit ziet gaan, maar ik vind die races zo irritant kort. 9 rondjes doen ze in 18 minuten, als toeschouwer zie je de hoofdserie maar 36 minuten :innocent:

Nico Hulkenberg is trouwens F3 kampioen geworden :thumbup:

Stancke
5 oktober 2008, 16:26
Het is vermakelijk als je ze 3 dik over het circuit ziet gaan, maar ik vind die races zo irritant kort. 9 rondjes doen ze in 18 minuten, als toeschouwer zie je de hoofdserie maar 36 minuten :innocent:

Inderdaad, doodjammer anders zou die formule nog aantrekkelijker zijn...

Zijn ze trouwens niet verplicht om te pitten? Ik dacht dat dit wel zo was in de BTCC? (toch tijdens de lange race)

Stefan van Renselaar
5 oktober 2008, 16:28
Zijn ze trouwens niet verplicht om te pitten? Ik dacht dat dit wel zo was in de BTCC? (toch tijdens de lange race)

Nee, dit is het WTCC en daar hoef je niet te pitten. Race 1 en 2 zijn ook even lang.

Daniël
5 oktober 2008, 16:33
Leuke klapper in de Formule Master trouwens. Ik heb net de 2e WTCC race gezien, hele aardige race. DTM wordt niet op tv uitgezonden he?

[Edit]@Motorsports Weekend op Eurosport was er net een leuke mayhem in de 1e bocht in de Leon Cup @Monza.

Bramzel
5 oktober 2008, 16:39
Formula Master vond ik vrij kansloos, er werd daar echt onwijs vuil gereden. Actie is leuk, maar niet op die manier. D'r zaten daar echt een paar acties bij die mensen best hun licensies had mogen kosten, levensgevaarlijk.

Daniël
5 oktober 2008, 16:44
Ik zag net alleen een hele korte samenvatting. Vooral dat duwen in die snelle rechterknik was gewoon levensgevaarlijk inderdaad.

Robert Saalmink
5 oktober 2008, 17:00
DTM wordt niet op tv uitgezonden he?

DTM is op MotorsTV (slechte beeldkwaliteit) en op de ARD (scherp beeld) :)

Tim Wijen
5 oktober 2008, 19:17
Ik heb vandaag de Superleague Formula race bezocht op Zolder. Man, wat een kneiter hard geluid! Ik heb al veel race klasses bezocht maar wat geluid betreft overtreft dit alles! :D Voor 7,50 zeker de moeite waard.

Mark G.
5 oktober 2008, 19:19
Ik heb vandaag de Superleague Formula race bezocht op Zolder. Man, wat een kneiter hard geluid! Ik heb al veel race klasses bezocht maar dit overtreft alles! :D Voor 7,50 zeker de moeite waard.

Ik ben ook geweest, en het overtrof mijn verwachtingen. Alles zat netjes in elkaar, mooie auto's, leuke races. Enige nadeel vond ik dat er maar 1 supportklasse was.

Daniël
5 oktober 2008, 19:28
DTM is op MotorsTV (slechte beeldkwaliteit) en op de ARD (scherp beeld) :)

Mja, die ontvang ik beide jammer genoeg niet hier.

Shaddix
6 oktober 2008, 11:53
Ik ben ook geweest, en het overtrof mijn verwachtingen. Alles zat netjes in elkaar, mooie auto's, leuke races. Enige nadeel vond ik dat er maar 1 supportklasse was.

ja inderdaad, super league is een hele mooie klasse
maar ze hadden misschien in hun eerste jaar beter het weekend gedeeld met een serie die zen strepen al heeft verdient

cookie
6 oktober 2008, 13:37
ja inderdaad, super league is een hele mooie klasse
maar ze hadden misschien in hun eerste jaar beter het weekend gedeeld met een serie die zen strepen al heeft verdient

En op een andere dag in Zolder gereden dan de A1 op Zandvoort reed. ik had graag ook de superleague races bezocht, maar A1 krijgt voorang bij mij.

Hopelijk volgend jaar weer superleague in Zolder, op een mooie zomerdag ofzo (want in zo'n regen als gisteren wil ik nooit meer een hele dag zitten)

Kim Van Der Stichelen
6 oktober 2008, 18:49
Richard Westbrook is een held :thumbup:
Met een trage beschadigde Porsche 4 Ferrari 430's afhouden en winnen met een paar tienden verschil :thumbup:

Neo-242
6 oktober 2008, 19:59
Beetje off-topic misschien, maar ik vraag me af of hier mensen zijn die de TVR Sagaris al hebben zien rijden in de Dutch Supercar Challenge?
Ik vind de Sagaris helemaal te gek, en weet dat de Sagaris (2 zelfs) op de startlijsten staat van het DSC. Maar ik heb ze nog nooit zien rijden.
Heeft er iemand foto's van?

Bramzel
10 oktober 2008, 01:33
Potdikke. Treehuggers die voor rede vatbaar zijn? Die niet gelijk in foetushouding opkrullen bij het woord 'autosport'? Die ook naar andere zaken kijken dan alleen de groengele Roepie Roepie? Het moet niet gekker worden! (http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=8831&rubriek=int) Een fragment uit het bericht:

‘Extra inkomsten besteden voor natuur’
De Milieufederatie en Milieudefensie hebben berekend dat de A1GP de regio 25 miljoen euro aan extra inkomsten oplevert. Komen er meer topraces, dan loopt dat bedrag op. De milieupartijen vinden dat een deel van dat geld best besteed zou kunnen worden om een geluidswerend scherm rondom het circuit te zetten. Want extra racedagen voor het circuit in combinatie met een geluidsscherm rondom de baan, wordt door de milieumensen gezien als een win-win-situatie voor de autosport én natuur.

Robert Saalmink
10 oktober 2008, 09:04
Potdikke. Treehuggers die voor rede vatbaar zijn? Die niet gelijk in foetushouding opkrullen bij het woord 'autosport'? Die ook naar andere zaken kijken dan alleen de groengele Roepie Roepie? Het moet niet gekker worden! (http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=8831&rubriek=int) Een fragment uit het bericht:

Eerst die groene strepen op de banden in de F1, nu dit. Het is OF een complot, OF stiekem toch 1 april.......

Captain Slow
10 oktober 2008, 12:26
Albers mag zich bewijzen in American Le Mans Series
10 oktober 2008

Christijan Albers doet volgende week mee aan de seizoensfinale van de American Le Mans Series, op het circuit van Laguna Seca in Californië. De 29-jarige Nederlander zal met de Audi R10 TDI, waarmee hij eerder dit jaar nog een demonstratie gaf tijdens het DTM-weekend op het circuit van Zandvoort, rijden voor het fabrieksteam van Audi Sport Noord-Amerika.

"Ik ben enorm blij dat ik deze kans van Audi heb gekregen", vertelde Albers, die samen met de Italiaan Emanuele Pirro een rijderskoppel zal vormen. "Om met de Audi R10 TDI over Laguna Seca te mogen rijden, zie ik als een erg speciale beloning voor wat ik dit seizoen met Futurecom TME in de DTM heb gepresteerd. Ik hoop dat ik samen met Pirro de door Audi gestelde doelen kan verwezenlijken. Na zestien jaar in de autosport actief te zijn wordt dit een totaal nieuwe ervaring voor mij. Nog niet eerder heb ik met een sportscar geracet en nog niet eerder heb ik over Laguna Seca gereden."

Audi Motorsport-baas Wolfgang Ullrich: "We willen een verjonging doorvoeren in ons rijderkader voor de sportcars en Christijan Albers heeft dit jaar in de DTM een zeer goede indruk op ons gemaakt. Hij heeft absoluut de potentie om een zeer succesvolle sportscar-coureur te worden. Laguna Seca krijgt hij de eerste kans om zich te bewijzen."
bron+ gpupdate.nl

Nou, ben benieuwd

Bramzel
10 oktober 2008, 12:45
Fantastisch nieuws. Hiermee is gelijk het antwoord gegeven aan alle criticasters die zaten te zeuren over wat Albers toch in het DTM moest met die oude Audi. Nou, dit soort contacten op doen dus. Chapeau Albers & Co.!

Bram Van Der Stichelen
10 oktober 2008, 13:00
Nu is het wachten op de eerste brandstofslang grap :shifty:

Robert Saalmink
10 oktober 2008, 13:08
Ik heb me eerder vergist met Verstappen, maar (ook) in Albers zie ik geen Endurance coureur. Maar goed, laat hij maar eens bewijzen dat ik het mis heb. Mocht het een succes zijn dan zet het weer nieuwe deuren open, misschien niet bij Audi maar dan zeker bij andere teams.

Aan die grap kan ik je niet helpen: ik ben namelijk niet grappig :(

Bramzel
10 oktober 2008, 13:18
Ik heb me eerder vergist met Verstappen, maar (ook) in Albers zie ik geen Endurance coureur.

Want?

Stancke
10 oktober 2008, 13:48
Francois Duval voorlopig op de 3e plaats in de WRC Rally van Corsica! Hopelijk deze keer geen teamorders:rolleyes:

Darthwillie
10 oktober 2008, 13:56
Mooi dat al dat achteraan rijden inhet DTM dit resultaat heeft opgeleverd. Alleen al vanwege het feit dat hij zich niet te goed voelde om dit te doen gun ik het Albers van harte. :thumbup:

Robert Saalmink
10 oktober 2008, 14:09
Want?

Deels een gevoelskwestie, dat geef ik toe, maar ik heb dat nu eenmaal snel bij coureurs die hun 'oorsprong' hebben in de single seaters en nooit een race hebben gereden langer dan 90 minuten :)

Bij Jos had ik dat ook, ik vond hem in de F1 altijd nogal ongeduldig, niet bullet proof overkomen. Zijn licht ontvlambare karakter had daar ook een rol in ;) Ok, Albers heeft dat minder, is een wat rustiger type.

Heb jij in Albers altijd een endurance-coureur gezien?

Bramzel
10 oktober 2008, 14:17
Heb jij in Albers altijd een endurance-coureur gezien?

Albers is altijd op mij overgekomen als een rustig persoon, dus het zou mij niks verbazen als hij hoge ogen zou scoren in de Endurance racerij.

joostingh
10 oktober 2008, 14:28
Ik las het bericht ook net op internet en ik denk dat Albers dit wel gaat kunnen. Hij doet het (met zo'n oude auto) best goed en hij vecht tenminste. Dat mensen nu weer gaan zeggen dat hij zegt: maximum attack... tja das gewoon jammer.

Ik hoop dat hij het goed gaat doen want de snelheid heeft hij wel, op dit moment (en ook ten tijde van de F1) gewoon niet het materiaal.

Roel Bakker
10 oktober 2008, 14:31
Albers is altijd op mij overgekomen als een rustig persoon, dus het zou mij niks verbazen als hij hoge ogen zou scoren in de Endurance racerij.

Het enige probleem wat ik voorzie is dat hij geen goeie teamplayer is.
In de tijd dat hij bij minardi reed, lag hij ook overhoop met doornbos.

Maar wel een leuke kans voor hem..ik ben benieuwd.

Bramzel
10 oktober 2008, 14:39
Het enige probleem wat ik voorzie is dat hij geen goeie teamplayer is. In de tijd dat hij bij minardi reed, lag hij ook overhoop met doornbos.

Ik denk dat dat best meevalt. Vergeet niet dat je in de Enduranceracerij mét je teamgenoten racet, niet tégen.

Darthwillie
10 oktober 2008, 14:44
Verstappen lag altijd met de hele mensheid overhoop en ook dat is goed gekomen.:surrender: Albers is bloedje fanatiek, veel fanatieker dan veel mensen denken. Hij deed alles om een tegenstander te verslaan ook als dat zijn teamgenoot is. grote kans dat hij dat niet doet met iemand die met hem rijdt. Hij heeft dit jaar ook gedaan om in het audi programma te komen, dat gaat hij niet verpesten (hoop ik :innocent: )

Face the Slayer
10 oktober 2008, 14:54
Het enige probleem wat ik voorzie is dat hij geen goeie teamplayer is.
In de tijd dat hij bij minardi reed, lag hij ook overhoop met doornbos.

Maar wel een leuke kans voor hem..ik ben benieuwd.

Tja, twee Nederlanders tegelijk in de F1 komt niet vaak voor en ook nog eens bij dezelfde team, dan is enige vorm van frictie niet ondenkbaar.

Roel Bakker
10 oktober 2008, 15:09
Verstappen lag altijd met de hele mensheid overhoop en ook dat is goed gekomen.:surrender: Albers is bloedje fanatiek, veel fanatieker dan veel mensen denken. Hij deed alles om een tegenstander te verslaan ook als dat zijn teamgenoot is. grote kans dat hij dat niet doet met iemand die met hem rijdt. Hij heeft dit jaar ook gedaan om in het audi programma te komen, dat gaat hij niet verpesten (hoop ik :innocent: )

Het is niet te hopen dat zijn fanatiekisme(?:innocent:) gaat leiden tot egoisme! Maar inderdaad zoals bram al zei, in de endurance racerij rij je met je teamgenoot en niet tegen.

Neo-242
10 oktober 2008, 15:31
Jullie hebben toch maar mooi goeie rijders in deze klassen. Uit België stroomt er bijzonder weinig door.:rolleyes:

Darthwillie
10 oktober 2008, 15:40
dat is deels pech, er zijn de afgelopen jaren toch een aantal Belgische coureurs geweest die genoeg talent hadden om door te breken.

Shaddix
10 oktober 2008, 16:16
Jullie hebben toch maar mooi goeie rijders in deze klassen. Uit België stroomt er bijzonder weinig door.:rolleyes:

Er is tans nog hoop hoor
het ziet er naar uit dat D'ambrosio nog een jaartje GP2 zal rijden (Asia series staat al zo goed als vast), ik geef toe, hij is niet de beste rijder

maar we hebben beter, zo is er Frederic Vervisch die dit jaar kampioen werd in het Aziatisch F3 kampioenschap en daardoor een Formule 1 test krijgt tijdens de winterstop, ook won hij dit jaar het Duitse F3 kampioenschap met zo'n grote voorsprong dat hij zelfs niet in de laatste race zal deelnemen (om geld te sparen voor een zo goed mogelijk zitje volgend jaar)
vorig jaar werd hij 2e in dat kampioenschap, achter Carlo van Dam, maar zowel van Dam als Vervisch zette ene Vietoris (volges sommige een toekomstig F1rijder) in het middeveld.

en dan het jongste talent, Laurens Vanthoor, nu nog slechts 17 jaar, kwam recht uit de karts in een F3 terecht (ook Duits kampioenschap), en in zijn 1ste jaar in de F3 behaalde hij reeds 2 poles, 8 podiums en 1 overwinning, en ik zie er minstens nog 1 overwinning aankome volgende race (aangezien Vervisch, zijn grootste concurent niet mee rijdt).

Ook lijkt Bertrand Baguette in aanmerking te komen voor een GP2-zitje.

Dus zo pessimistisch zou ik het nog niet inzien;)

Bramzel
10 oktober 2008, 16:18
D'Ambrosio is toch wel een goed talent? Die werd toch heel overtuigend Formula Masters kampioen vorig jaar.

Darthwillie
10 oktober 2008, 16:24
Bas Leinders zou toch prima kunnen rijden in een aansprekende klasse.

Shaddix
10 oktober 2008, 16:27
doet die ook in de FIA GT G2 klasse
een eenzittercarriere zit er volgens mij voor hem niet meer in met zijn 33 jaar
en hij is ook vaste co-commentator voor rtbf..

Darthwillie
10 oktober 2008, 16:32
doet die ook in de FIA GT G2 klasse
een eenzittercarriere zit er volgens mij voor hem niet meer in met zijn 33 jaar
en hij is ook vaste co-commentator voor rtbf..
Damon Hill was 32 toen hij in F1 debuteerde ;)

Maar LMP1 of iets dergelijks zou hij moeten kunnen, ik had veel van zijn carriere verwacht eerlijk gezegd.

Stancke
10 oktober 2008, 16:35
WRC Corsica na SS4

1. Loeb
2. Hirvonen +20.5
3. Duval +23.4
4. Latvala +49.2
5. Atkinson +49.9
6. Solberg +53.5
7. Gardemeister +2.06.1
8. Tirabassi +2.11.3

Duval:thumbup:

Shaddix
10 oktober 2008, 16:37
Ja, dat van Damon Hill klopt, spijtig genoeg zijn de F1-tijden sindsdien serieus verandert, en niet alleen die van de F1, maar ook naar de lagere openwielseries, ik kan me niet inbeelden dat zo iets nog vaak gebeurd
buiten dan een klasse zoals de Superleague (die het voorlopig nog deels moet hebben van beroemde/ex-f1 rijders)

en dat van LMP, ja klopt, moet die zeker aan kunnen

Bas heeft in verschillende interviews al vermeld dat het budget zijn formule 1 cariere heeft genekt, en zo'n dinge zijn zeer spijtig

Shaddix
10 oktober 2008, 23:46
en zoals verwacht met Vervisch out, Laurens Vanthoor pakt zijn 3e pole positie in zijn nog o zo jonge cariere:

Oschersleben - ATS F3 Cup - Kwalificatie 1:

01. Laurens Vanthoor (Van Amersfoort Racing) 1:21.434
02. Sebastian Saavedra (HS Technik Motorsport) +0.196
03. Johnny Cecotto (HS Technik Motorsport) +0.676
04. Gerhard Tweraser (Neuhauser Racing) +0.874
05. Philipp Eng (Ombra Racing) +0.923
06. Max Nilsson (Swiss Racing Team) +1.111
07. Niall Quinn (Van Amersfoort Racing) +1.290
08. Rafael Suzuki (Performance Racing) +1.329
09. Esteban Gutierrez (Josef Kaufmann Racing) +1.532
10. Federico Leo (Ombra Racing) +1.594

dat ze die jonge maar eens in het oog houden:thumbup:

Bramzel
11 oktober 2008, 00:47
Bij de practice voor de Bathurst 1000km is er weer een coureur aan de dood ontsnapt:

YouTube - Bathurst 2008: Paul Weel & Chris Pither collide

Blijft toch een bloedlink circuit, hoe mooi het ook is.

Niels Tieman
11 oktober 2008, 09:38
Zo,dat team mag je ook een hoop aanrekenen zeg, geweldig communicatie moet dat geweest zijn...

Mooi circuit, maar inderdaad bloedlink met al die blinde bochten.

Robert Saalmink
11 oktober 2008, 12:49
Hij remt ook pas een paar meter voor die auto... hij zag hem echt laat! Gelukkig met relatief goede afloop.

Stancke
11 oktober 2008, 13:59
Wow, wat een crash... Had dit 10 jaar geleden gebeurd dan had dit anders kunnen aflopen...

Heb ik het nu goed gehoord dat er iemand in slaap is gevallen?

Face the Slayer
11 oktober 2008, 15:09
Wow, wat een crash... Had dit 10 jaar geleden gebeurd dan had dit anders kunnen aflopen...

Als ik me niet vergis werd een tijdje terug ook iemand op Bathurst vol in zijn flank geraakt nadat hij na een spin dwars op de baan stond.

De coureur in kwestie overleefde het niet.

EDIT: Was Mark Porter in 2006:

YouTube - Bathurst Crash 2006 #2

Flyer
11 oktober 2008, 22:54
Het was inderdaad een immense klap. Het zegt veel over de sterkte van de auto's en over de dosis geluk die je nodig hebt. Boris Said heeft gezegd dat hij veel respect heeft voor Bathurst en dat je als coureur met beide benen op de grond wordt gezet als je voor het eerst op Bathurst rijdt. Oh en hij zei ook dat als dit circuit in de States had gelegen het waarschijnlijk gesloten zou worden vanwege de veiligheid. Chicken shit die Yankees! :laugh::laugh:

Persoonlijk vind ik de Australische V8 Supercars al jaren een geweldige tak van de autosport. Net als in de States begrijpen ze dat het een sport is voor de fans.

Motors TV zendt de race trouwens live uit. :thumbup:

Bramzel
12 oktober 2008, 00:09
Oh en hij zei ook dat als dit circuit in de States had gelegen het waarschijnlijk gesloten zou worden vanwege de veiligheid.

Dan moet het wel héél dramatisch zijn in Bathurst, want als je ziet wat ze in Amerika allemaal toestaan...

MartijnV
12 oktober 2008, 01:26
Denk dat die opmerking veel te maken heeft met het verband USA - AUS.
V8 Supercars is een geweldig kampioenschap voor zolang het er nog is.
Ze willen wellicht de wagens veranderen meer richting het S2000 reg.

Dat zou doodzonde zijn, maar als je kijkt naar het aantal verwondingen/dode de laatste aantal jaren. Moet er wel iets veranderen

Captain Slow
12 oktober 2008, 19:57
Loeb heeft trouwens in Corsica gewonnen.
Hirvonen 2e door teamorders, hij zag op dag 2 een put over het hoofd wat een lekke band opleverde.
Ford heeft toen Duval en Latvala te laat aan de start laten verschijnen waardoor Hirvonen toch nog 2e werd.

Ik vind dit soort dingen echt te belachelijk voor woorden, die gast (Hirvonen) maakt zelf een fout door een putje over het hoofd te zien, daar moeten zijn teamgenoten niet voor boeten.
Hirvonen heeft nu 16 ipv 19 punten achterstand.

einde frustratie over dit soort teamorders

Bram Kocken
13 oktober 2008, 10:46
Zo,dat team mag je ook een hoop aanrekenen zeg, geweldig communicatie moet dat geweest zijn...

Mooi circuit, maar inderdaad bloedlink met al die blinde bochten.
En wat dan vanuit de marshalls?

Bij F1/WTCC/LMS zouden er direct een hoop gele vlaggen gezwaaid worden. Ik zie hier helemaal niks gebeuren, behalve dat de race gewoon doorgaat (de auto ervoor schampt de achterbumper ook nog eens)

RSRoy
13 oktober 2008, 11:26
Loeb heeft trouwens in Corsica gewonnen.
Hirvonen 2e door teamorders, hij zag op dag 2 een put over het hoofd wat een lekke band opleverde.
Ford heeft toen Duval en Latvala te laat aan de start laten verschijnen waardoor Hirvonen toch nog 2e werd.

Ik vind dit soort dingen echt te belachelijk voor woorden, die gast (Hirvonen) maakt zelf een fout door een putje over het hoofd te zien, daar moeten zijn teamgenoten niet voor boeten.
Hirvonen heeft nu 16 ipv 19 punten achterstand.

einde frustratie over dit soort teamorders

Ik als Ford liefhebber vond het ook een beschamende vertoning, zo verlies je echt kijkers en fans van de sport

Stancke
13 oktober 2008, 11:51
Ik hoop nu toch dat Duval een zitje te pakken krijgt voor volgend seizoen... Heeft zich toch al meermaals dit seizoen gemeten met de toppers...

CuqeBaqer
17 oktober 2008, 19:15
Vorige week bij de Tulpen Rally geweest tussen Putten en Barneveld. Was wel vet er was zelf een Porsche 911 die mee deed. Volgende week naar Zandvoort.

Stancke
18 oktober 2008, 12:12
Om 13u30 de GP van Estoril voor het Superleague Formula kampioenschap.
Live bekijken via hier (http://www.superleagueformula.com/superleague/SF-Experience/SF-TV/Online-broadcasting)

Darthwillie
19 oktober 2008, 09:04
beetje flauwe motogp race.
Je zag eigenlijk heel snel dat Rossi hem zou gaan winnen. Dit heeft hij al zo vaak gedaan, kijken waar de ander zijn sterke en zwakke punten heeft en dan hop,erop en erover.

Pedrosa tweede is toch wel heel knap als je bedenkt dat ze 3 races terug overstapten naar Bridgestone.

Stoner viel me tegen, aan het einde had hij bandenproblemen, maar ik heb bij hem toch het idee dat als zijn motor niet compleet naar zijn zin is, hij niet dat beetje extra kan geven

Zeepsop
19 oktober 2008, 10:54
Ja, de race was niet erg spannend inderdaad. Makkelijke overwinning voor Rossi, het leukste was nog dat Dovisiozo een podiumpositie te pakken kreeg.

cookie
19 oktober 2008, 13:20
Om 13u30 de GP van Estoril voor het Superleague Formula kampioenschap.
Live bekijken via hier (http://www.superleagueformula.com/superleague/SF-Experience/SF-TV/Online-broadcasting)

Race 1 is al afgelopen en was live op eurosport 2. Race 2 start om 15:00 uur.

Er was wel wat actie in de race, maar de belachelijk slechte TV regie schakelde telkens weg bij inhaalmaneuvres. Dit maakt de serie op den duur toch kapot denk ik, lijkt wel of er een aap op de regiseurstoel zit.

BMW_Power
20 oktober 2008, 18:36
Vorige week bij de Tulpen Rally geweest tussen Putten en Barneveld. Was wel vet er was zelf een Porsche 911 die mee deed. Volgende week naar Zandvoort.

ik was er minder blij mee, kmoest nu een heel eind omfietsen om op me werk aan te komen :P

waar heb je gekeken?

Robert Saalmink
21 oktober 2008, 15:18
Bernd Schneider gaat met pensioen (bron (http://www.autosport.com/news/report.php/id/71635)). Ik kan me bijna geen DTM races meer herinneren zonder Bernd, hij draait al een tijdje mee.

Schneider to retire after Hockenheim

Bernd Schneider will retire from racing after this weekend's DTM season finale at Hockenheim.

The 44-year-old Mercedes stalwart has won five DTM championships with the marque as well as one International Touring Car and one FIA GT crown. He also started nine grands prix between 1988 and 1990 for Zakspeed and Footwork.

His retirement at the end of the season has been rumoured since half way through the year when he won the race at the Nurburgring in July, but Mercedes finally confirmed today that he will no return to racing in 2009. Although he will stay on with the manufacturer as an ambassador.

"I've been active as a racing driver for more than 30 years and my aim has always been to continue racing for as long as I enjoy the sport and am still able to remain competitive," said Schneider. "The time to leave has now come and it gives rise to conflicting emotions.

"On one hand I'm sorry to be saying goodbye to the many friends I have made in motorsport, above all in the AMG, HWA and Mercedes-Benz teams. But on the other hand I'm looking forward to facing my exciting new challenges."

Schneider will work as a brand ambassador, instructor and test driver for Mercedes at the AMG Driving Academy.

"I see my decision to work for AMG following my career as an active racing driver as absolutely logical," said Schneider. "I was able to celebrate most of my victories in the AMG Mercedes team and now I'm looking forward to the new challenge."

Mercedes motorsport boss Norbert Haug added: "Bernd and Mercedes were partners on the track for 17 years - one of the longest and most successful partnerships between a driver and a brand in the motor racing world. Mercedes-Benz has much to thank Bernd for and he has put his stamp on the DTM like no other driver.

"He is also an example to many young drivers but for me he is also a friend, and one I will miss behind the wheel when there are races to be won."

Stancke
21 oktober 2008, 15:31
Damn, de Schumacher van het DTM die stopt als het ware. Jammer, was toch een icoon in DTM.

Darthwillie
21 oktober 2008, 18:59
het gerucht ging al een tijdje, en met alle respect voor Bernd was het ook tijd.
Een indrukwekkende carriere, in 1991 begonnen met DTM en meer kampioenschappen en overwinningen dan wie ook. Respect.

Vind dit een van zijn fraaiste wagens ook al is het geen DTM
http://www.bimmer.jp/minicars/mc358_CLKGTR.jpg

Bramzel
21 oktober 2008, 19:04
Zo hoort het, stoppen op je hoogtepunt :) Vind het niet jammer dat hij stopt, het zat er aan te komen en dan moet je het ook gewoon doen. Hij stopt op hoog niveau, waarvoor hij nog lang herinnerd zal worden.

CuqeBaqer
21 oktober 2008, 19:16
ik was er minder blij mee, kmoest nu een heel eind omfietsen om op me werk aan te komen :P

waar heb je gekeken?

Geen idee hoe het heet ik kom zelf uit Zeewolde. Het was bij een benzine pompje de weg op het kruispunt rechts, en en daar stonden een hoop mensen. Ook een hoop boeren op een aanhanger met bankstellen en veel bier. :thumbup:

speed9
22 oktober 2008, 12:06
Zo hoort het, stoppen op je hoogtepunt :) Vind het niet jammer dat hij stopt, het zat er aan te komen en dan moet je het ook gewoon doen. Hij stopt op hoog niveau, waarvoor hij nog lang herinnerd zal worden.jah beter dan nog 2 jaar door rijden en mischien 1 van je slechtste seizoens draaien
maar hij (ook wel vele andere) brachten DTM omhoog
hij verdient veel respect :innocent: eigelijk moet er een Team naar hem vernoemen worden (:) mischien wel Zijn eigen DTM team)

Robert Saalmink
23 oktober 2008, 12:31
Zoals altijd zijn ze niet bepaald zuinig met straffen uitdelen in Nascar:

Vickers and his team heavily penalised

Brian Vickers and his No. 83 team have been subject of heavy fines and penalties after officials found their car's body parts did not meet the rules, following an inspection at NASCAR's Technical Center after Sunday's race at Martinsville.

Officials found the exterior sheet metal body parts did not meet the specified minimum thickness according to the NASCAR Sprint Cup rulebook. This allowed the team to reduce the weight of each part, thus reducing the overall weight of the car.

The team's crew chief Kevin Hamlin and car chief Craig Smokstad have thus been suspended indefinitely by NASCAR, and Hamlin has been additionally fined US $100,000.

Brian Vickers has been also docked 150 points in the drivers' championship, which drops him two spots in the points from 15th place down to 17th. Car owner Dietrich Mateschitz was also docked 150 owner points.

The team issued a statement accepting the penalties and has already nominated Research and Development Manager Randy Cox as Hamlin's replacement for next weekend's race at Atlanta Motor Speedway.

"As a team we accept full responsibility for the infractions regarding the #83's Martinsville car and will not appeal NASCAR's ruling," said Frye. "This approach to racing is against the values of the Red Bull Racing Team, and the necessary steps will be taken to rectify the situation ensuring it does not happen again.

"It is a privilege to race in the NASCAR Sprint Cup Series and we are taking this penalty seriously. R&D Manager Randy Cox will assume the duties of interim Crew Chief on the #83 in Atlanta."

Vickers finished eleventh last Sunday at Martinsville Speedway.

Autosport

Ellu
23 oktober 2008, 13:11
In NASCAR worden door het seizoen heen wel vaker crewchiefs geschorst, zware maatregel maar wel rechtvaardig, zou de FIA eens naar moeten kijken:lol:.

o/t: Er is ook een Amerikaans draadje Robert:p

speed9
24 oktober 2008, 12:33
Zoals altijd zijn ze niet bepaald zuinig met straffen uitdelen in Nascar:
-
Autosportwaarom zo zware straf ? omdat alleen de bodem plaat niet klopt?
ag jah :) daar zijn ze wel ? fair-to-rule en niet corupt

Bramzel
24 oktober 2008, 13:18
waarom zo zware straf ? omdat alleen de bodem plaat niet klopt?

Nee, omdat ze te dun plaatstaal hadden gebruikt om zo lichter te zijn. Cheaten dus.

speed9
24 oktober 2008, 13:26
Nee, omdat ze te dun plaatstaal hadden gebruikt om zo lichter te zijn. Cheaten dus.en komen ze er nu pas achter (hoe lang gebruiken ze die dunne plaat staal) maar als je dun plaatstaal gebruikt moet er toch iets anders de auto op legime gewicht houde ?

Robert Saalmink
24 oktober 2008, 13:31
waarom zo zware straf ? omdat alleen de bodem plaat niet klopt?
ag jah :) daar zijn ze wel ? fair-to-rule en niet corupt

Lezen is ook een vak:

Officials found the exterior sheet metal body parts did not meet the specified minimum thickness according to the NASCAR Sprint Cup rulebook. This allowed the team to reduce the weight of each part, thus reducing the overall weight of the car.

speed9
24 oktober 2008, 13:33
Lezen is ook een vak:
:blushing: bram legde me al uit over dun plaat staal

Schumi rulezzzzz
25 oktober 2008, 12:50
Toevallig iemand die de F3 ES race gezien heeft en snapt waarom Vietoris in de uitloopronde al uit de uitslag geschrapt werd? Ook werden er DTP uitgedeeld voor "leaving the track". Onbegrijpelijk en geen idee waar dat geweest moet zijn.

Darthwillie
25 oktober 2008, 13:03
Hij was gediskwalificeerd na de kwalificaties,hij heeft beroep aangetekend en mocht racen, maar zijn plaats wordt alleen teruggegeven als het beroep wordt toegekend.

kwalificatie van de laatste DTM race
Pos Driver Car Time Gap
1. Mattias Ekstrom Audi 1:32.244
2. Paul di Resta Mercedes 1:32.284 +0.040
3. Timo Scheider Audi 1:32.492 +0.248
4. Jamie Green Mercedes 1:32.615 +0.371
5. Bernd Schneider Mercedes 1:32.680 +0.436
6. Bruno Spengler Mercedes 1:32.769 +0.525
7. Martin Tomczyk Audi 1:32.930 +0.686
8. Tom Kristensen Audi 1:33.005 +0.761
9. Mike Rockenfeller Audi 1:33.578 +1.334
10. Oliver Jarvis Audi 1:33.612 +1.368
11. Alexandre Premat Audi 1:33.737 +1.493
12. Gary Paffett Mercedes 1:33.742 +1.498
13. Christijan Albers Audi 1:33.770 +1.526
14. Maro Engel Mercedes 1:33.935 +1.691
15. Mathias Lauda Mercedes 1:34.459 +2.215
16. Ralf Schumacher Mercedes 1:34.499 +2.255
17. Susie Stoddart Mercedes 1:34.665 +2.421
18. Katherine Legge Audi 1:35.756 +3.512
19. Markus Winkelhock Audi no time

Leuk dat de twee titelkandidaten als 2e en 3e zijn gekwalificeerd.

Schumi rulezzzzz
25 oktober 2008, 20:39
Mijn gevoel zegt dat Di Resta alsnog kampioen gaat worden. Ben benieuwd, zal een spannend gevecht gaan worden.

Wel vreemd dat er nog geen uitspraak is over Vietoris, hoe gaan ze dat morgen doen met de startgrid. Start Renger als 7e, of Vietoris?

Sander Hogendoorn
26 oktober 2008, 09:14
Coronel wint de 2e race in Okayama :clap:

Flyer
26 oktober 2008, 10:04
Coronel wint de 2e race in Okayama :clap:

Mooi gedaan van Coronel. Hij hield Farfus mooi af in de laatste ronden. Er moet nu ondertussen toch een echt fabrieksstoeltje voor hem beschikbaar komen.

Daniël
26 oktober 2008, 10:40
Ik heb geen nagels meer over na die laatste rondjes! Erg gaaf van Coronel!

Bramzel
26 oktober 2008, 11:11
Mooi gedaan van Coronel. Hij hield Farfus mooi af in de laatste ronden. Er moet nu ondertussen toch een echt fabrieksstoeltje voor hem beschikbaar komen.

Dat gaat niet gebeuren, is allemaal politiek. Afgelopen seizoen hebben Coronel en de zijnen meer geld geboden dan Rydell meebrengt, en toch kreeg Rydell het stoeltje. Jammer maar helaas.

Races heb ik gemist, maar dit wordt zeker een gevalletje downloaden als ik dit zo lees :D

Schumi rulezzzzz
26 oktober 2008, 11:34
In de F3 ES stuitert de 1 na de andere er momenteel vanaf. Hoop zware crashes en veel SC situaties.

Btw, super prestatie van Tom!!

Robert Saalmink
26 oktober 2008, 13:28
Mijn gevoel zegt dat Di Resta alsnog kampioen gaat worden. Ben benieuwd, zal een spannend gevecht gaan worden.

Hier (http://www.touringcartimes.com/news.php?id=2859) is een samenvatting van de verschillende scenario's. Als je kijkt naar hun prestaties, dan zitten de verschillen pas in de aantallen 3e en 4e plaatsen. Ik verwacht een gave race.

Darthwillie
26 oktober 2008, 14:08
Ze schuwen het duwen en trekken niet in DTM, wat mij betreft zelfs af en toe over de grens heen. :thumbdown:

Albers mag ook terecht boos zijn :hammer:

Wel leuk dat het nu rechtstreeks tussen diResta en Scheider gaat.

Kim Van Der Stichelen
26 oktober 2008, 14:11
Ze schuwen het duwen en trekken niet in DTM, wat mij betreft zelfs af en toe over de grens heen. :thumbdown:

Albers mag ook terecht boos zijn :hammer:

Wel leuk dat het nu rechtstreeks tussen diResta en Scheider gaat.

Ekstrom mag wel een straf krijgen vind ik, no way dat manoeuvre in de harpin niet opzettelijk was.

Bramzel
26 oktober 2008, 14:11
Zijn ze al begonnen dan? Op TVGids.nl staat dat het pas om 15u begint?

Kim Van Der Stichelen
26 oktober 2008, 14:13

Ja om 14u ;)

Pit Stop penalty voor Ekstrom, zal Audi worst wezen.

Stop en Go zou voor iets zijn wat op de grid gebeurde lees ik?

Darthwillie
26 oktober 2008, 14:14

RTL zendt niet live uit, die gaan pas na MotoGP, ARD zend wel live.

Bramzel
26 oktober 2008, 14:15
Ah, op zo'n fiets. Fijn dat ze dat er even bij zetten...

Robert Saalmink
26 oktober 2008, 14:38
Altijd op ARD kijken, altijd live en perfecte beeldkwaliteit (dit in tegenstelling tot MotorsTV.....). Ekstrom is duidelijk de troef van Audi om Di Resta bij Scheider weg te houden deze race. Niet dom van ze, maar Ekstrom deed geen moeite dat te verbergen met zijn rijstijl in de eerste paar ronden...

Robert Saalmink
26 oktober 2008, 15:08
Wat heeft die Wolfgang Ullrich een mooi jaar zeg, na Le Mans nu DTM, prachtig. Als die man wil stoppen op zijn hoogtepunt, dan moet 'ie dat nu doen. Maar dat zal wel niet gebeuren.

Haug heeft op TV (terecht) kritiek op Ekstrom nu trouwens.

Darthwillie
26 oktober 2008, 15:11
Wat heeft die Wolfgang Ullrich een mooi jaar zeg, na Le Mans nu DTM, prachtig. Als die man wil stoppen op zijn hoogtepunt, dan moet 'ie dat nu doen. Maar dat zal wel niet gebeuren.

Haug heeft op TV (terecht) kritiek op Ekstrom nu trouwens.
volgens mij zei Ulrich daar dat ze ieder kampioenschap waar ze in mee gedaan hebben, gewonnen hebben :eek:

Sander Hogendoorn
26 oktober 2008, 15:24
Scheider :clap:

Audi :clap:

Race op zich was best saai (kwam ook door het commentaar, laatste race van het seizoen waar het beslist wordt maar dat viel niet op te merken uit de commentatoren :rolleyes:). Het vuurwerk kwam eigenlijk wat te laat ;)

En leuk voor de Duitsers dat ze weer een Duitse kampioen hebben:)

Atreidez
26 oktober 2008, 15:38
Net laatste wtcc race op eurosport zitten kijken :thumbup: Aanrader als je m nog niet gezien hebt! Nu dtm op rtl7..

RSRoy
26 oktober 2008, 15:59
De DTM race zelf viel me een beetje tegen. Di Resta kon niet dichtbij genoeg komen voor een echt gevecht helaas. Ook erg jammer van Albers, hij zat er goed bij dit keer.

Helaas hebt ik de WTCC races nog niet gezien, wil toch nog wel even die 2e race ergens vinden. Erg knap van Tom, ik zag het bij toeval op NOS teletekst staan, "Historische zege Coronel in WTCC" toen ik de tussenstand in het voetbal wou bekijken :)

Sander Hogendoorn
26 oktober 2008, 16:03
Argh, kan zelfs niet meer op online tv gidsen vertrouwen.. vanochtend al de 2e WTCC race gemist, en nu schijnt hij net weer uitgezonden te zijn terwijl dat niet gepland stond :angry:

Robert Saalmink
26 oktober 2008, 16:08
Ik las op touringcartimes dat Coronel op slicks voor en wets achter reed. Lijkt me een opmerkelijke keuze, maar het heeft wel gewerkt.

Face the Slayer
26 oktober 2008, 17:35
Dat ze in de eerste bocht van Hockenheim maar gauw weer een grindbak neerleggen, want er werd veelvuldig dik buiten de lijnen van het circuit zelf gereden.

Mark G.
26 oktober 2008, 17:39
Dat ze in de eerste bocht van Hockenheim maar gauw weer een grindbak neerleggen, want er werd veelvuldig dik buiten de lijnen van het circuit zelf gereden.

Hahah daar verbaasde ik mijzelf ook al over. Het is gewoon een verlenging van het rechte stuk geworden, volgens mij remmen sommigen niet eens meer af.

cookie
26 oktober 2008, 18:08
Ik las op touringcartimes dat Coronel op slicks voor en wets achter reed. Lijkt me een opmerkelijke keuze, maar het heeft wel gewerkt.

Dat zeiden de commentators ookal vanmorgen. WTCC races waren bijzonder goed vond ik, ze leken ook langer dan anders (door de regen waarschijnlijkà. Ze moeten de races voor volgend jaar iets langer maken, dat maakt het racen boeiender.

F3 euroseries was een crashfest, geluk dat er niemand zwaar gewond is geraakt. Zelfde gebeurde bij de laatste Formula master races op Monza, het lijkt wel of ze gewoon alles of niks gaan dat laatste weekend en zich niks aantrekken van een kapotte wagen meer of minder.

DTM doodsaai weer, na de start was het 2 ronden een beetje interesant maar daarna gebeurde er echt niks. Deze klasse heeft nog meer nood aan nieuwe reglementen dan de F1.

Robert Saalmink
26 oktober 2008, 18:57

Wat ze wel gedaan hebben, is dat rode vlak erin gemaakt. Ze mogen daar wijd gaan, maar ze moeten voordat ze bij het rode vlak zijn weer terug op de baan zijn. Dat lukte aardig zo te zien.

Flyer
26 oktober 2008, 20:14
Er was alleen een rood vlak geverfd waar men niet overheen mocht. Ik ben het overigens wel eens met jullie dat er gewoon een grindbak moet komen. Maar grindbakken behoren tot het verleden denk ik. Dat zijn de richtlijnen van de FIA tenminste.

Bramzel
26 oktober 2008, 20:47
Ze moeten die DTM coureurs gewoon eens op hun donder geven en wat strakker aan de lijn houden. Op LeMans word die eerste chicane ook al dapper genegeerd, als je daar niks van zegt dan blijven ze het doen natuurlijk. Maarja, heel DTM is momenteel een grote grap, dus dat kan er ook nog wel bij.

CuqeBaqer
26 oktober 2008, 21:03
Vandaag op Zandvoort geweest. Helaas dat de laatste swift cup race niet kon worden gereden in normale omstandig heden. Het was de donker/ laat om gewoon te kunnen racen. Wel kloote weer maar had paddock kaarten en kon droog op het dak staan. Heb geen fotos gemaakt met dit weer was te slecht om buiten te gaan staan met je camera.

Bramzel
26 oktober 2008, 21:14
Het zorgde in ieder geval voor aparte beelden:

http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2008/Nationaal/Swift%20Cup/7_Finaleraces_Zandvoort/480_swift_nachtrace2.jpg
Foto: Autosport.nl

Kim Van Der Stichelen
26 oktober 2008, 21:18
Gaaf zeg, beetje 24u gevoel :thumbup:

Stefan van Renselaar
26 oktober 2008, 21:20
Hoelaat was die race??? :blink: :huh1:

CuqeBaqer
26 oktober 2008, 21:51
kwart over 5 was de start.

Robert Saalmink
26 oktober 2008, 22:46
Ze moeten die DTM coureurs gewoon eens op hun donder geven en wat strakker aan de lijn houden. Op LeMans word die eerste chicane ook al dapper genegeerd, als je daar niks van zegt dan blijven ze het doen natuurlijk. Maarja, heel DTM is momenteel een grote grap, dus dat kan er ook nog wel bij.

Ik heb weinig onreglementairs gezien vandaag in die eerste bocht, zoals ik al zei: het rode vlak deed zijn werk. Dit jaar was het kampioenschap ook superclose, en de laatste paar races waren weer leuk om te zien, hoewel dat ook wel door de weersomstandigheden kwam. Begin van het seizoen was wel oersaai.

Bramzel
26 oktober 2008, 23:05
Ik ben gewoon geen fan van het huidige DTM. Teveel politiek, matige coureurs op belangrijke stoeltjes om foute marketing redenen (Ralf Schumacher, Susie Stoddart en Katherine Legge - ik heb niks tegen vrouwen in de sport, maar zij zitten puur in het DTM omdat ze tieten hebben, pure sexe-discriminatie) en tot slot ook nog eens nepautos (= niet gebaseerd op straatautos) met veel te veel rare vleugeltjes en fratsen. Nee, wil DTM mijn interesse weer wekken dan zal daar een hoop moeten veranderen...

Tim Wijen
27 oktober 2008, 10:01
Ik ben gewoon geen fan van het huidige DTM. Teveel politiek, matige coureurs op belangrijke stoeltjes om foute marketing redenen (Ralf Schumacher, Susie Stoddart en Katherine Legge - ik heb niks tegen vrouwen in de sport, maar zij zitten puur in het DTM omdat ze tieten hebben, pure sexe-discriminatie) en tot slot ook nog eens nepautos (= niet gebaseerd op straatautos) met veel te veel rare vleugeltjes en fratsen. Nee, wil DTM mijn interesse weer wekken dan zal daar een hoop moeten veranderen...

Dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik ben het met je eens wat betreft de rijders. Echter, deze zitten niet op belangrijke stoeltjes want ze rijden allemaal een wagen uit 2006/2007. Terecht als je het mij vraagt, want geen van hen heeft dit jaar laten zien een actuele wagen te verdienen.

Ik ben wel een groot fan van de DTM wagens. Lekker dikke wagens met mooie technologie. Ik vind het WTCC juist weer niks, of beter gezegd het s2000 regelement. Te langzaam en te lomp in mijn ogen. Wel speelt de aerodynamica een te grote rol bij de huidige DTM wagens. Dat zag je gisteren ook. Di Resta nadert per ronde met 4 tienden van een seconde, maar zodra hij in de buurt kwam van Scheider bleef het gat gelijk. Nee, doe mij wat dat betreft maar de DTM wagens van een jaar of 4/5 geleden. Dikke wagens met mooie technologie waarmee mooi geraced kan worden :)

YouTube - DTM 2002 A1-Ring Amazing Last Lap

Bramzel
27 oktober 2008, 10:07
Dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik ben het met je eens wat betreft de rijders. Echter, deze zitten niet op belangrijke stoeltjes want ze rijden allemaal een wagen uit 2006/2007. Terecht als je het mij vraagt, want geen van hen heeft dit jaar laten zien een actuele wagen te verdienen.

Dat zijn wel belangrijke stoeltjes, want ook met die wagens kan je je heel goed in de kijker rijden. Ik durf zelfs wel te zeggen dat de enige 'onbelangrijke' stoeltjes de 2 oude bakken van Futurecom zijn. Van Albers en Legge dus.

Ik ben wel een groot fan van de DTM wagens. Lekker dikke wagens met mooie technologie. Ik vind het WTCC juist weer niks, of beter gezegd het s2000 regelement. Te langzaam en te lomp in mijn ogen. Wel speelt de aerodynamica een te grote rol bij de huidige DTM wagens. Dat zag je gisteren ook. Di Resta nadert per ronde met 4 tienden van een seconde, maar zodra hij in de buurt kwam van Scheider bleef het gat gelijk. Nee, doe mij wat dat betreft maar de DTM wagens van een jaar of 4/5 geleden. Dikke wagens met mooie technologie waarmee mooi geraced kan worden :)

Prima, maar noem het dan geen DTM maar DPM. Deutsche Prototype Masters. De wagens van 5 jaar geleden waren net zulke prototypes als dat ze nu zijn, kijk maar naar die Audi's in het DSC. Doe mij de DTM wagens van een jaar of 20 geleden maar ;) BMW M3, Mercedes 190, Opel Omega, Audi V8. Pas dat concept toe op de hedendaagse Mercedes C63 AMG, Audi (R)S4, BMW M3 en Lexus IS-F en je hebt een fantastisch kampioenschap.

RSRoy
27 oktober 2008, 10:33
Doe mij de DTM wagens van een jaar of 20 geleden maar ;) BMW M3, Mercedes 190, Opel Omega, Audi V8. Pas dat concept toe op de hedendaagse Mercedes C63 AMG, Audi (R)S4, BMW M3 en Lexus IS-F en je hebt een fantastisch kampioenschap.

Je heb helemaal gelijk Bram. Natuurlijk mogen er meer spoilers en truukjes op en in de auto's zitten als wat het huidige WTCC gebruik. Maar het moet gewoon niet te ver doorgedreven worden.
Ben benieuwd wat ze daar in bij de organisatie gaan besluiten voor de komende jaren.

Bramzel
27 oktober 2008, 10:39
DTM zou het format moeten kopieeren van de SuperStar V8's uit Italie.

http://www.eurosuperstars.com/eng/default.asp

Robert Saalmink
27 oktober 2008, 14:25
Wat ze in het DTM dan wel weer leuk doen is zo'n finish van het seizoen, dat moet een gaaf gevoel geven als je wint:

YouTube - Zieleinfahrt von Scheider - DTM Finale Hockenheimring 2008

Erix
27 oktober 2008, 15:49
Da's altijd mooi bij de seizoensfinale. De onboard beelden waren trouwens ook mooi.

Robert Saalmink
27 oktober 2008, 16:11
Wijzigingen voor Le Mans voor de komende jaren (bron: planetlemans)

The new regulations: sustainable development

As was announced at Silverstone during the last weekend of the Le Mans Series (see article here) there will be a number of changes in the regulations as set by the ACO. Patrick Chaillou, the communications director of the ACO, went through them again.

- Saving of fuel: The Michelin Energy Endurance Challenge will be continued to try and make the sport as fuel efficient as possible. As the ACO: “If you want to win at Le Mans you have to make as many miles as possible, while you have to stop as less as possible, therefore consuming the least amount of fuel.”

- Biofuel: In 2008 all the participating teams in the 24 Hours will be using one sort of fuel, provided by Shell: V Power LM 24, containing 10% ethanol or V Power Diesel LM 24, the second generation BTL (Biomass-to-Liquids).

- Hybrid power: As confirmed at Silverstone the ACO will allow hybrid cars, like the Peugeot 908 HY, to race at Le Mans in 2009 outside the classification in 2009, before officially allowing them in 2010.

- Reduction of engine capacity: Like the Hybrid announcement this was also confirmed at Silverstone. From 2011 the engine capacity of the race cars will have to be reduced in order to bring down CO2 emissions and to decrease fuel consumption. LMP1 will in fact use today’s LMP2 engines, which will also mean a decrease in power and performance of the LMP1 cars.

- Pit stops: Another one we already heard at Silverstone. The number of mechanics allowed to change wheels on a car during a pit stopm will be reduced to two, this will add some time to the pit stop. The teams will also have to use a harder tyre compound in order to save tyres and therefore changes less tyres during the race.

- Noise reduction: At the moment the noise made by the cars at the Le Mans is measured at 113dB at 15 meters from the track. In the coming years the new limits will reduce noise to 112dB in 2009, 110dB in 2010 and possibly even futher in the years to come.

Kim Van Der Stichelen
29 oktober 2008, 22:34
Zondag afstemmen op VRT1, politieserie met éénmalig Kumpen en Longin met de C5R in in een rol als verdachten :innocent:

http://link.brightcove.com/services/player/bcpid155905698?bclid=164950297&bctid=626936392

Robert Saalmink
29 oktober 2008, 23:31
Zondag afstemmen op VRT1, politieserie met éénmalig Kumpen en Longin met de C5R in in een rol als verdachten :innocent:

http://link.brightcove.com/services/player/bcpid155905698?bclid=164950297&bctid=626936392

Ziet er leuk uit :)

Bramzel
31 oktober 2008, 10:15
De mooiste racewagen van het moment word nog mooier; Porsche is begonnen met het testen van de 2009-specificatie van de 997 GT3 RSR, hun GT2 wagen.

http://www.endurance-info.com/2008_Le_Mans/Estoril_Michelin_05.JPG

http://www.endurance-info.com/2008_Le_Mans/Estoril_Michelin_03.JPG

Opvallende wijziging is te vinden aan de neus, waar het gat tussen de koplampen is verdwenen, en vervangen door enkele louvres hogerop in de neus. Ook zijn er diverse kleine details veranderd, zo zijn de openingen aan de zijkanten van de achterbumper verdwenen en lijkt de onderkant van de achterbumper ook wat aangepast te zijn. De onderste helft van de voorbumper is ook weer verder doorontwikkeld. Het is allemaal nog wat lastig te zien door de zwarte wagen, maar ik kan weer een jaar tevreden blijven doorjuichen voor de edelkevers :D

Nog even het oude model ter vergelijking:

http://files.conceptcarz.com/img/Porsche/porsche_911-RSR_2008_01-1024.jpg

Bramzel
31 oktober 2008, 10:48
Ook gezien op Estoril: Prototypes met achtervleugels volgens de 2009 reglementen. Even wennen...

http://www.endurance-info.com/2008_Le_Mans/Estoril_Michelin_06.JPG

http://www.endurance-info.com/2008_Le_Mans/Estoril_Michelin_04.JPG

Bram Van Der Stichelen
31 oktober 2008, 11:49
wat een schitterende wagens blijven het toch die Porsches :thumbup:

CuqeBaqer
31 oktober 2008, 18:21
Die Porsche supercup auto waar ik toen aan gesleuteld heb, was zeg maar de witte van hierboven,damn wat een bak om te zien. Vond het echt geweldig dat ik onderdeel was van het team toen.

Bramzel
31 oktober 2008, 18:57
Die Porsche supercup auto waar ik toen aan gesleuteld heb, was zeg maar de witte van hierboven,damn wat een bak om te zien. Vond het echt geweldig dat ik onderdeel was van het team toen.

Tut tut, die witte hierboven is geen Supercup, ga je huiswerk eens doen ;) D'r zit nogal wat verschil tussen een Cup en een RSR.

Tim Wijen
1 november 2008, 01:28
Doe mij maar een Corvette c6r, of een Aston zoals hierboven afgebeeld:)

CuqeBaqer
1 november 2008, 11:59
Tut tut, die witte hierboven is geen Supercup, ga je huiswerk eens doen ;) D'r zit nogal wat verschil tussen een Cup en een RSR.

Kwa uiterlijk lijken ze best op elkaar. Maar bedoel maar het zijn gewoon dikke wagens om te zien vooral met deze chrome velgen van BBS.

Kim Van Der Stichelen
1 november 2008, 16:53
De Dunlop Sport Maxx Endurance Cup is het hele jaar al erg open geweest naar het publiek. Tijdens de 10u volgende week gaan ze nog een stapje verder:

De opdracht is héél eenvoudig.

• Kom op 8 november naar Circuit Zolder. Een inkomkaartje voor de ganse 10 Hours of Zolder, inclusief de Historics in het voorprogramma kost € 5 p/p. Kinderen onder de 14 jaar – gratis
• Alvorens je thuis vertrekt zorg je ervoor dat je iets “geels” bij je hebt. Regenscherm, vest, fluo vestje, trui, t-shirt, polo, vlag, enz…
• Begeef je naar de hoofdtribune aan start & finish tussen 9 en 12 uur. Start van de 10 Hours of Zolder om 11.40. Zoek de 2 Dunlop Promogirls op en laat hen je “geel” voorwerp zien. In ruil hiervoor krijg je een bon + het nieuwe Pro Drivers – Powered By Dunlop magazine. Breng je een vlag mee van een deelnemend automerk aan de DSMEC, dan ontvang je 2 deelnamebonnen.
• Vul deze bon in
• Bezorg hem in de urne aan de Dunlop Mechandising tent, naast het Dunlop Racing Café in de paddock voor 17.45
• Om 18.00 trekken we uit alle deelnemers een winnaar(s) die meteen een set (4 stuks) banden Dunlop Sport Maxx TT wint. Deze bon is 1 jaar geldig en in te ruilen voor om het even welke maat van banden.

Tijdens de warm up lap voor de start van de 10 Hours of Zolder gaan we allen op de banken staan en zwaaien we met ons gele voorwerp om de piloten aan te moedigen.

Alle foto’s betreffende de start en de geel gekleurde tribunes kunnen jullie dan vanaf maandag 10 november terugvinden op onze website www.dunlopendurancecup.be Kleed je zo origineel mogelijk in het geel en je komt zeker in beeld.

Dunlop voorziet 1 set Dunlop Sport Maxx per 1000 deelnemers. Vergroot dus je kansen om te winnen en stuur dit bericht door naar al je vrienden en kennissen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. De 10 Hours of Zolder is dé afsluiter van het autosportseizoen in België.

Veel plezier en hopelijk tot zaterdag 8 november op de gele Dunlop tribune.

speed9
1 november 2008, 17:56
De Dunlop Sport Maxx Endurance Cup is het hele jaar al erg open geweest naar het publiek. Tijdens de 10u volgende week gaan ze nog een stapje verder:

best wel coole actie :thumbup:dan zou je eigelijk geheel in Dunlop kleding moete lopen :laugh: met paarse schoenen

Bramzel
2 november 2008, 12:14
Interessant interview met Christijan Albers op TouringCarTimes.com:

http://touringcartimes.com/news.php?id=2891

Schumi rulezzzzz
2 november 2008, 12:23
Interessant interview met Christijan Albers op TouringCarTimes.com:

http://touringcartimes.com/news.php?id=2891

Zeker interessant. Het zou mooi zijn als CA in 2009 met een 2008 Audi kan gaan rijden en hier en daar wat races voor Audi met de Le Mans auto. Als hij in 2010 kan doorschuiven naar één van de 4 fabrieksauto's van Audi in het DTM zou dat mooi zijn. Het is maar de vraag hoe lang Kristensen nog doorgaat en hoe lang ze een hand boven het hoofd van Tomczyk houden.

Shaddix
2 november 2008, 14:39
nog mensen Superleague aan het volgen?

al 2 grote crashes, eentje met Doornbos

cookie
2 november 2008, 15:48
Die 2de race was de beste superleague race tot nu toe, niet door de crashes (spektakel is mooi meegenomen) maar er was echt een gevecht voor de overwinning dat pas in de laatste ronde beslist werd.

Domme move wel van Toccacello, even je spiegels checken voor je van lijn veranderd is wel handig. met dit als gevolg
http://www.kolumbus.fi/jj/pics3/Vallelunga_2008_Superleague_Formula_Race_2_01.jpg

tinyriconen
2 november 2008, 18:52
LFC zal wel Liverpool FC zijn. Ik had het mooier gevonden als ze in deze tabelletjes wat volledigere namen zouden gebruiken. Pittige crash btw.

DaMaster
3 november 2008, 00:44
Ach je went er redelijk snel aan, sommige namen kunnen ook wat aan de lange kant zijn zoals "BVB Borussia Dortmund".

Bramzel
5 november 2008, 18:43
Nieuwe fotos van de Chevrolet Cruze WTCC, de nieuwe wagen van Chevrolet voor 2009. Lekker dik bakkie, stukken mooier dan de oude. Ik blijf alleen van mening dat die dwarsbalk in de grille (waar het chevy logo op zit) iets te hoog zit. Als die gewoon in het midden had gezeten was de voorkant nog net even wat mooier in balans geweest:

http://touringcartimes.com/news/wtcc08110502.jpg

http://touringcartimes.com/news/wtcc08110501.jpg

Bron: TouringCarTimes.com

Mark G.
5 november 2008, 18:48
Nieuwe fotos van de Chevrolet Cruze WTCC, de nieuwe wagen van Chevrolet voor 2009. Lekker dik bakkie, stukken mooier dan de oude. Ik blijf alleen van mening dat die dwarsbalk in de grille (waar het chevy logo op zit) iets te hoog zit. Als die gewoon in het midden had gezeten was de voorkant nog net even wat mooier in balans geweest:

Bron: TouringCarTimes.com

Kijk! Dat ziet er al wat meer uit als een snelle auto.

Bram Van Der Stichelen
5 november 2008, 18:57
mooie wagen inderdaad. Alleen is dat balkje met het logo niet zo heel mooi gepositioneerd inderdaad :)

Bram Kocken
5 november 2008, 19:26
Ik krijg een onbestemd Honda Civic Hybrid gevoel bij die achterkant

RSRoy
6 november 2008, 12:13
Een kleine update over Jos Verstappen en komend seizoen.

(5/11/2008) Na het bijzonder succesvolle jaar met Van Merksteijn by Equipe Verschuur heeft Jos Verstappen zijn zinnen gezet op een vervolg van het LMS avontuur. "Ik vond het een geweldig jaar en wil heel graag in de Le Mans Series doorgaan", vertelt de snelle Limburger ons. De voor de hand liggende vraag is dan: Waar? Want Peter van Merksteijn heeft aangegeven het project niet voort te willen zetten.

"Het liefst rijd ik volgend seizoen in een LMP1 auto maar dan wel eentje die sneller is dan de Porsche." Die Porsche RS Spyder van Van Merksteijn by Equipe Verschuur blijkt iets lastiger te verkopen dan gedacht dus die staat er nog. "Het seizoen met Porsche, Van Merksteijn en Verschuur in de LMP2 klasse is geweldig goed bevallen dus misschien is dat ook nog wel een optie." Hebben Audi of Peugeot nog niet gebeld? "Als ik eerlijk ben denk ik dat een plaats bij Audi of Peugeot moeilijk wordt maar er is wel interesse van andere teams. Epsilon is daarvan de meest serieuze."

Epsilon Eskadi, een Spaans team dat afgelopen jaar voor het eerst een LMP1 auto inzette in de LMS, zou Jos graag achter het stuur zien zitten van hun door Judd aangedreven auto. "De resultaten van dit jaar waren nog niet zo indrukwekkend maar het is wel een heel serieus project waar goede mensen voor zijn aangetrokken", gaat Jos verder. Het team is inderdaad opgebouwd rondom een aantal bekende namen. Joan Villadelprat heeft de dagelijkse leiding bij Epsilon. De Spanjaard, die meer dan 30 jaar ervaring uit de Formule 1 meebrengt, werkte voor McLaren, Ferrari, Tyrrell en Prost Grand Prix. Jos kent Villadelprat nog uit zijn tijd bij Benetton.

Maar ook de naam Sergio Rinland doet wellicht een belletje rinkelen. Deze Argentijn, die ervaring op deed bij Williams, Brabham, Benetton, Sauber en Arrows, heeft de Epsilon LMP1 auto ontworpen. Jos: "Sergio Rinland is een hele goede ontwerper. De nieuwe auto zou in de windtunnel al veel meer downforce hebben dan afgelopen jaar. Maar dat moet ik eerst zelf zien en testen. Het team wil de auto in december klaar hebben, dus dan zullen we eens kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Ook uit het feit dat ze een nieuwe fabriek hebben gebouwd, blijkt wel dat ze het serieus aanpakken."

"Ik wil wel in een competitieve wagen zitten", laat Jos ons vastberaden weten. "Ik heb bewezen ook met LMS-auto's hard en constant te kunnen rijden. Nu is het aan hen om een goede en betrouwbare auto neer te zetten."
Hoe concreet is het op dit moment? "Laat ik het zo zeggen. Er is in ieder geval contact en wederzijdse interesse. Maar voor nu houd ik alle opties open want we hebben nog de tijd om tot een beslissing te komen."

bron: verstappen.nl

Bramzel
6 november 2008, 16:36
Als de Epsilon volgend jaar net zo betrouwbaar is als dit jaar gaat Verstappen daar gillend wegrennen ;) Aan de andere kant was het een brandnieuw team, er zitten zeker mensen die verstand van zaken hebben en ook financieel zit het goed in elkaar.

Bram Van Der Stichelen
8 november 2008, 22:47
eerste paar foto's van de 10u van Zolder vandaag :)

http://img340.imageshack.us/img340/9568/img8417borderaq1.jpg

niet helemaal scherp, maar ik vond hem toch leuk :p
http://img340.imageshack.us/img340/4250/img8558borderfv0.jpg

http://img340.imageshack.us/img340/3746/img8634borderhb6.jpg

http://img340.imageshack.us/img340/3876/img8697bordercb2.jpg

http://img505.imageshack.us/img505/7906/img9072borderip2.jpg

http://img505.imageshack.us/img505/7452/img9108borderlu7.jpg

http://img505.imageshack.us/img505/2231/img9264borderrb0.jpg

http://img525.imageshack.us/img525/7971/img9767bordersk1.jpg

Zelf Bernie Ecclestone was er :blink:

http://img525.imageshack.us/img525/3579/img9818bordernz9.jpg

http://img525.imageshack.us/img525/5227/img9828borderiq3.jpg

http://img404.imageshack.us/img404/9828/img0022borderub1.jpg

Kim Van Der Stichelen
8 november 2008, 22:57
paar foto's van de 10u van Zolder. 's morgens lag de baan nat en vettig, wat een paar leuke spins en drifts opleverde van de Historic's.
Bij de start van de eigenlijke 10u was de baan al opgedroogd, en de herfstzon gaf niet onaardige temperaturen van 13°C. Maar later koelde het erg af, nachtaces in November is maar frisjes ;)

De Historics waren een erg leuke race op de vettige baan.
http://i37.tinypic.com/316ow2g.jpg

Heerlijk herfstzonnetje.
http://i38.tinypic.com/20h8psp.jpg

Op weg naar de overwinning.
http://i33.tinypic.com/o6dvl5.jpg

We beginnen licht te verliezen, dus even alles op de camera manueel doen en pannings schieten.
http://i35.tinypic.com/wlaot4.jpg

Het laatste beetje licht, we gaan richting nacht. (En de Ginetta rijdt nog!)
http://i33.tinypic.com/2z9kvh1.jpg

Het is officieel donker, maar het tempo blijft hoog.
http://i33.tinypic.com/aurl2.jpg

Robert Saalmink
9 november 2008, 00:18
Smakelijke foto's heren!

Bramzel
9 november 2008, 13:29
Carlo van Dam blijft lekker gaan in Japan: hij heeft Pole gepakt in de GT300 klasse van het SuperGT op Fuji.

Hij was zichtbaar intens gelukkig met zijn Pole Position:

http://www.endurance-info.com/2008_SUPER_GT/09_Fujiq_polemen.JPG

;)

Dennis
9 november 2008, 13:55
Carlo van Dam blijft lekker gaan in Japan: hij heeft Pole gepakt in de GT300 klasse van het SuperGT op Fuji.

Hij was zichtbaar intens gelukkig met zijn Pole Position:

http://www.endurance-info.com/2008_SUPER_GT/09_Fujiq_polemen.JPG

;)

Carlo was de tweede van links toch?

Peter
9 november 2008, 13:57
Carlo was de tweede van links toch?

nee joh, de tweede van rechts toch? :p

CuqeBaqer
9 november 2008, 15:33
Dat meen je toch niet serieus Peter ? Het was als grap bedoeld.

Daniël
9 november 2008, 15:37
Peter was net zo niet-serieus bezig denk ik Ray. ;)

Peter
9 november 2008, 15:40
Nee hoor, ik dacht echt dat Carlo van Dam een kleine bruine japanner was... :rolleyes:

:lol:

Bram Van Der Stichelen
9 november 2008, 16:28
nog een paar :)

http://img340.imageshack.us/img340/5264/img9690borderdf8.jpg

http://i37.tinypic.com/65n7s3.jpg

http://img340.imageshack.us/img340/789/img9719borderhl9.jpg

http://img340.imageshack.us/img340/3298/img8602borderap0.jpg

http://img120.imageshack.us/img120/536/img8945borderah8.jpg

http://img120.imageshack.us/img120/2083/img9004borderpn6.jpg

http://img120.imageshack.us/img120/1200/img9507borderub1.jpg

http://img120.imageshack.us/img120/5792/img9567borderet0.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/990/img9685borderqd1.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/7931/img8658borderxh4.jpg

De Speedlover porsche in goede tijden...
http://img227.imageshack.us/img227/1938/img8701borderys1.jpg

.. en in slechte tijden :(
http://img66.imageshack.us/img66/8651/img9761borderyh3.jpg

CuqeBaqer
9 november 2008, 21:53
Nee hoor, ik dacht echt dat Carlo van Dam een kleine bruine japanner was... :rolleyes:

:lol:

RÉCARDO BRUINS is ook niet echt doorsnee Nederlander kwa uiterlijk. Alleen bij Deze foto zag je duidelijk ook de Nederlandse vlag op zijn overal.

Btw dit is Récardo Bruins :

http://94.100.113.203/104150001-104200000/104182601-104182700/104182636_5_Pyef.jpeg

Darthwillie
14 november 2008, 22:18
Carlo van Dam staat trouwens op pole voor de F3 race in Macau, knappe prestatie!

MartijnV
14 november 2008, 23:01
Zeker knappe prestatie, maar weet iemand waarom Nico Hülkenberg niet rijdt in macau?
Heeft iemand trouwens al beelden gezien van de scooterraces in macau.
Die gasten hebben toch ergens iets los hangen.

Darthwillie
14 november 2008, 23:06
Hulkenberg test de GP2 wagen, vind hij belangrijker.

Kim Van Der Stichelen
14 november 2008, 23:47
op www.fiagt.com kun je nu voten voor foto van het jaar, er staan echt een paar schitterende platen bij :)

Dennis
15 november 2008, 11:02
Ik ga voor nummer 18. Alleen even die lens flare eruit photoshoppen en en mag ie hier zo aan de muur.

Schumi rulezzzzz
15 november 2008, 11:22
Over Macau gesproken, staat Carlo van Dam kansrijk op pole position, maakt hij een slechte start, rijdt z'n band lek en komt de als 7e gestartte Renger vd Zande tegen, waarna ze er beide in de eerste ronde uitliggen. Het zal eens een keer goed gaan met de Nederlanders in de internationale autosport, ongelofelijk dit...

http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2008/11/Macau%202%20RX%20500.jpg

http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2008/11/Macau%203%20RX%20500.jpg

cookie
15 november 2008, 11:47
Die F3 races worden meestal in ronde 1 beslist, wie niet crasht en eerste ligt wint meestal. Morgen zend MotorsTV trouwens alle races uit vanaf 15:00 uur :thumbup: WTCC niet natuurlijk, dat is live op eurosport.

Shaddix
15 november 2008, 12:29
Vanthoor had een hele mooie race in de F3 :thumbup:
van 26 naar 12 is best knap voor de jongste rijder in de F3 GP van Macau, in een RC Motorsport bolide :innocent:

Schumi rulezzzzz
16 november 2008, 11:31
Opzich is de 5e plaats van Renger die van achteraf kwam ook niet bepaald slecht te noemen. Jammer dat hij niet vooraan meedeed, net als Van Dam.

Shaddix
16 november 2008, 12:59
van Dam heeft het tot twee maal toe verpest voor zichzelf
ik vind wel dat hij in van der Zande zijn meerdere moet zien, van der Zande blijft cooler lijkt me

en Vanthoor, foutloos weekend en een hele knappe 6e plaats, wat met zijn wagen zeker geen makkie zal zij geweest

Schumi rulezzzzz
16 november 2008, 13:35
Carlo van Dam was de snelste man in Macau, alleen heeft hij alles verprutst met zijn start op zaterdag, anders had hij beide races van start tot finish gedomineerd denk ik.

Shaddix
16 november 2008, 14:59
van Dam reed al weer in de top 10 toen hij crashte, en dat hij van achtere moest starten was wel door zijn eigen fout

Bramzel
16 november 2008, 15:07
Van Dam heeft alleen de 1e race verpest voor zichzelf, de 2e race was hij heel goed onderweg. Dat er dan voor je iemand spint die je niet kan ontwijken is niet jouw schuld.

cookie
16 november 2008, 18:43
Vanthoor uiteindelijk 6de geworden, erg knap. Ken hem eigenlijk niet maar toch een rijder om in de gaten te houden.

F3 race was wel spectaculair, helaas erg slecht in beeld gebracht zoals we gewend zijn van races in Azie. WTCC was niet veel aan, enkel de laatste 2 ronden van race 2 waren interesant.

Neo-242
16 november 2008, 20:07
Vanthoor is al een heel seizoen erg sterk bezig in de F3. Jammer dat zo'n talent niet meteen wordt opgepikt door grotere teams...

F1-gast
17 november 2008, 18:34
Gister redbull knock out geweest was echt geweldig !

Robert Saalmink
20 november 2008, 00:32
De MotoGP wil de invloed van electronica verminderen. Ik wist niet eens dat er zoveel in zat trouwens, zoals je ze soms ziet driften, maar toch :D

Bike electronics set to be restricted

Carmelo Ezpeleta, head of MotoGP commercial rights-holder Dorna, has hinted that the next major regulation change will be to decrease the importance of rider aid electronics in the championship.

MotoGP is introducing a single tyre supplier next year in a bid to reduce speeds and improve the racing, but many riders have also called for limitations on electronics, as they believe systems like traction control are harming the spectacle and making the MotoGP machines too easy to handle.

Although Ezpeleta warned that there would be no changes in the short-term, he confirmed that rider aids were the next topic on the agenda now that the tyre regulations were fixed.

"We need to get down to discuss it, as it's been done in every motor racing series," he told Motosprint.

"I've asked the manufacturers to look for a solution, to start talking, but we won't see anything in 2009. We'll need more time.

"However, regulating electronics will be the next step."

He denied that the current regulations had made recent seasons less exciting, though, and insisted that the 2008 battles between Valentino Rossi, Casey Stoner and Dani Pedrosa had been an excellent advert for MotoGP.

"2008 has been a great championship: Valentino, Casey and Dani did incredible things," said Ezpeleta.

"It must not be thought that Valentino won easily, he made incredible efforts and he won thanks to his genius. And he has shown his genius to the entire world, so this is a spectacle of the highest level. You only need to remember the Laguna Seca race...

"This was a season where Valentino's strategy counted a lot, and he won because he put Stoner under pressure. And if we add to this Pedrosa, who until mid-season was ahead, the level this year was extremely high. So the title for us has extraordinary value."

Ezpeleta is also confident that the Bridgestone control tyres will improve the racing next year, especially after the successful first tests of the new rubber at Valencia earlier this month.

"Looks like the control tyre is becoming less scary now," he said.

"I've spoken to the riders, and they've all told me they're satisfied. I really think everything will be fine.

"I have lots of confidence in the control tyre, also in order to see the riders closer to each other and to see races with more overtaking.

"So I expect the control tyre not only to reduce costs, but also to improve the spectacle."

He also confirmed that the compounds used in the Valencia test would be retained for 2009.

"If there should be conditions where we need to make some adjustments, then we'll do them for sure, but in general the regulation is the one experimented at Valencia," Ezpeleta said.

Autosport.com

Darthwillie
20 november 2008, 01:12
traction control :thumbdown: er was ergens tijdens de Laguna Seca race een stukje waar je de rem en gas invoer van zowel Stoner als Rossi zag, Rossi speelde met het gas, Stoner was echt aan/uit, het zegt ook wel wat dat ze een electronische instelling wijzigde en opeens Stoner weer op kop lag.

MartijnV
20 november 2008, 10:44
Inderdaad rossi maakte veel minder gebruik van de TC dan stonner. Tijdens de TT in Assen viel me dit ook op.
Stonner geeft halverwege de bocht vol gas en je hoort gewoon de elektronica werken.

joostingh
20 november 2008, 11:08
Moet wel zeggen dat die race in lacuna seca echt er 1 was waarbij ik op het puntje van mijn stoel zat. Net zoals de TT van 2007. MotoGP blijft gewoon erg leuk om naar te kijken :D:D

Bramzel
20 november 2008, 11:43
Rahal-Letterman heeft zijn eerste M3 binnen en is met testen begonnen. Een schitterende wagen, de GT2 klasse van het ALMS begint echt een van de mooiste GT series te worden (als die het al niet was). Met de continue uitbreiding van GT2 en het uitblijven van nieuwe wagens voor GT1 lijkt die klasse dan ook ten dode opgeschreven.

http://www.endurance-info.com/2008_ALMS/2009_Test_RoadAtlanta_BMW.jpg
foto: endurance-info.com

Robert Saalmink
20 november 2008, 11:57
Zeker, strakke bak. De rijders waren al eerder bekend gemaakt (http://www.planetlemans.com/2008/11/17/auberlen-and-hand-confirmed-at-rahal-letterman/).

Hij is wel op een flink aantal punten aangepast t.o.v. de productie versie, o.a. de hele voorkant, spiegels, en de uitlaten aan de zijkant:

http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/bmw_m3.jpg

RSRoy
20 november 2008, 11:58
Ik wist niet dat je ook een BMW Escort had ;)

joostingh
20 november 2008, 13:11
Zeker, strakke bak. De rijders waren al eerder bekend gemaakt (http://www.planetlemans.com/2008/11/17/auberlen-and-hand-confirmed-at-rahal-letterman/).

Hij is wel op een flink aantal punten aangepast t.o.v. de productie versie, o.a. de hele voorkant, spiegels, en de uitlaten aan de zijkant:

http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/bmw_m3.jpg

Vind de proto mooier maar ook die nu rijd is erg leuk!

Bramzel
21 november 2008, 12:09
De layout van het stratencircuit voor de WTCC race in Marokko volgend jaar is ook bekend:

bron: http://www.touringcartimes.com/news/wtcc08112102.jpg
TouringCarTimes.com (http://www.touringcartimes.com)

Ziet er best fraai uit, vrij ongecompliceerd. Hopelijk zorgt het voor goede raceactie. Een kennis van me vergeleek het al met de Norisring, wat ook een vrij simpel en ongecompliceerd circuit is maar dat wel altijd voor enorm goeie races zorgt.

En over circuits gesproken: Het FIAGT Circus is in Argentinie neergestreken op het werkelijk adembenemende circuit van Potrero de los Funes. Naar mijn mening het mooiste nieuwe circuit van de afgelopen jaren:

http://fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=3&key=7884&season=2008&event=10&size=3&rnd=true

http://fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=13&key=7899&season=2008&event=10&size=3&rnd=true

http://fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=15&key=7901&season=2008&event=10&size=3&rnd=true

Meer fotos: http://gallery.me.com/jccommunications1#gallery

Sander Hogendoorn
21 november 2008, 12:45
Zien er allebei goed uit :)

Bram Van Der Stichelen
21 november 2008, 14:22
het nieuwe argentijnse circuit ziet er idd adembenemend uit. Schitterend.

Dr.Nono
21 november 2008, 14:43
http://fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=13&key=7899&season=2008&event=10&size=3&rnd=true

Holy crap... :drool::love:

RSRoy
21 november 2008, 15:08
Mooie foto's van dat circuit in Argentinië!

cookie
23 november 2008, 16:18
2de superleague race vandaag was wel leuk, aardige gevechten en inhaalacties terwijl er in race 1 amper iets gebeurde. Craig Dolby reed weer erg goed en heeft de meeste mensen ingehaald. Ook een fameuze crash van Max Wissel die achterop iemand reed die de pit inwilde en zo gelanceerd werd en zonder af te remmen frontaal in de bandenmuur klapte.

Hopelijk volgend jaar meer teams en betere circuits voor dit kampioenschap, Spa of Monza bijvoorbeeld. Ook graag een profesioneel TV team dat de races gaat verslaan, want diegene die het nu doen filmden voorheen alleen maar voetbal matchen ofzo aan de kwaliteit van de uitzendingen te zien.

Kim Van Der Stichelen
23 november 2008, 16:30
Om 17u15 start de FIA GT op het circuit van San Luis in Argentinië. Het belooft een spannende race te worden, de tijden worden sneller en sneller, en ik zou er niet van staan kijken als ze straks sneller gaan als in de quali.

Alles is live te volgen vanaf 17.15 op www.gt1live.tv , met beeld èn commentaar op de site :)

Mathijs
23 november 2008, 17:12
Om 17u15 start de FIA GT op het circuit van San Luis in Argentinië. Het belooft een spannende race te worden, de tijden worden sneller en sneller, en ik zou er niet van staan kijken als ze straks sneller gaan als in de quali.

Alles is live te volgen vanaf 17.15 op www.gt1live.tv , met beeld èn commentaar op de site :)

Nice! Thnx Kim!

Sander Hogendoorn
23 november 2008, 17:13

Wow, thx :)

Tim Wijen
23 november 2008, 17:32
Wow, thx :)

Hij doet het niet bij mij :huh1:

cookie
23 november 2008, 17:39
Duitse satellietzender DSF is het ook live aan het uitzenden. Wel een gevaarlijk baantje, toeschouwers vlak achter de omheining, geen gaten voor rijders om door te kruipen.

Kim Van Der Stichelen
23 november 2008, 19:23
Drama in Argentinië!
Pk wint voor Hezemans, maar Hezemans rijdt bij Longin achterop in de uiloopronde waardoor Longin de Saleen moet parkeren!

Darthwillie
23 november 2008, 19:25
Drama in Argentinië!
Pk wint voor Hezemans, maar Hezemans rijdt bij Longin achterop in de uiloopronde waardoor Longin de Saleen moet parkeren!

rare actie was dat :blink: ik hoop dat het kwam door die achterblijvers en niet expres was

Kim Van Der Stichelen
23 november 2008, 19:28
rare actie was dat :blink: ik hoop dat het kwam door die achterblijvers en niet expres was

Longin zei dat hij niet wist dat hij gefinisht was en gewoon doorreed op snelheid. Wat Hezemans dan deed weet ik niet.

cookie
23 november 2008, 20:43
Het was slecht te volgen doordat de regiseur het noorden volledig kwijt was in die laatste ronden (de superleague regiseur zat daar ook denk ik). Even wachten op nieuws over wat er exact gebeurde daar.

Neo-242
23 november 2008, 20:47
Beide rijders hadden de finishvlag niet gezien :lol:

Bram Van Der Stichelen
23 november 2008, 20:56
Het was slecht te volgen doordat de regiseur het noorden volledig kwijt was in die laatste ronden (de superleague regiseur zat daar ook denk ik). Even wachten op nieuws over wat er exact gebeurde daar.

kan je het kwalijk nemen? Eerst zag je de prospeed porsche van de baan gaan met de SKy ferrari, en dan plots de winnende saleen die in de muur gaat. Het is niet altijd makkelijk om een keuze te maken.

Darthwillie
23 november 2008, 21:06
Moet wel zeggen dat die race in lacuna seca echt er 1 was waarbij ik op het puntje van mijn stoel zat. Net zoals de TT van 2007. MotoGP blijft gewoon erg leuk om naar te kijken :D:D

Vind ik nog knap, ik ben op een bepaald moment opgestaan en kon niet meer zitten :rolleyes: en mijn gezelschap vond het maar raar :lol: :surrender:

Robert Saalmink
28 november 2008, 15:31
Voor het WTCC worden gewijzigde reglementen overwogen (bron: Autosport)

WTCC considers variable reverse grids

The World Touring Car Championship could introduce a BTCC-style variable reverse grid for the second race of each event next season, reports this week's Autosport.

The series currently reverses the top eight finishers from the first race to decide the grid for race two, but this system encourages drivers to slow their pace and give away positions at the end of the first race in order to secure pole position for race two.

As in the British championship, the number of cars reversed would vary between six and ten.

The proposal was due to be discussed in Paris this week by the FIA's Touring Car Commission.

The WTCC has also announced a set of technical revisions to the regulations ahead of next year. A turbo-boost limit will be introduced and cars homologated before December 2006 will be given a 15kg weight break.

Although the latter is intended to help independent runners, it will also benefit BMW because the 320si is a pre-2007 car, while SEAT and Chevrolet will run the newer Leon TDi and Cruze respectively.

Jonathan Ashman, president of the FIA Touring Car Commission, told Autosport: "It's aimed at helping the independent teams. The old system didn't really help them, especially those who are using older cars.

"The downside of the balancing system was that our priority had to be the factory cars, but this should help the balance for the older cars."

Kim Van Der Stichelen
28 november 2008, 18:37
Geen Audi in het LMS jammer genoeg, het kampioenschap krijgt zou wel even een uppercut te verwerke, zeker als Peugeot hetzelfde zou doen.

di heeft op de Motorsport Show in Essen het programma 2009 wereldkundig gemaakt. Naast een nieuwe prototype voor Le Mans, de Audi R15 TDI, komt er ook een klantenprogramma met de Audi R8 GT3 en gaat het merk in de DTM verder. Van LMS is voorlopig geen spoor in het programma 2009.

Audi komt volgend seizoen naar Le Mans met een gloednieuwe prototype. De Audi R15 TDI zal zowel uiterlijk als technisch behoorlijk van de voorloper, de R10 TDI, verschillen en moet Audi in staat stellen de strijd met Peugeot verder aan te gaan. Audi is al jaren ongeslagen in Le Mans, op één zege van het zustermerk Bentley na, en is niet van plan die positie op te geven.

De nieuwe krachtbron van de R15 zal lichter, zuiniger en kleiner zijn en “moet ons toelaten opnieuw succesvol te zijn”, aldus Dr Wolfgang Ullrich, het hoofd van het motorsportprogramma van Audi. “De wagen is een opnieuw een open prototype, maar meer details kunnen we nu nog niet geven.”

De Audi R15 TDI zal kort voor de 12 Uur van Sebring aan het publiek voorgesteld worden. Audi Sport Team Joest zet drie wagens in de 24 Uur van Le Mans in.
Over het programma los van Le Mans, LMS en ALMS, gaf Audi geen details, maar het is goed mogelijk dat noch ALMS (met uitzondering van Sebring), noch LMS op het programma staan. Na de persconferentie werd de vraag aan Dr Ullrich of de ALMS verder ging en ter plaatse bevestigde Ullrich dat ALMS wel op het programma zou staan.
Audi doet ook verder in DTM, met vier nieuwe Audi A4 en vijf Audi A4 spec 2008. Abt Sportsline, Phoenix en Rosberg zetten de 2008-wagens in. De rijders komen uit de kern van rijders die we in 2008 aan het werk zagen, dus met mogelijk ook Albers en Fässler.

De Audi R8 LMS, de GT3 van het merk is vanaf 2009 verkrijgbaar, voor de luttele prijs van € 262.000. Er komt ook een speciale versie voor de 24 Uur van de Nürburgring. Christian Abt, Frank Biela en Frank Stippler staan in voor de ontwikkeling van de wagen.

pitstop.tv

Robert Saalmink
28 november 2008, 18:55
Ze zullen minimaal 1 serie doen verwacht ik, dus ALMS of LMS. Misschien niet meer beide inderdaad.

De R8 GT3 staat trouwens ook op Autoweek, met 5.2 V10 aldus de heren aldaar.

http://www.autoweek.nl/images/800/e/a153d87246ecdbbca27d8f41e96a6a2e.jpg

Robert Saalmink
1 december 2008, 09:06
Ze gaan voor het WTCC de succesballast helemaal omgooien:

Revised success ballast for 2009

The World Touring Car Championship will revise its success ballast system next season, with weight placed on car models rather than individual drivers.

The previous system was widely criticised as it prevented drivers from producing consistent results, but series bosses believe the compensation weight will balance the performance of the rival cars, leaving the drivers to compete freely.

The new system will be calculated by taking an average of the two fastest lap times of each car in qualifying and the race over three rounds. The weight changes will then be applied for the following three rounds.

If a car's average time over three events is within three tenths of a second of the fastest model, no action will be taken. If it is outside the 0,3s mark, 10kg will be deducted for every 0.1s up to a maximum of 60kg.

Then if the average times of a car with reduced weight gets within 0.3s of the quickest, 10kg will be returned per 0.1s.

Series bosses explained that the system is not intended to be an absolute equaliser, but to help slower into a more competitive position. They are confident that success will still depend on the best driver and car combination, rather than the compensation system.

Autosport.com

En op de site (http://www.stephaneortelli.net/) van Stephane Ortelli staan wat foto's van de Formula Le Mans auto.

http://www.stephaneortelli.net/archives/archives08/imactu08/roulage1.jpg

Robert Saalmink
3 december 2008, 10:13
En de Cruze van Chevy is nu officieel voorgesteld. Hieronder wat plaatjes. Overigens las (http://www.touringcartimes.com/news.php?id=2987) ik dat Lada nog homologatieproblemen gaat tegenkomen met hun nieuwe Priora, en dat de eerste paar races met het oude model gereden gaan worden.

http://img520.imageshack.us/img520/4918/cruzewtcc091cx6.th.jpg (http://img520.imageshack.us/my.php?image=cruzewtcc091cx6.jpg) http://img367.imageshack.us/img367/2398/cruzewtcc092ub9.th.jpg (http://img367.imageshack.us/my.php?image=cruzewtcc092ub9.jpg)

Bramzel
3 december 2008, 13:01
Zo, hoe verpest je een mooie auto met een lomp lelijke livery :(

Roy Visser
3 december 2008, 13:08
die stomme kleine velgjes

RSRoy
3 december 2008, 13:56
Ik vind hem best vet :)

Robert Saalmink
3 december 2008, 14:06
De Cruze is standaard een lelijke auto, een WTCC versie maakt er niet direct een schoonheid van....

Roy Visser
3 december 2008, 14:38
De Cruze is standaard een lelijke auto, een WTCC versie maakt er niet direct een schoonheid van....

mwoi beter als de lacetti :P

Bram Van Der Stichelen
3 december 2008, 19:38
auw :blink:

http://mundomotorizado.com/foros/download/file.php?id=18056
http://mundomotorizado.com/foros/download/file.php?id=18051
http://mundomotorizado.com/foros/download/file.php?id=18055
http://mundomotorizado.com/foros/download/file.php?id=18053
http://mundomotorizado.com/foros/download/file.php?id=18052
http://mundomotorizado.com/foros/download/file.php?id=18054

:surrender:

Schumi rulezzzzz
3 december 2008, 19:40
En de Cruze van Chevy is nu officieel voorgesteld. Hieronder wat plaatjes. Overigens las (http://www.touringcartimes.com/news.php?id=2987) ik dat Lada nog homologatieproblemen gaat tegenkomen met hun nieuwe Priora, en dat de eerste paar races met het oude model gereden gaan worden.

http://img520.imageshack.us/img520/4918/cruzewtcc091cx6.th.jpg (http://img520.imageshack.us/my.php?image=cruzewtcc091cx6.jpg) http://img367.imageshack.us/img367/2398/cruzewtcc092ub9.th.jpg (http://img367.imageshack.us/my.php?image=cruzewtcc092ub9.jpg)
Grote vooruitgang, dit ziet er tenminste nog uit als een raceauto. Die Lacetti was meer een hondenhok op wielen.

auw :blink:

:surrender:
Zo die coureur wacht een flinke schorsing lijkt me. Pijnlijk!

Robert Saalmink
4 december 2008, 15:12
Audi definitief niet in de LMS, volledige ALMS deelname ook onzeker :(

Audi scraps LMS programme

Audi motorsport boss Wolfgang Ullrich has confirmed that the manufacturer will not attempt to defend its Le Mans Series title next season with the new R15 TDi.

Alexandre Premat and Mike Rockenfeller won the LMS title this year in an Audi R10, but Ullrich says in this week's Autosport that the decision not to return was made to save money.

"We will not participate in the LMS," he said. "We all have to face that the economy is moving and everyone has to put something into their pocket to save money.

"The LMS has grown quite significantly but you have to face the fact that to make the best out of less money, there is no choice but to cut parts of the programme."

The Le Mans 24 Hours is, so far, the only confirmed outing for the R15 beyond the American Le Mans Series season-opener, the Sebring 12 Hours, in March.

But Ullrich says a decision about a tenth consecutive full ALMS campaign is still to be made.

"We are still in discussion about the American programme," he said. "There has to be a board decision to do it, but we are all working on it very hard."

Audi stalwarts Emanuele Pirro and Frank Biela, who have five Le Mans wins each with the marque, are likely to race Audis again next year despite not having their contracts renewed this season. Both are expected to race the new R8 GT3 car for teams in Europe.

Autosport

Schumi rulezzzzz
4 december 2008, 23:04
Morgenochtend om 10 uur op Eurosport 2 de eerste race van de GP2 Asia in Dubai. Met Yelmer Buurman op P6, Giedo vd Garde op P7 en Renger vd Zande op P13. Ben benieuwd!

Fabian de Jong
5 december 2008, 19:34
Audi stopt met American Le Mans Series

Ook Audi snijdt in de autosportactiviteiten. Volgend jaar is het merk niet actief in de American Le Mans Series.
Audi doet volgend jaar niet mee aan de American Le Mans Series. Daarvoor worden de economische omstandigheden als reden opgegeven. Sinds 2000 is het merk in die klasse actief. De Amerikanen krijgen als troost het debuut van het prototype van de nieuwe R15 TDI raceauto. Die maakt in maart namelijk zijn debuut tijdens de twaalfuursrace in Sebring. Die race wordt gezien als generale repetitie voor de 24 Uren van Le Mans.
Audi richt zich het volgende jaar met name op die race en natuurlijk is er het DTM waarin de helemaal nieuwe Audi A4 zijn opwachting maakt. Ook is onlangs voor klantenteams de R8 LMS gepresenteerd. Die wordt door klantenteams ingezet.
Bron (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10424)

Neo-242
5 december 2008, 20:10
Nou dat gaat lekker met al die officiële autosportprogramma's :-o

Kim Van Der Stichelen
5 december 2008, 20:13
Onder het motto het hoeft niet allemaal slecht nieuws te zijn, geruchten in het FIAGT zijn dat VitaSystems volgend jaar aan alle races deelnemt met een MC12, en Alphand met minstens één C6R komt :)

Robert Saalmink
5 december 2008, 21:08
Audi stopt met American Le Mans Series

Bron (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10424)

Kijk eens twee posts boven de jouwe ;)

Fabian de Jong
5 december 2008, 22:29
Kijk eens twee posts boven de jouwe ;)
Ja jou post gaat over LMS niet ALMS ;)

Robert Saalmink
6 december 2008, 01:11
Ja jou post gaat over LMS niet ALMS ;)

:oops:

Wist ik wel :innocent:

Damn, dus maar 1 race voor de 24u van Le Mans met de R15. Of ze hebben erg veel zelfvertrouwen, of....

Markie
6 december 2008, 16:22
Damn, dus maar 1 race voor de 24u van Le Mans met de R15. Of ze hebben erg veel zelfvertrouwen, of....
Sebring, als voorbereiding op Le Mans, rijden ze ook met de R15 ;)

,

Bramzel
6 december 2008, 16:24
Dat zegt hij toch? ;) Da's maar 1 race...

Overigens zullen ze ongetwijfeld genoeg gaan testen, ik twijfel er niet aan dat ze goed voorbereid aan de start zullen staan.

Darthwillie
7 december 2008, 19:32
Valentino Rossi is trouwens heel knap als 12e gefinished bij de rally van GB, slechts 13 minuten achter winnaar Loeb. :thumbup:

Markie
8 december 2008, 18:39
Dat zegt hij toch? ;) Da's maar 1 race...

Overigens zullen ze ongetwijfeld genoeg gaan testen, ik twijfel er niet aan dat ze goed voorbereid aan de start zullen staan.
ah, "voor" :blushing: ;)

Darthwillie
14 december 2008, 19:18
WOW, nooit verwacht dat een Nascar rijder der Schumi zou uitschakelen in een ROC race met Abarths :blink:

Die X-bow wagens zijn briljant trouwens.:thumbup:

King Of F1
14 december 2008, 19:57
Zie toevallig ook nu net pas dat Race of Champions erop is :)
Op Eurosport dus.

Sander Hogendoorn
14 december 2008, 20:14
Geweldige finale, Loeb Kampioen :thumbup:

bobskink
14 december 2008, 20:24
Geweldige finale, Loeb Kampioen :thumbup:

T'was inderdaad een superspannende finale. DC zijn laatste rondje was zeer snel had ik de indruk, maar niet snel genoeg.

Darthwillie
14 december 2008, 20:24
jep, netjes gedaan. Waar ik me vreselijk over verbaas is dat Schumacher net als vorig jaar klaagt dat hij niet met wagens overweg kan waar hij de banden niet van kan zien. Nooit geweten dat dit zo een verschil kan maken.

bobskink
14 december 2008, 20:38
Ik kan me wel inbeelden dat als je veel van wagen veranderd dat verlend is omdat je nog geen echte referentie punten hebt. Maar het is voor iedereen gelijk, en als Schumacher niet wint, dan klaagt hij. Hij begint er trouwens echt als een in Argentinië gebronzeerde oude Duitser uit te zien.

EDIT BY ADMIN: woordje weggehaald, waarschuwing verzonden.

Fox
15 december 2008, 10:24
Dat je geen Schumacher fan bent is wel duidelijk..
maar zulk soort opmerkingen vind ik aardig triest...

MartijnV
15 december 2008, 11:28
Wel duidelijk dat Coulthard geen zin meer had in een X-Bow.
Twee van die dingen in de muur zetten.
Ook het commentaar van KTM voor de finale, "try not to break this one".

RSRoy
15 december 2008, 11:44
En toch won Coulthard wel in de X-Bow van Loeb ;)

RSRoy
16 december 2008, 10:59
Slecht nieuws voor het WRC. Na gister Suzuki gaat nu ook Subaru eruit:

Suzuki:

Suzuki has decided to pull out of the World Rally Championship with immediate effect due to the world's financial crisis.

"In responding to the contraction of the automotive sales caused by recent global economic turmoil, Suzuki has been promptly taking possible countermeasures including the reassessment of its global production output," said the Japanese car maker in a statement.

"The company, however, foresees the shrinking trend in longer periods of time rather than a short-term phenomenon.

"To secure its own business environment for tomorrow, the organization reviews every aspect of the operations and decided to focus on the core business functions such as the manufacturing system, environment technologies, and development of new-generation powertrains. As a result, Suzuki concluded to suspend the WRC activities from 2009."

Suzuki is the second major car maker to pull out of a world championship in the last 10 days, with Honda having announced their exit from Formula One.

Suzuki started its participation in the Junior World Rally Championship in 2002, before moving to the WRC in 2008 with its Junior champion Per-Gunnar Andersson and the experienced Toni Gardemeister.

The team struggled for speed and particularly reliability in the opening rounds, and by mid-season there were already rumours that the SX4 WRC project would be short-lived.

However, despite this uncertainty, Suzuki made good progress in the final part of the championship, with Andersson finishing fifth in both Japan and Great Britain, having run in the top three in the latter event.

The Japanese company said it would continue to support its customer teams taking part in the JWRC.

"Suzuki expresses its great appreciation to sponsors and fans around the world for their strong support to its activities," it added. "The company will continue to provide valued products for its customers by utilising the experiences earned through the JWRC and WRC activities."

Subaru:

Subaru have made a shock announcement that they are to pull out of the World Rally Championship with immediate effect.

Just 24 hours after Suzuki said they were quitting the series, Subaru have cited the worldwide financial economic crisis as to why they will also not continue.

David Richards, the boss of the Prodrive company that runs Subaru's efforts in the WRC, was saddened by the decision which brings to an end a 20-year association.

"Subaru's departure from the World Rally Championship is a great loss as it is one of the sport's icons," said Richards, who helped Prodrive win six WRC titles.

"The Subaru World Rally Team has created true champions such as Colin McRae and Richard Burns and its absence will be felt by many the world over. Although this decision closes a significant chapter in Prodrive's history, our focus now turns to the future."

Richards said Prodrive would look to redeploy their WRC workforce elsewhere in the company - having also confirmed that their customer rally teams will continue.

A statement from Prodrive suggested that they were looking for a swift return to the WRC, especially with new regulations are set to come into force in 2010.

"Looking ahead, 2010 will see the introduction of new World Rally Championship technical regulations, which provide Prodrive with an opportunity to prepare for re-entering the championship with a new team and build on its 24 years of World Rally Championship experience and success," said the statement.

Subaru have struggled to find form with their Impreza in recent years. Their last victory was in September 2005, when Petter Solberg took victory in the Rally GB after Sebastien Loeb chose not to triumph following the death of Michael Park. Their last win on merit was the Rally Mexico in March 2005.

The long-awaited new Impreza was introduced in the Acropolis Rally in May and, although its performance was originally encouraging with Solberg finishing second in Greece, it was never able to genuinely challenge Citroen or Ford for victories.

The team were hoping to push ahead with the development of the car ahead of next season and were planning to run four cars in 2009.

The withdrawal of Subaru and Suzuki in the last 24 hours leaves just two manufacturers in the sport - Citroen and Ford.

Bron: autosport.com

Captain Slow
16 december 2008, 11:01
Oh oh, weer een geweldig kampioenschap dat ten onder gaat:blushing:

Nou, laat de nieuwe WRC auto's maar komen dan

Bramzel
16 december 2008, 11:24
Och, het WRC heeft wel eerder dipjes gehad, die komen er ook wel overheen. En anders staat het IRC klaar in de coulissen om de vlag over te nemen ;)