PDA

View Full Version : Overige Evenementen [Deel 5]

Pagina's : 1 2 3 [4] 5

LUDO-B
21 juli 2009, 19:37
Maar zoals gezegd: het gaat niet om het vermaak van de crash zelf, maar wel om de moed die nodig is om te racen. Ik heb dikwijls het gevoel dat men is doorgeschoten in de zoektocht naar veiligheid, hetgeen de weg heeft vrijgemaakt voor mensen met minder lef. Zijn de omstandigheden onverhoopt toch dat er iets meer gevaar bestaat, dan wordt er meteen niet meer gereden. Denk maar aan de Grand Prix van Maleisië van dit jaar: vanwege de laaghangende zon vond er geen herstart plaats. De coureurs vonden het te gevaarlijk worden.

In mijn ogen kan autosport niet veilig genoeg gemaakt worden en ze zijn goed bezig gelukkig. Het gaat tenslotte toch om de sport.
En mensen met minder lef (blijven toch niet weg, is en blijft een kick voor hun) zijn juist de grootste gevaren voor crashes en voor de betere rijders.
Niemand stapt in een auto met het idee dat hij in een crash betrokken kan geraken.

Heb vanmiddag de Tour de France gekeken, deze sport is toch gevaarlijker dan autoracen op moment. Zoals die de afdaling doen met die snelheid en op die dunne bandjes, petje af.

Schumi rulezzzzz
21 juli 2009, 19:46
Heb vanmiddag de Tour de France gekeken, deze sport is toch gevaarlijker dan autoracen op moment. Zoals die de afdaling doen met die snelheid en op die dunne bandjes, petje af.
Wanneer je carbon stuur afbreekt met 80 km/h mag je in je handjes knijpen dat je nog leeft, zeker in de afdaling zonder vangrails. Helaas heeft elke sport zo z'n gevaarlijke kanten, als die kabels aan de wielen van die F2 wagens wat sterker waren geweest was Henry Surtees uberhaupt nooit een wiel tegengekomen...

speed9
21 juli 2009, 20:29
Wanneer je carbon stuur afbreekt met 80 km/h mag je in je handjes knijpen dat je nog leeft, zeker in de afdaling zonder vangrails. Helaas heeft elke sport zo z'n gevaarlijke kanten, als die kabels aan de wielen van die F2 wagens wat sterker waren geweest was Henry Surtees uberhaupt nooit een wiel tegengekomen...
Dat zijn de momenten van 'Als het dit en als het dat',daar kan je niks mee,want je red zijn leven er niet mee.
Je kan alleen het helpen verkomen in de toekomst.

Want als de stuur van Senna niet was verlengt en dus verzwakt was,had die waarschijnlijk ook nog geleeft.

Toevallig Senna reed vol gas ? na het ongeluk in zijn cockpit, ook recht door,net zoals Surtees.

Richard117
21 juli 2009, 20:59
Dat zijn de momenten van 'Als het dit en als het dat',daar kan je niks mee,want je red zijn leven er niet mee.
Je kan alleen het helpen verkomen in de toekomst.

Want als de stuur van Senna niet was verlengt en dus verzwakt was,had die waarschijnlijk ook nog geleeft.

Toevallig Senna reed vol gas ? na het ongeluk in zijn cockpit, ook recht door,net zoals Surtees.

Bij Senna is gebleken dat hij nog flink geremd heeft voor hij de muur raakte, dus niet volgas door ;)

Roy Visser
21 juli 2009, 21:02
Dat gebeurde ook 2 weken voor Rick uberhaupt geboren was :p

Jeroen Ursem
21 juli 2009, 21:03
Als je in reïncarnatie gelooft... dan... :eek:

Roy Visser
21 juli 2009, 21:04
Senna had geen ketchup nodig om zich te onderscheiden :rolleyes:

El Maestro
21 juli 2009, 21:42

Volgens mij was het toch echt het wegschietende voorwiel wat hem om het leven bracht.

GTE
21 juli 2009, 21:55
Ik dacht een wielophangingsstang die zn helm doorboorde.

Jeroen Ursem
21 juli 2009, 22:04
Ergste vind ik nog altijd die coureur die een marshall schepte en de brandblusser vol kopte, reed dood door, rost iemand van de baan.. die stapt boos uit en ziet dan iets wat je ook niet verwacht :blink:

Darthwillie
21 juli 2009, 22:46
Maar zoals gezegd: het gaat niet om het vermaak van de crash zelf, maar wel om de moed die nodig is om te racen. Ik heb dikwijls het gevoel dat men is doorgeschoten in de zoektocht naar veiligheid, hetgeen de weg heeft vrijgemaakt voor mensen met minder lef. Zijn de omstandigheden onverhoopt toch dat er iets meer gevaar bestaat, dan wordt er meteen niet meer gereden. Denk maar aan de Grand Prix van Maleisië van dit jaar: vanwege de laaghangende zon vond er geen herstart plaats. De coureurs vonden het te gevaarlijk worden.
Voor mij gaat het om de kunde van het racen, niet om de moed. Maar dat is een verschil in benadering.

Kim Van Der Stichelen
21 juli 2009, 22:54
Ergste vind ik nog altijd die coureur die een marshall schepte en de brandblusser vol kopte, reed dood door, rost iemand van de baan.. die stapt boos uit en ziet dan iets wat je ook niet verwacht :blink:

De beelden heb ik bewust nooit gekeken, en zal ik ook niet snel doen...

Ruben Laenens
21 juli 2009, 22:56
Welke coureur dan?

Daniël
21 juli 2009, 22:57
Ik dacht dat hij Tom Pryce heette. Toen is die marshall ook omgekomen trouwens.

Darthwillie
21 juli 2009, 23:04
Tom Pryce idd, Jacques Lafitte was de gene die van de baan werd gereden en verhaal kwam halen.

Rogue
21 juli 2009, 23:18
Ik dacht dat hij Tom Pryce heette. Toen is die marshall ook omgekomen trouwens.

Die marshall hebben ze pas kunnen identificeren na een proces van eliminatie; iedereen omroepen in een zaal en degene die z'n hand niet opstak was degene die was omgekomen.

Heb de beelden van die crash toevalligerwijs nog niet zo lang geleden weer eens gezien, echt afgrijselijk.

Stefan van Renselaar
21 juli 2009, 23:24
Volgens mij was het toch echt het wegschietende voorwiel wat hem om het leven bracht.

De precieze oorzaak van de crash en de directe oorzaak tot zijn dood blijven altijd een vraagteken...

Wat ik trouwens ook per toeval las, is dat er tijdens de F1 races op Monza in 2000 en Melbourne 2001 marshalls zijn omgekomen door banden die bij ongelukken las zijn gekomen. Dat heb ik nooit geweten :blink:

Jeroen Ursem
21 juli 2009, 23:26
1 van de redenen dat die wielen nu 'vast' zitten...

Gerben vd Broek
21 juli 2009, 23:26
De precieze oorzaak van de crash en de directe oorzaak tot zijn dood blijven altijd een vraagteken...

Wat ik trouwens ook per toeval las, is dat er tijdens de F1 races op Monza in 2000 en Melbourne 2001 marshalls zijn omgekomen door banden die bij ongelukken las zijn gekomen. Dat heb ik nooit geweten :blink:

Dat is ook 1 van de redenen dat er zoveel aandacht is gegeven aan die wielkabels zodat ze boel niet weg kan springen meer.

Marc Vos
22 juli 2009, 10:47

Monza 2000 wist ik niet maar in Melbourne klapte Villeneuve tegen de muur en hierbij is toen iemand omgekomen,

jp_f1
22 juli 2009, 11:32
Monza 2000 wist ik niet maar in Melbourne klapte Villeneuve tegen de muur en hierbij is toen iemand omgekomen,
YouTube - F1 Monza 2000 Start Crashes

Hier heb je de crash in 2000. Volgens mij werd de marshaller door de omhoog vliegende band geraakt

CuqeBaqer
22 juli 2009, 14:53
Klopt allebei wat hierboven staat, Villeneuve vloog de hekken in en de marshal kreeg een rond vliegend viel op zijn hoofd.

Pingguest
22 juli 2009, 20:23
Voor mij gaat het om de kunde van het racen, niet om de moed. Maar dat is een verschil in benadering.

Maakt moed niet een onderdeel uit van de kunde? Een acteur met plankenkoorts is ongeschikt voor zijn werk, zelfs wanneer hij heel goed typetjes kan naspelen.

1 van de redenen dat die wielen nu 'vast' zitten...

Bij mijn weten werden de kabels verplicht in 1999.

Robert Saalmink
22 juli 2009, 21:40
En nog zijn die kabels helaas niet altijd effectief. Kun je misschien ook niet verwachten.

Tjerk Korving
22 juli 2009, 22:07
Alles heeft zijn grens en met de krachten die vrijkomen zal er altijd ergens een onderdeel zijn wat de zwakste schakel is. Ik weet niet wat de kracht is die zo'n kabel kan hebben maar het zal vast niet al te misselijk zijn.

cookie
23 juli 2009, 12:11
Alles heeft zijn grens en met de krachten die vrijkomen zal er altijd ergens een onderdeel zijn wat de zwakste schakel is. Ik weet niet wat de kracht is die zo'n kabel kan hebben maar het zal vast niet al te misselijk zijn.

De kabels op de F2 wagen zijn duidelijk niet al te sterk, tijdens de superleague race 2 op Zolder klapte Sporting Lissabon op een gelijkaardige manier in de bandenstapel tegen een hogere snelheid en de wielen bleven netjes aan de wagen hangen.

http://i31.tinypic.com/533ae.jpg

Pingguest
23 juli 2009, 12:34
De kabels op de F2 wagen zijn duidelijk niet al te sterk, tijdens de superleague race 2 op Zolder klapte Sporting Lissabon op een gelijkaardige manier in de bandenstapel tegen een hogere snelheid en de wielen bleven netjes aan de wagen hangen.

http://i31.tinypic.com/533ae.jpg

Ik denk dat het te vroeg is om dergelijke conclusies te trekken. Onbekend zijn variabelen als de hoek van de crash, de snelheid, de karakteristieken van de muur en de wijze van bevestiging. Dit maakt wel duidelijk dat ongelukken als deze onderzocht dienen te worden.

Darthwillie
23 juli 2009, 22:54
Audi lijkt toch behoorlijk in de problemen te komen door Zandvoort

Audi called for further investigation

By Glenn Freeman Thursday, July 23rd 2009, 14:46 GMT

The German motorsport authority (DMSB) has confirmed that it will hold further discussions with Audi team members regarding its team orders investigation on July 31.

The officials declared the results of Sunday's race at Zandvoort provisional after suspicions were raised by the manner in which Mattias Ekstrom caught and passed his Audi team-mates Martin Tomczyk, Alexandre Premat and Oliver Jarvis in the closing stages.

All of the drivers and team members involved were interviewed about the situation following the race, and the DMSB has spent the past few days analysing the data at its disposal.

However, a verdict has been delayed as the officials want to speak to the drivers and Audi teams again. AUTOSPORT understands that the DMSB wants to hold more discussions because it has found something that that doesn't correlate with the story presented by Audi last Sunday.

Rather than force everyone involved to go to the DMSB's base in Frankfurt, it has been decided that further interviews will take place on the Friday before the race weekend at Oschersleben.

The DMSB has also confirmed that a decision will be announced before qualifying for the fifth round of the season that gets underway on August 1.

Team orders have been banned in the DTM since the end of the 2007 season, and Audi has denied that any of the drivers were told to slow down to aid Ekstrom's title bid, instead claiming that the Swede was so much faster than his team-mates because he had much fresher tyres due to a late final pitstop.

Part of Audi's defence included data comparing its drivers' lap times with that of race winner Gary Paffett, as his pace also dropped dramatically at the end of the race. However, the 2005 champion claimed that he was backing off simply to save his car, rather than because of any problems.

"I was coasting at the end - just saving the tyres," he said. "I backed off at around 1.5 seconds per lap and the gap was still getting bigger behind me."

Audi also raised suspicions by reportedly blocking its team radio communication to German broadcaster ARD for the final 10 laps of the race. However, the DMSB has since had access to all of the team's radio transmissions, along with data that includes speed, throttle and brake traces.

en dan is Adrian Tambay ook nog door een ongeluk uitgeschakeld voor de F3 race op Spa.
Tambay injured in paddock incident

By Ben Anderson Thursday, July 23rd 2009, 21:09 GMT

Formula 3 Euro Series rookie Adrien Tambay will not make his British F3 debut at Spa this weekend after suffering a freak accident in the circuit paddock.

AUTOSPORT understands the son of ex-Formula 1 race winner Patrick fell over while playing a game of football with his ART team and suffered a head injury.

It is understood Tambay Jr is currently recovering in hospital and might not be fit in time to make the next round of the Euro Series at Oschersleben next weekend.
autosport.com

Rogue
25 juli 2009, 00:38
http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/24/deze-lamborghini-lp670-r-sv-gaat-het-in-de-gt1-maken

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/Reiter%20Lamborghini%20LP670%20R-SV%20%285%29.jpg

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/Reiter%20Lamborghini%20LP670%20R-SV%20%282%29.jpg

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/Reiter%20Lamborghini%20LP670%20R-SV%20%284%29.jpg

:surrender:

Oooeeeh en wat zal-ie hopelijk weer lekker klinken! :)

JossNL
26 juli 2009, 13:03
Giedo van der Garde heeft zojuist de sprintrace in de GP2 gewonnen. :thumbup:

In de hoofdrace gisteren startte hij als 16e maar finishte best knap als 7e. Vandaag dus als 2e gestart en vanaf de vuile kant toch de 1e plek gepakt en behouden. Eindelijk, want ik werd die smoesjes in zijn nieuwsbrieven wel een beetje zat:laugh:

Darthwillie
26 juli 2009, 13:04
aangezien ik de eerste ben die hem afzeikt als hij het slecht doet ben ik ook de eerste die hem feliciteert, Guido van der Garde heeft de GP2 race op Hongarije gewonnen :thumbup: Volgens autosport.com een uitstekend gereden race.

Zeepsop
26 juli 2009, 13:57
Netjes van Giedo, die heeft hij goed uitgereden! :thumbup:

Sander Hogendoorn
26 juli 2009, 17:13
Het lijkt een natte MotoGP race te worden in Donington zometeen, race start om 16:30 :)

Zeepsop
26 juli 2009, 18:36
Mooi podium bij de MotoGP, erg leuk voor Doviszioso en Rossi heeft het toch nog netjes gedaan :)

Darthwillie
26 juli 2009, 20:32
dure valpartij voor Rossi, hij had zoveel voorsprong kunnen nemen op Stoner en Lorenzo.

Robert Saalmink
31 juli 2009, 17:43
Audi krijgt (een beetje) straf:

Ekstrom punished for Audi orders

Mattias Ekstrom has been docked a place in the results from the DTM race at Zandvoort after Audi were found to have breached the series' ban on team orders.

Ekstrom finished the race at the Dutch track in second place after making up a deficit of more than five seconds to the 2008-spec Audis of Oliver Jarvis and Alexandre Premat in just a handful of laps towards the end of the race, but he has been handed a five-second penalty, which drops him to third behind Jarvis.

The manner in which he caught and passed the Phoenix team's drivers sparked an investigation by the German motorsport authority, with the decision being that Audi had breached Article 20.2 of the DTM sporting regulations, which states: "Team orders which interfere with the race result are prohibited."

Further discussions between the officials and Audi team members took place at Oschersleben on Friday, before the decision to penalise Ekstrom, and fine both the Abt Sportline and Team Phoenix squads was confirmed in the afternoon.

A statement from the officials said: "After due appreciation of all the evidence, the stewards consider that the drivers Jarvis and Premat allowed Ekstrom to catch up and move ahead, all in co-ordination with the relative competitors.

"In passing drivers Jarvis and Premat under these circumstances, driver Ekstrom gained an advantage. This represents a case of prohibited team orders."

Ekstrom could not be dropped behind Premat in the results as well, as the Frenchman was excluded after the race for taking too long after the race to get himself weighed.

Abt and Phoenix have been fined 25,000 Euros each, although only 5000 Euros has to be paid immediately. The remaining 20,000 of both fines is a suspended punishment, which will only be paid if there is a further breach of the rules during the rest of this season.

Jarvis and Premat have also been reprimanded, and Audi has confirmed that it will not appeal any of the decisions.

Autosport

Darthwillie
31 juli 2009, 18:04
netjes opgelost denk ik zo.

Sander Hogendoorn
31 juli 2009, 18:08
De Audi teamleiding vraagt aan Jarvis en Premat of ze aan de kant willen gaan, Ekstrom doet persoonlijk toch niks fout?

Zelfde als dat alle F1 teams gezamenlijk besluiten dat ze komende race Schumacher voorlaten en dat hij na de race een straf krijgt :p

Tjerk Korving
31 juli 2009, 18:12
Blijft een onterecht verkregen plaats natuurlijk en anders zou je elke keer zulke geintjes kunnen uithalen en zo een kampioenschap binnenslepen. Nu zullen de betrokken coureurs ook nog wel twee keer nadenken voor ze het weer zouden doen.

Robert Saalmink
2 augustus 2009, 00:05
De Audi teamleiding vraagt aan Jarvis en Premat of ze aan de kant willen gaan, Ekstrom doet persoonlijk toch niks fout?

Zelfde als dat alle F1 teams gezamenlijk besluiten dat ze komende race Schumacher voorlaten en dat hij na de race een straf krijgt :p

Ekstrom is degene met het voordeel, als ze Audi als team willen straffen dan kun je dta het beste op die manier doen denk ik.

Darthwillie
2 augustus 2009, 15:41
best leuke DTM race op Oschersleben, rare aktie net van Ralf die teamgenoot Green van de baan duwt. Waarchijnlijk niet expres maar best grof.

Robert Saalmink
2 augustus 2009, 16:22
Ik vond het een beresaaie race anders. er werd erg grof gereden, ik heb geen enkele nette inhaal actie gezien. Vooral Ralf bij Green was schaamteloos.

Darthwillie
2 augustus 2009, 16:38
de F3 race, die voor het DTM werd gereden werd gewonnen door Vietoris die als 7e finishte :blink:
21 van de 23 gefinishte coureurs kregen een 30 seconden tijdstraf omdat ze te hard door een gele zone reden. De originele winnaar Colleti liet zich van zijn meest onsportieve kant zien doe Vitoris niet te feliciteren, de beker wegzette, geen champagne spoot en de persconferentie negeerde.
Dezelfde Coletti werd eerder dit seizoen al gediskwalificeerd omdat hij Jules Bianchi na de podiumceremonie geslagen heeft. :rolleyes: lekkere jongen.

Mathijs
2 augustus 2009, 17:01
de F3 race, die voor het DTM werd gereden werd gewonnen door Vietoris die als 7e finishte :blink:
21 van de 23 gefinishte coureurs kregen een 30 seconden tijdstraf omdat ze te hard door een gele zone reden. De originele winnaar Colleti liet zich van zijn meest onsportieve kant zien doe Vitoris niet te feliciteren, de beker wegzette, geen champagne spoot en de persconferentie negeerde.
Dezelfde Coletti werd eerder dit seizoen al gediskwalificeerd omdat hij Jules Bianchi na de podiumceremonie geslagen heeft. :rolleyes: lekkere jongen.
haha wat een paardereet! Lekker ventje, gaat het vast ver schoppen... (not)

cookie
2 augustus 2009, 17:55
DTM :yawn: echt geen bal meer aan te zien, treintje rijden met alle inhaalacties in de pits en af en toe 2 wagens die elkaar af de baan knallen, gevolgd door nog wat teamorders op het eind.

Darthwillie
7 augustus 2009, 15:00
Volgens autosport.com is een goede kans dat BMW naar het dtm terugkeert :thumbup:

dr Mario Theissen zei oa
The company's motorsport director, Mario Theissen, added: "WTCC is part of the touring car spectrum. It is no secret that we aren't particularly happy about the developments last year and this year, but no decision has been made.

"In any case, we will be present in touring car racing, both with works-supported programmes and in customer competition. We could also imagine other future projects, which we are not ready to talk about yet."

Richard117
7 augustus 2009, 15:06
Volgens autosport.com is een goede kans dat BMW naar het dtm terugkeert :thumbup:

dr Mario Theissen zei oa

Of Le Mans :thumbup:

Robert Saalmink
7 augustus 2009, 15:46
Met het geld dat ze overhouden na de F1 kunnen ze aan al die klassen meedoen EN ook nog lekker op vakantie! ;)

Stefan van Renselaar
7 augustus 2009, 15:47
Of Le Mans :thumbup:

Nee, het DRTCC en de ZAC :p

Jeroen Ursem
7 augustus 2009, 16:37
Nee, het DRTCC en de ZAC :p

In de ZAC zijn al wat minder BMW's dit seizoen, toen het bekend werd dat naast brokkenpiloot Jeroen Ursem, Doctor motorplof Niels Tieman in zou stappen is het contract 'per ongeluk' in de schredder gevallen, aldus het management van BMW.

:laugh:

speed9
7 augustus 2009, 23:16
In de ZAC zijn al wat minder BMW's dit seizoen, toen het bekend werd dat naast brokkenpiloot Jeroen Ursem, Doctor motorplof Niels Tieman in zou stappen is het contract 'per ongeluk' in de schredder gevallen, aldus het management van BMW.

:laugh:

:lol:Liep zeker een 15 jarige jongen rond, die op The Stig lijkt,om Niels zijn plek in te nemen:lol:

Pingguest
8 augustus 2009, 12:13
Het DTM is al geruime tijd bezig met het tot stand brengen van nieuwe reglementen. Ik hoop werkelijk dat het DTM besluit haar reglementen op een dusdanige wijze te veranderen, dat zij weer wordt wat zij dient te zijn: een kampioenschap voor toerwagens. De huidige DTM-auto's zijn niets anders dan low-tech sport cars.

Darthwillie
9 augustus 2009, 20:17
Slecht bericht uit de kartsport
DETTENHEIM - De Nederlander Thomas Knopper is zondag om het leven gekomen door een zwaar ongeval bij een kartwedstrijd in het Duitse Dettenheim. De 19-jarige Eindhovenaar kwam direct na de start van de race in het Duitse karting kampioenschap (DKM) in aanraking met een Italiaan en sloeg meerdere keren over de kop. Hij was op slag dood, meldde de organisatie zondag.

Knopper was een ervaren karter. In 2007 behaalde hij de Europese titel in de KZ2, de koningsklasse in de kartsport. Vorig jaar maakte hij een uitstapje naar de autosport en reed mee in de Formule Renault 2.

Eigenlijk ga je er van uit dat zoiets niet gebeurd bij kartwedstrijden.

NS
9 augustus 2009, 21:31
Slecht bericht uit de kartsport

Eigenlijk ga je er van uit dat zoiets niet gebeurd bij kartwedstrijden.

ik vind het niet zo heel raar, ben eerder verbaast dat het niet vaker gebeurd, die dingen gaan nog best hard, de wielen zijn niet helemaal afgesloten volgens mij dus je kan best gaan vliegen als je elkaar raakt, en daarbij komen toch aardig grote krachten vrij.

speed9
9 augustus 2009, 22:03
ik vind het niet zo heel raar, ben eerder verbaast dat het niet vaker gebeurd, die dingen gaan nog best hard, de wielen zijn niet helemaal afgesloten volgens mij dus je kan best gaan vliegen als je elkaar raakt, en daarbij komen toch aardig grote krachten vrij.

Met mij ervaring met een kart, als je vol met je "bumper" op de achter wielen komt schiet je omhoog,en als je dan ook nog de achter wielen raakt werkt het als een launger systeem.

Ik pleit toch voor een Stang achter de stoeltje om je hooft/nek bescherming te biede als je over de kopslaat.
Je moet het zien als een soort van Ground effect (door +/- 3cm speling met de asfalt),komt er extra lucht onder + de kracht van de banden,dan stijg je gewoon op.

Neo-242
9 augustus 2009, 22:08
Ik ben ook altijd verbaasd dat er zo weinig zware kart-ongelukken gebeuren. Eigenlijk zijn het duivelse machientjes. Ik ben in een absolute standaard kart ooit tegen topsnelheid in de bandenmuur geknald en had een maand aan een stuk last van m'n ribben. Dat zegt mij genoeg over wat er gebeuren kan met zo'n pro-karts!:blink:

Rogue
9 augustus 2009, 22:10
Heel veel karts hebben tegenwoordig al zo'n "rolkooi", maar dan heb ik het over het recreatie-karts. Mag toch aannemen dat de profs dat ook wel hebben, zo niet dan is dit een goede aanleiding om het in te voeren. 19 jaar zeg....jeetje. :huh1:

Robert Saalmink
9 augustus 2009, 22:12
Dat klopt, maar over de kop slaan gebeurt echt niet snel, vanwege het enorm lage zwaartepunt en het lage gewicht. Als het dan gebeurt is het natuurlijk wel meteen goed raak :(

Niels Tieman
9 augustus 2009, 22:14
Ik kan alleen terugdenken aan de woorden die GTE (Marnix) sprak op ons forum. Het blijft een 'rilling' moment, als je het zo leest.

speed9
9 augustus 2009, 22:32
Heel veel karts hebben tegenwoordig al zo'n "rolkooi", maar dan heb ik het over het recreatie-karts. Mag toch aannemen dat de profs dat ook wel hebben, zo niet dan is dit een goede aanleiding om het in te voeren. 19 jaar zeg....jeetje. :huh1:

Volgens mij heb je in de recreatie een rolbar,maar ik heb tot nu toe niks gezien in de pro-karting.

Wat iemand betreft de lage zwaartepunt klopt,alleen als je al los komt van de grond sla je gewoon om door de wind die er omder komt.

Meestal en bedoel ik ook meestal als je omsla al je meer op je zijkant met de punten op de grond qua kart-helm,maar als je meerdere maale om sla, heb je steeds weer een klap op je nek/hooft.

El Maestro
9 augustus 2009, 22:49
Niet normaal zeg, 19 jaar!:huh1:

Heb zelf bij een kartwedstrijd in Tenerife iemand over de kop zien slaan. Hij kwam er gelukkig ongedeerd vanaf, maar als ik dit zo hoor had het dus veel slechter af kunnen lopen.

Heb zelf ook een keer in een professionele kart van een kennis gereden en moet er niet aan denken om met die snelheid een ongeluk te krijgen.

Martijn Mezger
9 augustus 2009, 22:58
Als ik in Utrecht in de Fabrique kart wil ik al geen ongeluk krijgen, hehe.
Zit elke ronde een a twee keer in de rev-limiter, weet niet hoe hard dat is, maar hard zat voor een kart, vooral binnen.

CuqeBaqer
9 augustus 2009, 23:46
60 gaan die dingen geloof ik. Echter als je indoor over de kop wil slaan mag je wel flink je best doen, en dan nog zul je nooit meerdere malen over de kop vliegen.

Ellu
10 augustus 2009, 00:43
60 gaan die dingen geloof ik. Echter als je indoor over de kop wil slaan mag je wel flink je best doen, en dan nog zul je nooit meerdere malen over de kop vliegen.

Hoorde het op de duitse radio toen ik vlakbij reed, er schijnt ook een italiaanse karter zwaar gewond te zijn.

MartijnV
10 augustus 2009, 01:28
die italiaans karter ligt op dit moment nog in coma

Schumi rulezzzzz
10 augustus 2009, 01:30
Als ik in Utrecht in de Fabrique kart wil ik al geen ongeluk krijgen, hehe.
Zit elke ronde een a twee keer in de rev-limiter, weet niet hoe hard dat is, maar hard zat voor een kart, vooral binnen.
Haha heel herkenbaar die rev-limiter daar! Ik kart er ook wel eens, moet zeggen dat het wel een snel gevoel geeft.. In weze gaat het helemaal niet zo heel hard natuurlijk, maar een koprol lijk me ook niet oke...

Darthwillie
10 augustus 2009, 01:33
die italiaans karter ligt op dit moment nog in coma
hmm, dat is niet best.

Montoya90
10 augustus 2009, 12:36
Ja zeer triest,

In principe is karten een hele veilige sport ondanks dat er snelheden van rond de 140 worden gehaald. Dit is de 2de rijder in 30 jaar die verongelukt is.

Met rolbeugels ga je niks veranderen als je niet vast in je kuip zit. Het is altijd de bedoeling geweest dat zodra je over de kop gaat je uit je kart valt, dit klinkt heel gevaarlijk maar is in de meeste gevallen de beste situatie.

Zoals eerder werd vermeld is de enige manier om over de kop te gaan het in elkaar haken van de wielen of het worden gelanceerd over iemand zijn achterwiel. Tegenwoordig is dat BIJNA onmogelijk omdat de wielen aan zowel de voorkant als de achterkant worden beschermd bij zowel de achter als de voorwielen, alleen de zijkant is nog open.

Wat ik zelf heb vernomen van enkelen mensen is dat het circuit erg onveilig is. De enige reden dat er op dat circuit nog gereden wordt is vanwege de traditie, een beetje zoals monaco dus. Dat circuit is al 25 jaar hetzelfde en er staan gewoon bomen op en vlak naast het circuit. Ik denk en hoop dat er hier voorlopig niet meer gereden wordt totdat het circuit is aangepast.

Darthwillie
10 augustus 2009, 16:48
:blink: Stoner zal de komende drie races niet starten in de MotoGP :surrender:

Hij gaat zijn lichaam rust geven om te herstellen van het virus dat hem al sinds Barcelona plaagt. Op zich verstandig maar het betekent praktisch gezien dat of Lorenzo OF Rossi kampioen wordt. Leuk voor Yamaha.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/77610

Robert Saalmink
10 augustus 2009, 17:03
Damn, dat moet een zware beslissing geweest zijn voor hem :( Maakt Pedrosa nog een kansje?

Niels Tieman
10 augustus 2009, 17:05
Het is wel een heel apart probleem voor hem. De denken aan (heftige) bloedarmoede maar ze zijn nog niet achter de oorzaak en dat lijkt me zeer vervelend. Je hebt toch aardig wat kracht nodig om die motor keer op keer over het circuit te laten razen.

Moeilijk beslissing vanuit het kamp Stoner!

Darthwillie
10 augustus 2009, 17:08
Rossi 187 punten tegen 115 van Pedrosa, theoretisch kan het nog, maar kans is miniem

Lijkt me heel lastig dat ze niet goed weten wat het is, kan ook best psychologisch zijn, dat het lichaam niet meer tegen de stress kan. Heeft een paar jaar terug ook een coureur doen stoppen, ben zijn naam ff kwijt.

Requiem84
10 augustus 2009, 18:41
Rossi 187 punten tegen 115 van Pedrosa, theoretisch kan het nog, maar kans is miniem

Lijkt me heel lastig dat ze niet goed weten wat het is, kan ook best psychologisch zijn, dat het lichaam niet meer tegen de stress kan. Heeft een paar jaar terug ook een coureur doen stoppen, ben zijn naam ff kwijt.

Denk eens diep na? ;). Ben wel benieuwd wie dat was.

Jammer dat Stoner wegvalt, dat maakt een einde aan de leuke driestrijd tussen Lorenzo, Stoner & Rossi. Ik zet mijn geld toch op safe, met Rossi.

CuqeBaqer
10 augustus 2009, 19:29
Sete Gibernau toch.

Face the Slayer
10 augustus 2009, 19:30
Je moet het zien als een soort van Ground effect (door +/- 3cm speling met de asfalt),komt er extra lucht onder + de kracht van de banden,dan stijg je gewoon op.

Wat een onzin, je slaat wel erg door met je fantasie.

speed9
10 augustus 2009, 19:59
Wat een onzin, je slaat wel erg door met je fantasie.

:rolleyes:Probeer jij eens een Aluminium plaat met 120+ km/H recht te houden,als de wind er onder het omhoog drukt.
Als je neerwaarse kracht kleiner is dan de opwaarse druk,dan stijg je toch gewoon.:)

Maarja even terug op het onder werp:

19 jaar is gewoon te vroeg om te gaan, maar het is rot om te zeggen,maar ook bij karten zijn er gevaren die letsel veroorzaken.
Hopelijk komt die Italiaan wel uit de coma.

@ Montoya90
Sommige banen zijn gevaarlijk,maar niets is 100% veilig.
Overgens moet er wel voldoende aan gedaan worden om het risico op ongelukken te verkleinen.

Kan nog herinnere dat er 4 jaar gelede toen de Amsterdamse Outdoor kartbaan er nog lag.
Dat er op sommige plekken gewoon een lichte vorm van een gat zat en in het midde stuk 2 hobbels waar je totaal heel je grip verloor.

Zo wie zo horen er gewoon geen bomen naast de baan of elk geval niet onbedekt.

Face the Slayer
10 augustus 2009, 20:06
Karts zijn geen wing cars.

speed9
10 augustus 2009, 20:10
Karts zijn geen wing cars.
Een kart ligt degelijk wel laag op de grond,komt er nou veel wind bij die de kart omhoog komt,dan kan die omslaan.

Ik wil persoonlijk niet de disscussie openen over : dat karts wel of niet soort van Ground effect hebben.

In mijn ogen : Is een kart wel laag op de grond,en bij hoge snelheden blijft die aan de grond plakken door grip en lage zwaarte kracht,komt er nou een wiel waar je op klapt-die je op tilt- er bij dan vang je gewoon heel veel wind
of je nou 60 of 120 km/h rijd.

Face the Slayer
10 augustus 2009, 20:36
Een kart kan mogelijk omslaan als hij door een wiel van een andere kart omhoog wordt getild, daar heeft wind helemaal niks mee te maken.

Darthwillie
10 augustus 2009, 20:56
Ben bang dat Speed hier wel degelijk gelijk heeft. Zie het alsof je een metalen plaat horizontaal vasthoud naast uit een rijdende auto, zolang hij horizontaal ligt weinig problemen, draai hem dan ineens een hoek van 30 graden en door de windklap vliegt hij omhoog weg.

speed9
10 augustus 2009, 20:56
Een kart kan mogelijk omslaan als hij door een wiel van een andere kart omhoog wordt getild, daar heeft wind helemaal niks mee te maken.
:rolleyes: Tegen wind is een factor.
Als je al iets om hoog gaat en de (tegen)wind komt er onder kan je al omslaan/airbornen.

:closedeyes:Als je auto op de snelweg ergens op klapt en je voorkant gaat wat omhoog en de wind komt er onder,wat gebeurt er dan.....
Of je nou wings heb of niet het kan gewoon gebeuren.

El Maestro
10 augustus 2009, 23:24
Kan nog herinnere dat er 4 jaar gelede toen de Amsterdamse Outdoor kartbaan er nog lag.
Dat er op sommige plekken gewoon een lichte vorm van een gat zat en in het midde stuk 2 hobbels waar je totaal heel je grip verloor.

Dat was trouwens echt een leuk baantje! Jammer dat het nou weg is :(

speed9
10 augustus 2009, 23:28
Dat was trouwens echt een leuk baantje! Jammer dat het nou weg is :(

Ja best wel jammer.
Slide door de bochten,lange rechte stuk met die duin naast je :).
Alleen hier en daar was het net een drempel IPV buldje.

Helaas alle outdoors gaan wel 1 voor 1 weg,:blink:.

Montoya90
10 augustus 2009, 23:42
Ground effect komt absoluut niet voor bij een kart. Hierbij doel ik op de normale 2-takt karts waarmee buiten geraced wordt (KZ2, KF3).

Het enige wat wind kan vangen is de bodemplaat die maar een heel klein percentage van het totale oppervlak van de kart voor zijn rekening neemt. Voor de rest is het 1 en al gatenkaas. Ik heb in heel mijn leven ook nog nooit een kart de lucht in zien vliegen omdat de wind eronder kwam. In de meeste gevallen wanneer de kart op de 1 of andere manier omhoog komt heeft deze altijd de neiging om te duiken niet om op te steigen.

speed9
10 augustus 2009, 23:47
Ground effect komt absoluut niet voor bij een kart. Hierbij doel ik op de normale 2-takt karts waarmee buiten geraced wordt (KZ2, KF3).

Het enige wat wind kan vangen is de bodemplaat die maar een heel klein percentage van het totale oppervlak van de kart voor zijn rekening neemt. Voor de rest is het 1 en al gatenkaas. Ik heb in heel mijn leven ook nog nooit een kart de lucht in zien vliegen omdat de wind eronder kwam. In de meeste gevallen wanneer de kart op de 1 of andere manier omhoog komt heeft deze altijd de neiging om te duiken niet om op te steigen.

Ik doelde meer soort van.

Als het om hoog komt kan het werken, als lucht scherm en omslaan.

Maarja,nog wat nieuws uit overige (auto)sporten?

TheRealms
11 augustus 2009, 12:26
Ben bang dat Speed hier wel degelijk gelijk heeft. Zie het alsof je een metalen plaat horizontaal vasthoud naast uit een rijdende auto, zolang hij horizontaal ligt weinig problemen, draai hem dan ineens een hoek van 30 graden en door de windklap vliegt hij omhoog weg.
Ja maar een aluminium plaat heeft totaal geen gewicht, de druk die er dan op staat is veel groter als het gewicht van de plaat vanwege de enorme drag die zo'n plaat creeert. Karts zullen nooit maar dan ook nooit omslaan vanwege de wind die eronder komt, de druk zal namelijk nooit groter zijn als het gewicht van de kart. De crashes die je hier ziet: YouTube - le mans cars: flip compilation 1998-2008 zijn allemaal gebeurt bij hele lichte auto's ten opzichte van de snelheid die ze rijden, en ook nog is met groundeffect, als die onderdruk namelijk wegvalt, gebeurt er hetzelfde als dat er bijvoorbeeld een achtervleugel afbreekt op hoge snelheid. Een kart heeft noch het benodigde snelheid/gewicht ratio noch de onderdruk, oftewel, NOT gonna happen! ;)

Face the Slayer
11 augustus 2009, 20:00
Perfect verwoord TheRealms en in mindere mate Montoya90, daarmee is de discussie min of meer afgesloten.

Robert Saalmink
13 augustus 2009, 01:36
Dit staat nu op Planetlemans.com. Kennelijk waren het mensen die wisten waar ze aan begonnen (inside job?).

ALERT: Dutch race teams robbed of equipment!

Anyone offered suspiciously low priced spares and equipment or who is aware of any outfit that has had a sudden injection of high quality kit might want to let the local police know as a theft wave has struck several Dutch racing teams!

The weekend after the Total 24 Hours of Spa Dutch GT4 team KTG Racing was visited by thieves who stole almost everything, apart from the race car. Tools, wheels, tyres, televisions, communcation devices, HANS-systems, spare parts, oil etc. were taken from the team’s transporter

Unfortunately KTG was not the only team to be visited by the thieves as last night FOUR transporters were broken into on the premises of Jan Lammers’ and Davy Lemmens’ teams Racing Team Holland and Day V Tec. Apart from the two transporters from both teams the transporters of McGregor Coronel Racing and ETEC Racing were also targeted.

According to Davy Lemmens the thieves were experts. “The thieves knew precisely where to be and what they wanted to get. After what happened at KTG this doesn’t seem to be an isolated case. I think the people in the racing business will have to be alert and that we will probably not be the last ones.”

During the theft last night the thieves clearly showed their knowledge. Five transporters were parked at the workshops and four of them were broken into and ‘emptied’. The fifth one, that was not touched, had not been used and was therefore empty.

In the latest theft the thieves took off with brake discs and pads, set-up banks, scales, many flat screens, radio sets and other communication devices, DVD players and amplifiers. “The thieves knew exactly what they did”, says Lemmens. They have even neatly removed the built-in flat screens by taking their time and unscrewing all the screws from the flight cases. This can only have been done by people who have prepared it well in advance.”

If you have any insights to these thefts, or the subsequent attempted sales of the stolen goods, please contact your local police or directly with the teams or Dutch GT4 organisers:

Zie http://www.planetlemans.com/2009/08/12/alert-dutch-race-teams-robbed-of-equipment/ voor contactgegevens mocht je iets tegenkomen.

Richard117
13 augustus 2009, 09:28
Het lijkt wel of ik een stukje Michael Vaillant zit te lezen.....
Ik mag toch hopen dat ze gasten te pakken krijgen, want dit slaat natuurlijk nergens op. Zo maak je een team helemaal kapot.

Bramzel
13 augustus 2009, 11:23
Het lijkt wel of ik een stukje Michael Vaillant zit te lezen.....
Ik mag toch hopen dat ze gasten te pakken krijgen, want dit slaat natuurlijk nergens op. Zo maak je een team helemaal kapot.

Nou ja, die teams zullen vast wel verzekerd zijn, dus kapot zullen ze er niet van gaan. Neemt niet weg dat het natuurlijk wel erg vervelend is allemaal.

Richard117
13 augustus 2009, 11:53
Nou ja, die teams zullen vast wel verzekerd zijn, dus kapot zullen ze er niet van gaan. Neemt niet weg dat het natuurlijk wel erg vervelend is allemaal.

Natuurlijk zullen teams verzekerd zijn. Maar in de autosport is het niet makkelijk om een onderdeel oid zomaar en even snel te vervangen. Geld is ook niet alles....

speed9
13 augustus 2009, 14:33
Natuurlijk zullen teams verzekerd zijn. Maar in de autosport is het niet makkelijk om een onderdeel oid zomaar en even snel te vervangen. Geld is ook niet alles....Klopt.
Er zijn zat onderdelen die door de teams zelf worden ontworpen en gemaakt,als die gestolen worden,moeten ze het opnieuw maken.

Het is erg rot, dat er gewoon wat mensen een plan bedenken om teams te bestelen van hun spullen.

Is er geen regenstratie van mensen die op de circuit en pitboxen zijn geweest?

tinyriconen
13 augustus 2009, 14:55

Helaas, die zijn nat geworden.

;)

speed9
13 augustus 2009, 15:01
Helaas, die zijn nat geworden.

;)

:blink: Snap um niet.

Zijn de auto's zelf ook gestolen of beschadigt?

Ferroeni
13 augustus 2009, 15:14
:blink: Snap um niet.

Rick, het is registratie ipv regenstratie.

speed9
13 augustus 2009, 16:33
Rick, het is registratie ipv regenstratie.O Ok.
Sorry,mijn fout.

Bramzel
13 augustus 2009, 17:44
Klopt.
Er zijn zat onderdelen die door de teams zelf worden ontworpen en gemaakt,als die gestolen worden,moeten ze het opnieuw maken.

Die jatten ze niet, want die kunnen ze niet doorverkopen. Uit het bericht op Autosport.nl maak ik juist op dat het om de 'verkoopbare' zaken gaat, zoals remschijven, headsets, monitoren, etc.

Mark G.
13 augustus 2009, 18:05

"Ja hallo ik ben Bertus Boef, waar ik kan ik me inschrijven?"

:P

Mathijs
14 augustus 2009, 00:27
Ja maar een aluminium plaat heeft totaal geen gewicht, de druk die er dan op staat is veel groter als het gewicht van de plaat vanwege de enorme drag die zo'n plaat creeert. Karts zullen nooit maar dan ook nooit omslaan vanwege de wind die eronder komt, de druk zal namelijk nooit groter zijn als het gewicht van de kart. De crashes die je hier ziet: YouTube - le mans cars: flip compilation 1998-2008 (http://www.youtube.com/watch?v=qB7Zr3yaQuA) zijn allemaal gebeurt bij hele lichte auto's ten opzichte van de snelheid die ze rijden, en ook nog is met groundeffect, als die onderdruk namelijk wegvalt, gebeurt er hetzelfde als dat er bijvoorbeeld een achtervleugel afbreekt op hoge snelheid. Een kart heeft noch het benodigde snelheid/gewicht ratio noch de onderdruk, oftewel, NOT gonna happen! ;)
De CLK flip komt vooral door het feit dat deze wagen vanaf de zijkant praktisch de vorm heeft van een vleugelprofiel. Als dan de invalshoek iets toeneemt tov de rijrichting dan krijg je protseling enorme toename in lift.
Zie plaatje:
http://www.mulsannescorner.com/Mercaf.jpg

TheRealms
14 augustus 2009, 02:52
De CLK flip komt vooral door het feit dat deze wagen vanaf de zijkant praktisch de vorm heeft van een vleugelprofiel. Als dan de invalshoek iets toeneemt tov de rijrichting dan krijg je protseling enorme toename in lift.
Zie plaatje:
http://www.mulsannescorner.com/Mercaf.jpg

Doet me denken aan de B-2 bommenwerper :P

Bramzel
14 augustus 2009, 14:10
Neel Jani is ook een poosje uit de running:

http://a1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/08/14/neel-jani-zwaargewond-in-mountainbike-ongeluk/

Neel Jani zwaargewond in mountainbike-ongeluk
14 augustus 2009

Neel Jani is zwaargewond geraakt in een mountainbike-ongeluk. De Zwitser viel in zijn thuisland bij een afdaling en brak daarbij twee botten en heeft een zware hersenschudding. Na de val was hij wakker genoeg om zijn moeder te bellen, maar die had geen idee waar hij was, zodat zijn redding pas ingezet kon worden toen een toevallige passant hem vond.

"Ik kan me niks van het ongeluk herinneren, maar ik denk dat ik voorover en vol op mijn hoofd ben gevallen, want met mijn benen is niks mis", zei Jani tegen de officiële A1GP-website. "Ik was op dat moment behoorlijk blij, want ik was net in recordtijd tegen de heuvel opgereden. Toen ik uit het bos kwam, ging ik echter onderuit."

"Ik viel op mijn hoofd en dat splijtte mijn voorhoofd open. Ook bij mijn rechteroog ligt het open, dus ik zit onder de hechtingen. Ik brak ook mijn elleboog en heb waarschijnlijk een haarscheur in mijn pols. Ik was helemaal alleen, maar blijkbaar heb ik mijn moeder gebeld, wat ik me ook niet kan herrinneren. Omdat ik een hersenschudding had, kon ik niet vertellen waar ik was. Ik moest dus wachten tot iemand mij vond, zodat ik de weg kon vragen."

"Ik ben een nachtje in het ziekenhuis gebleven, zodat de artsen me in de gaten konden houden en naar mijn elleboog konden kijken. Gelukkig was een operatie niet nodig, dus is het gips er alweer af. Ik zal nog wel terug moeten voor mijn pols, want die was te opgezwollen om iets te zien."

"Tegen het einde van augustus zou ik weer fit moeten zijn en ik ben nog steeds van plan om mee te rijden in de American le Mans Series in september."

speed9
14 augustus 2009, 14:22
Neel Jani is ook een poosje uit de running:

http://a1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/08/14/neel-jani-zwaargewond-in-mountainbike-ongeluk/

Die heeft echt veel geluk gehad.
Bedoel als je zo valt en je raakt buitenwesten kan je dood bloeden, zonder dat je hulp heb gebelt.

Hopelijk blijkt er met zijn pols niet veel aan de hand te zijn, anders is die wel even zoet.

CuqeBaqer
14 augustus 2009, 18:44
Mijn buurman is net terug uit Oostenrijk. Die is over de kop geslagen met mountain biken 3 gebroken ribben klaplong en gebroken sleutel been. De anwb stuurde en mannetje om ze op te halen na een aantal dagen ziekenbezoek. Tsjah als coreur kan je dat natuurlijk ook overkomen helaas voor Neel Jani is het een stuk erger qua toekomst en salaris als mijn buurman.

Niels Tieman
14 augustus 2009, 18:52
Gezonde sport Mountain Biken. ;)
Maar het zijn dingen die enorm veel risico met zich meedragen helaas. Op het moment zijn er zelfs bedrijven die in hun contract zetten dat bepaalde dingen, zoals Skieeen, Mountain Biken, etc niet gedaan mogen worden ivm die risico's.

Zakelijk bekeken kan ik het daar wel mee eens zijn. Privé bekeken,.. niet.

Darthwillie
16 augustus 2009, 13:13
Kennen jullie die grap van Jos Verstappen die naar Bavaria City Racing zou komen.....................die komt niet :rolleyes:

Meneer zegt af wegens Kart tests met zoon Max in Italië, beetje respectloos naar zijn fans.

Tjerk Korving
16 augustus 2009, 13:33
Verstappen stelt prioriteiten en er was van tevoren al aangegeven dat het onder voorbehoud was door dat kart evenement van z'n zoon. Aangezien die erg goed bezig is vind ik het niet zo raar dat je daar bij wilt zijn.

Tjello
16 augustus 2009, 14:16
Kies daar dan vooraf al voor. Nu lijkt het meer op een kaartverkoop stunt.

Veel Verstappen fans zullen teleurgesteld zijn.

Darthwillie
16 augustus 2009, 14:24
Enige wat ik erover gelezen had was in zijn column,
Daarom nu maar iets vrolijkers. Misschien rijdt Alonso niet in Valencia, maar komende zondag komt hij met een demo wel in actie in Rotterdam tijdens Bavaria City Racing. Ik vermoed dat weer veel racefans daarop afkomen. Ik ben er ook, maar ik zal het rustiger aandoen dan Alonso. Ik ga burgemeester Ahmed Aboutaleb rondrijden in de Bugatti Veyron Grand Sport van mijn vroegere sponsor Michel Perridon van Trust. Michel heeft me wel verzocht het voorzichtig aan te doen en niet de banden op te roken. Alleen al voor de burgervader zal ik dat laten maar ook omdat deze voor Nederland zeldzame auto ruim 1,5 miljoen euro heeft gekost. Bovendien heeft Michel slechte ervaringen met het uitlenen van zijn wagens. Dat deed hij een keer op het circuit van Zandvoort waar iemand zijn Porsche Carrera GT in puin reed. Hij kan er op vertrouwen dat ik de burgemeester veilig zal rondleiden. Want sinds afgelopen zondag kan ik er niet genoeg op hameren dat veiligheid een groot goed is."

dus dat het onder voorbehoud was, wist ik niet. Blijft het een duffe actie zo kort van tevoren aanmelden en dan weer afzeggen. Waarschijnlijk had ie last van zijn nek :p :lol:

Medusa
16 augustus 2009, 17:36
In other news ;)

Lorenzo finisht niet, Rossi wint de race en heeft ondertussen 50 punten voorsprong in het WK

Darthwillie
16 augustus 2009, 18:09
Rossi doet hetzelfde als vorig jaar met Stoner, als de ander sneller is maak je hem gewoon nerveus. Lorenzo heeft al zoveel punten weggegeven door valpartijen. Schijnt iets heel ergs te zijn Rossi vlak achter je, wetend dat hij net als in Barcelona gewoon weer in de laatste bocht kan toeslaan.

Wat mij wel verbaast is dat Rossi Lorenzo aan het verslaan is op ervaring en psychologische oorlogsvoering, qua snelheid lijkt Lorenzo toch echt de snellere te zijn.

Sander Hogendoorn
16 augustus 2009, 18:17
Zo jammer dat Lorenzo viel :(

1-2-3-4 voor Audi in de DTM, wat mij betreft mogen ze het strafgewicht daar ook afschaffen. Zodra Audi meet gewicht heeft wint Mercedes, en zodra Mercedes meer gewicht heeft wint Audi :rolleyes:

cookie
16 augustus 2009, 19:49
Weer 3 prachtige BTCC races vandaag op Knockhill. Giovanardi is genaderd op Turkington in het kampioenschap dus dat belooft spannend te worden de laatste 3 meetings. Volgende ronde neemt Johny Herbert het stuur van de Honda Civic over van James Thompson, ben benieuwd wat ie kan in een frontwheel drive car waarin hij al jaren niet meer heeft geracet.

joostingh
16 augustus 2009, 22:40
Rossi doet hetzelfde als vorig jaar met Stoner, als de ander sneller is maak je hem gewoon nerveus. Lorenzo heeft al zoveel punten weggegeven door valpartijen. Schijnt iets heel ergs te zijn Rossi vlak achter je, wetend dat hij net als in Barcelona gewoon weer in de laatste bocht kan toeslaan.

Wat mij wel verbaast is dat Rossi Lorenzo aan het verslaan is op ervaring en psychologische oorlogsvoering, qua snelheid lijkt Lorenzo toch echt de snellere te zijn.

Rossi heeft gewoon de mogelijkheid om iedereen overal altijd onder druk te kunnen zetten. Is het niet op de baan dan wel naast de baan.

Dat maakt hem de allerbeste, want alle tegenstanders zijn bang voor hem. Ook zoals hij eigenlijk heel flauw maar wel slim zegt tegen de pers dat hij gewoon hele maal fit is (terwijl zijn grootste concurrent gewoon ziek is...) Hoe hij Gibernau compleet de kop gek maakte waardoor die gewoon niet snel meer was of viel.

Al die dingen kan Rossi. En zoals ze zeggen, je moet hem niet tegen je hebben want hij maakt je af. Na ja dat maakt een kampioen. (en ondanks dat lijkt het me nog een aardige vent ook nog)

Darthwillie
16 augustus 2009, 23:13
Yep, geweldig om te zien, hoe aardig Rossi ook overkomt, hij heeft ze allemaal verslagen, en het is best een indrukwekkend rijtje:
-Biaggi
-Gibbernau
-Hayden
-Stoner
-Pedrosa

ook dit jaar vind ik het weer een fraai seizoen. :thumbup:

Lijkt me heel lastig dat ze niet goed weten wat het is, kan ook best psychologisch zijn, dat het lichaam niet meer tegen de stress kan. Heeft een paar jaar terug ook een coureur doen stoppen, ben zijn naam ff kwijt.Denk eens diep na? ;). Ben wel benieuwd wie dat was.

Jammer dat Stoner wegvalt, dat maakt een einde aan de leuke driestrijd tussen Lorenzo, Stoner & Rossi. Ik zet mijn geld toch op safe, met Rossi.
Alex Criville

Darthwillie
19 augustus 2009, 02:30
Ook in de MotoGP draait de geruchtenmolen op volle gang :p

Ducati zit nml met een probleem. Ze hebben de afgelopen jaren alles ingezet op Stoner en de machine ontwikkeld naar zijn rijstijl. Dat is ook goed te zien want bijna niemand anders gaat hier hard mee. Nu is Stoner ziek en eigenlijk weten ze niet of hij überhaupt terug kan komen. De exacte reden van zijn chronische oververmoeidheid is nog steeds niet bekend. Ducati schijnt dus een bod te hebben gedaan op Jorge Lorenzo, wat logisch is maar wel een gigaprobleem met zich mee brengt. Als Stoner wel terugkomt zullen ze op Stoner gaan gokken, wat de kans groot maakt dat Lorenzo ala Hayden voor plaats 7 rijidt, komt Stoner NIET terug, zijn ze dan in staat snel genoeg alles voor Lorenzo te ontwikkelen??? Wat als Lorenzo niet wil.............. wie moet dan voor Ducatti om de titel rijden?

speed9
19 augustus 2009, 11:12
Ook in de MotoGP draait de geruchtenmolen op volle gang :p

Ducati zit nml met een probleem. Ze hebben de afgelopen jaren alles ingezet op Stoner en de machine ontwikkeld naar zijn rijstijl. Dat is ook goed te zien want bijna niemand anders gaat hier hard mee. Nu is Stoner ziek en eigenlijk weten ze niet of hij überhaupt terug kan komen. De exacte reden van zijn chronische oververmoeidheid is nog steeds niet bekend. Ducati schijnt dus een bod te hebben gedaan op Jorge Lorenzo, wat logisch is maar wel een gigaprobleem met zich mee brengt. Als Stoner wel terugkomt zullen ze op Stoner gaan gokken, wat de kans groot maakt dat Lorenzo ala Hayden voor plaats 7 rijidt, komt Stoner NIET terug, zijn ze dan in staat snel genoeg alles voor Lorenzo te ontwikkelen??? Wat als Lorenzo niet wil.............. wie moet dan voor Ducatti om de titel rijden?

Dan kunnen ze de titel vergeten.
Rossi wordt toch kampioen.

Ellu
19 augustus 2009, 21:56
Genoeg rijders die ondanks de "moeilijke" fiets op dat ding zouden springen hoor;).

Darthwillie
19 augustus 2009, 22:12
Is dat zo? het lijkt toch echt een carriere breker te worden die 2e Ducatti. Melandri heeft een zware dobber zijn carriere weer op gang te krijgen na een jaartje Ducatti

Ellu
19 augustus 2009, 22:55
Is dat zo? het lijkt toch echt een carriere breker te worden die 2e Ducatti. Melandri heeft een zware dobber zijn carriere weer op gang te krijgen na een jaartje Ducatti

Gasten als Espagaro die vanuit het niets 2 races mogen doen op in dit geval de Pramac Ducati, zijn maar wat blij (en die Pramac Ducati is niets anders dan de machine van vorig jaar...)

Kim Van Der Stichelen
21 augustus 2009, 00:21
De grid voor de 24H van Zolder:

1. Kuismanen - Huisman - Behrens - Hasenbichler (Chrysler Viper GTS-R) in 1:31.936
2. Marchal - Lumbeeck - Kuus - Heyer (Chrysler Viper GTS-R) 1:32.925
3. Verbist - Longin - Maes - Haane (Porsche 911 GT3 Cup S) 1:33.909
4. Kumpen - Goossens - Soulet - Sougnez (Renault Mégane Trophy) 1:34.040
5. Coens - Bouvy - Kelders - Mollekens (Ferrari F430 GT3) 1:34.169
6. Wauters - Van Hooydonk - Wauters - Vanthoor (Dodge Viper Comp. Coupé) 1:35.280
7. De Laet - Vollebergh - van der Zwaan - van der Zwaan (Lamborghini Gallardo) 1:35.748
8. Penders - Lamot - Loix - Machiels (Porsche 911 GT3 RS) 1:35.763
9. Vanbellingen - Vandermaesen - Schrauwen - Renard (BMW M3 Silhouette) 1:36.487
10. Beaumont - Gormley - Clucas - Smyth (Mosler MT900 GT3) 1:36.984
11. Becker - Vos - Kolen (Renault Mégane Trophy) 1:37.005
12. van der Straten - Lémeret - Martin - de Doncker (Ford Mustang FR500 GT3) 1:37.205
13. Moonens - Redant - Stoeltie - Gepts (BMW M3 Silhouette) 1:37.529
14. Van Hover - Verbergt - Hemroulle - Raus (Porsche 997 GT3 Cup) 1:38.498
15. Thiers - Thiers - Thiers - Van Mol (Dodge Viper Comp. Coupé) 1:38:806

11 verschillende wagens in de top 15 :)

Martijn Mezger
21 augustus 2009, 00:34
http://www.dutchquartermile.nl/

Present.
Nog anderen van hier?

Darthwillie
21 augustus 2009, 01:11
mooi stukje van autosport.com over MotoGP
Exactly the same spot and exactly the same accident with exactly the same rival.

Jorge Lorenzo fell off at turn three at Brno last weekend while battling with Valentino Rossi, just as Max Biaggi had fallen off the 500cc Yamaha at the same place in 2001 battling the same #46. It struck me before Jorge had come to a halt how similar it all was to that afternoon eight years ago. Biaggi never really recovered from that or the vicious feud that engulfed them both.
Czech Grand Prix winner Valentino Rossi © XPB

As mentioned before in this column, Rossi likes to get a bullet and carve someone's name on it. Then he picks just he right moment to hit them right between the eyes to ensure they never recover.

He did it at Jerez when he broke Lorenzo, and then he did it on him again with that to-be-talked-about-forever last corner manoeuvre in Catalunya.

It was only the next day that it really struck me how committed Valentino is to a ninth – seventh in MotoGP - world title when I read what was in Gazetta dello Sport. Always good to get people saying things in their mother tongue rather than missing out on the last cutting comment in another language…

"For sure Lorenzo was a bit too anxious to beat me," he said. "I mean a lot to the other riders, I've been at the top for a long time and beating me would mean taking the number one crown off my head.

"When I ride I have a clear vision of what's happening, that's always been one of my strengths. With my form, and Yamaha's form at the moment, it's difficult to be quicker than me. At best you can be as quick as me."

The pair were streets ahead of the rest of the field in Brno. It proved once more that the Yamaha is the best bike of 2009, but Lorenzo was trying to break Rossi with lap after lap of sheer speed.

And that he did, making Rossi later comment that he was on the limit in order to try and keep up.

But then with Valentino even on the limit, Jorge came rattling past on his right hand side into the notoriously difficult left-hander that comprises Turn 3. It goads people in with it's slightly blind entry and difficult to see turn-in; something that the television pictures just can't show.

Down went #99 and up went the air bag around his shoulders making him look like something from a Mr Universe competition. And with it the championship fight also went up in smoke. From a championship two races ago that had just 14 points between Rossi and Lorenzo with eight races remaining, there are now fifty points with six to go.

If Lorenzo falls off in the next three races, then Rossi will win the title in Portugal, and after falling off twice in the last two, he'd better keep it upright in a vain hope he might grasp some glory.

Having said that, Lorenzo's second place in the points is a safe bet and giving it a good thrashing to try and beat Rossi while risking it all is part of what he is all about isn't it? All very gladiatorial.

Once more, and even with six races remaining, Rossi looks like going another season with just two non-podium finishes. That is why he is called the GOAT. God Of All Time – copyright; Colin Edwards.

Stoner's woes
Casey Stoner leads the Yamahas of Valentino Rossi and Jorge Lorenzo at the Sachsenring © LAT

While Yamaha is in clover, Ducati is in disarray. The only rider capable of getting the GP7, GP8 and GP9 bike to the top of the podium is back home in Kurri Kurri, Down Under. The illness that has been so hard to diagnose has finally caught up with Casey Stoner and the punishing schedule of a professional sportsman has seen him sit out Brno, Indy and Misano.

Much has been written about Stoner and his stunning natural ability, but is it sheer bloody mindedness that drives him too? Of course it is. Upon congratulating him after some of his ten victories in 2007, his face would light up in an instant, happy that someone was seeing through the whole 'the Ducati is the best bike' syndrome that surrounded the GP7.

But he could still bite journalists with a quip, the same journalists who had just dealt with the world's most polite world champion, Nicky Hayden.

The factory in Bologna even took issue with The Times, who wrote he was "an angry young man" while others were quoted as suggesting he was "tightly wound".

Of course motorcycle racers get wound up; by definition top level sportsman are scrutinised and subtly picked on by the press if they have a foible, but likewise smiled upon if they have a liking towards that sportsman. See Valentino Rossi and his favourable press the world over.

Ironically though, it may well have been Stoner's consummate drive and determination that has been a reason for this downfall.

Wanting to be the best and wanting to prove he is the best was rightly installed into him as a lad, winning all things he entered as a youngster. It is a major part of the Aussie sportsman's way to not concede or show weakness, but he is so driven and so determined that it has literally eaten him from the inside with this illness of late. Nervous energy is crippling.

He is no natural in front of the press and sponsors, he prefer to be with his closest friends away from the public eye. This I can utterly understand, but you can't not be in the public eye if you are a MotoGP world champion. It is in the script. Rumours of negotiating his contract so that he did less PR work can't have been too far from the
truth.

But all in all this has left Casey sick and drained.

There is no more mental energy to overcome the illness and physically fight his way through the field upon the GP9, to "stick it up 'em". Mental energy is a massively powerful and under-rated strength; overcoming weaknesses with adrenaline and sheer bloody mindedness.

Stoner started racing when he was four. He's now twenty three and never had a break nor a decent bit of time off. He didn't even take a honeymoon after marrying Adriana, instead jetting to the Wrooom Marlboro media event less than a week after taking his vows. That has not sat well with him to this day.
Casey Stoner © LAT

You can hardly blame him, but, cruel to be kind, it is still all part of the job. Take the money, win while you can and then relax later investing your bumper tax free winnings to make yet more, or just spending them to enjoy a happy life.

Or that's how it seems to us on the outside.

Maybe we will never know the full truth of this illness. It is personal and his business. One wouldn't like people nosing into our business, but… communication and the power of the internet means it is all too easy nowadays to know what's going on in anyone's life.

Ducati are looking for someone to replace him short term, which is easy, but long term is the next step if he doesn't come back. With Lorenzo procrastinating with Yamaha, it may well be that the Spaniard takes Stoner's seat before Casey knows it. And then what will he do?

Difficult times.

Robert Saalmink
21 augustus 2009, 09:43
Had ik ook al gelezen inderdaad. Altijd leuk die stukjes, ze gaan er dan ook meteen serieus op in. Toen bekend werd dat Badoer in de F zou stappen dit weekend, stond er twee dagen later ook zo'n analyse op van meteen 4 kantjes :)

Robert Saalmink
21 augustus 2009, 11:09
http://www.dutchquartermile.nl/

Present.
Nog anderen van hier?

Nope, een teringeind rijden voor wat sprintjes :p

MartijnV
21 augustus 2009, 13:20
De grid voor de 24H van Zolder:

1. Kuismanen - Huisman - Behrens - Hasenbichler (Chrysler Viper GTS-R) in 1:31.936
2. Marchal - Lumbeeck - Kuus - Heyer (Chrysler Viper GTS-R) 1:32.925
3. Verbist - Longin - Maes - Haane (Porsche 911 GT3 Cup S) 1:33.909
4. Kumpen - Goossens - Soulet - Sougnez (Renault Mégane Trophy) 1:34.040
5. Coens - Bouvy - Kelders - Mollekens (Ferrari F430 GT3) 1:34.169
6. Wauters - Van Hooydonk - Wauters - Vanthoor (Dodge Viper Comp. Coupé) 1:35.280
7. De Laet - Vollebergh - van der Zwaan - van der Zwaan (Lamborghini Gallardo) 1:35.748
8. Penders - Lamot - Loix - Machiels (Porsche 911 GT3 RS) 1:35.763
9. Vanbellingen - Vandermaesen - Schrauwen - Renard (BMW M3 Silhouette) 1:36.487
10. Beaumont - Gormley - Clucas - Smyth (Mosler MT900 GT3) 1:36.984
11. Becker - Vos - Kolen (Renault Mégane Trophy) 1:37.005
12. van der Straten - Lémeret - Martin - de Doncker (Ford Mustang FR500 GT3) 1:37.205
13. Moonens - Redant - Stoeltie - Gepts (BMW M3 Silhouette) 1:37.529
14. Van Hover - Verbergt - Hemroulle - Raus (Porsche 997 GT3 Cup) 1:38.498
15. Thiers - Thiers - Thiers - Van Mol (Dodge Viper Comp. Coupé) 1:38:806

11 verschillende wagens in de top 15 :)

Maar kijk ook eens naar de onderlingen verschillen.
Gelukkig kan er in 24uur veel gebeuren maar echte spanning is er nog niet te vinden.

Robert Saalmink
21 augustus 2009, 14:02
Ik blijf het vreemd vinden om een Megane voor een F430 te zien eigenlijk... zeker omdat ik de nieuwe Megane al een paar keer gereden heb en het een enorme k*tauto vind :p

MartijnV
21 augustus 2009, 15:20
Is inderdaad een beetje raar, maar zo'n megane trophy wagen zit echt wel mooi in elkaar.
Dat kunnen die fransen wel een goede cup-racer maken. Alleen jammer dat die wagens nu bijna overal ingezet worden. want in wat voor klasse wil je zo iets plaatsen.
Al wordt er in belgië meer met silhouet wagens gereden.

Hoop dat Goossens nog wat kan doen, het team heeft hij er voor.

CuqeBaqer
21 augustus 2009, 19:49
Die megane maakt wel een enorm vet geluid in de DSC.:thumbup:

Kim Van Der Stichelen
23 augustus 2009, 18:34
Een paar van mijn foto's van de 24h

De leider zet P3 op nog een ronde. De Porsche zou winnen, de Ferrari uitvallen op 2 uur voor het einde.
http://i31.tinypic.com/w2k4qs.jpg

De vipers hadden het niet makkelijk
http://i31.tinypic.com/25h0pzn.jpg

De nieuwe Megane rijdt de nacht tegemoet. Ze haalde de ochtend niet....
http://i29.tinypic.com/9k76nk.jpg

Oeps... Foutje moet kunnen, baas
http://i29.tinypic.com/119bkgp.jpg

rararara wie ben ik?
http://i28.tinypic.com/raq4w8.jpg

Gloeiende schijven, gekend beeld 's nachts
http://i27.tinypic.com/wvyc6e.jpg

Back in time... ouwe tijden herleven
http://i29.tinypic.com/11r92ls.jpg

Een nieuwe dag breekt aan.
http://i32.tinypic.com/2j5cndl.jpg

Zolder heeft altijd leuke randanimaties :innocent:
http://i25.tinypic.com/nydwd5.jpg

Ook Lasgo was van de partij, prima om even de race te vergeten, 24u is lang
http://i32.tinypic.com/a5jozn.jpg

En het was heet daar!

GTE
23 augustus 2009, 19:27
Mooie plaatjes weer Kim. Ziet eruit als een gezellig evenement.

Neo-242
23 augustus 2009, 19:28
Chapeau dat je zo'n prachtige foto's hebt kunnen maken van zo'n magere editie van de 24uren! Vooral die van de Viper-lichten is super!:laugh:

Bram Van Der Stichelen
23 augustus 2009, 22:07
GT4 European Cup:

Aston Martin GT4
http://i28.tinypic.com/xd8dnd.jpg

Donkervoort D8GT
http://i26.tinypic.com/1zmz4ls.jpg

Aston Martin N24
http://farm3.static.flickr.com/2444/3848804046_88dbaeb9f0_o.jpg

24h van Zolder:

Delahaye Francorchamps Motors Racing Team - Ferrari F430 GT3

http://farm4.static.flickr.com/3016/3849211248_f2a08c1c4c_o.jpg

Accent Racing Team - Dodge Viper Competition Coupé
http://i29.tinypic.com/2qncfmp.jpg

Kuismanen Competition - Chrysler Viper GTS-R
http://i30.tinypic.com/9rt2bt.jpg

Tim Wijen
24 augustus 2009, 15:33
Mooie platen Bram :thumbup:

Vooral die Aston in het grind en de pitstop van de Ferrari zijn gaaf :)

Ikzelf heb de dag gisteren vooral doorgebracht bij JD Competition.

http://farm3.static.flickr.com/2662/3851496993_51b3fc11fd_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2585/3851497471_6b54a1807f_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2550/3852293818_c773b8dc5d_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3550/3852296482_8c3202c6a5_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2487/3852284560_a4174842ea_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2467/3851488529_427c97c357_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2582/3851490511_55a8172e0a_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2457/3852304566_6c48b90acd_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3445/3852300952_e2c307bbc5_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2428/3852300140_3244f8b7a6_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2433/3851508561_44a4c965e6_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3466/3852303032_c2b852567c_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3039/3851495753_6144714e5d_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3573/3851495391_0b11f6c1cd_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2518/3852288734_ee75d78275_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3549/3852288206_dcc82dd84b_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3549/3851488167_1aa1562d7d_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3530/3852305616_906a10f22b_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2448/3852311940_06ce62c582_b.jpg

Bramzel
24 augustus 2009, 15:47
http://farm4.static.flickr.com/3530/3852305616_906a10f22b_b.jpg

Spot de DReneller :D

JossNL
30 augustus 2009, 12:27
vd Garde heeft de smaak te pakken, zijn tweede winst:thumbup: Ruime voorsprong ook op de nummer 2 (Rodriguez, iets van 3sec erachter)

Tis jammer dat die jongen echt niet kan kwalificeren, althans daar lijkt het toch op. 12e in de kwalificatie, 7e in de hoofdrace (uiteindelijk 6e na een diskwalificatie waardoor hij als 3e moest starten in de sprintrace, maar bij La Source lag hij al 1e).

tinyriconen
30 augustus 2009, 14:10
Wel een superstart zo te zien. Mooi zo! Die Dani Clos knalt (uiteraard) vol rechtdoor in La Source tijdens de start. Wat een figuur.

Ook mooi dat moment dat een Piquet wagen, Valerio volgens mij, een coureur inhaalt op het stuk na Eau Rouge en op het moment dat hij hem inhaalt vrolijk zwaait naar hem. :thumbup:

Medusa
30 augustus 2009, 19:07
Vanavond ook weer MotoGP trouwens.

In Indianapolis met Pedrosa op pole, dan Lorenzo en Rossi

Neo-242
30 augustus 2009, 19:19
Wat foto's van de Michel Vaillant tentoonstelling in Temse voor Roy & Darth:)

http://www.johnplayerspecial.be/hotlink/Vaillant/Vaillant01.jpg

http://www.johnplayerspecial.be/hotlink/Vaillant/Vaillant02.jpg

http://www.johnplayerspecial.be/hotlink/Vaillant/Vaillant03.jpg

http://www.johnplayerspecial.be/hotlink/Vaillant/Vaillant04.jpg

http://www.johnplayerspecial.be/hotlink/Vaillant/Vaillant05.jpg

http://www.johnplayerspecial.be/hotlink/Vaillant/Vaillant06.jpg

http://www.johnplayerspecial.be/hotlink/Vaillant/Vaillant07.jpg

http://www.johnplayerspecial.be/hotlink/Vaillant/Vaillant08.jpg

http://www.johnplayerspecial.be/hotlink/Vaillant/Vaillant09.jpg

http://www.johnplayerspecial.be/hotlink/Vaillant/Vaillant10.jpg

Darthwillie
30 augustus 2009, 22:20
leuke foto's!

Rare Crash van Rossi net :huh1:alsof die motor omhoogsprong.

Jeroen Ursem
30 augustus 2009, 22:25
Spot de DReneller :D

Ludo! :thumbup:

Roy Visser
30 augustus 2009, 22:28
Ziet er inderdaad niet uit als een tentoonstelling waar je 100en kilometers voor af gaat reizen, maar in ieder geval bedankt voor het plaatsen! :thumbup:

RSRoy
31 augustus 2009, 12:46
leuke foto's!

Rare Crash van Rossi net :huh1:alsof die motor omhoogsprong.

Het leek wel of die de motor plat wou gooien voor de bocht maar in de schreuf van het asfalt bleef hangen. Toen die daar uit was ging hij dus op z'n plaat.

cookie
2 september 2009, 10:56
Sebastien Boardais raced vanaf Estoril in de Superleague Formula voor Sevilla :thumbup: Dat kampioenschap word interessanter met de race. Dit 2de seizoen is het elk weekend al een spektakel en nu de grote namen mee gaan doen (ook geruchten dat Villeneuve erheen wil) kan het alleen maar beter worden.

Martijn Mezger
2 september 2009, 12:17
Volgende week naar de Scuderia Hanseat op de Nürburgring.
Nog andere die gaan? http://www.scuderia-hanseat.de/

Bram Van Der Stichelen
2 september 2009, 12:39
Volgende week naar de Scuderia Hanseat op de Nürburgring.
Nog andere die gaan? http://www.scuderia-hanseat.de/

Moest ik er geraken, zeker!

Darthwillie
5 september 2009, 15:48
zware crash bij de F3 race op Brands Hatch :huh1: lijkt er zelfs op dat er gewonden zijn. Vreslijk domme actie van Geronimi op Bianchi :surrender:

hmmm, blijkt dus niet live te zijn:blushing: beiden blijken niet zwaargewond. :thumbup:

:lol:
na zijn domme crash van vorige week rijdt Rossi met de afbeelding van een ezel op zijn helm
http://img186.imageshack.us/img186/5485/rossim.jpg
in plaats van the docter staat er ook the donkey op zijn pak :thumbup:

Schumi rulezzzzz
5 september 2009, 20:59
Morgen ook WTCC met Jaap van Lagen op de 4e positie voor Lada, beste kwalificatie ooit. Kwam mede door de wisselende omstandigheden. Ook Coronel zit er goed bij op een 7e positie. Vind ik wel het kijken waard morgen!

Daniël
5 september 2009, 21:04
Haha, geniaal die Rossi. :thumbup:

Dit is de crash denk ik? Flinke klapper!
YouTube - 2009 Formula 3 Euro Series at Brands Hatch Jules Bianchi and Tiago Geronimi Huge Crash

Darthwillie
6 september 2009, 02:54
jep dat is de crash die ik bedoelde

Morgen ook WTCC met Jaap van Lagen op de 4e positie voor Lada, beste kwalificatie ooit. Kwam mede door de wisselende omstandigheden. Ook Coronel zit er goed bij op een 7e positie. Vind ik wel het kijken waard morgen!
Leuke uitslag idd
1. Gabriele Tarquini SEAT 1m41.478s 1m39.866s
2. Marin Colak SEAT 1m41.490s 1m41.692s
3. Rickard Rydell SEAT 1m41.626s 1m42.192s
4. Jaap van Lagen Lada 1m41.629s 1m42.307s
5. Nicola Larini Chevrolet 1m41.804s 1m43.626s
6. Robert Huff Chevrolet 1m41.891s 1m45.526s
7. Tom Coronel SEAT 1m42.073s 1m46.104s
8. Jorg Muller BMW 1m42.294s 1m46.249s
9. Augusto Farfus BMW 1m42.321s 1m46.481s
10. Alex Zanardi BMW 1m42.916s 1m47.667s
11. Sergio Hernandez BMW 1m43.034s
12. Stefano D'Aste BMW 1m43.108s
13. Felix Porteiro BMW 1m43.140s
14. Franz Engstler BMW 1m43.183s
15. Andy Priaulx BMW 1m43.533s
16. Tom Boardman SEAT 1m43.987s
17. Yvan Muller SEAT 1m44.198s
18. Michel Nykjaer Chevrolet 1m44.204s
19. Alain Menu Chevrolet 1m44.259s
20. Jason Watt SEAT 1m44.273s
21. Jean-Marie Clairet SEAT 1m44.407s
22. Jordi Gene SEAT 1m44.705s
23. Kristian Poulsen BMW 1m44.759s
24. Philip Geipel BMW 1m45.476s
25. Viktor Shapovalov Lada 1m45.521s
26. Tiago Monteiro SEAT 1m46.127s
27. Kirill Ladygin Lada 1m48.959s

wel lekker dat Farfus niet veel hulp kan krijgen van andere BMW rijders voor hem.

GTE
6 september 2009, 10:20
zware crash bij de F3 race op Brands Hatch :huh1: lijkt er zelfs op dat er gewonden zijn. Vreslijk domme actie van Geronimi op Bianchi :surrender:

Misschien niet goed uitgevoerd, maar de move op zich leek me gerechtvaardigd.

cookie
6 september 2009, 12:19
Misschien niet goed uitgevoerd, maar de move op zich leek me gerechtvaardigd.

Geronimo is de man die ingehaald word, het is wel degelijk zijn schuld want hij duwt Bianchi te ver naar buiten.

GTE
6 september 2009, 12:37
Geronimo is de man die ingehaald word, het is wel degelijk zijn schuld want hij duwt Bianchi te ver naar buiten.

Ik heb het dan ook niet over schuld of onschuld.

Sander Hogendoorn
6 september 2009, 14:25
Pff, van Lagen ligt 5e in de Lada wordt hij van achteren eraf geduwd door Larini in de laatste bocht. Zal zeker een straf komen, maar daarkrijgt van Lagen zijn 5e plek niet mee terug :(

Richard117
6 september 2009, 14:26
Zonde voor Van Lagen met de Lada in Oschersleben. Gestart vanaf 4 en tot de laatste bocht op P5. Larini hielp hem in een kansloze poging de grindbak in. Echt zonde ;)

Markie
6 september 2009, 14:30
Pff, van Lagen ligt 5e in de Lada wordt hij van achteren eraf geduwd door Larini in de laatste bocht. Zal zeker een straf komen, maar daarkrijgt van Lagen zijn 5e plek niet mee terug :(
Echt zo'n gevalletje Raikonen/Sutil en dan ook nog de laatste bocht :( :(

Wel gaaf hoe dwars die Lada ging in de laatste paar rondjes bij het aanremmen na die twee rechte stukken, leek wel MotoGp :thumbup:

Rogue
6 september 2009, 14:41
125cc race was echt lekker spectaculair en spannend. :) Beetje een anti-climax, of juist niet, het is maar hoe je er naar kijkt, maar wel gaaf. :)

Pingguest
6 september 2009, 14:51
Wat is het toch een flater dat Farfus zich laat terugvallen, zodat hij in de tweede race vooraan mag starten. Dit toont toch aan dat het omdraaien van de top-8 een waardeloze maatregel is.

Darthwillie
6 september 2009, 15:11
Wat is het toch een flater dat Farfus zich laat terugvallen, zodat hij in de tweede race vooraan mag starten. Dit toont toch aan dat het omdraaien van de top-8 een waardeloze maatregel is.
rare actie ook, hij is nu 6e, was hij 5e geweest door Larini in te halen was hij ook van de 2e rij gestart :huh1:

dat omdraaien van de grid is als idee leuk alleen zoals zo vaak in de autosport werkt het niet goed. Blijkbaar is het aantrekkelijker 1 punt te laten liggen om beter te starten.

Stefan van Renselaar
6 september 2009, 15:29
dat omdraaien van de grid is als idee leuk alleen zoals zo vaak in de autosport werkt het niet goed. Blijkbaar is het aantrekkelijker 1 punt te laten liggen om beter te starten.

Ja, zoals vaker is aangegeven hier, lijkt het een stuk beter om met een loterij te bepalen tot waar de grid wordt omgedraaid.... :rolleyes:

Schumi rulezzzzz
6 september 2009, 15:35
Waarschijnlijk krijgt Farfus die plek alsnog, wanneer Larini bestraft wordt voor die zotte actie... Heel erg zonde voor Jaap, hij deed het voortreffelijk, ondanks een continu blokkerend achterwiel bij het aanremmen.
Uitmuntend resultaat ook voor Tommie Coronel!

Darthwillie
6 september 2009, 15:50
Briljant, het team van Rossi staat hem op te wachten met ezelsoren p :lol:

Saaie race voor een MotoGP race, Niets en niemand kon tegen Rossi op vandaag.

Sander Hogendoorn
6 september 2009, 16:01
Lol, Larini heeft geen straf gekregen :lol:

Darthwillie
6 september 2009, 16:09
chaos bij DTM trouwens, 2e safetycar binnen een paar ronden. stevige crashes van Lauda en Kristensen. Gelukkig geen gewonden. Brands Indy is een slecht circuit voor dit soort wagens.

Larini geen straf zou best redelijk kunnen zijn. Ik heb niet goed kunnen zien of het misschien gewoon een renongeval was.

Daniël
6 september 2009, 16:15
En Farfus krijgt m.i. een overwinning cadeau. Engstler en d'Aste lieten hem natuurlijk langs. Vreselijk dat soort dingen, verpest voor mij de race. Voor de rest blijft WTCC een superklasse, lekker veel actie. :)

En ook voor Priaulx wordt de deur open gezet, natuurlijk!

Darthwillie
6 september 2009, 16:16
LOL idd, engstler ging nog net niet op zijn rem staan :rolleyes:

Sander Hogendoorn
6 september 2009, 16:33
Volgens mij heeft Farfus minimaal de helft van al zijn punten gekregen doordat andere BMW's hem voorbij lieten :rolleyes:

(ja ik weet het, Muller kreeg ook 1 puntje cadeau van Coronel ;))

Darthwillie
6 september 2009, 16:37
Tja, iedere keer dat ik WTCC kijk zie ik dat ze Farfus voorbij laten:blink: stelt wat mij betreft echt helemaal niets meer voor dat WTCC heeft helemaal niets meer met racen te maken maar alleen met tactisch je teamgenoten voorbij laten.

MotoGP was een indrukwekkende Rossi voorstelling, hij was iedere sessie snelste :huh1: weinig spectaculaire race

DTM op een baan die het niet is, voornamelijk spectaculair door crashes

geen topweekend voor de racefan.

Sander Hogendoorn
6 september 2009, 16:43
Alleen race 1 bij de Superbikes op Nurburgring was nog wel leuk :)

Rogue
6 september 2009, 17:08
Alleen race 1 bij de Superbikes op Nurburgring was nog wel leuk :)

125cc race was echt lekker spectaculair en spannend. :) Beetje een anti-climax, of juist niet, het is maar hoe je er naar kijkt, maar wel gaaf. :)

*kuche* :)

Sander Hogendoorn
6 september 2009, 17:09
Die had ik niet gezien, was tijdens de Superbike race :p

Schumi rulezzzzz
6 september 2009, 17:09
DTM op een baan die het niet is, voornamelijk spectaculair door crashes
Begrijp werkelijk niet waarom ze niet gewoon de volle versie rijden van het Brands Hatch circuit. De WTCC rijdt zelfs het volledige circuit, inhalen is echt schier onmogelijk op dat korte baantje...

Farfus heeft inderdaad bijna al zijn punten gehaald in de tweede race, vaak doordat hij nog voorbij gelaten werd in de 1e race en zo vooraan kon starten. Slaat echt nergens op, als hij kampioen wordt heeft dat echt niks met racen te maken. Vond de WTCC races wel leuker dan de DTM, de F3 ES, MotoGP en de F2, daar gebeurde echt helemaal niks.
Coronel deed het erg goed dit weekend, twee keer 1e bij de Indypendents en 6 WK punten erbij.

cookie
6 september 2009, 17:33
Superleague Formula leverde weer de beste races af dit weekend, spektakel van start tot finish telkens :thumbup: Deze klasse staat samen met de A1GP op eenzame hoogte als het aankomt op inhaalacties per race. Bourdais maakt een prachtig debuut. Race 1 reed ie niet goed, pakte plek 10 maar hij moest nog wennen aan deze wagens. In race 2 reed ie van P7 naar P2. En de superfinale heeft ie gewonnen, 100.000 Euro in de pocket.

Ook Esteban Guerreri reed weer erg goed, dat is een rijder om in de gaten te houden want hoe die wagens inhaalt dat is niet normaal. Binnendoor, buitenom, 2 tegelijk. Doet me wat denken aan Montoya.

In race 2 reed Guerreri 2 ronden achter na technische problemen maar hij ging gewoon de rijders inhalen die aan het vechten waren voor P3 :D

Verder een mooie salto gezien in de F2 race, zonder erg gelukkig.

Schumi rulezzzzz
6 september 2009, 19:07
Verder een mooie salto gezien in de F2 race
Ja dat was een knallertje inderdaad, Eng wist niet hoe snel hij zijn duim uit de cockpit moest steken dat hij oke was :D

GTE
6 september 2009, 20:49

Espargaro was briljant. Met nog 5 ronden te gaan, op de derde plaats, een kleine 3 seconden achter de nummer 2. De commentator had zich er al min of meer bij neergelegd dat de derde plaats het hoogst haalbare ging zijn, maar met nog 3 ronden te gaan lag het mannetje al aan de leiding. Doodzonde dat hij in de val van Iannone werd meegesleurd.

JossNL
6 september 2009, 20:51
Lol, Larini heeft geen straf gekregen :lol:

Alsnog, en terecht.

30s tijdstraf voor de betreffende race en komende 3 evenementen mag hij 10 plekken naar achter starten.

Bron: FIA-wtcc (http://fia-wtcc.com/Read_News.asp?idnews=326)

Schumi rulezzzzz
6 september 2009, 21:04
Alsnog, en terecht.

30s tijdstraf voor de betreffende race en komende 3 evenementen mag hij 10 plekken naar achter starten.

Bron: FIA-wtcc (http://fia-wtcc.com/Read_News.asp?idnews=326)
Phoe, dat is wel een hele zware straf! Maargoed, die actie kon ook echt niet door de beugel. Was het niet oke Larini waar Coronel vorig jaar al mot mee had?

Darthwillie
6 september 2009, 21:08
10 plekken zijn voorwaardelijk voor 3 races.

The Stewards have decided to impose Nicola Larini a drive-through plus a drop of ten positions on the grid, the latter suspended for the next three events.
Chevrolet’s Italian driver was deemed responsible for causing the collision with Jaap van Lagen’s LADA Priora on the last lap of today’s Race 1. The incident cost the Dutchman the chance to finish fifth, scoring LADA’s first points in the championship.
Due to the drive-through (wich equates to 30 seconds added to his elapsed time) Larini is demoted from fifth to 15th in Oschersleben’s Race 1.

JossNL
6 september 2009, 22:09
Hmm, heb het idee dat het aangepast is op de website, maar die straf is inderdaad aannemelijker.

Atreidez
16 september 2009, 16:16
Nieuwe livery voor Coronel die toch laatste 2 races rijdt in Japan en Macau, met dank aan McGregor :)
http://data.rtl.nl/_internal/gridimage_v3!0/fspj4ce139z8n9o0bfc3kh2xhpd6woq.jpeg

Martijn Mezger
16 september 2009, 20:16
Ziet er nice uit vind ik :)

Schumi rulezzzzz
16 september 2009, 20:37
Hele mooie bak en hulde aan McGregor dat ze opnieuw de knip trekken!

tinyriconen
16 september 2009, 22:36
Gave auto en schitterend nieuws dat Tom tóch kan rijden :)

Schumi rulezzzzz
19 september 2009, 14:52
Om 15.00 uur begint de hoofdrace GP2 in Portugal. Er is regen voorspeld en GvdG staat er best prima voor op een 9e startplaats, verwacht weer een leuke race eerlijk gezegd. Hoop dat er straks ergens een livestream beschikbaar is, iemand alvast een suggestie?

JossNL
19 september 2009, 15:50
http://en.justin.tv/jonnytv_pga_golf

Volgensmij gaat die het streamen zometeen :)

Atreidez
20 september 2009, 12:31
Had de race gister redelijk snel te pakken maar het zat Guido even niet mee.. Misschien straks nog wat vuurwerk bij race 2 om 13:00, nu op Eurosport iig Formula Master League Formula :)

Schumi rulezzzzz
20 september 2009, 12:35
Giedo had pech met de pitstop en later kapte de auto er natuurlijk mee dus had het niet veel uitgemaakt. Toch vond ik de snelheid nog niet 100% in orde, hij moet voor volgend jaar nog wel een stapje maken wil hij om de titel mee kunnen doen.

Vind het trouwens elke race verbazingwekkend hoe snel Parente is, alleen doet hij telkens dusdanig domme dingen waardoor hij het niet kan omzetten in resultaten.

Darthwillie
20 september 2009, 12:41
en Guido krijgt vandaag nog 5 startplaatsen straf omdat hij iemand onder geel heeft ingehaald gisteren :rolleyes:

Raar Seizoen voor v/d Garde. Opeens had hij de snelheid te pakken en rijdt hij vooraan mee, met zijn ervaring eigenlijk te laat.

Schumi rulezzzzz
20 september 2009, 13:35
en Guido krijgt vandaag nog 5 startplaatsen straf omdat hij iemand onder geel heeft ingehaald gisteren :rolleyes:
Nou hij had iemand ingehaald door de chicane af te snijden en vervolgens die plek niet teruggegeven. Maakt niet uit, hij stond toch al achteraan. Hij hoopt op regen, aangezien hij vrijdag in de vrije training toen het regende 3 seconden sneller was dan de rest.

Darthwillie
20 september 2009, 14:34
Renger van der Zande heeft de F3 race op Barcelona gewonnen :thumbup: die jongen is ijzersterk bezig dit jaar en krijgt daar veel te weinig publiciteit voor

Mathijs
20 september 2009, 14:50
Hele mooie bak en hulde aan McGregor dat ze opnieuw de knip trekken!
Idd. Hule voor McGregor! Toch mooi voor Tom dat hij het seizoen kan afmaken op deze manier!

Darthwillie
20 september 2009, 14:56
Echt ik zit met totale verbijstering naar de F2 te kijken. Komt daar bij een safetycar fase toch een malloot op volle snelheid het veld in rijden en schakelt nog een concurrent uit :surrender: Daar moet je gewoon meteen de licentie van af pakken.

Kim Van Der Stichelen
20 september 2009, 14:58
Echt ik zit met toatle verbijstering naar de F2 te kijken. Komt daar bij een safetycar fase toch een malloot op volle snelheid het veld in rijden en schakelt nog een concurrent uit :surrender: Daar moet je gewoon meteen de licentie van af pakken.

Precies, beetje debiele actie :blink:

cookie
20 september 2009, 15:47
Echt ik zit met totale verbijstering naar de F2 te kijken. Komt daar bij een safetycar fase toch een malloot op volle snelheid het veld in rijden en schakelt nog een concurrent uit :surrender: Daar moet je gewoon meteen de licentie van af pakken.

Iedereen kwam daar snel aan, ze waren gewoon weer te laat met de vlaggen en borden buiten te hangen. 1 vlag hing er links in beeld in de schaduw van de bomen, op start finish hing er niks uit.

We zijn dit wel gewend bij WTCC raceweekends, denk maar terug aan Pau toen er vol op de safety car ingereden werd omdat er ook geen vlaggen hingen en de SC dwars over de baan kwam.

Sander Hogendoorn
20 september 2009, 16:31
DTM was weer niet veel speciaals, is nu wel duidelijk dat Timo Scheider weer kampioen wordt, veruit de beste de laatste 2 seizoenen :)

Darthwillie
20 september 2009, 16:33
DTM was weer niet veel speciaals, is nu wel duidelijk dat Timo Scheider weer kampioen wordt, veruit de beste de laatste 2 seizoenen :)
nee, dat stelde weinig voor die race :sleep1: meestal is barcelona een van de betere DTM races.

Ellu
20 september 2009, 16:38

Alsof zijn carriere ooit verder van de grond komt:p.

Neo-242
20 september 2009, 17:07
Onze Belg Bertrand Baguette is kampioen geworden vandaag in de World Series by Renault 3.5 liter :thumbup:

http://i35.tinypic.com/11jxf2c.jpg

http://i38.tinypic.com/1zeh9vk.jpg

F. Renault 3.5: Baguette kampioen World Series by Renault!

Een mooie vijfde plaats in race 2 op de Nürburgring, is voldoende voor Bertrand Baguette om de titel van World Series by Renault 2009 kampioen binnen te rijven. Het was nog even spannend met Pic die hier de overwinning claimt en aldus met 94 punten naar de tweede plaats opschuift. De 128 punten die Baguette tot nog toe sprokkelt, zijn echter voldoende. Na Vanthoor wordt opnieuw een piloot van het RACB national team kampioen op de Nürburgring!

Na drie overwinningen, één pole, vier tweede plaatsen en in totaal acht podia in vijftien van de zeventien te verrijden wedstrijden, heeft Bertrand Baguette zich in het voorlaatste weekend van het World Series by Renault, seizoen 2009, kunnen verzekeren van de titel.

Het seizoen begon vrij goed dit jaar, meteen al een tweede plaats in de openingsrace op Catalunya. De motor begaf het jammer genoeg in de daaropvolgende race, zijn enige opgave tot dusver dit seizoen. Op Francorchamps, het thuiscircuit voor de man uit Verviers, pakte hij meteen de pole. Vanop de vierde rij in race 1 neemt hij één van zijn bliksemstarts, inmiddels zijn handelsmerk, hij wordt tweede en is hiermee beste stijger van de race. Vanop pole goed gestart in race twee, zijn voorsprong wordt echter teniet gedaan onder safety car, en door een mindere pitstopstrategie moet hij opnieuw met een tweede plaats genoegen nemen.

Daarna volgen drie ietwat mindere weekends. Onder de ogen van het F1 wereldje wordt Baguette vijfde in Monaco; in Hongarije landt hij in race 1 op de onderste trede van het podium; in race 2 rijdt hij 10 rondes lang aan de leiding; maar onder safety car verliezen een deel anderen minder tijd in de pits en eindigt hij pas zesde. Ook in Silverstone verloopt niet alles volgens wens. Baguette probeert net iets te grondig zijn tweede plaats te verdedigen tegenover een snel oprukkende Fauzy, gaat in de fout en verliest meerdere posities. In race twee beperkt hij de schade met een vijfde plaats.

Dan komt de ommekeer in Le Mans. Op Franse bodem weet hij in race 1 zijn polepositie om te zetten in de eerste overwinning van het seizoen, ’s anderendaags gevolgd door een ongelofelijke overwinning vanop de achtste startplek waarmee hij de leiding van het kampioenschap in handen neemt. Op het voor iedereen onbekende circuit van Portimao volgt daarna een tweede plaats tijdens de kwalificaties, gevolgd door een tweede en vijfde plaats in de races. Gisteren pakt Baguette zijn derde overwinning van het seizoen, en vandaag kan hij definitief de titel in handen nemen.

Bron: www.autosport.be

FIA GT is ook weer bezig: http://gt1live.tv/

Neo-242
20 september 2009, 18:24
Bernoldi doet Monaco met Coulthard nog eens na, maar nu in de FIA GT met Muller, wat is die kerel smaakmaker in het FIA GT, en wat stalen zenuwen :thumbup:

GTE
20 september 2009, 18:28
Bernoldi doet Monaco met Coulthard nog eens na, maar nu in de FIA GT met Muller, wat is die kerel smaakmaker in het FIA GT, en wat stalen zenuwen :thumbup:

Helemaal top!

:thumbup:

Neo-242
20 september 2009, 18:38
Het is natuurlijk niet te vergelijken, GT racen met F1, maar als je ziet hoe spannend de races daar kunnen zijn en de inhaalacties, dan denk ik dat het toch veel met de ontzettende hoge snelheden van F1 te maken heeft dat er nog zo weinig ruimte is voor inhaalacties.

Schumi rulezzzzz
20 september 2009, 21:20
Onze Belg Bertrand Baguette is kampioen geworden vandaag in de World Series by Renault 3.5 liter :thumbup:
Baguette, dat klinkt als een stokbrood. Blijkbaar kan hij een beetje sturen! Hij krijgt natuurlijk ook een test bij Renault F1, alleen weten we helaas nog van de test van Giedo dat dit niet een heel erg serieuze test is. Maargoed is altijd leuk om op je CV te hebben.

Neo-242
20 september 2009, 21:43
Als Renault dan nog in de F1 zit;)

Kim Van Der Stichelen
23 september 2009, 01:21
Spa Francorchamps zou z'n licentie kwijt zijn om races te organiseren na een klacht wegens overlast uit 2007. De klacht is vandaag behandeld en ze hebben gelijk gekregen. Voorlopig geen races op spa meer, de historic 6u en de 24u 2pk kunnen afgelast worden.

Neo-242
23 september 2009, 12:04
Spa werkt momenteel aan een overeenkomst om de licentie in orde te krijgen voor de 6u van Spa dit weekend... Bericht komt rechtstreeks van Vincent Collard van Roadbook.be, organisator van de 6u.

Wat een apenland toch! Eerst kopen ze goedkoop grond om daarna te gaan zagen dat er lawaai is!

Stefan van Renselaar
23 september 2009, 19:43
Wat een apenland toch! Eerst kopen ze goedkoop grond om daarna te gaan zagen dat er lawaai is!

Ja, dat vind ik ook onzin met de mensen die bij Zandvoort gaan wonen, je gaat wonen op een paar honderd meter van een circuit, je weet dus dat daar hard geluid vandaan komt en dan als daar dan hard geluid vandaan komt dan ga je klagen... Stelletje mensen waar ik geen lieve woorden over te zeggen heb, ben blij dat je naast een circuit woont met historie :rolleyes:

Daniël
23 september 2009, 20:23
Maar sowieso, het is nou niet zo dat er midden in de nacht wordt geracet. Dat je als je op bed ligt er last van hebt, ok, maar dat is helemaal niet het geval. Inderdaad, ga er dan niet wonen.

Kim Van Der Stichelen
23 september 2009, 20:27
Maar sowieso, het is nou niet zo dat er midden in de nacht wordt geracet. Dat je als je op bed ligt er last van hebt, ok, maar dat is helemaal niet het geval. Inderdaad, ga er dan niet wonen.

Spa telt nou wel 3 24uurs races ;)

Kim Van Der Stichelen
24 september 2009, 23:30
Zware crash net op Petit Le Mans, de Acura van Scott Sharp raakte een Porsche die net de pit uit kwam, ging een paar keer over de kop en ramde dan vol de muur volgens de verslagen. :blink:

The American Le Mans Series championship-leading Highcroft Acura has had an enormous accident in the second practice session for the Petit Le Mans.

The car was launched into a horrifying series of flips and a violent impact with the barriers at Turn 2 when driver Scott Sharp clipped Dirk Werner's Farnbacher Loles Porsche, which was coming out of pits but was still within the blend line.

Sharp got out of the wreckage unaided and escaped serious injury. He was walking around and talking to marshals immediately after the crash.

It is not yet clear whether the Acura's chassis can be repaired.

"That's one of the biggest accidents I've seen," said Sharp's team-mate Dario Franchitti. "I'm glad he seems okay, because that was a big one. We go [IndyCar] testing for Ganassi at Homestead tomorrow, and I only hope they can rebuild it in time for Saturday."

The Acura's designer Nick Wirth was equally shaken by the crash.

"I am in a bit of a state of shock at the moment," he said. "I am delighted to see him walk away apparently okay from such a big crash.

"He appeared to hit the Porsche. I've not seen one that big before here.

"I'm just proud of the team that the car stood up to such a big impact. Don't know yet whether the car can be rebuilt, we need to get it back."

Sharp and his full-season team-mate David Brabham currently lead De Ferran Acura duo Gil de Ferran and Simon Pagenaud by 17 points going into the final two rounds.

www.autosport.com

http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs258.snc1/10532_159903327596_680067596_4118841_3798127_n.jpg
http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs258.snc1/10532_159901447596_680067596_4118820_5960619_n.jpg
http://img97.yfrog.com/img97/3354/ft0.jpg

Robert Saalmink
24 september 2009, 23:57
Holy hell!

Bramzel
25 september 2009, 00:02
En wat er van de auto over is...

http://endurance-info.com/version2/images/news/2009_ALMS_PLM_ACC_Sharp.jpg

Darthwillie
25 september 2009, 00:14
:blink: daar heeft iemand ernstig veel gelukt gehad :surrender:

Kim Van Der Stichelen
25 september 2009, 00:14
Kijk dat hek dan, is niks meer van over :huh1:

Stefan van Renselaar
25 september 2009, 19:52
:blink: Je mag van geluk spreken als je daar nog uit komt zonder ernstig gewond te zijn.

Kim Van Der Stichelen
25 september 2009, 19:56
Nog een goed uur tot de quali voor Petit Le Mans

Kim Van Der Stichelen
25 september 2009, 21:30
Live stream:

http://stream.speedtv.com/alms

Kim Van Der Stichelen
25 september 2009, 22:05
Beelden:

YouTube - 2009 Petit Le Mans Scott Sharp HUGE Practice Crash

:huh1:

Kim Van Der Stichelen
25 september 2009, 22:19
Geweldige kwali van Simon Pagenaud, elke ronde tiende of zo dichter bij de diesels.
Gewoon blijven gaan zelfs als valt ie zonder benzine.

One more, one more, we might run out but just keep going :thumbup:

Schumi rulezzzzz
2 oktober 2009, 21:00
Bruno Senna maakt korte comeback bij iSport

Bruno Senna gaat zijn comeback maken in de GP2 Series. Op de laatste testdag volgende week in Jerez komt hij in actie voor iSport, waar hij in 2008 nog vocht om de titel. Senna is door het team opgeroepen om ze te helpen.

“iSport zal 2010 ingaan met nieuwe rijders en ik zal ze helpen om de auto in de basis goed af te stellen en de prestaties te verbeteren. Paul Jackson heeft me gevraagd dit te doen en vanwege onze goede relatie kon ik niet weigeren.”

Senna hoopte dit jaar te debuteren in de Formule 1, maar moest uitwijken naar de Le Mans Series. Een terugkeer naar de GP2 is voor de Braziliaan geen optie, want hij zet alles op alles om in 2010 alsnog Formule 1 te rijden.

Naast Senna testen ook Oliver Turvey, Marcus Ericsson en Jerome d’Ambrosio voor iSport. Diego Nunes, Roldán Rodríguez, Kamui Kobayashi, Sten Pentus, opnieuw Jerome D’Ambrosio en Dani Clos testen voor Racing Engineering.

Bron: Autosportnieuws.be

Toch wel beetje opmerkelijk bericht, op twee fronten. iSport was dit jaar dus niet tevreden over de afstelling en haar rijders, want blijkbaar mogen zowel Giedo als Nunes vertrekken. Dan mag ik hopen voor Giedo dat hij wat beters achter de hand heeft...

Tjerk Korving
2 oktober 2009, 21:26
En zo herbouw je de bewuste Acura van hierboven dus weer in minder dan 24 uur tijd.

YouTube - Building the Patrón Highcroft Acura in less than 24 hours

tinyriconen
2 oktober 2009, 22:44
1:02 lunchpauze? :P

Impressive hoor.

Mathijs
2 oktober 2009, 22:48
Extreem vet! Respect voor die monteurs!

Tjerk Korving
2 oktober 2009, 23:17
Mooi is ook dat je aan het licht wat er door het dak van de tent schijnt kan zien dat ze overdag beginnen en rond 1:02 waarschijnlijk het avond eten hebben. Het word donker, ze gaan heel de nacht door en je ziet het op een gegeven moment weer licht worden en dat ze ergens vroeg in de ochtend weer klaar zijn.

Robert Saalmink
3 oktober 2009, 21:32
Respect :)

Kim Van Der Stichelen
3 oktober 2009, 22:25
Zware crashes in de FIA GT3 vandaag nadat het begon te reggen toen iedereen op slicks stond. Op een gegeven moment gingen er 5 wagens in dezelfde bocht de vangrail in.

http://www.racefr.com/temp/2009_FIA-GT3_Paul_Ricard_Race1_3.JPG

Bramzel
3 oktober 2009, 22:31
En nog een van endurance-info.com:

http://endurance-info.com/version2/images/news/2009_FIA_GT3_HTTT_Crash.jpg

Neo-242
4 oktober 2009, 01:20
Wow, destruction derby!:blink:

Sander Hogendoorn
4 oktober 2009, 16:01
Lorenzo :thumbup:

Alweer een saaie Motogp race, Rossi 4e dus het kampioenschap wordt weer spannend.

JossNL
5 oktober 2009, 19:56
Toch wel beetje opmerkelijk bericht, op twee fronten. iSport was dit jaar dus niet tevreden over de afstelling en haar rijders, want blijkbaar mogen zowel Giedo als Nunes vertrekken. Dan mag ik hopen voor Giedo dat hij wat beters achter de hand heeft...
Giedo is nog in gesprek met iSport maar zal deze week ook testen voor Barwa Addax (het team van Petrov/Grosjean, topteam dus). Barwa zou mooi zijn:)

Zie: GPUpdate (http://gp2.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/05/van-der-garde-test-woensdag-voor-barwa-addax/)

Schumi rulezzzzz
6 oktober 2009, 10:43
Giedo is nog in gesprek met iSport maar zal deze week ook testen voor Barwa Addax (het team van Petrov/Grosjean, topteam dus). Barwa zou mooi zijn:)

Zie: GPUpdate (http://gp2.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/05/van-der-garde-test-woensdag-voor-barwa-addax/)
Klopt, dat was toen alleen nog niet bekend, maar moet zeggen dat het goed nieuws is!

Schumi rulezzzzz
7 oktober 2009, 20:44
Giedo heeft vandaag even zijn visitekaartje afgegeven. 1,2 seconde sneller dan de snelste tijd van gisteren.

Combined times:

Pos Driver Team Time
1. Giedo van der Garde Addax 1m25.291s
2. Alberto Valerio Coloni 1m25.434s
3. Kamui Kobayashi Racing Engineering 1m25.520s
4. Jerome d'Ambrosio ART 1m25.525s
5. Christian Vietoris DAMS 1m25.575s
6. Luiz Razia Piquet 1m25.734s
7. Oliver Turvey iSport 1m25.759s
8. Diego Nunes Addax 1m25.783s
9. Sam Bird DAMS 1m25.911s
10. James Jakes Super Nova 1m25.972s
11. Philip Eng Ocean 1m26.170s
12. Stefano Coletti Trident 1m26.248s
13. Marcus Ericsson iSport 1m26.317s
14. Dani Clos Arden 1m26.357s
15. Michael Herck DPR 1m26.496s
16. Ricardo Teixeira Super Nova 1m26.632s
17. Fabio Leimer Ocean 1m26.975s
18. Will Bratt Coloni 1m26.990s
19. Rodolfo Gonzalez Arden 1m27.083s
20. Josef Kral Piquet 1m27.170s
21. Sten Pentus Racing Engineering 1m27.175s
22. Filip Salaquarda Trident 1m27.229s
23. Francesco Castellaci Durango 1m28.421s
24. Vladimir Arabadhziev DPR 1m28.516s
25. Jan Charouz ART 1m29.205s

Bron: autosport.com

Wat mij betreft doet Giedo mee om de titel volgend jaar, het zou mooi zijn als hij op die manier een stoeltje in de F1 kan afdwingen.

Kim Van Der Stichelen
9 oktober 2009, 16:59
Nog eentje:

http://users.telenet.be/dirk_ferrari/_DSC4226.JPG

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2009, 01:41
Over een uurtje start de Supercheap Auto Bathurst 1000, live op Motorstv :)

cookie
11 oktober 2009, 01:46
Over een uurtje start de Supercheap Auto Bathurst 1000, live op Motorstv :)

Alle support races ook live, die V8 Utes race was al heel mooi daarstraks voor de indycars. De start kan ik nog meepikken van de Bathurst 1000 maar een hele nacht wakker blijven gaat me niet lukken denk ik.

Kim Van Der Stichelen
11 oktober 2009, 02:08
Lekker weer daar, regen en een hele hoop wind, echt vuil weer.

Robert Saalmink
11 oktober 2009, 02:45
Toch nog geen zin om te slapen, dus die zetten we ook nog ff aan :) thanks!

Peter
11 oktober 2009, 02:49
jammer dat ik hie rop het werk geen tv heb, laat staan motors tv..
online streamen gaat ook niet want dan halen ze hier meteen het internet eraf vanwege de hoge datastreams :D hebben ze al eerder gedaan namelijk :)

Sander Hogendoorn
11 oktober 2009, 14:27
Zometeen DTM vanuit Dijon, Scheider start 16e dus de strijd om de titel gaat waarschijnlijk in Hockenheim beslist worden.

Darthwillie
11 oktober 2009, 14:29
ziet er uit als een Mercedes track. Wel een leuke baan Dyon

Sander Hogendoorn
11 oktober 2009, 16:15
Wat een bizar einde van de race :surrender:

Robert Saalmink
11 oktober 2009, 16:29
Wel mooi om te zien hoe iedereen op nieuwe banden moest pushen om het voordeel te halen (wat Paffett mooi deed ook) en Scheider op oude banden toch nog snellere rondetijden neerzette. Ekstrom weer een klapband in leidende positie. Hij had al een paar keer de melding gekregen om rustig aan te doen, misschien had hij beter Paffett voorbij kunnen laten en rustig naar P2 cruisen.

Pingguest
11 oktober 2009, 16:55
ziet er uit als een Mercedes track. Wel een leuke baan Dyon

De lay-out is nooit gewijzigd en is daarmee een klassieker. Wat mij betreft mag alhier de Grand Prix van Frankrijk weer worden georganiseerd!

Markie
11 oktober 2009, 16:58
Wel mooi om te zien hoe iedereen op nieuwe banden moest pushen om het voordeel te halen (wat Paffett mooi deed ook) en Scheider op oude banden toch nog snellere rondetijden neerzette. Ekstrom weer een klapband in leidende positie. Hij had al een paar keer de melding gekregen om rustig aan te doen, misschien had hij beter Paffett voorbij kunnen laten en rustig naar P2 cruisen.
Ekström vroeg zijn team of die Paffet er langs moest laten, antwoord negatief, dus fout ligt bij zijn team en niet bij de coureur.

Laaste paar rondjes inderdaad erg grappig met een aantal coureurs die niets te verliezen hadden en gewoon door pushten terwijl de rest aan het bandjes sparen was :thumbup:

Erg jammer voor Ekström, want die Scheider vindt ik zo'n jammerlijke net niet coureur en die profiteerd er weer eens van :(

ps: Grappig om te zien hoe die real live coureurs weer veel meer cutten als ons simmers :innocent: En hoe je er niet kunt inhalen in RL, terwijl dit juist wel kan in de virtuele wereld op deze track.

Robert Saalmink
11 oktober 2009, 17:43
Scheider rijdt dit seizoen anders prima, niet zo zeer dat hij alles wint maar wel zeer berekenend en dat heeft hem gewoon veel punten opgeleverd. Het was voor de titelstrijd wel leuk geweest als Ekstrom deze had gewonnen inderdaad.

cookie
11 oktober 2009, 20:56
De lay-out is nooit gewijzigd en is daarmee een klassieker. Wat mij betreft mag alhier de Grand Prix van Frankrijk weer worden georganiseerd!

Die baan was z'n tijd ver vooruit met al die asfalt uitloopzones.

Pingguest
12 oktober 2009, 17:45
Die baan was z'n tijd ver vooruit met al die asfalt uitloopzones.

Daar maakten Gilles Villeneuve en René Arnoux dan ook graag gebruik van.
YouTube - F1 1979 René Arnoux Vs Gilles Vileneuve

Bramzel
12 oktober 2009, 19:44
Persoonlijk vind ik Dijon zwaar overrated, mede door dat fantastische gevecht. Voor de rest vind ik het een doodsaaie baan die nog eens zwaar verouderd is ook. Zeker geen F1 materiaal; dan prefereer ik toch echt Paul Ricard of Magny Cours.

Face the Slayer
12 oktober 2009, 19:46
Was dat niet gewoon natuurlijk terrein? Gezien het er niet bepaald strak bijligt. Als er een circuit in het verleden was die zijn tijd vooruit was met grote uitloopstroken dan was het verguisde circuit van Nivelles-Baulers wel.

JossNL
12 oktober 2009, 23:07
http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/5055719/__Jan_de_Rooy_stopt_met_rallyrijden__.html

Jan de Rooy stopt met rally's en het team zal in zijn volledigheid niet deelnemen aan de Dakar - in verband met de crisis. Erg jammer, maar begrijpelijk.

Darthwillie
12 oktober 2009, 23:12
Jammer maar respect voor zijn beslissing.

JossNL
12 oktober 2009, 23:37
Daar hangt trouwens nog meer slecht nieuws aan: het ziet er naar uit dat ook Stacey dan niet meedoet.