PDA

View Full Version : Overige Evenementen [Deel 5]

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

Tim Wijen
16 december 2008, 13:05
Kortom, enkel Citroen en Ford volgend jaar?

cookie
16 december 2008, 13:13
Komt ervan met al die domme regels die de WRC invoerde. Kortere rally's, traditionele evenementen worden zomaar van de kalender gegooid, ...

WRC was heel mooi pakweg 5 jaar geleden, met alle top merken en veel topcoureurs (sainz, Mcrea, Burns, ...) maar nu is het Loeb tegen de rest.

IRC is de toekomst volgens mij, die hebben al de grote evenementen van het WRC overgenomen (afrika rally, monte carlo, ...) dus ik ga dat maar volgen vanaf volgend seizoen denk ik.

Bramzel
16 december 2008, 14:20
IRC is de toekomst volgens mij, die hebben al de grote evenementen van het WRC overgenomen (afrika rally, monte carlo, ...) dus ik ga dat maar volgen vanaf volgend seizoen denk ik.

En die hebben volgend jaar al 2 jaar ervaring met de nieuwe S2000 regels ;)

RSRoy
16 december 2008, 14:23
WRC afschaffen en op laten gaan in het IRC :)

Bramzel
16 december 2008, 20:46
Hezemans heeft zijn plekje voor volgend jaar ook weer veilig gesteld:

http://endurance-info.com/article.php?sid=6903&thold=0

Met Bobbi en Piccini in een Lola-Judd LMP2 voor het italiaanse Racing Box :) Hopen dat het het ding heel blijft ;)

Darthwillie
16 december 2008, 23:18
Dat is nogal onverwachts van Subaru, maar wel logisch. Ze hebben al 3 jaar niet meer gewonnen en voor 2010 waren ze verplicht een nieuwe wagen te bouwen, aangezien de impreza niet geschikt is.

De impreza is een icoon waar ze niet vanaf zullen willen. Dus is het logisch dat ze stoppen.

Het zou me niet verbazen als dit goed nieuws is voor het DTM. Citroen kan niet veel eer behalen aan het winnen van alleen Ford. Dan kunnen ze die energie beter in tourwagens steken. :D

bobskink
17 december 2008, 00:24
Welke regels veranderden er dan dat de Impreza niet geschikt was?
Ik vind het alleszins een bewijs dat de Fia en dergelijke volledig de bal misslaan. De regels veranderen zo drastisch dat dit volgens mij helemaal niet kostenbesparend werkt, je mag alles waar je aan werkt plots wegsmijten en vanaf nul beginnen.
De 2009 WRC en F1 seizoenen zijn nog niet zo lang afgelopen en al 3 teams stoppen, ik denk dat er nog zullen volgen tegen dat het seizoen van 2009 van start gaat en dat autosport zoals we het kenden niet meer hetzelfde zal zijn. Tenzij het plots beter gaat in de financiële wereld, maar Obama kan ook niet alles oplossen.
Maar ik denk dat zoals zovelen de autosector deze crisis best kan gebruiken om er uiteindelijk beter uit te komen. Of F1 het overleeft betwijfel ik.

Darthwillie
17 december 2008, 00:30
ik copy/paste even vanaf autosport.com
FIA confirms Super 2000 future

By Steven English Friday, December 12th 2008, 13:05 GMT

Super 2000Today's World Motor Sport Council meeting confirmed that the World Rally Championship will become a Super 2000-based series from 2010, as predicted by autosport.com yesterday.

A proposal to base the WRC on both Super 2000 and Group N cars was rejected following the World Rally Championship Commission's concerns over the cost implications of trying to level the playing field between the two cars.

The decision means that every manufacturer will be forced to introduce a new car for 2010, including Subaru who only entered their new Impreza part-way through the 2008 season.

A statement from the World Motor Sport Council said: "The 2010 World Rally Car will be S2000 based. However, the removable kit, already adopted by the WMSC, will be redefined with no electronic benefits, or similar upgrades, to ensure cost reductions.

"The new S2000-based World Rally Car will only be permitted for use on World Rally Championship events."

The FIA also confirmed that Group N cars, including the existing S2000, will be retained in the Production Car World Rally Championship, and that - as predicted by autosport.com - it is in negotiations with Ralliart Italy to supply and service Mitsubishi Lancer Evolution cars for the Pirelli Star Drive winners to contest their designated WRC events in during 2009 and 2010.

Robert Saalmink
17 december 2008, 10:15
Dit kan wel eens het goed het einde betekenen voor het WRC zoals we dat nu kennen.

De FIM heeft de reglementen van de Moto-2 klasse bekend gemaakt. Deze gaat de 250CC klasse in het motorracen opvolgen. Hier zitten best interessante wijzigingen in die werkelijk de kosten drukken denk ik. En, geen electronica meer.

Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/72441

FIM publishes Moto2 regulations

The FIM has published the regulations for the new Moto2 category that will replace 250cc from 2011.

As expected, the new 600cc class will be a four-stroke category with a lower weight limit than the MotoGP class, coming in at 135kg compared to 148kg for the 800s.

The highlights include a claiming clause whereby any competitor can 'claim' an opponent's engine after a race.

The cost of claiming another engine is €20,000, with the rule included in order to dissuade teams spending more than that figure on their motor. This rule has already proved a success when used in American racing.

Only one bike will be permitted per rider per meeting, while two engines can be used per weekend.

Exotic materials are banned, which means the use of steel brakes and that all major moving parts inside the engine are to be steel. The piston itself is to be aluminium alloy, as are the block and the head.

Refreshingly, there are to be no other electronic devices on the bike apart from an FIM supplied data logger, ECU and fuel injection system. This comes at a cost of €650. This ECU will limit revs to 16,000, 15,500 and 15,000 for four, triples and twins respectively.

Gearboxes will be six-speed, but teams will be limited to three choices of ratio per gear per season.

Interestingly, no mention of how much fuel is to be used is mentioned, but with a rev limit, this may not be as pivotally important as a fuel limit such as in MotoGP (21 litres).

Replacement Regulation for 250cc Class from 2011 (Moto2) :

Technical Regulations:

1. Engine

4-stroke engines only. Maximum 600cc.

4 cylinders maximum.

No oval pistons.

Engines must be normally aspirated. No turbo-charging, no super-charging.

Engine speed limited to maximum: 16,000 rpm. 4-cylinder engines, 15,500 rpm. 3-cylinder engines, 15,000 rpm. 2-cylinder engines.

An electronic system supplied by the Organisers will be permanently attached to monitor and control
engine speed.

Pneumatic valve operation is not permitted.

Inlet and Exhaust valves must be of conventional type (reciprocating poppet valves).

Variable valve timing or variable valve lift systems are not permitted.

Only wet-sump type engine lubrication systems are permitted.

Minimum weight of complete engine with throttle body, dry: 53 kg 4-cylinder, 50 kg 3-cylinder, 47 kg 2 cylinder

Inlet & Fuel System

Variable-length inlet tract systems are not permitted.

Only one throttle control valve per cylinder is permitted. No other moving devices are permitted in the inlet tract before the engine intake valve.

Throttle bodies will have a maximum internal diameter (must be perfectly circle except for the area of dent or groove to allow the injector to come out) at engine side out-let of: 42 mm for 4-cylinder, 48 mm for 3-cylinder, 59 mm for 2-cylinder.

Fuel injectors will be restricted to a defined type (tba, based on cost).

Fuel pressure must not exceed 5.0 bar.

No artificial cooling of intake air or fuel.

Only air or air/fuel mixture is permitted in the induction tract and combustion chamber.

No direct fuel injection into the cylinder/head/combustion chamber.

Fuel specification will be for standard unleaded fuel (commercially available EU-compliant "pump fuel").

Exhaust system

Variable length exhaust systems are not permitted.

Noise limit will be a maximum of 120 dB/A, measured in a static test.

Transmission

A maximum of 6 gearbox speeds is permitted.

A maximum of 3 alternate gear ratios for each gearbox speed, and 2 alternate ratios for the primary drive gear is permitted. Teams will be required to declare the gearbox ratios for each gear used at the beginning of the season.

Electro-mechanical or electro-hydraulic clutch actuating systems are not permitted.

Ignition, Electronics & Data-Logging

Data logger system will be supplied by the series Organizer.

Only the ECU/fuel injection control units supplied by the series Organiser are allowed to be fitted to the motorcycle. Electronic control units include the timing transponder, engine RPM control, and datalogger systems. No other electronic control or datalogging systems will be allowed on the motorcycle.

The price of ECU unit made by each engine manufacturer must be equal to or less than
JPY 75,000 (about Euro650).

Chassis

Chassis will be a prototype, the design and construction of which is free within the constraints of the FIM Grand Prix Technical Regulations. The frame, swing-arm, fuel tank, seat and cowling are forbidden to use from a non-prototype as series production road-going motorcycle.

Minimum Total Weight: 135kg for 4-cylinder, 130kg for 3-cylinder, 125kg for 2-cylinder

No carbon brake discs.

Wheels & Tyres

No carbon composite wheels.

The maximum permitted wheel rim width is: Front 4.00", Rear 6.00" or 6.25"

The only permitted wheel rim diameter is: Front 17", Rear 17".

The number of slick tyres allocated to each rider per event will be controlled.

Materials & Construction

Construction materials will be limited to exclude expensive "non-conventional" materials and manufacturing methods (a list will be issued).

The following components must be made from iron-based alloys: Valve springs, camshafts, crankshafts, connecting rods, piston pins, brake discs.

Engine crankcases and cylinder heads must be made from cast aluminium alloys.

Pistons must be made from an aluminium alloy.

General

Number of machines: the team can scrutineer only one motorcycle per rider.

Number of engines: a maximum of 2 complete engines per rider is permitted at any event. Teams will be required to register engine serial numbers at Technical Control on the day before the first practice.

Apart from the above regulations, all other construction criteria, dimensions and specifications are as per the FIM Grand Prix Regulations.

The engine (excluding exhaust, throttle bodies and ECU) used in a race is available to be purchased by another competitor in the same race for a fixed price of €20,000 (Euro). Such purchase request must be made in writing to Race Direction within the protest period, that is within 60 minutes after the official end of the race.

The transaction and delivery will be completed immediately at the end of the 60 minute protest period and will be underwritten by IRTA. Teams refusing to sell when presented with a valid request will be disqualified.

Gerben
17 december 2008, 12:37
ik copy/paste even vanaf autosport.com

Dit was al een poosje bekend.

Subaru gaat ook terugkomen in 2010 met een S2000

Echter de S2000 in het WRC worden de zogenaamde S2000+ auto's. Hier mag meer aan gedaan worden dan aan de S2000, een van de grote verschillen hiertussen is dat op de S2000+ een turbo gebouwd mag worden.

Echter nadeel is weer dat in nationale kampioenschappen geen S2000+ gebruikt mogen worden, alleen S2000 wagens. Allemaal kostenbesparing maar er zijn heel veel fans die het erg zonde vinden dat de WRC's plaats moeten maken voor S2000+ wagens.

Voordeel van S2000 is dat er waarschoijnlijk weer meer fabrikanten in het WRC mee gaan doen!

Dit zijn tot nu toe alle S2000 rally wagens die er zijn en geproduceerd worden/werden:
Punto S2000
http://www.s2000rally.com/foto/punto_DF018XV.jpg

Fiesta S2000
http://www.s2000rally.com/foto/fiesta_0425-RP.jpg

207 S2000
http://www.s2000rally.com/foto/207_05R0009.jpg

MG Sport S2000
http://www.s2000rally.com/foto/mg_BU03OUW.jpg

Corsa S2000
http://www.s2000rally.com/foto/corsa_NV56JWX.jpg

Proton Satria S2000
http://www.s2000rally.com/foto/news/proton_pre_antibes.jpg

Fabia S2000
http://www.s2000rally.com/foto/fabia_F0206.jpg

Corolla S2000
http://www.s2000rally.com/foto/corolla_japie.jpg

Auris S2000
http://www.s2000rally.com/foto/auris_WLD178GP.jpg

Polo S2000
http://www.s2000rally.com/foto/polo_YNF583.jpg

Bron: s2000rally.com

In nederland heeft een tijdje een 207 S2000 gereden met Dennis Kuipers achter het stuur. Echter Dennis heeft nu een Focus WRC '06 tot zijn beschikking! Er heeft ook eenmaal een Polo S2000 meegedaan vorig jaar, maar ik weet niet meer wie dat was. Ik weet wel dat iemand bezig is in Nederland om een Opel S2000 op te bouwen!

Gerben
17 december 2008, 12:44
ff gezocht:

Die polo S2000 was Hans Weijs tijdens de Barneveld Rally 2007

Robert Saalmink
18 december 2008, 16:44
Dit is wel een bummer :(

Chevrolet pull out of Le Mans

Chevrolet will not return to the Le Mans 24 Hours next season, according to this week's Autosport magazine.

The American manufacturer's Corvettes have won at La Sarthe four times since 2000 but has been told to reduce its racing budget next year.

The GT1 programme has been scrapped so Chevrolet can concentrate on the new GT2 Corvette, which will be introduced in the second half of the 2009 season.

But Steve Wesoloski, road racing boss of Chevrolet's parent company General Motors, denied that a decision had been made.

"We are still going ahead with our plans for a reduced programme of Sebring, Long Beach and Le Mans," he said. "No one has told me otherwise. We are, of course, prepared for all eventualities. It all hinges on what happens in Washington."

Erix
18 december 2008, 17:01
In Amerika loopt de autoindustrie op z'n laatste benen. Zonder politieke hulp zullen GM en Chrysler 2009 niet eens meer halen, Ford kan nog net iets langer voort maar loopt al aardig te strompelen. Het is nu afwachten wat er met de diverse raceseries gaat gebeuren. In Europa kan het financieel misschien nog een jaartje goed gaan maar dan gaan er toch ook een paar grote merken in de problemen komen.
Het is heel simpel, als de banken geen geld meer hebben kun je ook geen auto's meer kopen.

Bramzel
18 december 2008, 17:24

Gezien GM's situatie en het feit dat Aston Martin hoogstwaarschijnlijk met een LMP1 gaan rijden vind ik dit eigenlijk een zeer verstandige keuze.

Stefan van Renselaar
18 december 2008, 18:39
In Amerika loopt de autoindustrie op z'n laatste benen. Zonder politieke hulp zullen GM en Chrysler 2009 niet eens meer halen, Ford kan nog net iets langer voort maar loopt al aardig te strompelen. Het is nu afwachten wat er met de diverse raceseries gaat gebeuren. In Europa kan het financieel misschien nog een jaartje goed gaan maar dan gaan er toch ook een paar grote merken in de problemen komen.
Het is heel simpel, als de banken geen geld meer hebben kun je ook geen auto's meer kopen.

Als als die bedrijven nou alleen in Europa normale auto's verkopen, dan krijg je van die situaties :rolleyes:

Met normaal bedoel ik een Sedan, Hatchback, Stationwagon etc. En NIET een grote dikke benzine slurpende pick-up truck....

Bramzel
18 december 2008, 19:22

Hmm, ook Autosport.com zit er wel eens naast blijkbaar:

Corvette GT1 Plans Still In Place
Don’t Believe Everything You Read

Despite what it says in Autosport today (CHEVY HALTS LE MANS PLAN), we have a very clear comment to the contrary from Program Manager Doug Fehan.

“Whoever may have reported that may have overlooked checking with me first... small oversight, I am sure. I can assure you, we will be racing the GT1 Corvette at Sebring, Long Beach and make its final appearance at Le Mans as announced.”

The Autosport item made it very clear that the GT1 programme had been cut, leaving Chevrolet to concentrate on the new GT2 car in the second half of the year – so we’re delighted to be able to confirm that that is not the case. Oddly, the item included a quote from Chevrolet’s Steve Wesoloski to the effect that the GT1 plans were still going ahead, although he also pointed out that a decision would depend on what happens in Washington, regarding the big three manufacturers.

Anyway, Doug Fehan is the man, and he says the final three races for the GT1 cars are go.

Bron: dailysportscar.com

Bram Kocken
18 december 2008, 19:45
Als als die bedrijven nou alleen in Europa normale auto's verkopen, dan krijg je van die situaties :rolleyes:

Met normaal bedoel ik een Sedan, Hatchback, Stationwagon etc. En NIET een grote dikke benzine slurpende pick-up truck....
En misschien is dat wat de markt al 50jr koopt... Een groot bedrijf gooi je niet zomaar om van visie en historie.

En nu omdat er een milieuhype en vlak erna een crisis is, wil iedereen ineens auto's ter grootte van een smart (in vergelijking). Dat vraagt enige flexibiliteit van een log bedrijf ;)

Bramzel
18 december 2008, 20:30
GM heeft momenteel best een goed modellengamma. Het zijn de pensioenen van de oudwerknemers, de hoge lonen en alle sociale lasten die ze zoveel kosten. GM personeel is nog steeds dikker betaald dan personeel van de Japanse en Europese fabrikanten die in Amerika produceren. En die zullen ook vast niet onderbetaald zijn.

Flyer
18 december 2008, 20:38
Als ik het goed begrepen heb dan heeft GM of Chrysler een schuld van 200 miljard dollar. Dan kan een modellen programma nog zo mooi zijn maar zo'n bedrijf is gewoon kuis verrot.

joostingh
19 december 2008, 00:36
Als ik het goed begrepen heb dan heeft GM of Chrysler een schuld van 200 miljard dollar. Dan kan een modellen programma nog zo mooi zijn maar zo'n bedrijf is gewoon kuis verrot.

Het is natuurlijk niet alleen het bedrijf. Ik heb laatst een TV programma gezien wat hier allemaal over ging (is opgenomen voor de crisis).

Alle grote amerikaanse merken hebben connecties met olie leveranciers, welke soms zo is dat ze hand in hand gaat maar ook soms dat ze tegenover elkaar staan.

Zo heeft de overheid uiteindelijk weinig in te brengen daar. Dit is 1 van de redenen dat ze geen krediet hebben gekregen van de overheid.

We kunnen hier heel lang over doorgaan. Maar de overheid heeft voorheen al vele malen vaker geprobeerd aan te geven dat er andere auto's gemaakt moeten worden alleen hebben GM, Chysler en Ford hier nooit naar geluisterd...

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Bramzel
19 december 2008, 13:42
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Het probleem is dat dat niet gebeurt. Zij die hun billen hebben gebrand zijn de topmannen die hun miljoenen al veilig hebben staan, en die gaan straks verder met een gedeukt ego maar nog steeds met genoeg geld om de bankrekening om heerlijk te gaan rentenieren.

Degenen die op de blaren gaan zitten zijn de miljoenen werknemers, niet alleen van de fabrikanten maar ook van de dochterondernemingen en toeleveranciers. Dat zijn niet zomaar een paar honderd ontslagen, nee, dit zijn gewoon miljoenen huishoudens die direct getroffen gaan raken. Als je op zo'n schaal in de problemen raakt, dan ligt daar een verantwoordelijkheid voor de overheid. Niet om de problemen van de fabrikanten op te lossen maar om het volk tevreden te houden.

Shaddix
19 december 2008, 18:08
het probleem is gewoon dat Japan en de rest van Azië goede & goedkope wagens heeft waar Europa en Amerika deftige dure wagens heeft

neem nu Toyota, hun auto's zijn "goedkoop" maar wel het betrouwbaarste volgens verschillende vergeleikingen

en daarom kopen we allemaal wagens van daar, wat erges best logisch is

dat de Europeanen en Amerikanen uit de racewereld trekken is maar normaal door de crisis, dat de Aziaten dat doen is hypocriet, want zij verdienen nog een pak meer dan een Europeaans merk 10 jaar geleden.

RSRoy
19 december 2008, 19:34
Honda en Subaru zijn volgens mij ook best Aziatisch en toch moeten zij hun autosport activiteiten staken. Ook daar gaat niet alles over rozen ;)

Shaddix
19 december 2008, 21:45
men punt is dat waar er verliezers zijn er ook winnaars zijn
mensen blijven auto's nodig hebben, en met de explosieve groei van azië is de vraag daar best groot, volgens mij groot genoeg om de daling in Europa en Amerika te compenseren

Neo-242
19 december 2008, 22:59
Uit eigen ervaring kan ik nochtans melden dat die explosieve groei in China ook sterk verminderd is door de wereldwijde economische impasse... er is zeker nog groei, maar absoluut niet zoals verwacht...

Bramzel
26 december 2008, 15:01
Over aparte keuzes gesproken. GT1 is stervende, GT2 is booming. En waar heeft Nissan zijn GTR racewagen voor ontwikkeld? Juist, GT1. Al zijn directe concurrenten zijn in de GT2 klasse te vinden, en toch gaan ze een klasse hoger zitten. Zeer apart...

http://www.gtrcenter.net/wp-content/uploads/2008/12/r35_lm.jpg

http://www.gtrcenter.net/wp-content/uploads/2008/12/15262080le2.jpg

http://www.gtrcenter.net/wp-content/uploads/2008/12/fia2ed5.jpg

http://www.gtrcenter.net/wp-content/uploads/2008/12/fia2.jpg

Bron: http://www.gtrcenter.net/?p=1439

Kim Van Der Stichelen
26 december 2008, 15:08
Wel vreemd inderdaad denk ik. Het enige wat ik zo meteen kan bedenken is dat ze hem willen inzetten In Le Mans, al is het daar ook al heel wat minder.

Bramzel
26 december 2008, 15:19
Wel vreemd inderdaad denk ik. Het enige wat ik zo meteen kan bedenken is dat ze hem willen inzetten In Le Mans, al is het daar ook al heel wat minder.

Dan zouden ze dat gelijk komend jaar moeten doen, want alleen dan is Corvette er nog als fabrieksentry. Het jaar daarna zijn die ook al naar GT2 vertrokken.

Wat me waarschijnlijker lijkt is dat de wagen ontworpen is voor de nieuwe GT1 regels voor 2010, maar voor zover ik weet zijn die nog niet vrijgegeven.

Neo-242
26 december 2008, 17:14
Het zou vreemd zijn als die nog niet vrijgegeven zijn, want ook Matech staat volgend jaar in het FIA GT aan de start met een GT1 versie van de FORD GT :thumbup: volgens de 2010 reglementen. Om ervaring op te doen...

http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1893

Bramzel
28 december 2008, 10:52
Meer high-res foto's van de GTR:
http://www.gtrblog.com/index.php/2008/12/26/update-more-nissan-gt-r-fia-gt1-spec-spy?blog=4

Tim Wijen
28 december 2008, 12:03
Weet iemand wat er zoal gaat veranderen aan de GT-1 wagens voor 2010? Ratel had volgens mij het plan alle GT-2 wagens om te laten bouwen tot GT-1 wagens, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Kim Van Der Stichelen
28 december 2008, 12:04
Weet iemand wat er zoal gaat veranderen aan de GT-1 wagens voor 2010? Ratel had volgens mij het plan alle GT-2 wagens om te laten bouwen tot GT-1 wagens, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ja, een soort van opgevoerde gt2 wagens dacht ik.

Robert Saalmink
28 december 2008, 23:00
Hier staat e.e.a. over de ACO GT1 reglementen: http://www.planetlemans.com/2008/11/19/the-aco-confirms-the-20092011-regulations/

Is wel wat leeswerk, en de verschillen met 2008 staan helaas niet gehighlight.

Bramzel
4 januari 2009, 13:55
Leuke eBay listing (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cars-Trucks___10-Vintage-Racers-59-356A-37-ELTO-46-OFFY-34-FORD_W0QQitemZ130278668950QQddnZCarsQ20Q26Q20Truck sQQddiZ2282QQcmdZViewItemQQptZUS_Cars_Trucks?hash= item130278668950&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=65:3|39:1|240:1308)

Robert Saalmink
4 januari 2009, 22:04
Dat zie je niet elke dag inderdaad. Even mijn saldo checken......

CuqeBaqer
4 januari 2009, 22:38
Die zal wel wat een slecht lopend bedrijf hebben. Of die had een spaar rekening bij IceSave dat hij nu geld nodig heeft.

Kim Van Der Stichelen
5 januari 2009, 00:55
Komt vast wel goed, maar toch even bang afwachten....

Christophe Guille, de corijder van Pascal Feryn in de Dakar, wordt vermist. Kort voor het einde van de tweede etappe verdween Guille in een zone met slecht zicht, nadat het duo verloren was gereden. De organisatie heeft een zoekactie met helicopters opgestart.

Op zo’n 30 km van de finish van de chronorit kwamen Feryn en Guille met hun Toyota van AD Sport in een bos terecht. Ze waren het spoor bijster geraakt. Pascal en Christophe besloten uit te stappen om naar de goeie piste te zoeken, maar om een of andere reden is co Guille in het stof van de fesh-fesh verloren gelopen.

Het incident deed zich kort voor de middag lokale tijd voor. Na zowat 5 uur wachten in de auto besloot Feryn de organisatie te alarmeren. Meteen zijn 2 helicopters opgetrommeld om de vermiste co op te sporen.

Er is 3 uur verschil met Argentinië, waar de zomertijd van kracht is. Het is er nu dus, bij het schrijven van dit bericht, 18u50. Na de klassementsproef staat nog een verbinding van 600 km naar Puerto Madryn op het programma.

Ander slecht nieuws komt uit het kamp van Art of Speed, met de opgave van Noël Essers, die in de race de assistentietruck bestuurde van Jackie Loomans. De schade aan de MAN na de crash van gisteren bleek te groot.
bron: pitstop.tv

even later:

Co-rijder Pascal Ferryn even vermist in Dakar
Christophe Guille, co-rijder van Pascal Feryn (Toyota) in de Dakar-rally was vandaag meer dan zeven uur vermist in de Dakar. Uiteindelijk bleek dat hij aan de aankomst op Feryn stond te wachten.

Zoektocht
Guille was uitgestapt om de weg te verkennen en zo te voorkomen dat de wagen zich vast zou rijden, maar keerde niet meer terug. Toen er na zes uur nog geen spoor was van Guille, begon er een zoekactie met helikopters. Guille had toen echter al zo'n 40 kilometer verder de aankomst bereikt, maar had geen communicatiemiddel bij zich om iemand te verwittigen.

Ferryn rijdt door
In tegenstelling tot de vorige berichten heeft Feryn de handdoek nog niet geworpen. Feryn zit vast in het zand, maar hoopt dat er nog een vrachtwagen langs komt die hem los kan trekken. In laatste instantie heeft hij zijn vuurpijl niet afgeschoten. Had hij dat wel gedaan, zou dat automatisch de opgave betekend hebben. (belga/gb)

Robert Saalmink
5 januari 2009, 15:41
Slecht nieuws:

Jetalliance pull out of FIA GT

FIA GT race-winners Jetalliance Racing have pulled out of the 2009 championship.

The Aston Martin team had previously skipped last year's season finale in Argentina for financial reasons, and have now announced that they are withdrawing from the series completely.

"2009 will be a transition year for us," said owner/driver Lukas Lichtner-Hoyer. "The FIA GT Championship - which will have new regulations starting in 2010 - is hence of no interest to us this year, since it is also too expensive.

"It just does not make any sense to make such a huge investment once more in a period of global recession."

Jetalliance's lead drivers Karl Wendlinger and Ryan Sharp took more victories than any other squad in last year's FIA GT series, but also suffered various misfortunes and only finished sixth in the championship.

The team could still contest the Spa 24 Hours as part of a programme of one-off endurance events this year, and are also seeking a Le Mans 24 Hours entry.

Sharp will remain with Jetalliance and will race in this week's Dubai 24 Hours, while Wendlinger's contract has not been extended.

Autosport

Bram Van Der Stichelen
5 januari 2009, 15:46
jammer :(

Tim Wijen
5 januari 2009, 15:58
Erg jammer inderdaad...

Bramzel
5 januari 2009, 19:02
Jammer, maar voorspelbaar. Ze komen iig terug in 2010, da's wel goed nieuws :)

Bramzel
8 januari 2009, 20:52
Villeneuves naam is ook weer eens opgedoken, dit keer in verband met een raceserie waarvan ik denk dat hij het er best wel naar zijn zin zou hebben. Ik vind de V8SC's wel goed bij Jacques passen eigenlijk; dikke auto's, close racing, veel spektakel. Kan hij zijn grote mond eindelijk weer eens gaan onderschrijven met goede prestaties ;)

http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3062

Robert Saalmink
19 januari 2009, 13:09
Kolles koopt twee Audi R10 TDI's, aldus Autosport. Ik las laatst in Autovisie dat Van Merksteijn daar ook interesse in had maar dat het kostenplaatje te hoog lag.

Kolles to run privateer Audis in LMS

The pioneering diesel-powered Audi R10 TDI will return to the Le Mans 24 Hours and the Le Mans Series in 2009 despite the German manufacturer's decision to withdraw from the series and build an all-new R15 TDI LMP1 prototype, after it announced that former Formula One team principal Colin Kolles will run two privately-entered cars for the season through his TME team.

As well as doing a full LMS season, Kolles, whose outfit also runs a squad of Audi A4s in the DTM, is planning to take his R10 TDIs to the Le Mans 24 Hours, where the car remains unbeaten.

It will be the first time a privately-entered Audi has raced at La Sarthe since 2005.

As part of the agreement to sell the R10 TDIs - which not only won Le Mans, but also helped to secure the LMS, ALMS and Petit Le Mans titles in 2008 - Audi has agreed a service package encompassing support for the private racing commitments by members of Audi Sport's technical staff.

Audi's head of motorsport Dr Wolfgang Ullrich said: "We welcome the fact that Dr Kolles decided to take on this commitment and wants to purchase two Audi R10 TDI cars.

"While on the factory side of the house we are concentrating on the development and fielding of the new R15 TDI sportscar as well as on the DTM, we are pleased to see that the R10 TDI will be privately entered in future and that racing vehicles of the Audi brand will continue to be represented in the Le Mans Series," he added, stressing the independent nature of Kolles' project. "That is why we agreed to the sale of the cars.

"However, our involvement will be strictly limited to providing support under the terms of the service agreement."

RSRoy
19 januari 2009, 13:39
Dat is misschien een mooie optie voor Christijan Albers gezien zijn connecties met Kolles.

Richard117
19 januari 2009, 16:20
Kolles koopt twee Audi R10 TDI's, aldus Autosport. Ik las laatst in Autovisie dat Van Merksteijn daar ook interesse in had maar dat het kostenplaatje te hoog lag.
Volgens mij was het Frans Verschuur die daar interesse in heeft, want volgens mij is Van Merksteijn alweer klaar met de LMS en concentreert hij zich op het WRC. En gaat/wil Verschuur door in de LMS. Het was in feite ook zijn team, alleen droeg het de naam van Van Merksteijn, was hij hoofdsponsor en coureur.

Ben wel geen fan van de Diesels, maar toch een goede zaak dat er komend jaar weer een R10 op het circuit te vinden is. Want als ik dan toch een diesel moet kiezen zie ik liever Audi als Peugeot winnen :D

joostingh
19 januari 2009, 16:39
Ik weet wel zeker dat Van Merksteijn zich focust op het WRC met de focus (mooie woordspeling zo :P)

Ze hebben namelijk net 2 nieuwe WRC auto's ontvangen. (voor de mensen die het willen weten en het nog niet weten. De werkplaats van van Merksteijn is in Hengelo en dan naast Munsterhuis (= Ferrari, Maserati, Lambo, Rolls, Bentley, etc etc etc dealer)

Darthwillie
23 januari 2009, 19:32
De F3 masters komen dit jaar terug op zandvoort :thumbup: omdat de A1 race verplaatst is naar het voorjaar van 2010 hebben ze geluidsdagen over.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/72969

Richard117
23 januari 2009, 19:58
Goed nieuws, alleen jammer van de datum.
Dat weekend zit ik in Frankrijk naar één of andere race te kijken ;)

cookie
24 januari 2009, 12:25
De F3 masters komen dit jaar terug op zandvoort :thumbup: omdat de A1 race verplaatst is naar het voorjaar van 2010 hebben ze geluidsdagen over.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/72969

sucks, geen A1 dit jaar dus :no:

Darthwillie
24 januari 2009, 13:00
Nee, ze komen in de tweede helft van seizoen 2009/2010.

Robert Saalmink
27 januari 2009, 09:33
Aston Martin gaat samen met Charouz deelnemen aan de 24u van Le Mans. De GT1 DBR9's verschijnen waarschijnlijk niet meer aan de start, maar de Gulf-sponsoring staat ook op een LMP1-auto fraai :)

http://www.endurance-info.com/2009_Le_Mans/AstonMartinLMP1.jpg

Aston Martin unveils works LMP1 plan

Aston Martin has confirmed plans to take on Peugeot and Audi in a bid for outright victory in the Le Mans 24 Hours this season.

The British manufacturer is to develop a V12-powered LMP1 car, which will be based on the 2008 Charouz Racing-run Lola that used the engine last year, but featuring significant aerodynamic re-profiling as well as some of the marque's styling cues.

The Aston Martin Racing-run cars, which have yet to be given an official codename, will be petrol-powered and carry the famous Gulf livery.

They are expected to make their first public appearance at a test in Paul Ricard on March 8, and will make their racing debuts in the Le Mans Series round at Catalunya on April 5, ahead of the 24 Hours in June.

Although Peugeot and Audi are clear favourites for Le Mans victory next year, a raft of changes to technical regulations to even up the performance of diesel and petrol powered cars should boost Aston Martin's chances of taking on the established front runners.

Aston Martin chairman David Richards admitted that the company's sights were set on victory, with this year marking the 50th anniversary of his company's only previous triumph in the event.

"How on earth did we get here? How could Aston Martin be so audacious as to go to Le Mans and challenge the benchmark teams with their turbo-diesel engines and the record of experience that they have had over the last years?" said Richards.

"2009 is a hugely significant year for Aston Martin at Le Mans and the challenge of reclaiming victory in this famous race for Aston Martin and Great Britain was simply too great to ignore. It's a leap of faith and a step into the unknown for us, it really is a David and Goliath exercise, but it is that British fighting spirit that we are going to give it a try and see what we can do.

"However, we do not underestimate the task. While we have won the GT1 class for the last two years, competing against the proven speed and endurance of the diesel-powered cars, with all their years of winning the prototype class, will be a massive undertaking. But one thing is for certain that unless you give it a go, you are not going to achieve anything."

The Charouz driving squad of Stefan Mucke, Jan Charouz and Tomas Enge will be retained by Aston Martin Racing for the Le Mans effort and a full LMS campaign.

The trio will also be joined by Briton Darren Turner, who has won the GT1 class with Aston Martin Racing for the last two years, and Harold Primat. A sixth driver is expected to be announced shortly.

Richards added that AMR have filed three entries for the 24 Hours, but that plans for a third car are far from finalised.

"We have the first test at Paul Ricard at the beginning of March, we will enter two cars in each of the Le Mans rounds, and we will have a test programme throughout the year," he said.

"There is the hope that we will run a third car at Le Mans, and we have actually entered three cars, but the third car is not yet a certainty."

Autosport, Planetlemans

RSRoy
27 januari 2009, 09:58
plaatje:

http://i40.tinypic.com/o76olk.jpg

Inmiddels heeft dude Robert een mooi werkend hi-res plaatje boven zijn post gezet dus is deze post overbodig geworden :p

Robert Saalmink
27 januari 2009, 10:12
Dude.... die staat er toch al boven ;)

Daniël
27 januari 2009, 10:13

Nope, hotlink-foutmelding. :)

Bramzel
27 januari 2009, 10:36

Hotlinken van Planetlemans kan niet, de reden dat jij hem wel ziet is omdat hij in je temp internet files staat.

Robert Saalmink
27 januari 2009, 11:19
Jammer :( maar ik heb inmiddels een mooi hi-resplaatje gevonden, zal die er alsnog boven zetten.

Flying John
27 januari 2009, 11:47
Die Aston Martin ziet er prachtig uit in de Gulf kleuren !

RSRoy
27 januari 2009, 12:12

Dude, ik ben niet achterlijk :laugh: ;)

Maar zal me post ff aanpassen nu je er een werkend hi-res plaatje bij hebt staan :thumbup:

Bramzel
27 januari 2009, 18:59
Nog meer goed nieuws (met een erg smakelijke livery ook):

Tom Coronel komt ook dit jaar weer met een SEAT Leon in het WK Toerwagens uit. Dat maakte de Nederlandse SEAT-importeur Pon Car, die Coronels WTCC-deelname grotendeels financiert, zojuist officieel bekend. Evenals vorig jaar wordt de wedstrijdauto van de coureur uit Eemnes ingezet door het Spaanse SUNRED-team van Joan Orus, dat niet alleen om de hoek bij SEAT Sport in Martorell gehuisvest is, maar ook nauwe banden met de sportafdeling van de fabriek onderhoudt. Wellicht wat teleurstellend voor degenen die op een diesel voor Coronel hadden gehoopt, is de aankondiging dat onze landgenoot opnieuw in een SEAT met benzinemotor zit. Door reglementswijzigingen ten nadele van de diesels (maximale turbodruk, kleinere diameter van de air-restrictor) en de nieuwe regeling voor handicapgewichten (resultaatballast nu voor alle auto's van hetzelfde type in plaats van individueel per rijder) zien de betrokkenen echter wel goede kansen voor Coronel.

http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2009/Internationaal/WTCC/seat_leon_wtcc_2009_480.jpg

Meer info: Autosport.nl (http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=9341&rubriek=int)

Stefan van Renselaar
27 januari 2009, 18:59
Wat zonde toch, zou verboden moeten worden, zulke mooie combinaties (livery+auto) :)

Over de Seat van Tom weet ik het nog niet zo :S

Mathijs
27 januari 2009, 19:11
Gewoon erg goed nieuws voor Tom! Dat team is gewoon erg sterk en hij heeft vorig jaar ook zeker leuk mee kunnen rijden! Toch wel een extra dimensie om WTCC te kijken als Tom mee doet. En ik vind hem gewoon cool!

RSRoy
28 januari 2009, 00:06
Sow heeey die livery ziet er ff een partij beter uit dan afgelope jaar!

Ben benieuwd hoe de benzine Seat het nu gaat doen tov de diesels. In ieder geval tof dat Tom weer mee doet.

Flying John
28 januari 2009, 16:19
http://img140.imageshack.us/img140/461/carphoto30072925ld4.jpg http://img144.imageshack.us/img144/3903/carphoto30073025ar5.jpg
:)

Robert Saalmink
28 januari 2009, 16:30
Fraai hoor!

Helemaal nieuw is het niet, Zytek reed al eerder in die kleuren:

http://farm2.static.flickr.com/1105/576028810_beddd7eb75.jpg?v=0

Bramzel
28 januari 2009, 17:15
Of Porsche ;)

http://www.khulsey.com/stockphotography/porsche_917k_le-mans.jpeg

RSRoy
28 januari 2009, 17:19
Of Ford ;)

http://www.racebaan.com/report/gulfkleuren/rob_gt40.jpg

Bramzel
28 januari 2009, 17:25
Of Citroen:
http://www.citroen-cxclub.nl/Fotos/Gulf-Citromobile2006.jpg

Hummer:
http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2006/10/geiger_hummer_gt.jpg

Robert Saalmink
28 januari 2009, 17:26
Of Jay

http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/ZAC1/images/09.jpg

Flying John
28 januari 2009, 17:31
Haha die Citroën. :laugh:

Peter
28 januari 2009, 17:53
of Aston Martin met de DBR9

http://www.gulfoilltd.com/cms_media/images/550x1200_fitbox-img_0922.jpg

Darthwillie
28 januari 2009, 18:30
Heel zachtjes mode aan. Ik vind dat een spuuglelijke liverie. Darthwillie zoekt nu dekking

Peter
28 januari 2009, 18:32
Verschilt een beetje per wagen vind ik. Op de DBR9 is ie spuuglelijk, maar dat is ook niet echt de mooiste versie van de livery. Op andere is ie juist prachtig!

Niels Tieman
28 januari 2009, 19:18
Heel zachtjes mode aan. Ik vind dat een spuuglelijke liverie. Darthwillie zoekt nu dekking

:tank::ambulance:

(Lees: Ik vind het een klassieke livery. Simpel maar zéér mooi!)

Jonas V
28 januari 2009, 19:27
Livery is heel mooi! Jammer dat het hier een 2e rangs merk is

Richard117
28 januari 2009, 20:05
Of Audi

http://www.sjwatch.net/siteadmin/foto_galleri/2001_audi_gulf_le_mans.jpg

Neo-242
28 januari 2009, 21:31

Mond spoelen jij!:lol:

Darthwillie
28 januari 2009, 23:21
Zo blij dat ik dekking zocht :D Ooit op die jaren 60 ford kon het nog, nu misstaat het, blauw is lelijk etc. Misschien dat een jointje zou helpen maar ja, die rook ik niet :p

Daniël
29 januari 2009, 00:09
Zo blij dat ik dekking zocht :D Ooit op die jaren 60 ford kon het nog, nu misstaat het, blauw is lelijk etc. Misschien dat een jointje zou helpen maar ja, die rook ik niet :p

Misschien moet je juist minder snuiven! Hoe kan je dat nou géén gave livery vinden! :lol:

Bramzel
29 januari 2009, 01:28
Ik moet Wilfred ergens wel een beetje gelijk geven. Het is een gave livery, maar hij is ook al wel heel lang hetzelfde, en begint wel enigzins uitgekauwd te worden. Op zo'n nieuwe proto heeft hij voor mij niet dezelfde charme als op een GT40 of 917.

CuqeBaqer
30 januari 2009, 18:40
Die auto die Tom Cornol toen in Lemans reed, dat was die auto als ik het goed heb, Vond ik dus heel vet.

Dr.Nono
4 februari 2009, 11:07
Pff... gaat lekker met de autosport... :blink:

Mitsubishi niet meer in Dakar
De autosport gaat zwaar gebukt onder de wereldwijde economische crisis.Nadat eerder Honda,Kawasaki,Suzuki en Subaru de geldkraan al hadden dichtgedraaid, heeft nu Mitsubishi bekendgemaakt dat het zich terugtrekt uit de Dakar Rally.
Mitsubishi nam sinds de start van het evenement in 1978 26 keer deel aan de rally en boekte daarin twaalf zeges. De Japanse renstal was vooral tussen 2001 en 2007 succesvol met zeven zeges. In 2009 eindigde de Mitsubishi Pajero op de zevende plaats.
Eerder al maakte Honda bekend dat het de Formule 1 de rug toekeert,verlieten Suzuki en Subaru het WK rally en haalde Kawasaki de stekker uit de MotoGP.
BRON (http://teletekst.nos.nl/?612-01)

RSRoy
4 februari 2009, 14:05
Klopt, ik hoor het ook al heel de ochtend op de radio bij het nieuws dat het slecht gaat met de autosport.

Robert Saalmink
4 februari 2009, 17:27
Meer leuk nieuws voor meneer Tom:

Spyker has confirmed the first driver of their 2009 Le Mans Series line-up. 36-year old Dutchman Tom Coronel will race the team’s Spyker C8 Laviolette GT2R in the five races of the Le Mans Series as well as the Le Mans 24 Hours in June. The second driver is still to be announced.

Coronel has raced for Spyker in several races in the last couple of years, most recently in the final Le Mans Series race at Silverstone in September of 2008. He will combine his Le Mans Series campaign with his fifth consecutive year in the FIA WTCC in which he races a Seat.

The Dutchman will be joined by another experienced driver as his team mate. Spyker Squadron has confirmed it is still negotiating with several other drivers. including Spyker regulars Peter Dumbreck and Ralf Kelleners. A formal announcement regarding the full line-up for 2009 is expected next month at the 79th International Motor Show in Geneva. This would mean the line-up would be complete prior to the Le Mans Series Official Test Days at the Paul Ricard HTTT circuit in France.

Spyker Squadron will also test at the Autodromo di Vallelunga in Italy before the start of the 2009 season.

Planetlemans.com

Bramzel
4 februari 2009, 23:31
Sex op wielen; er zijn eindelijk foto's opgedoken van de Alpina B6 GT3:

http://www.endurance-info.com/2009_FIA-GT3/Alpina_B6_1.jpg

http://www.endurance-info.com/2009_FIA-GT3/Alpina_B6_2.jpg

http://www.endurance-info.com/2009_FIA-GT3/Alpina_B6_3.jpg

http://www.endurance-info.com/2009_FIA-GT3/Alpina_B6_4.jpg

Bron: endurance-info.com

Mathijs
4 februari 2009, 23:56
Vind hem eigelijk spuuglelijk. Veel te lomp... Maar heb het ook niet zo op de 6...

Robert Saalmink
5 februari 2009, 00:02
Ik ben nooit fan geweest van de 6-serie, en dit zal daar niets aan veranderen Bram ;) indrukwekkend is 'ie wel.

Hoewel ze wel goed rijden, ooit eens met 240 over de A4 geblazen met een 645, niet verder vertellen hoor!

Bram Van Der Stichelen
5 februari 2009, 00:13
Vind hem eigelijk spuuglelijk. Veel te lomp... Maar heb het ook niet zo op de 6...

Ik vind em ook niet mooi. De voorbumper alleen al is een reden om een kotszakje boven te halen.

Stefan van Renselaar
5 februari 2009, 09:27
Ik vind hem wel mooi :P

TheRealms
5 februari 2009, 11:37
Ik vind m mooi op zijn eigen manier. Het is echt een bak met karakter, maar lelijk kan ik m niet noemen.

Roy Visser
5 februari 2009, 12:35
vind hem ook niet super, verhoudingen zijn een beetje vreemd. Joekel van een achterspoiler ook!

Niels Tieman
5 februari 2009, 14:51
Ik ben het met de rest eens, ik vind hem niet echt geweldig. Hij lijkt te lomp, groot, uit proporties etc. Misschien dat hij rijdend een andere indruk achterlaat maar kan er tot op heden niet warm of koud van worden.

Mark G.
6 februari 2009, 21:56
BMW lijkt de vlaggenliveries wat aangepast te hebben. Persoonlijk vind ik het een stuk mooier zo.

http://i.eurosport.com/2009/02/04/496478.jpg
http://i.eurosport.com/2009/02/04/496470.jpg
http://i.eurosport.com/2009/02/04/496457.jpg
http://i.eurosport.com/2009/02/04/496462.jpg
http://i.eurosport.com/2009/02/04/496463.jpg

En die Alpina.. Ik zou hem graag in een mooie livery willen zien, iets voor de painters hier? ;)

En dit is voor het eerst dat ik een chevy in het WTCC een stoere uitstraling vindt hebben.
http://i.eurosport.com/2009/02/04/496469.jpg
http://i.eurosport.com/2009/02/04/496467.jpg

Robert Saalmink
6 februari 2009, 23:48
Die BMW's zijn al beter maar als je even losgaat kun je er zoveel mooiers van maken...

Ik zal meteen maar even de nog livery-loze maar oh-zo-vette Rahal Letterman M3 achteraan gooien tijdens de recente test op Sebring, om in de mood te blijven ;)

http://img4.imageshack.us/img4/4701/lmg19884vd7.th.jpg (http://img4.imageshack.us/my.php?image=lmg19884vd7.jpg) http://img4.imageshack.us/img4/406/lmg02344wk1.th.jpg (http://img4.imageshack.us/my.php?image=lmg02344wk1.jpg)

Kim Van Der Stichelen
6 februari 2009, 23:52
Die BMW's zijn al beter maar als je even losgaat kun je er zoveel mooiers van maken...

Ik zal meteen maar even de nog livery-loze maar oh-zo-vette Rahal Letterman M3 achteraan gooien tijdens de recente test op Sebring, om in de mood te blijven ;)

http://img4.imageshack.us/img4/4701/lmg19884vd7.th.jpg (http://img4.imageshack.us/my.php?image=lmg19884vd7.jpg) http://img4.imageshack.us/img4/406/lmg02344wk1.th.jpg (http://img4.imageshack.us/my.php?image=lmg02344wk1.jpg)

Livery-loos? Ziet er zo al goed genoeg uit, afblijven ;)

Martijn Mezger
6 februari 2009, 23:58
Jezus die Letterman M3 is vet! :D

Robert Saalmink
7 februari 2009, 01:01
Nou ja, afblijven.........

Het kan ook zo:
http://www.7extrememotorsports.com/lemans/cars/bmw-m3-gtr-01.JPG

http://photos.webridestv.com/datastore/images/user/b950e00791c5b92288f02f8631f2fb27/BMW_M3_GTR__4861_20070708.jpg

http://www.acvlaanderen.be/motorsport/racenews5/BMW20M320GTR.jpg

http://m3blog.net/wp-content/uploads/2007/05/bmw-m3-gtr-16.jpg

Weet ik meteen waar Niels zijn DRTCC2 livery vandaan heeft met die vlammen ;)

Schumi rulezzzzz
7 februari 2009, 11:52
Ik zal meteen maar even de nog livery-loze maar oh-zo-vette Rahal Letterman M3 achteraan gooien tijdens de recente test op Sebring, om in de mood te blijven ;
Deze bak blijft waanzinnig mooi, echt niet normaal.

W@llierossi
7 februari 2009, 12:04
Nou ja, afblijven.........

Het kan ook zo:

http://www.acvlaanderen.be/motorsport/racenews5/BMW20M320GTR.jpg

Oe, heeft iemand enig idee of deze ook ergens op een hogere resolutie te vinden is? Dit zou wel een hele mooie wallpaper zijn... :thumbup:

CuqeBaqer
7 februari 2009, 15:13
BMW lijkt de vlaggenliveries wat aangepast te hebben. Persoonlijk vind ik het een stuk mooier zo.

http://i.eurosport.com/2009/02/04/496478.jpg
http://i.eurosport.com/2009/02/04/496470.jpg
http://i.eurosport.com/2009/02/04/496457.jpg
http://i.eurosport.com/2009/02/04/496462.jpg
http://i.eurosport.com/2009/02/04/496463.jpg

En die Alpina.. Ik zou hem graag in een mooie livery willen zien, iets voor de painters hier? ;)

Aparte uitlaten heeft die BMW. En farfus met de duitse vlag.

Robert Saalmink
7 februari 2009, 15:49
Zouden ze stiekem met de diesel rijden?

Martijn Mezger
7 februari 2009, 17:33
Zijn gewoon dempers, gebruiken ze op Zandvoort ook wel eens.

Robert Saalmink
9 februari 2009, 12:12
Solberg in line for Oreca seat

Petter Solberg could make his Le Mans 24 Hours debut in a prototype this year after impressing the Oreca team during a test of their LMP1 car at Paul Ricard last week, reports this week's Autosport.

The 2003 World Rally champion was left without a full-time drive when Subaru withdrew from the WRC, and Oreca team boss Hugues de Chaunac believes Solberg has what it takes to race at Le Mans.

"Before the test I was prepared to say that it was just a test. Now I am saying 'why not?' He certainly has the talent to race at Le Mans," de Chaunac told Autosport.

"Petter did an impressive job. He was very professional, he listened to the engineers and to the other drivers."

Solberg will meet with the team again in the next two weeks to discuss the possibility of a race deal.

"Petter wants a meeting where we will discuss the test," de Chaunac said. "I'm not excluding the possibility of him racing with us this year, although to be ready he needs to do much more testing."

Solberg says that he would like the chance to race at Le Mans this year.

"I am unemployed at the moment so I can say yes to whatever I want to," Solberg told Autosport. "Let's see what Hugues de Chaunac says. The team are going to look at things and see what they think, but yes, I would like to race the car. It would be good.

"I had a good feeling with the car straight away and had a lot of fun. I had no problems in the high-speed corners. The carbon brakes were the most difficult thing, but I got used to them in half a day."

Oreca also gave World Touring Car champion Yvan Muller a run in the Judd-powered Courage-Oreca LC70E at La Castellet , and the Frenchman is also in the frame for a drive in the 24 Hours this season.

"Yvan took some time to get used to the power, the speed and the downforce, but after half a day he had a good feel for the car," said de Chaunac. "Now he has to decide whether he wants to do Le Mans again."

Oreca also tested their new Judd-based AIM V10 engine for the first time at Ricard, with regular drivers Olivier Panis and Nicolas Lapierre completing over 1000 miles during the three days.

Autosport.com

Leuk, kennelijk beheerst hij het ding al aardig. Ben benieuwd, kan 'ie misschien op Le Mans verder vechten met Loeb :p

Kim Van Der Stichelen
9 februari 2009, 20:32
2 Peugeot's 908 in Sebring, 3 in Spa en Le Mans. Valt allemaal goed mee :)

Peugeot confirm Sebring entry

Peugeot 908 HDi FAPs Peugeot have confirmed that they will enter two cars for the Sebring 12-hour race as part of the manufacturers' preparation for the 2009 Le Mans 24 Hours.

The announcement, at their 2009 competition programme launch in Paris on Monday, means the team will go head-to-head with Audi's new R15 TDI, Aston Martin Racing's new LMP1 and the factory Acuras of Highcroft Racing and De Ferran in the American classic on March 12.

The French company will run a pair of heavily-revised 908 HDi FAPs for Nicolas Minassian, Pedro Lamy, Christian Klien, Franck Montagny, Stephane Sarrazin and Peugeot returnee Sebastien Bourdais in the event.

They will then take all three Le Mans contenders to the Spa 1000kms in May, although they have yet to confirm whether they will participate in any more Le Mans Series events after the race at La Sarthe in June.

Peugeot Sport director Olivier Quesnel said: "Our busy test programme notably includes endurance simulation tests at a variety of circuits, and we will take part in two races upstream of Le Mans which will serve as full-scale dress rehearsals for everyone in the team.

"We have consequently chosen to compete in March's 12 Hours of Sebring, which is the opening round of the American Le Mans Series, with two cars and six drivers," he added.

"We will then take three cars in Belgium for the 1,000km of Spa- Francorchamps in May (8-10). We haven't yet decided what our programme after the Le Mans 24 Hours will be.

"We are looking at the different options to ensure the best possible exposure for the brand in promotional and media coverage terms, and also as a function of the level of competition."

The latest evolution, newly-livered 908 was also unveiled at the launch, featuring a eye-catching chrome-canopy and shorter rear-wing in keeping with the strict 2009 aero regulations in the LMP1 class.

"The livery of the 908 HDi FAP has changed," said Quesnel. "All the cars will now be predominantly blue, with the cockpit covered in a reflective chromelike aluminium covering aimed at keeping the temperature inside the car to a minimum."

The team's technical director Bruno Famin explained that the team had also focussed on improving several aspects of the car which set the pace throughout last year, yet failed to capture any of the major sportscar titles in 2008.

"The engine settings have been completely revised to take onboard the new air restrictor dimensions and the lower turbo pressure which has resulted in a fall in power of approximately 10 per cent," said Famin. "Significant work has gone into the 908's aerodynamics, too, in order to re-optimise the car's balance following the notable reduction in the width of rear wings which has been cut from two to 1.60 metres.

"We are also continuing with development work aimed at putting air-conditioning in the cockpit with a view to ensuring that the temperature inside the car stays within the regulatory threshold," he added.

"At the same time, we are working on enhancing the car's performance potential. This includes ongoing work on weight reduction in a bid to get close to the minimum limit, even with air conditioning, as well as optimisation of the diesel engine's combustion, particulate filters (in association with Dow) and fuel injection (with Bosch), plus research into defining best possible chassis/tyre package (with Michelin)."

Autosport.com

Darthwillie
9 februari 2009, 20:43
Bourdais is wel een verrassing,meestal viel volgens mij de canadese gp gelijk met LeMans, maar dat is nu natuurlijk niet aan de orde.

Ferrari werd toch geholpen door Peugeot met de KERS ontwikkeling? Zou dat er mee te maken hebben?

Neo-242
9 februari 2009, 22:09
3 in Spa? Schitterend! Allen daarheen:D

Bramzel
9 februari 2009, 22:35
Ferrari werd toch geholpen door Peugeot met de KERS ontwikkeling? Zou dat er mee te maken hebben?

Meer het feit dat hij frans en snel is denk ik ;)

RSRoy
11 februari 2009, 15:18
Ralf Schumacher will move up to a brand new Mercedes for this season after spending his rookie year in the series in a one-year-old car in 2008.

The six-time grand prix winner only finished in the points twice last season in a 2007-spec C-Class, but is confident that he can improve his results with a year of experience now behind him.

"It was clear for all of us that 2008 would be a learning year for me, therefore I am satisfied with my achievements," said Schumacher. "The 2009 C-Class is a big chance for me and I want to justify the trust Mercedes-Benz put in me with good results.

"In my opinion, the DTM is the best touring car series in the world. Here we fight hard for every metre and every tenth of a second. As I know from many encounters in the paddock, the fans like this as much as me. From my point of view, the spectators don't get more value for their money in any other top racing series."

Mercedes motorsport boss Norbert Haug also expects to see Schumacher's performance increase in a new car.

"During the last season, Ralf Schumacher demonstrated that he was racing in the DTM with all his heart and that, after his Formula 1 career, he does not consider touring car racing a challenge which he has yet finished.

"His learning year was good for him and for the DTM. The racing series again showed that even a world class driver with Formula 1 victories to his credit cannot come straight in and compete against the front runners. Nevertheless, Ralf became one of the most popular drivers already in his debut year and was in the focus of the interest from the beginning to the end.

"Our latest tests in Mugello showed that Ralf can drive a DTM touring car at top level. After his learning year, I am sure Ralf will show what he can do."

Als iemand het niet verdiend om in een 2009 auto te rijden is hij het wel, ze hebben toch veel betere talenten daar bij Mercedes.

Schumi rulezzzzz
11 februari 2009, 15:50
Als iemand het niet verdiend om in een 2009 auto te rijden is hij het wel, ze hebben toch veel betere talenten daar bij Mercedes.
Belachelijke beslissing inderdaad, maar in dit geval speelt er maar één ding mee: zijn achternaam.

Robert Saalmink
11 februari 2009, 15:52
Het DTM kan wel een impuls gebruiken, laten we eerlijk zijn. Of dit de manier is weet ik niet, maar misschien heeft in dit geval zijn naam wel meegespeeld om die reden. Hoewel Mercedes zelf zegt dat Ralf tijdens tests heeft laten zien competitief te kunnen zijn met de nieuwe auto.

Bramzel
11 februari 2009, 15:52
Geeft maar weer eens aan wat voor grap het DTM is geworden :(

Bramzel
11 februari 2009, 16:07
Eerst maar even hier, ik zal vanavond wel even een grote LeMans thread gaan bouwen.

Er is een eerste foto opgedoken van de nieuwe R15 van Audi. Slechte kwaliteit met een dikke vette watermark er op, maar in ieder geval genoeg om te zien dat hij er lekker sexy uit gaat zien :D Ben heel benieuwd naar de voorkant straks, ik weet al waar ik voor ga juichen in Frankrijk straks :D

http://forum.digitalracing.nl/attachment.php?attachmentid=186&d=1234361275

Bron: Sportautomoto.it

Robert Saalmink
11 februari 2009, 16:17
Ik postte gister in de American Racing thread al de nieuwe Peugeot. Misschien moeten we een sportscar thread maken ;) Aan de Audi valt me nog niet zo heel veel op, behalve natuurlijk de kleinere achtervleugel die dit seizoen verplicht is geworden. En die 'kieuwen' op de sidepod.

Dat wordt weer een mooi seizoen, ondanks dat de fabrikanten hun activiteit toch ietsje terugschroeven. Op Sebring staan Audi en Peugeot alweer tegenover elkaar, dan zal meteen blijken hoe de verhouding ligt. Hoewel Le Mans toch altijd weer een verhaal apart blijkt ;)

Richard117
11 februari 2009, 18:12
Ik kan het mis hebben hoor, maar ik dacht dat ACO vanaf 2010 alleen nog maar dichte LMP1's wilde hebben?
Lijkt me dan een vreemde zet van Audi om toch weer een open auto te bouwen, die zou dan maar voor 1 seizoen zijn. En niet eens een seizoen waarin ze alles rijden.

En ik weet ook al waar ik half juni iig niet voor sta te juichen. De discussie is er al eens eerder geweest, maar ik vind die diesels helemaal niks. Knappe techniek natuurlijk maar qua beleving op het circuit is het helemaal niks. Dus daar ga ik ook niet voor juichen ;)
Nee mijn voorkeur gaat toch uit naar de benzine auto's, en daar heeft de LMP1 ook genoeg moois van. Vooral de Aston Martin, Epsilon en Dome zijn :thumbup:

the jackel
11 februari 2009, 22:48
Volgens mij zou de r15 ook een dichte wagen worden gezien de regelementen dit voor schrijven vanaf 2010..

Ben benieuwd !

Sander Hogendoorn
11 februari 2009, 23:00
Ben heel benieuwd naar de voorkant straks,

http://img4.imageshack.us/img4/1328/1234381226vz2.jpg (http://imageshack.us)
;)

Bramzel
11 februari 2009, 23:09
Holy banana's, da's behoorlijk anders dan de 908 en Acura zeg!

De gesloten LMP verplichting is trouwens van de baan, dat was het LMP Evo verhaal waarbij de wagens meer op de straatwagens moesten gaan lijken. Dit is uiteindelijk afgeblazen.

Tim Wijen
11 februari 2009, 23:27
Nou, zo spannend/spectaculair/anders vind ik die Audi nu ook weer niet hoor. Gewoon een ge-update versie van het voorgaande model.

Verder deel ik de mening van Richard: Ik juich voor de benzine wagens en niet voor de diesels ;)

Bramzel
11 februari 2009, 23:30
Nou, zo spannend/spectaculair/anders vind ik die Audi nu ook weer niet hoor. Gewoon een ge-update versie van het voorgaande model.

Dan kijk je echt niet goed. Deze wagen is radicaal anders dan de R10, kijk maar eens goed naar de neus en de sidepods. En ik juich lekker voor de Diesels van Audi, die gaan tenminste hard :D

Darthwillie
11 februari 2009, 23:36
Lijkt wel of het een neus is als Ferrari, met doorluchting

Martijn Mezger
11 februari 2009, 23:52
Gaan er in mei nog mensen naar de Touringcar Revival op de Nurburgring?
Oldskool DTM auto's (M3 E30, 190E, Omega's, Alfa 155's etc.) gaan daar een weekend lang plankgas, ik ben er zeker bij, prachtig!

Robert Saalmink
12 februari 2009, 01:55
Ik zou zeggen, zet 'm hierbij: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=218
:)

RSRoy
12 februari 2009, 09:17
Gaan er in mei nog mensen naar de Touringcar Revival op de Nurburgring?
Oldskool DTM auto's (M3 E30, 190E, Omega's, Alfa 155's etc.) gaan daar een weekend lang plankgas, ik ben er zeker bij, prachtig!

Hmmmm, is toevallig ook de Sierra RS500 aanwezig of mag die weer niet komen omdat die te hard gaat:surrender:

Robert Saalmink
12 februari 2009, 12:10
Dan kijk je echt niet goed. Deze wagen is radicaal anders dan de R10, kijk maar eens goed naar de neus en de sidepods. En ik juich lekker voor de Diesels van Audi, die gaan tenminste hard :D

Wat details over de auto, Autosport schrijft er het volgende over:

Audi's new Le Mans racer revealed

Autosport can exclusively reveal the first image of the car. Audi hope will continue their unbroken record of diesel-powered victories at Le Mans in June, as they seek to keep Peugeot at bay.

This spy-shot of Audi's new R15 TDI, seen in secret testing at Vallelunga, (more of which can be seen in this week's Autosport magazine, on sale tomorrow) reveals just how radical the German manufacturer's approach has been to the car that will replace their all-conquering R10.

Audi won the 2008 Le Mans 24 Hours, both Le Mans Series and American Le Mans titles, and Petit Le Mans, but the need for a new car was apparent as the German manufacturer was outdone for pace by Peugeot's 908 HDi FAP last year.

The R15 features a radical high-nose concept that looks similar to the approach used by the Renault Formula One team with their new R29. It is a major departure from the pointy, low-nose of its predecessor.

The car's radiators also appear to have been moved closer to the front wheel, probably in an effort to improve the car's weight distribution, hence the interesting scalloped ducts and shaping of the sidepods and rear cowling.

Other interesting developments on the car include a much lower, tidier rear end in an effort to regain some of the downforce lost to the new LMP1 regulations (which call for a 20 per cent reduction in aero) as well as innovative wing-mounted rear lights.

In a statement released by Audi yesterday, the team said the car has many 'technically innovative features' and will use a new 'smaller, lighter and even more efficient turbocharged diesel engine'.

The R15 has been testing in secret since before Christmas and will be raced for the first time in a two-car attack on the Sebring 12 Hours on March 21.

Head of Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich said of the programme: "So far the R15 TDI has performed as we expected. Now it must also prove itself in race conditions. Sebring is a particularly hard race and is therefore perfectly suited to reveal even the smallest of weaknesses."

Allan McNish, who is one of the drivers to have tested the car said: "I drove it for the first time before Christmas as planned in Spain and everything went well. Since then Audi Sport has been busy with extensive testing and everything is progressing very well and on schedule - it's a tremendous car.

"I have been in the Audi 'family' for a few years now and have confidence that the team in Ingolstadt have again designed and built us a worthy successor to the R10 TDI," added the two-time Le Mans winner.

Audi Sport Team Joest has also confirmed their driver line-ups for Sebring with McNish sharing one car with his usual partners Rinaldo Capello and eight-time Le Mans winner Tom Kristensen, and the second machine piloted by Germans Lucas Luhr, Mike Rockenfeller and Marco Werner.

cookie
13 februari 2009, 19:50
Iemand de GP2 race gezien daarnet? Keiharde startcrash, Buurman die vol op Yamamoto knalde die niet weg kwam.

Er is nog geen youtube versie te vinden maar zal wel niet lang meer duren.

Niels Tieman
13 februari 2009, 19:53
oh,.. dat is niet goed dan. Geen gewonden ?

cookie
13 februari 2009, 20:24
Niemand gewond gelukkig, hier is een screenshotje
http://nch138.eden2.netclusive.de/GP2_2009/GP2ASIA.01.AE-F1.start.jpg

Martijn Mezger
13 februari 2009, 21:11
Hmmmm, is toevallig ook de Sierra RS500 aanwezig of mag die weer niet komen omdat die te hard gaat:surrender:
Die staat helaas nog niet in de lijst met deelnemers.

erwin_78
13 februari 2009, 21:59
meer info:
http://www.mulsannescorner.com/newsjan09.html

en voor wallpaper fans ;)
http://www.racecar-engineering.com/imageBank/a/audi.jpg

mooie wagens die acura en audi. Ben benieuwd of peugeot en aston martin nog veel gaan veranderen.

Robert Saalmink
14 februari 2009, 02:33
De peug is vorige week al voorgesteld: http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=20521&postcount=45

Die Audi is echt radivcaal anders zeg! Wel fraai om te zien, bijzondere achterkant ook met die hoge wielkasten in combinatie met de nieuwe, kleinere achtervleugel.

Dat Mulsanne's Corner blijft een goeie site trouwens. Bestaat al heel lang en biedt mooie info altijd.

Bramzel
14 februari 2009, 16:41
Lola heeft ook een manier gevonden om van zijn lading oude A1GP wagens af te komen:

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=13239&rubriek=int

Mathijs
14 februari 2009, 17:00
Lola heeft ook een manier gevonden om van zijn lading oude A1GP wagens af te komen:

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=13239&rubriek=int
Hehe, handig! Vind het een prima initiatief om gewoon de A1gp wagen door te ontwikkelen voor vervanging van de F3000's. Ook mooie eerste prijs voor dat kampioenschap: Gratis jaartje GP2!

Robert Saalmink
14 februari 2009, 17:51
Niet dom in deze tijden :)

Darthwillie
16 februari 2009, 00:36
Danica Patrick bevestigt weer alle vooroordelen over vrouwen :rolleyes:
http://i.cdn.turner.com/si/pr/subs/swimsuit/images/09_danica-patrick_behind_10.jpg

http://i.cdn.turner.com/si/pr/subs/swimsuit/images/09_danica-patrick_03.jpg

http://i.cdn.turner.com/si/pr/subs/swimsuit/images/09_danica-patrick_07.jpg

de rest hier te vinden
http://sportsillustrated.cnn.com/2009_swimsuit/models/danica-patrick/index2.html

blijft een mannenhoofd wat erop zit :blink:

Peter
16 februari 2009, 00:38

Dat ze er in lingerie goed uitzien? :innocent: :thumbup:

Darthwillie
16 februari 2009, 00:48
Dat ze er in lingerie goed uitzien? :innocent: :thumbup:
daag me niet uit het tegendeel te bewijzen :detective::hammer::tank:
want geloof me daar zijn zeker uitzonderingen op

sorry ga toch off topic
http://www.tvpopstar.com/images/thongs/old-coot-thong.jpg
:surrender:

on topic schijnt het dat Danica niet aan de A1 mee gaat doen omdat ze het onder haar niveau vindt :rolleyes:

Mark G.
16 februari 2009, 00:51

blijft een mannenhoofd wat erop zit :blink:

Ja verdomme! Altijd maar krassen maken door er wulps overheen te kruipen. Schandalig. En wie kan hem weer wassen omdat er vieze vingervlekken opzitten? De man!

CuqeBaqer
16 februari 2009, 15:00
Ja verdomme! Altijd maar krassen maken door er wulps overheen te kruipen. Schandalig. En wie kan hem weer wassen omdat er vieze vingervlekken opzitten? De man!

Jij moet je vriendin beter op voeden !:surrender:

Bramzel
16 februari 2009, 16:12
Frans Verschuur schreef onlangs een interessante column op Autosport.nl:
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=13216&rubriek=nat

Frits van Amersfoort was het met Verschuurs standpunt niet eens en heeft nu een reactie-column geschreven:
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=13251&rubriek=

Interessant leesvoer van een paar grote nederlandse autosport namen!

RSRoy
16 februari 2009, 16:24
Die van Frans had ik al gelezen, ben benieuwd wat Frits schrijft.

Robert Saalmink
19 februari 2009, 11:20
MotoGP gaat per direct! een hele zwik cost-cutting measures invoeren:

Practice reduced as MotoGP cuts costs

Practice time has been slashed and some electronic devices limited from the 2009 MotoGP season after the Grand Prix Commission ratified cost-cutting proposals today.

Friday morning practice has been cancelled for all three grand prix classes, and the remaining two MotoGP practice sessions plus qualifying have been shortened from one hour to 45 minutes. The 125cc and 250cc series will now have a sole qualifying session on a Saturday afternoon, with the former Friday qualifying sessions becoming practice.

Testing has been reduced too, with the regular post-race test days slimmed down to just two - at Catalunya and Brno. Only test riders will be allowed to run at these events.

Some technical changes have also been made, with electronic and hydraulic launch control systems, ceramic composite brakes, and electronic suspension systems all banned with immediate effect, and restrictions on engine use implemented for the latter part of the season.

For the eight rounds commencing with the Czech Grand Prix at Brno in August, each rider will be allowed to use no more than five engines in total.

The plans were submitted to motorcycle racing's governing body, the FIM, after being suggested by the MotoGP manufacturers during meetings in recent months.

Many in the sport have called for more radical cost-cutting measures to be taken from 2010, following the lead set by Formula One.

MotoGP costs have been in the spotlight since Kawasaki announced it was pulling its works team out of the championship. Efforts to keep the team in MotoGP as a private entry - and therefore maintain a 19-bike field - are ongoing.

Autosport.com

Opvallend, je zou zeggen dat veel van de motoren voor 2009 al een aardig eind in de ontwikkelingsfase zitten. En dan worden nu ineens technische zaken als remmen en dempers compleet omgegooid. Die kosten voor de ontwikkeling ervan zijn dus toch al grotendeels gemaakt.

PS: is er animo voor een MotoGP 2009 draadje? Nu heb ik er niet echt veel verstand van (volg het nu en dan voor het spectakel) maar als iemand een mooie startpost wil maken dan: be our guest :)

Robert Saalmink
20 februari 2009, 12:19
Ik heb de 'We gaan gezellig naar de Tourenwagen races'-berichten even verplaatst naar http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=218 ;)

Bramzel
27 februari 2009, 00:48
Goed nieuws; na 2 jaar mag Coronel komend seizoen eindelijk weer meedoen aan de Independants Trophy in het WTCC:

http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3171

Kunnen we hem weer wat vaker op het podium zien :D

Bramzel
27 februari 2009, 11:01
De kogel is door de kerk; Gigawave gaat dit jaar bij 4 FIAGT races buiten mededinging voor Nismo een GT wagen in zetten. Het wordt algemeen aangenomen dat dit de GTR is die eerder gespot werd tijdens tests.

http://www.nissan-motorsports.com/ENN/PRESS/2009/090227.html

Mark G.
27 februari 2009, 21:41
DTM: Bruno Senna in talks with Mercedes
Rumor has it that Bruno Senna could be headed for the Deutsche Tourenwagen Masters 2009 with Mercedes, instead of Formula One. Mercedes motorsport boss Norbert Haug has confirmed that they are negotiating.
"We are in contact. But what it could lead to it too early to say," said Haug to SpeedWeek.

Rumors have pointed Senna towards the old Honda-team, Brackley F1, that most likely is going to be on the F1 2009-grid in a new form.

According to Motorsport-Total there could be a link between the new F1-team and Mercedes as the German manufacturer are looking for the engine deal for the team.

Senna could be positioned as test driver for the "new" F1-team while Jenson Button and Rubens Barichello are reported to get the main drive.

The plan for Senna could be F1-test driver and full time driver for Mercedes in DTM. Reports say that one of the 2008 specification Mercedes C-Class would be appointed for Senna
Bron: Touringcartimes.com

Aparte switch als het waar is

Darthwillie
27 februari 2009, 21:47
briljante actie, mocht Honda doorstarten met Mercedes motoren kunnen ze hem daar plaatsen, zoniet dan hebben ze die naam in het DTM. En dat kan nooit slecht zijn voor de verkoop van Mercedesen in Zuid Amerika ;)

Neo-242
27 februari 2009, 23:52
En waarom zou Bruno Senna in godsnaam DTM willen rijden??:rolleyes:

Darthwillie
27 februari 2009, 23:56
Hij wil geen gp2 meer, en in de Mercedes familie terecht komen is waarschijnlijk niet slecht, bijv door in het contract te zetten dat hij volgend jaar Heiki vervangt.

Bramzel
28 februari 2009, 00:19
En waarom zou Bruno Senna in godsnaam DTM willen rijden??:rolleyes:

Omdat Mercedes op die manier rijders wil gaan laten instromen in de F1, zeker nu ze 'actief' teams van klantenmotoren gaan voorzien.

Neo-242
28 februari 2009, 00:27
Ergens klinkt dat logisch, maar ik vind het verschil tussen een formule wagen of een tourwagen toch wel aanzienlijk...:blink:

Bramzel
28 februari 2009, 00:28
Ach, DTM wagens hebben meer gemeen met formule wagens dan met toerwagens hoor.

Schumi rulezzzzz
28 februari 2009, 12:12
Ergens klinkt dat logisch, maar ik vind het verschil tussen een formule wagen of een tourwagen toch wel aanzienlijk...:blink:

Ach, DTM wagens hebben meer gemeen met formule wagens dan met toerwagens hoor.

Die dingen rijden dezelfde rondetijden als een F3 ES formule auto, DTM is echt puur een dak erop voor de publiciteit.

Darthwillie
3 maart 2009, 02:26
De motogp jongens testen in Qatar, en hebben al twee dagen last van regen :blink: niet iets wat je daar verwacht.

Ernstiger is dat Casey Stoner maar 6 ronden achter elkaar doet om zijn pols te ontlasten. Hij is daaraan geopereerd na het seizoen maar heeft er nog steeds last van. DrCosta (de MotoGP arts) heeft hem gewaarschuwd TEGEN deze operatie, die heeft al de carriere van Kevin Schwantz beëindigd. Te hopen dat Stoner er wel goed bovenop komt.

Costa warns Stoner surgery is risky

By Michele Lostia and Pablo Elizalde Tuesday, October 7th 2008, 13:34 GMT

Casey StonerMotoGP doctor Claudio Costa has warned that Casey Stoner's planned surgery could be risky.

The Australian has been hindered by an old injury to his wrist and has been advised to have surgery.

The outgoing world champion admitted last week that the operation was necessary in order to save his career.

"We have to have an operation, if we don't then it could be our career over so it's disappointing that five years after getting an operation, that it starts to flair up now," he said.

The Ducati rider said that three doctors in three different countries had told him surgery was "indispensable."

Costa reckons, however, that the operation could be dangerous, especially after the Australian showed no problems while riding to victory in last Sunday's race.

"If Stoner manages to ride the way he did on Sunday, then getting surgery could be risky," Costa was quoted as saying by Gazzetta dello Sport.

"That's because it's an area where blood supply is scarce, and there is the possibility that the bone doesn't rebuild itself.

"Something like that forced Kevin Schwantz and Doriano Romboni to quit."

Robert Saalmink
7 maart 2009, 22:19
Yvan Muller pakt de pole voor de eerste WTCC race van het seizoen, voor Jordi Gene, Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro en Rickard Rydell (alles Seat dus).

Atreidez
8 maart 2009, 21:03
Zat me suf te zoeken naar een WTCC topic :P Wachten op de start van race 2 nu, en het is zeiknat!

Stefan van Renselaar
8 maart 2009, 21:07
Zat me suf te zoeken naar een WTCC topic :P Wachten op de start van race 2 nu, en het is zeiknat!

Ik heb het nu ook aan gezet, ziet er goed uit :)

Sander Hogendoorn
8 maart 2009, 21:13
Er zijn ook wat straffen uitgedeeld aan Larini en Monteiro waardoor er nu 4 BMW's van voren de race starten, en dat na een Seat top 3 uit race 1 :)

Ik heb hoop dat Tommie wat leuks gaat doen :cool:

Stefan van Renselaar
8 maart 2009, 21:31
Ze zijn wel lekker bezig bij BMW, eerst 4 Seat's voor laten gaan en dan je eigen teamgenoten eraf duwen... :rolleyes:

Darthwillie
8 maart 2009, 21:40
regen en BMW lijken niet samen te gaan.

Mark G.
8 maart 2009, 21:46
Dat deed me pijn aan het hart als BMW liefhebber haha :P

Sander Hogendoorn
8 maart 2009, 21:50
BMW's waren lekker bezig :D

Atreidez
8 maart 2009, 21:58
Was lekker glibberen :D Mooi resultaat voor Tom, goed begin voor het privateerskampioenschap. Ik kijk al uit naar de eerste drtcc wet race :P

RSRoy
9 maart 2009, 09:24
Als dit een voorbode is voor de rest van het seizoen is Seat meteen kampioen...BWM was echt een aanfluiting gister. Tom deed het wel goed maar niet goed genoeg om voor die prive BMW te komen. Maar het seizoen is nog lang :)

Robert Saalmink
9 maart 2009, 09:45
Ze zeiden op Eurosport wel dat de Leon een voordeel heeft omdat Curitiba relatief hoog ligt. De turbo motoren hebben dan een voordeel, de commentatoren zeiden dat we vanaf de volgende races pas echt de verhoudingen kunnen zien.

RSRoy
9 maart 2009, 09:47
Volgende race is in Mexico, die lag toch nog hoger dan Curitiba?

Bramzel
9 maart 2009, 09:53
Puebla in Mexico is zowiezo een circuit wat voorwielaandrijvers veel beter ligt dan achterwiel aandrijvers. De eerste twee races zijn altijd moeilijk voor de BMW's, en als ze er dan massaal met zijn allen vanaf gaan zoals gister dan helpt dat natuurlijk niet echt. Overigens was Seat gewoon het hele weekend enorm goed georganiseerd, dat zag je ook gewoon bij de samenwerking in de kwalificatie. Waar bij BMW het intern ook nog eens 3 teams zijn die elkaar aan het bevechten zijn zijn het bij Seat echt 5 auto's die samen werken. En dat geeft ze momenteel nog meer de 'edge' dan die diesel motor denk ik.

Mooie analyse van Stedevil op het Touringcartimes.com forum:

the perfrmance of the TDI seats is a joke!
Where is the equalisation??

Oh please... BMW screwed up as a team, both on qualifying and then on the wet race setup (J Müller was 1 of only 2 BMWs properly set up for the wet, and he went from 20th to 5th in the race...).

Average of 2 best laptimes BMW - TDI
race1 1:25,729 - 1:25,711 Diff 0.017s
race2 1:34,999 - 1:34,997 Diff 0.002s (!!!)

BMW just needs to get it through their head that they need to work as 1 team. It's not the TD giving the wins to SEAT, it's the properly executed teamwork.

For the record, if next race would have equalizing weights it would be the following
BMW 0,193 0kg
TDI 0,122 0kg
TFSI 1,435 -60kg
Cruze 0,261 0kg
Lada 2,103 -60kg

(The times are the accumulated diff to fastest pair in each of the races + qualy for the weekend)

Fabian de Jong
14 maart 2009, 02:36
Geen idee in welk topic het moet dus dan maar hier.

http://www.youtube.com/watch?v=mU3Avs4j2Sc

http://www.youtube.com/watch?v=Kpg7hZMrwfk

Lekker geluidje hoor :)

Kim Van Der Stichelen
14 maart 2009, 10:25
Voor een GT3 vast wel, ik wacht nog even met oordelen tot ik hem volgende maand aan het werk zie, maar het grote nadeel aan GT3 is de sound. Beetje mager als je GT1 gewend bent.

Tim Wijen
14 maart 2009, 10:40
Hij klinkt ongeveer hetzelfde als de Gallardo GT3 en dat is niet bepaald een spectaculaire wagen wat betreft het geluid. Geen enkele GT3 trouwens. Zoals Kim al zegt, vallen de GT3's behoorlijk tegen als je GT1 en GT2 gewend bent.

Bramzel
14 maart 2009, 13:10
Klassiek V10 deuntje :)

Kim Van Der Stichelen
18 maart 2009, 11:24
Geen San Luis in de FIA GT dit jaar. Jammerlijke beslissing vind ik :(

Tim Wijen
18 maart 2009, 12:43
Zonde inderdaad. Wat is de reden?

Robert Saalmink
18 maart 2009, 13:22
Zonde inderdaad. Wat is de reden?

http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1921

Staan twee linkjes naar persberichten onderaan.

San Luis komt in 2010 op de kalender:

The San Luis track in Argentina has lost its 2009 FIA GT Championship date, but is set to be the venue for the GT1 World Championship's debut in early 2010.

The organisers have decided to replace the trip to Argentina with a date at Paul Ricard to reduce teams' costs this season, and to give the new series a high-profile launch at the dramatic San Luis circuit - which received hugely positive reviews from FIA GT teams and drivers last year.

"Due to the current economic climate, and to our GT1 World Championship project for 2010, we have finally decided to limit the number of rounds in 2009 to eight," said FIA GT boss Stephane Ratel.

Autosport

Atreidez
22 maart 2009, 19:59
WTCC begint zo op Eurosport!

Mark G.
22 maart 2009, 20:37
Mooi om te zien dat BMW een antwoord heeft. Gelukkig niet weer zo'n walkover voor Seat * tot nu toe dan :P*

Darthwillie
22 maart 2009, 20:46
ik snap het niet, als Priaulx niet aangevallen had, was er een goede kans geweest dat Farfus nog gewonnen had :huh1: Nu gaan ze matten en verliezen ze de aansluiting, geen slim teamwerk.

Sander Hogendoorn
22 maart 2009, 20:56
ik snap het niet, als Priaulx niet aangevallen had, was er een goede kans geweest dat Farfus nog gewonnen had :huh1: Nu gaan ze matten en verliezen ze de aansluiting, geen slim teamwerk.

Inderdaad, ik zag het al aankomen. Echt niet slim hoe ze daar bezig zijn, hoewel ik het wel leuk voor Rydell vind dat hij wint :)

Bramzel
22 maart 2009, 20:56
BMW kan dit seizoen nog héél veel leren van Seat qua teamwork inderdaad.

Mark G.
22 maart 2009, 20:59
BMW heeft nooit echt gewerkt als team. Het is duidelijk dat het drie verschillende teams zijn die toevallig een BMW hebben. Allemaal fabrieksondersteuning, maar daar houdt het ook mee op.

Mark G.
22 maart 2009, 21:28
Oe, heeft iemand enig idee of deze ook ergens op een hogere resolutie te vinden is? Dit zou wel een hele mooie wallpaper zijn... :thumbup:

Ik wist dat ik hem nog ergens had. Bleek mn mp3 speler te zijn. Dus als je hem nog steeds wilt (en anders staat ie er ook:P):

http://i39.tinypic.com/2d78ugw.jpg
1400*1050

Robert Saalmink
22 maart 2009, 21:30
Die eerste paar ronden was het wel een bende zeg......

Mark G.
23 maart 2009, 00:16
Hahaha commentator @ Eurosport. "Rydell ligt op Vinkenslag."

Het is toch niet te hopen voor Rydell, dan is zijn auto morgen in onderdelen verkrijgbaar bij de meeste autoslopen hier in de buurt :P.

Robert Saalmink
23 maart 2009, 00:48
Dude, je moet Eurosport ook niet met Nederlandstalig/Vlaams commentaar kijken!! ;)

Race 2 was wel erg leuk om te zien. De BMW's zitten er nu leuk bij, dus misschien wordt het nog een leuk seizoen tussen die twee merken. Chevy moet de nieuwe auto nog onder controle krijgen. Rydell scoort lekker dit weekend trouwens!

Tim Wijen
23 maart 2009, 01:00
Muller mag wat mij betreft een straf krijgen. Zo kan ik ook wel een paar man opzij zetten...

Sander Hogendoorn
23 maart 2009, 01:04
Muller mag wat mij betreft een straf krijgen. Zo kan ik ook wel een paar man opzij zetten...

Het was Tarquini, de Nederlandse/Belgische commentator zat er weer eens naast ;)

Niet erg netjes, aan de andere kant werd hij in race 1 ook aan de kant geduwd door Priaulx.

Tim Wijen
23 maart 2009, 01:13
Het was Tarquini, de Nederlandse/Belgische commentator zat er weer eens naast ;).

Excuses :)

Captain Slow
23 maart 2009, 09:11
Het verbaast me toch wel dat de BMW's sneller waren in race2, maar er toch niet voorbij kwamen. Ik dacht dat die diesels nu waren afgeknepen, of nog neit genoeg?

RSRoy
23 maart 2009, 09:27
Ik heb de tweede race geheel live kunnen kijken en moet zeggen dat het goed vermaak was. Leuke race, goeie gevechten en spannend tot het einde. Zonde dat die Tarquini Muller eraf duwde, anders had het nog wat spannender geweest voorin.

Het viel mij trouwens op dat ik het idee heb dat het beeld niet heel vloeiend loopt op Eurosport. Je ziet het vooral als de camera stil staat en de auto's in een bocht indraaien bijvoorbeeld. Ik heb trouwens digitale tv van Ziggo. Meer mensen die dat opgevallen is?

Jonas V
23 maart 2009, 10:28
Analoog heb ik precies hetzelfde probleem in ieder geval. Digitaal krijgen wij (via ziggo) eurosport hier gewoon niet binnen. Probleem schijnbaar van de combi Sony full hd en ziggo. Wordt al een jaar aan gewerkt ofzo...

Niels Tieman
23 maart 2009, 10:42
Analoog heb ik precies hetzelfde probleem in ieder geval. Digitaal krijgen wij (via ziggo) eurosport hier gewoon niet binnen.

Ik heb hier 0 problemen met Eurosport of Eurosport2. Geen stotter en/of rare framerate of digitale artifacts. :)

Probleem schijnbaar van de combi Sony full hd en ziggo. Wordt al een jaar aan gewerkt ofzo...

Daar ben ik benieuwd naar. Wat zou volgende ziggo de reden zijn?
Als ik het goed begrijp is het een probleem tussen een Full HD Sony televisie en een ziggo-digitaal account? Want als dat aangegrepen word als excuus kan ik kort en krachtig zijn; *kuch*bullshit*kuch*

;)

RSRoy
23 maart 2009, 12:42
Ik heb geen Sony tv maar een Phillips. Ik heb ook nog even gekeken bij mijn vriendin thuis, die heeft ook digitale tv van Ziggo en daar hebben ze hetzelfde probleem op Eurosport.

Robert Saalmink
23 maart 2009, 12:47
Ik ken dat hele Ziggo niet, maar je kunt even kijken of het signaal niet op twee plaatsen gescaled wordt. In de decoder en in de TV bijvoorbeeld. Dat hoeft maar 1x te gebeuren, kies de beste scaler en zet die aan, en de andere uit.

RSRoy
23 maart 2009, 12:50
Ik ken dat hele Ziggo niet, maar je kunt even kijken of het signaal niet op twee plaatsen gescaled wordt. In de decoder en in de TV bijvoorbeeld. Dat hoeft maar 1x te gebeuren, kies de beste scaler en zet die aan, en de andere uit.

Denk niet dat het hier iets mee te maken heeft aangezien het probleem zich alleen voordoet bij Eurosport, MotorsTV is prima bijvoorbeeld. Ook als ik de review van het WTCC op RTL7 kijk is het beeld perfect en vloeiend.

Robert Saalmink
23 maart 2009, 12:53
Dan zou ik even contact opnemen met je kabelmaatschappij.

Jonas V
23 maart 2009, 14:59
Ik heb hier 0 problemen met Eurosport of Eurosport2. Geen stotter en/of rare framerate of digitale artifacts. :)

Daar ben ik benieuwd naar. Wat zou volgende ziggo de reden zijn?
Als ik het goed begrijp is het een probleem tussen een Full HD Sony televisie en een ziggo-digitaal account? Want als dat aangegrepen word als excuus kan ik kort en krachtig zijn; *kuch*bullshit*kuch*

;)

Bij die FullHD apparaten zit zoals bekend de digitale ontvanger in de tv ingebouwd. En daar zit het probleem volgens Ziggo. Die kan van een aantal zenders het signaal niet omzetten naar digitaal wat zo'n ontvanger van 300,- van ziggo natuurlijk wel kan. Tot voor kort konden we b.v. ook RTL 8 en discovery niet aan, dat kan nu wel.
Bekendste zenders die we nu missen zijn Eurosport, MTV en TMF.
Andersom geeft Sony de schuld aan ziggo aangezien die niet genoeg vrij geven oid voor de sony digi ontvangers. De electro world waar we dat ding gekocht hebben is toevallig van familie dus die zitten er wel achteraan en kun je wel geloven wat dat betreft. De partijen sony en ziggo zijn er in ieder geval mee bezig.

Wij hebben dus enkel de decoder die in de tv zit, dus naar het scalen of ik niet te kijken lijkt me?

Niels Tieman
23 maart 2009, 16:31
Ik neem aan dat je het dan over de DVB-T, DVB-S en DVB-C aansluitingen hebt. Er vrij weinig TV's die een interne decoder hebben die digitale TV van Ziggo standaard aan kunnen. Er zijn eventueel wel modules voor te vinden maar die komen niet van de officiele fabrieken af.

Ik zou op het moment nogsteeds een digi-decoder aanraden. :)

El Maestro
23 maart 2009, 16:52
...Probleem schijnbaar van de combi Sony full hd en ziggo. Wordt al een jaar aan gewerkt ofzo...

Ik heb hier ook een Sony Bravia staan met digitale tv van Ziggo en ik heb gewoon prachtig en vloeiend beeld op Eurosport. Ik kan me bovendien niet voorstellen dat een bepaald type TV slechter zou werken met het Ziggosignaal, lijkt mij gewoon een slechte smoes!

Koos
23 maart 2009, 18:17
Het viel mij trouwens op dat ik het idee heb dat het beeld niet heel vloeiend loopt op Eurosport. Je ziet het vooral als de camera stil staat en de auto's in een bocht indraaien bijvoorbeeld. Ik heb trouwens digitale tv van Ziggo. Meer mensen die dat opgevallen is?
Yup, bij mij precies hetzelfde. Vond het gisteravond erg storend! :mad:
Ook ik maak gebruik van digitale televisie van Ziggo.

Robert Saalmink
23 maart 2009, 20:17
Zullen we het verder weer on-topic gaan houden hier, schatten?

Jonas V
24 maart 2009, 01:13
Ik heb hier ook een Sony Bravia staan met digitale tv van Ziggo en ik heb gewoon prachtig en vloeiend beeld op Eurosport. Ik kan me bovendien niet voorstellen dat een bepaald type TV slechter zou werken met het Ziggosignaal, lijkt mij gewoon een slechte smoes!

Dan ga ik morgen gewoon weer even de electro world bellen en melden dat het in jou omgeving normaal werkt.
Gebruik je wel de decoder die inde tv ingebouwt zit? Want daar zou het probleem zitten

Darthwillie
4 april 2009, 12:49
uitslag van de GP2 race
Pos Driver Team Time
1. Diego Nunes Piquet 1h00:46.668
2. Kamui Kobayashi DAMS + 8.361
3. James Jakes Super Nova + 9.150
4. Roldan Rodriguez Piquet + 13.874
5. Yelmer Buurman Ocean + 16.805
6. Vitaly Petrov Campos + 41.457
7. Pastor Maldonado ART + 42.007
8. Davide Valsecchi Durango + 42.381
9. Hamad Al Fardan iSport + 51.152
10. Rodolfo Gonzalez Fisichella + 53.240
11. Alvaro Parente Meritus + 54.435
12. Sakon Yamamoto ART + 59.958
13. Michael Herck DPR + 1:01.473
14. Giedo van der Garde iSport + 1:02.518
15. Fabrizio Crestani Ocean + 1:11.958
16. Giacomo Ricci DPR + 1:34.318
17. Ricardo Teixeira Trident + 1:50.428
18. Michael Dalle Stelle Durango + 1:51.455
19. Javier Villa Super Nova + 1 lap
20. Kevin Chen Fisichella + 1 lap

van der Garde verbaast me, ik had hem toch wel voor Buurman geschat?????
Kan natuurlijk aan het team liggen.

Shaddix
4 april 2009, 15:02
d'Ambrosio zoveel pech, had hij een mooie pole gescoort, kan hij niet starten :(

Kim Van Der Stichelen
9 april 2009, 23:52
Niet alleen die FIA blinkt uit in idiote beslissingen, in België kunnen ze er ook wat van...

http://www.racingworld.be/nieuws/6072/Bert-Longin-krijgt-startverbod-in-BTCS-wegens-t%C3%A9-snel.html

Robert Saalmink
9 april 2009, 23:55
Ik zocht naar de datum, had verwacht dat er 1 april had gestaan...... wat een onzin zeg!

Darthwillie
9 april 2009, 23:57
zal ik vast een lijstje maken van rijders van DR.NL waar we dit ook mee gaan doen :rolleyes: :lol:

LUDO-B
10 april 2009, 00:00
Niet alleen die FIA blinkt uit in idiote beslissingen, in België kunnen ze er ook wat van...

http://www.racingworld.be/nieuws/6072/Bert-Longin-krijgt-startverbod-in-BTCS-wegens-t%C3%A9-snel.html

Zal heus wel iets anders achterzitten Kim.;)

Stefan van Renselaar
10 april 2009, 00:19
zal ik vast een lijstje maken van rijders van DR.NL waar we dit ook mee gaan doen :rolleyes: :lol:

1. Roy Visser
2. Sander Hogendoorn
3. Michael Storm

Om mee te beginnen :P

Maar dit is echt veel te slecht voor woorden om waar te zijn :rolleyes:

Jeroen Ursem
10 april 2009, 00:56
Die regel is er al zo lang, waarom denk je dat ik geen formule 1 rijd? :P

Daniël
10 april 2009, 01:58

Geen ruimte meer op je HD voor Grandprix 4? :P

Maar ze kunnen zoiets toch niet zomaar doen? Dat is nou echt gestoord.

Niels Draijer
10 april 2009, 02:00

:laugh:

Stefan van Renselaar
10 april 2009, 10:00
Geen ruimte meer op je HD voor Grandprix 4? :P

Daar maak je ruimte voor ;) En het is hooguit 700 mb voor een standaard install en misschien 2 gig als je alles de beste kwaliteit hebt :)

Bramzel
10 april 2009, 18:03
Zal heus wel iets anders achterzitten Kim.;)

En dat zit er dus inderdaad:

http://www.autosportvideo.be/pitstop2009/?p=1296

Kim Van Der Stichelen
10 april 2009, 18:06
En dat zit er dus inderdaad:

http://www.autosportvideo.be/pitstop2009/?p=1296

Hmmm ok, vreemde regel wel, maar goed, het is is nu éénmaal zo. Ik vraag me wel af hoe ze de bepalen wie in welke klasse valt.

Bramzel
10 april 2009, 18:10
Hmmm ok, vreemde regel wel, maar goed, het is is nu éénmaal zo. Ik vraag me wel af hoe ze de bepalen wie in welke klasse valt.

Mwoah, die regel is vrij veel voorkomend hoor, volgens mij hebben ze die in het Belgisch GT ook gebruikt. Is gewoon om te voorkomen dat 2 pro's het hele veld zoekrijden en op die manier de rijke gentleman drivers demotiveren die toch het gros van het veld betalen.

Dat het echter een regel is met enorm veel haken en ogen staat buiten kijf; dat laat dit voorval wel zien.

Martijn Mezger
10 april 2009, 20:28
Telt Touristenfahrten op de Nurburgring als Event?
Zo ja, present!
Morgen :P

Kim Van Der Stichelen
10 april 2009, 20:29
Telt Touristenfahrten op de Nurburgring als Event?
Zo ja, present!
Morgen :P

Gaaf, eerste keer of ben je al een vaste klant daar?
Lijkt me wel druk te zullen worden dan.

Martijn Mezger
10 april 2009, 20:41
Gaaf, eerste keer of ben je al een vaste klant daar?
Lijkt me wel druk te zullen worden dan.
Zeker gaaf ja.
Ben er in 2007 voor het eerste geweest, vorig jaar ben ik er zo'n 5 keer geweest.
Dit keer staan er al minimaal 5 keer geplanned. Niet echt vaste klant, zelf rij ik niet, want ben pas 17. Maar waarschijnlijk morgen wel even een rondje mee met een R8:thumbup:
Wordt lekker druk ja, maar dat mag de pret niet drukken, hoe meer auto's, hoe meer exoten:thumbup:

Kim Van Der Stichelen
10 april 2009, 21:46
Zeker gaaf ja.
Ben er in 2007 voor het eerste geweest, vorig jaar ben ik er zo'n 5 keer geweest.
Dit keer staan er al minimaal 5 keer geplanned. Niet echt vaste klant, zelf rij ik niet, want ben pas 17. Maar waarschijnlijk morgen wel even een rondje mee met een R8:thumbup:
Wordt lekker druk ja, maar dat mag de pret niet drukken, hoe meer auto's, hoe meer exoten:thumbup:

vanop een ander forum vandaag:

als het zo druk is,
als vandaag: hou dan rekening met files
overal,
Brunchen: parking: niet op te geraken, 't leek alsof daar 500man stond te kijken

wij hebben 4rondjes achtereen gereden om OP de ring te kunnen blijven (stond RFkaart-Lezer op de Ring zelf)
veel wagens in den decor gezien, ook veel in panne
vierde rondje reden we bijna van ongeval naar ongeval

Kim Van Der Stichelen
10 april 2009, 21:57
Mwoah, die regel is vrij veel voorkomend hoor, volgens mij hebben ze die in het Belgisch GT ook gebruikt. Is gewoon om te voorkomen dat 2 pro's het hele veld zoekrijden en op die manier de rijke gentleman drivers demotiveren die toch het gros van het veld betalen.

Dat het echter een regel is met enorm veel haken en ogen staat buiten kijf; dat laat dit voorval wel zien.

Nog niet gedaan: Vanbellingen krijgt Ruben Maes naast zich, iemand die op papier een amateur is. Maar wel zo danig goeie amateur dat er geprotesteerd werd tegen z'n deelname. Oplossing: geef het team een 35sec durende Stop&Go tijdens de race. :huh1:

http://www.autosportvideo.be/pitstop2009/?p=1316

Martijn Mezger
10 april 2009, 22:27
vanop een ander forum vandaag:
als het zo druk is,
als vandaag: hou dan rekening met files
overal,
Brunchen: parking: niet op te geraken, 't leek alsof daar 500man stond te kijken

wij hebben 4rondjes achtereen gereden om OP de ring te kunnen blijven (stond RFkaart-Lezer op de Ring zelf)
veel wagens in den decor gezien, ook veel in panne
vierde rondje reden we bijna van ongeval naar ongeval
Ja ik weet het. Gelukkig zijn er omwegen (aka: Heerlijke B-wegen! Echt geniaal.), en als er een baansluiting is, gewoon lekker een bakkie doen in Breidscheid :thumbup:

Kim Van Der Stichelen
10 april 2009, 22:40
Ja ik weet het. Gelukkig zijn er omwegen (aka: Heerlijke B-wegen! Echt geniaal.), en als er een baansluiting is, gewoon lekker een bakkie doen in Breidscheid :thumbup:

De B257? Volgende keer ga ik die nemen denk ik :)

Martijn Mezger
10 april 2009, 23:32
Ik ken al die getalletjes niet uit me hoofd. Zeg tegen me pa: Die weg op! :D

Kim Van Der Stichelen
10 april 2009, 23:36
Ik ken al die getalletjes niet uit me hoofd. Zeg tegen me pa: Die weg op! :D

Loopt van Aachen naar de Ring, moet je even op google earth kijken ;)

http://maps.google.be/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=nurburg&ie=UTF8&ll=50.347377,6.952801&spn=0.04179,0.11158&z=14&iwloc=A

Martijn Mezger
11 april 2009, 00:13
Ah die weg. Daar komen we altijd overheen. Ik zet wel Adenau als locatie in de navigatie IPV Nurburg, dan rij je net wat anders.

Medusa
11 april 2009, 21:12
Dit weekend ook weer MotoGP.
Iemand een idee welke zenders dit uitzenden? Liefst dan ook nog in België te ontvangen :)
Eurosport sinds dit jaar niet meer, alleen de superbikes.

Flying John
11 april 2009, 22:04
Dit weekend ook weer MotoGP.
Iemand een idee welke zenders dit uitzenden? Liefst dan ook nog in België te ontvangen :)
Eurosport sinds dit jaar niet meer, alleen de superbikes.

Pech,als je niet via satteliet kijkt maar via kabel gaat het moeilijk worden dit weekend,nergens is de kwalificatie live te kijken,de BBC toont de Highlights maandag maar ClubRTL toont de race live zondag avond. :surrender:

Martijn Mezger
11 april 2009, 23:42
Ah die weg. Daar komen we altijd overheen. Ik zet wel Adenau als locatie in de navigatie IPV Nurburg, dan rij je net wat anders.
Zo ben weer terug.
Was erg vet!:thumbup:
Vriend van me vroeg net of ik morgen mee ging.
Kon geen nee zeggen, dus we gaan morgen weer terug:thumbup:

Darthwillie
12 april 2009, 21:57
wordt nog spannend de MotoGP, de 125cc race is na 4 rondes afgelast door heftige regenval. De weerkaatsing van de lampen zorgden voor te slecht zicht.
De 250 cc race is later van start gegaan en ingekort. Regen en nachtraces lijken dus problematisch.

Sander Hogendoorn
12 april 2009, 22:02
Heel jammer dat Eurosport niks meer uitzendt, de 125 en 250 zijn nergens meer te zien. Alleen de Motogp op RTL7 :(

Flying John
12 april 2009, 22:58
Start delayed !

Timmie
12 april 2009, 23:14
Start delayed !

De man daarboven heeft het niet zo op de auto en motorsport de laatste tijd lijkt het wel ;)

King Of F1
12 april 2009, 23:14
Zou me niet verbazen als die compleet gecancelled wordt.
Regent toch wel flink en voordat het daar zo goed als droog is ben je wel even verder, terwijl het al vrij laat is daar...

In de 125cc ook al halve punten uitgedeeld i.v.m. afbreken race meen ik, dus wel aardig wat overeenkomsten met F1 opzich :)

Sander Hogendoorn
12 april 2009, 23:15
Net als Maleisie vorige week staat nu ook Qatar onder water :surrender:

Ik denk dat het moeilijk wordt om nog te gaan racen vandaag.. het zal wel even duren voordat de baan weer droog is :huh1:

Darthwillie
12 april 2009, 23:16
yep, regent echt heel hard. Wel krom dat die lampen ervoor zorgen dat de weerkaatsing zo slecht is dat er niet gereden kan worden.

Flying John
12 april 2009, 23:30
Race canceled,jammer maar te verstaan.

Robert Saalmink
13 april 2009, 01:01
Net als Maleisie vorige week staat nu ook Qatar onder water :surrender:

Ik denk dat het moeilijk wordt om nog te gaan racen vandaag.. het zal wel even duren voordat de baan weer droog is :huh1:

Hebben ze geen regenbanden in MotorGP of staat er teveel water?

Oh, en kan iemand me uitleggen hoe de startnummers werken in MotoGP? Snap er niets van...

King Of F1
13 april 2009, 01:06
Probleem was meer de reflectie van de lampen in het wegdek. Regen ansich viel ansich nog mee voor de start, maar kwam niet veel later toch wel flink naar beneden :)

Sander Hogendoorn
13 april 2009, 01:10
Jep, als er gewoon overdag gereden wordt hebben ze wel regenbanden. Dit weekend ook, maar door de reflecties van de lampen op nat wegdek zouden de wets toch nooit gebruikt gaan worden.

Darthwillie
13 april 2009, 01:13
Oh, en kan iemand me uitleggen hoe de startnummers werken in MotoGP? Snap er niets van...
je mag een voorkeursnummer gebruiken. Rossi heeft nog nooit anders als met 46 gereden, ook al was hij kampioen en Lorenzo wil met 99 rijden. (Rossi heeft tegenwoordig wel een 1 op zijn overall)

Fabian de Jong
13 april 2009, 01:16
Nu de vraag wanneer wordt de race wel gereden :p

Darthwillie
13 april 2009, 01:20
Rossi vindt het nachtracen maar niets
Rossi calls for end to night racing

By Michele Lostia and Matt Beer Sunday, April 12th 2009, 20:55 GMT

Valentino RossiValentino Rossi believes MotoGP should stick to daylight races after rain in Qatar forced the season-opener to be cancelled.

A massive downpour hit the Losail track just before the scheduled start tonight. The circuit was soon awash, but the main problem was that visibility would have been minimal as the light from the floodlights around the track reflected off the surface water and spray.

Rain had earlier caused the abandonment of the 125cc race after four laps. The riders in the junior category reported that even in light rain it had been impossible to see anything.

Rossi said tonight's situation should be a lesson to other race organisers considering running events at night.

"First of all, since they want to race at night at Sepang too, this maybe will make them throw away that unhealthy idea," the world champion told Italia1 television.

"In my opinion we must race during the day. If we raced at two in the afternoon it would have been better."

Although rain is statistically extremely rare in Doha, both last month's test and this weekend's races have been hit by poor weather.

"Rain here is very strange," said Rossi. "However, when you want to race at night there is this risk.

"It's a shame because after six months with no racing, and after all the winter's work, the testing, trying to sort out everything, we are really left in a strange situation."

Discussions are continuing over whether the race can be held on Monday instead, with an early evening timeslot under consideration. Rossi hopes that a solution can be found.

"If this race is cancelled and with Hungary cancelled there will be only 16 races left," he said. "We want to race, but what can you do?"

autosport.com

Sander Hogendoorn
13 april 2009, 11:36
Vanavond om 20:00 NL tijd wordt de race verreden, maar ik ben bang dat het niet wordt uitgezonden :(

cookie
13 april 2009, 12:33
Wat een flater van de MotoGP :D Nachtraces moet je op zaterdag houden, en op een vroeger uur, 23:00 uur lokale tijd is belachelijk laat. De IRL snapt dit, en als het dan regent racen ze gewoon op zondagmiddag. Das ook makkelijker voor TV zenders om op zondagmiddag nog snel een extra uitzending in te plannen.

Misschien dat de BBC of DSF het wel live uitzenden.

Sander Hogendoorn
13 april 2009, 12:59
Vanvond 23:00 zendt RTL de race uit:

MotoGP-race in Qatar op tweede paasdag

De MotoGP-race in Qatar wordt op maandag, tweede paasdag, verreden. De race werd zondag vlak voor start afgeblazen vanwege de regen. RTL 7 zendt maandag 13 april vanaf 23.00 uur de race uit.

Zicht
De organisatie besloot de race uit te stellen naar maandag omdat het zicht van de rijders verslechterde vanwege de weerkaasting van het kunstlicht op het natte asfalt.

Eerder op de avond werd de 125cc-race al na vier van de 18 ronden afgevlagd. Ook de 250cc-race werd ingekort. De MotoGP-race leek op het geplande tijdstip door te gaan, maar vlak voor de start, toen de rijders al op de grid stonden, begon het opnieuw te regenen. Na uitstel kwam uiteindelijk afstel. De race wordt maandag om 21.00 uur lokale tijd afgewerkt.

Flying John
13 april 2009, 17:51
ClubRTL zal het live uitzenden om 19.55. :)

cookie
13 april 2009, 18:21
BBC zend het ook live uit om 19:45u op 1 van hun extra digitale kanalen (enkel via sateliet)

CuqeBaqer
13 april 2009, 19:27
Vandaag naar Zandvoort geweest. De Dutch GT4 Challenge is echt een leuke klasse om naar te kijken.

Sander Hogendoorn
13 april 2009, 21:03
Engelse MotoGP stream:

http://en.justin.tv/playbeyond

Darthwillie
13 april 2009, 21:10
top bedankt!!!!!!!!!!

benieuwd of Stoners pols het houdt.

edit, ja die hield het, niet de beste race die ik ooit gezien heb.

Sander Hogendoorn
13 april 2009, 22:11
De verschillen zijn veel te groot aan het worden.. na een paar rondjes ligt het hele veld al uit elkaar op een paar groepjes na :(

Flying John
14 april 2009, 12:52
De verschillen zijn veel te groot aan het worden.. na een paar rondjes ligt het hele veld al uit elkaar op een paar groepjes na :(

Idd,saaie race,wel prachtig hoe Pedrosa op zijn motor bleef hangen na een forse duw van de Angelis. :cursing: Helaas kon Rossi niets aan Stoner doen.