PDA

View Full Version : Digitalracing hyve

Captain Slow
9 mei 2009, 20:20
Deze week opvallend actief geweest op hyves, en ik bedacht me net dat we ongeveer alles hebben bij Digitalracing, behalve een hyvepagina.
Animo om zo'n pagina te beginnen en te beheren?

Kan ook een leuk opzetje zijn voor de meeting, dan schrik je toch net ff wat minder van iemands gezicht:)

Mark G.
9 mei 2009, 20:31
He bah, Hyves

:P

Stefan van Renselaar
9 mei 2009, 20:35
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=198

Is toch gewoon hetzelfde???

R. de Ruijter
9 mei 2009, 20:35
Wat is dat, hyves? :P

Captain Slow
9 mei 2009, 20:36
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=198

Is toch gewoon hetzelfde???

Hmm ja, niet eens gedacht.
BTW, ik ga dat dus niet opzetten he, dat mag iemand anders doen:puh:

El Maestro
9 mei 2009, 20:40
Lijkt me wel handig. Niet zo zeer om te zien wie wie is, maar ik denk dat we een hoop nieuwe simracers kunnen aantrekken dmv een hyvespagina, al is dat natuurlijk niet nodig:p

Tjerk Korving
9 mei 2009, 20:49
Ik doe sowieso al niet aan Hyves en aanverwanten. Niet dat ik digifoob ben maar als ze me willen zien dan komen ze maar naar me toe. :)

Niels Draijer
9 mei 2009, 22:21
Tjerk, wil je dan geen lekkere "krabbel" van me?
:D

Daniël
9 mei 2009, 23:33
Ik wil best een DRNL-hyves oprichten hoor. Kwestie van logootje gebruiken, leuke tekst op de voorpagina en wat filmpjes (van Jerry bijvoorbeeld, goede reclame!) erop gooien. Misschien kan de organisatie vertellen ten eerste óf ze het willen en ten tweede hoe ze het willen?

speed9
9 mei 2009, 23:38
ik heb wel hyves, vraag niet wat het is, 1 hint XD me nickname is genoeg.
Hyves zou voor DRNL, een stap vooruit zijn alleen, de echte fans zijn hier al, dus waarom nog meer?

Robert Saalmink
9 mei 2009, 23:40
Ik weet niet precies hoe dat werkt met Hyves, maar is het niet de bedoeling dat we dat zelf oprichten of zoiets?

Darthwillie
9 mei 2009, 23:49
Ik weet niet precies hoe dat werkt met Hyves, maar is het niet de bedoeling dat we dat zelf oprichten of zoiets?

Hyves is iets van de 21e eeuw :innocent: :p

nop, in principe kan iemand anders een DR.NL hyves oprichten. Enige voordeel wat ik eraan kan zien is dat je misschien wat hyvers op DR.NL wijst.
Maar mocht iemand het echt willen meld ik me er wel bij aan.

speed9
9 mei 2009, 23:51
Hyves is iets van de 21e eeuw :innocent: :p

nop, in principe kan iemand anders een DR.NL hyves oprichten. Enige voordeel wat ik eraan kan zien is dat je misschien wat hyvers op DR.NL wijst.
Maar mocht iemand het echt willen meld ik me er wel bij aan.Een vrijwilliger.:rolleyes: Nu mag jij alles beginnen en doen, Hyves is wel leuk, nu me zielige pentium 3 wat sneller is :blushing: een kaartje er ingedaan zodat die nu op 320mb staat:rolleyes:.verder vind ik Hyves niet nodig.

Daniël
10 mei 2009, 03:11

Hyves is natuurlijk normaal een netwerksite waar je allemaal kunt meeten met je vrienden online, maar je kunt ook lid worden van bedrijvenhyves, artiestenhyves of Hyves van boeiende spots. Een soort mini-fanclubje if you will. Het bedrijf van m'n vader heeft zelfs een bedrijvenhyves, aangemaakt door een werknemer. Ik kwam er een keer toevallig op, m'n vader wist niet eens van het bestaan hehe. Hier is bijvoorbeeld de Hyves van "mijn" Bas v/d Heijden:

http://basvdhpapendrecht.hyves.nl/

Dus dan kan je een DRNL-Hyves aanmaken, puur als reclame. Via leden van de Hyves kunnen andere mensen er ook gemakkelijk opkomen, maar ook per toeval. Het geeft misschien net wat meer aandacht voor de site.

Simracing heeft ook een Hyves: http://simracingnl.hyves.nl/

Logo, leuk verhaaltje, misschien een beknopte uitleg over DigitalRacing.NL en wat leuke filmpjes en foto's/screenshots erop en voila. :) Dus geef maar het verhaal wat er op moet staan, filmpjes etc., en ik gooi het er wel op.

Bob
10 mei 2009, 12:51
Alle DRTCC filmpjes op Hyves,.. :) Lijkt me wel leuk!
Ik vind het wel een geinig idee!

http://bobvansomeren.hyves.nl/

Federici
10 mei 2009, 13:05
Ik was me dat ook al aan het bedenken, maar ik ben/was gewoon te lui om het hier te posten en het aan te maken.. ;)

El Maestro
10 mei 2009, 13:07
Laat ik even duidelijk maken dat ik geen bezwaar heb als mijn filmpjes gebruikt worden:laugh:

paulpeter
10 mei 2009, 13:08
Ik was me dat ook al aan het bedenken, maar ik ben/was gewoon te lui om het hier te posten en het aan te maken.. ;)

:lol:

Bob
10 mei 2009, 18:34
Laat ik even duidelijk maken dat ik geen bezwaar heb als mijn filmpjes gebruikt worden:laugh:

We hadden ook niks gedaan zonder jouw toestemming Jerry ;)

clipto
10 mei 2009, 18:36
Ik had er 2 weken geleden nog naar zitten zoeken, helaas niet gevonden...
Kan ik ondertussen al lid worden? :D

RSRoy
11 mei 2009, 09:39
Hyves....tsja, ik zie het maar als noodzakelijk kwaad. Ik heb een pagina omdat ik gek werd van al die uitnodigings mailtjes :)

Het enigste wat ik gedaan heb is me aanmelden en een profiel foto erop zetten. Tadaa Roy is klaar met hyves :)

Daniël
11 mei 2009, 12:43
Dus ik weet niet of de organisatie een soort van verhaaltje kan leveren voor op de pagina? Dan kan ik er 'ns naar kijken.

En Jerry, ik zou je nog gewoon toestemming vragen hoor, maar tof dat je geen bezwaar maakt. ;) Even kijken of er ook Vimeo op Hyves kan.

Robert Saalmink
11 mei 2009, 12:54
Ik persoonlijk hoef niet per se een groot netwerk met 10 miljard connecties maar liever een groep gedreven simracers. Ik denk dat de meeste mensen die op Hyves naar ons zouden zoeken, dat ook op Google kunnen, toch?

Daniël
11 mei 2009, 13:00
Zo'n Hyves wordt zeker geen groot netwerk, meer een manier voor simracende Hyvers om toevallig op DRNL te komen. Op Google is het toch stuk lastiger te vinden dan via Hyves, daar kom je sneller toevallig op. Niet geïnteresseerden zullen ook niet lid worden. Je moet het meer zien als een minifanclubje, waar mensen toevallig op kunnen komen. Alleen maar een beetje extra positieve reclame, c'est tout.

Bramzel
11 mei 2009, 13:14
Het gaat meer om het laten zien van je Hobby Robert. Als ik op mijn hyve aangeef dat ik lid ben van de DR.nl hyve, dan laat dat zien dat ik daarbij betrokken ben en dat ik dat leuk vind. Is ook gewoon een manier om anderen te laten zien wat je leuk vind, denk niet dat je er al te veel achter moet zoeken.

Roy Visser
11 mei 2009, 13:17
Zolang de grafische presentatie maar net zo mooi is als hier. Met correcte logo's ed. :)

Bram Kocken
11 mei 2009, 13:24
Zolang de grafische presentatie maar net zo mooi is als hier. Met correcte logo's ed. :)
Eensch... Daarom denk ik ook dat iemand van de organisatie hier wel in betrokken moet zijn.

Al kan ik uiteraard niet in de agenda's kijken, qua tijd etc.

Daniël
11 mei 2009, 15:56
Het gaat meer om het laten zien van je Hobby Robert. Als ik op mijn hyve aangeef dat ik lid ben van de DR.nl hyve, dan laat dat zien dat ik daarbij betrokken ben en dat ik dat leuk vind. Is ook gewoon een manier om anderen te laten zien wat je leuk vind, denk niet dat je er al te veel achter moet zoeken.

Inderdaad.

Ook eensch ja. Vandaar ook dat ik nog niets heb gestart. Overigens kun je tegenwoordig in Hyves een heel eigen design maken per page, misschien kan dat ook wel in de DRNL kleuren en stijl. Maar goed, dat is best veel gekloot, aangezien Hyves een rotsite blijft.

Bram Kocken
11 mei 2009, 17:06
Volgens mij heb jij hier de meeste ervaring in..? Als Hyves-expert!

Verder kun je dan vast wel bij een admin de benodigde grafische bestanden opvragen? Dus het logo, eventuele headers, achtergrond, etc :)

Daniël
11 mei 2009, 17:57
Volgens mij heb jij hier de meeste ervaring in..? Als Hyves-expert!

Tsja, chicks zoeken @Hyves kan ik wel ja, maar kloten met een lay-out op Hyves is hele andere koek. :laugh:

Bramzel
11 mei 2009, 18:01
Verder kun je dan vast wel bij een admin de benodigde grafische bestanden opvragen? Dus het logo, eventuele headers, achtergrond, etc :)

Die dingen ontwerpen we liever zelf, weten we zeker dat alles in dezelfde stijl is.

Mbt de hyves kwestie; we zijn er over aan het overleggen, dus jullie horen nog van ons.

Federici
11 mei 2009, 21:44
Eigenlijk snap ik niet waarom er zo moeilijk over gedaan wordt.. Het lijkt wel een principekwestie ofzo..

Bramzel
11 mei 2009, 21:47
Eigenlijk snap ik niet waarom er zo moeilijk over gedaan wordt.. Het lijkt wel een principekwestie ofzo..

Een oudgediende als jij zou moeten weten dat als we iets doen, we het goed doen...

Bram Kocken
11 mei 2009, 21:51
Hoe bedoel je Angelo?

Wat ik wel kan begrijpen, en zo denkt de organisatie er waarschijnlijk over, dat de huisstijl van DR.nl wel juist wordt toegepast.
En daar wáár DigitalRacing zich online presenteert dat dat met kwaliteit gebeurd en met goedkeuring/medeweten van de organisatie. En niet dat de logo's/naam/kleuren van DR.nl door iedereen willekeurig wordt toegepast.

Federici
11 mei 2009, 22:01
Een oudgediende als jij zou moeten weten dat als we iets doen, we het goed doen...

Tuurlijk Bram, maar Daniel kan toch wel drie kleuren combineren?
Snap opzich wel dat jullie de mogelijkheden willen zien ivm banners en dergelijke.

Bramzel
11 mei 2009, 22:07
Tuurlijk Bram, maar Daniel kan toch wel drie kleuren combineren?
Snap opzich wel dat jullie de mogelijkheden willen zien ivm banners en dergelijke.

Het feit dat je het aftekend als 'drie kleuren combineren' geeft al aan dat dit niet aan iedereen vertrouwd is ;) We nemen het iets nauwer dan dat. Vergelijk dit forum met een standaard vBulletin forum en je begrijpt wat ik bedoel.

Daniël
11 mei 2009, 22:27
Het feit dat je het aftekend als 'drie kleuren combineren' geeft al aan dat dit niet aan iedereen vertrouwd is ;) We nemen het iets nauwer dan dat. Vergelijk dit forum met een standaard vBulletin forum en je begrijpt wat ik bedoel.

Vergeet niet dat Hyves misschien wel wat beperkingen heeft. Je kunt wel achtergrond afbeelding kiezen geloof ik en dan zelf met kleuren spelen, maar heeeeeel veel ruimte is er niet geloof ik.

En het is op zich goed dat het allemaal heel strak geregeld wordt, alleen moeten jullie niet te veel van het hyvesje verwachten. Tis en blijft gewoon een simpele Hyves tenslotte. Maar inderdaad, als je het doet, doe het dan goed.

Bram Kocken
11 mei 2009, 22:44
Daniel, je kan echt veel hoor :)
Sowieso werken álle kleurcodes, en (zoals je op mijn Hyves kan zien) kun je randen (highlight/schaduw), lijnen, banners (kleur & tekst) aanpassen..

Het is natuurlijk geen Photoshop, maar je kan er redelijk je eigen draai aangeven :D

Captain Slow
11 mei 2009, 22:50
Die hyves pagina moet een leuke extra worden, maar dat moet natuurlijk wel de Digitalracing kwaliteit hebben.
Dus ik snap dat er wat voorbereidingen nodig zijn.

Robert Saalmink
11 mei 2009, 22:53
Ik heb deze thread even in Algemeen gezet, het is niet echt off-topic aangezien het over DRNL zelf gaat.

Captain Slow
17 juni 2009, 22:14
Enig nieuws al hierover?