View Full Version : [PC] GTR Evolution
Bramzel
11 augustus 2008, 21:52
[game]
De laatste game van SimBin; als standalone en als expansion voor RACE 07. GT's in race-uitvoering en straatversie, en de moeder aller circuits: de Nordschleife.
Uit het officiele persbericht:
GTR Evolution is a new game from SimBin Development Team, based on the recent release RACE 07. The game will be available as:
- GTR EvolutionFull game including RACE 07
- GTR Evolution Expansion Pack Expansion pack to RACE 07
* 49 Unique cars in 12 classes with over 500 variations
GTR Evolution combines the elements of racing with touringcars, GT cars, formula cars and sportscars.
* 19 tracks in over 40 different layouts, incl. the legendary Nürburgring Nordschleife
From the streets of Macau to the straights of Monza or the Karussell on the Nürburgring Nordschleife; GTR Evolution has them all, closely modelled after their real-life examples.
* Including RACE 07 - The Official WTCC Game
GTR Evolution includes RACE 07, featuring its official WTCC license and all 2006 and 2007 WTCC cars and tracks. On top of that it comes with the most immersive Formula Car action ever seen.
* GT Championship Frenzy
26 brand new GT car models in 4 different classes, including a selection of exclusive production cars.
* WTCC Extreme Cars
Evolution concept cars developed together with the car manufacturers of the WTCC. Rear Wheel Drive, over 600hp in 1000kg cars with extended body-kits; these beasts will give GT cars a run for their money.
* New race-line including a dynamic trackmap
New features supply a driving tutorial to educate you to become a racing driver.
* All-new Arcade Extreme Mode
A brand new game mode; perfect for the beginner or for the casual gamer. Race with easier handling, more damage visuals and debris and huge backfires.
* Online rankings and leaderboards
Upload your times online and attack the leaderboards. Do you have it in you to be ranked #1?
* Full dynamic weather
Dynamic weather changes. Do you see those dark clouds? Be afraid, be very afraid!
* From the award winning SimBin Development Team
GTR Evolution is developed by SimBin, the studio behind award winning titles such as GTR, GT Legends, GTR2, RACE - The WTCC Game and RACE 07. Quality assured!
Screenshots:
http://www.gtr-evolution.com/screens/evo/evo_15.jpg
http://www.gtr-evolution.com/screens/evo/evo_11.jpg
http://www.gtr-evolution.com/screens/evo/evo_07.jpg
http://www.gtr-evolution.com/screens/evo/evo_14.jpg
http://www.gtr-evolution.com/screens/evo/evo_04.jpg
Website:
http://www.gtr-game.com
http://www.simbin.com
Release date:
Augustus 2008
Bramzel
6 oktober 2008, 10:28
Heb de GTR Evo templates eens uitgeprobeerd van't weekend, Dutch Supercar Challenge kijkers zullen hem wellicht herkennen ;)
http://www.bramknot.nl/zooi/brinkmann_audi_gtrevo.jpg
Mark G.
6 oktober 2008, 10:30
Heb de GTR Evo templates eens uitgeprobeerd van't weekend, Dutch Supercar Challenge kijkers zullen hem wellicht herkennen ;)
http://www.bramknot.nl/zooi/brinkmann_audi_gtrevo.jpg
Nice one!
Mark van Zanten
6 oktober 2008, 11:09
lekker hoor! :P
Federici
6 oktober 2008, 11:11
Weer een gave wagen Bram:cool:
LUDO-B
6 oktober 2008, 11:12
Volgens mij ken ik die auto ergens van.:thumbup:
Bram Van Der Stichelen
6 oktober 2008, 11:43
ook al ken ik hem niet, ik vind het enorm gave wagen :)
Bramzel
6 oktober 2008, 12:00
l'Inspiration:
http://supercarchallenge.nl/userimages//Image/nieuwsafbeeldingen/a1gp/RL1_1651%20audi.jpg
Maik Peters
6 oktober 2008, 12:43
Ziet er gelikt uit man! :)
En de wedstrijden zagen er ook al zo leuk uit.
Ferroeni
6 oktober 2008, 13:11
Inderdaad mooie wagen Bram. Top!
Neo-242
6 oktober 2008, 15:41
Het zou leuk zijn als Simbin een Dutch Supercar Challenge game zou uitbrengen. Voor mij draagt dat kampioenschap nog een beetje de geest van de overleden Belcar!
Ik vermaak me trouwens reuze online met GTR Evo. Ik hoop dat de ZAC competitie ook actief wordt in GTR Evo ipv GTR2 :)
Bramzel
6 oktober 2008, 15:44
Yeh, tis jammer dat voor de ZAC GTR Evo nét even iets te laat kwam eigenlijk. Je mist dan net die voorbereidingstijd.
Neo-242
6 oktober 2008, 17:02
Dat is waar, je kan beter goed voorbereid van start gaan aan zo'n competitie. De keuze van GTR2 lijkt me dan evident.
Bramzel
6 oktober 2008, 17:09
Ach, het voordeel is dat momenteel stukje bij beetje de GTR2 content word gepoort naar GTR Evo ;) Dus ten tijde van de ZAC6 hebben we een heerlijk compleet startveld :D
Stancke
8 oktober 2008, 12:39
Hoe moet ik beginnen skinnen? PS3 heb ik reeds staan, maar ben nog steeds op zoek naar de templates. Ik heb hier (http://www.gtr-evolution.com/downloads.htm)al templates gevonden maar daarin zit de WTCC klasse niet...
Thx:)
Ferroeni
8 oktober 2008, 12:44
Hoe moet ik beginnen skinnen? PS3 heb ik reeds staan, maar ben nog steeds op zoek naar de templates. Ik heb hier (http://www.gtr-evolution.com/downloads.htm)al templates gevonden maar daarin zit de WTCC klasse niet...
Thx:)
Onder de downloads op de site http://www.race-game.org/race07/index.php
Succes verder met painten.
Stancke
8 oktober 2008, 12:45
Lol, dat ik dat niet gezien heb...:rolleyes: Thx mate;)
Bram Van Der Stichelen
8 oktober 2008, 15:20
Ik ga ook eens een wagentje painten, gebasseerd op een bestaande livery. Welke weet ik nog niet :p
Stancke
8 oktober 2008, 15:33
Ik ga ook eens een wagentje painten, gebasseerd op een bestaande livery. Welke weet ik nog niet :p
Je mag anders de mijne eens painten, kan er toch geen bal van:p
Koos
10 oktober 2008, 12:18
Ik krijg verdorie Evolution niet geinstalleerd :angry:
Het gaat fout op het moment dat ik Steam moet installeren. Op het moment dat ik op Next klik krijg ik een nieuw schermpje dat leeg is met alleen de knop OK. Ik kan vervolgens klikken als een bezetene maar er gebeurt helemaal niets...
27
Kan het zijn dat Steam uitsluitend op de C:-partitie moet staan? Ik draai namelijk mijn game-windows op de E:-partitie (zoals de afbeelding ook al aangaf).
Iemand suggesties?
Roy Visser
10 oktober 2008, 12:29
hmm, raar koos, ik heb namelijk Steam gewoon in mijn D:/games/steam folder staan en daar heb ik nergens problemen mee
probeer anders eerst een mapje te maken waar je steam in installeerd, ik neem aan dat je andere games ook niet in een program files folder heb staan?
Bram Kocken
10 oktober 2008, 12:30
Mmm, mijne draaien ook allemaal vanaf E:
Dus dat moet gewoon lukken!
Koos
10 oktober 2008, 12:33
Daar zeg je wat Roy. Ik zal eerst eens een mapje Steam aanmaken in mijn Games-directory en er dan naar verwijzen. Wellicht dat het dan wel werkt.
Edit: Dat werkt ook niet. Ook niet als ik eerst de Steaminstallatie rechtstreeks van de dvd opstart; krijg ik het zelfde lege schermpje.
Sander Hogendoorn
10 oktober 2008, 12:42
Probeer eens Steam te downloaden en installeren vanaf hier: http://store.steampowered.com/
(in de linkerbalk 'get Steam now')
Koos
10 oktober 2008, 12:52
Probeer eens Steam te downloaden en installeren vanaf hier: http://store.steampowered.com/
(in de linkerbalk 'get Steam now')
Dat werkt wel! Alleen krijg ik nu op het einde van de installatie een Error 1406, maar ik geloof dat dat aan de firewall ligt. Dus die ga ik zo eerst eens uitschakelen en dan nog eens een poging wagen. Kan dat helaas pas vanavond laat doen, moet nu eerst naar m'n werk.
In ieder geval dank voor het meedenken heren!
Edit: Na uitschakeling van de firewall, steam via de link van Sander geïnstalleerd. Vervolgens dvd-tje erin en voila... hij doet 't :thumbup:
Bram Kocken
11 oktober 2008, 09:17
Kijk es aan!
Nieuw volk is altijd gezellig op de server :thumbup:
Mocht je nog een leuke livery nodig hebben, zoek er 1 uit de lijst ;)
M.vdBroek
11 oktober 2008, 11:56
Hey iedereen,
Ik ben nieuw in het hele simracing gebeuren maar het heeft me altijd wel getrokken dus ik vond het maar eens tijd om te kijken wat er allemaal is qua spellen.
Ik heb een tijdje geleden dus Race 07 gekocht maar er verder niet veel mee gedaan omdat ik in tijdnood zat helaas, nu heb ik weer wat meer tijd en met de nieuwe uitbereiding lijkt het me leuk om nu eens echt een begin te maken.
Alleen mijn vraag is welke moet ik kopen? want ik had op de officiele website gekeken en daar stond dat er een volledige versie (Race 07+GTR evo) was en een uitbreiding. De witte cover is een uitbereding en de zwarte schijnt een volledige versie te zijn of zit ik er nu naast?
Ik hoor het graag!
Daniël
11 oktober 2008, 12:00
Klopt, maar alleen de expansion is in Nederland niet los verkrijgbaar in de winkel geloof ik. Je kunt hem dan beter via Steam online kopen, werkt perfect. Of je moet per se een doosje willen hebben/niet online willen kopen, dan zal je in ieder geval in ons landje RACE07 nóg een keer moeten kopen.
Overigens is voor onze DRTCC / F3000-league alleen RACE07 genoeg! GTR: Evolution is inderdaad een hele leuke uitbreiding, maar met RACE07 (en binnenkort ook STCC erbij) zal je het meest spelen denk ik. :)
Welkom trouwens! :thumbsup:
M.vdBroek
11 oktober 2008, 12:10
Dat is zonde... nja dan bekijk ik nog even wat ik ga doen :laugh: Het heeft ook allemaal geen haast. Wat is dat STCC dan? Is dat een nieuwe uitbereiding zoals GTR Evo of patch met extra wagens enzo?
en bedankt! :D
Robert Saalmink
11 oktober 2008, 12:41
Dat is zonde... nja dan bekijk ik nog even wat ik ga doen :laugh: Het heeft ook allemaal geen haast. Wat is dat STCC dan? Is dat een nieuwe uitbereiding zoals GTR Evo of patch met extra wagens enzo?
en bedankt! :D
STCC wordt een uitbreiding a la GTR Evo inderdaad. Met het Zweedse Touring Car Championship, dus nieuwe auto's en nieuwe tracks.
De beste deal op dit moment is RACE07 + GTR EVO via Steam denk ik. Dan heb je het meteen compleet, inclusief de Nordschleife.
M.vdBroek
11 oktober 2008, 12:52
STCC wordt een uitbreiding a la GTR Evo inderdaad. Met het Zweedse Touring Car Championship, dus nieuwe auto's en nieuwe tracks.
De beste deal op dit moment is RACE07 + GTR EVO via Steam denk ik. Dan heb je het meteen compleet, inclusief de Nordschleife.
Is daar al een release datum van bekend? en wordt die uitbreiding wel los verkocht of ook in een bundel? Anders wacht ik nog even en dan koop i kstraks alles in 1x. :laugh:
Darthwillie
11 oktober 2008, 13:13
op steam is de evolution uitbreiding al te koop. geen probleem, er is al een demo van de STCC maar waneer die definitief uitkomt????
M.vdBroek
11 oktober 2008, 13:43
Hmm, helaas zijn de uitbreidingen niet zo duidelijk want op de website van STCC staat dat het spel een volledige versie van Race 07 bevat? Beetje vaag allemaal, mja dat zie ik tegen die tijd dan wel weer :laugh:
Stancke
11 oktober 2008, 13:51
Heb ik het zo mis of is het remmen bij Evo "slechter" dan bij '07? Ik vond '07 beter remmen en aanvoelen dan GTR Evo... Wielen blokkeren te snel bij Evo imo en '07 vond ik smoother...
Anyway, normaal ontvang ik Maandag m'n exemplaar in de bus (stand-alone)
DaMaster
11 oktober 2008, 23:31
Gewoon GTR Evo bij play.com kopen, voor 25 euro ben je klaar en heb je beide games met doosje :D
(moet je er wel ff 2 weken op wachten :p)
Stancke
12 oktober 2008, 02:38
Gewoon GTR Evo bij play.com kopen, voor 25 euro ben je klaar en heb je beide games met doosje :D
(moet je er wel ff 2 weken op wachten :p)
Dat is nu wat ik gedaan heb;)
erwin_78
12 oktober 2008, 16:47
kan je bij deze game ook in het donker rijden zoals bij gtr2?
Niels Draijer
12 oktober 2008, 21:04
kan je bij deze game ook in het donker rijden zoals bij gtr2?
Nope, maar wel in de regen:)
Overigens zijn de lichteffecten ook een stuk minder. Bijvoorbeeld de schaduw op het dashboard van GTR2 zit niet in GTR Evo, evenals het licht wat de voorlampen uitstralen.
Gemiste kans....:)
Bramzel
13 oktober 2008, 10:03
De bekende skinner Taku heeft zijn eerste rits real-life skins gereleased voor GTR Evolution, echt bizar goed werk en een must-have voor iedere GT liefhebber:
http://tkfiles.blog99.fc2.com/blog-entry-43.html#more
Stancke
13 oktober 2008, 10:50
http://i35.tinypic.com/2wmqoau.jpg
:lol::lol:
Bram Kocken
13 oktober 2008, 10:53
Tot vanavond zullen we dan maar zeggen? :D
Stancke
13 oktober 2008, 10:56
Tot vanavond zullen we dan maar zeggen? :D
Zoiets inderdaad:D
Bram Van Der Stichelen
13 oktober 2008, 11:55
De bekende skinner Taku heeft zijn eerste rits real-life skins gereleased voor GTR Evolution, echt bizar goed werk en een must-have voor iedere GT liefhebber:
heb het gisteren net ook gelezen op virtualR. Alweer een reden meer om evolution uit de kast te halen :thumbup:
Bram Van Der Stichelen
20 oktober 2008, 18:31
Voor de mensen die de ferrari's en porsches mistten (iedereen dus :p):
http://www.virtualr.net/gtr-evolution-gtr2gt-10-released/
zelf nog niet uitgetest (still downloading), maar ik ben benieuwd
Sander Hogendoorn
20 oktober 2008, 20:01
Patch 1.1.1.20 is about to hit Steam anytime now. Here is the changelist since 1.1.1.14
-New dedicated server weight penalty functionality
-New message board in main menu
-Updated pit menu functionality
-Updated tire wear display in pit menu
-Fixed Super pole settings on LAN host
-Various localisation issues fixed
-Fixed missing loading animation
-Fixed flag info in hud rendered wrongly
-Fixed rendering issues when ghost car(s) on track
-Fixed engine not repaired message in result screen between race 1 and 2
-Updated track length display in track browser, it now reflects metric / imperial system
-Touring car performance tweaks, slightly stronger FWD cars overall and all touring cars are close to each other performance wise
-Engine fire locations fixes in Extreme cars and various GT cars
-Rear wing aero tweaks for GT cars. Rear wing more effective now and old low rear wing setups might be useless
-Extreme cars fuel estimate fix. Helps AI also with their fuel strategy
-Improved aero for DBR9, about equally fast to C6R now in straights
-Aero tweak for Viper GTSR, less understeery now
-Fixed STCC 6 speed BMW tire heating bug
-140kg weight reduction to WTCC Extreme cars
Stancke
20 oktober 2008, 20:31
Mooi zo, I love patches :D
Roy Visser
20 oktober 2008, 23:40
ah, maar goed dat ik nog even checkte over hier wat stond, wilde de changelog ook al posten, nice work Sander (en dan heb ik het niet over het posten ;) ) :thumbup:
Sander Hogendoorn
21 oktober 2008, 14:55
;)
Toch maar wat neerzetten anders is mn bericht te kort :p
RSRoy
21 oktober 2008, 15:27
Ik heb zojuist Race07 ook weer geinstalleerd. Echter als ik naar het setup scherm ga zie ik alle setups 2x staan. Als ik naar de map Steam\steamapps\daroy1984\race 07\UserData\CarSetups\2007_Anderstorp ga staat elk bestand er maar 1x.
Heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is? Tevens zie ik geen setups van de 2007 Honda, ik neem aan dat de 2006 setups gewoon te gebruiken zijn?
Stancke
21 oktober 2008, 15:28
Ik denk dat je gewoon RACE07 hebt geinstalleerd icm Steam én dan nog een RACE07 als "stand-alone", dus dat je ook gewoon kan opstarten zonder Steam te gebruiken.
RSRoy
21 oktober 2008, 15:41
Volgens mij niet, heb steam vanaf de steam website geinstallerd. Toen de CD van Race07 erin gedaan en de online versie geinstalleerd.
Tevens hoor ik als ik in de buurt van andere auto's ben vaak een 'tik' geluid. Het klinkt zo alsof het niet in het spel thuis hoort. Dit zou evt kunnen komen door de combinatie van Vista en mijn Creative X-fi extreem gamer kaart.
Bram Kocken
21 oktober 2008, 16:12
Tevens hoor ik als ik in de buurt van andere auto's ben vaak een 'tik' geluid. Het klinkt zo alsof het niet in het spel thuis hoort. Dit zou evt kunnen komen door de combinatie van Vista en mijn Creative X-fi extreem gamer kaart.
Die tiks zijn normaal, heb ik ook... Leek mij iets van steenslag ofzo :)
RSRoy
21 oktober 2008, 16:32
Ok dat zou kunnen natuurlijk. Maar dan snap ik nog niet hoe dat kan met die setups. Ik heb zojuist het hele handeltje nogmaals geinstalleerd. Dus Steam via de website, dan de dvd van Race07 erin. Toen Race07 laten updaten, daarna die Crown Plaza addon gedownload via Steam en dan pas het spel voor het eerst opgestart. En weer alle setups dubbel in het spel maar niet op me HDD.
Bramzel
21 oktober 2008, 16:37
Setups dubbel -> dat zijn toch gewoon de droge en natte setups?
Robert Saalmink
21 oktober 2008, 16:41
Nee, ik heb het ook. Je ziet vier setups staan, 2x wet en 2x normaal. Volgens mij zijn ze identiek.
Stefan van Renselaar
21 oktober 2008, 16:48
Nee, ik heb het ook. Je ziet vier setups staan, 2x wet en 2x normaal. Volgens mij zijn ze identiek.
Ja, volgens mij komt dat omdat je in de map GTR Evo en in de map Race 07 die setups hebt staan ;)
RSRoy
21 oktober 2008, 17:05
Ja, volgens mij komt dat omdat je in de map GTR Evo en in de map Race 07 die setups hebt staan ;)
Ik heb dus geen GTR Evo en heb dus ook 2x droog en 2x natte setups.
Sander Hogendoorn
21 oktober 2008, 18:16
Ik heb ze ook dubbel, heb eigenlijk geen idee hoe dat kan.. :)
Maik Peters
21 oktober 2008, 18:20
Ik had ze al dubbel.
Maar verwijderen heeft geen zin. ze komen automatisch weer terug!
Tim Wijen
21 oktober 2008, 19:19
Is het mogelijk om het Saleen geluid voor de Corvette te gebruiken? Of weet iemand of er een goede update beschikbaar is?
Ik vind hem nogal braafjes klinken, zeker nu ik hem afgelopen zondag weer eens langs hoorde komen :P
Bram Van Der Stichelen
21 oktober 2008, 19:44
Is het mogelijk om het Saleen geluid voor de Corvette te gebruiken? Of weet iemand of er een goede update beschikbaar is?
Ik vind hem nogal braafjes klinken, zeker nu ik hem afgelopen zondag weer eens langs hoorde komen :P
Het geluid van de Vette in het echt blijft inderdaad gewoon genieten :thumbup:
Neo-242
21 oktober 2008, 19:53
Aardbeving op wielen:laugh:
Ps: dat tikken in GTR EVO is geen steenslag volgens mij, je hoor het ook als je stil op de startgrid staat.... het is een vreemd iets, net metaal dat 'leeft' in de auto door de warmte.
Neo-242
21 oktober 2008, 21:44
Ik vond steam vroeger verschrikkelijk na er mee in aanraking gekomen te zijn voor de originele release van Half Life 2. Met een bang hart begon ik mijn GTR EVO online avontuur, maar tot mijn verbazing werkte alles naar behoren.
Tot vandaag, plots krijg ik de melding "your steam ticket has expired, please re-enter your password". Wat ik dus ook doe, maar helpt niks. En daar ga je dan, je raakt niet eens meer in je betaalde game:surrender:
Nu lees ik dat je een bestand "ClientRegistry.blob" moet wissen in de steam map, en dat Steam dan terug zal updaten en alles in orde zou moeten zijn, ik ben bezig, en intussen zijn we bijna een half uur verder en weet ik nog niet of dit werkt of niet... Tjonge jonge :bored:
Bram Van Der Stichelen
21 oktober 2008, 22:01
Ik vond steam vroeger verschrikkelijk na er mee in aanraking gekomen te zijn voor de originele release van Half Life 2. Met een bang hart begon ik mijn GTR EVO online avontuur, maar tot mijn verbazing werkte alles naar behoren.
Tot vandaag, plots krijg ik de melding "your steam ticket has expired, please re-enter your password". Wat ik dus ook doe, maar helpt niks. En daar ga je dan, je raakt niet eens meer in je betaalde game:surrender:
Nu lees ik dat je een bestand "ClientRegistry.blob" moet wissen in de steam map, en dat Steam dan terug zal updaten en alles in orde zou moeten zijn, ik ben bezig, en intussen zijn we bijna een half uur verder en weet ik nog niet of dit werkt of niet... Tjonge jonge :bored:
Ik heb hetzelfde probleem. Ga direct eens die 'oplossing' proberen.
Bramzel
21 oktober 2008, 22:06
Ps: dat tikken in GTR EVO is geen steenslag volgens mij, je hoor het ook als je stil op de startgrid staat.... het is een vreemd iets, net metaal dat 'leeft' in de auto door de warmte.
Is wel steenslag, het geluidje word geactiveerd als er autos dicht in de buurt rijden. Het is alleen een bugje dat het niet uitgeschakeld word bij stilstand, zoals op de grid ;)
Bram Kocken
21 oktober 2008, 22:15
:lol: Het geluidssample'tje is wel erg goed dan, want ik herkende het als steenslag. Maar dat ik het ook hoorde bij grid en pits, tja, dacht dat dat iets circuit-achtigs was ;)
Bramzel
21 oktober 2008, 22:16
Op de grid refereren wij altijd aan het geluid als 'Jeroen die met M&M's staat te gooien' ;)
Bram Kocken
21 oktober 2008, 22:17
Haha, is dat het!? Nou, dan doe ik voortaan m'n raampje open!
Jeroen Ursem
21 oktober 2008, 22:19
Ik gooi een fortuin aan M&M's weg door zo'n seizoen ;)
Niels Draijer
21 oktober 2008, 22:22
Haha, is dat het!? Nou, dan doe ik voortaan m'n raampje open!
:lol:
Sander Hogendoorn
21 oktober 2008, 22:48
Op de grid refereren wij altijd aan het geluid als 'Jeroen die met M&M's staat te gooien' ;)
Whehe :lol:
Neo-242
21 oktober 2008, 22:48
Ik heb hetzelfde probleem. Ga direct eens die 'oplossing' proberen.
Bij mij werkte deze 'fix', volgens mij wordt heel de steam client terug gedownload & geïnstalleerd, -waste of traffic- maar allez.
Opvallend dat er ook net een GTR Evo patch is uitgekomen...
Bram Van Der Stichelen
21 oktober 2008, 23:04
:laugh::lol:
Stefan van Renselaar
21 oktober 2008, 23:37
:laugh::lol:
Als Jeroen een arm nog uit het raampje heeft, dan kan dat verkeerd uitpakken, want dan rijd jij er vol in en dan rijd Jeroen rond met 1 arm :lol: :laugh:
Peter
28 oktober 2008, 11:24
GTr-E heeft nogal wat nadelen ten opzichte van GTR2 voor het gebruik voor bv. een ZAC... ik noem bv. geen nachtraces, racelengte? en wagenkeuze...
scca1981, de converter van veel wagensmodellen, oa. de Spyker die voor de ZAC5 beschikbaar was heeft inmiddels met toestemming van de makers van de ALMS2007 mod de Porsche 997 en Ferrari F430 naar GTR-E gebracht.
Ik heb ze nog niet kunnen testen vanwege tijdsgebrek maar zal dat van de week zeker gaan doen. Ben heel benieuwd...
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=14106
dat is dus de link naar de download :)
ik weet niet hoe het zit met circuits maa ik ga er van uit dat de circuits voor Race07 (dus ook addons) gewoon in Evo gebruikt kunnen worden...
Bramzel
28 oktober 2008, 11:37
Van de nadelen geld alleen die nachtrace Peter. De racelengte is maximaal 2 uur, dus lang genoeg voor een ZAC race. Nachtracen is inderdaad niet mogelijk, maar daar staan weer veel betere regen effecten tegenover. De wagenkeuze is zelfs groter, want naast de 997 en 430 komen er op zeer korte termijn ook nog een Murcielago, MC12 en 550 uit, geconverteerd uit GTR2. Hierdoor heb je dus een veel grotere selectie GT's dan in GTR2.
Roy Visser
28 oktober 2008, 12:21
als de feel van de wagens maar identiek is, de eerdere conversies waren niet zo goed.
Peter
28 oktober 2008, 12:36
haha, ik zocht ook alleen maar naar een intro voor de aankondiging van die addon :p
Nachtrace en max 2 uur is alleen jammer van de afsluitrace op spa, verder geen problemen inderdaad..
nee, de wagenkeuze gaat er ook zeker zeer interessant uitzien, wat betreft circuits zijn er voor Race07 al een flink aantal beschikbaar, ook vanuit GTL (ik noem een Nurburgring, Zolder, Mondello) zeer leuke circuits om ook met de andere klassen op te rijden...
Om eerlijk te zijn heb ik GTR-E nog niet gespeeld, heb hem nu hier liggen om te gaan installeren, heeft ff wat duiten gekost maar ik ben nu eenmaal van het games-horen-in-doosjes principe :laugh:
Ik hoop binnenkort dus een beter oordeel te kunnen vellen over GTR-e als mogelijke GTR2 killer/vervanger ;)
Bram Van Der Stichelen
28 oktober 2008, 13:18
kan iemand me soms eens goed uitleggen hoe ik de F430 kan painten uit de alms conversie? Ik heb de readme gelezen, maar veel wijzer geraak ik er niet uit. Ik wil zo al een document opslaan als .car in kladblok, maar dat wil ie blijkbaar niet.
Stefan van Renselaar
28 oktober 2008, 15:36
De wagenkeuze is zelfs groter, want naast de 997 en 430 komen er op zeer korte termijn ook nog een Murcielago, MC12 en 550 uit, geconverteerd uit GTR2.
Ik dacht dat SinBim tegen converten van hun auto's was??? :huh1:
Bram Van Der Stichelen
28 oktober 2008, 15:43
Ik dacht dat SinBim tegen converten van hun auto's was??? :huh1:
Simbin heeft dan hoogstwaarschijnlijk ook niet de toestemming daarvoor gegeven.
Bramzel
28 oktober 2008, 16:18
Van oude titels naar nieuwe titels is geen probleem, van nieuwe titels naar oude titels wel. GTR2 naar GTR Evo is dus geen probleem, GTR Evo naar GTR2 wel.
Stefan van Renselaar
28 oktober 2008, 17:28
Van oude titels naar nieuwe titels is geen probleem, van nieuwe titels naar oude titels wel. GTR2 naar GTR Evo is dus geen probleem, GTR Evo naar GTR2 wel.
Ow, dat wist ik niet ;)
Maar ik vind het wel een beetje half....
@Andere Bram: Denk ik ook niet ;)
Niels Draijer
28 oktober 2008, 17:42
Persoonlijk vind ik het een goede zaak. GTR2 blijft een retegoed spel alleen kent wel zijn beperkingen. Voor mij is de grootste beperking dat je online niet met 3 schermen kunt racen. Het wordt simpelweg niet ondersteunt. Kortom, ik kan de ZAC races wel vergeten:(
De Porsche en de Ferrari zijn een zeer leuke toevoeging aan GTR-Evo. Zal ze vanavond of morgen wel even uitproberen.
Overigens blijf ik me verbazen waarom ze geen dacht/nacht mode in GTR-Evo hebben gestopt....maargoed, dat heb ik al eens eerder gezegd;)
Bramzel
28 oktober 2008, 18:00
Overigens blijf ik me verbazen waarom ze geen dacht/nacht mode in GTR-Evo hebben gestopt....maargoed, dat heb ik al eens eerder gezegd;)
Alle modellen en banen zijn van hoger detail dan in GTR2, waardoor het qua framerates gewoon niet soepel liep. Plus dat RACE 07 in eerste instantie een WTCC spel was, waarbij niet snachts word gereden.
Peter
28 oktober 2008, 18:32
Ik heb ergens gelezen, ik meen dat het iByte was of hoe heet die jongen nu ook alweer, in ieder geval bekende modder, die was er van overtuigt dat de hele code voor dynamic time en lighting wel nog in de enige zit, het wodt simpelweg niet gebruikt... Ik heb al screens gezien van Spa waarbij in Evo gewoon alle lichten werken.. wat dat betreft zullen we vanzelf wel een addon zien vershcijnen die het weer mogelijk maakt..
Tenzij project Toad het ALMS is, dan kan Simbin het zelf weer activeren.
Bramzel
28 oktober 2008, 18:39
Ik heb ergens gelezen, ik meen dat het iByte was of hoe heet die jongen nu ook alweer, in ieder geval bekende modder, die was er van overtuigt dat de hele code voor dynamic time en lighting wel nog in de enige zit, het wodt simpelweg niet gebruikt... Ik heb al screens gezien van Spa waarbij in Evo gewoon alle lichten werken.. wat dat betreft zullen we vanzelf wel een addon zien vershcijnen die het weer mogelijk maakt..
Dat zit er ook in, het word dus alleen niet gebruikt omdat het te heavy is met de nieuwe banen, en de nieuwe banen ook niet zijn gemaakt voor het donker (geen lampen, objecten vangen geen licht als het er op schijnt, etc).
Niels Draijer
28 oktober 2008, 21:41
Hmm.... ik heb de Porsche en de Ferrari gedownload. Alles in de juiste mapjes gezet. Vervolgens GTR opgestart en wat hoor ik....? Bijna niets! Al rijd ik 250km/h, ik hoor alleen wat omgevingsgeluid. Motorgeluid is dus nergens aanwezig :S
Misschien is dit de Prius versie ofzo :D?..... (even serieus, heeft iemand een oplossing?)
Bramzel
28 oktober 2008, 22:03
GameData en UIData mapjes even uit de addonfolder slopen en geowon in je Race07 root flikkeren. Die Addon folder werkt de helft van de tijd niet fatsoenlijk.
Niels Draijer
28 oktober 2008, 22:04
GameData en UIData mapjes even uit de addonfolder slopen en geowon in je Race07 root flikkeren. Die Addon folder werkt de helft van de tijd niet fatsoenlijk.
Oki, ga ik morgen proberen:)
Niels Draijer
31 oktober 2008, 16:54
Dit is echt een must-have
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=14193
GTR2 nGT Mod voor Race. Rijdt echt geweldig!
Bramzel
31 oktober 2008, 16:57
Dit is echt een must-have
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=14193
GTR2 nGT Mod voor Race. Rijdt echt geweldig!
Wel onwijs jammer dat het gewoon weer een lompe standaard 1 op 1 conversie is. In plaats van dat ze nou even fatsoenlijk de moeite nemen alles mooi in GTR Evo te integreren en balanceren zodat de auto's ook daadwerkelijk leuk te rijden zijn tegen de bestaande GT Sport wagens. Gemiste kans :(
Niels Draijer
31 oktober 2008, 18:59
Wel onwijs jammer dat het gewoon weer een lompe standaard 1 op 1 conversie is. In plaats van dat ze nou even fatsoenlijk de moeite nemen alles mooi in GTR Evo te integreren en balanceren zodat de auto's ook daadwerkelijk leuk te rijden zijn tegen de bestaande GT Sport wagens. Gemiste kans :(
Dat wel maar ze worden als een aparte klasse weergegeven. Ferrari's, Porsches, Nissan en TVR zitten erin. Rijdt werkelijk heerlijk voor zover ik heb kunnen beoordelen in 30 minuten:)
Bramzel
31 oktober 2008, 19:03
Dat wel maar ze worden als een aparte klasse weergegeven. Ferrari's, Porsches, Nissan en TVR zitten erin. Rijdt werkelijk heerlijk voor zover ik heb kunnen beoordelen in 30 minuten:)
Precies, het voegt dus niks toe want al die autos heb ik al in hun klasse staan in GTR2. Als ze het nou echter fatsoenlijk hadden geintegreerd in GTR Evo, dan was het nog wat geweest.
Darthwillie
31 oktober 2008, 19:22
Er is natuurlijk wel een voordeel, GTR2 is gewoon nergens meer te krijgen. Op deze manier kunnen mensen daar dan toch kennis mee maken.
Ralffoxx
1 november 2008, 02:52
Ik had ook wel graag mee gedaan aan Zac maar heb gewoon geen GTR2 ... als je hem wilt bestellen duurt een maand voordat je hem hebt lol... slaat toch ook nergens op.
Bram Kocken
1 november 2008, 11:31
Ik heb hier nog een versie van GTR2 liggen, voor mensen die intresse hebben?
Heb mn serial voor de 1e race even gereserveerd, maar daarna is ie in principe weer vrij :)
Niels Draijer
1 november 2008, 11:37
Precies, het voegt dus niks toe want al die autos heb ik al in hun klasse staan in GTR2. Als ze het nou echter fatsoenlijk hadden geintegreerd in GTR Evo, dan was het nog wat geweest.
Ik snap het niet. Wat is erop tegen om alles te combineren in GTR Evo? Net als Darthwillie zei, GTR2 is bijna nergens te krijgen. Ik wil bijvoorbeeld ook online met GTR2 maar die ondersteunt weer geen 3 schermen omdat het een verouderd spel is. Kortom, de goede dingen uit GTR2 worden gecombineerd met de laatste versie van Simbin's fabriekje. Ik zie echt totaal geen minpunten aan dit geheel. Wat is er nu makkelijker dan één spel waar alles in geïntegreerd is...?
:)
Bramzel
1 november 2008, 12:13
Ik snap het niet. Wat is erop tegen om alles te combineren in GTR Evo? Net als Darthwillie zei, GTR2 is bijna nergens te krijgen. Ik wil bijvoorbeeld ook online met GTR2 maar die ondersteunt weer geen 3 schermen omdat het een verouderd spel is. Kortom, de goede dingen uit GTR2 worden gecombineerd met de laatste versie van Simbin's fabriekje. Ik zie echt totaal geen minpunten aan dit geheel. Wat is er nu makkelijker dan één spel waar alles in geïntegreerd is...?
:)
Volgens mij heb je mijn posts niet goed gelezen ;) Ik heb helemaal niks tegen GTR2 wagens in GTR Evo, integendeel. Ik ben het geheel eens met alle voordelen die je noemt.
Mijn 'probleem' ligt in het feit dat die GTR2GT mod juist niet lekker geïntegreerd is. In GTR Evo zijn alle GT's gebalanceerd. Door spelen met gewicht en een paar andere factoren zijn alle wagens binnen een klasse ongeveer gelijke snel gemaakt, waardoor je met alle autos competatief kan zijn.
In GTR2 is dit niet het geval, omdat er een echt seizoen werd gesimuleerd. Daardoor is de 550 bijv. de snelste van alle standaard GTR2 auto's.
Wat ik zo vervelend aan die mod vind is dat ze de GTR2 wagens gewoon 1 op 1 hebben overgezet naar GTR Evo. Copy, paste, updaten naar nieuwe features en release. Hierdoor vallen ze dus amper fatsoenlijk te combineren met de GT Pro wagens, omdat ze niet gebalanceerd zijn. En daar zit hem nou juist de kneep, dat vind ik een onwijs gemiste kans. Nu moet je dus of de verschillende GT groepen apart gebruiken, of accepteren dat er wagen sneller of langzamer gaan zijn. Voor offline is deze balancering niet een mega-issue, maar online is het gewoon leuker, kijk maar naar het DRTCC.
Gelukkig is op RSC nog iemand bezig met een conversie, en die pakt het naar mijn mening beter aan. Die heeft de 550, MC12 en Murcielago (de overige GT1's uit GTR2 zitten immers al in GTR Evo) overgezet en is nu ook druk bezig met het updaten van de physics en het uitbalanceren zodat ze precies mooi in de GT Pro klasse vallen. Meer info over dat projectje HIER (http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=329360). Hetzelfde geld voor de conversie van de Porsche 997 en de Ferrari 430 (Thread op RSC (http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=330527)). Ook deze conversie is volledig geintegreerd in de GTSport klasse en daardoor écht bruikbaar met de bestaande GTREvo auto's.
Lang verhaal, maar ik hoop dat het duidelijk is waarom ik geen grote fan van die GTR2GT mod ben ;) Naar mijn mening is het te snel gemaakt en afgeraffeld, om maar de eerste te zijn. LuisBranco en scca1981 pakken het een stuk rustiger en beter aan wat dat betreft.
Niels Draijer
1 november 2008, 12:17
Volgens mij heb je mijn posts niet goed gelezen ;) Ik heb helemaal niks tegen GTR2 wagens in GTR Evo, integendeel. Ik ben het geheel eens met alle voordelen die je noemt.
Mijn 'probleem' ligt in het feit dat die GTR2GT mod juist niet lekker geïntegreerd is. In GTR Evo zijn alle GT's gebalanceerd. Door spelen met gewicht en een paar andere factoren zijn alle wagens binnen een klasse ongeveer gelijke snel gemaakt, waardoor je met alle autos competatief kan zijn.
In GTR2 is dit niet het geval, omdat er een echt seizoen werd gesimuleerd. Daardoor is de 550 bijv. de snelste van alle standaard GTR2 auto's.
Wat ik zo vervelend aan die mod vind is dat ze de GTR2 wagens gewoon 1 op 1 hebben overgezet naar GTR Evo. Copy, paste, updaten naar nieuwe features en release. Hierdoor vallen ze dus amper fatsoenlijk te combineren met de GT Pro wagens, omdat ze niet gebalanceerd zijn. En daar zit hem nou juist de kneep, dat vind ik een onwijs gemiste kans. Nu moet je dus of de verschillende GT groepen apart gebruiken, of accepteren dat er wagen sneller of langzamer gaan zijn. Voor offline is deze balancering niet een mega-issue, maar online is het gewoon leuker, kijk maar naar het DRTCC.
Gelukkig is op RSC nog iemand bezig met een conversie, en die pakt het naar mijn mening beter aan. Die heeft de 550, MC12 en Murcielago (de overige GT1's uit GTR2 zitten immers al in GTR Evo) overgezet en is nu ook druk bezig met het updaten van de physics en het uitbalanceren zodat ze precies mooi in de GT Pro klasse vallen. Meer info over dat projectje HIER (http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=329360). Hetzelfde geld voor de conversie van de Porsche 997 en de Ferrari 430 (Thread op RSC (http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=330527)). Ook deze conversie is volledig geintegreerd in de GTSport klasse en daardoor écht bruikbaar met de bestaande GTREvo auto's.
Lang verhaal, maar ik hoop dat het duidelijk is waarom ik geen grote fan van die GTR2GT mod ben ;) Naar mijn mening is het te snel gemaakt en afgeraffeld, om maar de eerste te zijn. LuisBranco en scca1981 pakken het een stuk rustiger en beter aan wat dat betreft.
Daar heb je wel een goed punt. Dan heb ik je voorgaande posts niet helemaal goed begrepen:)
Ik dacht namelijk dat je helemaal tegen die conversies was, iets wat ik me niet kon voorstellen.
Benieuwd of het andere projecte wel uitgebalanceerd te integreren valt. Is natuurlijk wel een stuk leuker.
Bramzel
1 november 2008, 12:20
Ik ben geen grote fan van conversies, omdat ik het herkauwen van oud materiaal vind wat de creativiteit van de modders niet bepaald ten gunste komt. Ik kan echter wel waardering opbrengen voor conversies zoals die van LuisBranco, die het niet stomweg overzet maar alles ook flink update naar de standaard van GTR Evo.
Bramzel
1 november 2008, 20:33
Na Deel 1 is nu ook Deel 2 uit, met wederom enkele pareltjes :wub:
http://tkfiles.blog99.fc2.com/blog-entry-47.html#more
Screens van VirtualR.net (http://www.virtualr.net), waar nog meer te vinden zijn:
http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/1109/evo_gtp_05017.jpg
http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/1109/evo_gtp_05004.jpg
http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/1109/evo_gtp_08007.jpg
Bram Van Der Stichelen
1 november 2008, 21:05
de larbre en de PK Saleen :thumbup::thumbup:
Jonas V
27 november 2008, 10:47
Ik zie op het forum van GTR4U.de diverse screens van Ferrari's 430 en porsche 997's die niet origineel in gtr evo zitten. Iemand enig idee waar die vandaan komen? Bij de downloads op die site staan ze niet, en dat forum is wel huge
Bramzel
27 november 2008, 11:16
Downloadlink Ferrari F430 en Porsche 997 GT3 RSR (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=14106)
Downloadlink Lamborghini Murcielago RGT, Ferrari 550 en Maserati MC12 (http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=330957)
Beide mods zijn echt heel goed afgewerkt en echt finegetuned om goed te functioneren met de originele GTR Evo autos :)
Jonas V
27 november 2008, 11:21
super! Hoop na komende week volle bak aan de gang te kunnen. Was wat screens aan het kijken om op te warmen ;)
Neo-242
1 december 2008, 22:26
Ik heb nu al menig uurtje met Evo online doorgebracht, en het is zonder twijfel de leukste sim die ik al online heb gespeeld. Je kan lekker knokken en toch fair blijven, héél fijn!
Wat me echter beginnen storen is, en wat ik niet begrijp van de makers, is dat bij online races rijders die de wedstrijd verlaten ook uit het klassement verdwijnen. Zo begin je met 24 en eindig je met 10. En dan tijdens het resultaat vertonen, verdwijnt er nog een, en dan sta je plots op 3 bvb. terwijl je 4 was. Kan me niet gewoon de namen onthouden op de server van iedereen die aanwezig was bij de race-start? Lijkt me veel realistischer voor de klassering. Ik weet dat dit altijd zo geweest is, ook met GTR/GTL/GTR2, maar dit zou een grote verbetering zijn met weinig moeite...
Niels Draijer
1 december 2008, 22:51
Downloadlink Ferrari F430 en Porsche 997 GT3 RSR (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=14106)
Downloadlink Lamborghini Murcielago RGT, Ferrari 550 en Maserati MC12 (http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=330957)
Beide mods zijn echt heel goed afgewerkt en echt finegetuned om goed te functioneren met de originele GTR Evo autos :)
Oh my God Brammer,
Die Porsche 997 is zoooooo goed. Verreweg de beste combi qua handling/force feedback i.c.m. vpp. Top en thanks a lot voor de link!:thumbup:
Niels Draijer
5 december 2008, 17:42
Mannen,
YouTube - GTR Evolution with Porsche 997 RSR
Bram Kocken
6 december 2008, 00:49
Het ziet er zó vervelend uit, weet je dat? :rolleyes:
Robert Saalmink
6 december 2008, 01:13
Ja, echt héél naar allemaal :innocent:
Niels Draijer
6 december 2008, 10:32
Ik zal het niet meer doen :(
Ralffoxx
6 december 2008, 12:51
Persoonlijk vind ik de 3 beeldscherm opstelling niet echt lekker. Zou me zwaar gaan irriteren aan de overgangen. En Niels als je 3 beeldschermen hebt gebruik ze ook om in te kijken he ;)..*jk*
Maar ziet er wel relaxed voor de rest uit... ik zit wat minder lekker achter me bureau als ik race... moet misschien maar is een nieuwe stoel.
Kim Van Der Stichelen
6 december 2008, 13:28
Volgens mij is het echt maar 3 ronden wennen en dan zie je die randen niet meer, kijk je er als het ware door.
Maik Peters
6 december 2008, 13:50
Erg erg erg maar dan ook erg leuk Niels :D :D
Deze maand komt de TripleHead2Go Digital bij mij binnen. :D
Dan nog even wachten op januari en dan komt of 3x 19 of 2x 24 inch :D
maar dat is afhankelijk hoe lief ik ben whahaha... zegt sint himself :p
Niels Draijer
6 december 2008, 16:47
Volgens mij is het echt maar 3 ronden wennen en dan zie je die randen niet meer, kijk je er als het ware door.
Inderdaad. die randen zie je helemaal niet meer na 1 ronde :)
Overigens Ralfoxx, wel eens met 3 schermen gereden? De buitenste schermen daar kijk je namelijk niet eens naar. Die zijn alleen maar om je hersens in de maling te nemen.
@ Maik, supervet!
Ralffoxx
6 december 2008, 21:23
Das dan handig aangezien je spiegels daar zitten.
Kim Van Der Stichelen
6 december 2008, 21:36
Hoe noemt die term nu weer waar je dingen in je ooghoeken ziet zonder ernaar te kijken? Als ik in m'n wagen aan het rijden ben zie ik ook wat er zich in m'n spiegels afspeelt zonder ernaar te kijken. ;)
Niels Draijer
7 december 2008, 00:33
Hoe noemt die term nu weer waar je dingen in je ooghoeken ziet zonder ernaar te kijken? Als ik in m'n wagen aan het rijden ben zie ik ook wat er zich in m'n spiegels afspeelt zonder ernaar te kijken. ;)
Tunnelvisie ofzo:D
Ik rijd meestal met virtual mirror en laat die nou net bovenaan het middelste scherm zitten ;)
Bram Kocken
7 december 2008, 11:39
Erg erg erg maar dan ook erg leuk Niels :D :D
Deze maand komt de TripleHead2Go Digital bij mij binnen. :D
Dan nog even wachten op januari en dan komt of 3x 19 of 2x 24 inch :D
maar dat is afhankelijk hoe lief ik ben whahaha... zegt sint himself :p
Gesproken over 2x 24".... Bij de Makro is een sterke aanbieding:
Acer P241WD (24") voor 199,- (excl), dus 236,- incl.
Prima scherm, staat bij een vriend van me :)
Tunnelvisie ofzo:D
Juist het tegenover gestelde... je ziet onbewust juist wel wat er daar gebeurd, en je kan erop reageren. Dus meer
Bij tunnelvisie heb je juist dat je je 100% focussed op wat er recht voor je gebeurd.
Bram Van Der Stichelen
10 december 2008, 18:53
wat screenies
http://i33.tinypic.com/2dwaikw.jpg
http://i36.tinypic.com/1z54y2e.jpg
http://i37.tinypic.com/qyemvs.jpg
Jonas V
11 december 2008, 09:11
Gisteren avond laat even snel m'n nieuwe stuur geprobeerd in GTR evo.
Het viel me op dat de F-functies opeens niet meer werkten op het toetsenbord om de driver aids tijdens het rijden aan en uit te schakelen. Dit werkte met enkel toetsenbordbesturing wel gewoon en in GTR 2 met m'n oude stuur ook. Ik heb toen niet zo snel kunnen vinden waar ik deze weer toe kan wijzen. Zie ik ze nu over het hoofd of is het gewoon niet meer mogelijk tijdens het rijden te switchen en is het dus enkel instelbaar voor het starten van een evenement?
Roy Visser
11 december 2008, 14:33
Gisteren avond laat even snel m'n nieuwe stuur geprobeerd in GTR evo.
Het viel me op dat de F-functies opeens niet meer werkten op het toetsenbord om de driver aids tijdens het rijden aan en uit te schakelen. Dit werkte met enkel toetsenbordbesturing wel gewoon en in GTR 2 met m'n oude stuur ook. Ik heb toen niet zo snel kunnen vinden waar ik deze weer toe kan wijzen. Zie ik ze nu over het hoofd of is het gewoon niet meer mogelijk tijdens het rijden te switchen en is het dus enkel instelbaar voor het starten van een evenement?
reed je op een server?
Jonas V
11 december 2008, 14:36
Nee gewoon normaal offline wat test rondjes.
Ik zat wel in time attack geloof ik. Zou dat iets uit kunnen maken?
Normaal gesproken zouden ze wel gewoon moeten functioneren dus?
Roy Visser
11 december 2008, 14:41
Nee gewoon normaal offline wat test rondjes.
Ik zat wel in time attack geloof ik. Zou dat iets uit kunnen maken?
Normaal gesproken zouden ze wel gewoon moeten functioneren dus?
kreeg je bovenin geen melding met bv "steering help disabled" als je 1 van de knoppen indrukte? Het zou idd gewoon moeten werken, ook met stuur.
Jonas V
11 december 2008, 15:10
Helemaal niets, vreemd dus?
Heb alles geprobeerd. Functies onder andere knoppen werken wel gewoon.
Roy Visser
11 december 2008, 15:34
probeer anders F9 eens, dat is uit mijn hoofd een knop die vrijwel altijd werkt
Jonas V
11 december 2008, 15:35
screenshots werken wel bedenk ik me net trouwens. Dat is F9 zeker?
Ik probeer het vanavond nog eens, zul je zien dat hij het dan wel doet.
Roy Visser
11 december 2008, 15:45
F9 is autoclutch :), F12 is screenshot
Jonas V
11 december 2008, 15:47
Oh ja de standaard screenshot knop eigenlijk ;)
Ik zal het als ik thuis ben nog eens proberen. Screenshot werkte in ieder geval wel gisteren.
Niels Draijer
11 december 2008, 16:06
F9 is autoclutch :), F12 is screenshot
Bij mij is F5 de autoclutch....
Heb je alleen bij dit spel dat probleem? Probeer ook eens een ander USB poort voor je toetsenbord.
Jonas V
11 december 2008, 16:34
Alleen bij dit spel meen ik maar het was gisteravond laat dus heb niet uitgebreid getest. Ik gil vanavond nog wel even over de stand van zaken ;)
Maik Peters
11 december 2008, 17:19
En als het niet lukt kan je altijd ff frapse :)
Een frapshotje doet ook wonderen ;)
suc6 met testen.
Roy Visser
11 december 2008, 17:30
ik kon net ook geen sneltoetsen gebruiken, hoe heb jij je skillevel staan? Custom?
Bram Van Der Stichelen
11 december 2008, 17:52
de belgische trots in de fia gt :thumbup:
http://i38.tinypic.com/a5fbr9.jpg
Jonas V
12 december 2008, 09:59
Gisteren nog even geprobeerd. Het werkte nu wel gewoon. Toch raar...
Wat me wel opvalt is dat het tijdens time attacks niet mogelijk is de f-functies te gebruiken.
Ook jammer dat je als je voor het starten van een sessie de TC bijvoorbeeld op low zet je tijdens het racen ook alleen kunt kiezen tussen low en off, niet voor high dus.
Niels Draijer
12 december 2008, 10:37
Gisteren nog even geprobeerd. Het werkte nu wel gewoon. Toch raar...
Wat me wel opvalt is dat het tijdens time attacks niet mogelijk is de f-functies te gebruiken.
Ook jammer dat je als je voor het starten van een sessie de TC bijvoorbeeld op low zet je tijdens het racen ook alleen kunt kiezen tussen low en off, niet voor high dus.
Dat heeft volgens mij te maken met het skill level wat je van tevoren instelt.:)
Afijn, goed dat je nu achter de oorzaak bent gekomen!
Ferroeni
15 december 2008, 17:06
Ik heb net even een online race (van 3 ronden) gedaan (op de nordschleife) op een public server. We begonnen met 24 man en uiteindelijk bleven er nog maar 9 over. Ik ben met de Radical over de ring gegaan en als 2e gefnisht. En de rondetijd was 7:17.
Ik hoop dat DigitalRacing binnenkort een evenement op de Nordschleife organiseert.
Maik Peters
16 december 2008, 17:11
http://virtualmotorsports.mat-grafix.com/mgvm_forum/viewtopic.php?f=47&t=41
Lees dit even door, interessante gebeurtenissen.
Dit bied een mogelijheid om op verschillende banen met 30man te rijden.
Misschien wel meer of toch iets minder.
iig. lees maar als je interesse hebt.
:thumbup:
Stefan van Renselaar
16 december 2008, 18:00
Zou interessant zijn als die ook voor STCC bruikbaar is :)
Wel mooi voor de ZAC ;)
Roy Visser
16 december 2008, 19:00
ah, ik was al opzoek naar die tool, nice find maik :)
Robert Saalmink
16 december 2008, 20:49
Hang wel van de baan af, er moeten wel voldoende slots zijn, net als in GTR2.
Jonas V
17 december 2008, 10:49
Ik probeer de Ferrari 430/porsche 997 mod te installeren van een pagina of wat terug maar ik krijg hem niet aan de gang.
Heb de files zoals omschreven in de readme geexporteerd naar de adon/gtrevolution map maar ingame zie ik nergens iets wat met ferrari/porsche te maken heeft. Wat doe ik fout?
joostingh
17 december 2008, 12:38
Ik probeer de Ferrari 430/porsche 997 mod te installeren van een pagina of wat terug maar ik krijg hem niet aan de gang.
Heb de files zoals omschreven in de readme geexporteerd naar de adon/gtrevolution map maar ingame zie ik nergens iets wat met ferrari/porsche te maken heeft. Wat doe ik fout?
Eerst volledig uitpakken en dan pas op de plek zetten waar het heen moet. En dan ook alleen de UIData en GameData map.
Jonas V
17 december 2008, 16:02
Dus niet die UIData en GameData apart uitpakken?
Dan maakt hij zelf namelijk een nieuwe map aan die 997rsr_f430_EVO_V2_scca1981 heet met daarin weer die andere mappen. Leek me al niet logisch. Ik ga het nog een keer proberen!
CuqeBaqer
17 december 2008, 23:05
Zou interessant zijn als die ook voor STCC bruikbaar is :)
Wel mooi voor de ZAC ;)
Word voor de Server en Pc's wel erg zwaar dan ben ik bang.
Jonas V
18 december 2008, 09:36
Ferrari porsche mod werkt ondertussen! Ziet er top uit!
RSRoy
24 december 2008, 13:09
Vandaag Race07 maar weer eens onder het stof uit getrokken. Ik dacht ga eens even lekker met een rwd auto rijden aangezien ik dat nu ook rijd in het dagelijks leven. Maar mijn god zeg, met die BMW E90 kom ik veel moeilijker op snelheid dan met het Alfaatje bijvoorbeeld. Heb wat rondjes op Valencia gedaan maar in het begin was het echt huilen met de pet op. Vond hem zo onrustig aan de achterkant, met gas, met remmen, over hobbeltjes. Reed rondjes van 1:46 notabene.
Vervolgens wat andere settings gepakt voor me MOMO in Windows en in het spel zelf en moet zeggen dat ik toen ineens een beter gevoel had. Rij nu rondjes van 1:44 maar dat is nog 2 seconde te langzaam tov me Alfa rondetijden.
Iemand tips om met de BMW te rijden zodat ik makkelijker wat harder ga?
Roy Visser
24 december 2008, 13:13
Vandaag Race07 maar weer eens onder het stof uit getrokken. Ik dacht ga eens even lekker met een rwd auto rijden aangezien ik dat nu ook rijd in het dagelijks leven. Maar mijn god zeg, met die BMW E90 kom ik veel moeilijker op snelheid dan met het Alfaatje bijvoorbeeld. Heb wat rondjes op Valencia gedaan maar in het begin was het echt huilen met de pet op. Vond hem zo onrustig aan de achterkant, met gas, met remmen, over hobbeltjes. Reed rondjes van 1:46 notabene.
Vervolgens wat andere settings gepakt voor me MOMO in Windows en in het spel zelf en moet zeggen dat ik toen ineens een beter gevoel had. Rij nu rondjes van 1:44 maar dat is nog 2 seconde te langzaam tov me Alfa rondetijden.
Iemand tips om met de BMW te rijden zodat ik makkelijker wat harder ga?
Als je hard wilt gaan met de bmw, moet je er niet hard mee willen rijden, maar vooral soepel. Omdat je FWD gewent bent, zul je veel later remmen, omdat je toch nooit vroeg op het gas kunt. Dit moet je even afleren voor de bmw, aangezien je daar juist lekker vroeg mee op het gas kunt, en daar dan veel tijd mee wint. Zolang je de wagen onderstuurt wanneer je een bocht instuurt, ga je er te hard in. Overstuur, dan zit je helemaal fout (zeker bij het insturen) De balans zit er tussenin :)
RSRoy
24 december 2008, 14:40
Thanks Roy, het gaat al iets harder in de race trim. Zit nu op 1.43 tijdens rondje 4 van de race. Kwalificatie moet wel een seconde sneller zijn lijkt me.
Jonas V
24 december 2008, 14:46
Dat vind ik nou zo mooi van Race07. Het viel mij meteen op dat met mij (te) agressieve rijstijl de achterkant van de bmw direct wegspringt bij aanremmen en insturen. Pak een andere auto, een fwd en het probleem is volledig weg. Ik kan dat realisme wel waarderen!
CuqeBaqer
25 december 2008, 17:08
Is het net zo makkelijk te modden als GTR2 ?
Mossel
26 december 2008, 11:43
Dat vind ik nou zo mooi van Race07. Het viel mij meteen op dat met mij (te) agressieve rijstijl de achterkant van de bmw direct wegspringt bij aanremmen en insturen. Pak een andere auto, een fwd en het probleem is volledig weg. Ik kan dat realisme wel waarderen!
Is dat realististies dan ?
Montoya90
28 december 2008, 01:39
Edit: Laten we dit maar even niet doen. Zo te zien staan er dingen in waar je in de winkel/steam gewoon voor moet betalen.
Niels
Neo-242
28 december 2008, 23:35
Ik vermaak me ontzettend met GTR Evo, maar heb de laatste tijd meer van deze gevallen gezien, waarin meerdere spelers min of meer op dezelfde start positie terecht komen (minstens 1 staat dus zwaar mis, zelfs schuin, etc...)
Laat ons hopen dat dit nog eens wordt opgelost in een bugfix! Was dit met Race07 ook al zo soms?
http://img136.imageshack.us/img136/1828/capture20081226221549vm7.jpg
Roy Visser
29 december 2008, 00:17
Ik vermaak me ontzettend met GTR Evo, maar heb de laatste tijd meer van deze gevallen gezien, waarin meerdere spelers min of meer op dezelfde start positie terecht komen (minstens 1 staat dus zwaar mis, zelfs schuin, etc...)
Laat ons hopen dat dit nog eens wordt opgelost in een bugfix! Was dit met Race07 ook al zo soms?
http://img136.imageshack.us/img136/1828/capture20081226221549vm7.jpg
hmm dat is wel heel vreemd, daar hebben we echt al heel veel aan gedaan om het te verhelpen. Heb je enig idee wanneer het gebeurt, en of je het kunt reproduceren?
of de handelswijze?
Dan kan er ook wat makkelijker naar gekeken worden :)
Mathijs
29 december 2008, 11:19
Ik heb het zelf ook een paar keer gehad. Wat mij opviel is dat het meestal voorkomt bij servers met een enorm hoge ping. Denk dat daar iets fout mee gaat... Zal er eens extra goed opletten in de toekomst.
Neo-242
29 december 2008, 11:50
hmm dat is wel heel vreemd, daar hebben we echt al heel veel aan gedaan om het te verhelpen. Heb je enig idee wanneer het gebeurt, en of je het kunt reproduceren?
of de handelswijze?
Dan kan er ook wat makkelijker naar gekeken worden :)
Ik dacht eerst dat het steeds gebeurde met add-on tracks, maar dat is niet zo, het gebeurt bvb ook met de Nordschleife in GTR Evo.
Of het met ping-tijden te maken heeft weet ik niet. Ik heb het al bij andere spelers gezien, maar het is me ook al zelf 2 keer overkomen. Je zegt "Drive" in het menu om de race te joinen, en je wordt op "P2" gezet met je auto terwijl je helemaal niet zo gekwalificeerd bent, meestal valt die auto ook zo precies uit de lucht als je het bij een ander ziet gebeuren. Mits er al een ander staat op die positie komt die wagen zo schuin te staan. Vreemd was ook toen ik het had dat ik al kon gas geven & schakelen voor de grid volledig was. Misschien helpt dat wel, of misschien helemaal niet? :-)
Zelfs zonder al te bewegen kreeg ik ook een drive-through aan m'n broek wegens valse start.:D
Het gebeurt in alle geval nog steeds met de laatste patch voor Evo.
Marc Vos
29 december 2008, 21:14
Ik heb het zelf ook een paar keer gehad. Wat mij opviel is dat het meestal voorkomt bij servers met een enorm hoge ping. Denk dat daar iets fout mee gaat... Zal er eens extra goed opletten in de toekomst.
Klopt, ik heb ook het idee dat het voorkomt bij servers met een hoge ping. Dit heb ik zelf ook al een paar keer meegemaakt.
Neo-242
31 december 2008, 16:28
Wat mij na een serieus aantal weekjes spelen met Race/Evo ook opvalt: met de tragere wagens, zoals de mini, de tourwagens, enz... ben ik niet vooruit te branden. Op de publieke servers hang ik daar altijd mee in de middenmoot. Ik vind het ook ronduit oervervelend met die auto's te moeten rijden.
Als ik overschakel naar de GT's/F3000/Radical/super touring en vooral de Caterhams hang ik vanvoor. Vooral bij de Caterham met veel PK's is dat opvallend. :thumbup:
CuqeBaqer
31 december 2008, 19:21
Ik doe het persoonlijk erg goed met de Radical's kende de auto eigenlijk amper maar vind het een bijzonder fijne auto om mee te rijden.
Sander Hogendoorn
1 januari 2009, 11:39
Filmpje van een Wtcc/Stcc race op Donington van afgelopen maandag op RaceDepartment.
14 ronden lang in een kopgroep van 4 bumper aan bumper :thumbup:
Ps; ik ben de geel/blauwe Toledo en het beste bleef bewaard tot het laatst ;)
http://vimeo.com/2671755?pg=embed&sec=2671755
Stefan van Renselaar
1 januari 2009, 12:05
Lekker duwen is het daar zeg....
Zoals vaker, weer een filmpje verkracht door mensen die niet met muziek kunnen omgaan....
Roy Visser
1 januari 2009, 13:56
Zoals vaker, weer een filmpje verkracht door mensen die niet met muziek kunnen omgaan....
Echt ik word helemaal ***** vanwege dat commentaar op iedereens muzieksmaak tegenwoordig. Het enigste wat ik lees na het plaatsen van een filmpje waar iemand veel tijd ingestoken heeft zijn eerst 4 reacties met "wat een klote muziek" of iets in die trend. Als mensen de muziek onder de filmpjes niet bevallen dan gaan ze zelf maar de filmpjes in elkaar zetten. Er zit onwijs veel tijd en creativiteit in de filmpjes, en dat word gewoon niet opgemerkt. Ik vind het een mooi filmpje, en wat duw en trek werk heb je overal wel, en zeker in zon soort klasse.
vette actie op het eind Sander :thumbup:
paulpeter
1 januari 2009, 15:12
Mooie overwinning hehe:p
Waren 2 vechten om 1 been...:laugh:
Robert Saalmink
1 januari 2009, 15:27
Echt ik word helemaal ***** vanwege dat commentaar op iedereens muzieksmaak tegenwoordig. Het enigste wat ik lees na het plaatsen van een filmpje waar iemand veel tijd ingestoken heeft zijn eerst 4 reacties met "wat een klote muziek" of iets in die trend. Als mensen de muziek onder de filmpjes niet bevallen dan gaan ze zelf maar de filmpjes in elkaar zetten. Er zit onwijs veel tijd en creativiteit in de filmpjes, en dat word gewoon niet opgemerkt. Ik vind het een mooi filmpje, en wat duw en trek werk heb je overal wel, en zeker in zon soort klasse.
Mee eens, het viel mij ook al op. Mensen, geniet van de filmpjes en geef eventueel opbouwende kritiek om toekomstige filmpjes nog beter te maken. De huidige reacties leiden vaak nogal af van het werkelijke filmpje inderdaad.
Ferroeni
1 januari 2009, 18:47
Ik vond het een mooi filmverslag van Donington. Goed om zoveel auto's op de baan te zien. Enne: gefeliciteerd Sander met je overwinning.
Sander Hogendoorn
1 januari 2009, 19:32
Ik vond de muziekkeuze wel ok, stoorde me er niet totaal niet aan.
Ps; natuurlijk wordt er wel wat geduwd, daarvoor zijn het toerwagens. Bij het (met opzet) eraf duwen van anderen wordt er verwacht dat je hem zijn plaats weer teruggeeft, anders riskeer je je membership van de 'racingclub'. Zitten ook een paar voorbeelden van in het filmpje.
Dank, eerste keer dat ik een race win door het gras te nemen :D
Mooie overwinning hehe:p
Waren 2 vechten om 1 been...:laugh:
Idd, eigenlijk 4 honden en 3 benen :P
Ik vond het een mooi filmverslag van Donington. Goed om zoveel auto's op de baan te zien. Enne: gefeliciteerd Sander met je overwinning.
Jup, 25 man. Zelfs de feature race in de regen ging goed ;)
Sander Hogendoorn
7 januari 2009, 11:16
SimBin heeft sinds vandaag haar eigen Youtube pagina/kanaal:
http://www.youtube.com/profile?user=SimBinStudios&view=videos
Roy Visser
7 januari 2009, 11:53
blijft mooi dat Yoeri zijn engelse accent haast nog engelser is als de meeste britten :thumbup:
Bram Kocken
7 januari 2009, 11:54
Hmm, net eigenlijk voor het eerst dat filmpje van RaceDepartment gekeken, op Donnington!
Erg vet om te zien, die STCC auto's. Het veld oogt veel gevarieerder, kan dat?
Dikke klapper van James Yates met z'n groene Veltins Mercedes-look-a-like (die ook een briljante start had) op 9.10m..
Hebben jullie trouwens op RaceDepartment geen carset? Of was het een door-de-weekse-avond-race?
En is Donnington nou zo hobbelig, of lijkt het maar zo? Een C30 die midden in de bocht ineens spint?
Gave race, volgens mij is dit wel een track die ook leuk vind, lekker open, spreekt me wel aan.
//edit:
En de muziek? Much better than the guitar-madness ;)
Roy Visser
7 januari 2009, 12:11
doni is erg hobbelig, en was inderdaad gewoon een doordeweeks fun event, wat ze erg veel doen bij racedepartment. Met een hele grote community heb je dan ook vrij snel volle servers, wat zeer tof is :thumbup:
Bram Kocken
7 januari 2009, 12:22
Zeg dat wel idd... Misschien als jullie nou wat minder CoD5 doen, misschien dat wij... euh.. ook.. eens zoiets kunnen doen? ;)
Bob
13 januari 2009, 14:26
Gaaf filmpje!! :D met plezier naar gekeken :)
Deze muziek (dance/club/trance) is heerlijk onder zulke filmpjes ;) kijkt lekker weg!
Leuke actie Sander op het eind ;) hehe!
@ Bram: minder CoD5? ik kan verder niet veel op dit moment :(
Michael Storm
22 januari 2009, 15:35
Ik heb even een vraagje. Als ik ipv een toetsenbord alleen een numpad aansluit, hoe zit dit met de esc-knop functie? Deze zit niet op een numpad, maar is ook niet ingame toe te wijzen.
Roy Visser
22 januari 2009, 15:39
esc is idd helaas niet toe te wijzen, er zijn wel programmaatjes waarmee je keys een andere functie kunt geven. Misschien dat een idee?
Martijn Mezger
6 februari 2009, 23:38
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=16771
Ik ben deze track aan het downloaden, lijkt me wel cool!
Roy Visser
7 februari 2009, 00:29
ziet er wel cool uit idd
Bram Kocken
7 februari 2009, 09:10
Erg vet idd... hopelijk is de afwerking dan ook van hoog niveau voor wat betreft het uitzicht ;)
Ferroeni
7 februari 2009, 12:17
Dat ziet er vetjes uit. Ik heb hem ook effe in de download gezet.
Martijn Mezger
7 februari 2009, 12:32
Ik heb er vanmorgen even gereden.
Wat een gruwelijke baan, echt geweldig. Erg lastig, geen corner markers oid dus de eerste keren schuif je er nog wel af. :P
Niels Draijer
7 februari 2009, 12:39
Ik heb er vanmorgen even gereden.
Wat een gruwelijke baan, echt geweldig. Erg lastig, geen corner markers oid dus de eerste keren schuif je er nog wel af. :P
Corner markers!? Die gebruik ik al jaaaaaren niet meer:laugh:
Martijn Mezger
7 februari 2009, 13:29
Ik ook niet, maar als je de eerste keer ergens rijdt vind ik ze best handig. :)
Sander Hogendoorn
9 februari 2009, 18:55
YouTube - RACE07 EoD Preview
:thumbup:
By Wilfred vd Brink :)
Ferroeni
9 februari 2009, 19:10
Goed driftwerk!
Maik Peters
10 februari 2009, 08:18
Leuk driftwerk inderdaad. :)
Bij mij is het meestal meer geluk dan wijsheid.
Ferroeni
10 februari 2009, 08:22
Zijn er mensen hier op het forum gespecialiseerd in het betere driftwerk en kunnen daar eens wat tips in geven?
Tuurlijk is het niet te bedoeling dat er gedrift wordt tijdens races, maar ik zou het zelf wel eens leuk vinden om met een BMW zo sierlijk door de bocht te gaan :)
Sander Hogendoorn
11 februari 2009, 19:16
Patch kan elk moment live gaan.
Changelog for 1.2.0.1
Features:
• Added possibility to run several championships at the same time
• Moved user data folder to My Documents for Vista and non administrator support
• Updated mounting of expansion packs. Now one or more expansions can be uninstalled independently of each other.
• New track category and model select button layout
• New scroll boxes for car setup filters
• New layout of credits page
• Maximum FOV is now 150 instead of 120
• Changed upper limit of opponent skill to 110%
• New infoscreen in main menu
• Mouse over server information in lobby
• AI uses headlights in rainy weather
• Updated draw distance for most tracks
Bugfixes
• Fixed "weird force feedback feeling"-bug, happened after have had a digital control assigned to steering ( button or keyboard )
• Fixed propagation of pit menu presets from old plrfile folder to doc & settings folder
• Fixed heavy CPU usage in offline mode (reported for Windows XP x64 computers)
• Fixed "black texture bug", seen on track reloads
• Various championship fixes
• Various spectator mode fixes
• Multiplayer stability fixes
• Fixed bug with locking force feedback when exiting to garage
• Fixed spectator shown up as server in chat
• Fixed rain effects in 100% rain (multiplayer)
• Fixed opponent generator to not select duplicate cars
• Fixed non restarting SEAT Toledo engine
• Fixed vertical seat postion not being saved correctly
• Fixed fuel tank capacity for STCC Alfa Romeo 156 and BMW320si 6 speed sequential
Neo-242
11 februari 2009, 20:46
Nice, ik kijk er naar uit!
Darthwillie
11 februari 2009, 20:49
STCC lijkt verdwenen in GTRevolution na de update :blink:
Markie
11 februari 2009, 21:01
Bij mij zijn alle STCC tracks/wagens nog steeds beschikbaar als ik EVO start.
Misschien STCC even starten/updaten??
Sander Hogendoorn
11 februari 2009, 21:13
STCC even updaten, gebeurt pas als je het spel of de video opties opstart vanuit Steam :)
Darthwillie
11 februari 2009, 22:03
had ik gedaan, maar ik kwam ook niet online, pc opnieuw opstarten fixte alle problemen :thumbup:
alleen is de server niet meer up to date,different version :p
Robert Saalmink
11 februari 2009, 22:17
Fixed.
Maik Peters
11 februari 2009, 22:32
wheheh... snelle jelle... bedoel Robert :D
Darthwillie
11 februari 2009, 22:33
Fixed.
U is een toppert :thumbup:
Niels Draijer
11 februari 2009, 23:17
Hopelijk werkt m'n MoTeC nog met die update:surrender:
RSRoy
12 februari 2009, 14:05
Mooi om te zien dat ze bij Simbin nog lekker actief bezig zijn met updates voor de games. Dat was met GTR wel anders, volgens mij is daar maar 1 patch voor verschenen.
Ik vraag me alleen af of het niet mogelijk is om nieuwe onderdelen in het spel toe te voegen. Denk aan grotere grids (online) voor de Race07 banen of instelbare velgen kleur voor meer auto's.
Martijn Mezger
12 februari 2009, 15:12
Velgen kun je veranderen van kleur.
In je .ini kun je bij auto's die met witte en zwarte velgen verkrijgbaar zijn de wheelcolor veranderen. Ik had een M3 GTR skin gedownload, en daarbij stond wheelcolor 1, dat was wit of lichtgrijs, ik had er 3 van gemaakt, toen waren ze zwart.
RSRoy
12 februari 2009, 15:44
Dat gaat zover ik weet bij de WTCC auto's (met uitzondering van de BWM?) niet.
Bramzel
12 februari 2009, 17:28
Nope, helaas alleen bij de GTR Evo wagens.
RSRoy
12 februari 2009, 17:32
Nope, helaas alleen bij de GTR Evo wagens.
Je zou toch zeggen dat dat niet zo'n heel grote aanpassing is om dat ook geschikt te maken voor de andere auto's.
Robert Saalmink
12 februari 2009, 18:31
Ik realiseer me nu pas dat er geen RACE07 game-thread is hier :) Dan maar in de GTR Evo thread: de changelog. Is van toepassing op RACE07 en alle add-ons.
Changelog for 1.2.0.1
Features:
• Added possibility to run several championships at the same time
• Moved user data folder to My Documents for Vista and non administrator support
• Updated mounting of expansion packs. Now one or more expansions can be uninstalled independently of each other.
• New track category and model select button layout
• New scroll boxes for car setup filters
• New layout of credits page
• Maximum FOV is now 150 instead of 120
• Minimum FOV is now 40 instead of 80
• Changed upper limit of opponent skill to 110%
• New info screen in main menu
• Mouse over server information in lobby
• AI uses headlights in rainy weather
• Updated draw distance for most tracks
Bugfixes
• Fixed heavy CPU usage in offline mode (reported for Windows XP x64 computers)'
• Fixed "black texture or missing hud texture bug", seen on track reloads
• Various championship fixes
• Various spectator mode fixes
• Multiplayer stability fixes
• Fixed bug with locking force feedback when exiting to garage
• Fixed spectator shown up as server in chat
• Fixed rain effects in 100% rain (multiplayer)
• Fixed opponent generator to not select duplicate cars
• Fixed non restarting SEAT Toledo engine
• Fixed vertical seat position not being saved correctly
• Fixed fuel tank capacity for STCC Alfa Romeo 156 and BMW320si 6 speed sequential
• Fixed bug where force feedback feels weird after using keyboard steering
Sander Hogendoorn
12 februari 2009, 18:44
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=20769&postcount=188
:innocent:
Robert Saalmink
12 februari 2009, 18:45
Hmm, ik kreeg het mailtje net pas binnen. Even gaan klagen daaro....... :p
EDIT: bij mij heeft die patch werkelijk alles weggehaald. Ik hoorde zojuist van Bram Kocken dat de game map verplaatst is naar een andere locatie, maar er is met het patchen erg veel misgegaan: ik heb echt niets meer over van mijn oude game instellingen.
Alles staat nog wel in de map Steam maar de patch heeft het niet over gezet. Hoe dan ook, het is goed mis gegaan. Ik moest ook een nieuw profiel aanmaken toen ik RACE07 weer opstartte... alles is nu weg, mijn carsets, mijn setups, mijn G25 controller instellingen, grafische settings, mijn replays!! Echt alles... dus ik ga denk ik een backup terug zetten en dan voer ik de patch nog wel een keer uit of zo.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Quizmaster
12 februari 2009, 21:01
Bij mij is het automatisch goed gegaan, behalve de inhoud van de customskins, die heb ik zelf moeten verplaatsen. Deze keer geen problemen hier :thumbup:
Ferroeni
12 februari 2009, 21:12
Ook bij mij is de patch goed gegaan. Patch wordt uitgevoerd bij opstarten van race07, gtr-e en stcc. Userdata werd pas overgezet op het moment dat ik het spel daadwerkelijk startte.
Robert Saalmink
12 februari 2009, 21:29
Maar, toen jullie race07 startten, moesten jullie ook eerst een driver name invoeren dan?
Bij mij is niets verplaatst, ik zal zo eens kijken. Replaydata moet dus ook naar de c:\users\documents map?
Ik wil het ook eigenlijk niet allemaal handmatig gaan verplaatsen, want als die patch dat niet vanzelf doet is er kans dat die patch niet goed gelukt is.
Ik welk bestand staan mijn G25 instellingen, en waar moet ik dat neerzetten?
Ferroeni
12 februari 2009, 21:38
Ik heb geen driver naam hoeven invullen. Dat ging allemaal automatisch.
Ik heb nu deze folder erbij: C:\Documents and Settings\<userid>\My Documents\SimBin\RACE 07
En in CustomSkins staan twee text bestandjes die door de patch zijn neergezet.
Robert Saalmink
12 februari 2009, 21:48
Die heb ik ook, maar alle mappen die erin staan zijn leeg. Ik ben nu de hele zooi vanuit mijn Steammap aan het kopieren naar de nieuwe map. Zelfs de setup mappen waren leeg, niet eens default setups stonden erin.
Ik hoop maar dat het goed gaat...
Niels Draijer
12 februari 2009, 21:57
Hopelijk werkt m'n MoTeC nog met die update:surrender:
:angry:
Ik was er al bang voor.... moet het dus tijdelijk zonder MoTeC doen:blink:
Robert Saalmink
12 februari 2009, 22:07
Kan iemand aub misschien bevestigen dat ik nu alles wat op de nieuwe plek moet staan, ook heb gekopieerd?
File sysinfo.txt
File GameInstallDir.ini
File Config.ini
Map CustomSkins
Map REPLAYDATA
Map UserData > + submappen, zie hieronder
>Submap CarSetups
>Submap ControlSet
>Submap LOG
>Submap Music
>Submap PitMenuPresets
>Submap ReplayTempFiles
>Submap Robert Saalmink
>Submap Screenshots
Dat ik niets vergeten ben dus.
Ferroeni
12 februari 2009, 22:16
Robert,
Ik heb alleen de bestanden:
Config.ini
GameInstallDir.ini
En de folders:
CustomSkins
ReplayData
UserData
in de folder C:\Documents and Settings\<userid>\My Documents\SimBin\RACE 07 staan.
Sander Hogendoorn
12 februari 2009, 22:20
Kan iemand aub misschien bevestigen dat ik nu alles wat op de nieuwe plek moet staan, ook heb gekopieerd?
File sysinfo.txt
File GameInstallDir.ini
File Config.ini
Map CustomSkins
Map REPLAYDATA
Map UserData > + submappen, zie hieronder
>Submap CarSetups
>Submap ControlSet
>Submap LOG
>Submap Music
>Submap PitMenuPresets
>Submap ReplayTempFiles
>Submap Robert Saalmink
>Submap Screenshots
Dat ik niets vergeten ben dus.
Klopt :)
Martijn Mezger
12 februari 2009, 23:06
Ik heb de patch geinstalleerd, en alles staat nog steeds lekker in mijn Steam map, werkt goed als ik daar nieuwe skins en locations in zet.
Markie
13 februari 2009, 00:39
:angry:
Ik was er al bang voor.... moet het dus tijdelijk zonder MoTeC doen:blink:
Motec werkt bij mij gewoon (weer)
Even opnieuw de links naar de juiste folders in je Plr file zetten. Zo ziet die van mij eruit, let ook even op jouw usernaam ;)
Data Acquisition EXE="C:\Program Files\MoTeC\i2\1.0\MoTeC.exe"
Data Acquisition File="C:\Documents and Settings\ [usernaam] \Mijn documenten\SimBin\RACE 07 Install 2\USERDATA\\vehicledata.spt"
MoTeC LogFolder="E:\Program Files\Motec\logged data"
Bram Kocken
13 februari 2009, 08:37
Maar, toen jullie race07 startten, moesten jullie ook eerst een driver name invoeren dan?
Yep
Ik welk bestand staan mijn G25 instellingen, en waar moet ik dat neerzetten?
In de map ControlSets, daar stonden mijn profielen van de G25 :)
Robert Saalmink
13 februari 2009, 09:02
Hmm, moet ik die plr file ook nog aanpassen? Hij was immers niet automatisch verplaatst, welke wijzigingen maakt de patch aan de PLR file?
Martijn Mezger
13 februari 2009, 10:25
Gister mezelf vergrepen aan de F1 2006 mod, jezus dat is echt een andere dimensie qua rijden. Ik reed met 20 andere AI's op de baan, ze reden me overal zoek. Ik rem te vroeg, stuur te vroeg in, gas te laat kennelijk etc. Echt wennen.
Niels Draijer
13 februari 2009, 15:41
Motec werkt bij mij gewoon (weer)
Even opnieuw de links naar de juiste folders in je Plr file zetten. Zo ziet die van mij eruit, let ook even op jouw usernaam ;)
Data Acquisition EXE="C:Program FilesMoTeCi21.0MoTeC.exe"
Data Acquisition File="C:Documents and Settings [usernaam] Mijn documentenSimBinRACE 07 Install 2USERDATA\vehicledata.spt"
MoTeC LogFolder="E:Program FilesMoteclogged data"
Thanks maar mijn MoTeC heet TakaTec en werkt dus niet met bovenstaande instellingen. Jammer want je oplossing was wel mooi geweest:)
Marc Vos
13 februari 2009, 20:06
Hmm door die patch ben ik de carset kwijt. Deze zal ik dus moeten verplaatsen naar 'Mijn Documenten'
Robert Saalmink
14 februari 2009, 01:37
Ja, bij mij was er ook een hoop niet verplaatst (lees: bijna niets). Lijkt erop dat dat patchen niet helemaal soepel gaat.
Niels Draijer
15 februari 2009, 19:04
Thanks maar mijn MoTeC heet TakaTec en werkt dus niet met bovenstaande instellingen. Jammer want je oplossing was wel mooi geweest:)
Nieuwe versie uit die wel met de laatste versie werkt.
http://kurenai.main.jp/gtinfo/inf8/inf8.cgi
Sander Hogendoorn
27 februari 2009, 01:00
RDGTC Season Review by Tim Hogendoorn:
(Klik voor HD)
YouTube - RaceDepartment, RDGTC, 2008-2009
Markie
27 februari 2009, 01:23
RDGTC Season Review by Tim Hogendoorn:
Top video van je broer(tje) Sander :thumbup::thumbup:
Je kunt ook direct naar HD linken, even in dit geval &fmt=22 er achter plakken, meen ik ;)
Quizmaster
27 februari 2009, 08:56
Gaaf gedaan, het lijkt wel een promo filmpje :thumbup:
Bramzel
27 februari 2009, 09:04
Inderdaad een bijzonder gaaf gemaakt filmpje zeg, heel erg tof om te zien :thumbup1:
Mark van Zanten
27 februari 2009, 10:09
Supergaaf filmpje! Heb behoorlijk zitten genieten tijdens het kijken:thumbup1:
Neo-242
27 februari 2009, 11:20
Erg mooi gemaakt zeg, daar zullen wat uren in gekropen zijn!:blink:
Roy Visser
27 februari 2009, 11:57
very nice :thumbup:
Maik Peters
27 februari 2009, 11:57
Top werk is hier afgeleverd, mijn complimenten!
clipto
28 februari 2009, 08:22
Wauw, zo zie je ze niet vaak inderdaad.
Zitten nog wat hele kleine foutjes in, maar wel onwijs goed gedaan zeg!
Vooral na, wat was het 2.30 ofzo?, die overgang van gele naar zwarte auto in die bocht, die heb ik echt ff teruggespoeld zeg.
Onwijs tof gedaan!
Bram Kocken
28 februari 2009, 11:28
Die hele bocht is echt briljant gedaan, 1x zo'n transitie leuk... maar gewoon 2-3x. Echt heel vet
Ferroeni
28 februari 2009, 11:53
Superfilmpje! Echt gaaf om naar te kijken. Mijn complimenten aan Tim.
Maar deed Roy ook mee aan dit seizoen? Want ik zag daar zo'n Lizard Technologies auto rijden, op die R8 en die BMW M3 met dezelfde livery als Roy hebm had in de ZAC..
Roy Visser
28 februari 2009, 12:14
Superfilmpje! Echt gaaf om naar te kijken. Mijn complimenten aan Tim.
Maar deed Roy ook mee aan dit seizoen? Want ik zag daar zo'n Lizard Technologies auto rijden, op die R8 en die BMW M3 met dezelfde livery als Roy hebm had in de ZAC..
neen :)
Marko Hartikainen, Sander Hoogendoorn, Maik Peters, Mark Reynolds en Roy Visser zijn tot op heden de coureurs voor Lizard Racing. Sander en Marko waren actief in dat kampioenschap (volgens mij ook kampioen). Marko, Maik, Mark en Ik waren actief in Simchallenge (kampioen) en ik dan in de DRTCC (kampioen).
Lizard Racing bestaat uit mensen die op een of andere manier betrokken zijn met de makers van de Lizard Engine ;)
Sander Hogendoorn
1 maart 2009, 22:32
(volgens mij ook kampioen
Jeps :)
Ik kampioen in GTPro, Tim in GTSport :trophy:
LUDO-B
6 maart 2009, 16:22
Ik heb een vraagje.
Is het mogelijk dat je Motec i2 pro ook kan gebuiken tijdens het rijden op een 2de scherm maar wel op dezelfde pc?:innocent:
Zou misschien wel handig zijn zonder te alt tabben dan.:rolleyes:
En weet misschien iemand een goede downloadlink voor een handleidng van Motec?
Want deze werkt niet meer.:innocent:
http://forum.rscnet.org/showpost.php...53&postcount=3
Roy Visser
6 maart 2009, 17:12
ik weet niet precies welke je bedoelde Ludo, maar dit is wat ik voor je heb op mijn ftp:
GTR Engeneers Handbook (http://home.tiscali.nl/royvisser/Setup%20Stuff/GTR%20Engineers%20Handbook.rar)
GTR2 Analysis Sample (http://home.tiscali.nl/royvisser/Setup%20Stuff/GTR2%20Analysis%20Sample.zip)
Motec i2 Pro Beginners Guide (http://home.tiscali.nl/royvisser/Setup%20Stuff/GTR2%20MoTeC%20i2%20Pro%20Beginners%20Guide.rar)
Motec Beginners Guide Revised (http://home.tiscali.nl/royvisser/Setup%20Stuff/Motec%20Beginners%20Guide%20Revised.zip)
Motec Interpreter Configuration (http://home.tiscali.nl/royvisser/Setup%20Stuff/Motec%20Interpreter%20Configuration.zip)
hoop dat hetgene wat je zocht er tussen zit :)
LUDO-B
6 maart 2009, 17:55
Dank je wel Roy.
Hier kan ik mee verder, top.:thumbup:
Neo-242
8 maart 2009, 14:51
Weet iemand of GTR Evo op een fijne manier in Full HD te spelen is? Ik heb recent een Full HD monitor (resolutie 1920 x 1080), en in het 3D config programma van GTR Evo valt deze resolutie wel te selecteren, maar bij het spelen zijn de menu's en wagens allemaal uit proportie. Ik heb wel een 4:3 optie op de monitor, maar ik had gehoopt dat Evo deze resolutie wel zou ondersteunen...
Gerben vd Broek
8 maart 2009, 16:05
Ik zou niet weten waarom het niet werkt. Andere videokaar drivers al geprobeerd?. Ik speel zelf race07 normaal in de full hd resolutie en dat ziet er helemaal normaal uit (zeker nadat ik van de week heel even windows 4:3 reso nodig had om iets te testen, dat zag er in mijn ogen ineens vreemd uit).
Neo-242
8 maart 2009, 16:06
Zien de menu's er dan ook niet vervorm uit bij je?
Gerben vd Broek
8 maart 2009, 16:09
Er is mij niets opgevallen volgens mij. Maar ik ga het even testen nog.
Gerben vd Broek
8 maart 2009, 16:14
Wat me opvalt als 1280x1024 of 1920x1200 gebruik is dat bij de 1280 variant ik zwarte balken verticaal heb langs het menu, maar verder niets vervormd. Bij 1920 is menu gewoon beeldvullend en alles net zo scherp. Dus nee, geen vreemde dingen in mijn ogen.
Neo-242
8 maart 2009, 16:31
Bij mij is het scherm ook vullend, dat is het probleem niet, maar als je 1920 x 1080 speelt, en je zit bvb in het menu voor de wagenkeuze zijn alle cirkels geen cirkels, maar platgedruktje ovalen. Zo ook met de wagens, ze zijn uitgerokken, wielen zijn niet rond, maar ook ovaal, etc...
Sander Hogendoorn
8 maart 2009, 16:33
Is het alleen in de menu's, of ook ingame als je rijdt?
Roy Visser
8 maart 2009, 17:03
Bij mij is het scherm ook vullend, dat is het probleem niet, maar als je 1920 x 1080 speelt, en je zit bvb in het menu voor de wagenkeuze zijn alle cirkels geen cirkels, maar platgedruktje ovalen. Zo ook met de wagens, ze zijn uitgerokken, wielen zijn niet rond, maar ook ovaal, etc...
platte ovalen of recht opstaande smalle ovalen?
Stefan van Renselaar
8 maart 2009, 17:04
Als je een 4:3 zender op je tv in breedbeeld zet, dan zijn alle mensen toch ook dik???
Robert Saalmink
8 maart 2009, 17:44
Moet een driver probleem zijn, ik zou de nieuwste videokaart drivers er eens opzetten.
Neo-242
8 maart 2009, 17:51
Ik denk dat het inderdaad alleen de menu's zijn, ingame zag het er nu wel ok uit. De BMW logo's waren rond bvb. Het zijn in de menu's platte ovalen ;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.