View Full Version : Autosport filmpjes thread [Deel 3]
Bramzel
11 augustus 2008, 21:33
[overig]
Originele post: Pingguest
[spacer]
Wat is de bedoeling?
Je kunt hier een opname plaatsen van een willekeurig autosport moment.
[spacer]
http://i50.photobucket.com/albums/f339/Pingguest/1982-AustrianGrandPrix-Finish.jpg
[spacer]
Wat zijn de regels?
- Opnames mogen niet onsmakelijk of provocerend zijn.
- Opnames moeten autosport gerelateerd zijn.
[spacer]
Vorige deel
Autosport filmpjes thread [Deel 2] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=72221)
Autosport filmpjes thread [Deel 1] (Helaas verloren gegaan op het oude Gamer forum)
Enjoy!
F1-gast
9 oktober 2008, 20:46
YouTube - Rally spectator wins lottery ¿?
Deze meneer heeft echt een geluks dag
YouTube - Raul Boesel vs Chico Serra fight
Raul Boesel en Chico Serra die elkaar te lijf gaan tijdens een f1 race.
Ellu
9 oktober 2008, 23:48
YouTube - Rally spectator wins lottery ¿? (http://www.youtube.com/watch?v=-2j0ovrJ-p8&feature=related)
Deze meneer heeft echt een geluks dag
YouTube - Raul Boesel vs Chico Serra fight (http://www.youtube.com/watch?v=Zlpmj9XAn1k&feature=related)
Raul Boesel en Chico Serra die elkaar te lijf gaan tijdens een f1 race.
Tijdens welke race?:innocent: Zeker weten?;)
F1-gast
10 oktober 2008, 07:23
Tijdens welke race weet ik niet.
En volgens mij wel want ze hebben allebei formule 1 gereden zonder succes.
Face the Slayer
10 oktober 2008, 14:50
Was tijdens de trainingen van de GP van Canada in '82, want Chico Serra wist zich niet eens te kwalificeren voor de race.
Sander Hogendoorn
14 oktober 2008, 14:54
Even wat klassieke BTCC beelden (staat ook in de WTCC thread, maar vooruit ;))
YouTube - BTCC 1998 Silverstone round 25 partie 1
YouTube - BTCC 1998 Silverstone round 25 partie 2
Stancke
14 oktober 2008, 16:29
*gaat spontaan op zoek naar DVD's van BTCC*
Robert Saalmink
14 oktober 2008, 16:59
Jah, dat waren tijden. Ik probeerde er altijd wat van mee te pikken op de BBC geloof ik. Ik kan me ook nog herinneren dat Volvo met die 850 estate ging rijden. Wie dat bedacht heeft.......
joostingh
14 oktober 2008, 17:04
Jah, dat waren tijden. Ik probeerde er altijd wat van mee te pikken op de BBC geloof ik. Ik kan me ook nog herinneren dat Volvo met die 850 estate ging rijden. Wie dat bedacht heeft.......
Vond ik wel een gave actie trouwens, ze hebben er wel veel reclame door gekregen... ze dachten gewoon dat die Zweden gek waren :D
Stancke
14 oktober 2008, 17:32
Nergens links te vinden van 1 van de season reviews van BTCC...
Anyone? PM me
Kim Van Der Stichelen
15 oktober 2008, 13:20
YouTube - Rally Trip in't West-Vloams
geniale copiloot :thumbup:
- Links 30 binnen voor die bomen.
- Welke bomen?
mist de bocht en rijdt een akker in :lol:
Bram Kocken
15 oktober 2008, 13:33
Verstoa dr gin klap van! :lol:
joostingh
15 oktober 2008, 13:38
een copiloot met een spraakgebrek... man ik kan er echt niets van maken.
En een coureur die niet echt met het gas om kan gaan... :D maar die van de bomen was grappig.
bobskink
15 oktober 2008, 14:11
Ja, voor de Nederlanders is dit inderdaad moeilijk te verstaan (niet alle Belgen spreken zo hoor). Maar je merkt echt wel hoe belangrijk een copiloot is. Leuk filmpje.
Stancke
15 oktober 2008, 18:44
West-Vlaanderen:thumbup:
Neo-242
15 oktober 2008, 21:08
Zalig!!
TREKN JEAN MARC TREKN, ja schunne! Godverdomme! Op de guzze, afong!!
Bramzel
16 oktober 2008, 09:47
FIA GT op Nogaro, een samenvatting:
FIA GT 08: Nogaro - Brightcove
Timmie
16 oktober 2008, 20:06
Hoewel ik geen fan van hem ben, toch een mooi filmpje over Hamilton:)
YouTube - LEWIS HAMILTON - Karting (wins from the back!)
JossNL
18 oktober 2008, 22:11
Verschikkelijke crash vanmiddag in de WSR (geen gewonden)
YouTube - Accidente 'Marco Bonanomi' World Series by Renault
Bramzel
18 oktober 2008, 22:15
Holy crap zeg, dat had heel lelijk af kunnen lopen!
Jeroen Ursem
18 oktober 2008, 22:21
buitenkant paal is dus niet altijd een voetbalterm.. damn, die had nog best geluk :blink:
Stefan van Renselaar
18 oktober 2008, 22:23
Hij heeft ontzettend geluk met die betonne paal die daar staat :blink:
Wel ziet het beeld er uit alsof het uit 1986 komt :huh1:
Jeroen Ursem
18 oktober 2008, 22:32
Nee joh, Red Devil bestaat pas vanaf 1995 ;)
Stancke
18 oktober 2008, 22:33
Als rijder moet het toch wel beangstigend zijn om ondersteboven over de grond te slieren...
Bram Van Der Stichelen
18 oktober 2008, 22:35
Holy crap zeg, dat had heel lelijk af kunnen lopen!
Mijn hart stond even stil toen ik zag dat hij die paal raakte. Ongeloofelijk zeg :blink:
Mark van Zanten
19 oktober 2008, 11:53
Holy shit, dat is een flink klap zeg:surrender: Gelukkig dat ie er zonder verwondingen uit is gekomen:)
Pingguest
19 oktober 2008, 15:55
Hier twee video's die m.i. aantonen dat bijtanken gedurende de race verboden moet worden.
De Grand Prix van Brazilië 1983
De Grand Prix van Duitsland 1994
Peter
19 oktober 2008, 16:55
puur op basis van veiligheid dus? vind ik een beetje achterhaald argument, ik weet het niet zeker maar volgens mij is het incident met Verstappen ook het laatste geweest met serieuze problemen? Er zal vast nog wel eens benzine uit de slang gespoten zijn maar tanken an sich is nu echt niet meer gevaarlijk...
Dan kan ik ook zeggen dat we alle vangrails om een circuit moeten verwijderen en alleen nog maar circuits moeten gebruiken met ellenlange uitloopstroken en asfalt naast de baan, want er zijn in het verleden vaak zat coureurs gewond geraakt bij een flinke crash.. en een stuk recenter dan Verstappen in 94...
En geen stewards meer naast de baan want die lopen ook risico, alles lekker electronisch doen....
soms heb ik het idee dat mensen vergeten dat autosport bepaalde risico's met zich meebrengt.. het is de taak van de FIA (en de teams) om deze zo klein mogelijk te houden maar ze zullen er altijd blijven... Niemand vindt het leuk als er een gewonde of nog erger een dode in de autosport te betreuren valt maar er zijn binnen de sport een aantal zaken die veel gevaarlijker zijn dan benzine tanken...
Face the Slayer
19 oktober 2008, 17:17
Ik zie ook graag de tankstops verdwijnen in de F1, niet zozeer omwille van de veiligheid, maar meer om het feit dat tankstops in de endurance races horen en niet in een klasse als de F1.
Stefan van Renselaar
19 oktober 2008, 17:28
Zonder tankstops is de snelste in de kwalificatie ook de echte snelste ;)
Pingguest
19 oktober 2008, 17:36
puur op basis van veiligheid dus? vind ik een beetje achterhaald argument, ik weet het niet zeker maar volgens mij is het incident met Verstappen ook het laatste geweest met serieuze problemen? Er zal vast nog wel eens benzine uit de slang gespoten zijn maar tanken an sich is nu echt niet meer gevaarlijk...
Nee, het incident met Verstappen is niet het laatste geweest. Het incident met Verstappen was slechts de eerste sinds de herintroductie van bijtanken in 1994.
Autosport brengt gevaar met zich mee. De vragen die wij echter moeten beantwoorden zijn in hoeverre de sport gevaarlijk mag zijn en voor het meeste gevaar moet gelden. In ieder geval ben ik van mening dat voornamelijk de coureur aan het gevaar blootgesteld dienen te worden en niet de monteurs die doorgaans slechts een half minuut per race in actie komen.
Overigens wil ik iedereen verzoeken om, als we doorgaan met deze interessante discussie, door te gaan in de 'Autosport & Techniek Thread' (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=72&page=2).
Niels Draijer
19 oktober 2008, 22:06
Hier twee video's die m.i. aantonen dat bijtanken gedurende de race verboden moet worden.
Wat een onzin! Op basis van gebeurtenissen die jaren geleden zijn gebeurd moet ze verboden worden? Overigens wordt het eerste vuurtje zeer snel geblust dus eigenlijk vormde dat geen gevaar.
Het is toch juist machtig om te zien hoe snel er kan worden getankd inclusief een bandenwissel. Strategie telt hierbij ook mee.
Gewoon houden zo. De Formule 1 wordt steeds meer en meer verstikt in (domme) regels.
Overigens wil ik iedereen verzoeken om, als we doorgaan met deze interessante discussie, door te gaan in de 'Autosport & Techniek Thread' (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=72&page=2).
Was net te laat :)
bobskink
20 oktober 2008, 17:07
Bijtanken valt toch mee tegenwoordig. Ik vond die brandjes bij de Indycars altijd plezant om te zien, hoe ze daar wegrennen terwijl ze in de fik staan, alleen zag je de vlammen niet want Kerosine zie je niet branden, het was alsof ze een mislukte Michael Jackson imitatie deden.
Kim Van Der Stichelen
20 oktober 2008, 18:07
Bijtanken valt toch mee tegenwoordig. Ik vond die brandjes bij de Indycars altijd plezant om te zien, hoe ze daar wegrennen terwijl ze in de fik staan, alleen zag je de vlammen niet want Kerosine zie je niet branden, het was alsof ze een mislukte Michael Jackson imitatie deden.
Methanol bedoel je vast ;)
Bram Kocken
20 oktober 2008, 18:25
Kerosine stoppen ze in vliegtuigen ;)
bobskink
20 oktober 2008, 19:58
Kerosine stoppen ze in vliegtuigen ;) en tijdens de jaren '90 ook in Indy Car wagens.
Bramzel
20 oktober 2008, 21:30
en tijdens de jaren '90 ook in Indy Car wagens.
Dat was geen kerosine, maar methanol.
Verder zoals Pingguest al zei mag de brandstof/pitstop discussie worden vervolgd in de Techniek-thread:
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=72&page=2
Pingguest
22 oktober 2008, 21:14
Imola 1992
Hier een crash van Riccardo Patrese in de Tamburello. Deze had ik nog nooit gezien.
Darthwillie
22 oktober 2008, 21:27
ik heb hem wel eens gezien maar eigenlijk nooit gerealiseerd dat dit maar 2 jaar voor Senna was :blink:
Het jaar daarvoor is Alboreto daar ook al heel zwaar gecrasht
Pingguest
23 oktober 2008, 14:37
Het is eigenlijk eeuwig zonde dat het talent van Montoya verspeelt is.
Juan Pabo Montoya driving to Pole Position at Detroit (1999)
Bramzel
23 oktober 2008, 15:04
Het is eigenlijk eeuwig zonde dat het talent van Montoya verspeelt is.
Je bedoelt 'dat Montoya zijn talent verspeeld heeft'? ;) Die kerel heeft toch meer dan genoeg kansen gehad.
Pingguest
23 oktober 2008, 15:28
Je bedoelt 'dat Montoya zijn talent verspeeld heeft'? ;) Die kerel heeft toch meer dan genoeg kansen gehad.
Klopt, Montoya was te inconsistent. Ik mag hem ook niet. Maar de huidige stand van de Formule 1 heeft wel ertoe bijgedragen dat zijn talent voor de sport verloren is gegaan.
Pingguest
23 oktober 2008, 19:23
Hier een filmpje waarin BBC Grand Prix aandacht besteed aan het dodelijk verongelukken van Gilles Villeneuve.
Waarschuwing: Deze reportage bevat beelden van een dodelijk ongeluk.YouTube - BBC Grand Prix remembers Gilles Villeneuve
Waarschuwing: Deze reportage bevat beelden van een dodelijk ongeluk.
Pingguest
23 oktober 2008, 19:33
Nog twee video's uit mijn archieven. In deze filmpjes wordt een voorbeschouwing gegeven op het seizoen 1983.
YouTube - 1983 BBC's season preview (part 1/2)
YouTube - 1983 BBC's season preview (part 2/2)
Kim Van Der Stichelen
23 oktober 2008, 22:00
De mooiste racewagen die ook ooit aan het werk gezien heb:
YouTube - Onboard Aufnahmen - BMW M3 GTR V8 - GS Motorsport - Belcar -
Alleen jammer dat hij zo aan z'n einde kwam:
YouTube - Crash Belcar Blanchimont
(Ik weet dat hij opgelapt was, en hij rijdt nu alweer rond, maar het is een schim van wat hij ooit was helaas :( )
Roy Visser
25 oktober 2008, 00:51
soort van autosport, Time Attack Impreza
ongelovelijk vet gebalanseerde wagen
http://videos.streetfire.net/video/TIMEATTACK-SUBARU-850HP_193091.htm
en wat een coureur!
Robert Saalmink
25 oktober 2008, 14:39
Ziet er lekker uit, volgens mij zit die gast continu met een enorme smile achter het stuur van die wagen.
Pingguest
25 oktober 2008, 17:12
Een filmpje van de laatste ronde van de Duitse Grand Prix in 1992. Anno 2008 zou Ayrton Senna gediskwalificeerd worden.
YouTube - Riccardo Patrese tries to pass Ayrton Senna but... (1992)
Mathijs
25 oktober 2008, 17:33
Een filmpje van de laatste ronde van de Duitse Grand Prix in 1992. Anno 2008 zou Ayrton Senna gediskwalificeerd worden.
YouTube - Riccardo Patrese tries to pass Ayrton Senna but... (1992) (http://www.youtube.com/watch?v=JxgdtCJ4VIw)Op het rechte stuk opweg naar de laatste chicane is Ayrton wel erg aan het blokken door steeds van zijn lijn af te wijken, maar bij het ingaan van stadion doet Senna toch niets fout? Patrese zit daar gewoon fout. door zelf tehard over het stof te rijden en te spinnen. Snap zeker je vergelijking met 2008 niet.
Pingguest
25 oktober 2008, 17:47
Senna zou anno 2008 aangepakt worden i.v.m. zijn gedrag bij de chicane. Goed te zien is hoe de moraal is veranderd sinds die tijd.
Sander Hogendoorn
25 oktober 2008, 18:00
Dit soort acties zijn de laatste maanden toch genoeg voorgekomen zonder straf? (terecht) Kimi op Massa in Spa, Hamilton in monza bij Glock, Webber bij Massa in Japan.. etc.
Senna zou anno 2008 aangepakt worden i.v.m. zijn gedrag bij de chicane. Goed te zien is hoe de moraal is veranderd sinds die tijd.
Darthwillie
25 oktober 2008, 18:07
Je mag maar 1 keer van lijn wisselen, dat doet Senna vaker in dit clipje. hij zou dus idd bestraft worden tegenwoordig.
Sander Hogendoorn
25 oktober 2008, 18:09
Oh dat wordt er bedoelt, ja dan heeft Pingguest gelijk ;)
Pingguest
26 oktober 2008, 12:22
Oh dat wordt er bedoelt, ja dan heeft Pingguest gelijk ;)
Pingguest heeft altijd gelijk.:laugh:
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat de Formule 1 zou moeten nadenken over de recente ontwikkelingen op dit gebied. Ik vind dat de FIA minder bestraffend moet optreden. Laten coureur elkaar onderling maar de pan uitvegen tijdens de briefing of bijeenkomsten van de GPDA. Zolang men elkaar niet opzettelijk van de baan rijdt of elkaar in gevaar brengt, dient de FIA m.i. niet bestraffend op te treden.
Bramzel
26 oktober 2008, 12:31
Zolang men elkaar niet opzettelijk van de baan rijdt of elkaar in gevaar brengt, dient de FIA m.i. niet bestraffend op te treden.
Das juist het kromme, als dit wél het geval is doet de FIA er helemaal niks aan. Ze bestraffen onschuldige kleine zaken, maar echte grove zaken pakken ze niet aan. Hamilton die iets te enthousiast een 1e bocht induikt op Fuji bestraffen ze, maar Hamilton die heel arrogant een Timo Glock het gras op drukt in Monza laten ze zijn gang gaan. Maar ja, da's de consequentheid van de FIA, of meer het gebrek daaraan. Als ze na dit seizoen zelf niet inzien dat de procedures en protocollen volledig omgegooid moeten worden dan kunnen ze de tent beter opdoeken.
Darthwillie
26 oktober 2008, 12:43
De FIA fouten inzien :innocent: :lol:
De niet te vaak van lijn wisselen regel is ingevoerd omdat de wagens steeds veiliger werden. Vroegah waagden coureurs dat blokken niet omdat de wagens niet veilig genoeg waren, contact kon resulteren in een crash waarbij de rijder gewond raakte.
Verdedigen zoals Senna hier doet heeft voor mij weinig met racen te maken, en de 1 keer van lijn switchen vind ik prima. Helaas heeft de FIA veel te laat ingegrepen toen de hufterigheid in het racen begon te kruipen en respect verdween.
Robert Saalmink
26 oktober 2008, 13:37
1x afwijken = 1x afwijken. Als je gaat zigzaggen dan zou dat bestraft moeten worden. Senna zocht hier de grens op, maar ik heb ze erger gezien.
Volgens mij was ik bij die race aanwezig trouwens, ik weet alleen niet zeker meer of dat 1992 was :blush:
GTE
26 oktober 2008, 13:48
Volgens mij was ik bij die race aanwezig trouwens
Yes sir. Mijn eerste GP, jouw tweede.
Pingguest
26 oktober 2008, 17:28
De FIA fouten inzien :innocent: :lol:
De niet te vaak van lijn wisselen regel is ingevoerd omdat de wagens steeds veiliger werden. Vroegah waagden coureurs dat blokken niet omdat de wagens niet veilig genoeg waren, contact kon resulteren in een crash waarbij de rijder gewond raakte.
Verdedigen zoals Senna hier doet heeft voor mij weinig met racen te maken, en de 1 keer van lijn switchen vind ik prima. Helaas heeft de FIA veel te laat ingegrepen toen de hufterigheid in het racen begon te kruipen en respect verdween.
Coureurs horen te racen. Wanneer we het gedrag van coureurs te ver en zelfs getalmatig aan banden gaan leggen, blijft er weinig te racen over. Wanneer coureurs zich immoreel willen gedragen op de baan, moeten ze dat kunnen. Laten de coureurs het maar zelf onderling uitvechten. Zolang niemand concreet in gevaar wordt gebracht moet de FIA in principe niet ingrijpen. Alleen excessen moeten eventueel tegengegaan worden.
Darthwillie
26 oktober 2008, 18:28
Coureurs horen te racen. Wanneer we het gedrag van coureurs te ver en zelfs getalmatig aan banden gaan leggen, blijft er weinig te racen over. Wanneer coureurs zich immoreel willen gedragen op de baan, moeten ze dat kunnen. Laten de coureurs het maar zelf onderling uitvechten. Zolang niemand concreet in gevaar wordt gebracht moet de FIA in principe niet ingrijpen. Alleen excessen moeten eventueel tegengegaan worden.
Racen kan ook correct, als er op tijd ingegrepen wordt zullen coureurs daar naar gedragen.
Leuk filmpje over een jonge Hamilton
http://www.youtube.com/watch?v=DDjRdi5zv-w
cookie
26 oktober 2008, 19:06
3 heftige crashes vanuit Hockenheim dit weekend
YouTube - Heiko Hammel Flips Seat Leon Supercopa 2008 Hockenheim
YouTube - Formula 3 Euroseries at Hockenheim 2008 Race 2 James Jakes Huge Crash
YouTube - Formula 3 Euroseries at Hockenheim 2008 Brendon Hartley Flip
waren er meer maar die kon ik nog niet vinden op youtube
Pingguest
26 oktober 2008, 19:28
Racen kan ook correct, als er op tijd ingegrepen wordt zullen coureurs daar naar gedragen.
Uit het feit dat men ook correct kan racen, volgt m.i. geen norm dat men het ook moet doen. Althans, niet dat de FIA deze norm strict moet handhaven.
Tim Wijen
30 oktober 2008, 14:27
Ik kwam prachtig beeldmateriaal van Ayrton Senna tegen op de site van darcyf1. Het gaat hierbij om amateur beelden van een test op Paul Ricard. Enkele weken later zou hij helaas dodelijk verongelukken.
YouTube - Exclusive Footage: Ayrton Senna Testing At Paul Ricard 1994
bobskink
30 oktober 2008, 20:42
leuke beelden, en het valt me nu terug op hoe cool die helm is met die Williams livery, zonde dat we hem niet meer hebben zien rijden, puur visueel had het seizoen 1994 er veel mooier uitgezien.
Pingguest
30 oktober 2008, 21:25
Mooie beelden inderdaad. Deze had ik al eerder gezien. Formule 1 in haar volle puurheid.
RSRoy
31 oktober 2008, 14:28
Ik heb even een stukje geknip uit een DVD wat ik heb over de Ford Sierra. In dit filmpje wordt ex BTCC coureur Tim Harvey weer in contact gebracht met zijn oude ongerestaureerde Ford Sierra RS500. Hij legt wat uit over de auto en gaat er ook weer mee het circuit op. Er zitten een paar leuke quotes in van Tim zoals bijvoorbeeld zijn huidige visie op de toerwagens: "the 2 litre shoppingcar formula" en over hoe een racewagen hoort te zijn: "more power then grip".
YouTube - Tim Harvey testing a Ford Sierra RS500 touringcar
Het is alleen jammer dat de audio op youtube niet synchroon loopt terwijl dit in mijn avi bestand wel is.
Kim Van Der Stichelen
31 oktober 2008, 19:09
Er zijn toch amateurbeelden gemaakt van de brandende C6R tijdens de 24u van Spa, waar een groepje drnl'ers stond op te kijken.
YouTube - Burning Corvette C6R @ Total 24h of Spa in the night FIA-GT
http://users.skynet.be/bk368139/12.jpg
W@llierossi
1 november 2008, 16:42
Grappig om te zien dat er na al die maanden eindelijk een filmpje naar boven komt.. :thumbup:
Leuk om ook bewegende beelden te hebben...
DaMaster
1 november 2008, 19:11
Er is niets zo charmant, als een uitslaande brand :p
Bram Van Der Stichelen
1 november 2008, 22:51
Grappig om te zien dat er na al die maanden eindelijk een filmpje naar boven komt.. :thumbup:
Leuk om ook bewegende beelden te hebben...
het filmpje staat er nochtans al van 4 augustus :p
Sander Hogendoorn
1 november 2008, 23:49
Even een klassieker :D
YouTube - F1 Enrique Bernoldi vs David Coulthard GP Monaco 2001
Dennis
3 november 2008, 09:35
Er is niets zo charmant, als een uitslaande brand :p
Die had zo van Herman Finkers kunnen komen (of is ie dat stiekem ook)
Bramzel
3 november 2008, 10:09
Even een klassieker :D
YouTube - F1 Enrique Bernoldi vs David Coulthard GP Monaco 2001 (http://www.youtube.com/watch?v=UZWPBNVZKdc)
Enrique Bernoldi - Inspiring slow people since 2003 :D
Die had zo van Herman Finkers kunnen komen (of is ie dat stiekem ook)
Bijna, die had: "Er is niets zo charmant, als een tegeltje aan de wand" ;)
Joost van den Heuvel
3 november 2008, 16:04
Nog een filmpje van Spa (zonder de brand)
FIA GT Spa Montage on Vimeo
DaMaster
3 november 2008, 22:14
Bijna, die had: "Er is niets zo charmant, als een tegeltje aan de wand" ;)
Bijna, die had: "Er is niets zo charmant, als een spreuk aan de wand" ;)
Tim Wijen
3 november 2008, 22:24
FIA GT Spa Montage on Vimeo (http://www.vimeo.com/1977759)
Wow wat gaaf! :thumbup:
Bramzel
3 november 2008, 22:31
Sodeknetter wat een filmpje zeg :w00t: Waanzinnig, echt hele gave beelden.
Robert Saalmink
3 november 2008, 22:38
Netjes :)
Sander Hogendoorn
8 november 2008, 11:54
Alle jaarclips van 2000 t/m 2008 op een rijtje :)
http://www.valkie.nl/index.php?option=com_myblog&show=Jaaroverzichten-F1..html&Itemid=574
Dennis
8 november 2008, 16:38
Vette shit hoor. Gave muziek ook er onder :thumbup:
Daniël
8 november 2008, 16:52
Echt schitterend inderdaad!
Kim Van Der Stichelen
8 november 2008, 20:51
Eerste code 60 vandaag tijdens de 10u van Spa met dank aan Kenneth Heyer die de Prospeed Porsche hard in de muur zet.
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid155905698?bclid=155898705&bctid=1907557262
Darthwillie
8 november 2008, 20:52
leuk reclamefilmpje
http://uk.youtube.com/watch?v=ZWII8qm_1aE
Neo-242
8 november 2008, 22:04
Hahaha, erg leuk gedaan!:thumbup:
Joost van den Heuvel
9 november 2008, 02:08
Haha.. vet!!!
RSRoy
11 november 2008, 17:38
Ziekelijk snelle Lotus, Donkervoort of wat dan ook. Aan te raden om het filmpje in betere kwaliteit te kijken:
YouTube - Dax Rush at Brands Hatch
Bram Kocken
11 november 2008, 18:01
Vervelend lijkt me dat, al dat verkeer onderweg :)
Ralffoxx
11 november 2008, 19:32
Ziekelijk snelle Lotus, Donkervoort of wat dan ook. Aan te raden om het filmpje in betere kwaliteit te kijken:
YouTube - Dax Rush at Brands Hatch (http://uk.youtube.com/watch?v=H1uSzccAW6k)
Jammer dat ze dan alleen het Indy gedeelte hebben opengesteld. Had hem wel op de volledige versie willen zien crossen...
Neo-242
11 november 2008, 20:17
Vind ik ook, zo'n wagen zou ik graag onboard voluit zien gaan op Spa ofzo:thumbup:
Robert Saalmink
11 november 2008, 21:03
Aan te raden om het filmpje in betere kwaliteit te kijken:
En waar/hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? :)
Daniël
11 november 2008, 21:15
Op het filmpje klikken zodat een nieuw tabblad of venster opent met het originele filmpje op YouTube en dan op "High Quality" of "Hoge Kwaliteit" klikken, rechtsonder het afspeelschermpje van het filmpje.
Neo-242
11 november 2008, 21:26
Het is trouwens een Dax Rush, met hayabusa 1300cc motor, uitgebreid met een turbo van een benetton 1980 F1 (althans volgens de beschrijving).
Caterham, Donkervoort, Lotus Super Seven kende ik allemaal, Dax Rush niet.
Zoiets dus:
http://www.daxbenelux.com/rushmain.jpg
Filmpje op de Ring:
YouTube - Turbo'd Hyabusa Dax Rush on Nurburgring
Stefan van Renselaar
11 november 2008, 21:51
Wat moet je met die opgevoerde kart :+ :P???
Die Porsche staat gewoon stil bij het optrekken :P
Roy Visser
13 november 2008, 14:49
heilige poep!
http://video.kenblockracing.com/flash/player/index.php?vendor_id=204&video_id=9183
Sander Hogendoorn
13 november 2008, 15:06
Wow :drool:
Marc Vos
13 november 2008, 15:27
Dat was echt een heel vet filmpje :cool:
Mark van Zanten
13 november 2008, 15:31
holy shit:surrender: prachtig om te zien zeg!:thumbup:
Daniël
13 november 2008, 15:42
Ongelooflijk! Erg vet.
CuqeBaqer
13 november 2008, 20:02
Awesome zonde van zn achterbumpert.
Robert Saalmink
13 november 2008, 21:39
Zooow, ik heb met open bek zitten kijken! Wat een wagenbeheersing!!
Joost van den Heuvel
17 november 2008, 13:50
Onwaarschijnlijk gewoon... :surrender:
En die gast op die Segway heeft ballen. :laugh:
Sander Hogendoorn
25 november 2008, 22:46
YouTube - Super Touring Volvo S40 back on track again
Bramzel
27 november 2008, 11:34
Op http://gt1live.tv/ staat een hele gave onboard compilatie van de FIAGT sessies op het nu al legendarische circuit van San Luis in Argentinie.
RSRoy
27 november 2008, 11:46
Die supertouringcars mogen van mij ook wel een 2e leven krijgen. Wat een geweldige klasse was dat. Jammer dat de kosten zo hoog opliepen :(
Bramzel
27 november 2008, 12:05
Die supertouringcars mogen van mij ook wel een 2e leven krijgen. Wat een geweldige klasse was dat. Jammer dat de kosten zo hoog opliepen :(
Het stomme is, ze hadden ook heel makkelijk een 2e leven kunnen krijgen. Met enkele kleine aanpassingen in het reglement, met name op het gebied van de aerodynamica en de wielophaningingen, hadden de kosten weer drastisch omlaag gehaald kunnen worden. Want het blijft een briljant format.
Volgend jaar op 24/25/26 July tijdens de 2009 Silverstone Classic zal er een David Leslie Trophy gehouden worden, een Memorial Race voor Supertourers. Er schijnt enorm veel animo voor te zijn, men verwacht zelfs meer dan 30 oude Supertourers aan de start. Hier meer info:
http://www.supertouringregister.com/Silverstone09.php
Ik weet dat ik dat weekend in iedergeval in Engeland zit!
RSRoy
27 november 2008, 18:40
Zo heey, er staan nog flink wat auto's geregistreerd op die site. Zie ook dat het op MotorsTV uitgezonden gaat worden, dat wordt weer leuk kijk plezier :D
Bramzel
29 november 2008, 13:24
Geile promo's kan je wel overlaten aan Audi, ze hebben er nu weer eentje gemaakt voor de Audi R8 LMS:
YouTube - Audi R8 LMS
Pingguest
29 november 2008, 14:06
Het stomme is, ze hadden ook heel makkelijk een 2e leven kunnen krijgen. Met enkele kleine aanpassingen in het reglement, met name op het gebied van de aerodynamica en de wielophaningingen, hadden de kosten weer drastisch omlaag gehaald kunnen worden.
Tot zover ik weet waren de teams veel geld kwijt om de grotere racewielen te kunnen gebruiken. Maar hoe het precies zat en ook met de aërodynamica, kan ik niet meer voor de geest halen. Wat waren precies de problemen?
Bramzel
29 november 2008, 14:17
Weet ik ook niet precies, maar die wielen zouden geen problemen moeten opleveren, die kosten maar een schijntje op het totaalbudget.
Robert Saalmink
29 november 2008, 15:57
Fraaie promo inderdaad. Het maakt de R8 geen mooiere auto, maar toch :) Ik lees trouwens verschillende benamingen voor de auto, R8 GT3 en R8 LMS (zoals in het filmpje).
Bramzel
29 november 2008, 16:50
R8 LMS is de officiele benaming.
Flyer
1 december 2008, 09:09
Ja mooi filmpje van de R8 LMS. Hij is er volgens sommige mensen misschien niet mooier op geworden, maar reken maar dat het 'ding' gaat als de brandweer als Audi Sport, Abt en ene Frank Biela zich er mee bezig houden.
Ben benieuwd wie er een gaat aanschaffen en wie we achter het stuur gaan zien van de R8 LMS.
Kim Van Der Stichelen
2 december 2008, 17:13
Geen autosport (niet de hele clips tenminste), maar 2 geniale reclames van Honda :)
YouTube - Honda Impossible Dream
YouTube - best honda commercial ever!
Darthwillie
6 december 2008, 12:25
een van de zwaarste DTM crashes die ik gezien heb
http://www.youtube.com/watch?v=uQZABOiXYYQ&NR=1
Roy Visser
6 december 2008, 12:42
die heb ik nog "live" gezien :)
Calibra DTM nog steeds een van de mooiste dtm-ers ooit :)
TheRealms
6 december 2008, 13:59
Wow.... dies best heftig :D
RSRoy
8 december 2008, 12:10
Sodeju zeg, deze had ik nog nooit gezien.
Deze van een paar jaar eerder mag er ook zijn trouwens. Met ruim 200 frontaal tegen een stilstaande auto:
YouTube - Armin Hahne Klaus Ludwig crash '89 DTM
Sander Hogendoorn
8 december 2008, 13:14
Rally crash van afgelopen zaterdag met slechte afloop :(
YouTube - Fatal Rally Accident - Czech Rep, Prague - 6.12.2008
Bram Kocken
8 december 2008, 14:15
Djezus.. dat laatste filmpje ziet er dan niet eens zo schokkend uit, in vergelijking met die 2 ervoor.. :S
Tim Wijen
8 december 2008, 15:25
Rally crash van afgelopen zaterdag met slechte afloop :(
Oef, dat is een vervelende klapper :huh1:
Ik zit echter met 1 vraag: Voor wie had het een slechte afloop, de toeschouwers of de rijders?
Stefan Kollee
8 december 2008, 16:23
De rijder: David Purley.
Bram Van Der Stichelen
8 december 2008, 16:37
De rijder: David Purley.
wat? David Purley was een F1 rijder, en is ondertussen al meer dan 23 jaar dood. Van waar jij die naam haalt is me een raadsel :)
De slachtoffers zijn allemaal toeschouwers. Rijder en copiloot zijn beiden ongedeerd.
Niels Draijer
8 december 2008, 18:41
wat? David Purley was een F1 rijder, en is ondertussen al meer dan 23 jaar dood. Van waar jij die naam haalt is me een raadsel :)
De slachtoffers zijn allemaal toeschouwers. Rijder en copiloot zijn beiden ongedeerd.
Tekst bij het filmpje (nee, ik heb dit brakke engels niet geschreven)
Today (6.12.2008) at 7:52 happened this horrific accident. British Co-pilot (Craig Perry) and Polish driver (Leszek Kuzaj) spun on wet road and hit pillar, they was reverb into spectators. They hit 6 spectators. Polish (Kuzej's friend) spectator died, and now (15:00) 1 man died:( and 3 spectators are seriously injured (also 8th years old girl) and 1 spectator walked away after this accident. Car was Peugeot 307 WRC. People were on prohibited area. Driver is innocent.
Marc Vos
8 december 2008, 18:43
Dat is helaas ook het gevaarlijke aan toeschouwer zijn bij rallywedstrijden. Want waar ga je staan? Bij de gevaarlijke spectaculaire bochten. En als zo'n auto dan doorschiet is er niks meer aan te doen.
Niels Draijer
8 december 2008, 18:46
Dat is helaas ook het gevaarlijke aan toeschouwer zijn bij rallywedstrijden. Want waar ga je staan? Bij de gevaarlijke spectaculaire bochten. En als zo'n auto dan doorschiet is er niks meer aan te doen.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je überhaupt aan de buitenkant van een bocht gaat staan. Het gaat te ver om te zeggen dat het hun eigen schuld is maar ik vind het absoluut niet superslim. Zeker niet als je bedenkt dat iemand een 8 jaar oud kindje mee had genomen...
Marc Vos
8 december 2008, 18:48
Nee tuurlijk is het niet slim. Maar het is wel een feit dat mensen in de spectaculairste bochten gaan staan.
Bramzel
8 december 2008, 19:16
People were on prohibited area.
Belangrijk detail. Als mensen gaan staan waar ze niet mogen staan zijn ze gewoon stom. Helaas hebben ze daar een hoge prijs voor moeten betalen. Laat dat voor iedereen hier in ieder geval een waarschuwing zijn, lintjes staan er niet voor niks.
Niels Draijer
8 december 2008, 19:26
Belangrijk detail. Als mensen gaan staan waar ze niet mogen staan zijn ze gewoon stom. Helaas hebben ze daar een hoge prijs voor moeten betalen. Laat dat voor iedereen hier in ieder geval een waarschuwing zijn, lintjes staan er niet voor niks.
Ik zag het staan dat ze in een prohibited area stonden. Aan de ene kant begrijp ik dat je als Petrolhead daar gaat staan. Wat ik niet snap is dat je daar gaat staan met een jong kindje! Maargoed, het blijft triest dat er mensen zijn omgekomen bij zo'n evenement. Dat wens ik niemand toe.
Bramzel
8 december 2008, 19:37
Aan de ene kant begrijp ik dat je als Petrolhead daar gaat staan. Wat ik niet snap is dat je daar gaat staan met een jong kindje!
Ik ben ook een Petrolhead, maar ik ben niet dom ;) In een rally in een buitenbocht staan is dom, elk normaal nadenkend persoon weet dat. Zeker als het zo'n snelle is als de bocht in dit filmpje. Dat je nog iemand meesleept in je eigen stommiteit is inderdaad nog walgelijker ja :(
Pingguest
9 december 2008, 09:49
Twee interessante filmpjes over CART.
YouTube - Dangerous Jobs - Need For Speed, CART at TMS
In dit filmpje gaat het over de fysieke krachten die op een coureur worden uitgevoerd tijdens het racen. Ingehaakt wordt onder meer op de afgestelde race op de Texas Motor Speedway in 2001.
YouTube - CART Fontana 2001 - Da Matta super pass
In 2001 voerde CART de zogenoemde Handford-vleugel in. Het bovenstaande filmpje bevat een fragment uit de race op Fontana uit dat jaar, de eerste race waarin de vleugel werd gebruikt. Duidelijk te zien is wat het voornaamste effect was op het racen.
Bram Kocken
9 december 2008, 11:06
Sorry, met die laatste zin ben je me kwijt... Wat is het effect dat van die Handford-vleugel?
Bramzel
9 december 2008, 11:10
Die vleugels werden ingevoerd om de snelheden omlaag te brengen door extra drag te creeeren. Bijwerking echter was dat je extreem goed kon slipstreamen.
Bram Kocken
9 december 2008, 12:21
Aah, duidelijk
Vandaar de inhaalactie buiten om :D
Pingguest
9 december 2008, 12:31
Aah, duidelijk
Vandaar de inhaalactie buiten om :D
Inderdaad, er was gewoon sprake van een katapult-effect.
bobskink
10 december 2008, 20:05
Alonso's laatste ronde in Spa:
YouTube - GP Spa 2008 Alsonso last lap
Hij haalt 4 piloten in, waarschijnlijk rijdt hij op beter banden enzo, maar toch cool om te zien, het is alsof hij GP4 speelt op rookie.
Stefan Kollee
10 december 2008, 21:14
Ja, iedereen reed op droogweerbanden en alleen Renault en BMW (uit mijn hoofd) waren naar binnen geweest om regenbanden te halen.
Darthwillie
10 december 2008, 21:23
alleen de BMW van Heidfeld, niet Kubica. Maar het blijft indrukwekkend en goed om te zien dat er teams zo slim zijn voor 1 rondje banden te wisselen.
Grappig ook dat niemand dit vreemd vond maar er wel gezeur was toen Hamilton exact hetzelfde deed bij Glock in de laatste ronde van de Braziliaanse gp :rolleyes:
Stefan Kollee
10 december 2008, 21:28
Dat was een G(l)ockje wat Toyota nam!
Tim Wijen
10 december 2008, 22:09
alleen de BMW van Heidfeld, niet Kubica. Maar het blijft indrukwekkend en goed om te zien dat er teams zo slim zijn voor 1 rondje banden te wisselen.
Grappig ook dat niemand dit vreemd vond maar er wel gezeur was toen Hamilton exact hetzelfde deed bij Glock in de laatste ronde van de Braziliaanse gp :rolleyes:
Eens!
Op de 2008 dvd staan mooie onboard beelden van Glock in de laatste ronde. Die wagen was gewoon niet meer te houden op droogweerbanden! Zelfs in de langzaamste bochten was het glibberen en glijden. Iedereen die denkt dat er opzet in het spel was zou de dvd eens moeten kijken :)
Kim Van Der Stichelen
12 december 2008, 18:36
De laatste ronde van de laatste race van het FIA GT kampioenschap dit jaar, op de geniale baan San Luis in Argentinië, waar Longin/Hezemans gaan uitmaken wie de race wint. Geniaal commentaar ook vind ik, het was een genot hun een volledig seizoen bezig te horen, stukken beter als wat ze op Sporza bij de F1 doen :)
YouTube - FIA GT 2008 last race final lap
Darthwillie
14 december 2008, 00:16
het FIA gala f1 review, me likes it
http://uk.youtube.com/watch?v=lCrJRgzTBCE
Face the Slayer
14 december 2008, 00:43
Live verslag GP van Nederland in 1979 op Zandvoort met Duits commentaar:
YouTube - 1979 Dutch Grand Prix - part 1/11
YouTube - 1979 Dutch Grand Prix - part 2/11
YouTube - 1979 Dutch Grand Prix - part 3/11
YouTube - 1979 Dutch Grand Prix - part 4/11
YouTube - 1979 Dutch Grand Prix - part 5/11
YouTube - 1979 Dutch Grand Prix - part 6/11
YouTube - 1979 Dutch Grand Prix - part 7/11
YouTube - 1979 Dutch Grand Prix - part 8/11
YouTube - 1979 Dutch Grand Prix - part 9/11
YouTube - 1979 Dutch Grand Prix - part 10/11
YouTube - 1979 Dutch Grand Prix - part 11/11
bobskink
14 december 2008, 15:06
De race of champions is nu:
http://live.freecaster.tv/roc/
Daniël
14 december 2008, 16:34
Super! \o/ Altijd leuk om te kijken. Leuk commentaar ook.
Maik Peters
14 december 2008, 17:18
Jah super vetjes hoor.. het was close race 2.. maar race 3 is gewonnen door M.schumacher... VS M.Ektröm (of spel ik het nu verkeerd?)
Duitsland heeft gewonnen! van Zweden.
edit:
Nations Cup.
Pingguest
14 december 2008, 17:36
Hier een fantastisch gevecht tussen twee rijders in een Formule Vee op het Indy-circuit van Brands Hatch.
YouTube - Formula Vee - Brands Hatch Festival '07 Race
Ik ben niet per se tegen vleugels en downforce in de Formule 1, maar wellicht dat de OWG hier eens naar moet kijken.
Deze auto's zijn uitgerust met een 1,3-liter motor van een Volkswagen Beetle. Deze levert ongeveer 90 tot 95 pk, het minimum gewicht is 460 kg. De auto's hebben kleine banden en geen aerodynamische grip. De rondetijden zijn indrukwekkend: tussen de 55 en 60 seconden wordt een ronde afgewerkt. Timo Scheider deed er het afgelopen seizoen iets meer dan 42 seconden over om tijdens de kwalificatie van het DTM op ditzelfde circuit Pole Position te halen.
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan deze auto's toch zo snel kunnen zijn? De DTM-auto's hebben downforce, relatief brede slicks, meer vermogen en ook een betere power/weight-ratio.
bobskink
14 december 2008, 18:22
15 seconden is toch een aanzienlijk verschil op zo'n korte track vind ik, en het probleem blijft trouwens hetzelfde als in de F1, inhalen lukt blijkbaar ook niet. Wat een laffe chauffeur in die groene wagen.
Roy Visser
14 december 2008, 18:54
Hier een fantastisch gevecht tussen twee rijders in een Formule Vee op het Indy-circuit van Brands Hatch.
YouTube - Formula Vee - Brands Hatch Festival '07 Race (http://www.youtube.com/watch?v=R8q2gLSvE0M&feature=related)
Ik ben niet per se tegen vleugels en downforce in de Formule 1, maar wellicht dat de OWG hier eens naar moet kijken.
Deze auto's zijn uitgerust met een 1,3-liter motor van een Volkswagen Beetle. Deze levert ongeveer 90 tot 95 pk, het minimum gewicht is 460 kg. De auto's hebben kleine banden en geen aerodynamische grip. De rondetijden zijn indrukwekkend: tussen de 55 en 60 seconden wordt een ronde afgewerkt. Timo Scheider deed er het afgelopen seizoen iets meer dan 42 seconden over om tijdens de kwalificatie van het DTM op ditzelfde circuit Pole Position te halen.
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan deze auto's toch zo snel kunnen zijn? De DTM-auto's hebben downforce, relatief brede slicks, meer vermogen en ook een betere power/weight-ratio.
15 seconden op zo'n kort circuit met relatief lage topsnelheden, vertaalt zich al snel tot een halve minuut op een "volwaardig" circuit. Dat is toch wel extreem veel. Als je kijkt naar het verschil tussen een S2000 wagen en een DTM, dat is al 7 seconden op BH Indy. (ronde tijden van 49sec) Op een korte baan zijn de gaten nou eenmaal kleiner, maar 15 seconden is echt een hoop. na 1 rondje 500meter achterstand, dat is een hoop op een rondje van 1.9km
Bramzel
14 december 2008, 19:03
Heerlijk dat ROC commentaar van Radio LeMans :D Die mannen zouden zelfs een rollator-race nog laten klinken als een WK finale :thumbup1:
Darthwillie
14 december 2008, 19:34
Mika Hakkinen blijft briljant in interviews
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/formula_one/7777657.stm
Pingguest
14 december 2008, 19:35
15 seconden op zo'n kort circuit met relatief lage topsnelheden, vertaalt zich al snel tot een halve minuut op een "volwaardig" circuit. Dat is toch wel extreem veel. Als je kijkt naar het verschil tussen een S2000 wagen en een DTM, dat is al 7 seconden op BH Indy. (ronde tijden van 49sec) Op een korte baan zijn de gaten nou eenmaal kleiner, maar 15 seconden is echt een hoop. na 1 rondje 500meter achterstand, dat is een hoop op een rondje van 1.9km
Het lijkt me echter vooral te komen uit het verschil met motorvermogen: een DTM-auto heeft bijna 4,5 keer meer motorvermogen.
Sander Hogendoorn
14 december 2008, 19:49
De race of champions is nu:
http://live.freecaster.tv/roc/
Coulthard vs Loeb zometeen de finale :D
Captain Slow
14 december 2008, 19:51
Kan ie toch nog "Champion" worden:p
Maik Peters
15 december 2008, 08:17
Helemaal gemist en ik zie dat ... .... heeft gewonnen!
Blijft toch wel lachuh.. Heb een heel stuk gezien helaas niet alles.
Misschien een keer naartoe gaan :)
Robert Saalmink
15 december 2008, 09:03
Het was de hele dag live op autosport.com. Niet dat ik daar tijd voor had trouwens... :)
Gisteravond nog een staartje meegepikt op Eurosport. Ik vind het altijd wel leuk om te zien, die coureurs hebben er zichtbaar lol in, maar zijn ook serieus als het om winnen gaat :D
Bram Kocken
15 december 2008, 18:51
RoC gemist :( Fuck, effe kijken of het nog ergens te downloaden is... altijd erg vet!
Kwam net een gouwe ouwe tegen van Colin McRae:
YouTube - Colin Mcrae
bobskink
15 december 2008, 19:23
Shit, wat een rijkunst, ongelooflijk, ondanks de late misser.
Jonas V
16 december 2008, 09:22
Mooi filmpje inderdaad! Jammer dat hij niet meer onder ons is.
Heeft iemand een download gezien, of een site waar de FIA F1 jaarclip in goede kwaliteit te krijgen is?
Deze op youtube is nou niet super YouTube - FIA F1 Highlights 2008
Ik ga er in ieder geval uit dat deze het is want heb het zondag op eurosport gemist helaas...
Maik Peters
16 december 2008, 14:45
Vet filmpje man... echt vol bewondering gekeken..
@Colin McRae & Fia F1 Highlights 2008.
Goede keuze van muziek etc etc...
cookie
17 december 2008, 20:23
Reden van terugtrekken Subaru uit wrc bekend, ze zijn te beschaamd over deze actie van petter solberg: http://www.motorsportmad.com/view/6318/solbergs-embarrassing-fall--bettega-memorial-rally-sprint
:laugh:
RSRoy
17 december 2008, 23:10
The Sound of DTM met wat BMW M3's en Mercedes EVO II's
YouTube - the sound of dtm
Robert Saalmink
17 december 2008, 23:21
Kijk, mooie beelden zeg :)
Gerben
18 december 2008, 23:29
hier een filmpje die ik vandaag geklust heb van 'onze' sport ;)
http://vimeo.com/2567830
@Kim: Dit filmpje is het ;)
Sander Hogendoorn
19 december 2008, 20:14
YouTube - BRM V16 Engine Sound
:wub:
Darthwillie
19 december 2008, 21:32
de ultieme rallywagen wat mij betreft
http://www.youtube.com/watch?v=cVMalBwv8vQ
Kim Van Der Stichelen
19 december 2008, 21:40
hier een filmpje die ik vandaag geklust heb van 'onze' sport ;)
http://vimeo.com/2567830
@Kim: Dit filmpje is het ;)
Mooi gedaan Gerben :thumbup:
Bramzel
20 december 2008, 11:11
YouTube - BRM V16 Engine Sound (http://au.youtube.com/watch?v=fZMPDCNyQxE)
:wub:
Yeh, die BRM klinkt bijna net zo geil als de Murcielago R-GT ;)
YouTube - Lamborghini Murcielago R-GT hillclimb
YouTube - lamborghini murcielago rgt doing almost top speed
Kim Van Der Stichelen
20 december 2008, 11:39
Akkoord, die R-GT heeft de mooiste sound die ik ooit al heb mogen aanhoren :)
RSRoy
20 december 2008, 15:53
De reden waarom Group B rallying afgeschaft is heeft volgens mij niks met de auto's te maken maar meer met de supporters, wat een gekke:
YouTube - Group B - Crazy Fans
Neo-242
20 december 2008, 17:05
Die Lambo R-GT is toch echt onvoorstelbaar qua sound als je die zo hoort in de hillclimb. Ik heb de laatste tijd de neiging om daar nostalgisch naar te kijken. Ik moet altijd denken aan het idee dat we binnen een jaar of tien allemaal elektrische auto's zullen zien racen, zonder dat leuke rauwe geluid. Laat ons hopen van niet :D
Sander Hogendoorn
22 december 2008, 14:09
:thumbup:
YouTube - Kimi Räikkönen fastest lap in Q2 at Monza 2005
Roy Visser
22 december 2008, 15:00
rond 1.08 houd de motor even in?
wel supersnel zeg :)
Flying John
22 december 2008, 15:38
Wat een ronde van Kimi !!! Come back V10 !!! :cool:
Stefan van Renselaar
22 december 2008, 16:02
rond 1.08 houd de motor even in?
En dan nog de snelste :cool:
Zou idd mooi zijn als ze een V8 EN een V10 zouden toestaan :)
Neo-242
22 december 2008, 16:18
Wat mis ik die waanzinnige pure onversneden rondjes van Raikkonen toch... ik heb ze dit jaar niet gezien :(
Robert Saalmink
22 december 2008, 16:44
Tegenwoordig moet je dan in Q2 kijken, dan was Kimi nu en dan nog wel de snelste. In Q3 met die volle tanks zie je deze rondjes niet meer. Bovenstaand filmpje is ook Q2 trouwens.
Bono
22 december 2008, 16:50
Tegenwoordig moet je dan in Q2 kijken, dan was Kimi nu en dan nog wel de snelste. In Q3 met die volle tanks zie je deze rondjes niet meer. Bovenstaand filmpje is ook Q2 trouwens.
Deze ronde is ook met een volle tank, in 2005 was er geen knock-out systeem. Kimi was de enige die op een 1 stop stond, de rest allemaal op 2 stop, en dan pole pakken met bijna 2 tienden, wat een ronde!:cool:
RSRoy
22 december 2008, 17:11
Ik had nog een TV registratie op me computer staan van de Tooheys 1000 race uit 1991 op het Australische circuit van Mount Panorama Bathurst. Dit is een 1000 KM race voor toerwagens.
Je ziet oa een aantal Ford Sierra RS 500 Cosworths, Nissan Skyline GT-R's, Holden Commodores en BMW E30 M3's. De show bestaat uit een kleine voorbeschouwing, een samenvatting van de race, interviews en een podium ceremonie.
De registratie duurt ongeveer 2 uur en is ruim 650 MB groot dus het downloaden zal even tijd kosten.
http://i43.tinypic.com/710a9z.jpg
DOWNLOAD: http://www.rapidspread.com/file.jsp?id=3ostpitoca
Ik zal de komende week ook nog de 1992 registratie van deze fantastische race online zetten. Die is nog wat spectaculairder dan deze :)
Fr3d
22 december 2008, 17:32
mogen hier ook zelf gemaakte filmpjes van sim-races?
Sander Hogendoorn
22 december 2008, 18:09
Deze ronde is ook met een volle tank, in 2005 was er geen knock-out systeem. Kimi was de enige die op een 1 stop stond, de rest allemaal op 2 stop, en dan pole pakken met bijna 2 tienden, wat een ronde!:cool:
Nee, dit was in Q2, dus een lege tank ;)
Ik begin het geluid van de V10 steeds meer te missen :(
EDIT: Sorry je hebt gelijk, was even in de war.
Pingguest
22 december 2008, 21:00
Zou idd mooi zijn als ze een V8 EN een V10 zouden toestaan :)
Waardoor iedereen met een V10 gaat rijden?
Stefan van Renselaar
22 december 2008, 22:11
Waardoor iedereen met een V10 gaat rijden?
Dan moet het wel worden ingevoerd tegelijk met een regel dat je maar een bepaalde hoeveelheid voor een race/raceweekend hebt, dus kiezen voor een zuinige V10 of een "normale" V8 om genoeg brandstof voor het hele weekend te hebben.
Met een zuinige V10 bedoel ik dat die zo is afgesteld dat hij minder verbruikt en dus minder vermogen heeft als een V10 die voor optimale prestaties is afgesteld.
Pingguest
22 december 2008, 23:28
Dan moet het wel worden ingevoerd tegelijk met een regel dat je maar een bepaalde hoeveelheid voor een race/raceweekend hebt, dus kiezen voor een zuinige V10 of een "normale" V8 om genoeg brandstof voor het hele weekend te hebben.
Met een zuinige V10 bedoel ik dat die zo is afgesteld dat hij minder verbruikt en dus minder vermogen heeft als een V10 die voor optimale prestaties is afgesteld.
Waarom niet gewoon het motorreglement vrij maken i.p.v. dit complexe kunstmatigheid invoeren? Het motorvermogen dient aan banden gelegd te worden middels een maximale tankinhoud, een verbod op het koelen van de brandstof en een fuel flow limiet. Hierdoor wordt vrij baan gegeven aan technische innovaties, ontstaat er meer diversiteit en wordt de Formule 1 relevanter voor de straatauto's. Dit laatste zal de autofabrikanten een extra rechtvaardiging geven voor hun aanwezigheid in de sport.
Een mogelijk nadeel is dat we V10's en V12's naar alle waarschijnlijkheid niet terug zullen zien; in een formule waarin een efficiëntere brandstofverbruik centraal staat, zullen de autofabrikanten eerder kiezen voor een kleinere motor, al dan niet uitgerust met een compressor en/of turbocharger en bijgestaan door EERS en/of KERS.
Darthwillie
22 december 2008, 23:32
Geld, op dit moment is het niet mogelijk de reglementen te maken die je graag zou willen. Het belangrijkste is op dit moment een reglement te hebben dat stabiliteit garandeert en lage ontwikkelingskosten. Standaard motor is een uitstekende stap die richting op.
Sander Hogendoorn
23 december 2008, 18:58
En nog een ouderwets rondje van Kimi:
YouTube - Kimi Räikkönen - Imola 2005
Stefan van Renselaar
23 december 2008, 20:07
Die commentator is iets minder een Iceman als Kimi :P
Wel een mooi cleane ronde, maar daar zullen de Italianen trouwens minder blij mee zijn geweest.
Sander Hogendoorn
24 december 2008, 14:07
Nog eentje dan :p
YouTube - pole de kimi raikkönen monaco 2005 Q1
En de snelste ronde ooit:
YouTube - 2002 monza montoya onboard lap (fastest ever lap)
Pingguest
24 december 2008, 17:23
Die laatste ronde is inmiddels niet meer de snelste ronde: in 2004 verbrak Rubens Barrichello, ondanks de post-qualifying parc fermé, dat record.
Stefan van Renselaar
24 december 2008, 17:48
Die laatste ronde is inmiddels niet meer de snelste ronde: in 2004 verbrak Rubens Barrichello, ondanks de post-qualifying parc fermé, dat record.
Klopt. Als ik zo het gemiddelde bereken kom ik voor 2002 op 260,1698637 Km/Per Uur en voor 2004 op 260,5111088 Km/Per Uur.
Dat verschilt dus 34,12451 METER/Per Uur. Close kun je het wel noemen :P
Pingguest
24 december 2008, 19:05
Geld, op dit moment is het niet mogelijk de reglementen te maken die je graag zou willen. Het belangrijkste is op dit moment een reglement te hebben dat stabiliteit garandeert en lage ontwikkelingskosten. Standaard motor is een uitstekende stap die richting op.
Een kostenreductie is alleen mogelijk wanneer teams geconfronteerd worden met lagere inkomsten. Elke regelwijziging met het oogmerk de kosten te reduceren, is een illusie gebleken; de regels kunnen alleen een kostenverplaatsing bewerkstelligen. Voor de standaardmotor geldt hetzelfde.
CuqeBaqer
25 december 2008, 22:25
Gewoon een max budget samenstellen wat opgemaakt mag worden door de FIA. En als ze dat doen draai ik een grote drol op de Fia groter dan ik nu al doe.
NS
25 december 2008, 23:48
Ja en dan worden de dure investeringen gewoon ondergebracht onder een ander gedeelte van het bedrijf (zo iets als ze bijvoorbeeld bij redbull/torro rosso met het chassis hadden gedaan geloof ik)
Pingguest
26 december 2008, 13:49
Gewoon een max budget samenstellen wat opgemaakt mag worden door de FIA. En als ze dat doen draai ik een grote drol op de Fia groter dan ik nu al doe.
Een maximering van de budgetten is eveneens een illusie. De grote automerken zullen heel eenvoudig in staat zijn bepaalde kosten weg te boeken naar de R&D-afdelingen voor de straatauto's. De privateers zijn hiertoe niet in staat, omdat hun organisaties louter uit het Formule 1-team bestaat.
NS
27 december 2008, 00:16
Een maximering van de budgetten is eveneens een illusie. De grote automerken zullen heel eenvoudig in staat zijn bepaalde kosten weg te boeken naar de R&D-afdelingen voor de straatauto's. De privateers zijn hiertoe niet in staat, omdat hun organisaties louter uit het Formule 1-team bestaat.
wat ik zei ;)
Darthwillie
27 december 2008, 00:58
Gilles Villeneuve tijden de canadese gp 1981, zeg maar de eerst hoge neus in de F1 :p
http://www.youtube.com/watch?v=Co-K4bWxKCY
Schumi rulezzzzz
27 december 2008, 23:00
Nog eentje dan :p
En de snelste ronde ooit:
Ongelofelijk wat een prachtig geluid produceerden die V10's toch. Zeker op Monza waar je het hoort galmen. Man wat mis ik dat geluid.
Sander Hogendoorn
27 december 2008, 23:05
Ongelofelijk wat een prachtig geluid produceerden die V10's toch. Zeker op Monza waar je het hoort galmen. Man wat mis ik dat geluid.
Inderdaad :(
Stefan van Renselaar
28 december 2008, 05:32
Gilles Villeneuve tijden de canadese gp 1981, zeg maar de eerst hoge neus in de F1 :p
Dat zal lekker hebben gereden :p
Darthwillie
28 december 2008, 14:28
Hij werd er derde mee :blink: maar dat zegt meer over de rijder :thumbup:
Sander Hogendoorn
28 december 2008, 16:08
YouTube - Ayrton Senna at Kyalami, 1992
bobskink
28 december 2008, 16:49
Dat ziet er zo moeilijk uit met die vitese pook. Respect aan alle rijders van weleer.
Tim Wijen
28 december 2008, 17:05
Over mooi motorgeluid gesproken, hier kan ik echt uren naar luisteren :D
YouTube - f1 honda awesome engine sound
YouTube - The sound of Panoz(Le mans car)
YouTube - Ferrari Test in Fiorano 2003
YouTube - Spécial Lamborghini Murciélago R-GT
YouTube - SAFETY CAR F1 ENGINE SOUND STARTUP CLOSE LOOK FRANCORCHAMPS!
YouTube - Mclaren GTR F1 Sound pur!!
Ik raad het aan om een aantal video's in HQ te bekijken, dat scheelt een hoop!
Pingguest
28 december 2008, 17:41
De zwarte vlag met oranje bal bestond destijds nog niet?:p
Darthwillie
28 december 2008, 18:15
Jawel, maar de racedirector zag dat hij gewoon zijn rondetijden vasthield en zijn lijnen hield. (en dat hij canadees was en in Canada rondreed hielp ook wel :p )
Robert Saalmink
29 december 2008, 00:12
Ik raad het aan om een aantal video's in HQ te bekijken, dat scheelt een hoop!
Gave filmpjes inderdaad. Maar hoe kijk ik deze filmpjes dan in HQ, is dat een instelling?
Tim Wijen
29 december 2008, 01:24
Gave filmpjes inderdaad. Maar hoe kijk ik deze filmpjes dan in HQ, is dat een instelling?
Even de filmpjes dubbel aanklikken. Vervolgens kom je op youtube en kun je rechts onderin op ''bekijk in hoge kwaliteit drukken'' :)
Kim Van Der Stichelen
30 december 2008, 17:15
YouTube - 90's dtm cars clip
Roy Visser
30 december 2008, 17:25
blijft gaaf kim :thumbup:
Face the Slayer
30 december 2008, 17:48
Schitterende beelden, jammer dat het weer wordt verpest met muziek wat er totaal niet bijpast.
Stefan van Renselaar
30 december 2008, 17:58
Schitterende beelden, jammer dat het weer wordt verpest met muziek wat er totaal niet bijpast.
Ja, klopt..
*Wilde een flauwe grap maken met Tell me why?, maar bedenkt zich*
CuqeBaqer
30 december 2008, 18:55
Ik heb niks met Mercedes maar die D2 Mercedes blijft toch een van de vetste.
RSRoy
30 december 2008, 19:07
Erg mooie beelden, waarom kunnen ze nu niet meer zo racen in de DTM...
Met de muziek is niks mis als je het mij vraagt, alleen hadden ze hem wel weg kunnen faden tijdens de stukjes waar je de auto's hoort :)
Bramzel
30 december 2008, 19:11
Omdat ze met papieren flutautos rijden ;)
sorry, inkoppertje ;)
Kim Van Der Stichelen
30 december 2008, 19:19
Met de muziek is niks mis als je het mij vraagt, alleen hadden ze hem wel weg kunnen faden tijdens de stukjes waar je de auto's hoort :)
Ik had het commentaar op de muziek ook al gelezen, en ging nu pas antwoorden, maar jij bent me voor.
Ik vind het in dit geval ook totaal niet storend de muziek :)
Kim Van Der Stichelen
30 december 2008, 19:26
24h van de Ring, mooie impressie hoe het is om daar naast de baan te staan, hopelijk dit jaar weer
:thumbup:
full lap of race cars flying by on Vimeo
Het geluid van die Manthey Porsches :wub:
Kim Van Der Stichelen
30 december 2008, 20:32
Na 8 maand eindelijk een comment gekregen op m'n video ;)
YouTube - ADAC 24H Nurburgring - Tiergarten at night
Robert Saalmink
30 december 2008, 23:13
Heel fijn, Kim :)
Richard117
31 december 2008, 00:34
YouTube - Alfa Romeo 155 2.5 V6 DTM Hillclimb OnBoard Camera
Beeldkwaliteit is beroerd, maar geniet van het geluid en de manier van rijden :thumbup:
Sander Hogendoorn
31 december 2008, 10:34
Rondje Nordschleife in een Audi 200:
(Klik de link voor HQ)
YouTube - 7:40 Min. Nordschleife Audi 200
Tjerk Korving
31 december 2008, 11:08
... viel spass. Huuuhh....
Lol. :lol:
Kim Van Der Stichelen
31 december 2008, 18:19
Sommige kampioenschappen zijn van het safety car gebeuren afgestapt en hebben een zogenaamde code 60 ingevoerd. Elke wagen moet dan 60km/h rijden tot het gevaar geweken is. Maar niet elke wagen heeft een kilomterteller dus rijden sommigen te traag en dan krijg je groepjes op de baan.
Hoe ziet dat er uit? zo dus:
YouTube - code 60 during the 10 Hours of Zolder
Kim Van Der Stichelen
31 december 2008, 21:18
De start van de 10u, lekker druk in de chicane :)
YouTube - Start of the 10 Hours of Zolder 2008
Richard117
1 januari 2009, 16:36
YouTube - A1GP Jos Verstappen wins race in last lap
RSRoy
2 januari 2009, 11:59
Helaas hebben we dit te weinig gezien in de A1GP. Ben benieuwd wat Jos gaat doen komende jaar ivm zijn prive problemen.
Sander Hogendoorn
3 januari 2009, 01:19
YouTube - 2007 Daytona 500 - Last 10 laps with Kevin Harvick
Rogue
3 januari 2009, 01:48
Ben geen NASCAR fan maar dit is echt wel awesome driving. :)
Tim Wijen
3 januari 2009, 10:52
Heerlijk, wat een geluid :D
YouTube - 2008 Le Mans, Corvette onboard
Darthwillie
3 januari 2009, 12:43
YouTube - 2007 Daytona 500 - Last 10 laps with Kevin Harvick (http://www.youtube.com/watch?v=loXOLDYj5Tc&feature=related)
BRILJANT!!!!!!!!!!
hiermee beëindig je echt iedere discussie dat Nascar alleen maarrondjes rijden is :thumbup:
Sander Hogendoorn
3 januari 2009, 12:49
Idd, ik zat met open mond te kijken :surrender:
Schumi rulezzzzz
3 januari 2009, 13:04
Heel gaaf, kan niet anders zeggen. Er hoeft er maar 1 een kleine beweging te maken en ze liggen er met z'n tienen af.
Pingguest
3 januari 2009, 13:29
BRILJANT!!!!!!!!!!
hiermee beëindig je echt iedere discussie dat Nascar alleen maarrondjes rijden is :thumbup:
NASCAR is een andere wijze van racen. Bij NASCAR rijdt men meestal op ovalen; op de meeste van dergelijke banen is het rijden minder technisch dan op zogenoemde road courses, maar is men veel meer bezig met de tegenstander.
Mijn voornaamste kritiek op NASCAR is dat het veel kunstmatigheden bevast en echt racen, namelijk streven naar de overwinning door gewoon de betere te zijn, te weinig voorkomt. Op de ovalen is het vooral een kwestie van slipstreamen, elkaar eindeloos inhalen en ongelukken voorkomen. Mocht het toch ooit gebeuren dat een coureur een flinke voorsprong weet op te bouwen, dan brengt de organisatie een kunstmatigheid in: de Pace Car. Ook het technisch reglement is een complex aan regels met kunstmatigheden; doet iemand het beter, dan wordt zijn technologie simpelweg verboden. Niet voor niets zijn bij NASCAR de bodywork en banden gestandaardiseerd en stampt de motortechnologie nog uit de jaren '50. De auto's zouden afgeleid zijn van straatauto's, maar de auto's bij de dealer zijn geavanceerder. En dan worden deze raceauto's nog stock cars genoemd. Ironischer kan het niet.
Roy Visser
3 januari 2009, 13:35
blijft gaaf, dikke bumpdrafts en superspotter :)
Darthwillie
3 januari 2009, 15:12
NASCAR is een andere wijze van racen. Bij NASCAR rijdt men meestal op ovalen; op de meeste van dergelijke banen is het rijden minder technisch dan op zogenoemde road courses, maar is men veel meer bezig met de tegenstander.
Mijn voornaamste kritiek op NASCAR is dat het veel kunstmatigheden bevast en echt racen, namelijk streven naar de overwinning door gewoon de betere te zijn, te weinig voorkomt. Op de ovalen is het vooral een kwestie van slipstreamen, elkaar eindeloos inhalen en ongelukken voorkomen. Mocht het toch ooit gebeuren dat een coureur een flinke voorsprong weet op te bouwen, dan brengt de organisatie een kunstmatigheid in: de Pace Car. Ook het technisch reglement is een complex aan regels met kunstmatigheden; doet iemand het beter, dan wordt zijn technologie simpelweg verboden. Niet voor niets zijn bij NASCAR de bodywork en banden gestandaardiseerd en stampt de motortechnologie nog uit de jaren '50. De auto's zouden afgeleid zijn van straatauto's, maar de auto's bij de dealer zijn geavanceerder. En dan worden deze raceauto's nog stock cars genoemd. Ironischer kan het niet.
en toch is het een van de meest populaire raceseries die bestaat. Nascar fans willen helemaal geen techniek, die willen bumper aan bumper races. Ze snappen het daar dus prima
Wat betreft minder technisch rijden zal het je nog tegenvallen. Ze passen die wagens de race door aan om zo in te spelen op veranderingen van grip op de baan, windrichting en temperatuur. Een wagen die gaat oversturen maakt geen enkele kans op de overwinning.
Bramzel
3 januari 2009, 15:17
Qua racen is NASCAR fantastisch, ik heb er alleen helemaal niks mee. De beleving van autosport zit voor mij voor een groot gedeelte ook in de auto's, en om die reden kunnen Grand-Am, NASCAR of DTM me gestolen worden. De races kunnen nog zo gaaf zijn, de autos kunnen me stomweg niet boeien.
Darthwillie
3 januari 2009, 15:25
het is echt amerikaans, show show show. Ik heb nog nooit een nascar race helemaal gekeken. Boeit me ook niet echt. Toenertijd het spel Nascar wel veel gespeeld en dat was toch moeilijker dan ik dacht :blink:
Pingguest
3 januari 2009, 15:25
en toch is het een van de meest populaire raceseries die bestaat. Nascar fans willen helemaal geen techniek, die willen bumper aan bumper races. Ze snappen het daar dus prima.
De meeste NASCAR-fans willen in de eerste plaats een show zien en pas in de tweede plaats een race. Niet voor niets houden deze fans vooral van ernstige crashes.
Dat het racen niet de hoofdzaak is, kan men tevens herleiden de haat die fans tentoonspreiden jegens alles wat niet-Amerikaans is. Het heeft NASCAR zelfs doen besluiten om alle niet-Amerikaanse automerken te weren, omdat deze het waarschijnlijk toch beter zouden doen.
Wat betreft minder technisch rijden zal het je nog tegenvallen. Ze passen die wagens de race door aan om zo in te spelen op veranderingen van grip op de baan, windrichting en temperatuur. Een wagen die gaat oversturen maakt geen enkele kans op de overwinning.
Uiteraard, maar we moeten het niet overdrijven. We kunnen een snel rondje op Spa-Francorchamps of Suzuka niet vergelijken met een rondje op Telladega of Daytona.
Darthwillie
3 januari 2009, 15:29
De meeste NASCAR-fans willen in de eerste plaats een show zien en pas in de tweede plaats een race. Niet voor niets houden deze fans vooral van ernstige crashes.
Dat het racen niet de hoofdzaak is, kan men tevens herleiden de haat die fans tentoonspreiden jegens alles wat niet-Amerikaans is. Het heeft NASCAR zelfs doen besluiten om alle niet-Amerikaanse automerken te weren, omdat deze het waarschijnlijk toch beter zouden doen.
Lol ja, en dat heeft Toyota mooi weten te omzeilen :D Maar toch zul je het met me eens zijn dat ze het voor de doelgroep goed voor elkaar hebben. Het slaat nergens op een serie te maken waar niemand op af komt.
Uiteraard, maar we moeten het niet overdrijven. We kunnen een snel rondje op Spa-Francorchamps of Suzuka niet vergelijken met een rondje op Telladega of Daytona.
Op Spa en Suzuka kun je nog eens een bocht te wijd nemen, grindbakje meenemen en verder gaan. Op een oval is dat een crash in de muur. Verder is het moeilijker daar tijd te winnen dan op een gewoon circuit.
Bramzel
3 januari 2009, 16:47
Ik denk dat verhoudingsgewijs de balans bij NASCAR wat meer bij de engineers ligt, en bij de F1 wat meer bij de rijder. Bij beide sporten zijn beiden uiteraard onmisbaar, maar bij NASCAR maakt de afstelling nog net wat meer af volgens mij omdat de verschillen tussen de auto's zo klein zijn.
Pingguest
4 januari 2009, 11:56
Maar toch zul je het met me eens zijn dat ze het voor de doelgroep goed voor elkaar hebben. Het slaat nergens op een serie te maken waar niemand op af komt.
Uiteraard heeft NASCAR het goed voor elkaar. Maar een volwaardige raceserie kan ik het toch echt niet noemen.
Op Spa en Suzuka kun je nog eens een bocht te wijd nemen, grindbakje meenemen en verder gaan. Op een oval is dat een crash in de muur.
In de straten van Monaco, Singapore en Valencia ook.:p
Verder is het moeilijker daar tijd te winnen dan op een gewoon circuit.
Maar dat is voornamelijk een gevolg van vele kunstmatigheden. Wanneer een team door het gebruik van een nieuwe technologie opeens sneller is, wordt dat voor NASCAR een reden om deze technologie snel te verbieden.
Pingguest
5 januari 2009, 20:05
Ik ben weer even in mijn archieven gedoken en heb gisteren een samenvatting van de Grand Prix van Long Beach in 1983 gepost op Youtube.
YouTube - 1983 Long Beach Grand Prix (Part 1/2)
YouTube - 1983 Long Beach Grand Prix (Part 2/2)
Een race vol met actie: een wilde Rosberg en de McLarens die zich van de 22e en 23e startplaats doorwerken naar een dubbele overwinning.
bobskink
5 januari 2009, 21:01
Coole race, het circuit lijkt een beetje op een mengeling tussen Monace en Singapore, aleen met iets bredere banen.
Het is ook alsof Rosberg 20.000 PK onder z'n moterkap heeft bij de start, van 0 naar 100 in 0,5 seconden.
Wel zonde dat je het einde al hebt verklapt.
Pingguest
5 januari 2009, 21:30
Iedereen kent de uitslag al, toch? Die staat namelijk al bijna 26 jaar vast.;)
Robert Saalmink
5 januari 2009, 22:17
Fraai hoor :)
bobskink
6 januari 2009, 01:12
Iedereen kent de uitslag al, toch? Die staat namelijk al bijna 26 jaar vast.;)
:p good one
Richard117
6 januari 2009, 16:44
Die spin van Rosberg in ronde 1 :thumbup:
Rogue
8 januari 2009, 02:10
YouTube - Rally Accident
Ouch! :surrender:
Mark van Zanten
8 januari 2009, 09:49
zo :surrender: die zullen ze wel even hebben gevoeld zeg!
Tim Wijen
8 januari 2009, 14:01
Oej, dat is vervelende klap :huh1:
En weer staat er publiek op een gevaarlijke plek...
Stefan van Renselaar
8 januari 2009, 16:16
Ja, idd.
Maar de auto is wel Total loss :P Peugeot he :P
Bramzel
8 januari 2009, 17:10
Ik denk dat de meeste auto's na zo'n klap wel total loss zijn hoor Stefan ;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.