PDA

View Full Version : Rijders uitgelicht: Roy Visser

JR Statistics
20 april 2009, 22:32
Tijd voor de volgende DigitalRacing.nl coureur, deze keer

[spacer]

Roy Visser

[spacer]

Een naam die bijna geen introductie nodig heeft, setup goeroe, meerdere titels, recordhouder op veel fronten. Roy heeft een mooie historie bij DigitalRacing.nl

[spacer]

Het eerste seizoen wat Roy reed was al bij Ultimatecarpage.com, echter begon hij zijn carrière in zijn persoonlijke favoriet, de Porsche;

http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/ZAC2/images/80_81_ULT.jpg

Roy liet er geen gras over groeien, meteen zijn eerste race scoorde hij een podium, vervolgens wist hij de 2e race zijn eerste race te winnen. Hij pakte zijn eerste seizoen, meteen zijn eerste titel! 12 races, 3 overwinningen en 9 keer op het podium. 2 Pole positions en een snelste ronde brachten hem op een eindstand van 119 punten. Het teamkampioenschap was ook in de pocket.

[spacer]

In de LEC1 reed Roy mee in de #76 Lotus Elise;

http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/LEC1/images/76_roy.jpg

Niet de titel, maar wel 3 keer een podium en 1 keer een overwinning. Totaal maarliefst 108 punten wist Roy mee te nemen na een seizoen waar hij ook geen 1 keer uitviel.

[spacer]

De ZAC3 begon, hetzelfde team, zelfde teamgenoot, maar een andere wagen, de BMW M3 GTR;

http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/ZAC3/images/50_51_Ultimatecarpage.jpg

“Ik wil het beter doen als de ZAC2” Zal Roy gedacht hebben, en dat lukte hem ook. Buitenaardse resultaten tot gevolg. Van de 12 races 10 keer op het podium, waarvan weer 9 overwinningen waren. Op 1 race na had Roy alle snelste rondes ook te pakken. Het teamkampioenschap had hij in zijn eentje binnen kunnen fietsen, met een belachelijke 136 punten ging Roy fluitend de zomer in.

[spacer]

De DRC1 was voor Roy een leuk meerijd seizoen in de #50 BMW Z3M;

http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/DRC1/images/50.jpg

Een mooie rij races, Zolder vanaf pole een P3 gescoord, verder allemaal top 10 finishes. 87 punten was zijn eindteller en Roy was klaar voor een nieuw ZAC seizoen.

[spacer]

ZAC4 was een vertrouwde combinatie, met een kleine naamsverandering door een fusie, Ultimatecarpage.competition;

http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/ZAC4/images/050_royvisser.jpg

Na 32 races zonder DNF, was die daar in de 2e race, een lastige start van het seizoen zorgde ervoor dat Roy moest vechten wat hij waard was om het kampioenschap veilig te stellen, uiteindelijk lukte dit niet. Met toch een mooie 113 punten en 9 poles, 9 podium finishes, waarvan weer 8 overwinningen eindigde Roy op een 2e plek in het kampioenschap achter Mark Schuttenhelm. Wel pakte Roy samen met Jeroen Ursem voor de 3e keer op rij het team kampioenschap.

[spacer]

Tijd voor een revanche, Roy deed mee in de DRTCC en sprong in de Honda Accord Euro R;

http://img4.imageshack.us/img4/7575/hondalizardlow.jpg

Een waar spektakel, met evenveel punten als zijn überseizoen, (de ZAC3, 136 punten) wist Roy zijn 3e titel veilig te stellen. Op 2 races na (4e plaatsen) wist Roy elke race het podium te betreden. De reverse grid zorgde er wel voor dat Roy nog niet zijn ‘things to do’ lijstje compleet kon afvinken. Zijn 2 overwinningen tijdens 1 event lukte vooralsnog nog niet.

[spacer]

In de FPL reed Roy mee in deze Team Valliante look-a-like;

http://img4.imageshack.us/img4/5430/vaillantepresentatie.jpg

Maar 2 races meegedaan, maar wel een P3 meegepakt op Estoril, 11 punten uit 2 races, toch een knap resultaat.

[spacer]

Ongewijzigde opstelling, Roy kwam weer uit in de BMW M3 GTR van Ultimatecarpage.competition;

http://img4.imageshack.us/img4/7679/c400stance1.jpg

Na een mooie seizoenstart moest Roy op de helft van het seizoen toekijken vanaf de zijlijn hoe Paulpeter Kroon er met zijn titel vandoor ging. Enkel 7 races meegedaan, maar toch een gezonde 68 punten bijgeschreven op Roy’s c.v. Evenals 3 overwinningen.

[spacer]

Een nog lopend seizoen, de DRTCC2, komt Roy weer uit in de winnende Honda;

http://img4.imageshack.us/img4/1627/accorddrtcc2presentatie.jpg

Bijna de dubbel in Brno, het seizoen is nog niet voorbij en dus ook nog niet de uitslag. Het zal niet makkelijk worden, maar de titel is nog in zicht voor Roy.

[spacer]

De nog andere lopende league, de DRES, komt Roy uit voor het team van Wicked Weasel;

http://www.digitalracing.nl/old/leagues/teampresentaties/DR%20Endurance%20Series/images/11_wickedweasel.jpg

Race 1 gewonnen, race 2 een P2. Na een race pauze is de titel nog in principe haalbaar, na LeMans zullen we zien waar Roy staat met zijn teamgenoten Jeroen Ursem en Maik Peters.

[spacer]

Roy’s statistieken:

Beste Kwalificatie|Beste Race|Aantal Rondes|Aantal Punten|Pole Positions|Snelste Rondes|Podium Finishes|Aantal Starts|Overwinningen|Keren Uitgevallen|Gemiddelde punten/start
1|1|2320|847|34|37|53|83|32|5|10,20

Roy’s records:

- Meeste Titels; 3
- Meeste aantal punten; 847
- Meeste overwinningen; 32
- Meeste pole positions; 34
- Meeste podium finishes; 53
- Meeste races uitgereden; 78
- Langste overwinning streak; 8 races

Niels Tieman
20 april 2009, 22:34
:thumbup: Helemaal top weer! Beetje onze Michael Schumacher van DigitalRacing.nl. Overal waar hij raced is hij succesvol :D

Bob
20 april 2009, 22:36
een woord nodig voor de DR.nl king ;)

WOW!! :D

Mooie erelijst dhr. Visser!! :D
Echt gaaf om dit te lezen!

R. de Ruijter
20 april 2009, 22:38
Is echt gaaf om te lezen, erg mooi gedaan. Keep the good work up!

Mark van Zanten
20 april 2009, 22:39
Best indrukwekkend lijstje :P

Roy Visser
20 april 2009, 22:43
ZAC3 was toch wel een supermooi seizoen, als enige Cup400 auto moesten Jeroen en ik tanken (de nu verplichte stop in de Cup400 was toen nog niet) Wat ervoor zorgde dat ik op de helft van de race weer ergens in het midden kwa positie zat, en dan weer naar voren moest rijden. Imola was bijna te kort voor mij om de overwinning te pakken, maar het lukte me een paar rondjes voor het einde, maar niet zonder slag of stoot, een van de mooiere ZAC gevechten nog steeds, ik tegen Bram Knot:

YouTube - GTR2 Digitalracing ZAC3 Imola Cup400 Fight For First

De race op Zolder (ZAC3) vond ik stiekem toch wel gaaf dat ik door een puur persoonlijke fout echt van de baan afvloog, was natuurlijk niet gaaf dat ik de bmw aan barrels reed, maar vond het persoonlijk gewoon tof dat ik er een keertje hard afklapte, netzoals in het "echie"

ik weet overigens nog steeds hoe ik de laatste paar rondjes op Monza reed naar mijn allereerste overwinning, ik gaf toen nog gas met flippers achter het stuur (links rem, rechts gas) en ik trilde zo erg dat mijn achterlichten flikkerde :)

ps,

en natuurlijk onwijs bedankt jeroen :)

Bram Kocken
20 april 2009, 22:44
Mooi man! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de activiteiten voor Roy bij DR.nl instapte :D

Je hebt toch ergens moeten leren racen?

Darthwillie
20 april 2009, 22:47
Mooi man! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de activiteiten voor Roy bij DR.nl instapte :D

nah, hij is geprogrammeerd op zijn thuisplaneet :p

fraaie rijtjes :thumbup:

Jeroen Ursem
20 april 2009, 22:48

Voornamelijk toetsenbord-ruimte gevechten met split-screen Need for Speed samen met zijn teammie :D

Begon zowiezo al vroeg, hier zie je ons tijdens een rijders overleg:

http://94.100.115.210/136750001-136800000/136791801-136791900/136791824_6_5w_K.jpeg

paulpeter
20 april 2009, 22:52
Prachtig:thumbup:

Robert Saalmink
20 april 2009, 22:56
Top, leuk! Roy, je bent een icoon in de DigitalRacing geschiedenis inmiddels. Hopelijk sta er er met de ZAC6 weer fris bij!

Om nog even wat aan te geven, in de ZAC5 is Roy er nu een race of vijf niet bij maar staat nog altijd tweede in het kampioenschap.

Bram Kocken
20 april 2009, 22:57
Tja, his presence is all around ;) Angstig voor de andere rijders :P

Robert Saalmink
20 april 2009, 23:00
Als we dan toch met filmpjes aan het strooien zijn, ik vond deze nog terug:

YouTube - DigitalRacing.nl ZAC2 Oschersleben

Maik Peters
20 april 2009, 23:00
Erg gaaf :) Mooi werk Jeroentje...(en Roy)

Roy Visser
20 april 2009, 23:10

GT Planet Time Attack Champion Seizoen 2 (2000) (Gran Turimo 2)
GT Planet Time Attack Champion Seizoen 3 (2000) (Gran Turimo 2)
Supercars.net Time Attack Champion Seizoen 1 (2001) (Gran Turismo 3)
Supercars.net Time Attack Runner-Up Seizoen 2 (2001) (Gran Turismo 3
GT Racing Point Time Attack Champion (2002) (Gran Turismo 3)
GT Racing Point Time Attack Team Champions (onder de naam SlideSquad, samen met Jeroen Ursem) (2002) (Gran Turismo 3)

Ik heb toen GT3 uitkwam ook nog voor de lol meegedaan met die time attack voor het winnen van de Nissan 350Z. Ik heb toen een dagje wat rondjes gereden en me tijd geupload, zonder dat ik er serieus mee bezig was. Kreeg ik in ene een paar maanden later een pakketje van Sony Nederland met daarin een gelimiteerde editie van GT3 in een speciale doos met allemaal goodies en een boek van 300 paginas dik ofzo met allemaal bijzondere fotos en het hele verhaal achter GT3. Was ik dus op een paar duizendste 2e geworden :)

heb nog veel meer dingen met Gran Turismo gedaan, maar wel altijd met productie autos, en nooit met raceautos. Daar ligt mijn liefde ook, de langzamere autos. Toen ik de overstap maakte van time attacks naar echt racen (met GTR1) begon ik ook in de cup400 en ben er in blijf hangen. De uitdaging in een langzamere auto ligt hem vooral in het zoeken naar je lijnen en daar je tijd te winnen. Weet niet waarom ik dat zo leuk vind :)

En het allertofste blijft nog steeds dat ik al die jaren dat ik Race, al samen met Jeroen Race. Vanaf dat er computers waren zaten we al naast elkaar te racen (je mag niet toeteren in een bocht! (weet je nog jeroen ;) ) Ik kan me ook niet voorstellen om met iemand anders te racen, en ik zou het ook nooit willen. Beste teammate ever :thumbup:

Jeroen Ursem
20 april 2009, 23:15
Ik kan me ook niet voorstellen om met iemand anders te racen, en ik zou het ook nooit willen. Beste teammate ever :thumbup:

:blushing:

El Maestro
20 april 2009, 23:42
"...Skittles inserted in to your ass" :lol:

Kijk het filmpje, als je nu denkt dat ik gek ben:p

Hekking
20 april 2009, 23:42
Top, leuk! Roy, je bent een icoon in de DigitalRacing geschiedenis inmiddels. Hopelijk sta er er met de ZAC6 weer fris bij!

Om nog even wat aan te geven, in de ZAC5 is Roy er nu een race of vijf niet bij maar staat nog altijd tweede in het kampioenschap.

Beter doet ie nog even mee op Spa anders ga ik alles in het werk stellen om tweede te worden in het kampioenschap :w00t::D

Mathijs
21 april 2009, 00:11
een van de mooiere ZAC gevechten nog steeds, ik tegen Bram Knot:

YouTube - GTR2 Digitalracing ZAC3 Imola Cup400 Fight For First (http://www.youtube.com/watch?v=hfxDv9IaETw)

Dat was zeker een legendarisch gevecht! Jammer dat juist deze twee heren er nu tijdelijk niet meer bij zijn in het CUP400 veld!
Goeie stats ook van je Roy, stukken beter dan de mijne ;). Al versla ik je op één punt: Aantal uitvalbeurten.

(maak de grap zelf maar Roy, dan hoef jij hem niet in te koppen;))

Fabian de Jong
21 april 2009, 00:42
Leuk verslag weer :)

En als we toch met filmpjes aan het smijten zijn, het einde van dit filmpje blijft ook geniaal :p
ZAC3 @ Zhuhai (http://vimeo.com/3122821)

Flyer
21 april 2009, 01:06
Hulde aan de rijder in kwestie, Roy. :thumbup: en natuurlijk aan de maker van al dit moois, Jeroen :thumbup:.

Keep up the good work!

Ferroeni
21 april 2009, 08:58
Weer leuk om te lezen. Roy verdient natuurlijk een plek in de hall-of-fame. Hij behoort toch tot de Top-3 van Digitaal Racend Nederland en misschien wel de wereld.

Ga zo door.

Mossel
21 april 2009, 09:04
Mooi erelijstje Roy :thumbup:

Mark B
21 april 2009, 09:10
Duidelijk..... :blink:
Heb ik het leren rijden toch niet van een rookie geleerd ;):innocent::thumbup:

Mooie lijst Roy! Op naar de volgende zou ik zeggen... maw: Ik hoop je weer snel op de baan te zien ;)

RSRoy
21 april 2009, 09:24
Indrukwekkende lijst Roy, keep on going :)

Ralffoxx
21 april 2009, 10:35
Leuk om te lezen weer.
En als ik dat over Jeroen en Roy lees denk ik weer terug aan de tijden dat ik GP2/GP3/GP4 met mijn zusje samen speelde. Ik op mijn kamer zij achter de pc van mijn pa. En rijden maar. Altijd leuk om te doen. Jammer dat ze niet wou anders had ik haar laten inschrijven voor een compo. Heb nog een 2e stuur hier liggen dus het had gekund.

Tim Wijen
21 april 2009, 11:07
Ik heb erg veel te danken aan Roy. Roy heeft mij kennis laten maken met het simrace wereldje. Voorheen speelde ik ook al aardig wat gp2, gp3 en gp4, maar op het moment dat ik mijn eerste echte stuurtje over kocht van Roy (een zwarte Momo) kreeg ik de smaak te pakken. Sindsdien heeft hij me altijd geholpen om sneller te gaan rijden. In het begin gaf hij me tips over lijnen en rempunten door middel van het analyseren van mijn rondes. Ook is hij nooit te beroerd om je te helpen met de setup. Niet alleen is Roy een erg goede coureur, ook is hij een erg goede leraar. Vandaar dat ik groot respect voor hem heb:)

Zeer mooie lijst Roy :thumbup:

Bram Kocken
21 april 2009, 11:16
[...]ook is hij een erg goede leraar. Vandaar dat ik groot respect voor hem heb:)[...]

Ik wist dat Roy veelzijdig was, maar heeft ie ook de PABO gedaan? :blink:

Niels Tieman
21 april 2009, 12:33
Hij heeft wel de PABO veelvuldig "gelezen", zover ik begreep.. ;):D

Maar zoals gezegd; het is een indrukwekkende lijst!

Marc Vos
21 april 2009, 19:10
Echt super om dit weer te lezen!

Mooie lijst Roy! :thumbup:

Edit: Ik zie nu net de ZAC3 Seasonclip met commentaar van Roy en Jeroen! Ik wist helemaal niet dat die video bestond, vanavond ga ik hem bekijken! :D

Jeroen Ursem
21 april 2009, 19:51
:laugh: oh oh

paulpeter
21 april 2009, 20:54
:laugh: oh oh

Heb hem ook nog altijd online (www.crown-racing.com/zac3.zip) staan. Is eigenlijk een must voor iedere digitalracing member;)

Kim Van Der Stichelen
21 april 2009, 21:36
lol :D Dat kwam er echt zoveel beter uit dan ik ooit had durven denken. Wat begon als grap over msn werd uiteindelijk toch besloten om ervoor te gaan :D

Stefan van Renselaar
21 april 2009, 21:45
Hoort er ook beeld bij, of is het alleen geluid???

Wel geinig :P

Kim Van Der Stichelen
21 april 2009, 21:46
Hoort er ook beeld bij, of is het alleen geluid???

Wel geinig :P

Met beeld natuurlijk :)

Marc Vos
21 april 2009, 22:15
http://vimeo.com/3895430 (Voor Stefan;))

Ik heb hem net bekeken, echt schitterend! :D

Ferroeni
21 april 2009, 22:21
Ik heb hem ook net bekeken. Erg leuk om te zien en het commentaar is ook legendarisch. Kim die wilde vlammen... Top :thumbup:

Jeroen Ursem
21 april 2009, 22:22
En dat zonder voorbereiding :p, gewoon uitslagen erbij pakken, aftellen van 3 naar 1 en via teamspeak het commentaar opnemen ;)

Stefan van Renselaar
21 april 2009, 22:25
http://vimeo.com/3895430 (Voor Stefan;))

Nee, die link van PP werkte wel, maar ik dacht slim te zijn en hem meteen via RAR dinges te openen, maar dat werkte niet en dus heb ik hem eerst moeten uitpakken ;) Wel tof :thumbup: Kreeg bij het shot van bij iemand onboard heuvel op in Eau Rouge in het donker wel het gevoel van dat wil ik ook, maar eerst maar eens wat meer ervaring opdoen in het DRTCC :)

Ralffoxx
21 april 2009, 22:45
wat een commentaar lol.... jullie hadden wel lol :D

Ruben Laenens
21 april 2009, 22:49
Grappig dat Hollands :D

Maik Peters
22 april 2009, 11:40
Erg gaaf zeg die filmpjes... Roy & Jeroen zouden dat vaken moeten doen, echt helemaal te gek :)

Fabian de Jong
22 april 2009, 12:25
Goed he van mij dat ik ze maar online zet :p
Moet er nog een paar erop zetten, maar dat komt wel goed :)

Tim Meuris
12 april 2010, 04:37
wow, dat 1ste filmpje met de porsche tegen de bmw
dat is la crème de la crème van het simracen!
zo clean racen, deur aan deur, ronden lang
dat kunnen er volgens mij niet al te veel...:thumbup1:

Robert Saalmink
12 april 2010, 09:41
Welkom bij DigitalRacing.nl Tim ;)

Niels Tieman
12 april 2010, 10:54
Zo! Koe-Sloot-Etc. :D Maar je hebt wel gelijk hoor Tim. Zulke gevechten zijn het leukst om te hebben én om te kijken. :D

Bramzel
12 april 2010, 11:28
Het blijft het mooiste positieverlies dat ik ooit heb geleden ;)

Tim Meuris
12 april 2010, 15:08
in zulke gevechten zie ik geen verliezers, bram
moesten echte races zoveel spektakel bieden
ik denk dat de kijkcijfers héél wat hoger zouden liggen
eens ik terug genoeg download heb :-S
ga ik de filmpjes van die andere competities eens bekijken

CuqeBaqer
12 april 2010, 21:41
Roy en Jeroen gaan jullie eens snel solliciteren bij Car channel.

Roy Visser
12 april 2010, 21:50
Roy en Jeroen gaan jullie eens snel solliciteren bij Car channel.

Was pas de eerste keer dat we dat deden, misschien toch maar eens een vervolg op komen ;)

CuqeBaqer
12 april 2010, 21:51
Was pas de eerste keer dat we dat deden, misschien toch maar eens een vervolg op komen ;)

Het was ook meer bedoeld dat het 100x beter is als wat Car channel ons brengt !

Roy Visser
12 april 2010, 22:02
Het was ook meer bedoeld dat het 100x beter is als wat Car channel ons brengt !

Oh, maar ik zag het al helemaal niet als kritiek, ik haalde precies de bedoeling eruit die je hierboven neerzet :D

de knipoog is voor het vervolg, en de "pas de eerste keer" was voor het feit dat we alleen maar beter kunnen worden :D