View Full Version : [ZAC5] Ronde 13: 2,4u van Spa, Belgie 10|05|09
Robert Saalmink
20 april 2009, 22:14
[spacer]
[logo_zac5]
Mogelijk gemaakt door:
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)
[spacer]
ZAC5 | RONDE 13 | 2,4u van SPA, BELGIE
[spacer]
Inleiding
Met de meest spannende tussenstand denkbaar vertrekken we naar de seizoensfinale op het legendarische circuit van Spa-Francorchamps in de Belgische Ardennen. CUP600 rijders Danny Kappen en Mark Schuttenhelm delen de 1e plaats met exact evenveel punten: 101. De strijd gaat dus tot de laatste meter dit seizoen!
Bij de teams is Skin Sense vrijwel zeker CUP600 kampioen. Ze hebben 22 punten voorsprong, precies wat je als team maximaal kunt scoren in een race weekend. Bij de CUP400 is alles in het bakkie: Paulpeter Kroon is al kampioen en Team DigitalRacing kan haar eerste constructeurs titel op de palmares bijtekenen!
Is er nog wat om voor te strijden dan? Jazeker! Bij de CUP600 zien er Marcel Groen en John Vissers die elkaar maar 1 puntje toegeven, dat wordt nog spannend voor P4. Idem voor P7 tussen Eric Linssen en Rene Venderbosch. Twee puntjes daarachter staat Robert Saalmink, en daarachter zijn het Ludo en Kim met evenveel punten (30). Bij de teams is in deze klasse de strijd wel gestreden nu. Le Coq Sportif staat 4e, 7 punten achter Dynamic Motorsports, wat best knap is voor een privateer ;)
Bij de CUP400 staat Roy, ondanks zijn al geruimte tijd durende afwezigheid, nog altijd 2e in het kampioenschap. Michel Hekking heeft 3 punten nodig om ervoor te komen. Peter van der Kolk heeft vier punten nodig om Guyon in te halen.
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_spa.jpg
Het prachtige circuit van Spa-Francorchamps, gelegen in de Belgische Ardennen. Voor enkele van onze deelnemers een thuisrace. Spa is een lang en technisch circuit, met een varieteit aan bochten. De opperbocht is toch wel de beroemde Eau Rouge, de steile rechts-links combo waar toch wel wat lef voor nodig is. Deze scheidt de mannen van de jongens, zeg maar!
[spacer]
Weerbericht
Default weather.
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090510_spa/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090510_spa/20090510_spa.rar)
[spacer]
Mededelingen
We starten in het licht/schemer en rijden zo de nacht in. Het voeren van verlichting is hier verplicht! Mocht een van je koplampen stuk zijn is dat geen probleem. Bij beide lampen stuk dien je dit DIRECT te laten repareren in de pits. Achterlichten is door de rijder niet goed te controleren dus die zien we door de vingers.
2,4u = 144 minuten = 2u en 24 minuten. In de ZAC4 waren dit 63 ronden voor de CUP600 en 60 voor de CUP400.
Omdat de race zo lang duurt hanteren we een aangepast tijdschema. Dit doenw e elk seizoen en zal dit seizoen niet anders zijn.
19:00 - 19:30 Inloggen/practise (normaal 19:15 - 19:45)
19:30 - 20:00 Kwalificatie (normaal dus ook 15 minuten later)
20:00 - 20:10 Warm-up (idem)
20:10 - 22:34 Race (idem)
Nog wat opmerkingen:
1. De race zal -net als in de ZAC3 en ZAC4- ingesteld worden op 63 ronden. Dit moet dan zo rond de 144 minuten uitkomen. Dit is INCLUSIEF warmup lap. Als je Spa op race-tijd instelt, dan zal de race sterk ingekort worden door de server, geen idee waarom.
2. De starttijd (in-game) zal wederom 18u00 zijn. Dan wordt het mooi gelijkmatig donker.
3. Je bent VERPLICHT je verlichting aan te hebben in het donker!
4. We gebruiken de 2004-versie van Spa, dus met de langere pit exit. Dit moet eigenlijk wel goed gaan allemaal, maar let er desondanks even op dat je bij het baan oprijden niet over de witte lijn gaat. Ook bij het uitrijden van de pits dien de je pit exit aan te houden, dus ook bij het omhoog rijden na de verkeerslichten blijf je te allen tijde binnen de witte lijnen!
5. Mensen die op de baan rijden en iemand uit de pits zien komen, geef die dan ook wat ruimte en wijk bovenaan Eau Rouge eventueel naar links uit. De ruimte is er daar en het kan ellende voorkomen.
6. We willen iedereen er nog even aan herinneren dat de pit ingang NIET busstop > rechtdoor is, maar NA de links-rechts combo aan de rechterkant. Enige andere alternatieve manier van pit in- of uitrijden zal worden bestraft met een tijdstraf na de race en een serieuze ass-whooping met zweepjes door Niels!
7. Achterlichten zijn niet verplicht om te repareren, dit kun je zelf namelijk niet constateren. Bovendien zie je de auto voor je altijd nog aan het brede schijnsel van de koplampen.
8. Reparatie van je koplampen is wel verplicht in het donker. Zolang het nog licht is buiten kun je de reparatie uitstellen tot de eerstvolgende pitstop. Wordt het serieus donker, dan moet je ze laten repareren.
9. Rondrijden met 1 koplamp is toegestaan.
[spacer]
Uitgangspunt voor deze race
CUP600 rijders
Positie|Rijder|Punten|TOV vorige stand
1|Danny Kappen|101|-- positie
-|Mark Schuttenhelm|101|-- positie
3|Fabian de Jong|81|-- positie
CUP600 teams
Positie|Team|Punten|TOV vorige stand
1|Skin Sense Racing|153|-- positie
2|Ultimatecarpage.competition|131|-- positie
3|Dynamic Motorsports|108|-- positie
CUP400 rijders
Positie|Rijder|Punten|TOV vorige stand
1|Paulpeter Kroon|121|-- positie KAMPIOEN!
2|Roy Visser|68|-- positie
3|Michel Hekking|66|-- positie
CUP400 teams
Positie|Team|Punten|TOV vorige stand
1|Team DigitalRacing|172|-- positie KAMPIOEN!
2|Ultimatecarpage.competition|112|-- positie
3|TCF Racing|93|-- positie
[spacer]
Links
Reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Carset Patch v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
20 april 2009, 22:14
Deelnemerslijst 2,4u van Spa:
CUP600
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto|Afgemeld
1|Ultimatecarpage.competition|Danny Kappen|Maserati MC12|
2|Ultimatecarpage.competition|Kim van der Stichelen|Maserati MC12|
5|Dynamic Motorsports|Marcel Groen|Corvette C6R|
6|Dynamic Motorsports|René Venderbosch|Corvette C6R|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Ferrari 575 GTC|
9|Supervise Racing|Ludo Bleys|Corvette C6R|
10|Supervise Racing|Eric Linssen|Corvette C6R|
15|Squadra Corse Digitali|Bram van der Stichelen|Ferrari 575 GTC|
22|Jungletrain Racing|Joost van den Heuvel|Maserati MC12|Afgemeld
24|Skin Sense Racing|Fabian de Jong|Aston Martin DBR9|
25|Skin Sense Racing|John Vissers|Aston Martin DBR9|
28|Dutch Berserks|Steven Gabriel|Corvette C6R|
49|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm|Lister Storm|
CUP400
51|Ultimatecarpage.competition|Jeroen Ursem|BMW M3 GTR|
55|Supervise Racing|Emile van der Stel|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
56|Supervise Racing|Chris Zijlstra|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
58|WolnerGP|Koos de Boer|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
60|Team Ultimatecarpage.com|Maik Peters|BMW M3 GTR|
61|Team DRR|Ruben de Ruijter|BMW M3 GTR|
63|TCF Racing|Michel Hekking|Ferrari F430 GT2|
64|TCF Racing|Dick Bos|Ferrari F430 GT2|Afgemeld
66|SimTech Racing|Peter van de Kolk|Ferrari F430 GT2|
67|SimTech Racing|Mathijs Twisk|Ferrari F430 GT2|Afgemeld
69|D.A.R.|Dennis Asselbergs|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
74|Dynamic Motorsports|Guyon Waltmans|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
86|Team DigitalRacing|Paulpeter Kroon|Porsche 997 GT3 RSR|
87|Team DigitalRacing|Mark Bentvelzen|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
88|Bandit Racing|Wouter Melissen|BMW M3 GTR|Afgemeld
RESERVELIJST
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Ferrari 575 GTC|Rijdt weer een keer mee
30|Split Second Racing|Dennis Gerressen|Aston Martin DBR9|Rijdt weer een keer mee
Geen deelname meer:
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto|Opmerking
14|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Ferrari 575 GTC|Rijdt weer een keer mee
52|Ultimatecarpage.competition|Roy Visser|BMW M3 GTR|Rijdt misschien weer mee
57|WolnerGP|Angelo Wolner|Porsche 997 GT3 RSR|
75|Dynamic Motorsports|Bram Knot|Porsche 997 GT3 RSR|
99|R-Force 1-6|Alex Ott|Porsche 997 GT3 RSR|
Robert Saalmink
20 april 2009, 22:18
Let ook even op de mededelingen in de startpost:
We starten in het licht/schemer en rijden zo de nacht in. Het voeren van verlichting is hier verplicht! Mocht een van je koplampen stuk zijn is dat geen probleem. Bij beide lampen stuk dien je dit DIRECT te laten repareren in de pits. Achterlichten is door de rijder niet goed te controleren dus die zien we door de vingers.
2,4u = 144 minuten = 2u en 24 minuten. In de ZAC4 waren dit 63 ronden voor de CUP600 en 60 voor de CUP400.
We rijden zonder weather file, dus default weather om FPS drops in de nacht te voorkomen.
Niels Tieman
20 april 2009, 22:26
Ik ben erbij! Dit word een hell maar ik wil persé meedoen! :D
paulpeter
20 april 2009, 22:28
Cup 600 gevecht wordt echt vet:)
Danny Kappen
20 april 2009, 22:29
Ik heb hier nog goede herinneringen aan uit de ZAC3, hopelijk kan ik het kunstje herhalen :)
Hekking
20 april 2009, 23:31
Het zou leuk zijn als Roy hier mee zou doen, die ging hier vorig jaar ook vies hard met 2.17.5xx
Ik kom op het moment nog niet verder dan 2.19 rond :rolleyes:
Ik heb al wel even zitten rekenen voor een leuke tactiek. Dat word interessant hier, ik hoop ook hier weer voor het podium te kunnen vechten maar dat gaat niet mee vallen.
Fabian de Jong
21 april 2009, 00:21
Ik heb hier nog goede herinneringen aan uit de ZAC3, hopelijk kan ik het kunstje herhalen :)
Ikke niet :( Mijn wagen werd toen plotseling in de pitbox gezet tijdens mijn stop :(
Naja al ik kijk wat ik hier met de C5R voor elkaar heb gekregen kijk ik al uit naar wat ik hier met de DBR9 kan doen :)
Mathijs
21 april 2009, 00:46
Ik verwacht ook gewoon mee te kunnen doen! Na de DNF van vorig jaar extra veel zin in om mijn trackrecord op Spa naar 3 out of 4 op te halen!
Roy Visser
21 april 2009, 00:54
Het zou leuk zijn als Roy hier mee zou doen, die ging hier vorig jaar ook vies hard met 2.17.5xx
Ik kom op het moment nog niet verder dan 2.19 rond :rolleyes:
Ik heb al wel even zitten rekenen voor een leuke tactiek. Dat word interessant hier, ik hoop ook hier weer voor het podium te kunnen vechten maar dat gaat niet mee vallen.
Klein kansje dat ik hier mee ga doen, moet het allemaal even bekijken hoe het loopt. Wil wel erg graag rijden maar hangt van een hoop dingetjes even af. PB hier in de BMW is 2.15.8, vorig jaar gereden bij het testen voor SimChallenge, sneller als Hartikainen :)
Peter
21 april 2009, 02:35
Klein kansje dat ik hier mee ga doen, moet het allemaal even bekijken hoe het loopt. Wil wel erg graag rijden maar hangt van een hoop dingetjes even af. PB hier in de BMW is 2.15.8, vorig jaar gereden bij het testen voor SimChallenge, sneller als Hartikainen :)
Zou heel gaaf zijn als je er nog een race bij zou zijn Roy. Als ik dan mn eerste overwinning wil pakken moet ik tenminste iedereen verslaan :D
Maik Peters
21 april 2009, 09:11
Let ook even op de mededelingen in de startpost:
We rijden zonder weather file, dus default weather om FPS drops in de nacht te voorkomen.
Welke tijd moet ik instellen in GTR2 18:00uur? of 22:00uur?
Ik heb er wel zin in. Zover ik weet ging ik de laaste keer op Spa best aardig, weet alleen niet hoe dat gaat met 2u 24min :D Dit wordt dan mijn langste race ooit! Waarschijnlijk ook de zwaarste.
In de ranking is nog een hoop te doen :surrender:
Mossel
21 april 2009, 09:23
Zín án !!!
Hoeveel mooier kan de seizoensfinale worden voor de Cup600 :thumbup:
Baan zou de Lister goed moeten liggen en in tegenstelling tot vorig jaar zal ik de wedstrijd nu MOETEN winnen.
Wel blij met default weather :D geen regen en geen kou iig
Niels Tieman
21 april 2009, 12:46
Persbericht van Team DigitalRacing.nl
Tieman maakt rentree bij Team DigitalRacing, en kijkt vooruit naar ZAC6
"We zijn als team zeer blij met de terugkomst van Niels. Robert en Niels zullen vanaf heden samen gaan testen om de 2,4 uur van Spa tot een goed einde te brengen! Aldus de persvoorlichter van DigitalRacing.nl
Tieman bracht ook nog een statement naar voren; "Ik ben de ZAC steeds meer gaan missen naarmate het seizoen vorderde. Helaas was het steeds niet mogelijk om mee te doen door wat externe problemen. De 2,4 uur van Spa wil ik niet missen en dat legt gelijk weer een basis voor ZAC6. Mits alles goed gaat, en mijn gezondheid het toe laat, zal ik me weer melden bij het Team om te strijden in het ZAC-veld"
Robert Saalmink
21 april 2009, 12:57
Waarom lees ik dat soort dingen ook pas uit een persbericht? ;)
Welcome back dude! Even die tien punten naar Squadra Corse Digitali dichtrijden?
Niels Tieman
21 april 2009, 13:03
Check je mail Saalmink :P :D
Spa is een lange race dus we gaan ons best doen, toch? :D
LUDO-B
21 april 2009, 13:16
En Niels, heb je weer een budget bijeengescharreld om het zitje terug te krijgen.:lol::thumbup:
Niels Tieman
21 april 2009, 13:21
Nee Ludo, Robert had zoveel onderdelen naar de grootjes gereden dat ik geen onderdelen meer had om mee te doen :(. Fabriek heeft aardig doorgewerkt dus ik heb nu een nieuwe 575 ! :P:D
Maar ik hoop dat ik je een beetje kan volgen Ludo! (al heb ik daar een hard hoofd in.)
LUDO-B
21 april 2009, 13:23
Nee Ludo, Robert had zoveel onderdelen naar de grootjes gereden dat ik geen onderdelen meer had om mee te doen :(. Fabriek heeft aardig doorgewerkt dus ik heb nu een nieuwe 575 ! :P:D
Maar ik hoop dat ik je een beetje kan volgen Ludo! (al heb ik daar een hard hoofd in.)
Volgen heb ik geen probleem mee Niels, zolang je maar niet voor me rijdt...:p;)
Niels Tieman
21 april 2009, 14:22
Ik heb nog herrineringen van Spa dat je je 575 in La Source in de muur plante achter me ;) Het blijven.. uhm... aparte beelden ;):D
Dennis
21 april 2009, 17:39
Mocht er plek zijn lijkt me deze race de perfecte reden om m'n stuur weer eens af te stoffen.
Robert Saalmink
21 april 2009, 17:45
Mocht er plek zijn lijkt me deze race de perfecte reden om m'n stuur weer eens af te stoffen.
Stuur me even een mailtje Dennis, als reminder. Er zijn afmeldingen maar zowel Niels als Gerben als Roy geven aan misschien weer te willen mee rijden. Zodra er definitief plek is laat ik het je dan even weten.
Gerben
21 april 2009, 18:02
Welcome back dude! Even die tien punten naar Squadra Corse Digitali dichtrijden?
Ik ga Bram weer bijstaan om dat te voorkomen ;)
Bram Van Der Stichelen
21 april 2009, 18:04
Ik ga Bram weer bijstaan om dat te voorkomen ;)
:thumbup:
Gerben
21 april 2009, 18:56
Persbericht vanuit Ruinen:
SCD persbericht: Gerben Kelly weer actief in de ZAC!
Scuderia Corse Digitali heeft bekend gemaakt dat Kelly vanaf Spa weer deelneemt aan de ZAC. In Spa stapt hij weer in de 575 naast Bram van der S. en gaan ze proberen het moederteam Team DigitalRacing voor te blijven in de stand.
"Spa is een ZAC-traditie waar iedereen wel aan mee wil doen, ik ben dan ook blij dat ik nog voor de ZAC6 begint weer een race mee kan doen", aldus Kelly.
Over de ZAC6 plannen is Kelly nog onduidelijk: "Ik hoop in ieder geval binnen de familie van Team DigitalRacing te blijven, maar welke klasse moet nog besproken worden."
Marcel Groen
21 april 2009, 20:23
Eindelijk weer is volle bak zo te lezen! :thumbup:
Mijn vertrouwen in GTR2 is nu ik een nieuw systeem en nieuw scherm ('Certified for Windows Vista') heb, niet groot. En dat terwijl ik voorgaande seizoenen (zowel hier als bij S.NL) vrijwel nooit last heb gehad, in tegenstelling tot anderen. Elke race weer is het hopen dat zich geen 'black out' voor doet. In de nacht tijdelijk stilvallen waar dan ook langs de baan kan behoorlijk gevaarlijk zijn voor anderen, ikzelf wil toch rijden om geen belangrijke punten mis te lopen, maar stel dat de wedstrijdleiding dit niet vertrouwd vindt hoor ik het graag.
Ik verwacht veel van de Corvette, heb nog geen ronde gereden maar in theorie zou dit een baan moeten zijn waar de Corvette het uitstekend doet.
Mossel
21 april 2009, 21:29
Eindelijk weer is volle bak zo te lezen! :thumbup:
Mijn vertrouwen in GTR2 is nu ik een nieuw systeem en nieuw scherm ('Certified for Windows Vista') heb, niet groot. En dat terwijl ik voorgaande seizoenen (zowel hier als bij S.NL) vrijwel nooit last heb gehad, in tegenstelling tot anderen. Elke race weer is het hopen dat zich geen 'black out' voor doet. In de nacht tijdelijk stilvallen waar dan ook langs de baan kan behoorlijk gevaarlijk zijn voor anderen, ikzelf wil toch rijden om geen belangrijke punten mis te lopen, maar stel dat de wedstrijdleiding dit niet vertrouwd vindt hoor ik het graag.
Ik verwacht veel van de Corvette, heb nog geen ronde gereden maar in theorie zou dit een baan moeten zijn waar de Corvette het uitstekend doet.
zou wel lekker zijn als jij de pole pakt en de snelste ronde iig :P
Marcel Groen
21 april 2009, 21:34
Haha, een herhaling van Monza zou mooi zijn, kunnen jullie het lekker zelf uitzoeken :D
Danny Kappen
22 april 2009, 00:04
zou wel lekker zijn als jij de pole pakt en de snelste ronde iig :P
Ik verwacht een pole in de 2.08 en een snelste raceronde in de 2.10, ik hoop alleen dat ik ze kan rijden :P
Hekking
23 april 2009, 23:35
Hoe hard gaat een porsche hier PP? met m'n F430 blijf ik nog op 2.18 hoog hangen :closedeyes: eau rouge is en blijft lastig
paulpeter
23 april 2009, 23:49
Hoe hard gaat een porsche hier PP?
230!
Nog niet gereden
Mark B
23 april 2009, 23:51
230!
Nog niet gereden
BLUF!
Ook geen meter gereden
Peter
24 april 2009, 08:16
Na toch al behoorlijk testen kom ik vooralsnog ook niet verder dan een 2.18.6 in kwalitempo. Ik verwacht PP eigenlijk wel met een 2.17 half op zn minst...
Zelf kan ik er nog wel wat meer uit halen maar had wel verwacht dat de Ferrari hier harder zou gaan. Ik kom nog niet eens aan mn Porsche 996 tijden van 2 jaar geleden!! :blink:
Ach, als het racetempo maar goed is en zonder al te veel info weg te geven ben ik daar een stuk beter over te spreken.
Ik zou trouwens wel graag de lapcharts van de ZAC3 willen zien, want vergelijken met vorig jaar heeft voor mij weinig zin.... ben wel benieuwd wat ik toen voor racetempo had.
Mark B
24 april 2009, 10:02
Ik zou trouwens wel graag de lapcharts van de ZAC3 willen zien, want vergelijken met vorig jaar heeft voor mij weinig zin.... ben wel benieuwd wat ik toen voor racetempo had.
www.digitalracing.nl ??? :)
Flyer
24 april 2009, 10:18
Voor de laatste race van de ZAC5 zal ik er niet bij zijn. Zit dan met mijn dames met mijn reet in het zand. Wel jammer, maar dit seizoen was toch al één om snel te vergeten.
Aangezien ook Chris er niet bij zal zijn, is Supervise Racing in de Cup400 dus niet vertegenwoordigd.
Iedereen veel succes gewenst alvast.
Robert Saalmink
24 april 2009, 11:18
Emile heeft een harem? :blink:
www.digitalracing.nl ??? :)
Uitslagen wel, lapcharts niet geloof ik. ZAC4 wel.
@Peter, een mailtje naar mij en je hebt alle lapcharts in je reply sinds de ZAC1 :p
Maik Peters
28 april 2009, 11:11
Gisteravond de BMW M3 GTR laten brullen op het mooie circuit van SPA.
Eerst een 6tal rondjes met racesetup en vervolgens de kwalificatiesetup eronder.
Uit eindelijke resultaat en een PB van dit jaar een 2:18.455 (het was 2:19.102).
Wat mij uiteindelijk wel verbaasde was dat ik met mijn oude tijd 0.3 sec sneller was in de 2de sector. Er zit dus nog genoeg verbetering in.
Het BMW-team staat nog in Spa en gaat vanavond mogelijk nog een paar rondes over het indrukwekkende circuit rijden.
LUDO-B
28 april 2009, 20:35
Ik zie net op de livetiming dat er iemand een 2.16.967 rijdt in een Porsche 997GT3-RSR.
Is volgens mij toch wel onzettend hard voor een cup400.:innocent:
Peter
28 april 2009, 21:42
2.16.3 inmiddels, die gekke Dennis ook...
btw, dat is dus echt niet te halen met de 430... Als PP dat ook kan gaan rijden zondag dan wint ie hem weer op zn sloffen..
ik kom echt niet verder dan een 18 laag, ben heel benieuwd of Michel wel 2.17 kan halen...
Jeroen Ursem
28 april 2009, 21:45
Ag, je kan best snel zijn, maar met een race als deze is het ook zaak de finish te halen ;)
Ben benieuwd wat ik kan rijden, nog niet echt getest.
Dennis Douna
28 april 2009, 21:50
Leuk die livetiming:D Ik heb vakantie, dus ben ik jullie mod eens even aan het testen. Kan ik direct zien of ik qua snelheid een beetje voorin kan meekomen. Ik ben namelijk van plan me in te schrijven voor ZAC6;)
Net inderdaad een 1.16.3 gereden met de Porsche. En dat is absoluut niet het uiterste. Vanmiddag was ik offline al tot een 1.15.978 gekomen en dat moet online ook zeker mogelijk zijn. In mijn hotlapje had ik namelijk iets teveel overstuur. Ik heb wel het gevoel dat de Porsche hier duidelijk het snelste is qua tijden. Ik ben er een halve seconde sneller mee dan in de BMW en een hele seconde sneller dan in de Ferrari. Ik weet niet hoe het verder met slijtage en verbruik zit:) Valt me sowieso op dat de Ferrari supernerveus is, de BMW supersoft en de Porsche daar ergens tussenin:D
Ik zal me zo nog wel even voorstellen in het daarvoor bestemde draadje.
Jeroen Ursem
28 april 2009, 21:52
Ik ben namelijk van plan me in te schrijven voor ZAC6..
..Net inderdaad een 1.16.3 gereden met de Porsche... Ik ben er een halve seconde sneller mee dan in de BMW
:surrender:
Marcel Groen
28 april 2009, 21:52
Best rap inderdaad ;)
Dennis Douna
28 april 2009, 21:59
2.16.3 natuurlijk, dit is de enige baan zo'n beetje waar je meer dan 2 minuten over een rondje doet:laugh:
Maik Peters
28 april 2009, 22:31
2.16.3 natuurlijk, dit is de enige baan zo'n beetje waar je meer dan 2 minuten over een rondje doet:laugh:
Kappuh nou Dennis :) Nu is het niet leuk meer!
Weet iig wel dat er met de bmw 2.16. laag gereden kan worden. Nu ik nog :lol:
Roy Visser
29 april 2009, 00:15
Kappuh nou Dennis :) Nu is het niet leuk meer!
Weet iig wel dat er met de bmw 2.16. laag gereden kan worden. Nu ik nog :lol:
2.15.8 is mijn online PB :) (in de bmw dan)
met de Porsche en F430 zat ik daar tijdens het testen ook op, weet alleen wel dat de F430 een stuk moeilijker rond te krijgen was als de RSR. Die reed ik echt met gemak de 2.16 in
Peter
29 april 2009, 00:19
En dat heb je met de Ferrari ook gehaald? Ik heb het probleme dat ik niet met lage vleugel kan rijden. De wagen wordt daar zo listig van dat ik er niet normaal mee kan rijden.. dus ondanks dat ie heel hard kan gaan zal mijn topsnelheid niet heel hoog liggen..
de 280 haal ik in ieder geval niet meen ik.
Roy Visser
29 april 2009, 01:51
En dat heb je met de Ferrari ook gehaald? Ik heb het probleme dat ik niet met lage vleugel kan rijden. De wagen wordt daar zo listig van dat ik er niet normaal mee kan rijden.. dus ondanks dat ie heel hard kan gaan zal mijn topsnelheid niet heel hoog liggen..
Je moet het ook zeker niet gaan zoeken op topsnelheid, ik weet dat ik met de F430 een hoop verloor in Eau Rouge en het rechte stuk erna, maar daarna klap je toch wel een hoop dicht. Vooral de links rechts combi's verspreid over het circuit kon ik met het gaspedaal hard nemen. Is echt een circuitje wat je even in je moet hebben en echt even het gevoel tussen baan en wagen moet vinden. Het gedeelte waar je auto het beste ligt moet je gewoon maximaal benutten :)
Maik Peters
29 april 2009, 12:30
Hier ongeveer 270 :)
Maar zoals Roy al zegt, topsnelheid is niet het belangrijkste, aangezien er veel lange doordraaiers zijn en leuke rechts links combinaties zijn.
T1 gaat aardig goed, maar T2 verlies ik nog een hele hoop. Even oefenen dus :)
Mossel
29 april 2009, 13:38
dat zal ook ff lekker wezen :blink: dat haal ik net aan.
Zelf heb ik al wel een aardige setup voor de race gefabriekdt. Is gewoon een lastige baan waar je je auto niet voor alle sectoren goed kan setuppen.
Eindeloos jammer dat er nog geen knappe update is van de baan
Danny Kappen
29 april 2009, 18:37
Ik heb gisteren tijdens het voetballen een spier in mijn rechterbovenbeen gescheurd. Lopen gaat voorlopig nog zeer moeizaam en pijnlijk (loop ook op krukken), hopelijk gaat het eind deze week wat beter, maar ik heb er een hard hoofd in. Racen is er op dit moment nog niet bij...
Mossel
29 april 2009, 18:48
Ik heb gisteren tijdens het voetballen een spier in mijn rechterbovenbeen gescheurd. Lopen gaat voorlopig nog zeer moeizaam en pijnlijk (loop ook op krukken), hopelijk gaat het eind deze week wat beter, maar ik heb er een hard hoofd in. Racen is er op dit moment nog niet bij...
dat is volgende week zondag wel weer rijdbaar hoor :)
LUDO-B
29 april 2009, 18:52
Haha, de psychologische oorlogsvoering is begonnen.
Wordt leuk om te lezen denk ik.:thumbup:
R. de Ruijter
29 april 2009, 19:01
Tijden blijven hetzelfde i.v.m langere race?
Maik Peters
29 april 2009, 19:38
Tijden blijven hetzelfde i.v.m langere race?
Wil je de race nu al inkorten :lol: ??
R. de Ruijter
29 april 2009, 19:53
Wil je de race nu al inkorten :lol: ??
2,4 uur achteraan rijden is ook geen pretje:p
Peter
29 april 2009, 19:57
Eerdere jaren begon de race zelf altijd wat eerder om de race niet te laat te laten eindigen, misschien dat dat dit jaar ook zo is?
Hekking
29 april 2009, 20:21
2.16.3 inmiddels, die gekke Dennis ook...
btw, dat is dus echt niet te halen met de 430... ...ben heel benieuwd of Michel wel 2.17 kan halen...
Ik ook :D;)
Dat gaat nog wel tegen vallen en al helemaal omdat ik de week voor de race in oostenrijk zit.
Joost van den Heuvel
29 april 2009, 21:16
Beterschap Danny.
Hopelijk ben je voor de wedstrijd weer fit genoeg.
Danny Kappen
29 april 2009, 22:33
dat is volgende week zondag wel weer rijdbaar hoor :)
Ik hoop het, de fysio zegt wat anders :p
Stefan Kollee
29 april 2009, 22:44
Sterkte ermee, hopelijk geneest het sneller dan verwacht!;)
Hekking
29 april 2009, 23:10
wtf:blink: ik lees zojuist pas goed dat spa volgende week al is, dan zit ik dus al in oostenrijk:mad::crying: Grrr, mis ik de mooiste race van het hele seizoen :surrender:
Zojuist trouwens nog een 1.17.970 op de klok gezet met nog 2 tiende ruimte, de setup had ik nog even wat zachter gezet en rijdt nu soft/med terwijl m'n springs op 280/330 staan :blink:
Ik had hier nog mooi een tweede plek binnen kunnen halen in het kampioenschap, wat balen zeg.
Maik Peters
30 april 2009, 12:10
Ik had hier nog mooi een tweede plek binnen kunnen halen in het kampioenschap, wat balen zeg.
Als alles mogelijk had gelopen zoals je zou willen, dan wel jah.
Maar je weet maar nooit wat er in 2,4uur gebeurd. Misschien krijg je de laatste ronde wel een blownup ;)
Wel jammer dat 'mogelijk' niet mee kan doen, daarmee lijken de kansen iets kleiner te worden op een top 3.
R. de Ruijter
30 april 2009, 12:19
Zou er iemand zo vriendelijk zijn om zijn TimeAttack bestand hier te willen plaatsen (graag wel iemand die cup400 rijd;)). Wil graag weten waar ik zoveel verlies ten opzichte van andere
Roy Visser
30 april 2009, 12:20
Ga ik nou serieus gewoon de P2 in het kampioenschap behouden terwijl ik de helft van het seizoen gemist heb? :huh1:
maik kan hem nog wel overpakken :)
Robert Saalmink
30 april 2009, 13:55
Ga ik nou serieus gewoon de P2 in het kampioenschap behouden terwijl ik de helft van het seizoen gemist heb? :huh1:
Ik zat het net te denken :p
Maik Peters
30 april 2009, 17:58
Jah alleen als er een wonder gebeurd misschien.. Ik moet eerste worden om 2de te worden. of ik moet 2de worden maar wel Poll pakken.
Nou sorry zie het niet 123 gebeuren :)
Maar je blijft iig in de top 3 Roy! :D
Federici
30 april 2009, 22:35
Ja sorry Roy, ik deed ook niet mee ;)
Roy Visser
30 april 2009, 23:32
Ja sorry Roy, ik deed ook niet mee ;)
mja inderdaad dan had ik zeker minder punten gehad door crashes veroorzaakt in de opwarm ronde :closedeyes:
Federici
1 mei 2009, 00:48
mja inderdaad dan had ik zeker minder punten gehad door crashes veroorzaakt in de opwarm ronde :closedeyes:
:blushing:
R. de Ruijter
2 mei 2009, 19:40
Zou er iemand zo vriendelijk zijn om zijn TimeAttack bestand hier te willen plaatsen (graag wel iemand die cup400 rijd;)). Wil graag weten waar ik zoveel verlies ten opzichte van andere
Niemand wil dat ik beter ga rijden zodat ik de race win?:p:blushing:
Maik Peters
2 mei 2009, 22:47
Niemand wil dat ik beter ga rijden zodat ik de race win?:p:blushing:
Geluk is met de domme, hebben ze eens tegen mij gezegd. Misschien geld het ook voor jou :lol:
R. de Ruijter
3 mei 2009, 00:08
Geluk is met de domme, hebben ze eens tegen mij gezegd. Misschien geld het ook voor jou :lol:
Wie weet, maar ik dwing geluk graag af:laugh:.
Robert Saalmink
4 mei 2009, 01:14
Even een huishoudelijke mededeling.
Omdat de race zo lang duurt hanteren we een aangepast tijdschema. Dit doen we elk seizoen en zal dit seizoen niet anders zijn.
19:00 - 19:30 Inloggen/practise (normaal 19:15 - 19:45)
19:30 - 20:00 Kwalificatie (normaal dus ook 15 minuten later)
20:00 - 20:10 Warm-up (idem)
20:10 - 22:34 Race (idem)
Eric Linssen
5 mei 2009, 22:39
sow.... dat wordt racen van spa (LMS) naar huis om optijd op het virtuele spa te zijn!!! :lol::innocent::blink:
sow.... dat wordt racen van spa (LMS) naar huis om optijd op het virtuele spa te zijn!!! :lol::innocent::blink:
De 1000km kijk ik toch niet af.
Als ik ze een uurtje of misschien 2 gezien heb dan is het voor mij goed.
Dus ik zal wel op tijd terug wezen.:thumbup:
Ben komende zondag ook niet aanwezig tijdens de seizoensafsluiter van de ZAC5....
Maik Peters
7 mei 2009, 22:36
Ben komende zondag ook niet aanwezig tijdens de seizoensafsluiter van de ZAC5....
Ah shit man.
Nog 3 dagen en dan gaat SPA los.
Hopelijk gaat het daar beter dan met de DRTCC2 op Monza :D
Op welke tijd is de racestart eigenlijk gezet ingame ?? 17.00 uur of zo ?
Heb gisteren wat lopen testen en ook de formatie ronde gereden met 80-100 km/h :surrender: dan duurt het rondje 10 minuten of zo :P zullen we die snelheid ophogen naar 140 op de rechte einden ?
Robert Saalmink
8 mei 2009, 11:19
a) de starttijd (in-game) zal wederom 18u00 zijn. Dan wordt het mooi gelijkmatig donker.
b) de snelheid voor de warmup lap is al heeeeeeeel lang 100-120 ;)
Even voor alle duidelijkheid:
1. De race zal -net als in de ZAC3 en ZAC4- ingesteld worden op 63 ronden. Dit moet dan zo rond de 144 minuten uitkomen. Dit is INCLUSIEF warmup lap. Als je Spa op race-tijd instelt, dan zal de race sterk ingekort worden door de server, geen idee waarom.
2. De starttijd (in-game) zal wederom 18u00 zijn. Dan wordt het mooi gelijkmatig donker.
3. Je bent VERPLICHT je verlichting aan te hebben in het donker!
4. We gebruiken de 2004-versie van Spa, dus met de langere pit exit. Dit moet eigenlijk wel goed gaan allemaal, maar let er desondanks even op dat je bij het baan oprijden niet over de witte lijn gaat. Ook bij het uitrijden van de pits dien de je pit exit aan te houden, dus ook bij het omhoog rijden na de verkeerslichten blijf je te allen tijde binnen de witte lijnen!
5. Mensen die op de baan rijden en iemand uit de pits zien komen, geef die dan ook wat ruimte en wijk bovenaan Eau Rouge eventueel naar links uit. De ruimte is er daar en het kan ellende voorkomen.
6. We willen iedereen er nog even aan herinneren dat de pit ingang NIET busstop > rechtdoor is, maar NA de links-rechts combo aan de rechterkant. Enige andere alternatieve manier van pit in- of uitrijden zal worden bestraft met een tijdstraf na de race en een serieuze ass-whooping met zweepjes door Niels!
7. Achterlichten zijn niet verplicht om te repareren, dit kun je zelf namelijk niet constateren. Bovendien zie je de auto voor je altijd nog aan het brede schijnsel van de koplampen.
8. Reparatie van je koplampen is wel verplicht in het donker. Zolang het nog licht is buiten kun je de reparatie uitstellen tot de eerstvolgende pitstop. Wordt het serieus donker, dan moet je ze laten repareren.
9. Rondrijden met 1 koplamp is toegestaan.
Bram Van Der Stichelen
8 mei 2009, 18:40
Kinky. Voor velen misschien zelf een reden om het toch eens te proberen.:innocent:
Niels Tieman
8 mei 2009, 19:59
And i will be happy 2 do so!!
Darthwillie
8 mei 2009, 20:03
:blink: ik maak me zorgen over de DR.NL meeting :huh1:
Kim Van Der Stichelen
8 mei 2009, 20:05
:blink: ik maak me zorgen over de DR.NL meeting :huh1:
Tja je moet eerst al 2 meetings gedaan hebben eer je ntoegang krijgt tot het achterkamertje.... :devil2:
Jeroen Ursem
8 mei 2009, 20:10
Ursem gaat voor baanbrekende tactiek
Onze oren begonnen te klapperen toen we Ursem spraken vandaag, "Ik ga waarschijnlijk voor een 8-stopper!" Toen we vandaag tijdens de training Ursem zagen reed hij echter wel elke keer rechtdoor via de busstop chicane de pitstraat in, we vragen ons af wat daar de bedoeling van is.
:whistling:
Ik ben er potjandorie komende zondag niet bij :surrender:
Donderdagochtend om 6 uur begonnen te werken, om half twaalf bij de dokter op spreekuur en een uur later in het ziekenhuis gearriveerd. Gisteravond om 19.15 geopereerd en vanavond zonder blindedarm weer thuis gekomen.
Maar alles behalve fit. En met een forse wond kan ik zondagavond met geen mogelijkheid meer dan 2 uur in mijn playseat zitten.
Man, wat is dit weer balen.
Jeroen Ursem
9 mei 2009, 00:05
:( beterschap Koos!
Word nog rustig in de Cup400..
Darthwillie
9 mei 2009, 00:11
Sterkte Koos, wel snel terug uit het ziekenhuis :blink:, ik moest toenertijd bijna een week blijven.
Dapper dat je uberhaupt probeert in een playseat te zitten zo snel na de operatie!!! :thumbup:
Niels Tieman
9 mei 2009, 01:29
Beterschap Koos!
Joost van den Heuvel
9 mei 2009, 05:08
Beterschap Koos!
Kim, nog iets gehoord van Danny?
Kim Van Der Stichelen
9 mei 2009, 10:13
Beterschap Koos!
Er zijn nog wat problemen. We hopen er tegen morgenavond geen last meer van te hebben.
Danny Kappen
9 mei 2009, 11:12
Beterschap Koos!
Fysiek gezien gaat het wel oké hier, zolang ik maar blijf zitten is het wel te doen. De andere problemen hopen we inderdaad tegen vanavond opgelost te hebben ;)
Joost van den Heuvel
9 mei 2009, 15:23
Gelukkig. Succes dan! :D
Kunnen we de race tijd niet verkorten voor alle overige deelnemers, behalve Danny en Mark dus? :p
Lijkt me super om als ze aan het eind van de race nog het duel om het kampioenschap aan het uitvechten zijn dat live te kunnen zien... en nee, alleen ik stoppen is geen optie!! :surrender:
gewoon de rest van het veld de stand na 50 ronde ofzo en dan Danny en Mark het laten uitvechten de laatste 10+ ronden :whistling:
Robert Saalmink
9 mei 2009, 17:02
De NIEUWSBRIEF is verzonden!
Robert Saalmink
9 mei 2009, 17:03
Beterschap Koos! :( take it easy!
Samen met Guyon en Mark nu aardig wat afmeldingen mannen! :(
Danny Kappen
10 mei 2009, 02:53
Raceday! Ik heb er zin in, het wordt in ieder geval zeer lastig het kampioenschap binnen te hengelen, de MC12 verbruikt net iets teveel om lekker voluit te kunnen gaan. De race is echter lang, ik zie wel waar het schip strand.
Beterschap Koos. :thumbup: Jammer van zo'n slot.
Federici
10 mei 2009, 13:16
Wow Koos!
Beterschap man! Dat je snel weer hersteld bent! :D
Quizmaster
10 mei 2009, 14:09
Beterschap Koos!
@ de rest; veel plezier, kan helaas niet meedoen aangezien ik niet in het land ben en dat spijt me zeer, 2,4 uur Spa in het donker is toch wel heel bijzonder!
Pfff, ook al niet, dat betekent dus dat we maar 8 deelnemers hebben in Cup400..
Of Roy moet een poging wagen mee te gaan doen?
Marcel Groen
10 mei 2009, 17:02
Ik verwacht/hoop optijd aanwezig te zijn, en ben na de race direct weer weg, ivm nachtrust. Dus geen afterparty voor mij vandaag, wat het resultaat ook mag zijn... ;) Superbaantje, heb er iig zin in! :)
Allemaal een goede race gewenst vanaf mijn vakantieadres.
Marc Vos
10 mei 2009, 17:20
Ik ga de race weer volgen via de live timing, veel plezier heren! :)
Niels Tieman
10 mei 2009, 17:29
Ik ben erbij vanavond.
Net een aantal ronden gereden en ik kan merken dat ZAC en DRTCC een compleet andere tak zijn. Niet alleen kwa snelheid maar zeker kwa gevoel en feedback op je stuur. Ondanks dat ga ik mijn best doen en hoop ik dat mijn gezondheid me niet in de steek laat en dat ik de 2,4u van Spa uit kan racen. Ik ga iig mijn best doen. :)
Ik ben er potjandorie komende zondag niet bij :surrender:
Donderdagochtend om 6 uur begonnen te werken, om half twaalf bij de dokter op spreekuur en een uur later in het ziekenhuis gearriveerd. Gisteravond om 19.15 geopereerd en vanavond zonder blindedarm weer thuis gekomen.
Maar alles behalve fit. En met een forse wond kan ik zondagavond met geen mogelijkheid meer dan 2 uur in mijn playseat zitten.
Man, wat is dit weer balen.
Beterschap Koos!
Bedankt heren voor de beterschapswensen!
Aangezien ik me toch wel wat beter begin te voelen, zo net toch even plaats genomen in m'n raceseat. Dat was op zich al een 'hell of a job', maar 't racen gaat gewoon echt niet lukken. Erg jammer dat ik nu net déze wedstrijd moet missen. Blijft toch de mooiste van de kalender.
Maar ja, niets aan te doen. Op naar ZAC6.
Succes allen vanavond.
Roy Visser
10 mei 2009, 19:36
Beterschap Koos!
ik had graag vanavond gehoopt op een rentree in de ZAC, maar het is helaas niet mogelijk voor mij om zonder gevolgen mee te doen. Vind het erg jammer, aangezien ik de Race al 3 jaar achter elkaar op mijn naam heb gezet. Mooiste circuit op de kalender, en ik wens iedereen vanavond dan ook ontzettend veel succes. Maak er met ze allen wat moois van!
Bram Van Der Stichelen
10 mei 2009, 19:41
Zeg ik tegen mezelf 'ik ga de server op!', kom ik tot de vaststelling dat gtr² hier niet meer geinstaleerd staat nu de volledige PC update :lol: Vlug alles aan het herinstallen.
paulpeter
10 mei 2009, 19:51
Ben benieuwd wat het vanavond gaat worden. Niet al te veel getest. Van de week een paar rondjes samen met Jeroen gedraaid en dat ging best aardig. Hopelijk kunnen we dat 2 uur lang doen :)
Je zult in ieder geval de snelste Porsche zijn vanavond :D
Zeg ik tegen mezelf 'ik ga de server op!', kom ik tot de vaststelling dat gtr² hier niet meer geinstaleerd staat nu de volledige PC update :lol: Vlug alles aan het herinstallen.
Veel getest dus ??
Bram Van Der Stichelen
10 mei 2009, 19:58
Veel getest dus ??
Neen. Zolang ik niemand in de weg ga rijden is er toch geen probleem?
Ik zie trouwens de server niet tussen de lijst staan. :(
*edit* staat ertussen
Roy Visser
10 mei 2009, 20:09
Neen. Zolang ik niemand in de weg ga rijden is er toch geen probleem?
Ik zie trouwens de server niet tussen de lijst staan. :(
*edit* staat ertussen
is niet even een event wat je "zo" even doet ;)
Joost van den Heuvel
10 mei 2009, 21:29
Oei oei. Danny had een mooie pole maar viel terug in de eerste ronde(n). Voorlopig is Mark in het voordeel. Ben benieuwd of de spanning van de strijd voor het kampioenschap over een paar ronden weer helemaal terug is.
edit:
Ik sta er steeds weer versteld van hoe hard Mark met die Lister gaat. :thumbup:
Niels Tieman
10 mei 2009, 22:07
Hmm. Ja positief en een negatief gevoel. Na maanden lang niet actief te zijn geweest in de ZAC had ik hier heel erg veel zin in. In de practice ging het netjes, in de Qualify was ik zeer tevreden maar in de race wilde mijn bolide niet fatsoenlijk Eau Rouge door. Elke keer als ik hem instuurde wist ik niet wat ik kon verwachten. Op het moment dat ik Jeroen Ursem wilde inhalen ging het fout. Ik wilde het nog doen voor Eau Rouge omdat ons verschil in snelheid aardig hoog was. Op het moment dat ik terug schakel raak ik de curb en krijgt mijn auto een zwabber. Die kon ik nog opvangen maar bovenop ging het fout. Ik raakte de muur, spinde, kwam terug de baan op en vloog over Jeroen en een DM - C600 heen.
Auto deed het nog. Lag alleen op mijn dak en aan de andere kant van het hek.
http://members.home.nl/tieman/CrashZAC5.JPG
Ander ding wat ik nog kwijt wil. De ZAC is en blijft een magische klasse om aan de start te staan. De C600's en C400's, het werk wat daar in zit (En ik weet meer dan de gemiddelde deelnemer), de historie, etc. Dat blijft kippenvel veroorzaken van hier tot China en terug. Geweldig ! :D
Ik hoop wel dat GTR2 vaarwel word gezegd de eerst komende editie en dat we een nieuw tijdperk in kunnen stappen. Maar dat is voor later.. :)
Met andere woorden; Robert, wederom top georganiseerd en bedankt! :D :thumbup:
Marc Vos
10 mei 2009, 22:35
Nog steeds spannend bij de C600 aan kop, en nog steeds gevechten voor verschillende posities. :)
Off topic:
Ook in de ZAC zat het dan niet echt mee Niels, jammer man. Maar zoals je zelf al zegt de ZAC heeft zo'n historie dat het echt een geweldige klasse is, en de C400 en C600 geeft gewoon wat extra's. Volgend seizoen ga ik mij naar alle waarschijnlijkheid ook inschrijven.:D
Stefan van Renselaar
10 mei 2009, 22:54
Klopt het dat er nog maar 4 Cup 400's in de race zijn?? :blink:
Joost van den Heuvel
10 mei 2009, 23:00
Klopt het dat er nog maar 4 Cup 400's in de race zijn?? :blink:
Volgens mij waren er maar 5 aan de start (en 15 C600).
Als het blijft zoals het nu is, eindigen Mark en Danny met gelijk aantal punten. Closer kan niet! :thumbup:
Wel heel jammer voor Danny dat het 63 ronden is. Kan ie niet voluit gaan, want dat red je dan niet met de brandstof.
edit:
Mark ligt inmiddels weer eerste en gaat dus waarschijnlijk ook op punten winnen.
Bramzel
10 mei 2009, 23:10
Het lijkt er inderdaad op dat Mark Danny van zijn titel gaat beroven :D
Bram Van Der Stichelen
10 mei 2009, 23:25
Ach wat jammer. HAd ik een stop n go voor speeden, kom ik dan de pits binnen. Alleen weet ik niet wat ik nou moet doen dan. Zie nergens eens optie 'stop n go' staan oid, dus ben ik maar wat toetsen afgegaan. In de hoop om gewoon dat pitmenu weg te krijgen, druk ik op Escape. Race gedaan :(
Niet dat ik vooraan reed, maar toch. Heb me heel erg geamuseerd vanavond. HAd eerst enorme problemen met de FFB hier, en het is pas in de race dat ik voor het eerst echt startte. De eerste paar ronden was het bibberen en glijden, maar na een tijdje ging het heel wat beter. robert maakte wat foutjes zodat ik dichter kon komen, en we hebben nog een leuk gevecht gehad :) Pits in, en toch weer teveel tijd verloren, en alleen op weg. Dan nog 2x dezelfde grindbak opgezocht, en ik reed helemaal alleen :( Heb me niet echt verveeld, want in het donker moet je je constant focussen, was een leuke oefening voor mij. Had me voorgenomen om mijn snelle ronde in het donker te rijden, en dat is gelukt, een rondje voor men DNF. Ik ben zeker dat er nog afkon, maar goed.
Ben alleen teleurgesteld dat ik hem niet kon uitrijden :( Maar goed, op naar zac6 :)
R. de Ruijter
10 mei 2009, 23:25
Had graag de race uit willen rijden, maar doordat ik nog steeds veel last van de ontsteking in m'n knie heb, wil ik het zekere voor het onzekere kiezen en voorkomen dat het veel erger wordt.
Joost van den Heuvel
10 mei 2009, 23:43
Mark Schuttenhelm gefeliciteerd. C600 kampioenschap in stijl gewonnen, na C400 vorig seizoen. Klasse!
Idem PP maar die was al lang kampioen. :D
Roy Visser
10 mei 2009, 23:44
Gefeliciteerd Mark!
Bramzel
10 mei 2009, 23:46
Yep, van harte :D En gaaf dat het kampioenschap uiteindelijk werd beslist tussen top-coureurs in wagens die vooraf toch flink minder werden ingeschat :)
Pfft, want een eind is die 2,4u toch. Ben echt behoorlijk kapot. Laatste 30 minuten dan ook ontzettend slechte tijden gereden en heel veel foutje gemaakt.
Quali was wat ik er van verwacht had. Een 2.11.9xx. Gelijkt aan mijn PB maar helaas niet goed genoeg, alleen Robert voor kunnen blijven.
Race start was goed. Ik merkte al snel dat ik behoorlijk wat sneller dan Kim was en na een paar rondje pak ik hem aan het eind van Camel. Hierna loop ik vrij makkelijk weg en rij ik eigenlijk de rest van de race in niemandsland. P10 het resultaat.
Op naar volgend jaar. Hopelijk met race/gtr-evo en dan maar eens kijken wat de auto gaat worden. In ieder geval heeft de DBR weinig kans want hij ligt me gewoon echt niet.
Ik wacht nog ff op de replay met juichen :).
Voel me wel de terrechte kampioen maar Danny en ik hadden een touche en als dat nou mijn schuld was dan wil ik graag straf .. dus dan is Danny misschien wel kampioen ook terrecht dan ;).
Denk niet dat ik van mijn lijn afweek maar mocht dat nou wel zo zijn dan :blushing:
Wel een hele vette race tussen Marcel en mij .... man man man wat was ik hem zat!! 63 rondjes op 2 sec. :thumbup:
Danny Kappen
10 mei 2009, 23:54
Een beroerde race als slot van een barslecht seizoen... De start van de race verliep redelijk (even afgezien van die 10 tikken die ik van Mark op mijn achterbumper kreeg, weinig sportief), totdat ik in de 3e ronde spin na een aanvaring met Mark. Voorlopig beoordeel ik het maar als een race-incident, maar het stapelt zich wel op. Aan het eind van de stint lag ik weer 3e op iets van 2 seconden van Mark, maar in de 2e en de 3e stint moest ik het tempo laten zakken om brandstof te sparen. Het kostte me ongeveer een seconde per ronde, nadat ik op een warpende Maik was geknald was m'n race helemaal voorbij. Die driedubbele salto deed de wegligging niet bepaald goed ;) Op naar de ZAC6, waar ik voor geen goud weer in de MC12 stap :D
Allereerst feli aan de kampioenen en in het bijzonder Mark, wat een prestatie in de lister kampioen worden. Hulde!
Dan nu de race:
Hehe... Wat een slijtageslag was deze 2,4 uur voor mij!!
Gestart vanaf p4 wist ik nog niet goed hoe ik deze race moest opbouwen. De wagen verbruikte +/- 5 liter per ronde, dus per stind kon ik 20 rondes rijden op volle kracht. Ik ben dus weggegaan met 100 liter in de tank en ik hield rekening met het feit dat ik 3 stops zou moeten maken.
Tijdens de eerste stind bleek het dat ik 21 rondes kon rijden met 100 liter, mede door de warm-up lap. Ik heb dus de gok maar genomen en de 2e stind de auto ook maar volgegooid met 100 liter. Tijdens het begin van deze stind ben ik begonnen met shortshiften en na 50 liter weggereden te hebben had ik al "1" ronde gewonnen. Ik heb toen de keuze gemaakt om het 2e gedeelte van de stind te gebruiken om nog een ronde te winnen, zodat ik de laatste stind met vol vermogen kon rijden. Dit werkte prima in het 2e gedeelte van de 2e stind, maar het zorgde er wel voor dat Ludo me heeft ingehaald en dat Fabian dicht bij kwam. Na het bijtanken kon ik volgas de 3e stind rijden, maar Ludo inhalen is helaas niet meer gelukt. Rene en Fabian kon ik wel mooi voorblijven, dus uiteindelijk op een p5 geeindigd met nog 4 liter benzine in de tank....
Al met al een mooie tactische race!
Dan het seizoen
Dit was voor mij het beste seizoen tot nu toe in de ZAC cup600. In het begin van het jaar hebben ik en Fabian afscheid genomen van de corvette en een aston aangeschaft wat een gok was. Uiteindelijk heeft deze auto me veel goeds gebracht waaronder mijn eerste overwinning in de cup600, enkele poles en natuurlijk het teamkampioenschap!
Volgend jaar hopelijk weer een ZAC, maar dan misschien met GTR evo; het zal me benieuwen!!
Als allerlaatste weer grote complimenten aan de organisatie voor deze perfecte ZAC. Zelfs met problemen als op Donington werd goed omgesprongen; top!!
Marcel Groen
10 mei 2009, 23:57
Nog even snel een verslag dan, frustratie van me af schrijven... ;) Tijdens de practise en kwalificatie zoveel mogelijk gereden om weer een beetje bekend te raken met de baan, ging steeds beter, uiteindelijk P3 in de kwalificatie!
Stint 1, Danny ingehaald nadat hij einde rechte stuk troubles kreeg met Mark, P2 een paar seconden achter Mark. Volgens mij is het een paar keer close geweest, maar meer ook niet.
Stint 2, geen verandering. Het eind van de stint vol gepusht, een snelle pitstop gemaakt en voor Mark na de pitstops.
Stint 3, een comfortabele vier seconder voorsprong op Mark, tot ik op een laggende Dennis Gerressen klap en in rivage daardoor van de baan raak. Geluk bij een ongeluk, het lampje wat de bandenstapel een kusje gaf bleef als enige wel branden. De wagen deed het niet meer lekker, minimaal één seconde per ronde verlies... Jammer! :(
Mark kon van dit voorval profiteren en reed vrij makkelijk naar de overwinning, P2 voor mij. Mark, strak gereden en gefeliciteerd! :)
Jeroen Ursem
10 mei 2009, 23:58
Kwali uitermate tevreden, een P3!! .. alleen jammer dat het uit maar 5 (!) deelnemers was..
Race begon goed, kon meteen Maik al voorbij omdat hij niet lekker door o roesje kwam. Na een tijdje verdedigen kon uiteindelijk Peter erlangs en terwijl hij in z'n ritme begon te komen zag ik hem aan de horizon verdwijnen. Een ontzettend schrikmoment kwam er toen Niels mij inhaalde vlak voor o roesje, ik zie hem wijd gaan en ik hield al rekening met een eventueel terugkomen op de baan als ik ineens VOL in beeld een kont van een Ferrari van rechts naar links zie vliegen... 2 rondes had ik serieus nodig, toen was m'n hartslag weer normaal.. schrok me echt helemaal de rambam :p
1e stops kwamen eraan, ik zie een paar rondes later Maik uit de pits sturen die even een dikke 10 sec. had goedgemaakt, ik weer stampen voor wat ik waard was en Maik achter me proberen te houden. Toen de 2e stops kwamen had mijn pitcrew ineens een eigen idee van de tactiek, ingesteld om bij te tanken tot 77 liter, pleuren ze er tot 100 in :(
Ronde later komt Maik wederom de pits uitzetten... alleen nét voor me, balen dus en mes tussen de tanden genomen, dit mocht echter maar een paar rondes duren omdat einde rechte stuk ineens een groep auto's 'freezde'
Door de 10 seconde die ik daarmee verloor en P4 toch al veilig was nog even geprobeerd voor een snelle ronde op softs, maar het lukte niet meer, de wagen was te zwaar en m'n concentratie naar z'n grootje..
Ag, een P4 tijdens mijn 100ste race is niet verkeerd :laugh: en ik ben Mark Bentvelzen ook voorbij in de stand ;)
Marcel Groen
10 mei 2009, 23:59
Wel een hele vette race tussen Marcel en mij .... man man man wat was ik hem zat!! 63 rondjes op 2 sec. :thumbup:
Ik vind jou ook lief! ;)
tot ik op een laggende Dennis Gerressen klap en in rivage daardoor van de baan raak.
Je raakte mij bij de busstop. Niet rivage.
Robert Saalmink
11 mei 2009, 00:01
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090510_spa/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090510_spa/20090510_spa.rar)
En uiteraard alles weer op de site verwerkt. Gefeliciteerd Mark Schuttenhelm! En natuurlijk de Skin Sense mannen!
paulpeter
11 mei 2009, 00:02
Allereerst Mark van harte gefeliciteerd met je kampioenschap:thumbup:
Daarnaast wil ik ook Fabian en John feliciteren met hun teamkampioenschap :thumbup:
Even een kort verslagje van deze kant. Het was een magere bedoeling op spa met 5 cup400 auto's helaas. :huh1:
Quali ging niet echt van een leien dakje. Kon moeilijk een rondje rijden. Totaal niet tevreden over m'n ronde, maar het was genoeg voor pole.
Ik begon de race goed en kon gelijk een gat slaan in de eerste ronde, omdat ze achter mij in gevecht waren. Vervolgens lang in de 2.19 kunnen blijven. Had na de eerste stop een mooi gat opgebouwd van 40 sec naar Peter.
2e stint ging wat minder, kon niet echt in m'n ritme komen en draaien wisselvallige tijden. Daarnaast vloog ik ook nog een keer het grind in. Nadat ik voor de 2e keer benzine en banden had gehaald ging het weer wat beter. Echter was er nooit echt de dreiging van achter. Dus mooi uitgereden.
Marcel Groen
11 mei 2009, 00:05
Je raakte mij bij de busstop. Niet rivage.
Dat was Mark. Van die warp heb jij denk ik niets gemerkt, je zat op dat moment nog zo'n twee seconden voor me. Uiteraard kun jij d'r niets aan doen! :)
Dat was Mark. Van die warp heb jij denk ik niets gemerkt, je zat op dat moment nog zo'n twee seconden voor me. Uiteraard kun jij d'r niets aan doen! :)
Ah. Vandaar dat je ineens weer wat terug viel.
Auto's zijn in het donker best moeilijk uit elkaar te houden. Toen ik weer recht draaide dacht ik jou te zien dus vandaar.
Robert Saalmink
11 mei 2009, 00:12
En Roy nog steeds 2e :p Waar was Michel eigenlijk?
Replay bekeken.
Nou da's duidelijk !!
KAMPIOEN
en nog belangrijker is dat de Lister weer het aanzien heeft dat ie verdient! :laugh: en ik voor het seizoen hopen op een podium..
ben helemaal verrot dus zal morgen wel een verslaggie doen
Michel is op vakantie geloof ik, hij had zich niet afgemeld?
Verslagje hier volgt zometeen..
Nou toch nog een P2 kunnen scoren dit seizoen, beste resultaat ook meteen...
Kwali
ging voor geen meter. Setup lag erg slecht, auto zwabberde alle kanten op en stond lange tijd 5e... normaal niet zo'n probleem maar als er maar 5 meedoen sta ik graag wat hoger :p
uiteindelijk racesetup ingeladen, fuel eruit en nog iets weten te verbeteren, maar erg snel was het allemaal niet... 4e dus.
Race
De race is lang dus ik was van plan om rustig van start te gaan en lekker in een ritme te komen. Maik maakte al snel een klein foutje, die had toch last van an zenuwen denk ik dus Jeroen was daar al snel langs en zat ik meteen op zn bumper. Kon hem even later ook passeren. Toen een tijdje lekker dicht achter Jeroen gereden maar merkte toch dat ik sneller was (behalve O roesje daar ging je echt lekker doorheen! ) dus toch maar wat gaan aandringen en kon ik er langs. Toen had PP al een ruime 10 seconde en dat werden er heel snel meer. Kon wel lekker uitlopen op Jeroen en daarachter Maik, maar het tempo was bij lange na niet hoog genoeg om PP bij te houden.
na 15 ronden begonnen de banden al slecht te worden dus 20e ronde naar binnen. 2e stint begon in ieder geval een stuk lekkerder maar het gat naar voren en naar achter was al zo groot dat ik niet echt ben wezen pushen..
bij de 2e stop nog softs voor eronder gegooid maar de lengte van de race begon zn tol te eisen.. kreeg een zere kont dus heb de race maar rustig uitgereden.. beetje saai zo en dat vond ik erg jammer.
Lappen ging allemaal prima, ook in het donker, viel me wel op dat de Corvette niet en heel fel licht heeft... Liet me 1 keer een beetje verassen door Marcel maar heeft hij waarschijnlijk niets van gemerkt.
En Kim heeft bijna een heel rondje achter me gehangen :D Einde Kemmel zat ie nog te ver weg dus bleef ie erachter, vervolgens kon hij er pas bij Blanchimont langs, en dan moest ik nog behoorlijk lossen ook :lol:
Al met een al een leuk seizoen gehad maar dat schrijf ik zo wel even in een nieuw topic.
Maik Peters
11 mei 2009, 09:58
Allereerst, wat een race zeg, mijn eerste echte endurance race en dat nog wel in de nacht. Wel jammer dat er zo weinig C400 auto’s waren, maar dat mocht de pret niet drukken.
Kwalificatie:
Al snel zette ik een 2:18 hoog op de klok, wat al snel aan gort werd gereden door PP, wat ik ook wel had verwacht. Toch nog even trappen en naar een 2:18.2 gebracht. PP weer ingehaald, maarja die PP was zeker even aan het toeren ofzo. Ja hoor, reactie van PP 2:17.7 en vervolgens 2:17.5 als ik mij niet vergis. Ik had op het laatst nog aardig wat tijd van mijn sectoren afgereden, maar kon het in Bus-Stop niet waarmaken en ging rechtuit. P2 voor mij dus.
Race Stint1:
Ik was zo zenuwachtig als de neten waardoor ik rustig aan wilde doen, het is immers 2.4uur Spa, dus genoeg tijd dacht ik zo. O roesje nam ik wat rustig, misschien te rustig, want meteen was Jeroen er voorbij. Net voor de rechter doordraaier zette naar mijn idee Peter zijn Porsche er FF tussen. Beetje jammer dacht ik, want het is 2.4 uur. Al snel kwam Ruben mij ook voorbij in de lange linker doordraaier. Ik stond dus achteraan (P5), want helaas meer waren er niet. Ondertussen rustig mijn ritme gepakt en zo Ruben weer voorbij gereden en reed meteen van hem weg. Zo richting Jeroen, maar eerst de pitstops.
Race Stint2:
Ik had mijn crew de juiste samenstelling laten klaarzeten en de pitstop verliep voorspoedig. Ik kwam net achter Jeroen de baan op terwijl hij toch een redelijke voorsprong had . De tweede stint super gevecht gehad met jeroen, naja gevecht was het eigenlijk niet want ik bleef er lekker achter hangen en wilde geen capriolen uithalen waardoor we mogelijk beide van de baan af zouden raken. Ondertussen was het al echt super donker aan het worden, wat ik wel erg lastig vond en dan kwamen de C600 ook nog regelmatig langs. Hierdoor werd ik regelmatig uit mijn ritme gehaald, maar dit mocht ook de pret niet drukken. Er was werk aan de winkel, ik moest weer naar Jeroen rijden. Hij had 10sec voorsprong en de Pitstops kwamen er weer aan. Jeroen ging naar binnen, ik ging nog een rondje stampen.
Race Stint3:
Mijn pit ging weer super naar mijn idee en zo kwam ik voor Jeroen weer op de baan. En deze positie heb ik weten te behouden, ik kon niet naar Peter rijden want die ging gewoon te snel. Rustig mijn rondjes gereden en zorgen dat ik hem uit zou rijden. Uiteindelijk toch nog gelapt door PP, omdat Danny kappen rechtuit ging in Bus-Stop. Had graag niet gelapt willen worden, maarja de 3de plaats was er één om ook trots op te zijn, want dat brengt mij toch op een 3de plaats in het kampioenschap van de ZAC5. Totaal niet verwacht, maar toch gelukt. Misschien hier en daar wat hulp, maarja ik heb zelf ook niet alle race kunnen rijden, omdat ik als Reserve ben begonnen.
Iig super tevreden en op naar de volgende ZAC!!
Greetz,
Maik #60
Robert Saalmink
11 mei 2009, 10:08
Kwali pace had ik niet eens geoefend, dat is bij mij altijd een drama op Spa en bovendien is de race veel belangrijker dus had ik me daarop geconcentreerd. Ik had op een bepaald moment een 2:11.8 op de tussentijden (waar ik Dennis mee zou pakken) maar ik laat de wagen compleet stilvallen in la source :( 2:12.1 dan maar.
In de race ging het op zich lekker (2:13.3 als snelste ronde) maar als je die afwisselt met 2:16's dan weet je wel ongeveer hoe constant ik aan het rijden was. Een hele dag op Spa rondlopen, heen- en terug rijden, snel eten en dan voor de 2,4u in de Playseat springen eiste wat dat betreft wel zijn tol denk ik. Vooral de eerste stint had ik het tempo er niet in zitten, er was een aanvaring in de wamup lap vlak voor la source waar ik ook wat van meekreeg, met flinke aero damage als resultaat.
In de eerste stint Bram achter me en Dennis en Kim voor me. Elke keer als ik een slechte ronde had liepen ze uit en kwam Bram weer kijken, en elke keer als ik een goed rondje had liep ik weer in op de mannen. Ik kwam op het laatst dichtbij maar moest toch de boel de boel laten vlak voor de eerste stop, veel onderstuur en bandenslijtage door de damage denk ik.
Toen samen met Bram de pits in, de aero laten repareren en samen met Bram de pits weer uit. Toen was ik het zat en door de reparaties (?) kwam al vrij snel de 2:13 op de klokken en ging ik maar eens vaart maken. Ik begon Kim binnen te hengelen en ik hoopte al op een seizoenswaardige afsluiter tussen ons beiden! Tegen het einde van de 2e stint zat ik vlak achter Kim, we gingen samen de pits in en kwam er samen uit, maar ik zat er nu vlak voor :) kwestie van minder tanken denk ik.
De laatste stint kon ik het gat opbouwen naar zo'n 12 seconden en toen kwamen de koplopers aandringen. In de laatste fase liet ik er een voorbij in la source door zelf wijd te gaan, en prompt geen tractie op dat deel: ik kwam nauwelijk van mijn plek! Dat was alvast weer 4s van mijn voorsprong af, en vlak daarna spin ik uitkomen Combes. Ik zag geen reet daar en ik werd op een haar na gemist door een Aston denk ik. *phew!*. Toen kon Kim er ook langs en ik sluit vlak achter hem aan om het seizoen eens in stijl af te sluiten. Maar dan op de Blanchimont heb ik een knipperende Aston achter me, ik ga compleet rechts rijden, dan kun je er links voorbij maar die gast bleef knipperen. Nou ja, dan ga je er lekker niet langs dacht ik nog, maar toen pakte ik net een stukje gras en hop: ik schamp de banden, waarbij mijn enig overgebleven koplamp de geest gaf. Dus voor de laatste drie ronden nog even de lampjes laten repareren en daarmee 2 laps achterstand op de leiders. Ach, het gaat met niet eens om P12 of P11, ik had alleen graag het gevecht met Kim nog eenmaal willen aangaan!
Al met al hebben Kim en ik een mooi seizoen met elkaar op de baan doorgebracht :D daarnaast hebben we denk ik een mooi kampioenschap gezien waarbij het kennelijk mogelijk is met zoveel verschillende auto's toch een uiterst spannende en close competitie te creëren. Het is jammer dat Roy moest afhaken, ik ben er van overtuigd dat de CUP400 titel dan ook pas gisteren beslist zou zijn!
Spa ZAC 6 – Win or Lose
Hier had ik naar uitgekeken! De seizoen finale!
De Quali ging op zich wel goed en hoopte alleen maar dat ik wel “front row” zou gaan staan.
De pure snelheid over 1 enkele ronde is niet het sterke punt van de Lister, de racesnelheid dan weer wel. Laatste week heel wat rondjes getest en ook met de MC12 wat gereden. Volgens mijn berekeningen kon de MC12 de eerste stint wel volgas maar de 2e en 3e zouden of niet volgas zijn of wel volgas met een splash&dash op het einde. Had het laatste verwacht als tactiek maar schijnbaar niet uitgevoerd door UCP
Omdat al mijn Spa races wedstrijden (behalve ZAC3 waarin ik crashte de laatste ronde of zo :huh1:) waren waarin ik MOEST finishen om kampioen te worden reed ik altijd behoudend en had hier nog nooit gewonnen dus. Nu moest ik echt winnen om zeker te zijn!!!
Race:
Tactiek was 63 ronden vlammen :P
Had meteen door dat Danny niet hard door de eau rouge kon/ging en kon meteen in zijn slipstream duiken en de Lister er links naast zetten.. Danny waaiert bij het aanremmen helemaal naar links en het scheelt niks of ik was naast de baan getikt..gelukkig ging het goed maar de toon was gezet.. de volgende rechts-links-rechts combi zit ik echt in z’n achterbumper en heel zacht raken we elkaar omdat hij schijnbaar wat gas lost in de bocht.. niks aan de hand verder en door!. Zat gewoon weer met een glimlach achter mijn PC!. In rondje 2 pak ik weer de slipstream.... Danny rijd nu echt helemaal rechts bijna op het gras dus moet ik er weer links langs… ik ga in het midden van de baan zitten en probeer hem zo op het vuile gedeelte te laten remmen. Bij het rempunt zitten we echt precies op hetzelfde punt en weer komt Danny naar links (weinig sportief)…voel een klap en raak de auto bijna kwijt.. Danny schiet achter me langs en ik kan gelukkig zonder veel problemen verder. Na enkele ronden schiet ik er heel even af bij Stavelot en raak P1 kwijt aan Marcel. Kan hem wel goed volgen en vlak voor de stops raakt hij de auto kwijt bij aanremmen busstop en lig ik weer op P1. Volgende ronde vergeet ik bijna binnen te komen maar net op tijd roept de crew dat ik echt naar binnen moet….. en na de stops lig ik op P1 wat deze hele stint zo blijft.. Na de laatste stop ligt Marcel opeens 4 sec voor :blink: Danny ligt dan al ruim achter maar weet niet zeker of ik de snelste ronde heb dus MOET echt winnen om kampioen te worden. Helaas voor Marcel en gelukkig voor mij raakt hij de warpende Dennis (die ik ook nog ontmoet) en kan daarna de voorsprong uitbouwen tot 8 seconden en bijna 1 minuut op Danny.
Dus eindelijk een keer winst op Spa en dankzij overwinningen op Barcelona - Brno - Donnington - Dubai - Hockenheim - Oschersleben – Spa - 2x DNF en de rest allemaal finishes op het podium kan ik met opgeheven hoofd het seizoen afsluiten met de titel. Mooiste races waren Hockenheim waar ik als 9e had getraind en de regen race op Donnington
Dit had niemand verwacht denk ik en ik al zeker niet!
Felicitaties aan Skin Sense en Digital racing voor de constructeurstitel en PP voor zijn dik verdiende titel. Helaas haakten de kanshebbers allemaal af maar ook als ze er wel waren geweest denk ik dat je kampioen had geworden! :thumbup:
Gefeliciteerd met de titel Mark S en heren van Skin Sense! :thumbup:
"Helaas" gisteren niet mee kunnen doen met de seizoensafsluiter op Spa..
Daarintegen wel een fantastisch seizoen gehad waar ik voorafgaand aan het seizoen absoluut geen rekening mee had gehouden. Doelstelling was op mee te rijden in de middenmoot om paar puntjes bij elkaar te pakken. Mede door de uitvallers ben ik meerdere keren in de subtop gefinished! :thumbup:
Team kampioenschap binnen gehaald en verruit veeeeel meer punten dan ooit te voren.
Organisatie bedankt voor weer een mooi ZAC seizoen! We zien elkaar hopelijk terug in het volgend seizoen!;)
Robert Saalmink
11 mei 2009, 10:43
Ja, de mannen van JR moeten de statistieken bij gaan werken nu! Mark is trouwens niet de eerste rijder met 3 titels (dat is Roy) maar wel de eerste met 3 ZAC titels.
Fabian de Jong
11 mei 2009, 11:47
Zo mijn race verslag de laatste van de ZAC5.
De kwalificatie ging erg slecht voor mijn mening ik reed slechte tijden en de reden hiervoor heb ik geen idee. En mocht als P8 starten.
De race ging over het algemeen voor geen meter ik kwam voor geen meter in mijn ritme en maakte hierdoor teveel fouten waarvan er 2 echt mega momenten waren.
De eerste was in Stavelot waar ik de rechter curbstone meepakte en vervolgens in een drift kom van een paar honderd meter, maar wist hem wel te houden :) Maar verloor wel een plek aan Rene.
Een tijd later toen ik weer voor Rene lag raakte ik de auto kwijt in Eau Rouge waardoor ik dwars door Eau Rouge ging :P, maar ik wist op 1cm de muur te missen, maar ook hierdoor weer mijn plek aan Rene verloren. De hele 3e stint wezen shortshiften zodat ik geen 3e stop hoefde te maken.
Verder had ik in mijn eerste stint een mooie actie op Niels namelijk buitenom bij Niels in de bocht Pouhon, handig gebruik maken van een achter blijver :)
Maar goed het doel van deze race is behaald namelijk teamkampioen worden en mijn P3 in het kampioenschap veiligstellen!
Ik kijk alweer uit naar ZAC6 en ben benieuwd of we dat met GTR Evo zullen gaan rijden.
Als ik tijd heb zal ik vandaag filmpjes maken van mijn momentjes kunnen jullie mee genieten :P
Kim Van Der Stichelen
11 mei 2009, 13:04
Ja heren, het zit er alweer op :)
Leuke race gehad gisteren, vooral met Robert alweer. In ronde 42 pitten we samen, met amper 0.3 verschil in tijd. Na de stop verloor ik wat tijd, tot ik 12 seconden erachter lag. Toen liep ik weer in tot Robert spon helaas, heb em niet meer teruggezien.
Qua resultaten niet bepaald het beste mogelijke seizoen, maar wat me van zac5 altijd zal bijblijven zijn de vele gave gevechten met Robert, vooral in de 2de helft van het seizoen. :thumbup:
Niels Tieman
11 mei 2009, 14:26
Gefeliciteerd Mark S! :D
Stefan Kollee
11 mei 2009, 19:40
Inderdaad, gefeliciteerd met het kampioenschap!:) En Fabian en John met het teamkampioenschap!:thumbup:
Effe mijn verslagje.
Weinig tot niets geoefend voor deze laatste race van de ZAC5. Ik had namelijk een 3-tal dagen op Spa-Francorchamps vertoefd, eigenlijk niet voor de LMS (1000km) maar meer voor de BGTC.
Quali:
Deze ging zo'n beetje wat ik er van verwacht had, een 2.10.6 tot een 2.10.8.
Het was een 2.10.819 goed voor P7.
Race:
Dit is voor mij een echt saaie race geweest. In heel die 2,5 uur heb ik maar 1 gevecht gehad en dat was met John Vissers en die heeft ook niet echt lang geduurd. Ik had de indruk dat hij niet echt verdedigde. En mijn indruk klopte ook nadat ik las dat hij de 2de stint aan het kortshiften was om benzine te sparen, jammer eigenlijk. Voor de rest echt maar dan ook echt niets meegemaakt, heel saai.
Nu maar op naar de ZAC6. Stiekem hoop ik nog met GTR2. We zullen wel zien.
Ik heb deze ZAC5 weinig punten gescoord, 37 punten om precies te zijn. Verschillende races gemist door mijn ziekte en verschillende races pech gehad door PC-problemen.
Van de 13 races heb ik er 6 uitgereden (1x 5de, 2x 4de, 2x 3de en 1x DNF door een crash).
Ik heb 4 keer pech gehad door PC-problemen (3x vastlopen van pc en 1x een connection lost).
En ik heb 3 races gemist door mijn ziekte (hartinfarkt).
Echt een rotseizoen om snel te vergeten.
Langs deze weg wil ik ook de kampioenen feliciteren.
Mark Schuttenhelm (Cup600)
Fabian de Jong en John Vissers (teamkampioen Cup 600)
Paulpeter Kroon (Cup400)
Paulpeter Kroon en Mark Bentvelzen (teamkampioen Cup 400)
Gefeliciteerd Heren.
Marcel Groen
11 mei 2009, 20:32
Ondanks veel pech (er had veeeeel meer ingezeten, als... ;) ) echt een leuk seizoen gereden! Die C6R, dat was na seizoenen hoofdzakelijk Lamborghini toch een grotere omschakeling dan gedacht. Uiteindelijk de zaakjes op orde, redelijk wat podiumfinishes en als hoogtepunt natuurlijk de hattrick op Monza!
Echt een geweldig kampioenschap om deel van uit te maken, ZAC6 hoop ik er weer bij te zijn!
Bedankt allemaal, in het bijzonder de organisatie! :)
Bedankt allemaal, in het bijzonder de organisatie! :)
Oeh, sorry heren:blushing:.
Zou ik jullie nog vergeten:blushing:.
Bedankt heren voor de goede organisatie.:thumbup:
Kim Van Der Stichelen
12 mei 2009, 01:11
En Kim heeft bijna een heel rondje achter me gehangen :D Einde Kemmel zat ie nog te ver weg dus bleef ie erachter, vervolgens kon hij er pas bij Blanchimont langs, en dan moest ik nog behoorlijk lossen ook :lol:
Ja lol :) Op Kemmel zat ik te ver weg, verder hield je me wel op maar kon er zo niet makkelijk voorbij. In Fagnes liep het bijna mis, en uiteindelijk ging ik je voor Blanchimont voorbij. Ik kwam naast je en zag je niet meer, maar je verlichting bleef gewoon naast me hangen, en dus logischerwijze jij ook :) Was even een Oh nee momentje :D;)
Even een kort verslag van mijn kant dan.
Kwali: Had nog een tiende ingezeten, maar dat had mijn geen extra plaats opgeleverd. Ik wou een 2:10 rijden en dat is gelukt. P6
Race: Een goede start en ik kan langzaam aan naar John toe rijden, Danny ga ik voorbij doordat hij gespind was. Mijn doel was een podium deze race, echter in ronde 6 raakte ik bij ingaan van eau rouge de curbs verkeerd waardoor ik er loeihard van af ging. Danny zat op de eerste rij en kon mij gelukkig ontwijken. Ik dacht dat mijn race voorbij was, al dat geoefen voor niets. Maar mijn lieve Ferrari laat mij niet in de steek en blijft het gewoon doen!! Echter na het lange rechte stuk kom ik er bij het aanremmen van de bocht achter dat mijn Ferrari enige delen mist en schiet met blokkerende banden rechtdoor. Rondje uitgereden naar de pits met 0,0 druk op de voorwielen. Pitstop gemaakt, crew heeft de 575 met een voorhamer weer recht gebeukt. En gassen, P20 45 seconden achter de laatste C400. Ik moest mijn doel bijstellen, want podium ging niet meer lukken natuurlijk. Ik ging voor een top 10 klassering! 2e stint dus zo lang mogelijk doorgereden, 3e stint een korte van gemaakt, ook in de derde stint het gat naar Bram, Robert, Kim kleiner gemaakt. Niels zag ik kamperen, dus dat was een makkelijke prooi. Na mijn 3e stop (2e reguliere) lag ik voor de vechtende Kim en Robert en lag ik op P10. Alles op alles om plek 9 te pakken. Dit lukte ik kon Dennis relatief makkelijk inhalen en ervan wegrijden! P9 gefinished!
Nog een momentje gehad met mijn teamgenoot Bram, waardoor ik bij de busstop vol door die rode blokken ging. En in mijn laatste stint nog een keer gespind in de busstop.
Erg gave race!!!
Ik had niet verwacht dat ik dit seizoen races zou winnen en poles zou rijden. Ik vind het jammer dat ik niet alle races mee heb kunnen doen!
Organisatie bedankt voor een superseizoen! En Mark S, PP, Mark B, John en Fabian gefeliciteerd met jullie titels!!!
see you in ZAC6 ;)
DBR Steven
12 mei 2009, 13:30
mijn verslagje van de laatste race.
Qualy ging niet zo goed, was trager dan met strafgewichten bij racingleague.
Totaal andere wegligging met de C6 zonder gewicht. Slechts P 10, maar gezien het hoge aantal Cup 600 wagens misschien niet zo slecht.
De race,
men eerste stint verliep goed, lag achter Ludo die ik redelijk kon volgen.
En beetje bij beetje door fouten van andere opgeklommen naar P 6.
maar net voor men pistop ga ik boven eau rouge van de baan, lekke band :crying:
gevolg, lekke band, als ik eindelijk de pit had bereikt was ik al 1 minuut verloren en een plaats of 8 verloren.
Na men stop achter Robert de baan op. Na een paar ronden kon ik Robert en Kim voorbij :D
verder kon ik niet komen. Op het einde van men stint met totaal versleten banden op de sukkel. Kon nog maar net voor Kim op de baan blijven.
Na men tweede stop net achter Gerben de baan.
Was boven eau rouge aan het slipstreamen,
tot plots alles voor me stil stond :blink:
vlieg vol op Gerben, maak een paar saltos en kom op men dak terecht.
Kim en Robert waren ook terug voorbij en de race was over voor mij :surrender:
Spijtig, want ik had er zin in
had nog iemand die freeze?
Proficiat mark met de titel :thumbup:
Jeroen Ursem
12 mei 2009, 14:05
Yup, einde rechte stuk klapte Danny op Maik en ik spinde van de baan door 3 stilstaande wagens daar te ontwijken :closedeyes:
Wou Danny nog recht duwen toen ik hem zag liggen, maar GTR2 zet je natuurlijk automatisch weer op je wielen..
Yup, einde rechte stuk klapte Danny op Maik en ik spinde van de baan door 3 stilstaande wagens daar te ontwijken :closedeyes:
Wou Danny nog recht duwen toen ik hem zag liggen, maar GTR2 zet je natuurlijk automatisch weer op je wielen..
nou ik heb op Zhuhai eem eeuwigheid zitten wachten maar werd toch echt niet meer terug op mn wielen gezet......
nou ik heb op Zhuhai eem eeuwigheid zitten wachten maar werd toch echt niet meer terug op mn wielen gezet......
Maar daar had ik ook geen kraan gezien....:D
Na men tweede stop net achter Gerben de baan.
Was boven eau rouge aan het slipstreamen,
tot plots alles voor me stil stond :blink:
vlieg vol op Gerben, maak een paar saltos en kom op men dak terecht.
Ja op dat moment reden Danny en Maik voor mij volgens mij die stonden bij mij ook stil eventjes. Daar reed ik omheen en toen zag ik wat in mijn spiegels vliegen. Ik dacht dat dat Danny was, maar dat was jij dus? Want ik was Danny ineens voorbij (hij lag wel een ronde voor).
Danny Kappen
13 mei 2009, 01:24
Ja op dat moment reden Danny en Maik voor mij volgens mij die stonden bij mij ook stil eventjes. Daar reed ik omheen en toen zag ik wat in mijn spiegels vliegen. Ik dacht dat dat Danny was, maar dat was jij dus? Want ik was Danny ineens voorbij (hij lag wel een ronde voor).
Die vliegende auto was ik, heb aardig wat salto's gemaakt voordat ik weer verder kon :P
@ Jeroen: erg lief van je dat je me weer op 4 wielen wilde zetten :thumbup:
Maik Peters
13 mei 2009, 09:45
Ik Heb helemaal geen mensen zien stilstaan of warpen.
Robert Saalmink
26 mei 2009, 23:23
Raceverslagje: http://www.digitalracing.nl/
Marcel Groen
26 mei 2009, 23:35
'man man man wat was ik hem zat!!' :D
Top weer! Mooie screens ook. :thumbup:
Mooi verslag !! en wat een screen !!!
http://www.digitalracing.nl/images/stories/zac5/spa8.jpg
Robert Saalmink
26 mei 2009, 23:50
De kampioenen naast elkaar :)
Zijn bijna allemaal wel heel erg mooie screens!! Superverslag ook!!
Bramzel
27 mei 2009, 00:31
Mooi stukje optisch bedrog op het laatste shot; de lijn/kerb buigt daar mee met de witte lijn/rood vlak op de UCP M3. Ik dacht even dat hij semi-transparant was :D
Roy Visser
27 mei 2009, 00:34
Mooi stukje optisch bedrog op het laatste shot; de lijn/kerb buigt daar mee met de witte lijn/rood vlak op de UCP M3. Ik dacht even dat hij semi-transparant was :D
inderdaad nu je het zegt, die klopt precies zo :)
leuk om te lezen weer Robert!
Robert Saalmink
27 mei 2009, 00:55
Oh ja :) dat was ook mijn bedoeling :innocent:
not.......... :p
Maik Peters
27 mei 2009, 09:22
Bedankt voor het leesvoer Robert :D
Joost van den Heuvel
27 mei 2009, 15:19
Geweldig verslag! :thumbup:
paulpeter
27 mei 2009, 20:22
Goed leesvoer Robert!:)
Ook een mooie kampioensfoto bij de screens;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.