PDA

View Full Version : De S2000 Touringcar thread (WTCC/BTCC/STCC/etc.)

Pagina's : [1] 2

Maik Peters
16 april 2009, 09:54
The Swedish Touring Car Championship teams have had their first official battle. Mantorp Park was the host of the test session and Richard Göransson produced the fastest lap time of the day under the blue spring sky. TouringCarTimes was present during the test day and are proud to present a picture special from the day.

By Johan Meissner

Wednesday, 15 April 2009 22:23 CET
The Swedish Touring Car Championship test day was a first for many.

Thed Björk made his first official test day for Flash Engineering in the BMW 320si.

Richard Göransson made his first official test day for WestCoast Racing since he left the team in 2005.

Fredrik Ekblom and Patrik Olsson made their first official run in the bio gas powered Volkswagen Scirocco. The team tested many different settings during the day, the most noticeable change was that they ran both with and without the big rear diffuser during the day.

Privateers Viktor Hallrup and Micke Ohlsson made their first ever official appearance in the STCC.

Johan Kristoffersson made his STCC debut today and held a high pace. But it should be noted that he ran on Michelin tyres during the day and not Yokohama.

Voor plaatjes en meer bekijk de bron.

Bron TouringCarTimes (http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3357)

---------------------------------
Ik zie verschillende auto's, waaronder de sirocco en de opel vectra.
Ziet er naar uit dat er steeds meer variatie in auto's komt in de STCC :)

Ralffoxx
16 april 2009, 10:06
oeh een volkswagen

Bram Kocken
16 april 2009, 11:02
Cool, die Scirocco is wel erg vet :D
Simbiiiiiin? Add-on please? :surrender:

Mooie platen zijn het :D

RSRoy
16 april 2009, 11:09
Zoals ik al zei in een ander topic, er moet gewoon een klasse komen waarin heel veel merken hun S2000 auto's in gaan zetten. Gewoon het oude super touring principe, 2 auto's van elk merk en dan de grid vullen met 26 auto's in totaal.

Tot zover het dagdromen, dat gaat waarschijnlijk toch niet meer gebeuren.

Wat wel leuk zou zijn, en bovendien iets makkelijker realiseerbaar, is dat Simbin gewoon een spel moet uitbrengen met veel meer S2000 auto's erin :)

Bramzel
16 april 2009, 11:13
Wat wel leuk zou zijn, en bovendien iets makkelijker realiseerbaar, is dat Simbin gewoon een spel moet uitbrengen met veel meer S2000 auto's erin :)

Met alle respect, maar als je RACE 07 hebt met de STCC addon en de Crowne Plaza addon heb je al een heel groot deel van alle actieve S2000 auto's van nu.

RSRoy
16 april 2009, 11:15
Met alle respect, maar als je RACE 07 hebt met de STCC addon en de Crowne Plaza addon heb je al een heel groot deel van alle actieve S2000 auto's van nu.

Uit dat lijstje wat jij op ten-tenths hebt gepost blijkt dat er nog véél meer zijn :)

Bram Kocken
16 april 2009, 11:17
Welke lijst?

Als ik S2000 hoor, moet ik denken aan de rally-versies van de Punto, Fabia, Swift etc... Maar dat lijkt me niet bepaald de game voor Simbin?

Bramzel
16 april 2009, 11:22
Uit dat lijstje wat jij op ten-tenths hebt gepost blijkt dat er nog véél meer zijn :)

Klopt, maar daar staan ook héél veel obscure modellen tussen die nooit in het westen geraced hebben. Als je kijkt naar de gangbare modellen, dan missen de SimBin spellen eigenlijk alleen de Opel Astra, Saab 9-3 en VW Scirocco uit Zweden, de Ford Focus en Honda Civic uit Engeland en de Lada uit het WTCC. En aangezien enkelen daarvan pas in 2009 reden/rijden is het nog te vroeg om die al van ze te verwachten lijkt me.

Welke lijst?

http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=111513

Als ik S2000 hoor, moet ik denken aan de rally-versies van de Punto, Fabia, Swift etc... Maar dat lijkt me niet bepaald de game voor Simbin?

Dat is het rally S2000 klassement. In de toerwagen racerij wordt echter al langer van het S2000 reglement gebruik gemaakt, dit zijn de auto's zoals ze rijden in het WTCC, STCC, BTCC, etc.

Bramzel
16 april 2009, 11:24
Ik heb overigens de thread titel even aangepast zodat deze thread niet alleen gelimiteerd is tot de STCC Testdag, maar geschikt wordt voor discussies over alle S2000 toerwagen klasses.

Robert Saalmink
16 april 2009, 11:26
Een gratis add-on met alleen de Scirocco erin zou wel mogen... :)

RSRoy
16 april 2009, 11:28
Een gratis add-on met alleen de Scirocco erin zou wel mogen... :)

Ik zou zelf de nieuwe Ford Focus wel willen hebben. Alleen is hij bij de eerste race op Brands niet echt snel gebleken. En mijn god was heeft die een lelijke livery, daar is zeker wat mooiers van te maken. Maar zoals Bram zegt, het is nog ff te vroeg voor dit soort type auto's.

Ralffoxx
16 april 2009, 11:48
ik zou best een Volkswagen golf in DRTCC 3 willen rijden hoor :P

Bramzel
16 april 2009, 11:49
Liever een Golf dan een Scirocco idd ;) Vind de Golf 6 GTi vele malen mooier dan de Scirocco.

Robert Saalmink
16 april 2009, 11:55
Hier rijden ze nu met een paar Golf VI's, maar ik kan maar niet aan die domme achterlichten wennen. Vind er weinig aan helaas. Ik ben een van de weinigen die de Golf V mooier vond...

De Scirocco, tja... Ik wilde hem niet mooi vinden maar het is gewoon wel een toffe kar als je hem ziet rijden. Laatst mijn eerste niet-witte gezien, mooie kleur antraciet erop. Kan 'ie ook wel goed hebben.

RSRoy
16 april 2009, 11:57
Ik vind de nieuwe Golf ook een stuk mooier dan de vorige. En de Scirocco is ook een apparte verschijning als je hem tegenkomt. Wat mij betreft mogen ze allebei in Race 07 erbij komen :)

Bramzel
16 april 2009, 12:01
RACE On heeft WTCC '08, dus dan worden in ieder geval de Seat Leon TDI en de Lada 110 aan het rijtje toegevoegd.

joostingh
16 april 2009, 16:10
Hier rijden ze nu met een paar Golf VI's, maar ik kan maar niet aan die domme achterlichten wennen. Vind er weinig aan helaas. Ik ben een van de weinigen die de Golf V mooier vond...

De Scirocco, tja... Ik wilde hem niet mooi vinden maar het is gewoon wel een toffe kar als je hem ziet rijden. Laatst mijn eerste niet-witte gezien, mooie kleur antraciet erop. Kan 'ie ook wel goed hebben.

Ik ben het helemaal met je eens... maar mijn mening is natuurlijk helemaal objectief (rijd zelf een Golf 5)

De Golf 6 vind ik toch die achterkant minder. De voorkant daar in tegen vind ik wel weer erg mooi. En die Scirocco... echt te mooi :D

El Maestro
16 april 2009, 16:18
Die Scirocco ziet er zeker niet verkeerd uit! Zou ik ook wel in STCC willen zien:)

Daniël
17 april 2009, 08:02
Die Scirocco ziet er erg gaaf uit zo in S2000-vorm. Sowieso is elke auto extra in een racegame altijd leuk, maar ik denk niet dat we -zeker met de Race On add-on erbij- niet mogen klagen. :)

Mark G.
17 april 2009, 13:41
BTCC, een klasse naar mijn hart. Top weekend gehad op Brands :P.

http://i42.tinypic.com/28tu8zo.jpg

http://i42.tinypic.com/24enn06.jpg

Maik Peters
17 april 2009, 14:01
Hoe bedoel je close racing :D

MartijnV
17 april 2009, 16:29
inderdaad ondanks het wtcc vind ik het btcc nog altijd de toerwagen klasse.
Helaas niet meer zo als in de jaren 90, maar nog altijd geweldige races.

Maik Peters
20 april 2009, 09:35
YouTube - The cars of STCC 2009

een filmpje en bijbehorende artikel!

STCC: Video - The cars of STCC 2009 (http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3370)

ps: wat een VET geluid!

Bramzel
20 april 2009, 09:39
Die VW heeft wel een lekkere diepe roffel zeg. En wat blijven die e46's toch geniaal klinken met hun 6-in-lijns.

Ralffoxx
20 april 2009, 10:38
geen honda's meer?!?!?! :( snif

Bramzel
20 april 2009, 10:53
Jawel hoor, die staat alleen niet in dit filmpje :) Engström doet gewoon weer mee in zijn Honda, jammer genoeg is Björk overgestapt naar het Flash BMW team; die liet afgelopen seizoen mooie dingen zien met die Honda en had de snelheid echt te pakken. Nu rijdt alleen Engström nog, die op zich best kan rijden maar geen kampioenschaps-materiaal meer is.

Richard117
20 april 2009, 21:52
Die Audi gilt ook lekker zeg :thumbup:
Wat is er met de achtervleugel van die 308 gebeurd? :rolleyes:

Bramzel
21 april 2009, 00:18
Wat is er met de achtervleugel van die 308 gebeurd? :rolleyes:

It got hit with the ugly stick... (sorry, sommige dingen kan je niet vertalen ;) )

Maik Peters
21 april 2009, 08:27
Ik zat ook al meer dan 3x te kijken om te zien wat ze nou echt gedaan hadden.
Mag hopen dat het meer effect heeft, want mooier is het iig niet. :D

Tim Wijen
21 april 2009, 09:48
YouTube - Testfahrt Eggebek / Saisonauftakt ADAC Procar THATE Motorsport Mercedes C200

Deze Mercedes C200 klinkt ook behoorlijk goed :thumbup:

Richard117
21 april 2009, 17:25
YouTube - Testfahrt Eggebek / Saisonauftakt ADAC Procar THATE Motorsport Mercedes C200 (http://www.youtube.com/watch?v=sTnqPVFhrFI)

Deze Mercedes C200 klinkt ook behoorlijk goed :thumbup:

Klinkt ook lekker ja :thumbup:
10 mei trouwens te zien op Assen tijdens de Dutch Truck Grand Prix. Maar diezelfde dag is ook de Le Mans series in Spa, denk dat ik dan toch voor Spa kies :innocent:

Maik Peters
22 april 2009, 10:50
Hij klinkt wel gaaf jah.

Update @ Touringcartimes WTCC > BMW confirms facelift introduction (http://www.touringcartimes.com/page.php?series=2)

Ruben Laenens
3 mei 2009, 14:53
Zo dadelijk begint de WTCC op Eurosport:)

Bramzel
5 mei 2009, 22:30
Voor de liefhebbers: Race 1 & 2 van het STCC, met Svensk commentaar.

http://svtplay.se/v/1543824/motor/4_5_stcc

Richard117
5 mei 2009, 22:36
Voor de liefhebbers: Race 1 & 2 van het STCC, met Svensk commentaar.

http://svtplay.se/v/1543824/motor/4_5_stcc

Wat gebeurt er bij 1:40 met die Volvo? :blink:

Bramzel
5 mei 2009, 22:46
D'r knapte een luchtslang onder het dashboard, waardoor het dashboard en de voorruit er uit geblazen werden.

On the grid, right before the start, one of the air hoses inside the car exploded. The windscreen was blown out off on to the tarmac and pieces of the interior blew away high up in the air.

"It was like in a war movie, that someone doesn't know that their legs are blown off because of the chock. The first thing I did after the explosion was to check if my legs still were there," said Dahlgren to Aftonbladet.

Bron: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3431

Kim Van Der Stichelen
6 mei 2009, 15:03
Zo zeg, die pitbabe had ook geluk, die ruit ligt gewoon vlak naast haar :huh1:

Bob
8 mei 2009, 14:06
Vette race om te zien :)
Wat is dit toch een gave klasse :cool:

Bramzel
14 mei 2009, 11:59
Mooi artikel over het WTCC waar ik het eigenlijk wel heel erg mee eens ben:

http://www.autosport.nl/news/17865/wtcc_commentaar_toekomst_in_gevaar.html

Maik Peters
14 mei 2009, 12:15
Mooi artikel over het WTCC waar ik het eigenlijk wel heel erg mee eens ben:

http://www.autosport.nl/news/17865/wtcc_commentaar_toekomst_in_gevaar.html

Top artikel :thumbup:

RSRoy
14 mei 2009, 12:26
Jep, er zal daar toch heel wat moeten veranderen voor komend seizoen als ze willen dat alle merken die er nu inzitten in blijven zitten.

Robert Saalmink
14 mei 2009, 15:05
Tja, die vrijheden die de uitzonderingen op de regel vormen hebben ze ingebouwd zodat merken die niet direct een kant en klare WTCC auto kunnen neerzetten, dat nu toch kunnen maar dan wel met enige beperkingen op een ander vlak. Zo maak je het voor merken aantrekkelijker om in te stappen. Als je alle regels gelijk gaat trekken dan vertrekken er merken of ze moeten hun auto's ombouwen naar bijv. voor- of achterwielaandrijving. Dat zal BMW niet snel doen denk ik.

Markie
16 mei 2009, 16:09
Jammer voor Tom, dacht even dat die echt een kans op pole had, maar die twee BMW's vonden helaas ook de speed in de middelste sector, maar P3 is ook erg netjes :thumbup:

Snelste SEAT en denk dat we daar de komende weken nog wel het een en ander overgaan horen. Want nu ze (voorlopig) die extra marge (0.4 en 50Hp) (http://www.autosport.com/news/report.php/id/75282)kwijt zijn, gaan die Turbo's voor geen meter meer, Rydel snelste op p15 :blink:

Sander Hogendoorn
16 mei 2009, 22:10
Gewoon pure manipulatie om het kampioenschap weer kunstmatig spannend te houden. Als ik Seat was zou ik het wel weten en m'n koffers pakken.

Erix
17 mei 2009, 10:15
Nog meer ongein bij het WTCC nu er negen coureurs gestraft worden waarvan er 7 zich bij de eerste 10 hadden gekwalificeerd.

Following the technical checks after yesterday’s qualifying session, the Stewards decided to penalise the following competitors for exceeding the engine speed limit:

SEAT Sport n.1 – Yvan Muller : fastest lap time disallowed
BMW Team UK n.6 – Andy Priaulx: all lap times disallowed
BMW Team Italy-Germany n.10 – Sergio Hernández: all lap times disallowed
Chevrolet n.11 – Alain Menu: all lap times disallowed
Chevrolet n.12 – Robert Huff: all lap times disallowed
Chevrolet n.14 – Nicola Larini: all lap times disallowed
SUNRED Engineering n.21 – Tom Coronel: all lap times disallowed
Proteam Motorsport n.23 – Félix Porteir all lap times disallowed
Wiechers-Sport n.27 – Stefano D’Aste: four fastest laps disallowed

bron:fiawtcc.com (http://www.fiawtcc.com/Read_News.asp?idnews=164)

Ralffoxx
17 mei 2009, 11:04
ik las het net ook wat jammer :( en wat een gezeur weer. Wat is de fia weer lekker bezig :)

Schumi rulezzzzz
17 mei 2009, 11:47
Gewoon pure manipulatie om het kampioenschap weer kunstmatig spannend te houden. Als ik Seat was zou ik het wel weten en m'n koffers pakken.
Ja heel zielig inderdaad, en dan nu weer allemaal mensen straffen. De FIA weet wel hoe ze een kampioenschap naar de klote moet helpen...

cookie
17 mei 2009, 11:48
World touring cheat championship :P Gelukkig vanmiddag ook weer BTCC op Donnington, vrees dat de andere touringcar races op pau en hockenheim maar een optocht gaan worden

Federici
17 mei 2009, 12:32
Hahaha, jezus.. WTCC vond ik qua opzet en communicatie al een redelijk trieste klasse... EN nou weer dit..

Captain Slow
17 mei 2009, 12:52
BIj het WTCC moet er gewoon 1 regelement komen: of benzine wagens of diesel. Allemaal dezelfde bodumplaat en allemaal hetzelfde gewicht. En dan gewoon racen!

Nu vind ik het niet gek dat er telkens protesten zijn, dat regelement is zo lek als een vergiet.

Robert Saalmink
17 mei 2009, 13:29
Wat een onzin reacties zeg. Als die auto's niet voldoen aan de reglementen, dan is de FIA ineens de boosdoener?

Daniël
17 mei 2009, 13:31
Oh-oh-oh, jammer voor Coronel dat hij net letterlijk uit de top 8 werd geduwd in race 1.

Ruben Laenens
17 mei 2009, 13:35
Inderdaad de FIA bakt er tegenwoordig niks meer van

Bramzel
17 mei 2009, 13:36
Wat een onzin reacties zeg. Als die auto's niet voldoen aan de reglementen, dan is de FIA ineens de boosdoener?

Het probleem is dat er elke race andere reglementen zijn Robert, en dat de FIA daarmee het kampioenschap aan het slopen is.

Ruben Laenens
17 mei 2009, 13:36
Wat een onzin reacties zeg. Als die auto's niet voldoen aan de reglementen, dan is de FIA ineens de boosdoener?Zowel in de F1 als het WTCC loopt het voor geen meter, neit meer toevallig

Sander Hogendoorn
17 mei 2009, 13:42
Het probleem is dat er elke race andere reglementen zijn Robert, en dat de FIA daarmee het kampioenschap aan het slopen is.

Inderdaad, daarnaast zijn de (benzine) teams dit weekend niet op de hoogte gesteld van de nieuwe regel dat de 8500 toerengrens niet overschreden mag worden. Vandaar de vele straffen gister.

En dan hebben we het nog geen eens gehad over het terugschroeven van het Seat vermogen omdat ze 1e staan in het kampioenschap :rolleyes:

Jammer dat Coronel op een vieze manier werd teruggezet van 7 naar 9 door Porteiro, ben benieuwd of die nog een tijdstraf krijgt, zou hij wel verdienen.

Darthwillie
17 mei 2009, 13:45
Seat is bijv kwaad dat er zonder opgaaf van reden de turbodruk gewijzigd wordt. De FIA weigert te antwoorden op vragen waarom
De diskwalificaties zijn het gevolg van het aantal toeren dat de motoren maken bij het terugschakelen. Iets dat al het hele seizoen zo is, en nooit iets mee is gedaan.

Seat gaat na deze race kijken of ze mee blijven doen :rolleyes: Ja de FIA is goed bezig.

Martijn Mezger
17 mei 2009, 13:48
Zowel in de F1 als het WTCC loopt het voor geen meter, neit meer toevallig
WRC ook niet. 2 merken doen nog maar mee.:surrender:

Stefan van Renselaar
17 mei 2009, 14:17
Seat gaat na deze race kijken of ze mee blijven doen :rolleyes: Ja de FIA is goed bezig.

Goooooooo Max, sloop de hele autosport :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Dat is dus sarcastisch bedoeld....

Robert Saalmink
17 mei 2009, 14:37
Ah ok, dat wist ik niet, dan is het gepruts inderdaad :(

Daniël
17 mei 2009, 15:08
Waarom start Coronel eigenlijk laatste tijdens de 2e race? Dat stukje heb ik even gemist. Hij is toch als 9e gefinisht net?

Sander Hogendoorn
17 mei 2009, 15:12
Motorwissel :(

Daniël
17 mei 2009, 15:20
OMFG Engstler rijdt tegen de safety car aan! Ongelooflijk veel schade gereden, rode vlag.

Wat een puinhoop zeg.

Darthwillie
17 mei 2009, 15:20
safetycar die geramd wordt????????????????????????????????????????????? ?????????????

Slecht georganiseerd!!

Atreidez
17 mei 2009, 15:21
Het was toch echt de schuld van de SC.. mat een mafkees, rijdt zo in die blinde bocht vlak voor Engstler de baan op :o

Tosemime
17 mei 2009, 15:21
die safety car kwam op een idioot moment de baan op! Engstler had nooit op tijd kunnen remmen. Lekkere chaos op de baan :P

Darthwillie
17 mei 2009, 15:24
SC had aan de rechterkant van de baan moeten blijven en niet de baan over willen steken. Tijden geleden dat ik zoiets stoms heb gezien.

Dennis
17 mei 2009, 15:26
Wat een chaos zeg. heerlijk :lol:

Markie
17 mei 2009, 15:30
:surrender: En wij maar klagen over het gedrag op public servers, wat een zooitje.

Darthwillie
17 mei 2009, 15:32
ik had me niet eens gerealiseerd dat Engstler op kop lag :blink: Maar dat is een zieke manier om je overwinning te verliezen :surrender:

Sander Hogendoorn
17 mei 2009, 15:33
Poehey, meer actie in deze eerste 2 rondes dan in het hele begin van het seizoen :p

Die SC bestuurder had nooit op dat moment de baan op mogen rijden en al helemaal niet met 50 km/h vol naar links gaan in een blinde bocht.

Porteiro is ook weer lekker bezig, dit is al de 3e auto die hij een beuk verkoopt vandaag, schorsen die vent.

Tosemime
17 mei 2009, 15:34
geeft ook maar aan dat die safety car ook veel te laat te baan op kwam. hij was veel te laat om Engstler op te kunnen vangen. Echt grote fout van de safety car

Kim Van Der Stichelen
17 mei 2009, 15:37
http://www.racefr.com/temp/2009_WTCC_Pau_Race2_1.JPG

http://www.racefr.com/temp/2009_WTCC_Pau_Race2_2.JPG

Tosemime
17 mei 2009, 15:46
Engstler had ook niet langzamer kunnen rijden daar. In een interview gaf hij aan dat je niet van het gas kan gaan in die bocht, omdat je dan de controle kwijt zou raken. hij reed dus al zo langzaam mogelijk

Daniël
17 mei 2009, 16:13
Nog een lekker einde met die klapper tussen Larini en die Cayrolle.

Martijn Mezger
17 mei 2009, 16:15
Wel een spectaculaire race! :P

cookie
17 mei 2009, 16:18
Wat een amateuristische bende bij de WTCC zeg, stom om die SC zo laat de baan op te sturen en waarom draait die haaks de baan op over de witte lijn?

Voor de rest waren de races ok. DTM supersaai, BTCC 2 heel mooie races al.

Ruben Laenens
17 mei 2009, 16:19
Op welke zender volg jij BTCC?

cookie
17 mei 2009, 16:56
Op welke zender volg jij BTCC?

ITV 4, maar er zijn altijd wel livestreams te vinden. Deze bijvoorbeeld: mms://itvbrdbnd-itv4.wm.llnwd.net/itvbrdbnd_itv4?e=1236419373&h=f509e0a5853e48cc%20a0123df3553643c9

Rogue
17 mei 2009, 17:18
YouTube - Safety Car Crash WTCC 2009 at Pau

Wat een wappie in die SC... :lol: Lekkere chaotische openingsfase! :thumbup:

Niels Draijer
17 mei 2009, 17:29
Waaa hoe dom is dat zeg! Tsjonge jonge!

Marc Vos
17 mei 2009, 17:44
Ik moest toch wel lachen om de commentator bij Euro Sport. 'Oke jongens, de safety car is nu die rooie wagen met die lampen' schitterend :lol:

Overigens een stomme fout van de safety car, je steekt toch niet zomaar die weg over met 40 km/p. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Pingguest
17 mei 2009, 18:01
Het WTCC is het schoolvoorbeeld van een klasse die haar charme heeft verloren door reglementen die toezien op een kunstmatig geschapen spanning. M.i. moet hieruit worden geleerd dat het invoeren van kunstmatigheden niet goed zijn voor de sport.

Roy Visser
17 mei 2009, 18:27
Het WTCC is het schoolvoorbeeld van een klasse die haar charme heeft verloren door reglementen die toezien op een kunstmatig geschapen spanning. M.i. moet hieruit worden geleerd dat het invoeren van kunstmatigheden niet goed is voor de sport.

had je die zin niet nog moeilijker neer kunnen zetten ;)

Pingguest
17 mei 2009, 18:47
had je die zin niet nog moeilijker neer kunnen zetten ;)

Ach ja, ik ben een rechtenstudentje hé. Dan krijg je van dat soort afwijkingen. :p

Robert Saalmink
17 mei 2009, 21:55
Het enige wat nog in het voordeel van Engstler kan spreken hier is als de SC borden misschien niet uit hingen. De auto achter hem rijdt namelijk ook nog niet bepaald langzaam, dan zouden ze het beide over het hoofd gezien moeten hebben. Dat de SC de track zo oversteekt is dan ook weer niet zo slim, had beter in de volgende bocht het spul kunnen opwachten.

Ik moest toch wel lachen om de commentator bij Euro Sport. 'Oke jongens, de safety car is nu die rooie wagen met die lampen' schitterend :lol:

Overigens een stomme fout van de safety car, je steekt toch niet zomaar die weg over met 40 km/p. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Eurosport heeft ook Engelstalig commentaar he ;) kun je schakelen (wat aan te raden is).

Bramzel
17 mei 2009, 22:01
Het enige wat nog in het voordeel van Engstler kan spreken hier is als de SC borden misschien niet uit hingen. De auto achter hem rijdt namelijk ook nog niet bepaald langzaam, dan zouden ze het beide over het hoofd gezien moeten hebben. Dat de SC de track zo oversteekt is dan ook weer niet zo slim, had beter in de volgende bocht het spul kunnen opwachten.

Toch niet, het is gewoon pure stommiteit van de SC rijder en/of de organisatie. De SC borden hingen pas uit op start finish. In de bocht na start/finish kan je niet remmen/lossen, dan krijg je onbalans en ga je achterstevoren. Menu zat een redelijk stukje achter Engstler (zie screenshot Kim), ging ook vol in de ankers en stond ook maar nét op tijd stil. Dit is gewoon echt een domme fout van de SC rijder, hij had aan het eind van het rechte stuk moeten wachten of rechts moeten aan houden.

Hier het verhaal van Engstler:

http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3488

Jeroen Ursem
17 mei 2009, 22:12
Dat die knuppel niet de witte lijn aanhoud is me echt een raadsel, wat een dropveter!

Dan had Engstler gewoon kunnen lossen en de SC voorbij gelaten..

RSRoy
18 mei 2009, 08:24
Dat die knuppel niet de witte lijn aanhoud is me echt een raadsel, wat een dropveter!

Dan had Engstler gewoon kunnen lossen en de SC voorbij gelaten..

Precies dat was ook mijn gedacht. Maar heb stiekem toch wel genoten van het WTCC, was best een vermakelijke middag :rolleyes:

Kwa regelgeving zijn ze op dit moment wel helemaal de weg kwijt. Hier moet echt snel wat aan veranderen anders is het zo over met dit kampioenschap, en dat zal niet de eerste keer zijn...

Maik Peters
18 mei 2009, 09:33
Wat een race! Vol genot gekeken, al hoe wel het errug jammer was voor TOM.. maarja. Toch nog een punt zag ik in de punten stand. Hopelijk meer geluk op Valencia.

Race2 jonge jonge wat een dropveter, die SC... echt ik wist niet wat ik zag whahaha.

Sander Hogendoorn
18 mei 2009, 17:26
Gister na de races bleek dat 15 auto's de regels mbt toerengrens/turbodruk overschreden hebben. Maar omdat het er zoveel waren besloot de FIA om het maar zo te laten als het is :rolleyes:

Na de quali wel straffen maar na de race wordt er niks gedaan, het wordt steeds gekker :laugh:

Maik Peters
18 mei 2009, 17:49
whahahah... lekker consequent :D!!!!

Stefan van Renselaar
18 mei 2009, 18:00
whahahah... lekker consequent :D!!!!

Het is de FIA he, dus daar moet je niet van gaan verwachten dat ze consequent zijn ;) :surrender:

Dennis
31 mei 2009, 13:13
Leuke eerste race op valancia. Beetje veel gebeuk maar dat mag de pret niet drukken. Mooi resultaat ook voor Tom, 7e dus 1e rij voor de 2e race.

Daniël
31 mei 2009, 13:40
Leuke eerste race op valancia. Beetje veel gebeuk maar dat mag de pret niet drukken. Mooi resultaat ook voor Tom, 7e dus 1e rij voor de 2e race.

Ah shit, mis ik helemaal de 1e race! Uitgaan is een bitch. Snel kijken dus. :)

Sander Hogendoorn
31 mei 2009, 18:26
Race 3 van het BTCC in Oulton Park hier live:

http://nl.justin.tv/bluesking40

Stefan van Renselaar
31 mei 2009, 18:30
Ze zouden trouwens bij het WTCC de diesels moeten verbieden en achterwielaandrijving ook.... Slaat nergens op. Tom wordt bij de start door 3 BMW's ingehaald en de BMW's kunnen voor geen meter bij de Diesels blijven. Zit je ernaast en dan loopt hij weer vrolijk van je weg.

Dennis
31 mei 2009, 18:36
Ze zouden trouwens bij het WTCC de diesels moeten verbieden en achterwielaandrijving ook.... Slaat nergens op. Tom wordt bij de start door 3 BMW's ingehaald en de BMW's kunnen voor geen meter bij de Diesels blijven. Zit je ernaast en dan loopt hij weer vrolijk van je weg.

precies. iedereen gewoon op de fiets! :huh1:

Stefan van Renselaar
31 mei 2009, 18:45
precies. iedereen gewoon op de voorwielaangedrevenfiets! :huh1:

Heb het even voor je gefixt ;)

cookie
31 mei 2009, 19:33
Race 3 van het BTCC in Oulton Park hier live:

http://nl.justin.tv/bluesking40

race 1 en 2 waren wat saai, maar race 3 was weer genieten. Collard die van P20 naar P4 reed in 15 rondjes :thumbup:

Daniël
31 mei 2009, 23:30
Ik vind het verschil tussen de voorwiel- en achterwielaangedreven wagens altijd wel een leuke variabel opleveren. Zoals eerder gezegd, het wordt de organisatie erg moeilijk gemaakt door ál die variabelen zoals de banden, aandrijvingen en motoren. Toch lukte het aantal jaar terug heel aardig en het BTCC laat nog steeds zien hoe het kan. Gewoon diesels verbieden, dat scheelt al een hoop gezeik denk ik. :) -En horen we mooiere geluiden! :D

Pingguest
1 juni 2009, 10:14
Ik vind het verschil tussen de voorwiel- en achterwielaangedreven wagens altijd wel een leuke variabel opleveren. Zoals eerder gezegd, het wordt de organisatie erg moeilijk gemaakt door ál die variabelen zoals de banden, aandrijvingen en motoren. Toch lukte het aantal jaar terug heel aardig en het BTCC laat nog steeds zien hoe het kan. Gewoon diesels verbieden, dat scheelt al een hoop gezeik denk ik. :) -En horen we mooiere geluiden! :D

Ik denk dat het een beter idee zou zijn om alle auto's waarvan er in de afgelopen jaar 2500 exemplaren van zijn verkocht, te homologeren. Ongeacht of de motor draait op diesel en benzine, ongeacht of het een turbo- of atmosferische motor betreft. De turbodruk en het toerenaantal dient geheel vrij gelaten te worden, maar de motoren zouden wel het gehele seizoen moeten gaan.

Als een merk dan vervolgens een technisch voordeel geniet, heeft zij gewoon een betere job gedaan. Het is aan de andere merken om het gat te dichten en op te dagen met een betere auto.

Bramzel
2 juni 2009, 22:21
Ben net gister teruggekomen uit Valencia, was er voor mijn werk. Mooi resultaat voor Tim Coronel in de Leon Supercopa; meeste punten in de beide races waardoor hij in Brno de teamgenoot wordt van broer Tom bij team SunRed in de Seat Supercopa winners auto. Voor het eerst dat er een tweeling samen uitkomt in een FIA WK, en dan ook nog bij het zelfde team :D

Verder heeft het BTCC de knuppel in het hoenderhok geworpen; die stoppen per 2011 met het S2000 reglement en vervangen deze door een eigen reglement wat 50% goedkoper is door veel gestandaardiseerde onderdelen te gebruiken. En het is een teken aan de wand dat alle huidige BTCC teams unaniem akkoord zijn gegaan met deze wijzigingen. Op zich is het een prima reglement, het enige wat ik jammer vind is dat ze alleen voorwielaangedreven wagens toestaan; hierdoor zien we geen BMW's, Lexi of Mercedessen meer :( Meer info:

http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3568

Robert Saalmink
3 juni 2009, 11:13
Ik zag de reglementen. Voorwielaandrijving only, 2 liter turbo motoren en grotere wielen, alsmede een hoop gestandaardiseerde spullen. Ook is het mogelijk om een motor te kopen voor 25000 pond, als je die niet zelf wilt ontwikkelen. Ben wel benieuwd wat dat dan voor motor wordt.

Het kan werken, de auto's worden gelijkwaardiger en sneller maar de merken zelf zullen het misschien minder interessant vinden omdat ze veel meer beperkt worden in hun ontwikkelings mogelijkheden. Ben wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Bramzel
3 juni 2009, 11:15
Om eerlijk te zijn vind ik bij touringcars vrijheid in ontwikkeling veel minder belangrijk dan in bijv. de F1 of op LeMans. Bij Toca's gaat het vooral om veel spectaculaire actie op de baan met wagens die duidelijk herkenbaar zijn als hun straatbroertjes.

Schumi rulezzzzz
3 juni 2009, 11:37
Juist de 'vrijheid' van F1 en LMS vind ik zo mooi, zo'n eenheidsklasse is ook lang niet alles. Daarom is de F1 dit jaar ook zo interessant, omdat elk team met andere vindingen komt.

In de touringcars moet er gewoon lekker gebeukt worden ;)

Pingguest
3 juni 2009, 16:10
Om eerlijk te zijn vind ik bij touringcars vrijheid in ontwikkeling veel minder belangrijk dan in bijv. de F1 of op LeMans. Bij Toca's gaat het vooral om veel spectaculaire actie op de baan met wagens die duidelijk herkenbaar zijn als hun straatbroertjes.

Het is heel goed mogelijk om de toerwagens te doen lijken op hun broertjes van de straat, de kosten te drukken en toch de standaardisering uit de weg te gaan. Helaas lijkt de autosport steeds meer behept te zijn met de ziekte die lijdt tot eenheidsklassen en -mede daardoor noodzakelijk geworden- regels voor kunstmatige 'spanning'.

Ik zie dat niet als een redding van de autosport, maar juist als het begin van het einde. Het WTCC, de voormalige Champcars, de IRL, A1GP, het zijn allemaal series met gestandaardiseerde onderdelen en regels voor kunstmatigheden, en allen lijden aan of zijn inmiddels verdwenen door een enorme bloedarmoede.

Peter
3 juni 2009, 16:14
De A1GP was zn eerste 2 seizoenen toch een groot succesverhaal en heeft nu wel een flinke package staan. Volgens mij is de enige reden dat het dit jaar wat minder gaat de amateuristische organisatie. Races die gecancelled worden, teams die na de start van het seizoen hun auto pas krijgen, dat schiet niet op natuurlijk. Verder toch wel hoge bezoekersaantallen daar?

Dan vervolgens Amerika, de NASCAR kun je toch ook wel aanwijzen als een gestandaardiseerde klasse en of je daar nou van bloedarmoede kan spreken?

Pingguest
3 juni 2009, 16:17
De A1GP was zn eerste 2 seizoenen toch een groot succesverhaal en heeft nu wel een flinke package staan. Volgens mij is de enige reden dat het dit jaar wat minder gaat de amateuristische organisatie. Races die gecancelled worden, teams die na de start van het seizoen hun auto pas krijgen, dat schiet niet op natuurlijk. Verder toch wel hoge bezoekersaantallen daar?

Dan vervolgens Amerika, de NASCAR kun je toch ook wel aanwijzen als een gestandaardiseerde klasse en of je daar nou van bloedarmoede kan spreken?

M.i. is NASCAR in de eerste plaats een show en eventueel in de tweede plaats een raceklasse. Maar goed, GM en Ford -twee belangrijke merken in deze klasse- staan op het punt om te failliet te gaan.

Robert Saalmink
3 juni 2009, 16:22
M.i. is NASCAR in de eerste plaats een show en eventueel in de tweede plaats een raceklasse. Maar goed, GM en Ford -twee belangrijke merken in deze klasse- staan op het punt om te failliet te gaan.

Ford valt wel mee hoor. GM wel.

Bramzel
3 juni 2009, 16:50

Wat niks uitmaakt, want met de CoT heeft NASCAR zich daar goed tegen ingedekt. Al vallen die merken weg; ze kunnen gewoon doorgaan aangezien de wagens toch allemaal hetzelfde zijn.

Schumi rulezzzzz
3 juni 2009, 16:52
Hoeveel geld pompt GM ongeveer in de NASCAR series? Is dat echt een substantieel geldbedrag? Misschien leveren ze alleen motoren, weet iemand dat?

Martijn Mezger
21 juni 2009, 17:07
WTCC in Brno ging ook lekker. Start van race 1 sloeg echt nergens op.

cookie
21 juni 2009, 17:17
WTCC in Brno ging ook lekker. Start van race 1 sloeg echt nergens op.

Farfus leert die stomme moves maar niet af, en dan nog kwaad terug de pit inlopen alsof hij er niks aan kon doen :laugh:

Race 2 niet gezien want het was F1, dacht dat de FIA WTCC en WRC nooit op F1 weekends hield, maar dit seizoen valt het dikwijls samen (WRC al een paar keer)

Ruben Laenens
21 juni 2009, 18:21
Je had race 2 moeten zien. Zeker 10 keer zo boeiend als de F1. Was echt enorm close en constant heel veel duels:)

Sander Hogendoorn
21 juni 2009, 21:01
Echt zo'n domme move weer van Farfus inderdaad :blink:

YouTube - FIA WTCC 2009 Brno Race1 - Farfus Crash

Dennis
21 juni 2009, 21:25
Waarom gaat hij in godsnaam zo ineens naar links toe :surrender:

Ferroeni
21 juni 2009, 21:55
Wat helt die safetycar op 0:21 ongelofelijk over joh :)

Maik Peters
21 juni 2009, 22:00
Tjonge jonge wat een actie.

Richard117
21 juni 2009, 22:35
Wat een hondenlul is die Farfus ook. Onbegrijpelijk dat die z'n licentie nog heeft. :blink:

Darthwillie
21 juni 2009, 22:39
hij heeft wel vaker momenten dat hij lijkt te vergeten dat er ook nog andere coureurs rondrijden. :rolleyes:

Richard117
21 juni 2009, 22:41
hij heeft wel vaker momenten dat hij lijkt te vergeten dat er ook nog andere coureurs rondrijden. :rolleyes:

Dat bedoel ik maar, vandaar mijn opmerking over zijn licentie ;)

Darthwillie
21 juni 2009, 22:47
Dat bedoel ik maar, vandaar mijn opmerking over zijn licentie ;)
we zijn het heel erg eens, ik bedoelde
hij heeft inderdaad wel vaker momenten dat hij lijkt te vergeten dat er ook nog andere coureurs rondrijden.
vergat 1 woordje :D

Bramzel
21 juni 2009, 23:16
Interessante geruchten vanuit Brno:

http://www.autosport.nl/news/18229/wtcc_wtcc_in_2010_naar_zolder.html

Erg gaaf, ik ga dan zeker kijken!

Ben nu de races uit Brno aan het kijken, de startcrash was echt weer een typische Farfus blunder. Die idioot probeert het nog steeds; 'Als ik nou net doe alsof die andere auto's er niet zijn, misschien verdwijnen ze dan wel!'. FIA, grijp alsjeblieft eens in. Het is een prima rijder, maar hij heeft te vaak dit soort incidenten en dat moet eens afgelopen zijn.

Ruben Laenens
21 juni 2009, 23:17
Woow zalig, daar ben ik sowieso bij :D

Kim Van Der Stichelen
21 juni 2009, 23:19
http://www.safety-car-hunter.com/ :thumbup:

Darthwillie
21 juni 2009, 23:26

MEETING :D

Maik Peters
22 juni 2009, 10:18

Als ze dan ook nog Zandvoort nemen is het verhaal compleet :D :thumbup:

Pingguest
24 juni 2009, 19:01
De standaardisering van de sport is toch werkelijk doorgeslagen. Vanaf 2011 zal in het WTCC een standaard motor komen.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76501

Dit staat natuurlijk haaks op het fundamentele principe van toerwagenraces dat men rijdt met gemodificeerde straatauto's. Door dit reglement zullen wellicht de kosten worden gereduceerd, maar de sport verliest haar binding met de gewone straatauto. En juist dat laatste is zeker bij de toerwagens van noodzakelijk belang; bij het DTM hebben we gezien welke consequenties het loslaten van dit principe kan veroorzaken.

Bramzel
24 juni 2009, 19:04
Ik kan uit het stuk niet echt opmaken of het nu single-spec engine is als in hetzelfde blok voor iedereen, of single-spec als in iedereen moet met een 1,6-liter Turbo rijden (maar mag deze nog wel zelf ontwikkelen).

Joost van den Heuvel
24 juni 2009, 21:03
http://www.safety-car-hunter.com/ :thumbup:

:lol:

Bramzel
25 juni 2009, 11:07
De standaardisering van de sport is toch werkelijk doorgeslagen. Vanaf 2011 zal in het WTCC een standaard motor komen.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76501

Dit staat natuurlijk haaks op het fundamentele principe van toerwagenraces dat men rijdt met gemodificeerde straatauto's. Door dit reglement zullen wellicht de kosten worden gereduceerd, maar de sport verliest haar binding met de gewone straatauto. En juist dat laatste is zeker bij de toerwagens van noodzakelijk belang; bij het DTM hebben we gezien welke consequenties het loslaten van dit principe kan veroorzaken.

Autosport.com heeft het bericht aangepast; het gaat dus niet om standaard motoren maar gewoon om een nieuw reglement, wat al langer verwacht werd.

Alle fabrikanten moeten zich dan dus aan dezelfde specificaties houden, dus geen verschillende brandstoffen of wel of niet turbo's meer. Gewoon een 1,6 Turbo voor iedereen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/76506

Robert Saalmink
25 juni 2009, 11:16
Dat zal BMW als muziek in de oren klinken denk ik. Die protesteren al jaren tegen het dieselgeweld. En ik denk dat het voor de sport ook wel beter is, het maakt het allemaal duidelijker.

RSRoy
25 juni 2009, 11:21
Dat zal BMW als muziek in de oren klinken denk ik. Die protesteren al jaren tegen het dieselgeweld. En ik denk dat het voor de sport ook wel beter is, het maakt het allemaal duidelijker.

Denk je? BMW roept toch altijd dat ze racen met hun straatauto's. Volgens mij heeft BMW nog nooit, of in ieder geval niet vaak, een 1,6 turbo motor in een straatauto geduwt.

Bramzel
25 juni 2009, 11:25
Denk je? BMW roept toch altijd dat ze racen met hun straatauto's. Volgens mij heeft BMW nog nooit, of in ieder geval niet vaak, een 1,6 turbo motor in een straatauto geduwt.

BMW is ook aan het downscalen, dus die 1,6 turbo komt daar ook nog wel denk ik.

Robert Saalmink
25 juni 2009, 11:26
Ze hebben de afgelopen jaren sterk ingezet en hebben een mooie 1.6 motor in het programma. Kleine stap naar een 1.6 turbo motor lijkt me? En dan misschien WTCC met de 1-serie gaan rijden, hoewel er ook een 316 is.

Er gaan ook geruchten dat ze al een diesel racer klaar hebben maar er gewoon niet mee willen rijden omdat BMW als merk daar niet achter staat.

Martijn Mezger
25 juni 2009, 11:31
Een 1,6 liter motortje? Wanneer schrijft Suzuki zich in met de Alto...

Dennis
25 juni 2009, 11:32
Het is in ieder geval goed dat er een standaard komt. Zoals het nu is wint diegene waar de FIA dat weekend voor is :surrender:

Bramzel
25 juni 2009, 11:38

Beetje met je tijd meegaan Martijn. Met zo'n 1,6 met turbo rijd je een n/a 2,0 het snot voor ogen hoor.

RSRoy
25 juni 2009, 12:31

Mijn broertje heeft naast zijn Cosworth nog een Fiestaatje uit 87 met een 1.6 turbo motor. Dat beestje geeft ook zo'n PK-tje of 160 op dit moment. Dan spreek ik dus over een blok wat heel wat ouder is dat de huidige turbo motoren:rolleyes:

Trouwens een vriend van mij heeft een ex groep A DTM Escort RS Turbo en die perst zo'n 270 pk uit een 1.6 turbo, dit is een auto uit 1984 als ik me niet vergis :)

Vermogen is echt het probleem niet.

Schumi rulezzzzz
25 juni 2009, 21:28
Joh uit een 1.6T kan je prima pk's trekken. Als in een VW straatauto een 1.4TSI al 200 pk kan leveren, wat kan een 1.6T dan wel niet in een raceauto, waarin de motor veel minder km's lang mee hoeft te gaan.

Daar zou ik me echt geen zorgen over maken, een 1.6 is prima. Beter dan de ongelijke diesel - benzine strijd op dit moment.

Maik Peters
25 juni 2009, 22:14
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3640

jaja lees het hier :)

Schumi rulezzzzz
25 juni 2009, 22:32
Verrassend, zal Jaapie niet blij mee zijn :P

Ruben Laenens
25 juni 2009, 23:06
Achja dan komt er hopelijk eens wat concurrentie van Lada want die rijden er eigenlijk voor niks bij nu

Mark G.
25 juni 2009, 23:12
Druk programma die Thompson! Respect

Maik Peters
28 juni 2009, 16:30
Druk programma die Thompson! Respect

Volgens mij heeft hij inmiddels een iets minder druk programma... want DTC gaat hij mee stoppen ofzoiets.. Stond ook op touringcartimes :D

Darthwillie
11 juli 2009, 20:24
Staat in de laatste Motorsport Aktuell een interessant artikel over het WTCC
titel:
MORD AM SPORT

zowel Chevrolet als Seat zijn woest op de wedstrijdleiding, Chevrolet heeft na de vorige race al geprotesteerd over het rijgedrag van Farfus, dat hij in Porto weer twee wagens eraf reed en amper gestraft wordt vinden ze onacceptabel.

De teamorders van BMW mogen wel, maar ook heir waren de teams niet heel gelukkig over. Farfus ging van p13 naar p8 en Priaulx moest daar 5 plaatsen voor opofferen. Dat valt bijna niet te verkopen aan de fans

Bramzel
12 juli 2009, 11:55
Eens over Farfus. Die kerel moet echt eens een race aan de kant gehouden worden, die is echt veel te onbesuisd op de baan.

Stefan van Renselaar
12 juli 2009, 12:01
Eens over Farfus. Die kerel moet echt eens een race aan de kant gehouden worden, die is echt veel te onbesuisd op de baan.

Ja, als je kijkt wat die sukkel doet op Brno dan mag hij echt wel geschorst worden, voor minimaal 1 race...

Mark G.
19 juli 2009, 13:19
Vermakkelijke race op Brands Hatch!

Sander Hogendoorn
19 juli 2009, 13:21
Jammer weer dat alle BMW's alweer ruimte maken voor Farfus en hij ook weer geluk heeft dat hij alsnog op P8 finisht :rolleyes:

Niels Tieman
19 juli 2009, 13:46
Dat moeten ze echt per direct verbieden. Ik snap het belang van de auto-industrie hoor maar het word een beetje een Schumacher-Barrichello vertoning en daar walgde ik al van. Als je sneller bent dan de ander, verdien je te winnen. Punt.

En Farfus.. tja.. ik zou er niet vrolijk van worden als ik op die manier kampioen zou moeten worden.

Robert Saalmink
19 juli 2009, 16:25
Nou ja geluk, dat is wel erg kort door de bocht, sterker nog, het slaat nergens op. Farfus heeft een geweldige inhaalrace gereden in race 1. Dat heeft hij helemaal aan zichzelf te danken. True, independers laten de fabrieksrijders meestal voorbij, dat zie je bij alle merken en moet Coronel ook vaak doen. Zou ook niet slim zijn, tenzij je als independer sneller bent maar dan hoef je dus ook niet opzij ;)

Dat er teamorders zijn is niet heel dom, het is ze allemaal te doen om het merkenkampioenschap en dat je dan de snellere Seat rijder achter de langzamere laat plakken met vijf BMW's in je slipstream dan heb ik daar wel begrip voor.

Overigens zeiden ze dat Farfus in het huidige veld de meest succesvolle rijder is, dat wist ik niet. Meeste poles en meeste overwinningen van allemaal. Hij heeft een goede slag geslagen vandaag in de strijd om het kampioenschap.

Flying John
19 juli 2009, 17:07
Was een redelijk goeie DTM race. Maar wat ze daar bij Audi deden vond ik echt niet passen !!!

Sander Hogendoorn
19 juli 2009, 17:36
Nou ja geluk, dat is wel erg kort door de bocht, sterker nog, het slaat nergens op. Farfus heeft een geweldige inhaalrace gereden in race 1. Dat heeft hij helemaal aan zichzelf te danken. True, independers laten de fabrieksrijders meestal voorbij, dat zie je bij alle merken en moet Coronel ook vaak doen. Zou ook niet slim zijn, tenzij je als independer sneller bent maar dan hoef je dus ook niet opzij ;)

Dat er teamorders zijn is niet heel dom, het is ze allemaal te doen om het merkenkampioenschap en dat je dan de snellere Seat rijder achter de langzamere laat plakken met vijf BMW's in je slipstream dan heb ik daar wel begrip voor.

Overigens zeiden ze dat Farfus in het huidige veld de meest succesvolle rijder is, dat wist ik niet. Meeste poles en meeste overwinningen van allemaal. Hij heeft een goede slag geslagen vandaag in de strijd om het kampioenschap.

Met het stukje geluk bedoelde ik meer de lekke band van Larini in de laatste ronde waardoor Farfus doorschoof van P9 naar P8. Verder heeft hij in zijn opmars van achteraan naar P8 een stuk of 15 auto's ingehaald, waarvan 8 BMW's, de helft heeft hij dus al cadeau gekregen.

2 weken geleden gebeurde precies hetzelfde in Porto. Farfus komt helemaal achteraan en wordt door de helft van het veld voorbij gelaten, zelfs Priaulx liet zich terugzakken van 4 naar 9 zodat Farfus 8e werd en pole had voor race 2 :rolleyes:

Eigenlijk heeft Farfus dus alleen al in deze 2 races 20 punten cadeau gekregen.

Niet alleen BMW doet het trouwens, ook Seat inderdaad met Muller vanmiddag in race 2. Maar daarbij moet wel gezegd worden dat hij maar 3 of 4 keer voorbij is gelaten door een andere Seat en veel meer auto's echt heeft ingehaald ;)

Ik hoop dat ze net als bij DTM een onderzoek gaan instellen de volgende keer dat dit gebeurt, bij welk team dan ook (snap niet dat ze dit nog niet eerder gedaan hebben).

Darthwillie
19 juli 2009, 18:21
de wedstrijdleider vindt het ok als er teamorders zijn. De andere teams zijn er niet heel blij mee maar kunnen er weinig aan doen.

Bij de fans staat dit erg slecht maar als niet motorsportfan aan het eind van het seizoen advertenties leest van BMW WTCC kampioen boeit het ze niet.

Ruben Laenens
19 juli 2009, 20:44
Waarom deden er eigenlijk volvo's mee?

RSRoy
20 juli 2009, 08:50
Waarom deden er eigenlijk volvo's mee?

Dat zijn de Volvo's uit het STCC, die deden vorig jaar op Brands ook al mee. Volgens mij is het gewoom om te kijken hoe ze er internationaal voor staan.

Mark G.
21 juli 2009, 17:31
Om even terug te komen op de teamorders van BMW. Dit zegt Coronel op Touringcar Times:

"In the remainder of the race I was fighting with Stefano D'Aste. He benefited from an overtaking move of Augusto Farfus. He is fighting for the overall championship, so I let him go by. However D'Aste managed to get by as well. Fortunately he is not that high in the Independent rankings, so I decided not to take any further risks and settled for second in the Independents."

Dus ook hij heeft Farfus zonder problemen voorgelaten. Beetje apart als Seat coureur.

Richard117
21 juli 2009, 18:10
Om even terug te komen op de teamorders van BMW. Dit zegt Coronel op Touringcar Times:

"In the remainder of the race I was fighting with Stefano D'Aste. He benefited from an overtaking move of Augusto Farfus. He is fighting for the overall championship, so I let him go by. However D'Aste managed to get by as well. Fortunately he is not that high in the Independent rankings, so I decided not to take any further risks and settled for second in the Independents."

Dus ook hij heeft Farfus zonder problemen voorgelaten. Beetje apart als Seat coureur.

Met Farfus achter me zou ik ook geen enkel risico nemen ;)

Schumi rulezzzzz
21 juli 2009, 18:40
Met Farfus achter me zou ik ook geen enkel risico nemen ;)
Ik wil net zeggen :D Nee, Tom zei ook dat D'Aste veel sneller was, dus dat het geen zin had om tegen beter weten in vol die positie te gaan verdedigen.

Maik Peters
22 juli 2009, 08:46
Als je het allemaal zo achteraf leest denk je van.. mmzz nu is het te verklaren wat ik in "real Life" heb gezien. We waren zo aan het aanmoedigen op Brands Hatch, totdat de teleurstelling een beetje toesloeg en dat Tom alweer een plekje kwijt was.

Al met al heeft hij het toch goed gedaan.
De rest van de race was super, behalve de manier waarom Farfus nu punten heeft gescoord. Tactische slim, maar voor het gevoel toch minder.

Maik Peters
24 juli 2009, 09:22
Eigenlijk alweer een beetje oud nieuws, maar voor het geval dat men het nog niet gelezen heeft.

20 Jul 2009

At the beginning of the 2009 season of the FIA World Touring Car Championship, the Bureau of the Touring Car Commission adopted a number of decisions concerning the technical configurations of the cars entered in the championship, including two decisions limiting the maximum supercharged air pressure for all SEAT León TDI cars (Decision no. 5 of 24 February 2009 and Decision no. 22 of 21 May 2009).
On 25 May 2009, SEAT Sport submitted a request to the World Motor Sport Council to cancel these two decisions.
On 24 June 2009, the WMSC rejected the request submitted by SEAT Sport, a decision that was appealed by SEAT Sport.
Ruling on the appeal lodged by the Spanish National Authority on behalf of SEAT Sport, the FIA International Court of Appeal, which met in Paris on 16 July 2009, declared the appeal inadmissible.

www.fiawtcc.com

Schumi rulezzzzz
25 augustus 2009, 18:15
Coronel zal niet rijden in Japan en Macau
25 augustus 2009

Tom Coronel zal de laatste twee WTCC-evenementen moeten missen. De Nederlander, die uitkomt voor SEAT Team Holland, zal niet afreizen naar Japan en Macau, omdat importeur Pon Car na de races op Oschersleben en Imola de stekker uit het project zal trekken vanwege financiële redenen.

Coronel ligt momenteel tweede in het kampioenschap voor privateers en kende zijn grootste succes vorig jaar in Japan, waar hij won in verraderlijke weersomstandigheden. Pon wil graag verder met Coronel, maar op welke manier dat gestalte gaat krijgen, is nog onbekend.

gpupdate.nl

Hele slechte zaak imho... Maak dan gewoon het seizoen af en trek daarna de stekker eruit, hier schiet niemand wat mee op.

Bramzel
25 augustus 2009, 18:17
Hele slechte zaak imho... Maak dan gewoon het seizoen af en trek daarna de stekker eruit, hier schiet niemand wat mee op.

Ehm, hoe wil je een seizoen afmaken zonder geld? Japan en Macau zijn samen met de races in Zuid-Amerika de duurste van het seizoen. Dus als je moet besparen dan zijn dat logische keuzes.

Wat niet wegneemt dat het jammer is; Coronel kan het Indy-kampioenschap nu sowieso afschrijven.

Darthwillie
25 augustus 2009, 18:20
Slecht nieuws maar het zou heel goed kunnen dat Pon in heel zwaar weer zit en echt geen geld meer heeft.

Schumi rulezzzzz
25 augustus 2009, 18:25
Ehm, hoe wil je een seizoen afmaken zonder geld? Japan en Macau zijn samen met de races in Zuid-Amerika de duurste van het seizoen. Dus als je moet besparen dan zijn dat logische keuzes.
Had deze reactie al verwacht, maar je gaat me toch niet vertellen dat ze daar zo krap bij kas zitten dat er opeens geen geld meer is voor de laatste twee races?! Ben het met je eens hoor, zeker die Aziatische races zijn peperduur, maar PON zou toch aan het begin van het seizoen de afweging moeten maken; of het hele seizoen, of vooraf bekend maken dat het om een aantal races gaat. Dit is een zure appel voor Tom, al moet ik zeggen dat hij het natuurlijk al lang wist, in Brands Batch zei hij al dat Imola zn laatste race van het seizoen was.

Roy Visser
25 augustus 2009, 19:15
ik vind het al moeilijk om iemand met 5 z's in zijn nickname serieus te nemen, maar als je al niet eens door hebt in wat voor tijden we op dit moment leven dan ga ik er voor de rest niet eens op in.

Jammer voor Tom, zeer begrijpelijk van Pon.

Niels Tieman
25 augustus 2009, 19:20
Dan ben ik heel erg blij dat je geen eigen bedrijf, BV, stichting of andere vorm van bedrijfigheid runt, Duco.

Ik ben het volledig met Bram (Roy en vooral Pon) eens. Het zijn de meest dure trips en in de huidige financieel sfeer is dat (zeer) lastig te verantwoorden. Tevens kun je op deze manier een stabiele ondergrond creeeren voor het volgende seizoen, mocht daar nog zicht op zijn.

Robert Saalmink
25 augustus 2009, 19:52
De duurste races, en Coronel heeft niet veel meer te winnen dit seizoen. Er staat intern ook nog e.e.a. op stapel bij Pon dus dat zal er ook wel mee van doen hebben.

Tjello
25 augustus 2009, 23:29
Inderdaad jammer voor Tom. Ben benieuwd wat ze volgend jaar gaan doen.

Schumi rulezzzzz
26 augustus 2009, 11:37
ik vind het al moeilijk om iemand met 5 z's in zijn nickname serieus te nemen, maar als je al niet eens door hebt in wat voor tijden we op dit moment leven dan ga ik er voor de rest niet eens op in.
Beste man, doe nou niet zo sneu en ga niet de wijsneus uithangen aub...

Las dat Tom wel al bezig was om sponsoren te regelen voor de laatste twee races, wellicht kan McGregor weer inspringen.

Darthwillie
26 augustus 2009, 12:12
Wat ik begrijp zijn er bij Pon de laatste tijd behoorlijk wat ontslagen gevallen, dan is het bijna niet te verantwoorden Coronel te blijven steunen, zeker in een seizoen waar er geen goede resultaten zijn.

Schumi rulezzzzz
26 augustus 2009, 12:22
Wat ik begrijp zijn er bij Pon de laatste tijd behoorlijk wat ontslagen gevallen, dan is het bijna niet te verantwoorden Coronel te blijven steunen, zeker in een seizoen waar er geen goede resultaten zijn.
Dat ben ik echt met je eens, de resultaten vallen dit jaar echt tegen. De auto kan dit jaar echt niet opboxen tegen de fabrieksjongens, vorig jaar was dat zo nu en dan nog wel mogelijk. Toch jammer, want ik blijf van mening dat Tom een fabrieksstoeltje verdient.

cookie
26 augustus 2009, 16:10
Anthony Reid maakt dit weekend zijn comeback in het BTCC :thumbup: Ook Herbert is op de partij in Silverstone dus het word een bijzonder interesant weekendje met grote namen.

Robert Saalmink
26 augustus 2009, 16:53
Herbert wil gaan winnen :p

http://www.autosport.com/news/report.php/id/77989

Mathijs
27 augustus 2009, 00:21

Jammer voor Tom, zeer begrijpelijk van Pon.
Leuk, dit doet me denken aan een artikel (http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/20/pon-boekt-recordresultaat-over-2008) wat ik laatst, 20 mei jl, gelezen heb.
Hierin wordt voor diegene die dit artikel nu niet willen doorspitten vermeld dat PON een recordomzet geboekt heeft over het boekjaar 2008! Een winst is geboekt van 219 miljoen euro's, een record en tevens een stijging van 25% tov 2007. Hiervan is >170 miljoen toegevoegd aan de reserves van het bedrijf.
Dit gelezen te hebben ga je mij niet vertellen dat PON enorm in de geld problemen zit. Natuurlijk voelen ze de klap ook, dat doet iedereen. Maar toch blijft niet iedereen thuis tijdens de races in Azië.
De andere sponsoren/fabrikanten reizen wel gewoon af om daar hun races te draaien en daarom ben ik het met SchumiRulzzzzz (met 5 z'en, die ik wel serieus neem (beetje jammerlijke reactie Roy...)) eens dat het toch een beetje laf van PON is. Ze maken idd. de afspraak om het hele seizoen te rijden en doe dat dan ook gewoon!

Darthwillie
27 augustus 2009, 00:40
Orderportefeuille van 2008 werd gedeeltelijk in 2007 al gevuld, maar hoe ik het begreep is het probleem voornamelijk dat er zo veel ontslagen zijn gevallen dat ze het niet kunnen verantwoorden tegenover die mensen, op dit moment zoveel geld uit te geven aan autosport.

Financieel gezien vallen bij Pon zware klappen in het leasesegment, dat schijnt in elkaar te donderen.

Tjello
27 augustus 2009, 08:37
Op de gerenomeerde auto-sites (automobielmanagement, autokompas enzo) kom ik niks over PON tegen. Zelf heb ik een tijd voor een PON dochter gewerkt en ik kan uit ervaring vertellen dat het merendeel van de omzet en marge in Amerika gehaald wordt, wat hier gedaan wordt is niks vergeleken met daar.

Hoe het er echt voorstaat op dit moment weet ik niet maar als het echt slecht zou gaan kwamen we het wel ergens tegen.

cookie
29 augustus 2009, 15:47
Herbert heeft een geslaagde eerste indruk gemaakt in het BTCC, elfde tijd net achter zijn teamgenoot. Ben benieuwd wat ie morgen laat zien in de races.

Pos Driver Car Time
1. Jason Plato Chevrolet 1m00.625s
2. Mat Jackson Chevrolet 1m00.754s
3. Colin Turkington BMW 1m01.061s
4. James Nash Chevrolet 1m01.064s
5. Tom Onslow-Cole Ford 1m01.087s
6. Tom Chilton Ford 1m01.322s
7. Matt Neal Vauxhall 1m01.325s
8. Harry Vaulkhard Chevrolet 1m01.329s
9. Fabrizio Giovanardi Vauxhall 1m01.364s
10. David Pinkney Honda 1m01.378s
11. Johnny Herbert Honda 1m01.464s
12. Rob Collard BMW 1m01.465s
13. Paul O'Neill Honda 1m01.534s
14. Jonathan Adam BMW 1m01.528s
15. Stephen Jelley BMW 1m01.679s
16. Anthony Reid BMW 1m01.689s
17. Andrew Jordan Vauxhall 1m01.901s
18. Martyn Bell Honda 1m02.207s
19. John George Honda 1m02.485s
20. Martin Johnson Vauxhall 1m02.679s

Sander Hogendoorn
20 september 2009, 13:12
Ze zijn weer lekker bezig in het WTCC, en van Lagen wordt er weer afgeramd en ligt nu op zijn dak in de Tamburello :rolleyes:

Stefan van Renselaar
20 september 2009, 13:27
Ze zijn weer lekker bezig in het WTCC, en van Lagen wordt er weer afgeramd en ligt nu op zijn dak in de Tamburello :rolleyes:

Wat heeft Farfus nu weer uitgehaald? :rolleyes:

Sander Hogendoorn
20 september 2009, 13:28
Farfus zat middenin de chaos in de eerste chicane, kon er verder niet veel aan doen.

Darthwillie
20 september 2009, 13:32
beroerde race voor BMW :blink: Volgens mij staat Farfus nu wel heeeeel ver achteraan. Eigenlijk is het best triest hoe ze daar hun best doen Farfus kampioen te maken, die beslissing hebben ze achteraf gezien veel te snel gemaakt. Nu hebben andere BMW rijders teveel kansen moeten laten schieten.
Coronel gaat erg lekker de laatste races :thumbup:

Stefan van Renselaar
20 september 2009, 13:35
Farfus zat middenin de chaos in de eerste chicane, kon er verder niet veel aan doen.

Meestal is hij degene die mensen van de baan ramt, vandaar ;)

Maik Peters
20 september 2009, 13:39
Ach wat een race zijn... tacktisch goed van Tom.... malaise ontweken :D

wat een race.. BTW WAT EEN KLAPPER van jaap zeg... niet normaal!

Maik Peters
20 september 2009, 14:52
Jongens en meisjes :p

Race 2 van de WTCC op Imola gaat zo bijna weer van start.
Zie eurosport of eurosportHD :)

Stefan van Renselaar
20 september 2009, 15:18
Wat een goede wereldkampioenschap botsautootje's race op Imola zeg....

Darthwillie
20 september 2009, 15:28
leuk om te zien maar het niveau is bepaald niet indrukwekkend nee.

Dom van Seat dat ze Tarquini niet lieten winnen. Als je weet dat je tegenstander wel volledig voor 1 rijder gaat kun je maar beter daarop inspelen

Mark G.
Ik vraag me af of Tarquini nog gestraft gaat worden voor die actie op Huff

Sander Hogendoorn
Het was wel wat beter dan race 1, Tarquini was niet echt lekker bezig door Muller nog proberen in te halen :blink:

Dom van Seat dat ze Tarquini niet lieten winnen. Als je weet dat je tegenstander wel volledig voor 1 rijder gaat kun je maar beter daarop inspelen

Ik denk dat ze er van uit gaan dat hij nog gestraft gaat worden..

Mathijs
20 september 2009, 15:45
Naar WTCC kijken tegenwoordig vertoond wel heel veel gelijkenissen met public servers in race07... Beetje jammer

Mark G.
20 september 2009, 15:48
Gelukkig is er ook nog BTCC vandaag, voor mannen die wél weten hoe ze hard kunnen racen zonder anderen eraf te moeten rammen. :P

Maik Peters
20 september 2009, 15:50
Gelukkig is er ook nog BTCC vandaag, voor mannen die wél weten hoe ze hard kunnen racen zonder anderen eraf te moeten rammen. :P

Welk net ? en hoe laat..

Maar wat een race zeg. De seats waren overduidelijk de snelste.
Tom daarentegen reed zoals voorspeld.. Imola is niet zijn circuit.
Wat hij wel tacktisch doet is dat hij nu niet zwaarder wordt :D

Goed voor Okayama dus :)

Mark G.
20 september 2009, 15:58
Welk net ? en hoe laat..

Wordt voor zover ik weet alleen uitgezonden op ITV4 in Engeland. Zelf download ik ze altijd, nadeel daarvan is dat de tweede en derde race pas tegen 11 uur vanavond klaar zijn met downloaden :(:P.

cookie
20 september 2009, 16:52
BTCC race 1 en 2 zijn al gereden, niet zo spectaculair als normaal maar toch beter dan het WTCC weer. Nog 1 race te gaan vandaag en het kampioenschap is vandaag closer geworden. Giovanardi is genaderd tot 5 punten op Turkington (was 11 voor deze meeting) en Plato heeft zich met een 2de plek en overwinning tot op 20 punten van P1 gereden. Dus nog 3 man in de running voor het kampioenschap met 4 races te gaan :thumbup: Race 3 start over 40 minuutjes geloof ik

In de support klassen ook een hoop ongevallen gezien, een hoop formula renaults en clio's afgeschreven :P

Een duur weekend in autosport, enorm veel crashes al gezien (harde startcrash GP2 daarstraks)

cookie
20 september 2009, 19:22
WOW, wat een derde BTCC race :w00t: De kampioenschaps kandidaten die 3 wijd naast elkaar scheuren, en Johny Herbert die ze alle 3 tegelijk voorbij vliegt :D Herbert word nog een topper in het BTCC, erg knap hoe sterk hij reed in slechts zijn 2de touringcar optreden.

Het resulteerde natuurlijk in contact en na veel duw en trekwerk finishte enkel turkington nog in de punten.

De stand is nu
Turkington 249
Givanardi 236
Plato 221

Plato kan het nu waarschijnlijk wel vergeten voor de titel, maar die gaat zowiezo toch voluit gaan op Brands Hatch over 2 weken.

Schumi rulezzzzz
20 september 2009, 20:16
Heb weer zitten genieten van de WTCC races, maareh ff tussen ons... Tom sneed gewoon volgas de eerste bocht af in race 1 en lag plots 4e. Helemaal prima dat de wedstrijdleiding hier niks aan deed, blijkbaar was dat geoorloofd omdat deze eerste bocht helemaal vol stond.

Marc Vos
20 september 2009, 20:31
Heb weer zitten genieten van de WTCC races, maareh ff tussen ons... Tom sneed gewoon volgas de eerste bocht af in race 1 en lag plots 4e. Helemaal prima dat de wedstrijdleiding hier niks aan deed, blijkbaar was dat geoorloofd omdat deze eerste bocht helemaal vol stond.

Ik kijk eigenlijk weinig WTCC races omdat er meestal helemaal niks aan is, maar vandaag had ik er goede moed op. En het was ook een hele aardige race. Ik zag Coronel ook ineens vol die chicane afsnijden, blijkbaar mag dat in het WTCC, leuk voor Tom! :)

Mark G.
20 september 2009, 22:21
WOW, wat een derde BTCC race :w00t: De kampioenschaps kandidaten die 3 wijd naast elkaar scheuren, en Johny Herbert die ze alle 3 tegelijk voorbij vliegt :D Herbert word nog een topper in het BTCC, erg knap hoe sterk hij reed in slechts zijn 2de touringcar optreden.

Het resulteerde natuurlijk in contact en na veel duw en trekwerk finishte enkel turkington nog in de punten.

De stand is nu
Turkington 249
Givanardi 236
Plato 221

Plato kan het nu waarschijnlijk wel vergeten voor de titel, maar die gaat zowiezo toch voluit gaan op Brands Hatch over 2 weken.

Geweldige race inderdaad. Half op het gras, gas er toch vol ophouden haha. Turkington die een paar rondes later bijna eraf gespind wordt. Het was het wachten waard :thumbup:

cookie
4 oktober 2009, 17:43
Over 15 minuten start de grand finale van het BTCC. Plato heeft de eerste 2 races gewonnen vandaag (eerste race met de closest finish in BTCC history!) en staat nog slechts 8 punten achter Turkington. Giovanardi staat 4 puntjes achter op Turkington en ze starten in race 3 vlak achter elkaar.

Sander Hogendoorn
4 oktober 2009, 18:10
Livestream:

http://en.justin.tv/tubs_again

cookie
4 oktober 2009, 19:13
Wow, wat een finale. Plato wint 3 races op 1 dag, nog maar 1 maal voordien gelukt door Dan Eaves. Turkington weerstond gigantische druk van Giovanardi terwijl Matt Neal hem ophield, Turkington dus de terechte kampioen, 5 punten voor Plato in de eindstand.

Maik Peters
4 oktober 2009, 19:42
is het ook ergens te downloaden?

Sander Hogendoorn
4 oktober 2009, 19:46
Laatste race was echt prachtig, kan het wtcc nog wat van leren :thumbup:

Stefan van Renselaar
4 oktober 2009, 19:57
is het ook ergens te downloaden?

Ja, maar die sites kun je beter niet zo hier posten ;)

De race was een goede, veel meer inhaalacties in 17 rondes gezien dan in een hele formule 1 race..

Mark G.
5 oktober 2009, 11:52
Zo, eindelijk kunnen zien.

Dat was het wachten wel waard. Ik dacht dat het over was voor Turkington na die tik van Neal. Maar hij wist hem toch weer op orde te krijgen. Heel netjes. En Plato.. Tsja, klasse apart vandaag. Zijn eerste overwinning was nog wel het mooiste, 0.015 voorsprong op de nummer twee :D.

Benieuwd wat er volgend jaar gaat gebeuren zonder Vauxhall, wie komen er bij, wie gaan er weg etc. Kan in ieder geval niet wachten! Ben ook weer van plan minstens één raceweekend mee te pikken ter plaatse :P.

Maik Peters
5 oktober 2009, 14:19
Ja, maar die sites kun je beter niet zo hier posten ;)

De race was een goede, veel meer inhaalacties in 17 rondes gezien dan in een hele formule 1 race..

:) dat begreep ik wel, maar dacht misschien aan een PM ?

Tnx in advanced!

cookie
10 oktober 2009, 11:44
Wat laat, maar hier een video van de closest BTCC finish allertijden van vorige week.

YouTube - 2009 BTCC Brands Hatch Closest Finish in BTCC History Jason Plato beats Tom Chilton

Maik Peters
14 oktober 2009, 19:55
Wow Wat een race1 zeg... (naja, vooral de laaste paar rondes)
Race 2, veel meer actie en spanning. Gewoon Gaaf man!
Race 3, Wat een spectacel en wat een mooie race van Plato!

WOW!!

Mark G.
25 oktober 2009, 11:07
Voor de liefhebbers is er vanmiddag de ETC race. Eurosport zendt het live uit vanaf 13.45 meen ik. Mager startveld, maar 16 man, maar dat mag de pret niet drukken (hoop ik dan).

Maik Peters
26 oktober 2009, 07:34
Gisteren wel een deel van gezien, maar was nou niet helemaal onder de indruk.
Maar af en toe langszappen en dan weer verder :)

Mark G.
26 oktober 2009, 10:13
Gisteren wel een deel van gezien, maar was nou niet helemaal onder de indruk.
Maar af en toe langszappen en dan weer verder :)

Eurosport heeft het hier weer eens verpest. Volgens de EPG zouden ze allebei de races op Eurosport 1 uitzenden. Dus ik ga naar m'n oma toe om het daar te kijken (ja die houdt ook van autosport, goed afgericht he?:P), zenden ze alleen race 2 uit blijkbaar. Die maar niet gekeken omdat ik anders de uitslag van race 1 al wist. Ik dacht dat het wel te downloaden was, maar tot nu toe nog niets gevonden.... Als iemand een linkje heeft zou ik een pm wel fijn vinden haha ;)

Sander Hogendoorn
31 oktober 2009, 13:09
Tarquini kan morgen een grote stap naar de titel zetten, rivalen Farfus en Muller pas op P5 en P7:

Pos Driver Car Q1 Q2
1. Gabriele Tarquini SEAT 1m38.168s 1m37.666s
2. Andy Priaulx BMW 1m38.117s 1m37.716s
3. Jorg Muller BMW 1m37.914s 1m37.726s
4. Rickard Rydell SEAT 1m38.149s 1m37.799s
5. Augusto Farfus BMW 1m38.323s 1m37.826s
6. Jordi Gene SEAT 1m38.017s 1m37.835s
7. Yvan Muller SEAT 1m38.255s 1m37.978s
8. Tiago Monteiro SEAT 1m38.202s 1m38.119s
9. Rob Huff Chevrolet 1m38.900s 1m38.620s
10. Alain Menu Chevrolet 1m38.460s 1m39.110s
11. Sergio Hernandez BMW 1m39.043s
12. Tom Coronel SEAT 1m39.078s
13. James Thompson Lada 1m39.106s
14. Nicola Larini Chevrolet 1m39.126s
15. Felix Porteiro BMW 1m39.159s
16. Alex Zanardi BMW 1m39.186s
17. Stefano D'Aste BMW 1m39.395s
18. Norbertu Taniguchi BMW 1m39.469s
19. Jaap van Lagen Lada 1m39.498s
20. Seiji Ara BMW 1m39.549s
21. Joao Paulo de Oliveira SEAT 1m39.643s
22. Franz Engstler BMW 1m39.672s
23. Tom Boardman SEAT 1m39.823s
24. Kristian Poulsen BMW 1m40.112s
25. Kirill Ladygin Lada 1m40.786s
26. Henry Ho BMW 1m41.536s
27. Masaki Kano BMW 1m42.427s

RSRoy
31 oktober 2009, 13:19
Wel mooi zo'n vol veld. Hopelijk komt er in de loopt van de jaren wel wat meer variatie kwa merken :)

Maik Peters
1 november 2009, 11:00
Tom heeft weer mooi puntjes gescoord! :)

Ik zeg verder nog even niets... misschien zijn er nog mensen die het willen zien :D

Fabian de Jong
1 november 2009, 16:58
De kalender van het WTCC voor 2010 is bekend:
De FIA heeft vandaag de WTCC-kalender voor 2010 gepubliceerd. Op de twaalf races tellende kalender staan twee nieuwe circuits: Zolder en het Algarve-circuit.
Verder is er komend jaar een race in Italië, maar het is nog onduidelijk waar. Dit jaar werd het evenement op Imola gehouden. De enige andere grote verandering is de verplaatsing van de Spaanse race in Valencia van mei naar september.

Kalender 2010
Datum Circuit
7 maart Curitiba
11 april Puebla
2 mei Marrakech
23 mei N.n.b.
20 juni Zolder
4 juli Algarve
18 juli Brands Hatch
1 augustus Brno
5 september Oschersleben
9 september Valencia Ricardo Tormo
31 oktober Okayama
21 novmber Macau

Bron (http://www.rtl.nl/%28/sport/rtl_gp/wtcc/home/%29/sport/rtl_gp/components/wtcc/nieuws/2009/10_oktober/21/articles/091021_wtcc_kalender.xml)

Fr3d
22 november 2009, 11:01
coronel mooi kampioen geworden van de prive rijders! :)

Sander Hogendoorn
22 november 2009, 13:15
Had liever Y. Muller als kampioen gezien, maar met Tarquini kan ik ook leven. Gelukkig geen Farfus ;)

Darthwillie
22 november 2009, 14:42
Zolang het Farfus niet is vind ik het prima :thumbup: mooi om te zien dat BMW veel te snel alles op 1 coureur heeft gezet. Hopelijk leert dat ze af zulke bezopen teamorders te geven.

cookie
22 november 2009, 17:29
Eigenlijk een belachelijk kampioenschap dat WTCC, alle positiewissels waren vandaag het gevolg van teamorders. Gewoon genant die laatste ronde van race 1, iedereen wou P8 pakken om pole te hebben.

Waarom niet de BTCC regels toepassen en na race 1 loten hoeveel wagens in reverse order starten, dan is dat probleem al opgelost.

Maar dan ben je nog niet van de normale teamorders af natuurlijk.

Fr3d
22 november 2009, 18:24
helaas heb ik de race niet kunnen zien..

Pingguest
22 november 2009, 19:27
Eigenlijk een belachelijk kampioenschap dat WTCC, alle positiewissels waren vandaag het gevolg van teamorders. Gewoon genant die laatste ronde van race 1, iedereen wou P8 pakken om pole te hebben.

Waarom niet de BTCC regels toepassen en na race 1 loten hoeveel wagens in reverse order starten, dan is dat probleem al opgelost.

Maar dan ben je nog niet van de normale teamorders af natuurlijk.

Ik zie überhaupt niet in, waarom er geknutseld moet worden aan de startopstelling.

Schumi rulezzzzz
23 november 2009, 09:25
Ik zie überhaupt niet in, waarom er geknutseld moet worden aan de startopstelling.
Precies, doe gewoon twee kwalificatiesessies van 20 minuten, voor beide races een aparte kwalificatie. Al moet wel gezegd worden dat het omdraaien van de startopstelling vaak wel leuke gevechten met zich meebrengt. en daar was het natuurlijk om te doen bij het aanstellen van de regel.

Maik Peters
23 november 2009, 10:23
22 Nov 2009

Yvan Muller will move to Chevrolet for the 2010 WTCC season. The 2008 world champion joins Robert Huff and Alain Menu in the three-car line up and underlines Chevrolet’s commitment to the WTCC.
Speaking of the move Yvan said, “I am delighted to join Chevrolet. After four successful years with SEAT, I was looking for a new challenge and Chevrolet was my first choice. Having witnessed their growth in the WTCC and knowing RML since my years in the BTCC, I am extremely confident in the potential of the Cruze.”
Wayne Brannon, manager of Chevrolet Europe commented: “To be able to secure the services of a world champion such as Yvan Muller is a valuable plus to our WTCC programme. I am convinced that he will contribute a lot to the development of the Cruze.”

Bron: Fiawtcc.com

Ben benieuwd wie er voor Yvan Muller in de plaats komt bij Seat.

Schumi rulezzzzz
23 november 2009, 10:37
Bron: Fiawtcc.com

Ben benieuwd wie er voor Yvan Muller in de plaats komt bij Seat.
Nou volgens mij niemand, want het team waarvoor hij reed bij Seat stopt er volgens mij mee.

Maik Peters
23 november 2009, 10:52
Nou volgens mij niemand, want het team waarvoor hij reed bij Seat stopt er volgens mij mee.

Bron? :blushing:

Kan op fiawtcc.com of touringcartimes.com niets vinden hierover.

Schumi rulezzzzz
23 november 2009, 10:56
Bron? :blushing:

Kan op fiawtcc.com of touringcartimes.com niets vinden hierover.

http://www.autosport.nl/klasse/wtcc/news/19030/wtcc_seat_stopt_met_oreca.html

Maik Peters
23 november 2009, 11:02
Tnx.. daar had ik nog net niet gekeken :)
Minder seats op de baan dus.
Ik hoop dat er dan wat nieuwe auto's komen. Volvo misschien?

Maik Peters
23 november 2009, 11:41
coronel mooi kampioen geworden van de prive rijders! :)

Dat is een goede zaak :)
Zal dit hem nu wel een fabrieks stoeltje opleveren?

Robert Saalmink
26 november 2009, 12:33
Zanardi stopt met WTCC

Zanardi retires from WTCC

Alex Zanardi has retired from the World Touring Car Championship.

The 43-year-old Italian, who has raced a ROAL-run BMW since 2005 and taken four race wins. While he will not race in the WTCC again, he has not ruled out competing in a different series.

"I will not be back in the WTCC," Zanardi told AUTOSPORT. "It's a shame, but when one door closes a bigger one may open. It can be cool to move when there are new challenges, but there aren't any yet."

Zanardi won two CART titles in the late nineties and started 41 grands prix for Jordan, Minardi, Lotus and Williams, but has raced touring cars since a huge ChampCar accident at Lausitz in 2001 left him needing prosthetic legs.

Zanardi said earlier this year that he would like to compete in wheelchair sports at the 2012 Paralympic Games in London.

Autosport.com

Zoals ik het lees, is hij aan de kant gezet door BMW. Ik moet ook zeggen, langzaam was hij niet maar resultaten kwamen er ook niet echt meer de laatste tijd.

Manuel
26 november 2009, 13:30
Misschien iets voor Tom Coronel ?

Robert Saalmink
26 november 2009, 13:40
Misschien, als hij met handgas kan rijden :laugh:

Het kan natuurlijk wel, Pon stopte met zijn sponsoring immers, merk-gezien is hij dus vrij.

Darthwillie
27 november 2009, 23:47
autosport.com
SEAT, meanwhile, is believed to be on the verge of withdrawing from the WTCC entirely. It has already confirmed that it will reduce its effort next year with French team ORECA - which took Yvan Muller to the 2008 title - not being retained for 2010.
lijkt erop dat ook het WTCC wankelt. BMW verkleint zijn deelname.

Robert Saalmink
30 november 2009, 09:06
Dat gaan ze deze week aan kondigen:

Works teams to scale back for 2010

The World Touring Car Championship will have a reduced grid of factory cars in 2011 with BMW and SEAT set to announce downsized programmes next week.

BMW is expected to cut its works effort from five cars to two. Roberto Ravaglia's ROAL Motorsport team expected to quit the series following Alex Zanardi's announcement that he is to leave the WTCC.

Schnitzer Motorsport will remain a factory BMW team in 2010, but is rumoured to be leaving the WTCC to focus on the VLN endurance series at the Nurburgring Nordschleife with the Gt2 M3. That would leave the RBM team to run two WTCC cars, most likely for Andy Priaulx and Augusto Farfus.

The German manufacturer has been openly critical of the series' performance balancing regulations this season and admitted in March this year that it was considering quitting.

BMW Motorsport boss Mario Theissen would only say that "a decision on next year's programme will be taken on December 5".

SEAT, meanwhile, is believed to be on the verge of withdrawing from the WTCC entirely. It has already confirmed that it will reduce its effort next year with French team ORECA - which took Yvan Muller to the 2008 title - not being retained for 2010.

The Spanish manufacturer is expected to announce its future next week, but WTCC boss Marcello Lotti believes SEAT will keep a two-car works team.

"For sure BMW and SEAT are reducing their programmes, but we will still have four manufacturers," Lotti told this week's AUTOSPORT."

Chevrolet will return with at least three cars and Lada will also run three Prioras again next year.

Lotti is confident that more manufacturers will be attracted by the next generation of regulations, beginning in 2011.

"I am working hard to have two new manufacturers when our new rules arrive in 2011," he added. "I'm sure we will have more than four."

Autosport

Chevy tegen Lada dus in 2010 :p De FIA moet eens gaan nadenken over hoe ze verder willen met deze serie voordat ook deze gaat uitsterven :(

Richard117
30 november 2009, 12:23
Dat gaan ze deze week aan kondigen:

Autosport

Chevy tegen Lada dus in 2010 :p De FIA moet eens gaan nadenken over hoe ze verder willen met deze serie voordat ook deze gaat uitsterven :(
idd eerst vielen stuk voor stuk de fabrikanten uit de WRC, nu zijn de F1 en het WTCC aan de beurt.
Zouden ze bij die Fia niet eens na gaan denken over wat ze verkeerd doen?
Autosport is een heel goed marketingmiddel voor fabrikanten, maar als ze er stuk voor stuk mee stoppen moet er door de Fia toch wel iets verkeerd gedaan worden.

Schumi rulezzzzz
30 november 2009, 12:48
Misschien dat ze eens moeten kappen met al die achterlijke regelementen.. Het kan niet alleen een kostenkwestie zijn, dat geloof ik niet.

Robert Saalmink
30 november 2009, 13:45
Tja, maar wat zijn achterlijke reglementen? Als BMW het niet eens is met de diesels, moet de FIA ze dan maar verbieden? Daarbij zijn dit soort beslissingen ook niet direct financieel denk ik. Het is ook een teken naar de consument toe dat een merk het budget voor een dure activiteit als autosport verlaagd. Dat wordt in deze tijden nu eenmaal verwacht, bijna.

Schumi rulezzzzz
30 november 2009, 14:14
Nou inderdaad, hoe vaak hebben ze bijvoorbeeld dit jaar alleen al de regelementen voor diesels aangepast. Noem bijvoorbeeld de plannen voor een universele motor, of die 1.6 die ze willen gaan gebruiken.

Overigens bedoelde ik niet alleen WTCC betreft de regelementen van de FIA, ook bv de F1 regels veranderen veel teveel en naar mijn mening niet ten goede van de sport. Maargoed, dat is een ander topic.

Darthwillie
6 december 2009, 00:46
BMW gaat terug naar 2 wagens in het WTCC, gereden door Priaulx en Farfus

BMW cuts factory line-up to two cars

By Matt Beer Saturday, December 5th 2009, 22:41 GMT

Andy Priaulx, RBM BMW, Macau 2009BMW is to reduce its works involvement in the World Touring Car Championship from five to two cars for the 2010 season.

Three-time champion Andy Priaulx will remain with the RBM team, where he will be joined by Augusto Farfus. The Brazilian has driven for the Schnitzer team for the past three seasons, but the German squad is to focus on BMW's GT programme next year. Farfus' former team-mate Jorg Muller is also moving across to sportscar racing.

The ROAL team, which ran Alex Zanardi and Sergio Hernandez this season, will no longer be part of BMW's WTCC line-up.

The reduction in BMW's works programme has been rumoured for several weeks. Champion team SEAT is also expected to scale down its WTCC presence for 2010, although Chevrolet will maintain its three-car factory line-up.
(autosport.com)

Robert Saalmink
7 december 2009, 09:26
Daar staat tegenover dat ze met de M3 uit het ALMS gaan meedoen met de 24u van Spa en Le Mans, en wellicht de hele LMS gaan rijden :D

BMW is to expand its GT racing programme for 2010 and is hoping to race at the Le Mans 24 Hours as well as in the Le Mans Series.

As part of the reorganisation of its factory motorsport projects, former works World Touring Car team Schnitzer will run the GT2 BMW M3 in the LMS and the Nurburgring-based VLN Endurance series, as well as at the 24-hour races at Le Mans, Spa and the Nurburgring.
Hele bericht: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80443

Richard117
7 december 2009, 16:21
Dat zou leuk zijn, is weer eens wat anders dan al die Ferrari's, Porsche's en een verdwaalde Spyker :thumbup:

Bramzel
7 december 2009, 17:54
Dat zou leuk zijn, is weer eens wat anders dan al die Ferrari's, Porsche's en een verdwaalde Spyker :thumbup:

Ik weet niet of je wel eens naar het ALMS hebt gekeken maar er is meer dan genoeg anders dan die Ferrari's en Porsches ;) Daar willen ze alleen nog niet echt aan hier in Europa.

Richard117
7 december 2009, 18:04
Ik weet niet of je wel eens naar het ALMS hebt gekeken maar er is meer dan genoeg anders dan die Ferrari's en Porsches ;) Daar willen ze alleen nog niet echt aan hier in Europa.

Ik heb het ook over Europa en de 24h :)
Daarom juich ik de komst van BMW (en Corvette???) juist toe. Hier in Europa was de GT2 toch een veredelde F430 cup.

Fabian de Jong
11 december 2009, 23:32
Zondag 27 December om 13.15 tot 14.15 wordt op RTL7 het WTCC - Jaaroverzicht uitgezonden.

Maik Peters
29 december 2009, 13:33
Gevonden op FIAwttc.com

kan mogelijk goed uitkomen voor Tom.
INDIE PRIZE MONEY INCREASED BY 24%
The prize money reserved for the competitors of the Yokohama Independents’ Trophy will be substantially increased in 2010.
The total amount of the prize money rises from 384,000 to 480,000 euros, meaning that at each event 40,000 euros will be awarded to the independent drivers, compared to the 32,000 awarded until 2009. This amounts to a 24% increase.
The prize money is awarded to top six Independent drivers, classified by adding together the points obtained in the two races of each event, according to the following scale:

- 12,000 euros to the first driver
- 10,000 euros to the second driver
- 8,000 euros to the third driver
- 5,000 euros to the fourth driver
- 3,000 euros to the fifth driver
- 2,000 euros to the sixth driver

The point scoring system is the same as the WTCC: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 points to the first eight drivers classified; however, double points are awarded in the two races of the final meeting at Macau.
From 2009, one additional point is awarded to drivers setting the independents’ pole position and fastest lap at each round. Three additional points are also awarded for each point scored in the WTCC overall classification.
Previous winners of the trophy were Wiechers-Sport’s Marc Hennerici (BMW 320i) in 2005, GR Asia’s Tom Coronel (SEAT León) in 2006, Wiechers-Sport’s Stefano D’Aste (BMW 320si) in 2007, Proteam Motorsport’s Sergio Hernández (BMW 320si) in 2008 and SUNRED’s Tom Coronel (SEAT León) last year.

Sander Hogendoorn
13 januari 2010, 10:45
Seat stopt er mee:

SEAT is going to pull out of the World Touring Car Championship ahead of the 2010 season according to the second largest newspaper in Spain, El Mundo. This is one step in a bigger cutback within SEAT.

"We need committed workers to maximize the profit of SEAT," said James Muir, chairman of SEAT.

SEAT is going to lay off a total of 350 staff members. 50 of those work within SEAT Sport, which will be closed down.

Some of the SEAT Sport employees are going to stay with the Spanish manufacturer and be assigned to other areas.

The 350 staff members represent 3% of the total SEAT workforce of 13000.

http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4311

Bramzel
13 januari 2010, 10:48
Sterker nog, ze beginnen niet eens aan 2010.

Sander Hogendoorn
13 januari 2010, 10:51
Verrek, je hebt gelijk :blushing:

Erg zonde, hopelijk stapt er nog een nieuwe fabrikant in maar ik zie het somber in.

Schumi rulezzzzz
13 januari 2010, 11:02
De SEAT diesels van vorig jaar kunnen toch gewoon gekocht worden neem ik aan? In dat geval zie ik het positief in voor Tommie, kan hij eindelijk z'n Leon met chassisnummer 01 (!) in de garage laten staan.