View Full Version : De S2000 Touringcar thread (WTCC/BTCC/STCC/etc.)
Robert Saalmink
13 januari 2010, 11:43
Dan rij je inderdaad in een 2009 auto, dat wel. De hele afdeling gaat dicht dus er komen geen nieuwe auto's die je kunt kopen. Ik weet echter ook niet hoe de reserve onderdelenvoorziening zal zijn ;)
Bramzel
13 januari 2010, 12:11
SunRed, het team waar Coronel afgelopen seizoen voor uitkwam, gaat sowieso al een TDI Leon inzetten voor de Deen Nykjaer. Er zijn dus zeker mogelijkheden voor Tom, waarbij het wel gaat afhangen van zijn budget uiteraard. Met slechts 5 fabriekswagens aan de start (3x Chevrolet, 2x BMW) zijn de mogelijkheden op topklasseringen echter wel flink groter geworden.
Richard117
13 januari 2010, 12:19
SunRed, het team waar Coronel afgelopen seizoen voor uitkwam, gaat sowieso al een TDI Leon inzetten voor de Deen Nykjaer. Er zijn dus zeker mogelijkheden voor Tom, waarbij het wel gaat afhangen van zijn budget uiteraard. Met slechts 5 fabriekswagens aan de start (3x Chevrolet, 2x BMW) zijn de mogelijkheden op topklasseringen echter wel flink groter geworden.
De vraag is dan natuurlijk of een Privateers kampioenschap dan nog wel nut heeft? Zou zomaar kunnen dat het gewoon 1 algemeen klassement gaat worden dan.
Bramzel
13 januari 2010, 16:26
Het is natuurlijk aan de FIA om te bepalen of de TDI's in het privateerkampioenschap mee mogen doen of niet. Zou best kunnen dat de TDI's of SunRed als manufacturer wordt gezien, net zoals N.Technology dat was met de Alfa's ookal was dat geen fabrieksteam meer.
Bramzel
15 januari 2010, 00:04
Erg mooie cartoon op TouringCarTimes.com:
http://www.touringcartimes.com/IMG/comics/100114.jpg
Darthwillie
15 januari 2010, 00:12
die is idd wel heel waar.
Atreidez
5 februari 2010, 13:04
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21385
Tom Coronel krijgt eindelijk fabrieks-diesel
Uitgegeven door Bas Kaligis 5 februari 2010 09:17 - Print artikel
Als op 7 maart aanstaande in het Braziliaanse Curitiba het seizoen 2010 van het FIA WK Toerwagens (WTCC) van start gaat, dan is ook Tom Coronel weer van de partij. En net als in de afgelopen vijf jaar rijdt Coronel ook dit seizoen met een SEAT. In zijn zesde jaar met het Spaanse merk maakt de Nederlandse coureur echter wel promotie: voor het eerst krijgt de 37-jarige rijder de beschikking over een SEAT Leon TDI, de auto waarmee de afgelopen twee jaar de kampioenstitel in het WTCC is gewonnen. “Ik heb altijd geroepen dat ik graag een diesel wilde. Dat is nu dus eindelijk gelukt. Met deze auto kunnen we meestrijden om podiumplaatsen”, aldus Coronel enthousiast. De SEAT Leon TDI zal worden ingezet door het Spaanse team SUNRED Engineering, dat de afgelopen twee jaar ook al de preparatie van de auto van het SEAT Team Holland voor zijn rekening nam. Coronels teamgenoot wordt niemand minder dan regerend wereldkampioen toerwagens Gabriele Tarquini.
:thumbup:
Niels Tieman
5 februari 2010, 13:33
Amen! Eindelijk krijgt Tom een fabrieks-bak, en nu moet hij ook gaan bewijzen daar iets aan te hebben. :D
Schumi rulezzzzz
5 februari 2010, 13:43
Super nieuws! :thumbup:
Federici
5 februari 2010, 13:58
Wordt het harde werken toch eindelijk beloond. Goed nieuws voor Tommie :)
Mark G.
5 februari 2010, 14:05
Leuk nieuw voor hem, alleen jammer dat het WTCC volgend jaar meer een veredeld privateerskampioenschap is. Maar goed, wie weet komt Seat in 2011 weer terug en dan heeft hij zich toch mooi in de kijker kunnen rijden.
Darthwillie
5 februari 2010, 14:07
hmmm, na het interview van hem in Formule1.nl heb ik het weer even gehad met Tom. :rolleyes:
Alleen Hamilton, Vettel en Schumacher zijn voor hem een probleem, de rest van de F1 coureurs is langzamer. Tuurlijk Tom
Schumi rulezzzzz
5 februari 2010, 14:37
Achja dat is Tom. Las het ook, zie het meer als een goede dosis zelfvertrouwen, daar is in principe niks mis mee. Tom houdt van leuke oneliners en quotes, beetje show op z'n tijd kan geen kwaad.
Atreidez
5 februari 2010, 15:10
Als je t m ziet zeggen, met dat grappige koppie erbij, is er niks aan de hand.. Op papier lijken zijn uitspraken vaak uit verband gerukt, omdat die knipoog er dan niet bij te zien is ;)
joostingh
5 februari 2010, 15:12
De mensen die in ieder geval het vertrouwen hebben dat ze het kunnen zullen zeker meer bereiken. En van Tom kan ik het wel hebben.
(merk je trouwens in alle sporten dan mensen die winnen ook vaak de mensen zijn die voldoende zelfvertrouwen hebben)
Mathijs
5 februari 2010, 15:24
Erg gaaf voor Tom! Wordt dit jaar wat meer het WTCC volgen
Bram Kocken
5 februari 2010, 15:49
Coole move hoor! En ook z'n teamgenoot is niet de minste, hoewel Tom daar dan weer niets van kan leren ;);)
Requiem84
5 februari 2010, 15:51
Coole move hoor! En ook z'n teamgenoot is niet de minste, hoewel Tom daar dan weer niets van kan leren ;);)
Dat moet toch wel een eitje zijn vergeleken met Vettel, Hamilton of Schumacher zou je denken :)
Sander Hogendoorn
6 februari 2010, 18:17
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21385
:thumbup:
:)
http://www.racedepartment.com/attachments/racedept-documentation/22091d1265470181-never-delete-archived-threads-tom.jpg
Bramzel
7 februari 2010, 21:11
Erg gaaf dat Tommie eindelijk een TDI onder zijn kont krijgt. Nu alleen wel hopen dat de FIA ze niet extra gaat knijpen ter faveure van de échte fabrieksteams. Want laten we wel wezen; de Leon is geen fabriekswagen meer. Het zijn privateer ex-fabriekswagens, de enige fabriekswagens in 2010 zijn nog altijd de 3 Chevy's en de 2 BMW's, hoe treurig het ook is.
Nog een leuke vanuit de STCC wereld overigens (gaat over het Saab project wat niet van de grond kwam afgelopen seizoen):
http://www.touringcartimes.com/IMG/comics/100203.jpg
Bramzel
18 februari 2010, 21:42
Even een lijstje gemaakt voor het WTCC dit seizoen. Volgens signalen uit de paddock zijn er 18 auto's op de boot naar Brazilie gegaan, wat mij als redelijk ok lijkt. Afgelopen jaren waren er altijd rond de 20 auto's in Zuid-Amerika, waarna er wat auto's bijkwamen bij de Europese en Aziatische races. Naast de 15 bevestigde wagens (die van Henry Ho doet pas mee in de 2e helft van het seizoen) verwacht ik de 2 S-Sport TDI's en de 2e Zengo TDI nog in Brazilie. De rest zal in Europa komen, als ze komen.
|WTCC 2010||
|Bevestigd:||
1|Chevrolet / RML|Chevrolet Cruze|Yvan Muller
2|Chevrolet / RML|Chevrolet Cruze|Alain Menu
3|Chevrolet / RML|Chevrolet Cruze|Rob Huff
4|BMW Team UK / RBM|BMW 320si|Andy Priaulx
5|BMW Team UK / RBM|BMW 320si|Augusto Farfus
6|S-Sport (SunRed)|Seat Leon TDI|Michel Nykjær
7|S-Sport (SunRed)|Seat Leon TDI|Tom Coronel
8|Proteam Motorsport|BMW 320si|Stefano d'Aste
9|Proteam Motorsport|BMW 320si|Sergio Hernandez
10|Wiechers Sport|BMW 320si|Mehdi Bennani
11|Bamboo Engineering|Chevrolet Lacetti|Harry Vaulkhard
12|Bamboo Engineering|Chevrolet Lacetti|Darryl O'Young
13|Zengõ Motorsport|Seat Leon TDI|Norbert Michelisz
14|Team Engstler|BMW 320si|Franz Engstler
15|Team Engstler|BMW 320si|Andrei Romanov
16|Team Engstler|BMW 320si|Henry Ho*
|Geruchten:||
17|S-Sport (SunRed)|Seat Leon TDI|Gabriele Tarquini
18|S-Sport (SunRed)|Seat Leon TDI|Sadredinov? / Monteiro?
19|Zengõ Motorsport|Seat Leon TDI|Gene? / Monteiro?
20|Matheis Motorsport|Seat Leon TDI|???
21|Matheis Motorsport|Seat Leon TDI|???
22|Team Hartmann|Honda Accord|James Thompson*
23|???|???|Kristian Poulsen*
|* = Selected races||
Robert Saalmink
18 februari 2010, 23:30
Toch apart dat de kampioen nu in het geruchten rijtje staat. Ik ben wel benieuwd wat dit seizoen gaat brengen. Zijn de Seat's nog steeds zo snel of wordt het rap minder zonder fabrieks support? Gaat BMW er nu weer voor zitten? En kapt Lada er nu al meteen weer mee?
Bramzel
18 februari 2010, 23:33
Het lijkt er op dat Tarquini al lang en breed bij S-Sport heeft getekend, maar het is nog niet officieel aangekondigd. Daarom staat hij bij de geruchten.
Lada verwacht ik eerlijkgezegd niet meer terug; de eerste 3 races doen ze sowieso niet mee en het verhaal gaat dat de Engineers betrokken bij het team inmiddels door Lada op andere posten zijn neergezet.
RSRoy
19 februari 2010, 07:59
Lada verwacht ik eerlijkgezegd niet meer terug; de eerste 3 races doen ze sowieso niet mee en het verhaal gaat dat de Engineers betrokken bij het team inmiddels door Lada op andere posten zijn neergezet.
Zonde, die Lada ging vorig jaar niet eens zo heel slecht.
Bramzel
19 februari 2010, 13:11
En de bevestiging van SR-Sport: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4414
|WTCC 2010||
|Bevestigd:||
1|Chevrolet / RML|Chevrolet Cruze|Yvan Muller
2|Chevrolet / RML|Chevrolet Cruze|Alain Menu
3|Chevrolet / RML|Chevrolet Cruze|Rob Huff
4|BMW Team UK / RBM|BMW 320si|Andy Priaulx
5|BMW Team UK / RBM|BMW 320si|Augusto Farfus
6|SunRed|Seat Leon TDI|Michel Nykjær
7|SR-Sport|Seat Leon TDI|Tom Coronel
8|SR-Sport|Seat Leon TDI|Gabriele Tarquini
9|SR-Sport|Seat Leon TDI|Tiago Monteiro
10|SR-Sport|Seat Leon TDI|Jordi Gene
11|Proteam Motorsport|BMW 320si|Stefano d'Aste
12|Proteam Motorsport|BMW 320si|Sergio Hernandez
13|Wiechers Sport|BMW 320si|Mehdi Bennani
14|Bamboo Engineering|Chevrolet Lacetti|Harry Vaulkhard
15|Bamboo Engineering|Chevrolet Lacetti|Darryl O'Young
16|Zengõ Motorsport|Seat Leon TDI|Norbert Michelisz
17|Team Engstler|BMW 320si|Franz Engstler
18|Team Engstler|BMW 320si|Andrei Romanov
19|Team Engstler|BMW 320si|Henry Ho*
|Geruchten:||
20|Zengõ Motorsport|Seat Leon TDI|???
21|Matheis Motorsport|Seat Leon TDI|???
22|Matheis Motorsport|Seat Leon TDI|???
23|Team Hartmann|Honda Accord|James Thompson*
24|???|???|Kristian Poulsen*
|* = Selected races||
Robert Saalmink
19 februari 2010, 14:12
Tom Coronel test de TDI (filmpje)
http://www.seat-world.nl/#/overview/racing_140_tomcoroneltestseatleontdiwtccinvalencia
Bramzel
19 februari 2010, 14:51
Erg leuk om te zien :D
Ferroeni
19 februari 2010, 15:19
Inderdaad leuk om Tom zo enthausiast te zien. Ik hoop echt voor hem dat hij hoge ogen zal gooien tijdens de WTCC.
Face the Slayer
19 februari 2010, 16:25
http://data.boomerang.nl/r/ramelan/image/hoge-ogen/s600/dobbelstenen.jpg
?
Bramzel
19 februari 2010, 16:38
En de officiële inschrijflijst van de FIA:
WTCC 2010 entry list
#1 Gabriele Tarquini SR Sport SEAT Leon TDi
#2 Tom Coronel SR Sport SEAT Leon TDi
#3 Tiago Monteiro SR Sport SEAT Leon TDi
#4 Jordi Gene SR Sport SEAT Leon TDi
#5 Norbert Michelisz Zengo-Dension SEAT Leon TDi
#6 Yvan Muller Chevrolet (RML) Chevrolet Cruze
#7 Rob Huff Chevrolet (RML) Chevrolet Cruze
#8 Alain Menu Chevrolet (RML) Chevrolet Cruze
#10 Augusto Farfus BMW (RBM) BMW 320si
#11 Andy Priaulx BMW (RBM) BMW 320si
#15 Franz Engstler Team Engstler BMW 320si
#16 Andrei Romanov Team Engstler BMW 320si
#17 Michel Nykjaer SUNRED SEAT Leon TDi
#19 Harry Vaulkhard Bamboo Chevrolet Lacetti
#20 Darryl O'Young Bamboo Chevrolet Lacetti
#21 Mehdi Bennani Wiechers-Sport BMW 320si
#23 Marin Colak Colak Racing SEAT Leon
#24 Kristian Poulsen Poulsen Motorsport BMW 320si
#25 Sergio Hernandez Proteam Motorsport BMW 320si
#26 Stefano D'Aste Proteam Motorsport BMW 320si
Ferroeni
19 februari 2010, 17:45
?
Ik bedoel dat hij hopelijk veel geluk zal hebben. Goed rijden kan ie wel, dat heeft hij in het verleden wel bewezen. Maar je moet ook een portie geluk hebben om te winnen.
Captain Slow
3 maart 2010, 12:55
Weekend in Puebla afgevoerd!
Het tweede weekend voor het FIA WTCC in het Mexicaanse Puebla is afgevoerd. Puebla werd het slachtoffer van zware overstromingen, en de veiligheid van de toeschouwers kan niet worden gegarandeerd. Meer details zijn niet bekend.
www.autosportnieuws.be
Ik denk dat het WRC evenement daar dan ook niet doorgaat.:blushing:
Bramzel
3 maart 2010, 13:21
Ik moet het nog zien, heb het alleen nog maar op wat belgische sites gelezen en nog nergens anders. Die race is ook nog dik een maand weg, dus ik wacht het nog even af.
Fabian de Jong
6 maart 2010, 00:53
www.autosportnieuws.be
Ik denk dat het WRC evenement daar dan ook niet doorgaat.:blushing:
Ik hoorde net op Eurosport tijdens de WTCC Preview ook dat dat race weekend is afgelast wegens de overstromingen en de veiligheid daar.
Bramzel
6 maart 2010, 00:54
Volgens iemand op het TCT forum zou Eurosport maandag met een mededeling en aankondiging komen betreffende de vervanging van Puebla.
Kim Van Der Stichelen
7 maart 2010, 18:01
Zeiknat in Curibita voor het WTCC wat zo start.
Bramzel
7 maart 2010, 18:39
Inderdaad, maar de tering wat droogt die baan snel op zeg! Da's gewoon een droge race 2 zometeen.
Bramzel
7 maart 2010, 18:43
Zo, Muller laat weer eens zien waarom hij gewoon een van de beste toerwagencoureurs is out there. 1e race bij zijn nieuwe team winnen, voor de 2 rijders die al jaren bij het team zitten en al een seizoen ervaring hebben.
Coronel 8e, pole voor race 2 :)
Goed dat je postte trouwens Kim, had ik bijna de race gemist door de foute informatie op TVGids.nl. Wat overigens niet de eerste keer zou zijn, volgens mij zijn ze bij Eurosport echt dramatisch slecht in het doorgeven van tijden want d'r staat wel vaker verkeerde informatie van Eurosport op verschillende plaatsen.
Kim Van Der Stichelen
7 maart 2010, 18:44
Inderdaad, maar de tering wat droogt die baan snel op zeg! Da's gewoon een droge race 2 zometeen.
Ja dat was echt raar, was bijna al een droge race na 16 ronden :huh1:
Mark G.
7 maart 2010, 18:53
Wat overigens niet de eerste keer zou zijn, volgens mij zijn ze bij Eurosport echt dramatisch slecht in het doorgeven van tijden want d'r staat wel vaker verkeerde informatie van Eurosport op verschillende plaatsen.
Van Eurosport kan je het inderdaad beter bekijken op hun site, en dan maar hopen dat dat wél klopt.
Anyway, hoop dat de tweede race wat leuker wordt :P.
Bramzel
7 maart 2010, 18:59
Van Tommie's twitter gisteren:
# Qualifying was ok. P9 was not what I expected, but target is to finish eighth tomorrow and get pole for race 2 and good chances for a podium
Da's hem gelukt! Als de baan nou nog een klein beetje vochtig is hier en daar straks dan geef ik Tommie goeie kansen :D
Roy Visser
7 maart 2010, 19:34
keurig Tommie :innocent:
Bramzel
7 maart 2010, 19:57
Dat was niet helemaal handig van Tom inderdaad...
Voor meer Tom trouwens om 20u20 even Bananasplit kijken :) Wordt hij in de maling genomen door Fransie Bauwert samen met zijn broertje Tim.
Darthwillie
7 maart 2010, 20:07
zandvoort wtcc?????????????????????????????? zou leuk zijn
Bramzel
7 maart 2010, 20:47
Het was dus toch Tarquini die Priaulx die kleun verkocht; het schijnt Coronel getikt werd door een Chevrolet. Erg jammer, hopelijk beter bij de volgende race! Hopelijk is hij dan ook wat meer aan de TDI gewend, ik meende toch nog wat onwennigheid te zien hier en daar.
Bramzel
10 maart 2010, 23:15
Voor het BTCC seizoen zijn ze ook weer aan het testen. Zo ook het team van Mike Jordan, waar z'n zoon Andrew een Vectra zal besturen met de nieuwe NGTC motor (een spec BTCC motor) en een onwijs gave livery:
http://www.touringcartimes.com/news/btcc10031003-a.jpg
Bron: www.touringcartimes.com
Robert Saalmink
10 maart 2010, 23:27
Stoer ding voor een Opel... Gek, normaal ben ik niet zo van de kermiskleuren maar deze oogt wel tof.
Is dit nu ook de 'nieuwe' BTCC-spec auto met grotere remmen en zo?
Bramzel
10 maart 2010, 23:34
Nope, dat nog niet; dit is een van de 'fabrieks' wagens van de afgelopen jaren, maar dan enkel voorzien van de nieuwe motor. Soort van hybride dus ;)
Richard117
11 maart 2010, 11:39
Voor het BTCC seizoen zijn ze ook weer aan het testen. Zo ook het team van Mike Jordan, waar z'n zoon Andrew een Vectra zal besturen met de nieuwe NGTC motor (een spec BTCC motor) en een onwijs gave livery:
http://www.touringcartimes.com/news/btcc10031003-a.jpg
Bron: www.touringcartimes.com
Ziet er gaaf uit. Doet me denken aan de V8 Supercars.
http://k53.pbase.com/u48/gemini4/large/36945904.Ambrose3.jpg
Mark G.
11 maart 2010, 17:36
Erg mooie wagen inderdaad! Ben benieuwd naar de rest van het veld. Heb de kaartjes van Thruxton inmiddels binnen, ik kan niet meer wachten! haha :P
Ruben Laenens
30 maart 2010, 20:28
heeft iemand het ETC op Estoril gezien zondag? Was de laatste 4 rondes echt een heerlijk duel voor de eerste 4 plaatsen :thumbup:
Robert Saalmink
30 maart 2010, 22:03
Missed that... werd dat nog ergens uitgezonden?
Ruben Laenens
30 maart 2010, 22:03
Jep op Eurosport 2. Zitten toch enkele goeie coureurs bij zoals James Thompson, Engstrom, Poulsen:p
Richard117
30 maart 2010, 22:04
Ik wist niet eens dat het ETCC nog bestond. Maar heb het ff opgezocht, bestaat dus idd nog. En met James Thompson niet eens een onbekende naam.
Overigens reden ze niet op Estoril maar op Braga :)
Ruben Laenens
30 maart 2010, 22:05
Richard, klopt idd maar bij de info stond Estoril. Maar Braga stelt als circuit zelf niet veel voor qua infrastructuur:p
cookie
31 maart 2010, 10:44
Dit weekend begint het BTCC ook weer aan hun seizoen, eerste race is Thruxton. ITV4 zend weer alles live uit (ook de support races) van 12:00 tot 19:00 uur zondagmidag.
Ruben Laenens
31 maart 2010, 14:02
Is die zender ook in Belgie verkrijgbaar?:p
cookie
1 april 2010, 00:15
Is die zender ook in Belgie verkrijgbaar?:p
zeker, gratis via de satelliet. Maar online zullen er ook wel streams te vinden zijn.
Fabian de Jong
2 april 2010, 17:57
Volvo neemt deel aan Belgian Touring Car Series (BTCS)
http://static.autoblog.nl/images/wp2010/volvo_s60_racing.jpg
De Volvo S60 is van zichzelf al niet lelijk, maar in deze DTM-achtige uitmonstering is het een snoepje!
Volvo heeft besloten deel te nemen aan het BTCS 2010. De eerste testrondjes zijn vandaag verreden op Zolder. De S60 BTCS is gebaseerd op een buizenchassis omdat het BTCS een zogenaamde “silhouet” klasse is. Het gaat in deze klasse om het jasje van een straatauto op een standaard buizenchassis waar alle teams gebruik van maken. Ook de motorisering en onderstel zijn in deze klasse streng gereguleerd of gewoon voor iedereen gelijk. De S60 BTCS levert 410 pk en 412 Nm en is voorzien van een sequentiële zesbak. Natuurlijk is deze racer achterwiel aangedreven. Om al dat geweld ook nog een beetje tot stilstand te kunnen brengen is de S60 uitgerust met remschijven van 380mm voor en 355mm achter.
De eerste race waaraan de S60 BTCS zal deelnemen is op 11 april op het prachtige circuit van Zolder. In het BTCC kampioenschap worden normaal gesproken 2 heats van 90 minuten gereden, maar er is ook een 12 uurs race op Spa Francorchamps. De coureurs voor Volvo zijn Vincent Radermecker en Eric Van De Poele.
http://static.autoblog.nl/images/wp2010/volvo_s60_racing_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2801/4481685975_eff7c1d2ac_o.jpg
Gave bak zeg :)
Robert Saalmink
2 april 2010, 18:06
Zow, zeker! Ik heb de echte S60 toen in Frankfurt gezien op de show (in het echt stukken beter dan op de foto's gelukkig) maar zo ziet het er helemaal goed uit. Mooie livery ook.
Bramzel
3 april 2010, 01:16
Mooie neus, mooie kont, maar wat er tussen zit trekt toch voor geen meter op een S60 helaas. Die daklijn zit echt niet lekker in het ontwerp.
Bramzel
14 april 2010, 13:03
STCC (Zweden) en DTC (Denemarken) gaan dit jaar verschillende races samen rijden, en gecombineerd wordt dat een fantastische lineup. Dit is de entrylist voor de eerste race:
Bron: http://www.touringcartimes.com/article.php?id=4629
DTC 2010 - Entry List
Jason Watt - Team Bygma - SEAT Léon
James Thompson - Hartmann Honda - Honda Accord
Tomas Engström - Hartmann Honda - Honda Accord
Jan Magnussen - Bauhaus Telesikring - BMW 320si
Casper Elgaard - Bauhaus Telesikring - BMW 320si
Jens Møller - Team FDM - SEAT Léon
Kim Holgaard - Team FDM - SEAT Léon
Kim Morgan Jensen - KC Motorsport - BMW 320i E46
Michael Carlsen - Carlsen Motorsport - Peugeot 407
Niels Christiansen - TBA - Toyota Corolla
STCC 2010 - Entry List
1 - Tommy Rustad - Polestar Racing - Volvo C30
2 - Thed Björk - Flash Engineering - BMW 320si
4 - Richard Göransson - WestCoast Racing - BMW 320si
6 - Jan "Flash" Nilsson - Flash Engineering - BMW 320si
7 - Robert Dahlgren - Polestar Racing - Volvo C30
11 - Viktor Hallrup - Chevrolet Sweden - Chevrolet Cruze
12 - Viktor Huggare - Huggare Racing - Opel Astra
14 - Fredrik Ekblom - Team Biogas.se - Volkswagen Scirocco
15 - Patrik Olsson - Team Biogas.se - Volkswagen Scirocco
20 - Mattias Andersson - MA:GP/IPS/Bilsport & MC - Alfa Romeo 156
21 - Johan Stureson - MA:GP/IPS/Bilsport & MC - BMW 320si
# - Roger Eriksson - Ekström Junior Team - SEAT Léon
# - Dick Sahlén - Ekström Junior Team - SEAT Léon
88 - Robin Appelqvist - Appelqvist Racing - Alfa Romeo 156
89 - Claes Hoffsten - MECA - Alfa Romeo 156
96 - Andreas Ebbesson - Ebbesson Motorsport - BMW 320si
99 - Ronnie Brandt - Mälarpower Motorsport - Volvo S60
Een geweldige variatie aan auto's en een hele rits aan ernstig goede coureurs die allemaal kans maken op de overwinning. Een kampioenschap dat ik zeker zal gaan volgen! Sterker nog, ik durf zelfs te stellen dat het STCC dit jaar kwalitatief zelfs het BTCC voorbij gaat.
Roy Visser
14 april 2010, 13:09
jeetje, wat doen Watt en Thompson zomaar in ene in zon relatief klein kampioenschap. Magnussen kan ik me nog wel voorstellen vanwege dat het zijn thuis is, en Engstrom zal zich misschien in de kijker willen rijden voor STCC?
Richard117
14 april 2010, 13:13
jeetje, wat doen Watt en Thompson zomaar in ene in zon relatief klein kampioenschap. Magnussen kan ik me nog wel voorstellen vanwege dat het zijn thuis is, en Engstrom zal zich misschien in de kijker willen rijden voor STCC?
Watt is ook een Deen :)
Bramzel
14 april 2010, 16:54
Engstrom doet ETCC met Hartmann, en zal het DTC als deal er bij hebben gekregen? Plus dat het natuurlijk interessant voor hem is omdat hij het team niet hoeft te runnen en dus veel minder kosten maakt. Daarnaast heeft hij door de (aankomende) merger met het STCC alsnog airtime in Zweden.
Watt is inderdaad een Deen, en rijdt al enkele jaren in het Deens toerwagenkampioenschap. Leuk detail; hij is een van de beste vrienden van Diego Sartori, de Creative Director bij SimBin. Thompson moet gewoon zijn hypotheek betalen, en zonder fabrieksstoeltje in het WTCC is hij aangewezen op dit soort ritjes.
Richard117
14 april 2010, 16:59
Overigens gaan alle verhalen en complimenten altijd over Zanardi. Maar er wordt weleens vergeten dat Watt ook in een rolstoel leeft en "gewoon" is blijven racen. Mag ook weleens genoemd worden vind ik.
Niks ten nadele van Zanardi natuurlijk ;)
Volvo neemt deel aan Belgian Touring Car Series (BTCS)
De Volvo S60 is van zichzelf al niet lelijk, maar in deze DTM-achtige uitmonstering is het een snoepje!
Gave bak zeg :)
Ik vind de "tekeningen" een stuk mooier dan de echte volvo.
coronel gaat lekker in Marokko
jammer kan ik geen live stream vinden. Dus kan alleen meer afwachten...
coronel gaat lekker in Marokko
jammer kan ik geen live stream vinden. Dus kan alleen meer afwachten...
Eurosport zend de quali uit later deze middag ;)
De Marokkaanse racefans krijgen veel kans om mooie foto's van de wagens te maken! Maar liefst 3 formatierondes.
Darthwillie
2 mei 2010, 14:25
schandalig gebeuren, als een race maar 11 rondes is zo pietluttig doen, niemand snapt waarom nu bijna een kwart van de race onder geel moet.
Bramzel
2 mei 2010, 14:37
Supergave nieuwe liveries van Bennani en Barth trouwens!
Darthwillie
2 mei 2010, 14:46
:rolleyes:wat een amatueurimse toch weer, halve race onder geel of SC. Onacceptabel voor fans langs de baan.
zo race 1 voorbij
tom 5de , podiom kans dus :) voor race2
Achter de safetycar... beetje jammer einde!
Darthwillie
2 mei 2010, 14:51
staat gewoon 4 rondes lang een truck naast een BMW en nog staat hij er niet op. Ik zit me dus gewoon op te vreten hier. Schandalige vertoning, leg de race stil of laat de rondes achter de SC niet mee tellen.
hoorde ik nou de microfoon nog openstaat tijdens de reclame op eurosport?
Darthwillie
2 mei 2010, 14:56
lol idd, presentator was ook niet onder de indruk :laugh:
Vette start van race2 :D :lol:
Lol, nog voor de eerste bocht drie auto's in de muur. :laugh:
Kim Van Der Stichelen
2 mei 2010, 15:53
Lol ja die word niet herstart het eerste uur :innocent:
Kim Van Der Stichelen
2 mei 2010, 15:55
Dit WTCC weekend:
http://img12.abload.de/img/facepalm8wky.jpg
Darthwillie
2 mei 2010, 15:55
wat is die Farfus toch een complete idioot :nono::hammer:, die moeten ze zo langerzamerhand toch eens een ban geven
Na 7 ronden SC weer vrijgegeven, en je voelt het gewoon aankomen. Wat een kneuzenklasse :(
edit: Willie, leg je er maar bij neer dat Farfus toch mag blijven, heb ik me in 2006 al bij neergelegd, scheelt honderden euro's hartmedicatie:D
Sander Hogendoorn
2 mei 2010, 15:57
Denk je dat het eindelijk goed gaat, komt Farfus weer eens met zijn bekende acties :rolleyes:
damn, weer SC!
Trouwens, Tom 3e? Dat is wel cool!
Sander Hogendoorn
2 mei 2010, 15:59
De vrachtwagen is ook gearriveerd na 5 minuten :lol:
Stefan van Renselaar
2 mei 2010, 16:00
wat is die Farfus toch een complete idioot :nono::hammer:, die moeten ze zo langerzamerhand toch eens een ban geven
Ik weet niet wat hij nu weer heeft gedaan, maar die moet inderdaad eruit...
Darthwillie
2 mei 2010, 16:00
best heftige klap van Menu trouwens, je ziet die betonnen muur een behoorlijk eind wijken :blink:
Kim Van Der Stichelen
2 mei 2010, 16:05
Telkens als ik die safety car met gillende banden hoor verwacht ik hem in de muur :innocent:
Darthwillie
2 mei 2010, 16:09
ik voorspel een crash bij de herstart
Nog 1 rondje dan, nu alle idioten geruimd zijn is het best prettig racen:P
Tom Coronel wordt 3e! Netjes, maar wat een schijt races!
Darthwillie
2 mei 2010, 16:16
Snap niet precies waarom ze juichen bij BMW :huh1: Je schaamt je toch dood als bedrijf. 3 rondjes gereden de rest onder geel. Bezopen gedoe. In totaal van de 26 rondes maar 9 gereden. Dan ook nog de meest trage marshalls ooit, DRIE ronden stond die vrachtwagennaast de auto van Menu voor ze hem gingen optakelen. Hier hebben ze de sport een heeeeeeel slechte naam bezorgd. Als toeschouwer voel je je toch genaaid.
Captain Slow
2 mei 2010, 16:18
Het was idd een wanvertoning. Dit had niks meer met racen te maken. M'n ouders zaten ook toevallig te kijken en die vroegen of het in die competitie waarin ik meerijd (DRTCC) er ook zo aan toegaat. Wij zijn dan misschien amateurs, maar niet zulke prutsers:rolleyes:
Richard117
2 mei 2010, 16:31
En die rijdt dit jaar de 24uur van Le Mans mee :surrender:
Ik ben verbaasd als hij uit de nacht komt :p
Het was idd een wanvertoning. Dit had niks meer met racen te maken.
WTCC weekend waarbij de baas, Todd en ik meen ook uncle Bernie er waren, :blushing:
Niet te veel woorden aan vuil maken en hopen dat ze ervan leren, want dit ging nergens om :no:
coronel had geluk met start van de 2de race. Hij had nooit zijn positie kunnen houden want duff ( die crashte ) was een klap sneller.
Tja en farfus die deed dat niet echt tof nee. Ben benieuwd naar
de uitspraak van de raceleiding over dit incident
toch leuk een soort van Nederlandse vlag op het podium :)
Menu was anders ook niet echt lekker bezig.
Hoe dan ook, deze baan moet gewoon van de kalender geschrapt worden. Qua layout heeft ie sowieso niets te bieden en daarnaast biedt ie een grote kans op crashes terwijl de organisatie er keer op keer niet in slaagt dat soepel op te lossen.
Schumi rulezzzzz
2 mei 2010, 17:35
Haha wat een grap inderdaad, ik zie hierboven dat er van de 26 ronden 9 op volle snelheid gereden zijn. Gevoelsmatig waren er dat nog een stuk minder... Snap sowieso niet dat die races maar uit 12 rondjes bestaan, dat is toch helemaal niets?
nee, dan liever één race over 24 ronden.
Bramzel
2 mei 2010, 17:54
Kansloze vertoning inderdaad, kan er niks anders van zeggen. Dat ze bij een wereldkampioenschap hun zaken niet beter op orde hebben. Dat er gecrashed wordt, ok, maar dat het zo lang duurt voordat die auto's weg zijn klopt van geen kant. Incompetent, anders kan ik het niet noemen.
Ik dacht kijk ook eens een keertje naar het WTCC...
Mensen die hier nu nog klagen over het DRTCC moeten maar eens naar het echte werk kijken. Wij rijden gewoon veel netter dan die kneuzen die er voor betaald krijgen.
De BTCC races schijnen wel weer leuk geweest te zijn trouwens.
Kansloze vertoning inderdaad, kan er niks anders van zeggen. Dat ze bij een wereldkampioenschap hun zaken niet beter op orde hebben. Dat er gecrashed wordt, ok, maar dat het zo lang duurt voordat die auto's weg zijn klopt van geen kant. Incompetent, anders kan ik het niet noemen.
Vraag me af of de FIA hier zelf wat aan kan doen. Ik denk dat dat meer te maken heeft met de organisatie van de baan.
Dat deze baan niks ( positiefs) toevoegt aan de kalender is voor de meeste duidelijk. Nu was ik toch al niet fan van de meeste niet permanente tracks
BTCC veegt weer de vloer aan met de world touring car crap. BTCC reed onder zware regen 3 races, met wat safety car fases maar die duurden telkens maar 1 of 2 ronden. Voor de rest weer races van de bovenste plank.
Het WTCC zal volgens mij niet lang meer bestaan, ze maken zich keer op keer belachelijk daar. Als ze niet op de SC knallen vergeten ze de lichten wel uit te doen of hebben ze een halve race nodig om een gespinde wagen van de baan te halen. :laugh:
Jean Todt zal niet onder de indruk zijn na zijn eerste bezoek aan het WTCC en de F2
Darthwillie
2 mei 2010, 20:44
Na iets gekalmeerd te zijn :laugh: was de baan echt het hele probleem, je weet gewoon dat er iets gaat gebeuren en moet dus zorgen dat je daar adequaat op kunt reageren. Als je gewoon ziet dat een eenvoudige spin 4 ronden voor het einde van race 1 er voor zorgt dat die BMW daar 10 minuten later nog staat, dat kan niet, net als de tijd die het kost om de wagen van Menu weg te halen.
Farfus/Menu was gewoon stompzinnig niet willen opgeven van Farfus, Als je de tegenstander op het achterwiel raakt kun je niet met droge ogen beweren dat je door jetegenstander in de muur gedrukt wordt.
Ik neem aan dat de WTCC organisatie zich ook realiseert dat ze voor het oog van de wereld voor schut staan.
Enne, ik geef dan wel eerlijk toe dat wij een wagen opruimen door op ESC te rukken :lol:
Face the Slayer
2 mei 2010, 21:41
Wat een belachelijk circuit trouwens, dat van Marrakech. Het is dan ook vragen om problemen.
Farfus/Menu was gewoon stompzinnig niet willen opgeven van Farfus, Als je de tegenstander op het achterwiel raakt kun je niet met droge ogen beweren dat je door jetegenstander in de muur gedrukt wordt.
Farfus gaat niet vrij uit, maar Menu kneep hem belachelijk ver af. Dan is het niet raar als je onvrijwillig wat al te intiem kennis maakt met de muur. Maar ook hier was de track layout in enige mate debet aan de gevolgen van een incident dat op de meeste banen met fatsoenlijke run-offs beperkt gebleven zou zijn tot het betere duw- en trekwerk.
Bramzel
3 mei 2010, 01:00
Vraag me af of de FIA hier zelf wat aan kan doen. Ik denk dat dat meer te maken heeft met de organisatie van de baan.
Dat deze baan niks ( positiefs) toevoegt aan de kalender is voor de meeste duidelijk. Nu was ik toch al niet fan van de meeste niet permanente tracks
Ik zei ook niet dat de FIA er schuldig aan was, ik denk net als jij dat de organisatie gewoon in gebreke is gebleven door te weinig grote kranen langs de weg te zetten en de traagste vrachtwagenchauffeurs van Noord-Afrika in te schakelen.
Overigens lees ik net dit op Autosport.nl (http://www.autosport.nl/news/20272/wtcc_eerste_podium_coronel,_eerste_winst_priaulx.h tml):
Farfus en Menu zijn in duel om de zesde plaats, maar daarbij is de rechter stuurarm van Farfus’ BMW gebroken. De auto is daardoor onbestuurbaar geworden en daarop duwt Farfus niet alleen zijn eigen BMW, maar ook de Chevrolet van Menu hard de muur in.
In principe was het gewoon mooi close fighting totdat ze er af gingen, en nu blijkt dus waarom. Ik had eigenlijk ook al het vingertje naar Farfus gewezen, maar daar moet ik toch op terugkomen.
Robert Saalmink
3 mei 2010, 08:49
Ik moet zeggen dat ik het al vond lijken dat Farfus ineens naar buiten gleed en ik vroeg me al af waarom. Tijdens de race dacht ik al dat dat wiel misschien al eerder afgebroken was. Dat blijkt dus nu ook het geval te zijn, een andere reden om zomaar ineens naar buiten te glijden kon ik ook niet bedenken want normaal gezien kun je daar naast elkaar rijden lijkt me.
Bramzel
3 mei 2010, 10:55
Yeh, het viel mij vooral op dat hij helemaal niet stuurde.
Requiem84
3 mei 2010, 11:00
Filmpje?
Darthwillie
3 mei 2010, 11:02
http://www.youtube.com/watch?v=e-eAWwjGJxE
hoe die betonnen muur beweegt als Menu hem raakt verbaast me nog steeds.
waar ik mij trouwens ook vreselijk over irriteerde, dat ze bij SEAT en BMW na afloop stonden te juichen, vond ik echt een belediging tegenover de fans, en dan nog kreten als het was een moeilijke race :rolleyes:
Stefan Kollee
3 mei 2010, 11:04
http://www.youtube.com/watch?v=4HgysJkCS5I&NR=1
Als het u blieft.
Robert Saalmink
3 mei 2010, 11:45
waar ik mij trouwens ook vreselijk over irriteerde, dat ze bij SEAT en BMW na afloop stonden te juichen, vond ik echt een belediging tegenover de fans, en dan nog kreten als het was een moeilijke race :rolleyes:
Nou ja, natuurlijk zijn ze blij. Die merken willen maar 1 ding en dat is het kampioenschap winnen. Daar heb je punten voor nodig en die haalden ze. Dat de race niet spannend was zal ze in eerste instantie minder interesseren.
Richard117
3 mei 2010, 11:56
Farfus heeft de afgelopen jaren natuurlijk wel een reputatie opgebouwd. Dus logisch dat iedereen meteen met een beschuldigende vinger wijst. Net zoals Suarez in het voetbal...
Het is heel moeilijk om nog van die vooroordelen af te komen. Maar dat hebben ze zelf in de hand gewerkt met hun acties ;)
Darthwillie
3 mei 2010, 12:03
Nou ja, natuurlijk zijn ze blij. Die merken willen maar 1 ding en dat is het kampioenschap winnen. Daar heb je punten voor nodig en die haalden ze. Dat de race niet spannend was zal ze in eerste instantie minder interesseren.
tuurlijk, snap i, maar zoals die BMW jongens elkaar om de nek sprongen vond ik wat overdreven :p zal best helpen dat ik zwaar geïrriteerd was :laugh:
Mark G.
5 mei 2010, 11:27
Pierre-Yves Corthals returns to WTCC at Zolder
Pierre-Yven Corthals returns to the FIA World Touring Car Championship for his home race at Zolder in june.
"I am delighted, to put it mildly, to announce my participation in the race at Zolder," said Corthals.
The Belgian is going to drive a petrol powered SEAT Léon for the team Exagon Engineering.
"If I would have opted for the diesel SEAT I could not have taken part as a privateer. I also fear that the TDi is going to be on a lot of weight as they have been on top in the previous races," said Corthals.
Corthals last took part in the WTCC 2008, driving for Exagon Engineering, in the privateers cup where he finished fourth with four wins. The Belgian has been longing to return to the WTCC.
"This is the discipline that I like the most of racing. The fight from the first to the last meter, searching hundredths of seconds to make the difference," said Corthals.
http://www.touringcartimes.com/image.php?name=news/wtcc10050401&size=1
bron: www.touringcartimes.com
Mooie livery zeg!
Schumi rulezzzzz
6 mei 2010, 10:29
Is dat Tom zijn oude auto?
Bramzel
6 mei 2010, 10:49
Nee, Exagon runde Corthals wagen ook al 2 jaar terug, dus waarschijnlijk is dat gewoon een eigen chassis. Tom's oude wagen wordt door Sadrinenov bestuurd in het ETCC (ook nog met de basiskleuren zoals Tom hem had in Macau afgelopen jaar).
http://www.fiaetcc.com/html/gallery/img/gallery/foto/IMG_8450.JPG
Heb al inspiratie opgedaan voor Drtcc5 ;)
Darthwillie
6 mei 2010, 11:15
Heb al inspiratie opgedaan voor Drtcc5 ;)
Saalmink on: komt er een DRTCC5?????? Saalmink off
:laugh:
Robert Saalmink
6 mei 2010, 11:20
Oe, vet! Misschien schrijf ik me ook wel in dan!
Schumi rulezzzzz
6 mei 2010, 11:36
Nee, Exagon runde Corthals wagen ook al 2 jaar terug, dus waarschijnlijk is dat gewoon een eigen chassis. Tom's oude wagen wordt door Sadrinenov bestuurd in het ETCC (ook nog met de basiskleuren zoals Tom hem had in Macau afgelopen jaar).
Mooi man, dat wist ik niet. Echt een oudje inmiddels!
Maik Peters
18 mei 2010, 09:55
http://www.fiawtcc.com/Flags/IT.gif Monza - 21st - 23rd May
http://www.fiawtcc.com/html/uploadedFiles/NewsImg/photo_2010_099.jpghttp://www.fiawtcc.com/Immagini/Header2/Logo.png
After a one-year break, the FIA WTCC returns to Monza for the third meeting of the season. The Autodromo Nazionale, Italy’s temple of speed and one of the best known racetracks in the world, used to be a traditional venue for the World Touring Cars.
It hosted the championship’s inaugural event back in 2005 and then continued to be home to the WTCC Race of Italy until 2008, only being replaced by Imola last year.
Now the 5.8-km circuit is set to open the European season and to once again be filled by a large crowd of enthusiastic Italian fans.
BMW and Alfa Romeo shared victories in 2005 and 2006 but the SEAT León TDI cars made the most out of Monza’s superfast layout and won all the four races held in 2007 and 2008.
On the last WTCC visit, Yvan Muller was the winner of the first race on his way to clinching the World Championship crown, while his SEAT Sport team-mate and reigning world champion Gabriele Tarquini won Race 2.
Bron. www.fiawtcc.com
Ook leuk om te weten:
Previous winners
2003:
FIA ETCC Race 1: James Thompson (Alfa Romeo 156 Gta)
2003:
FIA ETCC Race 2: Jörg Müller (BMW 320i)
2004:
FIA ETCC Race 1: Gabriele Tarquini (Alfa Romeo 156)
2004:
FIA ETCC Race 2: Jörg Müller (BMW 320i)
2005:
FIA WTCC Race 1: Dirk Müller (BMW 320i)
2005:
FIA WTCC Race 2: James Thompson (Alfa Romeo 156)
2006:
FIA WTCC Race 1: Andy Priaulx (BMW 320si)
2006:
FIA WTCC Race 2: Augusto Farfus (Alfa Romeo 156)
2007:
FIA WTCC Race 1:Yvan Muller (SEAT León TDI)
2007:
FIA WTCC Race 2: Jordi Gené (SEAT León TDI)
2008:
FIA WTCC Race 1: Yvan Muller (SEAT León TDI)
2008:
FIA WTCC Race 2: Gabriele Tarquini (SEAT León TDI)
Martijn Mezger
18 mei 2010, 10:25
Worden de races nog live uitgezonden ergens?
Op Eurosport normaal gesproken. En ook nog in HD :)
Maik Peters
18 mei 2010, 10:37
Test: Fri
15:30/16:00
Free Practice 1: Sat
09:00/09:30
Free Practice 2: Sat
12:15/12:45
Qualifying Q1: Sat
16:00/16:20
Qualifying Q2: Sat
16:25/16:35
Warm Up: Sun
09:00/09:15
Race 1: Sun
13:05/13:35
Race 2: Sun
15:20/15:50
Fabian de Jong
23 mei 2010, 01:17
Kwam er net optijd achter dat vandaag de WTCC op Monza moet rijden :p
Maar meteen de HDTV recorder volgezet :p
Bramzel
23 mei 2010, 13:25
BIZARRE finish van WTCC race 1 op Monza, Tarquini die de hele race leidt, maar in de laatste ronde lekrijdt, voorbijgestoken wordt door Huff die óók een lekke band krijgt, en vervolgens winnen Priaulx en Farfus die op P3 en P4 lagen! Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, vooral omdat dit gerommel ook nog eens gebeurde in het gebied waar gele vlaggen hingen en het niet duidelijk was of ze al weer in 'the green zone'. Spannend!
Update: Priaulx en Farfus in the clear, was een groene vlag bij het uitkomen van de Parabolica. Door het gerommel Coronel door naar P5, terwijl hij gestart was op P12!
Mark G.
23 mei 2010, 13:34
Ben benieuwd of er nog gekeken wordt naar de start van Priaulx. Hij kortte de chicane ook wel af, maar er zijn tijdens de race al straffen uitgedeeld, dus neem aan dat hij veilig zit. Dat nieuwe puntensysteem werkt wel in het voordeel van Priaulx, hij doet meteen weer mee vooraan.
Bramzel
23 mei 2010, 13:36
D'r staken er meer net de chicane af, ze hebben alleen Michelisz bestraft omdat hij echt vrijwel rechtdoor ging. Ik denk dat Priaulx wel veilig zit dus.
Darthwillie
23 mei 2010, 13:57
In het DRTCC waren daar toch een hoop Drive/throughs geweest :huh1: :p
Vreselijk balen voor Tarquini/Huff zeg
Darthwillie
23 mei 2010, 15:38
:huh1: geen 1 Seat overwinning op een baan waar ze eigenlijk MOETEN winnen, bizar. Wat een pech met die banden.
Sander Hogendoorn
23 mei 2010, 15:42
Dat ze niet eens naar die banden kijken, hoevaak zijn er in de laatste paar seizoenen wel geen lekke banden geweest :blink:
Darthwillie
23 mei 2010, 15:49
Wat mij trouwens ook verbaast is dat Coronel niet voor Menu kwam :huh1: Gezien het gemak waarmee Tarquini voorbij Menu en Nykjaar kwam ga je je toch afvragen hoe gelijk die seats nou eigenlijk zijn???
Bramzel
23 mei 2010, 15:56
Wat was de uitslag van race 2? Want die kan ik echt nog nérgens vinden.
Darthwillie
23 mei 2010, 15:57
Muller
Coronel
Huff
Farfuss
Priaulx
Bramzel
23 mei 2010, 16:24
Goed weekend voor Coronel dan! Uit de problemen gebleven, goede punten gepakt.
Maik Peters
24 mei 2010, 11:15
2 bizarre wedstrijden idd..
Muller heeft nu een vlinke voorsprong op Tarquini
Mark G.
24 mei 2010, 11:34
Dat valt opzich ook wel mee, 26 punten. Eén uitvalbeurt van Muller en ze staan weer bij elkaar.
Bramzel
24 mei 2010, 11:35
Menu moet de komende 3 races (terecht) op eieren rijden:
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=4819
Stefan Kollee
24 mei 2010, 11:48
Menu moet de komende 3 races (terecht) op eieren rijden
Kan hij in ieder geval geen lekke band krijgen!:innocent:
Maik Peters
25 mei 2010, 15:41
Dat valt opzich ook wel mee, 26 punten. Eén uitvalbeurt van Muller en ze staan weer bij elkaar.
Daar heb je wel gelijk in...
Was helemaal vergeten dat dit pas race 3 was. :blushing:
Fabian de Jong
4 juni 2010, 18:19
FIA WTCC Zolder
Wil jij Tom Coronel op zondag 20 juni LIVE in actie zien op het circuit van Zolder? Voor maar €20 met toegang tot tribune & paddock? Klik dan op de banner bovenaan de website en vul daarna promocode coronel in en ontvang de hoge korting.
In het weekend van 19 en 20 juni doet de FIA WTCC-karavaan het Vlaamse Zolder aan voor de vierde race van dit seizoen. Live op Eurosport… ook in HD.
Het FIA WTCC is een van de pijlers van de mondiale autosport. Er wordt geracet in - tot racemonsters omgebouwde - traditionele toerwagens met vier deuren, 2-liter motoren en tweewielaandrijving, op elf spraakmakende circuits over de hele wereld.
Alles van belang is live te zien op Eurosport, Eurosport HD en Eurosport 2: op zondagochtend, op Eurosport (HD) de warm-up en daarna, ’s middags, de twee sprintraces. De kwalificaties op zaterdag zijn te bekijken op Eurosport 2.
Maar wil je Tom Coronel en de andere FIA WTCC coureurs op zondag 20 juni liever LIVE in actie zien? Dat kan want SEAT en Eurosport bieden je een mooie kans; voor slechts €20 (i.p.v. €35) heb je toegang tot de tribune en paddock. Klik op de FIA WTCC banner bovenaan de website en vul daarna promocode coronel in en ontvang de hoge korting. Let op; op de actiepagina is de korting niet zichtbaar, maar omdat je gebruik maakt van de specifieke promocode; coronel, kunnen we de korting toekennen. Tot in Zolder.
Bron (http://tv.eurosport.nl/fiawtcc/storynews_sto2348224.shtml)
En hier (https://tickets2.ticketmatic.com/wizard.php?a=7Tx9A-KIkww&e=q1UuS49KBEk&s=80cswBbInpo&l=nl) de betreffende link waar je de code in moet voeren.
Darthwillie
4 juni 2010, 19:26
hint meeting hint
Kim Van Der Stichelen
4 juni 2010, 19:27
hint meeting hint
Zou wel leuk zijn een kleine samenkomst daar (:innocent:)
Manuel
4 juni 2010, 23:20
Ik zou er in eerste instantie heen gaan, maar dit gaat nu niet meer door.
Ik en een paar andere mannen van Simracing.nl komen ook naar Zolder. Dubbele meeting? ;)
Tjello
6 juni 2010, 20:41
Ik ga er met Michael heen :)
Euhm wat euhm... meeting ;)
Maik Peters
7 juni 2010, 09:23
JOngens jongens, we hebben een DigitalRacing.nl Meeting 2010 (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=743)
Bram Kocken
7 juni 2010, 09:31
Daar gaat toch niet iedereen heen Maik ;)
Maik Peters
7 juni 2010, 09:38
Daar gaat toch niet iedereen heen Maik ;)
Het leek mij wel aardig om te melden dat deze meeting er is.. en dat men er niet overheen kijkt :blushing:
cookie
20 juni 2010, 19:04
Wat foto's van het WTCC van vandaag.
http://img409.imageshack.us/img409/2575/wtcc1.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/6681/wtcc2.jpg
http://img710.imageshack.us/img710/9788/wtcc3.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/4663/wtcc4.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/5619/wtcc5.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/6671/wtcc6hg.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/7228/wtcc7.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/484/wtcc8.jpg
Die springende F2 was de enige actie op de baan die ik heb gezien, voor de rest alleen maar treintje rijden. Dadelijk mijn opnamen van de BTCC races kijken voor wat echte race actie
En de tribune in de laatste bocht kon je niet op, was voorbehouden voor genodigden maar er zat amper volk :mad: En dat is net de enigste tribune waar je fatsoenlijk over het hek kan fotograferen.
Mark G.
20 juni 2010, 19:40
Was inderdaad een redelijk saaie bedoeling. Leuk om een keer WTCC live te zien, maar geef mij toch maar BTCC. Race 1 op Croft had vandaag al meer actie dan het hele weekend WTCC :P.
cookie
20 juni 2010, 19:50
Was inderdaad een redelijk saaie bedoeling. Leuk om een keer WTCC live te zien, maar geef mij toch maar BTCC. Race 1 op Croft had vandaag al meer actie dan het hele weekend WTCC :P.
Yep, net race 1 van het BTCC gekeken en wat een finish was dat :blink:
Captain Slow
21 juni 2010, 18:34
van www.autosportnieuws.be
Gene verliest zege in eerste race!
Jordi Gene is zijn zege tijdens de eerste race voor het WTCC in Zolder kwijt. De air-restrictor van zijn Seat was niet conform aan het reglement en vandaar wordt de Spanjaard uit de uitslag geschrapt. Niet onbelangrijk is dat daardoor Gabriele Tarquini de overwinning pakt, en toch tweede wordt in de stand, voor Andy Priaulx en, Rob Huff. Yvan Muller is uiteraard onveranderd leider. De volgende races voor het WTCC vinden plaats op het circuit van Algarve in Portimão, en dit in het weekend van 3 en 4 juli.
Kim Van Der Stichelen
21 juni 2010, 22:52
Ik heb gehoord dat alle tribunes afgezet waren voor VIPS en er geen kat op zat tijdens de races?
Captain Slow
21 juni 2010, 23:02
Ben lekker bezig vandaag met WTCC nieuws, deze is van f1today.nl afgeplukt.
WTCC ruilt Okayama in voor Suzuka vanaf volgend seizoen
Het World Touring Car Championship, ofwel WTCC, zal vanaf volgend seizoen niet meer naar Okayama afreizen. In plaats hiervan heeft de organisatie een contract gesloten met het Formule 1-circuit van Suzuka.
WTCC-promotor Marcello Lotti vertelde vandaag: "We voelen ons vereerd dat we op Suzuka zullen racen. De beslissing om Okayama te verlaten was vooral uit commerciële overwegingen, maar we hebben dadelijk drie jaar goed samengewerkt met de organisatie op Okayama."
Gave keuze:thumbup:
Darthwillie
21 juni 2010, 23:05
Ik heb gehoord dat alle tribunes afgezet waren voor VIPS en er geen kat op zat tijdens de races?
VIPS waren allemaal in Roosendaal :p
cookie
22 juni 2010, 11:02
inderdaad
Tjello
30 juni 2010, 13:51
Wij stonden ook te kijken dat niemand op de tribunes zat en dat ze toch afgezet waren :(
Ik ben naar Zandvoort geweest naar het WTCC en nu naar Zolder, ik zeg het niet snel maar om een dagje rond te gaan was Zandvoort leuker. Zolder zou eigenlijk in wat tribunes enzo moeten investeren...
Zit erg te twijfelen of ik wel naar Superleague Formula wil gaan over 2 weken...
cookie
30 juni 2010, 18:31
In die bocht bij het medical centre moeten ze een tribune zetten zodat je over de omheining kan kijken. Met de champcars stond er daar één en dat was een mooie plek om foto's te maken. Nu moet je door het hek foto's maken daar of halsbrekende toeren uithalen en op 1 van die containers kruipen.
Kim Van Der Stichelen
30 juni 2010, 18:40
In die bocht bij het medical centre moeten ze een tribune zetten zodat je over de omheining kan kijken. Met de champcars stond er daar één en dat was een mooie plek om foto's te maken. Nu moet je door het hek foto's maken daar of halsbrekende toeren uithalen en op 1 van die containers kruipen.
Hoeveel keer ik daar bijna niet op m'n gezicht gegaan ben omdat de fotograaf naast me van de vuilbak sprong. Aan de andere kant, kan soms dikke lol zijn even te gaan kijken naar het kunt en vliegwerk wat je op die vuilbakken ziet :lol:
Fabian de Jong
4 juli 2010, 17:55
Lekker knokken nu met de WTCC op Portimao :)
Daniël
4 juli 2010, 17:56
Lekker knokken nu met de WTCC op Portimao :)
Leuke openingsfase. :)
Mark G.
4 juli 2010, 18:12
Wat een prachtige baan is het toch! En een van de betere races dit jaar in het WTCC!
Fabian de Jong
9 juli 2010, 02:48
Volvo wil volgend jaar compleet seizoen rijden
Volvo heeft plannen om volgend jaar een compleet seizoen in het WTCC te rijden. Dit heeft Alexander Murdzevski Schedvin, de motorsportbaas van Volvo, laten weten. De afgelopen twee jaar deed het Zweedse merk steeds aan één evenement mee.
Ter voorbereiding op een eventueel volledig seizoen in het wereldkampioenschap toerwagens neemt Volvo dit jaar deel aan de races in Engeland en Japan. Polestar Racing zal in die races een Volvo C30 inzetten, die bestuurd zal worden door de Zweed Robert Dahlgren, die momenteel aan de leiding gaat in het Scandinavische en Zweedse toerwagenkampioenschap. Schedvin gaf te kennen dat Volvo de nieuwe motorregels in het WTCC wel ziet zitten en dat het merk minder gecharmeerd is van hoe het er momenteel in enkele nationale kampioenschappen aan toe gaat.
Bron (http://www.gpupdate.net/nl/wtcc-nieuws/238432/volvo-wil-volgend-jaar-compleet-seizoen-rijden/) Bron 2 (http://www.fiawtcc.com/Read_News.asp?idnews=610)
Goed nieuws vind ik zelf weer een merk erbij in de WTCC :)
Captain Slow
9 juli 2010, 09:38
Ik zat me opeens af te vragen waar mijn bericht daarover was gebleven. In verkeerde topic gepost dus:sweatdrop:
Sander Hogendoorn
18 juli 2010, 12:37
Zometeen Race 1 op Brands Hatch, Coronel start 6e na een penalty van Priaulx :)
Bramzel
18 juli 2010, 12:57
De eerste keer dat ik WTCC in HD kijk, damn wat ziet dat er scherp uit zeg :D
Sander Hogendoorn
18 juli 2010, 13:33
Denk niet dat Priaulx daar mee weg gaat komen, was een aardige beuk :p
Mark G.
18 juli 2010, 22:58
Menu loses 7th place for dropping positions
Alain Menu has been given a 30-second penalty for deliberately dropping down the order in race one, in order to to gain a good starting position in race two.
With a penalty which defines firmly the FIA's take on tactical manouvring for grid positions in the reverse grid system, Alain Menu's drop from 3rd to 7th in the first race at Brands Hatch, with a suspect 'problem' which advantageously gave the Chevrolet drive a front row grid spot, has seen the Swiss driver handed a 30-second penalty, and effectively drops out of the points for race one.
As a result of his contact in race two with Augusto Farfus, Menu was unable to finish the race and so effectively scores no points this weekend.
The Swiss driver was found in breach of Article 151 of the FIA International Sporting Code, which orders penalties in cases of:
"Any fraudulent conduct or any act prejudicial to the
interests of any competition or to the interests of motor
sport generally"
As a result, Jordi Gené is promoted into the final points position of tenth, whilst Andy Priaulx, Tiago Monteiro and Norbert Michelisz also pick up additional championship points.
Menu was also in his last race under the threat of a penalty which was suspended, following contact with Norbert Michelisz at Monza, however this penalty was not applied due to the differing nature of the two incidents, and will lapse for the next round at Brno.
Bron: Touringcar Times
Goed dat daar éindelijk wat aan gedaan wordt!
Darthwillie
18 juli 2010, 23:27
goed dat ze er wat aan doen maar vreemd weer dat BMW er vorig jaar steeds wel mee weg kwam :rolleyes:
Daniël
18 juli 2010, 23:31
Maar jezelf voor race twee terug laten zakken is toch gewoon tactiek? Zoals je ook rustiger kunt rijden om je banden te sparen. Ik vind daar niet zoveel op tegen, je kiest er voor om punten in te leveren voor een betere startpositie. Dat valt voor mij onder tactiek eerlijk gezegd. Ik heb beuken gezien tijdens race 1 (race 2 (nog) niet gekeken), volgens mij o.a. van Priaulx, die niet op een circuit thuis hoorden. Je moet elkaar altijd laten leven, dat werd af en toe echt niet gedaan. Iemand anders finaal het gras opduwen vind ik veel onsportiever dan jezelf een betere startpositie verschaffen.
Jeroen Ursem
19 juli 2010, 00:07
Het kan vrij riskant zijn, volgens mij werd het hier ook redelijk druk bij start/finish omdat Priaulx Menu niet inhaalde omdat hij natuurlijk de pole wou hebben.
De jongens daarachter hadden er dan wel weer oren naar natuurlijk, er gebeurde niet veel, maar ik vond het een vrij riskante tactiek die daar toegepast werd. Doe dat dan 1 auto per ronde ofzo, waarom zo in de laatste bochten?
Maik Peters
5 augustus 2010, 11:21
Rounds 15 and 16 of the 2010 FIA World Touring Car Championship will take place at Oschersleben, Germany, 4th and 5th September.
Hallo heren,
Wie wil er / gaat er naar de WTCC in Oschersleben?
Is er interesse zoja mogelijk carpoolen of iets?!?
Robert Saalmink
5 augustus 2010, 11:29
Hmm, misschien, even de agenda checken vanavond.
Maik Peters
6 augustus 2010, 10:59
En Robert?
Btw nog meer mensen misschien?
Robert Saalmink
6 augustus 2010, 11:02
Ik heb dat weekend al twee dates staan: Lancia club Delta-meeting op zondag en zaterdag Coucours d'Elegance in Apeldoorn (Loo).
Maik Peters
8 augustus 2010, 12:31
Niemand anders???
Niemand zin?
Maik Peters
17 augustus 2010, 08:15
Helaas geen reacties gekregen.
Mede daardoor overwogen om andere dingen in te plannen.
BTW.. dan maar live kijken op Eurosport HD :D
Bramzel
5 september 2010, 01:27
Over close-racing gesproken: de top vijf in quali tijdens het ScTTC weekend op de Jyllandsringen zit binnen 0.080 sec!
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=5215
Sander Hogendoorn
5 september 2010, 16:54
Menu heeft race 1 op Oschersleben gewonnen, Priaulx won de tweede race (alweer). Yvan Muller werd twee keer derde en behoudt de leiding.
Van mij mogen ze die tweede race wel eens afschaffen, of nog beter de helft van de punten toekennen zoals in de GP2. Priaulx is nu nog steeds in de titelstrijd alleen door zich in race 1 zo tussen P6-P8 te plaatsen en dan met de reverse grid een overwinning te behalen. Lijkt me toch niet de bedoeling :p
Joost van den Heuvel
5 september 2010, 17:02
Het is sowieso een beetje een bezopen systeem. Je wilt toch gevechten zien en niet tactisch terugzakken. Doe dan de 2e race waarvan de grid 1-op-1 gelijk is aan de uitslag van de 1e race.
Verder was het weer redelijk kermis (botsauto's).
Tim Meuris
5 september 2010, 21:20
ik zou dolgraag de honda civic erbij hebben in een volgende simbin game
die in de btcc is retevet!!! :love:
en ze doen het er dit jaar nog goed ook!
btcc is nog altijd by far de beste touringcar-klasse
wtcc komt zelfs niet tot aan de enkels ervan
maar ja, in btcc rijden ze dan ook op geschikte circuits ervoor
knockhill, snetterton, donington,...
wat wil je met die loze straatcircuits in wtcc zoals pau of macau
oogt heel impressionnant maar vaak is het gewoon treintje rijden en
voorsteken is al helemaal uit den boze :yawn:
Mark G.
5 september 2010, 23:04
Het is sowieso een beetje een bezopen systeem. Je wilt toch gevechten zien en niet tactisch terugzakken. Doe dan de 2e race waarvan de grid 1-op-1 gelijk is aan de uitslag van de 1e race.
Verder was het weer redelijk kermis (botsauto's).
Ik pleit voor het systeem van het BTCC. Loten na de uitslag van de eerste race, en dan wordt tussen de 6 en de 10e plaats omgedraaid. Dan zit dat terugzakken er ook niet meer bij.
En verder ben ik het er ook mee eens dat het BTCC een stuk fijner is om naar te kijken. Knockhill was ook weer mooi. :thumbup:
Edit:
De drive through van Huff was echt belachelijk zeg! Er zijn dit weekend veel ergere tikjes uitgedeeld, met name in race 2, die niet bestraft zijn..
Huff and Monteiro confounded by penalties (updated)
Rob Huff and Tiago Monteiro are at a loss to understand the drive through penalties they both received, which robbed them of strong results as Oschersleben. Update: Both drivers receive additional penalties of suspended grid drops for seperate incidents.
Speaking to TouringCarTimes, Rob Huff said he didn't understand why he received a penalty, with the contact that forced him into Augusto Farfus coming from behind as the pack shuffled round the first corner.
Huff also questioned why the incident was not investigated post race as the majority of on track incidents have been before, as Chevrolet had no opportunity to protest a drive through penalty, especially one that they felt was so particularly undeserved.
The ruling seemed to set the scene for race two, when Tiago Monteiro was penalised with a drive through after contact with team mate Nykjaer & the Zengo-Dension SEAT of Norbert Michelisz.
Speaking to TouringCarTimes, Tiago said:
"They (the contact) were not intentional and I can improve that easily with the data, as the drivers in front of me made mistakes, and the closed the door like there was nobody there. They need to understand that there is somebody there."
Monteiro was also frustrated by the lack of consistency in the rulings.
"At Brands Hatch, and so many races this year I've been put out in a lot worst situations than that one and nothing happens, and now, as soon as you touch somebody you get a drive through"
"I don't understand what they're trying to do, but it's their decision, I have to accept it."
UPDATE!
After these interviews, Rob Huff was also punished for an incident in race two with Norbert Michelisz.
Tiago Monteiro also received an a further penalty (or possibly a seperate decision for his contact with both Michelisz and Nykjaer, this is unclear at present).
Monteiro received an additional stop and go penalty (turned into a 30 second time penalty), as well as both drivers being given a 10 place grid drop, suspended for two races.
Bron; Touringcartimes.com
cookie
6 september 2010, 13:48
Btcc was weer heerlijk, wat doet die Paul O'Neil het trouwens goed de laatste tijd in die oude Honda Integra, echt een talent die een kans verdient in een betere wagen.
Bramzel
6 september 2010, 16:51
Ik wordt het hele seizoen al heel blij van Paul O'Neill inderdaad, echt heel erg gaaf en wat een talent. Hoop serieus dat hij het budget vind om volgend jaar door te gaan aangezien de oude BTCC spec wagens dan niet meer mee mogen doen.
Tim Meuris
6 september 2010, 17:46
zou anders idd een waste of talent zijn
heerlijk die gast gewoon
als je kijkt naar zijn teamgenoot
die is nergens te zien
dan zie je wat voor een verschil een rijder soms kan maken
F1-gast
8 september 2010, 16:31
WTCC-kalender voor volgend jaar bekend
8 september 2010
Het wereldkampioenschap toerwagens doet volgend jaar twee nieuwe landen aan, zo blijkt uit de racekalender die de internationale autosportfederatie FIA woensdag heeft gepresenteerd. Het WTCC reist volgend jaar af naar Argentinië en China.
De WTCC-kalender voor 2011:
20 maart - Curitiba, Brazilië
3 april - Buenos Aires, Argentinië
15 mei - Monza, Italië
5 juni - Marrakech, Marokko
19 juni - Brno, Tsjechië
03 juli - Porto, Portugal
17 juli - Brands Hatch, Groot-Brittannië
31 juli - Oschersleben, Duitsland
4 september - Valencia, Spanje
23 oktober - Suzuka, Japan
5 novemer - nog onbekend circuit, China
20 november - Macau
bron: http://www.gpupdate.net/nl/wtcc-nieuws/242045/ook-wtcc-kalender-voor-volgend-jaar-bekend/
Mooie kalender =)
er mist alleen 1 circuit zandvoort namelijk.
joostingh
8 september 2010, 16:43
zou anders idd een waste of talent zijn
heerlijk die gast gewoon
als je kijkt naar zijn teamgenoot
die is nergens te zien
dan zie je wat voor een verschil een rijder soms kan maken
Op Silverstone reed zijn teamgenoot gewoon vlak achter hem. En dan ook echt vlak erachter.
Mark G.
8 september 2010, 18:08
bron: http://www.gpupdate.net/nl/wtcc-nieuws/242045/ook-wtcc-kalender-voor-volgend-jaar-bekend/
Mooie kalender =)
Jammer dat het weer op Porto is. Vind Algarve toch een stuk toffer, temeer omdat er ook daadwerkelijk ingehaald kan worden...
Buenos Aires vind ik dan wel weer een toffe toevoeging.
Tim Meuris
8 september 2010, 19:41
Op Silverstone reed zijn teamgenoot gewoon vlak achter hem. En dan ook echt vlak erachter.
Leuk voor hem,
Dan is ie toch 1 race in beeld geweest...
Geef toe, hij is toch lang niet van hetzelfde caliber als O'neill
Darthwillie
8 september 2010, 19:49
Mooie kalender =)
marakech :rolleyes:
F1-gast
9 september 2010, 14:20
marakech :rolleyes:
Dat was echt een drama race...
Darthwillie
9 september 2010, 14:52
Dat was echt een drama race...
:huh1: 2 racerondjes en de rest achter de SC noem ik geen race meer, ga ik hier wel bij de coentunnel kijken :rolleyes:
echt bizar dat ze die 'baan' weer op de agenda hebben gezet.
F1-gast
9 september 2010, 15:11
Tja ze rijden in Marokko he, dat is het Afrikaanse continent, verder kan ik me geen andere reden bedenken...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.