PDA

View Full Version : Dedicated server gtr evo?

Ralffoxx
10 april 2009, 15:02
Ik vraag me af hoe je een dedicated server van GTR evo kan draaien op een andere machine zonder een 2e steam account met een paid race 07 etc er op.
Ik en Jaap testen met vaak met f3000 etc op andere tracks maar om zelf heletijd te moeten gaan hosten en dan om track te veranderen weer alles anders moet gaan instellen etc irritant. Wou gewoon 1 server op mijn server pc laten draaien en dat vanuit daar gewoon effe te veranderen. Zo wie zo minder zwaar voor mijn eigen pc.

Bram Kocken
10 april 2009, 15:33
Volgens mij niet... dan heb je echt een 3e versie van de game nodig :)

Tjerk Korving
10 april 2009, 16:42
Lijkt me kwestie van Steam installeren op die tweede pc en gewoon proberen of het lukt om met je eigen account daar de dedicated server te draaien en op je gewone pc het spel zelf. Lukt het niet dan weet je gelijk of het wel of niet kon. :)

Ralffoxx
10 april 2009, 17:09
ja net geprobeerd. Zodra mijn steam afsluit op mijn server pc gaat de ping omhoog naar 5000 en kan je niet meer connecten. Dus helaas moet ik dan een 2e game aanschaffen wat ik voorlopig toch niet ga doen :)

Tjerk Korving
10 april 2009, 17:37
Je kan natuurlijk ook gewoon een rijtje tracks klaar zetten in de dedicated server. Kwestie van ingame kiezen voor de volgende track en dan ben je er ook. Uiteindelijk kan je zoveel tracks tegelijk kiezen als je wilt.

Bramzel
10 april 2009, 17:40
Je kan natuurlijk ook gewoon een rijtje tracks klaar zetten in de dedicated server. Kwestie van ingame kiezen voor de volgende track en dan ben je er ook. Uiteindelijk kan je zoveel tracks tegelijk kiezen als je wilt.

Als je de dedicated server gebruikt wel ja. Maar dat is nou juist Steven's probleem, hij moet het ingame hosten omdat hij maar 1 game heeft, en daarbij kan dat niet.

John
11 april 2009, 19:35
Heren heren, het kan dus wel met 1 game, ik doe het namelijk ook op die manier. Ik draai op 1 pc de dedicated server en race met een andere pc. Eerst de dedicated server opstarten en dan start je steam op op je race pc. Steam op die andere pc gaat dan offline en dat is geen probleem. Het probleem van de hoge ping zou kunnen betekenen dat de juiste poorten in de router niet open staan.

Daarnaast ben ik admin van HuT-Gaming.eu (een multi gaming clan) en wij draaien soms wel 2 tot 3 dedicated race07/GTR Evo servers naast elkaar met maar 1 game, dit is geen enkel probleem.

Ralffoxx
11 april 2009, 20:41
mmm tja ik had alle poorten die ik normaal gebruik op me main pc open gegooid voor me server.. Maar nog blijf ik de hoge pings zien. Kan er niet opkomen terwijl het een server pc is.. geen firewall meer ... router alles open dus zou het dan toch moeten werken zou ik zeggen.

Tjerk Korving
11 april 2009, 20:47
In principe zou je dan ook gewoon de dedicated server én het spel zelf kunnen draaien op je gewone pc. Dan zit je niet met het probleem van de poorten ook lijkt me.

Ralffoxx
11 april 2009, 21:53
Nee dat is waar... Maar mijn 4870 laat niet toe om te alt tabben bij race 07. Dan als je terug gaat naar de game flipt ie. Geen enkele andere game last van. Dus dan word het lastig circuit te switchen :). Ik heb niet voor niks een server.

Tjerk Korving
11 april 2009, 21:57
Dat alt tabben is niet nodig als je gewoon meerdere tracks inlaad in de dedicated server, het is niet beperkt tot één track. Dan kan je gewoon ingame kiezen voor next track.

John
12 april 2009, 00:38
mmm tja ik had alle poorten die ik normaal gebruik op me main pc open gegooid voor me server.. Maar nog blijf ik de hoge pings zien. Kan er niet opkomen terwijl het een server pc is.. geen firewall meer ... router alles open dus zou het dan toch moeten werken zou ik zeggen.
Dit zijn de juiste poorten: TCP+UDP 48942 – 48957 and UDP 26900-26907
En wel even naar het juiste ip (van je server pc) laten verwijzen, anders werkt het alsnog niet hè.

Ralffoxx
12 april 2009, 01:02
Ik heb meer games dan 1 op de server draaien. En die doen het allemaal prima. En idd die poorten staan ook nog is appart open. het zou dus moeten werken. Dus van de week effe kijken of er niet stiekum nog wat aan staat ofzo.