PDA

View Full Version : American Racing [Deel 2]

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

speed9
24 mei 2009, 22:58
Gelukkig zit de juiste brandstof in de wagen van Castronevesjuiste brandstof of juiste hoeveelheid?

Jeroen Ursem
24 mei 2009, 23:02
"hij heeft weer ethanol gehaald"

(is het nou methanol of ethanol?)

NS
24 mei 2009, 23:07
wat een klapper!

Stefan van Renselaar
24 mei 2009, 23:07
Wat een klapper :blink:

Wel een beetje een domme fout!

F1-gast
24 mei 2009, 23:09
En weer reclame terwijl hij daarvoor zei de laatste reclame:huh1:

Sander Hogendoorn
24 mei 2009, 23:20
Laatste 20 rondes, eigenlijk gaat het nu pas beginnen :p

Neo-242
24 mei 2009, 23:31
Veel veranderde er ook niet in de laatste ronden...
Hahahaha, dat noem ik nog eens een overwinning vieren ;)

F1-gast
24 mei 2009, 23:36
nee idd, Danica 3e :thumbup:mijn race held(in)

Neo-242
24 mei 2009, 23:40
Mooi resultaat voor Danica toch ook! En de winnaar zit nu te huilen en drinkt melk :D HAHAHAHA

Jeroen Ursem
24 mei 2009, 23:42
Verdraaide RTL7, nu weet ik nog steeds niet of ethanol te drinken is..

F1-gast
24 mei 2009, 23:42
Is te drinken :D tis alleen ja niet goed als je nog verder wilt leven:blushing:

Ellu
24 mei 2009, 23:48
Heerlijke race:laugh:

Neo-242
24 mei 2009, 23:49
ethanol kan je drinken, methanol niet, maakt je blind...

F1-gast
24 mei 2009, 23:54
http://img37.imageshack.us/img37/97/stand.jpg

de stand

RSRoy
25 mei 2009, 11:17
Voor mij was het enkele jaren geleden dat ik de Indy 500 live heb gezien. Had om een of andere reden wel het idee dat het minder spannend was voorheen. Castroneves is wel een mooie winnaar, die vreugde kwam ook echt van heel diep :)

Ralffoxx
25 mei 2009, 13:01
Ik had dit seizoen wel iets meer verwacht van Robert. Hij valt me zwaar tegen tot nu toe. Snap zijn eerste seizoen etc. Maar elke race doet ie weer iets doms. Geen enkele race waar die is rustig zonder incidenten de race uitrijdt.

RSRoy
25 mei 2009, 13:32
Ik had dit seizoen wel iets meer verwacht van Robert. Hij valt me zwaar tegen tot nu toe. Snap zijn eerste seizoen etc. Maar elke race doet ie weer iets doms. Geen enkele race waar die is rustig zonder incidenten de race uitrijdt.

Volgens hem moest hij uitwijken voor Scheckter, die zou een beetje een opportunistische inhaal actie gemaakt hebben. Kan gebeuren maar is wel erg jammer. Maar er waren wel meer rijders die wel al ervaring hebben die ook te wijdt gingen. Dat hij uiteindelijk uitviel was niet zijn schuld maar een kapotte remleiding.

Ralffoxx
25 mei 2009, 14:36
Geluk dwing je af. Elke race tot nu toe is een grote flapdrollen festijn van Robert zijn kant.

Tim Wijen
25 mei 2009, 14:56
Volgens hem moest hij uitwijken voor Scheckter, die zou een beetje een opportunistische inhaal actie gemaakt hebben.

Mwa, ik heb de herhaling gezien, was niks mis mee. Gewoon eigen schuld van Robert leek me.

cookie
25 mei 2009, 16:11

Indycar is moeilijker dan de meesten denken, Robert heeft genoeg ervaring met single seaters maar oval racen is een vak appart.

Vond het een mooie race, zeker na die toch wat slaapverwekkende monaco GP. Heel competitief, er kwamen verschillende teams vooraan hangen maar enkel Penske kon een beetje domineren. Spijtig dat Danica niet voorbij Wheldon ging bij de laatste herstart, het publiek hoorde je gewoon juichen op dat moment zoals in 2005 toen ze de leiding pakte.

Maar Castroneves heeft verdiend gewonnen, en mooi hoe ie alle regels aan zijn laars lapte en gewoon weer die hekken in klom terwijl 2 marshals hem in zijn wagen probeerde te houden :D

Meira heeft helaas 2 ruggenwervels gebroken in die enorme crash, domme actie was dat van Matos (bijna net zo dom als Moreas zijn actie op Andretti)

Ralffoxx
25 mei 2009, 16:22
Vind het niet een kwestie van moeilijk of niet. Denk dat veel race klasses aardig lastig zijn. Maar in geen enkele race heeft ie iets goed laten zien. Hij breekt meer de boel af dan dat ie het heel laat. Hij heeft volgens mij 2 weken aan trainingen op dat circuit gehad voordat ie aan die race begon. Ik vind hem gewoon tegenvallen. Niet dat ik had verwacht dat ie elke race top 3 zou rijden. Maar leuk mee doen. En daar komt elke keer behoorlijk snel een einde aan door een fout van hem.

Tim Wijen
25 mei 2009, 19:03
YouTube - Tony Kanaan Crash at Indy 500 2009 (Spanish)

Even skippen naar 1:16 voor een onboard shot van de crash van Kanaan.

Wat een klap! :blink:

Stefan Kollee
25 mei 2009, 19:09
Ik ben benieuwd wat hij daar aan zijn auto veranderde, behalve het gewicht ;).

Bramzel
25 mei 2009, 20:38
Mooi te zien hoe hij zich schrap zet voor de impact. En ik blijf het altijd indrukwekkend hoe professioneel de hulpverlening bij die grote Amerikaanse series altijd geregeld is, in no time aanwezig en laten geen steek vallen. Des te groter mijn verbijstering eigenlijk dat ze op van die idioot verouderde en onveilige circuits blijven racen.

King Of F1
25 mei 2009, 23:16
In no time aanwezig, alleen blijven ze keer op keer weer achterlijk lang aanwezig...
Maargoed, dat is helaas standaard in de Amerikaanse openwheel racing.
Lichte schampactie tegen de SAFER walls waarbij er wel schade aan de wagen is natuurlijk, maar meteen weer 7 ronden safety car.

Als ze daar eens mee kappen wordt het misschien nog aantrekkelijk om te kijken, nu was het wederom meer dan 30% van de race onder geel, waar je dat aantal makkelijk kunt halveren.

Niet alleen heb je dan meer actie, ook bepaald RaceControl op die manier niet de complete strategie door steeds iedereen weer 5 ronden de kans te geven voor een pitstop...

Bramzel
25 mei 2009, 23:20
Klopt, maar dat is niet de schuld van de hulpverlening maar van race-control.

cookie
26 mei 2009, 17:49
In no time aanwezig, alleen blijven ze keer op keer weer achterlijk lang aanwezig...
Maargoed, dat is helaas standaard in de Amerikaanse openwheel racing.
Lichte schampactie tegen de SAFER walls waarbij er wel schade aan de wagen is natuurlijk, maar meteen weer 7 ronden safety car.

Als ze daar eens mee kappen wordt het misschien nog aantrekkelijk om te kijken, nu was het wederom meer dan 30% van de race onder geel, waar je dat aantal makkelijk kunt halveren.

Niet alleen heb je dan meer actie, ook bepaald RaceControl op die manier niet de complete strategie door steeds iedereen weer 5 ronden de kans te geven voor een pitstop...

Die pauzes zijn er bij alle amerikaanse sporten, ook bij American Football heb je veel lange pauzes tussen de plays. Het heeft een deel te maken met de vele commercial breaks die ze op de amerikaanse tv hebben. Snap niet dat je dat zo'n groot probleem kan vinden, zeker bij zo'n lange race is het een goed moment om even drinken te gaan halen, of iets om te eten.

King Of F1
26 mei 2009, 19:43
lol, als ik drinken wil halen dan wil ik dat moment zelf bepalen.
Ik begrijp niet dat je het normaal vind dat 30% achter de safety car wordt afgelegd en de strategie voor 90% wordt bepaald voor je :)

Darthwillie
27 mei 2009, 20:05
Tony George is ontslagen bij de Indianapolis Motor Speedway, ze denken dat hij de afgelopen 13 jaar zo een 600 miljoen dollar er doorheen heeft gejaagd om de IRL levend te houden en F1 naar de baan te krijgen
http://auto-racing.speedtv.com/article/indycar-tony-george-ousted-from-ims/

Ellu
29 mei 2009, 01:44
TomTom voor twee races hoofdsponsor Dario Franchitti
De Amerikaanse tak van het Nederlandse TomTom, TomTom Inc., zal dit IndyCar Series seizoen voor twee races optreden als hoofdsponsor van Dario Franchitti’s wagen. De fabrikant van autonavigatiesystemen maakte deze week bekend een deal te hebben gesloten met Ganassi Racing voor de races in Milwaukee en Iowa. De samenwerking tussen TomTom en Ganassi omvat ook sponsoring voor het NASCAR programma van Ganassi.

“We zijn erg blij over onze partnerschap met Target Chip Ganassi Racing en Earnhardt Ganassi Racing,” zei TomTom Inc. Vicedirecteur van marktontwikkeling Tom Murray. “IndyCar en NASCAR blijven de interesse van racefans en coureurs trekken en biedt TomTom de ideale mogelijkheid om tijdens het autosportseizoen zijn doelgroep te bereiken.”

bron: http://www.openwheelworld.net/nl/nieuws/7209/TomTom_voor_twee_races_hoofdsponsor_Dario_Franchit ti/

Kan het Nederlandse TomTom niet de Nederlandse coureur Doornbos wat steunen?:innocent:

Jeroen Ursem
29 mei 2009, 01:45
Denk dat ze hun centen beter besteden op een favoriete amerikaanse wagen ;)

Ellu
29 mei 2009, 01:50
Denk dat ze hun centen beter besteden op een favoriete amerikaanse wagen ;)

Ik vroeg maar om een beetje:laugh:

Darthwillie
29 mei 2009, 01:54
De eerst volgende afslag links en herhaal dat 400 keer :lol:

Ellu
30 mei 2009, 00:13
bron: http://www.openwheelworld.net/nl/nieuws/7209/TomTom_voor_twee_races_hoofdsponsor_Dario_Franchit ti/

Kan het Nederlandse TomTom niet de Nederlandse coureur Doornbos wat steunen?:innocent:

Update: Uit betrouwbare bron heeft OpenWheelWorld.net vernomen dat in 2007 er al is geprobeerd om TomTom Nederland te interesseren om in de Amerikaanse autosport te sponsoren. Destijds zijn er onderhandelingen geweest tussen Charles Zwolsman en de Nederlandse fabrikant van autonavigatiesystemen. Tot een sponsordeal is het echter nooit gekomen doordat het merk autosport vond niet passen bij zijn groene koers.

Zwolsman reed in een groene wagen:euro:

Sander Hogendoorn
31 mei 2009, 21:19
Nascar stream:

http://en.justin.tv/jtvfamous3

tinyriconen
31 mei 2009, 22:08
Ik vermoed dat hier de IRL via RTL te zien valt:
http://nl.justin.tv/rowanf1

Komt mij goed uit, omdat ze hier beneden waarschijnlijk wat anders opzetten.

Edit: Niet dus...

Schumi rulezzzzz
1 juni 2009, 11:08
Vond dat Doornbos gisteren een hele slechte beurt maakte. Reed compleet kansloos achteraan, kon niks beginnen tegen de mensen die voor hem reden. Als dit het hele seizoen zo doorgaat kan hij nog zo mooie praatjes hebben over het winnen vanaf P12, maar dan is het gewoon klaar.

cookie
1 juni 2009, 12:10
Vond dat Doornbos gisteren een hele slechte beurt maakte. Reed compleet kansloos achteraan, kon niks beginnen tegen de mensen die voor hem reden. Als dit het hele seizoen zo doorgaat kan hij nog zo mooie praatjes hebben over het winnen vanaf P12, maar dan is het gewoon klaar.

Ik val in herhaling maar oval racen is gewoon heel moeilijk, dit was pas zijn derde oval race en weer een ander type oval dan de vorige 2. Misschien dat ie op het einde van het seizoen wat beter gaat op ovals. De mannen die uit de champcar (waar ze geen ovals meer deden) kwamen hadden vorig jaar ook veel problemen op de ovals.

Verder was het een typische Milwaukee race, moeilijk inhalen maar het bleef goed samen vooraan (wat weleens anders is op die baan). Zelfs Castroneves kon zich niet naar voren werken.

Spijtig dat volgende week Texas niet word uitgezonden, das echt 1 van de mooiste ovalraces. Snap niet dat RTL7 pas een week later een samenvatting geeft, waarom niet gelijk op zondag? want de race word op zaterdag avond gereden, een samenvatting maken duurt toch geen week. Of gewoon de volledige race uitzenden op zondag middag na de F1 ofzo.

tinyriconen
1 juni 2009, 13:37
Dat vind ik ook een erg rare beslissing van RTL. Dan maar volgen via IndyCar.com RaceControl.

Doornbos leek het inderdaad erg slecht te doen, maar ik ben er heilig van overtuigd dat oval-racen gewoon zo ontzettend moeilijk is als je uit europa komt. Deze was ook wel erg typisch met z'n vlakke bochten. Kalff zei dat volgens mij ook, je moet anders terugschakelen in de bochten tov gewone circuits.

Darthwillie
1 juni 2009, 13:57
Ik val in herhaling maar oval racen is gewoon heel moeilijk, dit was pas zijn derde oval race en weer een ander type oval dan de vorige 2. Misschien dat ie op het einde van het seizoen wat beter gaat op ovals. De mannen die uit de champcar (waar ze geen ovals meer deden) kwamen hadden vorig jaar ook veel problemen op de ovals.

klopt, denk alleen dat ook Doornbos daar nu achter komt. Het is heel moeilijk te winnen van coureurs die hun hele leven al op ovals rijden. Dat wordt in Europa behoorlijk onderschat.

Toch wil ik wel 2 negatieve dingen kwijt, Doornbos is me dit seizoen op de stratencircuits behoorlijk tegen gevallen, daar had ik meer verwacht.
ten tweede mag hij vvan mij meteen stoppen met dat achterlijk Bobby D gedoe, je heet Robert, ga racen en laat dat imago gedoe achterwege

Ellu
1 juni 2009, 14:15
klopt, denk alleen dat ook Doornbos daar nu achter komt. Het is heel moeilijk te winnen van coureurs die hun hele leven al op ovals rijden. Dat wordt in Europa behoorlijk onderschat.

Toch wil ik wel 2 negatieve dingen kwijt, Doornbos is me dit seizoen op de stratencircuits behoorlijk tegen gevallen, daar had ik meer verwacht.
ten tweede mag hij vvan mij meteen stoppen met dat achterlijk Bobby D gedoe, je heet Robert, ga racen en laat dat imago gedoe achterwege

Performance van Doornbos vind ik niet iets waar we na 4 races over moeten zeuren, immers weten we door de coverage die we in NL krijgen nooit precies wat de strategie enz enz is. Als er ergens een nederlandse coureur aan meedoet verwachten we gelijk dat hij Schumacher achtige performances neerzet.

En Bobby D... vast bedacht door GR8 Industries (het kamp - letterlijk en figuurlijk:P - van lodewijk varossieau en andere voormalig TCC figuren), ook bekend van strapatsen in de carriere van C. Albers en J. Verstappen:p.

Anderzijds tijdens NASCAR coverage word je doodgegooid met Digger, een of andere bosmarmot die onder de curbstones woont.

http://www.channelguidemagblog.com/wp-content/uploads/2009/02/digger.jpg

Wij Europeanen vallen er niet voor, maar de Amerikanen kennelijk wel...

Captain Slow
1 juni 2009, 14:19
Hij wordt Bobby D genoemd door de Amerikanen. Dat is zijn nickname zeg maar. Zo heette die al toen hij e Champcars reed. Dus waarom weghalen die naam?

Darthwillie
1 juni 2009, 14:29
Hij wordt Bobby D genoemd door de Amerikanen. Dat is zijn nickname zeg maar. Zo heette die al toen hij e Champcars reed. Dus waarom weghalen die naam?

Omdat hij geen amerikaan is, ik noem mezelf toch ook geen WillieD :rolleyes: :lol:

Hou het er maar op dit ik een bepaald beeld van Doornbos heb, hij is volgens mij een van de coureurs met het meeste natuurlijke talent, alleen krijg ik bij alles wat ik zie en lees het idee dat hij er niet zoveel werk aan doet en inzet heeft dat hij het maximale uit haalt. Mijn gevoel (kan me vergissen natuurlijk) is dat hij meer met zijn imago etc bezig is.

In de champcars was zijn ingenieur Cannon, die gast is briljant. Het is niet toevallig dat AJ Almendinger een middenveld coureur was tot hij overstapte naar de wagen van Cannon. Opeens reed hij vooraan en was hij een bedreiging voor Bourdais. Tot zijn manager zulke rare eisen stelde dat hij weg moest. Daarna is het nooit meer echt goed gekomen met AJ

Schumi rulezzzzz
1 juni 2009, 15:55
Bobby D is door de Amerikanen bedacht en nu verder uitgevoerd door GR8 Industries. Niks mis mee, daarmee maken ze een merk van Robert. Net zoals het CA merk bijvoorbeeld. Zorgt voor meer merchandise verkoop etc.

Tuurlijk moet Doornbos wennen aan de ovals, maar in Kansas stond hij gewoon 2e op de grid, super! De eerste trainingen op Indy gingen ook waanzinnig goed, constant top10. Totdat hij die klappers maakte, daarna werd het niks meer op Indy, zijn tijden kwamen niet eens meer in de buurt van de tijden die hij voor zijn klappers reed.

Volgens mij mist hij gewoon een stukje vertrouwen op dit moment.

Sander Hogendoorn
6 juni 2009, 11:43
Doornbos 9e in de kwalificatie gisteren in Texas, best netjes :)

JossNL
6 juni 2009, 11:47
Jep, voor z'n teamgenoot ook... Nu niet terug gaan vallen in de race natuurlijk :P

bobskink
7 juni 2009, 02:58
vraagje, wanneer wordt de IRL race verreden? Europese tijd, ik heb wel nog eens zin om naar een spannende race te kijken ipv de Grote Ross Brawn show.

Captain Slow
7 juni 2009, 11:41
vraagje, wanneer wordt de IRL race verreden? Europese tijd, ik heb wel nog eens zin om naar een spannende race te kijken ipv de Grote Ross Brawn show.

Die is vannacht al verreden, dat zal dus lastig worden voor je:)
De uitslag zal ik nog even niet posten, voor het geval er mensen willen kijken.

cookie
7 juni 2009, 13:56
Ik dacht ik download die race wel even, maar kan nergens een download vinden :( en op autosport al de foto van de winnar zien staan helaas. Zo stom dat RTL7 die race niet gewoon na de F1 race uitzend. Nee, een week na de race een halfuurtje hoogtepunten, zend dan niks uit.

Dennis
9 juni 2009, 00:45
Net pas de race gekeken en ik vond het best een vette race. Close racing met zulke snelheden, wow :P
Super race van Kanaan ook. Bijna achteraan starten, een ronde achter en toch 8e worden :thumbup:
Race downloaden, in HD, zonder reclames is ook best een aanrader. Ook doordat die Amerikanen gewoon veel meer info hebben en geven dan dat je van RTL mag verwachten.

rammstein_fan
17 juni 2009, 21:31
Voormalig Nascar kampioen Carlos Pardo is dit weekend omgekomen bij een Mexicaanse Nascar race op Pueblo. De crash gebeurde 3 ronde voor het vallen van de vlag. De 33 jarige coureur die uitkomt voor het team van Motorcraft reed met 200+km/h schuin in een punt van de vangrail.

YouTube - Brutal Impacto En La Nascar Mexico En Amoxoc , Puebla Crash Carlos Pardo Pierde La Vida

RIP

speed9
17 juni 2009, 21:38
Voormalig Nascar kampioen Carlos Pardo is dit weekend omgekomen bij een Mexicaanse Nascar race op Pueblo. De crash gebeurde 3 ronde voor het vallen van de vlag. De 33 jarige coureur die uitkomt voor het team van Motorcraft reed met 200+km/h schuin in een punt van de vangrail.

RIP
R.I.P.

Harde klap, vol in de linker portier.
Het is niet zoals Open-Wheel racing dat je een zogenoemde kreukel zone heb.

Ik kreeg hier bij het zelfde gevoel, als bij de video's van de crash van Senna.

rammstein_fan
17 juni 2009, 22:21
Idd al ziet deze crash er gewoon vele malen erger uit dan bij Senna

Neo-242
17 juni 2009, 23:09
R.I.P.
Harde klap, vol in de linker portier.

Rechter portier toch? Maar tegen deze snelheid maakt dat weinig verschil denk ik...

Baantje ziet er ook belachelijk gevaarlijk uit eerlijk gezegd. Die muur hoort daar zo niet te staan, en als dat wel moet, waarom staan er dan geen stootblokken voor ofzo die de energie absorberen bij impact? Echt lullig als je zo aan je einde moet komen:blink:

Blister
17 juni 2009, 23:34
Fuck, wat zal die kerel die hem aantikt (al dan niet bewust) zich beroerd voelen zeg.

R.I.P.

RSRoy
18 juni 2009, 09:07

YouTube - Brutal Impacto En La Nascar Mexico En Amoxoc , Puebla Crash Carlos Pardo Pierde La Vida (http://www.youtube.com/watch?v=RFZGcEVQYm0)

RIP

Dit was al gepost in het autosport filmpjes topic ;)

speed9
18 juni 2009, 17:40
Rechter portier toch? Maar tegen deze snelheid maakt dat weinig verschil denk ik...

Baantje ziet er ook belachelijk gevaarlijk uit eerlijk gezegd. Die muur hoort daar zo niet te staan, en als dat wel moet, waarom staan er dan geen stootblokken voor ofzo die de energie absorberen bij impact? Echt lullig als je zo aan je einde moet komen:blink:

Je heb gelijk,denk ik.
Zag het verkeert op 0:18.
Die muur staat daar erg onbedenkt en gevaarlijk, voor al zo in de bocht.

Bramzel
18 juni 2009, 17:44
Jongens, die discussie loopt al in het autosport filmpjes topic, dus laten we die op 1 plaats houden:

http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=36&page=25

King Of F1
21 juni 2009, 01:48
Kwalificatie voor de IndyCar race op Iowa is al anderhalf uur 'bezig', maar tis een aardige soap daaro waarbij er nu drie coureurs gereden hebben.

Komt continu grondwater of iets dergelijks op verschillende plekken op het circuit naar boven. Daardoor controleren ze nu om de stint hoe het er mee staat en fixen ze het weer.

Nogal een lange kwalificatie gaat dat worden, waarbij het nog maar de vraag is of de omstandigheden niet te verschillend zijn tusen de coureurs dadelijk.
Belooft nog wat voor de race als er vanacht nog regen valt...

Hier zijn overigens beelden + commentaar:
http://indycar.neulion.com/indy/console.jsp

Darthwillie
21 juni 2009, 01:59
:rolleyes: pak een paar dobbelstenen en bepaal daarmee de startvolgorde. en repareer ondertussen die ellende voor morgen.

cookie
21 juni 2009, 16:48
Startgrid is bepaald door de kampioenschapsstand. RTL7 zend de race niet live uit terwijl dit wel beloofd was (met een uur vertraging zenden ze het uit, what's the point of that), komt er nu een extra race bij die ze live gaan uitzenden?

King Of F1
21 juni 2009, 21:23
Voor wie de race nog re-live gaat kijken, moet maar niet verder lezen ;)
Het is weereens een waar crashfestijn. 5 cautions nog niet halverwege de race.
Doornbos ook weer vroeg uit de race, vind hem langzamerhand tegen vallen moet ik zeggen. Hele weekend niet verder dan P12-P14 geweest. Hij zal het voornamelijk van stratencircuits moeten hebben in zijn eerste seizoen natuurlijk, maar wat langer rondrijden op de ovals zou wel zo prettig zijn ;)

IndyCar site geeft hier overigens geen beeld, heb enkel een sopcast channel die wel vrij vaak reclame heeft:
sop://broker1.sopcast.com:3912/6029

Edit: Wat heb je aan een spoilertag als de tekst daarna wit wordt weergegeven ?!

Ellu
21 juni 2009, 21:32
Live bij RTL:lol:.

Zijn al op de helft joh:innocent:.

Bramzel
21 juni 2009, 23:53
Edit: Wat heb je aan een spoilertag als de tekst daarna wit wordt weergegeven ?!

Text wordt pas wit als je er met je muis overheen gaat.

King Of F1
21 juni 2009, 23:54
Zie het nu inderdaad, maar wordt daarna niet meer zwart vanwege een javascript fout :)

cookie
22 juni 2009, 13:41
Goeie race, spijtig dat er in de 2de helft geen cautions meer waren zodat er geen close finish was. Waarom kon RTL nu plots die race uitzenden met maar 3 reclameblokken ertussen? Normaal zijn dat er een stuk of 8 op vervelende momenten. Het was niet live dus ze wisten wanneer ze de reclameblokken het beste er tussen konden gooien, maar dat verklaard niet waarom het er zo weinig waren.

RSRoy
22 juni 2009, 13:59
Misschien doen ze normaal meer kortere blokken en nu minder langere blokken?

Schumi rulezzzzz
22 juni 2009, 18:37
Misschien doen ze normaal meer kortere blokken en nu minder langere blokken?
Kan haast niet anders, want een tv zender mag maximaal 12 minuten reclame uitzenden, per uur televisie in Nederland. Nu hadden we dus drie blokken van 4 minuten, terwijl ze normaal zo ongeveer anderhalve minuut duren.

cookie
28 juni 2009, 13:19
Dixon heeft de race op Richmond gewonnen, blijkbaar een erg saaie race. Zelfs de rijders vonden het saai, de IRL gaat nu kijken wat ze kunnen veranderen voor de volgende oval race om het inhalen te verbeteren.

Raar, want 2 jaar terug was er geen probleem met inhalen, dus gewoon alle veranderingen aan de auto's terugdraaien tot de specificatie die ze toen hadden lijkt mij voldoende. Maar de IRL zal het meer in de richting van powerboosts gaan zoeken heb ik gelezen.

Darthwillie
28 juni 2009, 13:30
Las het ook en snapte het al niet, zoveel is er toch niet aan die wagens veranderd???? Banden kwam ook al naar voren

Doornbos weer middenveld, maar tenminste uitgereden. Goed dat hij ervaring op heeft gedaan.

cookie
28 juni 2009, 18:34
Doornbos heeft eindelijk wat sponsoring op de wagen
http://www.openwheelworld.net/photos/medium/4y4QbslL12028.jpg

Volgende race is Watkins Glen, de eerste permanente road course die ze aandoen. Als hij ergens moet kunnen strijden voor de top plekken dan is het daar wel.

Bramzel
5 juli 2009, 00:29
Als hij ergens moet kunnen strijden voor de top plekken dan is het daar wel.

De quali is geen goed voorteken:

Pos Driver Team Time
1. Ryan Briscoe Penske 1m28.5970s
2. Justin Wilson Coyne 1m29.3106s
3. Scott Dixon Ganassi 1m29.7279s
4. Mario Moraes KV 1m29.8003s
5. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 1m29.9526s
6. Dario Franchitti Ganassi
7. Mike Conway Dreyer & Reinbold 1m29.1715s
8. Danica Patrick Andretti Green 1m29.2076s
9. Marco Andretti Andretti Green 1m29.3539s
10. Tony Kanaan Andretti Green 1m29.4131s
11. EJ Viso HVM 1m29.5661s
12. Dan Wheldon Panther 1m29.9137s
13. Hideki Mutoh Andretti Green 1m29.7943s
14. Helio Castroneves Penske 1m29.8662s
15. Paul Tracy KV 1m30.6167s
16. Ryan Hunter-Reay Foyt 1m30.4001s
17. Robert Doornbos Newman/Haas/Lanigan 1m30.6266s
18. Raphael Matos Luczo Dragon 1m30.4981s
19. Milka Duno Dreyer & Reinbold 1m33.6824s
20. Richard Antinucci 3G 1m31.1910s
21. Ed Carpenter Vision 1m31.6852s

Darthwillie
5 juli 2009, 00:31
dat is niet best :blink: dit zijn de banen waar hij het van moet hebben.

Gelukkig kan er nog veel in de races gebeuren.

Schumi rulezzzzz
5 juli 2009, 12:57
Ja er kan veel gebeuren, maar het liefst zie ik hem gewoon van de eerste rij vertrekken. Hij maakt opnieuw een slechte beurt helaas...

King Of F1
5 juli 2009, 14:50
Problemen met de ophanging in zowel de training als de kwalificatie. Stond dus ook vroegtijdig in de pits tijdens de kwalificatie waardoor hij niet door kon naar het tweede deel van kwalificatie.
Teamgenoot Rahal heeft trouwens 10 plaatsen penalty gekregen vanwege te lichte wagen, die start dus net voor Doornbos.

Race start overigens om 19.30, maar wordt pas om 20.00 uur uitgezonden op RTL7.

Schumi rulezzzzz
5 juli 2009, 14:52
Wat is dat nou voor iets idioots? Dat was laatst ook al zo met een uur vertraging oid. Ik zou graag willen weten wat de reden is voor het later uitzenden van de race!

Dennis
5 juli 2009, 15:44
Wat is dat nou voor iets idioots? Dat was laatst ook al zo met een uur vertraging oid. Ik zou graag willen weten wat de reden is voor het later uitzenden van de race!

Omdat ze hun uitzendschema niet aanpassen aan de IRL maar andersom.

cookie
5 juli 2009, 17:36
Problemen met de ophanging in zowel de training als de kwalificatie. Stond dus ook vroegtijdig in de pits tijdens de kwalificatie waardoor hij niet door kon naar het tweede deel van kwalificatie.
Teamgenoot Rahal heeft trouwens 10 plaatsen penalty gekregen vanwege te lichte wagen, die start dus net voor Doornbos.

Weer niet live :thumbdown: Ze beloofden 10 live races inclusief watkins glen en Iowa, die waren niet live dus nu moeten ze er 2 andere voor in de plaats live uitzenden vind ik.

In de race kan nog van alles gebeuren, dus Doornbos is niet kansloos als zijn problemen zijn opgelost.

King Of F1
5 juli 2009, 20:46
Als Doornbos' prestaties beter waren geweest had ik dat een kans gegeven, maar ze zullen eerder meer races laten varen dan alsnog live uitzenden...

Doonbos zit inmiddels op andere strategie na contact met Hunter-Reay en schade aan voorvleugel. Kortom, gaat al niet van een lijen dakje. Aan de voorzijde zijn het Justin Wilson en Ryan Briscoe die samen veruit de snelsten lijken.

Darthwillie
5 juli 2009, 21:02
De vorige race herhalen ipv live gaan snap ik dan echt niet :rolleyes:

Las trouwens ergens dat als er geen sponsors bij was gekomen Doornbos nog maar 2 races had kunnen doen.

King Of F1
5 juli 2009, 21:06
Eerste yellow op het moment dat het halve veld nog moet stoppen voor het eerst. Helaas besluiten ze voor Doornbos om óók te stoppen waardoor die op P17 blijft. Dit in tegenstelling tot teamgenoot Rahal die P3 krijgt door wél buiten te blijven.
Hoewel je dan 10 ronden minder brandstof hebt, rij je iig voorin en kun je hopen op iets. Deze 17e plek geeft niet veel hoop op meer...

@Darthwillie: Waar dan ?

Schumi rulezzzzz
5 juli 2009, 21:25
Allard Kalff... Wat een sneue vent is dat zeg, hoor hem net zeggen in het verslag op RTL dat Paul Tracy wel eens hele domme dingen kan doen waardoor z'n achtervleugel eraf komt te liggen. Wat een toeval! Dat is precies wat er live net is gebeurd waardoor er een Yellow is...

Als hij straks op TV dan net gaat doen alsof hij helderziende is zou ik dat nog triester vinden :S

Darthwillie
5 juli 2009, 21:26
:laugh: jomanda, als hij zo roept dat hij dat al zei ga ik sms'en

@king of f1, zoek het even op, was al een week of 2 terug dat ik het las. Amerikaanse site dacht ik.
oa op deze site

http://auto-racing.speedtv.com/article/indycar-millers-mailbag-for-5-30//P3
RM: I've never talked about AGR having money problems, they seem to be pretty well oiled at the moment. Michael Andretti said he was concerned about next year because a lot of their contracts expire (Motorola and $21 million for Danica) so, yes, it could be a factor in 2010. As for Newman/Haas/Lanigan, McDonald's isn't mega bucks and Doornbos has funding from his father but it may or may not be enough for all of 2009.
maar het stond ook nog ergens anders. maar waar???????????????????

Onwijs gave baan is het trouwens toch.

cookie
5 juli 2009, 23:00
Wat een triest verslag van rtl7, zenden ze het niet live uit en dan nog kunnen ze de commercials niet plannen zodat we niks missen (weer reclame tijdens pitstops, een herstart missen en dan snel de tape terugspoelen en doen alsof ze net op tijd terug zijn voor de herstart)

Best een mooie race verder, beter dan de voorgaande jaren op deze baan in ieder geval (het was meestal nogal een saaie optocht)

Darthwillie
5 juli 2009, 23:24
Begin was leuk, daarna zakt het behoorlijk af. Leuk dat Wilson kon winnen.

Baan is gewoon briljant. Enige waar ik me ernstig aan irriteer de lengte van de safetycar fases. kan echt veel korter. Op een race van 60 ronden mag een SC niet 6 ronden eruit zijn als de wagen al na 2 ronden weg is.

Viel me verder op dat Andretti na zijn probleem aan het begin een briljante inhaalrace is begonnen.

RSRoy
6 juli 2009, 09:04
Doornbos deed het ook best aardig. Sneller dan Rahal en wederom op een 9e plek gefinished. Als het geluk nou ook een keer aan zijn zijde is dan kan hij best wel eens lekker scoren denk ik.

Dennis
6 juli 2009, 09:55
Wat een slechte verslaggeving. Zowel Allard (die andere deed het best ok) als de tv beelden. Achterin het veld behoorlijk wat inhaal akties geweest maar niets van gezien.

Volgende week maar weer een dag of 2 dit topic niet lezen na de race en dan de in HD de race downloaden.

JossNL
12 juli 2009, 11:49
Tis stil hier, juist nu Doornbos eindelijk zich een klein beetje van voren laat zien ;)

In de trainingen zat hij er goed bij, met een 9e plek in de 1e training en zelfs een 4e plek in de 2e vrije training. De derde training begon wat later en was wat korter door een hevige storm boven Toronto. Door veel incidentjes konden Doornbos en vele andere geen tijd rijden.

De kwalificatie was ook redelijk. Ik had Doornbos in de fast 6 gehoopt, maar daar viel hij net buiten, een 7e plek op de grid.
#|Driver|Team|Time
1 |D. Franchitti |Target Chip Ganassi Racing |1:01.024
2 |W. Power |Team Penske |1:01.285
3 |G. Rahal |Newman/Haas/Lanigan Racing |1:01.330
4 |J. Wilson |Dale Coyne Racing |1:01.515
5 |A. Tagliani |Conquest Racing |1:01.698
6 |M. Conway |Dreyer & Reinbold Racing |1:02.009
-|-|-|-
7 |R. Doornbos |Newman/Haas/Lanigan Racing |1:01.441
8 |S. Dixon |Target Chip Ganassi Racing |1:01.471
9 |R. Matos |Luczo Dragon Racing |1:01.534
10 |H. Castroneves |Team Penske |1:01.795
11 |R. Briscoe |Team Penske |1:01.857
12 |R. Hunter-Reay |A.J. Foyt Racing |1:01.968
13 |M. Moraes |KV Racing |1:01.970
14 |T. Scheckter |Dreyer & Reinbold Racing |1:01.868
15 |P. Tracy |KV Racing |1:01.973
16 |E.J. Viso |HVM Racing |1:02.157
17 |M. Andretti |Andretti Green Racing |1:02.213
18 |D. Patrick |Andretti Green Racing |1:02.583
19 |E. Carpenter |Vision Racing |1:02.590
20 |T. Kanaan Andretti |Green Racing |1:02.655
21 |D. Wheldon |Panther Racing |1:02.841
22 |H. Mutoh Andretti |Green Racing |1:03.041
23 |R. Antinucci |Team 3G |1:04.513

Dennis
12 juli 2009, 13:24
Voor Dixon zelfs. Netjes.

Captain Slow
12 juli 2009, 13:29
Krijgen we dit wel live te vanavond, of heeft RTL weer eens de gebruikelijke grappen in petto?

King Of F1
12 juli 2009, 13:48
Re-live; Race begint om 19uur, uitzending om 20.30 uur...

Niels Tieman
12 juli 2009, 13:48
Re-live.. briljante uitspraak blijf ik dat vinden. ;)

Ik hoop dat Doornbos nu iets meer kan betekenen in de race en wat vertrouwen kan terug winnen voor de rest van het seizoen.

Darthwillie
12 juli 2009, 13:49
Netjes van Doornbos :thumbup: dat zijn de plaatsen waar hij thuishoort op non-ovals. Goede uitgangspositie voor de race

Darthwillie
12 juli 2009, 22:14
Op een amerikaans forum beweert iemand dat dit Doornbos zijn laatste race was :blink: en dat hij vervangen wordt door Bourdais ECHTER beweert deze jongen dat Doornbos vanaf Hongarije de Torro Rosso gaat besturen. :blink:

Het is een compleet onbevestigd gerucht en staat nergens in enige media, maar heel gek zou ik het niet eens vinden.

EDIT oeps sorry dubbelpost.

Sander Hogendoorn
12 juli 2009, 22:19
What happened to Doornbos?

King Of F1
12 juli 2009, 22:20
Gek zou je het niet vinden ? De nationaliteit van die poster is wel te raden ;)

Dat Bourdais wellicht vervangen zal worden werd al eerder geroepen, maar dan wel door de regerend Brits F3 kampioen meen ik, maar daar kan ik naast zitten.

Stefan van Renselaar
12 juli 2009, 22:21
Op een amerikaans forum beweert iemand dat dit Doornbos zijn laatste race was :blink: en dat hij vervangen wordt door Bourdais ECHTER beweert deze jongen dat Doornbos vanaf Hongarije de Torro Rosso gaat besturen. :blink:

Het is een compleet onbevestigd gerucht en staat nergens in enige media, maar heel gek zou ik het niet eens vinden.

Toen ik vanmiddag naar het toilet ging dacht ik daar ook al aan, maar zonder dat ik daar ergens over had gelezen. Lijkt mij een mooie ruil.

Ellu
12 juli 2009, 23:01
Tenenkrommende coverage wederom door heren Kalff en Winkelman...:closedeyes:

Darthwillie
13 juli 2009, 00:05
best leuke race verder, een leuk circuit, en wat domme acties verder :thumbup:

Franchiti is blij dat hij uit de nascar serie is denk ik zo

Ellu
13 juli 2009, 00:18
Alleen jammer dat hij z'n vrouw weer meegenomen heeft. Wat praat dat mens achtelijk zeg... alsof Dario een retard is die niet kan communiceren zodat zei op een kinderlijke en heerlijk overdreven wijze voor hem kan preken:censored:

RSRoy
13 juli 2009, 09:31
Jammer van de problemen aan de wagen van Doornbos. Zat hij eens een keer van voor speelt de elektronica hem parten.

Laatste 20 rondjes waren trouwens lekker spannend en vol actie :D

GTE
13 juli 2009, 11:16
Alleen jammer dat hij z'n vrouw weer meegenomen heeft. Wat praat dat mens achtelijk zeg... alsof Dario een retard is die niet kan communiceren zodat zei op een kinderlijke en heerlijk overdreven wijze voor hem kan preken:censored:

Dit volg ik ff niet. Doel je op dat post-raceinterview toen ze verwees naar die tie-breaker met Montoya? Daar was toch niks mis mee? Ze kwam op mij juist over als iemand die aardig geinteresseerd is in de sport (en natuurlijk in het reilen en zeilen van haar echtgenoot), oprecht meeleeft en er niet alleen maar bij is voor het plaatje.

Darthwillie
13 juli 2009, 12:06
hoewel ze ook zeker geen horizonvervuiling is :laugh:

GTE
13 juli 2009, 13:03
en ze heeft in Heat gezeten in iedereen die ook maar iets met Heat te maken heeft gehad, is in my coolbook. :thumbup:

Darthwillie
13 juli 2009, 13:04
en ze heeft in Heat gezeten in iedereen die ook maar iets met Heat te maken heeft gehad, is in my coolbook. :thumbup:

amen :thumbup:

cookie
13 juli 2009, 13:21
super race, helaas de eerste 35 ronden gemist maar wat ik zag was typisch toronto. Veel inhaalacties en crashes :thumbup:

Wanneer zend RTL7 de Edmonton race uit? toch niet weer een week na de race een half uurtje hoop ik?

Ellu
13 juli 2009, 19:16
Dit volg ik ff niet. Doel je op dat post-raceinterview toen ze verwees naar die tie-breaker met Montoya? Daar was toch niks mis mee? Ze kwam op mij juist over als iemand die aardig geinteresseerd is in de sport (en natuurlijk in het reilen en zeilen van haar echtgenoot), oprecht meeleeft en er niet alleen maar bij is voor het plaatje.

Nah vind d'r gewoon vreselijk irritant (en de coverage neemt dr om de haverklap in beeld, beetje Erja Hakkinen niveau zegma;)).

cookie
27 juli 2009, 12:11
Zeer saaie race gisteren op Edmonton, maar ik heb op die baan nog nooit een spannende race gezien, ook niet toen Champcar er nog reed. Inruilen voor Cleveland die baan. Will Power wint zijn eerste IRL race en Doornbos komt weer niet verder dan P9. Er was 1 schrikmoment toen Kanaan een volle lading Methanol over zich heen kreeg en in de fik vloog, gelukkig maar een paar kleine brandwonden voor hem.

CuqeBaqer
27 juli 2009, 20:48
Pech seizoen voor Kanaan dit jaar.

Robert Saalmink
29 juli 2009, 16:43
Er komt een powerknopje voor de Indycars:

IndyCars get push-to-pass system

The Indy Racing League has taken further steps to improve the quality of racing in the IndyCar Series by introducing a 'push to pass' system.

Following a series of processional races - particularly on ovals - in the first half of the year, the IRL had already added various aerodynamic options for teams to use from this weekend's Kentucky Speedway race. But it has now gone further and introduced a power boost system in conjunction with engine supplier Honda.

For the remainder of the season each driver will be able to access increased rpm and a power boost of 5-20bhp for a limited time in each race (at Kentucky the allocation will be 20 bursts of power for 12 seconds at a time), with the amount of additional power depending on whether drivers are in fuel-conservation mode when they activate the system.

"If you're on the rich side, you get five horsepower because the engine already is producing close to its maximum, where you can get up to 20 horsepower if you're running lean," IRL senior technical director Les Mactaggart said.

"It's to provide the driver, if they're already making a passing maneouvre, an additional tool to complete the pass. It provides the teams options which they have to choose how they're going to run the race so it brings more strategy from a team aspect."

The system is similar to the push to pass device employed in Champ Car during its final seasons, but Mactaggart admitted that the effect would not be as dramatic.

"Because of the architecture of the engine, you can't have the 100 horsepower that Champ Car had because you could just increase your boost levels on a turbocharged engine and that's how you get the extra power," he explained.

"When you're already producing 100 percent power with a normally aspirated engine, there isn't anything else other than spark advance to get more horsepower."

However former Champ Car driver Graham Rahal said the extra power would still make a difference.

"You wouldn't think so, but five horsepower is a pretty big deal, even on these ovals," Rahal told the Indianapolis Star.

"Every little 'hp' is going to help you. It will improve the racing because people forget that it's not only something that's used for overtaking, it's also for defending. It can be interesting. There's no doubt in my mind it's a good thing."

Autosport

Sander Hogendoorn
29 juli 2009, 16:44
Blegh.. leuk inhalen door op een knopje te drukken :rolleyes:

CuqeBaqer
29 juli 2009, 17:39
Op de ovals is dit echt niet nodig maar op de straten circuits wel erg handig.

cookie
29 juli 2009, 22:23
Op de ovals is dit echt niet nodig maar op de straten circuits wel erg handig.

Het is net ingevoerd voor de ovals ;)

Darthwillie
31 juli 2009, 01:54
Paul Tracy heeft een mening over Bourdaisop gpupdate.net
Tracy suspected Bourdais F1 departure
18 July 2009

Having predicted two years ago that former IndyCar competitor Sébastien Bourdais would be facing a hard time in Formula One, Paul Tracy appears to have been correct this week as the Frenchman was released from the Toro Rosso team.

Having watched last Sunday's German Grand Prix and seen what proved to be the final F1 race for Bourdais in a Toro Rosso, Tracy was not surprised to read Thursday's news of his ousting. "I'm not surprised he's got the boot," the Canadian KV Racing driver wrote for Racer. "The guy was a misery even when he had the best car and was winning everything, so I guess he's been pretty unbearable this last 18 months."

Having scored a point in Monaco but being generally outshone by rookie team-mate Sébastien Buemi, Bourdais has since claimed that no action of his own could have influenced the team's decision and that a contract which should have taken him to the end of the year is resulting in legal issues with the team. He has, however, stated that he will continue to attempt an extension of his F1 career as opposed to returning to the United States.

"He's a great driver but I bet his attitude didn't exactly encourage the team to solve his problems," Tracy continued. "I'm in two minds about this; I'm dreaming of the day that I'm able to give Bourdais the gears again but I will be mightily p***** if he walks back into a deal when I've been working my tail off - doing promotions and helping to sell tickets for race organisers - and don't get a ride."

ik help paultje wel even
I will be mightily p***** if he walks back into a deal when I've been working my tail off - doing promotions and helping to sell tickets for race organisers - and don't get a ride.
17 jaar en 1 kampioenschap Paul
5 jaar en 4 kampioenschappen voor Sebastien
Waarom zouden ze toch Bourdais kiezen boven Tracy :rolleyes:

Wat betreft de houding kan ik me toch een hoop meer vechtpartijen van de heer Tracy herinneren dan van Bourdais.

En als laatste zou het schelen als je eens 20 kilo afviel Paultje, zou kunnen helpen

Beetje kinderachtig stukje van Tracy.

Ver

TheRealms
31 juli 2009, 12:24
Ben het met hem eens, maar ook met jou, ik vind ze namelijk alletwee een flapdrol!

CuqeBaqer
31 juli 2009, 20:29
Tracy heeft wel echt veel promotie gedaan voor het team en de races. Zal wel raar zijn als ze hem dan niet belonen met zijn zitje.

cookie
2 augustus 2009, 12:20
De Kentucky race van vannacht was weer ouderwets spectaculair volgens het verslag op Autosport, 2de snelste race in IRL historie (gemiddeld 200 mph) en een close finish van 0.01 seconde. De aanpassingen om closer te kunnen racen op de ovals zijn geslaagd :thumbup:

Maar waarom zend RTL7 nu die samenvatting al zo vroeg uit om 15:45, dan is superleague formula nog bezig en dus kan ik die samenvatting niet zien.

cookie
4 augustus 2009, 12:49
Montoya is goed bezig in NASCAR, gisteren scoorde ie weer een 2de plaats op Pocono. De race op Indy van vorige week won ie bijna, enkel een drive through na zijn laatste pitstop kon hem van de zege houden. De eerste oval zege zal er binnenkort wel aankomen vermoed ik.

Hij staat in de top 12, dus voorlopig zit hij mee in de chase voor de cup als die gaat beginnen.

Sander Hogendoorn
4 augustus 2009, 13:08
Z'n prestaties waren niet echt goed, maar dit zag ik niet aankomen:

[IndyCar] Doornbos weg bij NHL

Robert Doornbos is vertrokken bij Newman/Haas/Lanigan. De Nederlander had bij het Amerikaanse team een contract voor twaalf races, maar kon daarin nimmer echt indruk maken. Volgens de geruchten gaat Doornbos de resterende vijf races voor HVM Racing rijden.

"We hadden een deal voor twaalf races met Robert en die heeft hij uitgediend. We wilden het contract verlengen, maar hij wilde zijn geluk ergens ander zoeken," zei mede-teameigenaar Mike Lanigan. Hij en de andere eigenaar van het team Carl Haas hebben van de Nederlander nog niets officieel gehoord.

"We moeten nu gaan bedenken of we nog doorgaan met een tweede auto." Als NHL Racing een tweede auto in blijft zetten, dan zijn grote kanshebbers op een stoeltje Paul Tracy, Oriol Servia en Bruno Junqueira. Deze coureurs hebben nog geen stoeltje voor de race komend weekend in Mid-Ohio.

Doornbos is dit jaar rookie in de IndyCar Series en staat in het algemene klassement op plaats veertien met 209 punten. Hiermee is hij de beste rookie, maar hiermee wel vijf plaatsen achter Graham Rahal die de Nederlander dit seizoen vaak voorbleef. Doornbos kampte regelmatig met problemen aan de NHL-auto en kwam daardoor niet verder dan negende plaatsen op Long Beach, Richmond en Watkins Glen. In de kwalificatie zette hij als beste resultaat in Kansas een tweede tijd neer.

Nu lijkt Doornbos weer te gaan rijden voor HVM Racing van Keith Wiggins. Met dit team was hij in onderhandeling voor een stoeltje voor dit jaar en in 2007 in de ChampCar Series wist hij als rookie enkele races te winnen.

http://sport.fok.nl/sport/nieuws/68233

Darthwillie
4 augustus 2009, 13:14
Denk dat het een geldkwestie is. Zijn managementbureau, Gr8, is failliet en het gerucht ging al langer (paar pagina's terug) dat hij over de brug moray komen.

Niels Tieman
4 augustus 2009, 14:10
Robert heeft er zelf heeft gekozen. Hij had een optie om na 12 races te vertrekken en die optie heeft hij gelicht. Newman/Haas wilde hem zelfs behouden.

Bourdais lijkt zijn vervanger te worden en Doornbos gaat waarschijnlijk terug naar HVM Racing. Niet een geheel onlogische keuze als je terug kijkt in de geschiedenis. :)

JossNL
4 augustus 2009, 14:26
Ik vraag me af of het wel echt zo is, met alle respect (ik ben een fan van de man) maar ik zie niet waarom ze zo graag met Robert door zouden willen? Zeker gezien Bourdais vrij is. Het lijkt er meer op dat ze er wederzijds voor hebben gekozen, maar dat ze dit verhaal naar buiten brengen om Robert niet helemaal te laten vallen.

Maargoed, als Robert een backup plan heeft is het geen probleem, zolang hij z'n rondjes maar blijft rijden.

Martijn Mezger
4 augustus 2009, 15:36
Toen ik in Amerika was heb ik een Nascar race gezien op TV, jeetje wat is dat saai. :lol:
200 rondjes, waarvan 100 achter de safety car ongeveer. En dat noemen ze dan een topsport. Pffft.

Daniël
4 augustus 2009, 15:52
Mja, een kennis van me was een keer naar een NASCAR-race geweest, in real life dus. Dan zie je dus 200 ronden lang strepen voorbij vliegen en als je geluk hebt een megacrash. Qua racen is het helemaal niet boeiend om te zien, maar het is natuurlijk wel een hele happening daar. :)

Requiem84
4 augustus 2009, 16:04
Cricket is ook heel saai als je het niet snapt. In 1e instantie vond ik het ook een vrij saaie bedoening, maar naarmate je het vaker ziet, het tactische spel een beetje begint te zien en de soms wat vage regels snapt, wordt het steeds leuker.

RSRoy
4 augustus 2009, 16:15
Ik vond Nascar altijd wel gaaf. Jammer dat het niet meer te zien in op Eurosport. In die tijd deed ik zelf ook wel eens Nascar Racing 2 op de pc. Moeilijk spel was dat :)

jp_f1
4 augustus 2009, 16:21
Misschien een kronkel hoor, maar word RD ook niet door ING gesponsord?
Als het verhaal rond Piquet waar is, dan hebben ze een opening bij Renault :p

Hmmm zie hetzelfde verhaal al in http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=53778&postcount=265

cookie
4 augustus 2009, 17:56
Toen ik in Amerika was heb ik een Nascar race gezien op TV, jeetje wat is dat saai. :lol:
200 rondjes, waarvan 100 achter de safety car ongeveer. En dat noemen ze dan een topsport. Pffft.

Je hebt 1 race gezien en je weet dat het saai is? Veel kans dat de eerste F1 race die je ziet ook saai is.
En het is even waardige topsport als andere autosport klassen, misschien nog wel meer dan F1.

Schumi rulezzzzz
4 augustus 2009, 18:27
Maargoed, als Robert een backup plan heeft is het geen probleem, zolang hij z'n rondjes maar blijft rijden.
Dit weekend is er al een race, vraag me ernstig af of hij daarbij zal zijn. HVM racing is alleen maar een stap achteruit, dus uit sportieve overwegingen zal RD dit besluit zeker niet gemaakt hebben.

Dat GR8 failliet is heeft er denk ik veel meer mee te maken.

Tenzij ze bij ING helemaal gek geworden zijn en nog even publiciteit willen knallen in Nederland en hem in die 2e Renault zetten...

King Of F1
4 augustus 2009, 19:07
Bourdais lijkt zijn vervanger te worden en Doornbos gaat waarschijnlijk terug naar HVM Racing. Niet een geheel onlogische keuze als je terug kijkt in de geschiedenis. :)

Bourdais heeft niets meer met de Amerikaanse OpenWheel racerij gaf hij zelf aan. Tenzij hij opeens van mening veranderd is nu er opeens een stoel vrij komt bij zijn oude team, geef ik het weinig kans.
Als ze een tweede wagen inzetten, zal dat eerder Tracy of Servia zijn bijvoorbeeld. Of wellicht de pas opgestapte Tagliani wel.

Darthwillie
4 augustus 2009, 23:49
bij gpworld zijn de doornbos/nhl petjes meteen in de aanbieding :lol: Hij klinkt er nogal chagerijnig over in zijn blog :laugh:

Martijn Mezger
4 augustus 2009, 23:54
Je hebt 1 race gezien en je weet dat het saai is? Veel kans dat de eerste F1 race die je ziet ook saai is.
En het is even waardige topsport als andere autosport klassen, misschien nog wel meer dan F1.
In 3 weken heb ik meerdere races gezien. Niet allemaal volledig, maar het deel wat ik zag, vond ik geen ruk aan. Eentje tegen de muur, safety car voor 20 ronde of meer ofzo. En dan weer racen en na 5 minuten hangt er weer een in de muur. Wat spannend! NOT.;)

Flying John
5 augustus 2009, 12:07
Kijk dan maar eens naar de race op Kentucky,side by side een hele koers en maar 1 keer dat er een pace car moest uitrukken.

Tjerk Korving
5 augustus 2009, 12:11
Het oval gebeuren is ook niet mijn ding. Ik geloof gelijk dat het absoluut niet makkelijk rijden is maar geef mij maar gewoon echte circuits. Het heeft op mij hetzelfde effect als A1GP, na 5 minuten moet ik zappen. :)

Bram Van Der Stichelen
5 augustus 2009, 16:35
Nascar is echt zoveel meer dan gewoon op een ovaal rondjes rijden, maar dat lijken leken nooit te willen beseffen. één kleine slipup of concentratieverlies kan ervoor zorgen dat je race direct over is, en de kans dat je er een heleboel met je meeneemt is ook erg groot.

cookie
5 augustus 2009, 17:52
Het oval gebeuren is ook niet mijn ding. Ik geloof gelijk dat het absoluut niet makkelijk rijden is maar geef mij maar gewoon echte circuits. Het heeft op mij hetzelfde effect als A1GP, na 5 minuten moet ik zappen. :)

A1GP rijd toch op gewone circuits? Dat is samen met superleague formula de enige openwheel klasse waar ze wagens hebben waarin nog echt geraced kan worden (veel inhalen dus) op "normale" circuits.

Speel maar eens Nascar racing 2003 van papyrus op de moeilijkste stand, dat heeft mij echt fan gemaakt van het nascar racen, ongelooflijk moeilijk maar wel erg leuk als je het voor elkaar krijgt een race te finishen in de top 10.

edit: Doornbos is bevestigd bij HVM lees ik net op autosport. benieuwd of ie daar wat meer succes kent dan bij NHL

Zeepsop
6 augustus 2009, 13:29
Officieel: Doornbos tekent bij HVM Racing
06 augustus 2009

Robert Doornbos heeft onderdak gevonden bij HVM Racing. De Rotterdammer was woensdag in Indianapolis om een contract te tekenen bij het team waarvoor hij in 2007 nog in de Champ Cars reed. Doornbos heeft zich ook meteen verzekerd van een stoeltje voor 2010, want de verbintenis loopt tot eind volgend jaar.

Doornbos maakte dinsdag bekend dat hij het Newman/Haas/Lanigan-team had verlaten. De Nederlander was aanvankelijk erg enthousiast over de samenwerking met de renstal, waarmee Sebastien Bourdais nog vier Champ Car-titels wist te behalen, maar naarmate het seizoen vorderde, raakte hij steeds meer teleurgesteld in het team. Zijn beste resultaten met NHL Racing waren vier negende plaatsen, in Long Beach, Watkins Glen, Richmond en het Canadese Edmonton.

Nu keert Doornbos dus terug naar zijn oude Champ Car-team, waarmee hij in 2007 nog Rookie of the Year werd, toen de formatie nog Team Minardi USA heette en Paul Stoddart nog mede-eigenaar was. "Ik ben erg blij dat ik weer voor HVM Racing kan gaan rijden", liet Doornbos, die momenteel aan de leiding gaat in het Rookie of the Year-klassement weten. "In 2007 was ik erg succesvol met dit team en mijn missie is om dit jaar ook in de IndyCar Series de beste debutant te worden. Ik wil teameigenaar Keith Wiggins enorm bedanken voor het vertrouwen dat hij in mij heeft."

Doornbos zal bij HVM Racing de teamgenoot zijn van de Venezolaan E.J. Viso, wiens beste resultaat dit jaar een zevende plaats is. Komend weekend rijdt Doornbos zijn eerste race voor HVM, op de Mid-Ohio Sports Car Course bij Lexington.

Dus toch...

TheRealms
6 augustus 2009, 14:17
Hoe kan hij 2 keer meedoen aan het Rookie of the year klassement? Word Rookie echt gezien als iemand die er het seizoen ervoor niet was?

Stefan van Renselaar
6 augustus 2009, 14:22
Hoe kan hij 2 keer meedoen aan het Rookie of the year klassement? Word Rookie echt gezien als iemand die er het seizoen ervoor niet was?

Nu kan hij het worden in de Indycars, hij was het al in de Champcar, 2 verschillende klassen dus ;)

TheRealms
6 augustus 2009, 14:37
Nu kan hij het worden in de Indycars, hij was het al in de Champcar, 2 verschillende klassen dus ;)

Ah, dat was wat ik over het hoofd zag :P

Face the Slayer
6 augustus 2009, 20:23
A1GP rijd toch op gewone circuits? Dat is samen met superleague formula de enige openwheel klasse waar ze wagens hebben waarin nog echt geraced kan worden (veel inhalen dus) op "normale" circuits.

Speel maar eens Nascar racing 2003 van papyrus op de moeilijkste stand, dat heeft mij echt fan gemaakt van het nascar racen, ongelooflijk moeilijk maar wel erg leuk als je het voor elkaar krijgt een race te finishen in de top 10.

edit: Doornbos is bevestigd bij HVM lees ik net op autosport. benieuwd of ie daar wat meer succes kent dan bij NHL

Tjerk weet dan ook niet waarover hij praat.

Tjerk Korving
6 augustus 2009, 21:38
Dat weet ik maar ik maak de vergelijking dan ook vanwege gelijksoortige zapneigingen en knikkebol momenten. Het kan me dus niet boeien om het dan minder cryptisch te omschrijven. :)

Darthwillie
7 augustus 2009, 23:20
Graham Rahal over Robert Doornbos
Graham Rahal: "Hopen op een betere teamplayer"
Klasse: IndyCar Series > Gepost op 05/08/2009 21:48 door: Robin Smeets
Graham Rahal heeft naar aanleiding van het vertrek van Robert Doornbos bij Newman/Haas/Lanigan vandaag enkele uitspraken over zijn ex-teamgenoot gedaan waaruit blijkt dat beide heren elkaar niet goed lagen. Doornbos vertrok gisteren bij NHL Racing en zal waarschijnlijk vandaag nog iets bekend maken over zijn toekomst.

Rahal was de eerste twaalf races van het seizoen de teamgenoot van Doornbos, maar nu blijkt dat Rahal en Doornbos elkaar niet zo goed lagen. "Ik weet niet wat zijn zaken zijn, en om eerlijk te zijn kan me dat ook niks schelen," begon Rahal. "We kunnen zeker een coureur gebruiken die meer een teamplayer is, om het maar politiek correct te zeggen. Iemand die het hele team meer voordeel brengt."

Volgens het Amerikaanse SpeedTV zal Oriol Servia de plaats van Doornbos bij NHL Racing innemen, terwijl Doornbos waarschijnlijk naar HVM zal vertrekken. Elk moment wordt er een bevestiging verwacht van de Nederlander.
http://www.autosportweb.nl/lees.php?id=3300

Bourdais was ook al niet positief over Robert in Formule1 blad. Misschien tijd om iets aan de contacten met de collega coureurs te doen?

Schumi rulezzzzz
8 augustus 2009, 17:33
Zoals ik al zei, HVM is echt een stap achteruit. In de eerste 2 vrije trainingen hangt Doornbos hopeloos in de achterste regionen. Dat Rookie kampioenschap kan hij nu wel vergeten.

Darthwillie
8 augustus 2009, 17:38
Cannon is wel een van de beste ingenieurs op de grid daar, hopelijk moeten ze nog ff op elkaar ingespeeld raken.

Ik ben er wel van overtuigd dat hij niet vrijwillig vertrokken is bij NHL. Ik denk dat het geld gewoon op was voor NHL maar er nog genoeg is voor HVM

King Of F1
8 augustus 2009, 17:41
Als je geen geloof of klik met je team hebt, dan moet je nu eenmaal wat veranderen.
In dat opzich begrijp ik de keuze naar de oude vertrouwde omgeving bij HVM, hoewel ik inderdaad denk dat het momenteel een stapje terug is. Geef hem even de tijd om er aan te wennen en het kan zomaar goed uitpakken.

Het rookie kampioenschap is nog niet verloren, maar dan moet hij wel snel zijn draai vinden. Matos staat in beide sessies binnen de top tien in ieder geval.

JossNL
8 augustus 2009, 20:19
De start is nog niet geweldig. 15e en 19e in de vrije training en bij de kwalificatie zojuist de fast 6 van z'n groep niet gehaald. Hij gaat starten als 18e geloof ik. Wel wat pech doordat zowel Kanaan als Viso in de laatste 5 minuten spinden en zo niemand in die groep een goede tijd heeft kunnen zetten op de zachte band, maar dat was voor iedereen hetzelfde eigenlijk.

Darthwillie
9 augustus 2009, 03:20
zeer matig, hopelijk gaat het in de race beter.

GO TO EARLIER STORY GO TO THE NEWS INDEX
Briscoe beats Wilson to Mid-Ohio pole

By Matt Beer Saturday, August 8th 2009, 18:00 GMT

Ryan Briscoe, Penske, Mid-OhioLast year's race winner Ryan Briscoe continued his run of success at Mid-Ohio by securing pole for the 2009 event.

The Penske driver faced a strong challenge from star underdog Justin Wilson in the Dale Coyne Racing entry. But after closing to within 0.0193 seconds of championship leader Briscoe, Wilson had to settle for second.

The Briton completed his final run a couple of minutes early, leaving Briscoe to cruise around in case any of the other contenders could close the 0.3s gap between the top two - who were the only ones to save fresh tyres for the Fast Six segment - and their rivals. They were unable to, and Briscoe duly clinched his third pole of the season.

Friday pace-setter Scott Dixon was Ganassi's top qualifier in third, having been quickest of all in the preliminary sessions, with his team-mate Dario Franchitti three places further back.

Graham Rahal snatched fourth late on in the Fast Six session, the Newman/Haas/Lanigan driver squeezing Briscoe's Penske team-mate Helio Castroneves back to fifth.

Ryan Hunter-Reay just missed out on a top six spot in an extremely impressive performance for AJ Foyt's team. He will start seventh, ahead of Andretti Green's lead driver Tony Kanaan, who could not replicate his Friday practice form, but made it through to the top 12 session despite spinning near the end of his initial group qualifying.

HVM's EJ Viso did likewise - going off at almost exactly the same time as Kanaan in group one, before taking ninth on the grid. Paul Tracy, back at KV Racing deputising for Mario Moraes while the Brazilian attends his father's funeral, completed the top ten.

Oriol Servia was squeezed out of the top 12 late in the group sessions, and will start his return to the IndyCar Series from 14th on the grid. Robert Doornbos, who Servia has replaced at Newman/Haas/Lanigan, was 18th on his return to his former Champ Car squad HVM.

Pos Driver Team Time
1. Ryan Briscoe Penske 1m06.6814s
2. Justin Wilson Coyne 1m06.7007s
3. Scott Dixon Ganassi 1m07.0238s
4. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 1m07.0640s
5. Helio Castroneves Penske 1m07.1809s
6. Dario Franchitti Ganassi 1m07.3791s
7. Ryan Hunter-Reay Foyt 1m07.2364s
8. Tony Kanaan Andretti Green 1m07.5083s
9. EJ Viso HVM 1m07.5712s
10. Paul Tracy KV 1m07.6129s
11. Hideki Mutoh Andretti Green 1m07.6699s
12. Danica Patrick Andretti Green 1m07.7440s
13. Marco Andretti Andretti Green 1m08.1779s
14. Oriol Servia Newman/Haas/Lanigan 1m08.4314s
15. Raphael Matos Luczo Dragon 1m08.2311s
16. Mike Conway Dreyer & Reinbold 1m08.5495s
17. Dan Wheldon Panther 1m08.8176s
18. Robert Doornbos HVM 1m08.5734s
19. Richard Antinucci 3G 1m08.8516s
20. Milka Duno Dreyer & Reinbold 1m14.5371s
21. Ed Carpenter Vision 1m09.7141s

Sander Hogendoorn
9 augustus 2009, 21:02
Nascar @ Watkins Glen (start 20:18):

http://en.justin.tv/nascarpovvver

Er zijn thunderstorms onderweg, dus er is grote kans dat de race ergens gedurende de race stilgelegd moet worden. Ze hebben daar wel pech met het weer steeds :surrender:

Darthwillie
9 augustus 2009, 21:03
Nascar @ Watkins Glen (start 20:18):

http://en.justin.tv/nascarpovvver

Er zijn thunderstorms onderweg, dus er is grote kans dat de race ergens gedurende de race stilgelegd moet worden. Ze hebben wel pech het weer daar steeds :surrender:

gebruiken ze geen regenbanden op non-ovals??????? Dat ze ovals stilleggen snap ik maar dit is toch een gewone baan.

Sander Hogendoorn
9 augustus 2009, 21:12
"Remember NASCAR doesn't allow rain tyres on these cars"

Aldus 1 van de presentatoren.

Er zijn de laatste jaren wel wat tests geweest, maar het is tot op heden nog niet ingevoerd.

Er is nu ook een discussie over, sommige teams zeggen dat de auto's er klaar voor zijn, maar de raceleiding denkt er voor alsnog anders over.

Darthwillie
9 augustus 2009, 21:15
misschien ben ik gek maar ik dacht dat ze vorig jaar of het jaar daar voor in montreal in de regen hebben gereden :huh1: zal dan wel een andere serie zijn geweest.

nop, willipedia strikes again
http://images.huffingtonpost.com/2008-08-04-ronfellowsnascarnationwiderainmontreal.jpg

Daniël
9 augustus 2009, 21:17
Dat hebben ze ook, in de cupserie geloof ik. Hebben ze 't nu al een aantal maal over gehad. :)

Edit: OMFG, Maximum number of streams for your country. :S

Darthwillie
9 augustus 2009, 21:21
ok, snap niet zoveel van die serieverdelingen

Ik irriteer me wel vreselijk aan Kalff met zijn gezeur over Milka Dunno
Ik ben groot fan van haar
http://inplacenews.files.wordpress.com/2008/07/milka23white.jpg

Sander Hogendoorn
9 augustus 2009, 21:21
Dat was in de Nationwide race, lieten ze net ook wat beelden van zien ;)

Edit: OMFG, Maximum number of streams for your country. :S

Ja idd, refresh en hij gaat weer, wel irritant :rolleyes:

Sander Hogendoorn
9 augustus 2009, 21:22
Oeps.

Montoya90
9 augustus 2009, 21:37
Nascar is echt zoveel meer dan gewoon op een ovaal rondjes rijden, maar dat lijken leken nooit te willen beseffen. één kleine slipup of concentratieverlies kan ervoor zorgen dat je race direct over is, en de kans dat je er een heleboel met je meeneemt is ook erg groot.

De kans dat je zo;n slipup maakt zou dan ook een stuk kleiner moeten zijn dan op een normaal circuit aangezien je maar 3 bochten hebt op zo'n circuit die ook nog eens erg op elkaar lijken en ook nog eens dezelfde kant op zijn.

Sander Hogendoorn
9 augustus 2009, 21:41
Hm, het circuit staat nu blank, duurt dus nog wel even voor de regen weg en het weer opgedroogd is en ze groen gaan.

speed9
10 augustus 2009, 21:02
ok, snap niet zoveel van die serieverdelingen

Ik irriteer me wel vreselijk aan Kalff met zijn gezeur over Milka Dunno
Ik ben groot fan van haar
http://inplacenews.files.wordpress.com/2008/07/milka23white.jpg:innocent:Dat is niet de eenige dat groot is.

Kalff is zo wie zo al erg irritand.
Van mij part mag die opzouten en gewoon zelf maar lekker gaan race.

Sander Hogendoorn
11 augustus 2009, 00:06
Harde klapper op Watkins Glen, in de Cup race die gister uiteindelijk uitgesteld is en vandaag werd verreden:

YouTube - 2009 Heluva Good at the Glen - Hornish, Gordon in hard crash (HQ)

Daniël
11 augustus 2009, 00:24
Jezus, die onboardcamera laat goed zien hoe hard 't gaat. :huh1: Goed dat ze allemaal ongedeerd zijn!

Robert Saalmink
11 augustus 2009, 00:43
Dat gaat zeker hard! Niet netjes ook, iemand het gras op duwen :(

tinyriconen
11 augustus 2009, 11:26
The Car of Tomorrow :thumbup:

Richard117
11 augustus 2009, 20:12
In de Australian V8 is er eentje een paar jaar terug overleden. Omdat hij crashte, terug de baan op kwam en vol in de deur geraakt werd. Dan hebben ze hier echt mazzel :thumbup:

Darthwillie
14 augustus 2009, 21:25
Op dit moment een erg leuke docu over Nascar op National Geographic

Roy Visser
14 augustus 2009, 22:17
In de Australian V8 is er eentje een paar jaar terug overleden. Omdat hij crashte, terug de baan op kwam en vol in de deur geraakt werd. Dan hebben ze hier echt mazzel :thumbup:

beetje rare post om te eindigen met een thumbsup ;)

Niels Tieman
15 augustus 2009, 18:53
Op dit moment een erg leuke docu over Nascar op National Geographic

De verscheidene nascar-docu's zijn héél erg goed , en héél erg leuk om naar te kijken. Over Villeneuve, Montoya, Franchitti. De sport, de belevenis etc.

Leuk voer voor iederen (Nascar-)/Race-Fan!

Blister
16 augustus 2009, 00:32
Heb die van Villeneuve en Montoya beide gedeeltelijk gezien (kom er alleen langs tijdens het zappen) en vond ze inderdaad erg goed.

Tjerk Korving
16 augustus 2009, 12:01
Heb er een paar van meegepakt maar dan zeggen ze soms dat je in de Formule 1 weinig kans krijgt om jezelf te bewijzen... Het lijkt wel of je in NASCAR vanaf dag één snel moet zijn en anders ben je exit. Best bizar eigenlijk.

speed9
17 augustus 2009, 19:07
Ik had laatst een docu gezien over Zenardi.
Dat die nog gewoon (jaren)later instapt en met wat aanpassingen gewoon door rijd.
Aan heb moet Massa een voorbeeld nemen.

Tjerk Korving
17 augustus 2009, 19:25
Ik had laatst een docu gezien over Zenardi.
Dat die nog gewoon (jaren)later instapt en met wat aanpassingen gewoon door rijd.
Aan heb moet Massa een voorbeeld nemen.
De ongelukken en lichamelijk letsel van Zanardi en Massa zijn enkel totaal niet te vergelijken. Zanardi raakte twee benen kwijt en Massa hersteld in principe gewoon volledig.

tinyriconen
18 augustus 2009, 02:48
Voor iemand zonder benen kan je het een en ander aanpassen.
Maar hoe wil je een auto aanpassen voor iemand zonder zicht?

Ik denk dat je bedoelt dat Massa een voorbeeld kan nemen aan de instelling van Zanardi. Ondanks dat Massa waarschijnlijk volledig hersteld heeft hij natuurlijk een enorme mentale klap opgelopen. In dat opzicht is Alessandro Zanardi een held van wereldformaat. Daar kunnen alle profsporters, maar ook de gemiddelde mensen in de samenleving een voorbeeld aan nemen.

speed9
18 augustus 2009, 11:26
Voor iemand zonder benen kan je het een en ander aanpassen.
Maar hoe wil je een auto aanpassen voor iemand zonder zicht?

Ik denk dat je bedoelt dat Massa een voorbeeld kan nemen aan de instelling van Zanardi. Ondanks dat Massa waarschijnlijk volledig hersteld heeft hij natuurlijk een enorme mentale klap opgelopen. In dat opzicht is Alessandro Zanardi een held van wereldformaat. Daar kunnen alle profsporters, maar ook de gemiddelde mensen in de samenleving een voorbeeld aan nemen.

Je denkt goed.
Ik bedoelde meer de mentale klap die Massa kreeg, dat die Zanardi als voorbeeld moet nemen.
Gewoon vechten voor je sport die je graag wil doen.

Bramzel
18 augustus 2009, 13:58
Zullen we de Massa discussie in de F1 thread(s) gaan houden?

cookie
22 augustus 2009, 21:11
Zware crash in Indy practice 1 op Infineon daarnet, heb het gemist maar ze praten er nu nog over op de livestream. Power heeft een rugblesure en Phillipe heeft iets aan zijn voeten.

Zal nog wel een filmpje van opduiken neem ik aan.

edit: hier is het al
YouTube - Huge Practice Crash 2009 Motorola Indy 300 - Will Power, Nelson Philippe and Ernesto EJ Viso

Niels Tieman
22 augustus 2009, 21:37
Alllemachtig wat een crash. Ik hoop dat ze beide kleine blessures over houden aan deze crash. Ik vraag me wel af hoe je het daar de veiligheid kan verbeteren, omdat je daar zo'n blinde bocht hebt in die heuvel.

Neo-242
22 augustus 2009, 21:44
Vreselijk die T-bone crashes! Gewoon loodrecht erop. Dit had wel eens op z'n Zanardi's kunnen aflopen :o

Darthwillie
23 augustus 2009, 03:11
pittig ongeval idd.

uitslag van de kwalificatie
1. Dario Franchitti Ganassi 1m16.7987s
2. Ryan Briscoe Penske 1m16.8485s
3. Helio Castroneves Penske 1m16.8702s
4. Marco Andretti Andretti Green 1m17.0524s
5. Hideki Mutoh Andretti Green 1m17.2055s
6. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 1m17.3885s
7. Tony Kanaan Andretti Green 1m16.9900s
8. Franck Montagny Andretti Green 1m17.0840s
9. Mike Conway Dreyer & Reinbold 1m17.0895s
10. Scott Dixon Ganassi 1m17.2247s
11. Danica Patrick Andretti Green 1m17.6145s
12. Dan Wheldon Panther 1m17.6782s
13. EJ Viso HVM 1m17.9180s
14. Mario Moraes KV 1m17.4730s
15. Robert Doornbos HVM 1m18.1095s
16. Ryan Hunter-Reay Foyt 1m17.6401s
17. Oriol Servia Newman/Haas/Lanigan 1m18.1409s
18. Raphael Matos Luczo Dragon 1m17.6552s
19. Justin Wilson Coyne 1m18.3353s
20. Richard Antinucci 3G 1m17.7500s
21. Ed Carpenter Vision 1m18.2413s
22. Milka Duno Dreyer & Reinbold 1m23.6185s

Alleen die tijd van Duno???????????? :blink: 5seconden langzamer dan de 21e en wij maar klagen over Badoer :rolleyes:

Robert Saalmink
23 augustus 2009, 14:11
Alllemachtig wat een crash. Ik hoop dat ze beide kleine blessures over houden aan deze crash. Ik vraag me wel af hoe je het daar de veiligheid kan verbeteren, omdat je daar zo'n blinde bocht hebt in die heuvel.

Voorlopig is er sprake van een gebroken been en een paar gebroken rugwervels, verdeeld over de beide rijders. Beide rijders waren ook enige tijd bewusteloos...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/77901

De vraag is nu: was er wel of geen gele vlag.

Markie
23 augustus 2009, 17:44
De vraag is nu: was er wel of geen gele vlag.

Eerste wat ik ook dacht, maar als je naar de positie kijt waar het gebeurde (direct na de top), kan het maar zo zijn dat Marshalls aan de ene kant het nog niet gezien hebben en de coureur ziet de Marshalls aan de andere kant weer te laat (pas nadat die de heuvel over is).

Hoop dat beide coureurs er goed van afkomen, want het was echt een mega klapper :ohmy:

Robert Saalmink
23 augustus 2009, 22:08
Volgens een woordvoerder waren de yellow warning lights op de stuurtjes wel aan maar gezien de snelheid waarmee ze over die heuvel kwamen lijkt me dat stug.

cookie
24 augustus 2009, 13:47
Franchitti heeft de race op Sonoma gewonnen, was een mooie race naar het schijnt maar heb het afgezet na 30 ronden want de stream die ik had stotterde meer dan dat ie vloeiend liep. Snap niet waarom RTL7 deze race niet kon uitzenden, startte pas om 23:50 uur dus de vaste programatie moest er niet voor wijken. Enkel de laatste race van het seizoen zenden ze nog uit denk ik, stom want de build up naar de final is even belangrijk als de finale zelf.

edit: de spectaculaire laatste 4 ronden
YouTube - 2009 Motorola Indy 300 Exciting Final Laps - Indy Cars at Infineon

Doornbos in een fotofinish met Andretti

King Of F1
24 augustus 2009, 13:59
Was best een aardige race opzich, alleen was wel duidelijk dat inhalen nog steeds lastig is. Beide Team Penske coureurs waren duidelijk sneller dan Franchitti op P1, maar konden er gewoon niet voorbij.
Dixon heeft hier toch wel grote averij opgelopen met zijn finish buiten de top tien. 20 punten achter nu dus het is nog niet gedaan natuurlijk, maar ideaal voor hem is het zeker niet.

Doornbos' snelheid was dramatisch. Hij had erg veel geluk in de eerste ronde waar hij van positie 18 de chaos wist te ontwijken en op positie 7 terecht kon komen. Als een fameuse Trulli-train hield hij vervolgens rondenlang de rest van het veld op en waren zijn rondetijden langzamer dan de top 15...
Met wat pech van anderen alsnog tiende geworden en één positie achter Matos (leider in Rookie-kampioenschap) waardoor het mee lijkt te vallen, maar goed was het allerminst.

Darthwillie
28 augustus 2009, 23:57
:blink: kwalificatie voor Chicagoland
Pos Driver Team Speed
1. Ryan Briscoe Penske 215.364mph
2. Helio Castroneves Penske 215.202mph
3. Dario Franchitti Ganassi 214.973mph
4. Tony Kanaan Andretti Green 214.661mph
5. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 214.556mph
6. Scott Dixon Ganassi 214.494mph
7. Marco Andretti Andretti Green 214.428mph
8. Mario Moraes KV 214.331mph
9. Oriol Servia Newman/Haas/Lanigan 214.126mph
10. Danica Patrick Andretti Green 214.104mph
11. Dan Wheldon Panther 213.808mph
12. Ed Carpenter Vision 213.331mph
13. Hideki Mutoh Andretti Green 213.256mph
14. Tomas Scheckter Dreyer & Reinbold 213.218mph
15. Justin Wilson Coyne 213.011mph
16. Mike Conway Dreyer & Reinbold 212.671mph
17. Raphael Matos Luczo Dragon 212.387mph
18. Ryan Hunter-Reay Foyt 212.337mph
19. Sarah Fisher Fisher 212.125mph
20. EJ Viso HVM 211.586mph
21. Milka Duno Dreyer & Reinbold 211.465mph
22. Robert Doornbos HVM 211.169mph
23. Jaques Lazier 3G 208.333mph

duidelijk te zien dat het team problemen heeft, maar achter Milka Duno :surrender:

King Of F1
29 augustus 2009, 00:03
Doornbos heeft totaal geen vertrouwen meer in dit seizoen lijkt het, vergelijkt het ook met F1 waar de coureur ondergeschikt is.
Oriol Servia doet het ondertussen prima bij Newman/Haas/Lanigan Racing, voor dat team is het zelfs een vooruitgang dat de ervaren Spanjaard daar ingestapt is.

Stefan van Renselaar
29 augustus 2009, 00:12
duidelijk te zien dat het team problemen heeft, maar achter Milka Duno :surrender:

I dunno hoe slecht Duno is, maar het gaat wel een stuk slechter als bij zijn oude team. :surrender:

Sorry voor de slechte woordgrap :blushing:

Darthwillie
29 augustus 2009, 00:16
I dunno hoe slecht Duno is, maar het gaat wel een stuk slechter als bij zijn oude team. :surrender:

Sorry voor de slechte woordgrap :blushing:

applaus voor de woordgrap :thumbup: maar de vorige race kwalificeerde ze 8 seconden langzamer dan pole en 5 seconden langzamer dan de een na laatste. Ze doet het beter op ovals maar toch..........
Ook al is het team duidelijk minder, toch heeft Doornbos zich volgens mij nog niet voor zijn teamgenoot gekwalificeerd, en dat is zeker geen hoogvlieger.
Lijkt me dat dit seizoen ervaring opdoen is en volgend jaar er een tandje bij moet.

Schumi rulezzzzz
29 augustus 2009, 12:57
Doornbos is wel beide races voor Viso geëindigd, maar daarmee is ook alles gezegd. Het is jammer dat hij bij NHL geen goed gevoel meer had, maar met het oog op de kampioenschappen en dergelijke had hij beter het seizoen gewoon af kunnen maken daar. Nu heeft hij tegen iedereen aan lopen schoppen, heeft Graham Rahal verklaard dat RD geen teamspeler is en rijdt hij vervolgens geen deuk in een pakkie boter bij het achterhoede team HVM... Wel een begrijpelijke overstap, maar geen slimme.

King Of F1
29 augustus 2009, 14:30
Hij rijdt dit seizoen nog met een andere engineer en niet Michael Cannon als ik het goed heb, wellicht dat die samenwerking volgend seizoen weer hersteld wordt.

cookie
30 augustus 2009, 12:41
Weer een superspektakel race naar het schijnt, de top 13 is gefinished binnen 0.8 seconden van elkaar :blink:

Waarom RTL7 dit niet live kon uitzenden snap ik niet, midden in de nacht dus geen programering die ze moesten omgooien. Waarom zenden ze de spectaculaire ovals niet semi-live uit, maar de saaie korte ovals wel (zoals milwaukee)?

Deze race konden ze toch mooi in uitgesteld relais uitzenden deze morgen, van 10:00 tot 12:00 uur ofzo. Nee, nu was er Rizla racing day en Monsterjam, wie kijkt daar in godsnaam naar?

Stefan van Renselaar
30 augustus 2009, 12:59
Weer een superspektakel race naar het schijnt, de top 13 is gefinished binnen 0.8 seconden van elkaar :blink:

Ja, op een ander forum las ik 0.0077 seconde tussen #1 en #2 :blink: Ik ga die race ff downloaden, die moet ik zien :)

tinyriconen
30 augustus 2009, 14:12
Zegt niet zoveel natuurlijk. Houdt dus in dat er (weer) een Caution was t/m de een na laatste ronde.

cookie
30 augustus 2009, 19:31
Zegt niet zoveel natuurlijk. Houdt dus in dat er (weer) een Caution was t/m de een na laatste ronde.

Nope, met de tweaks aan de wagens is het nu weer mogelijk om in pack te racen. Dit was tot 2 jaar geleden elke oval race zo, en nu weer.

King Of F1
30 augustus 2009, 22:23
Er was natuurlijk wel een caution tot 10 ronden voor het eind wat altijd wel helpt.
Maar ook daarvoor was het in de top wel close.

RSRoy
31 augustus 2009, 12:48
Ik heb de samenvatting van die race gezien en het zag er allemaal gewoon erg goed uit. De hele race zaten de auto's dicht op elkaar en in de eindfase zelfs 3 of 4 dik langs elkaar. Het begint bijna weer te lijken op de oude Indycars :)

Ellu
13 september 2009, 12:56
Montoya in The Chase:thumbup:

Darthwillie
18 september 2009, 15:58
Indycar kwalificatie voor Motegi
1. Scott Dixon Ganassi 202.031
2. Mario Moraes KV 201.504
3. Dario Franchitti Ganassi 201.395
4. Ryan Briscoe Penske 200.849
5. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 200.649
6. Danica Patrick Andretti Green 200.519
7. Oriol Servia Newman/Haas/Lanigan 199.703
8. Dan Wheldon Panther 199.693
9. Justin Wilson Coyne 199.489
10. Tomas Scheckter Dreyer & Reinbold 199.354
11. Ed Carpenter Vision 199.164
12. Raphael Matos Luczo Dragon 198.907
13. Mike Conway Dreyer & Reinbold 198.858
14. Tony Kanaan Andretti Green 198.650
15. Marco Andretti Andretti Green 198.557
16. Ryan Hunter-Reay Foyt 198.226
17. Kosuke Matsuura Conquest 197.921
18. Roger Yasukawa Dreyer & Reinbold 197.498
19. EJ Viso HVM 197.443
20. Robert Doornbos HVM 196.756
21. Stanton Barrett 3G 190.878
22. Helio Castroneves Penske
23. Hideki Mutoh Andretti Green

Dat Doornbos met dit team niet snel is kan nog maar dat hij steeds achter zijn teamgenoot staat wordt zorgwekkend. Hopelijk vind hij budget voor volgend jaar en gaat het dan beter.

Schumi rulezzzzz
18 september 2009, 20:22
Dat begint inderdaad echt beschamend te worden, vraag me af of het allemaal wel zo zeker is dat RD volgend jaar zal rijden...

cookie
19 september 2009, 13:56
Dixon gewonnen, kampioenschap word beslist in de laatste race. (hopelijk is die echt live op RTL7 en niet een halfuur delayed, want dan kun je dus geen live timing gebruiken)

1. Scott Dixon 570
2. Dario Franchitti 565
3. Ryan Briscoe 562

En Montoya pakt pole in de eerste race van de chase :thumbup:

Requiem84
19 september 2009, 14:09
Wie heeft er een theorie voor de ondermaatse prestaties van Doornbos? Gezien z'n vroegere prestaties zou hij toch zeker mee moeten kunnen met mannen als Wilson & Graham?

Darthwillie
19 september 2009, 14:15
Team is niet geweldig, ovals zijn veel moeilijker dan de meeste mensen denken, hij heeft het zelf onderschat. Doornbos ging dit seizoen in met het idee dat hij het ze wel even zou laten zien. Kan best hard aankomen als je opeens een jaar hebt waar het tegenzit, dat is hem nog niet eerder overkomen in zijn carrière. Hopen dat hij er van leert en volgend jaar veel sterker terugkomt.

Face the Slayer
19 september 2009, 15:21
Vraag me af of Doornbos wel genoeg 'committed' is.

Dennis
20 september 2009, 18:46
Wie heeft er een theorie voor de ondermaatse prestaties van Doornbos? Gezien z'n vroegere prestaties zou hij toch zeker mee moeten kunnen met mannen als Wilson & Graham?

Hij is gewoon niet snel genoeg. Weinig theorie voor nodig.

Sander Hogendoorn
20 september 2009, 19:09
In 2007 reed hij een top seizoen, dus aan zijn basissnelheid zal het niet liggen ;)

Ik denk een combinatie van ovals en een minder team die voor zijn prestaties zorgen.

cookie
20 september 2009, 20:36
In 2007 reed hij een top seizoen, dus aan zijn basissnelheid zal het niet liggen ;)

Ik denk een combinatie van ovals en een minder team die voor zijn prestaties zorgen.

Champcar was dan ook niet zo'n competitieve klasse als de IRL. Je had Bourdais en dan op afstand de rest die af en toe eens schitterden, maar nooit constant om het Bourdais moeilijk te maken voor de titel. Zo ook Doornbos, die won een paar races maar sommige races waren erg slecht (Assen bijvoorbeeld, heel de race achteraan gereden)

cookie
26 september 2009, 12:19
Montoya is op dreef, net naast de pole gegrepen voor de 2de chase race. Als ie dit niveau vasthoud strijd ie mee voor de titel tot de laatste race, en die eerste oval win is nu wel heel dichtbij.

cookie
26 september 2009, 22:19
Iemand Petit Le Mans aan het kijken? nogal zware crash van een prototype net, na het zoveelste wiel dat af een wagen vliegt.

Ze zijn bijna halfweg dus nog steeds de moeite om in te tunen op MotorsTV.

Kim Van Der Stichelen
26 september 2009, 22:21
yep ik ben aan het kijken. Wiel zat er nog steeds op, moet wat anders geweest zijn dus.

cookie
26 september 2009, 22:30
Haha, Mcnish vind het weer te makkelijk en geeft de leiding aan de peugeots door te spinnen.

Kim Van Der Stichelen
26 september 2009, 22:32
Haha, Mcnish vind het weer te makkelijk en geeft de leiding aan de peugeots door te spinnen.

Onder safety car voor de duidelijkheid ;)

Kim Van Der Stichelen
26 september 2009, 22:52
Zware fout van de leiding van Peugeot, die Peugeots moeten al lang binnen geweest zijn.

Kim Van Der Stichelen
26 september 2009, 23:04
Zo, iedereen aan het verzuipen, full course yellow.

Kim Van Der Stichelen
26 september 2009, 23:10
Rooie vlag, tijd om even uit te rusten ;)

Markie
27 september 2009, 00:33
Iemand Petit Le Mans aan het kijken? nogal zware crash van een prototype net, na het zoveelste wiel dat af een wagen vliegt.

Ze zijn bijna halfweg dus nog steeds de moeite om in te tunen op MotorsTV.
Dank voor de tip ;)

Zie nu het woordje replay staan rechtboven :blushing:

Kim Van Der Stichelen
27 september 2009, 00:41
Dank voor de tip ;)

Zie nu het woordje replay staan rechtboven :blushing:

Ja we zijn al een uurtje of zo onder rooie vlag dus geven ze even een replay nu. Wordt minstens middernacht tot restart.

cookie
27 september 2009, 12:25
Wat een farce, geen restart meer terwijl de regen niet zo erg meer was. Slechtste Petit Le Mans ooit.

Kim Van Der Stichelen
27 september 2009, 12:26
Wat een farce, geen restart meer terwijl de regen niet zo erg meer was. Slechtste Petit Le Mans ooit.

Geen last van gehad, ben lekker gaan slapen ;)

Robert Saalmink
28 september 2009, 10:13
De race was bijzonder aantrekkelijk verder. Alleen die start al met McNish die even buitenom in de regen die Peugeot inhaalt :thumbup:

Bramzel
28 september 2009, 10:32

Van dit soort opmerkingen krijg ik dus echt kromme tenen. Ik lees op alle autosportsites van alle betrokken op locatie dat het afbreken van de race de enige juiste keuze was ivm echt erbarmelijke omstandigheden, maar meneer cookie weet het vanaf de bank met nog niet eens de helft van de informatie die de mensen op locatie hebben uiteraard beter. Beetje jammer...

cookie
28 september 2009, 16:26
Van dit soort opmerkingen krijg ik dus echt kromme tenen. Ik lees op alle autosportsites van alle betrokken op locatie dat het afbreken van de race de enige juiste keuze was ivm echt erbarmelijke omstandigheden, maar meneer cookie weet het vanaf de bank met nog niet eens de helft van de informatie die de mensen op locatie hebben uiteraard beter. Beetje jammer...

Ik ben voorstander van de show must go on. Desnoods rij je op de zondag verder. Dan zit je tot 2 uur 's nachts te wachten op een herstart die er toch echt zou komen volgens de wedstrijdleiding, en dan blazen ze het af. Op een gegeven moment zeiden ze dat het nog 5 minuten zou duren en ze dan terug groen zouden geven.

Bramzel
28 september 2009, 16:48
En ik ben voorstander van enige nuchterheid bij dit soort zaken. Als er blijkbaar unaniem wordt besloten de boel af te blazen dan lijkt me toch dat er iets serieus aan de hand is. En hoeveel geld er ook in om gaat, en hoe groot de belangen ook zijn; om het oneerbiedig te zeggen blijft het aan het eind van de dag toch echt een spelletje, en dan moet je niet onnodige risico's gaan nemen in bizarre omstandigheden.

Darthwillie
30 september 2009, 15:07
Auw, dat is niet aardig tegenover Doornbos
Rahal: Servia was boost to NHLR

By Matt Beer Wednesday, September 30th 2009, 11:36 GMT

Graham Rahal and Oriol ServiaGraham Rahal says Oriol Servia made a massive contribution to Newman/Haas/Lanigan during his four races with the IndyCar Series team.

The Spaniard returned to NHLR - where he had previously substituted for Bruno Junqueira for part of the 2005 Champ Car season while the Brazilian was injured - when Robert Doornbos left the team for HVM after Edmonton. Servia's deal was on a race-by-race basis, and he will be replaced by Alex Lloyd for the season finale at Homestead next month.

Both Rahal and Servia fought for podium finishes in the last two oval events, finishing third and fourth at Motegi, and the American said the team's improved form owed a lot to Servia's presence.

"You can see it from the results that Oriol Servia's arrival - or return, I guess – to Newman/Haas/Lanigan Racing has made us a better team," Rahal wrote in his blog for RACER.

"We were very much a one-car team until these last few races. The #06 car has had its best results in the last four weekends and Oriol is a guy who, with all his experience, is just so valuable."

Servia has not had a full-time drive in 2009 having lost his KV Racing seat as the team scaled back to a single car over the winter. He made a one-off appearance with Rahal Letterman Racing at the Indianapolis 500, but was otherwise on the sidelines until his Newman/Haas/Lanigan call-up.

"It's a shame he can't find a ride that's stable," said Rahal. "He brings so much to a team because of his knowledge and the guy has an engineering degree – he's just smart.

"So he was good for us – he helped us out and he's fun. There are a lot more smiles on a lot of people's faces, and it's just a whole different deal than before."

Autosport.com

Schumi rulezzzzz
1 oktober 2009, 00:33
Daar kon je op wachten, Rahal had al eerder wat geroepen over Doornbos. Het is RD wel heel pijnlijk duidelijk aan het worden dat hij nog heel erg veel moet leren wil hij een carriere in de Indycar kunnen opbouwen.

cookie
9 oktober 2009, 19:22
Uitslag training 1 op Homestead
Pos Driver Team Time Gap
1. Scott Dixon Ganassi 25.1968s
2. Ryan Briscoe Penske 25.2191s + 0.0223s
3. Dario Franchitti Ganassi 25.2267s + 0.0299s
4. Mario Moraes KV 25.3245s + 0.1277s
5. Helio Castroneves Penske 25.3527s + 0.1559s
6. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 25.3665s + 0.1697s
7. Ed Carpenter Vision 25.3698s + 0.1730s
8. Alex Lloyd Newman/Haas/Lanigan 25.3769s + 0.1801s
9. Sarah Fisher Fisher 25.4296s + 0.2328s
10. Raphael Matos Luczo Dragon 25.4495s + 0.2527s
11. Danica Patrick Andretti Green 25.4700s + 0.2732s
12. Hideki Mutoh Andretti Green 25.4857s + 0.2889s
13. Tony Kanaan Andretti Green 25.5109s + 0.3141s
14. Tomas Scheckter Dreyer & Reinbold 25.5127s + 0.3159s
15. Marco Andretti Andretti Green 25.5233s + 0.3265s
16. Dan Wheldon Panther 25.5516s + 0.3548s
17. Milka Duno Dreyer & Reinbold 25.5759s + 0.3791s
18. Justin Wilson Coyne 25.5931s + 0.3963s
19. Ryan Hunter-Reay Foyt 25.6460s + 0.4492s
20. EJ Viso HVM 25.6465s + 0.4497s
21. Mike Conway Dreyer & Reinbold 25.8506s + 0.6538s
22. Robert Doornbos HVM 25.9817s + 0.7849s
23. Jaques Lazier 3G

De 3 titelkandidaten al vooraan, word een prachtige race morgen. 22:50 op RTL7, eindelijk nog eens live (volgens mij pas de 4de race die ze live uitzenden dit jaar)

Schumi rulezzzzz
9 oktober 2009, 20:48
Zo Bobby D zit er weer lekker bij!

Darthwillie
9 oktober 2009, 22:16
2e training
1. Scott Dixon Ganassi 25.1097s
2. Ryan Briscoe Penske 25.1433s + 0.0336s
3. Dario Franchitti Ganassi 25.2833s + 0.1736s
4. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 25.3648s + 0.2551s
5. Alex Lloyd Newman/Haas/Lanigan 25.4022s + 0.2925s
6. Mario Moraes KV 25.4338s + 0.3241s
7. Raphael Matos Luczo Dragon 25.4449s + 0.3352s
8. Danica Patrick Andretti Green 25.4452s + 0.3355s
9. Ed Carpenter Vision 25.4457s + 0.3360s
10. Tomas Scheckter Dreyer & Reinbold 25.4512s + 0.3415s
11. Tony Kanaan Andretti Green 25.4609s + 0.3512s
12. Hideki Mutoh Andretti Green 25.5089s + 0.3992s
13. Helio Castroneves Penske 25.5443s + 0.4346s
14. Milka Duno Dreyer & Reinbold 25.5813s + 0.4716s
15. Marco Andretti Andretti Green 25.5855s + 0.4758s
16. Ryan Hunter-Reay Foyt 25.6693s + 0.5596s
17. EJ Viso HVM 25.7086s + 0.5989s
18. Dan Wheldon Panther 25.7691s + 0.6594s
19. Mike Conway Dreyer & Reinbold 25.8162s + 0.7065s
20. Justin Wilson Coyne 25.8336s + 0.7239s
21. Sarah Fisher Fisher 26.0460s + 0.9363s
22. Jaques Lazier 3G 26.0576s + 0.9479s
23. Robert Doornbos HVM 26.0613s + 0.9516s

TheRealms
10 oktober 2009, 02:11
Ow Robert, daar gaat je carriere....

Hij krijgt echt niks meer voor mekaar he?

Darthwillie
10 oktober 2009, 02:20
kwallificatie
Pos Driver Team Speed
1. Dario Franchitti Ganassi 212.696
2. Scott Dixon Ganassi 212.160
3. Ryan Briscoe Penske 212.137
4. Ed Carpenter Vision 211.769
5. Alex Lloyd Newman/Haas/Lanigan 211.702
6. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 211.653
7. Danica Patrick Andretti Green 211.258
8. Marco Andretti Andretti Green 210.884
9. Raphael Matos Luczo Dragon 210.834
10. Mario Moraes KV 210.819
11. Helio Castroneves Penske 210.658
12. Tomas Scheckter Dreyer & Reinbold 210.453
13. Justin Wilson Coyne 210.420
14. Dan Wheldon Panther 210.407
15. Tony Kanaan Andretti Green 210.315
16. Sarah Fisher Fisher 210.174
17. Milka Duno Dreyer & Reinbold 210.020
18. EJ Viso HVM 209.773
19. Hideki Mutoh Andretti Green 209.623
20. Mike Conway Dreyer & Reinbold 208.971
21. Ryan Hunter-Reay Foyt 208.536
22. Robert Doornbos HVM 207.352
23. Jaques Lazier 3G 205.606

ze geven bij HVM toe dat hun chassis niet goed zijn op ovals, hopelijk volgend jaar beter.

Robert Saalmink
10 oktober 2009, 02:58
Kijk nou niet zo naar Robert Doornbos. Morgenavond is de seizoensfinale die weer helemaal open ligt na de vorige race. RTL zendt het live uit als ik me niet vergis, drie man maken nog kans op de titel!

bobskink
10 oktober 2009, 20:16
heeft iemand een linkje? Die Nederlandse zender kunnen we in België niet ontvangen...

Stefan van Renselaar
10 oktober 2009, 20:48
Justin.tv zal vast wel ergens een stream hebben ;)

bobskink
10 oktober 2009, 21:52
Justin.tv zal vast wel ergens een stream hebben ;)
allée gij :p
ik weet alleen niet hoe ik daar moet zoeken, ik geraak alleen wijs uit die site als ik hier een link vind

Stefan van Renselaar
10 oktober 2009, 22:26
allée gij :p
ik weet alleen niet hoe ik daar moet zoeken, ik geraak alleen wijs uit die site als ik hier een link vind

http://www.justin.tv/directory/sports/auto_racing

Daar staat alles van racen altijd ;)

Robert Saalmink
10 oktober 2009, 23:58
Als je je registreert op www.indycar.com (gratis) dan kun je het daar kijken. Kun je ook uit diverse on board cams kiezen.

bobskink
11 oktober 2009, 00:05
heb een link gevonden
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=34&page=20 Indy site moet je dokken hoor

Robert Saalmink
11 oktober 2009, 00:51
Ik heb me toch net geregistreerd, het is gratis hoor.

bobskink
11 oktober 2009, 01:00
Ik heb me toch net geregistreerd, het is gratis hoor.
heb het ook gedaan, het is overzichtlijker eens je het onder de knie hebt.
Ben voor Franchitti, maar het ziet er niet zo goed uit, bengelt wat onzichtbaar op plaats 3.

Robert Saalmink
11 oktober 2009, 01:16
Jawel, hij kan waarschijnlijk als enige door zonder extra stop voor fuel.

Darthwillie
11 oktober 2009, 01:26
race is niet geweldig maar het tactische spelletje is geniaal :thumbup:

Stefan van Renselaar
11 oktober 2009, 01:27
race is niet geweldig maar het tactische spelletje is geniaal :thumbup:

Jazeker :thumbup:

bobskink
11 oktober 2009, 01:29
Jazeker :thumbup:
op z'n Prosts
op het ene vieuw was hij al kampioen, op het andere nog niet, best wel spannend, genoeg benzine...

Robert Saalmink
11 oktober 2009, 01:30
Wow, gewoon fuel sparen en geen splash meer nodig terwijl je concurrenten het wel nodig hebben, en dan gewoon kampioen worden! Helemaal top!

Ook geen gele vlaggen, unicum!

Edit: hij moet nu terug geduwd worden, helemaal leeg dus!!

bobskink
11 oktober 2009, 01:33
Edit: hij moet nu terug geduwd worden, helemaal leeg dus!!
inderdaad wel raar, zeker als je ze zo naast elkaar ziet rijden ronde na ronde.
Geweldige come back toch van de Schot

Darthwillie
11 oktober 2009, 01:36
inderdaad wel raar, zeker als je ze zo naast elkaar ziet rijden ronde na ronde.
Geweldige come back toch van de Schot
Dat is waar ook, vorig jaar reed hij nog Nascar :huh1:

Briljant gedaan en ook knap zo rustig te blijven en zich niet te laten meetrekken met de andere 2 :thumbup:

Captain Slow
11 oktober 2009, 01:38
Tactisch briljant gereden. Kan het niet anders zeggen, petje af. Onder zoveel druk staan en dan zo koel blijven.:)

cookie
11 oktober 2009, 01:44
Knappe overwinning van Dario. Niet zo spannend als een fotofinish maar was toch interesant om volgen. Kwam hem wel mooi uit dat heel die race caution vrij was, das echt serieus gegokt. 1 caution en Dixon en Briscoe hadden het ook gered op 3 stops.

GTE
11 oktober 2009, 01:57
Wheldon en Patrick hebben weer wat om over te bakkeleien. Verder voor de kijker een beetje saaie race maar niettemin een klassieker vanwege geen enkele gele vlag. En ik ben erg tevreden met de uiteindelijke winnaar en kampioen.

Pingguest
11 oktober 2009, 15:49
Een geweldige Indycar-race gisteren. Ik heb ervan genoten. Zie hier het verschil met de Formule 1: in de Indycars vormen pitstops een onderdeel van tactiek, in de Formule 1 tot de strategie.

Requiem84
11 oktober 2009, 17:49
Wat is het verschil?

GTE
11 oktober 2009, 18:01
ja, dat volg ik ook niet helemaal.