View Full Version : [ZAC5] Ronde 12: Oschersleben, Duitsland 19|04|09
Robert Saalmink
8 april 2009, 11:28
[spacer]
[logo_zac5]
Mogelijk gemaakt door:
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)
[spacer]
ZAC5 | RONDE 12 | OSCHERSLEBEN, DUITSLAND
[spacer]
Inleiding
Na Hockenheim de tweede Duitse track op de kalender. We gaan op weg naar de voorlaatste race in de ZAC5 met een uiterst spannende strijd in de CUP600. Mark en Danny gaan gelijk op met 90 punten ieder. Dit wordt nog een spannende seizoensfinale, en de Lister zal naar verwachting prima gaan op Oschersleben. Fabian staat derde met 75 punten, die gaat waarschijnlijk geen rol meer spelen in de titelstrijd. Zijn team zal echter wel wederom voor de titel gaan, die ze hier kunnen binnenslepen: Skin Sense heeft met 142 punten een comfortabele voorsprong op UCP (116). Beide rijders scoren met regelmaat goede punten en dat is duidelijk de kracht van dit team. Dynamic Motorsports aast nog stiekem op de tweede plek met 100 punten.
In de CUP400 is de strijd bij de rijders al beslecht: Paulpeter kan niet meer worden ingehaald en is ZAC5 kampioen! Door recente afmeldingen staat Roy Visser nog altijd tweede met Michel en Guyon achter hem, beide heren azen nog op deze tweede plek natuurlijk. Een paar goede resultaten hebben ervoor gezorgd dat ook Maik aansluiting heeft gevonden, dus die strijd wordt nog een mooie!
Bij de teams is het vrijwel zeker dat Team DigitalRacing de titel behaald. De strijd is hier redelijk gestreden, met UCP op afstand op de tweede plaats en daar ruim achter TCF die een recente opmars bekroond ziet met een voorlopige derde plek.
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_oschersleben06.jpg
In de buurt van Magdeburg ligt de Motorsport Arena Oschersleben. Het circuit ligt redelijk in the middle of nowhere. Een rondje Oschersleben is 3667 m. Na start finish gaan we op de eerste bochtencombinatie af. De linker wordt gevolgd door een lange rechtse doordraaier. De pit uitgang is links te vinden en bij het verlaten van de pits zal goed moeten worden uitgekeken. Deze links rechts combinatie is krap en laat in het echt vaak wat bodywork contact registreren.
Na een kort recht stuk komen we aan bij de 180 graden linkerbocht. Als je bij het uitkomen vroeg op het gas kan kun je aardig snelheid maken voor het volgende rechte stuk. Voor de volgende linker bocht duiken we eerst een stuk naar rechts en profiteren maximaal van het brede stuk asfalt. Nu volgt een lastig stuk waar je de auto goed onder controle moet hebben. De druk gaat van de rechterkant van de auto naar de linkerkant en er zal stevig geremd moeten worden voor de komende rechter bocht. De grindbakken links en rechts liggen er niet voor niets, er wordt in de praktijk veelvuldig gebruik van gemaakt.
Als we de rechter doordraaier uitkomen zetten we koers richting de snelle chicane, die op zijn buurt weer gevolgd wordt door een rechter bocht. De chicane moet op snelheid worden genomen, maar bij het uitkomen van de rechterbocht moet wat voorzichtigheid worden betracht. Te ver naar buiten en je zit in het gras, weinig curbstones zoals we dat op Imola zagen. Het lange rechte stuk waar we ons nu op bevinden ligt achter op het circuit. Dit deel van het circuit is een mooie plek om een inhaal actie op touw te zetten voor de volgende rechts links combinatie die volgt. Een beetje slipstreamen en uitremmen behoort tot de mogelijkheden.
Een kort recht stukje volgt alvorens weer aan te remmen voor een rechter bocht. Na het uitkomen van de rechter bocht rest nog een klein recht stukje en de laatste rechterbocht voordat we een rondje completeren.
[spacer]
Weerbericht
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_oschersleben_forum.jpg
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090419_oschersleben/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090419_oschersleben/20090419_oschersleben.rar)
[spacer]
Mededelingen
Coming soon.
[spacer]
Uitgangspunt voor deze race
CUP600 rijders
Positie|Rijder|Punten|TOV vorige stand
1|Danny Kappen|90|-- posities
-|Mark Schuttenhelm|90|+1 positie
3|Fabian de Jong|75|-- positie
CUP600 teams
Positie|Team|Punten|TOV vorige stand
1|Skin Sense Racing|142|-- positie
2|Ultimatecarpage.competition|116|-- positie
3|Dynamic Motorsports|100|-- positie
CUP400 rijders
Positie|Rijder|Punten|TOV vorige stand
1|Paulpeter Kroon|108|-- positie KAMPIOEN!
2|Roy Visser|68|-- positie
3|Michel Hekking|57|-- positie
CUP400 teams
Positie|Team|Punten|TOV vorige stand
1|Team DigitalRacing|153|-- positie
2|Ultimatecarpage.competition|112|-- positie
3|TCF Racing|81|-- positie
[spacer]
Links
Reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Carset Patch v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
8 april 2009, 11:28
Deelnemerslijst Oschersleben:
CUP600
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto|Afgemeld
1|Ultimatecarpage.competition|Danny Kappen|Maserati MC12|
2|Ultimatecarpage.competition|Kim van der Stichelen|Maserati MC12|
5|Dynamic Motorsports|Marcel Groen|Corvette C6R|
6|Dynamic Motorsports|René Venderbosch|Corvette C6R|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Ferrari 575 GTC|
9|Supervise Racing|Ludo Bleys|Corvette C6R|
10|Supervise Racing|Eric Linssen|Corvette C6R|
15|Squadra Corse Digitali|Bram van der Stichelen|Ferrari 575 GTC|
22|Jungletrain Racing|Joost van den Heuvel|Maserati MC12|Afgemeld
24|Skin Sense Racing|Fabian de Jong|Aston Martin DBR9|
25|Skin Sense Racing|John Vissers|Aston Martin DBR9|
28|Dutch Berserks|Steven Gabriel|Corvette C6R|
49|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm|Lister Storm|
CUP400
51|Ultimatecarpage.competition|Jeroen Ursem|BMW M3 GTR|
55|Supervise Racing|Emile van der Stel|Porsche 997 GT3 RSR|
56|Supervise Racing|Chris Zijlstra|Porsche 997 GT3 RSR|
58|WolnerGP|Koos de Boer|Porsche 997 GT3 RSR|
60|Team Ultimatecarpage.com|Maik Peters|BMW M3 GTR|
61|Team DRR|Ruben de Ruijter|BMW M3 GTR|
63|TCF Racing|Michel Hekking|Ferrari F430 GT2|
64|TCF Racing|Dick Bos|Ferrari F430 GT2|
66|SimTech Racing|Peter van de Kolk|Ferrari F430 GT2|
67|SimTech Racing|Mathijs Twisk|Ferrari F430 GT2|
69|D.A.R.|Dennis Asselbergs|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
74|Dynamic Motorsports|Guyon Waltmans|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
86|Team DigitalRacing|Paulpeter Kroon|Porsche 997 GT3 RSR|
87|Team DigitalRacing|Mark Bentvelzen|Porsche 997 GT3 RSR|
88|Bandit Racing|Wouter Melissen|BMW M3 GTR|
RESERVELIJST
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Ferrari 575 GTC|
30|Split Second Racing|Dennis Gerressen|Aston Martin DBR9|
Geen deelname meer:
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto
14|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Ferrari 575 GTC|
52|Ultimatecarpage.competition|Roy Visser|BMW M3 GTR|
57|WolnerGP|Angelo Wolner|Porsche 997 GT3 RSR|
75|Dynamic Motorsports|Bram Knot|Porsche 997 GT3 RSR|
99|R-Force 1-6|Alex Ott|Porsche 997 GT3 RSR|
Fabian de Jong
8 april 2009, 11:43
Heb er zin in, denk vooral dat Mark S hier zal domineren.
Mossel
8 april 2009, 11:47
Voor de verandering kan ik nu eens zeggen
"verwacht hier een hoop van met de Lister!!" :D
Goede kwali is cruciaal !
Mark B
8 april 2009, 12:06
verwacht niet meer dan de pole, snelste ronde en de overwinning van jouw mark ;)
Hoorde dat de porsche hier ook wel lekker kan gaan.. zelf maar eens goed testen dan want ik heb altijd een hekel aan deze baan gehad :)
Danny Kappen
8 april 2009, 13:01
Dan moet je hier in kwali harder gaan dan 19.6 Mark ;)
Martijn Mezger
8 april 2009, 13:47
Oscherschleben is een geweldige baan. :D
Kim Van Der Stichelen
8 april 2009, 16:13
één van mijn favoriete banen op de kalender. De MC12 lijkt hier wel te werken dus ik ben wel benieuwd wat dat zal geven. Hoop de laatste 2 races toch iets hoger te eindigen dan normaal :)
Joost van den Heuvel
8 april 2009, 16:24
Buiten dat ik het een vreselijke baan vind en ik de laatste tijd niet aan oefenen toekom, schiet me nu te binnen dat m'n broer een paar dagen geleden zei dat ie dat weekend met z'n vriendin en inmiddels 1-jarige dochter op bezoek komt (wat een planning weer!). :rolleyes:
Nja, ik laat het iig volgende week weten. :)
Fabian de Jong
8 april 2009, 17:27
Dan moet je hier in kwali harder gaan dan 19.6 Mark ;)
19.6 WTF!
Dat red ik echt niet met de DBR9.
Kim Van Der Stichelen
10 april 2009, 23:23
Ik zit even naar zac4 quali te kijken, toch jammer dat dit even niet meer mogelijk is :(
Kim van der Stichelen Ultimatecarpage.competition 1:21.105
Niels Tieman Team DigitalRacing 1:21.106
Niels Tieman
11 april 2009, 18:57
:(..
Ja.. om heel eerlijk te zijn begin ik de ZAC wel te missen. :(
Maik Peters
11 april 2009, 19:47
Oei oei, Oschersleben;
Normaal gesproken vind ik oschersleben wel een leuke baan om te rijden, ben er alleen niet constant. Om in de top mee te blijven rijden, moet ik toch meer doen dan mijn best. Ben benieuwd wat het geheel gaat brengen, heb er iig wel zin an!
Tot in oscher!
Snel de volgende in het verschiet zetten dan :)
Joost van den Heuvel
12 april 2009, 17:16
Van mij mag je meedoen hoor. Ik kan waarschijnlijk toch niet dus ben liever reserve voor de race. Maar ik neem aan dat het om andere redenen is?
paulpeter
12 april 2009, 19:19
Oschersleben was vorig jaar een goede race van me. Kon toen de beide BMW's van Roy en Mark goed volgen in het begin. Dit jaar gaan we voor de winst en het constructeurskampioenschap :)
Kim Van Der Stichelen
13 april 2009, 15:36
Tegen wanneer mogen we ons aan het weerbericht verwachten?
Maik Peters
13 april 2009, 16:20
Oschersleben was vorig jaar een goede race van me. Kon toen de beide BMW's van Roy en Mark goed volgen in het begin. Dit jaar gaan we voor de winst en het constructeurskampioenschap :)
PP dat moet dan niet al te moeilijk worden voor je. Geen Roy geen Mark en zo hard als die gasten gingen ga ik op dit moment nog helemaal niet ...
Maar wonderen zijn de wereld nog niet uit :)
Danny Kappen
13 april 2009, 16:25
Bij UCP 600 ziet het er alvast goed uit, zowel Kim als ik gaan een flink stuk harder dan vorig jaar in de Saleen :)
Marcel Groen
13 april 2009, 16:54
Ooit is een onboard rondje opgenomen, MC12 @ Oschersleben! Ik mag hopen dat jullie die wagen beter onder controle hebben ;)
http://www.youtube.com/watch?v=YSzNehN7Gy8
paulpeter
13 april 2009, 20:00
PP dat moet dan niet al te moeilijk worden voor je. Geen Roy geen Mark en zo hard als die gasten gingen ga ik op dit moment nog helemaal niet ...
Maar wonderen zijn de wereld nog niet uit :)
Denk dat je Guyon even over het hoofd ziet ;) Stond er met kwali tussenin, maar moest achteraan starten vanwege chat.
Edit: Net een 20tal rondes gereden. Snelheid zit er goed in. Snelste tijd een 25.5, maar zat nog een halve seconde in.
Bram Van Der Stichelen
13 april 2009, 22:23
Hier ook al even een 20tal rondjes gereden. Voorlopig een 1.21.3, met zeker nog wat marge. Deze baan ligt me wel. Ik ben benieuwd of ik hier eens wat kan opschuiven van het achterveld tot het middenveld :p
Robert Saalmink
13 april 2009, 23:07
Damn, jij neemt bochten in de 3 die ik in de 2 nog ondersturend uit kom :( Werk aan de winkel dus...
Mark B
14 april 2009, 08:56
Vind dit toch een van de rotste banen van de ZAC 5 kalender..
Gisteren wel voor het eerst getest... heb eventjes met 50L getest en kwam tot een 1:26.5 geloof ik.... zit nog genoeg speling in want het was geen foutloos rondje. Nog werk aan de winkel dus :)
Jeroen Ursem
14 april 2009, 21:44
Ik kan oefenen wat ik wil, maar elke race die ik hier gereden heb, in welke klasse ook.. ik ga altijd wel een keer rond in die 3 keer linkse, wat een klotebaan :P
Even doorbijten en weer ruim 2 uur op een echt circuit rijden ;)
Joost van den Heuvel
15 april 2009, 20:35
Zoals verwacht, moet ik me afmelden. Broer met vriendin en (inmiddels) dreumes komen dit weekend op bezoek en een vergadering is verplaatst naar komende zondag.
Btw, mooie ronde Marcel. Vooral weinig schakelen. Dat is een kunst. :)
Mossel
16 april 2009, 21:06
Is er al een weerbericht bekend :)
Stefan Kollee
16 april 2009, 22:16
http://pietpaulusma.sbs6.nl/index.php
Oant moarn ;)!
Niels Tieman
16 april 2009, 22:22
Daar hoor je vanavond meer over. :)
Stefan van Renselaar
16 april 2009, 22:23
Niet naar die link van mijn naamgenoot gaan hoor, Piet is een van de meest onbetrouwbare weermannen :P
Robert Saalmink
16 april 2009, 22:28
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_oschersleben_forum.jpg
Mark B
17 april 2009, 10:02
mooi! Die temps op de server waren voor mij net ietsiepietsie te warm :)
Eens kijken of die de perfecte omstandigheden zijn ;)
paulpeter
17 april 2009, 14:06
Niet echt heel bijzonder weer dus op Oschersleben, maar goed weer voor de banden zo te zien:)
Danny Kappen
17 april 2009, 16:22
Niet echt heel bijzonder weer dus op Oschersleben, maar goed weer voor de banden zo te zien:)
Zeker, hoe koeler hoe beter voor de MC12. Voorlopig blijf ik steken op 19.5 online, maar er zit zeker met deze temperaturen nog wel wat marge in :)
LUDO-B
17 april 2009, 16:27
Zeker, hoe koeler hoe beter voor de MC12. Voorlopig blijf ik steken op 19.5 online, maar er zit zeker met deze temperaturen nog wel wat marge in :)
GGGGGRRRRRRRRRR.........:helpsmilie::unsure:
Robert Saalmink
17 april 2009, 17:14
GGGGGRRRRRRRRRR.........:helpsmilie::unsure:
Rij jij dat nog niet dan? Hmmm...... :innocent:
LUDO-B
17 april 2009, 17:30
Rij jij dat nog niet dan? Hmmm...... :innocent:
Oh jawel, maar Danny ook al, ik dacht dat het bij mij alleen lekker ging maar blijkbaar heb ik weer concurrentie.:cool:
Joost van den Heuvel
17 april 2009, 17:50
:lol:
Goed bezig!
Hekking
17 april 2009, 20:52
pffff, dat word nog zweten om hier onder de 25,5 te duiken :surrender:
De Ferrari hangt soms net wat te fel aan het gas hier
Race pace komt wel in orde maar ik denk dat het weer ouderwets knokken word met markie B :D:thumbup:
Robert Saalmink
17 april 2009, 23:46
Even een idee met welke standen we de voorlaatste race van het seizoen in gaan :D
CUP600
1. Danny Kappen 90 punten
1. Mark Schuttenhelm 90 punten
3. Fabian de Jong 75 punten
Fabian staat er 15 punten achter maar er hoeft maar weinig te gebeuren of hij haakt aan. En Mark en Danny hebben een heel seizoen voor niks gereden: het verschil is weer 0 punten :p Bij gelijkblijvende stand gaat Mark er met de titel vandoor, hij heeft meer overwinningen dan Danny dit seizoen (nu: 5 tegen 2, dat kan Danny al niet meer inhalen).
7. Rene Venderbosch 37 punten
8. Robert Saalmink 32 punten
9. Eric Linssen 31 punten
10. Ludo Bleys 30 punten
11 Kim VDS 26 punten
Vijf man binnen 11 punten. Geen ruimte voor foutjes!
CUP400
3. Michel Hekking 57 punten
4. Guyon Waltmans 56 punten
5. Maik Peters 51 punten
6. Peter van de Kolk 45 punten
6. Mark Bentvelzen 45 punten
8. Jeroen Ursem 44 punten
Deze zes mannen staan in totaal maar 13 punten van elkaar. ERG close dus, hier kan nog van alles gebeuren!
Robert Saalmink
18 april 2009, 21:33
De NIEUWSBRIEF is verzonden!
Jeroen Ursem
18 april 2009, 22:19
Waar haal je de inspiratie vandaan voor die wachtwoorden :laugh:
Maik Peters
19 april 2009, 14:40
Waar haal je de inspiratie vandaan voor die wachtwoorden :laugh:
Ik kan de volgende wel verzinnen :D
Jongens ik heb er wel zin in, ben benieuwd wat het brengt. Racepace is oke, maar ik moet alles uit de kast halen om in de top 6 te eindigen.
We zullen zien wat het brengt.
LUDO-B
19 april 2009, 18:33
Ik denk dat de cup600 mannen hier ontzettend veel problemen gaan hebben bij het lappen van de cup400. Die ferrari's zijn zo verrekt snel (hoge topsnelheid) dat je met moeite ze op het lange stuk voorbij kan.:blushing:
De organisatie zal hier hun werk weer hebben denk ik.:innocent:
Robert Saalmink
19 april 2009, 18:38
Hopelijk realiseren de F430 rijders zich dat ook een beetje...
Roy Visser
19 april 2009, 19:14
Succes vanavond heren :)
Peter
19 april 2009, 19:19
Ja hoor, ik hou daar ook altijd rekening mee... maar ik heb het al vaker gezegd dit seizoen, er zijn een aantal heren in de Cup600 die het altijd weer voor elkaar krijgen om om op zo'n manier te lappen dat het mij of beide heel veel tijd kost....
Ik heb al zovaak gehad dat er net ff binnendoor gestoken wordt dat ik dit seizoen zelfs al een paar keer een Cup600 die me kwam lappen heb geblokt... Uit voorzorg dan wel.... Van bepaalde personen weet je gewoon dat ze gaan komen dan ga ik wel de verdedigende lijn rijden...
Dus heren, ik wil er echt wel rekening mee houden maar doe dat dan zelf ook, verwacht niet dat ik eind rechte stuk ff de bocht wijdt ga nemen om je er langs te laten.. Dat kost mij veel te veel tijd.na de bocht krijg je van mij alle ruimte... zeker als je laat zien dat je geduld kan opbrengen.... en jullie snelheid ligt hem juist in het uitaccelereren, niet de topsnelheid daar moet je maar aan wennen.
Mossel
19 april 2009, 19:24
Ja hoor, ik hou daar ook altijd rekening mee... maar ik heb het al vaker gezegd dit seizoen, er zijn een aantal heren in de Cup600 die het altijd weer voor elkaar krijgen om om op zo'n manier te lappen dat het mij of beide heel veel tijd kost....
Ik heb al zovaak gehad dat er net ff binnendoor gestoken wordt dat ik dit seizoen zelfs al een paar keer een Cup600 die me kwam lappen heb geblokt... Uit voorzorg dan wel.... Van bepaalde personen weet je gewoon dat ze gaan komen dan ga ik wel de verdedigende lijn rijden...
Dus heren, ik wil er echt wel rekening mee houden maar doe dat dan zelf ook, verwacht niet dat ik eind rechte stuk ff de bocht wijdt ga nemen om je er langs te laten.. Dat kost mij veel te veel tijd.na de bocht krijg je van mij alle ruimte... zeker als je laat zien dat je geduld kan opbrengen.... en jullie snelheid ligt hem juist in het uitaccelereren, niet de topsnelheid daar moet je maar aan wennen.
de kracht ligt hem meer in het remmen en bochtensnelheid
Peter
19 april 2009, 19:36
de kracht ligt hem meer in het remmen en bochtensnelheid
Voor jouw Lister ja, en jij zult dat waarschijnlijk niet merken maar ook daar hou ik rekening mee. Als ik jou in mn spiegels zie snij ik een bocht vaak wat ruimer aan omdat ik weet dat je er anders helemaal niet langskomt :laugh:
Maar een Aston of Corvette of Ferrari kan er makkelijk ui de bocht voorbij, zeker als ik na de bocht een wijde lijn aanhoudt.
Maar er zit ook groot verschil tussen de snelle heren en de (met alle respect) wat minder snelle. Ik heb vaak zat gehad dat ze hem er tussen steken, ik wijd moet en dan alsnog in de bocht moet aanpassen om niet te raken. Dat wordt je wel een keer zat, dus dan hou ik gewoon mn eigen lijn aan.
Bedenk dat het volgens de reglementen de verantwoordelijkheid van de snellere deelnemer is om er met zo weinig mogelijk hinder langs te komen. Natuurlijk mag de Cup400 wel een beetje meewerken maar ik heb daar dit seizoen nog niets over gehoord.
Dus zit je aan het eind van een recht stuk op de kont van een Ferrari, niet blind hem er naast gooien "want ik rem hem toch wel uit" maar een beetje geduld. Grote kans dat de Cup400 al in de bocht je langszij laat als daar de mogelijkheid toe is, en anders maar na de bocht.
Ik voel me alles behalve fit :(
Weet niet of ik de race wel ga uitrijden.
Peter
19 april 2009, 19:38
ah joh, als je straks weer op een podiumplek staat ga je echt niet stoppen hoor Koos :p
ik ga de server op.
Ik zit ff mee te gluren via de Live-timing :)
Ondertussen ff me tas inpakken voor de basis!
Succes heren..... Team DR.nl 1/2 hier zal mooi zijn :thumbup:
Joost van den Heuvel
19 april 2009, 21:43
Ik zie dat Ludo er al uit ligt... weer pc probleem? :surrender:
Eric ligt nog goed in de race. :)
edit:
Het lappen begint.. ben benieuwd. :P
Die grafische weergave van de posities is echt top! :thumbup:
LUDO-B
19 april 2009, 21:58
Dit is echt een avond om snel te vergeten.
Quali was hopeloos. Mannen die de pit uitkomen kijk AUB in de spiegels metje inlap. Er zijn rijders die bezig zijn met hun snelle ronde, ga dan aan de kant AUB. Ik heb geen enkel goed vrij rondje gehad op 30 minuten tijd, niet normaal. En dan was er maar 23 man aanwezig.
De race ga ik de eerste ronde van de baan door mijn eigen schuld, ik zat te dicht op Steven en ik volgde hem toen hij van de baan ging, blijkbaar geen goed idee.
Kon wel verder maar toen ik terug aansluiting begon te krijgen bij de Cup600 rijder gebeurdt er weer iets dat hij nooit op zondagavond gedaan heeft. Het scherml springt plots naar windows en zegt dat de update succesvol is gedownload, gggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik ga hierdoor vol in de muur, race over.
Weer een kloteavond van een kloteseizoen...................
Mark B is lekker bezig :D
mooi idd die grafische weergave,.. je ziet precies wie bij wie zit!
Joost van den Heuvel
19 april 2009, 22:47
Hmm.. was wat chaos op de baan of zo in rondje ~50?
Zowel Danny als Fabian zaten heel close op hun voorganger maar liggen nu opeens redelijk ver achter.
Laatste ronde nu zo te zien.
edit:
Finish... felicitaties wederom aan Mark S en PP.
JohnV
19 april 2009, 22:54
Feli mark en PP!
Dit was voor mij als Aston rijder vandaag een redelijk kansloze race. De kwali voorspelde al niet veel goeds met een p8, maar toch met goede zin de race aangevangen aangezien het wel een leuk baantje is dat oschersleben (beetje krap, maar ala).
Direct in de eerste ronde opgeschoven naar p6 door schuivers van voorgangers en enkele rondes daarna Kim ingehaald waardoor ik naar een mooie p5 opschoof. Deze heb ik een tijdje kunnen vasthouden, maar ongeveer halverwege mijn stind verloor ik de auto in de doordraaiers waardoor ik terugviel naar p6 achter Fabian wie Kim ondertussen ook was gepasseerd.
De rest van de race rondgereden met een gat voor en achter me; relatief saaie race dus!
Al met al hebben ik en Fabian er met een p5 en p6 vandaag het maximale uitgehaald met de onderstuurde Aston. Op naar Spa?! (1000 km).....
PS: Hulde aan de achterblijvers; geen probleem gehad vandaag!
Stefan Kollee
19 april 2009, 22:55
Voorlopige uitslag, felicitaties aan de heren die gewonnen hebben:thumbup:!
Pos Naam Team Auto Gap
1 Mark Schuttenhelm Le Coq Sportif Racing Lister Storm 1:17:23.360
2 Danny Kappen Ultimatecarpage.Competition Maserati MC12 +0:06.894s
3 Marcel Groen Dynamic Motorsports Corvette C6-R +0:38.456s
4 Eric Linssen Supervise Racing Corvette C6-R +0:49.200s
5 Kim Van Der Stichelen Ultimatecarpage.Competition Maserati MC12 +1 Lap
6 Robert Saalmink Team DigitalRacing Ferrari 575 GTC +1 Lap
7 Bram Van Der Stichelen Scuderia Corse Digitali Ferrari 575 GTC +1 Lap
8 Paulpeter Kroon Team DigitalRacing Porsche 997 GT3-RSR +2 Laps
9 Michel Hekking TCF Racing Ferrari F430 GT +3 Laps
10 Maik Peters Team Ultimatecarpage.com BMW M3 GTR +3 Laps
11 Peter vd Kolk SimTech Racing Ferrari F430 GT +3 Laps
12 Mark Bentvelzen Team DigitalRacing Porsche 997 GT3-RSR +3 Laps
13 Jeroen Ursem Ultimatecarpage.Competition BMW M3 GTR +3 Laps
14 Chris Zijlstra Supervise Racing Porsche 997 GT3-RSR +3 Laps
15 Ruben de Ruijter Team DRR BMW M3 GTR +4 Laps
16 Emile vd Stel Supervise Racing Porsche 997 GT3-RSR +4 Laps
Maik Peters
19 april 2009, 22:57
Wat een race zeg.. banden slijtage van hier tot tokio niet normaal.
Aan het einde van de race nog super dicht bij Michael Hekking denk weer een 0.3sec of minder ofzo whahha.
Helaas verkeerde kant gekozen dus kon niet meer inhalen, mooi gereden!
Gefeliciteerd Mark S en PP
Danny Kappen
19 april 2009, 23:00
Zie vorige raceverslag...
Voor de rest ging het wel redelijk, auto was wel zeer moeilijk te besturen en ben er op het eind nog een keer goed afgestiefeld in de op een na laatste bocht. Op naar spa...
@ Mark Bentvelzen: sorry voor dat tikje in de laatste bocht, was uiteraard niet mijn bedoeling. Ik verremde me iets waardoor ik de bocht niet meer kon halen. Sorry!
paulpeter
19 april 2009, 23:02
Gefeliciteerd Mark S:thumbup:
Kwali ging erg lekker. Al snel een hoge 24'er op de klokken. Vervolgens op het eind nog besloten ff een rondje te vlammen. En dat lukt vrij aardig:p
Race begon goed. Kon gelijk een gaatje slaan naar Maik, aangezien Chris en Mark en afschoten. Dit gaatje mooi kunnen uitbouwen tot 30 sec. Bij de pitstop alleen prongelijk wat benzine erbij gegooid. Waardoor Hekking ineens op 15 secondes zat. Vervolgens weer vol aan de bak gegaan en het weer kunnen uitbreiden tot 30 sec. Nog een mooi gevecht gezien tussen Dick en Ruben. Koste me wel wat tijd, maar het was de moeite waard:D
Het lappen van de cup600 ging prima. Heb alleen wat lak met Danny en Robert uitgewisseld, maar dat was minimaal. Complimenten daarvoor:)
En constructeurs kampioen:thumbup::surrender::innocent:. Waarvoor ik Mark hartelijk wil bedanken:laugh:
Marcel Groen
19 april 2009, 23:04
Pas om zeven uur mijn eerste rondjes op deze baan gereden, met een iets aangepast setup voor Hockenheim. Ging uiteindelijk prima! :D Kwalificatie P4 achter Eric Linssen, er had meer ingezeten, maar ja, zegt iedereen dat niet? ;) De eerste stint constant opgereden met Eric, die de aansluiting met Danny en Mark helaas verloor. Een paar keer er dichtbij, maar er voorbij, vrijwel geen kans voor gehad, strak gereden! Rondje 27 de pit in, zo hard mogelijk, en gelukkig geen s/g... Pitlimiter ging er niet op zoals gepland, pfiew dus... :blink: De tweede stint met veel voorsprong op P3, voor Fabian? Geen idee wat er met Eric fout is gegaan tijdens de pitstops. Eind van de race viel het beeld even weg, gas los, stuur recht en maar hopen dat het beeld terug kwam, op het moment dat ik weer wat zag reed ik zachtjes tegen de vangrail aan. 20 seconden verloren, geen posities, geen schade. Geluk gehad. Ik hoop dat Mark B. er niet al teveel last van heeft gehad! P3, volgens mij voor Eric.
Feli aan de winnaars (alhoewel ik momenteel niet weet wie dat zijn) :thumbup: (Mark en PP dus)
Robert Saalmink
19 april 2009, 23:04
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090419_oschersleben/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090419_oschersleben/20090419_oschersleben.rar)
Uitslagen ingelezen op de website.
Team DigitalRacing is nu officieel CUP400 kampioen! Feli mannen!
Skin Sense is eigenlijk gewoon teamkampioen bij de CUP400. UCP kan hooguit gelijk komen, dan moet Skin Sense 0 punten scoren in Spa en UCP de full monty pakken. Alleen dan hebben ze evenveel punten.
En Danny en Mark staan nog STEEDS gelijk, beide haalden 11 punten en staan nu op 101. Wow! Op naar Spa!
Peter
19 april 2009, 23:07
Zo dat viel me nog alleszins mee in de race....
Helaas wel achter Mike geeindigd dus om nog voor hem te komen in de eindstand wordt een heel lastige taak, bijna onmogelijk...
kwali
Had nog niet getest, vanavond de auto iets afgesteld en het ging dus ook niet zo hard, stond lange tijd op een P8 met 26.4, een tijd die ik hier vorig jaar al met de Mosler reed :blink: Uiteindelijk wel iets van de tijd af weten te snoepen om P6 te pakken, achter Michel en voor Dick. Gezellig bij elkaar met de Ferrari's :p
Race
Bij de start gingen Mark en Chris gelijk in de fout, Chris kon ik voorbij maar Mark stuurt hem strak voor me er weer op en kon zn plek goed vasthouden. Daarna was het ff flink zweten voor een rondje of 10 want ik had Ruben in mn nek en die wilde er maar wat graag langs. Mooi gevecht, hij kwam er 1 keer langs maar kon ik hem meteen weer terugpakken (ja die 430 loopt echt hard :D ) aan het eind van de stint kon ik nog flink inlopen op Michel en Maik en het gat teruggebracht van 10+ tot 6 seconden, maar ik had een slechte stop. Hoef ik ene keer niet bij te tanken doe ik het per ongeluk toch. Dom dom dom dus Michel lag na de stops 18 sec. voor, Maik wat minder, 8 sec. meen ik en Mark kwam vlak achter mij de baan weer op. Flink lopen pushen en kon ook inlopen ook de heren voor me, en Mark viel langzaam verder weg. Helaas was dit een iets mindere stint, 2 ongelukkige momentjes met lappen kostte me aardig tijd en Maik had het tempo er goed inzitten. Michel niet maar die hield (ivm stand in kampioenschap) gelukkig voor mij Maik nog net achter zich.
Uiteindelijke racepace was ik goed tevreden over. PP is echt niet bij te houden, voor de rest kon ik het tempo prima volgen, helaas net niet genoeg voor het podium. Nog 1 race te gaan om een overwinning in GTR2 te pakken, dus PP pas maar op :cool: Die heb ik nl. wel nodig wil ik nog kansmaken om van die verrekte P6 af te komen :D
Quizmaster
19 april 2009, 23:13
Quali: :thumbup:, Race: :blushing:
Allereerst mijn excuses aan Mark B. In de eerste raceronde maak ik beginnersfout nr één: koude remmen! en jawel bij het aanremmen voor de hotelkurve druk ik Mark B de grindbak in, stom stom stom... en bovendien weg P3 waar ik zo hard voor geknokt had tijdens de quali.
Daarna terug de baan op tussen Dick en Ruben, waarna ik door Ruben aangetikt wordt en vervolgens met hem samen Dick haaks linksaf richting reclameborden stuur... :blushing: sorry Dick.
Al deze ellende van me afgezet en aangehaakt bij Jeroen en een aantal rondjes leuk gestreden heb, kon iedere keer aanhaken maar er niet voorbij komen totdat ik bij McDonalds iets te dicht achter hem zit vervolgens mijn lijn niet goed kon ziet en jawel: Curbstones = haaks linksaf (#@!$$@!!)
Achteraan nog wat met de rest gestoeid maar ik kon het tempo van de quali niet meer halen en na de pit kwam ik in niemandsland terecht, nog wel 20 sec achterstand op Jeroen weggereden om vervolgens op een tiental auto-lengtes achter hem te finishen...
Sneu einde van een minder geslaagd seizoen, ik heb veel races heb moeten missen en daardoor de Porsche minder goed heb leren en kennen en me er ook niet goed in thuis voelde.
Spa kan ik spijtig genoeg vanwege werk niet bij zijn dus kijk ik alvast uit naar ZAC6: het testseizoen is begonnen!!
R. de Ruijter
19 april 2009, 23:17
Ruben in mn nek en die wilde er maar wat graag langs. Mooi gevecht, hij kwam er 1 keer langs maar kon ik hem meteen weer terugpakken (ja die 430 loopt echt hard :D )
Dat is inderdaad echt niet normaal hoe hard die dingen gaan, heb zelfs nog een betere exit speed maar je ging er gemakkelijk weer overheen, zwaar frustrerend:). Tijd daarna veel met dick bos in gevecht geweest, is gewoon niet te doen zo snel gaat dat ding, loopt nog weg als ik in z'n slipstream rijd
Hekking
19 april 2009, 23:24
kwalificatie
Ik had deze week niet echt veel getraind maar een 1.25.3 was al eens gereden. Daar kwam ik tijdens de kwalificatie bij lange-na niet aan:huh1:
Ik bleef steken op een 1.25.7xx achter Maik en voor Peter op P5. Dat was ook wel zo'n beetje wat ik verwacht had in eerste instantie maar dan met lagere tijden op de klokken/
Race
Voor de race had ik een hele fijne setup gebakken. Over het hele slijtage bereik van de banden was de balans vrijwel perfect. Aan het einde van de stints amper overstuur en een redelijke pace. Bij de start kon ik gelijk op het rechte stuk bij Maik de druk er op zetten. Het ging echter nog een 20 ronden duuren voordat ik er daadwerkelijk langs kwam. Ik kon hem een hele poos aan een lijntje houden van een 1,5 seconde. Na een rondje of 8 verdwijnt Mark B uit m'n spiegels, Peter neemt P 4 van hem over maar blijf cp constand op 7 seconden hangen.
Langzaam maar zeker kan ik de druk opvoeren maar wanneer ik binnen een seconde van Maik ga rijden verlies ik in de snelle bochten downforce en val je weer terug. Gelukkig hebben we hier in de Zac ook nog een factor C600 die soms voor een voordeel kan zorgen:thumbup: Ik had even geduld nodig maar als Bram VDS Maik lapt duik ik er half of wat achteraan in de laatste bocht. Dan ga ik met aardig wat snelheidsverschil Maik voorbij en kan zonder fratsen T1 vol nemen. Daarna bouw ik al snel 1,5 tot 2 seconden voorsprong op. In rondje 24 besloot ik te pitten, dat verliep vlekkeloos. Maik pit twee ronden later en loopt ondertussen een achterstand op van 13 seconden. Maik gaat dan flink aan het stampen en 10 ronden voor de vlag is het gat nog 9 seconden. Ik was aan het uitrijden maar op een onbewaakt moment ga ik even naast de baan in de drievoudige linker knik door in de slipstream te rijden van Mark S. Dat koste me bijna 4 seconden en Maik doemt op in m'n spiegels. Toch het gat kunnen controleren de volgende ronden.
Robert bezorgt me met Bram VDS nog even de schrik van m'n leven in de één na laatste ronde.
Ik had het al iets wat verwacht maar de twee komen op het kleine rechte stuk aanstalten maken om me in te halen. Ik maakte ruimte voor Bram maar Robert besloot zijn auto er ook nog tussen te proppen. Ik maakte al veel ruimte maar die was ook hard nodig. Een ronde later op dat zelfde punt stelt Maik zich op binnen strikking range om in de laatste bocht een aanval te doen (:tank:). Ik kan ternauwernood nog een verdedigende lijn vast houden en zo de tweede plaats binnen slepen.
Het maixmaale er wel uit gehaald vanavond dacht ik zo
De actie van Robert beschouw ik als een incident maar wat ik hem af en toe wel kwalijk neem samen met Bram VDS en Steven Gabriel is dat ze onnodig close lappen. Een puntje van aandacht dus :hammer:
Verder nog de felicitaties aan PP en MarkS:thumbup1:schuttenhelm
Peter
19 april 2009, 23:26
Dat is inderdaad echt niet normaal hoe hard die dingen gaan, heb zelfs nog een betere exit speed maar je ging er gemakkelijk weer overheen, zwaar frustrerend:). Tijd daarna veel met dick bos in gevecht geweest, is gewoon niet te doen zo snel gaat dat ding, loopt nog weg als ik in z'n slipstream rijd
Dat is ook meteen het enige waar die het van moet hebben... de remmen zijn een stuk slechter evenals de overall balans van de wagen. en op circuits als deze merk je dat wel, het was echt glijden geblazen in de bochten en de bandenslijtage was extreem hoog.
Bram Van Der Stichelen
19 april 2009, 23:30
Gemengde gevoelens na vanavond.
Quali ging aardig, maar niet super. Reed een 1.21.1, maar daar zat zeker nog 4 tienden meer in, maar het kwam er niet uit. Kon op P8 staan, maar dat werd P10.
Start was vrij aardig. Geen plekken verloren, dus dat was al positief. Reed heel erg makkelijk met het treintje voor me mee, en zat in een lekker tempo. Tot Fabian in de laatste bocht een vrij optimistisch inhaalpoging doet, en me aantikt. Ik ga wijd, en verlijs meteen weer de aansluiting met het cup600 veld :rolleyes: Dan maar proberen terug krabbelen, maar het tempo was voor me zo snel dat niet erg makkelijk ging. Maakte bovendien zelf nog wat kleine foutjes, zodat ik zelf wat terrein verloor. Tot Robert en Kim beginnen vechten, en ik langzaam aan dichterbij kan komen. Dan begint het dubbelen, en zit ik weer bij de mensen. :)
Tot aan de pitstops een heel gaaf gevecht gehad opnieuw met Robert, top. Ik ben een rondje langer buitengebleven, en kwam een 8tal seconden voor Robert de baan op. Ik kwam jammergenoeg net achter PP de baan op, en sloeg er maar niet in om hem te passeren. Heb er bijna een anderhalve ronde achtergehangen, wat me zeker 5 secondes kostte. (geen slecht woord naar PP natuurlijk, hij deed niets mis). Robert kwam dan nog wat dichter, tot hij in de hairpin in S2 blijkbaar een foutje maakte en op zo'n 7 seconden weer lag. Maar dat verlies ik opnieuw allemaal bij het dubbelen :( Mijn achterbanden begonnen dan stilaan hun grip te verliezen, en Robert was nu echt wel de snellere van de 2. Heeft 2x een poging gewaagd om me in te halen, beide keren in de links rechtse in S3. :p En ook beide keren was ik een cup400 wagen aan het dubbelen, en ging Robert rechts van me, waardoor we 3 wijd zaten :surrender: De eerste keer liep het niet goed af voor Robert. Ik zag dat ie langs de binnenkant zat, en bleef dan maar langs de buitenkant zitten. Ik moet natuurlijk ook nog de linkerbocht halen, dus stuur ik in, maar Robert rijdt net wat op me in, maar toch genoeg om hem het gras in te sturen. Zat opnieuw 3 seconden achter me, maar dat verschil werd al snel enorm kleiner. dan met nog een dik minuutje te gaan exact dezelfde situatie. 3 wijd, robert opnieuw langs de buitenkant, maar ditmaal ben ik het die na een klein tikje rechtdoor moet. Kwam jammergenoeg achter Robert de baan op, en heb hem niet meer kunnen inhalen. P9.
Nog mijn excuses aan Jeroen voor de tik in de laatste bocht. Verloor de controle wat onder het remmen, en kon je niet meer ontwijken. Sorry! Voor de rest heb ik zoveel mogelijk geprobeerd om zo fair mogelijk te lappen. Ik heb het gevoel dat het éénmaal wat te close was, en dat was met Mark B in T1. Wel geen contact ofzo, maar MarkB moest duidelijk wel wat een andere lijn kiezen. Voor de rest ging het vrij goed dacht ik. Als ik toch nog mensen moest gehinderd hebben, excuses.
Mossel
19 april 2009, 23:32
Feli PP !
Quali was ik kansloos tegen de qualifiers van Pirelli ..maar wist dat de race van mij zou zijn als ik een beetje bij kon blijven. Lukte prima en na de stops 2 sec voorsprong. Daarna kon ik mooi het gat gelijkhouden :)
Winst !
Wel heel erg jammer dat ik niet de snelste ronde pak want dat kan me misschien nog wel opbreken :pinch:
Kim Van Der Stichelen
19 april 2009, 23:37
Gemengde gevoelens hier, quali was goed voor P5, zat wel 2 tienden boven m'n PB, dewelke me P3 gezet zou hebben, maar P5 is zeker niet slecht.
De start verliep rustig, mede omdat Steven en Ludo eraf schoven in sector 2. Toen kreeg ik de skin Sense's achter me, en daar was niet veel aan te doen. Daarachter reed Robert en ook die kwam snel opzetten. Wat volgde was alweer een duel om te onthouden. Ik gebruikte elke mm van de baan, reed lijnen die ik nog nooit reed maar hij kwam er niet langs. Na een tijdje kon ik er toch weer van wegrijden, en zelf weer iets inlopen op John.
Pitstop verliep normaal, won alweer iets op John naar mijn gevoel en Robert was nu helemaal out of the picture (helaas).
Stint 2 begon zoals stint 1 geëidigd was, kon aanklampen bij John, maar al snel begon de achterkant van de MC12 een eigen leven te lijden. Verloor enorm veel tijd toen, maar na een tijd kon ik er aan wennen en weer het tempo iets opdrijven. Toen kwam Mark me lappen, en zat ik tussen Mark en Danny. Danny zat net wat te ver dus bleef ik maar rijden zoals normaal, en vreemd genoeg kon ik mooi meevolgen. Een klein foutje zorgde ervoor dat Danny me toch voorbij kon, en een paar bochten later reed ik vol op een curb in de Kurve4 en gleed weg.
Toen maar gewoon uitgereden op P7. Kon mischien wat beter maar het is vooral die MC12 die na een 15-20tal ronden in een stint toch altijd erg giftig wordt.
Eric Linssen
19 april 2009, 23:45
Pas om zeven uur mijn eerste rondjes op deze baan gereden,
hmm dach ik dat ik al laat was om 17.30u :)
Door iets te weinig oefening was de balans best tricky in de auto, maar tot mijn verbazing wel redelijk rap.
quali: Tja wat moet ik zeggen.... perfect rondje op dat moment eigenlijk... door later de setup aan te passen kon ik wel nog sneller maar dat kwam er niet meer uit.. P3 was mijn aandeel en dus was ik dik tevreden....
race: Start ging rustig aan... liet klein gaatje naar mark omdat ik wist dat ik hem en danny toch niet bij kon houden. Hele stind eigenlijk alleen met marcel in de spiegel gereden... Alle moeite om met de druk van achter de snelheid erin te houden maar we hadden een aardig gat naar achter dacht ik zo... Marcel gin 1 ronde eerder de pits in, maar ik besloot een ronde door te rijden omdat de weg voor me vrij was van cup 400 auto's.
Eenmaal zelf in de pits (ronde eerder als ik zelf in eerste instantie gepland had) ging het een beetje fout... ik drukte ipv de limiter op de request en daardoor wilde de crew in eerst instantie niet tanken. Na een seconde of 20 ging dat uiteindelijk wel, maar toen stond fabian al achter me in de pits. uiteindelijk ook nog eens teveel getankt... grrr.
Met 2 plekjes verlies (marcel en fabian) weer de baan op. en de jacht rustig ingezet. Fabian ging na enkele rondes even van de baan, maar net genoeg om hem voorbij te kunnen steken. Daarna bleef hij de druk hoog houden en ontstond er een leuke strijd. Helaas door een spin haakte hij weer af en kon ik de race rustig uit rijden op p4.
Had P3 kunnen/moeten zijn, maar Marcel was iets sneller en zijn terugval was ook overmacht, dus een 4e plek was uiteindelijk wel terrecht.
Trouwens die freeze had ik ook maar net 800 m na de finnish.... pffffffffffffff dat was dan weer een geluk.
Mark en PP gefeliciteerd... strakke rit... wordt voor de cup 600 erg spannend in spa.... denk dat de maserati daar de betere kansen zou moeten hebben, maar met mark weet je nooit..... wordt zeker spannend..
Danny Kappen
20 april 2009, 00:46
Mark en PP gefeliciteerd... strakke rit... wordt voor de cup 600 erg spannend in spa.... denk dat de maserati daar de betere kansen zou moeten hebben, maar met mark weet je nooit..... wordt zeker spannend..
Snelheid is het probleem niet op Spa, verbruik wel :closedeyes:
Joost van den Heuvel
20 april 2009, 01:01
Snelheid is het probleem niet op Spa, verbruik wel :closedeyes:
Idd, Barcelona, Brno, Dubai, en nu Oschersleben waren eigenlijk steeds een herhaling van dezelfde race.
Ben benieuwd. Het is wel ongemeen spannend zo!
Fabian de Jong
20 april 2009, 01:12
Mijn verslagje dan maar.
Kwalificatie kan ik kort over zijn die ging 200% ruk, geen temperatuur in de banden te krijgen en had erg veel last van onderstuur.
De race begon ik hierdoor als 11e, met alleen Robert achter me.
In de eerste ronde ging het al fout met Ludo en Steven waardoor ik 2 plekjes gratis kreeg.
Even later zette ik hem in de laatste bocht naast bij Bram, die voor mijn gevoel clean was, maar schijnbaar had Bram er toch wat last van.
Toen richting de staart gereden van Rene die pal achter Kim zat, Kim maakte na een tijdje een foutje waardoor Rene en ik erlangs konden. Op een gegeven moment stuurde ik in de laatste bocht in met Rene pal voor me, maar ik raakte zijn achterkant echt heel zachtjes aan, maar dit was jammer genoeg al genoeg waardoor die rond ging, wat uiteraard niet mijn bedoeling was.
Vervolgens was ik achter John op een sec of 5-6 en hij maakt een foutje waardoor ik John voorbij kon gaan. Toen op naar Marcel en Eric, die ik voor de stops tot op +-5 sec genaderd was en tegelijk met Eric de pits in dook.
Eenmaal zelf in de pits (ronde eerder als ik zelf in eerste instantie gepland had) ging het een beetje fout... ik drukte ipv de limiter op de request en daardoor wilde de crew in eerst instantie niet tanken. Na een seconde of 20 ging dat uiteindelijk wel, maar toen stond fabian al achter me in de pits. uiteindelijk ook nog eens teveel getankt... grrr.
Dit was dus ook nooit die 20 seconden die jij aan gaf.
Ik kwam pal voor Eric de pits uit die ik een aantal rondes van mij af kon houden, maar de bocht naar rechts na de 3x linker bochten combi, raakte mijn achterkant in onbalans waardoor ik net in het grind kwam en dit was genoeg waardoor Eric er voorbij kon.
Toen de hele tijd binnen 1.5 sec achter hem gereden maar nooit echt een poging kunnen doen. Alleen opkomen het rechte stuk, achterop het circuit maakte Eric en ik een foutje waardoor we het gras op kwamen, maar ik kreeg de auto niet meer onder controle waardoor ik een spin had. Aangezien er toen nog maar 5 rondes te gaan was en een prima gat naar John achter mij had, maar besloten om op cruise mode te gaan rijden.
Ik snap alleen het gat niet wat ik na mijn stop had op de auto van Marcel, want dat was echt huge.
Verder had er max een P4 ingezeten, maar met een p5 ben ik redelijk tevreden. Nu is het een kwestie van Spa uitrijden en John en ik hebben de constructeurstitel binnen :)
Skin Sense is eigenlijk gewoon teamkampioen bij de CUP400. UCP kan hooguit gelijk komen, dan moet Skin Sense 0 punten scoren in Spa en UCP de full monty pakken. Alleen dan hebben ze evenveel punten.
CUP600 bedoel je hoop ik :p
Robert Saalmink
20 april 2009, 01:48
De actie van Robert beschouw ik als een incident maar wat ik hem af en toe wel kwalijk neem samen met Bram VDS en Steven Gabriel is dat ze onnodig close lappen. Een puntje van aandacht dus :hammer:
Probleem zat 'm in dat achterste rechte stuk. Bram VDS had denk ik remproblemen of zijn duct te ver open (je moest hem op 1 hebben hier om wat temperatuur in de remmen te houden). Ik kon in die bocht prima CUP400's uitremmen, Bram lukte dat vaak niet. En als er ruimte is, dan grijp ik die kans, en ik heb ze in de replay meteen terug gekeken: het is krap maar het ging :cool: Ik remde niet te laat, hield de auto aan de binnenkant, ging allemaal goed.
Ik had het de hele race aan de stok met de VDS broertjes. In het begin de top 7 kunnen volgen met Fabian als mikpunt. Ik kon een paar keer prikken maar meer niet. Dan maar volgen, en op een bepaald moment beginnen mijn banden flink te slijten en tot overmaat van ramp maakt Kim nog een momentje mee en moet ik met hem weer een van onze legendarische gevechten uitmaken! :thumbup: :thumbup: :thumbup: Gaaf gereden weer Kim!!
Toen de pitstops, ik moest op het einde van stint 1 een seconde of vijf toegeven op Kim omdat er niet meer te rijden was met die banden (slijtage linksvoor 23!). Dan ging er denk ik iets mis met de stop, wat precies weet ik niet maar na de stops had ik Kim 15 seconden voor me en Bram VDS er ook nog tussenin! In het begin kon ik de 8 seconden op Bram niet echt rap dichtrijden maar toen ik mijn ritme weer gevonden had ging het rap. Ik vermoedde al dat Bram misschien een probleem had want ik liep er best hard op in eigenlijk. En dat probleem zat hem bij Bram dus in de achterblijvers, daar had hij duidelijk meer moeite mee. In elk geval volgde weer een mooi gevecht waarbij je denk ik screenshots kunt maken waarbij er tussen neus en kont van onze beide auto's geen eekhoorn meer paste :p Top gereden Bram! Want in de ronden dat er geen achterblijvers waren reden we ongeveer even snel.
Joost van den Heuvel
20 april 2009, 02:38
...
Ik snap alleen het gat niet wat ik na mijn stop had op de auto van Marcel, want dat was echt huge.
hm.. dat valt juist wel te rijmen:
Omdat je eigen pitstop een stuk langer was dan die van Marcel had hij zo'n groot gat na de stop en was je gat ten opzichte van Eric niet zo groot.
ff berekenen:
Pitstop tijden
Marcel: 1:36 + 2:11 - 2x 1:22 = ~63 sec
Eric: 2:32 + 1:31 - 2x 1:22 = ~79 sec
Fabian: 2:24 + 1:31 - 2x 1:22 = ~71 sec
Dus je was ~8 seconden langzamer dan Marcel en ~8 seconden sneller dan Eric (Marcel en Eric zouden gelijke pitstop moeten kunnen draaien, omdat ze beiden in een Corvette rijden). ;)
Mark B
20 april 2009, 09:16
Eventjes een nachtje geslapen om vervolgens hier een klein verslagje te tikken :)
Kwalie:
Had hier nog niet met low fuel gereden en moest eventjes wennen.
Had in het begin last van verkeer en kon niet lekker in mijn ritme komen, een paar auto's voorbij laten gaan om vervolgens eindelijk een lege baan voor me te hebben. Reed een 1:25.3xx, een dikke PR en leverde me dus gewoon even een P2 op!! Had dit nooit verwacht :thumbup:.
Race:
Bagger... :(
Begon gelijk al fout in turn1... had chris achter me en die verkeek zich op de koude remmen, zelf remde ik ook al laat zat maar door het tikje belande ik in de grindbak :(
Vervolgens vlak voor Peter de baan terug op gekomen. Kon gestaag weg rijden en het tempo van Michel niet bijbenen. Probeerde de achterstand beperkt te houden en hem in de pitstop terug te pakken aangezien ik wist dat die van mij snel zou kunnen zijn. Helaas verloor ik de porsche door een klein concentratiemomentje.. kwam achter Jeroen terecht en begon aan een inhaal slag.. na een aantal ronden weer lekker in een ritme te zijn gekomen kwam er ineens een Skin Sense DBR de baan weer op rijden zonder te kijken?!?!? Ik knalde tegen hem op en verloor weer kostbare seconden...! (Aub voortaan gelijk met de baan de weg op te rijden en niet midden in een bocht ;)...)
Vervolgens Jeroen bijgehaald die ik redelijk makkelijk voorbij kon aangezien hij een foutje in de laatste bocht maakte, had meer snelheid en kon hem voorbij steken.
Daarna de pitstops, zoals eerder genoemd kon ik hem snel uitvoeren en dat lukte dan ook. Peter zat voor de stops op zo'n 16seconden en ik kwam echt pal achter hem de baan weer op. Helaas door de koude banden kon ik hem niet volgen en vervolgde mijn weg met de gedachte op uitrijden.
Uiteindelijk een P5 waar ik tevreden mee mag zijn! Vind dit een rotbaan en met een P5 en het Teamkampioenschap heb ik een geslaagd weekend! Op naar Spa.... misschien kan ik het seizoen afsluiten met een podium plek???? ;):thumbup::lol:
Jeroen Ursem
20 april 2009, 09:27
Kwali P9, zat een paar keer onder m'n tijd, maar dat had hooguit een plek of 2 gegeven.
Race was zoals verwacht, rondjes rijden, 2 keer de 3x linkse fout gedaan. Viel me alles mee dat ik op een P6 eindigde. In het begin Chris op me aan het jagen tot hij helaas wegviel, had leuke gevechten kunnen hebben met Mark B, maar elke keer als we bij elkaar in de buurt kwamen kregen we vlinders in de buik en kwam er elke keer wel 1 naast de baan :p
Laatste rondes van de race rustig aan gedaan op de rotpunten van de baan om niet teveel tijd te verliezen door onnodige spins.
Oschersleben zit er weer op, gelukkig, want ik vind het echt een dramatische klotebaan ;)
Robert Saalmink
20 april 2009, 09:58
onnodige spins.
Zijn er ook spins waar je wél op zit te wachten dan? :p
LUDO-B
20 april 2009, 10:53
Raar eigenlijk want Steven zijn race was na 4 bochten al over en sluiten.:innocent:
Je zal wel iemand anders bedoelen denk ik.;)
Roy Visser
20 april 2009, 11:45
De actie van Robert beschouw ik als een incident maar wat ik hem af en toe wel kwalijk. Een puntje van aandacht dus :hammer:
het is krap maar het ging :cool:
toch blijft dit nog steeds iets wat ik nog veel lees en hoor Roberto, echt een puntje van aandacht voor jouw ben ik bang :)
Mossel
20 april 2009, 11:53
Idd, Barcelona, Brno, Dubai, en nu Oschersleben waren eigenlijk steeds een herhaling van dezelfde race.
Ben benieuwd. Het is wel ongemeen spannend zo!
Het is zeker spannend!
Maar als je kijkt naar de races dit seizoen ben ik alleen op Road America verslagen door Danny in een rechtstreeks gevecht en ben ik de races die ik gefinished ben altijd voor hem geëindigd... bovendien mis ik veel punten door 2x DNF = ongeveer 19 punten(PC problemen) en heb ik geen pole's of snelste rondes wat ook weer ruim 20 punten is :blushing:.
Had eigenlijk allang kampioen moeten zijn :lol:
Joost van den Heuvel
20 april 2009, 12:07
Als het aan Bernie had gelegen was je al lang kampioen idd. ;)
DNFs hakken er hard in.
Roy Visser
20 april 2009, 12:13
Het is zeker spannend!
Maar als je kijkt naar de races dit seizoen ben ik alleen op Road America verslagen door Danny in een rechtstreeks gevecht en ben ik de races die ik gefinished ben altijd voor hem geëindigd... bovendien mis ik veel punten door 2x DNF = ongeveer 19 punten(PC problemen) en heb ik geen pole's of snelste rondes wat ook weer ruim 20 punten is :blushing:.
Dat lijkt mijn kampioenschap van vorig jaar wel :rolleyes:
Robert Saalmink
20 april 2009, 12:23
toch blijft dit nog steeds iets wat ik nog veel lees en hoor Roberto, echt een puntje van aandacht voor jouw ben ik bang :)
Kijk het eerst maar eens terug. Gewoon drie wijd op het rechte stuk, natuurlijk is dat krap maar het ging. Bram kon de F430's daar simpelweg niet uitremmen, ik kon dat juist vrij makkelijk daar, de hele race ging dat goed. Als er dan nog asfalt over is, dan gebruik ik dat :D
Ik heb geen problemen gehad met lappen, ik heb een keer een insturende Ruben geraakt die m.i. weer geen kant koos (net als in Hockenheim). Ruben en ik blijven miscommuniceren wat dat betreft. Maar in Hockenheim en ook hier was het gewoon een smal stukje track dus dan kun je wel eens zoiets hebben denk ik.
Als je dan terug kijkt, kijk dan ook even naar het gave gevecht dat ik met Kim had in de 1e stint ;)
R. de Ruijter
20 april 2009, 12:49
Ik heb geen problemen gehad met lappen, ik heb een keer een insturende Ruben geraakt die m.i. weer geen kant koos (net als in Hockenheim). Ruben en ik blijven miscommuniceren wat dat betreft. Maar in Hockenheim en ook hier was het gewoon een smal stukje track dus dan kun je wel eens zoiets hebben denk ik.
Ik denk ook dat het een soort van miscommunicatie is. Wat ik bij jou een beetje heb, is dat je twijfelt, haal je in of haal je niet in. Daardoor is het voor mij niet duidelijk of je nou gaat of niet.
Robert Saalmink
20 april 2009, 13:01
Ik denk ook dat het een soort van miscommunicatie is. Wat ik bij jou een beetje heb, is dat je twijfelt, haal je in of haal je niet in. Daardoor is het voor mij niet duidelijk of je nou gaat of niet.
In Hockenheim zat ik duidelijk aan de rechterkant, en als ik niet geremd had had je me het gras in gedrukt of we hadden elkaar geraakt. Ik zat er al naast. In Oschersleben zie ik je eerst uiterst rechts houden na die bocht, dus ik duik naar links want ik denk 'ok, daar kan ik er dus langs' en op precies dat moment ga jij ook naar links. Dat noem ik miscommunicatie ;) Op dat moment moet ik dan even gas lossen en dan is het momentum eruit en zit ik twee bochten achter je. Zo gaat dat nu eenmaal. Gelukkig komt het niet veel voor.
De ene coureur gaat daar naar links en dan kan ik er rechts langs, de ander blijft rechts rijden en kan ik er links voorbij. Dat liet ik op die plek een beetje aan de CUP400 rijder over, want beide mogelijkheden kwamen voor en het is maar net hoe je die bocht uit komt en wat je prettig vindt als CUP400 rijder. Ik was er al een beetje aangewend dat de CUP400 rijders daar duidelijk in waren, bijna iedereen deed dat daar op een van deze twee manieren en dat werkte prima vond ik. Voor de volgende rechterbocht kies je dan als CUP400 rijder voor OF de ideale lijn met een CUP600 aan je binnenkant, of zelf de binnenkant nemen en een CUP600 die via de ideale lijn er sneller langs is.
No hard feelings wat mij betreft hoor, trouwens.
Eric Linssen
20 april 2009, 13:14
Pitstop tijden
Marcel: 1:36 + 2:11 - 2x 1:22 = ~63 sec
Eric: 2:32 + 1:31 - 2x 1:22 = ~79 sec
Fabian: 2:24 + 1:31 - 2x 1:22 = ~71 sec
uhm ja ik heb gekeken naar het verschil tussen Marcel en mij.... dat blijkt nu 16 sec te zijn ;) volgens de officiële berekening van Joost. Weet alleen niet of Marcel alle banden heeft gewisseld..... Lijkt me wel eerlijk gezegd.
LUDO-B
20 april 2009, 13:17
uhm ja ik heb gekeken naar het verschil tussen Marcel en mij.... dat blijkt nu 16 sec te zijn ;) volgens de officiële berekening van Joost. Weet alleen niet of Marcel alle banden heeft gewisseld..... Lijkt me wel eerlijk gezegd.
Ik zal je voor de volgende race mijn pitcrew maar laten werken aan jou auto tijdens het pitten!
Ik wist op voorhand al dat dat niets ging worden gisteren met al dat feesten op zaterdagavond.:innocent:
DBR Steven
20 april 2009, 13:18
mijn race was zeer kort,
in de eerste ronde, de 3 dubbele linkse veel te snel in, en van de baan
spijtig genoeg volgde Ludo mij, klassiek effect als je iemand van dicht volgt
sorry ludo :blushing:
reed relatief zacht in de muur (denk ik) bumper weg en 5 m verder vliegt de motor in de fik.
race over en uit
ik kan me niet herinneren dat ik in die 4 bochten iemand heb gedubbelt
ik ben snel, maar niet zo snel :p
Ben je zeker dat ik dat was? of was het in de qualy?
LUDO-B
20 april 2009, 13:21
mijn race was zeer kort,
in de eerste ronde, de 3 dubbele linkse veel te snel in, en van de baan
spijtig genoeg volgde Ludo mij, klassiek effect als je iemand van dicht volgt
sorry ludo :blushing:
reed relatief zacht in de muur (denk ik) bumper weg en 5 m verder vliegt de motor in de fik.
race over en uit
Wat kan jij daar in godsnaam aan doen? Ik maak die fout toch om jou te volgen...............:blushing:
R. de Ruijter
20 april 2009, 13:52
Zo kan het ook:thumbup:, vond het wel een vet stukje.
[ZAC5] Ronde 12: Oschersleben, Duitsland 19|04|09
Joost van den Heuvel
20 april 2009, 15:05
Geweldig! :thumbup:
Danny Kappen
20 april 2009, 16:04
Zo kan het ook:thumbup:, vond het wel een vet stukje.
[ZAC5] Ronde 12: Oschersleben, Duitsland 19|04|09 (http://www.vimeo.com/4238508)
Ik wist niet of jullie bewust zo'n gat lieten in het midden, maar het was inderdaad een mooi moment :)
Robert Saalmink
20 april 2009, 16:10
Daar lijkt het wel op Danny.
Quali:
Ging niet echt goed had al eens een 1:25:3 gereden. Maar was niet geheel ontevreden.
Race:
Begon behouden om in de eerste bocht niet weer betrokken te raken bij een aanrijding maar werd helaas in de tweede bocht tot tweemaal aangetikt :angry: achteraan sluiten. Proberen het gat weer dicht te rijden wat uiteindelijk lukte. Tweede deel na een korte pitstop kon ik vrij snel het gat dicht rijden naar Ruben maar de wegligging werd steeds slechter en heb ronden lang een gevecht geleverd waarbij er voortdurend van plaats gewisseld werd wat ik uiteindelijk in mijn voordeel kon beslissen. :) P8
Op naar Spa. :thumbup:
Hekking
20 april 2009, 19:02
ik kan me niet herinneren dat ik in die 4 bochten iemand heb gedubbelt
ik ben snel, maar niet zo snel :p
Ben je zeker dat ik dat was? of was het in de qualy?
Dat moet dan Eric linssen zijn geweest
Kijk het eerst maar eens terug. Gewoon drie wijd op het rechte stuk, natuurlijk is dat krap maar het ging. Bram kon de F430's daar simpelweg niet uitremmen, ik kon dat juist vrij makkelijk daar, de hele race ging dat goed. Als er dan nog asfalt over is, dan gebruik ik dat :D
Ik bedoelde dus eigenlijk dat jullie (Eric, robert en Bram vds) altijd in m'n versnellingsbak kruipen om vervolgens minimaal uit te wijken en deur aan deur er voorbij te gaan. Dat vraagt om problemen en al helemaal als je dat tijdens het aan-remmen doet.
Eric Linssen
20 april 2009, 19:07
Dat moet dan Eric linssen zijn geweest
Ik bedoelde dus eigenlijk dat jullie (Eric, robert en Bram vds) altijd in m'n versnellingsbak kruipen om vervolgens minimaal uit te wijken en deur aan deur er voorbij te gaan. Dat vraagt om problemen en al helemaal als je dat tijdens het aan-remmen doet.
Buiten een momentje met Peter vd Kolk kan ik me zo even ook geen vreemde momenten herinneren...... Maar ja m'n leeftijd begint op te spelen, dus zou iets vergeten kunnen zijn..... :lol:
Marcel Groen
20 april 2009, 20:07
Zo snel mogelijk door die pit ingang gerost, vol in de ankers, cruise control aan/uit/shit/aan, motor uit, stop, enter, 68L brandstof, vier nieuwe bandjes/motor aan, gas, pfiew geen s/g. Dat was mijn schijnbaar über snelle pitstop. ;)
Eric Linssen
20 april 2009, 20:46
Zo snel mogelijk door die pit ingang gerost, vol in de ankers, cruise control aan/uit/shit/aan, motor uit, stop, enter, 68L brandstof, vier nieuwe bandjes/motor aan, gas, pfiew geen s/g. Dat was mijn schijnbaar über snelle pitstop. ;)
ja das precies zoals ik m gepland had geloof ik, maar liep net iets anders :innocent:
maar strakke race gereden in ieder geval marcel!!
en dat filmke van Ruben is wel vet :thumbup: Dat was idd een ideale oplossing. Hadden bij Danny nog een zwaailicht op de auto moeten zetten en het plaatje was compleet :surrender:
Robert Saalmink
20 april 2009, 21:08
Kim and I, poging 1 (het beste even aanklikken en in HQ bekijken denk ik):
YouTube - Robert Kim poging 1
Kim and I, poging 2:
YouTube - Robert_Kim_poging_1,5
*phew!*
Kim and I, poging 3:
YouTube - Robert Kim poging 2
Kim and I, poging 4:
YouTube - Robert Kim poging 3
Het begint te lukken met dat Fraps. Heb nu geluid! :)
Niels Tieman
20 april 2009, 21:13
Leuk gevecht om te zien!! :D
Ik blijf happy met de livery trouwens.. :D
Robert Saalmink
20 april 2009, 21:51
Nog het gebeuren met Bram:
Hier kwam ik er voor het eerst achter dat Bram daar niet mega hard kon remmen. Tussen Bram en mij zat op het uiterste rempunt maar 10 cm denk ik!
YouTube - Robert Bram even schrikken
Toen poging 1, ging best soepel tot ik te vroeg instuur in de linker en GTR2 me een kleun geeft...! Wel meesterlijk verdedigd door Bram:
YouTube - Robert Bram poging 1
Daarna het moment wat al eerder besproken werd:
YouTube - Robert Bram poging 2
Hier moet ik bij nader inzien de hand in eigen boezem steken toch :( Ik liet wel ruimte voor Bram, immers ik schoot niet door en kwam ook de bocht niet wijd uit. Missie geslaagd dacht ik, maar ik hield er te weinig rekening mee dat Bram nog naast Michel zat (ik dacht dat we er ruim voorbij waren, zoals in poging 1 hierboven). Bram kon dus eigenlijk geen kant op en het was netjes van me geweest als ik hem even terug voorbij had gelaten. Sorry Bram! :(
Kim Van Der Stichelen
20 april 2009, 21:55
Mooie filmpjes Robert :cool:
Bij poging 2 sloeg m'n hart ook wel een paar slagen over bij het insturen ;)
Robert Saalmink
20 april 2009, 22:14
Een typisch samengeknepen billen moment :)
Danny Kappen
20 april 2009, 22:15
Het is zeker spannend!
Het verschil zit hem vooral in de snelste ronden en de poles, ik heb 1 DNF en in de andere race waar jij er niet bij was ben ik 6e geworden, dus dat doet hem niet echt. Probleem is alleen wel dat als we weer zo'n geintje krijgen op Spa (jij overwinning, ik snelste ronde+pole), dat jij dan kampioen bent ;)
Bram Van Der Stichelen
20 april 2009, 22:17
Hier moet ik bij nader inzien de hand in eigen boezem steken toch :( Ik liet wel ruimte voor Bram, immers ik schoot niet door en kwam ook de bocht niet wijd uit. Missie geslaagd dacht ik, maar ik hield er te weinig rekening mee dat Bram nog naast Michel zat (ik dacht dat we er ruim voorbij waren, zoals in poging 1 hierboven). Bram kon dus eigenlijk geen kant op en het was netjes van me geweest als ik hem even terug voorbij had gelaten. Sorry Bram! :(
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik eigenlijk zat te wachten op het moment dat je me eventueel zou voorlaten :p Maar het was natuurlijk wel mooi om te zien zo'n 3 wijd situatie. Alhoewel ik denk dat de Cup400 rijders in kwestie nogal met een bang hartje zaten :D
Peter
21 april 2009, 02:32
Nog het gebeuren met Bram:
Hier kwam ik er voor het eerst achter dat Bram daar niet mega hard kon remmen. Tussen Bram en mij zat op het uiterste rempunt maar 10 cm denk ik!
YouTube - Robert Bram even schrikken (http://www.youtube.com/watch?v=dPdAOn1c4Mg)
Ik kan me dit moment heeeel goed herinneren :p
Ik zat echt te wachtne op bram, volgens mij riep ik zelfs nog iets van 'Kom dan, kom dan!!' maar het duurde wel erg lang. Toen moest ik wel insturen....
En dan te bedenken dat ik met de Ferrari al erg vroeg moest remmen voor die bocht (en de rest) Ruben die achter me zat remde steeds al bijna mn achterkant in... Geeft toch ana dat Bram iets niet goed voor elkaar had op dat punt..
Mossel
21 april 2009, 09:02
Mooie filmpjes Robert :cool:
Bij poging 2 sloeg m'n hart ook wel een paar slagen over bij het insturen ;)
je hebt wel ballen iig
Eric Linssen
21 april 2009, 12:26
je hebt wel ballen iig
virtuele ballen dan hahaha
Robert Saalmink
5 mei 2009, 20:19
Protesten:
Geen.
Geconstateerd:
230: Chris Zijlstra remt te laat in turn 1 en gaat samen met Mark B het grind in. Dat ligt echter niet alleen aan Chris, want Mark remt zelf ook te laat. Krijgt daarna wel een tikje mee van Chris. We vinden zelf dat dit niet onder de noemer 'veroorzaken startcrash' valt, maar had het wel kunnen zijn. Wees hier voortaan behoedzamer op mannen!
240: Meteen daarna komt Chris bij het uitkomen van de bocht Dick tegen, die ons insziens onverwachts van zijn gas gaat. Chris rekent daar niet op en tikt hem rond. Nader onderzoek leert dat Chris hier weinig aan kon doen, je rekent er niet op en zelf als een dolle op de rem trappen resulteert alleen maar in de rest van het veld achter in je eigen Porsche. Geen straffen in dit geval.
1043: Fabian tikt Rene rondt. Niet echt netjes, hoewel er geen sprake is van te laat remmen of een overmoedige actie, het lijkt meer een uitwijk. Rene is hier de dupe van, maar verder kunnen we er niets mee.
1415: John Vissers komt na een spin terug de baan op. Vrij enthousiast naar mijn mening, waarbij hij Mark B raakt, welke spint. Aan de ene kant had Mark John al vanaf de eerste linker kunnen zien aankomen, aan de andere kant moet John natuurlijk goed uitkijken. Wat ons betreft snijdt het mes hier aan twee kanten, Mark die de bocht ondanks een in het grind rijdende John toch scherp aansnijdt, maar waarbij het uiteindelijk natuurlijk wel aan John is om met enige voorzichtigheid terug de baan op te komen. Waarschuwing voor John.
Maik Peters
15 mei 2009, 19:34
Sorry Robert, ik kan het echt niet laten.
Ik weet dat je het heel druk hebt of druk doet :D, maar ik vind het persoonlijk errug jammer dat het verslag van Osschersleben nog niet online staat.
Ik lees ze erg graag en vind het ook heel top dat jullie het doen. Maar had hem op zijn minst nog voor de race van Spa af ;)
Zie dit niet als enorme klacht ofzo, maar meer als een teleurgestelde lezer. Ik weet niet hoe andere erover nadenken, maar ik spreek het iig uit...
Keep up the good work en we lezen je verslagen snel :)
Maik
Niels Tieman
15 mei 2009, 19:51
En toch ga ik hier een keer op reageren. Ik snap dat mensen heel erg graag de verslagen online willen hebben, maar dat gevoel is compleet wederzijds. De opmerking om hem zeker nog voor Spa af te hebben vind ik dan ook misplaats. Robert maakt al jaren verslagen die een genot zijn om te lezen, naast alle interne dingen die gedaan moeten worden. Als Robert tijd had gehad om het online te plaasen, had hij dat zeker gedaan.
Soms gaan dingen niet zoals gepland en is het een kwestie van geduld namens onder deelnemers.
Kortom; heb in de toekomst meer geduld.
Jeroen Ursem
15 mei 2009, 21:43
Helemaal mee eens Niels, het is en blijft iets wat compleet (en al erg lang) in de vrije, onbetaalde tijd van de heren komt!
Maar ehm Niels... waar het hart vol van is... :laugh:
Robert maakt al jaren verslagen die een genot zijn om te racen
Stefan Kollee
15 mei 2009, 21:48
Zeg het op z'n japans en je hebt het goede woord :P!
Ruben Laenens
15 mei 2009, 23:22
Als je het op zn Hollands uitspreekt wel ja, maar dat zijn de meeste dan ook hier:P
Kim Van Der Stichelen
16 mei 2009, 00:16
Niet klagen op Robert, het is mijn fout. Ik heb Robert screens beloofd, en daar is een weekje vertraging in geslopen. Ik zal ze dit weekend naar Robert doorsturen.
Niels Tieman
16 mei 2009, 03:14
Er staat echt lezen meneer Ursem... :innocent:
Robert Saalmink
19 mei 2009, 20:56
Het raceverslag staat online!
Joost van den Heuvel
19 mei 2009, 21:08
Mooi verslag! :)
Kim Van Der Stichelen
19 mei 2009, 23:02
Robert de foto http://www.digitalracing.nl/images/stories/zac5/oschers10_t.jpg verwijst naar de thumbnail ;)
Fabian de Jong
19 mei 2009, 23:18
Robert de foto http://www.digitalracing.nl/images/stories/zac5/oschers10_t.jpg verwijst naar de thumbnail ;)
Robert FAIL!!!
:P
Maik Peters
21 mei 2009, 12:09
Mooi verslag! :)
Daar ben ik het helemaal mee eens, ziet er weer verzorgt uit :thumbup:
Eric Linssen
24 mei 2009, 02:27
wederom een schitterend verslag en mooie foto's heren..
altijd leuk te lezen....
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.