PDA

View Full Version : [ZAC6] | Race07/EVO & GTR2

Pagina's : [1] 2

Bram Kocken
7 april 2009, 12:26
Edit Niels Tieman: Door het verschuiven van een aantal posts is dit de startpost geworden.
Aangezien er een discussie is losgebroken over het gebruik van Race07 & GTR2 en we de andere topics ontopic willen houden, zetten we hier de discussie voort.

Kortom; alle meningen, voor- en nadelen van GTR2 & Race07/EVO kunnen hier besproken worden.

@Bram Kocken commentaar:
Welja joh, als jullie als enige een GTR2-league aanbieden, krijg ongetwijfeld veel animo ;)

Niels Tieman
7 april 2009, 13:21
@Bram; ik was het net aan het verbeteren idd. :)

In EVO kun je maximaal 2uurs races doen. En dat zou Spa aangepast moeten worden. Dat, en naast het ontbreken van die 'nachtrace', vind ik er vrij weinig nadelen aan zitten.

Er zijn (veel) meer voordelen te noemen dan nadelen.

-De wagenkeuze is veel meer divers.
-Alle klasses zijn (veel) beter recht getrokken.
-Het collision model is 90x beter.
-Er zijn addon-cars (MC12, 997, 430, R-GT etc) te krijgen met dezelfde physics en banden die gebruikt worden in Race07, dus ze vallen niet negatief op.
-Je hebt geen pitstop-errors meer.
-Je hebt verstelbare pit-strategieen/presets
etc .. etc...

Mathijs
7 april 2009, 13:27

In EVO kun je maximaal 2uurs races doen. En dat zou Spa aangepast moeten worden. Dat, en naast het ontbreken van die 'nachtrace', vind ik er vrij weinig nadelen aan zitten.

-De wagenkeuze is veel meer divers.
-Alle klasses zijn (veel) beter recht getrokken.
-Het collision model is 90x beter.
-Er zijn addon-cars (MC12, 997, 430, R-GT etc) te krijgen met dezelfde physics en banden die gebruikt worden in Race07, dus ze vallen niet negatief op.
-Je hebt geen pitstop-errors meer.
-Je hebt verstelbare pit-strategieen/presets
etc .. etc...
Mwa, ik vind de voordelen niet bepaald opgaan.
Wagenkeus divers: Denk dat we hier niet te klagen hebben kwa verschillende wagens op de grip, deze ZAC.
Klasses beter recht getrokken: Als je kijkt dat er in de cup600 al 4 verschillende wagens hebben gewonnen en in de cup400 3 verschillende, denk ik dat het kwa diversiteit en gelijkwaardigheid wel goed zit. Ook wordt er voor het seizoen altijd goed gewerkt om alles recht te trekken.
Collission model is beter: you got a point
pitstop-errors: Klopt, maar heb zelf nog nooit hier problemen mee gehad.
pitstoppresets: Tja, leuke optie, maar zie dat niet direct als een bijzonder pluspunt van race07.

Pluspunt GTR:
De wagens rijden stukken fijner, natuurlijker (nogal persoonlijk...)

Peter
7 april 2009, 13:28
Alle GTR2 auto's zijn beschikbaar voor GTR Evo.

Alleen met physics van GTR2 voor zover ik weet? moet heel eerlijk zeggen dat ik die nog niet geprobeerd heb maar van wat ik gehoord en gelezen heb maakte dat nogal wat verschil met de EVO wagens...
ik zal eens even gaan zoeken en wat rijden :thumbup:
damn daar gaat mooi wel mijn idee voor de nieuwe Cup400 wagens :whistling:

Overigens zou het mooi zijn om deze discussie te voeren in een ZAC6 thread, maar misschien is het daar nog wat vroeg voor?

Niels Tieman
7 april 2009, 13:33
Het pluspunt wat je aandraagt is een persoonlijk iets.

Ik zeg niet dat we te klagen hebben over de wagenkeuze binnen GTR2, maar de wagenkeuze is door de standaard-bolides en de addon-wagens een stuk groter geworden. Daarbij komen vele mensen uit bij dezelfde wagens omdat ze, simpelweg, net wat beter zijn dat de rest en daar zul je, waarschijnlijk, bij EVO wat minder last van hebben.

Pitstop-errors is iets wat al sinds het begin van GTR2 bestaat. Er zijn mensen die er wel degelijk last van hebben, of hebben gehad en dat is gewoon ververvelend. Het is een pluspunt, hoe je het ook went of keert.

Pitstoppresets is iets waar de 'nodige' gebruiker om gevraagd heeft bij de release van GTR2. Nu is het aanwezig.

Daarbij zijn er ook voordelen zoals het gevoel wat je via je wagen terug krijgt. Bij EVO heb je veel meer voor of nadelen van het veranderen van je setup omdat je betere feedback terug krijgt van je auto / force feedback.

Het zijn misschien kleine stappen, maar incl Race On, heb je ook weer intressante banen bij en als er een intressante addon uit zou komen van SimBin, waar we als DigitalRacing.nl, iets mee kunnen kun je daar altijd op inspringen.

Ook gezegd hebbende dat GTR2 zeker geen slechte sim/game is! De DRES kan daar nog wel even mee vooruit in mijn ogen maar als je de keuze hebt om net even een tandje positiever/meer te krijgen voor de ZAC, moet je dat zeker niet nalaten denkik.

@Peter; is er een addon te downloaden met 'normale' physics en niet met GTR2 physics.

Bramzel
7 april 2009, 13:35
Alleen met physics van GTR2 voor zover ik weet? moet heel eerlijk zeggen dat ik die nog niet geprobeerd heb maar van wat ik gehoord en gelezen heb maakte dat nogal wat verschil met de EVO wagens...
ik zal eens even gaan zoeken en wat rijden :thumbup:
damn daar gaat mooi wel mijn idee voor de nieuwe Cup400 wagens :whistling:

Overigens zou het mooi zijn om deze discussie te voeren in een ZAC6 thread, maar misschien is het daar nog wat vroeg voor?

Die mod met die standaard GTR2 wagens moet je niet hebben, een portugese community heeft de missende GTR2 wagens geconvert en geupdate naar GTR Evo standaarden:
http://www.virtualr.net/ptsims-gt-addon-cars-20-released/

Daarnaast zijn ook de Porsche en Ferrari beschikbaar:
http://www.virtualr.net/gtr-evolution-porsche-ferrari-released/

Ik heb ze zelf nog niet getest, maar hoor wel voornamelijk goede geluiden er over :) Lijkt me de moeite waard dus.

Peter
7 april 2009, 13:37

Ik zou het toch ontzettend jammer vinden als we geen 2,4 uur van Spa zouden hebben. Nou ok, dat zou dan een 2 uurs race kunnen worden..

-De wagenkeuze is veel meer divers. Niet veel meer dan in GTR2, ik zal straks eens een lijstje maken hoe de klasses eruit zouden komen te zien, want heb niet heel erg goed een idee....
-Alle klasses zijn (veel) beter recht getrokken. Cup600 is op dit moment zeer gelijkwaardig aan elkaar, Cup400 kan dat ook zeker te weten zo zijn in GTR2, met nieuwe wagens
-Het collision model is 90x beter. Agree
-Er zijn addon-cars (MC12, 997, 430, R-GT etc) te krijgen met dezelfde physics en banden die gebruikt worden in Race07, dus ze vallen niet negatief op. zoals gezegd, moet ik nog bekijken
-Je hebt geen pitstop-errors meer.Bij simracing zijn er nu wat testraces geweest en 2 gewone races, en er zijn al verschillende mensen die, ondanks dat ze hun presets helemaal goed hadden ingesteld toch niet bijgetankt werden en zodoende opnieuw binnen moesten komen of uitvielen.. daar zit dus waarschijnlijk nog wel een bug
-Je hebt verstelbare pit-strategieen/presets Is dat iets wat we missen in GTR2?
etc .. etc...

Tevens gaan we met EVO weer een stapje terug in het aantal beschikbare plekken. Nu is de opkomst de laatste races nogal laag maar bij een nieuw ZAc seizoen zouden weer meer mensen teleurgesteld moeten worden. Daar is wel een mooie oplossing voor natuurlijk, en dan bedoel ik niet de 30 man tool (die heeft zn eigen problemen) ;)

Let wel, eigenlijk ben ik er nog niet helemaal uit welke de meest geschikte sim is, dus mijn mening kan nog bijgesteld moeten worden.. Maar als hier al 2 leden van de organisatie vol lof zijn over EVO zal ik ook wel moeten denk ik ;)

Mathijs
7 april 2009, 13:38
Misschien heb je ook wel gelijk Niels. Had het er gewoon even moeilijk mee om van GTR2 af te stappen. Ben die game echt enorm gaan waarderen na GTR1.
Zal binnekort eens alle updates voor EVO installeren en los gaan :-).

Fabian de Jong
7 april 2009, 13:38
Misschien een idee om er een appart topic voor te starten, zodat we alles bij elkaar kunnen houden aangezien we nu enigszins offtopic gaan.

Niels Tieman
7 april 2009, 13:43
Misschien heb je ook wel gelijk Niels. Had het er gewoon even moeilijk mee om van GTR2 af te stappen. Ben die game echt enorm gaan waarderen na GTR1.
Zal binnekort eens alle updates voor EVO installeren en los gaan :-).

Ik snap dat mensen hun twijfels hebben over EVO, maar er zijn ook mensen die hun twijfels hebben over GTR2 voor ZAC6. Ieder zijn ding en ik denk dat we goed moeten bekijken wat het gaat doen in de nabije toekomst en wat de testen teweeg brengen.

maargoed; zoals Fabian al aangeeft; misschien dat we dit maar in een ander topic moeten voortzetten als daar behoefte aan is. :)

Bram Kocken
7 april 2009, 13:45
Dat lijkt me geen slecht plan :) Monza verdient ook z'n eigen discussie ;)

Peter
7 april 2009, 14:06
maargoed; zoals Fabian al aangeeft; misschien dat we dit maar in een ander topic moeten voortzetten als daar behoefte aan is. :)

Goed plan! Doe jij het?

Mathijs
7 april 2009, 14:16
Misschien een idee als een mod even die posts van de monza discussie hier plaatst?!

Niels Tieman
7 april 2009, 14:16
Als je even geduld hebt ;)

Fabian de Jong
7 april 2009, 14:18
Als je even geduld hebt ;)

Hup hup hup!

Bram Kocken
7 april 2009, 14:20
Zeker weer studenten die niks te doen hebben ;)

Quizmaster
7 april 2009, 14:21
Altijd leuk een beetje bomen over de nieuwe ZAC (voor mij nog altijd de leukste DR competitie). Ik zie een overstap naar EVO ook wel zitten, het enige serieuze nadeel vind ik dat je minder deelnemers kan laten meedoen en in mindere mate de maximale racelengte van 2 uur.

Kun je overigens de tijden die we in GTR2 rijden, vergelijken met wat we in EVO kunnen verwachten?

Fabian de Jong
7 april 2009, 14:23
Zeker weer studenten die niks te doen hebben ;)
Klopt! :thumbup::lol::surrender:

Mathijs
7 april 2009, 14:28
Als je even geduld hebt ;)Natuurlijk! Was gewoon een idee, niet dat je het per direct moest doen.
En ik ben super druk als student man! Heb donderdag nog een tentamen dus ben als een malle aan het studeren, dat zie je toch! Gas Turbines!

Niels Tieman
7 april 2009, 14:29
Zo. ;). Ik geloof dat er door een 'human-error' een paar gesneuvelt zijn.. *kuch* :innocent:

Maargoed, de basis staat. ;)

Mossel
7 april 2009, 14:34
Bij simracing hebben ze nu ook een league met EVO. Ik had iets gelezen daar over pit problemen wat dan weer een soort van bug zou zijn.

Maar goed kunnen ze daar mooi het wiel uitvinden voor ons :)

Ik ben iig een voorstander van EVO!.. zijn we eindelijk verlost van lichte kusjes die ontaarden in totall loss auto's.

Geluid is ook veel beter in mijn ogen... eigenlijk is alles beter qua rijden je moet er alleen weer enorm aan wennen

Fabian de Jong
7 april 2009, 14:36
Zo. ;). Ik geloof dat er door een 'human-error' een paar gesneuvelt zijn.. *kuch* :innocent:

Maargoed, de basis staat. ;)
FAIL!

Bram Kocken
7 april 2009, 14:37
Altijd leuk een beetje bomen over de nieuwe ZAC (voor mij nog altijd de leukste DR competitie). Ik zie een overstap naar EVO ook wel zitten, het enige serieuze nadeel vind ik dat je minder deelnemers kan laten meedoen en in mindere mate de maximale racelengte van 2 uur.

Kun je overigens de tijden die we in GTR2 rijden, vergelijken met wat we in EVO kunnen verwachten?

Over hoeveel minder deelnemers hebben we het dan?

Van ZAC5 met 35 deelnemers (incl 7 reserve, dus 28 op de baan) naar?

Niels Tieman
7 april 2009, 14:44
25 op de baan. Er is een tool om het naar 30 te gooien maar dat zou uitvoerig getest moeten worden.:)

Peter
7 april 2009, 14:45
25 op de baan.... er is wel een tool die het naar 30 brengt maar die brengt ook weer een vervelende bug met zich mee zoals het er nu naar uitziet, namelijk dat voor sommige deelnemers wagens onzichtbaar worden...

Fabian de Jong
7 april 2009, 14:46
25 op de baan.... er is wel een tool die het naar 30 brengt maar die brengt ook weer een vervelende bug met zich mee zoals het er nu naar uitziet, namelijk dat voor sommige deelnemers wagens onzichtbaar worden...
Lol we hebben een papagaai :p

Maar komt dat onzichtbaar woorden niet door de datarate instelling van maar ISDN?
Gebeurd het ook als je ADSL/CABLE instelt als datarate.

Bram Kocken
7 april 2009, 14:47
Dat scheelt dus 3 rijders?

Misschien heel erg oppervlakkig gedacht maar: Big fuss, little problem?

Als je de 7 reserve rijders aanhoudt, dan sluit je voor ZAC6 de inschrijvingslijst op 32 mensen. Tuurlijk is minder niet beter, maar het is geen drastische halvering van het (huidige) rijdersveld.

Mathijs
7 april 2009, 15:00
Tja of 11 procent minder deelnemers. Zou met deze samenstelling van de ZAC5 niet veel uitmaken, maar als er veel mensen bijkomen krijg je een reservelijst ala DRTCC...

Marcel Groen
7 april 2009, 15:07
NL.GTR.9 (S.NL) rijden we met GTR Evolution, een GT Pro kampioenschap en een GT Sport kampioenschap los van elkaar. In plaats van 25 rijden we met 30 man op de server, dat lijkt redelijk goed te gaan. Er zijn wel problemen zoals onzichtbare wagens en bij een pitstop niet bijtanken. Het seizoen is nog te pril (Pro en Sport beiden 1 race) om met zekerheid te kunnen zeggen dat die fouten bij GTR Evolution liggen. Een pitstop kun je zelf verkeerd instellen, naderhand beweren van niet, en in tegenstelling tot in GTR Evolution zelf kun je in de .plr file het aantal zichtbare auto's verhogen naar 30 man. Mogelijk ligt daar de oplossing tegen onzichtbare deelnemers, wat slechts heel zelden voorkomt.

Of GTR Evolution beter is dan GTR2... GTR2 is zeker niet slecht, GTR Evo is alleen net even wat verder verfijnd. Grootste nadelen, geen uitloopronde en geen pitcrew. Doet toch afbreuk aan de beleving. Physics schijnen beter te zijn, ik kan er alleen nog niet zo goed mee overweg... ;)

Bram Kocken
7 april 2009, 15:20
Tja of 11 procent minder deelnemers. Zou met deze samenstelling van de ZAC5 niet veel uitmaken, maar als er veel mensen bijkomen krijg je een reservelijst ala DRTCC...

Pff statistieken als argument, daar kan ik niks mee :P... het is maar net hoe je ze uitlegt :P
In plaats van 25 rijden we met 30 man op de server, dat lijkt redelijk goed te gaan. [...] en in tegenstelling tot in GTR Evolution zelf kun je in de .plr file het aantal zichtbare auto's verhogen naar 30 man. Mogelijk ligt daar de oplossing tegen onzichtbare deelnemers, wat slechts heel zelden voorkomt.
Met die tool?
En wat bedoel je dan met die *.plr file? :)

Niels Tieman
7 april 2009, 15:21
PLR file is een file waar 'settings' zijn opgeslagen. Maximale visuele aantal auto's bijvoorbeeld. :)

En er is een tool waarbij je je plaatsen kunt verhogen van 25 naar 30, die zal alleen goed getest moeten worden. :)

Bram Kocken
7 april 2009, 15:24
Ja, dat zei je, 'die tool' bedoelde ik :)

En die handmatige aanpassingen in de *.plr file... is dat wel zo'n goed idee? Mensen krijgen hier soms de carset al niet geinstalleerd :P

Marcel Groen
7 april 2009, 15:26
Met die tool?
En wat bedoel je dan met die *.plr file? :)
Ja, met die tool. De .plr file is een tekstbestand met daarin al je persoonlijke instellingen. In game kun je het maximum visual cars op maximaal 25 zetten, handmatig kun je dit in dat tekstbestand op 30 zetten.
En die handmatige aanpassingen in de *.plr file... is dat wel zo'n goed idee? Mensen krijgen hier soms de carset al niet geinstalleerd :P
Documenten > SimBin > RACE 07 > UserData > 'naam' > 'naam'.plr bestand openen in kladblok > [ Graphic Options ] > Max Visible Vehicles="25" veranderen in "30" > Opslaan

Capice? ;)

Bram Kocken
7 april 2009, 15:30
Dat klinkt wel goed dan!

En qua tracks lukt dat ook? Er zijn 30 plekken op iedere grid beschikbaar? (pitboxen weet ik, in de pitlane is er geen collison)

Robert Saalmink
7 april 2009, 15:41
Oe, komt er een ZAC6?

Gaaf! :D Doe ik ook weer mee denk ik....

Marcel Groen
7 april 2009, 15:41
Dat klinkt wel goed dan!

En qua tracks lukt dat ook? Er zijn 30 plekken op iedere grid beschikbaar? (pitboxen weet ik, in de pitlane is er geen collison)
Het blijft natuurlijk altijd een risico, voorlopig behalve wat onzichtbare tegenstanders geen problemen... ;)

Niels Tieman
7 april 2009, 15:45
Oe, komt er een ZAC6?

Wie zegt dat?! :P Het was meer om de discussie te splitsen vanuit de Monza-thread... :innocent::p:lol::surrender:

Fabian de Jong
7 april 2009, 15:48
Oe, komt er een ZAC6?

Tuurlijk komt die er!

/me RUNS!!!

Joost van den Heuvel
7 april 2009, 15:50
Tuurlijk komt die er!

/me RUNS!!!

IRC! :D

Hulde voor de organisatie van ZAC5 btw. :thumbup:

Fabian de Jong
7 april 2009, 15:52
IRC! :D

Hulde voor de organisatie van ZAC5 btw. :thumbup:
IRC FTW!!
Zonder kan ik niet :P, gebruik ik meer dan MSN :)

En zeker :thumbup: voor de organisatie.

Joost van den Heuvel
7 april 2009, 15:58
IRC FTW!!
Zonder kan ik niet :P, gebruik ik meer dan MSN :)

En zeker :thumbup: voor de organisatie.

Ik MSN zelfs over IRC! (bitlbee)

</offtopic>

Niels Tieman
7 april 2009, 16:03
Heren, niet slow-chatten, daar kun je IRC voor gebruiken. Terug Ontopic!!

Joost van den Heuvel
8 april 2009, 22:53
Die mod met die standaard GTR2 wagens moet je niet hebben, een portugese community heeft de missende GTR2 wagens geconvert en geupdate naar GTR Evo standaarden:
http://www.virtualr.net/ptsims-gt-addon-cars-20-released/

Daarnaast zijn ook de Porsche en Ferrari beschikbaar:
http://www.virtualr.net/gtr-evolution-porsche-ferrari-released/

Ik heb ze zelf nog niet getest, maar hoor wel voornamelijk goede geluiden er over :) Lijkt me de moeite waard dus.

Wow... gisteravond GTR Evolution gekocht en de GTR2 conversies geprobeerd. De conversie met enkel de Maserati MC12, Ferrari 550 en Lamborghini Murcielago is inderdaad van veel betere kwaliteit. Zo heeft die generieke mod bijvoorbeeld een prul ruitenwissertje op de Maserati, wat totaal niet realistisch is, terwijl de PTSims mod een realistische ruitenwisser en rearview cam schermpje heeft e.d. En ze hebben dus ook de banden en physics aangepast op GTR Evo, maar dat heb ik niet echt 1-op-1 vergeleken.

Hekking
9 april 2009, 21:23
Zojuist heb ik is even de F430 uit de mod die bram hier poste uitgeprobeerd maar die beviel me erg goed. Voelt erg familiair met de 430 uit GTR2 maar inderdaad krijg je stukken meer feedback van de auto in EVO. Over het algemeen lag de rem balans wat verder naar achteren en voor m'n gevoel leek het alsof je met wat meer caster rijdt. De topsnelheid kwam precies overeen op monza maar de ronde tijden lagen rond de 1.50 en dat was nou niet omdat ik bepaald traag rond reedt :blushing:

Van mij mag het door gaan, ZAC6 met GTR EVO:thumbup:

Quizmaster
10 april 2009, 10:33
Ik heb zelf die mod nog niet geprobeerd, maar hoe staan die auto's ten opzichte van de originele auto's in EVO? Als we met EVO doorgaan, zou het mijns insziens zonde zijn als we alleen maar F430's en 997's zien omdat die wellicht veel sneller zijn.

Persoonlijk zou ik het erg gaaf vinden om bv in de CUP400 wat meer moslers, spykers of marcossen tegen te komen.

Niels Tieman
10 april 2009, 11:10
De mod die Bram heeft gegeven hebben ze gelijk getrokken met de standaard EVO auto's. Je krijgt dus meer keuze. :)

Gerben
10 april 2009, 13:16
Oe, komt er een ZAC6?

Ik hoop er dan ook weer bij te zijn ;)

Ik ben voor GTREvo !! Heb het al een poosje en rijdt erg lekker en in mijn ogen realistischer dan GTR2

Bram Van Der Stichelen
10 april 2009, 13:35
Ik hoop er dan ook weer bij te zijn ;)

Ik ben voor GTREvo !! Heb het al een poosje en rijdt erg lekker en in mijn ogen realistischer dan GTR2

Vind ik ook. Vind Evo ook veel leuker rijden dan gtr². Ik ben alvast voor als het kan!

Stefan van Renselaar
10 april 2009, 13:38
Dat klinkt wel goed dan!

Nu heb ik nooit een ZAC race gereden, maar je zou om zeker te zijn ook gewoon met 2 servers kunnen werken. Nu zijn er 35 inschrijvingen voor de ZAC5 en als er dan 2 servers worden gebruikt (1 voor de Cup400 en 1 voor de Cup600), dan kun je met 25 man per server rijden, dan heb je in totaal plek voor 50 man en dan rijd je met 25 man met gelijke auto's en dan heb je niet meer met de sneller auto's die de langzamer lappen voor problemen kunnen zorgen. Maar ik heb dus nooit een ZAC race gereden, dus het kan zijn dat het juist charme geeft aan de klasse dat je met auto's met verschillende snelheid op een baan rijd. :) Dat zou ook de reserve lijst laten verdwijnen en dus kan iedereen sowieso iedere race rijden als hij tijd heeft, wat wel een aantal inschrijvingen extra zou opleveren en ik zou bijvoorbeeld ook het serieuzer in overweging nemen om mee te doen met het ZAC kampioenschap, aangezien ik dan geen plek in het kampioenschap in zou kunnen pikken waar ook een betere coureur zou kunnen rijden.

Maar kijk maar wat jullie ermee doen :)

Bram Van Der Stichelen
10 april 2009, 13:44
Ik vind een gemengd veld van Cup600 en cup400 wagens net de charme van de ZAC. Geeft het geheel nog een realistischere touch.

Bram Kocken
10 april 2009, 13:47
Volgens mij is dat idd een unieke eigenschap van de ZAC, die niet veel andere GT-competities hebben.
Daar moet je dus imo vanaf blijven. (Ik durf mn hand er ook wel voor in het vuur te steken dat de organisatie dáár niet aan zal sleutelen)

Mark B
10 april 2009, 14:21
Nu heb ik nooit een ZAC race gereden, maar je zou om zeker te zijn ook gewoon met 2 servers kunnen werken. Nu zijn er 35 inschrijvingen voor de ZAC5 en als er dan 2 servers worden gebruikt (1 voor de Cup400 en 1 voor de Cup600), dan kun je met 25 man per server rijden, dan heb je in totaal plek voor 50 man en dan rijd je met 25 man met gelijke auto's en dan heb je niet meer met de sneller auto's die de langzamer lappen voor problemen kunnen zorgen. Maar ik heb dus nooit een ZAC race gereden, dus het kan zijn dat het juist charme geeft aan de klasse dat je met auto's met verschillende snelheid op een baan rijd. :) Dat zou ook de reserve lijst laten verdwijnen en dus kan iedereen sowieso iedere race rijden als hij tijd heeft, wat wel een aantal inschrijvingen extra zou opleveren en ik zou bijvoorbeeld ook het serieuzer in overweging nemen om mee te doen met het ZAC kampioenschap, aangezien ik dan geen plek in het kampioenschap in zou kunnen pikken waar ook een betere coureur zou kunnen rijden.

Maar kijk maar wat jullie ermee doen :)

Volgens mij is het gebasseerd op het FIA GT kampioenschap Stefan. Daar rijden ze ook door elkaar zover ik me herinner :) Dus het wordt erg realistisch nagebootst...

Jeroen Ursem
10 april 2009, 14:38
Bij een deelnemer veld van 25 is het wel zaak dat in ieder geval élke race minimaal 12 van elke klasse aanwezig zijn, anders word het wel heel makkelijk punten te scoren.

Ik heb wel vertrouwen dat de organisatie goeie keuzes zal maken, maar mocht het helpen bij hun beslissing stem ik voor GTR Evo. Puur omdat GTR2 een beetje invalide oogt, meer problemen met verbindingen, rare crash engine (ten opzichte van Evo dan dus)

Mocht het deelnemerveld onveranderd worden kwa rijders is het misschien wel zaak te kijken hoe nieuwe rijders wel aan de ZAC mee kunnen doen, anders is het lastig erbij te komen.. Beloning via de prestaties in een andere league of klasse zou wel wat zijn, maar het leuke van de ZAC is ook dat er niet alleen maar aliens in rijden, dus dat zou het ook niet ten goede komen.

Joost van den Heuvel
10 april 2009, 15:11
Volgens mij is het gebasseerd op het FIA GT kampioenschap Stefan. Daar rijden ze ook door elkaar zover ik me herinner :) Dus het wordt erg realistisch nagebootst...

Vanaf volgend jaar dus niet meer als ik het goed begrijp (en ook 2x 1 uurs race ipv 1x 2 uurs)... maar dat terzijde. Ben het eens dat dat net het unieke is van de ZAC.

edit:
Oh ja, een deelnemersveld van 25 rijders is dan ook wel realistisch want er zijn geloof ik 25 wagens ingeschreven voor het FIA GT kampioenschap van dit jaar, en dat is inclusief wagens die niet elke race meedoen. Hoop dat het veld daar niet te ver uitgedund is.

Mark B
10 april 2009, 15:33
Vanaf volgend jaar dus niet meer als ik het goed begrijp (en ook 2x 1 uurs race ipv 1x 2 uurs)... maar dat terzijde. Ben het eens dat dat net het unieke is van de ZAC.

:blink::huh1: Heb ik wat gemist???

Niels Tieman
10 april 2009, 15:52
Blijkbaar wel ja ;). Zie andere delen van het forum. :D

Ralffoxx
10 april 2009, 16:39
Als de overstap naar Evo word gemaakt wil ik me ook wel mengen in de strijd :) GTR 2 voelt toch aardig anders aan.

Marc Vos
10 april 2009, 21:01
Ik reageer zelden in het ZAC topic maar ik lees nu al wel een klein jaar alle wedstrijdverslagen, en sindskort bekijk ik de livetiming. En de charme van de ZAC is juist de gemengde klasses. Ook vind ik het weerbericht erg realistisch. Deze twee dingen zijn gewoon uniek, als er met EVO wordt gereden overweeg ik serieus om het spel aan te schaffen en op de eventuele reservelijst te worden geplaatst. Ik snap ook wel dat mijn mening minder zwaar telt dan de mening van de vaste ZAC rijders maar ik wilde hier toch even mijn zegje doen. :)

Robert Saalmink
10 april 2009, 21:07
Die twee servers is al vaker besproken. Dan heb je 50 plekken, dan wil je ook liefst minimaal 55 tot 60 inschrijvingen hebben om niet elke race met slechts 20 man rond te rijden (ivm afmeldingen).

Mossel
10 april 2009, 21:15
Die twee servers is al vaker besproken. Dan heb je 50 plekken, dan wil je ook liefst minimaal 55 tot 60 inschrijvingen hebben om niet elke race met slechts 20 man rond te rijden (ivm afmeldingen).

ja en dat dat niet werkt is ondervonden bij SNL :) dat is het mooie van de ZAC (behalve dit seizoen) bijna geen afmeldingen tijdens de seizoenen.

Wel jammer dat er maar 25 man op de server kunnen.... in het gigabyte tijdperk moeten we toch met 64+ man op een server kunnen

Fabian de Jong
11 april 2009, 12:40
Wel jammer dat er maar 25 man op de server kunnen.... in het gigabyte tijdperk moeten we toch met 64+ man op een server kunnen
Ja klopt, maar vergeet niet dat ook GTR Evo nog op de oude engine draait ;)
Dus het is hopen dat Simbin snel met een game komt op de nieuwe engine en dat die dan hopelijk meer spelers online ondersteund.

Bramzel
11 april 2009, 13:03
Ja klopt, maar vergeet niet dat ook GTR Evo nog op de oude engine draait ;)
Dus het is hopen dat Simbin snel met een game komt op de nieuwe engine en dat die dan hopelijk meer spelers online ondersteund.

Vergeet niet dat GTR1 met een nog ouder engine al 65 auto's op Spa kon krijgen ;) Daar ligt het probleem dus niet. Het probleem ligt hem meer in de hoeveelheid pitboxen en startgrids op de diverse circuits; Spa en Monza hebben bijvoorbeeld pitlanes groot genoeg voor al die auto's, maar bij circuits als Donington en Anderstorp loop je dan al rap tegen problemen aan.

Jeroen Ursem
11 april 2009, 13:19
Is het alleen niet zo bij GTR Evo en Race 07, dat je in de pits niet tegen elkaar aan kunt rijden?

Ralffoxx
11 april 2009, 14:19
idd in GTR evo kan je rustig met 2 man in 1 box... alleen tijdens een pitstop weet ik niet of hier problemen bij komen..

Maik Peters
11 april 2009, 19:50
Er zijn al diverse mensen bezig met goede tools te ontwikkelen die ervoor zorgen dat er minimaal 30man in kunnen. Maar zoals Bram Knot al aangeeft is het aantal pitboxen meestal het probleem.

Mogelijk dat er in de toekomst voor ieder circuit meer pitboxen komen op 1 of andere manier. :) (zou wel leuk zijn).

Quizmaster
11 april 2009, 20:34
Mogelijk dat er in de toekomst voor ieder circuit meer pitboxen komen op 1 of andere manier. :) (zou wel leuk zijn).

Als je een pitbox per team zou kunnen aanwijzen, ben je er al...

Bramzel
11 april 2009, 20:43
Als je een pitbox per team zou kunnen aanwijzen, ben je er al...

En dat kan niet meer :( Dat kon nog in GTR1 maar daarna niet meer.

Joost van den Heuvel
12 april 2009, 17:12
Bizar eigenlijk dat ze functionaliteit eruit slopen. In RACE 07 heb je ook al geen werkende koplampen meer en kun je (dus) ook niet 's nachts racen. Wel weer werkende ruitenwissers natuurlijk.

Robert Saalmink
13 april 2009, 01:03
Lekker belangrijk die ruitenwissers, ik heb liever nachtraces :(

Niels Tieman
13 april 2009, 03:06
Nachtraces? Bij de ZAC heb je er maar 1. De mogelijkheid om in de practice/qualify etc te racen in de nacht hebben we nooit gebruikt.

Ik vind het persoonlijk een gemis binnen Race07, maar als ik moet kiezen dan liever EVO zonder Nacht-Spa dan GTR2 met Nacht-spa voor ZAC6.

Peter
13 april 2009, 10:59
Ik ben toch echt nu wel heel benieuwd wat men er van vindt dat Evo maar 1 banden compound heeft... haalt toch een heleboel tactisch voordeel/nadeel weg...
nu kun je nog eens een risico nemen door op softs te gaan of als we een flink warme race hebben moet je op hards etc...
In evo heb je gewoon maar 1 compound en daar moet je het maar mee doen.....

LUDO-B
13 april 2009, 11:03
Als we zo doorgaan worden de nadelen van EVO groter dan van GTR2.:closedeyes:

Peter
13 april 2009, 11:19
Ik denk dat het belangrijk is om alle voordelen goed af te wegen tegen de nadelen...

Ik heb inmiddels de addon-wagens gedownload en er wat mee gereden en ben daar wel goed over te spreken. Het rijdt allemaal heel lekker dus wat dat betreft is de engine een stuk beter dan GTR2, dat ben ik met de meesten hier eens. Of de wagens ook echt goed qua snelheid gelijk aan elkaar zijn kan ik nog niet zeggen, daar is nog veel meer testwerk voor nodig....
Qua inhoud heeft GTR2 dus al geen streepje meer voor, want alle wagens uit de ZAC5 zijn er ook in EVO, en dat geld ook voor de circuits...

Maar of Evo voor de ZAC ook de beste optie is daar twijfel ik nog steeds aan.
Ik vindt max 25 man, geen nacht en 2,4 uurs race, 1 bandencompound wel erg jammer mochten we dat bij een ZAC6 niet meer hebben.....
En hoe zit het met weatherfiles in EVO? kan daar gebruik van gemaakt worden?
Als we dan ook nog eens de ene pitstopbug inruilen voor een andere.......
Oftwel, er moet eerst nog meer getest worden wil ik 100% achter EVO staan...

Marcel Groen
13 april 2009, 11:41
Slechts 1 type bandencompound, bij standaard weercondities maakt dat niet uit. In de kwalificatie staan de meesten op softs, in de race op mediums. Wat ik zeggen wil, het gros staat in dat geval toch altijd al op hetzelfde type band.

Als we met weatherfiles gaan werken, geen idee of dat mogelijk is, dan is het nog wel de vraag hoe die ene band zich houdt bij 15 tot 45 graden. Banden die niet op temperatuur komen maakt niet zoveel uit, banden waarmee niet te rijden valt omdat ze onder je wagen vandaan branden, dat kan de bedoeling niet zijn natuurlijk. Ook al heeft iedereen het ermee te doen.

Tijdens de ZAC is er slechts één race, van de twaalf, waarbij gebruik word gemaakt van dag/nacht en 2,4 uur. Een evenement die net even wat anders is dan de rest, leuk, maar niet schokkend wanneer dat wegvalt. Ik zou er iig niet wakker van liggen.

Maximaal 25 man, of meer (30 man) met als gevolg problems. Wat niet zeker is, oftewel twijfelachtig, oftewel eerst verder uittesten alvorens te roepen.

;)

Peter
13 april 2009, 12:03
Maximaal 25 man, of meer (30 man) met als gevolg problems. Wat niet zeker is, oftewel twijfelachtig, oftewel eerst verder uittesten alvorens te roepen.
;)

ik ga dan eerst uit van 25 man totdat er met tevredenheid is getest of er met 30 man gereden kan worden. Zoals ik het nu zie ga ik dus uit van 25 man.
en ik zei niet voor niets natuurlijk dat er dus meer getest moet gaan worden ;)

Robert Saalmink
13 april 2009, 23:01
Wat betreft die banden, dat wordt gewoon testen bij 45 graden. In het ergste geval moet je 2 of 3x naar binnen om te wisselen, het neemt bij die races wel een strategisch element weg. Ik heb Kim een keer kunnen binnen hengelen op Imola door een stint op softs te gokken.

Nachtraces? Bij de ZAC heb je er maar 1. De mogelijkheid om in de practice/qualify etc te racen in de nacht hebben we nooit gebruikt.

Ik vind het persoonlijk een gemis binnen Race07, maar als ik moet kiezen dan liever EVO zonder Nacht-Spa dan GTR2 met Nacht-spa voor ZAC6.

Gaat me niet om de ZAC, maar ik reageerde op de post daarboven van Joost, dat ze dingen eruit slopen die we eerst wel hadden. Beetje off-topic, sowwy :(

Captain Slow
14 april 2009, 13:53
Ik zou volgend seizoen toch willen proberen de overstap te maken naar de ZAC. Het maakt mij niet echt uit met welke game er wordt gereden, zolang er maar een flinke diversiteit aan auto's is. Ik geloof dat hier sprake van is in beide spellen, dus ik blijf neutraal.

Al zal GTR Evo altijd wat meer aanspreken voor de meeste mensen omdat ze een nieuw spel gekocht hebben, en deze toch eens willen gaan gebruiken:p

Bramzel
14 april 2009, 15:05
Ook dat is een reden om over te stappen op GTR Evo; het feit dat GTR2 niet meer in de winkel te krijgen is. Je moet echt op zoek op eBay om nog een kopie te bemachtigen.

Captain Slow
14 april 2009, 17:20
Ook dat is een reden om over te stappen op GTR Evo; het feit dat GTR2 niet meer in de winkel te krijgen is. Je moet echt op zoek op eBay om nog een kopie te bemachtigen.

Jep, vaak met verzendkosten die 4 keer zo hoog zijn als het spel kost:p

Bram Kocken
14 april 2009, 17:42
Ik heb er hier nog 1 ;) Mocht iemand voor de DRES of uit nostalgie GTR2 willen spelen :D

Peter
14 april 2009, 17:52
Bram, bij deze is er waarschijnlijk wel interesse, mits de online code nog gebruikt kan worden!
Mijn eigen schijfje begint behoorlijk wat krassen te vertonen, ook al gebruik ik nu de no-dvd patch wil toch graag een reserveschijfje hebben, en een maat van me heeft hem laatst via een of andere online service gekocht maar die heeft er geen online code bijgekregen en op zn mails reageren ze ook al niet...
ik laat het je eind deze week ff weten!

Bram Kocken
14 april 2009, 17:57
Uiteraard, hij's origineel.... ooit aangeschaft om iets te gaan doen met BMW Z3's, maar is er niet veel van gekomen.

En ik doe er nu ook niet heel veel mee, behalve af en toe afstoffen ;)

Gerben vd Broek
14 april 2009, 18:27
Ik heb gtr2 nog aangeschaft voor de DRES, maar kwam er dus idd op neer dat het spel 6 euro kostte, en dat verzenden er bijna 8 kostte. Maar goed. Je moet wat over hebben wil je toch een evenement als de DRES mee rijden :).

Darthwillie
14 april 2009, 19:35
14 euro, geen geld voor dat spel. Koop je GTR evolution niet voor :D:p

Joost van den Heuvel
14 april 2009, 21:42
14 euro, geen geld voor dat spel. Koop je GTR evolution niet voor :D:p

Tenzij je de prijzen op bol.com en 12game.nl mag geloven... :innocent:

Vast iemand een typfoutje gemaakt bij de groothandel. :lol:

Captain Slow
14 april 2009, 22:23
Tenzij je de prijzen op bol.com en 12game.nl mag geloven... :innocent:

Vast iemand een typfoutje gemaakt bij de groothandel. :lol:

Bedankt man, direct besteld. Nu zitten ze aan die prijs vast:) Nogmaals bedankt.

paulpeter
14 april 2009, 22:57
Mooi ook gelijk maar besteld. Dat hoesje ontbrak nog in de collectie;)

Maik Peters
15 april 2009, 01:15
Mooi ook gelijk maar besteld. Dat hoesje ontbrak nog in de collectie;)

Hier ook :D

Joost van den Heuvel
15 april 2009, 14:02
Eh.. nja.. ik geloof toch niet echt dat dit serieus is.

Ze hebben het bij bol.com nu zelfs helemaal uit het assortiment gehaald lijkt het. :rolleyes:

Vraag me af waarom... :lol:

Maik Peters
15 april 2009, 14:16
LOL...

www.12game.com, heeft nog wel online staan.. btw bol heeft alle GTR titels verwijderd....

ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Geld is al overgemaakt en heb dus recht op het spel :D

Bram Kocken
15 april 2009, 14:31
Dat zal meevallen, als er echt niet meer geleverd kan worden, dan denk ik dat je een mailtje krijgt dat er een fout is gemaakt, spel niet meer leverbaar, en kan je voor datzelfde geld een nieuw spel uitzoeken uit de collectie van Bol.com :)

Joost van den Heuvel
15 april 2009, 14:45
Was een paar dagen terug ook met een Vaio. Stond veel te goedkoop op enkele sites en een hele hoop mensen tegelijk besteld en meteen betaald. Daar gingen de winkels zich toch ook niet aan houden geloof ik (zal wel "geld terug" worden).

Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1345811

edit:
Ik zie toch weer reacties van mensen die denken dat de winkels zich er wel aan gaan houden. Ben benieuwd.
edit2:
Oh nee, winkels beweren doodleuk dat ie niet meer leverbaar is terwijl duurdere winkels em nog wel hebben. Aparte oplossing. :P
</offtopic>

Peter
16 april 2009, 16:21
Uiteraard, hij's origineel.... ooit aangeschaft om iets te gaan doen met BMW Z3's, maar is er niet veel van gekomen.

En ik doe er nu ook niet heel veel mee, behalve af en toe afstoffen ;)

Bram, wil je hem nog kwijt?

Robert Saalmink
16 april 2009, 16:47
Mannen, handel dat even af via de PM/mail ;)

Ralffoxx
16 april 2009, 16:59
Was een paar dagen terug ook met een Vaio. Stond veel te goedkoop op enkele sites en een hele hoop mensen tegelijk besteld en meteen betaald. Daar gingen de winkels zich toch ook niet aan houden geloof ik (zal wel "geld terug" worden).

Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1345811

edit:
Ik zie toch weer reacties van mensen die denken dat de winkels zich er wel aan gaan houden. Ben benieuwd.
edit2:
Oh nee, winkels beweren doodleuk dat ie niet meer leverbaar is terwijl duurdere winkels em nog wel hebben. Aparte oplossing. :P
</offtopic>

Had hem zelf ook bestelt en heb mijn geld terug gekregen inmiddels.
Ze hadden hem niet meer idd... uhm uhm... wel grappig van Bol.

Quizmaster
16 april 2009, 17:46
Heb gisteravond even wat getest voor oschersleben op zondagavond en daarna ook nog even een paar rondjes gedaan in EVO.

De rondetijden kan je niet echt met elkaar vergelijken omdat de layout van de banen verschilt. Maar wat me opviel is dat de (Force) feedback je in EVO veel meer informatie geeft dan in GTR2. Bovendien vind ik dat wanneer je in EVO wijzigingen in je setup aanbrengt, je die veel beter merkt/voelt in het rijgedrag van de auto.

Misschien is het een idee om wat losse events te organiseren in EVO als de ZAC5 is afgelopen, om te kijken of we de overstap naar EVO moeten doen (op voorhand ben ik eigenlijk al voor om over te stappen).

Bramzel
16 april 2009, 18:02
De rondetijden kan je niet echt met elkaar vergelijken omdat de layout van de banen verschilt.

In RACE07/GTREvo zit zowel de oude als de nieuwe versie van Oschersleben. De oude is onder 'WTCC 2006' te vinden en de nieuwe onder 'WTCC 2007'.

Maik Peters
16 april 2009, 18:32
:), ook ff wat rondjes gereden default setup, maar ik kom toch echt niet aan de tijden die ik nu in GTR2 rij... niet dat je appels met peren moet vergelijken maar toch.

in EVO heb ik echt het idee dat ik met de M3 veel harder rijd, maar uiteindelijk is het toch een stuk langzamer :)

Quizmaster
16 april 2009, 21:28
Ik heb ook nog een paar rondjes gedaan op het 'oude' circuit en was inderdaad ook een stuk langzamer dan in GTR2, maar misschien moet je daar niet al te veel naar kijken.

Wat me wel opviel was dat ik met de porsche toch wel wat sneller was dan met de originele auto's uit EVO.

paulpeter
17 april 2009, 14:11
Misschien is het een idee om wat losse events te organiseren in EVO als de ZAC5 is afgelopen, om te kijken of we de overstap naar EVO moeten doen (op voorhand ben ik eigenlijk al voor om over te stappen).

Denk dat dat zoiezo de best manier is om informatie te verzamelen. Uit testraces komt toch vaak de meeste informatie naar voren. En ik denk dat dit ook meer mensen tot testen aan zet.

Peter
4 mei 2009, 23:27
Om toch maar even een lekkermakertje te posten.. Mogelijke toevoegingen aan het Cup400 veld voor de ZAC6 ;)

Audi R8
http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/1470/audi_r8_2uuee.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_qHnBzENx4NQ/SctS6WoXArI/AAAAAAAABxY/yQY5UH-7vdY/s1600/gtr2_556.jpg

BMW E92 M3
http://www.virtualr.net/wp-content/gallery/1344/gtr2-2009-01-25-00-05-42-96.jpg
http://www.mods.com.ua/wp-content/uploads/2009/03/screenhunter_51.jpg

Ford GT-R
http://2.bp.blogspot.com/_qHnBzENx4NQ/ScgZofAOrTI/AAAAAAAABxQ/nPEBlOwc69s/s1600/alms_2009.jpg

Ford Mustang
http://www.esport-racing.de/content/images/mods/ford-mustang-gtr-2.jpg
http://www.esport-racing.de/content/images/mods/Saleen-Mustang-12.jpg

Kleine toelichting, dit lijken mij uiterst geschikte wagens voor de Cup400 om het huidige veld aan te vullen. Dan krijg je dus een hele mooie lijst met wagens:
Audi R8
BMW E92 M3
Ferrari F430
Ford GT-R
Ford Mustang
Mosler MT900R
Panoz Esperante
Porsche 997 GT3-RSR
Spyker C8
TVR T400R

Ik ben nog steeds van mening dat de Spyker en Panoz hele goede mooie wagens zijn, ze waren dit seizoen alleen te langzaam en daardoor niet gekozen. Mochten we bij GTR2 blijven dan zijn er voor de Cup400 hele mooie dingen te doen om het net zo close te laten worden als in de Cup600.
Dit startveld spreekt mij echt een heel stuk meer aan dan het mogelijke startveld wat Evo te bieden heeft... but that's just me I guess....
De Audi R8 vind ik echt een Cup400 auto terwijl die in Evo juist bij de Cup600 valt... en ik kan nog wel meer erover zeggen maar wacht eerst maar eens wat reacties af ;)

Bramzel
5 mei 2009, 00:17
Die Audi R8 is een Cup300 wagen Peter ;) De R8 in GTR Evo is een fictionele; die was ontworpen voordat de LMS GT3 wagen was onthuld.

Roy Visser
5 mei 2009, 00:51
Die Audi R8 is een Cup300 wagen Peter ;)

Ik houd wel van een uitdaging :innocent:

ps, ik ben het eens over peter zijn statement dat de wagens in de cup400 ook gelijk moeten worden getrokken. Ik snap nog steeds niet waarom dat in de Cup600 zonodig wel moest, en in de Cup400 de wagens "reeële" verschillen moesten hebben. Maar laat ik daar maar over ophouden, daar heb ik me destijds vaak genoeg over uitgelaten ;)

Peter
5 mei 2009, 08:14
Die Audi R8 is een Cup300 wagen Peter ;) De R8 in GTR Evo is een fictionele; die was ontworpen voordat de LMS GT3 wagen was onthuld.

Dat het een GT3 is wist ik Bram ;) maar we hebben het er altijd over dat we het in de ZAC zo kunnen maken als we zelf willen. en dan vind ik persoonlijk de R8 heel goed passen binnen het huidige Cup400 veld. De Ford GT-R is er ook in een GT1 uitvoering, en in en eGT3 uitvoering maar past in mijn ogen het best in Cup400..
Zelfde geld voor de rest van de auto's die ik noemde, passen er lekker in en geeft de variatie wat meer gelijkheid met de Cup600.
Als we het gaan hebben over de vergelijking met FIA GT en ALMS dan hoef je bij mij helemaal niet met Evo aan te komen want dan is de helft verzonnen....
Overigens ben ik nu van mening dat we ipv de rest gelijktrekken aan de Porshce en Ferrari het andersom zouden moeten doen, de Ferrari en Porsche een tikje langzamer maken ivm snelheidsverschil met Cup600....

ennuh, Cup300 Bram? Weet jij iets wat wij niet weten :innocent:

Ik houd wel van een uitdaging :innocent:

Nietes, want dan hadden we jou en Jeroen wel in de Spyker gezien afgelopen ZAC5 ;) :lol:

Mossel
5 mei 2009, 09:14
De Cup600 is ook nooit helemaal gelijk getrokken scheelt allemaal tiendes per ronde maar op een race afstand is het weer zo dat het heel mooi gelijk getrokken wordt. :thumbup: (ook door de rijders :closedeyes: )

ik heb hetzelfde proberen te doen in de Cup400 vorig seizoen maar dat werd niet goedgekeurd helaas. F360 op michelins - Vertigo een andere motor :P - Mosler sneller . Voelde me toen redelijk alleen in mijn idee van alle auto's binnen een paar tiende maar lees nu dat er wat meer stemmen voor zijn :)

Is toch ook gewoon het allermooiste om een veld te hebben die binnen secondes rijd en niet binnen de minuut.

Roy Visser
5 mei 2009, 10:59
Nietes, want dan hadden we jou en Jeroen wel in de Spyker gezien afgelopen ZAC5 ;) :lol:

Jeroen en Ik zijn een echt Team he Petertje, het kampioenschap moet voor ons beiden leuk zijn :) Ik reed op een gegeven moment met de Spyker sneller als met de BMW over Barcelona (daar zat echt een hoop testuren in) maar Jeroen kreeg de wagen gewoon niet lekker rond, we hebben er vrede mee als het verschil een seconde is, maar 1.5 tot 2 seconde is gewoon niet leuk voor ons alletwee :)

Bramzel
5 mei 2009, 14:13
Dat het een GT3 is wist ik Bram ;) maar we hebben het er altijd over dat we het in de ZAC zo kunnen maken als we zelf willen. en dan vind ik persoonlijk de R8 heel goed passen binnen het huidige Cup400 veld. De Ford GT-R is er ook in een GT1 uitvoering, en in en eGT3 uitvoering maar past in mijn ogen het best in Cup400..
Zelfde geld voor de rest van de auto's die ik noemde, passen er lekker in en geeft de variatie wat meer gelijkheid met de Cup600.
Als we het gaan hebben over de vergelijking met FIA GT en ALMS dan hoef je bij mij helemaal niet met Evo aan te komen want dan is de helft verzonnen....
Overigens ben ik nu van mening dat we ipv de rest gelijktrekken aan de Porshce en Ferrari het andersom zouden moeten doen, de Ferrari en Porsche een tikje langzamer maken ivm snelheidsverschil met Cup600....

Je geeft aan geen probleem te zien in schuiven, maar daarna klaag je over dat in Evo de helft verzonnen is ;) Overigens zijn in GTR Evo alleen de R8 en de Corvette GT2 fictioneel, de rest klopt gewoon.

Deze discussie lijkt me verder nog wat onnodig zolang nog niet beslist is wat we volgend seizoen gaan doen qua game.

ennuh, Cup300 Bram? Weet jij iets wat wij niet weten :innocent:

Nee, wou gewoon even aangeven dat die R8 een GT3 was en geen Cup400/GT2.

Jeroen Ursem
5 mei 2009, 21:46

Er staat toch dat híj van een uitdaging houd ;)

LUDO-B
16 mei 2009, 00:30
Ik heb ondertussen bij de livetiming gezien dat de ZAC5 op de GTR-Evolution draait.:blink:
Is dit al een voorteken naar de ZAC6 toe?????:innocent:

Niels Tieman
16 mei 2009, 03:13
Ja en Nee. We hebben genoeg data over GTR2 maar minder over Evolution, daar valt voor vele nog genoeg te testen. Zowel voor een eventuele ZAC6 met EVO of gewoon voor de lol.

Daarbij is het sowieso niet onverstandig om in de zomer mensen wat meer ruimte te bieden om te racen. Dus op deze manier slaan we 2 vliegen in 1 klap. :)

Peter
16 mei 2009, 04:35
poeh ik schrok al :blink:
Maar goede zaak, nu kan er serieus begonnen worden met testen, hopen op snel wat testraces. Heb al wel even de 7 verschillende GT-Sport wagens rondgestuurd, helemaal met default setup en het zit in ieder geval wel redelijk dicht tegen elkaar aan. Verder zal ik mijn mening nog maar niet geven want misschien wordt ide nog bijgesteld in de loop van de tijd, en ik heb mn huidige mening toch al vaak zat gegeven :innocent:

GTR Evo, Nurburgring GP, online practice, default setup.

Car|Time
Sunred|2.02.0|
Corvette C6 GT2|2.03.1|
Mosler|2.03.4|
Marcos Marcorelly|2.03.5|
BMW M3|2.03.9|
Seat Toledo|2.04.3|
Spyker C8 Spyder|2.04.7|

Worden trouwens de Ferrari F430, Porsche 997 GT3-RSR, Maserati, Ferrari 575 en Lamborghini nog aan de server toegevoegd? Lijkt me wel handig ivm testen :)

Marc Vos
16 mei 2009, 10:17
Gisteren heb ik GTR Evo geïnstalleerd dus mij zul je nog wel een keer op de server vinden. :) Ook gelijk maar Spa gedownload en daar met een Audi R8 overheen knallen. :D

Kim Van Der Stichelen
16 mei 2009, 11:07
Ik denk dat de volgende logische stap zou zijn de overstap naar evo, maar ik zou stiekem ook wel blij zijn als we bij gtr² blijven.
Ik heb al even de Cup600 wagens getest in evo maar dat was niks zeg maar, de basissetups zijn niet veel waard daar :lol:

Dennis
16 mei 2009, 11:40
Ik heb al even de Cup600 wagens getest in evo maar dat was niks zeg maar, de basissetups zijn niet veel waard daar :lol:

Heb vanochtend ook een rondje of 7 met wat auto's gereden en die default setups zijn inderdaad niet veel soeps. Maar tijd zat om ze allemaal eens flink aan de tand te voelen.

Kim Van Der Stichelen
16 mei 2009, 11:44
Overstappen naar evo betekent wel het einde van de 2.4u van spa, wat nu toch al traditie begint te worden... :(

Roy Visser
16 mei 2009, 12:11
GTR Evo, Nurburgring GP, online practice, default setup.

Car|Time
Corvette C6 GT2|2.03.1|
Sunred|2.03.1|
Mosler|2.03.4|
BMW M3|2.03.9|
Seat Toledo|2.04.3|
Spyker C8 Spyder|2.04.7|

hmm, ik ben bang dat je zelfs met de default setup nog wel erg off the pace zit Peter :) Met getweakede setup moet je ruim onder de 2 minuten kunnen :)

Peter
16 mei 2009, 13:56
Heb dan ook maar een rondje of 6-7 met elke wagen gereden ;)

Roy Visser
16 mei 2009, 14:07
Heb dan ook maar een rondje of 6-7 met elke wagen gereden ;)

met welke wagen ben je begonnen ;)

Peter
16 mei 2009, 14:49
dat mag jij raden ;)

B M K
16 mei 2009, 16:39
Aan die tijden en de reactie erop te zien, mag ik nog wel heel wat oefenen. Ik zit nu op een lage 2:04 met de Sunred.:unsure:

Martijn Mezger
16 mei 2009, 16:48
Tijd geleden heb ik met de Mosler 1:58 gereden. Vind het een erg gaaf circuit (Misschien omdat ik verliefd ben op de Nordschleife en de GP Strecke? :P) en de Mosler vind ik erg gaaf eruit zien en erg fijn rijden.

Roy Visser
16 mei 2009, 17:31
Tijd geleden heb ik met de Mosler 1:58 gereden. Vind het een erg gaaf circuit (Misschien omdat ik verliefd ben op de Nordschleife en de GP Strecke? :P) en de Mosler vind ik erg gaaf eruit zien en erg fijn rijden.

Hmm, of je bent gewoon heel slecht met FWD's, of je hebt niet alle hulpjes uitgezet, want dat verschil vind ik wel enorm als ik het vergelijk met je DRTCC pace...

Stefan van Renselaar
16 mei 2009, 17:59
Hmm, of je bent gewoon heel slecht met FWD's, of je hebt niet alle hulpjes uitgezet, want dat verschil vind ik wel enorm als ik het vergelijk met je DRTCC pace...

Wat rijd jij hier dan eigenlijk? Ik kon 2:05 neerzetten met de Corvette, die rijd ook wel vet, net niet teveel power overstuur :cool: Maar ik mis eigenlijk wel de luxe van een SimBin setup, want nu heb ik bijvoorbeeld helemaal verkeerde versnellingsbak verhoudingen, etc. :blushing:

Niels Draijer
16 mei 2009, 18:35

Bedoel je niet 2:58... of had je pepers in je reet:blink:

Martijn Mezger
16 mei 2009, 18:44
Ik ben indd niet de snelste met FWD. Hulpjes staan uiteraard uit, aan is voor pussies :innocent: 1:58 / 1:59 is wel te doen daar.

Roy Visser
16 mei 2009, 19:03
Wat rijd jij hier dan eigenlijk? Ik kon 2:05 neerzetten met de Corvette, die rijd ook wel vet, net niet teveel power overstuur :cool: Maar ik mis eigenlijk wel de luxe van een SimBin setup, want nu heb ik bijvoorbeeld helemaal verkeerde versnellingsbak verhoudingen, etc. :blushing:

1.51 in GtPro
1.58 in GtSport

uiteraard nog wat ruimte in

Martijn Mezger
16 mei 2009, 19:06
Die 1:58 was wel echt een piekronde. Daarna zat ik de hele tijd in de 1:59 en 2:00 :P

Bram Van Der Stichelen
16 mei 2009, 19:20
Ik ben indd niet de snelste met FWD. Hulpjes staan uiteraard uit, aan is voor pussies :innocent: 1:58 / 1:59 is wel te doen daar.

Nou, om nu te zeggen dat aids voor watjes is is nu ook weer niet nodig ;)

Marc Vos
16 mei 2009, 19:30

Ik heb zijn DRTCC pace anders nog niet gezien ;)

Maar goed, net even met de Spyker 11 rondes gereden op de Ring, default setup, 2.03,1. Het is een jaar geleden dat ik serieus met RWD wagens heb gereden dat was nog met GTR 2. Gisteren heb ik Evo geïnstalleerd en zo'n 20 rondes op Spa gereden in een Audi R8. Net dus 11 rondes in de Spyker. Het is nog steeds wennen want zo'n RWD car rijdt een stuk anders dan mijn vertrouwde Seat. Toch is die Spyker wel redelijk in balans. :)

Darthwillie
16 mei 2009, 19:44
Nou, om nu te zeggen dat aids voor watjes is is nu ook weer niet nodig ;)
Te makkelijk om hier grappen te gaan maken :lol::surrender:

Peter
16 mei 2009, 19:53
Moe trouwens wel zeggen zeggen dat ik de Nurburgring nog wel haast een groter bout circuit vindt dan Dubai...... echt, als je hier een uur gereden hebt komen de links rechtse je je strot uit...... :D

Bram Van Der Stichelen
16 mei 2009, 20:04
Moe trouwens wel zeggen zeggen dat ik de Nurburgring nog wel haast een groter bout circuit vindt dan Dubai...... echt, als je hier een uur gereden hebt komen de links rechtse je je strot uit...... :D
Ik vind het de Nurburgring ook echt geen leuk circuit om te rijden. Enorm saai.

Niels Draijer
16 mei 2009, 20:33
Ik vind het de Nurburgring ook echt geen leuk circuit om te rijden. Enorm saai.

In het begin misschien saai maar naarmate je langer rijdt vormt elke bocht een uitdaging.

Roy Visser
16 mei 2009, 20:58
ik vind het ook zeker geen saai circuit, is 1 van de weinige circuits waar je met verschillende lijnen hetzelfde resultaat kunt behalen, heel uitdagend circuit als je wat verder zoekt, zeker als je nog niet onder de 2.05 rijd ;) Handig joh, dat livetiming :)

Marc Vos
16 mei 2009, 21:05
Handig joh, dat livetiming :)
:D

Net even nog in de BMW gereden, niet echt goed gereden en kwam dan ook uit op 2.04 Daarna werd het meer een wedstrijd wie kan het beste drifen :innocent: Voorlopig nog in de Spyker het snelste, en ik moet zeggen dat die ook erg lekker rijdt.

Alleen één probleempje, net reed ik in de Spyker rond en precies zo'n schermpje(aangegeven welke versnelling en 5 lampjes) zit voor mijn zicht. Ik zie een belangrijk stuk van het asfalt niet meer. Terwijl ik dit 's middags niet had. Ik moet eigenlijk wat hoger zitten zodat ik over het schermpje heen kijk. Klinkt een beetje vreemd maar het is wel erg irritant. Dus misschien weet hier iemand de oplossing? ;)

Roy Visser
16 mei 2009, 21:12
:D

Net even nog in de BMW gereden, niet echt goed gereden en kwam dan ook uit op 2.04 Daarna werd het meer een wedstrijd wie kan het beste drifen :innocent: Voorlopig nog in de Spyker het snelste, en ik moet zeggen dat die ook erg lekker rijdt.

Alleen één probleempje, net reed ik in de Spyker rond en precies zo'n schermpje(aangegeven welke versnelling en 5 lampjes) zit voor mijn zicht. Ik zie een belangrijk stuk van het asfalt niet meer. Terwijl ik dit 's middags niet had. Ik moet eigenlijk wat hoger zitten zodat ik over het schermpje heen kijk. Klinkt een beetje vreemd maar het is wel erg irritant. Dus misschien weet hier iemand de oplossing? ;)

je kunt keys binden voor omhoog en omlaag verstellen van je stoel :) Alsmede naar voren en naar achteren :)

Marc Vos
16 mei 2009, 21:21
Dankje Roy, ik kan me nog wel herrineren dat je dat bij GTR 2 gewoon in de Car Setup kon doen, ik zal het in GTR Evo ook is opzoeken. :)

Maik Peters
16 mei 2009, 22:43
je kunt keys binden voor omhoog en omlaag verstellen van je stoel :) Alsmede naar voren en naar achteren :)

je kan ook je "muis" gebruiken.. en met Shift+ muis kan je weer andere dingen doen :D iig suc6 :D

Maik Peters
16 mei 2009, 22:43
1.51 in GtPro
1.58 in GtSport

uiteraard nog wat ruimte in

Pot jan dikkie, lekker bezig roy..
Met default setup kom ik nu 2:02.4 er zit zeker genoeg ruimte in, maar eerst ff de baan beter leren kenne :D

Mossel
16 mei 2009, 23:22
Ik reed net 2.00 met de corvette en 1.55 met de Lister. Nou heb ik al heel lang niet met EVO gereden maar het gevoel was er niet zeg maar .. vooral het insturen voelt niet natuurlijk... kan te maken hebben met gewenning natuurlijk.. rare is dat ik dacht dat het juist veel beter was in EVO maar nu net vers uit GTR2 valt me dat vies tegen.

Geluid etc etc is wel veul beter

Mossel
16 mei 2009, 23:34
richttijden GT Pro (http://reports.simracing.nl/GTR_Evolution/NL.GTR.9/NLGTR9PRO1/WEBREPORT/index.html)

richttijden GT sport (http://reports.simracing.nl/GTR_Evolution/NL.GTR.9/GTSPORT_R1/GTSPORT_R1_WEBREPORT/index.html)

Martijn Mezger
17 mei 2009, 00:07
Misschien heb ik dan toch verkeerd gekeken, lijkt me niet dat ik sneller ben/net zo snel als de snelste Mosler in die competitie.

B M K
17 mei 2009, 02:16
Net nog even wat rondjes gereden met de Corvette en ik zat al redelijk snel op de 2:02.7, dus die auto ligt me toch beter;) (je hebt pas door in wat voor hok je rijd, als je een andere auto pakt:p)

Robert Saalmink
17 mei 2009, 02:20
Ik heb ondertussen bij de livetiming gezien dat de ZAC5 op de GTR-Evolution draait.:blink:
Is dit al een voorteken naar de ZAC6 toe?????:innocent:

De server heet dan ook DigitalRacing.nl EVO, niet ZAC ;)

Dennis Douna
17 mei 2009, 18:25
Ik ben tot een 1.52.182 ofzo gekomen op Nurburg. Vreemd genoeg is dat meer dan een halve seconde sneller als mijn PB tijdens het oefenen voor de race bij Simracing.NL destijds... :blink:

Maar als ik jullie was zou ik dus wel kiezen voor GTR Evolution. Dit is qua rijden de betere game. Het is niet meer zo dat je nu bij ieder tikje gelanceerd wordt bijvoorbeeld. Natuurlijk mist het een aantal zaken, zoals licht/donker, lampen en bandenkeuze, maar het rijdt gewoon behoorlijk beter vind ik. Wel zijn er een paar bugs met blauwe vlaggen en onzichtbare auto (die laatste komt mogelijk door de 30 players patch)

Bram Van Der Stichelen
17 mei 2009, 18:33
Ook weer wat gereden daarnet, voornamelijk met de GT sport wagens dan. Voornamelijk de Marcos blijf ik echt zo'n heerlijke wagen vinden. Ligt enorm stabiel op de baan , en vrij snel ook. EN de looks ook :wub:

Peter
17 mei 2009, 18:45
Wel zijn er een paar bugs met blauwe vlaggen en onzichtbare auto (die laatste komt mogelijk door de 30 players patch)

2 redenen waarom wij veel zullen moeten testen.... Vooral de blauwe vlaggen kan een groot probleem worden aangezien we met 2 classes door elkaar rijden.

Niels Tieman
17 mei 2009, 19:33
Blauwe vlaggen zijn het probleem niet bij de ZAC, want dat heeft te maken met de start-situatie. En die problemen zijn op te lossen via een aangepaste setting. Deze setting gebruiken we al wedstrijden lang bij DRTCC en DRTCC2 (en FPL) en sindsdien zijn er geen problemen meer geweest.

Onzichtbare bolides worden tot op heden alleen veroorzaakt bij het gebruiken van de 30 tool, dus daar zou het probleempunt liggen. Er zijn maar 25 wagens op de baan binnen Evolution en dat schroef je kunstmatig omhoog. Anderzijds vind ik dit geen ontkomelijk probleem aangezien GTR2 het probleem ook kent. :)

Mossel
17 mei 2009, 19:36
DRTCC2 (en FPL) en sindsdien zijn er geen problemen meer geweest.

Onzichtbare bolides worden tot op heden alleen veroorzaakt bij het gebruiken van de 30 tool, dus daar zou het probleempunt liggen. Er zijn maar 25 wagens op de baan binnen Evolution en dat schroef je kunstmatig omhoog. Anderzijds vind ik dit geen ontkomelijk probleem aangezien GTR2 het probleem ook kent. :)

bij evo kan je dan hebben dat je mensen lapt die je niet ziet :) althans zo heb ik dat begrepen dat was bij gtr2 niet

Niels Tieman
17 mei 2009, 19:38
@ Mark S:
Ja dat ben ik volledig met je eens. Maar dat is geen EVO-probleem, dat is een 3rd-party probleem. :)

Peter
17 mei 2009, 19:41
Blauwe vlaggen zijn het probleem niet bij de ZAC, want dat heeft te maken met de start-situatie. En die problemen zijn op te lossen via een aangepaste setting. Deze setting gebruiken we al wedstrijden lang bij DRTCC en DRTCC2 (en FPL) en sindsdien zijn er geen problemen meer geweest.

Dan moet je die settings eens door gaan geven aan de organisatie van simracing.nl want daar worden ze gek van de 'blue flag bugs'

Niels Tieman
17 mei 2009, 19:43
Will do!

Ralffoxx
17 mei 2009, 19:51
Ik heb net met wat auto's gereden. Moet zeggen me eerste keer met GT wagens wel leuk. Vandaag test gedaan met GT Pro wagens moet zeggen dan sommige me stuk beter liggen dan andere. Alle setups zijn iets aangepast na wat rondjes. Alles is gereden met 50 liter benzine en de radiator op 4.

Auto|Tijd
Audi R8 GT|1:56.175|
Aston Martin DB9R|1:57:007|
Corvette C6R|1:56.675|
GumpertApollo GT|1:56.242|
Koenigsegg CC6T|1:56.656|
Lister Storm|1:55.812|
Saleen S7R|1:56.369|
Viper GTSR|1:56.781|

Heb overal ongeveer 6 tot 10 rondjes mee gereden. Denk dat met goede setup en meer ervaring veel sneller kan. Maar dit is mijn eerste ervaring.

Niels Tieman
17 mei 2009, 20:05
Ik moet trouwens ook nog even kwijt dat mensen lijken te vergeten dat DigitalRacing.nl al 3 leagues runnende heeft gehad onder de vlag van EVO. DRTCC, DRTCC2 en de FPL zijn al gedraait op die engine en onder die netwerkomstandigheden. Het enige wat verschilt zijn de klasses. We hebben dus aardig wat data en informatie liggen kwa dat opzicht.

We moeten er alleen voor zorgen dat we informatie vergaren over de GT klasses en oplossingen zoeken voor eventuele nieuwe problemen, die gerelateerd zijn aan de ZAC.

Ik hoop dat mensen gewoon een open mind houden, ipv het bij voorbaad al af te schieten.

LUDO-B
17 mei 2009, 20:14
Ik moet trouwens ook nog even kwijt dat mensen lijken te vergeten dat DigitalRacing.nl al 3 leagues runnende heeft gehad onder de vlag van EVO. DRTCC, DRTCC2 en de FPL zijn al gedraait op die engine en onder die netwerkomstandigheden. Het enige wat verschilt zijn de klasses. We hebben dus aardig wat data en informatie liggen kwa dat opzicht.

We moeten er alleen voor zorgen dat we informatie vergaren over de GT klasses en oplossingen zoeken voor eventuele nieuwe problemen, die gerelateerd zijn aan de ZAC.

Ik hoop dat mensen gewoon een open mind houden, ipv het bij voorbaad al af te schieten.

Moet jij niet gaan feestvieren????:thumbup:

Dennis Douna
17 mei 2009, 20:14
Ook weer wat gereden daarnet, voornamelijk met de GT sport wagens dan. Voornamelijk de Marcos blijf ik echt zo'n heerlijke wagen vinden. Ligt enorm stabiel op de baan , en vrij snel ook. EN de looks ook :wub:

De Marcos vind jij snel?:D Bij S.NL rijdt er ook iemand mee die normaal serieus snel is, maar met de Marcos doet hij absoluut niet mee. Puur naar de snelheid gekeken zijn de Corvette en de BMW het snelst in de GT Sport heb ik ervaren. Op sommige circuits, is de Mosler ook wel redelijk, maar de verschillen zijn er groter dan in de GT Pro.

En Niels, als jij een oplossing weet voor het Blauwe vlaggenprobleem, dan zou het inderdaad erg fijn zijn als je die zou willen doorsturen. Wij zitten inderdaad al geruime tijd te zoeken naar een oplossing. Desnoods mag je het wel naar mij sturen:)

Niels Tieman
17 mei 2009, 20:18
@Dennis, laat iemand van S.NL-organisatie even contact met me opnemen, aub. Heb geprobeerd hun website te benaderen maar die lijkt plat te zijn.

En het is eigenlijk heel simpel. Zorgen dat iedereen zo snel mogelijk joined en zorgen dat de flag-rules op Black Only of op "off" staan.

@Ludo; Neuh lekker rustig dagje. :) Bellen, sms-en, msn-en & e-mail bekijken. Lekker stuk gelopen en gewoon een prima dag gehad. :)

Roy Visser
17 mei 2009, 20:19
En Niels, als jij een oplossing weet voor het Blauwe vlaggenprobleem, dan zou het inderdaad erg fijn zijn als je die zou willen doorsturen. Wij zitten inderdaad al geruime tijd te zoeken naar een oplossing. Desnoods mag je het wel naar mij sturen:)

als iedereen zsm de grid joined heb je het probleem niet (voor de 1 minuut mark joinen) En anders kan je ook nog flagrules uitzetten :)

Dennis Douna
17 mei 2009, 20:37
Dat is inderdaad een simpele oplossing zeg, waarom is dat verder bijna nergens bekend?:blink: Maar als één van jullie het naar mij zou willen pmen, speel ik het wel door naar de organisatie bij S.NL. Ik heb wel toegang tot het organisatorisch gedeelte van het forum;)

Peter
17 mei 2009, 23:52

Ik probeer ook zeker open minded te blijven tov Evo, ik denk dat ik wel zal moeten gezien ik sterk het idee heb dat we wel over zullen stappen. Er zitten gewoon een aantal zaken aan verbonden die ik nadelig vind.... en die zullen naar verwachting niet opgelost worden... wanneer kunnen we trouwens de add-on wagens ook online gaan testen? want dat vind ik toch wel een 'must' voor een ZAC seizoen met EVO.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de mogelijkheid van weatherfiles binnen EVO? kan daar wat mee gedaan worden of worden alle races weer statisch wat het weer betreft?

Niels Tieman
18 mei 2009, 00:03
Het weer is aan te passen, daar worden al testjes mee gedaan. :)

Stefan van Renselaar
18 mei 2009, 00:34
Ik kan me nog iets herinneren dat er ergens in dit topic stond dat er in Evo niet meer met verschillende bandencompounds kan werken, maar dat klopt niet.

http://img33.imageshack.us/img33/2432/racesteam20090517231429.jpg

http://img33.imageshack.us/img33/7867/racesteam20090517231426.jpg

Als je goed kijkt, dan zie je dat ik 2 verschillende compounds kan selecteren, dit zijn nu dan wel dezelfde banden met alleen een andere naam, maar toch. Je kunt het gewoon veranderen en ook gewoon soft/med/hard/inter/wet soft/wet hard erin plaatsen met enig werk.

Ik denk wel dat dit al bekend is, maar ik dacht ik meld het gewoon even ;) Ook heb ik na het installeren van de GTR2 auto's in Evo vernomen dat je ook een nieuwe klasse kunt aanmaken, en dan kun je ook gewoon die aangepaste files hebben om eventueel de auto's recht te trekken en voor andere dingen :)

Peter
18 mei 2009, 00:47
Ik snap je even niet Stefan? Heb je die banden nu zelf erin geedit? Dat is natuurlijk leuk en aardig maar maak jij even nieuwe compounds dan? Voor zover ik weet zijn die er niet...
Goed dat je meedenkt om bepaalde nadelen op te heffen though ;) maar ik denk dat niet alles zo makkelijk is op te lossen.. zou wel heel mooi zijn want met die ene compound die we nu hebben is het ook niet echt te doen om een race met lekker warm weer te rijden...

Roy Visser
18 mei 2009, 01:33
houd je ook rekening met de nadelige gevolgen van GTR2 peter? Rare disconnects, CTD's, enorm nadelige lichte contact gevolgen, autos die de ruimte in schieten, warpende autos in vrijwel alle beginfases van een race, stilstaande autos bij een disconnect en zo kan ik nog wel even doorgaan...

ik vind persoonlijk dat je erg hammert op de nadelige gevolgen van GTR EVO, terwijl ik ze bij GTR2 minstens net zo ernstig, zelfs niet ernstiger vind. Dat je een bandensoort mist dat is misschien wel jammer, maar reden we met de autos uit GTR2 zelf (de non addons) ook niet altijd op dezelfde compound? De enige switch die je maakte was naar softs in Q en meds in R (cup400 heb ik het wel over dan) De 2 verschillende regencompounds ga ik niet eens over beginnen omdat je niet eens kon zien wat voor omstandigheden je in rondreed en zodoende alleen maar nadelige gevolgen had van de keuzes. Addon autos ben ik zowiezo nog even geen voorstander van, zeker niet als ze dominant zijn of meer compounds bieden dan de EVO wagens. UCP Cup400 zul je in ieder geval niet in een addon wagen treffen. Wij proberen het wel Au Naturel :p Er is ruim voldoende keuze in de wagens, zelfs meer als we nu hebben.. Addons wil ik overigens wel testwerk voor verrichten, om er voor te zorgen dat ze absoluut gelijk zijn aan de evo wagens, als dit keer maar wel alle gezichten dezelfde kant op staan kwa "realisme" in snelheids verschillen, want daar heb ik persoonlijk echt geen trek meer in.

Ralffoxx
18 mei 2009, 01:39
Het weer is aan te passen, daar worden al testjes mee gedaan. :)

Ik rij bij RD op Zaterdag mee en daar is het weer ook changable. Dus dat moet heel goed te doen zijn.

Trouwens ga ik zelf lekker met de GT Pro's testen deze week tussen de DRES testjes door.
Zou is wat bevindingen hier gaan uitschrijven. Ik zelf zou het heel leuk vinden als ZAC naar EVO komt dus zou ook zelf zeker mee helpen met data input. :thumbup:

Robert Saalmink
18 mei 2009, 02:06
houd je ook rekening met de nadelige gevolgen van GTR2 peter? Rare disconnects, CTD's, enorm nadelige lichte contact gevolgen, autos die de ruimte in schieten, warpende autos in vrijwel alle beginfases van een race, stilstaande autos bij een disconnect en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Ik heb in de ZAC5 vrijwel geen warpende auto's gehad. Die disconnects heb ik in het DRTCC ook zien voorkomen, hoewel minder vaak. Een auto die de ruimte in schiet is 1x voorgekomen in 5 ZAC's, dat noem ik een 'acceptabel risico' ;) het collision model is inderdaad wel veel beter.

ik vind persoonlijk dat je erg hammert op de nadelige gevolgen van GTR EVO, terwijl ik ze bij GTR2 minstens net zo ernstig, zelfs niet ernstiger vind. Dat je een bandensoort mist dat is misschien wel jammer, maar reden we met de autos uit GTR2 zelf (de non addons) ook niet altijd op dezelfde compound? De enige switch die je maakte was naar softs in Q en meds in R (cup400 heb ik het wel over dan) De 2 verschillende regencompounds ga ik niet eens over beginnen omdat je niet eens kon zien wat voor omstandigheden je in rondreed en zodoende alleen maar nadelige gevolgen had van de keuzes. Addon autos ben ik zowiezo nog even geen voorstander van, zeker niet als ze dominant zijn of meer compounds bieden dan de EVO wagens. UCP Cup400 zul je in ieder geval niet in een addon wagen treffen. Wij proberen het wel Au Naturel :p Er is ruim voldoende keuze in de wagens, zelfs meer als we nu hebben.. Addons wil ik overigens wel testwerk voor verrichten, om er voor te zorgen dat ze absoluut gelijk zijn aan de evo wagens, als dit keer maar wel alle gezichten dezelfde kant op staan kwa "realisme" in snelheids verschillen, want daar heb ik persoonlijk echt geen trek meer in.

Een ZAC zonder Porsche en Ferrari? That would be a first. Natuurlijk is er genoeg keuze maar een Sunred komt toch niet zo lekker over als een Porsche of een Ferrari wat mij betreft ;) Uiteraard moet een add-on goed getest worden maar dat doen we hier altijd. Ik snap wel wat je bedoelt trouwens, maar toch hebben we afgelopen seizoen vaak genoeg twee of drie verschillende merken auto's op het podium gehad, ook in CUP400.

De bandenkeuze, ik heb wel eens een leuke stint gereden op softs en er een plekje mee gewonnen. Feit is, het is eigenlijk gewoon vreemd dat ze dat soort dingen eruit halen bij Simbin. Dat maakt het niet per se een slechtere game natuurlijk, maar gek is het wel. Waarom opeens nog maar 25 man, terwijl er al jaren de vraag is naar juist MEER deelnemers online? Waarom opeens de limiet op de racelengte van twee uur? Waarom ineens geen nachtraces meer?

Niets is nog zeker. We hebben een superseizoen gehad met GTR2 en de enige manier om uit te vinden of EVO een goede game voor de ZAC is, is intensief testen. Dit zal voor een deel gebeuren volgens een aantal events die we zullen neerzetten, hierover zeer binnenkort meer.

Ik ben overigens zelf ook open minded hoor. Als ik al niet had gewild, dan had ik wel gemoeten, als organisatie ;) De keuzes die Simbin heeft gemaakt voor GTR EVO snap ik persoonlijk gewoon niet zo goed, maar dat wil niet zeggen dat het een slechte game is.

Ik heb al testraces meegereden bij de 'buren' om er eens aan te proeven. Het zal voor iedereen wennen zijn, daarom gaan we ook veel en vaak testen om eraan te wennen. Daarmee voorkom je reacties als bijvoorbeeld 'Ik vind het minder goed dan GTR2' op basis van slechts 10 rondjes testwerk, na drie seizoenen GTR2. We gaan het hier allemaal testen en dan zien we verder.

Peter
18 mei 2009, 02:34
Zeker houdt ik rekening met de nadelige punten van GTR2 Roy, je weet toch dat ik nu nog steeds baal van Zhuhai ;) Was toch duidelijk een gevolg van een bug uit GTR2. Misschien is het meer dat we inmiddels zoveel races hebben gereden met GTR2 dat je daar een beetje gewend aan geraakt bent... Overigens heb ik van de vreemde collisions nooit echt last gehad, CTD's zijn bij mij zelden voorgekomen, auto's die de ruimte in schieten weet ik niet wat je daarmee bedoelt, warpende wagens zijn inderdaad heel vervelend....

Jij zegt dat je met banden altijd op softs reed in kwali en mediums in de race, en dat is dus meteen de charme van meerdere compounds, want dat kon ik wel shaken. Zeker bij warmere races moest ik echt hards achter monteren, softs voor kon ik nog wel eens een risico mee nemen... softs achter was zelfs in kwali geen optie. De strijd die we nu hebben gezien tussen Danny en Mark was er ook 1 waar verschillende banden (in dit geval merk) een rol heeft gespeeld.
Addon wagens ben ik in EVO helemaal een voorstander van. Een startveld voor CUP400 louter bestaand uit de originele GT-Sport wagens mag dan wel groter zijn dan wat we eerder hadden, er zitten wagens bij die ik echt niet graag terug zou zien in een ZAC race. Jij wordt er volgens mij ook niet blij van een Seat erin te zien.... en groter is een groot woord, het zijn er 7, met addons 9. Cup400 ZAC5 had er 6-7, en in GTR2 zouden dat er nu makkelijk 10 kunnen worden, maar dan imo wel geschiktere wagens. Het veld in EVO lijkt misschien op het eerste ook gevarieerder maar is dat helemaal niet..
Is het trouwens in EVO makkelijker te zien hoe hard het regent en welke banden je dan nodig hebt?

Overigs weet ik dat ik best negatief overkom mbt tot EVO. Dat doe ik eigenlijk ook wel een beetje bewust... kijk, ik weet dat GTR2 zn nadelen heeft en daar hebben we allemaal prima mee gereden 3 seizoenen + BMW Cup + DRES.
Ik wil gewoon dat iedereen goed op de hoogte is van de nadelen van EVO, want die zijn er ook en ik zou het zonde vinden als we de nadelen van GTR2 blindelings inruilen voor de nadelen van EVO. Ik noem ze nu gewoon zodat er discussie over los komt want ik heb niet het idee dat anderen nu zo erg met die nadelen bezig zijn.. ik merk er in ieder geval weinig van. Nu doe ik het maar want anders doet niemand het :P

Je hoort mij ook nog (niet) zeggen dat ik EVO prut vind etc... ik geef het echt wel een eerlijke kans en zal de testraces afwachten om met een oordeel te komen. en zoals eerder al door mij gezegd, echt invloed op de keuze heb ik toch niet, ik moet ook maar meegaan met wat anderen beslissen. Ik zou ook liever hebben dat ik EVO helemaal geweldig vind etc maar zo is het nu eenmaal niet. Intussen blijf ik lekker doortesten, misschien dat ik over een tijdje wel zeg, GTR2? wasda?

Mossel
18 mei 2009, 08:55
Zullen we eerst maar gewoon een paar testraces rijden :) dan hebben we allemaal een mening.

Misschien dat ik vanavnond bij racingleague mee doe om de GTR2mod te testen in Evo. Schijnt een mod te zijn met de physics van GTR2 met alle online voordelen van Evo denk ik dan :P

Maar dat zie ik vanavond dan wel.

Niels Tieman
18 mei 2009, 11:28
Ik heb in de ZAC5 vrijwel geen warpende auto's gehad. Die disconnects heb ik in het DRTCC ook zien voorkomen, hoewel minder vaak.

Jij mag mij vertellen wanneer er disconnects waren die niet gerelateerd waren aan PC problemen. (Jerry van Sinderen, videokaart. Bram van der Stichelen, PC probleem, Marc Vos, PC Probleem, PP Kroon, Brakke verbinding etcetc.) Dus die ballon gaat niet helemaal op.

De netwerk-code of in ieder geval de implementatie ervan is in GTR2 gewoon een stuk onstabieler en incl onze eigen aanpassingen (addon-cars etc) werd er dat niet beter op. Helaas.

Een ZAC zonder Porsche en Ferrari? That would be a first. Natuurlijk is er genoeg keuze maar een Sunred komt toch niet zo lekker over als een Porsche of een Ferrari wat mij betreft Uiteraard moet een add-on goed getest worden maar dat doen we hier altijd. Ik snap wel wat je bedoelt trouwens, maar toch hebben we afgelopen seizoen vaak genoeg twee of drie verschillende merken auto's op het podium gehad, ook in CUP400.

Persoonlijk zou het ook wel eens leuk vinden om een veld zonder Ferrari's en Porsches te hebben. Daarbij zijn er goede addon's te vinden die getest kunnen worden, maar ik zou het zelfs overwegen die addon-cars er volledig af te laten.

De bandenkeuze, ik heb wel eens een leuke stint gereden op softs en er een plekje mee gewonnen. Feit is, het is eigenlijk gewoon vreemd dat ze dat soort dingen eruit halen bij Simbin.

Het ontbreken van banden-keuzes is jammer. En dat zou je als een negatief kunnen aantekenen.

Dat maakt het niet per se een slechtere game natuurlijk, maar gek is het wel. Waarom opeens nog maar 25 man, terwijl er al jaren de vraag is naar juist MEER deelnemers online?

Er ooit aangedacht dat dat te maken heeft met bepaalde veiligheidszaken ingame? Dat het misschien wel helemaal niet mogelijk was om het fatsoenlijk en goed te implementeren? De meeste banen hebben 25 start plaatsen en pit-spots. Je zou dan potentieel, en out of the box, een GTR2 probleem krijgen dat je team er niet staat etc. Dat lijkt me niet echt een jofel verkooppraatje. Het is een feit dat je aan 25 man vast zit, en dat je 3 man mist. Maar ik vind 3 man overkomelijk, en als we toch een gokje met die 30-tool wilt wagen, is dat een kwestie van testen. 25 heb je, 30 kun je krijgen mits het werkt.

Waarom opeens de limiet op de racelengte van twee uur? Waarom ineens geen nachtraces meer?

Op de race-lengte kan ik je geen antwoord geven, maar op de nachtraces zijn er wel een aantal dingen te bedenken, waarom ze daar voor gekozen hebben. Ik snap de teleurstelling voor een deel wel, anderzijds vind ik het argument van de 2,4uur ook een beetje overtrokken. We hebben vorig jaar besproken dat we ook konden testen en kwalificeren in het donker met een aantal aanpassingen en daar hebben we ook geen gebruik van gemaakt. Het is 1 race op een lange kalender, en dat moet wel overkomelijk zijn.

Niets is nog zeker. We hebben een superseizoen gehad met GTR2 en de enige manier om uit te vinden of EVO een goede game voor de ZAC is, is intensief testen. Dit zal voor een deel gebeuren volgens een aantal events die we zullen neerzetten, hierover zeer binnenkort meer.

GTR2 heeft ons allen zeker mooie tijden gegeven. Maar toen GTR er was en GTR2 kwam waren daar ook zeer veel tegenstanders van, en zie wat we nu roepen.

Ik ben overigens zelf ook open minded hoor. Als ik al niet had gewild, dan had ik wel gemoeten, als organisatie De keuzes die Simbin heeft gemaakt voor GTR EVO snap ik persoonlijk gewoon niet zo goed, maar dat wil niet zeggen dat het een slechte game is.

Maar daar zit nou precies de kink in de kabel. Ik ken jou goed genoeg om te weten dat je een open mind hebt kwa organisatie maar dat je persoonlijk iets meer leunt naar GTR2. Maar ik weet uit verhalen en discussies van de afgelopen jaren dat je daar langs kunt kijken en daar een organisatorische beslissingen over kan nemen.

Waar ik wel een beetje simpel van word, is het feit dat er mensen zijn die alleenmaar nadelen zien in EVO. Er simpelweg voor kiezen die negatieve lijst zo groot te maken als dat ze kunnen. Dat is niet correct. We hebben van de afgelopen GTR2 seizoen en genoeg data en feiten verschaft om te weten wat de game doet.

Elke race die ik dit seizoen heb mee gedaan, en dat is geen leugen, heb ik Peter vd Kolk horen zeggen in de chats: "Er zijn wel heel erg veel CTD's zeg" en mijn standaard antwoord in dezelfde chat was: "Dat is GTR2, dat is altijd al zo geweest, komt bij de race over het algemeen weer goed!"

GTR2 heeft zijn beperkingen, net zoals EVO dat heeft. Laten we die 2 gewoon, rustig, open en vooral met eerlijke een discussie tegenover elkaar zetten ipv een campagne tegen of voor een game te maken.

Ik heb al testraces meegereden bij de 'buren' om er eens aan te proeven. Het zal voor iedereen wennen zijn, daarom gaan we ook veel en vaak testen om eraan te wennen. Daarmee voorkom je reacties als bijvoorbeeld 'Ik vind het minder goed dan GTR2' op basis van slechts 10 rondjes testwerk, na drie seizoenen GTR2. We gaan het hier allemaal testen en dan zien we verder.

Ik ga misschien iets zeggen, waar ik me vooral van af probeer te houden de afgelopen 10 jaar, maar: Wij, als DigitalRacing.nl zijnde, en (bepaalde) mensen van onze deelnemers hebben voor elke competitie onze eigen gegevens verschaft. Eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit wat de buren wel of niet doen.

Ik wil de buren graag helpen, als daar om gevraagd word. Ik heb Ron van Race-liga de laatste tijd ook aardig wat gesproken omdat hij wat dingen wilde weten. Geen probleem.

Maar laten we bij DigitalRacing.nl doen waar we goed in zijn. Onze data verzamelen en daar onze conclusie uit trekken, anders krijgen we een scheef beeld, zoals bijvoorbeeld het blauwe vlaggen probleem.

Jij zegt dat je met banden altijd op softs reed in kwali en mediums in de race, en dat is dus meteen de charme van meerdere compounds, want dat kon ik wel shaken. Zeker bij warmere races moest ik echt hards achter monteren, softs voor kon ik nog wel eens een risico mee nemen... softs achter was zelfs in kwali geen optie. De strijd die we nu hebben gezien tussen Danny en Mark was er ook 1 waar verschillende banden (in dit geval merk) een rol heeft gespeeld.

Ik ben het met je eens dat het gebrek aan banden-keuze een negatief punt is (zoals eerder aangegeven).

Maar 1 optie voor een band hoeft geen negatieve keuze te zijn. Het word dan meer op de auto en coureurs gelegd. Opzich is daar ook niets mis mee.

Addon wagens ben ik in EVO helemaal een voorstander van. Een startveld voor CUP400 louter bestaand uit de originele GT-Sport wagens mag dan wel groter zijn dan wat we eerder hadden, er zitten wagens bij die ik echt niet graag terug zou zien in een ZAC race. Jij wordt er volgens mij ook niet blij van een Seat erin te zien.... en groter is een groot woord, het zijn er 7, met addons 9. Cup400 ZAC5 had er 6-7, en in GTR2 zouden dat er nu makkelijk 10 kunnen worden, maar dan imo wel geschiktere wagens. Het veld in EVO lijkt misschien op het eerste ook gevarieerder maar is dat helemaal niet..

Waarom zou het een probleem zijn om een SEAT te zien? Ik zie dat probleem niet om eerlijk te zijn. Toen Mark S een Lister Storm koos heb ik Bram Knot ook horen zeggen van: "Ik mag toch serieus hopen dat hij niet vooraan mee gaat doen, dat ding is zo oud dat Maria erop naar Bethlehem reed! (het zinnetje is lichtelijk getraumatiseerd ;)). En zie hier, hij heeft het kampioenschap gewonnen en mensen vinden dat geweldig.

En potentieel kan het veld gevarieerder zijn. Neemt niet weg dat dat waarschijnlijk niet zo is omdat bepaalde wagen lekkerder over komt op het gros van het startveld. Potentieel ja! Aan het einde van het verhaal.. nee.

Dit punt geld trouwens voor GTR2 en EVO.

Is het trouwens in EVO makkelijker te zien hoe hard het regent en welke banden je dan nodig hebt?

De physics van de auto's en banden zijn veel beter gekoppelt aan je gevoel. Je voelt veel beter wat je auto doet en wanneer je over moet op regenbanden etc.

Overigs weet ik dat ik best negatief overkom mbt tot EVO. Dat doe ik eigenlijk ook wel een beetje bewust... kijk, ik weet dat GTR2 zn nadelen heeft en daar hebben we allemaal prima mee gereden 3 seizoenen + BMW Cup + DRES.

Met alle respect, doe dat eens niet. Natuurlijk hebben we verschrikkelijke mooie en leuke kampioenschappen gehad met GTR2. Ik zal de laatste zijn die dat ontkent! Maar het neemt niet weg dat je ook naar de toekomst, en andere titels mag kijken als die een stapje vooruit zijn.

Ik wil gewoon dat iedereen goed op de hoogte is van de nadelen van EVO, want die zijn er ook en ik zou het zonde vinden als we de nadelen van GTR2 blindelings inruilen voor de nadelen van EVO. Ik noem ze nu gewoon zodat er discussie over los komt want ik heb niet het idee dat anderen nu zo erg met die nadelen bezig zijn.. ik merk er in ieder geval weinig van. Nu doe ik het maar want anders doet niemand het.

Ik vind dit echt de meest rare opmerking van het seizoen 2009/2010 en hij is nog niet eens begonnen. Ik neem toch aan dat je ons als Organisatie beter kent dan vandaag, en dat je weet dat we niet over één nacht ijs gaan. Ik kan je een lijst geven van GTR2, net zoals ik je een lijst kan geven van EVO. Maar je moet het met een open mind bekijken en alle argumenten in een vakje kunnen plaatsen. Op het moment dat jij alle negatieve dingen naar voren schuift van een bepaalde game omdat je zelf heel erg graag bij GTR2 wil blijven, ga ik je mening minder serieus nemen.

Organisatorisch gezien; 0% beslist over het feit of wij onder EVO gaan draaien. We zullen het moeten testen en ik wil graag een eerlijke mening weten van onze deelnemers. Kijken welke data er uit tests komt en wat we daar tegenover kunnen zetten.

Persoonlijk gezien zal ik niet onder stoelen of banken steken dat ik DRNL ZAC6 graag in EVO zou willen zien, maar dat baseer ik op mijn eigen EVO ervaringen van het afgelopen jaar. Maar mijn mening als persoon telt onder deze omstandigheden een stuk minder, dan de mening als Organisatie.

isschien dat ik vanavnond bij racingleague mee doe om de GTR2mod te testen in Evo. Schijnt een mod te zijn met de physics van GTR2 met alle online voordelen van Evo denk ik dan

Daar zou ik ver vandaan blijven. De veranderingen in de auto's, zit hem juist in de physics. Addon-cars met aangepaste, EVO, physics, ben ik dan wel een voorstander van om te testen!

Mossel
18 mei 2009, 13:14
Waarom zou het een probleem zijn om een SEAT te zien? Ik zie dat probleem niet om eerlijk te zijn. Toen Mark S een Lister Storm koos heb ik Bram Knot ook horen zeggen van: "Ik mag toch serieus hopen dat hij niet vooraan mee gaat doen, dat ding is zo oud dat Maria erop naar Bethlehem reed!!

Echt hè .. :lol:

Daar zou ik ver vandaan blijven. De veranderingen in de auto's, zit hem juist in de physics. Addon-cars met aangepaste, EVO, physics, ben ik dan wel een voorstander van om te testen!

Is ook geen test voor DRnl ;) persoonlijk vind ik de EVO auto's qua onderstuur minder goed aanvoelen dus misschien is dit wel beter qua gevoel.. misschien willen ze daar wel een GTR2 league doen op basis van EVO ...je weet het niet :P

Ik ga er heel open in hoor met EVO... heb het spel bijna een jaar ... maar om nou te zeggen dat ik dat geld er al uit heb :blushing: .. ik zie de voordelen wel :) hoewel ik GTR2 zeker geen poep vind

Niels Tieman
18 mei 2009, 13:26
@Mark S: Bram heeft het niet helemaal zo gezegd, maar you get the point.. :innocent: :D

Robert Saalmink
18 mei 2009, 13:29
Er ooit aangedacht dat dat te maken heeft met bepaalde veiligheidszaken ingame? Dat het misschien wel helemaal niet mogelijk was om het fatsoenlijk en goed te implementeren? De meeste banen hebben 25 start plaatsen en pit-spots. Je zou dan potentieel, en out of the box, een GTR2 probleem krijgen dat je team er niet staat etc. Dat lijkt me niet echt een jofel verkooppraatje.

Het gaat me er niet om dat het al dan niet onoverkomelijk is. Daar doe ik ook geen uitspraak over, sterker nog: het boeit niet, je moet het ermee doen immers. Maar ik begrijp niet dat er al jaren de vraag is naar meer deelnemers en Simbin het terug schroeft. Die verontwaardiging is gerechtvaardigd vind ik. Bovendien kan het allerlei oorzaken hebben, wat toch gissen blijft. Feit is dat het er niet op lijkt dat Simbin alles uit de kast heeft getrokken om de uitdaging aan te gaan meer deelnemers mogelijk te maken, maar ook dat is niet te verifiëren natuurlijk.

Op de race-lengte kan ik je geen antwoord geven, maar op de nachtraces zijn er wel een aantal dingen te bedenken, waarom ze daar voor gekozen hebben. Ik snap de teleurstelling voor een deel wel, anderzijds vind ik het argument van de 2,4uur ook een beetje overtrokken. We hebben vorig jaar besproken dat we ook konden testen en kwalificeren in het donker met een aantal aanpassingen en daar hebben we ook geen gebruik van gemaakt. Het is 1 race op een lange kalender, en dat moet wel overkomelijk zijn.

Ook hier geldt: het is vast wel overkomelijk maar ik heb er gewoon vraagtekens bij.

GTR2 heeft ons allen zeker mooie tijden gegeven. Maar toen GTR er was en GTR2 kwam waren daar ook zeer veel tegenstanders van, en zie wat we nu roepen.

Klopt, GTR2 zou veel te veel grip bieden, en onrealistisch aanvoelen. Halve volksstammen zweerden toen GTR1 te blijven rijden maar zie nu eens.

Maar daar zit nou precies de kink in de kabel. Ik ken jou goed genoeg om te weten dat je een open mind hebt kwa organisatie maar dat je persoonlijk iets meer leunt naar GTR2. Maar ik weet uit verhalen en discussies van de afgelopen jaren dat je daar langs kunt kijken en daar een organisatorische beslissingen over kan nemen.

Als je dat maar weet ;) dat is wel heel belangrijk, ik zal mijn persoonlijke ervaringen ventileren, iedereen lastig vallen met mijn ergernissen maar als GTR EVO uiteindelijk de betere keuze blijkt, of de meest populaire, dan zal ik altijd in staat zijn die afweging te maken. Gelukkig hoef ik dat niet alleen te doen trouwens :p

Ik ga misschien iets zeggen, waar ik me vooral van af probeer te houden de afgelopen 10 jaar, maar: Wij, als DigitalRacing.nl zijnde, en (bepaalde) mensen van onze deelnemers hebben voor elke competitie onze eigen gegevens verschaft. Eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit wat de buren wel of niet doen.

Weet ik, ik reed alleen mee om eens aan een online leaguerace met EVO te proeven. Was puur uit eigen nieuwsgierigheid, meer niet. Ik heb er toen ook zeker geen conclusies aan verbonden, toch? :innocent:

Maar laten we bij DigitalRacing.nl doen waar we goed in zijn. Onze data verzamelen en daar onze conclusie uit trekken, anders krijgen we een scheef beeld, zoals bijvoorbeeld het blauwe vlaggen probleem.

We gaan testen tot we scheel zien en Roy gillend wegloopt :p

Peter
18 mei 2009, 13:30
Ik ga niet op alles reageren en dit zal voorlopig ook het laatste zijn wat ik erover meld. Ik heb een mening en die geef ik hier maar zal dat (gelukkig voor jullie) niet tot in den treure doen ;)
Dan zal ik ook gewoon de testraces afwachten en daarna kijken of ik die mening kan bijstellen.

Persoonlijk zou het ook wel eens leuk vinden om een veld zonder Ferrari's en Porsches te hebben. Daarbij zijn er goede addon's te vinden die getest kunnen worden, maar ik zou het zelfs overwegen die addon-cars er volledig af te laten.

Dat is dan echt een verschil van mening. ZAC Cup400 is altijd gebaseerd geweest op de NGT/GT2 klasse van het FIA GT en ALMS, tenminste zo heb ik het altijd gezien. Vandaar dat ik me niet echt kan vinden in de klasse GT-sport.... Zelfde geldt eigenlijk ook voor de Cup600 klasse, nu volg ik niet alles maar ik heb nog nooit een Gumpert Apollo of Koenigsegg zien rijden in een GT kampioenschap. Kan zijn dat ik wat gemist heb hoor ;) zal ook wel gewenning zijn hoor en als er uiteindelijk een seizoen mee gereden wordt zullen de races er niet minder mooi om zijn. Dat is dus puur een stukkie persoonlijk gevoel.

Waar ik wel een beetje simpel van word, is het feit dat er mensen zijn die alleen maar nadelen zien in EVO. Er simpelweg voor kiezen die negatieve lijst zo groot te maken als dat ze kunnen. Dat is niet correct. We hebben van de afgelopen GTR2 seizoen en genoeg data en feiten verschaft om te weten wat de game doet.

Voorlopig ben ik de enige (Robert dan misschien ook) die dat doet Niels. En dan kun je dat niet leuk vinden, als niemand anders zich daarin verdiept voorlopig probeer ik de discussie op gang te brengen. Misschien schiet ik wat door in het negatieve, ik heb ook echt wel positieve zaken gevonden in EVO.
Excuses als ik te ver door ben gedramd maar het was vooral met het doel om discussie op gang te brengen en anderen erover na te laten denken. :innocent:

Elke race die ik dit seizoen heb mee gedaan, en dat is geen leugen, heb ik Peter vd Kolk horen zeggen in de chats: "Er zijn wel heel erg veel CTD's zeg" en mijn standaard antwoord in dezelfde chat was: "Dat is GTR2, dat is altijd al zo geweest, komt bij de race over het algemeen weer goed!"

Overdrijven is ook een vak Niels... Maar ik heb dat inderdaad een aantal keren geroepen. Het was toch ook zo? Om dat dan meteen bij GTR2 neer te leggen vind ik wat ver gaan, kan maarzo zijn dat het ook daar aan de gebruiker heeft gelegen, maar ik ben het met je eens dat GTR2 een slechtere online-code heeft... wat dat betreft is Evo zeker een stap vooruit.

Met alle respect, doe dat eens niet. Natuurlijk hebben we verschrikkelijke mooie en leuke kampioenschappen gehad met GTR2. Ik zal de laatste zijn die dat ontkent! Maar het neemt niet weg dat je ook naar de toekomst, en andere titels mag kijken als die een stapje vooruit zijn.

zoals al gezegd, misschien ben ik er wat te ver in doorgegaan maar je kunt niet verwachten dat mensen hier staan te springen om Evo puur en alleen omdat het een nieuwere game is. En besides, een aantal van de zaken die ik als negatief heb aangedragen zijn inmiddels wel uit de wereld geholpen. Als niemand ze noemt komt er ook geen oplossing voor.

Ik vind dit echt de meest rare opmerking van het seizoen 2009/2010 en hij is nog niet eens begonnen. Ik neem toch aan dat je ons als Organisatie beter kent dan vandaag, en dat je weet dat we niet over één nacht ijs gaan. Ik kan je een lijst geven van GTR2, net zoals ik je een lijst kan geven van EVO. Maar je moet het met een open mind bekijken en alle argumenten in een vakje kunnen plaatsen. Op het moment dat jij alle negatieve dingen naar voren schuift van een bepaalde game omdat je zelf heel erg graag bij GTR2 wil blijven, ga ik je mening minder serieus nemen.

Organisatorisch gezien; 0% beslist over het feit of wij onder EVO gaan draaien. We zullen het moeten testen en ik wil graag een eerlijke mening weten van onze deelnemers. Kijken welke data er uit tests komt en wat we daar tegenover kunnen zetten.

Persoonlijk gezien zal ik niet onder stoelen of banken steken dat ik DRNL ZAC6 graag in EVO zou willen zien, maar dat baseer ik op mijn eigen EVO ervaringen van het afgelopen jaar. Maar mijn mening als persoon telt onder deze omstandigheden een stuk minder, dan de mening als Organisatie.

en bedankt he.... :p
Niels, ik weet heel goed met wat voor organisatie ik hier heb te maken en dat, welke keuze er ook gemaakt wordt, deze weloverwogen zal zijn. Ik heb geloof ik ook al wel een keer of 3 gezegd dat ik echt wel open sta voor Evo, maar ga me niet minder serieus nemen als ik een aantal negatieve punten over een game neerzet. Ik ben mezelf ook een mening aan het vormen en ja, dat heeft voor mij even wat tijd nodig. Door hier zaken te melden kunnen ze misschien verholpen worden of kan ik er een andere kijk op krijgen. Ik kan ook stug mn mond houden en achteraf gaan lopen zeiken, ik kies ervoor om het op mijn manier te doen.
En ik weet ook wel dat je het voorlopig over jouw mening hebt... en dat dat dus weinig zegt over wat er uiteindelijk beslist wordt...

nou, ik hou erover op voorlopig, eerst maar eens wat meer testen nog en hopen dat ik ook wordt aangestoken door het Evo virus :)

Bram Van Der Stichelen
18 mei 2009, 13:34
Waar ik wel persoonlijk ook hoop is dat wanneer we Evo zouden gaan gebruiken, er geen gebruik zou gemaakt worden van de wagens zoals de Gumpert en Koenigsegg. Zou ik ook niet zo realistisch vinden, en ook niet zo leuk. Geef mij dan maar de gewone 'echte' gt1 wagens.

Roy Visser
18 mei 2009, 13:36
We gaan testen tot we scheel zien en Roy gillend wegloopt :p

bring it on! :broem:

Mossel
18 mei 2009, 13:53
bring it on! :broem:

Misschien is het handig dat jij wat tips&trics neerzet over de verschillen in EVO setups gewijs. Zoals steering lock (want die moet hoger vlgs mij) en dat soort dingen.

Anders loopt iedereen te testen met de verkeerde basis

Niels Tieman
18 mei 2009, 13:54
Mijn steeringlock staat standaard op 16 in EVO en mijn logitech software op 200. :)

edit: Fixed :)

Mossel
18 mei 2009, 13:58
Mijn steeringlock staat standaard op 16 in EVO.

dat heeft toch ook weer te maken met je graden instelling in windows 220 graden - 330 graden etc etc

Roy Visser
18 mei 2009, 14:37
Misschien is het handig dat jij wat tips&trics neerzet over de verschillen in EVO setups gewijs. Zoals steering lock (want die moet hoger vlgs mij) en dat soort dingen.

Anders loopt iedereen te testen met de verkeerde basis

In principe zijn alle setup regels op EVO juist beter toepasbaar vanwege dat je het verschil veel beter en duidelijker voelt, vooral je differentieel merk je nu gewoon echt veel meer verschil in, zal tegen de tijd wel even wat hints en tips geven over het hoe of wat, maar dan moet ik eerst zelf even achter de duidelijke verschillen komen en het maximale eruit persen :)

Kim Van Der Stichelen
18 mei 2009, 15:47
Ik vind alles best, maar ik wil stiekem toch wel liever GTR² dan GTR Evo. Maar het verschil is miniem, om het in getallen uit te drukken 60% GTR² en 40% Evo ;)
Alles is eigenlijk al gezegt over de voor en nadelen dus daar ga ik niet meer op ingaan.
Alleen hoop ik inderdaad dat we nog de Porsche's en Ferrari's enzo in Evo krijgen, anders wordt de Cup400 wel heel vreemd met Moslers en Sunreds en wat nog allemaal. Cup 600 ook trouwens met maar 3 echte GT's erin standaard (Lister & Viper & C5R reken ik niet mee want ik denk niet dat iemand serieus daarin zal meedoen) Tenzij ze weer op dieet gaat natuurlijk... ;)

Ralffoxx
18 mei 2009, 15:58
Nja Kim vind tot nu toe de Lister zelf leukst om in te rijden...:P

Kim Van Der Stichelen
18 mei 2009, 15:59
Nja Kim vind tot nu toe de Lister zelf leukst om in te rijden...:P

Ja daarover, wat ik vergat te vragen, in Race07 zijn de wtcc wagens zo gemaakt dat ze ongeveer allemaal even snel zijn. Is dat met de Gt's ook zo?

Robert Saalmink
18 mei 2009, 16:01
En je kunt er kennelijk nog steeds kampioen mee worden :p maar als het goed is zal 'ie een stukje trager zijn dan de DBR9 natuurlijk.

Niels Tieman
18 mei 2009, 16:02
Ja daarover, wat ik vergat te vragen, in Race07 zijn de wtcc wagens zo gemaakt dat ze ongeveer allemaal even snel zijn. Is dat met de Gt's ook zo?

Ja dat is zo. :) Alles is 'gelijk' getrokken. :)

Kim Van Der Stichelen
18 mei 2009, 16:03
Ja dat is zo. :) Alles is 'gelijk' getrokken. :)

Ok, dus mijn hele mening over de Lister en consoorten mag de prullenmand in ;)

Dennis
18 mei 2009, 16:54
Het is in ieder geval een goed idee om flink wat test races in te lassen. Mijn eerste indruk is in ieder geval heel positief wat betreft GTR Evo.

Stefan van Renselaar
18 mei 2009, 18:05
Ik snap je even niet Stefan? Heb je die banden nu zelf erin geedit? Dat is natuurlijk leuk en aardig maar maak jij even nieuwe compounds dan? Voor zover ik weet zijn die er niet...
Goed dat je meedenkt om bepaalde nadelen op te heffen though ;) maar ik denk dat niet alles zo makkelijk is op te lossen.. zou wel heel mooi zijn want met die ene compound die we nu hebben is het ook niet echt te doen om een race met lekker warm weer te rijden...

Als ik zo een willekeurige band van een ZAC auto vergelijk en dan bedoel ik het verschil tussen Soft en Hard, dan zijn het niet heel erg veel verschillen. Als ik er de tijd voor neem dan zal ik er een lijstje van kunnen maken en daarna wat gaan doen met de GTR Evo banden. Als ik er dan happy mee ben, dan kan ik het met jullie delen. :) Over een week of 7/8 heb ik zomervakantie en dan zal ik er eens goed voor gaan zitten.

Roy Visser
18 mei 2009, 18:27
veel succes daarmee stefan, het grote verschil met evo zit hem namelijk voornamelijk in de banden, het is dus ook echt wel heel erg moeilijk om de oorspronkelijke evo feel te behouden zonder de boel te "verzieken" Bijkomend nadeel is dan dat je in ene weer een compleet custom veld creeert wat vergelijkingen met andere leagues/setups en rijgedrag compleet overhoop gooit.

Peter
18 mei 2009, 18:51
Ik maak vorderingen... nog steeds lang niet snel genoeg maar als ik zo doorga rij ik tegen de tijd dat ZAC6 afgelopen is wel een 58er :P

Car|Time
Mosler|2.01.1|
Corvette C6 GT2|2.01.4|
Sunred|2.01.4|
BMW M3|2.03.9|
Seat Toledo|2.04.3|
Spyker C8 Spyder|2.04.7|

Kim Van Der Stichelen
18 mei 2009, 20:30
Leuk hoor om ons even de tijd te geven om onze data op te slaan...
Zit je midden in een stint van 30 ronden krijg je de melding dat de server eruit gaat wegens FPL.
Allemaal goed en wel maar geef ons dat even 2 minuten om onze data op te slaan. Kon niet eens op esc. drukken voor de server eruit ging... ;)

Ralffoxx
18 mei 2009, 20:33
Ik was ook aan testen. Waarom moet ie uit trouwens voor een test race? Maar goed heb maar 6 rondjes data :(

Niels Tieman
18 mei 2009, 20:35
Omdat een test-race onder 'normale' omstandigheden moet worden gedraait. Anders krijg je variabele omstandigheden en dat kan weer problemen opleveren bij het oplossen van eventuele problemen. :)

Kim Van Der Stichelen
18 mei 2009, 20:35
Ik was ook aan testen. Waarom moet ie uit trouwens voor een test race? Maar goed heb maar 6 rondjes data :(

Dat ie eruit ging had ik wel verwacht. Maar dat we niet eens de tijd kregen om alles op te slaan en na te kijken vind ik wat jammer.
Nu heb ik totaal geen idee van bandenslijtage en brandstofvebruik enzo.
Puntje voor in de toekomst denk ik zo :)

Ralffoxx
19 mei 2009, 00:39
Zou het mogelijk zijn om de server weer aan te gooien zodat ik me 2e sessie van me test kan draaien :)

Niels Draijer
19 mei 2009, 00:40
Zou het mogelijk zijn om de server weer aan te gooien zodat ik me 2e sessie van me test kan draaien :)

Slapen is ook gezond hoor Voss ;)

Ralffoxx
19 mei 2009, 01:01
Slapen is ook gezond hoor Voss ;)

Dat is zo Niels :P maar dat heb ik vanmiddag ook al gedaan :P dus uurtje langer mot kunnen

Niels Tieman
19 mei 2009, 01:46
Server is weer up. :)

Ralffoxx
19 mei 2009, 22:47
Ik heb de afgelopen dagen wat korte tests met elke wagen gedaan en hier mijn conclusies uit getrokken.
Ik heb alle gegevens die ik heb bij elkaar gereden in een excel bestand gezet.
Lees het zelf door als je wilt.
http://rapidshare.de/files/47226633/cup600test.rar.html

Niels Draijer
19 mei 2009, 23:02
Ik heb de afgelopen dagen wat korte tests met elke wagen gedaan en hier mijn conclusies uit getrokken.

Zit ik dit met groot genoegen te downloaden... pak ik het bestandje uit en realiseer ik me dat er geen Office op m'n racecomputer staat:rolleyes:
Zal zometeen even kijken Steven op m'n andere computer.

Vanavond even wat rondjes gereden in de zogenaamde Cup 600. De Aston Martin is mijn weapon of choice. Heel erg rap. In eerste instantie stond het diff op Lock 60%. Wie daarmee kan rijden is een Alien dus al snel op 20% gezet. Wing achter op 12 en gaan met deze banaan.
Zette een 1:53,8 neer. Aardig tevreden al zit er zeker nog ruimte in.
Daarna 3 rondjes gereden met de Cup 400 BMW M3 en meteen in de 2 minuten rond.
Overigens, dit is de skin waarmee ik rij. Echt supermooi!
http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=17300

http://www.nogripracing.com/images/screenshots/46400.jpg

Ralffoxx
19 mei 2009, 23:03
Voor oudere excel gebruikers trouwens dit linkje. http://www.jachthutten.nl/race/600excel.rar

Marc Vos
19 mei 2009, 23:09
Geen vooruitgang geboekt vandaag, ik ben nog steeds het 'snelste' in de Spyker. Ik vind de BMW nog niet zo lekker rijden, en met de Corvette moet ik nog wat meer rijden. Het blijft overigens echt gaaf als je achter je het janken hoort van een Aston Martin :thumbup:

Ruben Laenens
19 mei 2009, 23:10
Ik heb veel vooruitgang geboekt, nadat ik gisteren maximum aan een 2.05.3 geraakte zit ik nu precies aan een 2.03.000 en daar kan nog wel wat van af

Niels Draijer
19 mei 2009, 23:33

Ik zou er nog even op terugkomen. Top dat je dit soort gegevens voor ons online zet :).
Aantal opmerkelijke verschillen komen naar boven:)

Mossel
19 mei 2009, 23:46

daar zit een werk in ! :thumbup:

Ralffoxx
20 mei 2009, 00:57
zit 1 foutje in mijn excel bestand.
In de conclusie staat dat de lister storm 3.67 verbruikt gemiddeld maar dat moet 3.37
wezen en dus is hij de zuinigste.
Dank u Michael Storm die natuurlijk dik boven op de Lister zit :P

paulpeter
20 mei 2009, 20:18
Vindt vooral goed om te zien dat er gister veel nieuwe namen op de server zaten om mee te testen.

Heb tot nu toe alleen de Marcos, Seat en Spyker aan de tand gevoeld. Dus echte feedback heb ik nog niet echt. Het is nog een beetje wennen zo. Maar in ieder geval nog niet tegen echt gekke dingen aangelopen.

Mossel
20 mei 2009, 20:36
Mag de formule BMW ook "aan" op de server ?

Heb net wat verder getest en dan voor stuur instellingen ..

alle details zijn mooi voelbaar: putjes, curbes, botsingen, overstuur,...

alleen krijg ik geen enkele feedback over onderstuur, heb ik wel bij GTR2 en Race07

heeft nog iemand die ervaring, of nog beter: een oplossing :?:

Ik kan nu onmogelijk op de limiet rijden

Jeroen Ursem
20 mei 2009, 23:24
Net samen met Mark gereden, ik in een Vertigo, hij in de Aston..

Elke bocht kan je die Vertigo ernaast remmen, en beter door de bocht sturen, maar bij elk recht stuk schiet die Aston ervandoor, echt heel grappig rijden :D

Captain Slow
20 mei 2009, 23:26
Ik kom morgen ook ff op de server snuffelen. Heb vandaag even met de Saleen getest, en die rijdt bijzonder fijn. Beter dan de andere GTR evo auto's in die categorie.

Martijn Mezger
20 mei 2009, 23:32
Ik ga me hier ook eens in vermengen volgende week. Lijkt me wel interessant. :)
De racedagen van de ZAC komen me véél beter uit dan de DRTCC.

Peter
20 mei 2009, 23:40
Dat wordt dan toch 2 servers draaien volgend seizoen :p

Garcon Koen
21 mei 2009, 00:16
Net samen met Mark gereden, ik in een Vertigo, hij in de Aston..

Elke bocht kan je die Vertigo ernaast remmen, en beter door de bocht sturen, maar bij elk recht stuk schiet die Aston ervandoor, echt heel grappig rijden :D

Ik reed ook nog even met jou volgens mij, ik reed een tijdje in een Z4 waar ik vaker mee gespint ben dan dat ik rondjes gereden heb.

Ralffoxx
21 mei 2009, 00:39
vind deze GT wagens geweldig. Ben er misschien niet snel mee tot nu toe maar wel leuk rijden.. :)

Jeroen Ursem
21 mei 2009, 09:23
Ik reed ook nog even met jou volgens mij, ik reed een tijdje in een Z4 waar ik vaker mee gespint ben dan dat ik rondjes gereden heb.

Aaah, dus jij was Koen Wielandt :laugh:

In het begin kan je het beste als een oma'tje rijden en dan elke ronde iets meer proberen. Als je meteen snel wilt gaan in een nieuwe wagen spin je regelmatig ;) (wat ik ook ondervond in de Aston toen Mark even de Vertigo wou uitlaten)

Captain Slow
21 mei 2009, 23:00
Casper Smit wil naar de ZAC
Johannesburg 21-05-2009

Insiders wisten het al langer, maar nu is het openbaar gemaakt: Casper Smit wil naar de ZAC.
Het is nog niet zeker welke sponsor op de auto komt te staan. South African Airways zou een logische keuze zijn, aangezien deze maatschappij al een jaar achter Casper staat, en er geen geheim van maakt verder te willen met deze coureur. Casper ontkende echter dat er al een sponsordeal was gemaakt.

“Ik sta op dit moment open voor alles. Ik heb nog geen keuze gemaakt over de klasse, auto of sponsor. Het is nog te vroeg om dat allemaal te gaan regelen.
Ik zou het liefst aanschuiven bij een ander team, dan kan ik rustig wegwijs worden gemaakt in de ZAC. Als ik zelf een team opstart zal het erg lastig zijn om goede resultaten te halen. Iemand die al wat seizoenen meedraait in de ZAC zou dan bijzonder handig zijn.
Wat me aantrekt aan de ZAC is het tactische gedeelte. De races zijn lang, en je moet slim omgaan met je banden en je pitstop moet goed gepland worden. Dat is toch iets wat ik in het DRTCC mis.
Ik ga morgen mijn eerste rondjes draaien, en daarna zullen we wel zien”

Dit verhaal wordt ongetwijfeld vervolgd.

Een klein berichtje van deze kant:)

Ruben Laenens
21 mei 2009, 23:12
Wellicht nieuw team in ZAC

De komende ZAC zal een nieuw team waarschijnlijk zijn intrede doen. Marc Vos en Ruben Laenens hebben namelijk interesse om mee te rijden in de cup400. Ze zijn echter nog wel op zoek naar enkele goede sponsors, maar het staat vast dat beiden coureurs in éénzelfde team zullen rijden. De keuze voor de cup400 was vrij snel gemaakt, omdat beide coureurs nauwelijks ervaring hebben met de GT wagens ten opzichte van diegenen die al vijf competities lang meerijden. Zo hopen ze de kloof sneller te overbruggen door de 'makkelijkste' wagens te kiezen. Meer nieuws volgt later..

Ook een klein bericht langs de andere kant:innocent:

Gerben vd Broek
21 mei 2009, 23:20
Houdt wel rekening met het al volle veld, mogelijk 3 plaatsen minder op de server en dus kans op wachtlijst. Maar misschien komen er nog andere oplossingen :).

Ruben Laenens
21 mei 2009, 23:23
Marc en ik vinden het niet erg om op de reservelijst te staan. Zolang we dan maar onder elkaar komen te staan zodat we dan meestal in dezelfde race meedoen, maar dat wordt zo wel geregeld door de organisatie veronderstel ik. :p

Martijn Mezger
21 mei 2009, 23:24
Ik wil misschien ook overstappen naar de Zac. Cup400.
DRTCC is erg gaaf, maar FWD ligt me toch minder dan RWD. Als de ZAC definitief overstapt naar Evo is mijn inschrijving 100%. Racedays zijn niet op donderdag, op donderdag kan ik haast nooit, dus dat zal dan ook wel meespelen.

Net even met Marc Vos gereden, was wel lachen, eerst even serieus gereden. Snelste kwam ik uit op een 2:04.224, maar dat kan minimaal 1/2 seconden sneller aangezien ik nog best veel laat liggen. Moet weer wennen aan GTR Evo aangezien ik lang geen enkele race game heb gedaan.

Ralffoxx
21 mei 2009, 23:31
Als er overgestapt word naar EVO dan ben ik ook zeker in voor de ZAC.

Gerben vd Broek
21 mei 2009, 23:33
Wat een animo ineens :). Wel een goede zaak, maar wordt wel moeilijker om goede oplossing voor zoveel deelnemers te vinden. Maar dat komt vast allemaal goed.

(overigens zelf ook al enige interresse in zac :).

Ralffoxx
21 mei 2009, 23:34
Ow Gerben ik sleep Jaap dan ook mee hoor als je niet erg vind :P die mot als het Evo word teminste

Darthwillie
21 mei 2009, 23:35
Wat een animo ineens :). Wel een goede zaak, maar wordt wel moeilijker om goede oplossing voor zoveel deelnemers te vinden. Maar dat komt vast allemaal goed.

(overigens zelf ook al enige interresse in zac :).
http://cmp.roularta.be/cmdata/Images/site4/xavier2/thema/geld/euro_biljet2_cm.jpg
:innocent:

Gerben vd Broek
22 mei 2009, 00:10
http://cmp.roularta.be/cmdata/Images/site4/xavier2/thema/geld/euro_biljet2_cm.jpg
:innocent:

Begint ergens op te lijken :cool:

Peter
22 mei 2009, 00:38
Mij lijkt het dan ook wel leuk om voor de 'rookies' ;) een aparte klasse op te zetten, en daar bv. de GT3 klasse voor de gebruiken... GT Club heet die geloof ik in EVO? Maar dat hangt natuurlijk van heel veel andere factoren af....

Stefan van Renselaar
22 mei 2009, 00:42
Mij lijkt het dan ook wel leuk om voor de 'rookies' ;) een aparte klasse op te zetten, en daar bv. de GT3 klasse voor de gebruiken... GT Club heet die geloof ik in EVO? Maar dat hangt natuurlijk van heel veel andere factoren af....

:thumbup:

Martijn Mezger
22 mei 2009, 01:41
Tsja.
GT Sport vind ik toch echt relaxter rijden dan GT Club.

Ralffoxx
22 mei 2009, 01:47
Geef mij maar GT Pro :)

Martijn Mezger
22 mei 2009, 02:04
Ik en Marc waren na een tijdje vannacht beetje aan het kloten op de baan.

http://i40.tinypic.com/2v7tnyu.jpg
Dit vond ik toch wel een beetje raar! Hopelijk gebeurt zoiets niet in een race, haha.

Quizmaster
22 mei 2009, 11:14
Tsja, sta je daar.... kijkt het publiek de verkeerde kant op :p :lol:

Ruben Laenens
22 mei 2009, 13:04
Mij lijkt het dan ook wel leuk om voor de 'rookies' ;) een aparte klasse op te zetten, en daar bv. de GT3 klasse voor de gebruiken... GT Club heet die geloof ik in EVO? Maar dat hangt natuurlijk van heel veel andere factoren af....Zou ik zelf erg goed vinden maar dan aub niet de GT3 maar ook gewoon de GT2 dan. Want zelfs touring cars zijn sneller dan die GT3 klasse

Garcon Koen
22 mei 2009, 13:44
Ja mij lijkt het ook wel een goed idee om een rookie klasse op te zetten, zelf ben ik bij lange na niet zo snel als de gasten hier en om toch te kunnen racen lijkt mij dat wel erg leuk.

GT3 of GT2 maakt me niet zoveel uit, al geef ik wel de voorkeur aan GT2 omdat die ook nog redelijk te besturen zijn zonder teveel ervaring.

Niellie
22 mei 2009, 14:41
Ik ben ook voor een rookie klasse. Dan kan ik veel ervaring op doen.
GT2/3 i don't care. Zolang het maar gezellig is:thumbup:

Stefan Kollee
22 mei 2009, 15:10
Ik ben er ook voor, maar aangezien Evo niet op m'n pc draait zou ik hem graag in GTR2 zien net als ZAC5. Ik weet niet of de organisatie rekening met zo'n enkeling als mij houdt, maar ik wilde het toch even kwijt.

Garcon Koen
22 mei 2009, 15:18
Als ik het zo lees is er genoeg animo dus het zou wel moeten lukken!

@Stefan, ik denk dat ze gewoon op Evo doorgaan.

Roy Visser
22 mei 2009, 15:34
Ik ben er ook voor, maar aangezien Evo niet op m'n pc draait zou ik hem graag in GTR2 zien net als ZAC5. Ik weet niet of de organisatie rekening met zo'n enkeling als mij houdt, maar ik wilde het toch even kwijt.

Stefan, de ZAC is ook wel een klasse waar je behoorlijk "fanatiek" en "dedicated" voor moet zijn. Het is ook een klasse waar je (helaas) niet makkelijk binnenkomt, zowiezo als beginner met simracen. De overstap naar evo hangt overigens van niemand af kwa pc specs, meer of het verstandig is om over te stappen naar de nieuwe game kijkend naar de voordelen etc etc. Ik zou eerst eens zorgen dat je met een stuurtje wat rondjes rijd en gewoon jezelf laat zien op de servers, dat werkt het beste om een beetje de voet tussen de deur te krijgen. Dat evo helaas niet bij jouw draait, ja dat is wel jammer maar dan zul je toch echt moeten denken aan een lichte upgrade..

Martijn Mezger
22 mei 2009, 15:38
Imo vind ik dat als je een PC van 7/8 jaar hebt, die eigenlijk wel toe is aan vervaning/upgrades. Is niet vreemd dat nieuwe games er niet op draaien.

Stefan Kollee
22 mei 2009, 15:42
Dat weet ik, maar de tijden die hier gereden worden (in het achterveld) rijd ik ook. Dus dat zit wel snor. Alleen ik vind het zo jammer dat je als instapper direct je portemonnee leeg moet trekken. De DRES is nu nog de enige game waarbij GTR2 gespeeld wordt en de rest is allemaal GTR EVO, de DRES lijkt me een iets te langdurig race voor beginners dus hopelijk wordt er met mij/ons rekening gehouden. Ik denk dat er wel meer mensen hier op het forum zitten die wel willen instappen maar daar de PC/kwaliteiten/geld niet voor hebben. Die groep vertegenwoordig ik nu een beetje en graag zou ik ook een beetje toespeling van "de andere kant" krijgen.

Kim Van Der Stichelen
22 mei 2009, 15:45
Dat weet ik, maar de tijden die hier gereden worden (in het achterveld) rijd ik ook. Dus dat zit wel snor. Alleen ik vind het zo jammer dat je als instapper direct je portemonnee leeg moet trekken. De DRES is nu nog de enige game waarbij GTR2 gespeeld wordt en de rest is allemaal GTR EVO, de DRES lijkt me een iets te langdurig race voor beginners dus hopelijk wordt er met mij/ons rekening gehouden. Ik denk dat er wel meer mensen hier op het forum zitten die wel willen instappen maar daar de PC/kwaliteiten/geld niet voor hebben. Die groep vertegenwoordig ik nu een beetje en graag zou ik ook een beetje toespeling van "de andere kant" krijgen.

Ik denk dat dit mischien een beetje te veel vragen is. Als je GTR Evo niet op de minimum kunt trekken, dan is je pc toch wel echt eeuwen oud.
Dan vind ik niet dat de organistatie niet zou mogen overstappen naar een betere game omdat bepaalde mensen geen pc hebben die dat trekt.
Ik zou durven zeggen dat, als niemand hier van de vaste kern gtr evo trekt, 90% daarvan naar de hardware boer rent om nieuwe onderdelen te halen zodat ze wem kunnen meedoen.

Roy Visser
22 mei 2009, 15:47
Ik denk dat er wel meer mensen hier op het forum zitten die wel willen instappen maar daar de PC/kwaliteiten/geld niet voor hebben. Die groep vertegenwoordig ik nu een beetje en graag zou ik ook een beetje toespeling van "de andere kant" krijgen.

ik ben bang dat jij toch echt redelijk in je eentje zit wat dat betreft, als je het als hobby ziet (wat voor de meeste mensen hier duidelijk het geval is, tot extremen toe) dan zijn de meeste mensen toch echt wel redelijk up to date kwa pc. Over je snelheid zal ik maar niet teveel ingaan, eerst zien dan geloven :) Wat voor stuurtje heb je overigens, dat zal ook geen al te nieuw stukje hardware zijn dan?

Bram Kocken
22 mei 2009, 15:51
Laten we niet vergeten dat er binnen DR.nl ook nog ruimte moet zijn om een 5e competitie op te zetten hè?
Het is niet alleen dat er voldoende rijders moeten zijn en "hup we starten het" ;)

Stefan Kollee
22 mei 2009, 15:52
Dus ik ben de enige op dit forum, die niet zover voor een "spelletje" wil gaan dat het hem 200 euro extra kost. Dat vind ik raar, maar ik ben ook redelijk nieuw in het hele gebeuren dus misschien had ik wel gewoon m'n mond moeten houden en wat centjes gaan sparen.

Garcon Koen
22 mei 2009, 15:53
Maar die eventuele rookie klasse wordt dan toch niet voor mensen die dezelfde tijden als de mensen die gewoon in de 'echte' klasse meerijden. Dan lijkt me het nut van een rookie klasse een beetje overbodig.

Bram Kocken
22 mei 2009, 15:54
Dat weet ik, maar de tijden die hier gereden worden (in het achterveld) rijd ik ook..
Hierop inhakend, achterveld DRTCC of achterveld ZAC? Achterveld DRTCC is denk ik niet te vergelijken met achterveld ZAC...

Kim Van Der Stichelen
22 mei 2009, 15:54
hmmm bij genoeg animo lijkt een 2de server mischien niet eens zo'n slecht idee.
Dan spreek ik wel over een man of 40, als er maar 35 mensen aanmelden heb je een probleem denk ik. 25 man op de ene server en 10 op de andere? Lijkt me niet ideaal. Maar een reservelijst van 10 man al helemaal niet.

Niels Tieman
22 mei 2009, 15:56
We houden intern rekening met meerdere opties. Tot op heden zit alles wel redelijk afgedekt, maar daar moeten eerst een aantal dingen voor concreet worden. :)

Bram Kocken
22 mei 2009, 15:57
Dus ik ben de enige op dit forum, die niet zover voor een "spelletje" wil gaan dat het hem 200 euro extra kost. Dat vind ik raar, maar ik ben ook redelijk nieuw in het hele gebeuren dus misschien had ik wel gewoon m'n mond moeten houden en wat centjes gaan sparen.
Dat zie je een beetje zwart/wit...

Die 200 euro die je noemt zit hem ook in het algemene PC-gebruik, persoonlijk heb ik ook redelijk vlotte PC nodig om mn school-taken uit te voeren.
Daarvoor zet ik dus ook maandelijks wat geld weg, zodat ik weet dat ik over 1/2jr weer een goede PC kan kopen.

Daarnaast, de mensen hier zijn ook al wat ouder, hebben veelal een vast inkomen, en voor hun is 200 euro derhalve een minder groot bedrag om uit te geven aan een hobby.

Stefan Kollee
22 mei 2009, 16:02
Dat zie je een beetje zwart/wit...
Daarnaast, de mensen hier zijn ook al wat ouder, hebben veelal een vast inkomen, en voor hun is 200 euro derhalve een minder groot bedrag om uit te geven aan een hobby.

Daarin ben ik het helemaal met je eens.

Ik kon het proberen, maar blijkbaar sta ik er in m'n eentje ervoor.:blushing:

Bram Kocken
22 mei 2009, 16:07
Overigens... is dit geen pleidooi om te zeggen dat je een PC van vorige maand moet hebben, met een G25-stuurtje om goed mee te kunnen doen.
Goede rijders rijden toch wel vooraan, ookal heb je wat mindere apparatuur :)

Echter is een PC die GTR Evolution trekt, wel het minimale :)
Maar weet je wat, als je nou na de zomer even een berichtje stuurt, misschien kun je dan mijn PC overkopen :D Kun je in ieder geval GTR Evolution draaien!

Bram Van Der Stichelen
22 mei 2009, 16:56
Hierop inhakend, achterveld DRTCC of achterveld ZAC? Achterveld DRTCC is denk ik niet te vergelijken met achterveld ZAC...

In de ZAC reed ik dit seizoen zo goed als altijd in de achterhoede, terwijl ik in het DRTCC normaal steeds in de top 10 zou moeten rijden. Je kan de 2 echt niet met elkaar vergelijken.