View Full Version : [ZAC6] | Race07/EVO & GTR2
Ruben Laenens
22 mei 2009, 16:01
Stefan, als ze met gtr2 gaan rijden kan jij meedoen maar kunnen ik, marc vos, steven voss en nog heel wat NIET meedoen, dus dat is sowieso geen argument
Marcel Groen
22 mei 2009, 16:05
Kijk, GTR Evolution heeft zowel voor als nadelen in vergelijking met GTR2, groot voordeel is toch wel die DBR9, is ie niet mooi? :D
http://usera.imagecave.com/MarcelGroen/DM%20Presentatie.jpg
Qua prestaties wil het nog niet echt lukken, GTR Evolution geeft me nog niet het gevoel met de wagen wat ik met GTR2 wel heb. Toch maar meer rondjes gaan rijden, eindeloos oefenen, iets wat met GTR2 niet meer nodig was... ;)
Bram Kocken
22 mei 2009, 16:11
In de ZAC reed ik dit seizoen zo goed als altijd in de achterhoede, terwijl ik in het DRTCC normaal steeds in de top 10 zou moeten rijden. Je kan de 2 echt niet met elkaar vergelijken.
Alleen wel dat ik het idee heb dat de achterhoede van de ZAC nog steeds een slag sneller is dan de achterhoede in de DRTCC :) Dus dat het niveau in de ZAC hoger ligt dat in de DRTCC :)
Kijk, GTR Evolution heeft zowel voor als nadelen in vergelijking met GTR2, groot voordeel is toch wel die DBR9, is ie niet mooi? :D
Woei :D Pareltje!
Niels Draijer
22 mei 2009, 16:28
In de ZAC reed ik dit seizoen zo goed als altijd in de achterhoede, terwijl ik in het DRTCC normaal steeds in de top 10 zou moeten rijden. Je kan de 2 echt niet met elkaar vergelijken.
"Zou moeten" :laugh:
Geen twijfel over mogelijk dat het overall niveau van de ZAC hoger ligt dan DRTCC. Neemt niet weg dat in het DRTCC voorin toch wel veel kwaliteit aanwezig is hoor. Een Sander, een Roy (ikzelf kuch:closedeyes:;)), een Storm, een PP etc.
Sowieso hoef je niet de snelste te zijn om voorin mee te kunnen doen. Constantheid is zo belangrijk. Als ik jou als voorbeeld mag nemen, de snelheid zit wel aardig snor alleen rijdt je blijkbaar te maximaal zodat je in de race veelal niet uit de verf komt wegens problemen. Deze problemen brengen je in het DRTCC toch nog op P8 overall maar dat zal in de ZAC betekenen dat je als bezemwagen zou fungeren.
Maargoed, aangezien ik zondags niet vrij kan maken voor de ZAC ben ik gebonden aan het DRTCC. Ach, er zijn ergere dingen;)
Martijn Mezger
22 mei 2009, 19:34
Vanavond nog mensen op de server?
Garcon Koen
22 mei 2009, 19:35
Ja ik kom wel rond een uur of negen. Daarnet even wat goede rondetijden neergezet in de Spyker.
Darthwillie
22 mei 2009, 19:41
Stefan, als ze met gtr2 gaan rijden kan jij meedoen maar kunnen ik, marc vos, steven voss en nog heel wat NIET meedoen, dus dat is sowieso geen argument
ah maar jij kunt nog naar FLP en DRTCC3 ;)
Robert Saalmink
22 mei 2009, 20:58
We houden intern rekening met meerdere opties. Tot op heden zit alles wel redelijk afgedekt, maar daar moeten eerst een aantal dingen voor concreet worden. :)
Kan het vager :laugh:
Jeroen Ursem
22 mei 2009, 21:49
Net even een paar rondjes Gumpert en Saleen geproeft, dat rijd ook wel leuk hoor :)
Niels Tieman
22 mei 2009, 22:15
Kan het vager :laugh:
Mwoah valt wel mee. Je moet eerst stappen ondernemen welke game je gaat gebruiken. Daarna bekijken hoeveel mensen er potentieel zich inschrijven. Heb je dan ruimte genoeg voor alternatieven en mensen een leuk kampioenschap te bieden. We houden daar gepast rekening mee, toch? :)
Een ander optie zou zijn dat als er overgestapt wordt naar Evo om voor de 'achterblijvers' zoals Stefan, of voor de liefhebbers, zoals ik :laugh: toch nog een GTR2 competitie (tje) te runnen.. maargoed, ik loop alweer op de zaken vooruit en heb er alle vertrouwen in (bijna) iedereen tevreden zal zijn in het nieuwe seizoen.... :)
Martijn Mezger
22 mei 2009, 23:29
Ging net wel redelijk, ik moet véél sneller kunnen. Ik laat veel liggen in sector 1 heb ik het idee.
Ik zat een ronde -0,893 maar daar maakte ik een fout en was ik dus die tijd weer kwijt.
Snelste tot nu toe: 2:03,6
Stefan van Renselaar
22 mei 2009, 23:51
Een ander optie zou zijn dat als er overgestapt wordt naar Evo om voor de 'achterblijvers' zoals Stefan
:closedeyes:
:closedeyes:
Zeg je snapt wel dat ik het over Stefan Kollee heb? :innocent::P
Stefan van Renselaar
22 mei 2009, 23:59
Zeg je snapt wel dat ik het over Stefan Kollee heb? :innocent::P
Eerst zien, dan geloven, aldus de ZAC koning ;)
Zeg heb je wat genuttigd ofzo? :D
Ik heb de afgelopen dagen wat gegoogled en lopen kloten om het gebrek aan het gevoel v.w.b. onderstuur op te lossen.
Ben er bijna :) heb wat FFB instelling op een hoop gegooid ( niet ingame) en het gevoel begint te komen. Als ik er voor mezelf uit ben en er een goed gevoel over heb dan zal ik de instellingen hier wel neerzetten.
voor wat betreft welke instelling voor FFB
FFB levels
* Low:
steering force (steering+grip)
* Medium
steering force+ damper+ friction+ strips rumble
*High
steering force+ damper+ friction+ strips rumble+ brakes vibration
*Full
steering force+ damper+ friction+ strips rumble+ brakes vibration+ throttle vibration+ steering vibration
Medium settings is iig qua gevoel het beste omdat je dan niet de trillingen hebt van remmen en gasgeven er door heen voelt
Niels Draijer
23 mei 2009, 01:19
Ging net wel redelijk, ik moet véél sneller kunnen. Ik laat veel liggen in sector 1 heb ik het idee.
Ik zat een ronde -0,893 maar daar maakte ik een fout en was ik dus die tijd weer kwijt.
Snelste tot nu toe: 2:03,6
Tijd geleden heb ik met de Mosler 1:58 gereden. Vind het een erg gaaf circuit (Misschien omdat ik verliefd ben op de Nordschleife en de GP Strecke? :P) en de Mosler vind ik erg gaaf eruit zien en erg fijn rijden.
Leg uit:huh1:
:p
Roy Visser
23 mei 2009, 10:31
told ya ;)
en @ mark, medium settings ingame vind ik inderdaad ook het fijnste, mijn settings staan overigens ook in de 2e post in de racesim hardware thread.
copy paste van plaatje daar:
http://home.tiscali.nl/royvisser/G25%20Settings/G25%20Race07%20Forcefeedback.jpg
Martijn Mezger
23 mei 2009, 10:48
Zoals ik al had gezegd wss een foute auto - baan combinatie gemaakt.:blushing:
Niels Draijer
23 mei 2009, 11:11
Zoals ik al had gezegd wss een foute auto - baan combinatie gemaakt.:blushing:
Ah dat had ik even gemist;)
told ya ;)
en @ mark, medium settings ingame vind ik inderdaad ook het fijnste, mijn settings staan overigens ook in de 2e post in de racesim hardware thread.
copy paste van plaatje daar:
http://home.tiscali.nl/royvisser/G25%20Settings/G25%20Race07%20Forcefeedback.jpg
Ja weet ik ;) heb je instellingen vergeleken met de mijne en die verschilden bijna niet van elkaar zag ik gisteren :) (verschil was dat ik met 120% reed en jij met 150%). Enige wat ik niet begreep was dat jij daar zegt dat 30% liniair is terwijl ik dacht dat het 50% was (bij de pedalen). Mijn pedaal instellingen zijn 50% btw
Grote verschil tussen EVO en GTR2 zijn dat de basis FFB's zoals die bij de games zitten anders zijn en die ben ik nu aan het aanpassen zodat ik er meer gevoel in krijg.
Niels Draijer
23 mei 2009, 11:46
Ik heb natuurlijk een ander stuur dan de G25 (en dus zijn de instellingen totaal niet vergelijkbaar) maar wat mij opviel is dat de FBMW hogere FFB settings nodig heeft dan bijvoorbeeld de GT Pro/Sport wagens. Ik heb nu dus maar een aparte control setting gemaakt voor de FBMW waarin met name de steering force en de force feedback aanmerkelijk hoger staan.
Ruben Laenens
23 mei 2009, 12:02
Wat doet steering force eigenlijk? Ik heb dat bij mij verlaagt naar 80% omdat bij 170% mn stuur als een gek van links naar rechts gaat op een lang recht stuk of zelfs als ik stil sta en er een klein tikje tegen geef begint dat als een gek te draaien. Lijkt me niet echt realistisch.
Roy Visser
23 mei 2009, 12:14
Enige wat ik niet begreep was dat jij daar zegt dat 30% liniair is terwijl ik dacht dat het 50% was (bij de pedalen). Mijn pedaal instellingen zijn 50% btw
als ik puur kijk via het balkje in evo kwam ik er achter dat voor me gevoel de linieariteit bij 30% het meest klopte, dan bedoel ik ook echt dat als ik voor me gevoel het pedaal voor de helft in trap, het dan ook in EVO voor de helft is. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van wanneer je zelf denkt dat de helft de helft is, als je begrijpt wat ik bedoel :)
Martijn Mezger
23 mei 2009, 12:45
YouTube - GTR Evolution: Nürburgring GP Mosler MT900R
Even klikken voor HD.
Filmpje vannacht een keer gemaakt. :P
Marcel Groen
23 mei 2009, 12:54
GTR XD 2.0 (http://www.virtualr.net/xd-20-released/) (Telemetry data LCD)
Een wel erg makkelijk hulpmiddel om tijdens het rijden in screen je band-, rem-, olie- en watertemperatuur te checken. Makkelijk te installeren en ideaal tijdens het testen!
Waar dat bestandje te dumpen:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\'playername'\race 07
Niels Draijer
23 mei 2009, 13:05
@ Martijn, leuk filmpje :)
@ Marcel, is al eerder gepost maar toch bedankt ;)
Marcel Groen
23 mei 2009, 16:09
Zou goed kunnen, dan is bovenstaande vermelding voor degene die dat gemist hebben, zoals ik ;)
Stefan Kollee
23 mei 2009, 18:07
Een ander optie zou toch nog een GTR2 competitie (tje)runnen zijn.. maargoed, ik loop alweer op de zaken vooruit en heb er alle vertrouwen in (bijna) iedereen tevreden zal zijn in het nieuwe seizoen.... :)
Mij lijkt dit een goed plan want dan komt iedereen aan zijn spreekwoordelijke trekken.
Kim Van Der Stichelen
23 mei 2009, 18:45
Wordt er trouwens nagedacht over een C300 klasse? Of staat die klasse gewoon voor de lol als keuze ertussen?
Jeroen Ursem
23 mei 2009, 19:14
Volgens mij horen wij wel het 1 en ander op de meeting, lijkt mij wel dat er iets met die langzamere wagens zal gebeuren, anders staan ze er inderdaad niet tussen.
Misschien hoeft er niet gekozen te worden en word de ZAC6 (GTR²) en de ZAC6,5 (GTR Evo) tegelijk gereden ;)
Robert Saalmink
23 mei 2009, 20:08
Wordt er trouwens nagedacht over een C300 klasse? Of staat die klasse gewoon voor de lol als keuze ertussen?
Ik heb alles wat met GT begint aangevinkt :p ik wist zo even niet direct wat wat was :)
Ik meen me te herinneren dat er in GTR/GTR2 ook wel eens een speedbug is geweest? Ik had hem net op de server...... had al last van lag, Kim reed voor me en die warpte als een gek... PP vroeg me al hoeveel PK mn wagen had :D
kreeg ook steeds de melding "Synchronizing game"
maargoed, dit reed ik dus net op de server op Nurburgring...
iemand dit al vaker gezien?
Jeroen Ursem
23 mei 2009, 21:21
Zat net al even te googlen, maar nee, niet eerder gezien.
Nette tijd in de Mosler :surrender:, ik zeg versnellingsbak zo zetten dat je niet verder dan z'n 4 komt, dan rijd je nog makkelijk onder de 2 minuten, maar dat vind de organisatie vast niet goed ;)
vreemde is, ik 'voelde' wel dat het ietsje te snel ging dan normaal, maar de snelheidsmeter gaf gewoon normale snelheden aan... :blink:
heb ook even gezocht maar kan alleen maar iets over een speedbug vinden in Race Pro...
Jeroen Ursem
23 mei 2009, 22:00
Even wat cup400 wagens aan de tand gevoeld, Mosler, Spyker en Sunred..
Valt nog veel te vinden in het leren van het circuit denk ik (hoop ik), want ik mis nog de aansluiting naar de heren die 2.00.xx rijden :surrender:
Helaas blijven steken op een 2.03.xx, maar er moet zeker nog veel getest worden vanuit deze kant..
ik heb nog niemand 2.00 zien rijden???? en al helemaal geen 1.58... dat reden ze bij simracing wel dus ik denk dat we allemaal nog wel flink moeten testen... 2.01 is snelste wat ik tot nu toe heb gezien op de server
Jeroen Ursem
23 mei 2009, 22:42
Ruben en PP reden net volgens mij in de 2.00.xx
Bram Van Der Stichelen
23 mei 2009, 22:42
Daarnet weer wat met de marcos gereden, en ik blijf het een leuke wagen vinden. Gekomen tot een 2.01.8, maar goed, daar kan met de nodige oefening wel nog vanaf. Vooral de eerste bocht, en de chicane in S3 zijn cruciaal.
Ik heb dacht ik met die corvette 2.00 op de server gereden van de week.
Ben nu met de Lister op 1.53.6 blijven steken en misschien dat daar nog wat vanaf kan maar 3 seconden ! ...... lijkt me heel stug... want heb wel redelijk het gevoel dat ik op de grens rij:huh1:
Qua stuur instellingen ben ik nu wel redelijk ver .. heb veel getest maar uiteindelijk maar 2 instelllingen veranderd en nu heb ik wel wat meer gevoel als onderstuur optreedt. van de week maar weer verder ermee.
zou ook wel eens op een paar andere banen willen rijden eigenlijk..
Garcon Koen
23 mei 2009, 22:50
Ik blijf met 'mijn' Spyker rond de 2.06 hangen. Nog niks veranderd qua set-up. Iemand misschien wat kleine tips, die al een paar tienden tijdwinst opleveren? Alvast bedankt.
Ik blijf met 'mijn' Spyker rond de 2.06 hangen. Nog niks veranderd qua set-up. Iemand misschien wat kleine tips, die al een paar tienden tijdwinst opleveren? Alvast bedankt.
later remmen, harder door de bocht, eerder op het gas
:laugh:
Succes !
Ralffoxx
23 mei 2009, 22:56
Ben nu met de Lister op 1.53.6 blijven steken en misschien dat daar nog wat vanaf kan maar 3 seconden ! ...... lijkt me heel stug... want heb wel redelijk het gevoel dat ik op de grens rij:huh1:
Qua stuur instellingen ben ik nu wel redelijk ver .. heb veel getest maar uiteindelijk maar 2 instelllingen veranderd en nu heb ik wel wat meer gevoel als onderstuur optreedt. van de week maar weer verder ermee.
zou ook wel eens op een paar andere banen willen rijden eigenlijk..
mijn pr is op dit moment met een Lister Storm staat op 1.53.8 maar ik heb niks met setup gedaan of gepushed (voor me test was dit) denk dat er zeker nog een seconde of 2 ergens moet zitten.
Niels Draijer
24 mei 2009, 11:44
Idem dito hier. Met de Aston 1:53,6 en met de BMW op 2 min.
Geen idee waar ik 3 seconden vandaan kan halen. Wellicht toch wat veranderen in het diff en met een fluwelen voetje rijden:D
Bram Van Der Stichelen
24 mei 2009, 12:27
mijn pr is op dit moment met een Lister Storm staat op 1.53.8 maar ik heb niks met setup gedaan of gepushed (voor me test was dit) denk dat er zeker nog een seconde of 2 ergens moet zitten.
Ik denk dat de meesten gewoon met de standaard setup rijden hoor. Ik heb alleszins ook nog niets verandert aan de setups, buiten dan wat fuel eruit gooien.
paulpeter
24 mei 2009, 16:39
Heb alle cup 400 wagens kort even aan de tand gevoelt en zit met de meeste in de 2.00.X Standaard setup, 50L en wat kleine aanpassingen.
Ben nog altijd een beetje aan het proberen met lijnen en manieren van insturen. Agressief de bocht in werkt inderdaad niet in je voordeel. En ook een tikkeltje buiten de racelijn wordt voor m'n gevoel meer afgestraft.
Wheelspin komt er vaak pas wat later in, wat Peter ook al aangaf. Ben hier alleen nog niet echt setupsgewijs mee bezig geweest om dit op te lossen.
Tim Wijen
25 mei 2009, 14:14
De wagens zijn qua snelheid trouwens lang niet gelijk, zoals soms word beweerd. Ik heb al redelijk wat ervaring opgedaan met GTR Evo bij simracing.nl, maar met een Viper haal je nooit het tempo van een R8/Lister/Aston. No way!
In de GT sport catogrie is het helemaal een drama. Daar steekt de Corvette er met kop en schouder boven de rest uit. Ik zelf heb een Mosler gereden. Die kon enkel op bochtige banen het tempo redelijk volgen.
Ik ga deze week ook even testen. Puur voor de fun :)
Sander Hogendoorn
25 mei 2009, 14:28
Heb net even de M3 uitgelaten op de server, kwam tot 1:58.279.
Ik ben het niet eens dat de Corvette er met kop en schouders boven uit steekt, ik kom voorlopig nog niet aan mijn BMW tijd ;)
Vergeet ook de Spyker niet, die werd kampioen in de GTSport bij RaceDepartment.
Robert Saalmink
25 mei 2009, 14:32
Op de server zijn op veler verzoek een paar tracks toegevoegd. Het lijstje:
-Nurburgring GP
-Brno 07
-Donington GP
-Istanbul
-Monza 07
Ik ben het niet eens dat de Corvette er met kop en schouders boven uit steekt, ik kom voorlopig nog niet aan mijn BMW tijd ;)
Sander zou jij eens een paar basis setups willen neerzetten? en hoe jij bijvoorbeeld de stuurinstellingen hebt qua graden (in windows) en steering lock (ingame). Jij bent er wel redelijk in thuis in dat EVO volgens mij.:)
Tim Wijen
25 mei 2009, 15:07
De Corvette is een auto die je moet liggen. Indien dat het geval is, is de wagen ruim een seconde sneller. Op de Nurburgring moesten de Moslers, Spykers en BMW's bijna anderhalve seconde toegeven op de Corvette's.
Op Istanbul was het verschil minder groot. 0,5 sec schat ik. Op Oschersleben is het gat vrijwel gelijk.
Niels Draijer
25 mei 2009, 15:59
Sander zou jij eens een paar basis setups willen neerzetten? en hoe jij bijvoorbeeld de stuurinstellingen hebt qua graden (in windows) en steering lock (ingame). Jij bent er wel redelijk in thuis in dat EVO volgens mij.:)
Sander is wel een fenomeen met Evo ja :)
Natuurlijk kan hij zelf het beste antwoord hierop geven maar volgens mij rijdt Sander met een vrij hoge steeringlock (+/- 20 degrees) om zo het uitbreken snel te kunnen opvangen. Persoonlijk vind ik 14 realistischer maar je tijden worden dan wel langzamer. Althans, dat is mijn ervaring:)
Mark (S),
start eens met 400 graden (er van uitgaande dat je een G25 hebt) en 21/23 graden steering lock in game. (kracht feedback 100/0/0 ....configuratiescherm-->spelbesturing).
Ik zou de FFB op low laten staan, geen "fake/canned" effects en vandaar uit op eigen voorkeur aanpassen.
greets, Mark (vdM ;) )
Sander Hogendoorn
25 mei 2009, 17:09
Wat Mark zegt inderdaad :)
Zal straks even screens maken van de settings.
Sander Hogendoorn
25 mei 2009, 18:26
http://img269.imageshack.us/img269/5451/racesteam20090525171713.jpg (http://img269.imageshack.us/my.php?image=racesteam20090525171713.jpg)
http://img269.imageshack.us/img269/7779/racesteam20090525171721.jpg (http://img269.imageshack.us/my.php?image=racesteam20090525171721.jpg)
http://img269.imageshack.us/img269/6453/94577980.jpg (http://img269.imageshack.us/my.php?image=94577980.jpg)
:thumbup:
ga ik morgen is ff proberen!
thx
Sander Hogendoorn
25 mei 2009, 20:40
Vergeet niet om ingame de steering lock te verhogen naar ~23 als je 400 graden rotatie probeert :)
Sander zou jij eens een paar basis setups willen neerzetten?
Heb even een basic setup van mij toegevoegd. Wat ik standaard verander t.o.v. de default setups bij GT wagens is:
- Diff. Lock van 50 naar 25
- Preload van 4 naar 1
- Brake Duct van 4 naar 3
- Rev. limiter max.
- Radiator van 4 naar 3
- Achter camber van -2,5 naar -3,0
- Rideheight voor en achter zo laag mogelijk
- Tyre pressure voor met ~omhoog en achter met ~2 omhoog
Verder per circuit verschillend wat ik doe met gears, vleugels, rembalans etc.
Ruben Laenens
25 mei 2009, 21:41
Je settings zijn echt volledig het tegenovergestelde van Roy maar het rijdt wel goed Sander.:)
Uit de vragenlijst thread:
1. Graag al je opmerkingen en ideeën!! Welke richting zie je de ZAC graag op gaan in de toekomst?
Wat meer variatie in de cup400 zou goed zijn voor deze groep. Gezien de snelle groei van DR.nl zou een losse 3e klasse ons ook zeker niet misstaan. Misschien met beloning van deelname in een gastwagen in de cup400 of cup600 o.i.d. Maar dan vind ik niet dat dat standaard de winnaar moet zijn, maar het is lastig daar iets op te verzinnen denk ik.
:thumbup: vind ik wel een heel goed idee Jeroen! Je bedoelt dan als beloning een deelname in de volgende Cup400/Cup600 race?
Tim Wijen
25 mei 2009, 23:00
Uit de vragenlijst thread:
:thumbup: vind ik wel een heel goed idee Jeroen! Je bedoelt dan als beloning een deelname in de volgende Cup400/Cup600 race?
Een GT3 klasse zou super gaaf zijn :)
Ik heb vanavond nog even getest met de Saleen. Het was al een hele tijd geleden dat ik Evo had aangeraakt en dat merkte ik de eerste paar ronden. Ik vind de Saleen een erg lastige auto. Of ik zat er compleet naast met de setup, of het karakter van de auto past niet bij mijn manier van rijden. De auto lijkt heel stabiel maar op sommigen momenten breekt de wagen verraderlijk uit. Het is wel een hele constante auto maar dat komt vooral door z'n neutrale/licht onderstuurde wegligging. Ik wist er uiteindelijk een 54,0 uit te persen, maar dat is echt niet genoeg. Morgen de volgende wagen maar eens testen. Denk dat ik de Corvette eens ga proberen :D
Ik had overigens last van een zeer irritant probleem. Ik zal het even in het algemene Evo topic posten.
Heb ook even de settings van Sander geprobeerd maar moet ze nog wel even tweaken...
ik rij zelf graag met wat kracht op de centerveer anders voelt het sturen allemaal zo losjes aan dus ben nog even een juiste waarde daarvoor aan het zoeken maar het lijkt erop dat het al beter voelt dan mn oude settings... Heb overigens geen 400 graden maar 360 ingesteld staan nu, en misschien moet ik die wel weer terugzetten naar 270.. ik draai mn stuurtje namelijk nooit zo ver...
edit: zal het even in het juiste topic zetten ;)
Garcon Koen
26 mei 2009, 18:01
Mijn tijden schieten echt vooruit, gelukkig. Eerst reed ik nog rond de 2.08, nu zit ik op de 2.05 en dat aardig constant, met de Spyker dan. Andere wagens nog niet echt geprobeerd.
Marc Vos
26 mei 2009, 18:32
Ik ben vanavond weer op de server te vinden, ik heb net even de ZAC 5 regelementen doorgelezen zodat ik voor 7 juni voorbereid ben. :)
Tim Wijen
26 mei 2009, 18:33
Ik ben straks even wezen testen met de Corvette. De wagen heeft een heleboel positieve punten maar ook wat negatieve punten. Vooral het gebrek aan tractie is een slechte eigenschap van de Corvette. Tijdens het accelereren heb je de handen vol aan deze auto. Voor de rest een erg stabiele auto. Hij heeft wel vrij veel onderstuur.
Tijden zijn nu als volgt:
Saleen: 1:54.1
Corvette C6R: 1:54.2
Als ik de setup nog wat fijnslijp moet ik makkelijk in de 53'ers kunnen rijden.
Morgen de moeilijkste maar leukste van de GT Pro wagens proberen: De Viper :)
Robert Saalmink
26 mei 2009, 19:13
Damn :( ik zit nog in de 56-ers geloof ik! Gister zat Peter even in de Viper, gaaf ding om te zien en horen.
Ja en hij valt me nog reuze mee... voelt een stuk minder log aan dan in GTR2, heeft een wat beter wegligging meegekregen... ga er nog niet hard mee maar dat ga ik nog met geen enkele Cup600.... kom de 54ers nog steeds niet in..
Heb inmiddels de Corvette getest maar die ligt me echt absoluut niet, evenals de Aston Martin... lelijk geluid en ik weet het niet precies maar ligt me ook niet. De Saleen vind ik wel erg fijn rijden maar wil inderdaad nog wel eens plotseling uitbreken.
De Audi R8 nog maar een paar ronden getest maar lijkt wel een fijne auto, evenals de Koenigsegg, maar die was me nog wat te onderstuurd.
Viper blijft mijn favo Cup600 wagen maar of hij ook snel genoeg is?
Tim Wijen
27 mei 2009, 12:22
Gisteren de Viper en de Gumpert geprobeerd. Wat Peter zegt geld eigenlijk voor beide auto's. Hele leuke auto's, maar niet de snelste. De Viper viel me inderdaad heel erg mee.
Tijden:
Saleen: 1:54,1
Corvette C6R: 1:54,2
Gumpert: 1:54,5
Viper: 1:54,6
Ik verwacht met de overige wagens iets sneller te kunnen gaan. Als ik wat tijd over heb vanavond ga ik de Koenigsegg uit proberen.
Roy Visser
27 mei 2009, 12:24
Alle wagens zijn wederom in principe binnen een halve seconde van elkaar. Ze hebben allemaal wel andere eigenschappen maar het verschil zal nooit meer dan 0.5s moeten zijn, dat is echt ZEER uitvoerig getest. Dat je zelf sneller bent in de een dan in de andere, dat ligt aan jezelf :)
R. de Ruijter
27 mei 2009, 12:29
Tot nu toe de Lister, Audi en Saleen geprobeerd waarbij de Lister en Saleen dicht bij elkaar zitten en de audi ver daar van af. Kreeg de audi maar niet goed rond. Maar dat zal wel beter worden naarmate ik er mee rond in rij.
Auto|Tijd
Lister Storm |1.53.4|
Saleen |1.53.6|
Audi R8 GT|1.54.6|
Gisteren in de Koenigsegg gereden en kwam tot een 1:54.7xx.
Wel een hele gave bak is dat zeg! Ziet er ook nog eens heel gaaf uit.
Valt nog veel te tweaken aan de setup en reed dit met zo'n 40L ofzo.
Met de c400 kan ik nog niet echt uit de voeten merkte ik.. :surrender:
Ik heb de stuurinstellingen van Sander H. geprobeert maar dat was ff wennen zeg maar. zo compleet anders als ik zelf heb/had.
Heb mijn oude instellingen maar weer ingesteld.
Ik heb er het een en ander aan getweaked en moet eerlijk zeggen dat het wel iets beter voelt...
Sander Hogendoorn
27 mei 2009, 18:29
Ik heb de stuurinstellingen van Sander H. geprobeert maar dat was ff wennen zeg maar. zo compleet anders als ik zelf heb/had.
Heb mijn oude instellingen maar weer ingesteld.
Wat voor settings gebruik je zelf? Misschien dat er bij mij nog wel wat te verbeteren valt dan ;)
Wat voor settings gebruik je zelf? Misschien dat er bij mij nog wel wat te verbeteren valt dan ;)
Ik heb/had voor een groot deel dezelfde instellingen als Roy had met wat lagere sterktes.
Jou settings laten de grip voor wel goed voelen alleen was het zo heel anders dat het mij te lang duurde :P maar ik ga nu een middenweg proberen te vinden tussen de mijne en de jouwe.
Tim Wijen
27 mei 2009, 20:56
Update:
Koenigsegg: 1:53,8
Saleen: 1:54,1
Corvette C6R: 1:54,2
Gumpert: 1:54,5
Viper: 1:54,6
De Koenigsegg voelt heel langzaam aan, maar dat is schijn. Zal wel komen door het geluid en de zware voorkant (zo voelt het teminste)
Martijn Mezger
30 mei 2009, 22:12
Oké een vraagje.
Een vriend van me, die niet op dit forum zit, niet in NL woont en geen Nederlands spreekt, kan die meedoen aan de ZAC samen met mij, dus als team? Als ik hem alles goed uitleg en ff de regelementen vertaal enzo.
Roy Visser
30 mei 2009, 22:21
Ik denk dat dat toch wel een beetje "te ver" gaat, aangezien er soms ook een hoop informatie via de chat verteld word, en zowiezo het hele forum nederlands is. Voor multilanguage championships zou ik je persoonlijk RaceDepartment aanraden.
Al is dit natuurlijk een organisatorisch iets. De ZAC is zowiezo al een heel andere discipline en vergt een hoop verantwoording!
Martijn Mezger
30 mei 2009, 22:23
Ja, maar we zitten wel verbonden via Teamspeak dus sowieso krijgt hij dan alles te weten. :)
Maar dat is indd verder aan de organisatie of ze dat goed vinden of niet.
Stefan van Renselaar
30 mei 2009, 22:31
Ja, maar we zitten wel verbonden via Teamspeak dus sowieso krijgt hij dan alles te weten. :)
Maar dat is indd verder aan de organisatie of ze dat goed vinden of niet.
Op teamspeak zitten tijdens een race is niet aan te raden, aangezien het een enorme afleiding is.
Maar als er bij het vertalen 1 foutje wordt gemaakt, dan kan hij de regels al anders zien en dan lijkt het voor hem anders. Ook is het niet handig, want dan moet de organisatie tegen hem in het Engels gaan praten en als je dan zit te lezen onder het rijden dan wordt je nog meer afgeleid omdat je wat meer moeite moet doen om alles in je op te nemen. Ook moet je rekening houden met tijdzones enzo, want iemand uit Australië lijkt mij erg onhandig.
Mij lijkt het geen goed idee, maar daar moet de organisatie maar over beslissen.
Martijn Mezger
30 mei 2009, 22:59
Nee geen gesprekken ofzo via teamspeak, alleen strategie ofzo, ben wel gewend om met teamspeak aan te racen. Qua vertalen zit het wel goed, heb een IB diploma Engels dus dat is niet zo moeilijk. Tijdzone is UK, dus veel verschilt het niet.
Stephane Rouault
1 juni 2009, 12:24
uhoh volgens mij hebben er een paar last van xenofobie :lol::lol:
Roy Visser
1 juni 2009, 13:15
dat absoluut niet, maar dit ligt echt wel even totaal anders, er komt een hoop extra werk bij kijken, en om nou te zeggen dat Martijn zijn raceervaring groot is, of iig zijn drnl league ervaring. Het is niet iets wat je "ff" doet.
Stefan van Renselaar
1 juni 2009, 13:17
Het is hier niet de Geert Wilders fanclub he ;) :P
Kim Van Der Stichelen
1 juni 2009, 13:27
Het enige probleem dat ik zo zie is dat het team mischien wel op de reservelijst kan komen, waarna de kans klein is dat ze steeds samen rijden, en z'n teamcollega dan soms zonder Martijn op een server is.
Martijn Mezger
1 juni 2009, 14:02
Het enige probleem dat ik zo zie is dat het team mischien wel op de reservelijst kan komen, waarna de kans klein is dat ze steeds samen rijden, en z'n teamcollega dan soms zonder Martijn op een server is.
Nee dat is zo opgelost. Als ik niet rijdt, rijdt hij ook niet. Dat scheelt al een hoop problemen lijkt me.
@ Roy: We hebben beide niet veel officiele league ervaring. Maar we racen wel clean, en ervaring krijg je door ervaring op te doen:)
Darthwillie
1 juni 2009, 16:50
zou bijv de testrace van komende zondag niet een mooie testcase zijn :p
Danny Kappen
1 juni 2009, 17:07
Ik zou het uberhaupt niet doen, het hek is dan een beetje van de spreekwoordelijke dam. Als je één niet-Nederlands sprekende racer accepteert moet je iedereen accepteren. Heel veel zullen het er niet zijn, maar het is in mijn ogen verre van ideaal vanwege de al gekenschetste nadelen.
Niels Tieman
1 juni 2009, 17:37
In ons reglement staat dat je het reglement dient te kennen, zodra je bij ons in een league-race (en op test-servers) mee raced. Op het moment dat iemand de taal niet machtig is zal dat altijd leiden tot miscommunicaties. Ook nieuwsbrieven, aankondigingen, laatste veranderingen gaan in het Nederlands.
Kortom; het is niet veilig om niet sprekende en lezende "buitenlanders" toe te laten op onze servers. Daarbij zijn we een (compleet) nederlands sprekende community.
Ondanks dat je altijd een verzoek richting ons als organisatie mag indienen, geef ik je zéér weinig kans dat we hier mee akkoord gaan.
Gerben vd Broek
1 juni 2009, 17:59
We hebben het bij de GPxPL league ook gehad. Als niet sprekende heeft ie denk ik 1 kwalificatie meegereden en daarna nooit meer gezien. Ik zie ook echt het nut niet in van een league waar die dus totaal afhankelijk is van (in dit geval 1 persoon), voor alle regels etc. Waar er ook zoveel communities wel totaal in het engels gaan, waar je dus totaal geen last hebt van de mogelijke miscommunicaties.
Zoals Niels ook al zegt, wordt het zeer waarschijnlijk niet toegestaan als je zo een verzoek officieel indient bij de organisatie.
Stefan van Renselaar
1 juni 2009, 18:19
Gerben, lees je bericht eens, met je sign er ook bij, vormt een nogal grappige combinatie :P :lol:
Kim Van Der Stichelen
13 juni 2009, 19:28
Ik gooi het hier ook maar even, maar zijn er plannen om de brandstoftank van de GT1's te beperken tot 100L? standaard kunnen ze nu 160L mee, wat 60L meer is dan in real life :)
Dennis
17 juni 2009, 19:37
het is niet echt het geruchten topic maar toch maar even hier ook:
http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/Oxygen%20Racing/oxygenracing.jpg
Arnhem, 17-06-2009
Vanaf komend seizoen zal het team van Dennis Gerressen door het leven gaan als Oxygen Racing. Na het debacle van het 2008/2009 seizoen vond teamleider Gerressen dat het tijd was voor grondige veranderingen. “De ZAC5 was wegens verschillende redenen lang niet wat ik er van verwacht had. Een flink aantal races niet mee gedaan en waar ik wel aan de start stond kon ik geen potten breken. Het seizoen 2009/2010 moet hier flink verandering in brengen” aldus Dennis.
“Het team zal komend seizoen deelnemen aan minstens twee competities. Ten eerste is daar natuurlijk de ZAC6. Na de laatste race op Spa is de motivatie weer helemaal terug en ik zal er alles aan doen om de resultaten van mij in de ZAC3 en ZAC4 te gaan overtreffen. Hiervoor zullen wij weer terug gaan naar de vertrouwde CUP400. Na een aantal test dagen voel ik me in die klasse het meeste thuis. We zijn nog met verschillende leveranciers in gesprek maar ik kan niet ontkennen dat de BMW M3 GTR op dit moment verreweg het beste aanvoelt.”
Naast de ZAC6 zal Oxygen Racing ook deel gaan nemen aan de FPL2. “Na enkele reeds gereden test races wist ik het zeker: in deze klasse wil ik gewoon mee doen. De F3000 bolides hebben zoveel power en voelen zo goed aan. Het is echt een genot om daar in de mogen rijden. Tevens zijn open wheel auto’s mij altijd blijven trekken.” Als motoren leverancier zal BMW zijn opwachting maken. “De jongens van BMW hebben zich al lang en breed bewezen als het om snelle en betrouwbare motoren gaat. Het contact met BWM is door de ZAC6 tests ook zeer goed te noemen. Het is dus geen verassing dat BMW ook voor de FLP2 de eerste keus is.”
Naast de FPL2 en ZAC6 heeft Dennis ook aangegeven graag aan de start te verschijnen van de DRTCC klasse. Hiervan is echter nog geen officiële bevestiging vanuit DR.NL. Pas als de DRTCC3 is aangekondigd zal Oxygen Racing hier uitspraken over doen.
Tevens wil Oxygen Racing nog even onder de aandacht brengen dat voor beide klassen nog een rijder gezocht wordt voor naast Dennis Gerressen. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn dan kunnen zij altijd contact opnemen met Dennis.
Meer info volgt.
Brett Pit
22 juni 2009, 19:21
RandomMeisters Racing in de ZAC6?
[spacer]
Na de meeting in Roosendaal van afgelopen zondag is de geruchtenmolen in volle gang, RM Racing overweegt volgens de geruchten deelname in de ZAC6. Of dat deelname betreft in de Cup300, 400 of 600 is niet bekend. Naast dat is er nog niets losgelaten over teamverband of privateer deelname.
Van Sinderen was de afgelopen weken amper te bereiken, volgens zijn manager was hij tijden bezig met 'Project X'. Dit leek te maken te hebben met de ZAC-deelname, maar bleek een knap uitgewerkt film project te zijn. We kijken dan ook met smart uit naar een presentatie clip voor de ZAC6 zodat ook alle twijfels verdwijnen en ook de gekozen klasse bekend word.
[spacer]
Brett Pit
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.