View Full Version : A1GP seizoen 2008/2009 [Deel 2]
Bramzel
11 augustus 2008, 21:24
Originele post: f1-gast
Seizoen 2007/2008 zit er al weer een paar weekjes op.
Het laatste seizoen waar ze met de oude lola wagens reden.
Dit seizoen gaan ze van start met de door ferrari ontwikkelde wagen en motor, de eerst test op imola heeft zojuist plaats gevonden met de nieuwe A1GP wagen.
http://www.a1gp.com/A1GPResources/article_images/_GLOBAL/ferrarinews3.jpg
http://www.a1gp.com/News/NewsArticle.aspx?newsId=39233
Voor de overige plaatjes.
Race kalender 2008/2009:
Race 1: Muggelo Italië 21 september 2008
Race 2: Zandvoort Nederland 5 oktober 2008
Race 3: Jakarta Indonesië 9 november 2008
Race 4: Sepang Maleisië 23 november 2008
Race 5: China, 14 december 2008
Race 6: Taupo Nieuw zeeland, 25 januari 2009
Race 7: Zuid Afrika, 22 februari 2009
Race 8: Mexico city Mexico 15 maart 2009
Race 9: nog niets van bekend
Race 10: Algarve Portugal, 12 april 2009
Race 11: Engeland, 3 mei 2008
Voor meer info www.a1gp.com
Vorig deel:
A1GP Seizoen 2008/2009 [Deel 1] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=75244)
cookie
4 oktober 2008, 10:55
De kwalificatie word aangepast voor dit weekend, gewoon 1 uur onbeperkt rondjes rijden om de teams nog zoveel mogelijk setup werk te laten doen. De snelste staat op pole voor de sprint, en de uitslag van die race word de startgrid voor race 2. De sprint race pitstop word dit weekend ook afgeschaft.
En dan de TV schema's
RTL7: quali en races live
Mensen met een schotelontvanger kunnen gratis de races kijken op:
RaiSport Piu (hotbird satelliet): uitzending begint om 14:30 zondagmiddag, ik neem aan dat die een kleine samenvatting van de sprint race uitzenden en dan live de feature race.
NT1 (astra of hotbird satelliet): begint om 15:00 uur uit te zenden, enkel de feature race.
Bramzel
4 oktober 2008, 11:11
Hmm, eigenlijk is Zandvoort een veredelde testsessie dus. Ik zou persoonlijk écht graag zien dat Zandvoort dan gewoon een race word die niet meetelt voor het kampioenschap, zodat de laatste race tenminste nog een kampioenschaps-beslisser kan worden.
Darthwillie
4 oktober 2008, 11:38
Vanochtend hebben slechts 13 wagens gereden, de andere teams hadden hun wagens nog niet klaar omdat die pas vannacht gearriveerd zijn :scared:
Ho Ping Tung bijv heeft nog nooit in de wagen gereden, heeft zelfs nog geen stoeltje geschuimd en moet straks in een wagen kwalificeren die nog geen meter heeft gereden. :censored:
We gaan het meemaken,
uitslag vrije training
1. Jeroen Bleekemolen Netherlands 1'26.892
2. Adam Carroll Ireland 1'28.483 + 1.591
3. Earl Bamber New Zealand 1'29.884 + 2.992
4. Fairuz Fauzy Malaysia 1'31.440 + 4.548
5. John Martin Australia 1'32.162 + 5.270
6. Fabio Onidi Italy 1'32.514 + 5.622
7. Clivio Piccione Monaco 1'38.450 + 11.558
8. Neel Jani Switzerland 1'42.528 + 15.636
9. Daniel Morad Lebanon 1'43.082 + 16.190
10. Jin Woo Hwang Korea 1'44.532 + 17.640
11. Adrian Zaugg South Africa 1'47.646 + 20.754
12. Satrio Hermanto Indonesia 1'48.422 + 21.530
13. Felipe Guimarães Brazil
14. Ho-Pin Tung China
15. Loïc Duval France
16. Filipe Albuquerque Portugal
17. Charlie Kimball USA
Tenzij het morgen uit de lucht giet ga ik toch maar even kijken :thumbup:
Schumi rulezzzzz
4 oktober 2008, 11:54
De 1:25.3 van Bleekemolen in de laatste training (die hij momenteel heeft staan) is maar 6 seconden langzamer dan het ronderecord van Luca Badoer. Het is nog koud, de baan is een beetje vochtig en de auto's komen net uit de doos zegmaar. Absoluut geen slechte prestatie, ze zijn nu al 20 seconden sneller dan vorig jaar :D
Ze moeten trouwens wel wat aan het geluid van die wagens doen, zijn veel te stil.
Niels Tieman
4 oktober 2008, 12:00
20 seconden is echt enorm (!) veel. De wagens zijn weinig getest en er zijn een aantal grote namen nog niet aanwezig. Ik hoop wel dat er nogsteeds (relatief) makkelijk in te halen valt zoals de jaren hiervoor, maar dat zullen we aanstaande Zondag wel merken!
Schumi rulezzzzz
4 oktober 2008, 12:50
Landen als Frankrijk en China hebben nog helemaal niet gereden, ben benieuwd hoeveel wagens er van start kunnen gaan!
De powerboost dit jaar is trouwens een echte powerboost. Bovenop de standaard 600 pk, krijg je er 60 pk bij met een druk op de powerboostknop.
Dr.Nono
4 oktober 2008, 13:19
20 seconden?!? Holy crap. Dat is echt belachelijk veel sneller dan vorige jaren.
cookie
4 oktober 2008, 13:24
Hoe komen jullie aan 20 seconden?
1m 28.353 seconds, set by A1 Team South Africa (Adrian Zaugg) September 2007
3 seconden sneller dus ;)
Maar de baan was wel half nat dus het kan nog ietsje sneller denk ik. Australie heeft zijn wagen al in de vangrail geparkeerd, maar volgens mij enkel de ophanging kapot, hopen dat ze er daar genoeg van hebben.
Schumi rulezzzzz
4 oktober 2008, 15:45
Ja foutje mijnerzijds, ik zat de kwalificatietijden van vorig jaar te bekijken, maar dat was een wetsession, dus vandaar haha.
Face the Slayer
4 oktober 2008, 15:59
Morgen wordt er zeer nat weer voorspeld, zal de nodige spektakel opleveren in de race.
Stefan van Renselaar
4 oktober 2008, 16:01
Morgen wordt er zeer nat weer voorspeld, zal de nodige spektakel opleveren in de race.
Zal dan volgende race nog wel een race worden waar niet alle auto's aan de start kunnen komen....
Flying John
4 oktober 2008, 16:46
Team Nederland op pole !!! :thumbup:
Wel drie of vier rode vlaggen in de kwalificatie.Frankrijk had veel geluk op het einde dat ze niet in de muur zijn geeindigd...Vind de nieuwe kwalificatie opzet wel goed ! Doet me denken aan de F1 van vroeger. :)
Sander Hogendoorn
4 oktober 2008, 16:53
Netjes van Jeroen.
Met waarschijnlijk een regenrace morgen moet de winst haalbaar zijn :)
DaMaster
4 oktober 2008, 16:53
Nieuwe opzet is alleen voor deze race:
Sporting Regulation Changes For Zandvoort
London, Great Britain – A1GP World Cup of Motorsport will be making changes to its race weekend format for A1GP Zandvoort, The Netherlands with qualifying and the Sprint race being affected.
In place of the four separate qualifying segments there will now be just a one hour session, with no restriction on the number of laps each car can complete. These times will determine the grid for the Sprint race. The Sprint race will not have the mandatory pit stop and its results will determine the Feature race grid.
The qualifying format has been changed due to the late arrival of the A1 teams from Brazil, China, France and Portugal, who have been unable to shake down their cars. The mandatory pit stop has been dropped from the Sprint race to conserve equipment, however, this will not affect the two pit stops in the Feature race.
Maar ik weet niet wat ik er van moet denken. Je moet hem natuurlijk wel rijden, maar het wordt je wel makkelijk gemaakt als je de wagen al een paar maanden hebt en sommige van de andere teams er vandaag pas voor het eerst mee hebben gereden... Dus wat mij betreft een pole met een smetje.:)
cookie
4 oktober 2008, 17:12
Quali moet blijven zoals vandaag, die 4 delige sessie was te langdradig omdat iedereen altijd in de laatste minuten van elk deel buiten ging.
Weet iemand om hoe laat die extra sessie morgen word gehouden? Ik zal er zowiezo wel op tijd zijn maar ik weet graag wanneer welke race/sessie begint.
DaMaster
4 oktober 2008, 18:56
Mja, tis ook weer zo dat ze nu allemaal veel rijden extra meters te maken. Als ze eenmaal weer een goede qually setup hebben zal het vast ook weer veel wachten zijn.
http://www.cpz.nl/nieuws/2008/a1gp-tijdschema/a1gp-timeschedule-v11.pdf
Hier is het oude tijdschema zodat je globaal een idee hebt, maar over een extra sessie wordt nog niks geroepen.
Ik vermoed dat ze de BMW cup dan helemaal naar het eind verplaatsen en daar dan een extra sessie neergooien :)
speed9
4 oktober 2008, 22:17
Team Nederland op pole !!! :thumbup:
Wel drie of vier rode vlaggen in de kwalificatie.Frankrijk had veel geluk op het einde dat ze niet in de muur zijn geeindigd...Vind de nieuwe kwalificatie opzet wel goed ! Doet me denken aan de F1 van vroeger. :)
best wel veel 3 rode vlaggen
Team NL had heel veel geluk met de gele vlag op het eind
ik vind het vaag dat op sommige sites steeds staat dat er morgen 18 wagens gaan rijden maar in de kwalie waren er maar 2wagen op NO TIME omdat ze nie klaar waren dus 17 wagens : wie is die 18de wagen dan ?
-
best cool dat Monaco een A1GP land is (hoe weel ik niemand kent die monakees is die voor een top-klassen rijd (zoals F1,DTM,GP2,enzo)
Bramzel
4 oktober 2008, 22:44
Olivier Beretta was een Monegask volgens mij, die reed F1 en is nu fabrieksrijder voor het Corvette LeMans team. Die is echter denk ik wat te oud voor het A1GP ;)
Darthwillie
5 oktober 2008, 01:52
best wel veel 3 rode vlaggen
Team NL had heel veel geluk met de gele vlag op het eind
ik vind het vaag dat op sommige sites steeds staat dat er morgen 18 wagens gaan rijden maar in de kwalie waren er maar 2wagen op NO TIME omdat ze nie klaar waren dus 17 wagens : wie is die 18de wagen dan ?
-
best cool dat Monaco een A1GP land is (hoe weel ik niemand kent die monakees is die voor een top-klassen rijd (zoals F1,DTM,GP2,enzo)
China, die kregen het stoeltje van Tung niet op tijd af en konden dus niet kwalificeren maar rijden morgen wel.
DaMaster
5 oktober 2008, 02:07
China staat daarom ook op de 17e plaats. Maar ik heb verder ook nergens 18 rijders horen vallen...
(anders had ik wel plok plok plok plok plok plok plok plok plok plok plok plok plok plok plok plok plok plok gehoord)
Schumi rulezzzzz
5 oktober 2008, 11:14
Jeroen gaat voor geen meter in de regen en is z'n eerste positie kwijt... Hopelijk kan hij zich revancheren. Ho Pin Tung gaat overigens als een tiet en ligt al 6e.
Timmie
5 oktober 2008, 11:17
Niemand een live stream zeker vanwege de organisatie? Site van het circuit mag het iig niet uitzenden helaas..
Schumi rulezzzzz
5 oktober 2008, 11:21
Ho Pin Tung gecrashed, was bezig aan een mooie opmars. Ondertussen zakt Bleekemolen verder en verder weg, onbegrijpelijk...
Rode vlag, race gestopt...
Schumi rulezzzzz
5 oktober 2008, 13:06
waarom race gestopt?
Vanwege de spin van Ho Pin Tung. Als hij niet gespinds was, was hij waarschijnlijk voor Team Nederland geëindigd. Daarvoor moet Nederland zich echt schamen, want vanochtend pas reed de Chinese auto zijn eerste rondjes. Bovendien startte Jeroen van P1 en Ho Pin vanaf P16...
Darthwillie
5 oktober 2008, 14:03
kan er door omstandigheden niet live bij zijn :censored: hoewel het weer dat iets minder erg maakt :boat:
anyway, had Bleekemolen een probleem dat hij zo afzakte ?????
Bram Van Der Stichelen
5 oktober 2008, 14:09
barslechte omstandigheden daar in zandvoort :blink:
Stancke
5 oktober 2008, 14:13
Direct al een safety car
Bramzel
5 oktober 2008, 14:14
Begrijp ik nou goed dat de sprintrace vanochtend al is geweest? Want die word nu uitgezonden met 'live' in beeld, maar dat 'live' klopt dus niet voor de sprintrace, alleen voor de hoofdrace straks?
Darthwillie
5 oktober 2008, 14:22
yep sprint is al gereden, ze bedoelen dat het live herhaald wordt :lol:
Robert Saalmink
5 oktober 2008, 14:28
Typisch Zandvoort, gewoon tijdens de race zo'n pickup truck op de baan terwijl er niets aan de hand is op dat punt... dat zie je ook nergens verder...
Timmie
5 oktober 2008, 14:33
Typisch Zandvoort, gewoon tijdens de race zo'n pickup truck op de baan terwijl er niets aan de hand is op dat punt... dat zie je ook nergens verder...
Zag er idd erg amaturistisch uit:laugh: Verder echt hele slechte omstandigheden daar in Zandvoort. Hoop dat het in de hoofdrace wat droger is zodat Jeroen nog wat kan laten zien! In de regen is het helemaal niks met Nederland..
Darthwillie
5 oktober 2008, 14:49
Dat is echt een Zandvoort iets, regelmatig vraag ik me af waarom ze dat doen, heb ooit bijna zo een reddingswagen met belachtelijke snelheid bijna de gecrashte wagen zien torpederen :blink:
DaMaster
5 oktober 2008, 15:07
Ik kan je dit zeggen, ik ben blij dat ik heb besloten hem live vanuit m'n warme bedje te kijken dan live langs de baan :laugh:
Maar over Zandvoort, vond het gister bij de qually ook een beetje gaar dat voor ieder wissewasje een rode vlag moest komen.
Knight
5 oktober 2008, 15:10
Ik probeer de live timing vanaf a1gp.com te starten. Maar dat wil niet lukken, ik krijg dan een time out. Werkt de live timing bij anderen wel?
Stefan van Renselaar
5 oktober 2008, 15:13
Zal wel weer een SC worden :rolleyes:
Bramzel
5 oktober 2008, 15:27
Jezus Kalff, donder eens even op. Bleekemolen drukt Team Libanon van de baan en dan heeft Libanon het opeens gedaan. Daar kan ik nou echt pissig van worden, commentators met oranje brillen.
Kalff is zowiezo lekker op dreef, eerder ook al die amateur-opmerking dat Fauzy water tussen zijn vizier en zijn tear-off zou hebben. Zelfs ik weet dat je altijd een paar luchtbubbeltjes tussen je tear-offs en je vizier hebt, daar heb je als rijder amper last van.
Robert Saalmink
5 oktober 2008, 15:37
Dat zag Kalf helemaal verkeerd inderdaad.
Je hebt een live stream op http://www.cpz.nl/events/2008/a1gp/racecam/index.xml met UK commentary. Dan kun je tegelijkertijd op Eurosport WTCC aanzetten (gewoon op je TV), met ook UK commentary. Je moet wat he :D
Bramzel
5 oktober 2008, 15:41
Super, thanks :D Eurosport WTCC heeft hier op TV helaas gewoon nederlands commentaar met die draak van een commentator... :(
DaMaster
5 oktober 2008, 15:43
Poephoofd van een Kalff die ff de uitslagen van alle andere races er door heen gooit :censored:
Darthwillie
5 oktober 2008, 15:48
jammer van de problemen van Jeroen, :mellow:
Kalff zeurt behoorlijk, maar ach het racen is leuk en ik moet zeggen dat de pitsradio van Nederland erg leuk is.
Robert Saalmink
5 oktober 2008, 16:03
Super, thanks :D Eurosport WTCC heeft hier op TV helaas gewoon nederlands commentaar met die draak van een commentator... :sad:
Ik heb hier UPC digital, die kun je schakelen tussen de verschillende talen. Erg handig!
Stefan van Renselaar
5 oktober 2008, 16:03
Wat een klapper :blink:
CuqeBaqer
5 oktober 2008, 16:05
Wat lult kalff nu schumacher brak zn benen in 1999 niet in 2004.
Darthwillie
5 oktober 2008, 16:05
Dat is een pittige klap :scared:
ouderwets hoeken op een recht stuk, zie het ook wel eens op de snelweg :thumbdown:
Wat lult kalff nu schumacher brak zn benen in 1999 niet in 2004.
Hij wordt de hele tijd al niet gehinderd door enige zinnige uitspraken.
Stefan van Renselaar
5 oktober 2008, 16:09
Wat is dat toch een stomme SC zeg.... Ze staan daar bijna 2 laps te wachten en dan pikken ze ook nog de verkeerde op :wacko:
Timmie
5 oktober 2008, 16:16
Opzich wel een leuke race gezien met wat actie. Helaas van de regen die met bakken uit de lucht kwam. Denk dat we in (wat) droge(re) omstandigheden meer hadden kunnen presteren maar helaas..
Wat is die kalf toch een aap zeg! Zo vaak ernaast zitten en dingen zeggen waarvan je denk HOE KOM JE ERBIJ!!!
Op naar de volgende race waar mag ik hopen wel heel het veld aan deelneemt! En eindelijk Doornbos in actie te gaan zien voor team NL!:cool:
Niels Draijer
5 oktober 2008, 16:36
Oh my god.
Allard riep op een gegeven moment (tijdens een cockpit-shot) dat er water tussen z'n vizier zat en dat zou heel onprettig zijn....
Allard, mocht je dit lezen, vast niet:laugh:, dat soort dingen heten tear-off's...
Anyway, de organisatie komt gewoon klungelig over. De SC die de verkeerde rijder oppakt... geen blauwe vlaggen zwaaien, trucks rijden zomaar over de baan etc. etc. etc.
Maargoed, toch goed vermaakt. Ben blij dat ik niet langs de baan stond met dat hondenweer:)
Face the Slayer
5 oktober 2008, 17:33
Dat is echt een Zandvoort iets, regelmatig vraag ik me af waarom ze dat doen, heb ooit bijna zo een reddingswagen met belachtelijke snelheid bijna de gecrashte wagen zien torpederen :blink:
Zandvoort is nog steeds een zeer gedateerd circuit met geen service wegen langs de baan.
Niels Draijer
5 oktober 2008, 17:41
Zandvoort is nog steeds een zeer gedateerd circuit met geen service wegen langs de baan.
Voor de pers is het inderdaad een hel. Paar jaar geleden gefotografeerd maar je moet gewoon kiezen. Of je blijft de hele race aan de binnenkant, of je neemt de buitenkant. Is niet echt lekker werken zo aangezien je van tevoren niet kan weten waar de meeste actie zich gaat afspelen. Maargoed, dat hoort een beetje bij het Zandvoort-gevoel denk ik:mellow:
Rogue
5 oktober 2008, 18:42
Leek af en toe wel of ik naar Z@pp Sport zat te kijken....wát een kneuzencommentaar van Kalff....lag echt in een scheur af en toe. Gast heeft soms geen beul waar-ie het over heeft en wilt 3 dingen tegelijk zeggen, en dat gaat gewoon niet. :P
Verder wel een onwijs leuke race! Sprintrace was wat minder. Jammer dat Bleekemolen zoveel gezeur had.
Mathijs
5 oktober 2008, 18:47
Ik moet wel even zeggen dat ik vind dat Jeroen echt een top race heeft gereden. Ondanks alle problemen die hij had zich niet gek laten maken, maar gewoon hard door heeft gereden met alle gebreken aan zijn auto. Erg goed dat hoofd koel houden! Toch weer wat punten erbij en daar gaat het gewoon om. Ookal is het erg frustrerend om je thuis race zo te beëindigen.
cookie
5 oktober 2008, 19:37
Wat was het nat!! ben zelfs voor het einde van de feature race al weg gegaan, zo was ik de drukte voor (alhoewel ik de indruk had dat er al veel volk naar huis was gegaan na de sprint race). Helaas weinig foto's kunnen trekken, nog net de startcrash van de sprintrace vast kunnen leggen en vanaf toen hield het niet op met regenen en moest ik mijn fototoestel proberen droog te houden onder een plastic zeil.
De wagens vallen me goed mee, de actie is gebleven maar ik had ze graag in het droge gezien. Frankrijk ging toch nog vol door in de laatste bocht terwijl alle andere teams daar van het gas gingen.
Een zege van Bleekemolen had denk ik voor velen de dag nog goed gemaakt, helaas weer stomme problemen voor hem. Volgend jaar wacht ik denk ik met kaarten kopen tot ik het weerbericht heb gehoord, want zo'n dag in het nat wil ik niet meer meemaken.
Darthwillie
5 oktober 2008, 19:43
Heel veel bewondering dat je uberhaupt gegaan bent :thumbup: ik had de hoofdrace nog kunnen halen maar vond het eigenlijk te nat :innocent:
Bramzel
5 oktober 2008, 19:44
Team Frankrijk had enorm profijt van de ervaring van Loïc Duval, die jongen heeft volgens mij zo'n beetje alle singleseaterklasses al een keer gehad ;)
Maargoed, dat hoort een beetje bij het Zandvoort-gevoel denk ik:mellow:
Vind ik niet, ik vind het gewoon achterhaald en ouderwets. Bij series als A1GP of DTM gewoon die servicewagens uitgebreid over het rechte stuk te hebben hobbelen is volledig onaanvaardbaar. Op den duur zat er bijna iemand vast achter een van die servicewagens die de pits in reed, dat kan je toch gewoon niet goedpraten? Wat dat betreft blijft Zandvoort een circuit met nog wat werk.
Niels Draijer
5 oktober 2008, 20:16
Team Frankrijk had enorm profijt van de ervaring van Loïc Duval, die jongen heeft volgens mij zo'n beetje alle singleseaterklasses al een keer gehad ;)
Vind ik niet, ik vind het gewoon achterhaald en ouderwets. Bij series als A1GP of DTM gewoon die servicewagens uitgebreid over het rechte stuk te hebben hobbelen is volledig onaanvaardbaar. Op den duur zat er bijna iemand vast achter een van die servicewagens die de pits in reed, dat kan je toch gewoon niet goedpraten? Wat dat betreft blijft Zandvoort een circuit met nog wat werk.
Die opmerking was ook sarcastisch bedoeld;)
Tuurlijk mag dat niet. Al jarenlang is het amateuristisch geregeld. Genoeg rare dingen meegemaakt op het circuit. Volgens mij is CPZ nog niet zolang geleden van eigenaar gewisseld... Hopelijk heeft dit de komende jaren effect...
Robert Saalmink
5 oktober 2008, 20:28
Ik snap ook niet waar dat ding heen wilde. Hij reed tussen de Audi S en de Bos uit. Daar was niets aan de hand op dat moment. Laat die auto dan gewoon staan...
Bramzel
5 oktober 2008, 20:36
Ik snap ook niet waar dat ding heen wilde. Hij reed tussen de Audi S en de Bos uit. Daar was niets aan de hand op dat moment. Laat die auto dan gewoon staan...
Ik denk dat dat de wagen was die eerder een wagen had weggesleept van Zaugg of de Italiaan. Normaal rijden die terug naar hun standplaats over de serviceroads, maar in Zandvoort doen ze dat lekker lomp over de baan tijdens de race.
LUDO-B
5 oktober 2008, 20:37
Te Koop:
Zwemvliezen, 1x gebruikt te Zandvoort op 5 oktober 2008.
Jezus wat was het daar slecht weer en koud, nee dit hoeft zo niet voor mij.
Je kon het goed merken want druk was het ook niet.:blink:
Face the Slayer
5 oktober 2008, 20:38
Die opmerking was ook sarcastisch bedoeld;)
Tuurlijk mag dat niet. Al jarenlang is het amateuristisch geregeld. Genoeg rare dingen meegemaakt op het circuit. Volgens mij is CPZ nog niet zolang geleden van eigenaar gewisseld... Hopelijk heeft dit de komende jaren effect...
Ik dat geld meer effect heeft dan een wisseling van de wacht, dat ontbeert Zandvoort al vanaf de opening van het circuit.
Niels Draijer
5 oktober 2008, 22:56
Ik dat geld meer effect heeft dan een wisseling van de wacht, dat ontbeert Zandvoort al vanaf de opening van het circuit.
True, alleen waar gaat al dat geld heen van die A1GP kaartjes? Zandvoort zit normaal gesproken bomvol en die mensen betalen toch een kaartje. Natuurlijk gaat er een deel naar de A1GP organisatie zelf, maar Zandvoort moet toch ook wel wat vangen lijkt mij... Overigens, bij het Scheivlak kun je via een sluiproute gratis omhoog uhhh heb ik me laten vertellen:thumbup:.
RSRoy
5 oktober 2008, 23:28
Ik vond het een beetje klungelig over komen op TV. De registratie van afgelope races was toch wat beter. Natuurlijk doen de weersomstandigheden ook niet echt meehelpen. Jeroen heeft flink pech gehad maar toch nog alles eruit weten te halen wat erin zat.
Vond het verder ook nog knap van de coureurs die pas zaterdag voor het eerst in de auto hebben kunnen rijden sommige toch behoorlijk verdienstelijk mee konden doen.
Ben benieuwd naar het vervolg.
winDOS
6 oktober 2008, 11:52
Ik heb de race ook gevolgd op TV, en vond het geheel erg amateuristisch overkomen. De TV presentatie maar op de race. Dat gekloot met die moeren enzo.
Super Wouter
6 oktober 2008, 13:17
Jezus Kalff, donder eens even op. Bleekemolen drukt Team Libanon van de baan en dan heeft Libanon het opeens gedaan. Daar kan ik nou echt pissig van worden, commentators met oranje brillen.
Kalff is zowiezo lekker op dreef, eerder ook al die amateur-opmerking dat Fauzy water tussen zijn vizier en zijn tear-off zou hebben. Zelfs ik weet dat je altijd een paar luchtbubbeltjes tussen je tear-offs en je vizier hebt, daar heb je als rijder amper last van.
Hij hield zich hoorbaar in en slikte de meest idiote opmerkingen nog in. Er waren na de race vorig seizoen op Brands Hatch aardig wat klachten binnen gekomen. Het was 4 Mei en dat was voor meneer Kalff rede om het op Team Duitsland te munten. Er moet toch wel iemand zijn die dit beter aan elkaar kan lullen dan deze ordinaire eikel?
cookie
6 oktober 2008, 13:35
Ik heb gisteravond de opname van de race gekeken en vond het commentaar best meevallen, enthousiast zoals altijd maar geen grote fouten gehoord. En Libanon reed wel degelijk tegen Nederland aan, zelfde situatie was er in Monza bij de F1 te zien toen Webber tegen Hamilton aanreed. Gewoon hard maar fair racen was dat.
De onboard camera's zijn er erg op vooruit gegaan, van webcam kwaliteit naar echte HD beelden nu, beter dan de F1 die nog steeds 4:3 beelden verknippen tot breedbeeld. De TV presentatie van A1GP blijft 1 van de beste van alle autosport klassen.
Paar foto's:
http://img401.imageshack.us/img401/9435/a1gp14vp9.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/8650/a1gp15cf8.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/425/a1gp16on2.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/6960/a1gp17qg5.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/5743/a1gp18jf1.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/3777/a1gp20wo0.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/1331/a1gp21en6.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/7633/a1gp22fb3.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/5217/a1gp23tr1.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/7554/a1gp24kb2.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/782/a1gp25gr2.jpg
http://img524.imageshack.us/img524/646/a1gp26mg1.jpg
http://img524.imageshack.us/img524/4200/a1gp27pu6.jpg
http://img524.imageshack.us/img524/6870/a1gp28lw4.jpg
http://img524.imageshack.us/img524/2008/a1gp31nk6.jpg
http://img524.imageshack.us/img524/6856/a1gp33oc7.jpg
Bramzel
6 oktober 2008, 13:44
Ik heb gisteravond de opname van de race gekeken en vond het commentaar best meevallen, enthousiast zoals altijd maar geen grote fouten gehoord. En Libanon reed wel degelijk tegen Nederland aan, zelfde situatie was er in Monza bij de F1 te zien toen Webber tegen Hamilton aanreed. Gewoon hard maar fair racen was dat.
Met het verschil dat Hamilton Webber al voorbij was, en Webber toen een counteractie wou plaatsen. Jeroen was nog bezig Libanon in te halen, maar dacht wat te vroeg dat hij er al voorbij was. Race incidentje, kan gebeuren, maar ik kan er niet tegen als dan zo'n idioot als Kalff hysterisch begint te gillen dat Team Libanon daar de grote idioot was.
Dr.Nono
6 oktober 2008, 16:35
Race incidentje, kan gebeuren, maar ik kan er niet tegen als dan zo'n idioot als Kalff hysterisch begint te gillen dat Team Libanon daar de grote idioot was.
Misschien een beetje omdat Allard manager is (of was?) van Jeroen?
Vond het persoonlijk eigenlijk ook niet meer dan een onschuldig raceongelukje.
F1-gast
7 oktober 2008, 08:22
Ik heb de hoofdrace niet gezien, zat toen maar in de trein naar huis.
wat een bagger weer zeg, iedereen zag je gewoon al na de sprint race naar huis gaan.
Face the Slayer
7 oktober 2008, 16:23
Kon je net zet zo goed helemaal niet gaan.
Max Downforce
7 oktober 2008, 18:44
Het viel me op dat als je Allard vergelijkt met Mol dat Mol meer rust heeft in zijn presentatie. Allard praat alleen maar opgewonden en onrustig ook als er geen zak gebeurt op de baan. Olav zit meer in de flow van het gebeuren. Ook vind ik het overduidelijk doorschemeren dat Allard niet alleen maar commentaar geeft maar dat ie innige banden heeft met Team Ned en inderdaad is ie volgens mij nog steeds manager van Jeroen. Dus echt objectief is ie niet. Maar goed hij doet zijn best, maar iets rustiger zou van mij wel mogen.
BTW respect voor alle mensen die zondag naar Zandvoort zijn gegaan!. Voor de tv kreeg ik het namelijk al koud ;)
joostingh
8 oktober 2008, 10:02
Allard is gewoon nog steeds een coureur die erbij ook praat voor de TV, bij Olav is dit precies andersom, hij is journalist en rijd soms hard in een auto (wat bij zijn gewicht altijd iets minder hard is...)
Maar ik vond het deze race niet zo storend, ik weet dat Allard niet alles ziet en ik weet inmiddels ook dat Olav niet alles ziet en wanneer ik het gewoon sneller zie dan houd ik mijn mond op het moment (anders kijkt Heleen me weer zo boos aan :p)
King Of F1
10 oktober 2008, 23:47
Ik heb de hoofdrace niet gezien, zat toen maar in de trein naar huis.
wat een bagger weer zeg, iedereen zag je gewoon al na de sprint race naar huis gaan.
Beetje jammer van je kaartje dan :)
Tijdens hoofdrace ging het wel nog harder regenen. Een droge periode op de zondag hebben we amper gehad helaas.
Eerste race nog op een tribune gekeken, de tweede vanuit het perscentrum. Werd ook mij te nat buiten. Hoop dat de mensen die de race op de duinen hebben gekeken het toch nog een leuk weekend hebben gevonden, zaten er in ieder geval nog vrij veel!
Niels Tieman
13 oktober 2008, 12:32
Niet verrassend maar wel weer een mooie deal voor de A1GP. :)
Magneti Marelli to be Official Technical Partner of A1GP World Cup of Motorsport
A1GP World Cup of Motorsport is delighted to announce that Magneti Marelli is to be the official technical partner of the series for the 2008/09 season. Under the terms of the agreement, A1GP will utilise Magneti Marelli electronic systems in many key areas of the new A1GP Powered by Ferrari cars.
Using the Magneti Marelli modular design engine and gear control system, A1 Teams will benefit from increased data logging capability, 100% real-time telemetry cover, and reliable integration with all other control units on the car. The system currently controls the gearbox, data logging and all steering wheel functions.
John Wickham, General Manager, Technical & Operations of A1GP, said, “This is an important partnership for A1GP as we enter a new era with the Powered by Ferrari cars. Reliability has been excellent during the test programme, with no problems encountered in over 7,500-kilometres of testing throughout Europe.”
Roberto Dalla, Head of Magneti Marelli Motorsport Department said: “We are very happy to be part of the A1GP world. It was an interesting technical challenge, we have applied our technology to a new and different area with regards to data logging, gearbox control and steering wheel, so showing how flexible our solutions are, and what a high-level of performance they have.”
Ends.
F1-gast
13 oktober 2008, 12:49
Beetje jammer van je kaartje dan :)
Tijdens hoofdrace ging het wel nog harder regenen. Een droge periode op de zondag hebben we amper gehad helaas.
Eerste race nog op een tribune gekeken, de tweede vanuit het perscentrum. Werd ook mij te nat buiten. Hoop dat de mensen die de race op de duinen hebben gekeken het toch nog een leuk weekend hebben gevonden, zaten er in ieder geval nog vrij veel!
Ja wa ook jammer, ik hasd zeker wel willen blijven, mja mn pa was mee en die was al ziek. Dus ja zijn we maar gegaan.
JossNL
7 november 2008, 10:50
Mooi debuut voor Doornbos in de A1! In zijn eerste vrije training (rookie training werd verzorgt door Dennis Retera), zit hij er meteen bij. Gezien de auto vrij nieuwe voor hem is (hij heeft geloof ik 20-25 rondjes gereden) en hij de baan niet kent... :thumbup:
Pos|Land|Coureur|Tijd
1|Switzerland|Neel Jani|1:16.349
2|France|Nicolas Prost|1:16.446
3|India|Narain Karthikeyan|1:16.474
4|South Africa|Adrian Zaugg|1:16.557
5|Netherlands|Robert Doornbos|1:16.558
6|Great Britain|Danny Watts|1:16.601
7|Portugal|Filipe Albuquerque|1:17.059
8|Ireland|Adam Carrol|1:17.183
9|USA|Marco Andretti|1:17.183
10|Malaysia|Fairuz Fauzy|1:17.200
11|Brazil|Felipe Guimarães|1:17.234
12|Australia|John Martin|1:17.323
13|Lebanon|Daniel Morad|1:17.469
14|New Zealand|Chris van der Drift|1:17.683
15|Italia|Edoardo Piscopo|1:18.136
16|Monaco|Clivio Piccione|1:18.233
17|China|Ho-Pin Tung|1:18.668
18|Indonesia|Satrio Hermanto|1:19.031
19|Korea|Jin-Woo Hwang|1:20.541
20|Mexico|David Garza|geen tijd
Darthwillie
7 november 2008, 12:14
Nicolas Prost rookie van Frankrijk????? :blink:
Dat is er zo een voor wie de achternaam geen mazzel is :rolleyes:
Stefan van Renselaar
7 november 2008, 12:53
Volgens mij doet hij het zo slecht nog niet, hij starte pas toen hij 22 was met racen, dus hij heeft het niet vanaf vroegs af aan geleerd.
Maar hij kan al weer bijna stoppen, hij is nu al 27 :P
Robert Saalmink
7 november 2008, 17:46
En Marco Andretti erbij voor Team USA, leuk.
Darthwillie
7 november 2008, 19:27
Volgens mij doet hij het zo slecht nog niet, hij starte pas toen hij 22 was met racen, dus hij heeft het niet vanaf vroegs af aan geleerd.
Maar hij kan al weer bijna stoppen, hij is nu al 27 :P
Nicolas heeft al langer gekart, hij was oa al aanwezig toen zijn vader tegen Senna karte in 93
http://www.prostfan.com/nicphoto/171293_s.jpg
Maar wat ik meer bedoelde, hij is op zich geen slecht coureur, maar als je vader een van de beste coureurs ooit was, is dat niet genoeg. Hij zal daar door zijn achternaam altijd mee vergeleken worden. Bruno Senna gaat het al moeilijk krijgen door dezelfde naam als zijn oom.
ik ben stiekem heel nieuwsgierig naar het debuut van Danica Patrick, die gaat ook een paar races doen dit seizoen. Mijn voorgevoel zegt dat ze gruwelijk door de mand gaat zakken.
JossNL
8 november 2008, 11:48
Doornbos 2e in de kwalificatie voor de sprintrace en 8e voor de hoofdrace. Licht teleurstellend voor de hoofdrace, gezien hij er bij de trainingen (5e en 1e) beter bij zat, leek alsof ze wat hadden verandert dat niet goed uitpakte.
Ierland start van pole voor de sprint, G.Br. in de hoofdrace.
Twee kwalijke zaken:
1. Het is een enorme @^#&$ baan. Hobbels, kort, zwaar voor coureurs (dus grote problemen met de langzame landen).
2. De marshalls hebben nog nooit een wagen weg gehaald op dat circuit geloof ik. De eerste keer duurde het 10 minuten voordat ze begonnen met weghalen en 15 minuten (!) voordat de wagen daadwerkelijk weg was. Ook bij de tweede spin duurde het ruim 5 minuten voordat een in het grind geparkeerde Prost achter de barriere stond, terwijl het gat in de bandenstapel er slechts een meter of 10 vandaan zat...
Sander Hogendoorn
8 november 2008, 13:06
Wat een amateuristisch gedoe nog steeds zeg.. ik dacht even de kwalificatie in de herhaling te kijken, zit ik nu al een kwartier naar mensen in de pitbox te kijken omdat de marshalls geen auto kunnen verwijderen die op het circuit staat :rolleyes:
CuqeBaqer
8 november 2008, 13:21
Wat een circuit ook, lijkt wel of ze over een boeren weggetje rijden met al die hobbels erin.
Darthwillie
8 november 2008, 13:25
Doornbos een witte helm???? Geen Red Bull sponsoring deze race of definitief niet meer sinds hij die Renault testte?
CuqeBaqer
8 november 2008, 13:32
Staat nog wel RedBull op alleen de rest van de helm is niet gespoten volgens mij.
F1-gast
8 november 2008, 13:36
Welk circuit is het ?
En k meende dat volgende week pas a1 was :/
Schumi rulezzzzz
8 november 2008, 13:43
Doornbos een witte helm???? Geen Red Bull sponsoring deze race of definitief niet meer sinds hij die Renault testte?
RD heeft een nieuwe helm (zie plaatje), echter was deze op Japanse maten ontworpen en paste RD de helm simpelweg niet. Red Bull en ING (pers. sponsoren) zitten nu in stickervorm op de witte helm.
http://images.gpupdate.net/large/115224.jpg
F1-gast
8 november 2008, 16:22
Misschien domme vraag maar als Bobby D zo gewild is in amerika waarom gaat hij daar geen nascar rijden ofzo ?
Face the Slayer
8 november 2008, 16:25
Zag gisteren op RTL7 de aankondiging dat de race op Zandvoort wordt verreden. :')
CuqeBaqer
8 november 2008, 18:20
Misschien domme vraag maar als Bobby D zo gewild is in amerika waarom gaat hij daar geen nascar rijden ofzo ?
Hij is een open wheel rijder en ik ken geen nascar rijder die ooit uit de nascar is gehaalt en weer bijv. formule 1 is gaan rijden.
Tim Wijen
8 november 2008, 18:42
Hij is een open wheel rijder en ik ken geen nascar rijder die ooit uit de nascar is gehaalt en weer bijv. formule 1 is gaan rijden.
Franchitti? ;)
CuqeBaqer
8 november 2008, 18:56
O ja, najah oke dat is de enige dan misschien.
JossNL
9 november 2008, 09:18
Robert heeft zijn 2e plek in de sprint behouden... Met iets meer aggresiviteit had hij de 1e plek misschien kunnen pakken in de eerste bocht, maar hij liet Ierland leven.
De hoofdrace... Daar zagen we een Bleekemolentje :( Robert liet hem afslaan en de marshalls kregen de wagen niet binnen 1 rondje de pit in dus Robert startte met een ronde achterstand (dankzij de safetycar). Hij heeft wel ge-wel-dig gereden, ontzettend veel ingehaald en de snelste ronde (dus toch nog 1 puntje) op dit toch wel leuke racetrack moet ik zeggen (tenminste, het is bewezen dat je er in kunt halen :D ). Bobby heeft zich tot en met de nummer 8 un-lapt.
De online coverage is trouwens geweldig. Goede footage, goede livetiming (zie hier onder). De Engelse commentatoren waren trouwens ook vol lof over Robert Doornbos.
http://i33.tinypic.com/20qibnd.jpg
F1-gast
9 november 2008, 11:35
Lammers moet gewoon een coureur, hebben naar mijn idee werkt dat het best.
Schumi rulezzzzz
9 november 2008, 11:37
Jep zeer goede live timing inderdaad. Doornbos reed overigens een snelste ronde die een tiende sneller was dan de snelste kwalificatietijd van het weekend. Ze hebben dit jaar echt de snelheid om kampioen te worden.
Lammers moet gewoon een coureur, hebben naar mijn idee werkt dat het best.
Ja beter dan een wielrenner inderdaad...
JossNL
9 november 2008, 11:54
Ik denk dat hij één bedoelde:p
cookie
9 november 2008, 13:14
Toch een leuke hoofd race ondanks de bochtige baan, zelfs een paar inhaalmanoeuvres gezien, dit bewijst dat de nieuwe wagen even goed is om mee in te halen als de oude. In Zandvoort kon je dit nog niet beoordelen door de regen. Sepang over 2 weken word volgens mij erg spectaculair.
Domme fout van Doornbos om de wagen als enigste te laten afslagen, er had een podium ingezeten want hij was eigenlijk constant de snelste man op de baan.
Daniël
9 november 2008, 13:29
:lol:
Wat ze hierboven zeggen: Jammer dat hij de wagen af liet slaan, de snelheid zit er zeker in!
Peter
9 november 2008, 14:43
Even een vraagje, ik heb voor GTR2 de A1Gp mod en nu heb ik maar 1 tyre compound... Met hoeveel verschillende compounds werdt er in het A1GP gereden? Softs, Hards? Intermediates, Wets? Ik heb echt geen idee nl...
Darthwillie
9 november 2008, 16:14
volgens mij een eenheidsband, dus maar 1 compound
Knight
9 november 2008, 16:16
De sprint race viel me wat tegen, gebeurde eigenlijk niets. De hoofdrace was echter wel erg leuk om te kijken. Heb me prima vermaakt. Alleen jammer van Doornbos dat hij z'n motor af liet slaan. De snelheid zat er goed in. Als ze dat kunnen volhouden dit jaar, kan het een mooi seizoen voor ze worden.
cookie
11 november 2008, 10:59
Lees net op rtlgp dat A1GP een deal heeft met Surfers Paradise voor de komende 5 jaar :thumbup: 1 van de beste Champcar events dat door de Indycars opzij is gezet. Super move als je het mij vraagt, samen met de V8 supercars word dat ook weer een A1GP race die volle tribunes gaat trekken.
Sander Hogendoorn
11 november 2008, 11:05
Goed nieuws :):thumbup:
Bramzel
11 november 2008, 11:17
Lees net op rtlgp dat A1GP een deal heeft met Surfers Paradise voor de komende 5 jaar :thumbup: 1 van de beste Champcar events dat door de Indycars opzij is gezet. Super move als je het mij vraagt, samen met de V8 supercars word dat ook weer een A1GP race die volle tribunes gaat trekken.
Inderdaad fantastisch nieuws, wat een programmering zeg :D
Niels Tieman
11 november 2008, 14:30
Officiel persbericht :
A1GP Heads to Surfers Paradise in Five Year Deal
London, Great Britain – A1GP World Cup of Motorsport will be racing on one of the most exciting street circuits in the world when it returns to Australia for Season Five. The series has signed a five year deal with the organisers of the street circuit in Surfers Paradise and will go there in 2009 for its first race.
“We wanted to go back to Australia and this is the ideal venue for our series. A lot of people have worked hard on putting this deal together, and now it has come to fruition it is very exciting. I am aware we are being given a perfect opportunity to showcase our series to the Australian fans, who have been great supporters of both the series and their own team. Australia has a rich motorsport heritage and I know our tv fans worldwide will be delighted to have this spectacular race on our calendar,” said A1GP Chairman, Tony Teixeira.
The first race on the Queensland track, which has hosted 18 ‘Indy’ Car races since 1991, will be on the weekend of 22-25 October. This is a very welcome addition to the track for one particular Gold Coast resident, A1 Team Australia Seat Holder, Alan Jones. The former F1 world champion’s comment was: “It has been a big hole in the A1GP calendar this year not being in Australia. To say I am thrilled about this deal is an understatement. Having the chance to race in my own back yard is something special for me and the team. We are looking forward to it and I can warn all the other teams now I aim to make sure we have a home win in Surfers.”
The deal has come about thanks to the tireless efforts of the Queensland Government and their partners in the event, IMG. “Both the Government and IMG have offered us every courtesy in putting this together, and I reckon we must have set a record in doing such an important deal in such a short space of time,” said Teixeira.
“I’m excited to announce that A1GP will now be racing on the streets of Surfers Paradise and that we’re able to bring the World Cup of Motorsport to the Gold Coast and Australia,” said Greg Hooton, General Manager Gold Coast 300.
“We view the new partnership with A1GP as a great opportunity to continue to further develop the event and a wonderful attribute for the Gold Coast. It is critical for us to continue to produce a world class motorsport event and being able to combine the uniqueness of A1GP within Australia’s most popular motor racing festival gives us a great platform for future growth,” commented Hooton
Marco K
11 november 2008, 19:28
Leuk nieuws. Nu Durban (mijn favo A1GP lokatie) niet meer op de kalender staat, zal Surfers Paradise hopelijk dezelfde sfeer kunnen krijgen.
rammstein_fan
11 november 2008, 21:25
Mooiste australische baan:D
Erix
12 november 2008, 16:31
Het is in ieder geval een stapje dichter bij de volwassenheid die nagestreefd wordt.
Mooiste australische baan
Australië heeft wel meer mooie banen, denk aan Bathurst, Adelaide en Albert Park ;)
Face the Slayer
12 november 2008, 17:21
Bathurst is zelfs van de buitencategorie, magistrale baan.
Knight
22 november 2008, 19:43
De nieuwe kwalificatie regels zullen de races aardig kunnen beinvloeden, denk ik. Een team mag nu tijdens de kwalificatie 1 van de 4 runs de hele ronde met power boost rijden. Een aantal teams hebben dit gedaan in de kwalificatie voor de sprint race, en de meeste voor de feature race.
Er zal nu meer moeten worden ingehaald omdat niet de snelste in race trim vooraan staan. De grid is in ieder geval aardig door de war geschud.
Alleen jammer dat ik in de uitslag van de kwalificaties niet gevonden heb wie er wanneer gebruik heeft gemaakt van de power boost. Dat zouden ze er eigenlijk bij moeten zetten, vind ik.
Nederland start met Jeroen Bleekemolen in de sprint race vanaf P9 en in de hoofdrace vanaf P6
cookie
22 november 2008, 20:37
grids zijn leuk door elkaar geschud met die powerboost regel, bijna 2 seconden verschil met een rondje zonder boost (bij sommige landen).
Het verbaast me wel dat ze amper sneller zijn dan met de oude wagen op deze baan. snelste tijd dit jaar 1:47.1 en vorig jaar 1:47.6
Het eerste jaar met de oude wagen reden ze een 1:54.4, dus met die Lola hebben ze 7 seconden gewonnen over 3 seizoenen. Als dat met de huidige wagen ook gaat gebeuren rijden ze in 2010 misschien rondjes van 1:40.0 op Sepang, en dat is dan nog maar 6 seconden trager dan de F1 in Sepang rijd.
Worden morgen ongetwijfeld leuke races zoals gewoonlijk op deze baan.
MartijnV
22 november 2008, 20:52
ik heb ergens gelezen dat ze het circuit opnieuw geasfalteerd hebben. en dat dit nog niet een verbetering is.
F1-gast
22 november 2008, 23:34
Het is in ieder geval een stapje dichter bij de volwassenheid die nagestreefd wordt.
Australië heeft wel meer mooie banen, denk aan Bathurst, Adelaide en Albert Park ;)
En niet vergeten op de plaatselijke parkeer terrein vande plaatselijke polier !
cookie
23 november 2008, 10:17
Mooie races gezien daarnet, Bleekemolen reed erg sterk, zonde van die penalty maar dan had ie gewoon naar P3 gecruised en daar is niet veel aan te zien. Inhaalacties waren er genoeg, dus de Ferrari doet niet onder voor de oude Lola op dat gebied
En die crash bij de sprint race was knap, had nog nooit 2 wagens tegelijk over 1 voorligger gelanceerd zien worden :laugh:
Maar knap dat die wagens nog gewoon de Feature race hebben gereden en Andretti P3 pakte.
Schumi rulezzzzz
23 november 2008, 11:23
Penalty voor Bleekemolen, hoe dat zo?
Heb de races nog niet gezien, maar bij het zien van de uitslag was ik aardig teleurgesteld.
[EDIT]
Zat net de live timing van de Superleague Formula te volgen en zag dat Doornbos in de laatste ronde de race nog gewonnen heeft. Dat terwijl hij 5 ronden voor t eind nog tegen een 11 seconden achterstand aankeek op Liverpool, op dat moment de grootste concurrent voor de titel. Daar moet iets fout gegaan zijn, want Corinthians viel ook terug.
cookie
23 november 2008, 12:15
Penalty voor Bleekemolen, hoe dat zo?
Heb de races nog niet gezien, maar bij het zien van de uitslag was ik aardig teleurgesteld.
[EDIT]
Zat net de live timing van de Superleague Formula te volgen en zag dat Doornbos in de laatste ronde de race nog gewonnen heeft. Dat terwijl hij 5 ronden voor t eind nog tegen een 11 seconden achterstand aankeek op Liverpool, op dat moment de grootste concurrent voor de titel. Daar moet iets fout gegaan zijn, want Corinthians viel ook terug.
Liverpool reed plots langzaam en viel terug naar P7, Corinthians kreeg een penalty en beijing is kampioen. Erg saaie race wederom; het zijn mooie wagens die veel geluid maken maar racen kun je er amper mee.
Bleekemolen kreeg een drive through omdat hij India achterstevoren tikte in bocht 1. Maar was meer een race incident vond ik (en Allard kalf ook). Iets later rijden brazilie, Engeland en Frankrijk 3 wijd op een bocht af en snijd Watts de achterband van Duval open met zijn voorvleugel en dat blijft onbestraft. Ook gewoon een race incident natuurlijk.
Max Downforce
23 november 2008, 13:41
Jammer van die drive through, anders had ie op het podium gestaan :cool:
Bram Van Der Stichelen
5 december 2008, 23:38
Ik las net dit op pitstop.tv ivm met de financiele crisis in de autosport wereld:
Hoe zijn nieuwe kampioenschappen als A1 en Superleague eraan toe? Slecht, dank u. In de wandelgangen vernemen we dat A1 nog het weekend in Nieuw-Zeeland eind januari 2009 zou halen en dat de boel dan gesloten wordt.
Ik dacht dat het toch goed ging met het A1 kampioenschap? (volg het niet zo echt, dus vraag het maar even)
Niels Tieman
6 december 2008, 00:01
Zover ik weet gaat het nogsteeds prima met het kampioenschap van de A1GP. Het zou me niets verbazen als de A2GP (junioren klasse in oprichting) vertraging op zou lopen maar dat is in deze tijd niet meer dan logisch.
F1-gast
6 december 2008, 08:38
Zover ik ook weet gaat met A1GP goed, veel bezoekers enzo wordt genoeg merchandising verkocht.
cookie
6 december 2008, 11:31
Ik las net dit op pitstop.tv ivm met de financiele crisis in de autosport wereld:
Ik dacht dat het toch goed ging met het A1 kampioenschap? (volg het niet zo echt, dus vraag het maar even)
Sinds race 1 in 2005 word dit al gezegd, ze zouden dat jaar Durban niet halen maar A1GP is er nog steeds. Dat andere autosport klasses maar uit gaan kijken, denk dat A1 uiteindelijk nog het sterkste kampioenschap word.
cookie
23 december 2008, 11:28
17 mei gaat de A1GP naar Sau Paulo (volgens RTLGP) :thumbup: Eindelijk een Braziliaanse race en een nieuwe seizoensfinale, A1GP is echt de mooiste circuits aan het oppikken de laatste tijd.
Face the Slayer
23 december 2008, 11:56
Nu nog San Luis in Argentinië, nu al een klassiek circuit. :worship:
CuqeBaqer
23 december 2008, 12:25
Waar elke auto sport in elkaar dondert gaat A1 lekker uitbreiden. :thumbup:
Tjerk Korving
23 december 2008, 14:39
Zover ik weet gaat het nogsteeds prima met het kampioenschap van de A1GP. Het zou me niets verbazen als de A2GP (junioren klasse in oprichting) vertraging op zou lopen maar dat is in deze tijd niet meer dan logisch.
A2GP? Junior klasse? En ik vond die coureurs van de A1GP al zo professioneel....
MartijnV
16 januari 2009, 13:33
Volgens dit bericht staan alle auto's nog in Maleisië.
Ze zeggen dat de transport rekeningen nog niet betaald zouden zijn.
bron (http://www.motorsport-total.com/formelsport/news/2009/01/Rechnung_nicht_bezahlt_A1GP-Autos_noch_in_Malaysia_09011502.html)
Darthwillie
16 januari 2009, 19:37
en is de race in Jakarta (8 feb)afgelast :blushing:
dat gebeurt deze serie echt veels te vaak :oops:
bron (http://www.autosport.com/news/report.php/id/72837)
cookie
16 januari 2009, 20:57
en is de race in Jakarta (8 feb)afgelast :blushing:
dat gebeurt deze serie echt veels te vaak :oops:
bron (http://www.autosport.com/news/report.php/id/72837)
De FIA die weer dwars ligt, nog 3 weken tot die race dus er kon nog veel gewerkt worden aan die baan. Spijtig dat ze niet gewoon terug naar Sentul gaan op die datum, waren altijd prachtige races op die baan.
Darthwillie
16 januari 2009, 21:46
en dan wordt de race in Mexico ook nog verplaatst omdat ze anders clashen met een concert van radiohead :rolleyes:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72839
Stefan van Renselaar
16 januari 2009, 23:39
Gaat lekker daar en dan is die slimkees nogsteeds "delighted".... :rolleyes:
cookie
17 januari 2009, 11:21
en dan wordt de race in Mexico ook nog verplaatst omdat ze anders clashen met een concert van radiohead :rolleyes:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72839
Dat is ook niet de fout van de A1GP maar van dat circuit, die leggen de datums vast en hebben dus een weekend dubbel geboekt.
Schumi rulezzzzz
24 januari 2009, 10:55
Doornbos start beide A1GP races vanaf P2. Goed resultaat en het lijkt alsof hij wel mee kan komen in dit veld, in tegenstelling tot Bleekemolen.
Wel gave foto van Doornbos, inclusief nieuwe helm:
http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2009/01/DoornbosQTau_RX500.jpg
http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2009/01/Taupo_doornboskwali.jpg
JossNL
24 januari 2009, 15:59
Ja, hij doet het goed. Na twee races toch al wel duidelijk beter dan Bleekemolen, zeker ook in de kwalificatie.
De samenwerking met Ierland lijkt ook echt vruchten af te werpen, dusseuh :thumbup:
speed9
24 januari 2009, 20:51
Doorenbos rijd echt super in de A1GP, als dit nou geen stoeltje afbrengt in de IRL of andere klasse, dan weet ik het niet meer.
Darthwillie
24 januari 2009, 21:08
Doorenbos rijd echt super in de A1GP, als dit nou geen stoeltje afbrengt in de IRL of andere klasse, dan weet ik het niet meer.
zo simpel is het leven helaas niet, geld is er nodig om een stoeltje te krijgen.
speed9
24 januari 2009, 21:13
zo simpel is het leven helaas niet, geld is er nodig om een stoeltje te krijgen.ik weet,vooral nu indeze tijden.
Zou Robert niet gewoon een paar sponsers vinden en dan bij Williams kunnen rijden of Honda?
RSRoy
24 januari 2009, 21:21
ik weet,vooral nu indeze tijden.
Zou Robert niet gewoon een paar sponsers vinden en dan bij Williams kunnen rijden of Honda?
Ik weet niet of je de ontwikkeling in de F1 gevolgt hebt de afgelope weken maar het Honda F1 staat te koop en als het niet voor 1 Maart verkochts wordt dan zijn het dus weer 2 auto's minder op de grid.
speed9
24 januari 2009, 21:26
Ik weet niet of je de ontwikkeling in de F1 gevolgt hebt de afgelope weken maar het Honda F1 staat te koop en als het niet voor 1 Maart verkochts wordt dan zijn het dus weer 2 auto's minder op de grid.
ik wed dat Brown Honda koopt, want hij doet moeilijk bij mensen die Honda willen kopen omdat hij zelf Honda ook wil kopen
Sander Hogendoorn
25 januari 2009, 00:03
Doornbos 3e in de sprintrace :)
Edit: En 5e in de hoofdrace.
speed9
25 januari 2009, 12:49
Doornbos 3e in de sprintrace :)
Edit: En 5e in de hoofdrace.
Was jammer dat zijn racetempo rond de 1,16 lag want hij reed de kwalificatie goed en sprintrace ook en minder in de hoofdrace.
Ik vind Doorenbos beter rijden dan Blekenmolen
cookie
25 januari 2009, 13:13
Helaas nog te veel fouten bij team nederand in de races. Sprint race een trage pitstop (wat zt die man bij hetlinkervoorwiel te doen, zo traag dat ie dat wiel erop zette) en dan weer een slechte start in de feature.
Verder moeten ze Taupo en Chengdu maar van de kalender halen, deze korte bochtige baantjes zijn niet geschikt voor de nieuwe bolides.
JossNL
25 januari 2009, 15:03
Helaas nog te veel fouten bij team nederand in de races. Sprint race een trage pitstop (wat zt die man bij hetlinkervoorwiel te doen, zo traag dat ie dat wiel erop zette) en dan weer een slechte start in de feature.
Verder moeten ze Taupo en Chengdu maar van de kalender halen, deze korte bochtige baantjes zijn niet geschikt voor de nieuwe bolides.
Die voorbanden zijn makkelijker te verwisselen dan de achterbanden, bij deze wagens. De mensen bij de voorwielen mogen rustiger aan doen volgensmij...
Alleen moet linksvoor dan nog wel optijd zijn wielsleutel over de wagen de box in mikken:laugh:
Edit: Maar de pitstop zelf was nog niet het ergste. Doornbos had hetzelfde als Ierland in de hoofdrace, dat ie in de anti-stall viel ofzo...
Schumi rulezzzzz
25 januari 2009, 16:31
Deze baan is inderdaad niet geschikt voor de huidige auto's, veel te bochtig. De races waren ook totaal niet spannend.
Heel raar, het lijkt alsof die wagens niet vooruit te fikken zijn, maar dat is volgens mij bedrog omdat ze niet snel klinken. Het geluid van die dingen mag wel wat spectaculairder wat mij betreft.
speed9
25 januari 2009, 16:49
De huidige motor/hydroliek vind ik niet echt super om te noemen, want als je motor uit is kan je niet verder en ook aan duwen werkt niet om dat alles met de hydronica werkt, endus ook de koppeling en schakelbak.
Weet je wat me opviel dat een lolliepop man een trap gaf aan de voor band tijdens de hoofdrace, weet alleen niet waarvoor en welke land .
cookie
21 februari 2009, 16:44
Bleekemolen op pole voor de sprint race, overwinning moet er nu echt eens gaan komen. Mooie baan ook voor de A1 Kyalami, beter dan Taupo en Chengdu wat eigenlijk meer kartbaantjes zijn. MEt de oude wagens waren dat soort banen nog leuk, maar met de huidige wagens is inhalen veel moeilijker en zeker op zo'n korte baantjes (damn you Ferrari om A1 te verpesten)
Schumi rulezzzzz
22 februari 2009, 01:00
Heb de quali live gezien, moet ook zeggen dat ik het een mooie en leuke baan vond. Lekker weer ook, uitzending was goed verzorgd. Heb zin in de races van morgen, Jeroen moet nu gewoon winnen en de hoofdrace kan van alles opleveren.
RTL begint om 12.45 met uitzenden, alleen zie ik dat de SR al om 12.00 begint, die is dus niet live...?
Fabian de Jong
22 februari 2009, 02:10
Heb de quali live gezien, moet ook zeggen dat ik het een mooie en leuke baan vond. Lekker weer ook, uitzending was goed verzorgd. Heb zin in de races van morgen, Jeroen moet nu gewoon winnen en de hoofdrace kan van alles opleveren.
RTL begint om 12.45 met uitzenden, alleen zie ik dat de SR al om 12.00 begint, die is dus niet live...?
De SR is nog nooit Live geweest.
Schumi rulezzzzz
22 februari 2009, 11:25
Ja merk het, kom net opeens de uitslag van de SR race tegen. Leuk resultaat, maar had het graag live gezien...
Stefan van Renselaar
22 februari 2009, 11:43
Ja merk het, kom net opeens de uitslag van de SR race tegen. Leuk resultaat, maar had het graag live gezien...
RTL vind het volgens mij fijner om gewoon 1 A1GP uitzending te hebben, dan kunnen ze ervoor en erna wat programmeren en dan hoeft er niks tussen die 2 gepropt te worden, want als je een contract neemt dat je het live uitzend, dan moet je het ook echt helemaal live uitzenden. ;)
Darthwillie
22 februari 2009, 13:31
heel goed gedaan van Bleekemolen :thumbup:
cookie
22 februari 2009, 13:44
De sprint race is nooit live, op geen enkele TV zender. Dat is al zo sinds seizoen 2. Mooie race, prachtig hoe ze zij aan zij door die snelle bochten gingen. Helaas is de A1 site overbelast en kan ik de live timing en telemetry niet gebruiken voor de hoofdrace
CuqeBaqer
22 februari 2009, 14:18
Wat een stelletje amateurs bij dat A1 gp ongelofelijk. Die pitstops lijken echt nergens op bij sommige teams.
Darthwillie
22 februari 2009, 15:11
De nieuwe wagen lijkt het inhalen niet echt te bevorderen, meerdere wagens met benzinetoevoerproblemen. Niet best allemaal
positief was een heel sterk weekend voor NL en zeker Bleekemolen.
Schumi rulezzzzz
22 februari 2009, 15:26
Jap goed weekend inderdaad! Nederland behoort eindelijk eens tot de snelste teams!
Het begint er steeds beter uit te zien, af en toe zien we wat vreemde dingen voorbij komen, de pitstops lijken inderdaad nergens op bij sommige teams.
Een paar grote namen in de vorm van coureurs en sponsors erbij en de A1GP wordt echt een grote serie.
Fabian de Jong
22 februari 2009, 15:26
De nieuwe wagen lijkt het inhalen niet echt te bevorderen, meerdere wagens met benzinetoevoerproblemen. Niet best allemaal
positief was een heel sterk weekend voor NL en zeker Bleekemolen.
Vergeet niet dat deze baan flinke hoogte verschillen heeft he, alle racewagens hebben dan de kans om benzine toevoer problemen te krijgen.
Captain Slow
22 februari 2009, 15:35
Flinke hoogte vershcillen + het ligt op grote hoogte.
Dus dat maakt het erg lastig.
Al heb ik wel het gevoel dat de oude auto voor meer spanning zorgde
Darthwillie
22 februari 2009, 15:58
Vergeet niet dat deze baan flinke hoogte verschillen heeft he, alle racewagens hebben dan de kans om benzine toevoer problemen te krijgen.
als dit probleem allen hier voorkwam heb je gelijk, maar het is het hele jaar al aan de gang. Hydraulica en benzine toevoer zijn de hele tijd problemen.
cookie
22 februari 2009, 17:49
Entertainende races weer, Taupo en Chengdu waren veel te klein voor deze nieuwe wagen. Op circuits met een paar rechte stukken en mooie snelle bochten is het racen nog steeds van een erg hoog niveau, en lekker onvoorspelbaar. Spijtig dat het nu weer meer dan een maand wachten is op de volgende race. Hopelijk volgend seizoen een stabiele kalender met een race om de 3 weken ofzo.
speed9
26 februari 2009, 12:38
Entertainende races weer, Taupo en Chengdu waren veel te klein voor deze nieuwe wagen. Op circuits met een paar rechte stukken en mooie snelle bochten is het racen nog steeds van een erg hoog niveau, en lekker onvoorspelbaar. Spijtig dat het nu weer meer dan een maand wachten is op de volgende race. Hopelijk volgend seizoen een stabiele kalender met een race om de 3 weken ofzo.
Hopelijk wel ja,anders moet je gewoon geduld hebben.
Sander Hogendoorn
12 april 2009, 14:32
Doornbos wint de sprintrace in Portugal :thumbup:
Pos Driver Team Time
1. Robert Doornbos Netherlands 19m33.501s
2. Adam Carroll Ireland + 3.635s
3. Filipe Albuquerque Portugal + 5.728s
4. Vitantonio Liuzzi Italy + 9.087s
5. Clivio Piccione Monaco + 10.048s
6. Narain Karthikeyan India + 12.596s
7. Felipe Guimaraes Brazil + 13.297s
8. Fairuz Fauzy Malaysia + 18.014s
9. Salvador Duran Mexico + 20.545s
10. John Martin Australia + 22.683s
11. Dan Clarke Great Britain + 23.080s
12. Marco Andretti USA + 23.154s
13. Nicolas Prost France + 24.175s
14. Zahir Ali Indonesia + 39.400s
15. Neel Jani Switzerland + 44.296s
16. Ho-Pin Tung China + 50.655s
Not classified/retirements:
Driver Team Laps
Adrian Zaugg South Africa 9
Daniel Morad Lebanon 1
Andre Lotterer Germany 0
Earl Bamber New Zealand 0
Maik Peters
12 april 2009, 14:54
Kijk dat doet hij goed :)
Heb het helemaal gemist, moest nog wat stofzuigen :D
Sander Hogendoorn
12 april 2009, 14:57
Je hebt nog niks gemist, over een paar minuten wordt de sprint race uitgezonden en later live de hoofdrace (RTL7) ;)
Maik Peters
12 april 2009, 15:20
owkee, dan had ik dus verkeerd op de klok gekeken :D
CuqeBaqer
12 april 2009, 16:05
Nee !!! Damn wat jammer, niet eens kunnen starten in de hoofd race.:surrender:
Sander Hogendoorn
12 april 2009, 16:11
Daar gaan de kansen op het kampioenschap :(
Heerlijke reactie van Doornbos:lol:bij zijn uitvallen.
Schumi rulezzzzz
12 april 2009, 16:57
Drama, hoorde net dat het kwam doordat de bekabeling van de onboardcamera's te warm geworden was oid. Lekker handig...
cookie
12 april 2009, 17:41
Jammer van Doornbos, maar wat een spektakel weer :thumbup: A1GP op een snelle brede baan staat altijd garant voor mooie races. Ook mooi dat Ierland die penalty aanvecht en gewoon doorredd, zo moet het. Die stewards van tegenwoordig verpesten te vaak races met stomme penalty's. Nu hadden we tenminste een spannend slot met IRL die nog bijna SUI pakte
Richard117
12 april 2009, 17:50
Jammer van Doornbos, maar wat een spektakel weer :thumbup: A1GP op een snelle brede baan staat altijd garant voor mooie races. Ook mooi dat Ierland die penalty aanvecht en gewoon doorredd, zo moet het. Die stewards van tegenwoordig verpesten te vaak races met stomme penalty's. Nu hadden we tenminste een spannend slot met IRL die nog bijna SUI pakte
Bij Team Ierland is het leuk, maar moet je de reacties eens lezen als het weer over Schumacher in Silverstone '94 gaat :rolleyes:
Darthwillie
12 april 2009, 19:42
nee hoor, van mij mogen ze team Ierland een schorsing geven. Je hebt te luisteren naar de stewards tijdens de race, of je het er mee eens bent of niet.
Tim Wijen
12 april 2009, 20:49
nee hoor, van mij mogen ze team Ierland een schorsing geven. Je hebt te luisteren naar de stewards tijdens de race, of je het er mee eens bent of niet.
Helemaal mee eens!
Regels zijn regels :)
Sander Hogendoorn
13 april 2009, 12:03
Ierland heeft een 25 sec. tijdstraf gekregen waardoor ze nu 5e zijn geworden in de hoofdrace.
Ireland loses second place
A1 Team Ireland has lost its second place finish in this afternoon’s Feature race in the Vodafone A1GP Algarve, Portugal.
Following a stewards’ investigation tonight at the track, Adam Carroll was judged to have passed the Australian car of John Martin under safety car conditions at the second safety car restart of the race.
The team was given a 25-second penalty for the infringement, which drops them three places to fifth position.
Rules state that teams must cross the start/finish line after the Safety Car has pulled off before racing and therefore overtaking can resume.
With Ireland’s demotion, Portugal is promoted to second, Malaysia now scores a podium finish with a bronze medal, and Mexico is promoted to fourth place.
It means Ireland only scores seven points for the race rather than 13, and the championship battle has tightened up immensely.
Only six points cover the leading runners, with Switzerland holding the championship lead with 88 points, Ireland two behind on 86 and Portugal on 82.
There are four races to go in the 2008/09 championship, with the A1GP events at Brands Hatch and Mexico City.
De spanning in het kampioenschap wordt er niet slechter op :p
1 Switzerland 88
2 Ireland 86
3 Portugal 82
4 Netherlands 66
5 France 46
6 Malaysia 43
7 New Zealand 36
8 Australia 30
9 Monaco 27
10 Great Britain 24
Robert Saalmink
29 april 2009, 11:43
Voor wie het uberhaupt nog volgt:
Mexico cancelled due to swine flu
The A1GP season will conclude at Brands Hatch this weekend after the series cancelled its Mexican round due to the swine flu crisis.
The championship had been due to end at Mexico City on May 24, but with the outbreak of the deadly virus having originated in Mexico, A1GP chairman Tony Teixeira said the UK Foreign Office had advised against making 'non-essential' journies to the country.
"To say we are disappointed to have to make this call is an understatement," said Teixeira. "When the news of the health problems broke last week we made sure we kept ourselves up to date with the latest information.
"It soon became obvious this was not an isolated health risk, and when the UK Foreign Office put out its advisory and the World Health Organisation raised the level of influenza pandemic alert, that was when we had to make our decision. We must have the safety of all members of the A1GP community as well as the thousands of loyal fans in Mexico City as our prime concern."
Teixeira said he was concerned that as the A1GP machinery was due to fly straight to Mexico from Brands, travel restrictions could have been imposed between the cars and the team personnel arriving.
"If we had flown our cars out and not been able to send the teams to run them it would have been a waste of time and money," he said.
The Mexico cancellation means that the A1GP season will end after just seven events.
The 2008/09 championship has been beset by calendar changes from the outset, starting when the planned Mugello season-opener had to be called off after a testing crash delayed the build of the new generation A1GP car. The same issue also meant a depleted field for what turned out to be the first round at Zandvoort in October last year.
A proposed street race in Jakarta, Indonesia was called off when it became clear that the track would not be ready, and a mid-season 'tba' date briefly earmarked for an Interlagos event was also removed from the calendar.
Mexico City had originally been scheduled for mid-March, but was postponed due to a clash with a concert at the venue.
Teixeira is confident that A1GP can withstand these setbacks and that the issues will not be repeated with next year's calendar.
"This cancellation does not impact on the future of the series and once Brands Hatch is over we shall be concentrating on season five, for which plans are already well advanced," he said.
The two Brands races will now decide the destiny of the fourth A1GP title. Team Switzerland is just two points ahead of Team Ireland going into the meeting, with the Portuguese squad a further four points adrift.
Autosport.com
speed9
29 april 2009, 11:54
Voor wie het uberhaupt nog volgt:
Autosport.com
dan kunnen ze het net zo goed overal afblazen, want de varkensgriep heerst nu overall.
Stefan van Renselaar
29 april 2009, 12:12
dan kunnen ze het net zo goed overal afblazen, want de varkensgriep heerst nu overall.
Fout, het is nog maar in 8 landen ofzo bekend. Voor ons is het eigenlijk ook geen groot probleem, want hier heb je genoeg gezondheidszorg, heb je medicijnen ertegen en we zijn gewaarschuwd. Mexico heeft die alle drie niet (gehad).
Het afblazen in Mexico is niet zo heel gek, maar daar moet het ook bij blijven. ;)
speed9
29 april 2009, 12:29
Fout, het is nog maar in 8 landen ofzo bekend. Voor ons is het eigenlijk ook geen groot probleem, want hier heb je genoeg gezondheidszorg, heb je medicijnen ertegen en we zijn gewaarschuwd. Mexico heeft die alle drie niet (gehad).
Het afblazen in Mexico is niet zo heel gek, maar daar moet het ook bij blijven. ;)
Hopen we , maar zo lang het heerst kunnen we de risco's eigenlijk niet nemen.
cookie
30 april 2009, 09:57
Helaas maar begrijpelijk dat de Mexico race afgelast word. Betekend wel dat er een zeer spannende finale komt dit weekend in Brands Hatch met 3 landen die kampioen kunnen worden.
En hopen dat er volgend jaar een stabiele kalender komt met minstens 10 races, voor de rest was dit seizoen wel geslaagd want het racen is nog even spectaculair als met de oude wagens.
Tjerk Korving
30 april 2009, 11:27
Als ze niet zoveel races hadden geschoven e.d. hadden ze nu allang klaar geweest en hadden ze heel dit probleem ook niet gehad. Amateurs.
cookie
30 april 2009, 12:04
Als ze niet zoveel races hadden geschoven e.d. hadden ze nu allang klaar geweest en hadden ze heel dit probleem ook niet gehad. Amateurs.
Wat bedoel je? Er is geen enkele race verschoven, enkel de race in Mexico omdat de amateurs van dat circuit daar dubbel geboekt hadden, A1GP op hetzelfde weekend als 1 of ander concert op het terrein van het circuit.
Jakarta werd afgekeurd door de FIA zonder noemenswaardige reden, want er waren nog een paar weken om het circuit in orde te krijgen. Brazilie is nooit officieel bevestigd geweest door de A1GP organisatie dus is ook niet afgelast geweest. De race op Mugello die niet doorging was de schuld van Ferrari die niet op tijd de wagens af hadden.
speed9
30 april 2009, 12:21
Wat bedoel je? Er is geen enkele race verschoven, enkel de race in Mexico omdat de amateurs van dat circuit daar dubbel geboekt hadden, A1GP op hetzelfde weekend als 1 of ander concert op het terrein van het circuit.
Jakarta werd afgekeurd door de FIA zonder noemenswaardige reden, want er waren nog een paar weken om het circuit in orde te krijgen. Brazilie is nooit officieel bevestigd geweest door de A1GP organisatie dus is ook niet afgelast geweest. De race op Mugello die niet doorging was de schuld van Ferrari die niet op tijd de wagens af hadden.
Nou, Daar heb je gelijk, als iedereen nou eens optijd was en alles goed had geregeld was er niks aan de hand.
Darthwillie
2 mei 2009, 13:44
Bleekemolen is zowel gisteren als vandaag de snelste geweest
Hopen dat hij dat in de kwalificatie doorzet!
Bleekemolen is zowel gisteren als vandaag de snelste geweest
Hopen dat hij dat in de kwalificatie doorzet!Hopelijk wel, wil morgen wel een leuke race zien I.P.V. een treintje en hier en daar een wissel.
Schumi rulezzzzz
2 mei 2009, 16:19
Twee keer 3e, toch een beetje tegenvallend. Zijn rondje in Q4 had pole moeten zijn, echter een fout in de laatste sector voorkwam dat... Zonde!
Hopelijk wel, wil morgen wel een leuke race zien I.P.V. een treintje en hier en daar een wissel.
Dat is het nooit in de A1GP, altijd spanning en sensatie.
Gaat nederland morgen Ierland helpen als het nodig is? Want het is in feite 1 team. Of zal Bleekemolen Carrol proberen in te halen als ie er vlak achter komt te rijden?
Schumi rulezzzzz
2 mei 2009, 20:51
Als Carrol slim is laat ie Nederland gewoon gaan, zolang hij maar voor de Zwitsers finished.
Darthwillie
3 mei 2009, 01:13
heb je opzich wel gelijk in, maar ze wisten van te voren dat ze na 3 jaar van wagens wilden switchen , dan zorg je dat je leverancier dat aan kan. is ook werk van de organisatie. dan ook nog het feit dat in Nederland niet ieder team kan starten. Ieder team mag 1 resultaat laten vallen, als je niet in NL kon rijden, dan heb je maar weinig races gehad.
Het is leuk allemaal maar in het 4e seizoen moet het eigenlijk professioneler gaan.
Joost van den Heuvel
3 mei 2009, 14:55
Wat ik pas echt niet snap, is dat de A1GP finale op Brands Hatch exact tegelijk is met de FIA GT aftrap op Silverstone. Zal niet echt goed zijn voor de bezoekersaantallen.
Tjerk Korving
3 mei 2009, 15:45
Wat ik pas echt niet snap, is dat de A1GP finale op Brands Hatch exact tegelijk is met de FIA GT aftrap op Silverstone. Zal niet echt goed zijn voor de bezoekersaantallen.
Als Mexico door had gegaan dan had het tegelijk geweest met de F1 op Monaco en de Indy 500. Ook al geen geweldige planning.
Dat is de fout van FIA GT dan want dit A1 seizoen liep al toen het 2008 FIA GT seizoen nog bezig was. Dus die race op Brands Hatch lag al vast van zomer 2008.
Maar denk niet dat FIA GT zo populair is dat het veel bezoekers kost voor de A1.
Hopen dat het in race 2 wat moeilijker word voor Ierland, Zwitserland gaat meestal wel goed in de feature race dus wie weet maken ze nog kans op het kampioenschap.
Stefan van Renselaar
3 mei 2009, 15:46
Als Mexico door had gegaan dan had het tegelijk geweest met de F1 op Monaco en de Indy 500. Ook al geen geweldige planning.
Ongeveer 10 kijkers zal dat dan opleveren :lol:
Toont maar weer eens aan dat de A1 niet erg professioneel is...
Joost van den Heuvel
3 mei 2009, 15:48
Dat is de fout van FIA GT dan want dit A1 seizoen liep al toen het 2008 FIA GT seizoen nog bezig was. Dus die race op Brands Hatch lag al vast van zomer 2008.
Maar denk niet dat FIA GT zo populair is dat het veel bezoekers kost voor de A1.
Hopen dat het in race 2 wat moeilijker word voor Ierland, Zwitserland gaat meestal wel goed in de feature race dus wie weet maken ze nog kans op het kampioenschap.
Bedoel ook meer qua bezoekersaantallen bij FIA GT (en de tribunes zien er idd niet al te vol uit).
Ik zal Kalff zelf eens een kapotte uitlaat bezorgen... iedere wagen die voorbij komt klinkt rot, is gebroken, komt uit 1960, of klinkt als iets uit 1960:huh1:
Niels Tieman
3 mei 2009, 17:10
Ik vind Allard echt verschrikkelijk slecht commentaar geven op het moment. De races zijn trouwens ook niet echt .. spectaculair.
Ik vind Allard echt verschrikkelijk slecht commentaar geven op het moment. De races zijn trouwens ook niet echt .. spectaculair.
Zijn opmerking over : Jah, hij rijd achter team Mexico dan is het normaal dat die ziek klinkt, een leuke Mexicaanse Griep-Grap:lol:.
Maar zouden de uitlaten dan echt allemaal 1 voor 1 kapot gaan ?
Bramzel
15 mei 2009, 09:41
A1GP verhuist voor de Nederlandse ronde van Zandvoort naar Assen:
http://www.autosport.nl/news/17867/a1gp_zandvoort_raakt_a1gp_kwijt_aan_assen.html
Als Noorderling kan ik alleen maar blij zijn :D
Robert Saalmink
15 mei 2009, 09:56
Assen, ik ben er 1x geweest met de Indycar. 'Apart publiek' daar ;) ik stond tussen de klompen en de dialecten in, en er was meer aandacht voor het bier dan voor de race. Wel gezellig hoor. Maar ook bijzonder om te zien dat het niet zozeer het evenement is wat het publiek trekt, maar het circuit. Die mensen zou je op Zandvoort niet tegenkomen :)
joostingh
15 mei 2009, 10:03
Assen, ik ben er 1x geweest met de Indycar. 'Apart publiek' daar ;) ik stond tussen de klompen en de dialecten in, en er was meer aandacht voor het bier dan voor de race. Wel gezellig hoor. Maar ook bijzonder om te zien dat het niet zozeer het evenement is wat het publiek trekt, maar het circuit. Die mensen zou je op Zandvoort niet tegenkomen :)
Asses is heel apart. En qua sfeer echt schitterend. Ik ben er dan alleen tijdens superbike en TT geweest en moet zeggen dat ik me altijd erg goed vermaakt heb.
En ja die klompen en dialecten klopt wel. Het probleem is alleen dat ik het meestal nog versta ook... (overijssels, drents en gronings...)
Bramzel
15 mei 2009, 10:09
Da's wel heel generaliserend Robert, ik kan ook wel zeggen dat heel Zandvoort vol staat met brallende McGregor kraagjes maar dat is ook te ongenuanceerd. Het klopt dat er ander publiek komt ja, maar dat er alleen maar boeren rondlopen is een onterecht vooroordeel waarmee je Assen wel tekort doet vind ik, want het circuit verdient echt beter dan dat.
Robert Saalmink
15 mei 2009, 11:21
Het kwam extra sterk over omdat ik het nog nooit had meegemaakt ;) ik bedoelde er toch ook niets negatiefs mee? Van mij mag iedereen doen wat 'ie wil, ook de McGregor mannen.
Schumi rulezzzzz
15 mei 2009, 14:02
Doe mij maar McGregor Zandvoort, helemaal top. Ik ga echt niet helemaal naar grotsknottel Assen rijden voor een A1GP race... Bovendien vind ik het circuit alleen geschikt voor motor races.
Snap helemaal wat Robert bedoeld, dat circuit is gewoon niet mijn ding.
Federici
15 mei 2009, 14:06
Mwoah, dingen als de nacht van Assen zijn gewoon uniek :) Als ik toch naar de MotoGP naar Assen ga is het toch echt meer voor het feest dan voor die races.. dat heeft iedereen daar wel.
Gewoon top :)
Robert Saalmink
15 mei 2009, 14:07
Doe mij maar McGregor Zandvoort, helemaal top. Ik ga echt niet helemaal naar grotsknottel Assen rijden voor een A1GP race... Bovendien vind ik het circuit alleen geschikt voor motor races.
Snap helemaal wat Robert bedoeld, dat circuit is gewoon niet mijn ding.
Ik bedoelde er niets mee eigenlijk, ik wilde alleen mijn ervaring delen :)
Allang blij dat we 2 circuits van hoog kaliber hebben in Nederland. Heb met beide geen enkel "probleem":p
Al werd ik in Zandvoort wel aangekeken alsof ik met een Swastika op me Shirt rondliep nadat ik in Williams shirt naast Ferrari fans ging nestelen in de duinen:huh1:.
Ik ga zeker naar de A1 op Assen, de champcar race daar was 1 van de beste races die ik in levende lijven heb gezien met veel inhaalacties in de laatste chicane. Helaas is het wel erg ver rijden, Zandvoort was veel beter voor mij. Hopelijk komt er ooit nog eens een Belgisch A1 team en een race op Zolder of Spa.
King Of F1
15 mei 2009, 18:23
Niet geheel verassend voor me, waren ze vorig jaar al mee bezig.
Kwa circuit denk ik dat Zandvoort uitdagender is, maar de rest heeft Assen ver voor op Zandvoort. (Accomodaties etc!)
Kwa afstand is het allebij bagger voor me :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.