PDA

View Full Version : DRTCC2 | Race 5 & 6: Mantorp | 26-03-2009

Niels Tieman
23 maart 2009, 22:18
[spacer]

http://members.home.nl/tieman/logo_drtcc2.png

[spacer]
sponsored by
http://members.home.nl/tieman/Aplim_DRTCC2.PNG
[spacer]

Preview DRTCC ronde 5 & 6, Mantorp

Na een heftig en veel besproken evenement op het circuit van Donington, kregen alle deelnemers 2 weken rust. De teams hadden geen rust. Na de races werden de bolides nagekeken, opgeknapt waar nodig en de vrachtwagens ingepakt en doorgestuurd naar Zweden. Eind-Lokatie; Het circuit van Mantorp!

Een kort rondje langs het circuit:

Startrakan is het begin van het zeer krappe circuit in Zweden, met een lange doordraaiende bocht die eindigt door hard in de ankers te gaan voo Paris. Paris brengt ons via een snelle rechter naar een zeer technische maar mooie chicane tot ons op de dragstrip, achterop het circuit, brengt.

Na dit lange rechte stuk, met een uitremmogelijkheid aan het einde gaan we een knijpende bocht in genaamd Morby-Kurvan. De DRTCC deelnemers zullen wederom op het gas-pedaal gaan staan om na de Harnalen/F2-Kurvan, rechtsaf te slaan. De verradelijke Depa-Kurvan draait het rechte stuk op om wederom een nieuwe ronde in te gaan!

[spacer]

Circuit Informatie

http://members.home.nl/tieman/DRTCC2/drmap_mantorp.PNG

[spacer]

Protesten na de race Donington:

Geen protesten ontvangen.

Straffen na aanleiding Ronde 3 & 4 Donington:

10 Seconden penalty's op de uitslag van Donington:
Deze deelnemers zijn:

Race1
Gerben Kelly
Jerry van Sinderen
Jaap Kleijn
Michael Storm
Mathijs Twisk

Race2
Roy Visser
Gerben Kelly
Niels Draijer
Niels Tieman
Bram Kocken
Bram VD Stichelen
Sander Hogendoorn
Jaap Kleijn
Steven Voss
PP Kroon
Michael Storm
Mathijs Twisk

Overige Straffen

Naam: Jaap Kleijn
Reden: Een aantal incidenten door heel het weekend. Bram Van Der Stichelen, Mark Bentvelzen (etc). Iets meer geduld bij de inhaalacties en dan komt het goed.
Strafmaat: Waarschuwing.

Naam: PaulPeter Kroon
Reden: Kroon gooit na een spin zijn bolide terug de baan op. Onder andere Kim Van Der Stichelen schrikken daar van. Kroon had beter moeten uitkijken voor andere deelnemers.

Naam: Gerben Kelly
Reden: Kelly ging enthousiast van start in Race2 met hier en daar wat onnodige botsingen. Wat rustiger van start gaan met wat meer geduld zou op zijn plaats zijn geweest.

Naam: Bram Kocken
Reden: Wat rustiger aan doen bij de start. Het loopt goed af maar het kan grotere gevolgen hebben.

Een kanttekening voor iedere deelnemer:
De eerste 2, en vooral de laatste race, van het seizoen waren redelijk heftig. Veel vermijdbare ongelukken, fouten en momenten die we niet graag zien binnen onze competities. Ondanks dat het een zeer close klasse is en contact meer zal voorkomen dan bij andere klasses, willen we elke deelnemer verzoeken om meer rust in acht te nemen.

Mocht er onverhoopt toch iets plaats vinden wat de aandacht vereist van ons als Organisatie meld het dan via de bekende weg. Wij zoeken vele situaties op en we kijken naar de replay's maar we kunnen niet garanderen alles te zien.

[spacer]

Wijziging in de reglementen

1.Bij het verlaten en/of joinen van de kwalificatie is het NIET meer toegestaan om te kwalificeren. Dit is alleen toegestaan met nadrukkelijke toestemming van de organisatie.

Deze wijziging was al eerder ingevoerd maar hij staat hier nogmaals voor alle duidelijkheid.

2.Er wordt vanaf het DRTCC2 seizoen ook met strafgewicht gewerkt.

Nummers 1,2 en 3 van race1 en race2 krijgen strafgewicht voor het volgende evenement, met een maximaal strafgewicht van 50 Kilo.

1e plaats +15 kg
2e plaats +10 kg
3e plaats +5 kg

3.

Het niet gebruiken van de pitlimiter word ten aller tijden bestraft met het achteraan starten bij het volgend evenement van het DRTCC.

4.

Vanaf het circuit van Mantorp word er 5minuten voor de start van de kwalificatie NIET gereden en dient elke deelnemer te luisteren naar een korte briefing van de organisatie. Deze zal nogmaals een aantal punten van het circuit en reglement aan halen die van toepassing zijn.

[spacer]

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de races ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:30 | 60 Kilometer*
Race2: Direct na Race1 | 60 Kilometer*

*60 kilometer op Mantorp is 19 rondes

[spacer]

Uitslag en lapcharts

DRTCC2 Mantorp Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/mantorprace1/index.html)
DRTCC2 Mantorp Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/mantorprace2/index.html)
DRTCC2 Mantorp Race1 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/mantorprace1/mantorprace1_vcr.rar)
DRTCC2 Mantorp Race2 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/mantorprace2/mantorprace2_vcr.rar)

[spacer]

Uitslagen voorgaande races
DRTCC2 Zolder Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace1/index.html)
DRTCC2 Zolder Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace2/index.html)
DRTCC2 Zolder Race1 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace1/zolderrace1_vcr.rar)
DRTCC2 Zolder Race2 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace2/zolderrace2_vcr.rar)
DRTCC2 Donington Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/doningtonrace1/index.html)
DRTCC2 Donington Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/doningtonrace2/index.html)
DRTCC2 Donington Race1 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/doningtonrace1/doningtonrace1_vcr.rar)
DRTCC2 Donington Race2 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/doningtonrace2/doningtonrace2_vcr.rar)

[spacer]

Downloads

DRTCC2 Carset v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/16-.html)

DRTCC Reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/8-.html)Dit is het oude! reglement. Het nieuwe reglement, met passende updates, komt zo snel mogelijk online.

[spacer]

Deelnemerslijst

OFFICIELE DEELNEMERSLIJST MANTORP

Nummer|Naam|Nickname|Wagen|Strafgewicht|Deelname
1.|Roy Visser|Roy Visser|Honda Accord Euro R|+15kg|
2.|Maik Peters|Maik Peters|Peugeot 308||Afgemeld
3.|Gerben Kelly|Gerben|Alfa 156||
4.|Niels Draijer|Niels Draijer|SEAT Leon 2007||
6.|Michael Koel|KoelTec|Peugeot 308||
7.|Jeroen Jonckers|Ferroeni|Peugeot 308||
8.|Niels Tieman|Niels Tieman|Honda Accord Euro R||
10.|Bram Kocken|Bram Kocken|Volvo C30||
11.|Marc Vos|Marc Vos|SEAT Leon 2007|+10kg|
13.|Richard Kortland|Richard117|Peugeot 308||
14.|Stefan van Renselaar|Racingstefan|Audi A4||
15.|Peter van de Kolk|Peter|Seat Toledo Cupra||Afgemeld
18.|Casper Smit|Captain Slow|BMW 320si E90 Seq||
21.|Chris Zijlstra|Quizmaster|Alfa 156||
25.|Mark Bentvelzen|Mark B|SEAT Leon||
26.|Bram van der Stichelen|Bram Van Der Stichelen|Audi A4||
27.|Jerry van Sinderen|El Maestro|Volvo C30||
37.|Kim van der Stichelen|Kim Van Der Stichelen|Peugeot 407||
42.|Sander Hogendoorn|Sander Hogendoorn|SEAT Leon 2007|+30kg|
51.|Jeroen Ursem|Jeroen Ursem|Alfa 156||
66.|Jaap Kleijn|Arteides|Volvo C30||
67.|Steven Voss|Ralffoxx|Honda Accord Euro R||
87.|PaulPeter Kroon|PaulPeter|BMS Incognito / Mercedes C-Klasse|+5kg|
89.|Raymond Buijs||BMW 320si E90||
92.|Martijn Mezger|Martijn Mezger|Volco C30||Afgemeld

Reserve Lijst

Nummer|Naam|Nickname|Wagen|Strafgewicht|Deelname
85.|Bob van Someren|Bob|SEAT Leon 2007||Afgemeld
69.|Emile van der Stel|Flyer|Alfa 156||Afgemeld
5.|Robert Saalmink|Robert Saalmink|Alfa 156||Kan meedoen
35.|Danny Kappen|Danny Kappen|BMW 320i (e46)||Kan meedoen
19.|Ludo Bleys||SEAT Leon 2007||Afgemeld
44.|Koos de Boer||Chevrolet Lacetti||Kan meedoen
12.|Wilfred Rentzenbrink|Darthwillie|Volvo S60||Afgemeld
9.|Alexander de Vries||Volvo C30||
20.|Fred Visser|Fr3d|SEAT Leon 2007||
17.|Michael Storm|Michael Storm|Chevrolet Lacetti||Afgemeld
16.|Ruben de Ruijter||Honda Accord Euro R||
29.|Steven Frederiks||Alfa 156||
84.|Roy Diederen||Volvo C30||
40.|Mathijs Twisk|Mathijs|Chevrolet Lacetti||Afgemeld

[spacer]
[logo_dr]

Darthwillie
23 maart 2009, 22:28
deelnemers lijst van donington;) :p

Niels Tieman
23 maart 2009, 22:31
Nope ;) Was nog wat kleine dingen aan het aanpassen :)

Darthwillie
23 maart 2009, 22:34
was ik op de baan maar zo snel als op het forum :lol:

Roy Visser
23 maart 2009, 22:34
kijken of het helpt door continu met een veel zwaardere auto te oefenen

Sander Hogendoorn
23 maart 2009, 22:41
Voor de geïnteresseerden heb ik even een rondje Mantorp opgenomen :)

Even klikken voor HD

YouTube - Race07 - STCC - Lap around Mantorp

Captain Slow
23 maart 2009, 23:01
Zo goedendag he, zo erg smijten kan ik niet met m'n BMW, dan bijt ie toch echt terug. Vooral die chicane moet heel voorzichtig.
Maar die doordraaier na het rechte stuk neem ik anders, rem veel later. Zit dara nog verbetering bij jou in?

Maik Peters
24 maart 2009, 08:56
Ik heb mij al via de mail afgemeld, maar wil het ook zo even melden zodat de reserve rijder extra snel weet dat hij kan gaan oefenen.

Reden, ben ik natuurlijk niet verplicht te vertellen, maar ik heb weer een avondtraining op mijn werk. :surrender:

Suc6 Heren, maak er iets moois van.

RSRoy
24 maart 2009, 09:35
Aiiii zie dat ik bijna helemaal achteraan op de reservelijst sta, de kans wordt dus klein om mee te rijden.

Roy Visser
24 maart 2009, 10:06
Zo goedendag he, zo erg smijten kan ik niet met m'n BMW, dan bijt ie toch echt terug. Vooral die chicane moet heel voorzichtig.
Maar die doordraaier na het rechte stuk neem ik anders, rem veel later. Zit dara nog verbetering bij jou in?

met jouw BMW kun je zowiezo wel wat later remmen, maar je hebt meer baat bij een hogere exit speed dan entry speed bij die bocht vanwege het snelle gedeelte erna ;)

Bram Kocken
24 maart 2009, 11:24
Organisatie,

terugdenkende aan het picknick-avontuur op Donington, wat zijn de no-go-area's voor Mantorp? ELKE time-attack die online staat ragt de auto vol na de chicane over de kerbs & groen. Dat is, heb ik inmiddels begrepen, niet echt goed...

Maar ik denk dat mensen wel meer bochten vinden die wat creatief ingevuld kunnen worden?

Ik wil geen extra werk veroorzaken, maar liever dat het vooraf beschreven is waar de grens ligt, dan dat er naderhand weer 40 rondjes bekeken moeten worden op een bepaald punt.

Ferroeni
24 maart 2009, 11:29
Het is toch: Altijd je banden contact laten houden met het asfalt en binnen de witte lijnen blijven. Of is dit een te makkelijk antwoord :)

Maik Peters
24 maart 2009, 11:37
Als je echt cut haal hier niet altijd voordeel uit bij deze baan. Je auto wordt onstabiel en de kans dat het mis gaat is zeker aanwezig. :)

Niels Tieman
24 maart 2009, 15:26
Organisatie,

terugdenkende aan het picknick-avontuur op Donington, wat zijn de no-go-area's voor Mantorp? ELKE time-attack die online staat ragt de auto vol na de chicane over de kerbs & groen. Dat is, heb ik inmiddels begrepen, niet echt goed...

Maar ik denk dat mensen wel meer bochten vinden die wat creatief ingevuld kunnen worden?

Ik wil geen extra werk veroorzaken, maar liever dat het vooraf beschreven is waar de grens ligt, dan dat er naderhand weer 40 rondjes bekeken moeten worden op een bepaald punt.

Dat staat allemaal in de nieuwsbrief die vandaag of morgen op de 'deurmat' verschijnt. :)

Bram Kocken
24 maart 2009, 15:29
Briljant!

Marc Vos
24 maart 2009, 17:46
Bedankt voor het filmpje Sander, vanavond ga ik nog even testen op de server :). Er zit nog te veel onbalans in de wagen. Het wordt donderdag voor mij zowiezo wat lastiger vanwege de 10 kg die ik bij me heb.

CuqeBaqer
24 maart 2009, 18:42
Ik doe deze keer zeker mee! Sander bedankt voor je filmpje hier kan ik veel van leren. :)

Sander Hogendoorn
24 maart 2009, 18:53

Hm nee niet echt, zo neem hem meestal. Heb wel andere lijnen getest maar dat leverde me geen tijdwinst op :)

Darthwillie
25 maart 2009, 01:37
heb me alvast afgemeld, mocht ik van de reservelijst afkomen. Net thuis, morgenavond MOET ik een film afmaken, geen tijd om ook maar iets te oefenen.
Misschien moet ik donderdagavond ook werken.

Op naar Brno :)

Niels Tieman
25 maart 2009, 13:55
Nieuwsbrief verstuurd

Mocht iemand hem niet hebben ontvangen neem dan even contact op via PM, E-mail of MSN.

:)

Bram Kocken
25 maart 2009, 14:01
Het is een zeer duidelijke :D
Dank u wel voor de pagina met aandachtspunten :)

Mark B
25 maart 2009, 14:04
Het is een zeer duidelijke :D
Dank u wel voor de pagina met aandachtspunten :)

Mooie waaaaaaaaaaaaaaaagen;)
Heb er zin in! Met nog wat oefenen hoop ik in het middenveld mee te kunnen doen

paulpeter
25 maart 2009, 16:17
Snelheid is redelijk te noemen tot nu toe. Hoop toch weer 2x top 10 te komen. Hopen op een goede kwali ronde en een goede start:D

Mark B
26 maart 2009, 09:18
Whoohoo... ik kan het ook een keer zeggen :)

Race Day!! :thumbup:

Stefan van Renselaar
26 maart 2009, 09:24
Ik heb eigenlijk nog twee vraagjes na aanleiding van de nieuwsbrief:

1. Hoe zit dat met die 5 minuten voor de kwalificatie begint, is dat nog tijdens FP, of zie ik dat verkeerd

2. Wordt dit ook cutten genoemd?:

http://img72.imageshack.us/img72/8030/racesteam20090325213948.jpg

Roy Visser
26 maart 2009, 09:27

1. Hoe zit dat met die 5 minuten voor de kwalificatie begint, is dat nog tijdens FP, of zie ik dat verkeerd

http://img72.imageshack.us/img72/8030/racesteam20090325213948.jpg

5 minuten voor de kwalificatie begint? ik weet eigenlijk niet wat je daarmee bedoelt. Dat is volgens mij gewoon nog steeds de practise sessie die je bedoelt?

en op je 2e vraag, dat is echt een volmondige JA!

KoelTec
26 maart 2009, 09:36
Door de afgelopen races word er een nieuwe paragraaf toevoegd aan het reglement.
Vanaf heden moeten alle deelnemers 5minuten voor de kwalificatie stoppen op
aangeven van de Organisatie. Daar worden nogmaals een aantal punten aangegeven
waar op gelet dient te worden.

Haal ik even uit de nieuwsbrief.:)

Stefan van Renselaar
26 maart 2009, 09:39
Door de afgelopen races word er een nieuwe paragraaf toevoegd aan het reglement.
Vanaf heden moeten alle deelnemers 5minuten voor de kwalificatie stoppen op
aangeven van de Organisatie. Daar worden nogmaals een aantal punten aangegeven
waar op gelet dient te worden.

Nu is er nooit een officieel DRTCC2 reglement geweest :P

Maar dan zal ik wel van mijn gas af gaan als ik slecht uit die chicane kom...

Mark B
26 maart 2009, 09:45

*cut track plaatje*

1: Ja dat is in free practice. Weet niet hoe je dit anders wilt gaan noemen:) Gewoon even opletten in de chat wat de organisatie te melden heeft.

2: Als je hier geen cut track voor krijgt weet ik het niet meer.... Sander H heeft een filmpje geupload waar je goed zien hoe het moet ;)

Robert Saalmink
26 maart 2009, 09:55
Het spel bestraft het niet, maar volgens mij is het ook niet sneller. Althans, die Alfa begint helemaal te deinen als je over die kerbs heen knalt en pas na een paar tellen trekt 'ie weer goed weg.

Ik heb trouwens een vraag over de Alfa Romeo 156. Ik heb een probleem met de standaard Simbin setup, als ik rem en ik stuur naar links, dan ben ik de hele achterkant kwijt. Ik moet dus heeeeeeeeeeeel ver voor die chicane al remmen, zodat ik klaar ben met remmen voor het eerste linker knikje. Hoe kan ik dat stabieler krijgen?

Vraag 2 dan nog, iets minder urgent: de Alfa heeft veel meer power understeer dan de Seat.Dat wist ik al wel, maar op Mantorp is het zo erg dat ik pas op het gas kan als ik bijna de bocht uit ben. Is dat effect te verminderen?

Bram Kocken
26 maart 2009, 10:37
Maar dan zal ik wel van mijn gas af gaan als ik slecht uit die chicane kom...Kwestie van andere lijnen rijden, denk ik eerder. Plus dat als jij van je gas gaat geef je de mensen achter je een flinke braketest :p

Captain Slow
26 maart 2009, 10:52
Vraag 2 dan nog, iets minder urgent: de Alfa heeft veel meer power understeer dan de Seat.Dat wist ik al wel, maar op Mantorp is het zo erg dat ik pas op het gas kan als ik bijna de bocht uit ben. Is dat effect te verminderen?

Ok, precies hetzelfde probleem hier. Opgelsot door rustig aan te doen, en zorgen dat je vroeg op het gas kan. Proberen zo recht mogelijk die linkerknik af te gaan. Ik verwacht eigenlijk ook dat ik daar haaks linksaf ga:p Kom je vanavond dus wel tegen

Robert Saalmink
26 maart 2009, 10:56
Ok, precies hetzelfde probleem hier. Opgelsot door rustig aan te doen, en zorgen dat je vroeg op het gas kan. Proberen zo recht mogelijk die linkerknik af te gaan. Ik verwacht eigenlijk ook dat ik daar haaks linksaf ga:p Kom je vanavond dus wel tegen

Gezellig samen het gras in, deal :innocent:

Captain Slow
26 maart 2009, 11:07
Gezellig samen het gras in, deal :innocent:

Niet onder de brug:blink:

RSRoy
26 maart 2009, 11:10
Ik heb trouwens een vraag over de Alfa Romeo 156. Ik heb een probleem met de standaard Simbin setup, als ik rem en ik stuur naar links, dan ben ik de hele achterkant kwijt. Ik moet dus heeeeeeeeeeeel ver voor die chicane al remmen, zodat ik klaar ben met remmen voor het eerste linker knikje. Hoe kan ik dat stabieler krijgen?

Ik heb dit bij de Volvo kunnen verhelpen door wat met het diff te spelen.

Bram Van Der Stichelen
26 maart 2009, 12:58
Net mijn eerste rondjes Mantorp achter de rug. Had het al eens eerder bereden, maar niet echt serieus. Zit voorlopig nog maar op een 1.22.4, maar daar kan natuurlijk nog een heleboel af :laugh: Een 1.21.4 zou normaal gezien al vrij rap moeten kunnen gereden worden. En van daaruit zal ik wel zien waar ik kom. Een lage 21'er zou ik al goed vinden voor vanavond :)

Roy Visser
26 maart 2009, 12:59

het eerste punt is vrij logisch gevolg van wat jij doet met de auto, mijn vermoeden is dat je de hele weighttransfer van de auto in ene omgooit door een verkeerde volgorde van gas los, sturen en remmen. Probeer het eens in deze volgorde: Gas Los, remmen, gematigt remmen (of beetje gas bij), sturen. Veel makkelijker is overigens door gewoon op tijd te remmen,en de wagen door de chicane heen te laten rollen, ben je als je de eerder genoemde techniek niet onder de knie krijgt, nog sneller mee ook. Je hebt in de combinatie namelijk helemaal niks aan uberlaat remmen, aangezien je daarmee ten eerste al die omgedraaide kont riskeert, ten tweede het erg moeilijk is om het ieder rondje hetzelfde te doen en ten derde en het meest belangrijke, je moet zo hard afremmen, dat je de hele rechterbocht rustig moet doen om uberhaupt de bocht binnen de lijnen te halen, en je dus een veel lagere exit speed hebt, iets waar je als gevolg dus een stuk van ongeveer 10 seconden last van hebt. In een bocht waar je maar 2 seconde over doet kun je nooit zoveel winnen als je in 10 seconden verliest.. Ook de kans dat iemand je in die chicane inhaalt is veel en VEEL kleiner als dat iemand je op snelheid pakt op het rechte stuk ;)

tweede punt,

minder hard de bocht in willen zodat je je lijn op de helft van de bocht al zo heb dat je vroeger op het gas kunt, in principe een soort buiten, buiten, binnen, buiten. In je setup kun je eens proberen met je lock te spelen, probeer eens een hoge en een lage waarde en kijk wat dat met de mogelijkheid van op het gas gaan doet.

tot zover deze les :smartass:

Bram Van Der Stichelen
26 maart 2009, 17:17
aarrrghh, zat ik eindelijk in een leker snel rondje waar ik bijna 6 tienden onder mijn tijd zit, komt er 'next session' opgesprongen :rolleyes:

Niels Tieman
26 maart 2009, 17:27
Door, wederom, late afmeldingen kunnen Danny Kappen & Koos de Boer ook meedoen op Mantorp.

Richard117
26 maart 2009, 18:06
Lastig baantje zeg.
Ik verwacht qua snelheid niet voorin te zitten, misschien in de races door buiten de ellende te blijven dat er nog wat mogelijk is.
Ik heb vooral problemen in Kronet. Als ik na de bocht rem dan ga ik links af de muur in, maar rem ik in de bocht dan blijf ik wel op de baan maar rem ik veel te vroeg. Vooral dat laatste is niet iets wat je wil met andere auto's op de baan, omdat je anders het effect van een braketest krijgt. Vanavond maar eens kijken of ik er nog wat op kan vinden....

Kim Van Der Stichelen
26 maart 2009, 19:11
Zou sector 1 & 2 gaan aardig, maar in sector 3 komt het hamstertje in het vooronder gewoon spierballen te kort. Verlies daar gewoon alles. Had ik maar een echte motor.... ;)

Stefan van Renselaar
26 maart 2009, 19:34
Had ik maar een echte motor.... ;)

Je bedoeld echte auto:innocent::p

Tim Wijen
26 maart 2009, 20:13
Succes heren! :)

R. de Ruijter
26 maart 2009, 20:28
baantje zit er redelijk in, rijd offline een 20.6. jammer dat ik niet mee mag doen, desalniettemin(?) succes heren!

RSRoy
26 maart 2009, 20:32
baantje zit er redelijk in, rijd offline een 20.6. jammer dat ik niet mee mag doen, desalniettemin(?) succes heren!

Ik heb hetzelfde probleem, ben ietsje langzamer dan jou (20.9) offline :)

Volgende keer meer geluk.

CuqeBaqer
26 maart 2009, 20:33
wat is het paswoord ?

Darthwillie
26 maart 2009, 20:35
4e regel van de nieuwsbrief :p

CuqeBaqer
26 maart 2009, 20:36
thanks lol. Helaas moet ik met mn oude stuurtje deelnemen omdat mijn momo pedalen niet volgas geven.

El Maestro
26 maart 2009, 20:37
wat is het paswoord ?

EDIT; Je hebt hem al zie ik

El Maestro
26 maart 2009, 21:11
AAAAARGH,

Connection lost in de kwali nadat ik op P1 stond, kon gelukkig nog joinen en wist nog 2 rondjes te rijden. 0.010s achter Sander. In de warming up valt me internet weer weg...*********** ik ben pissed.

Darthwillie
26 maart 2009, 22:14
dat is knap balen, zag dat je lekker ging op de livetiming

Captain Slow
26 maart 2009, 22:30
Race 2 om snel te vergeten. PC liep vast in ronde 1 of 2. Daarna nooit echt lekker meer kunnen rijden, en ook een potje lopen kloten. Op nara de volgende race!

CuqeBaqer
26 maart 2009, 22:30
Zonde Jerry je had echt veel punten kunne halen deze race. Zal zsm wat screen uploade. Volgende race doe ik ook weer mee met goed werkende pedalen.

Ralffoxx
26 maart 2009, 22:39
Q:
Reed te sloom niet geconcentreerd en 5e... jammer van Jerry dat die weg viel.

R1:
Reed hele tijd 4e... tikte Niels T iets aan waardoor hij iets door schoot.. gelukkig niet zo hard dat hij heel veel verloor. Later makkelijk Jaap voorbij dank aan hem 2e.

R2: Was aardig druk en vooral omdat ik behoorlijk zat te zweten giga lastig. Reed eerst Mark voorbij. Stond 4e ofzo... maak rem fout wil insturen krijg beukje van Sander verlies wat plaatsen. Daarna rij ik weer achter Mark B. Wil hem er langs zetten maar hij stuurt scherp in en raken elkaar hij van de baan ik driftent de bocht door... dan volgende bocht zitten 3 man bij elkaar ik wil hem er tussen door zetten alleen raakte Roy wilde hem nog weer recht op de baan zetten maar had dat misschien beter niet kunnen doen. Ben toen maar rustig door gereden. Vind dat dat wel slecht momentje was. Kon jammer genoeg niet de concentratie opbrengen om goed te rijden vandaag.
Sorry voor de gene die ik geraakt heb.

Robert Saalmink
26 maart 2009, 22:40
Jammer van de disconnect Jerry :(

Koos, volgens mij was mijn inhaalactie in het begin van race 1 iets te optimistisch, waarvoor excuus. Ik had het misschien wel gehaald maar niet zoals het hoort, zeg maar.

Verder waren het weer bewogen races. In race 1 veel duwwerk gezien en ontvangen, waardoor je op deze baan meteen in het gras rijdt. In race 2 reed ik een beetje in mijn uppie, maar op het einde kon ik aanhaken bij Richard en Kim, die ik beide voorbij ging in de final lap :p

Stefan van Renselaar
26 maart 2009, 22:42
Afgezien van een moment waar Bram (Kocken) in de Morby-Kurvan bocht in mijn kont zat en ik 2 bochten later ik in zijn kont zat heb ik geen momenten gehad... Ging wel redelijk constant zo rond de 1:24 tussen rondje 8 en 13 (ongeveer), waar ik erg blij mee was. En 2x niet gelapt :)

Wel zonde van Jerry en Roy (what happened?)

Koos
26 maart 2009, 22:42
Twee leuke races gereden. Ondanks de zeer povere voorbereiding (pas tegen de avond gezien dat ik mee kon doen, dus gauw even wat rondjes gereden), kon ik het tempo in het middenveld redelijk volgen.
De eerste race één tikje ontvangen en zelf een grote fout gemaakt, waardoor ik diverse plaatsen heb verloren. Toch lekker gereden.
Race 2 was eigenlijk nog mooier. Lekker constant kunnen rijden en hoewel gestart in het achterveld, langzaam wat naar voren kunnen rijden met P11 als eindresultaat.

Blijft erg leuk racen in deze klasse waarin de onderlinge verschillen zo minimaal zijn. Je bent de gehele race aan 't vechten om positie.
Hopenlijk kan ik nog eens deelnemen, al zou ik het prettig vinden dat dat niet op 't allerlaatste moment bekend gemaakt moet worden.

paulpeter
26 maart 2009, 22:43
Kwali was erg close:p

Vanaf p12 gestart. Kwam goed weg en besloot rechts te gaan om Bram te pakken, maar die besloot hetzelfde. Even het gras op, maar niet echt iets verloren. Toen rustig doorgereden en Bram een ronde later gepakt. Vervolgens kwam ik in een mooi gat op p9. Liep in op de mensen voor me en Marc kwam vanachter niet dichterbij. Rustig naar de staart van Mark gereden, eenmaal daar begon linksachter al op te raken. Vervolgens gebeurde er voor me van alles waardoor ik p7 lag. Mark pakte me weer terug en ik lag comfortabel op p8. Alleen helaas ging ik dwars waardoor Niels me voorbij kwam. Toen nog alles gegeven en kwam nog goed terug. Vervolgens maakte Roy een foutje en Niels probeerde hem gelijk in te halen. Iets te enthausiast waardoor ik Niels mooi voorbij kon en op P8 eindigde.

Vanaf Pole race 2 begonnen. Kwam goed weg, alleen had totaal de snelheid niet om weg te komen. Constant Roy op m'n bumper gehad. Probeerde waar het kon de banden wat te sparen. Vervolgens raakte Roy me een keer licht en kwam hij in gevecht met Koel, die daar achter ree. Toen alles op alles gezet om weg te komen. Een gaatje van 3 secondes weten te slaan. Dit ondanks de flinke bandenproblemen kunnen behouden en op het eind nog 2 seconde over op de aanstormende Sander:thumbup:

Koos
26 maart 2009, 22:46
Koos, volgens mij was mijn inhaalactie in het begin van race 1 iets te optimistisch, waarvoor excuus. Ik had het misschien wel gehaald maar niet zoals het hoort, zeg maar.
Ah, was jij dat. :innocent: Kan gebeuren Robert.
Ik heb zelf in race 1 ook een klein tikje uitgedeeld aan Richard Kortland, hoewel zijn move van binnen naar buiten daar mede debet aan was.

Jeroen Ursem
26 maart 2009, 22:48
Replays maar even bekeken en weer wat afgekoelt, protesten lijkt me weer wat overdreven.

Ik houd er wel van degene naast me in een bocht ruimte te geven, tot 2 keer toe werd me dat niet terug gegund en kon ik kiezen, óf het gras is óf van het gas af, want degene naast me reed dan zijn lijn alsof ik er niet zat.. erg jammer, dat heeft wel m'n gemoedstoestand aardig aangetast. In de toekomst maar proberen daar minder van aan te trekken, ik ga écht m'n rijstijl niet aanpassen en overal de ruimte 'vergeten'

Geen persoonlijke aanval trouwens, ik zag het vaker gebeuren volgens mij..

Het is trouwens wel echt mega gaaf om te zien hoe close het is in de kwali.. (dit keer op ruim 7 tiende van P1... 17e !!)

CuqeBaqer
26 maart 2009, 22:52
3 dik of SF.
http://img213.imageshack.us/img213/3051/capture20090326211706.png (http://img213.imageshack.us/my.php?image=capture20090326211706.png)

Ook mooi was dat je in sommige bochten 1 achter wiel de lucht in zag gaan.

Ferroeni
26 maart 2009, 22:52
Quali: Niet best met slechts een-na-laatste met 1.7 seconden op nummer 1.

Race 1: Ging goed naar me gevoel. Leuke gevechten met Richard, Bobert en Koos. Uiteindelijk al 18e geeindigd.

Race 2: Voor de chicane eraf getikt, waardoor ik helemaal achteraan kon aansluiten met 6 seconden achterstand. Uiteindelijke nog 2 mensen ingehaald en daarna op zo'n 5 seconden achter Bram Kocken gereden. Ik kon niet op hem inlopen.

Sander en PP gefeliciteerd met de overwinningen.

En Jerry zonde dat je verbinding eruit viel.

Bram Van Der Stichelen
26 maart 2009, 23:01
haha, wat een moment opname dit :lol:

http://i39.tinypic.com/f59e8o.jpg

Jeroen Ursem
26 maart 2009, 23:04
Maar goed dat ik daar niet een pitstop gepland had staan ;)

Richard117
Kwalificatie ging buitengewoon goed met een 21.1, had ik nooit durven dromen. Het was ook het maximale dacht ik, dus laatste 5 minuten van de kwalificatie mijn raceset alvast gepakt en een paar rondjes gedaan. Blijkt die zware auto zo goed te liggen dat ik in sector 2 -0.3 onder mijn tijd zit :blink:
Helaas verloor ik die weer in de laatste sector waardoor mijn tijd gewoon bleef staan en ik de race vanaf plaats 10(??? Beste startpositie bij digitalracing voor mij iig) mocht starten.

Race 1 verliep de eerste ronden rommelig, aantal tikken gehad en 2x zelfs zo hard dat ik m'n suspension beschadigde. Was behoorlijk pissing omdat ik (achteraf bleek het onterecht) van de baan afgebeukt dacht te zijn. Dus flink zitten pushen vanaf achteraan maar dat schoot weinig op. Veel onderstuur en had halverwege al versleten banden. Uiteindelijk 16e geworden.

Race 2 gestart vanaf plaats 16. 2e ronde aanremmen chicane gaat het mis, voor mijn gevoel rem ik vroeg. Maar voor me remmen ze blijkbaar nog vroeger en staan ze bijna stil. Daardoor Jeroen van de baan getikt, heb in de chat mijn excuses al aangeboden maar hier nu nog een keer ;)
Verder was de race wel aardig, kon flink pushen alleen was ik daardoor in zo'n ritme terecht gekomen dat dat op versleten bandjes niet goed ging daardoor wat kleine uitstapjes gemaakt. Laatste ronden waren leuk met Robert en Kim, zat dicht bij elkaar. Heb daardoor eigenlijk geen idee waar ik nou gefinisht ben :p
Tempo zat wel goed tijdens de races, maar door de problemen in race 1 heb ik dat niet om kunnen zetten in een mooi resultaat. Daarvoor zit het veld ook te dicht bij elkaar, het is bijna onmogelijk om nog naar voren te komen. In de kwalificatie zat de top 18 geloof ik binnen 1.7 seconde :thumbup:

Darthwillie
haha, wat een moment opname dit :lol:

http://i39.tinypic.com/f59e8o.jpg
twee cut tracks :laugh: daar komen de 10 seconden aan :lol: :surrender:

Bram Kocken
Afgezien van een moment waar Bram (Kocken) in de Morby-Kurvan bocht in mijn kont zat en ik 2 bochten later ik in zijn kont zat heb ik geen momenten gehad...Mja, ik wilde je plek teruggeven, maar beetje ongelukkig uitgevoerd :)
Vanaf p12 gestart. Kwam goed weg en besloot rechts te gaan om Bram te pakken, maar die besloot hetzelfde. Even het gras op, maar niet echt iets verloren. Toen rustig doorgereden en Bram een ronde later gepakt. Mja, daar lag het gaatje en zit in T1 liever aan de buitenkant, dan tussen 15 auto's in :D
en daarna op zo'n 5 seconden achter Bram Kocken gereden. Ik kon niet op hem inlopen.Mja, ik ook niet op degene voor me, dus na 3 rondjes pushen, heb ik het maar op automatische piloot verder gereden...

Richard117
26 maart 2009, 23:07
Ah, was jij dat. :innocent: Kan gebeuren Robert.
Ik heb zelf in race 1 ook een klein tikje uitgedeeld aan Richard Kortland, hoewel zijn move van binnen naar buiten daar mede debet aan was.

Kan het me niet meer herrineren, dus het zal wel meevallen :p

Atreidez
26 maart 2009, 23:09
Had redelijk wat geoefend voor de race op constantie.. 3 keer een dubbele race gereden tegen de AI op woensdag. Toch had ik nog steeds een dik probleem, ik was niet echt snel. Ook sprong me wagen nogal vaag linksaf bij het brakepunt na de snelle linker in de laatste sector. Voor de qual in de practice nog wat zitten klooien met rembalans, en die compleet omgedraaid en op 100% pressure gezet, en het was weg :D De qual in!

Qual;
Zat niet echt goed in me snelheid en kwam niet verder dan een 21.6, op dat moment niet veel hoger dan p12. 3 minuten voor t einde zag ik mezelf nog zakken en haaste me naar buiten voor nog een kans.. Normaal lukt me dat nooit, maar vandaag schijnbaar wel en met een 20.7 schoot ik naar p3. Volvo power dacht ik nog na Jerry op p2 te zien, maar niet veel later disconnecte hij. Dat was jammer hoor..

Race 1
Clean start, en kon goed meekomen. Reed zelfs 3 rondjes van 21 achter Sander die meteen een flink gat kon slaan van een paar secondes. Achter me werd er flink geknokt en ik kon een paar seconden los daarvan me rondjes rijden op p2. Toch wat kleine remfoutjes en toen kreeg ik het weer benauwd. Ik had nauwelijks vleugel staan en dacht dat niemand er langs kon op het rechte stuk, maar Steven zat toch in me slipstream en zette m aan de binnenkant. Ik remde nog iets vroeger in de hoop m binnendoor te sturen maar terug naar p3. Toen had ik Koel dicht op me achterkant zitten, en die hield wel van zoenen :D Kreeg paar kleine tikjes en hij probeerde t een keer voor SF door een andere lijn in de bocht. Ik had gelukkig betere tractie en kon er voor blijven. Later werd een van zijn kusjes m zelf fataal toen ik m de grindbak in zag rijden waardoor het gaatje naar achter wat groter werd. Later nog wel Niels D. iets dichterbij zien komen toen de bandjes te begaven (3 warnings!), maar me eerste podium finish was een feit.

Race 2
Starten van p6. Ging redelijk en kwam goed de eerste bochten door, al was t een paar keer spannend met Sander die ik met verdedigen lichtelijk t leven zuur maakt :P Steven was bij de start door zijn positie aan de binnenkant echter al voorbij, en toen Sander m later ernaast zette in het bochtige gedeelte was ik ook p7 kwijt. Lang op p8 rondgereden, maar nooit echt druk van achter gehad. Een paar leuke ongelukken gezien, maar geen andere auto aangeraakt en uiteindelijk als p6 over de finish.

Op naar Brno, een van mijn lievelingsbanen! :D

Marc Vos
26 maart 2009, 23:10
Even een korte reactie van mijn kant:

Race 1 ging best aardig totdat ik in ronde 14 al een 'tyres are worn' bericht kreeg. Er viel amper meer mee te rijden en remmen was helemaal een drama.
Sorry Jeroen dat ik je op het einde van de race nog hinderde. Was zeker niet mijn bedoeling, ;)

Race 2 ging in ieder geval kwa bandenslijtage beter ;)

Niels Tieman
26 maart 2009, 23:15
Uitslag staat online

De lapcharts & replay-files komen morgen. :)

Ferroeni
26 maart 2009, 23:19
Daardoor Jeroen van de baan getikt, heb in de chat mijn excuses al aangeboden maar hier nu nog een keer ;)

Richard, geen probleem. Ik vond het op dat moment wel jammer dat ik 6 seconden achterstand had. Maar ik was wel blij toen ik uiteindelijk na 2 ronden volgens mij weer aansluiting had gevonden.

Op naar Brno, een van mijn lievelingsbanen! :D

Dat heb ik vorig jaar ook iemand van een andere circuit horen roepen... :lol:

Marc Vos
26 maart 2009, 23:21
Dat heb ik vorig jaar ook iemand van een andere circuit horen roepen... :lol:

:laugh:

Bram Van Der Stichelen
26 maart 2009, 23:22
Brno met touring car wagens kan wel eens interessant worden. ROndetijden van +2 minuten neem ik aan? :laugh:

Niels Draijer
26 maart 2009, 23:24
3 dik of SF.
http://img213.imageshack.us/img213/3051/capture20090326211706.png (http://img213.imageshack.us/my.php?image=capture20090326211706.png)

Ook mooi was dat je in sommige bochten 1 achter wiel de lucht in zag gaan.

Masterlijk he:laugh:
De linkerknik ging nog netjes maar helaas in de volgende knik kreeg ik een tikje van volgens mij Roy. Ik belandde eventjes in de grindbak. Was gewoon een race-ongelukje.
Ik heb wel een aantal dingen zien gebeuren die gewoon echt niet netjes zijn... Uitgebreide verslag volgt nader. Bijvoorbeeld een Niels Tieman die er zonder reden hard af werd gereden. Zucht....

Mark B
26 maart 2009, 23:24
Brno met touring car wagens kan wel eens interessant worden. ROndetijden van +2 minuten neem ik aan? :laugh:

Het was met de C400 in de ZAC al race rondes van 1:59.xx ofzo dus neem aan van wel Bram

Sander Hogendoorn
26 maart 2009, 23:27
Pole 2:09 :p

Verslag van mijn kant komt eraan :)

Bram Van Der Stichelen
26 maart 2009, 23:36
quali:
Ging best aardig eigenlijk. De hele middag aan het sukkelen geweest, en dan rijd ik nu toch een best aardige 1.21.2. Had nog 2 tienden over in S1, maar het mocht niet zijn. Jammer, een 20'er zou ik wel enorm leuk gevonden hebben. P13 wel maar, wat weer maar eens aangeeft hoe close het hier wel niet is :huh1:

Race1:
Start was vrij aardig. Kon mijn positie behouden. Kon zelf wat plekjes opschuiven, tot ik er wordt afgetikt door Richard. Bram ging blijkbaar wat wijd, en Richard wou zich er tussen plaatsen, wat niet goed afliep. Teruggevallen naar P15 ofzo dan. Dan mijn weg vervolgd, zo goed als foutloos gereden, en nog een hele boel mensen kunnen inhalen. Een hele tijd wel Marc Vos moeten achtervolgen. Reed een 5tal seconden voor me, maar ik kon hem toch bijhalen. Gelukkig voor mij maakte hij dan ook nog een foutje net voor het begin van S3, waardoor ik hem relatief makkelijk kon inhalen. Dan kwam ik nog Niels tegen ook die eraf was getikt. Kon ik ook nog achter me houden, met P9 als resultaat, met Niels op 6 tienden achter me. Best tevreden :)

Race2:
Een vrij goede start. Kreeg een klein tikje van Marc waardoor ik wat snelheid verloor. Heb hem vrij rap terug kunnen pakken, en zat dan in een hele grote groep mensen op p9 dacht ik ofzo. Reed constant een half secondje achter Sander en Jaap, met achter me Chris. Maar ging in T2 net iets te wijd waardoor mijn achterwiel net het grind raakte, en Chris net voor me moest laten. Chris wel weer kunnen inhalen. Dacht eerst nog dat ik hem eraf getikt had, maar dat was niet zo gelukkig. Was wel de aansluiting met het groepje Hogendoorn en co kwijt jammergenoeg, en zat nu ook met Niels achter me. Voor me vielen Mark en Roy weg, waardoor ik 2 plekken kon opschuiven naar P7. Tot op een 4tal ronden Niels kunnen afhouden, tot ik in de voorlaatste bocht bij de exit net wat grind meeneem, en Niels voorbij kan. Gaf hem ook nog een klein tikje, maar hij kon hem gelukkig onder controle houden. De volgende ronden zag ik dat Niels veel last had van zijn banden, terwijl het bij mij nog relatief meeviel. ALleen is het op dit circuit enorm lastig inhalen, en was het rechte stuk niet lang genoeg voor de slipstream. Kwam er nog éénmaal dichtbij toen hij in T1 heel wijd ging, maar opnieuw kwam ik er niet. Ben er jammergenoeg niet meer voorbij geraakt. Ditmaal was het Niels die 6 tienden voor me eindigde :laugh:

Overall ben ik tevreden van vandaag :) Had gedacht dat ik in de achterhoede ronde P13 zou moeten strijden, maar gelukkig heb ik uiteindelijk toch nog de nodige snelheid gevonden. Sta mooi 9e in de stand met 18 punten. Dat is al bijna evenveel als vorig seizoen in totaal :laugh:

Niels Draijer
27 maart 2009, 00:03
Quali:
Kut met peren. Gisteren nog in de 1:20 geoefend en vandaag bleef ik steken in de 1:21. Kwam laat thuis van werk dus wellicht was dat net die paar tienden;)

Race 1:
Leuk. Volgens mij lag ik rond plek 8 met voor me veel gevechten. Daardoor beetje bandjes kunnen sparen omdat Mark B. achter me ongeveer hetzelfde tempo reed. In mijn beleving werd Niels T onnodig getorpedeerd maar dat wil ik morgen in de replay nog eens terugkijken. Uiteindelijk wat ingehaald en als 4e gefinished.

Race 2:
Goede start. Kon meteen Mark B. weer voorbij. Toen was het treintje rijden met Visser Koel PP en ikzelf. Ik hoopte op mini crash maar die bleef uit. Een groot deel van deze race ben ik kwijt in mijn geheugen. Ik weet nog wel dat Sander, Roy en ik met z'n drietjes over s/f gingen.:thumbup:
Helaas in de bocht later een race-incidentje met Roy waardoor ik even in de grindbak belandde. Vervolgens weer opgekrabbeld en achter Sander aan gereden. Michael Koel wilde ik voorbij voor plaats 3 maar die verdedigde zeer hard en naar mijn mening ook niet helemaal netjes. Zoals ik net al aangaf, morgen eerst de replay maar even goed bekijken:)

Al met al geslaagde races met 2 x een 4e plek. Sander en PP, well done!!!

Overigens, bijna iedereen heeft zeer goed opgelet bij de start waarvoor dank!

Op naar Brno:D

Sander Hogendoorn
27 maart 2009, 00:30
Q: Pole met 0,009 voorsprong op Jerry, die helaas wegviel met een disconnect..

Verder, 19 man binnen een seconde (incl Jerry), geweldig :thumbup:

Race 1: start was goed, kon meteen een gaatje slaan van een paar seconden. Vervolgens nog wat uitgelopen naar 6 seconden en toen banden gespaard. P1, 7 sec. voor op Steven :)

Race 2: start was zelfs wat beter dan race 1, maar kon geen auto's passeren. Marc kwam in ronde 2 of 3 binnendoor maar kon hem al snel weer terugpakken. Vervolgens een paar rondjes op P8 gereden en niet teveel van m'n banden gevraagd. Even later maakt Jaap een foutje en kan ik door naar P7. Niet veel later pak ik Mark B. binnendoor en lig 6e. Op dat moment rijdt de gehele top 6-7-8 binnen een paar seconden en zat ik achter Steven. In de krappe bocht naar rechts gebeurt het 1 en ander voor me an Steven verremt zich. Ik pak hem binnendoor en raak Steven, heb net de replay even gekeken maar volgens mij was het nergens voor nodig om zo scherp naar binnen te sturen bij de exit. Er was zeker nog 2-3 meter ruimte aan de linkerkant.. Maar goed, toen lag ik op P5 en inmiddels had PP een gaatje geslagen naar Michael, Roy en Niels D en kon ik snel aanhaken bij deze 3. Mark en Steven haakten ook weer snel aan en zo was er een treintje van P2 t/m P8 :thumbup:, de leukste fase van de races voor mij.

Ik kreeg de volgende ronde een klein tikje van Mark in de laatste bocht, maar dat kon er mee door (zo zouden alle tikjes moeten zijn :p). Helaas verloor Mark de aansluiting in de volgende ronde door een flinke touche met Steven. Michael en Roy waren inmiddels flink aan het vechten, waardoor Niels D en ik bij het opkomen rechte stuk naast Roy konden komen en met 3 dik over s/f kwamen. De eerste bocht ging goed met z'n 3en naast elkaar, de tweede bocht was iets teveel van het goede. Ik zat aan de buitenkant en ineens kwam Niels vlak voorlangs en ging iets door het grind. Roy kwam binnendoor en ik was van plan om hem meteen weer terug te pakken, maar dat kon niet meer omdat Roy in de rondte werd geduwd door Steven. Door deze '10-seconden hectiek' lag ik ineens op P3 en was er uitzicht op meer. Ik reed het gaatje met Michael dicht en kon hem nog pakken, maar PP was te ver weg (3 sec.) om hem nog te gaan bedreigen, feli :)

Al met al was vooral race 2 super, erg close racing. En niet vergeten de quali, 19 man binnen een seconde. Op naar Brno met 50 kilo extra :surrender:

Hier het treintje P2-P8 en 3 dik door bocht 1:

http://img300.imageshack.us/img300/4694/racesteam20090326231859.jpg (http://img300.imageshack.us/my.php?image=racesteam20090326231859.jpg)

http://img300.imageshack.us/img300/2600/racesteam20090326231932.jpg (http://img300.imageshack.us/my.php?image=racesteam20090326231932.jpg)

http://img519.imageshack.us/img519/8692/racesteam20090326232207.jpg (http://img519.imageshack.us/my.php?image=racesteam20090326232207.jpg)

El Maestro
27 maart 2009, 00:36
Ik had me echt verheugt op een leuk gevecht met jou, Sander.

Argh, dat klote internet ook. Iemand enig idee waardoor het komt dat het zo vaak wegvalt of hoe het op te lossen is? Het schiet zo niet op, laatste race op Donington was het hetzelfde verhaal.:rolleyes:

Niels Draijer
27 maart 2009, 00:52
Ik had me echt verheugt op een leuk gevecht met jou, Sander.

Argh, dat klote internet ook. Iemand enig idee waardoor het komt dat het zo vaak wegvalt of hoe het op te lossen is? Het schiet zo niet op, laatste race op Donington was het hetzelfde verhaal.:rolleyes:

Erg klote Jerry. Zeker omdat je er lekker bij zat vandaag.
Ik denk niet dat we je kunnen helpen. Standaard dingen als je modem resetten. Je game-pc via LAN aansluiten i.p.v. WLAN. Nieuwe router uitproberen... of gewoon een clean Windows install;)
Nee zonder grappen, geen idee.

@ Sander
Nice screenshots! Ik voelde me wel een broodje hot-dog toen ik Roy voorbij wilde en jij ineens "irritant" aan de linkerkant kwam opzetten:p

Sander Hogendoorn
27 maart 2009, 01:03
Jij was de hotdog, Roy en ik het broodje :p

Maik Peters
27 maart 2009, 08:40
Op naar Brno met 50 kilo extra :surrender:

Das niet niets, maar voorlopig ben je niet te stoppen Sander. Ik denk dat ze daarom de max balast best wel naar 70KG kunnen doen :P whehehe...

ik heb de race tijdens mijn cursus gedeeltelijk kunnen volgen via Live-Timing en dat was gaaf. Eerst Practise, toen wat gezien van Qualy, race 1 gemist, maar race 2 de laaste 9 rondes ofzo :)

Maik Peters
27 maart 2009, 08:42
Ahum, wat mij trouwens wel opviel was dat er helemaal geen 25man op de server waren. Oke er was iemand uitgevallen, maar hoe is dat dan mogelijk? Zoveel reserve en toch nog niet vol? :(

Robert Saalmink
27 maart 2009, 09:46
Niels handelt de mensen die zich niet hebben afgemeld wel even persoonlijk af. Trust me, it's not pretty........ :surrender:

Niels Draijer
27 maart 2009, 09:46
Maik gaat voor de "zoveel mogelijk posts in z'n Digitalracing-loopbaan" ;)
Viel mij ook op dat het niet helemaal vol zat. Wellicht veel afmeldingen op de laatste dag?
@ Sander, inderdaad ik was het worstje :D

Mark B
27 maart 2009, 09:56
Kwalie:
Zaten met een aantal op TS te praten en op een gegeven moment hoor ik dat Dhr. Kocken even een 1:21.194 op de klokken zet! Had zelf nog nooit die tijd gereden en vond het supergaaf om te horen :P Vervolgens mijn achtervolging gezet op die tijd en kwam tot een 1:21.083 waardoor ik als 8e mocht vertrekken. Had een top 10 voor ogen dus was hier uitermate tevreden mee!

Race1:
Begon goed en kon wonder boven wonder het treintje voor me redelijk makkelijk volgen. Ronde op ronde vlak achter Roy/Niels D gereden. Hem een paar keer naar Roy en Niels D proberen te zetten maar kon hun niet voorbij komen. Vervolgens kwam pp mij door een foutje aan de binnenkant voorbij, maar een ronde later kon ik hem passeren aangezien zijn banden aardig aan het slijten waren...
Toen weer richting het treintje voor me gereden en door het gevecht voor me: Visser en Koel, kon ik steeds dichterbij komen.
Ik kon profiteren van het gevecht en kon beide heren passeren en werd zo 5e in race1 !! Prestatie die ik nooit had verwacht..

Race2: Dacht dat ik een redelijke start had maar werd al gelijk ingehaald door de León van Draijer. Die moet wel een superstart gehad hebben :)
PP mocht als 1e starten en hield met zijn BMS (bijnamen als Taxi, Kamper werden al geroepen op TS:lol:) het zooitje lekker dicht bij elkaar. Kon aansluiten bij de rest. Sander kwam al snel opzetten met zijn Leon en wist mij aan de binnenkant te passeren, wat Steven overigens eerder bij mij deed door een foutje aan mijn kant.
Achter Steven gereden en door het gevecht wat hij met Sander had kwam hij even op het gras waardoor ik weer mijn plekje terug kon pakken. Kon het tempo van Sander lekker volgen (en dat te bedenken dat hij met 30kg meer reed!!!....)
Op een gegeven moment komen we de strip oprijden en met het ingaan van Morby kurvan wil ik gewoon insturen (hoe ik al de gehele race doe..) en Steven komt van ver aan de binnenkant en drukt hem bij mij naar binnen. Ik krijg een vreemde sweeper waardoor ik de macht over het stuur verlies en naar links wordt gedrukt........ Zo snel mogelijk de omkeer gemaakt en achter Chris en Richard aangesloten. Die maakte allebei een foutje waardoor ik makkelijk 2 plaatsen kado kreeg. Daarna het gat naar Niels T en Bram vd S willen dichten maar de race was net even te kort.
P9 als resultaat in race2 waar ik dan totaal niet tevreden mocht zijn... tempo zat er hier goed in! Helaas eindig je dan een race met een rotgevoel..
Daarintegen mag ik niet klagen, geweldige gevechten gehad. DRTCC is een pure aanwinst voor Dr.nl als je het mij vraagt. TOP! :thumbup:

RSRoy
27 maart 2009, 11:24
Ahum, wat mij trouwens wel opviel was dat er helemaal geen 25man op de server waren. Oke er was iemand uitgevallen, maar hoe is dat dan mogelijk? Zoveel reserve en toch nog niet vol? :(

Ik was beschikbaar maar mocht niet mee rijden helaas. Ik heb speciaal tot 8 uur nog gewacht op msn of Niels niet toevallig online zou komen en vragen of ik toch mee mocht rijden. Helaas was dat niet het geval.

Roy Visser
27 maart 2009, 12:57
Ik was beschikbaar maar mocht niet mee rijden helaas. Ik heb speciaal tot 8 uur nog gewacht op msn of Niels niet toevallig online zou komen en vragen of ik toch mee mocht rijden. Helaas was dat niet het geval.

ja helaas kwamen er toch een paar mensen onverwacht niet opdagen, daar staat overigens een vrij hoge straf op van de organisatie. MSN is in zon geval erg moeilijk, omdat de organisatie zelf ook mee rijd. Telefoonnummers en smsjes zijn in zon geval de mooiste en makkelijkste oplossing.

Mossel
27 maart 2009, 13:05
Ik was ook beschikbaar in principe.

Heb ook zitten wachten gister op een berichtje en een key voor STCC :closedeyes:

RSRoy
27 maart 2009, 13:13
ja helaas kwamen er toch een paar mensen onverwacht niet opdagen, daar staat overigens een vrij hoge straf op van de organisatie. MSN is in zon geval erg moeilijk, omdat de organisatie zelf ook mee rijd. Telefoonnummers en smsjes zijn in zon geval de mooiste en makkelijkste oplossing.

Ja klopt, misschien toch maar eens mijn nummer achterlaten bij Niels dan.

Als ik mijn eigen bericht nog eens terug lees klinkt het wel erg dramatisch, maar ik bedoelde dat ik tot 8 uur gewacht heb met iets anders te gaan doen. Niet dat ik nagelbijtend op Niels zat te wachten ofzo:rolleyes:

Ralffoxx
27 maart 2009, 13:34

ben ik mee eens. Misschien een telefoon lijstje opstellen. Nu was ook niet totaal vol. Terwijl het vast wel had gekund.

Niels Tieman
27 maart 2009, 13:48
Gerben Kelly had een (te) late afmelding.
Jerry van Sinderen een internet-probleem
Danny Kappen kwam niet opdagen maar die werd pas 2 uur voor het begin van de race verwittigd door (wederom) late afmeldingen.

Niels Draijer
27 maart 2009, 14:21
ben ik mee eens. Misschien een telefoon lijstje opstellen. Nu was ook niet totaal vol. Terwijl het vast wel had gekund.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ga niet m'n nummer aan 30 man geven...
Wellicht dat de DRTCC organisatie voor zichzelf een lijst met nummers kunnen maken van iedere deelnemer die uitsluitend gebruikt mogen worden voor types als Niels Tieman:) (goed bedoeld hoor;))

Niels Tieman
27 maart 2009, 14:51
Ik ben het deels met jullie eens. Anderzijds is het ook een risico. Er word voldoende gecommuniceerd via het forum, de nieuwsbrief en e-mail. Als op het moment van de races niet 25 man verschijnen omdat er een aantal verzaken en/of niet verschijnen, dan is dat op dat moment vervelend maar een feit.

Je bent als organisatie ook zelf aan het racen, je zorgt voor strafgewicht bij de mensen die dat 'verdient' hebben. Een drivers-meeting voor de start van de kwalificatie. Hoe het gaat met de chat-perikelen binnen Race07 en eventuele problemen bij andere deelnemers. Je kijkt naar race-lijnen van mensen, etc. Je corrigeert mensen waar nodig.

Het is een lijst aan dingen die je 'moet' doen. Neemt niet weg dat ik het graag doe, maar dit probleem word sowieso al opgelost worden als mensen zich tijdig afmelden.

Ik vind het zeer vervelend voor de mensen die niet mee kunnen racen en zeker als mensen zich op het allerlaatst afmelden, terwijl andere wel mee hadden kunnen doen. . Het is nogsteeds een feit, ondanks herhaaldelijk aanduiden van de organisatie, dat mensen zich een aantal uren voor de race afmelden. Waarop de reserve-coureurs zich niet tijdig kunnen melden voor de race, en wat zorgt voor de 'problemen' die we nu kennen.

Niels Draijer
27 maart 2009, 14:54
Ik ben het deels met jullie eens. Anderzijds is het ook een risico. Er word voldoende gecommuniceerd via het forum, de nieuwsbrief en e-mail. Als op het moment van de races niet 25 man verschijnen omdat er een aantal verzaken en/of niet verschijnen, dan is dat op dat moment vervelend maar een feit.

Tja dat is ook weer waar.
Trouwens, enig idee wanneer de replay's op het forum worden gezet?
Thank you heer Tieman:)

Niels Tieman
27 maart 2009, 14:58
@Niels; Die verschijnen vandaag nog op het forum,idem aan de lapcharts. :)

Marc Vos
27 maart 2009, 20:10
Kwalificatie
In het begin stond ik op plaats 16 net als Donington. Maar dankzij een PB van 1.21,197 stond ik op een voor mij mooie P11. Dit was voor mij het maximale.

Race 1
Ik had een goede start waardoor ik 2 plaatsen won, helaas was ik P9 snel kwijt aan Bram Kocken. Daarna heb ik een aantal rondes op P10 achter PP aan gereden, en wat kan die gozer driften :p Helaas kon ik hem niet bij houden. Daarna begon ik al last te krijgen van mijn bandenslijtage. Hierdoor miste ik ook mijn rempunt en kon Bram Van Der Stichelen er door slap verdedigen van mij er makkelijk voorbij. In ronde 14 kreeg ik al mijn eerste 'tyres are worn' bericht. Het remmen met de Seat werd echt een drama. Chris kon er dan ook vrij snel voorbij. Hierna reed ik op P12. Ik zag Jeroen al in mijn spiegels aankomen en hij had veel minder last van zijn banden dan ik. Jeroen haalde mij ook in maar na een halve ronde kon ik hem weer voorbij. De laatste twee rondes ben ik hem door ook wat lomp te verdedigen toch hem voor gebleven. Uiteindelijk als 12de gefinisht.

Race 2
Weer had ik een erg goede start ik ging van P12 naar P9, ik zette zelfs nog een aanval in op Sander, dit was misschien wat te veel van het goede want door een mislukte poging zat Bram VDS weer op mijn bumper. Hij kwam er met wat contact langs. Hierna haalde Richard en Jeroen mij ook nog in. Daarna een tijdje alleen gereden totdat Kim VDS zich achter mij meldde. Dit was best een gaaf gevecht. Hij haalde mij een keer in, maar de andere ronde zag je dat zijn Peugeot het in de laatste sector verloor van mijn sterkere Seat. Ik kon hem dan ook weer terugpakken. Vervolgens zat Kim nog wel dicht op me en kon Koos zich ook nog in het gevecht melden tussen ons. Koos ging duidelijk beter om met zijn banden dan ik, en hij was dan ook echt te snel op het einde van de race. Gelukkig heb ik Kim nog achter mij weten te houden en ben ik op een 13de plaats geëindigd.

Ik heb weer veel geleerd van deze races. Ik ga slecht met mijn banden om en dit moet dan ook verbeteren. Positief aan beide races was mijn start. Hierbij heb ik toch mooi wat plekken gewonnen. Ook ben ik weer heelhuids de eerste rondes doorgekomen. Tuurlijk krijg je wel wat kleine tikjes in de eerste paar rondes maar dat is logisch als je in deze klasse rijd en op deze baan. Verder vind ik DRTCC echt een geweldige klasse! :thumbup:

Niels Draijer
28 maart 2009, 02:00
@Niels; Die verschijnen vandaag nog op het forum,idem aan de lapcharts. :)

:surrender:

;)

Niels Tieman
28 maart 2009, 02:01
Ik ben net thuis, de dag liep even wat anders dan ik in mijn hoofd had zitten. :)
Sorry voor de vertraging. Morgenvroeg gooi ik ze erop. :)

Niels Draijer
28 maart 2009, 02:02
Ik ben net thuis, de dag liep even wat anders dan ik in mijn hoofd had zitten. :)
Sorry voor de vertraging. Morgenvroeg gooi ik ze erop. :)

Top:)

Sander Hogendoorn
28 maart 2009, 12:55
@ Roy, wat gebeurde er precies toen je disconnecte? Heb de replay nog niet helemaal gezien namelijk :)

Niels Tieman
28 maart 2009, 13:12
DRTCC2 Mantorp Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/mantorprace1/index.html)
DRTCC2 Mantorp Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/mantorprace2/index.html)
DRTCC2 Mantorp Race1 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/mantorprace1/mantorprace1_vcr.rar)
DRTCC2 Mantorp Race2 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/mantorprace2/mantorprace2_vcr.rar)

Note
Door een misverstand ivm de replay-files hebben we geen dedicated-server replay-files. De replay-files die in de rar-bestanden zitten zijn van mij persoonlijk. :)

Niels Draijer
28 maart 2009, 13:54

Note
Door een misverstand ivm de replay-files hebben we geen dedicated-server replay-files. De replay-files die in de rar-bestanden zitten zijn van mij persoonlijk. :)

Je bent een schat.

:laugh:

Niels Tieman
28 maart 2009, 14:13
Spread the word baby! :D

Niels Draijer
28 maart 2009, 15:13
Spread the word baby! :D

lol:D

Oja, dit was nog wel een spannend momentje:blink:

http://img99.imageshack.us/img99/5391/capture20090328140648.jpg (http://img99.imageshack.us/my.php?image=capture20090328140648.jpg)

Roy Visser
28 maart 2009, 15:53
@ Roy, wat gebeurde er precies toen je disconnecte? Heb de replay nog niet helemaal gezien namelijk :)

er gebeurde eigenlijk iets teveel ;)

@niels,

mooie screen :)

Sander Hogendoorn
28 maart 2009, 16:26
er gebeurde eigenlijk iets teveel ;)

Helaas wel ja :(

Heb het net nog even terug gezien, was gaaf tot dat je ophanging eraan gereden werd (neem ik aan).

Niels Tieman
1 april 2009, 18:09
Even een mededeling; We zijn druk bezig met het (be)kijken van de replay's en eventuele straffen en protesten. Nu is de situatie zo dat ik sowieso tot aan Vrijdag niet bij mijn PC kan en eventueel later in het weekend ook nog niet. Zodra het kan zal ik updates uitbrengen voor de (eventuele) straffen en aanmerking op de race van Mantorp.

Nog even geduld aub.. :)

Bram Kocken
1 april 2009, 18:29
Het is mooi dat we donderdag dan in ieder geval geen race te verrijden hebben :)

Niels Draijer
1 april 2009, 20:05
Even een mededeling; We zijn druk bezig met het (be)kijken van de replay's en eventuele straffen en protesten. Nu is de situatie zo dat ik sowieso tot aan Vrijdag niet bij mijn PC kan en eventueel later in het weekend ook nog niet. Zodra het kan zal ik updates uitbrengen voor de (eventuele) straffen en aanmerking op de race van Mantorp.

Top. Thanks dat je dit even hier neerzet:)

Niels Draijer
6 april 2009, 00:34

Heeft Charlie Whiting al wat meer nieuws inzake de eventuele straffen/waarschuwingen?
;)

Niels Tieman
6 april 2009, 00:58
Zie tekst. Op het moment zit ik achter mijn PC om me 3slag in de ronde te werken ivm met mijn werk. Dat gaat voor en ik zal asap proberen te zorgen voor duidelijkheid, maar first things first. :)

Niels Draijer
6 april 2009, 01:04
Zie tekst. Op het moment zit ik achter mijn PC om me 3slag in de ronde te werken ivm met mijn werk. Dat gaat voor en ik zal asap proberen te zorgen voor duidelijkheid, maar first things first. :)

Ok ok, wil je niet opjagen ofzo hoor:). Succes met het bekijken van alle beelden.

Niels Tieman
8 april 2009, 12:47
Straffen zijn bekend, Deelnemers zijn gemailt:

Naam: Michael Koel
Straf : 30 Seconden Race1 + een waarschuwing.
Reden: Vermijdbaar contact (zowel in Race1 als in Race2) met meerdere deelnemers.

Naam: Steven Voss
Straf : 30 Seconden Race2 + een waarschuwing.
Reden: Vermijdbaar contact (zowel in Race1 als in Race2) met meerdere deelnemers.

Naam: Bram Van Der Stichelen
Straf: +10 Seconden Race1 & Race2
Reden: Meerdere malen afsnijden van de chicane.

Naam: Robert Saalmink
Straf: Waarschuwing
Reden: Het bewust kiezen van een (illegale) kortere weg, uitkomen chicane.
Replaypunt: Race 1 - 297

De uitslagen zullen later deze dag worden bijgewerkt

Organisatie

We hebben de replay's van Mantorp wederom goed bekeken. Ondanks dat de races al een stuk beter van kwaliteit waren dan de eerste 2 van het seizoen willen we er nogmaals op hameren dat geduld een schone zaak is. Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan grote gevolgen hebben voor andere deelnemers.

Ondanks dat willen we mensen er ook op wijzen hun eigen replay's terug te kijken. Sommige acties zijn achteraf niet zo erg als dat ze op het moment zelf leken. In een gevecht kan er vanalles gebeuren en kan het letterlijk deurklink aan deurklink racen zijn, waarbij de carbon rond je oren vliegt. Ook die dingen gebeuren en zijn niet altijd een aanklacht waard. Het is en blijft racen waarbij offline en online respect heel erg belangrijk is!

Als laatste willen we aankondigen dat het DRTCC reglement per DRTCC3 volledig op de schop gaat kwa strafmaten. We zitten nog maar in ons eerste jaar en we leren elke race weer wat bij.

Op naar Brno!

Niels Draijer
8 april 2009, 13:23
Dat zijn geen halve maatregelen Niels!
Hopelijk leert iedereen hier een beetje van. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in. Nu ga ik snel het vliegtuig pakken richting Brno om vanavond de vrije training nog even mee te pakken ;)

KoelTec
8 april 2009, 13:46
Ik zou hier heel graag op willen reageren.. maar laat ik maar verstandig zijn.:blackflag:

Niels Draijer
8 april 2009, 13:57
Ik zou hier heel graag op willen reageren.. maar laat ik maar verstandig zijn.:blackflag:

KoelTech. Met alle respect hoor maar heb je wel eens de replay van jezelf teruggezien?

KoelTec
8 april 2009, 14:09
Ja zeker.. Weet ook wel precies wat er mag en wat er niet mag hoor ;). Die tik die ik Tieman gaf is mijn schuld ja.

Bram Van Der Stichelen
8 april 2009, 14:17
Nou om eerlijk te zijn ben ik meer van de overtuiging dat wijd gaan in die chicane je enkel maar meer tijdverlies oplevert in plaats van tijdwinst.

Roy Visser
8 april 2009, 14:28
Nou om eerlijk te zijn ben ik meer van de overtuiging dat wijd gaan in die chicane je enkel maar meer tijdverlies oplevert in plaats van tijdwinst.

er hebben duidelijke regels gestaan in de nieuwsbrief, houd je je daar niet aan, dan verdien je de bestraffing, maakt niet uit of het je tijdswinst gaf of niet, het mocht gewoon niet.

Mark B
8 april 2009, 14:45
geloof dat ik dan 2 plaatsen gestegen ben in race2 :thumbup::)

Bram Van Der Stichelen
8 april 2009, 14:45
Het blijft gewoon jammer dat ik nu mijn goede resultaten zie verdwijnen tot plekken buiten de top 10. Stond net goed in de algemene stand, en zal nu wel weer serieus terugvallen. De motivatie om morgen in Brno te starten is nu wel even volledig weg.

Mark B
8 april 2009, 15:21
Het blijft gewoon jammer dat ik nu mijn goede resultaten zie verdwijnen tot plekken buiten de top 10. Stond net goed in de algemene stand, en zal nu wel weer serieus terugvallen. De motivatie om morgen in Brno te starten is nu wel even volledig weg.

Slaat natuurlijk als een lul op een drumstel:).... volgens mij heb je het zelf fout gedaan en is het juist motiverend om te laten zien dat je het weldegelijk kan bram! :) Zie het van de andere kant, je hebt laten zien dat je het kan, waarom zou het morgen niet lukken dan?

Lijkt mij juist motiverend werken zo iets.... maar dat kan natuurlijk bij ieder anders zijn ;):thumbup:

Roy Visser
8 april 2009, 15:59

dat vind ik toch wel beetje gek, Don't do the crime, if you can't do the time.. Je hebt het echt geweten!

Bram Van Der Stichelen
8 april 2009, 16:27
dat vind ik toch wel beetje gek, Don't do the crime, if you can't do the time.. Je hebt het echt geweten!

Dat heb ik toch niet gezegd? Ik heb heus niet expres die chicane zo meermaals wat nauw aangesneden hoor. Als je nu eenmaal aan het rijden bent let je daar niet altijd evenveel op. Ik mag het toch wel jammer vinden zeker dat hierdoor mijn goede posities teniet worden gedaan?

Stefan van Renselaar
8 april 2009, 17:26
Ik heb heus niet expres die chicane zo meermaals wat nauw aangesneden hoor.

Niet dat ik veel wil zeggen hoor, maar ik kan me Monza herinneren in het DRTCC1 waar jij ook wel minimaal 1 (misschien meer) Stop & Go hebt gekregen van Race omdat je in de chicanes had gecut. En dan heb je na Donington ook nog 10 seconde gehad omdat je ook daar weer de chicane hebt gecut. Het lijkt mij dus dat je inmiddels eigenlijk wel beter zou moeten weten, maar dat moet je zelf maar beslissen ;)

En Brno heeft niet echt chicanes die je kan cutten :)

Bram Van Der Stichelen
8 april 2009, 18:23
Niet dat ik veel wil zeggen hoor, maar ik kan me Monza herinneren in het DRTCC1 waar jij ook wel minimaal 1 (misschien meer) Stop & Go hebt gekregen van Race omdat je in de chicanes had gecut. En dan heb je na Donington ook nog 10 seconde gehad omdat je ook daar weer de chicane hebt gecut. Het lijkt mij dus dat je inmiddels eigenlijk wel beter zou moeten weten, maar dat moet je zelf maar beslissen ;)

En Brno heeft niet echt chicanes die je kan cutten :)

Ik vind nu echt niet dat ik hier de status van cutter zou moeten krijgen :rolleyes: Zeker als je ziet dat ik heus niet de enige was die in Monza een stop&go aan zijn broek kreeg, en al zeker niet de enige was die in Donnington soms eens de laatste chicane wat te snel nam.

Stefan van Renselaar
8 april 2009, 18:37
Ik vind nu echt niet dat ik hier de status van cutter zou moeten krijgen :rolleyes: Zeker als je ziet dat ik heus niet de enige was die in Monza een stop&go aan zijn broek kreeg, en al zeker niet de enige was die in Donnington soms eens de laatste chicane wat te snel nam.

Ik zeg ook niet dat jij de enige bent, maar jij bent er wel vaak over te horen.

paulpeter
8 april 2009, 19:51
Regels zijn regels en dan dient iedereen zich aan te houden. Kreeg ook 2 straffen op Donnington en dat is niet leuk. Maar niks is mooier dan sportieve wraak Bram. Dus gassen met dat ding en flink wat punten pakken in Brno:)

Bram Van Der Stichelen
8 april 2009, 20:03
Regels zijn regels en dan dient iedereen zich aan te houden. Kreeg ook 2 straffen op Donnington en dat is niet leuk. Maar niks is mooier dan sportieve wraak Bram. Dus gassen met dat ding en flink wat punten pakken in Brno:)

Dat is zeker waar :) Ik zal alvast mijn best doen om morgen weer vooraan het veld te staan, maar er is nog werk aan de winkel. Heb er nu 9 rondjes online opzitten, en zit voorlopig op een 2.13.6.

Ralffoxx
8 april 2009, 20:33

tja ik krijg 30 sec straf... val terug tot plekje achteraan ofzo. Maar ja ik verdiende het wel.
Fout is fout klaar.
Alleen vind ik wel organisatie. Volgend seizoen meteen van race 1 af hard aanpakken wat dat vind ik wel teleurstellend.

Bram Kocken
8 april 2009, 21:01
Naja, het seizoen begint nu ook met 2 custom-tracks, dan zijn de regels al gauw wat minder strak... ook van de banen zelf.

Ik denk dat de organisatie bij een eventuele DRTCC3 er echt wel rekening mee zal houden :)

Niels Tieman
8 april 2009, 21:04
Ik ga even wat op persoonlijke noot zeggen;

We zijn inmiddels 2 evenementen en 4 races verderop en er word nogsteeds terug gekeken op de eerste race van DRTCC2. DRTCC hebben we vrij weinig tot geen problemen gekend. Zolder was en die is door mij toegegeven, fout ingeschat. Dat is ook iets wat niet meer terug te draaien valt. Na die fout heb ik aangegeven dat we harder op zouden treden richting overtredingen. Nu doen we dat, en krijgen we nogsteeds commentaar.

Ik ga niet elke race weer excuses maken. Zolder is geweest, Donington is geweest, Mantorp is geweest. Accepteer je straf en kijk vooruit: Ik denk dat we als Organisatie een goede stap hebben gezet door alles wat strenger aan te pakken sinds Donington en DRTCC3 zal ook, zoals aangegeven, een aangepast reglement krijgen wat betreft te straffen.

Wat is geweest, dat is geweest en we nemen alle informatie en gebeurtenissen met ons mee voor de toekomst. Maar laat het dan ook een keer los.

Bram Kocken
8 april 2009, 21:09
[suckup mode]

Amen!

[/suckup mode]

Bramzel
8 april 2009, 21:25
Ik ga even wat op persoonlijke noot zeggen;

We zijn inmiddels 2 evenementen en 4 races verderop en er word nogsteeds terug gekeken op de eerste race van DRTCC2. DRTCC hebben we vrij weinig tot geen problemen gekend. Zolder was en die is door mij toegegeven, fout ingeschat. Dat is ook iets wat niet meer terug te draaien valt. Na die fout heb ik aangegeven dat we harder op zouden treden richting overtredingen. Nu doen we dat, en krijgen we nogsteeds commentaar.

Ik ga niet elke race weer excuses maken. Zolder is geweest, Donington is geweest, Mantorp is geweest. Accepteer je straf en kijk vooruit: Ik denk dat we als Organisatie een goede stap hebben gezet door alles wat strenger aan te pakken sinds Donington en DRTCC3 zal ook, zoals aangegeven, een aangepast reglement krijgen wat betreft te straffen.

Wat is geweest, dat is geweest en we nemen alle informatie en gebeurtenissen met ons mee voor de toekomst. Maar laat het dan ook een keer los.

+1 :)

Ferroeni
8 april 2009, 21:47
Dat is zeker waar :) Ik zal alvast mijn best doen om morgen weer vooraan het veld te staan, maar er is nog werk aan de winkel. Heb er nu 9 rondjes online opzitten, en zit voorlopig op een 2.13.6.

Net even 2 snelle races gedaan en leuke gevechten met Bram gehad. We zitten allebei in de 2:12 met kwali en ik hoop dat er elkaar morgen weer tegen kunnen komen.

El Maestro
8 april 2009, 21:51
Ik denk dat je in de verkeerde thread zit:p Maar het was idd wel leuk.