PDA

View Full Version : FPL: Testsessie - Singapore, 18/05/2009

Tjerk Korving
23 maart 2009, 21:06
[spacer]

[logo_fpl]

[spacer]

Testsessie Singapore

Na een eerste seizoen Formula ProLeague hebben we weer even rust om alles te evalueren maar natuurlijk is het ook een mooie kans om potentiële circuits voor het tweede seizoen te testen. Het doel is om vanaf nu globaal om de vier weken op een ander circuit een testsessie te organiseren tot aan de start van FPL2.

Als eerste circuit wat daarvoor in aanmerking komt is geheel ondemocratisch het circuit van Singapore gekozen. Het circuit is gemaakt als nacht versie en dat geeft zoals hieronder te zien toch ook net weer een extra dimensie aan het geheel.

Op maandag 18 mei 2009 zal het startschot voor deze testsessie vallen en zullen we een volledige race avond afwerken. Tijdens deze test houden we een raceafstand aan van 150 kilometer wat 20 kilometer meer is dan tijdens het eerste FPL seizoen. Hierdoor zal het maken van een pitstop vereist zijn aangezien één volle tank met deze afstand niet afdoende is. Extra strategie dus en een mooie proef voor FPL2.

Deelname aan deze test is vrij voor iedereen die interesse heeft. Hoe meer zielen hoe meer vreugd dus we hopen dan ook op een volle server.

http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/singapore.jpg

[spacer]

Circuit Informatie

Circuit: Singapore
Lengte: 5,027 km
Ronden: 30
Afstand:150,810 km

[spacer]

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 150 kilometer

[spacer]

Uitslagen

#|Driver|Laps|Race Time|Race diff
1|Michael Storm|30|55:05.521|
2|Ruben de Ruijter|30|55:11.981|+0:06.460
3|Dennis Gerressen|30|55:25.895|+0:20.374
4|Gerben van den Broek|30|55:41.191|+0:35.670
5|Ivo Ijsseldijk|30|56:26.021|+1:20.500
6|Ruben Laenens|30|56:49.307|+1:43.786
7|John Oldenburg|29|55:05.904|+1 lap
8|Jerry van Sinderen|29|55:06.825|+1 lap
9|Jaap Kleijn|29|56:16.524|+1 lap
10|Raimond Bogerd|28|57:00.795|+2 laps
11|Wilfred Rentzenbrink|23|Suspension|-
12|Mark van Zanten|13|DNF|-
13|Gerben Kelly|12|Collision|-
14|Paulpeter Kroon|10|Collision|-
15|Bram Van Der Stichelen|7|Collision|-
16|Ricus Winnubst|6|Collision|-
17|Tjerk Korving|2|DNF|-
18|Mark Bentvelzen|2|Suspension|-
19|Robert Saalmink|1|Collision|-

Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090518_singapore/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090518_singapore/FPL_Test_Race_Singapore.rar)

[spacer]

Track Installatie

Pak de mappen en bestanden uit naar de Locations en UIData map van Steam. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:

..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations
..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\UIData

Bestaat de Locations en/of UIData map nog niet, maak deze dan zelf aan.

[spacer]

Links

Het FPL reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
FPL Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
Singapore download (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=16767) (Via NoGrip, registratie nodig)
Singapore download (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Singapore.rar) (Via gratis webspace, geen registratie)

[spacer]

[logo_dr]

tinyriconen
24 maart 2009, 00:16
Interessant. Tot wanneer vindt de test plaats? Tot nader order? :P

Tjerk Korving
24 maart 2009, 14:13
Interessant. Tot wanneer vindt de test plaats? Tot nader order? :P

Goed geraden. Voorlopig laten we het even draaien maar goede kans dat we hier binnenkort een keer een maandagavond evenement organiseren. Mooie kans ook om gelijk wat dingetjes te proberen aan de hand van de evaluatie van vorig seizoen. Racelengte en pitstops bijvoorbeeld.

Als het zover is dan laten we het horen en tot die tijd kan er aangeklooid worden op Singapore. :)

King Otto
25 maart 2009, 18:36
Moet zeggen dat ik net even gereden heb en het een hele vette track vind :)

Atreidez
28 maart 2009, 21:34
Vandaag even vluchtig gekeken.. Het ziet er leuk uit, met de donkere lucht en de lightpost graphics. Toch wat rare dingetjes;
- In bocht 5 rem ik te laat en schiet ik een uitloopstrook op rechtdoor. Ik geef wat gas en draai me stuur om om zo 180 graden te draaien en de track weer op te sturen. Op het moment dat ik die draai maak krijg ik een cut track warning ?
- Paar keer vol over de kerbs gevlogen bij 15, 16 en 17, en daar kreeg ik geen warnings voor. De kerbs zijn in vergelijking met Valencia ook belachelijk laag weer nu :D

Ik heb het zelf niet altijd zo op straatraces, maar dit heeft er eigenlijk weinig van weg. Als stratencircuits zie ik dan liever Monaco of een Indycar circuit zoals Longbeach.

Technisch is de track in Race07 volgens mij wel in orde. Nergens echt haperingen gehad of rare dingen gezien.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9c/Singapore_street_circuit_v2.svg/470px-Singapore_street_circuit_v2.svg.png

Tjerk Korving
28 maart 2009, 21:50
Dat je geen waarschuwingen krijgt bij de chicanes is geen punt, daarvoor hebben we de reglementen en het is een kwestie van duidelijk maken dat er binnen de lijntjes gekleurd moet worden. :) Van bocht 5 is een aparte maar geen idee of het bijvoorbeeld samenhangt met een bepaalde snelheid of iets dergelijks. Maar dat hoeft niet echt een probleem te vormen denk ik.

Maar het is toch echt een stratencircuit en de "nacht" geeft wel weer wat extra's :D

Gerben
28 maart 2009, 23:02
51.8 hiero

leuke baan, echter als je bij uitloopstroken inrijdt (door verremmen) en je keert om en rijdt weer de baan op krijg je cuttrack

Tjerk Korving
29 maart 2009, 11:23
Ok, ik zal eens kijken of ik contact met de maker van de track kan krijgen om te zien of hij die problemen met de uitloop stroken kan verhelpen en wellicht de chicanes wat strakker af kan stellen.

Edit: zojuist een e-mail de deur uit gedaan met beschrijving van onze problemen en de vraag of hij bereid is het te verhelpen. Mochten er wedervragen mijn kant op komen dan koppel ik ze hier weer terug.

Atreidez
29 maart 2009, 16:02
Goed werk, ben benieuwd :)

King Otto
29 maart 2009, 18:37
Ja idd thnx Tjerk :)

Laatst getest samen met Michael Storm en kwamen beiden op een 46.2 uit. Ff mikpuntje voor sommige mensen wellicht :) Blijf het een vette baan vinden, snelle en uitdagende bochtencombi's!

tinyriconen
29 maart 2009, 21:50
Paar rondjes gereden met heel lichtelijk aangepaste default setup. 1.55.2
Circuit is best leuk. Is een meevaller!

Gerben vd Broek
30 maart 2009, 00:37
Paar rondjes gereden, en ben niet echt onder de indruk eigenlijk. Vind het maar een kale baan. Eigenlijk net zoals valencia street circuit. Enige is wel dat je daar wel enorm gave races kan rijden. Maar favoriet zal die niet gauw worden bij mij.

Wagen is nogal instabiel op het moment, maar goed. 1.52.5. Heel ver van de pace af, maar dat was na 6 rondjes rijden ofzo.

John
30 maart 2009, 21:35
Vraagje: Mag ik ook mee trainen om te kijken of ik de F3000 leuk vind? Vanochtend de baan geinstalleerd en stiekum effe op de server gereden. ;) Kwam met een standaard setup aan 1.55.0

Gerben vd Broek
30 maart 2009, 21:40
Vrij voor iedereen. Net zoals dat ik ook wel op de zac server aan het racen ben om beetje met dat soort auto's wat wil proberen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Bram Kocken
30 maart 2009, 21:54
Mits je het wachtwoord weet? :D

John
30 maart 2009, 22:31
Mits je het wachtwoord weet? :D

Zoals ik al zei, vanochtend even op de server geweest. :D

Bram Kocken
30 maart 2009, 22:37
oh, tuurlijk, overheen gelezen :) Niks gezegd!

Ruben Laenens
31 maart 2009, 00:58
Net ook een 7-tal rondjes gereden en ik kwam op een 1.55 uit, kan uiteraard nog heel wat af.

Heel leuke baan overigens! :D

Tjerk Korving
31 maart 2009, 20:39
Ondertussen heb ik een update ontvangen van de maker van de track waarin al een aantal dingen zouden zijn gefixed. Ik kwam zelf nog een tweetal uitloop stroken tegen waar ik nog een waarschuwing kreeg maar wie weet zie ik nog wat over het hoofd.

Ik zal de file die geupdate is daarom ook morgen hier neergooien zodat er in ene keer een lijstje gestuurd kan worden met puntjes in plaats van meerdere keren weer iets. Vandaag helaas geen mogelijkheid toe omdat ik niet thuis achter de pc zit en laat thuis ben.

In elk geval is de maker zeer bereid om dingen te fixen dus dat is alvast goed nieuws. :)

Niels Tieman
1 april 2009, 18:04
Als wij de maker dan fatsoenlijker feedback geven is dat voor de toekomst, den FPL zeer handig.!

Tjerk Korving
1 april 2009, 20:32
Bijgevoegd een rar met de geupdate .aiw file van de Singapore track. Deze staat overigens níet op de server dus als je online wilt rijden is het aan te raden eerst even een backup te maken alvorens deze offline te testen.

Er zou al het een en ander verbeterd moeten zijn maar graag zouden we willen weten waar er nog onnodige cut track waarschuwingen worden gegeven. Indien nodig ook graag aangeven waar het wel nu zou hebben om ze wel te geven.

Als we alles verzameld hebben kan ik het weer terugkoppelen naar de maker van deze track. Als league worden we zo geholpen door hem en we helpen hem om zijn track beter te maken dus het mes snijd aan twee kanten.

Atreidez
1 april 2009, 23:41
Ik zet t voor morgenavond op me agenda, zou zoiezo ook nog ff drtcc rijden dus alles zit dan toch gemonteerd :)

Ralffoxx
3 april 2009, 00:25
Vanavond met update getest samen met Jaap. Ik reed na +/- 12 rondjes (6 practice en 6 in race verband) 1.49.5xx. Vind het alleen zelf geen leuk circuit. Maar goed dat zegt iemand die straten circuits zo wie zo al geen drol aan vind :). Zaten ook wat foutjes in kijk naar bv het volgende screenshot.

http://www.namtu.org/tijd.bmp

Atreidez
3 april 2009, 00:26
Vanavond gereden met de nieuwe versie met Steven terwijl hij de game heeft gehost, en weer aardig wat testrondjes kunnen maken.

Punten van aandacht
- Ik had ineens een hele snelle tijd van onder de 10 seconden (screenshot incoming).
- Cut track melding aan t eind van Esplenada, voor Raffles avenue. Het lijkt zoiezo alsof je daar t circuit kan doorsteken.
- Hoop plekken waar je erg wijd kan gaan voor extra snelheid door de bocht, maar een hele duidelijke is t grijze driehoek bij opkomen rechte stuk.

Ik ben dus wel een paar rechtdoor of ernaast geschoten, maar heb nergens een stuk baan gemist. De snelle tijd is dus ook verder niet te verklaren (had t zelf niet eens in de gaten).

Gerben
4 april 2009, 15:32
Kan er niet op een maandagavond een testrace op deze baan worden gepland?

Gerben vd Broek
4 april 2009, 21:48
Zoiets staat wel in de agenda, en wordt aan gewerkt.

tinyriconen
5 april 2009, 00:24
Ik heb me voor het eerst gewaagd aan setups maken. Het valt niet mee, maar je ziet hoeveel het uitmaakt! In eerste instantie kwam ik tot 1.55.x, na wat betere lijnen tot 1.53.x, maar na wat tweaken kwam ik tot 1.50.6 met, alleen al in de eerste sector, ruimte voor meer dan een halve seconde. Het gaat, voor mijn doen ;), behoorlijk lekker.

Tjerk Korving
6 mei 2009, 20:36
[spacer]

De startpost heeft een update ondergaan. Op maandag 18 mei zal er een testsessie worden georganiseerd waarbij een volledige race avond zal worden afgewerkt. De testsessie zal open zijn voor iedereen die interesse heeft.

[spacer]
[logo_dr]

Ruben Laenens
6 mei 2009, 20:47
Hmm hoop dat ik dan tijd heb, als dat het geval is ben ik er 100% zeker bij:)

Robert Saalmink
6 mei 2009, 20:54
Ik MAAK er tijd voor!

There's a concept..... :p

Niels Tieman
6 mei 2009, 20:56
Dat concept zou je moeten verkopen Robert. ;)

Mark van Zanten
6 mei 2009, 21:31
Ik hoop dat ik er tijd voor heb ivm opleiding. Als de tijd er is, ben ik van de partij! :D

Koos
6 mei 2009, 21:45
Mmm, ik sta momenteel in geroosterd voor de late dienst. Eens kijken of er wat te ritselen valt, al zal dat gezien de personele problemen nog niet meevallen.

Ivanzoomski
6 mei 2009, 22:28
Ik probeer er zeker bij te zijn! Hoe kom ik aan het paswoord van de testserver?

Michael Storm
6 mei 2009, 22:34
Ik zal ook aanwezig zijn, te weinig gereden met de F3000 de laatste tijd, terwijl het de leukste wagen van Race07 is :)

Stefan van Renselaar
6 mei 2009, 22:34
Staat in de volgende post: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=109

(maar alle passwords zijn voor alle test servers altijd hetzelfde)

Gerben
6 mei 2009, 23:48
ik heb het op mijn kalender gezet dus ik ga erbij zijn!

Darthwillie
7 mei 2009, 21:40
top, heb er wat voor moeten schuiven, maar ik zal er zijn

Ruben Laenens
7 mei 2009, 22:47
Hoeveel rijden jullie? Ik zit momenteel aan een 1.51.3 maar ik krijg daar nog wel twee secondjes vanaf hopelijk:p

Gerben vd Broek
8 mei 2009, 01:13
De snellere zullen toch naar de 1.45 gaan denk ik. Mijn doel is om hopelijk bij de 1.48 uit te komen. Meestal seconde of 3 langzamer dan de snelste (afhankelijk van circuit). Hier lang circuit is dat denk ik geen schande. Maar vooralsnog heb ik pas 5 rondjes gereden en niet verder gekomen dan toen 1.55. Dus je bent zeker op de goede weg al.

Niels Tieman
8 mei 2009, 01:16
Nou Gerben, op Valencia was je anders rap zat!!

Gerben vd Broek
8 mei 2009, 01:20
Ik zeg toch ook afhankelijk van circuit. Dat was eerder uitzondering dan regel, dat ik daar wel tot op 1-1,5 seconde van de pole kon komen. Nu had ik daar wel een keertje meer testtijd en circuit lag me denk ik beter. Maar Singapore vind ik ook al geen leuke baan, en al helemaal geen sfeer hebben. Voor mij geen ideale race. Maar ga zeker wel meedoen. Nu al niet meer gereden sinds FPL afgelopen is, met enkel uitstapje naar de dres even. Dus begint wel weer te kriebelen om weer iets te doen. (en om nu stcc te kopen om beetje op de testservers mee te racen in drtcc gaat me weer net te ver, gezien mijn niet zo'n overweldigende financiele situatie :)).

Michael Storm
8 mei 2009, 02:28
Nou Gerben, die 1.45's zijn in een vroeg stadium al gereden door zowel Alexis als door mij, denk dat we toch zeker de 1.44 in zullen gaan, als het al niet sneller gaat..

Ralffoxx
8 mei 2009, 03:24
Vind dit circuit geen donder aan. Zou ook niet aanwezig zijn op de test avond. Neem dan een circuit dat goed in elkaar zit en dat iets heeft van sfeer.

Gerben vd Broek
8 mei 2009, 03:59
Nou Gerben, die 1.45's zijn in een vroeg stadium al gereden door zowel Alexis als door mij, denk dat we toch zeker de 1.44 in zullen gaan, als het al niet sneller gaat..

Mijn stond bij dat je al in de 1.46 zat. Dus dacht zal nog wel seconde sneller gaan. My bad. Dan zal het idd wel 1.44 gaan worden.

Niels Tieman
8 mei 2009, 12:59
Vind dit circuit geen donder aan. Zou ook niet aanwezig zijn op de test avond. Neem dan een circuit dat goed in elkaar zit en dat iets heeft van sfeer.

Ik vind deze opmerkingen wel heel erg kort door de bocht. Er zijn ook zat circuits waar meerdere deelnemers geen donder aan vinden en alsnog op de kalender staan. We hebben vorige keer Valencia gereden waar totaal geen sfeer in zit/zat maar waar mensen het heel erg naar hun zin hebben gehad, dus dat verschilt ook nog per deelnemer. En de fouten hebben we aanwezen, daarom is het ook een test-race en we hebben contact met de maker van de track die nog wil kijken naar updates vanuit onze feedback.

Als we niet testen, komen we ook niet achter de fouten en het eventuele potentiele van het circuit.

Ralffoxx
8 mei 2009, 14:15
Ik heb dr al op getest en zitten veel te veel foutjes in om te racen.. o.a de pit straat en het feit dat Jaap sneller was door een fout van het circuit. Ja niet een tiende maar een volle minuut sneller. Ga dat maar effe fixen. Zo wie zo vind ik het maar een saaie baan en misschien kort door de bocht maar niet een circuit dat met zoveel fouten bij mij in het rijtje zou staan van favo circuits.

Niels Tieman
8 mei 2009, 14:23
Als er een mogelijkheid bestaat om die fouten op te zoeken en te laten fixen lijkt me daar niets op tegen.

Ralffoxx
8 mei 2009, 14:37
Ja wij hadden het pas haver wegen door dat die opeens een rare tijd had. Dus wij zouden niet 1 2 3 weten waar het vandaan kwam... ook de uitloop stroken waren fout. Als je daar recht door gaat en dan terug op de track komt heb je een cut track terwijl je dik 10 sec verliest.

Mark van Zanten
8 mei 2009, 15:17

:surrender: Ik kom tot nu toe aan 1:51 laag, maar mn snelste tijden so far (gereden met versleten banden), 1:50 laag had ik al gevonden, maar 1:44 gaat wel heel rap voor mij :P

Tjerk Korving
8 mei 2009, 19:15
Ja wij hadden het pas haver wegen door dat die opeens een rare tijd had. Dus wij zouden niet 1 2 3 weten waar het vandaan kwam... ook de uitloop stroken waren fout. Als je daar recht door gaat en dan terug op de track komt heb je een cut track terwijl je dik 10 sec verliest.
Zoals al meermaals is gezegd door Niels willen we de fouten uit de track laten halen. Daarvoor heb je dan wel constructieve bijdragen nodig waarin zo nauwkeurig mogelijk word aangegeven waar problemen zitten. En dan nog is er überhaupt geen beslissing gemaakt over het wel of niet opnemen in de kalender van FPL2.

Als je er geen zin in hebt om mee te doen dan doe je het gewoon niet maar hou de thread dan wel leuk voor alle anderen die er wel zin in hebben.

Ralffoxx
8 mei 2009, 20:57
lol ik zeg wat ik heb bevonden van de track hier. Wat heeft dat met leuk houden van de topic te maken? Dat die track niet deugt kan ik niks aan doen. Er zit een enorme bug in en dat vertel ik. Maar waar die zit kan ik je niet vertellen alleen dat ie er zit aangezien Jaap een rondje van in de 40 sec reed. Wat dus helemaal niet hoort te kunnen. Maar hoe dat kwam. :S

Tjerk Korving
8 mei 2009, 21:14
lol ik zeg wat ik heb bevonden van de track hier. Wat heeft dat met leuk houden van de topic te maken? Dat die track niet deugt kan ik niks aan doen. Er zit een enorme bug in en dat vertel ik. Maar waar die zit kan ik je niet vertellen alleen dat ie er zit aangezien Jaap een rondje van in de 40 sec reed. Wat dus helemaal niet hoort te kunnen. Maar hoe dat kwam. :S

Vergelijk beide posts even met elkaar Steven. Ik denk dat het er niet echt lekker uit kwam. Het voelt een beetje als "het is allemaal kut en het komt nooit meer goed" :)

We willen (test) races organiseren in aanloop naar het volgende seizoen en daarmee ook nieuwe gezichten de kans geven om alvast te proeven. Het is niet puur en alleen een circuit test en het is daarnaast ook een mooie gelegenheid om race formats te proberen.

Ralffoxx
8 mei 2009, 21:30
Nja dat ik het circuit niks aan vind en dat het op dit moment ook niet klopt staat los van elkaar he. Ik kan er wel geen klap aan vinden maar dat heb ik bij meer circuits. Er zitten gewoon fouten in. Behoorlijke foutjes. En die moeten er idd eerst uit.

Michael Storm
8 mei 2009, 22:28
Foutjes lossen zichzelf niet op Steven, daardoor een gezamelijke test. Als er genoeg mensen komen opdagen kunnen er heel veel foutjes ondervonden worden en verholpen. Samen kan zoiets tot een circuit leiden zonder die bugs enz. waardoor het rijden leuker wordt. Voor wat hoort wat ;)

Dennis
9 mei 2009, 17:12
Ik zal denk ik wel even een kijkje komen nemen. Even de boel downloaden en wat test rondjes draaien nu :)

Ruben Laenens
9 mei 2009, 17:28
De snellere zullen toch naar de 1.45 gaan denk ik. Mijn doel is om hopelijk bij de 1.48 uit te komen. Meestal seconde of 3 langzamer dan de snelste (afhankelijk van circuit). Hier lang circuit is dat denk ik geen schande. Maar vooralsnog heb ik pas 5 rondjes gereden en niet verder gekomen dan toen 1.55. Dus je bent zeker op de goede weg al.Zit nu alweer op een 1.49.4, dus weer een mooie 2 seconden af na 40 rondjes en wat set up :p

Dennis
9 mei 2009, 20:43
Leuk ding die F3000. Nog niet echt mee gereden tot nu toe. Gaat wel aardig. Na ongeveer een 2 uurtje aan practise nu op 48.5. Best aardig dacht ik zo.

Fr3d
10 mei 2009, 12:59
ik ga er proberen bij te zijn, ik heb alleen nog geen milimeter met de auto en dus ook niet op deze baan gereden... en ook geen tijd er nu voor te gaan trainen ivm aankomende examens

Ivanzoomski
11 mei 2009, 20:53
Staat in de volgende post: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=109

(maar alle passwords zijn voor alle test servers altijd hetzelfde)

Thanks, heb ik voor de huidige test ook het carpack nodig van vorig seizoen?

Stefan van Renselaar
11 mei 2009, 21:09
Nee, de carset zijn eigenlijk alleen maar skins op de F3000 shape. Als jij de carset niet installeert, dan zul je allemaal standaard auto's zien en als je de carset wel installeert, dan zul je iedereen in zijn skin speciaal voor de FPL zien :)

Tjerk Korving
11 mei 2009, 22:22
Het kan sowieso geen kwaad natuurlijk om de wagens van het afgelopen seizoen te hebben. Degenen die in hun eigen wagen rijden zijn weer wat herkenbaarder.

Michael Storm
12 mei 2009, 00:26
Zojuist met Gerben vd Broek, Dennis Gerrissen en Ruben Laenens op de server gereden.
Buiten dat ik geen cut track warnings kreeg als ik bijvoorbeeld de 1e chicane afstak op snelheid, ben ik geen rare dingen tegen gekomen. Begin de baan alleen maar leuker te vinden.

1.44.756 zojuist in Practise 2.

Dennis
12 mei 2009, 08:24
Enige cut track is ik tot nu toe tegen ben gekomen is in T8 recht door. Als je daar weer de baan terug op komt krijg je een cut track. Ook lijkt de curb aan de binnenkant van die bocht wat strak te staan afgesteld qua cut track. Ik ging er gister vrij vors overheen maar volgens mij nog met twee wielen binnen de baan leek het maar kreeg toch een cut track.

http://i29.photobucket.com/albums/c291/milospin/SingTrackLarge.jpg?t=1242105563

Ook zou ik graag van de organisatie zien wat wel en wat niet mag in T1. Het is nogal verleidelijk om de curb van t2 vol te nemen omdat daar buiten zo'n stuk groen asfalt ligt.

Verder vind ik het echt een stoere track. Vooral als je echt snel wil gaan is het een behoorlijke uitdaging. Vooral sector 2 heeft een aantal leuke bochten.

Gerben vd Broek
12 mei 2009, 10:33
Ik ben iig cuttracks tegengekomen in T5, T12 en T21, en volgens mij ook T17, maar die zou ik even opnieuw moeten testen.

Mijn eigen tijd verbeterd tot 1.48.9. Dus gaat beetje bij beetje de goede kant op. Op het laatst nog raceje gereden tegen Ruben Laenens. Toen ik er voor reed kon ik langzaam weglopen. Dus na 2 ronden heb ik hem er voorbij gelaten om vervolgens te kijken of ik dan ook snel genoeg kon zijn om hem in te halen, maar dat lukte dus echt niet. Wel aantal keren in de buurt geweest, maar niet snel genoeg om er voorbij te kunnen. Kwam uit de slipstream en dan liep die weer weg. Dus duidelijk minder vleugel staan dan ik. Maar was wel even leuk voor 5 rondjes. Finish was ook bijna naast elkaar :).
Begin het circuit ook langzaamaan leuker te vinden.

Ruben Laenens
12 mei 2009, 19:57
Heb trouwens ook is een set up gedownload en meteen in de eerste ronde 0.3 eraf van mn record. Had dan wel goed gereden maar dan nog zal ik nu weer wat sneller kunnen gaan:)

Dennis
14 mei 2009, 08:18
Al test heb ik even een rondje van mij naar Youtube geupload. Wellicht handig voor sommige mensen. Mocht ik de tijd en zin hebben dan is er wel een kans dat ik ook van de races zo'n filmpje ga maken, alleen dat kan ik nu nog niet beloven.

YouTube - F3000 Lap around Singapore GP Circuit Race 07/GTR Evo
Even klikken voor full HD. Mocht het niet vloeiden lopen in HD dan kan je de tag &fmt=22 achter de url zetten zodat youtube het beter laat zien.

Tijd is trouwens 1:45,663

Ruben Laenens
14 mei 2009, 16:01
Thx, mijn record is 1.47.8 dus ik kan nog wel wat leren:)

Daniël
15 mei 2009, 21:02
Ik rijd normaal nooit met de F3000 (veels te snel haha), maar ik heb nu een paar rondjes in FP1 gereden en kom op een 1.51:7xx, maar dat vond ik echt een slecht rondje. Er kan sowieso nog 2 seconden vanaf, puur door m'n trackkennis te verbeteren. :)

Wel een erg gaaf circuit! Ik houd wel van het soort bochten. Lekker uitdagend en wat zijn die F3000 auto's toch supervet.

Gerben vd Broek
16 mei 2009, 00:09
gewoon lekker allemaal meedoen Maandag. Met iedere snelheid zijn er vast wel mederacers die ongeveer die pace kunnen rijden.

Heb al een hoop "nieuwe" namen voor de FPL op de testserver gezien. Dus hopelijk gaan we een leuk nieuw seizoen tegemoet. Met maandag dus eerst de testrace om wat dingen te bekijken :).

Ruben Laenens
16 mei 2009, 00:39
Ik moet me voor jou kwalificeren Gerben, dan kan dat nog wel een leuk duel opleveren. Ik zit trouwens al zo'n 100 rondes vast aan die 1.47.7, echt frustrerend

John
16 mei 2009, 01:24
De laatste keer dat ik hier reed (maand geleden) reed ik 1.55.xxx en nu na een uurtje trainen en wat mee kijken met anderen een 1.51.357 dus gaat de goede kant op. Morgenavond weer verder. :)

Daniël
16 mei 2009, 02:34
gewoon lekker allemaal meedoen Maandag. Met iedere snelheid zijn er vast wel mederacers die ongeveer die pace kunnen rijden.

Ik heb komende weken examens, dus ik doe niet mee vrees ik. Overigens lijkt de FPL me erg gaaf om mee te doen, maar ik denk dat ik bij het DRTCC blijf. Die auto's zijn net wat makkelijker hehe. Toch ga ik -na de examens- wat vaker met de F3000 rijden, dus wie weet... :)

Tjerk Korving
16 mei 2009, 11:47
Ik kwam gisteren tot 1:49.1 en er zit wel meer in met wat oefening. Na een tijdje begon ik wagens bij bosjes in de muur te zetten dus was het hoog tijd om te stoppen. :D

Het kostte enkel wel 5 harde computer resets voordat ik uiteindelijk tot tijden zetten kwam überhaupt. Elke keer halverwege de eerste ronden het beeld op zwart, geluid hangen en als enige oplossing bleef resetten over. Uiteindelijk de laatste Ati drivers erop gegooid voor m'n HD3870 en toen was het allemaal weer koek en ei.

Ivanzoomski
16 mei 2009, 15:25
Ben gisteren door m'n enkel gegaan en vrees dat ik er niet bij kan zijn. Da's jammer want ik had er al de nodige testuurtjes opzitten :thumbdown:

R. de Ruijter
16 mei 2009, 17:03
Net nog een paar rondjes gereden, en ik moet zeggen, vind het een erg leuk circuit om op te rijden. Vooral de laatste bocht voor Start/Finish vind ik geweldig. Ik ben uiteindelijk tot een 1.45.635 gekomen

Edit - 1.45.503 ondertussen

Gerben vd Broek
16 mei 2009, 18:03
Heb ook vanmiddag nog gereden en met een andere setup ineens een behoorlijk stap gemaakt. Ging heel snel van 47.0 naar 46.0 nu. En er zit nog een halve seconde in de baan. Dus ga nu zeker voor de 1.45 in Q. Nooit verwacht toen ik met moeite probeerde de 1.48 in te komen.

Stefan van Renselaar
16 mei 2009, 18:06
Mag ik trouwens aangeven dat er 2 punten zijn op het circuit waar je van het circuit af kunt rijden? Daar zit een gat in de vangrail en daar kun je doorheen. Als je dan daar te hard doorheen gaat, dan kun je in een ravijn eindigen ;)

Tjerk Korving
16 mei 2009, 18:08
Mag ik trouwens aangeven dat er 2 punten zijn op het circuit waar je van het circuit af kunt rijden? Daar zit een gat in de vangrail en daar kun je doorheen. Als je dan daar te hard doorheen gaat, dan kun je in een ravijn eindigen ;)
Als je kan aangeven waar dat precies is dan is dat zeer welkom Stefan. Dan kunnen we dat namelijk meenemen als verbeter punten voor de maker van dit circuit. :)

Stefan van Renselaar
16 mei 2009, 18:19
Ik heb er 2 screenshots van gemaakt:

http://img51.imageshack.us/img51/1884/racesteam20090515205451.jpg

http://img51.imageshack.us/img51/796/racesteam20090515205255.jpg

Die 1e weet ik niet van waar, maar die 2e lijkt mij dat stuk net voordat je onder de tribune door gaat, maar dat weet ik niet zeker.

Gerben vd Broek
16 mei 2009, 18:24
die 1ste lijtk me in de 1ste bocht al (eigenlijk bocht 3 helemaal langs tribune op)

Michael Storm
16 mei 2009, 19:33
1e foto is inderdaad na de 1e chicane bij de hairpin rechtdoor, de 2e foto is de chicane vlak voordat je onder de tribune door gaat, je kijkt de foto tegen het verkeer in bij beide foto's.

Ruben Laenens
17 mei 2009, 00:52
Nadat ik 100 rondjes heb vastgezeten op een 1.47.7 heb ik nu enkele keren een 1.47.0 gereden dus ben heel erg tevreden. Nu morgen nog wat oefenen zodat ik misschien 46 hoog haal en vooral maken dat ik dit constant kan rijden.

Een tip: laat je niet misleiden over de fuel gegevens die je bij set up vindt. Je verbruikt namelijk meer dan race 07 aangeeft. Ter info ik verbruikte 4.64 liter per ronde. (heb het ff getest) dus dit kan wel handig zijn gezien de verplichte pit stop

Mark van Zanten
17 mei 2009, 11:09
Gister kortstondig op de server paar rondjes gedraaid, waar ik eindelijk onder die ellendige 1:51 zit! Ik heb ook al gezien dat ik qua sectortijden de 49 zou moeten gaan halen. Wat me toch wel opviel was dat ik in sector 1 ongeveer even snel ging als ruben :p In sector 2/3 verloor ik dan wel weer heel veel, maar 1 sector gaat dus in ieder geval goed.

John
17 mei 2009, 12:14
Hèhè, eindelijk onder de 1.50 :)

Vraagje: Mogen we zelf bepalen wanneer we die pitstop doen? Aangezien dit een testrace is? Bij Simracing.nl zegt men tijdens testtaces nameljk, we pitten met z'n allen in ronde 15. Vandaar dat ik het vraag. ;)

Koos
17 mei 2009, 12:25
Ik ben er morgenavond niet bij. Moet werken. En aangezien 't mijn eerste werkdag is na de operatie (en 't puzzelen was de afgelopen week voor de collega's om mijn afwezigheid op te vangen) wil ik mijn collega's niet 'vermoeien' met eventuele roosteraanpassingen.
Een eventuele volgende testrace probeer ik er wel bij te zijn.

Tjerk Korving
17 mei 2009, 12:38
Een tip: laat je niet misleiden over de fuel gegevens die je bij set up vindt. Je verbruikt namelijk meer dan race 07 aangeeft. Ter info ik verbruikte 4.64 liter per ronde. (heb het ff getest) dus dit kan wel handig zijn gezien de verplichte pit stop
Ik zit volgens mij zelfs tegen de 5 liter per ronde maar ik rij ook niet altijd even zuinig. Het is dus sowieso goed om tijdens de training of kwalificatie even uit te rekenen wat het gemiddelde brandstof verbruik is door een rondje of 2 à 3 achter elkaar te rijden.

Vraagje: Mogen we zelf bepalen wanneer we die pitstop doen? Aangezien dit een testrace is? Bij Simracing.nl zegt men tijdens testtaces nameljk, we pitten met z'n allen in ronde 15. Vandaar dat ik het vraag. ;)
Wanneer je de pitstop maakt mag je helemaal zelf bepalen. Tijdens het komende seizoen is die keuze denk ik ook gewoon vrij. Het brengt ook weer een stukje tactiek in het geheel uiteindelijk.

Kim Van Der Stichelen
17 mei 2009, 12:40
Ik zit volgens mij zelfs tegen de 5 liter per ronde maar ik rij ook niet altijd even zuinig. Het is dus sowieso goed om tijdens de training of kwalificatie even uit te rekenen wat het gemiddelde brandstof verbruik is door een rondje of 2 à 3 achter elkaar te rijden.

Wanneer je de pitstop maakt mag je helemaal zelf bepalen. Tijdens het komende seizoen is die keuze denk ik ook gewoon vrij. Het brengt ook weer een stukje tactiek in het geheel uiteindelijk.

John bedoelt meer op het vinden van bugs als er 20 man tegelijk de pitlane induikt denk ik ;)

Tjerk Korving
17 mei 2009, 12:49
John bedoelt meer op het vinden van bugs als er 20 man tegelijk de pitlane induikt denk ik ;)
Aha. Zit wat in natuurlijk maar dat werd me uit de vraagstelling niet duidelijk. Heb ook geen enkele ervaring met simracing.nl en hun werkwijze. :)

Gerben vd Broek
17 mei 2009, 13:09
Het lijkt mij zinvol, gezien het voornemen om het voor iedereen vrij te houden om dan nu ook vrij te houden. De kans bestaat vooralsnog dat iedereen zo rond de helft van de race binnenkomt, gezien dat de meest gunstige fuel / gewichtsverdeling is.

Ruben Laenens
17 mei 2009, 14:38
Ik vraag me af of jullie dan ook banden gaan wisselen? Ik denk dat ik het wel ga doen want heb eens race tegen de AI gedaan en kreeg in ronde 24 al Tires are worn melding.

John
17 mei 2009, 17:54
Klopt, dat bedoelde ik. Alhoewel ik wat dat betreft niet echt problemen verwacht. In tegenstelling tot GTR2 kan je met Race07/Evo in de pits gewoon door elkaar heen rijden en met z'n tweeen op een pitplek staan. Wat ik overigens wel jammer vind, minder realisme maar ja daar is weinig aan te doen.

Atreidez
17 mei 2009, 19:24
Ik zal er morgen wel bij zijn, mede om het een succesvolle test te laten zijn.. Toch heb ik nog de grootste twijfels bij dit circuit als competitiebaan, omdat je nog op zoveel plekken vol gas over uitloopstroken en naast kerbs kan. Ik kan iig een rondje 1.50 rijden, dus dan zou ik wel mee moeten kunnen in t veld.

Tjerk Korving
17 mei 2009, 20:58
We gaan sowieso nog verbeter punten doorgeven en daarnaast is het natuurlijk ook een deel verantwoordelijkheid van de deelnemer om binnen de lijntjes te kleuren. En onze verantwoordelijkheid als organisatie om erop te controleren. :)

Daniël
17 mei 2009, 21:01
Ik heb heel wat meer rondjes afgelegd nu, mijn snelste tijd in FP2 is nu een 1.48.9xx, maar daar kan nog zeker halve seconde af door puur op de bochten te oefenen. Naast de al eerder genoemde bugs ben ik niets tegen gekomen, heerlijk baantje. Uitdagend, snel en erg gaaf om op te rijden. De baan ligt me wel. :)

Darthwillie
17 mei 2009, 21:12
Had gepland veel te oefenen dit weekend maar is er niet van gekomen (nog)

Ik vind het wel een moeilijke baan om te leren, weinig herkenningspunten. Rijdt nog erg zoekend rond, niet zeker of er een linker of rechter bocht volgt :huh1: Probeer vanavond nog wat te rijden.

paulpeter
17 mei 2009, 23:11
Heb zojuist de baan ook gedownload. Zal morgen ook meetesten. Heb daar tot nu toe niet de motivatie voor gehad. Vorige week laatste race gehad, dus ff het stuur weggelegd. Maar morgenavond ben ik er weer bij om even te helpen.

El Maestro
18 mei 2009, 18:55
Ik hoop dat ik vanavond ook kan meerijden, maar ik heb het erg druk.
Vóór 8 uur joinen gaat lastig worden:rolleyes:

Tjerk Korving
18 mei 2009, 21:40
Helaas.

Tijdens de vrije training en kwalificatie had ik al meermaals last van een hangende pc met als enige oplossing een harde reset. Op een of andere manier flipt mijn videokaart elke keer met Race07/Evo terwijl andere spellen geen enkel probleem geven. De race redde ik zowaar een ronde of 4 maar toen was het weer zover en was het einde verhaal.

Het ging best lekker en vind het dan ook jammer dat ik de race niet heb kunnen uitrijden.... :(

Mark B
18 mei 2009, 21:44
Tsja... nooit de baan gereden en had een P7 op de grid... dik tevreden natuurlijk.
Start was wat minder, en de ronde erna werd ik hard in mijn achterkant gereden... over race. Hoop niet dat dit in de competitie gebeurd want volgens mij schatte iemand de bocht totaal verkeerd in.

Bram Van Der Stichelen
18 mei 2009, 21:49
Net ook wat gereden. Allereerste keer op deze baan en sinds lange tijd nog eens de FPL wagens van stal gehaald. 3 rondjes gereden in quali, en ging vrij aardig. Geef me wat meer tijd en ik rijd zeker prima rondjes. Race zelf was gewoontjes. Reed op P8, tot ik slipte, en een plek vrij moest geven. Dan een ronde of 2 later op vrij domme manier gecrashet, en maar afgesloten dan.

tinyriconen
18 mei 2009, 21:50
Ik had de vaart er voor mijn doen goed inzitten met een P13 op de grid als resultaat. In de kwali reed ik zo'n anderhalve seconde van m'n PR af en in de ronde daarna was ik ook nog een 8 tienden sneller (in enkel S1).

De race daarentegen was minder. Geen vlugge start en kwam vervolgens achterstevoren te staan in de 1e bocht. Achteraan aansluiten dus. Teruggekomen tot, ik meen weer, P13, maar crashte. Ik wilde het er op gokken door de auto te repareren en direct vol te gooien. Misschien dat ik hem dan zo uit kon rijden. Op drie wielen naar de pit gereden, maar m'n auto reed doodleuk voorbij m'n stal. Nog eens een ronde rond gereden, maar wederom stopte m'n auto niet op de juiste plek. Hij rolde uit zichzelf (autopit) iets door en toen hij tot stilstand kwam gebeurde er verder niets. Omdat ik geen zin had om 3 ronden op drie wielen te rijden besloot ik maar te stoppen.

Erg jammer, maar ik ben zeker tevreden over m'n snelheid! Zou graag snel weer willen racen.

Edit: Was overigens niet de eerste keer dat het gebeurde. Had het eerder ook op Estoril meegemaakt tijdens de race voor de FPL.

Robert Saalmink
18 mei 2009, 21:58
Erg mooie baan trouwens, en een mooie opkomst met 17 man? Echt super!

Ik moet nog altijd eens goed naar mijn force feedback instellingen kijken, ik kan maar niet voelen wanneer de boel gaat glijden bij zo'n F3000. En dat gebeurde dus, muur in, pits in maar weer geen repairs (wel de presets terug, kennelijk toch klasse afhankelijk).

Ruben Laenens
18 mei 2009, 22:40
Quali: Reed een goeie P8 en was daar dus erg tevreden mee. Had ook bijna een recordtijd voor mij maar naar het schijnt rijdt je in de quali altijd sneller.

Race: Start was vrij goed, verloor wel 1 plekje dus kwam terecht op P9 achter Bram. Ik was duidelijk sneller maar geraakte er gewoonweg niet voorbij, wel een paar keer er langs gezeten maar inhalen is hier echt verdomd moeilijk. Maar dan maakt Bram het bekende foutje (te snel op gas gaan) en kon ik hem dus simpel passeren. Toen heb ik eigenlijk zo'n 15-20 ronden alleen gereden:P, ik kwam niet dichter op degene voor mij en Jerry bleef achter mij steeds op zo'n 9-11 seconden hangen. Bij de pit stop verloor ik 1 plekje aan John, wellicht omdat hij geen banden had gewisseld en ik wel. Echter kwam ik zo elke ronde een 1-2 sec dichter op hem want zijn banden waren er duidelijk door dus kon ik hem nog mooi en vrij gemakkelijk passeren. Een P6 als eindresultaat.

Was een leuke eerste race bij dr:)

Ruben Laenens
18 mei 2009, 22:43
ricus zet dat auto pit uit, want dan krijg je van die problemen.

Mark van Zanten
18 mei 2009, 22:53
M'n eerste race met de F3000 online, en het ging me eigenlijk beter af dan ik had verwacht van te voren. Vond het erg leuk! :)

In de kwalifacatie 2 getimede ronde gereden, wat goed was voor een nieuwe PB en P12.
Start van de race was ik even aan het slapen, miste de groene lampen en dus meteen paar plaatsen. Daarna grotendeels met 1-2 seconde voor me iemand en 0,5 - 2 seconde achter me gereden. Volgens mij in ronde 2 nog iemand wat te weinig ruimte gegeven in bocht 4. Daarna nog een botsing met Jaap uit m'n hoofd. Hij begon te glijden bij bocht 9, dus ik dacht naar de binnenkant te gaan en daar kwam ik je helaas tegen. Sorry:( Vervolgens in ronde 13 m'n voorvleugel eraf gereden en niet meer terug gekregen in de pits.

Enige rare cut-tracks die ik ben tegen gekomen vandaag was bij bocht 8, als je daar rechtdoor schiet (richting bocht 14), dan krijg je een cut-track. Verder heb ik geen rare dingen meegemaakt.

Trouwens een vraag aan degene die bij mij in de buurt hebben gereden: aangezien dit een van de eerste keren was dat ik online een race mee heb gedaan met dus redelijk wat wagen vraag ik me af of ik aan het wrappen/laggen was, en zo ja hoeveel. :)

Dennis
18 mei 2009, 22:57
Mijn verhaaltje:

In de practise een nieuw pr neer gezet van 45.5 maar kon dit in de kwalificatie helaas niet herhalen. Qua tussen tijden zat ik rond de 45.2 maar door oa verkeer dit niet af kunnen maken. P5 het resultaat.

Mijn start was goed en ik behield P5. Na een rondje of twee raken de twee Gerbens elkaar op de brug en kan ik makkelijk naar P3. Voor mijn Michael die door zijn hoeveelheid brandstof goed bij te houden was en ik was zelfs sneller. Echter voorbij lukte niet. Met de hete adem van Gerben in mijn nek maak ik in de rechter knik voor het einde van s2 een rem fout en ga recht door. Dit kost mijn zo'n 10s en in de twee rondjes erna nog eens een seconde of 5 door gebrek aan concentratie.
Nog een rondje of twee gereden en daarna de pits maar eens in. Op mijn verse bandjes kon ik eindelijk tijden rijden die ik wilde. Lage 47ers. Gerben lag echter inmiddels al wel ruim 12 seconde voor maar die hengelde ik vrij rap binnen. Blijkbaar geen verse bandjes voor Gerben.

Uiteindelijk 3e geworden en een zeer leuke race gehad. Die F3000 wagens bevallen mij wel en ik verwacht hier een leuk seizoen mee te kunnen gaan rijden.

Kan iemand van de organisatie wellicht de log files en server replay plaatsen?

paulpeter
18 mei 2009, 22:58
Hier wat bevindingen van mijn kant.

Baan zit aardig goed in elkaar. Heb eigenlijk geen echte bugs gevonden op deze baan. De starts, pitstops etc lijken goed hun werk te doen. Zelfs de blauwe vlaggen leveren gewoon een s/g op:innocent:

Het enige waarmee ik zit zijn de cuttracks. Deze zijn er eigenlijk nergens. Alleen op plekken waar ze niet moeten zitten. Ben zowat overal tijdens de kwali en race overheen gevlogen zonder al te veel gevolgen. Leverde prachtige lijnen op, die zwaar illegaal waren. Opzich hoeft het ontbreken van die cut tracks geen probleem te zijn, mits iedereen zich aan de regels houdt. En daar had ik een beetje m'n twijfels over.

Grafisch niet veel gemerkt, nergens echt last van gehad.

En trouwens goed om wat nieuwe namen te zien op de server. Deze races zijn prima om te wennen aan al dat geweld, dus:thumbup: dat jullie meereden.

Mark van Zanten
18 mei 2009, 23:01
Ik moet nog altijd eens goed naar mijn force feedback instellingen kijken, ik kan maar niet voelen wanneer de boel gaat glijden bij zo'n F3000. En dat gebeurde dus, muur in, pits in maar weer geen repairs (wel de presets terug, kennelijk toch klasse afhankelijk).

hahaha, volgens mij heb ik dat in m'n spiegel zien gebeuren! :lol: Ik had verwacht dat ik 'm zelf daar ook nog wel zou afschrijven.

Gerben vd Broek
18 mei 2009, 23:17
Leuke race gereden.

Om bij de Q te beginnen. Als me vooraf was gezegd dat ik op P3 zou staan had ik direct getekend. Iig nooit verwacht om zo lekker over dat circuit te stuiteren. Had een Pr staan van 1.45.8 en in de Q rijd ik in mijn 1ste ronde al een 1.45.4 en al supertevreden. Plak er nog een ronde achteraan en kom zelfs op 1.45.3. Later nog 2 runs geprobeerd en kwam tot -0.3 op 2de sector om vervolgens in verkeer te komen. Helaas, had stille hoop op een 1.44, maar dan nog super tevreden met P3. Beste resultaat ooit voor mij in een Q (was eerder P6 als hoogste).

De race ging redelijk. Verloor 1 plek door superstart van Ruben de Ruijter. Lag vervolgens 4de en kon netjes volgen. Helaas maakte Gerben Kelly een fout op de brug achterop circuit en kon hem niet meer ontwijken. Ging wel vol in de ankers, om vervolgens er een suspension probleem aan over te houden en een plaats te verliezen aan Dennis. Plek van Kelly weer winst dus nog steeds 4de. Suspension problem dacht ik eigenlijk al aan race over.. stoppen etc. Maar viel mee richting pit rijden en besloten dat het gewoon kon. Vervolgens langzaam kleine gaatje naar Michael en Dennis dichtgereden en treintje gereden toen. Dennis kon ik inhalen bij Sector 1 door iets later te remmen. En vervolgens maakte hij een fout dus had geen druk meer van achter. Michael kon ik goed bijhouden. Maakte enkel keer licht contact wat mij scheef liet stan en me 3 seconde koste. Weer dichtgereden maar toen kwam mijn stop er net aan. Besloten om geen banden te wissellen om zo voor Ruben de Ruijter buiten te komen. Dat lukte al niet, en vervolgens gingen mijn rondetijden te ver onderuit om zelfs mijn P3 vast te kunnen houden. Foute beslissing maar goed. Leren we van en volgende keer gaan we het anders proberen. Resultaat een P4 en dat is een evenaring van mijn beste resultaat. Behaald ook op een statencircuit maar dan in Valencia.

De serverlogs en replay komen als het goed is morgen online.

John
18 mei 2009, 23:21
Bij de pit stop verloor ik 1 plekje aan John, wellicht omdat hij geen banden had gewisseld en ik wel. Echter kwam ik zo elke ronde een 1-2 sec dichter op hem want zijn banden waren er duidelijk door dus kon ik hem nog mooi en vrij gemakkelijk passeren. Een P6 als eindresultaat.

Klopt, ik had geen banden gewisseld en ze werden idd wat minder. :D Ik dacht bij me zelf, laat ik het Ruben maar niet moeilijk maken anders parkeer ik m'n auto dadelijk nog in de muur.

Mijn Race: Een pb van 1.58.x in quali was goed voor P11 op de startgrid. Een wat mindere start en misschien wat te voorzichtig in de 1e bocht koste me 3 plekjes. Ik ben zwaar weg gegaan en hoefde dus met de pitstop maar weinig benzine in te nemen en geen banden. Dit bracht me op P5. Dat werd door een foutje (te laat remmen) P6. En toen kwam Ruben dus naar me toe gereden. P7 was mijn deel, niet verkeerd.

Volgens mij in ronde 2 nog iemand wat te weinig ruimte gegeven in bocht 4. Pff, ik was blij dat je m'n rechter voor wiel er niet af reed. Ik zat al tegen de muur aan dus ik kon nergens heen. :)

Trouwens een vraag aan degene die bij mij in de buurt hebben gereden: aangezien dit een van de eerste keren was dat ik online een race mee heb gedaan met dus redelijk wat wagen vraag ik me af of ik aan het wrappen/laggen was, en zo ja hoeveel. :) Ik heb je niet zien laggen.

En trouwens goed om wat nieuwe namen te zien op de server. Deze races zijn prima om te wennen aan al dat geweld, dus:thumbup: dat jullie meereden.Ik vond het iig erg leuk met deze F3000 auto's. Naast de GT races bij Simracing.nl wil ik zeker mee gaan doen aan de FPL2 hier bij DigitalRacing.nl.

tinyriconen
18 mei 2009, 23:26
Auto-pit dus uit. Oké, hoe weet je alleen dan exact waar je moet stoppen? Deze keer stond ik helemaal aan het eind, maar er zal een keer komen dat mn geweldige korte termijn geheugen me in de steek laat ;)

paulpeter
18 mei 2009, 23:29
Staat gewoon een pijl waar je moet stoppen, plus de afstand na die pijl toe. Dus is goed te doen:)

Atreidez
18 mei 2009, 23:33
Hele race zonder schade gereden :thumbup: Zat te ver onder de pace, dat wel.. En heb toch al aardig wat rondjes erop zitten hier, maar ik doe kennelijk echt iets verkeerd.

Slechte qual, p18 ofzo.. stond nog achter degene die net voor t eerst de baan kwamen bekijken :blushing:

Start maakte alles meteen goed, op t eind van t rechte stuk lag ik al 11 zonder 1 auto geraakt te hebben. Toen kon ik redelijk rijden. Had al snel wat snellere deelnemers achter me en toen ergens foutjes gemaakt. Ook nog wat mensen bijgehaald door foutjes en reed hele tijd rond op p 11/p10. Voor mijn stop was ik p8, en toen ging ik in rondje 16 naar binnen. Had al pitplan gemaakt en toch maar me voorbanden ook vervangen omdat t gewoon lekkerder zou rijden (was alleen achter van plan). Pit weer uit, geen actie meer gezien behalve de nummers 2, 3 en 4 die er door moesten ;)

punten;
- Ik reed op een gegeven moment achter ??? (Een Ruben op p10 geloof ik), en die moest ik lappen, maar hij was onzichtbaar. Ik zag alleen de tag rondgaan. Hoeft niet perse baangerelateerd te zijn, maar het was de eerste keer dat ik t zag.

- cuttrackverhaal, baan heeft hoop discipline waarschuwingen nodig, en op de uitloopstroken moeten ze eruit.

- Ik finishte op 1 ronde op p9, achter iemand die ook op 1 ronde stond, en achter mij iemand op 2 rondes. In de uitslagen was ik echter 10? Ik had geen lopende penalty toen ik finishte.

Gerben vd Broek
18 mei 2009, 23:36
- Ik finishte op 1 ronde op p9, achter iemand die ook op 1 ronde stond, en achter mij iemand op 2 rondes. In de uitslagen was ik echter 10? Ik had geen lopende penalty toen ik finishte.

In de logs staat het meestal wel goed.

Ruben Laenens
18 mei 2009, 23:36
Ben blij dat ik niet gedubbeld werd, was een doel voor mij van voor de race. Al kwam Michael nog wel erg dicht op het einde

R. de Ruijter
18 mei 2009, 23:46
Qualificatie ging echt boven verwachting. Had offline in daglicht een 45.5 kunnen rijden dus ik hoopte op een 45 hoog in het donker wat me toch erg tegenviel. Ik had gelukkig vrijbaan dus kon lekker een paar goede ronden neerzetten. Uiteindelijke tijd was een 45.6 wat mij een P4 opleverde.

Na het oefenen gister met het starten, had ik gezien dat mijn start erg goed was. Hoopte dit keer ook daardoor een plekje te winnen, en ja hoor. Had dit keer weer een goede start en ik kon meteen de eerst plaats pakken. Had dit niet verwacht en had al zeker niet verwacht dat ik uit zou lopen van Michael S. Na 15 rondjes de pits ingedoken omdat m'n fuel op was, dus dan moet je wel en met 40sec achter Gerben aan gereden. Toen hij zijn pitstop had gemaakt was ik er voorbij en zag ik dat ik 40 sec op Micheal had. Hij moest de pit nog in voor fuel en banden (dacht ik), dus ging er van uit aangezien het bij gerben ook gebeurd was dat ik na zijn pit er voorbij was en de overwinning voor mij was. Maar nee, Michael ging maar niet naar binnen, ik begon al vreemd op te kijken dat hij bij rondje 20 nog niet naar binnen was gegaan. Uiteindelijk ging hij in rondje 27! pas naar binnen en met nog 3 rondjes te gaan verwachte ik al dat hij er geen nieuwe banden onder zou zetten en dus maar voor alleen 3 rondjes fuel erin moest. met 40 sec achterstand zag ik de overwinning onder m'n neus wegvallen en inderdaad met nog 12 sec achterstand kwam hij de baan weer op. Die heb ik nog terug kunnen brengen naar 7 sec. Maar toch nog een geweldige 2e plaats voor mij in m'n eerste FPL race, waar ik toch nog wel trots op mag zijn:thumbup:

PS: Na de pitstop reed er een auto voor mij die ik niet zag. Op de timing zag ik dat hij voor me reed, maar visueel zag ik hem niet. Alleen de vonken bij het raken van de muur zag ik. gelukkig ging hij er in dezelfde ronde de pits in anders had ik een veel groter probleem.

Gerben
18 mei 2009, 23:51
Kwali: 4 seconden voor tijd pak ik de pole van Storm af in een in mijn ogen clean rondje.

Race: slechte start, brengt mij op P2. Echter bij de chicane maak ik een fout waardoor Micheal me voorbij kan, maar ik mijn auto verlies op de brug en mijn naamgenoot mijn een klapzoen geeft. Suspension probleem. Met een scheef stuur verder gereden en maar wat eerder mijn stop gemaakt. Gauw selecteren wat er gerepareerd moest worden want ik had in mijn preset alleen banden en benzine gedaan :(. Pits weer uit en ik kon lekker rijden! Echter na een paar ronden verlies ik hem weer op de brug...dit keer had ik geen voorwielen meer om mee door te rijden dus moest ik de strijd wel staken.:blink:

Ben in ieder geval blij dat de snelheid erin zit.

Op naar de volgende testrace!;)

Ivanzoomski
18 mei 2009, 23:58
Na jaren afwezigheid weer m'n eerste race en meteen 5e geworden :thumbup:

P6 in Q en die positie behouden na de start. Leuke gechten in de eerste paar ronden. Helaas ook gespind in lap 7 en Paul die achter mij reed kon mij daardoor niet meer ontwijken, sorry daarvoor.

De spin veroorzaakte suspension damage en ben meteen naar de pits gereden om te repareren en vol te gooien. Back on track in P13. Daarna de hele race geen gevechten meer gehad en dor pitstops van anderen 5e geworden.

Een erg leuke race die naar meer smaakt!

Robert Saalmink
19 mei 2009, 09:56
Kwali: 4 seconden voor tijd pak ik de pole van Storm af in een in mijn ogen clean rondje.

Het is denk ik goed om te bepalen wat wel en niet mag hier. De replay zal uitwijzen of jouw rondje clean was. Dat maakt op zich niet uit voor nu, maar misschien kunnen we het als voorbeeldrondje gebruiken voor wat wel en neit mag.

tinyriconen
19 mei 2009, 18:07
Dat van die tijden van een paar seconden waar Jaap en Steven te maken mee hadden, heeft volgens mij niet zozeer met de baan te maken.

Zojuist reed ik wat rondjes op Brands Hatch 07 en maakte het volgende mee:

http://img254.imageshack.us/img254/9356/brandshatchtest.jpg

Ruben Laenens
19 mei 2009, 18:35
Ik reed net wat rondjes op Vallelunga offline (aanrader voor een test dat circuit, maar dat moet de organisatie maar zien) en daar had ik net hetzelfde aan de hand, dus dat ligt sowieso niet aan Singapore.

paulpeter
20 mei 2009, 20:20
Die f3000 is soms net een BMS:p

YouTube - Drift

Niellie
20 mei 2009, 21:24
oooooh wat een drift:thumbup:

Tjerk Korving
20 mei 2009, 22:17
[spacer]

Uitslag

#|Driver|Laps|Race Time|Race diff
1|Michael Storm|30|55:05.521|
2|Ruben de Ruijter|30|55:11.981|+0:06.460
3|Dennis Gerressen|30|55:25.895|+0:20.374
4|Gerben van den Broek|30|55:41.191|+0:35.670
5|Ivo Ijsseldijk|30|56:26.021|+1:20.500
6|Ruben Laenens|30|56:49.307|+1:43.786
7|John Oldenburg|29|55:05.904|+1 lap
8|Jerry van Sinderen|29|55:06.825|+1 lap
9|Jaap Kleijn|29|56:16.524|+1 lap
10|Raimond Bogerd|28|57:00.795|+2 laps
11|Wilfred Rentzenbrink|23|Suspension|-
12|Mark van Zanten|13|DNF|-
13|Gerben Kelly|12|Collision|-
14|Paulpeter Kroon|10|Collision|-
15|Bram Van Der Stichelen|7|Collision|-
16|Ricus Winnubst|6|Collision|-
17|Tjerk Korving|2|DNF|-
18|Mark Bentvelzen|2|Suspension|-
19|Robert Saalmink|1|Collision|-

Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090518_singapore/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090518_singapore/FPL_Test_Race_Singapore.rar)

[spacer]
[logo_dr]

Dennis
22 mei 2009, 09:03
Zou de test server misschien zo kunnen worden ingesteld dat hij de banen uit de fpl1 draait tot er een nieuwe test race wordt geplant? Wellicht dan ook even het aantal race ronden naar 10 of 15...

John
22 mei 2009, 23:14
Is het misschien een leuk idee om in het kader van de F1 GP van Monaco deze add-on track te draaien. Ik krijg namelijk altijd zin in zo'n track tijdens een race weekend. :)

Hij is hier te vinden: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=6455 Het is de 2007 versie dus hij klopt volgens mij vrij aardig.

Tjerk Korving
25 mei 2009, 21:52
Zojuist zijn alle tracks van het eerste FPL seizoen geladen en beschikbaar op de FPL server. Waarschijnlijk deze week nog een nieuwe thread voor een tweede pre season test race. En die zou best wel eens minder droog kunnen zijn.

Stephane Rouault
26 mei 2009, 01:57
Heb de sim inmiddels, en moet zeggen datk et een erg gave sim vind!! Heb sinds gp4/f1c eigenlijk alleen maar rFactor gedaan, hebk deze toch over het hoofd gezien. Kan niet wachten om met jullie de baan op te gaan.

Atreidez
26 mei 2009, 16:39
Is het misschien een leuk idee om in het kader van de F1 GP van Monaco deze add-on track te draaien. Ik krijg namelijk altijd zin in zo'n track tijdens een race weekend. :)

Hij is hier te vinden: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=6455 Het is de 2007 versie dus hij klopt volgens mij vrij aardig.

Ik vind dit eigenlijk wel een tof idee ook voor de zomermaanden, om de track waar de F1 gaat rijden als actief te zetten. Er is van al die tracks wel een addon beschikbaar, dus kunnen we op die manier meteen banen testen en de sfeer een beetje proeven van wat de echte coureurs aan t doen zijn :) In de after season vragenlijst kwam al naar voren dat mensen meer F1 tracks willen.

Gerben vd Broek
26 mei 2009, 18:17
Gezien het minder droog aspect van de volgende oefenrace heb ik een lichte voorkeur voor Silverstone in de nattigheid. Niet omdat ik dat zo'n leuke baan vind, maar wel omdat silverstone van nature ruimte heeft voor fouten die niet afgestraft worden met een muur of iets dergelijks. Voor een toptijd zul je idd de goede lijnen moeten rijden, maar voor eens buiten de lijn rijden lig je niet direct in het grind, zoals bijvoorbeeld Magny Cours.

Bij GP4 was altijd het seizoen eerst Magny Cours en dan Silverstone, dan was silverstone altijd een verademing om te rijden, omdat het zoveel vergevingsgezinder was. Dus ja, als mensen graag Engeland willen zien, dan zou dat goed kunnen binnenkort (En daarbij is engeland dan in het echt ook ongeveer aan de beurt).

John
26 mei 2009, 19:32
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik doe nu 2 jaar aan simracen en ik heb nog nooit op Silverstone gereden. :blushing:

Die Monaco track is trouwens erg vet. :)

Ruben Laenens
26 mei 2009, 19:36
Silverstone is wel een goed idee, ik heb de track al gedownload en er zijn ook geen bugs ofzo die mij opvielen.

Tjerk Korving
27 mei 2009, 00:31
Ik had toevallig ook Silverstone in gedachten voor de volgende test. :)

Morgen eerst even een nieuwe videokaart installeren, hopen dat alles dan weer goed werkt en dan zal ik er eens een blik op werpen.

Voor wat betreft tracks draaien waar de Formule 1 rijd op dit moment valt ook best te regelen tussen de tests door. Even zien wanneer we de volgende test kunnen doen gezien de andere dingen die al in de planning staan zoals DRES en ZAC.