View Full Version : [ZAC5] Ronde 10: Hockenheim, Duitsland 29|03|09
Robert Saalmink
23 maart 2009, 11:48
[spacer]
[logo_zac5]
Mogelijk gemaakt door:
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)
[spacer]
ZAC5 | RONDE 10 | HOCKENHEIM, DUITSLAND
[spacer]
Inleiding
Van een bloedheet Dubai naar een waarschijnlijk koeler Duitsland. Het blijft spannend vooraan bij de CUP600, waar Danny Kappen slechts zes punten voorsprong heeft op Mark Schuttenhelm. Maar met nog vier races te gaan is het wellicht voldoende. Of tovert Mark nog een verrassing uit de Lister-hoed?
Bij de CUP400 lijkt Paulpeter op rozen te zitten met 25 punten voorsprong. Kan hij dat zondag uitbreiden naar 38, dan scheidt slechts 1 puntje hem nog van het kampioenschap. Guyon Waltmans kan -bij afwezigheid van Roy- nog voor de tweede plaats in het kampioenschap gaan, net als Michel Hekking.
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_hockenheim.jpg
Hockenheim. De hoge snelheidsbaan van weleer is niet meer helaas, daarvoor in de plaats is er nu de nieuwe GP layout, waar het ZAC-circus op zal neerstrijken. Het is dezelfde baan als waar de Formule 1, Formule 3 en het DTM rijden.
Het begint allemaal in het Stadion waar het via de snelle Nordkurve (veel uitloop hier over de kerbs) richting een krappe rechterbocht gaat. Vanaf daar is het volgas over een lang stuk genaamd Parabolica. Aan het einde licht een krappe hairpin, waar zeker uitgeremd kan worden.
Vanaf deze Spitzkehre gaat het naar een bochtig gedeelte, en uiteindelijk via de Mobilkurve weer het stadiondeel in. Wie lef heeft kan het proberen in de Sachskurve.
[spacer]
Weerbericht
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_hockenheim_forum.jpg
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090329_hockenheim/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090329_hockenheim/20090329_hockenheim.rar)
[spacer]
Mededelingen
Wellicht ter overvloede, maar wel handig om te weten: de pit exit in Hockenheim kent een duidelijke witte lijn ter afscheiding. Deze dient volledig gerespecteerd te worden, je mag hier bij het uitrijden van de pits in geen enkele sessie dus overheen!
Daarnaast wellicht goed om te weten dat de 1e bocht na s/f redelijk strak afgesteld staat qua cut track melding. Snij deze iets te krap aan of kom er iets te wijd uit en je hebt een cut track aan je broek. Let hier dus op.
[spacer]
Uitgangspunt voor deze race
CUP600 rijders
Positie|Rijder|Punten|TOV vorige stand
1|Danny Kappen|77|-- posities
2|Mark Schuttenhelm|71|-- positie
3|Fabian de Jong|59|-- positie
CUP600 teams
Positie|Team|Punten|TOV vorige stand
1|Skin Sense Racing|111|-- positie
2|Ultimatecarpage.competition|96|-- positie
3|Dynamic Motorsports|86|-- positie
CUP400 rijders
Positie|Rijder|Punten|TOV vorige stand
1|Paulpeter Kroon|93|-- positie
2|Roy Visser|68|-- positie
3|Guyon Waltmans|56|-- positie
3|Michel Hekking|56|-- positie
CUP400 teams
Positie|Team|Punten|TOV vorige stand
1|Team DigitalRacing|127|-- positie
2|Ultimatecarpage.competition|102|-- positie
3|TCF Racing|74|-- positie
[spacer]
Links
Reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Carset Patch v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
23 maart 2009, 11:48
Deelnemerslijst Hockenheim:
CUP600
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto|Afgemeld
1|Ultimatecarpage.competition|Danny Kappen|Maserati MC12|
2|Ultimatecarpage.competition|Kim van der Stichelen|Maserati MC12|
5|Dynamic Motorsports|Marcel Groen|Corvette C6R|
6|Dynamic Motorsports|René Venderbosch|Corvette C6R|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Ferrari 575 GTC|
9|Supervise Racing|Ludo Bleys|Corvette C6R|
10|Supervise Racing|Eric Linssen|Corvette C6R|
15|Squadra Corse Digitali|Bram van der Stichelen|Ferrari 575 GTC|
22|Jungletrain Racing|Joost van den Heuvel|Maserati MC12|
24|Skin Sense Racing|Fabian de Jong|Aston Martin DBR9|
25|Skin Sense Racing|John Vissers|Aston Martin DBR9|
28|Dutch Berserks|Steven Gabriel|Corvette C6R|
49|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm|Lister Storm|
CUP400
51|Ultimatecarpage.competition|Jeroen Ursem|BMW M3 GTR|
55|Supervise Racing|Emile van der Stel|Porsche 997 GT3 RSR|
56|Supervise Racing|Chris Zijlstra|Porsche 997 GT3 RSR|
58|WolnerGP|Koos de Boer|Porsche 997 GT3 RSR|
60|Team Ultimatecarpage.com|Maik Peters|BMW M3 GTR|
61|Team DRR|Ruben de Ruijter|BMW M3 GTR|
63|TCF Racing|Michel Hekking|Ferrari F430 GT2|
64|TCF Racing|Dick Bos|Ferrari F430 GT2|
66|SimTech Racing|Peter van de Kolk|Ferrari F430 GT2|
67|SimTech Racing|Mathijs Twisk|Ferrari F430 GT2|
69|D.A.R.|Dennis Asselbergs|Porsche 997 GT3 RSR|
74|Dynamic Motorsports|Guyon Waltmans|Porsche 997 GT3 RSR|
86|Team DigitalRacing|Paulpeter Kroon|Porsche 997 GT3 RSR|
87|Team DigitalRacing|Mark Bentvelzen|Porsche 997 GT3 RSR|
88|Bandit Racing|Wouter Melissen|BMW M3 GTR|Afgemeld
RESERVELIJST
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Ferrari 575 GTC|
30|Split Second Racing|Dennis Gerressen|Aston Martin DBR9|
Geen deelname meer:
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto
14|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Ferrari 575 GTC|
52|Ultimatecarpage.competition|Roy Visser|BMW M3 GTR|
57|WolnerGP|Angelo Wolner|Porsche 997 GT3 RSR|
75|Dynamic Motorsports|Bram Knot|Porsche 997 GT3 RSR|
99|R-Force 1-6|Alex Ott|Porsche 997 GT3 RSR|
Hekking
23 maart 2009, 19:13
Gisteren al wat meters afgelegd hier maar als Roy hier dit jaar weer 1.38.1xx op de klok weet te zetten schrijf ik me bij deze al af voor pole in de kwalificatie. Dat is echt een uber strakke tijd op dit bochtige Hockenheim waar de F430 naar verwachting geen vuist kan maken tegen de snelste Porsches en BMW's. Dan moet ik het al van een flinke portie geluk hebben wil ik hier op het podium finishen:)
P.S.
Regen is natuurlijk ook wel fijn op z'n tijd :laugh:
Mossel
23 maart 2009, 19:21
Wat was dit een gave race vorig jaar !
Maik Peters
23 maart 2009, 19:25
P.S.
Regen is natuurlijk ook wel fijn op z'n tijd :laugh:
AUB geen regen :D, dat is zo funnest voor de lieve M3'tjes. :blushing:
Robert Saalmink
23 maart 2009, 20:12
Ik heb de weerman gezegd dat de regen zoals die vorig seizoen viel, wel goed bevallen was :p
paulpeter
23 maart 2009, 20:31
Wel mooi die live timing hehe. Mooi de concurrentie in de gaten houden:laugh:
Robert Saalmink
23 maart 2009, 20:49
Nu ook 5 man online bij DRTCC2, lekker kijken wat die voor tijden rijden :p
Danny Kappen
23 maart 2009, 22:54
Zolang het maar niet zo gloeiend heet is als vorig jaar moet het hier wel goed gaan, de MC12 gaat hier redelijk goed. Een beetje regen zou echter wel van pas komen :)
Maik Peters
24 maart 2009, 08:44
Gister namiddag even op de server geweest, ook was M. Hekking daar. Hij was al flink aan het doorgassen met zijn Ferrari.
Uiteindelijk raakte we beiden in de 39.gers, Ik kon naar mijn idee nog wel iets sneller misschien 38.hoog maar dat zat er nog even niet in. Gelukkig hebben we nog een paar dagen. :)
Robert Saalmink
24 maart 2009, 09:41
Mij ligt deze baan totaal niet. Ik heb onderstuur, overstuur, de auto stuurt voor geen meter in en met rembalans naar 60 front komt alsnog de kont omzetten :(
Dat wordt dus from scratch beginnen.
Maik Peters
24 maart 2009, 09:51
Mij ligt deze baan totaal niet. Ik heb onderstuur, overstuur, de auto stuurt voor geen meter in en met rembalans naar 60 front komt alsnog de kont omzetten :(
Dat wordt dus from scratch beginnen.
Euhmmmmm bij mij hielp het om de coast omhoog te zetten.
Robert Saalmink
24 maart 2009, 11:27
LET OP:
Wellicht ter overvloede, maar wel handig om te weten: de pit exit in Hockenheim kent een duidelijke witte lijn ter afscheiding. Deze dient volledig gerespecteerd te worden, je mag hier bij het uitrijden van de pits in geen enkele sessie dus overheen! Dit zullen we streng controleren!
Daarnaast is het wellicht goed om te weten dat de 1e bocht na s/f redelijk strak afgesteld staat qua cut track melding. Snij deze iets te krap aan of kom er iets te wijd uit en je hebt een cut track aan je broek. Let hier dus op.
Robert Saalmink
24 maart 2009, 12:19
Nog een aanvulling op de startpost. Aangezien Roy niet deelneemt aan de overige races dit seizoen, is de situatie nu zo. Paulpeter heeft nu 37 punten voorsprong op Guyon en Michel. Als dat er na Hockenheim 39 zijn, is hij CUP400 kampioen. Dus hij heeft aan de pole en de snelste raceronde al genoeg, of pole en uitrijden. Mits Guyon en Michel niet scoren natuurlijk, wat onwaarschijnlijk is. PP moet twee punten meer scoren dan de beide andere heren om het kampioenschap nu al binnen te slepen. Het is een goede traditie dat de kampioenschappen pas in de laatste race worden beslist, maar dat zit er dit seizoen niet in ben ik bang. Hoe close de races tot nu toe ook zijn geweest.
Niels Tieman
24 maart 2009, 14:14
*neemt paraplu mee, regenpak aan, laarzen.. boot, zwemvest*
;) Ik ben benieuwd naar deze race. Ik zal er na alle waarschijnlijkheid zelf niet bij zijn, maar de live-timing zal hier weer op volle toeren draaien. :D
Robert Saalmink
24 maart 2009, 14:37
Weet jij meer dan ik Niels, wat betreft het weer? :blink:
Niels Tieman
24 maart 2009, 14:39
Nee dat niet, maar vorig jaar was ik er niet op voorbereid en dat zal me geen 2x gebeuren :D
Quizmaster
24 maart 2009, 16:22
Ik was wel op tijd de pit in gedoken... :D:p
Mark B
24 maart 2009, 16:25
Ik was wel op tijd de pit in gedoken... :D:p
Ik stond in de pit en daar stonden toen 2 mensen voor me! Kon geen kant op :)
Robert Saalmink
26 maart 2009, 09:59
Met excuses van de weerman voor de vertraging:
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_hockenheim_forum.jpg
Mark B
26 maart 2009, 10:25
d0h......... hopen op een droog stukje asvalt in de kwalie gok ik zo :)
Robert Saalmink
26 maart 2009, 17:46
Vanaf deze race is er een wijziging in de deelnemerslijst. Omdat zowel Gerben Kelly als Roy Visser hebben aangegeven helaas de rest van het seizoen niet meer deel te nemen, heeft de organisatie besloten om Joost van den Heuvel en Steven Gabriel op de vaste deelnemerslijst te plaatsen voor de resterende races. De beide heren zijn ook per mail op de hoogte gesteld.
Robert Saalmink
29 maart 2009, 00:13
de Nieuwsbrief Is Verzonden!
Gerben vd Broek
29 maart 2009, 00:14
Ik heb hem anders niet gehad.....
:P :surrender:
Fabian de Jong
29 maart 2009, 11:09
Race day!
Joost van den Heuvel
29 maart 2009, 14:25
Ik word oud, ben normaal later op en heb nu de F1 wedstrijd gekeken en een uur kwijt door klok verzetten. Hoezo moe? :laugh:
Toepasselijk wachtwoord trouwens. :thumbup:
LUDO-B
29 maart 2009, 21:41
Ik begin er echt ziek van te worden met die vastlopers.
Heb de pc al teruggebracht maar ze kunnen niets vinden.
Mag blij zijn als ik nog eens een race kan uitrijden.
EEN ZAC5 SEIZOEN OM HEEL SNEL TE VERGETEN
Marcel Groen
29 maart 2009, 21:50
Practise P1, kwalificatie P2 nipt achter John, race P1 met een pace ongeveer een halve seconde per ronde sneller dan John. Het zag er echt heel goed uit, voorsprong iets van 4 seconden, vastloper opkomen s/f... Wat balen zeg, zo zit de top 3 eindstand er natuurlijk nooit in. Hopelijk blijft de snelste ronde staan maar ben er bang voor aangezien er in de tweede stint met minder fuel gereden gaat worden...
De start van de race ging redelijk, ik won meteen al een plek in bocht 2, daarna zat ik heel dicht op Kim die ik er per ongeluk van af tikte, sorry nog daarvoor :crying: . Daarna kon ik de leiders redelijk goed volgen, totdat ik helaas een CTD kreeg :mad:.
Hopelijk volgende race meer geluk.
R. de Ruijter
29 maart 2009, 22:28
Kwalificatie ging verdacht goed voor mijn gevoel. Had gedacht een 46tiger te rijden, maar dat werd dus een 45tiger. Vol goede moed op naar de race...
Had echt een best goede start, flink wat auto's ingehaald en kon daarna redelijk goed doorrijden, na een ronde of 15 ging het steeds slechter en kon ik m'n concentratie er al niet echt mee bij houden, met als gevolg, het volledig missen van m'n rempunt bij de hairpin waarbij M. bentvelzen de dupe was. Echt...het spijt me echt, ik schaam me diep. Daarna gestaag doorgereden en veel plaatsen verloren door mensen met een betere pace. Wilde vroeg de pit en en voor de zoveelste keer ging het weer fout met het tanken. Uit frustratie op de Esc knop gedrukt...
Roy Visser
29 maart 2009, 22:46
Mooi om alles te kunnen volgen via livetiming, zo te zien heeft meneer Hekking zich vergist in de hoeveelheid benzine die zijn Ferrari drinkt?
Jeroen Ursem
29 maart 2009, 22:53
die stond wat langer binnen dan een splash and dash, ik gok op schade
Hekking
29 maart 2009, 22:54
Mooi om alles te kunnen volgen via livetiming, zo te zien heeft meneer Hekking zich vergist in de hoeveelheid benzine die zijn Ferrari drinkt?
Nee meneer Hekking spint er af en rijdt zijn splitter aan gort :censored:
Kim Van Der Stichelen
29 maart 2009, 22:56
Even de frustratie van me afroepen: aaaaaaaarrrrrrggggggggghhhhh
Zo dat lucht op. Kwali ging super, P5, kon beter maar gooide m'n allerlaatste rondje op de opdrogende baan weg.
De start dan, lag 4de tot Rene me eraf duwde, waarna ik direct weer laatste lag. Achterkant beschadigd door de C6R, voorkant scheef door de muur.
Uit frustratie dan vergeten remmen ingaan stadion en weer een 10tal seconden weg, toen had ik het wel gehad....
Doorgegaan tot halfweg, gepit, en achter Bram opnieuw aangesloten, dus wel wat goedgemaakt. Bram voorbijgegaan, maar tot had ik het wel gehad met aansluiten want de volgende wagen lag 20 seconden voor.
Laatste ronde bijna nog Steven ingehaald, maar ik spon terwijl ik alles op alles zette in het stadion.
Robert Saalmink
29 maart 2009, 22:56
Same here, 0,7l over op s/f met dan aan extreme short shiften! Pitstop een ronde te vroeg gemaakt, achteraf.
JohnV
29 maart 2009, 23:01
Allereerst feli aan de winnaars natuurlijk. Mark knap wat je telkens voor elkaar krijgt met die lister!
Kwali:
Tijdens de kwali was ik wat gefrustreerd doordat er water op de baan lag en dit meestal niet mijn ding is. Eerst een rondje gereden met soft wet; dit ging niet echt lekker met temperaturen oplopend tot 140 graden :). Daarna de soft dry's gemonteerd, maar dit was ok nog te vroeg, dus toen een rondje gereden op intermediates. Ik merkte echter dat de baan sneller werd en vervolgens ben ik dus enkele stinds op soft dry's gaan rijden. Voor mijn gevoel had ik er zeker niet alles uitgehaald, maar tot mijn verassing bleek ik een p1 te hebben; 3e keer pole dus dit jaar!!
Race:
De race in het droog aangevangen wetende dat mijn Aston niet helemaal top is voor de droge omstandigheden op Hockenheim. Dit was dan ook snel te merken, want Marcel Groen was niet te houden in de Corvette. Helaas viel hij weg, anders had hij een p1 kunnen behalen vandaag!
Vervolgens een hele tijd op p1 rondgereden vechtende met Danny. Bij het inhalen van achterliggers was het metname bij het stadion erg close, maar ik heb Danny achter me kunnen houden. Aan het einde van de stind doken de rondetijden ineen door bandenslijtage en dit gecombineerd met een te trage pit in actie van mezelf zorgde ervoor dat ik op p4 terug kwam na de pitstop (achter Mark, Eric!, Danny en net voor Fabian). Gedurende bijna heel de 2e stind hebben Eric, Danny en ik aan een touwtje gereden maar inhalen was er niet bij. Fabian bleef ook op een seconde of 3 a 4 achter me hangen, dus van achteren was er ook niet veel dreiging. Bij het naderen van het einde van de race zie ik Danny ineens de pit induiken (waarschijnlijk stop & go) waardoor ik op p3 terecht kwam. Op deze positie de race uitgereden.
Al met al een mooi podium voor mezelf en een p3 & 4 voor skin sense waardoor het teamkampioenschap nadert.....
paulpeter
29 maart 2009, 23:04
Helaas raakte Guyon voortijdig af:(
Kwali ging goed. Laatste run nog op slicks geprobeerd. Zat er flink wat tijd onder ,maar maakte foutje in het stadion gedeelte. Toch mooi op pole!
Hekking zat gelijk op m'n staart en stak hem in ronde 2 bij hairpin erlangs. Kon hem gelukkig bij het uitaccelereren weer terugpakken. Vervolgens rustig weggelopen en eigenlijk een probleemloze race gehad.
En uiteraard Kampioen:thumbup:
Feli aan Mark S en de overige podium mannen.
Jeroen Ursem
29 maart 2009, 23:06
Lekker PP, geniet van je vakantie ;)
Robert Saalmink
29 maart 2009, 23:06
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090329_hockenheim/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090329_hockenheim/20090329_hockenheim.rar)
En natuurlijk mijn felicitaties aan Paulpeter, onze nieuwe CUP400 kampioen!!!
Roy Visser
29 maart 2009, 23:08
Gefeliciteerd PP :)
Bram Van Der Stichelen
29 maart 2009, 23:15
Leuk momentje in het begin. net voor het ingaan van het stadion praktisch 3 wijd. Ik kwam er als winnaar uit trouwens :p
http://i40.tinypic.com/2nveah4.jpg
Was weer een aardige race voor mij. De kwalificatie was niet bijzonder, maar dat maakte mij ook niet echt veel uit.
De race begon trouwens nog slechter: in de eerste ronde 3 plaatsen verloren. Twee in de hairpin en Jeroen in het stadiongedeelte. Twee ronden later ook Emile mij voorbij. Door contact met hem spin ik ook nog. Dus als laatste met redelijke achterstand de rest van de wedstrijd aangevangen.
Redelijk strakke tijden gereden en langzaam begin ik weer wat in te lopen. Mede geholpen door fouten/ongevallen van anderen.
Na de pitstop kan ik het tempo goed volgen en beland dan in een treintje met Dick en Mark B. Kon geen actie maken, maar toch met een dikke smile m'n rondjes gereden.
Zonder al te grote fouten toch nog P6 behaald.
Felicitaties aan Mark en Paulpeter!
Maik Peters
29 maart 2009, 23:24
Wat een race POEHEE!!!
Verslag komt later :)
Mossel
29 maart 2009, 23:25
Vette Race !
Quali ging echt HOPELOOS .... echt dacht op een gegeven moment dat ik geen spoilers had .... regen + Lister = kansloos
Race gestart van een beschamende 9e plek...... kansloos dus .. maar na de gebruikelijke crashes in het middenveld lag ik vlot weer 5e ...na de CTD van Marcel 4e >>> toen na een mooi gevecht met René 3e en reed naar de kont van Danny toe die met John aan het stoeien was en kon mooi het gaatje dichtrijden... Danny was slim en pitte wat eerder als gebruikelijk en omdat John de boel toch een beetje ophield deed ik dat ook maar 1 rondje na danny en dat pakte allemaal weer PRIMA uit. Lag na de pit window op P1 met 3 sec. op Eric wat uitliep tot 5 sec. >>>> WINST !!
Snap niks van dit hele raceweekend maar het voelt wel lekker. :thumbup:
PP van harte met je dik verdiende kampioenschap !! Kampioen had je sowieso geworden alleen nu wat sneller als verwacht :thumbup::thumbup::thumbup:
En wat namen sommige risico's op een cut track :blink: dat dat allemaal goed ging begreep ik niet
{Edit} heb ik geen snelste ronde ???
Danny Kappen
29 maart 2009, 23:26
Een stop & go in ronde 40 oid heeft m'n race verknald. Geen enkel moment in m'n ritme kunnen komen (behalve aan het eind, na de s&g) omdat er telkens een dbr9/c6r voor me zat die op het rechte stuk een paar tiende wegliep, maar in de bochten telkens een stuk trager was. Op naar monza....
Joost van den Heuvel
29 maart 2009, 23:27
Poeh.. zware race. Had niet veel geoefend en wist dat m'n race pace niet je van het was. Offline reed ik met 100 liter 1:34.7 maar online zat ik op zo'n 1:35.7 denk ik.
De kwalificatie was met een natte baan. Daar ik geen regen set up had, maar wat veranderd aan m'n standaard set up en dat bleek wonderwel te werken. Zat op het eind nog 0.3 sec onder m'n tijd maar was te laat te pits uitgereden om de ronde nog af te maken. Met een achterstand van 0.5 sec op Kim zijn dat natuurlijk slechts details.
Bij de start zou Ludo zich terug laten zakken, maar hij viel helaas al meteen uit (vastloper). Dat was heel jammer! Rene had er duidelijk zin in want hij kwam op m'n bumper over s/f en kon in de 2e bocht al meteen de 5e plek afpakken. Wilde geen risico's lopen dus toen Eric me ook nog eens aan de andere kant voorbij ging op het lange rechte stuk, liet ik em maar gaan (zat wel aan de binnenkant). Twee bochten later tikt Rene Kim eraf en door de enorme rookwolken zie ik Eric niet en tik hem net aan (sorry Eric!). Heb hem (en zowat het hele C600 veld) maar meteen weer voorbij gelaten.
Daarna om een plek gevochten met Bram, Robert en Kim. Robert en ik waren wat sneller dan Bram in bepaalde bochten, maar hij verdedigde goed. Robert kwam er uiteindelijk toch voorbij en daarna zelf wat pogingen gewaagd. Een keer kwam ik van wat ver bij de hairpin en omdat ik het niet zo'n faire inhaalmaneauvre vond (normaal blijf ik aan de binnenkant als ik aan de binnenkant inhaal, maar nu haalde ik dat niet) heb ik de plek weer terug gegeven. Tijdje later maakt Bram een fout en kon er wederom voorbij.
Nog geprobeerd naar Robert toe te rijden, maar dat lukte niet. Hij liep zelfs langzaam van uit. Na de pitstop zat ik op zo'n 10 seconden achter hem en soms ging er wat af en soms kwam er wat bij (vanwege inhalen van C400). In de laatste paar ronden toch nog heel dichtbij gekomen en kon Robert zelfs nog inhalen in het stadion in de allerlaatste ronde! Omdat ik hem in kon halen vanwege een klein tikje van een C400 heb ik hem vlak voor s/f weer voorbij gelaten.
edit: Oh ja, aantal ronden voor het eind schoof ik nog een plek op.. had Steven een stop en go gekregen (of twee zelfs)?
Paulpeter gefeliciteerd! Met grote overmacht het kampioenschap binnen gehaald.
PS: Volgens mij had Michel Hekking lag (z'n wagen sprong nogal voor en achteruit in m'n beeld toen ik hem wilde inhalen)
Joost van den Heuvel
29 maart 2009, 23:35
En wat namen sommige risico's op een cut track :blink: dat dat allemaal goed ging begreep ik niet
Ja, dat viel me vanmiddag ook al op toen ik heel ff op de server was. Heb zelf tijdens de race volgens mij geen enkele cut track warning gehad (maar goed, ik ging dan ook niet zo hard).
Quizmaster
29 maart 2009, 23:53
Vermakelijk avond, leuk geraced!
Qualificatie verliep erg goed, kon mijn pb natuurlijk niet evenaren maar met een P3 was ik erg tevreden.
De race verliep erg voorspoedig, ik kon Michel min of meer volgen maar niet echt dichterbij komen. Dick kwam nog heel even aankloppen maar heb snel de deur dicht gegooid :D en kon daarna op hem uitlopen.
Zo mijn rondjes gereden totdat het tijd was om te pitten, toen ik de pit verliet reed ik dicht achter Maik en Michel en ik was ervan overtuigd dat Maik nog moest pitten, helaas was dit niet het geval.
Ik kon mijn lol dan ook niet op toen Michel spinde bij het inkomen stadion en was P3 voor mij. Al met al tevreden en ik pak weer mooie punten voor het team!
.....Robert zelfs nog inhalen in het stadion in de allerlaatste ronde! Omdat ik hem in kon halen vanwege een klein tikje van een C400 heb ik hem vlak voor s/f weer voorbij gelaten.
Dat was ik, ik zat daar lelijk in de sandwich (eigen schuld). Maar heel netjes Joost, dat siert je :thumbup:
Eric Linssen
29 maart 2009, 23:57
pffffff wat een race...
Qualy helemaal verprutst door in de laatste sessie gewoon zelf fouten te maken.... p8 was het gevolg geloof ik...
Gelukkig wist ik dat de racepace redelijk oke zat.
Na de start een aantal plekjes goed kunnen maken samen met René. Voor de spitskehre joost kunnen pakken, Hij kwam slecht uit die bocht en ik had meteen 4 tot 5 wagenlengtes maar had zijn slaapmomentje en weet me toch vol achterin te knallen waardoor ik spinde en zowat het hele cup 600 veld langs moet laten... en met wat schade verder moet. Als er een gele vlag is dien je juist wat voorzichtig te doen lijkt me, maar goed....
Daarna een hele inhaalrace gereden zodat ik weer in de buurt van het leidende trio (john, danny en mark) kon komen. Na de pitstops voor Danny en John de pits uit en helaas achter Mark. Mooi gevecht gehad met Danny, wat hem uiteindelijk een stop n go opleverde in bocht 1.... daarna rustig de race uitgereden met een constant gat naar John, die als een touwtje bleef hangen.
Ben uiteindelijk wel erg tevreden met plek 2, (van p10 terug naar p2) maar Mark zat voor de beuk achter me, dus de mogelijkheid had er zeker ingezeten te winnen. De pace was ongeveer gelijk, alleen door het gevecht met danny kon hij iets uitlopen....
Proficiat Mark met je overwinning en PaulPeter met het kampioenschap. De cup 400 is erg vroeg beslist. Mooi gereden PP.
sorry (ik weet niet wie het was) voor de cup 400 auto die bij het lappen iets naar buiten werd gedreven.... hoop niet dat het een warning gekost heeft
Op naar de volgende....
Quali: Had nog vrijwel niet gereden omdat ik deze week met wintersport was waarvan ik zaterdagavond laat was terug gekeerd.
Had geen set-up dus die van Dubai maar genomen en hier en daar wat aangepast maar het was verre van ideaal.
Dus een 1:44:632 was zo slecht nog niet en een vierde plaats.
Race: Begon goed kon in eerste instantie Chris goed bij houden maar ik merkte al snel dat de banden rap versleten dus ik heb het tempo wat verlaagd. Pit stop kwam een ronde later dan geplanned had diverse malen op de pit-in knop gedrukt maar kreeg als repley doorrijden :confused1: De ronde daarna kon ik wel naar binnen waardoor ik precies 1ltr moest tanken wat extra tijd in beslag nam. Kwam de pit uit op pos 17 moest Mathijs laten gaan en later kwam Mark B door een spin van mij en de cup 600 die wederom passeerde snel dichterbij. Uiteindelijk wist Mark mij in te halen maar 2 ronden later kon ik hem weer terug pakken. Ook Koos probeerde nog een aanval maar ook die kon ik afslaan en daarmee mijn 5de plaats zeker stellen. :)
Het was een zeer vermoeiende race maar leuke gevechten gehad.
Gefeliciteerd PaulPeter met het behalen van het kampioenschap. :thumbup:
Joost van den Heuvel
30 maart 2009, 00:27
Als er een gele vlag is dien je juist wat voorzichtig te doen lijkt me, maar goed....
Heb geen gele vlag gezien. Rene tikte Kim aan op het moment dat ik wilde gaan remmen. Kan niet eerder gaan remmen als ik al aan het remmen ben natuurlijk. :surrender:
Robert Saalmink
30 maart 2009, 01:01
Kwali: iedereen op het einde op slicks, maar die kar van mij was niet te houden. Crap dus.
Race: leuke start, aanhaken bij Steven en toen tussen de rook heengestuurd, ineens 7e. De snelle jongens kwamen me vrij snel weer voorbij maar daarna kon ik een mooi constant tempo rijden om aan te haken bij Bram, met Joost in mijn diffuser. Uiteindelijk kon ik Bram voorbij en kon ik een gaatje slaan van ca. 8 seconden bij mijn pitstop. Helaas was ik een rondje te vroeg dus een groot deel van de 2e stint bezig geweest met short shiften en het brandstofverbruik onder de 3L per ronde te houden. Pas op het einde kon Joost dichterbij komen, kwam me zelfs voorbij nadat die Supervise Porsche zich verremde en me er bijna af schoof. Joost was zo sportief om die plek terug te geven! Thanks man! :)
Verder vraag ik me af of Ruben wel in zijn spiegels keek. Ik koos duidelijk de rechterkant maar je kneep me toch af richting gras. Dat soort grappen kost veel tijd......
Het kampioenschap is wel interessant nu zeg! Danny 83 punten, Mark 82!
Niels Tieman
30 maart 2009, 02:32
PP!! Gefeliciteerd met het behalen van je kampioenschap :D
Mark B
30 maart 2009, 08:57
Maar even verslag van mijn kant:
Kwalie:
Nat...:closedeyes: Moest even flink wennen aan de omstandigheden. Op een gegeven moment met inters een 1:44.735 op de klokken gezet wat een 5e plek opleverde. Niet geheel tevreden omdat er nog ruim wat in zat.
Race:
Wat een blodstollende rondjes waren het in het begin zeg. Nog nooit zo close gereden en zo dicht op elkaar. Reed in een treintje met Maik/Ruben/Mathijs en ik. Waren zeer aan elkaar gewaagd en het was dus ook stuivertje wisselen met elkaar. Op een gegeven moment maakte ruben een rem foutje en ging wat wijdt, zelf nam ik de bocht ook wat te wijdt en Maik kon hierdoor profiteren door hem binnendoor te steken. Met 3 breed gingen we over het lange rechte stuk op de hairpin af... "Als dat maar goed gaat!" was mijn gedachte. Iedereen kwam hier heel door (complimenten aan de heren).
Noodlot sloeg toe in ronde 13... met Maik vlak voor me ging ik op de hairpin af. Remde aan, en waar ik al bang voor was gebeurde ook.. Ruben verkijkt zich gigantisch op zijn rempunt en ramt hem vol in mijn achterkant waardoor eraf wordt gekegeld.. (was er geen uitwijk mogelijkheid Ruben?:()
Vervolgens mijn weg achter Dhr. Ursem moeten vervolgen die ik 2rondes later kon passeren door een foutje. Vervolgens mijn pitstop gemaakt die zonder problemen ging. 2e stint was wat minder soepel te noemen. Kwam vlak voor Jeroen de baan weer op die goed kon volgen. Met een lappende Bram vd S had ik meer problemen... hoe onschuldig het leek werd voor mij fataal. Op het moment dat hij mij inhaalde (vlak voor Mobilkurve) had hij bij mij een Freeze waardoor ik vol op hem knalde... werd de baan af getorpedeerd en kon zo weer opnieuw begonnen. Daarna voor Koos gereden en samen richting Dick gereden. Die kon ik passeren maar door onoplettendheid door mijn eigen kant pakte hij mij terug bij de Mercedes Arena. Ik stuurde in maar daar zat Dick al waardoor ik 180graden gedraaid op de baan stond. Koos kon mij nog net ontwijken en voor mij was het vanaf dat putn een kwestie van uitrijden...
Een P7 als eindresultaat, niet tevreden over aangezien ik hier met oefenen een veelbelovende pace had :(
P.S. Kant tekening aan de heren van de C600... Ik heb een aantal inhaalacties gezien waar ik mijn vraagtekens bij zet. Hem er nog net even naast zetten bij de Nordkurve of bij het uitremmen hem er stug tussen de planten is niet prettig. Heb 1x een cut track gekregen omdat ik wijdt moest en bij de ander spinde ik zelfs. Bij beide gevallen is er een recht stuk erna waar je hem er zo voorbij blaast....
Maik Peters
30 maart 2009, 09:35
Zo, helemaal bijgekomen van de race, dus hier mijn verslag :)
Kwalificatie
Het was nat, dus ging ik voor soft wets, dit was helemaal ***, snel Hard WET, wat mij uiteindelijk een mooie tijd opleverde. Helaas begon de baan op te drogen en ik ging voor soft slik, dit was niet slim want ik kwam niet meer aan mijn tijd. snel weer wet eronder. maar nee dit werd hem ook niet meer. weer terug naar soft. en toch nog wat van mijn tijd afgereden. P6, als gevolg.
De Race
Wat was dat spannend zeg. Eerste rondjes rustig aan gedaan en achter Mark B. gereden, maar werd al werd ik voorbij gereden door Ruben. Ruben en Mark B, waren lekker in gevecht en ik bleef er lekker achter hangen. Op een gegeven moment had ik mijn race-pace te pakken en wilde er voorbij (zie ongeveer 1100sec op de replay).
Mijn inhaal actie, eerste bocht; Ruben slipte beetje weg, Mark ging wijt, ik zette de auto naast Mark en remde Mark en Ruben vrijwel uit. Ruben ging wel erg vroeg naar recht en ik probeerde er alles aan te doen om hem niet te rammen. Zetten mijn auto ernaast en ging op naar de volgende bocht. Ruben's achterkant was wat onstabiel, hierdoor had ik meer corner speed. Ik zat ernaast op het rechte stuk en Mark zat in mijn bumper. Ik ging wijt om ervoor te zorgen dat Ruben en Mark links van mij zouden zitten zodat ik beter zou uitkomen bij de Harpin. Zo gezegt zo gedaan. Het ging allemaal goed :)
Wat was dat spannend! Vervolgens heel langzaam weggereden, helaas werd Mark geschept door Ruben :(. Ik ging op weg naar Dick Bos en Chris.
Ronde 22 a 23 de pit bezocht, dit ging erg goed en snel. Paar 1 a 2 rondes later was ik zowel Dick als Chris voorbij. Nu op weg naar Michel Hekking, langzaam maar zeker was ik hem aan het binnen hengelen en toen spinde M. Hekking. P2 :) Toen was het een kwestie van uitrijden.
Poehee! wat was dat spannend, op naar Monza.
Bram Van Der Stichelen
30 maart 2009, 12:23
Met een lappende Bram vd S had ik meer problemen... hoe onschuldig het leek werd voor mij fataal. Op het moment dat hij mij inhaalde (vlak voor Mobilkurve) had hij bij mij een Freeze waardoor ik vol op hem knalde... werd de baan af getorpedeerd en kon zo weer opnieuw begonnen.
Ik zag in mijn achterspiegel plots iemand de baan afschuiven, en was echt aan het hopen dat ik er niet voor verantwoordelijk was. Ik wist dat ik je eigenlijk niet had aangetikt oid, maar dat is natuurlijk enorm jammer. Ik kan er eigenlijk weinig aan doen natuurlijk, maar toch mijn excuses :(
Mark B
30 maart 2009, 12:34
Ik zag in mijn achterspiegel plots iemand de baan afschuiven, en was echt aan het hopen dat ik er niet voor verantwoordelijk was. Ik wist dat ik je eigenlijk niet had aangetikt oid, maar dat is natuurlijk enorm jammer. Ik kan er eigenlijk weinig aan doen natuurlijk, maar toch mijn excuses :(
Je kan er zelf gewoon helemaal niks aan doen, zag meerde wagen freezen maar die hadden evenlater wel een disconnectie.. gewoon jammer zo iets. Weet niet of dit aan je internetconnectie ligt of aan het spel. Het is nou eenmaal zo. Met Race'07 heb ik het iig nog niet meegemaakt.
Kim Van Der Stichelen
30 maart 2009, 13:02
P.S. Kant tekening aan de heren van de C600... Ik heb een aantal inhaalacties gezien waar ik mijn vraagtekens bij zet. Hem er nog net even naast zetten bij de Nordkurve of bij het uitremmen hem er stug tussen de planten is niet prettig. Heb 1x een cut track gekregen omdat ik wijdt moest en bij de ander spinde ik zelfs. Bij beide gevallen is er een recht stuk erna waar je hem er zo voorbij blaast....
Hier wil ik toch even een kanttekening bij zetten wat betreft de Maserati's. Die hebben al een behoorlijk lang recht stuk nodig willen ze er vlot voorbijkomen. Bochten en remmen is geen probleem, maar die 997 en 430 lopen wel debiel hard hoor op een rechte lijn, vergeet dat niet.
Flyer
30 maart 2009, 13:07
Mijn verslagje. Wederom een race om snel te vergeten. Ondanks de hulp, in de vorm van een basis set up, van Guyon kwam ik toch weer niet uit de verf. De pace is ver te zoeken en niet constant.
In de free practise reed ik nog heel netjes een tijd die goed was voor het middenveld in de Cup400. De kwali daarentegen was weer een drama. Alleen Dennis Asselberghs stond achter me.
De race ging redelijk van start en ik kon Koos en Jeroen inhalen, maar in de Spitzkehre verloor ik kort de controle over de Porsche en kon weer opnieuw beginnen. Het tempo was om te huilen. Gemiddeld een ruime seconde te langzaam. Mijn snelste race ronde is 1,5 seconden langzamer als de rest. Door wat pech van andere (Jeroen en Michel) scoor ik toch nog een achtste positie.
De race kende twee momentjes. Bij het ingaan van het stadion wordt ik door Bram van der Stichelen het grind ingeduwd. Beetje jammer, ondanks dat hij in gevecht was had ik niet veel mogelijkheden om hem ruimte te geven.
Het andere moment, of eigenlijk twee, was met de auto van Fabian. Zijn auto was op een gegeven moment ontzichtbaar. Ik hoorde hem wel, maar zag hem niet. Gelukkig had ik de Tags aanstaan en zo i.c.m. het geluid van de Aston wist ik dat hij in de buurt zat. Tevens nog een keertje tegen een laggende Maserati van Danny volgens mij aangereden.
Kortom, snel vergeten en hopen op betere tijden. De 997 is in iedere geval niet mijn auto. Dat het niet lekker loopt ligt volgens mij volledig aan mijzelf.
Op naar Monza, mijn favoriete circuit :unsure: maar niet heus.
LUDO-B
30 maart 2009, 13:09
Hier wil ik toch even een kanttekening bij zetten wat betreft de Maserati's. Die hebben al een behoorlijk lang recht stuk nodig willen ze er vlot voorbijkomen. Bochten en remmen is geen probleem, maar die 997 en 430 lopen wel debiel hard hoor op een rechte lijn, vergeet dat niet.
Klopt Kim, ik vind die 997 en die 430 verrekt hard lopen, te hard eigenlijk. En als er 2 cup600 in gevecht zijn met mekaar dan wordt het nog moeilijker, als de ene cup600 een cup400 inhaalt net voor een bocht dan kan de 2de cup600 het wel schudden want bij de cup600 zijn ze aan mekaar gewaagd en duurt het misschien weer een 10 rondjes eer ze weer bij mekaar zijn om een gevecht.
Maar ja, dat is mijn mening.:closedeyes:
Eric Linssen
30 maart 2009, 13:13
Ook ik moest even wennen aan het inhalen van de cup 400 op Hockenheim.... Vooral bij de Nordcurve is het een lastig punt... Je kunt m op s/f er naast zetten (maar door de snelheid van de porsche en ferrari kom je er niet 100% voor) maar je gaat dan samen door de bocht. Dat is dan zeer irritant voor de cup 400 auto die bijna wijd moet gaan. Ook ik heb had m daar met 2 cup 600 auto's in mijn nek een keer naast geprikt. Toen had ik in de gaten dat het niet echt soepel ging vervolgens steeds gewacht tot stuk daarna......wel een terrechte opmerking denk ik van Mark...... Normaal is het in zo'n bocht geen probleem maar vanwege de strenge cut track aan de buitenkont van de bocht hier dus uiteindelijk wel, daarom dat iedereen zich daar een beetje op verkeek denk ik....
Fabian de Jong
30 maart 2009, 13:23
Zo mijn verslagje dan maar.
De kwalificatie ging echt ruk, had geen grip en zat volgens mij elke keer op de verkeerde compound.
De race als 10e begonnen en in de eerste rondes wat plaatsen goed kunnen maken.
3e bocht alleen een stuur foutje waardoor Eric mij voorbij kwam. En hier constant achteraan gehobbeld, de hele race had ik te weinig grip op mijn voorwielen waardoor ik telkens niet kon aanvallen bij de mensen voor mij.
Verder knalde ik ook nog vol op de wagen van Rene en net toen ik pal achter Eric reed en dichterbij de rest kwam. Gelukkig geen schade, maar hierdoor wel de aansluiting kwijt met de mensen voor mij.
Naja toch nog wat punten gescoord en uitgelopen met de teamskampioenschap :)
Op naar Monza.
Eric Linssen
30 maart 2009, 13:30
Verder knalde ik ook nog vol op de wagen van Rene en net toen ik pal achter
Ja ik zat net vlak achter René toen hij zijn ctd had..... ook ik zat vol achterin, maar tijdverslies bleef beperkt tot seconde of 2 schat ik.....
LUDO-B
30 maart 2009, 13:41
Hoe zagen jullie me op de grid toen ik die vastloper kreeg. Stond ik er nog toen jullie vertrokken of was ik verdwenen?
Het was in ieder geval geen connection lost. Mijn scherm werd volledig zwart en het geluid bleef hangen.:blink:
En ik heb het al vaker gehad maar niemand weet raad.
Bram Van Der Stichelen
30 maart 2009, 13:42
Hoe zagen jullie me op de grid toen ik die vastloper kreeg. Stond ik er nog toen jullie vertrokken of was ik verdwenen?
Het was in ieder geval geen connection lost. Mijn scherm werd volledig zwart en het geluid bleef hangen.:blink:
Je stond gewoon stil. Ik dacht dat je gewoon zo je plaatsen wou afgeven. Maar toen je gewoon bleef stilstaan wist ik al dat er iets mis was.
Maik Peters
30 maart 2009, 13:58
En ik heb het al vaker gehad maar niemand weet raad.
Wachten... en nog eens wachten.
Ik heb het een paar keer gehad, maar na een tel of 30 a 1min was het verholpen. en als het nog langer duurt dan :( moet de PC maar hardhandig uit.
LUDO-B
30 maart 2009, 14:00
Wachten... en nog eens wachten.
Ik heb het een paar keer gehad, maar na een tel of 30 a 1min was het verholpen. en als het nog langer duurt dan :( moet de PC maar hardhandig uit.
Klopt, ik heb inderdaad hetzelfde probleem. De pc is nog vrij nieuw en niemand weet waar het aanligt. En ook maar uitgezet voor geen verdere problemen te veroorzaken bij de andere rijders.
:blink:
Kim Van Der Stichelen
30 maart 2009, 14:02
Rond Donington had ik dat ook. Beeld en geluid blijven hangen en dan na een tijd rebooten. Was volgens mij de VGA maar aangezien ik toen de hele pc maar het venster heb uitgegooid voor wat nieuws ben ik niet 100% zeker.
Maik Peters
30 maart 2009, 14:03
Klopt, ik heb inderdaad hetzelfde probleem. De pc is nog vrij nieuw en niemand weet waar het aanligt.
Mijn pc is ook vrij nieuw.
Vista 64-bit.
De laatste tijd heb ik eigenlijk geen zwarte schermen meer en al helemaal niet met GTR2. Ik had en heb wel gemerkt dat ik niet moet gaan ALT-TABBEN. Dat gaat komt je soms duur te staan.
Ik heb een update gedaan naar de laatste drivers. (videokaart).
Zorg ervoor dat je eerste de oude drivers verwijderd.
Start je pc opnieuw op, verwijder de laatste restant van de drivers dmv een driver cleaner of iets.
Installeer de nieuwe drivers. (start opnieuw op). maak je instellingen en bij mij was het probleem bij GTR2 iig weg.
Gerben vd Broek
30 maart 2009, 17:36
GTR2 bewust op 1 core laten draaien (als je een dual of quadcore hebt), zou nog kunnen helpen.
Heb zelf overigens nergens last van met mijn quadcore en vista64. Kan alt-tabben wat ik wil en komt altijd netjes terug. Overigens heb ik wel ontdekt dat spel eruit klap als ik framerate wil laten zien door middel van een evga-tooltje (mijn videokaart is van evga). Startte zelfs niet eens op als dat draaide. Maar uit en nergens last van. Dus waarom iets in jouw componenten de boel loopt te verstoren is wel vreemd.
Je kan ook nog proberen om al je andere randappatuur eraf te gooien tijdens de race, zien of het dan wel beter gaat?
Marcel Groen
30 maart 2009, 17:50
Zo te lezen exact hetzelfde probleem als Ludo, in de offline practise had ik het ook al... Vrijwel nooit last gehad met mijn nieuwe PC (Vista 64, i7-920). Hopelijk was het gisteren incidenteel, zo is er weinig aan... Teamie René ook een ctd, gaat echt super met DM dit kampioenschap...
Enig pluspunt (letterlijk ;) ) is de snelste ronde! :D
50 punten, 16 punten achterstand op de P3 van Fabian. Skin Sense Racing moet wel drie heel slechte races hebben willen we (DM) er van profiteren. 40 punten achterstand in het teamkampioenschap is nogal wat.
Joost van den Heuvel
30 maart 2009, 18:26
Enige voordeel van m'n single core aftandse pc is dat ie er niet echt vaak zo maar uitklapt (nja, laatst een paar keer gehad tijdens free practice of zo, maar daarvoor eigenlijk nooit). Alt-tabben is wel altijd een crime. Gisteren toen de kwali was afgelopen per ongeluk op de MoTeC knop gedrukt. Was echt enorm blij dat GTR2 on top bleef, anders was ie vast gecrasht bij terug alt-tabben.
Vraag me af of iedereen met dit random crashen probleem Vista draait en/of een dual/quad core cpu heeft (nja, langzaam maar zeker heeft iedereen zo'n systeem natuurlijk). Als dit soort probleemen met bijv GTR Evolution nooit gebeuren, kan ik me voorstellen dat een volgend kampioenschap geen GTR2 meer zal gebruiken, want steeds meer mensen hebben er last van.
Maik Peters
30 maart 2009, 18:39
Quadcore hier, maar eigenlijk 1 of 2 keer gehad, verder nooit. Behalve als een malloot alt-tabben dat vind hij nog steeds niet prettig. Gewoon niet doen dus :D
Quizmaster
30 maart 2009, 21:39
Klopt, ik heb inderdaad hetzelfde probleem. De pc is nog vrij nieuw en niemand weet waar het aanligt. En ook maar uitgezet voor geen verdere problemen te veroorzaken bij de andere rijders.
Off-topic, maar krijg je ook een BSOD (Blue Screen Off Death=blauw scherm), waarna de PC opnieuw opstart en een foutmelding geeft op nvlddmkm.sys?
Ik heb ook een vrij nieuwe PC en het bovengenoemde is een paar keer gebeurt bij mij. Op het internet weet niemand de oorzaak, maar sinds ik de nieuwste geforce drivers heb geinstalleerd is het tot nog toe niet meer gebeurt (ongeveer 2 maanden).
R. de Ruijter
30 maart 2009, 21:53
Verder vraag ik me af of Ruben wel in zijn spiegels keek. Ik koos duidelijk de rechterkant maar je kneep me toch af richting gras. Dat soort grappen kost veel tijd......
Het punt was deze keer dat ik ik geen virtuele binnenspiegel had omdat ik dat knopje niet kon vinden en bang was dat ik tijdens de race op verkeerde knoppen ging drukken, ik moest dus steeds op een knopje op mijn stuur drukken om achter me te kunnen kijken. Op het moment dat ik je zag aankomen zag ik je aan de linker kant, dus ik dacht, ik behoud mijn lijn en ga aan de rechterkant rijden. Ik zie dus niet dat jij ook naar rechts ga. Het is duidelijk mijn fout, maar vond het een beetje overdreven om gelijk 10 keer met je lampen te knipperen.
Mossel
30 maart 2009, 22:32
zou je dat niiet regelen tijden practise dan ???
Hekking
30 maart 2009, 22:56
'I'm an idiot, im sorry, i'm reeeaaly sorry ! :blushing:
Dat klonk er over de boord radio nadat ik er 8 rondes voor het eind af spinde.
In de practice wou het totaal niet lukken op de natte baan en het verbaasde me echt hoe hard PP wel niet ging op regenbanden ?:huh1:
In de kwalificatie was het in het begin net zo'n drama. Ik kwam amper binnen 1,5 seconde van PP's tijd maar vanaf het moment dat er met slicks te rijden viel ging het al snel beter. in de laatste minuten weet ik een P2 te pakken. Daar was ik erg tevreden mee.
Voor mijn doen heb ik hier niet erg veel getest (een kleine 100 getimde rondjes ):blushing:
Dat was vooral gefocust op de kwalificatie setup waar dan de race setup uit voort vloeit. echter kwam ik aan het eind van de week niet echt meer aan testen toe dus de race setup was nog niet bepaald af en had hem ook niet langdurig getest.
Met de P2 op zak speelde ik dus met de gedachte om met m'n vleugel op 8 in de eerste ronde PP voorbij te blazen op het lange rechte stuk. Dat lukte ook kortstondig :D
Op zich niet zo'n verkeerde gedachte( wing 8) zei het niet dat je dan met enigszins versleten banden altijd full-lock tegen sturend door de Mobil curve heen komt.
Dat was in de eerste stint nog wel te doen maar toen ik in stint twee vol aan de bak moest tegen Maik werd me dat fataal.
Die wing 8 koste me sowieso aardig racepace en de C600 kwam me inderdaad maar moeizaam voorbij. Ik kon de masserati's en de Lister gewoon voorblijven bij het uitaccelereren na de hairpin :laugh:
Misschien moeten we volgend seizoen maar gewoon wat vermogen terug schroeven bij de F430 en 997. Dat lijkt me het beste voor het lappen en komt de BMW ook weer beter mee maar dat is mijn bescheiden mening :innocent:
Al met al was het m'n eigen schuld dat ik deze race verknald heb, beter had ik wat rustiger aan gedaan en P3 gepakt maar dat is achteraf gelul.
Op Monza ga ik er weer voor en hebben we misschien wel de grootste overmacht van het hele seizoen met de toch wat bochten schuwe Ferrari.
Echter zal Peter ook op revanche azen na zijn uitvallen op Zuhai. Dat word spannend dus :thumbup:
R. de Ruijter
30 maart 2009, 23:12
zou je dat niiet regelen tijden practise dan ???
Had toen nog niet echt last van lappende auto's
Mossel
30 maart 2009, 23:36
Had toen nog niet echt last van lappende auto's
is gewoon verplicht vlgs mij om spiegels te hebben maar dat kan ik mis hebben
Maik Peters
30 maart 2009, 23:41
@Hekking: ik reed ook met 2 - 8 :D
@Ruben: Geen spiegels? Dat is niet zo slim.
Niels Tieman
31 maart 2009, 00:39
@Ruben; Dan wijzen we je er per direct op dat het verplicht is om rekening te houden met andere deelnemers (in elke sessie). Dit geldt dus ook voor de spiegels. Even aanpassen voor de volgende testsessies en races!
Mathijs
1 april 2009, 14:28
Wow Ruben. Heb toch bijna een halve race op een seconden van je gezeten. Dat dat nog goed is gegaan zonder spiegel is wel een wonder. Idd. wel schandalig dat je zonder spiegel reed. Zeker met CUP600 lijkt me dat wel lastig.
Mijn verslag een beetje verlaat:
kwali
Ging niet al te best. In de practise zat ik er nog redelijk bij in de regen. Maar in de kwali was het een drama. Denk één van mijn slechtste kwali's door de jaren heen als ik kijk naar potentie en resultaat.
race
Gaaf! Kon snel Koos voorbij en toen lang achter Maik, Ruben en Mark B. gereden. Maik was de snelste van het stel en die schoof door. Ruben tikte Mark B. aan dus die was weg. Toen reed ik achter Ruben. Hadden redelijk dezelfde pace, maar ik merkte dat mijn f430 steeds beter ging lopen en Ruben iets meer moeite kreeg. Hem ingehaald paar rondes voor de pitstop. Toen kon ik nog redelijk prima doorrijden terwijl alle andere de pit opzochten. Toen de banden echt op waren gepit. Prima pitstop ondanks dat ik schade niet had uitgezet. Gokje genomen door niet te tanken. Kwam net achter Dick en Maik de baan op. Dick kon ik meteen volgen ondanks mijn koude nieuwe banden dus dat gaf vertrouwen. Terecht bleek want kon ongeveer 1 ronde later er voorbij. Toen zag ik dat Maik Chris alweer had ingehaald. Toen geprobeerd dat gat naar Chris dicht te rijden maar dat lukte niet. Elke keer als ik dichterbij kwam kwamen er weer cup600s aan. Toen met 13min. te gaan en een gat van 3 seconden bedacht dat ik maar eens als een malle moest gaan pushen. Had 18 sec. naar achter dus kon wel een foutje veroorloven. Dat foutje kwam al 2 rondes later en ging iets wijd bij sectietijd2. Toen meteen achter Hekking die net gespind was. Maar hij had serieus wegliggingsproblemen dus kon hem er zo voorbij prikken. Toen had ik 9 sec. naar Chris en een motor die op 65% stond + best weinig benzine en heb toen gedacht dat ik maar shortshiftend naar de finish ging rijden. Dat was maar goed ook. Had op de finishlijn nog 1 liter over, met een extreem langzame laatste ronde, want zag dat iedereen achter me al gefinished was.
Wat mij wel opviel bij de CUP600 inhaal acties en waar ik soms nogal van schrok. Ik laat de cup600 altijd voorbij door iets eerder te remmen, zodat ze me bij het remmen inhalen en ik zodoende ook gewoon de binnekant van de bocht kan kiezen. Dit is volgens mij de meest efficiente manier om zo min mogelijk tijd te verliezen voor beide partijen. Echter ditmaal was het soms dat als 2 cup 600's binnen 1 sec. van elkaar reden en ik eerder remde dat die achterste hem er ook nog tussen prikt. Dit was echt heel vervelend, want dat verwacht je niet en kost echt veel tijd voor de cup400. Want ik probeer dan juist voordeel te pakken door de binnekant te kunnen houden, maar dat lukt dan ook niet. Had wel graag gezien dat er soms iets meer geduld was en dan de cup400 pakken op uit accelereren.
Almetal 4e geworden wat gewoon dikke top is! 2e stint was ook veel sneller dan de eerste dus ik ben tevreden!
Peter
1 april 2009, 18:09
Zo, ik heb wat gemist zie ik! Netjes Mathijs, toch nog wat punten voor SimTech deze race :laugh:
Helaas heb ik niet mee kunnen doen, tijdens een familieweekend geveld door een voedselprobleempje dus in plaats van zondag pas maandag naar huis gegaan. Erg jammer want hier hadden nog wel wat punten gehaald kunnen worden zo te zien. Nou op naar Monza dan maar, eens kijken of ik hem dan van achteraan het podium op kan rijden :p
Maik Peters
11 april 2009, 19:52
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, het raceverslag staat op de site!
Nu dit verslag nog :D en vervolgens Monza :)
.... Je hebt er maar druk mee he :)
Robert Saalmink
17 april 2009, 00:12
Nu dit verslag nog :D
Nietes :p
www.digitalracing.nl
Joost van den Heuvel
17 april 2009, 00:29
:thumbup:
paulpeter
17 april 2009, 14:09
Stefan Kollee
17 april 2009, 14:17
Weer leuk om te lezen!
Maik Peters
17 april 2009, 14:57
Nu dit verslag nog :D en vervolgens Monza :)
.... Je hebt er maar druk mee he :)
Weer leuk om te lezen!
Mooi verhaal weer Robert :thumbup:
Robert Saalmink
5 mei 2009, 20:12
Er stonden nog een paar items open die de race leiding in behandeling had.
Protesten
Geen.
Geconstateerd
275 Fabian verremt zich in turn 2 en neemt Mark S met zich mee. Ze staan bijna naast de baan maar Fabian ziet het toch als geslaagde inhaalactie en gaat ervan door. Niet netjes vinden we, maar lees verder:
300 Mark S pakt Fabian feitelijk terug in de Spitzkehre en gaat even extra wijd. Of het wel of niet opzettelijk is, is moeilijk na te gaan. Beide heren krijgen voor deze incidenten een waarschuwing en het verzoek inhaal manoeuvres fair uit te voeren.
320 Rene tikt Kim er onnodig af. Er is ruimte zat maar rijdt toch van achter tegen Kim aan. René krijgt hiervoor een waarschuwing.
320 Vlak daarachter zit Joost te slapen en remt veel te laat en neemt Eric stevig mee. Joost komt mede na het incident in Monza en de eerder veroorzaakte startcrash in aanmerking voor een straf, maar het lijkt erop dat hij deze ontloopt omdat hij dit seizoen niet meer zal deelnemen.
1430 Ruben komt van veeeeeeel te ver en ramt Mark B eraf in de Spitzkehre. Hij laat hier veel te weinig marge in ieder geval, wat dat betreft. Verder heeft Ruben niet een bepaald strafblad dit seizoen, dus hij komt eraf met een waarschuwing.
Joost van den Heuvel
5 mei 2009, 20:41
Het is natuurlijk aan de wedstrijdleiding, maar ben het niet helemaal eens met de conclusie dat ik zat te slapen en veel te laat remde. Ik rem niet later dan de andere Maseratis. Kon het ongeluk voor me ook pas zien toen ik ging remmen. Door de rook werd me het zicht ontnomen, en er was een botsing omdat Rene daar in de bocht zowat stil ging staan.
Eric Linssen
5 mei 2009, 22:30
nou dan verschillen we toch nogal van mening ;)
als ik kan anticiperen op een ongeluuk wat voor me gebeurd dan lijkt het me vanzelfsprekend dat de rest dat daarachter ook kan..... zeker als er diverse autolengtes tussen zitten.
Tevens was er uitwijkmogelijkheid genoeg om er zelf voor te kiezen om me te ontwijken en de bocht te laten schieten... jammer dat hierdoor de overwinning er niet meer inzat, maar we hebben het er niet meer over ;-). er is immers geen straf en de wedstrijdleiding heef altijd gelijk hahaha (behalve de fia dan ;) )
Joost van den Heuvel
5 mei 2009, 23:06
Ja idd, vanuit een persoon ziet een situatie er anders uit dan vanuit een ander. Dat je op dat moment kon anticiperen, komt o.a. doordat je het kon zien en je met de Corvette enorm hard kan remmen. Ik zag op dat moment enkel rook en een wagen rechts de baan af schieten. Ik kon niet vaststellen wat er met de andere wagens gebeurde. :(
Omdat de rook rechts hing, verwachtte ik daar stilstaande wagens op de baan en heb er dan ook bewust voor gekozen om de bocht niet rechtuit te laten schieten, want dan zou ik daar tegenaan knallen. ;)
Gaat mij er dan ook puur om dat ik op dat moment met de informatie die ik toen had dacht de juiste keuze te maken. Als iemand nog tips heeft hoe ik dit soort situaties anders kan aanpakken (zonder de wijsheid achteraf), dan is dat zeker welkom! En ik zal het er verder niet meer over hebben. :innocent:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.