PDA

View Full Version : DigitalRacing.nl LiveTiming

Gerben vd Broek
20 maart 2009, 23:47
[spacer]

[logo_dr]
Livetiming.

[spacer]

Na hard werken de afgelopen maanden hebben we eindelijk een werkende livetiming. Velen zullen er al wel het een en ander van hebben meegekregen tijdens races en conversaties tijdens tests. Daarnaast hebben een aantal mensen aan het begin van het proces geholpen om data te verzamelen tijdens een practice sessie op een doordeweekse avond. Daarvoor willen we alvast iedereen bedanken die gevraagd als ook ongevraagd geholpen hebben met data te genereren voor de livetiming.

Ongetwijfeld zullen er nog foutjes in de presentatie zitten, gezien de moeilijke materie die het is. Vandaar ook dat nu een publieke beta online gezet wordt zodat iedereen per direct kan volgen wat er op de baan gebeurd. De DRES race op Road America zal de publieke vuurdoop worden tijdens een officieel event.

Het is met nadruk een LiveTiming dus je kan enkel zien wat er op dit moment gebeurd en niet naderhand iets terugkijken.

Bekende beperkingen:
- Geen tussentijden tijdens de race, gebrek aan dataoutput tijdens lopende races. Oplossing hierin is de trackpositie om te bepalen of er auto's dichtbij elkaar rijden. (10-20 meter is echt heel close racen al eerder gezien tijdens gesloten testen).

- Tijdens start van de race staan er mensen in de pit en al op de grid, dit geeft een vertekend beeld op de startvolgorde. Na de start, herstelt dit zichzelf. Probleem bij de start is ook dat passering van de startstreep niet betekend dat het rondeaantal oploopt.
Voorbeeld:
Voor de start:
3995 P1 ronde 0
3990 P2 ronde 0
Op basis van trackpositie staat P1 op P1 en P2 op P2.
Start -->
0005 P1 ronde 0
3999 P2 ronde 0
Logischerwijs blijft volgorde gelijk. Script gaat echter op basis van trackpositie en rondeaantal de Nr2 op P1 zetten. Volgende weergave is dit correct (beide in ronde 0 in goede volgorde).

- Geen output over tijd over in een sessie of hoeveel ronden een race gaat duren. Hierbij zal je zelf even rekening moeten houden hoe laat normaal gesproken een sessie begint om beetje in te schatten hoeveel tijd er nog over is.

Link + Feedback
Dit topic is nu ook bedoeld voor op- en aanmerkingen op de LiveTiming. De LiveTiming is via DigitalRacing.nl (klik hier) (http://www.digitalracing.nl) te vinden in het hoofdmenu bovenaan de pagina.

Ferroeni
20 maart 2009, 23:51
Dat ziet er goed uit! De tijdens van DRES rijders kunnen nu gevold worden.

clipto
20 maart 2009, 23:53
Zo dan, dat is even een mooie verrassing!
Top mannen, goed werk geleverd!
Mijn complimenten, echt waar, we gaan hem zondag eens goed testen :D

Jeroen Ursem
20 maart 2009, 23:54
Top, we gaan hem in de gaten houden zondag :)

Maar je kan dus nu ook kijken of er mensen aan het testen zijn, of gluren wat voor tijden er gereden worden in testsessies? :)

Mark van Zanten
20 maart 2009, 23:55
Hartstikke vet! Maakt het voor mensen die niet mee doen makkelijker om te volgen! Dat gaat genieten worden tijdens de Road America!
Mijn complimenten!

Bramzel
20 maart 2009, 23:59
Maar je kan dus nu ook kijken of er mensen aan het testen zijn, of gluren wat voor tijden er gereden worden in testsessies? :)

Correct, je kan kijken of er mensen op de server zijn, je kan de tijden zien die gereden zijn, en je kan bij een lege server zien wanneer er voor de laatste keer mensen actief waren.

Darthwillie
20 maart 2009, 23:59
:blink: maar maar maar nu kan ik echt geen excuses meer verzinnen :p

leuke toevoeging! Goed bezig heren, respect.

mmmh commentaar op je rondetijden terwijl je rijdt :blink:, ik zie nadelen :lol::thumbup:

Robert Saalmink
21 maart 2009, 02:36
Ja, stuur de links naar al je familie en vrienden, kunnen ze zondag zien hoe je afgaat *ehm* hoe het jou zondag vergaat op de DRES server ;)

Kudo's gaan vooral naar Gerben voor het puike programmeerwerk trouwens!

Graag wil ik dit nog even benadrukken:

Link + Feedback
Dit topic is nu ook bedoeld voor op- en aanmerkingen op de LiveTiming. De LiveTiming is via DigitalRacing.nl (klik hier) (http://www.digitalracing.nl) te vinden in het hoofdmenu bovenaan de pagina.

Als jullie bugs of andere feedback hebben, post het in deze thread. Dan kunnen wij de live timing verbeteren en hopelijk snel final releasen :)

Darthwillie
21 maart 2009, 02:39
daar heb ik geen vrienden voor nodig, gerben gaf net al commentaar tijdens een testje :blushing: en terecht helaas :D

Mossel
21 maart 2009, 08:22
ben benieuwd morgen :)

LUDO-B
21 maart 2009, 11:03
Ziet er prima uit heren, echt mooi.:thumbup:

Roy Visser
21 maart 2009, 11:07
Super heren! :thumbup:

RSRoy
21 maart 2009, 12:28
Mooie feature :D

El Maestro
21 maart 2009, 12:32
Awesome!:thumbup:

Marc Vos
21 maart 2009, 12:47
Goed werk! :cool:

Maik Peters
21 maart 2009, 14:15
Topwerk... Applause!!! :)

Joost van den Heuvel
21 maart 2009, 15:23
Vet. Zal morgen goed te volgen zijn. :thumbup:

CuqeBaqer
21 maart 2009, 16:21
Dit is echt geniaal respect voor de heren ! :thumbup:

Rsh_scuderia
21 maart 2009, 18:13
Erg stoer :thumbup:
Morgen eens kijken of het gaat werken

Mark B
21 maart 2009, 18:46
Toppppppppp!!!!

Bram Kocken
22 maart 2009, 11:24
Today is the day! Ben benieuwd naar de race, en hoe de LiveTiming het oppikt :D

Mossel
22 maart 2009, 11:45
gaat bij livetiming de laps teller op 0 als de race begint ?

Gerben vd Broek
22 maart 2009, 12:02
Bij elke sessie gaat het terug naar 0. Dus komt helemaal goed :)

Maik Peters
22 maart 2009, 12:26
tot op heden draaid het goed zo te zien :)

Stefan van Renselaar
22 maart 2009, 13:20
Er staat nu:

16 Bram Knot DRES Organisation SafetyCar 0 0 m -:--.--- -:--.--- Geen Tijd

Is het dan misschien mogelijk om van die laatste ronde een DNF te maken?

Bram Kocken
22 maart 2009, 13:26
Eerste suggestie wat ik nu zou willen aandragen, in de Practice/Quali zie je heel mooi de gap naar de voorganger. Is dat in de race ook mogelijk?

Nu moet je zelf gaan rekenen. Natuurlijk is dat bij de DRES na een aantal uur minder van belang, omdat het dan in rondes zal gaan, maar in de kortere klasses lijkt me dat wel een informatief stukje tabel?

Jeroen Ursem
22 maart 2009, 14:35
Zou het ook leuk vinden om terug te zien hoeveel pitstops er gedaan zijn, als dat kan natuurlijk ;)

Gerben vd Broek
22 maart 2009, 14:45
Punt bij Bram Knot is dat hij helemaal niet gestart is, dus direct een DQ heeft. Enkel wordt dat gelogd via een andere variabele, en die is niet zichtbaar tot aan de finish (ivm overzicht). Bij de finish zal je daar nette vermelding van krijgen.

Gaps is een probleem gezien ze niet worden doorgegeven door de outputbestanden. Is naderhand wel te berekenen (zoals in de lapcharts), maar is live niet eruit te filteren.

Pitstops heb ik eigenlijk niet naar gezocht of dat apart wordt vermeld. Zal de files van deze race eens doorlopen en zien of daar nog wat over vermeld staat, maar denk eigenlijk niet dat ze erin staan.

Peter
22 maart 2009, 21:52
Toch is er wel een tool, namelijk GTR2 XD, die wel de gaps uit kan lezen en weer kan geven. Hoe dat gaat weet ik verder ook niet maar het moet dus toch wel uit te lezen zijn. Misschien eens contact opnemen met de maker van dat tooltje?

LUDO-B
22 maart 2009, 22:17
Toch is er wel een tool, namelijk GTR2 XD, die wel de gaps uit kan lezen en weer kan geven. Hoe dat gaat weet ik verder ook niet maar het moet dus toch wel uit te lezen zijn. Misschien eens contact opnemen met de maker van dat tooltje?

Als dat zou kunnen, dat zou helemaal de max zijn.
Kunnen we het verschil zien tov de leider en tov van de voorligger, wie er in de pit staat en hoeveel pitstops er gemaakt zijn. Nee dat zou echt vet zijn.

Darthwillie
22 maart 2009, 22:22
Het spel zelf geeft wel de verschillen weer, ergens halen ze die zelf dus wel vandaan. (vraag mij alleen niet waar :huh1: )

Gerben vd Broek
22 maart 2009, 22:22
Dat komt dan heel ergens anders uit het spel, iig niet de bron die nu is gebruikt om hele livetiming op te zetten. Als ik binnenkort weer eens beetje tijd heb dan zal ik eens proberen of ik begrijp waar die info dan vandaan komt. Het zou het idd allemaal nog net iets beter maken. Maar vooralsnog heeft het systeem gedaan wat het moest doen. En dat was toch ook even "spannend" nu iedereen mocht meekijken :).

Darthwillie
22 maart 2009, 22:25
oh ja, ik vind het al helemaal fenomenaal wat het kan! Het is puur meedenken natuurlijk, meer niet :D

Gerben vd Broek
22 maart 2009, 22:26
Daar is dit topic toch ook voor. Input is altijd fijn. Je bedenkt zelf wel veel dingen die kunnen, maar een ander weet net een andere inkijkhoek te krijgen en misschien nog wel iets genialers te verzinnen.

Joost van den Heuvel
23 maart 2009, 14:55
Punt bij Bram Knot is dat hij helemaal niet gestart is, dus direct een DQ heeft. Enkel wordt dat gelogd via een andere variabele, en die is niet zichtbaar tot aan de finish (ivm overzicht). Bij de finish zal je daar nette vermelding van krijgen.

Gaps is een probleem gezien ze niet worden doorgegeven door de outputbestanden. Is naderhand wel te berekenen (zoals in de lapcharts), maar is live niet eruit te filteren.

Pitstops heb ik eigenlijk niet naar gezocht of dat apart wordt vermeld. Zal de files van deze race eens doorlopen en zien of daar nog wat over vermeld staat, maar denk eigenlijk niet dat ze erin staan.

Ik denk dat het wel mogelijk is om de gaps te bepalen. Dat zijn dan wel alleen de gaps bij het passeren van s/f natuurlijk. Ik heb daar wel ervaring mee bij het verwerken van de log files na afloop. Weet niet of dat echt veel anders is bij live logs. Zal het eens moeten bekijken I guess.

Pitstops worden helaas niet gelogd door GTR2. Hmm.. misschien valt dat toch wel te doen met een trucje. D.w.z., je kan aannemen dat iemand een pitstop maakt als zijn wagen bij 2 metingen op rij op exact dezelfde meter staat (en binnen een bepaalde afstand van s/f).

Robert Saalmink
23 maart 2009, 14:58
Onze stops duurden tussen de 28 en 35 seconden ongeveer, behalve onze bandenwissel natuurlijk. Dus dat is dan net iets te kort misschien.

Joost van den Heuvel
23 maart 2009, 19:20
Ja, dat lukt idd niet dan. Heb ook nog nooit een tool gezien waar ze de pitstops wel mee weten te bepalen in GTR2, dus dat zegt waarschijnlijk genoeg.

Stefan van Renselaar
23 maart 2009, 21:58
Ik denk dat het wel mogelijk is om de gaps te bepalen. Dat zijn dan wel alleen de gaps bij het passeren van s/f natuurlijk. Ik heb daar wel ervaring mee bij het verwerken van de log files na afloop. Weet niet of dat echt veel anders is bij live logs. Zal het eens moeten bekijken I guess.

Ik kreeg het idee om met de rondetijd van de laatste ronde de totale tijd tot dan toe te bepalen (optellen en dan ergens tijdelijk opslaan) en dan van de leider - 2e en dan komt daar de gap uit (zo doe je het dan ook voor iedereen en dan heb je op de leider en dan 2e - 3e enz. en dan heb je het voor de auto voor je :))

Maar dat is maar theorie, ik weet niet of het ook zo werkt in de praktijk ;)

clipto
23 maart 2009, 22:04
Ja, dat lukt idd niet dan. Heb ook nog nooit een tool gezien waar ze de pitstops wel mee weten te bepalen in GTR2, dus dat zegt waarschijnlijk genoeg.

Veloceprod :)
Zie onze foto's in het DRES Road America topic ;)

Tjerk Korving
23 maart 2009, 22:05
Ik kreeg het idee om met de rondetijd van de laatste ronde de totale tijd tot dan toe te bepalen (optellen en dan ergens tijdelijk opslaan) en dan van de leider - 2e en dan komt daar de gap uit (zo doe je het dan ook voor iedereen en dan heb je op de leider en dan 2e - 3e enz. en dan heb je het voor de auto voor je.

Probleem daarbij is geloof ik dat er geen rondetijd word gelogd als er een cut track is geweest. Automatisch krijg je dan dus niet kloppende optellingen.

Gerben vd Broek
24 maart 2009, 01:40
Probleem daarbij is geloof ik dat er geen rondetijd word gelogd als er een cut track is geweest. Automatisch krijg je dan dus niet kloppende optellingen.

Klopt, Al is de ronde na een cuttrack al weer terug te rekenen wat het wel moest zijn. Zit misschien een mogelijkheid in om net wat meer te berekenen. Zal er nog eens over nadenken, maar vaak kom je toch onmogelijkheden tegen.

Joost van den Heuvel
24 maart 2009, 01:56
Bij de normale logs heb je ook de sessie tijd bij elke ronde en daarmee is het wel te bepalen. Cut tracks worden idd niet gelogd maar dus dan zal de telling ff fout zitten. Achteraf is dat wel redelijk goed terug te berekenen.. live lijkt me lastiger idd.

En dan veloceprod lijkt me geen server-side software of wel? In GTR2 zelf zie je de gaps ook wel dus dat is het probleem niet.

clipto
24 maart 2009, 08:33
Er is van die software ook een server-client versie, die via het netwerk gedraaid kan worden. Kosten hiervoor zijn 5 euro per licentie.
Wellicht even contact opnemen met de makers van de software, niet geschoten is altijd mis, en wellicht is men bereid opties te geven voor jullie wensen ;)

http://www.veloceprod.fr/

http://www.forum.veloceprod.fr/

Robert Saalmink
24 maart 2009, 09:52
Wat betreft het pitprobleem. Er was iemand die misschien zo'n trackmap kon maken, zodat je kon zien wie op welke plek op de baan is. In dat geval kun je dus op die track map zien of iemand in de pits staat toch?

Gerben vd Broek
24 maart 2009, 11:39
Er is van die software ook een server-client versie, die via het netwerk gedraaid kan worden. Kosten hiervoor zijn 5 euro per licentie.
Wellicht even contact opnemen met de makers van de software, niet geschoten is altijd mis, en wellicht is men bereid opties te geven voor jullie wensen ;)

http://www.veloceprod.fr/

http://www.forum.veloceprod.fr/

Ik zal me er eens in gaan verdiepen eerdaags. Thanks voor het meedenken en de links.

Joost van den Heuvel
24 maart 2009, 14:26
Wat betreft het pitprobleem. Er was iemand die misschien zo'n trackmap kon maken, zodat je kon zien wie op welke plek op de baan is. In dat geval kun je dus op die track map zien of iemand in de pits staat toch?

Maakt volgens mij geen onderscheid tussen de pits en het rechte stuk bij s/f.

Robert Saalmink
24 maart 2009, 14:36
Maakt volgens mij geen onderscheid tussen de pits en het rechte stuk bij s/f.

Doh... als je zo'n stipje ziet stilstaan op s/f dan kun je er van uit gaan dat het een pitstop is.

LUDO-B
24 maart 2009, 14:44
Doh... als je zo'n stipje ziet stilstaan op s/f dan kun je er van uit gaan dat het een pitstop is.

Tenzij je vergeet te starten.:innocent:

Stefan van Renselaar
24 maart 2009, 17:24

Ik denk dat dat voor de DRES wel mogelijk is om dan bijv. Bram weer met de SC op de server te zetten en dat hij dan op een admin pagina zit voor de livetiming en dat als er dan een cut-track is geweest dat er dan iets verschijnt en dat hij dan de totale racetijd handmatig moet invoeren en dat het tellen door de livetiming weer wordt overgenomen, maar cut-tracks zijn bij het DRES volgens mij geen heel groot probleem. :)

Robert Saalmink
24 maart 2009, 17:28
Bram zit wel naar de race te kijken, maar niet zes uur lang non-stop met zijn neus in de logfiles ben ik bang...

Stefan van Renselaar
24 maart 2009, 18:29
Bram zit wel naar de race te kijken, maar niet zes uur lang non-stop met zijn neus in de logfiles ben ik bang...

Ik heb het niet over de logfiles aanpassen, maar als er een cut track is geweest dat je dan via een apart schermpje ff de echte racetijd invult en dan is het weer gedaan voor een redelijke tijd, want zoveels cut-tracks zullen er in het DRES niet zijn. ;)

Bram Kocken
24 maart 2009, 18:32
Maar je moet dan toch welke elke 1,5 min ff nalopen of er geen cuttracks zijn geweest... En hoe ga je dan de échte racetijd bepalen? Uit je duim zuigen?

Tjerk Korving
24 maart 2009, 18:46
Je moet er echt niet aan beginnen om iemand handmatig rondetijden te gaan laten invullen e.d. tijdens een lopende race. Dat is sowieso een hondebaan en daarnaast weet je niet wat in te vullen want ook het spel zelf zal waarschijnlijk geen tijd weergeven.

Als er een totaaltijd komt met tussen afstanden in de live timing moet het gewoon automatisch kunnen.

Joost van den Heuvel
24 maart 2009, 19:03

Hee!.. dat was mijn idee! :p

Pitstops worden helaas niet gelogd door GTR2. Hmm.. misschien valt dat toch wel te doen met een trucje. D.w.z., je kan aannemen dat iemand een pitstop maakt als zijn wagen bij 2 metingen op rij op exact dezelfde meter staat (en binnen een bepaalde afstand van s/f).

:innocent:

Maar zoals je toen zelf al opmerkte, een pitstop duurt misschien te kort (iig als de meetpunten 20 seconden uiteen zitten).

Gerben vd Broek
24 maart 2009, 19:13
Ik zal eerst moeten uit gaan zoeken hoeveel data verkeer er wordt gegenereerd met de livetiming. Als dit niet teveel is, zou je kunnen gaan overwegen om de 20seconde update te verkleinen naar 15 of misschien wel 10 seconde. Dan zou je een pitstop mogelijkerwijs wel kunnen registreren. Het vervolgens apart gaan optellen is weer een lastige, omdat er nu eigenlijk per file gewoon een hele nieuwe stand wordt berekend. Geen data die overblijft van een vorig bestand.

In ieder geval is het allemaal nog niet zo eenvoudig.

Stefan van Renselaar
24 maart 2009, 19:19
Je moet er echt niet aan beginnen om iemand handmatig rondetijden te gaan laten invullen e.d. tijdens een lopende race. Dat is sowieso een hondebaan en daarnaast weet je niet wat in te vullen want ook het spel zelf zal waarschijnlijk geen tijd weergeven.

Ik ben niet duidelijk volgens mij, dus:

Via een script worden de rondentijden opgeteld, dat vormt de totale racetijd tot dan toe en daaruit worden de gaps uit opgemaakt. Dit gebeurt dus automatisch.

Mocht het gebeuren dat iemand een cut-track maakt, dan wordt er dus geen rondetijd uit de logfile gehaald en via een script komt dan op de admin pagina van de livetiming en melding dat player XXX geen rondetijd is genoteerd en dan wordt aan de admin die online is gevraagt om de totale racetijd tot dan toe in te voeren in een boxje en dan wordt dat weer opgeslagen en dan doet het script het werk weer voor je.

Dit is niet handig voor ZAC/DRTCC/FPL, maar bij het DRES maak je minder cut's, want je rijd voorzichtiger. Dus dan zou dit exclusief voor het DRES zijn.

Nu wel duidelijk? :blushing:

clipto
24 maart 2009, 19:25
Ik denk niet dat je er iets van handwerk in moet bouwen.
Geautomatiseerd, of niet denk ik dan...
De organisatie/admins hebben al genoeg werk ;)

Darthwillie
24 maart 2009, 19:36
toch houdt het spel ergens de rondetijd bij, ook na een cut track, de onderlinge verschillen blijft het spel weergeven.

clipto
24 maart 2009, 20:13
http://i422.photobucket.com/albums/pp308/Cliptonic/th_Raceseat004.jpg (http://s422.photobucket.com/albums/pp308/Cliptonic/?action=view&current=Raceseat004.jpg)

Zie hier de data die je krijgt met een Veloceprod client.
Je ziet welke sector de auto's rijden, hoeveel pitsstops er gemaakt zijn, of iemand een aanvraag gedaan heeft, onderin een balkje met wie er om je heen rijden.
Maar ook dingen over je eigen auto als bandenslijtage, temperaturen, etc.

Neem contact met de makers op om te zien of ze ideeen hebben om de data uit GTR2 naar een live-webpagina te toveren.
Wellicht hebben ze daar goede tips, ze weten in iedergeval hoe de data uit het spel te krijgen ;)

Gerben vd Broek
24 maart 2009, 20:40
Dat ziet er idd goed uit kwa gegevens uit het spel. Zal binnenkort eens gaan spitten. Weinig tijd gehad weer de laatste dagen. Net genoeg om forum beetje door te neuzen :).

Mossel
25 maart 2009, 08:45
http://i422.photobucket.com/albums/pp308/Cliptonic/th_Raceseat004.jpg (http://s422.photobucket.com/albums/pp308/Cliptonic/?action=view&current=Raceseat004.jpg)

Zie hier de data die je krijgt met een Veloceprod client.
Je ziet welke sector de auto's rijden, hoeveel pitsstops er gemaakt zijn, of iemand een aanvraag gedaan heeft, onderin een balkje met wie er om je heen rijden.
Maar ook dingen over je eigen auto als bandenslijtage, temperaturen, etc.

Neem contact met de makers op om te zien of ze ideeen hebben om de data uit GTR2 naar een live-webpagina te toveren.
Wellicht hebben ze daar goede tips, ze weten in iedergeval hoe de data uit het spel te krijgen ;)

t'is eigenlijk heel simpel als ik het zo zie.... Clipto moet gewoon zorgen dat zijn proggie de gegevens live streamt naar de DRNL website

Robert Saalmink
25 maart 2009, 09:42
Iets streamen naar een applicatie is nog niet hetzelfde als streamen naar een webpagina. Daarnaast moet het dataverkeer een beetje onder controle blijven, maar dat soort dingen mag Gerben lekker uitzoeken :p

clipto
25 maart 2009, 10:02
t'is eigenlijk heel simpel als ik het zo zie.... Clipto moet gewoon zorgen dat zijn proggie de gegevens live streamt naar de DRNL website

Dat kan natuurlijk ook ja,
Iemand een dubbele stream laten draaien, een van ingame camerabeelden (er was toch iemand die dat al eerder deed hier, of ben ik nu in de war met een andere competitie?)
En een met een capture van het beeld gegenereerd door de Veloceprod software.
Teamspeak server opzetten voor de deelnemers, met eigen kanalen en een broadcast kanaal.
En het commentaar tijdens de race laten verzorgen door de organisatie, aangevuld met de bijrijders uit de teams die die dag de race rijden.

Of denk ik nu te simpel :D

Robert Saalmink
25 maart 2009, 10:04
Jij denkt dat er een enorm groot publiek naar die pagina zitten te staren zeker? :p

clipto
25 maart 2009, 10:20
Het is spannender als GTST in ieder geval :D

Darthwillie
25 maart 2009, 10:28
Jij denkt dat er een enorm groot publiek naar die pagina zitten te staren zeker? :p
waarom niet? had jij 2 jaar geleden gedacht dat er zo een 50 man op een zondag mee gingen doen aan een endurancerace? ;)

think big :thumbup:

Bram Kocken
25 maart 2009, 10:36
waarom niet? had jij 2 jaar geleden gedacht dat er zo een 50 man op een zondag mee gingen doen aan een endurancerace? ;)

think big :thumbup:

Volgens mij wel... Ze hadden al bedacht om dit in real life uit te voeren, en zoals ik het begreep was ze dat ook nog gelukt, totdat er iets gebeurde buiten hun macht...

Wat plannen betreft heeft DR.nl er genoeg :D

clipto
25 maart 2009, 10:46
Als ik/we ergens in kunnen bijdragen dit seizoen of volgend seizoen, horen we het graag ;)

Gerben vd Broek
26 maart 2009, 01:28
Ik heb contact gehad met de veloceprod maker, en er zijn mogelijkheden, maar niet voor de eerstkomende maanden. Voorlopig is de livetiming zoals die is. Komt nog wel een kleine update in de komende dagen/weken. Even zien wanneer ik tijd heb.

Maik Peters
30 maart 2009, 10:38
Het ziet er in ieder geval al goed uit hoor :)
Er zullen nog vele verbeteringen volgen, maar dat het er is en draait is al helemaal TOP!!

Gerben vd Broek
30 maart 2009, 18:17
Er komt iig nog een grafische update en nog 1 extra dingetje. Maar moet even de tijd vinden om dat toe te gaan voegen. Door het extra dingetje krijg je wel een klein beetje extra inzicht in de gap, maar kan er niet mee rekenen. Maar zal eerst dat dingetje wel inbouwen :). Dan begrijp je het beter.

Bram Kocken
30 maart 2009, 18:27
Vrij cryptisch idd :blink:

Gerben vd Broek
30 maart 2009, 18:35
:D :thumbup:

John
31 maart 2009, 01:13
Er komt iig nog een grafische update en nog 1 extra dingetje. Maar moet even de tijd vinden om dat toe te gaan voegen. Door het extra dingetje krijg je wel een klein beetje extra inzicht in de gap, maar kan er niet mee rekenen. Maar zal eerst dat dingetje wel inbouwen :). Dan begrijp je het beter.
Was je daar dan vanavond mee bezig? Want live-timing werkte vanavond niet. Ik zat met iemand anders op de FPL server maar er werd niets weer gegeven. Vanochtend deed ie het nog.

Gerben vd Broek
31 maart 2009, 01:16
Ben er vanavond niet mee bezig geweest. Dus zit dan weer ergens wat fout. Zal nog eens kijken of ik nu ook kan zien of er iets fout is.

Edit: Fixed. Server was wel aan, maar de reporting stond uit. Dus kwam geen nieuwe info over wat er op de baan gebeurde. Staat nu weer aan als goed is, dus zou het weer moeten doen.

Maik Peters
31 maart 2009, 10:11
Maar zal eerst dat dingetje wel inbouwen :). Dan begrijp je het beter.

Kijk die dingetjes die doen het hem :thumbup:

Flyer
31 maart 2009, 12:07
Hadden de mannen van Goon Squad ook niet aangeboden om iets te leveren mbt plaatje van positie op de baan?

Joost van den Heuvel
31 maart 2009, 12:17
Denk het. SLS heeft ook zoiets en geeft ook de gaps weer. Misschien in hun code spieken hoe ze dat doen: http://sls.simracing.pl/index.php?dataarray[dest]=about

( zie bijv pag 17 in het manual... http://maxym.simracing.pl/sls/SLS%20manual.pdf )

Gerben vd Broek
31 maart 2009, 14:41
Hadden de mannen van Goon Squad ook niet aangeboden om iets te leveren mbt plaatje van positie op de baan?

Dat projectje loopt nog, maar nog geen vordering vooralsnog.

Gerben vd Broek
1 april 2009, 02:03
Kijk die dingetjes die doen het hem :thumbup:

Dingetjes is ingebouwd, heb het wel even getest met wat livedata uit practice (werkt goed) en wat statische data uit een lopende race (leek ook te werken), maar weet even niet wat het doet bij livedata, ik ga er vanuit dat het het gewoon doet.

Anyway er is een extra kolommetje bijgekomen in de livetiming. Je ziet het wel als er rondetijden worden gereden. Geeft informatie over op welk sessietijdstip de laatste ronde is gefinished. En in de race wanneer de laatste doorkomst is. Geeft met je achterligger wel aan hoeveel verschil in sessietijd er is op s/f is in principe je gap op dat moment. Enkel nog steeds moeilijkheden met berekenen als je niet in dezelfde ronde ligt (gap van meer dan een ronde krijg je dan ineens). Daarom zij ik ook dat ik er niet mee kon rekenen.

In ieder geval is het nu nog zaak om de grafische update te gaan bouwen. En eventueel bekijken hoe het zit met de samenwerking voor het maken van een circuitplaatje met info.

Nog genoeg te doen, en vrij weinig tijd telkens :).

Maik Peters
1 april 2009, 08:33
Alle dingetjes op zijn tijd :)

Joost van den Heuvel
1 april 2009, 13:54
Goed bezig Gerben! :thumbup:

Gap zal misschien nog wel mogelijk zijn, maar dat is sowieso verre van triviaal vanwege GTR2's log perikelen. Zal eens proberen te checken of SLS de gap verprutst als je een cut track hebt.

gerb_1963
1 april 2009, 23:54

Het was even zoeken maar ik heb nu een live data file. Ik ben nu zover dat ik de racedeelnemers uit de file kan lezen op het moment dat er een nieuwe update is (m'n mechaniekje reageert op veranderingen). Ook heb ik de gegevens al zover uit kunnen pluizen dat ik er voor elke deelnemer een pakketje van kan maken. Hapklare brokken dus. Binnenkort ga ik beginnen aan het mechanisme waarmee ik de gegevens kan omzetten naar kaart coordinaten. Daar gaat Alexander me bij helpen. De laatste stap is om daar een jpg of png bestandje van te genereren die dan door de webserver opgepakt wordt. Kortom; we maken vorderingen.

Bramzel
2 april 2009, 00:05
Vette shit mannen :D Echt gaaf dat jullie ook meehelpen.

Roy Visser
2 april 2009, 11:05
Het was even zoeken maar ik heb nu een live data file. Ik ben nu zover dat ik de racedeelnemers uit de file kan lezen op het moment dat er een nieuwe update is (m'n mechaniekje reageert op veranderingen). Ook heb ik de gegevens al zover uit kunnen pluizen dat ik er voor elke deelnemer een pakketje van kan maken. Hapklare brokken dus. Binnenkort ga ik beginnen aan het mechanisme waarmee ik de gegevens kan omzetten naar kaart coordinaten. Daar gaat Alexander me bij helpen. De laatste stap is om daar een jpg of png bestandje van te genereren die dan door de webserver opgepakt wordt. Kortom; we maken vorderingen.

wow heel erg gaaf en super dat jullie (allemaal natuurlijk) er zoveel tijd in steken :thumbup:

Bram Kocken
2 april 2009, 11:07
Idem!

Voor mijn gevoel is het allemaal abracadabra! Nou vooruit, het plaatje tekenen van de track, dat lukt me wel ;)

LiveTiming heeft imo echt wat toegevoegd aan DR.nl! En dat het zo verbeterd wordt, echt cool!

Niels Draijer
2 april 2009, 11:15
Idem!

Voor mijn gevoel is het allemaal abracadabra! Nou vooruit, het plaatje tekenen van de track, dat lukt me wel ;)

LiveTiming heeft imo echt wat toegevoegd aan DR.nl! En dat het zo verbeterd wordt, echt cool!

Helemaal mee eens! Het voegt zeker iets toe en maakt drnl nog completer:)

Stefan van Renselaar
2 april 2009, 13:21
Misschien helpt dit jullie iets???:

http://img135.imageshack.us/img135/4834/sebringvc5.gif

http://batracer.com/-bM?monza

http://batracer.com/-bM?i2road

http://batracer.com/-bM?LMlemans

Bramzel
2 april 2009, 13:40
Is je niet opgevallen dat elke startthread een mooie trackmap in DR.nl style heeft Stefan? ;) Wel top dat je meedenkt overigens.

Stefan van Renselaar
2 april 2009, 13:45
Is je niet opgevallen dat elke startthread een mooie trackmap in DR.nl style heeft Stefan? ;) Wel top dat je meedenkt overigens.

Klein detail :innocent:

Maar als je het mij vraagt, dan vind ik zo'n trackmap met iets er omheen mooier dan een trackmap met alleen de track erop :)

Bramzel
2 april 2009, 13:47
Voor zo'n systeem wel ja, maar dan moet je ze wel allemaal in dezelfde stijl hebben naar mijn mening. Ik kan wel eens kijken of ik de DR.nl maps kan gaan combineren met Google Maps of zo.

Bram Kocken
2 april 2009, 13:58
Mwah vind juist die minimalistische stijl erg vet. Ook met het perspectief erin.
Dat zou ik dan graag zien.

Mark B
2 april 2009, 14:24
Vind die we nu hebben bij de start thread juist perfect!
Simpel en zeer overzichtelijk, tevens een dr.nl style :P

Stefan van Renselaar
2 april 2009, 14:28
Er stond ook "Misschien" in mijn post ;)

Bram Kocken
2 april 2009, 15:06
Vind die we nu hebben bij de start thread juist perfect!
Simpel en zeer overzichtelijk, tevens een dr.nl style :P

Psst, het gaat erover hoe de map bij de LiveTiming eruit zou kunnen komen te zien ;) Niet in de startposts van de league-races ;)

Joost van den Heuvel
2 april 2009, 16:11
En die zijn echt geweldig trouwens! :thumbup:

gerb_1963
4 april 2009, 18:16
Misschien helpt dit jullie iets???:

http://img135.imageshack.us/img135/4834/sebringvc5.gif

http://batracer.com/-bM?monza

http://batracer.com/-bM?i2road

http://batracer.com/-bM?LMlemans

Het laatste plaatje (lemans) is waarschijnlijk het beste te gebruiken, maar dan natuurlijk wel in de juiste geografische oriëntatie...

Kim Van Der Stichelen
8 april 2009, 21:19
Die positieupdate tijdens de race is super zie ik net, aangezien ze op de drtcc server aan het racen zijn :)

Bram Kocken
8 april 2009, 21:35
Ik zie idd een soort van horizontale map, op positie van de rijders... Wat erg klopt met de afstand op de baan :D Vet hoor!

Gerben vd Broek
8 april 2009, 23:09
Grappig dat het nu wordt opgemerkt. Is namelijk al actief sinds afgelopen zondag met de zac5 race:). Moet er nog wel 1 en ander aan bijschaven, maar het systeem werkt. Moet sowieso nog een en ander aan gebeuren, kwa uiterlijk alsook aantal functies, waarvan ik data achterhaalt heb.

Overigens is dit een eigen creatie. Die van de goonsquad is ook nog in ontwikkeling en wordt ook vooruitgang in geboekt.

Kim Van Der Stichelen
8 april 2009, 23:11
Grappig dat het nu wordt opgemerkt. Is namelijk al actief sinds afgelopen zondag met de zac5 race:). Moet er nog wel 1 en ander aan bijschaven, maar het systeem werkt. Moet sowieso nog een en ander aan gebeuren, kwa uiterlijk alsook aantal functies, waarvan ik data achterhaalt heb.

Tja zondag was ik zelf aan het racen dus is het niet handig om even te alt-tabban om te kijken waar iedereen zit ;)

Gerben vd Broek
8 april 2009, 23:13
Tja zondag was ik zelf aan het racen dus is het niet handig om even te alt-tabban om te kijken waar iedereen zit ;)

dual screen oplossing werkt voor mij iig goed, maar true dat je dan niet zomaar ff alt-tab doet. Maar zijn meer mensen die niet racen, maar het verder hier ook niet gemeld hebben.

Bram Kocken
9 april 2009, 00:43
lol, ik zag het zondag wel, maar dacht dat het een bug was :innocent:

Legde de link niet tussen cijfertje en baanpositie :D

LUDO-B
10 april 2009, 09:53
:confused1::confused1::confused1:
Wat is dit in godsnaam????

Darthwillie
10 april 2009, 10:11
niet meer van toepassing.

Tjerk Korving
10 april 2009, 10:18
Bij deze gebanned en alle posts gedelete. Eens zien wat het brengt.

Niels Tieman
10 april 2009, 11:17
Gelijk maar alle posts verwijdert. Toch jammer dat die mensen vergeten dat je IP word gelogged etc. ;)

Kim Van Der Stichelen
10 april 2009, 14:04
Is er een probleem met de Live Timing, ik sta nu al zo'n uurtje of 12 in de lijst terwijl ik sinds gisteren geen race gereden heb :huh1:

Gerben vd Broek
10 april 2009, 14:18
Zal te maken hebben met het vroegtijdig afsluiten van de server aan de serverkant. Laatste file is dan waar iemand nog op de server is. Er komt dan geen seintje dat iedereen weg is, en dan wordt er ook geen "lege" file geschreven. Op die manier blijf je dus online, terwijl er eigenlijk niemand is.

Probleem lost zichzelf op op het moment dat iemand nu de server op gaat.

Niels Draijer
10 april 2009, 14:19
Is er een probleem met de Live Timing, ik sta nu al zo'n uurtje of 12 in de lijst terwijl ik sinds gisteren geen race gereden heb :huh1:

Ik dacht al, die Kim is fanatiek bezig!

Jeroen Ursem
10 april 2009, 14:39
Ik zag wel wat van je wagen vallen tijdens de race, misschien was het je transponder?

Kim Van Der Stichelen
11 april 2009, 19:06
Ik zag wel wat van je wagen vallen tijdens de race, misschien was het je transponder?

Vast hamsterpoep, had em een goeie powersnack gegeven voor de start ;)

Maik Peters
11 april 2009, 22:49
@regie:

De header van Livetiming is <b>Live timing</b> of iets in die geest... misschien mooier om dat een beetje te veranderen ofzo :)

keep up the good work!

gerb_1963
12 april 2009, 00:57

Overigens is dit een eigen creatie. Die van de goonsquad is ook nog in ontwikkeling en wordt ook vooruitgang in geboekt.

Inderdaad, zie hier een screenshot terwijl alexander aan het racen is. Er is ook de mogelijkheid om een regel aan te klikken zodat je je eigen auto kan volgen in een andere kleur.

Darthwillie
12 april 2009, 08:25
Inderdaad, zie hier een screenshot terwijl alexander aan het racen is. Er is ook de mogelijkheid om een regel aan te klikken zodat je je eigen auto kan volgen in een andere kleur.
:thumbup: ziet er goed uit!!!!!

Ferroeni
12 april 2009, 11:12
Idd, ziet er goed uit. Helemaal top :thumbup:

LUDO-B
15 mei 2009, 20:05
Ik ben niet zeker, maar volgens mij ligt de hele LiveTiming plat.
Of heb ik het mis....:innocent:

Niels Tieman
15 mei 2009, 20:17
We gaan er naar kijken. Thanx Ludo. :)

Gerben vd Broek
16 mei 2009, 00:17
Ik ben niet zeker, maar volgens mij ligt de hele LiveTiming plat.
Of heb ik het mis....:innocent:

Je had het helemaal bij het rechte eind. Ondertussen alles gefixed. Wat naamgevingen van de raceservers kwamen niet meer overeen met de livetiming. Wist dus geen nieuw data meer op te halen.

Koos
12 juli 2009, 18:09
Ik zie nu net dat er tegenwoordig een circuitplaatje getoond wordt met daarop de rijders weergegeven in cijfers. Top hoor! :thumbup:
(Was misschien al enige tijd actief, maar zo vaak heb ik livetiming niet actief)

Roy Visser
12 juli 2009, 18:13
Ik zie nu net dat er tegenwoordig een circuitplaatje getoond wordt met daarop de rijders weergegeven in cijfers. Top hoor! :thumbup:
(Was misschien al enige tijd actief, maar zo vaak heb ik livetiming niet actief)

volgens mij pas een paar dagen, ziet er echt enorm tof uit :)

Darthwillie
12 juli 2009, 18:14
wow, leuk om het zo te zien, top verbetering weer!!!!!!!!!
goed bezig heren.

Roy Visser
12 juli 2009, 20:34
Klein puntje van verbetering, de livetiming pagina is niet "scrolbaar" Zo zie ik nu op volledig scherm het onderste gedeelte van het spa kaartje niet met veel mensen op de server :)

ik heb hem wel als ik de url kopier en in een nieuw explorer venster zet, maar niet als ik gewoon de ZAC knop aanklik

Gerben vd Broek
12 juli 2009, 22:12
Het is idd pas een paar dagen actief. En wilde deze race kijken hoe het zich gedroeg als er een volle server zou zijn. Vandaar dat er verder geen aankondiging is geweest ook.

@Roy
Ik had al vernomen van Ruben Laenens dat er zoiets gebeurde. Maar wilde eerst zelf kijken wat er gebeurde. Heb het nu gezien, en zal ff zorgen dat de boel scrollbaar wordt, ofdat het kaartje in apart venstertje geladen worden. Iig zal ik er even mee rommelen :).
Scrollen was overigens bewust uitgezet, omdat het scherm ingesteld was op 25 man en dan alles zichtbaar. Kaartje maakt de boel ineens 2x zo lang. Maar dat valt niet op als je in je uppie aan het testen bent ;).

Daarnaast zal er vanavond of morgen nog een ander verzoek komen om meer circuits geschikt te maken voor deze toevoeging. Maar daar komt een apart topic voor :).

Mossel
12 juli 2009, 23:25
klein minpuntje is dat ik op mijn laptob de kaart niet volledig kan zien. kan niet scrollen in de timing.

zou mooi zijn als dat verholpen kan worden :)

Gerben vd Broek
13 juli 2009, 00:08
scrollbars toegevoegd.

Darthwillie
10 september 2009, 22:34
erg mooie live timing met het circuit erbij trouwens :thumbup: complimenten

Bob
14 september 2009, 21:14
erg mooie live timing met het circuit erbij trouwens :thumbup: complimenten

+1

Zit nu lekker met het leerboek op schoot en af en toe zit ik mee te kijken!
Je weet precies wie waar zit! :thumbup:

John
24 september 2009, 23:11
Ik wilde de DRTCC race van vanavond volgen maar de livetiming werkte niet of liep heel erg achter. Hij gaf aan dat er 3 coureurs aanwezig waren en dat practice bezig was. Hij gaf aan dat de laatste actie 19.02 uur vanavond was. Dit doet ie nu nog steeds trouwens.

Gerben vd Broek
24 september 2009, 23:53
Rond 19.00 uur is natuurlijk niet een vreemde tijd, want waarschijnlijk is toen de server herstart met de juiste raceinstellingen van vanavond. Maar helaas is er door iemand een foutje gemaakt en is er een letter weggevallen in de benaming. En daardoor wist de livegrid geen nieuwere data binnen te halen dan de laatste file die er was. De file die dus continue in beeld is geweest.

Ondertussen heb ik de andere servers herstart. Zowel Evo als DRTCC hadden op dit moment die typfout erin zitten. Als iemand de server joined dan zal het hersteld worden, zeer waarschijnlijk (drtcc kan ik zelf niet op, gemis aan stcc).

Robert Saalmink
24 september 2009, 23:58
.n heette de server inderdaad, niet .nl

Niels Tieman
25 september 2009, 13:18
My bad :) en de server liep gister (zelfs met de correcte instellingen) achter.
De typo was pas aanwezig bij het herstarten van de servers na de DRTCC-races.

Gerben vd Broek
26 september 2009, 01:50
Ik ben er niet geweest tijdens de race, dus heb er ook niets van gezien wat ie dan wel of niet precies gedaan heeft. Maar het werkt nu volgens mij wel weer goed, en dat is het belangrijkste.

Bram Van Der Stichelen
9 oktober 2009, 17:02
Livetiming werkt hier blijkbaar niet?

Tjerk Korving
9 oktober 2009, 18:29
Livetiming werkt hier blijkbaar niet?
Momenteel lijkt het erop dat er geen servers draaien op de racebak. Wat de achterliggende reden is heb ik geen idee van op moment van typen.

Niels Tieman
9 oktober 2009, 18:30
Ik denk dat Robert ze is vergeten aan te slingeren gisteravond. Ze kunnen dus gewoon weer aan. :)

Tjerk Korving
9 oktober 2009, 18:36
Servers worden nu weer opgestart dus zou allemaal weer moeten werken binnen nu en een paar minuten.

Peter
2 november 2009, 21:34
Zo, ik ben even de FPL race via live timing aan het volgen en het valt me op dat het, vooral in begin, door de grote van de nummers, het nogal lastig is om te zien wie waar zit...
Alle nummers staan namelijk over en door elkaar heen. Misschien is het wat om daar een kleiner lettertype te grebuiken en evt. het circuitmapje nog wat te vergroten?

Gerben
2 november 2009, 22:28
Is het misschien mogelijk een soort GPxPL Hotlaps ding mogelijk te maken?
Wat we vroeger hadden bij de proleague, een hotlap ranking. En hier dan voor de klassen DRTCC, FPL en ZAC?

Of is dit niet mogelijk en alleen maar wishfull thinking?

Met GTR2 was het wel mogelijk, maar ik heb er verder niet zoveel verstand van

Tjerk Korving
2 november 2009, 22:34
Iets dergelijks word wel aan gedacht Gerben. Per circuit wat er draait bijhouden wat er gereden is door anderen en dat verwerken in een lijst. Maar daar komt eerst nog een nieuwe database structuur bij kijken en daar werken we nog aan. :)

Gerben vd Broek
2 november 2009, 22:34
Zo, ik ben even de FPL race via live timing aan het volgen en het valt me op dat het, vooral in begin, door de grote van de nummers, het nogal lastig is om te zien wie waar zit...
Alle nummers staan namelijk over en door elkaar heen. Misschien is het wat om daar een kleiner lettertype te grebuiken en evt. het circuitmapje nog wat te vergroten?

De circuitmap is niet aan te passen meer (dan zouden alle files opnieuw gemaakt worden, dus als je nog een jaartje werk wil geen probleem, maar niet wenselijk iig). Lettertype kleiner maken van de livetiming zou geen probleem moeten zijn.

Is het misschien mogelijk een soort GPxPL Hotlaps ding mogelijk te maken?
Wat we vroeger hadden bij de proleague, een hotlap ranking. En hier dan voor de klassen DRTCC, FPL en ZAC?

Of is dit niet mogelijk en alleen maar wishfull thinking?

Met GTR2 was het wel mogelijk, maar ik heb er verder niet zoveel verstand van
Het is geen wishful thinking, enkel heb ik nog geen werkbare database om het te kunnen koppelen. De database is in aanbouw, dus het is wel iets wat in de planning staat, maar voor wanneer is een vraagteken.

Gerben
2 november 2009, 22:36
Ah, top dat jullie er ook al aan dachten en er zelfs al mee bezig zijn! :D We zien het vanzelf wel een keer komen dan :D

Maik Peters
19 januari 2010, 23:26
Wellicht wisten jullie het al, maar toch even een vermelding:

Er is een nieuwe update beschikbaar op steam voor Race-On.
De servers zijn nog niet geupdate :D
Begrijpelijk want de nieuwe versie is net online.

Just for you information!!!

gerb_1963
20 januari 2010, 00:08
Mooi systeem die livetiming. Ziet er goed uit. Voor de liefhebbers; op http://bijhold.nl/gerben/LiveData.html heb ik maar even een overzichtje gemaakt van de komende dress races. Verder heb ik ook een eigen variant op livetiming gemaakt voor tijdens het trainen. Mocht je eens mee willen trainen met live data op server goonsquad, laat dan maar even een pm achter dan krijg je het wachtwoord van goonsquad.

John
20 januari 2010, 02:15
:blushing:Verkeerde topic.

Darthwillie
22 januari 2010, 23:36
werkt erg mooi die livetiming gerben :thumbup:

Bob
11 maart 2010, 19:41
Ik zit mee te kijken met de livetiming en zie aardig wat teams met Template_Team rijden terwijl de carset toch gereleased is? Zit de fout in de carset of in de livetiming waardoor je de team namen niet ziet?

Niels Tieman
11 maart 2010, 19:44
Ik heb de carset vanmiddag pas geinstalleerd zonder de server te resetten. Dus zodra ik de server opnieuw opstart zou dat probleem verholpen moeten zijn. :)

Bob
11 maart 2010, 19:47
Ik heb de carset vanmiddag pas geinstalleerd zonder de server te resetten. Dus zodra ik de server opnieuw opstart zou dat probleem verholpen moeten zijn. :)

Top Niels :D Dan wacht ik gewoon rustig af!!

Marc Vos
11 maart 2010, 20:15

Jep, de nieuwe teamnamen staan er weer netjes in. Ik blijf het een mooie toevoeging vinden aan digitalracing die live-timing. :)

Niels Tieman
15 maart 2010, 10:13
De circuitmap is niet aan te passen meer (dan zouden alle files opnieuw gemaakt worden, dus als je nog een jaartje werk wil geen probleem, maar niet wenselijk iig). Lettertype kleiner maken van de livetiming zou geen probleem moeten zijn.

Ik was hier nog even over aan het nadenken. In principe moet dit geen probleem zijn. Op het moment worden ze verkleind naar 640x320, en dat zou in een relatief snel tempo verhoogd kunnen worden voor alle circuits. Het is alleen de vraag welke resolutie je ze dan wil hebben. :)

En enige wat wel opnieuw gedaan moet worden is de coördinaten van de circuits, dat zou wel weer wat tijd innemen. :)

Gerben vd Broek
15 maart 2010, 10:36
Zijn ondertussen 37 trackmaps. Dus is wel enig werk mee gemoeid.

Niels Tieman
15 maart 2010, 10:41
Ja, dat is een feit. Ik wil aangeven dat het kan, mocht het nodig zijn. :)

Gerben vd Broek
15 maart 2010, 10:45
Weet niet of het nodig is. Voor de duidelijkheid zouden sommige groter kunnen zijn, maar of het allemaal het werk waard is.

Robert Saalmink
15 maart 2010, 10:50
Vanuit DRNL oogpunt bekeken kan ik wel wat zaken opnoemen die voorrang zouden krijgen ;) maar we kunnen het opnemen op de to do lijst lijkt me.

Niels Tieman
15 maart 2010, 10:59
Ik kan wel meer dingen opnoemen, maar dat lijkt me niet van belang om dat in het openbaar te posten.. ;)

Het bespreken van de vooruitgang met onze live-timing lijkt me een positief punt. Als het betekend dat de plaatjes iets groter gemaakt moeten worden dan moeten we het wel eerst bepalen en testen voordat het überhaupt op de 2-do-lijst terecht kan komen.

Darthwillie
15 maart 2010, 11:00
misschien kan Gerben van Goonsquad iets voor jullie betekenen? Ik weet niet of jullie wel eens op zijn eigen versie van de livetiming hebben gekeken?
http://bijhold.nl/gerben/LiveData.html

Dat werkt erg mooi moet ik zeggen.

Niels Tieman
15 maart 2010, 11:01
We hebben contact gehad met Gerben maar zijn systeem werkt anders en is niet zomaar over te zetten. :)

Niels Tieman
8 mei 2010, 11:40
[spacer]

http://members.home.nl/tieman/DRNL/logo_ls.jpg

[spacer]

DigitalRacing.nl gaat expirimenteren met live uitzendingen!

Het afgelopen anderhalf jaar hebben we kunnen genieten van de live-timing bij DigitalRacing.nl. De stand, sectortijden en een gedetailleerd circuit-overzicht gaven de fans een kijkje in de DRNL-keuken. DigitalRacing.nl gaat vanaf heden expirimenteren met live uitzendingen. Van te voren aangekondigde races worden live aangeboden inclusief een chatbox, naast de gebruikelijke livetiming. De eerste (test-)uitzending zal worden uitgevoerd tijdens de ZAC-races op Spa-Franchorchamps aanstaande Zondag (9 mei).

Het betreft wel een test. Dus alle feedback is welkom.

Je kunt de livestream en chatbox bereiken via de frontpage -> Timing > DigitalRacing ZAC

[spacer]

[logo_dr]

Kim Van Der Stichelen
8 mei 2010, 11:47
Ziet er wek lekker uit heren :thumbup:

Fr3d
8 mei 2010, 11:57
gaaf hoor :D

Sander Hogendoorn
8 mei 2010, 12:03
Woei :thumbup:

Niels Tieman
8 mei 2010, 12:24
Ik heb hem even geactiveerd. Reggie was net aan het rond racen op Spa, maar die stopte met racen toen ik de livestream aan zette. Kim is inmiddels aan het inloggen dus ik laat hem nog wel even aan staan.

Het klopt overigens dat het geluid nog niet werkt, daar zijn we nog mee bezig. :)

edit: Nevermind. Geluid werkt nu ook. :)

Daniël
8 mei 2010, 13:11
Heel gaaf heren! Die ga ik zeker aanzwengelen, is toch een stuk leuker dan de livetiming volgen. :)

speed9
8 mei 2010, 13:17
Lijk me leuk,maar dan moet er wel mensen rijden haha.

f1timmy007
8 mei 2010, 13:20
ik ga wel even rijden:D
Edit: Mark zit er ook al op...

Robert Saalmink
8 mei 2010, 13:33
Het betreft nog wel een test, dus alle feedback is welkom :)

paulpeter
8 mei 2010, 14:48
Ziet er zeer goed uit!:cool:

Stefan van Renselaar
8 mei 2010, 15:32
Ik wil morgen wel kijken, maar ik moet zelf racen :P

Roy Visser
8 mei 2010, 16:02
heel tof heren!

JossNL
8 mei 2010, 16:05
Het betreft nog wel een test, dus alle feedback is welkom :)

Als eerst natuurlijk de chat in hetzelfde scherm zetten als de stream:)

Kzal zo nog eens een paar rondjes gaan rijden.

Michael Storm
8 mei 2010, 16:21
Als eerst natuurlijk de chat in hetzelfde scherm zetten als de stream:)

Kzal zo nog eens een paar rondjes gaan rijden.

http://www.livestream.com/digitalracingnl?utm_source=lsplayer&utm_medium=ui-chat&utm_campaign=digitalracingnl&utm_content=digitalracingnl :)

Heel erg gaaf heren. Je zou bijna overwegen om morgen niet te rijden en de race live gaan volgen met chat. :lol:

Darthwillie
8 mei 2010, 16:27
http://www.livestream.com/digitalracingnl?utm_source=lsplayer&utm_medium=ui-chat&utm_campaign=digitalracingnl&utm_content=digitalracingnl :)

Heel erg gaaf heren. Je zou bijna overwegen om morgen niet te rijden en de race live gaan volgen met chat. :lol:

jouw snelheid kennende zul je wel eerder klaar zijn dan de rest en daar nog tijd voor over hebben :laugh:
(ja ik weet het 90 minuten race)

JossNL
8 mei 2010, 16:30

Weet ik, maar er is niet voor niets een lokale versie gemaakt op DR.nl.

Niels Tieman
8 mei 2010, 17:00
De lokale versie word later geupdate. We willen de livestream, chatbox & de livetiming het liefst op één pagina kunnen krijgen zodat iedereen van alle gemakken is voorzien. Maar je moet er ook aan denken dat niet elke race live word uitgezonden en daar zal ook een passende oplossing voor gevonden moeten worden.

Darthwillie
8 mei 2010, 17:08
zit er iemand te schakelen tussen camera's? en betekent dit dat er een plek minder op de grid is? Even nieuwsgierig naar de technische kant :)

Niels Tieman
8 mei 2010, 17:12
Klopt. Je offert één plaats op. Vandaar dat ook niet elke race live te volgen zal zijn. :)

Darthwillie
8 mei 2010, 17:18
cool, en ook live commentaar?
"als ik nu de donatie bar niet heel snel vol zie lopen volgen we vanaf nu alleen maar Darthwillie!" :innocent::lol:

Niels Tieman
8 mei 2010, 17:21
Dat word een korte live-coverage dan! :devil2:

En nee. Commentaar zit er voorlopig nog niet in. De chatbox lijkt wel uitermate goed te werken in samenwerking met de video, dus dat is een mooie feature. De DRES kan hier ook zijn voordeel mee doen. :)

JCijsouw
8 mei 2010, 17:29
Heel vet:D Alleen de livestream is nu offline .... ondanks dat er toch iemand op de server rijdt volgens de livetiming ...

Marc Vos
8 mei 2010, 17:30
Heel gaaf dit! :thumbup: Kan een vriend van me ook eens kijken wat ik presteer op zondagavond/donderdagavond. :p

Niels Tieman
8 mei 2010, 17:31
Zoals je al eerder hebt kunnen lezen is er iemand nodig die de stream verzorgd. We zijn niet continue online te vinden om dit beeld te verzorgen. De livetiming is altijd te zien, en mocht er een stream word uitgezonden zal dat via meerdere wegen duidelijk worden gemaakt. :)

speed9
8 mei 2010, 17:40
Zoals je al eerder hebt kunnen lezen is er iemand nodig die de stream verzorgd. We zijn niet continue online te vinden om dit beeld te verzorgen. De livetiming is altijd te zien, en mocht er een stream word uitgezonden zal dat via meerdere wegen duidelijk worden gemaakt. :)

Worden de beelden handmatig gedaan dan,bedoel dat iemand de controlen heb om bvb coureur X en Y afwisselend te volgen of is het random door de Pc zelf?

Stefan Kollee
8 mei 2010, 17:43
Wordt handmatig gedaan (dit werd overigens bovenaan deze pagina al beantwoord:p). Dit zal er vast aan meehelpen dat de stream soms offline is.

John
9 mei 2010, 09:40
Ah, da's mooi. :thumbup: Ik ga vanavond ook kijken.

Joost van den Heuvel
9 mei 2010, 12:42
Vet hoor! Vanavond maar eens kijken. :thumbup:

JCijsouw
9 mei 2010, 12:54

Aah, mijn excuses. Ik heb het niet goed gelezen. Ik dacht dat er ten alle tijden werd uitgezonden :D

Martijn Mezger
9 mei 2010, 14:55
Gaaf! :) Goed bezig heren!

Mathijs
9 mei 2010, 19:45
Lees het nu pas, geniaal systeem!

Stefan Kollee
9 mei 2010, 23:04
Heel gaaf om zo'n race mee te volgen. Heb de hele race meegekeken. Was een perfecte promotierace voor de livestream!

Bram Kocken
9 mei 2010, 23:13
Promo?

Ik vind het uberhaupt gewoon een enorme toevoeging op de livestream in z'n huidige vorm. Wat mij betreft is het dan ook here-to-stay :)

Niels Tieman
10 mei 2010, 11:37
Even een resumé van de livestream gister:

De avond begon met een klein geluid-probleem. Dat was na een korte periode opgelost. Al snel waren er 5 kijkers en vanuit daar werd het één groot feest. Beide klasses hebben voor enorm veel plezier gezorgd voor een hoop kijkers. We hadden maximaal 28 (!) kijkers en een stel mensen op de chatbox.

Ik wil iedereen bedanken voor het bijwonen van deze test en ik hoop dat we dit in de toekomst vaker voor jullie kunnen doen.

Eventuele feedback en/of ideeën zijn altijd welkom. :D

Maik Peters
10 mei 2010, 11:39
Volgende keer live commentaar by Niels Tieman?

Niels Tieman
10 mei 2010, 11:40
Eh.. Nee ;). Misschien dat we dat ooit wel gaan doen bij een speciaal evenement. Maar ik krijg wel meer respect voor Olav Mol (en collega's). Live-timing in de gaten houden, Chatbox, Livefeed op je beeldscherm en op je eigen laptop. :D

Kim Van Der Stichelen
10 mei 2010, 11:42
Even een resumé van de livestream gister:

De avond begon met een klein geluid-probleem. Dat was na een korte periode opgelost. Al snel waren er 5 kijkers en vanuit daar werd het één groot feest. Beide klasses hebben voor enorm veel plezier gezorgd voor een hoop kijkers. We hadden maximaal 28 (!) kijkers en een stel mensen op de chatbox.

Ik wil iedereen bedanken voor het bijwonen van deze test en ik hoop dat we dit in de toekomst vaker voor jullie kunnen doen.

Eventuele feedback en/of ideeën zijn altijd welkom. :D

Komaan waar blijft die transcript :lol:

Bram Kocken
10 mei 2010, 11:43
Ik vind het juist een verademing dat je het zonder CONTINU geklets kunt kijken... Dus unless er een mute-knop voor de commentator (no offense, wie het ook doet) komt, van mij hoeft het niet! :)
Lekker genieten van de strijd, met een schuin ook naar de chat kijken, dikke prima!

@Niels
Tijdens de eerdere testen had ik wel een gevoel dat de kwaliteit van het beeld hoger lag.. Zowel qua scherpte en vloeiendheid.
Heeft het toevoegen van het audio-spoor zoveel extra upload dat de beeldkwaliteit eronder lijdt?

John
10 mei 2010, 11:51
Ik heb ook zitten kijken en heb genoten van de strijd tussen de diverse coureurs. Vind het echt een goede ontwikkeling. :thumbup:

Niels Tieman
10 mei 2010, 11:51
Transcript ben ik mee bezig. :)

edit: Het beeld was toen iets scherper en het heeft niet zoveel met het beeld te maken. Ik had de resolutie naar beneden gegooid en ook het dataverkeer om een stabiele situatie te creëren. Dan hebben we in elk geval een basis om vanuit te werken voor de toekomst. Vergeet niet dat die test uit een replay-file kwam en met één bolide was. Nu waren het +/- 25 bolides op 1 addon-track in de regen. :)

Robert Saalmink
10 mei 2010, 11:53
De chat heb ik even vermeden gister, omdat ik de GP nog wilde kijken zonder enige voorkennis.

@Niels
Tijdens de eerdere testen had ik wel een gevoel dat de kwaliteit van het beeld hoger lag.. Zowel qua scherpte en vloeiendheid.
Heeft het toevoegen van het audio-spoor zoveel extra upload dat de beeldkwaliteit eronder lijdt?

Misschien dat de bitrate wordt aangepast naarmate er meer kijkers zijn, geen idee.

Bram Kocken
10 mei 2010, 12:02
De chat heb ik even vermeden gister, omdat ik de GP nog wilde kijken zonder enige voorkennis. Dat is erg mooi aan dit systeem, omdat je dat allemaal gescheiden kan bijhouden
Misschien dat de bitrate wordt aangepast naarmate er meer kijkers zijn, geen idee.Opzich geen slechte theorie... Als lid kun je bijvoorbeeld een bepaalde bandbreedte krijgen, dat deelt met alle kijkers?

Niels Tieman
10 mei 2010, 12:05
Ik heb het bewust naar beneden geschroefd omdat hij begon te piepen over slecht 'ontvangst'. Ik ga vandaag alle instellingen opschrijven en het de volgende keer omhoog schroeven om te kijken wat dat me brengt. :)

Face the Slayer
10 mei 2010, 19:29
Ik zou in de toekomst best wel eens de rol van 'race director' willen opnemen, als dat bespreekbaar is tenminste.

Maik Peters
11 mei 2010, 08:56
Ik had trouwens tijdens de race een paar mini hikups.
Geen idee waar dat aan gelegen heeft. Zo het zo kunnen zijn dat het met de livebeelden te maken heeft?

Mark B
11 mei 2010, 09:29
Geen idee waar dat aan gelegen heeft. Zo het zo kunnen zijn dat het met de livebeelden te maken heeft?

Ik had dat ook al was het minimaal. Heeft te maken met de weersveranderingen Maik :)

Trouwens, weet niet hoe de organisatie hier over denkt maar in de DRTCC is het natuurlijk een en al spektakel. Misschien leuk om dit live in beeld te brengen donderdag (als er tijd/animo is natuurlijk) :)

Robert Saalmink
11 mei 2010, 09:46
DRTCC heeft een vol deelnemersveld en er is dus geen ruimte voor een 'camerawagen'.

Niels Tieman
11 mei 2010, 11:20

De livebeelden hebben daar 0% iets mee van doen. :)
En het DRTCC heeft wel een plaats over. Ik ben als aanspreekpunt aanwezig en zal niet deelnemen aan de races (ivm mijn schouders).

Robert Saalmink
11 mei 2010, 11:27
Ah :( jammer Niels... schiet niet echt op met jou zo he? :(

Niels Tieman
11 mei 2010, 11:30
Compleet offtopic: Maar mijn DRNL seizoen zit erop. Rust is geadviseerd dus dat doe ik dan ook maar even. Ik hoop op deze manier gewoon gezond en wel aan 2010/2011 te beginnen met veel plezier en minder beperkingen. :)

En tot die tijd doe ik met veel plezier mijn werk voor DRTCC, livestream, meeting en andere dingen. Dus een livestream voor DRTCC is wel een optie. :)

Mark B
11 mei 2010, 11:58
Dus een livestream voor DRTCC is wel een optie. :)

Zou denk toch erg gaaf zijn voor buitenstaanders om eens een kijkje in de DRTCC klasse te nemen. Tevens is het ook nog erg spannend om het kampioenschap :)

Robert Saalmink
11 mei 2010, 11:59
Zou denk toch erg gaaf zijn voor buitenstaanders om eens een kijkje in de DRTCC klasse te nemen. Tevens is het ook nog erg spannend om het kampioenschap :)

Mwoah, de meeste 'buitenstaanders' kennen Jerry's fameuze filmpjes ook wel denk ik. Maar los daarvan is het natuurlijk sowieso weer een mooie test voor de live stream en it's always Good TV, dat DRTCC :D

Darthwillie
11 mei 2010, 12:01
Zou ik persoonlijk niet heel leuk vinden als ik op de reservelijst stond :closedeyes: hoe leuk het voor de buitenstaanders ook is.

Robert Saalmink
11 mei 2010, 12:07
Ach de reservelijst is zo'n ramp niet. Ik sta er ook op en heb elke race nog kunnen meerijden, loopt allemaal vrij snel door.

Niels is sowieso op de server aanwezig als organisatie.

Niels Tieman
11 mei 2010, 12:32
Ik ben sowieso op de server aanwezig als Organisatie, dus die livestream maakt dan verder helemaal niets uit. Ik heb overigens meer races niet meegereden dit seizoen en de vorige omdat dat niet ging. De reservelijst van het DRTCC rouleert goed genoeg om daar geen probleem van te maken. En een aanspreekpunt op de server lijkt me ook zeer belangrijk.

En op deze manier van het onaangename nog met het aangename te combineren.

Dennis
11 mei 2010, 20:11
Volgens mij hadden we de laatste paar races ook maar een man of 23 op de server zitten. Dus dat zal niet zo'n probleem zijn.

Jeroen Ursem
11 mei 2010, 20:32
Alle volledig gevulde servers zijn op 1 hand te tellen volgens mij, dus ik zie nooit geen bezwaar om een livestream daarin te verwerken ;)

Niels Tieman
14 mei 2010, 18:03
Zoals beloofd de chatlog van de livestream tijdens de ZAC-race op Spa-Franchorchamps

Darthwillie
14 mei 2010, 18:12
Leuk leeswerk :) maar als je op de TAB knop drukt in Race dan zie je toch de naam van de rijder er boven? misschien niet zo mooi maar kan voor de kijkers duidelijker zijn (dan moet dan degene die de stream host doen natuurlijk ;) )

Marc Vos
14 mei 2010, 18:23
Ruben de Ruijter : kracht van de corvette
Stefan Kollee : Rechtdoor
sanderr : boefje
sanderr : in leveren die plek
Niels Tieman : Netjes

Ik vond dit wel grappig om te lezen. Ik kwam naast Bram op snelheid na Eau Rouge, om vervolgens te laat te remmen en dus rechtdoor geschoten. Daarna de plek weer teruggegeven, wel grappig om het commentaar erbij te lezen. :)

Mossel
14 mei 2010, 19:36
Leuk om het zo eens terug te lezen!

mooie quotes ook :laugh:

Niels Tieman
3 juni 2010, 13:12
[spacer]

De spannende ontknoping van het DRTCC4-kampioenschap zal worden gestreamed! Elke DRNL en DRTCC fan zal dus live! mee kunnen kijken. Tevens is de chatbox ook weer aanwezig voor het nodige vermaak en het bespreken van de live-beelden.

De stream gaat live om 19.30 vanavond! (3 Juni 2010)
[spacer]

Mark B
3 juni 2010, 13:18
[spacer]

De spannende ontknoping van het DRTCC4-kampioenschap zal worden gestreamed! Elke DRNL en DRTCC fan zal dus live! mee kunnen kijken. Tevens is de chatbox ook weer aanwezig voor het nodige vermaak en het bespreken van de live-beelden.

De stream gaat live om 19.30 vanavond! (3 Juni 2010)
[spacer]

"Under pressure... tuuduuduududududuuuu"
Mijn beste queen imitatie....

Darthwillie
3 juni 2010, 13:25
:huh1: moet ik nog even snel langs de kapper :surrender:

Captain Slow
3 juni 2010, 22:19
De stream loopt alles behalve soepel hier. Teveel kijkers misschien?:)

Niels Tieman
3 juni 2010, 22:53
Nope, daar kan het niet aan liggen.:)

Captain Slow
3 juni 2010, 23:04
Oh naja. Dan zal het mijn pc wel weer zijn ofzo:laugh:

Mark B
4 juni 2010, 09:20
Is het mogelijk om net zoals bij de ZAC een log te plaatsen van de chat? :) Altijd wel erg vermakelijk om terug te lezen :thumbup:

Manuel
4 juni 2010, 09:35
Lijkt me een goed idee Mark. :thumbup:

Robert Saalmink
4 juni 2010, 10:05
Geen idee of dat kan, ik zal eens kijken.

Manuel
4 juni 2010, 10:14
Tuurlijk.. bij de zac lukte het ook.

Robert Saalmink
4 juni 2010, 10:29
Oh, zou ik niet weten, ik moet daar even in duiken. Wordt pas vanavond.

Sander Hogendoorn
4 juni 2010, 11:25
De stream loopt alles behalve soepel hier. Teveel kijkers misschien?:)

Bij mij ging het in het begin wel ok, hij zat af en toe even vast maar niks ernstigs. Maar vooral tijdens race 2 zag ik meer stilstaand beeld dan bewegend beeld :)

joostingh
4 juni 2010, 11:28
Ik had dat eerst ook. Maar heb even mijn PC opnieuw opgestart... vanwege de vele VPN verbindingen die ik gemaakt heb en alles ging weer helemaal goed :D

En teveel kijkers... volgens mij waren het er maximaal 15 ofzo.

Fabian de Jong
4 juni 2010, 14:44
Ik had dat eerst ook. Maar heb even mijn PC opnieuw opgestart... vanwege de vele VPN verbindingen die ik gemaakt heb en alles ging weer helemaal goed :D

En teveel kijkers... volgens mij waren het er maximaal 15 ofzo.
Stiekem de campus leeg trekken zeker :p

Fr3d
4 juni 2010, 16:23
Is het mogelijk om net zoals bij de ZAC een log te plaatsen van de chat? :) Altijd wel erg vermakelijk om terug te lezen :thumbup:

Ik ben er ook erg benieuwd naar :)

Manuel
6 juni 2010, 16:18
Is er al iets wat gepubliceerd kan worden ?

joostingh
7 juni 2010, 12:24
Stiekem de campus leeg trekken zeker :p

Nee zowaar niet, ik zit niet meer op de campus en heb zodoende geen toegang meer tot de servers daar.

Ik was gewoon aan het werk en moest verbinding hebben met kantoor en later met een kantoor elders in het land. Helaas dus geen downloaden :P

Mark B
7 juni 2010, 21:24
:innocent:Joehoe robert :)

Robert Saalmink
7 juni 2010, 21:33
Ik moest even uitzoeken hoe dat moest. Ik heb nu wel chatdata gevonden maar die gaat alleen over de DRES2 race van afgelopen zondag. Zodra ik de DRTCC chatlog gevonden heb dan vindt je het hier.

Dat is trouwens dezelfde chat die je kunt lezen op de site van de livestream zelf, dus dat kan niet zijn wat je zoekt (want dan had je het zelf allang kunnen vinden) ;)

Mark B
8 juni 2010, 08:51
Robert dat is alleen een klein stukje tekst wat ik kan zien. Kan niet alles zien maar een log file is natuurlijk altijd leuk om te lezen als je zelf gereden hebt :)

Robert Saalmink
8 juni 2010, 09:49
En daar ben ik dus naar op zoek geweest en heb ik nog niet kunnen vinden. Kan best zijn dat ik na Le Mans verder zoek, ik heb tot woensdag nog maar weinig vrije tijd :(

Mark B
8 juni 2010, 09:54
Ok, in ieder geval thanks voor de moeite :)