PDA

View Full Version : GTR2 probleem of hoort het zo?

Ralffoxx
11 maart 2009, 13:13
Vanwege de Dres had ik voor 7 euro effe GTR2 aangeschaft. Nu heb ik het geïnstalleerd patch er bij etc. Ga ik op de server. (niet slim het is al bijna donker lol) Maar waar is de feedback?
Of ik dat totaal anders in GTR2 dan GTR evo?
Ik de laatste 3 versnellingen kan ik de wagen besturen met mijn pink.
Ik vind dat reuze irritant. Hoort dat zo?
In zijn 1 is die wel aardig zwaar. 2 gaat ook nog 3 voel ik al bijna niks meer. En 4 5 6 is gewoon als of het niet eens bestaat.
Ik heb even wat screens genomen van me controls in game.
Hopelijk ken of herkent iemand dit probleem.

http://www.namtu.org/settings1.png
http://www.namtu.org/settings2.png
http://www.namtu.org/settings3.png

Bramzel
11 maart 2009, 13:14
Heb je het al eens geprobeerd met speed-sensitive steering op 0%?

Tjerk Korving
11 maart 2009, 13:22
Heb je toevallig de FFB in de Profiler van de Logitech Gaming Software (gesteld dat je die hebt geïnstalleerd en ook gebruikt) lager ingesteld?

Persoonlijk heb ik het wel geïnstalleerd staan maar puur voor de drivers en heel die Gaming Software gebruik ik niet omdat het niets bijdraagt. Alles dus gewoon op 100% qua FFB.

Merk wel dat het in GTR2 in de hogere versnellingen wat lichter lijkt te gaan maar anderzijds ga je dan ook knetterhard en hebben kleinere bewegingen ook veel meer effect. Maar ik heb zeker nog wel FFB en het is bij mij niet alsof het uit staat.

Ralffoxx
11 maart 2009, 13:32
Gaming Software gebruik ik niet. En in andere games geen probleem. Teminste in GTR evo etc. Werkt alles prima ... daarom begon ik het me af te vragen of het zo hoort. Maar ga zo als ik boodschappen gedaan heb effe dat wat bram zelf proberen kijken of dat werkt.

Robert Saalmink
11 maart 2009, 13:45
Kijk even naar de tweede post van deze thread: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=58

Die Logitech software is wel aan te raden, daarin kun je juist heel veel extra instellingen maken zoals met welke kracht het stuur terug moet centreren etc.

erwin_78
11 maart 2009, 13:46
Ik heb er weinig benul van, maar heeft die optie "reverse effects" er misschien iets mee te maken? (want die staat aan en dat vind ik opvallend). ;)

Bramzel
11 maart 2009, 14:17
Ik heb er weinig benul van, maar heeft die optie "reverse effects" er misschien iets mee te maken? (want die staat aan en dat vind ik opvallend). ;)

Nope, die moet juist aanstaan bij Logitech wheels.

Ralffoxx
11 maart 2009, 14:39
zonder is er helemaal niks te beleven :P

Markie
11 maart 2009, 14:47
- Zet steering/throttle en brake op 50% (is lineair).
- Speedsensitive, zoals Bram zei, op 0
- FFB op low, tenzij je allerlei "canned/fake" effects in je forces wil.
- En gebruik de software (configuratie-->spelbesturing) om de rest van je settings goed te krijgen.

Ralffoxx
11 maart 2009, 15:15
Speedsensitive staat nu op 0 gaat wel wat beter.
Maar vind nogsteeds dat in hoge versnellingen je totaal geen feedback hebt.. lijkt wel of je vliegt. Een beweging en hup sta aan de andere kant van de baan. Ben gewent om beetje druk er op te hebben staan zodat je wat moet trekken. Maar dit is zo slapjes :(.

Gerben vd Broek
11 maart 2009, 15:19
Ik weet niet in hoeverre het uitmaakt, maar op jou 1ste plaatje hierboven zie ik niet dat je in je rijtje "rumblepad ; joystick ; wheel ; wheel hebt geselecteerd. Ik heb zojuist eigen gtr2 opgestart en daar licht wheel geel op. En ik weet in hoeverre ik getest heb dat alles vrij normaal is. (en ik heb ook een heel oud stuur, dus daar kan het ook niet direct aan liggen dan).

Robert Saalmink
11 maart 2009, 15:19
Heb je nu die Logitech software geinstalleerd en daar je instellingen alvast in aangepast (zie mijn eerdere post voor een verwijzing)?

Ralffoxx
11 maart 2009, 15:43
Ik heb de logitech software wel geïnstalleerd alleen de profiler gebruik ik nooit.
Heb nu net de instellingen van Roy overgenomen om ingame zo even uit te testen.
Alleen hoop dat het niet te veel effect gaat hebben op me Race 07 ...

Mark B
11 maart 2009, 15:55
Ik heb de logitech software wel geïnstalleerd alleen de profiler gebruik ik nooit.
Heb nu net de instellingen van Roy overgenomen om ingame zo even uit te testen.
Alleen hoop dat het niet te veel effect gaat hebben op me Race 07 ...

Heb er ook geen last van..... zal vast goed zitten dus

Ralffoxx
11 maart 2009, 16:00
Het voelt al een stuk beter aan. Iedergeval bedankt :)

Roy Visser
11 maart 2009, 16:12
zowiezo nooit je Feedback in gtr2 op 100% zetten, dan gaat er wat fout :)

Mossel
11 maart 2009, 16:34
wat gaat er fout dan ?

Tjerk Korving
11 maart 2009, 16:37
Geen idee, heb altijd en overal mijn FFB op 100% staan. Heb tot nu toe nooit de neiging gehad het lager te zetten in welk spel dan ook. :)

Roy Visser
11 maart 2009, 16:50
wat gaat er fout dan ?

dan worden je effecten juist minder

Richard117
11 maart 2009, 17:36
Waarom niet gewoon voor de voorgeprogrammeerde G25 instellingen kiezen?

Ralffoxx
11 maart 2009, 17:52
Ik heb nu wel wat wat aardig rijdt alleen is mijn GTR evo beetje fucked nu. Dus ben net bezig geweest om dat weer beetje in balans te krijgen. Komt wel goed denk ik. Effe wennen en dan rij ik weer zoals ik altijd doe :P.

John
12 maart 2009, 00:30
Ik heb nu wel wat wat aardig rijdt alleen is mijn GTR evo beetje fucked nu. Dus ben net bezig geweest om dat weer beetje in balans te krijgen. Komt wel goed denk ik. Effe wennen en dan rij ik weer zoals ik altijd doe :P.

In de Logitech profiler kan je veschillende profile's aanmaken, dus bv 1 voor GTR2 en 1 voor Race07. Dat heb ik dus gedaan en ik heb dat probleem van jou niet.

Ralffoxx
12 maart 2009, 12:12
kan zo wezen maar door profilers lopen andere dingen te kutten dus die zou ik niet graag willen hebben op mijn pc.

Mark B
12 maart 2009, 13:08
kan zo wezen maar door profilers lopen andere dingen te kutten dus die zou ik niet graag willen hebben op mijn pc.

Waarom probeer je het niet eens?? Je kan het daarna toch er af halen.. ik heb ook een profiler en alles beetje ingesteld en werkt ook perfect met Race07 en GTR2 samen

Bram Kocken
12 maart 2009, 13:08
Wat een onzin? Ik gebruik het nu ook niet meer, maar zo'n profiler stel je 1x in, en als je dan die game speelt, laad je vooraf even dat profile.

Zo had ik voor TestDrive:Unlimited de volle 900 graden in gebruik, maar met Race07 is dat niet zo handig..

Het werkt echt goed!

Ralffoxx
12 maart 2009, 14:21
ik had het ooit geprobeerd toen ik net de g25 had. Alleen het crashde de halve tijd dus onzin is het voor mijn geval niet. En ik heb effe moeten spelen met de afstellingen in game en nu werkt het ook prima ... voelt alleen net wat anders aan maar ach :)

Daarbij heb ik met profiler voor muis etc ook veel problemen gehad. Ik vertrouw dat zooitje software van logitech niet echt.

Robert Saalmink
12 maart 2009, 14:31
Maar juist daarin kun je je basisinstellingen voor Force Feedback maken.

Bramzel
12 maart 2009, 14:35
Dat kan toch gewoon bij je controller instellingen onder configuratiescherm? Daar kan je gewoon onder 'geavanceerd' dergelijke opties tweaken wanneer je de drivers hebt geinstalleerd. Ik gebruik die extra software ook nooit.

Ralffoxx
12 maart 2009, 16:07
dat extra in configuratie scherm gebruik ik nu wel. Alleen die profiler software niet aangezien het bagger is :P.
Heb nu wel ontdekt waarom mijn rem lichten vaak aan gaan. Mijn rem pedaal is niet helemaal 100%... weet niet of dat kleine beetje veel effect heeft op het racen.

Bramzel
12 maart 2009, 16:11
dat extra in configuratie scherm gebruik ik nu wel. Alleen die profiler software niet aangezien het bagger is :P.
Heb nu wel ontdekt waarom mijn rem lichten vaak aan gaan. Mijn rem pedaal is niet helemaal 100%... weet niet of dat kleine beetje veel effect heeft op het racen.

Vaak is hij net iets te gevoelig in de eerste paar millimeter, wat je eventueel zou kunnen oplossen door hem een paar procent dead-zone mee te geven.