View Full Version : [ZAC5] Ronde 9: Dubai, VAE 15|03|09
Robert Saalmink
9 maart 2009, 13:32
[spacer]
[logo_zac5]
Mogelijk gemaakt door:
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)
[spacer]
ZAC5 | RONDE 9 | DUBAI, VAE
[spacer]
Inleiding
In Zhuhai werden de kaarten even flink geschud. Met twee nieuwe winnaars en de bekende toppers die het toch iets lieten afweten zorgt dit voor een leuke nieuwe tussenstand. Zowel Danny, als Mark als Paulpeter zullen revange zoeken in Dubai.
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_dubai.jpg
Onder de rook van hoofdstad Dubai ligt een modern circuit. De eerste sector bestaat uit een paar uitdagende, snelle bochten waar de balans in je auto een grote rol speelt. Via twee langzamere bochten komen we op het binnengedeelte met een lang recht stuk. Hier kan eventueel ingehaald worden. Vervolgens is het hard aanremmen voor een rechts-links combinatie, waarna een paar wederom lastige bochten volgen. De rechterbocht bij opkomen s/f is minder snel dan je denkt, hier kun je veel snelheid winnen -en verliezen- op s/f.
[spacer]
Weerbericht
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_forum_dubai.jpg
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090315_dubai/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090315_dubai/20090315_dubai.rar)
[spacer]
Uitgangspunt voor deze race
CUP600 rijders
Positie|Rijder|Punten|TOV vorige stand
1|Danny Kappen|66|-- posities
2|Mark Schuttenhelm|60|-- positie
3|Fabian de Jong|53|+1 positie
CUP600 teams
Positie|Team|Punten|TOV vorige stand
1|Skin Sense Racing|100|-- posities
2|Ultimatecarpage.competition|84|-- posities
3|Dynamic Motorsports|78|-- posities
CUP400 rijders
Positie|Rijder|Punten|TOV vorige stand
1|Paulpeter Kroon|80|-- posities
2|Roy Visser|68|-- posities
3|Guyon Waltmans|56|-- posities
CUP400 teams
Positie|Team|Punten|TOV vorige stand
1|Team DigitalRacing|107|-- posities
2|Ultimatecarpage.competition|97|-- posities
3|TCF Racing|59|+2 posities
[spacer]
Links
Reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Carset Patch v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Circuit Zhuhai officiële website (http://www.zic.com.cn/zicen/)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
9 maart 2009, 13:32
Deelnemerslijst Zhuhai:
CUP600
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto|Afgemeld
1|Ultimatecarpage.competition|Danny Kappen|Maserati MC12|
2|Ultimatecarpage.competition|Kim van der Stichelen|Maserati MC12|
5|Dynamic Motorsports|Marcel Groen|Corvette C6R|
6|Dynamic Motorsports|René Venderbosch|Corvette C6R|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Ferrari 575 GTC|
9|Supervise Racing|Ludo Bleys|Corvette C6R|
10|Supervise Racing|Eric Linssen|Corvette C6R|
14|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Ferrari 575 GTC|Afgemeld
15|Squadra Corse Digitali|Bram van der Stichelen|Ferrari 575 GTC|
24|Skin Sense Racing|Fabian de Jong|Aston Martin DBR9|
25|Skin Sense Racing|John Vissers|Aston Martin DBR9|
49|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm|Lister Storm|
CUP400
51|Ultimatecarpage.competition|Jeroen Ursem|BMW M3 GTR|
52|Ultimatecarpage.competition|Roy Visser|BMW M3 GTR|Afgemeld
55|Supervise Racing|Emile van der Stel|Porsche 997 GT3 RSR|
56|Supervise Racing|Chris Zijlstra|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
58|WolnerGP|Koos de Boer|Porsche 997 GT3 RSR|
60|Team Ultimatecarpage.com|Maik Peters|BMW M3 GTR|
61|Team DRR|Ruben de Ruijter|BMW M3 GTR|
63|TCF Racing|Michel Hekking|Ferrari F430 GT2|
64|TCF Racing|Dick Bos|Ferrari F430 GT2|
66|SimTech Racing|Peter van de Kolk|Ferrari F430 GT2|Afgemeld
67|SimTech Racing|Mathijs Twisk|Ferrari F430 GT2|
69|D.A.R.|Dennis Asselbergs|Porsche 997 GT3 RSR|
74|Dynamic Motorsports|Guyon Waltmans|Porsche 997 GT3 RSR|
86|Team DigitalRacing|Paulpeter Kroon|Porsche 997 GT3 RSR|
87|Team DigitalRacing|Mark Bentvelzen|Porsche 997 GT3 RSR|
88|Bandit Racing|Wouter Melissen|BMW M3 GTR|Afgemeld
RESERVELIJST
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Ferrari 575 GTC|Afgemeld
28|Dutch Berserks|Steven Gabriel|Corvette C6R|Afgemeld
22|Jungletrain Racing|Joost van den Heuvel|Maserati MC12|Kan meedoen
30|Split Second Racing|Dennis Gerressen|Aston Martin DBR9|Kan meedoen
Geen deelname meer:
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto
57|WolnerGP|Angelo Wolner|Porsche 997 GT3 RSR|
75|Dynamic Motorsports|Bram Knot|Porsche 997 GT3 RSR|
99|R-Force 1-6|Alex Ott|Porsche 997 GT3 RSR|
Mossel
9 maart 2009, 17:36
Dubai!
Leuke baan vind ik dit :cool: denk ook wel dat de Lister het hier goed zal doen met al die bochten.
:thumbup:
Maik Peters
9 maart 2009, 18:05
Heb hier met Sim-Challenge gereden, ging toen best aardig, maar nu moet ik 17min langer rijden. Ik was toen na 60min uitgeteld whaha... Dus dat wordt wat ;)
Hekking
9 maart 2009, 19:15
Dubai, i'm Loving it
http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2008/Internationaal/24%20uur%20Dubai/start_24h_dubai2007.jpg
:wub:
Roy Visser
9 maart 2009, 19:20
kijk, zo hoort het ;)
Mark B
9 maart 2009, 19:37
no way hose... geen bmw daar ;):thumbup:
Bram Kocken
9 maart 2009, 20:09
Raampjes open jongens ;)
Effe luchten tegen het stof !
JR Statistics
10 maart 2009, 02:12
Gaan we weer ;)
[historie]
- indien deelname rijd Danny Kappen hier zijn 50e race
- indien een score van 2 punten of meer scoort Gerben Kelly hier zijn 500e punt (498)
- indien een score van 3 punten of meer scoort Robert Saalmink hier zijn 200e punt (197)
- indien een finish in de top 3 scoort Mark Schuttenhelm hier zijn 40e podium
- indien een topweekend voor Mark Schuttenhelm kan hij hier ook zijn 10e overwinning en zijn 10e snelste ronde pakken
[spacer]
CUP600
Seizoen|Pole Position|Snelste Ronde|Overwinning|Aantal Rondes
ZAC3|Danny Kappen|Marcel Groen|Marcel Groen|39
ZAC4|Alex Ott|Alex Ott|Alex Ott|39
- Pole ZAC3: 1:50.275 (op 0,164 van P2)
- Pole ZAC4: 1:50.124 (op 0,061 van P2)
In de 2 CUP600 bezoeken zijn er 6 verschillende deelnemers op het podium gefinisht.
Marcel Groen en Alex Ott (P1), Rene Venderbosch en Danny Kappen (P2), Fabian de Jong en Albert Priem (P3)
[spacer]
CUP400
Seizoen|Pole Position|Snelste Ronde|Overwinning|Aantal Rondes
ZAC3|Roy Visser|Roy Visser|Bram Knot|37
ZAC4|Roy Visser|Roy Visser|Roy Visser|37
- Pole ZAC3: 1:57.752 (op 0,334 van P2)
- Pole ZAC4: 1:57.150 (op 0,010 van P2)
In de 2 CUP400 bezoeken zijn er 6 verschillende deelnemers op het podium gefinisht.
Bram Knot en Roy Visser (P1), Gerben Kelly en Mark Schuttenhelm (P2), Chris Zijlstra en Guyon Waltmans (P3)
[spacer]
Er zijn dus geen favorieten voor het podium gezien de historie, zelfs in de CUP600 en CUP400 samen zijn er geen deelnemers die meerdere keren hier het erepodium hebben mogen betreden. Enigste constante factor is Roy Visser geweest door in beide seizoenen de pole position en de snelste ronde te noteren.
Danny Kappen
10 maart 2009, 10:09
Lekker baantje dit :) Ik denk dat ik maar weer med/hard onder de mc12 ga schroeven, anders kan ik barbecueën op de achterbanden.
Mark B
10 maart 2009, 10:13
Lekker baantje dit :) Ik denk dat ik maar weer med/hard onder de mc12 ga schroeven, anders kan ik barbecueën op de achterbanden.
Regen in Dubai!! :thumbup:;)
Danny Kappen
10 maart 2009, 10:40
Regen in Dubai!! :thumbup:;)
Ik zou er geen nee tegen zeggen ;)
Joost van den Heuvel
10 maart 2009, 13:11
Met de Maserati hier nog maar een keer gereden en was toen in de race 3 seconde langzamer dan de 575s (Ludo en Chris). Neem aan dat ik dus nog niet echt een setup heb.
Overigens waren ze in de kwalificatie 1.5 seconde sneller dan de nummer 3, Digo Goorman, in de Lister. Dus de Lister is op zich wel snel hier (maar de 575s misschien nog wel een stuk sneller).
Mossel
10 maart 2009, 22:34
Met de Maserati hier nog maar een keer gereden en was toen in de race 3 seconde langzamer dan de 575s (Ludo en Chris). Neem aan dat ik dus nog niet echt een setup heb.
Overigens waren ze in de kwalificatie 1.5 seconde sneller dan de nummer 3, Digo Goorman, in de Lister. Dus de Lister is op zich wel snel hier (maar de 575s misschien nog wel een stuk sneller).
Jah zag dat me Lister vriend Frits H. in de 1.49 had gereden (op Dunlops!)
Potentie is er dus zeker op deze baan :D
paulpeter
10 maart 2009, 23:12
Benieuwd wat het weer wordt. Zal wel weer een flinke slijtageslag worden als het warm wordt. Net de eerste rondes gereden op Dubai en de snelheid zit er aardig in. Van het weekend nog even kijken of ik nog meer kan testen.
Robert Saalmink
11 maart 2009, 21:29
Onze weerman heeft GEEN gevoel voor humor..... :(
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_forum_dubai.jpg
Joost van den Heuvel
11 maart 2009, 21:34
Zow... lol... eens kijken hoe lang de motor het uithoudt dan. :lol:
Op Zhuhai stond de koeling vol open en dan werd de boel nog aardig heet. Ben benieuwd. ;)
Robert Saalmink
11 maart 2009, 21:42
Ja, ik moest ook shortshiften in de tweede stint...
Kim Van Der Stichelen
11 maart 2009, 21:56
Ik ga gewoon geen rubber monteren denk ik, gewoon op de velgen starten, daar rijdt ik na 5 rondjes zowieso op ;)
Kim Van Der Stichelen
11 maart 2009, 21:57
Zow... lol... eens kijken hoe lang de motor het uithoudt dan. :lol:
Op Zhuhai stond de koeling vol open en dan werd de boel nog aardig heet. Ben benieuwd. ;)
De MC12 heeft het al 2x netjes gewacht met sterven tot na de race (2x lage 70 in gtrxd) Ben benieuwd wat hier gebeurt ;)
Mossel
11 maart 2009, 22:02
OEI !
Paar graden warmer als gehoopt :)
interesting :thumbup:
Maik Peters
11 maart 2009, 22:40
POEHEEE, das warm!
LUDO-B
11 maart 2009, 23:24
Pfffffffffffffffffff.:innocent:
Heb alvast nieuw spul gekocht voor zondag.;)
http://www.ctasafety.nl/producten/koelvest.html
Hekking
11 maart 2009, 23:43
Ik heb hier vanavond nog even getest op Dubai VAE maar dat viel nog niet helemaal mee. Ik kwam maar met moeite de 57'ers in en verwacht m'n PB niet lager dan een 1.57.4xx
Ik had natuurlijk de radio aan in m'n Italiaans race paard en er was zojuist een nieuw nummer met stip op één binnen gekomen. Kings of Achmed ; tires on fire ! :p:blink:
Danny Kappen
12 maart 2009, 00:55
Ik betwijfel of de MC12 met deze temperaturen uberhaupt in staat is hier het einde te halen, de radiator opening kan maar maximaal op 4, en zelfs met die stand zit de olietemperatuur tussen de 105 en de 108 graden. De snelheid zit er prima in (zelfs met med/hard), maar ik ga zondag al blij zijn als ik de finishvlag zie...
Joost van den Heuvel
12 maart 2009, 01:36
Ik heb net geprobeerd met enorm vroeg schakelen rondjes te rijden en dan gaat het nog wel. Kost waarschijnlijk wel flink in rondentijd natuurlijk.
Mossel
12 maart 2009, 09:09
Ik betwijfel of de MC12 met deze temperaturen uberhaupt in staat is hier het einde te halen, de radiator opening kan maar maximaal op 4, en zelfs met die stand zit de olietemperatuur tussen de 105 en de 108 graden. De snelheid zit er prima in (zelfs met med/hard), maar ik ga zondag al blij zijn als ik de finishvlag zie...
En als je de rev limiter op de laagste stand zet ?
Danny Kappen
12 maart 2009, 10:12
En als je de rev limiter op de laagste stand zet ?
Helpt ongetwijfeld, maar dat komt de tijden natuurlijk niet ten goede ;) Overigens was ik al redelijk aan het shortshiften...
Fabian de Jong
12 maart 2009, 10:59
Ach ik zou het niet erg vinden als je uitvalt Danny :p
Komt de top3 weer lekker close bij elkaar :)
Joost van den Heuvel
12 maart 2009, 11:52
Oh ja, ik had de rev limiter dus idd ook op de laagste stand staan. Met heel vroeg schakelen is de olie temperatuur iig uit het rood te houden (getest @ 38 C).
Mossel
12 maart 2009, 12:15
Ik schakel altijd vroeg :huh1: (-600 rpm onder het max RPM gebied)
Danny Kappen
12 maart 2009, 14:56
Ik schakel altijd vroeg :huh1: (-600 rpm onder het max RPM gebied)
Met de saleen ging dat ook prima (die had ook veel meer koppel), de MC12 trekt niet zo goed onderin. Als je een beetje vooruit wil komen met dat ding moet je hoog in de toeren rijden. Mits mijn voorlopige berekeningen kloppen, kom ik aan bij de finish met een motor die een health van tussen de 40% en 50% heeft.
Joost van den Heuvel
12 maart 2009, 14:58
Hm, tussen de 40% en 50%... kan dat uberhaupt wel? Mijn ervaring is dat als je onder de 60% of zo komt het binnen 1 of 2 ronden gedaan is. Kan me vergissen.
Danny Kappen
12 maart 2009, 15:27
Hm, tussen de 40% en 50%... kan dat uberhaupt wel? Mijn ervaring is dat als je onder de 60% of zo komt het binnen 1 of 2 ronden gedaan is. Kan me vergissen.
Dat is niet best, ik verlies ongeveer 2 a 3% per 2 ronden, afhankelijk van hoe ver ik de motor in de toeren jaag. Ik weet dat zelfs op Zhuhai van Kim's motor nog meer iets van 70% over was (bij mij nog 84 dacht ik), dus het rijdgedrag zal allicht iets van invloed erop hebben.
Mossel
12 maart 2009, 15:38
jullie maken echt veel te veel toeren vlgs mij.
Heb net met 39 graden in de MC12 ook even gereden en op 10 rondjes verloor ik 2% met een max temp van 104 met max aantal revs.
Niet jullie tempo weliswaar maar met rondjes 52.7 - 53.2 met 60 ltr offline dus ook niet heel langzaam denk ik.
Wordt wel lastig denk ik voor jullie dat wel. Ik zou de rev limiter iets vroeger zetten... heb wel een beetje een dubbele agenda ja dat weet ik ;) maar is wel de oplossing :)
Danny Kappen
12 maart 2009, 16:25
jullie maken echt veel te veel toeren vlgs mij.
Heb net met 39 graden in de MC12 ook even gereden en op 10 rondjes verloor ik 2% met een max temp van 104 met max aantal revs.
Niet jullie tempo weliswaar maar met rondjes 52.7 - 53.2 met 60 ltr offline dus ook niet heel langzaam denk ik.
Wordt wel lastig denk ik voor jullie dat wel. Ik zou de rev limiter iets vroeger zetten... heb wel een beetje een dubbele agenda ja dat weet ik ;) maar is wel de oplossing :)
Ok, zal het eens proberen. Je moet wel wat meer oefenen, ik zit op dit moment in de hoge 50 met med/hard en een halve tank :P
Kim Van Der Stichelen
12 maart 2009, 16:28
Zowel op Road America als Zhuhai was het aardig warm en vreesde ik het einde niet te halen, en straks wordt het al helemaal een drama (als ik er al bij ben...)
Fabian de Jong
12 maart 2009, 17:49
Zo ik heb er ook al flink wat test kilometers op zitten :)
Snelheid zit er prima in en heb de slijtage van de banden ook weten te verminderen als ik het vergelijk met Zhuhai.
Heb er zin in denk dat we met de DBR9 weer ver voorin te vinden zullen zijn, tenzij er iets gruwelijks mis gaat natuurlijk :p
Flyer
13 maart 2009, 15:28
Een berichtje uit Dubai. Toeval wil dat ik toevallig in Dubai zit. Zaterdagochtend vroeg weer terug in Nederland.
De temperatuur is lekker momenteel, 30 graden C. De economie is zwaar ingekakt. Veel gastarbeiders zijn naar huis gestuurd en veel bouwprojecten liggen stil. De nieuwe, zoveelste mall (Dubai Mall) is open en de Burj Dubai (hoogste toren) staat er nog steeds en wordt afgebouwd. Schijnt nu op 800 meter plus te zitten.
Op straat rijden nog steeds veel Ferrari's, Porsche's, Bentley's, Lambo's, enz. De lokale bevolking eet en rijdt er niet minder van zo te zien. De expats vluchten hier massaal het land uit. Zodra je geen werk meer hebt hier, wordt je vriendelijk edoch dringend verzocht het land(je) te verlaten.
Op het circuit ben ik niet geweest, maar ze weten van onze komst aanstaande zondag. Hopelijk vliegt iedereen KLM :D
Groeten uit Dubai
Kim Van Der Stichelen
13 maart 2009, 22:50
Dus...
Radiator op max, eerder schakelen dan normaal, na 4 ronden engine overheating.
Robert Saalmink
14 maart 2009, 16:28
De NIEUWSBRIEF is weer verzonden!
Gerben vd Broek
14 maart 2009, 16:41
Niet handig, nu weet iedereen het wachtwoord.
Stefan van Renselaar
14 maart 2009, 17:06
Ja, ik merk ook dat het gemiddelde wachtwoord niveau van het DRTCC dat omlaag gaat...
Niels Tieman
14 maart 2009, 17:10
Pardon?
Maik Peters
14 maart 2009, 17:34
Test? :lol:
Stefan van Renselaar
14 maart 2009, 17:44
Pardon?
Ik bedoelde meer dat ze in het DRTCC1 erg fantasierijk verzonnen waren en dus moeilijker te gokken zouden zijn. Bij het DRTCC2 zijn er nu 2 wachtwoorden geweest die je eigenlijk had kunnen raden, maar dat maakt niet zoveel uit (ik zou mij er eigenlijk niet mee moeten bemoeien).
Niels Tieman
14 maart 2009, 17:46
Het zijn wachtwoorden die enigsinds logisch waren op dat moment. Zal beter mijn best doen bij de volgende :P
anyhoe, ontopic! Hebben jullie het ook zo warm !? ;):D
Fabian de Jong
14 maart 2009, 17:48
anyhoe, ontopic! Hebben jullie het ook zo warm !? ;):D
Ik niet hoor, mijn bandjes en motor doen lief :)
Bram Van Der Stichelen
14 maart 2009, 19:42
buh, blijkbaar staat de ZAC server af? Had graag wel wat rondjes online gereden net.
Robert Saalmink
14 maart 2009, 19:49
buh, blijkbaar staat de ZAC server af? Had graag wel wat rondjes online gereden net.
Vanavond gaat die weer aan, vanmiddag stond de DRES aan.
Fabian de Jong
14 maart 2009, 22:01
Nou mijn deelname is nu onzeker, ik weet namelijk niet wat de plannen nu zijn van mijn vader nu mijn Oma is overleden.
Ik laat het asap weten. Als ik niks meld dan doe ik gewoon mee.
Bram Van Der Stichelen
14 maart 2009, 22:08
Sorry om dat te horen Fabian :(
Joost van den Heuvel
14 maart 2009, 23:43
Sterkte Fabian.
Robert Saalmink
15 maart 2009, 01:01
Nou mijn deelname is nu onzeker, ik weet namelijk niet wat de plannen nu zijn van mijn vader nu mijn Oma is overleden.
Ik laat het asap weten. Als ik niks meld dan doe ik gewoon mee.
Geen probleem Fabian, we zien je wel of niet verschijnen. Maak je niet druk om afmelden.
Joost van den Heuvel
15 maart 2009, 01:42
Sinds de eerste test sessie om temperaturen te checken, nu eindelijk weer een paar rondjes gereden. Amai, ging niet al te best. Langzamer dan tijdens die test sessie en nu oververhit de motor veel eerder en gaat er bijna elke ronde 1% af. Ben er nog niet uit waar dat verschil nu opeens vandaan komt, maar ik hoop maar dat ik het voor de race opgelost krijg, lol.
Marcel Groen
15 maart 2009, 04:58
Buitentemperatuur richting 40 graden, asfalt temperatuur zal wel rond de 50 graden liggen.., gaat nog wat worden dan straks... :huh1:
Mossel
15 maart 2009, 09:24
iedereen heeft er wel problemen mee denk ik zo ;) ik vind het wel wat hebben eigenlijk .. met je koppie rijden en niet gewoon vol een stint afwerken
Danny Kappen
15 maart 2009, 11:22
iedereen heeft er wel problemen mee denk ik zo ;) ik vind het wel wat hebben eigenlijk .. met je koppie rijden en niet gewoon vol een stint afwerken
Klopt, alleen worden de MC12 rijders een beetje tegengewerkt door de techniek, waar de rest (voor zover ik weet) geen last van heeft. Anderzijds heeft het ook wel weer iets, kwalificeren op med/med heb ik nog nooit eerder gedaan :lol:
@Fabian: Sterkte :)
Hekking
15 maart 2009, 13:13
Zeg Danny, Impliceert je avatar in wat voor auto je volgend jaar weer rijdt ? :p
In de kwalificatie ga ik dit weekend geen potten breken. Een 1.57.274 is m'n pb maar die ga ik vanavond niet halen . In de race word het afwachten wat de rest doet, de banden slijtage lijkt binnen de perken te blijven en de motor blijft redelijk koel. Ik hoop natuurlijk weer voor verassingen te zorgen maar ik beloof niks :D
Mathijs
15 maart 2009, 15:18
Heb echt een bizarre afkeer tegen deze baan, dus ben benieuwd wat het gaat worden. Zo even wat rondjes doen offline.
Kim Van Der Stichelen
15 maart 2009, 15:34
Heb echt een bizarre afkeer tegen deze baan, dus ben benieuwd wat het gaat worden. Zo even wat rondjes doen offline.
Helemaal akkoord, ik heb echt niks met deze baan, samen met Brno. En het feit dat ik net alweer getest heb en telkens na 5 rondes rook achter me had doet niet veel goeds vermoeden. Kijk er niet van op als er straks na 20 ronden 3 MC12's aan de kant staan na te smeulen.
Mathijs
15 maart 2009, 15:38
Helemaal akkoord, ik heb echt niks met deze baan, samen met Brno. En het feit dat ik net alweer getest heb en telkens na 5 rondes rook achter me had doet niet veel goeds vermoeden. Kijk er niet van op als er straks na 20 ronden 3 MC12's aan de kant staan na te smeulen.
Wordt een mooie BBQ na afloop dan! Lekker vleesch!
Maik Peters
15 maart 2009, 16:53
Ligt het aan mij of is er geen ZAC5 server online.
Zie alleen DRES
Joost van den Heuvel
15 maart 2009, 16:59
Wordt een mooie BBQ na afloop dan! Lekker vleesch!
Ik bestel maar vast de BBQ worstjes of heb je liever kippenpoten of hamburgers? :p
Bier zelf meebrengen aub. :laugh:
Fabian de Jong
15 maart 2009, 18:29
Ik race gewoon mee vandaag!
Robert Saalmink
15 maart 2009, 18:35
Ligt het aan mij of is er geen ZAC5 server online.
Zie alleen DRES
Moet online zijn. Even refreshen?
Bram Van Der Stichelen
15 maart 2009, 18:44
Ik zie hem ook niet
LUDO-B
15 maart 2009, 18:48
Ik zie hem ook niet
oef, dan ben ik niet alleen....:innocent:
Maik Peters
15 maart 2009, 20:07
Moet online zijn. Even refreshen?
Dat had ik gedaan.
ik kijk over 10min wel even dan is het 19:16 :D
W@llierossi
15 maart 2009, 21:40
Nou dat was mijn race dan weer...
Goede kwalificatie, binnen twee tiende van PP. Er had meer in gezeten maar het kwam er helaas niet uit. Toch tevreden...
Setup voor de race was gewoonweg goed, kon makkelijk 58.5 draaien de eerste 10 rondjes. Alleen zo ver kwam het niet eens: tijdens de opwarmronde ineens enorm veel lagstoten (tijdens de kwali werd mijn GTR2XD ineens helemaal wit en slokte onwijs veel FPS op, dus maar uitgezet). Heb het even aangekeken maar het werd alleen maar erger. Dus in de voorlaatste bocht maar naar de binnenkant gestuurd en op escape gedrukt zodat ik Michel en Maik niet zou hinderen.
Zal wel ergens een software issue zijn, deze week even naar kijken...
Jammer, het had heel mooi kunnen zijn allemaal :censored:
Mossel
15 maart 2009, 22:53
Gewoon gewonnen !!!
WHOOOHOOOO
JohnV
15 maart 2009, 22:54
Nou, een iets minder goed resultaat dan vorige week: p6
Gekwalificeerd als 5e ging ik voortvarend van start. Na +/- 3 rondjes stond er ineens een auto stil op de weg waardoor ik op het rechte stuk snelheid en volgens mij ook wat vleugelwerk verloor vooraan de auto :). Iig een leuk gevecht met Ludo werd onderbroken door een spin van mij waardoor ik een stuk terug viel. Tijdens de 1e stind vervolgens langzaam op Eric ingelopen en daarmee een erg leuk gevecht gehad welke in mijn voordeel werd beslist.
Na de piststops kwam ik terug op een p5 met een gat van 25 seconde voor me en Fabian en Eric vlak achter me aan. Tijdens de hele stind moeten pushen maar uiteindelijk de p5 toch aan Fabian moeten afgeven 2 rondes voor het einde. Gelukkig kon ik Eric wel achter me houden waardoor ik toch nog een p6 heb gepakt. Niet het beste resultaat, maarja.......
Volgende keer beter!
Bram Van Der Stichelen
15 maart 2009, 22:54
Volledig uitgeput hierzo, wat een vermoeiende race zeg. Gelukkig heb ik toch nog een 8e plaats kunnen behalen. Uitgebreid verslag volgt later wel.
Toch al even excuses aanbieden aan Mark B voor het tikje in de hairpin.
*edit: Ik zat gewoon achter je, en stuurde ook achter je in. Alleen zat ik net iets te dicht bij jouw achterkant, waardoor ik je een (heel) klein tikje gaf, maar dat was genoeg om hem te verliezen. Excuses
paulpeter
15 maart 2009, 22:55
Gewoon gewonnen !!!
WHOOOHOOOO
+1;)
Zonde van het wegvallen van Guyon. Eerste stint rustig gereden en vooral benzine gespaard. Kon Hekking goed achter me houden. Met de pitstop mooi wat tijd kunnen winnen en vervolgens netjes uit kunnen rijden. Volle pot. Erg tevreden:)
Gerben vd Broek
15 maart 2009, 23:02
@emile,
Wat was de reden van jouw uitvallen. Het vreemde was dat je in het spel wel als DNF kwam te staan, maar in de livetiming niet te achterhalen wat de reden van jouw stilstaan was.
Robert Saalmink
15 maart 2009, 23:04
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090315_dubai/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090315_dubai/20090315_dubai.rar)
En natuurlijk alle uitslagen op de website.
In de lapcharts staat Bram als DNF, dat klopt niet en zal ik later herstellen. Op de site staat het wel goed.
Marcel Groen
15 maart 2009, 23:07
Zonder voorbereiding om 19.00 aan het evenement begonnen, setup van Zhuhai eronder, ander rubber, en rijden met die hap! In de practise de setup ligt ge'tweakt', voelde redelijk aan. Kwalificatie P3! Na een paar ronden begon Mark steeds meer te laggen, irritant en vooral gevaarlijk, hierdoor twee keer contact, uiteindelijk 2 posities verloren en lichte schade... P5 achter Ludo en Fabian (?), op gepaste afstand. Fabian spinde uitkomen Turn 7, P4! Langzaam naar Ludo toe gereden en heel gaaf, tegelijk de pit in en uit! Stint 2 was echt heel gaaf, petje af Ludo, super! Rondenlang op enkele tienden van elkaar gereden, Ludo remde erg laat en reed vrijwel foutloos, beloofde dus een zwaar gevecht te worden. Dat werd het, pas twee rondes op het einde kon ik profiteren door iets sneller Turn 8 uit te komen, plaatsen, ernaast, erachter, ernaast, links, rechts, Turn 13 was ik er voorbij! Naar mijn idee volledig legaal, en anders hoor ik het wel.
P3, ben er zeer tevreden mee, helemaal als ik kijk naar de snelste raceronden! :thumbup:
Robert Saalmink
15 maart 2009, 23:08
Kwali zoog, kon geen tempo vinden en de 52.5 van vorig jaar haalde ik niet eens, laat staan dat dat iets had uitgehaald: voor drie plekken winst van er bijna 2 seconden nodig :(
Gave race gehad. 1e stint met Kim in de weer, maar op een bepaald moment toch maar gaan shortshiften en toen moest ik Kim laten gaan. Toen de pitstops, dat veranderde weinig aan de situatie alleen Bram VDS zat er nu ook voor, nog voor Kim zelfs. Kim kon naar Bram toe rijden terwijl ik naar Kim kon rijden. Helaas spinde Kim en was het nog tussen mij en Bram. Tot twee keer toe zet ik hem ernaast, aan de buitenkant want Bram verdedigde nogal stevig :D Helaas liet Bram me geen centimeter ruimte en kreeg ik bij het uitkomen van de bocht beide keren een tik en kon ik het gras op zoeken. Dus helaas net niet P8. Bram gaf al aan dat het door zijn slechte banden kwam, wat natuurlijk een valide reden is maar mijn banden zaten ook tegen de 20 slijtage, dat was voor ons allemaal hetzelfde.
Maar goed, Bram heeft verder een prima race gereden en P8 is hem gegund :) mijn felicitaties verder naar PP en Mark S, en naar Maik voor een mooi podium :)
Mossel
15 maart 2009, 23:09
huh had ik lag ????
niks gemerkt :?
Eric Linssen
15 maart 2009, 23:10
nou, totaal mijn baan niet dus zag de bui al hangen....
vanmiddag wel ff met ludo wat gereden, maar tijden kwamen niet goed bij mij... Met de quali toch met veel kunst en vliegwerk een 51,3 eruit geperst. Was niet ontevreden maar stond toch achteraan van de mannen in de 51.
Deze setup was echter niet bepaald geschikt voor de race en ben dus op de oude setup terug gevallen. Begin achter marcel aan, maar op een gegeven moment moest ik m laten gaan. Reste van de wedstrijd de hele tijd in een mooi gevecht geweest met de astons van John en Fabian. Leuk gevecht gehad. Ik heb trouwens 3-4 ronden op de pit request moeten duwen voordat hij pakte, daarmee helaas veel tijd verloren in de rondes en de pitstop ook. had de benzine handmatig aangepast maar de banden per ongeluk ook, dus die moest ik weer terug zetten. Anders had er misschien een 5e plek ingezeten, maar eerlijk is eerlijk, ook fabian en john zijn eens rond geweest. Qua snelheid is dit wel een gerechtvaardigde uitslag.
Nu vlug naar de volgende want ik haat dubai op een een of andere manier.
Marcel Groen
15 maart 2009, 23:11
huh had ik lag ????
Nee, dat is meestal zo .. :D
Was denk ik van korte duur, slechts één ronde ofzo, alhoewel ik dat niet zeker weet aangezien ik je daarna nooit weer van dichtbij heb gezien. ;)
Eric Linssen
15 maart 2009, 23:13
huh had ik lag ????
Nou je stond zolang stil tot zowat het hele cup 600 veld langswas. Iedereen kon je net ontwijken, denk dat John het enige echte slachtoffer was. Niks aan te doen helaas.
Marcel Groen
15 maart 2009, 23:14
Nou je stond zolang stil tot zowat het hele cup 600 veld langswas. Iedereen kon je net ontwijken, gewoon dat John het enige echte slachtoffer was. Niks aan te doen helaas.
En ik dus, zat er pal achter.. :)
LUDO-B
15 maart 2009, 23:14
huh had ik lag ????
Klopt Mark, je had lag.
@Marcel, dit was inderdaad echt gaaf, ik zat hier gewoon te zweten om je voor te blijven.:thumbup:
Joost van den Heuvel
15 maart 2009, 23:17
Grappige race gereden.
Tijdens het oefenen vanmiddag kwam ik er achter dat m'n bandjes veel te hard slijten (med-hard) waardoor de laatste X ronden van een stint (of is het nu stind?) een hel zouden worden. Overal eraf schuiven en vele seconden tijdverlies.
Voor de gein besloot ik daarom om 2 pitstops te maken. Een wanneer de tank half leeg is en dan nog een wanneer hij helemaal leeg is. Zodoende blijven m'n bandjes nog goed genoeg om redelijke tijden te draaien.
Ik had al het idee dat de strategie niet echt zou werken, maar wilde het toch proberen, omdat ik liever een beetje door rijdt dan overal eraf glij vanwege versleten bandjes.
Zo gezegd zo gedaan. Begin van de race kon ik redelijk voor Kim, Bram en Robert blijven en ook nog 2 man ingehaald die blijkbaar eraf waren gevlogen (ik geloof Rene en Fabian). Ook zag ik in de eerste paar ronden een wagen opeens stilstaan midden op de baan. Vlak voor m'n pitstop kwam het snellere tweetal weer snel op me af en heb ze maar meteen voorbij gelaten omdat ik toch wel wist dat ik niet met hen in gevecht was.
Toen de tank half leeg was m'n eerste pitstop gemaakt (alleen banden wissen). Bleek dat ik na de pitstop zo'n 38 seconden achterstand had opgelopen. Amai, dat was toch wel meer dan ik verwacht had. Leek me niet haalbaar om dat nog goed te maken.
Geprobeerd goed door te rijden om de achterstand kleiner te maken. Dat ging niet echt denderend o.a. omdat ik te veel fouten maakte waardoor ik menig rondje weer 2 seconden of meer verloor. Zo ging de strategie al helemaal niet meer lukken. :rolleyes:
Bijna lege tank met nog iets minder dan 26 minuten te gaan. Hop naar binnen voor m'n 2e stop. Peut erin, bandjes eronder en gaan! Zoals verwacht hadden Bram, Robert en Kim me weer ingehaald. Nu kon de echte inhaal race beginnen.
In het begin van de 3e stint/stind kwam ik niet echt dichterbij maar na verloop van tijd moeten de bandjes van degene voor me toch wel wat minder zijn geworden of zo, want ik kon langzaam maar zeker er naartoe kruipen. Helaas niet voldoende om nog kans te maken er voorbij te gaan.
Op het laatst werd ik nog ingehaald door Mark en Danny en ik kwam in de allerlaatste ronde toch nog op een halve seconde achter Kim te zitten. Dat was wel grappig. Helaas bleek er iets fout te zijn gegaan bij m'n 2e pitstop. De mannen hadden niet zoveel getankt als dat ik vooraf had ingesteld voor m'n 2e stop. Blijkbaar neemt ie tijdens de 2e stop de waarde van de 1e stop als je tijdens de 1e stop niet tankt. Gas terug genomen en met 0.2 liter over de finish gehobbeld.
Al met al een grappige ervaring om met een totaal andere strategie te rijden, maar de volgende keer doe ik wel weer gewoon 1 stop! :laugh:
Felicitaties aan Mark S en PP.
JohnV
15 maart 2009, 23:17
Na een paar ronden begon Mark steeds meer te laggen, irritant en vooral gevaarlijk, hierdoor twee keer contact, uiteindelijk 2 posities verloren en lichte schade... P5 achter Ludo en Fabian (?), op gepaste afstand. Fabian spinde uitkomen Turn 7, P4!
That was me ;)!
Danny Kappen
15 maart 2009, 23:18
De kwalificatie verliep prima hier, niet helemaal de tijd die ik wilde, maar het was genoeg voor pole. Het begin van de race verliep ook top, na een rondje of 10 had ik een kleine voorsprong van zo'n 4 seconden bijeen gereden. Daarna begon de bandenslijtage zijn tol te eisen en moest ik het tempo wat laten zakken. Wat volgde leek wel een herhaling van Barcelona, Brno, Watkins Glen, etc. Mark pit een ronde eerder, ik sta iets langer stil in de pits dan hem en kom een aantal seconden achter hem weer de baan op. Ik heb maximaal gereden, maar kon er niet bijkomen. Op naar Hockenheim, met hopelijk iets vriendelijkere temperatuurtjes :)
Marcel Groen
15 maart 2009, 23:19
That was me ;)!
Fout gegokt! :D
Robert Saalmink
15 maart 2009, 23:19
In het begin van de 3e stint/stind kwam ik niet echt dichterbij maar na verloop van tijd moeten de bandjes van degene voor me toch wel wat minder zijn geworden of zo, want ik kon langzaam maar zeker er naartoe kruipen. Helaas niet voldoende om nog kans te maken er voorbij te gaan.
Nope, Kim, Bram en ik waren elkaar het leven zuur aan het maken. Hoe leuk ook, het kost je wel je rondetijden. Het viel me trouwens al wel op dat je de achterstand aan het verkleinen was op het laatst, ik vroeg me al af hoe je dat geflikt had :p
Joost van den Heuvel
15 maart 2009, 23:21
Klopt Mark, je had lag.
@Marcel, dit was inderdaad echt gaaf, ik zat hier gewoon te zweten om je voor te blijven.:thumbup:
Ja volgens mij was het Mark die in de 1e of 2e ronde ergens "stil stond" op de baan en dan net voor m'n neus weer wegfloepte. Dacht dat ik em moest ontwijken en heeft me volgens mij iets van 2 seconden gekost.
Bram Van Der Stichelen
15 maart 2009, 23:23
Kwali zoog, kon geen tempo vinden en de 52.5 van vorig jaar haalde ik niet eens, laat staan dat dat iets had uitgehaald: voor drie plekken winst van er bijna 2 seconden nodig :(
Gave race gehad. 1e stint met Kim in de weer, maar op een bepaald moment toch maar gaan shortshiften en toen moest ik Kim laten gaan. Toen de pitstops, dat veranderde weinig aan de situatie alleen Bram VDS zat er nu ook voor, nog voor Kim zelfs. Kim kon naar Bram toe rijden terwijl ik naar Kim kon rijden. Helaas spinde Kim en was het nog tussen mij en Bram. Tot twee keer toe zet ik hem ernaast, aan de buitenkant want Bram verdedigde nogal stevig :D Helaas liet Bram me geen centimeter ruimte en kreeg ik bij het uitkomen van de bocht beide keren een tik en kon ik het gras op zoeken. Dus helaas net niet P8. Bram gaf al aan dat het door zijn slechte banden kwam, wat natuurlijk een valide reden is maar mijn banden zaten ook tegen de 20 slijtage, dat was voor ons allemaal hetzelfde.
Maar goed, Bram heeft verder een prima race gereden en P8 is hem gegund :)
Het was natuurlijk zeker niet de bedoeling om je zo te gaan afhouden, vind het altijd jammer als een gevecht op zo'n manier moet eindigen. Ik neem aan dat de eerste keer in T1 was? Daar heb ik je inderdaad blijkbaar bijna geen ruimte gegeven als ik de replay bekeek. Ik dacht zelf dat er niets aan de hand was, aangezien je toch gewoon nog steeds onder men achtervleugel zat :p De 2e keer was ik echt aan het balen. Ik stuurde vol in, maar dat kreng wou gewoon niet genoeg naar rechts sturen, waardoor je me raakte. Vond het echt jammer dat ik gevecht zo in zijn definitieve plooi heb gelegd :(
Mijn verslag:
Quali was gewoon meh. Wist dat ik hier weinig snelheid had, en wou gewoon niet als laatste starten. Voorlaatste plek was het resultaat :p
Race begon vrij aardig. Kon vrij rap Kim inhalen door gewoon hem uit te acceleren op het rechte stuk van S1. Dan achter Joost gezeten, die ik net niet kon volgen. Wat later kan Kim hem langs de binnenkant zetten, en zit ik langs de buitenkant. Jammer genoeg breekt mijn wagen net wat bij het accelereren waardoor ik wat dwars ga, kim een tikje geef, en rond ga. Teruggevallen naar P12 dan. Robert had kennelijk een foutje gemaakt, want ik zat plots vrij dicht achter de 575. Het gat bleef steeds rond de 1.5 seconde hangen, en heb dan maar besloten om wat vroeger te gaan pitten. Een beslissing die mij heel wat tijdwinst bezorgde. Kon Robert voorbij, en zat ook zo goed als net achter Kim. Mark zat tussen ons, en door mijn tikje aan hem verloor ik jammergenoeg weer wat tijd. Ben uiteindelijk wel voor Kim geraakt, maar vraag me niet meer hoe :p Zal er nog even de replay voor moeten bekijken. Dan zat ik met Robert achter me, die ook sterk kwam opzetten. Doordat ik wat eerder een stop had gepakt, reed ik op het einde echt rond op gladde eieren. Robert kon snel dichterbij komen, maar de grip was volledig weg, waardoor ik enorm aan het glibberen was. Daardoor heb ik jammergenoeg Robert wat geblokkeerd, wat ik ontzettend jammer vond. Is niet leuk om zo'n gevecht op zo'n manier te zien eindigen.
Gefinished op P8, wat ik toch een mooi resultaat vond :)
Robert Saalmink
15 maart 2009, 23:31
Don't worry Bram. Het gevecht was verder gaaf en je hebt sowieso een prima race gereden. No hard feelings.
Joost van den Heuvel
15 maart 2009, 23:34
Had iemand er trouwens ook last van dat de rondentijden veel hoger waren dan offline?
Ik weet niet of het puur aan gebrek aan concentratie lag (laatste tijd last van chronische vermoeidheid) of iets anders maar was echt veel langzamer dan wat ik zo een/twee uur voor de race offline had gereden.
Offline reed ik 1:51.4 (kwalificatie) en 1:52.2 (race). Toen het er echt voor ging was het slechts 1:52.2 en 1:52.9. Beetje teleurstellend. :huh1:
Jeroen Ursem
15 maart 2009, 23:36
Offline is volgens mij altijd standaard meer grip
Maik Peters
15 maart 2009, 23:45
Ojeah, mijn eerste podium plek in de ZAC5 :)
Qualy, ging lekker had iets meer in kunnen zitten, maar het mocht niet baten. Ik was iig super tervreden met de 4de plaats.
Race Stint1:
Ging lekker kon in eerste instantie PP en MH goed bijhouden (op een afstandje :D ) even laten toch moeten laten gaan, want banden gingen wel errug hard. Toen wilde ik pitten maar heb 2 rondes moeten wachten todat ik toegang kreeg. Tijd verloren maar niet heel ernstig. Eindelijk de pit in. en zag dat Michel H. 12sec voor mij zat en Mark B. 38sec achter mij.
Race Stint2: op een gegeven moment klein foutje gemaakt, koste mij ongeveer 7sec. Verder stabiel gereden en gefinished op de 3de plaats.
Ik ben tevreden, nee ik ben blij :D
PP en Mark S. gefeliciteerd!
Btw. het kampioenschap gaat lekker dicht op elkaar zitten zo.
Fabian de Jong
15 maart 2009, 23:49
Bah slecht weekend zeg.
Kwalificatie was geen gang in te krijgen en in de race spinde ik in de eerste stint.
Gelukkig mezelf terug kunnen knokken naar P5, maar zat misschien wel meer in :(
Naja op naar Hockenheim.
Flyer
16 maart 2009, 10:12
@emile,
Wat was de reden van jouw uitvallen. Het vreemde was dat je in het spel wel als DNF kwam te staan, maar in de livetiming niet te achterhalen wat de reden van jouw stilstaan was.
Het ging voor geen meter. Ik had pijn in mijn kop en heb de pijp gewoon aan Maarten gegeven. Pit in gereden en uitgestapt. Vervolgens de masseuse van het team zich laten uitleven op mij. :lol:
LUDO-B
16 maart 2009, 10:15
Vervolgens de masseuse van het team zich laten uitleven op mij. :lol:
Ik wist niet dat wij die hadden, volgende keer ook maar eens gebruik van maken dan.:thumbup::p
Robert Saalmink
16 maart 2009, 10:36
Ludo, het was top je er weer bij te hebben trouwens! :thumbup:
LUDO-B
16 maart 2009, 10:42
Ludo, het was top je er weer bij te hebben trouwens! :thumbup:
Dank je Robert, was voor mij ook een leuk gevoel.
Hier effe mijn verslag.
Was weer eens blij na de vorige 3 races gemist te hebben door omstandigheden om te kunnen rijden.
Quali:
Eric en ik hadden zondagmiddag effe samen geoefend om een setupje in mekaar te steken onder deze temperaturen en dat merkte ik goed in de quali.
Ik had een PR staan van 1.50.7xx maar daar kwam ik niet aan.
Ik was toch blij met P4 en een tijd van 1.50.90.
Race:
De race aangevat met medmed en 100 liter en zien waar het schip strandt.
Maar dat ging redelijk goed.
Op een gegeven moment kreeg Mark lag en daardoor verloor volgens mij Marcel Groen een paar plaatsen zodat ik P3 in handen geworpen kreeg.
Het gat op Mark stilletjes dicht gereden tot ik zo'n beetje op zijn bumper zat.
Dan kwamen we de achterblijvers tegen. Mark ging Koos aardig voorbij en ik dacht ik doe het ook maar dan aan de andere kant en dat was een verkeerde gok, sorry daarvoor Koos.
Ja toen moest ik Mark laten gaan en kreeg ik Marcel Groen op visite.
Dit was wel leuk die gevechtjes.
Samen de pit in en samen terug de baan op, ik denk dat we dezelfde tijd hadden in de pit.
Heel de 2de stint hebben we binnen een seconde gereden tot de voorlaatste ronde Marcel me voorbij ging en ik heb afgehaakt (bandjes waren helemaal aan gort met me te verdedigen).
Al bij al een leuke wederoptreden in de cup600.
Nu op naar de volgende.:thumbup::thumbup:
Mark B
16 maart 2009, 10:59
Ook maar even een reactie van mijn kant dan maar :)
Kwalificatie: Aangezien ik op deze baan totaal niet geoefend had in verband met verhuizen en klussen aan mijn woning had ik er geen hoge verwachtingen van. Om 18:30 voor het eerst de PC aangezet en nog eventjes samen met PP op de temperaturen gereden om zo alles goed te zetten voor de race. Vervolgens gejoinend en kwalieficatie gereden. Ging steeds beter en kreeg de "flow" te pakken. Kon een P5 pakken pakken waar ik uitermate tevreden mee was.
Race: Zoals wel vaker dit seizoen begon het slecht bij mij. Door de slipstream van mike had ik mijn rempunt compleet verkeerd ingeschat en ging rechtdoor bij de 1e bocht. Achteraan aansluiten en planken voor wat ik waard was. Vervolgens merkte ik dat mijn pace wel goed zat en kon al snel de aansluiting halen bij Emile-Jeroen-Ruben. Kon door de onderlinge gevechten mooi gebruik maken van de situatie en glipte er zo doorheen, vervolgens kwam ik achter ruben te zitten. Bij turn12 zat ik aan de binnenkant van hem en zag hem steeds meer naar binnnen knijpen. Sorry ruben maar ik kon geen kant op. Mocht je gespind zijn mijn excusses.
Vervolgens het gat naar Dick dichtgereden en toen ik eenmaal vlak achter hem zat hadden we dezelfde pace. Helaas maakte ik een foutje en besloot vlak daarna maar de pitstop op te zoeken.
2e stint ging al snel lekker en kwam door de pitstop voor Ruben de baan op (door foutje zat hij weer voor me). Daarna het gat naar Dick voor de 2e keer gedicht maar gelukkig voor mij maakte hij een fout waardoor ik hem makkelijk kon passeren.
Vervolgens de race uitgereden en op P4 gefinished. Dik en dik tevreden met name voor het teamresultaat.
Tot in Duitsland! :thumbup:
Robert Saalmink
16 maart 2009, 11:14
Op een bepaald moment raakte ik trouwens een gespinde Mathijs. Kort daarna viel hij uit. Ik weet niet of het door mij kwam, maar ik kon je echt niet ontwijken Mathijs :( Was allang blij dat ik zelf door kon, was een beste klap volgens mij. Helaas wel de aansluiting op Kim verloren :(
Er zijn trouwens maar 7 CUP400's aan de finish gekomen gister.....
Kim Van Der Stichelen
16 maart 2009, 11:17
Op een bepaald moment raakte ik trouwens een gespinde Mathijs. Kort daarna viel hij uit. Ik weet niet of het door mij kwam, maar ik kon je echt niet ontwijken Mathijs :( Was allang blij dat ik zelf door kon, was een beste klap volgens mij. Helaas wel de aansluiting op Kim verloren :(
Ja dat vond ik zo jammer, was net die ronde waar we elkaar al 3-4 keer proberen inhalen hadden. Jij haalt mij in, ik prik em er weer naast en ga je voorbij, dan kom jij me weer voorbij en tenslotte rem ik je weer uit waarna je op Mathijs knalt, erg jammer :)
Mossel
16 maart 2009, 11:52
Leuke racedag gehad gisteren.
Quali was wederom super frustrerend voor me ... Ik weet niet hoe het komt maar het komt er maar niet uit bij me.... en net het rondje waarin ik op -4 tiende zit na de 2e sector is er een Cup400 in zijn inlap die de blauwe vlag negeert en niet aan de kant gaat.
De Race was voor mij afwachten hoe het zou aflopen... Aangezien de Maserati boys allemaal liepen te klagen over de temperaturen had ik verwacht dat Danny het tempo zou moeten laten zakken maar tot mijn verbazing bleef die gewoon 39 rondjes knallen en moest ik alle zeilen bijzetten om Danny bij te houden de eerste stint. Het liep voor geen meter en de Lister was met volle tank niet voorruit te branden. OP een gegeven moment kon ik Danny weer een klein beetje terughalen naar zo'n 4 sec maar had ik enorme druk van Ludo :thumbup: achter me die het licht gezien heeft :p.
Besloot vroeg te pitten en na de stops lag ik 3-4 sec voor op Danny wat weer 2 sec werd .......maar ik bleef op 100% rijden en kon de aanval weerstaan en de marge weer een heel klein beetje opbouwen naar 3 seconden.
Gelukkig gewonnen dus maar ben niks ingelopen dus dat is wel weer jammer.
En alle MC12's gewoon gefinished :thumbup: hoe is het mogelijk !!!
Wel vreemd dat ik lag had ... heb ik vlgs mij nog nooit gehad.... vorige race had ik het wel bij John waar ik dan doorheen moest rijden (1x) maar gelukkig had ik geen schade toen. (zal toch niet door livetiming of iets komen ??)
Congrats aan PP natuurlijk de aankomend kampioen !!
Kim Van Der Stichelen
16 maart 2009, 11:58
Quali was wederom super frustrerend voor me ... Ik weet niet hoe het komt maar het komt er maar niet uit bij me.... en net het rondje waarin ik op -4 tiende zit na de 2e sector is er een Cup400 in zijn inlap die de blauwe vlag negeert en niet aan de kant gaat.
De Race was voor mij afwachten hoe het zou aflopen... Aangezien de Maserati boys allemaal liepen te klagen over de temperaturen had ik verwacht dat Danny het tempo zou moeten laten zakken maar tot mijn verbazing bleef die gewoon 39 rondjes knallen en moest ik alle zeilen bijzetten om Danny bij te houden de eerste stint. Het liep voor geen meter en de Lister was met volle tank niet voorruit te branden. OP een gegeven moment kon ik Danny weer een klein beetje terughalen naar zo'n 4 sec maar had ik enorme druk van Ludo :thumbup: achter me die het licht gezien heeft :p.
Besloot vroeg te pitten en na de stops lag ik 3-4 sec voor op Danny wat weer 2 sec werd .......maar ik bleef op 100% rijden en kon de aanval weerstaan en de marge weer een heel klein beetje opbouwen naar 3 seconden.
Wel vreemd dat ik lag had ... heb ik vlgs mij nog nooit gehad.... vorige race had ik het wel bij John waar ik dan doorheen moest rijden (1x) maar gelukkig had ik geen schade toen. (zal toch niet door livetiming of iets komen ??)
Het was 2° kouder dan de worst case temperaturen waarin we getest hadden. De olietemp van mijn wagen was constant 107°, de watertemp 102°. Vanaf 105° had je rook dacht ik. De temperatuur was dus net te "koud" voor problemen ;)
Robert Saalmink
16 maart 2009, 12:04
Ik vond de kwali ook wel mooi om te zien trouwens. Volgens mij had Danny een meesterlijke 3e sector. Marcel dook er een paar keer onder in de 1e sector maar aan het eind redde hij het net niet.
Bij de CUP400 was het een keer close voor de pole :)
Quali: Zesde tijd vond ik goed genoeg.
Race: redelijk behoedzaam van start gegaan toerental flink omlaag geschroefd en radiator opening op max. Achteraf gezien niet allemaal nodig geweest (vertrok met 97% en ben ook geeindigd met 97%)hierdoor lag de topsnelheid etc ook lager waardoor ik de top niet goed bij kon houden. Mark liep op mij in maar die kon ik in eerste instantie van mij afhouden en kreeg wat ruimte toen hij een foutje maakte.
Wederom een ronde te lang door gereden voor mijn pitstop waardoor ik op versleten banden spinde en tijd verloor.:stupid: Na de stop kwam ik net na Mark de pit uit. Hij liep iets uit vanwege cup600 die langs kwam. Heb geprobeerd de druk erop te houden maar maakte toen zelf een foutje wat me 2 sec koste.
Meer zat er even niet in heb het erg naar me zin gehad op naar Hockenheim.
paulpeter
16 maart 2009, 12:40
Bij de CUP400 was het een keer close voor de pole :)
Kijk is naar de vorige race, daar was het nog closer;)
Mossel
16 maart 2009, 13:07
Bedacht me net dat dit mijn allereerste winst is met achterbanden van het type Hard :laugh: volgens mij heb ik zelfs nog nooit met harde achterbanden hoeven te rijden.....
Ik draai toch gewoon een goed seizoen eigenlijk en dat had ik nooit verwacht met de Lister. Omdat ik niet weer een seizoen wou van races met weinig gevechten koos ik de Lister voor de middenveld gevechten maar dat komt er maar niet van.
Gelukkig is eigenlijk elke race wel spannend geweest in de Cup600 en is het elke race weer vechten voor tiendes per ronde e.d. echt heel leuk eigenlijk en mijn leukste seizoen tot nog toe :thumbup:. De komende 2 zware/snelle wedstrijden (hockenheim en Monza) moet ik een beetje mazzel hebben om op het podium te komen ben ik bang
Zonde van mijn 2 maal DNF en de extra punten voor pole en snelste raceronde :D
Barcelona 1e
Brno 1e
Imola internet storing DNF
Magny cours 2e
donnington 1e
watkins Glen PC problemen DNF
Road america 2e
Zhuhai 3e
Dubai 1e
Robert Saalmink
16 maart 2009, 13:09
Jaja, 4 gouden, 2 zilveren en 1 bronzen medaille volgens Bernie's nieuwe systeem :p
Mossel
16 maart 2009, 13:11
Jaja, 4 gouden, 2 zilveren en 1 bronzen medaille volgens Bernie's nieuwe systeem :p
Veel beter idd :laugh:
Fabian de Jong
16 maart 2009, 13:16
Ik denk dat ik maar voor de Constructeurstitel ga, rijders titel is nu bijna buiten bereik.
Komt simpelweg omdat ik niet constant genoeg kan rijden met de DBR9.
Op dit moment zijn dit mijn resultaten:
3e,4e,5e,4e,- ziek,3e,4e,2e,5e
Denk dat alleen Monza nog echt een baan wordt voor de DBR9, al zullen de C6R ook in de buurt zijn.
Robert Saalmink
16 maart 2009, 13:16
Hoe dan ook, niet slecht om 4 van de 9 races te winnen. Toch staat Danny nog voor je met 2 overwinningen. Zo zie je maar weer hoe belangrijk die DNF's kunnen zijn.
Skin Sense gaat als vanouds inderdaad uitstekend voor de team titel, Fabian. Op de een of andere manier hebben jullie dat altijd wel goed voor elkaar! :)
Fabian de Jong
16 maart 2009, 13:26
Skin Sense gaat als vanouds inderdaad uitstekend voor de team titel, Fabian. Op de een of andere manier hebben jullie dat altijd wel goed voor elkaar! :)
Ja die wil ik ook terug hebben :)
Dus daar gaan we alles aan doen, de rank in de rijders kampioenschap is alleen meegenomen.
JohnV
16 maart 2009, 20:00
Hoe dan ook, niet slecht om 4 van de 9 races te winnen. Toch staat Danny nog voor je met 2 overwinningen. Zo zie je maar weer hoe belangrijk die DNF's kunnen zijn.
Ik fluister: stille kracht......
Danny Kappen
16 maart 2009, 22:24
Met de snelheid van de MC12 zit het wel snor, over 1 ronde althans. Wat dat betreft had ik wel meer races kunnen winnen (Barcelona, Brno, Donington, Dubai), maar het blijft voor mij verrekte moeilijk om met dat ding constante rondetijden te draaien. Vaak is het erg gaaf om ermee te rijden, maar bij tijd en wijle heb ik de behoefte dat hok bij het grof vuil te parkeren :P
Danny Kappen
16 maart 2009, 23:58
Congrats aan PP natuurlijk de aankomend kampioen !!
Ik zag je in mijn spiegels ook laggen, maar het is inderdaad voor het eerste dat ik dat bij je zag gebeuren. Wonder boven wonder hield de motor van de mc12 het redelijk goed uit, ik had vooraf al gepland de eerste 5 ronden vol door te rijden, maar toen ik merkte dat dat wel goed ging heb ik er nog maar 34 achteraan geplakt.
Het was ook weer lekker close met de snelste rondetijden, veld is mooi gebalanceerd zo :)
Mossel
31 maart 2009, 15:01
Ik mis dat verslag eigenlijk nog :)
Mark B
31 maart 2009, 15:02
Ik mis dat verslag eigenlijk nog :)
In de nieuwsbrief van hockenheim stond dat hij er binnenkort op zou komen......
Maik Peters
31 maart 2009, 15:05
Whehehe.... Ik ben ook benieuwd :D, hier mijn ena beste resultaat in ZAC5 behaald.
een 3de plaats... (nu een 2de in Hockenheim, pss ik zie een opwaardse trend :D )
Niels Tieman
31 maart 2009, 15:19
Robert is deze week op vakantie, dus het verslag zal komen nadat hij terug is. :)
Mossel
31 maart 2009, 17:43
Robert is deze week op vakantie, dus het verslag zal komen nadat hij terug is. :)
Kan ie mooi in een relaxte omgeving zonder stress het verslag creëren :laugh:
Maik Peters
1 april 2009, 08:38
Kan ie mooi in een relaxte omgeving zonder stress het verslag creëren :laugh:
Denk alleen niet dat Robert hier ook zo over denkt! :p
Robert Saalmink
4 april 2009, 16:16
Denk alleen niet dat Robert hier ook zo over denkt! :p
Nope, was druk met *ahum* andere dingen *kuch*
:innocent:
Sorry mannen, de verslagen komen eraan maar ik moest en zou eerst een weekje vakantie nemen. Dat zijn nu eenmaal mijn prioriteiten, met klachten hierover moet je Niels maar lastig vallen :p
Robert Saalmink
9 april 2009, 00:35
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, het raceverslag staat op de site!
Jeroen Ursem
9 april 2009, 01:49
;) Lekker weer Robert
Joost van den Heuvel
9 april 2009, 15:35
Marcel Groen
13 april 2009, 11:52
Dit was een gave race inderdaad! Mooi raceverslag :) (zoals altijd)!
Inderdaad wederom een mooi race verslag Robert :thumbup:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.