PDA

View Full Version : DRTCC2 | Race 3 & 4: Donington National | 12-03-2009

Niels Tieman
6 maart 2009, 15:08
[spacer]

http://members.home.nl/tieman/logo_drtcc2.png

[spacer]
sponsored by
http://members.home.nl/tieman/Aplim_DRTCC2.PNG
[spacer]

Preview DRTCC ronde 3 & 4, Donington National

De aanstaande race voor het DRTCC2 veld, word 12 Maart 2009, verreden op Donington National. De Nationale gedeelte van het circuit met 3,2Km aan asfalt, zal zeer snelle ronden tijden met zich mee nemen.

Vanaf half8 in de avond word er constante actie verwacht op het circuit. Bijna elke deelnemer voelt de racesfeer bij het betreden van het circuit en de adrenaline zal ook zorgen voor zeer veel potentieel spectakel.

Een kort rondje langs het circuit:

Via het rechte stuk voor de pitstraat komen we aan bij de eerste bocht, Red Gate. De op het oog knijpende bocht brengt ons via gestroomlijnde slingers naar beneden tot aan Old Hairpin. Een verradelijke bocht die zeer belangrijk is voor de algemene snelheid en de rondetijd op Start/Finish.

Gevolgt door een snelle knik (Starkey's Bridge) en een spannende en gevaarlijke links rechts combinatie brengt McLeans ons naar Coppice. Deze lange doordraaiende bocht is van groot belang voor het lange rechte stuk.

Voorbij rijdens aan Fogarty Esses, het deel wat gebruikt word in de GP-uitvoering, leidt Goddards en snelle chicane ons tot op Start/Finish.

[spacer]

Circuit Informatie

http://members.home.nl/tieman/DRTCC2/drmap_donington.jpg

[spacer]

Protesten na de race Zolder:

Under investigation by the stewards

Straffen na aanleiding Ronde 1 & 2 Zolder

[spacer]

Wijziging in de reglementen

1.Bij het verlaten en/of joinen van de kwalificatie is het NIET meer toegestaan om te kwalificeren. Dit is alleen toegestaan met nadrukkelijke toestemming van de organisatie.

Deze wijziging was al eerder ingevoerd maar hij staat hier nogmaals voor alle duidelijkheid.

2.Er wordt vanaf het DRTCC2 seizoen ook met strafgewicht gewerkt.

Nummers 1,2 en 3 van race1 en race2 krijgen strafgewicht voor het volgende evenement, met een maximaal strafgewicht van 50 Kilo.

1e plaats +15 kg
2e plaats +10 kg
3e plaats +5 kg

3.

Het niet gebruiken van de pitlimiter word ten aller tijden bestraft met het achteraan starten bij het volgend evenement van het DRTCC.

[spacer]

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de races ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:30 | 60 Kilometer*
Race2: Direct na Race1 | 60 Kilometer*

*60 kilometer op Donington National is 19 rondes

[spacer]

Uitslag en lapcharts

[spacer]

Uitslagen voorgaande races
DRTCC2 Zolder Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace1/index.html)
DRTCC2 Zolder Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace2/index.html)
DRTCC2 Zolder Race1 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace1/zolderrace1_vcr.rar)
DRTCC2 Zolder Race2 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace2/zolderrace2_vcr.rar)

[spacer]

Downloads

DRTCC2 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/16-.html)

DRTCC Reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/8-.html)Dit is het oude! reglement. Het nieuwe reglement, met passende updates, komt zo snel mogelijk online. Helaas is Robert ziek (beterschap) dus het laat even op zich wachten. Bedankt voor het begrip)

Donington National (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=12614)

[spacer]

Deelnemerslijst

OFFICIELE DEELNEMERSLIJST DONINGTON NATIONAL

Nummer|Naam|Nickname|Wagen|Strafgewicht|Deelname
1.|Roy Visser|Roy Visser|Honda Accord Euro R|+10Kg|
2.|Maik Peters|Maik Peters|Peugeot 308||
3.|Gerben Kelly|Gerben|Alfa 156|+15Kg|
4.|Niels Draijer|Niels Draijer|SEAT Leon 2007||
6.|Michael Koel|KoelTec|Peugeot 308||Afgemeld
7.|Jeroen Jonckers|Ferroeni|Peugeot 308||
8.|Niels Tieman|Niels Tieman|Honda Accord Euro R||
10.|Bram Kocken|Bram Kocken|Volvo C30||
11.|Marc Vos|Marc Vos|SEAT Leon 2007||
13.|Richard Kortland|Richard117|Peugeot 308||
14.|Stefan van Renselaar|Racingstefan|Audi A4||
15.|Peter van de Kolk|Peter|Seat Toledo Cupra||Afgemeld
18.|Casper Smit|Captain Slow|BMW 320si E90 Seq||
21.|Chris Zijlstra|Quizmaster|Alfa 156||
25.|Mark Bentvelzen|Mark B|SEAT Leon||Afgemeld
26.|Bram van der Stichelen|Bram Van Der Stichelen|Audi A4||
27.|Jerry van Sinderen|El Maestro|Volvo C30||
37.|Kim van der Stichelen|Kim Van Der Stichelen|Peugeot 407||
42.|Sander Hogendoorn|Sander Hogendoorn|SEAT Leon 2007|+20Kg|
51.|Jeroen Ursem|Jeroen Ursem|Alfa 156||
66.|Jaap Kleijn|Arteides|Volvo C30||
67.|Steven Voss|Ralffoxx|Honda Accord Euro R||
87.|PaulPeter Kroon|PaulPeter|BMS Incognito / Mercedes C-Klasse||
89.|Raymond Buijs||BMW 320si E90||Afgemeld
92.|Martijn Mezger|Martijn Mezger|Volco C30||Afgemeld

Reserve Lijst

Nummer|Naam|Nickname|Wagen|Strafgewicht|Deelname
17.|Michael Storm|Michael Storm|Chevrolet Lacetti||Kan meedoen
85.|Bob van Someren|Bob|SEAT Leon 2007||Afgemeld
69.|Emile van der Stel|Flyer|Alfa 156||Afgemeld
5.|Robert Saalmink|Robert Saalmink|Alfa 156||Afgemeld
84.|Roy Diederen||Volvo C30||Afgemeld
16.|Ruben de Ruijter||Honda Accord Euro R||Kan meedoen
29.|Steven Frederiks||Alfa 156||Kan meedoen
35.|Danny Kappen|Danny Kappen|BMW 320i (e46)||Kan meedoen
19.|Ludo Bleys||SEAT Leon 2007||Afgemeld
40.|Mathijs Twisk|Mathijs|Chevrolet Lacetti||Kan meedoen
44.|Koos de Boer||Chevrolet Lacetti||
12.|Wilfred Rentzenbrink|Darthwillie|Volvo S60||
9.|Alexander de Vries||Volvo C30||

[spacer]
[logo_dr]

Jeroen Ursem
6 maart 2009, 15:09
De toppers met gewicht, en het was al zo close in het middenveld ;)

Roy Visser
6 maart 2009, 15:12
mijn testcircuit, heerlijk baantje dit :)

Martijn Mezger
6 maart 2009, 15:33
Nog nooit gereden, dat wordt trainen, hehe.

Mark B
6 maart 2009, 15:41
Ik ken hem alleen van de ZAC.
Kijken of er nu wel getraind kan worden :innocent:

Bram Kocken
6 maart 2009, 15:50
Het ziet er behoorlijk snel uit, een spin of schuiver hier zal wel tot flink positieverlies leiden...

Roy Visser
6 maart 2009, 15:50
lekkere korte rondjes ook van 1.10 :)

Jeroen Ursem
6 maart 2009, 15:51
oei, niet gelapt worden is dus ook een belangrijke, dat kost echt veel tijd!

Bram Kocken
6 maart 2009, 16:17
Uh oh :blink:

Bram Van Der Stichelen
6 maart 2009, 16:28
Heb hier nog nooit gereden met een WTCC wagen, dus ik ben benieuwd waar ik uitkom. Dat strafgewicht kan wel nog leuke situaties teweeg brengen :)

Jeroen Ursem
6 maart 2009, 16:36
Uitremmen word lastiger voor die heren met de extra kilo's, word weer een heel nieuw tactisch spelletje met die gewichten ;)

Dit is trouwens wel 1 van de banen waar ik nog geen podium gescoort heb, dus ik ga m'n best doen!

Roy Visser
6 maart 2009, 16:38
Dit is trouwens wel 1 van de banen waar ik nog geen podium gescoort heb, dus ik ga m'n best doen!

:lol:

Bramzel
6 maart 2009, 16:51
Uitremmen word lastiger voor die heren met de extra kilo's, word weer een heel nieuw tactisch spelletje met die gewichten ;)

Wat dacht je van het onderstuur in al die snelle doordraaiers ;)

Bram Kocken
6 maart 2009, 17:06
Kwestie van het gewicht achterin leggen ;)

Richard117
6 maart 2009, 18:15
dus ik ga m'n best doen!

Doe je dat op andere circuits niet dan? :innocent:

Ook hier verwacht ik weer leuke races. Inhalen zal niet makkelijk zijn, maar met die snelle lange vloeiende bochten moeten er toch wel veel spiegels kunnen gaan sneuvelen :thumbup:
Met de GT auto's is Donington één van m'n favoriete circuits, met een FWD ken ik het circuit nog niet (Afgezien van een Mini cup in GTL).
Ben dus benieuwd wat het gaat worden met mij.

Peter
6 maart 2009, 21:05
Ik heb deze race late dienst maar Donington is altijd al een van mn favoriete circuits geweest en aangezien we een weekje revisie hebben verwacht ik wel eerder weg te kunnen donderdag dus ik zal er gewoon bij zijn. Met iets meer oefening dan voor Zolder verwacht ik dan iets meer naar voren te staan....
Ik heb er in ieder geval weer zin in!

Marc Vos
6 maart 2009, 21:10
Ik heb hier ook nog nooit gereden dus ik ben nu al wat aan het testen op de server:) Eerste conclusie is wel dat het een lastige maar uitdagende baan is.

Bram Kocken
6 maart 2009, 21:35
Het is iig wel prettig dat deze track 'standaard' is. Dus zijn er wat meer voorbeelden beschikbaar qua TA en setups :)

Roy Visser
6 maart 2009, 21:37
Het is iig wel prettig dat deze track 'standaard' is. Dus zijn er wat meer voorbeelden beschikbaar qua TA en setups :)

standaard als in Addon? :P

Roy Visser
6 maart 2009, 21:57
Voor mensen die een TA willen bekijken:

ik heb in iedere wagen een paar hotlaps gereden, zijn niet extreem snelle rondjes, maar je kunt er zeker wat van leren:

TA Donington National (http://home.tiscali.nl/royvisser/Temp/TA's.rar)

voor vrijwel alle autos zit er een hotlap in :thumbup:

Marc Vos
6 maart 2009, 22:05
Nice !

Bram Kocken
6 maart 2009, 22:16
Donington National zit toch al in Race07? Of moet die, net als zolder, los gedownload worden? Nee toch?

Maar wel tof dat je al wat TA's heb gereden :) Ga ik wel gebruik van maken!
Stiekem niet de C30 vergeten he? :P

Stefan van Renselaar
6 maart 2009, 22:48
Nee, waarom is het anders een addon??? :P

Sander Hogendoorn
6 maart 2009, 22:49
Donington National zit toch al in Race07? Of moet die, net als zolder, los gedownload worden? Nee toch?

Maar wel tof dat je al wat TA's heb gereden :) Ga ik wel gebruik van maken!
Stiekem niet de C30 vergeten he? :P

Donington is een add-on track, link staat in de startpost ;)

Kim Van Der Stichelen
6 maart 2009, 23:39
Mijn eerste drtcc2 race dit :) Ik hoop verder te gaan op drtcc-elan, dus de Pug in de top 10 sturen :)

Maik Peters
7 maart 2009, 18:18
Mijn eerste drtcc2 race dit :) Ik hoop verder te gaan op drtcc-elan, dus de Pug in de top 10 sturen :)

Zoals het er nu naar uitziet komt mijn Training te vervallen en ben ik in de gelegeheid ook mee te doen :)

Dus ook voor mij mijn eerste DRTCC2 race :D
Ik vind het een hele leuke baan, maar om een of andere reden kom ik gewoon niet lekker rond. Gelukkig hebben we nog 5 dagen :surrender:

Ralffoxx
7 maart 2009, 22:43
Net voor het eerst op het circuit gereden. Tricky ... kan veel verliezen door 1 bochtje net te laat of te vroeg te remmen. Reed online 1.12.3xx... 5 tiende langzamer dan Storm. Maar ben wel aardig tevreden voor me eerste beleving. Alleen laatste korte sector verlies ik veel te veel.

Stefan van Renselaar
8 maart 2009, 00:37
Net voor het eerst op het circuit gereden. Tricky ... kan veel verliezen door 1 bochtje net te laat of te vroeg te remmen. Reed online 1.12.3xx... 5 tiende langzamer dan Storm. Maar ben wel aardig tevreden voor me eerste beleving. Alleen laatste korte sector verlies ik veel te veel.

Ja, ik verlies ook vrij veel in de laatste bocht....

Maar ik kan tot 1:12 rond komen met de langzaamste Time Attack van Roy :) :thumbup:

Sander Hogendoorn
8 maart 2009, 13:21
Even een vraagje over het strafgewicht..

Als ik het goed begrijp is Zolder de enige race geweest waar je geen strafgewicht kan verliezen?

Als voorbeeld, Jerry is in Zolder 2e en 7e geworden, dat houdt dus in 10 kg strafgewicht. Maar als hij 2e en 7e in Donington wordt, dan heeft hij voor de race in Mantorp 0 kg (10 kg voor P2 erbij = 20 kg totaal. -> P7 is 4x5 kg = 20 kg er af).

Martijn Mezger
8 maart 2009, 13:44
Vandaag ga ik mijn eerste rondjes op Donington rijden, heb er eindelijk tijd voor.

Niels Draijer
8 maart 2009, 13:45
Ik kan vanavond even komen oefenen :)

El Maestro
8 maart 2009, 13:46
Gezellig:p
Als ik tijd heb kom ik ook even langs, hoe laat?

Roy Visser
8 maart 2009, 13:51
vergeet niet dat er vanavond een ZAC race is heren, dus de server zal offline zijn!

Niels Tieman
8 maart 2009, 14:11
De server zal rond 7 uur offline gaan en pas na de race opgestart worden; zoals Roy al aan geeft. :)

Bob
8 maart 2009, 14:26
Dan kunnen de gene vandaag (overdag) nog even oefenen! :D

KoelTec
8 maart 2009, 15:34
Ga zo even op de server rijden, denk rond uurtje of 3 ofzo. :)

Robert Saalmink
8 maart 2009, 18:47
Even een vraagje over het strafgewicht..

Als ik het goed begrijp is Zolder de enige race geweest waar je geen strafgewicht kan verliezen?

Als voorbeeld, Jerry is in Zolder 2e en 7e geworden, dat houdt dus in 10 kg strafgewicht. Maar als hij 2e en 7e in Donington wordt, dan heeft hij voor de race in Mantorp 0 kg (10 kg voor P2 erbij = 20 kg totaal. -> P7 is 4x5 kg = 20 kg er af).

Hoe wil je nu strafgewicht verliezen in de 1e race van het seizoen, niemand had toen nog strafgewicht.

El Maestro
8 maart 2009, 18:55
Hoe wil je nu strafgewicht verliezen in de 1e race van het seizoen, niemand had toen nog strafgewicht.

Door in de 2e race op Zolder buiten de top 3 te finishen?

Roy Visser
8 maart 2009, 18:57

sander bedoelt:

In de eerste race werd jerry 2e en ontvangt daar dus 10KG extra door

maar in de tweede race werd jerry 7e(?) en zou dan in principe -20kg door krijgen van zijn totaal strafgewicht af.

dus eigenlijk, zou jerry voor donington geen strafgewicht krijg want 10 - 20kg is 0kg strafgewicht. Sander vraagt zich dus af of het zo werkt, of dat het anders in elkaar steekt.

El Maestro
8 maart 2009, 19:12
Ik duik nog even de server op voordat ie offline gaat, wie doet er mee?:laugh:

Robert Saalmink
8 maart 2009, 19:15
sander bedoelt:

In de eerste race werd jerry 2e en ontvangt daar dus 10KG extra door

maar in de tweede race werd jerry 7e(?) en zou dan in principe -20kg door krijgen van zijn totaal strafgewicht af.

dus eigenlijk, zou jerry voor donington geen strafgewicht krijg want 10 - 20kg is 0kg strafgewicht. Sander vraagt zich dus af of het zo werkt, of dat het anders in elkaar steekt.

Het werkt per event, anders zou je -om het goed te moeten doen- tussen race 1 en race 2 ook de gewichten moeten aanpassen. Dus de resultaten van beide races van een bepaald evenement worden bekeken en op basis daarvan worden de gewichten voor de volgende twee races bepaald.

Dit is mijn oorspronkelijke bedenksel:

Het afbouwen wil ik als volgt doen. Voor elke plek dat een rijder buiten de top 3 eindigt, gaat er 5 kg af. Dus stel dat Sander 25 kg strafgewicht heeft en de race erop 1x 4e en 1x 6e wordt, dan gaat er 1x 5kg en 3x 5kg = 20 kg vanaf. Dit is niet al te streng dus, maar het seizoen is ook maar kort en op deze manier hou je het leuk, als je er vier races over doet om het af te bouwen dan is de lol er ook snel af. Het maximum dat je in een raceweekend kunt verliezen aan gewicht is -ongeacht je positie- 25 kg.

Het maximum is 50 kg trouwens. Meer dan dat zul je nooit hebben.

Ik zal even met Niels overleggen, volgens mij moet Jerry geen strafgewicht hebben inderdaad maar misschien ziet Niels dat anders.

Sander Hogendoorn
8 maart 2009, 19:26
Het werkt per event, anders zou je -om het goed te moeten doen- tussen race 1 en race 2 ook de gewichten moeten aanpassen. Dus de resultaten van beide races van een bepaald evenement worden bekeken en op basis daarvan worden de gewichten voor de volgende twee races bepaald.

Dit is mijn oorspronkelijke bedenksel:

Het afbouwen wil ik als volgt doen. Voor elke plek dat een rijder buiten de top 3 eindigt, gaat er 5 kg af. Dus stel dat Sander 25 kg strafgewicht heeft en de race erop 1x 4e en 1x 6e wordt, dan gaat er 1x 5kg en 3x 5kg = 20 kg vanaf. Dit is niet al te streng dus, maar het seizoen is ook maar kort en op deze manier hou je het leuk, als je er vier races over doet om het af te bouwen dan is de lol er ook snel af.

Het maximum is 50 kg trouwens. Meer dan dat zul je nooit hebben.

Ik zal even met Niels overleggen, volgens mij moet Jerry geen strafgewicht hebben inderdaad maar misschien ziet Niels dat anders.

Oki, thanks voor de duidelijkheid. Ik bedoelde inderdaad wat Roy zegt, in Zolder 2e en 7e eindigen levert +10 kg gewicht op, maar dezelfde situatie in Donington (en ook de rest van de events) leidt tot -10 kg.

Zometeen wat rondjes doen :)

Robert Saalmink
8 maart 2009, 19:29
Even afwachten wat Niels ervan zegt, hij bepaalt het uiteindelijk.

Jeroen Ursem
8 maart 2009, 19:31
De reden dat Jerry wel +10 heeft is denk ik omdat anders de reversed grid op Zolder juist negatief werkt voor de helden die niet top 3 waren in de 1e race.

Dit zal dan dus alleen bij de 1e race toegepast worden denk ik zo, maar het is wel redelijk ingewikkeld ;)

*edit
toch niet, gezien de uitleg beneden ;)

Niels Tieman
8 maart 2009, 19:34
De 10+ kilo van Jerry van Sinderen en de 5+ Kilo van Michael Koel waren administratieve fouten, die zijn nu verwijdert. :)

Jerry was 2de, +10Kg, en 7de de 2de race, dus verliest hij zijn 10Kg weer. Dat maakt het per saldo 0Kg voor Donington.

Michael Koel was de 1ste race 3de en de 2de race 9de, wat hem ook per saldo weer 0Kg geeft voor Donington.

:)

Sander Hogendoorn
8 maart 2009, 19:38
Aha ok, dan had ik het in eerste instantie toch goed ;)

Als het goed is zijn Roy (10kg), Gerben (15kg) en ik (20 kg) dan de enige met gewicht in Donington.

Niels Tieman
8 maart 2009, 19:40
Ja klopt. :)

(en Gerben Kelly omdat hij 1ste werd de 2de race.)

Sander Hogendoorn
8 maart 2009, 19:42
en Gerben Kelly omdat hij 1ste werd de 2de race.

Jep, even vergeten :blushing:

Niels Draijer
8 maart 2009, 23:01
Hello people,

Zojuist in TA voor het eerst gereden op Donnington National. Wat een lekker baantje zeg. Vooral het eerste deel, volgas naar beneden, super!!!
Ik kwam wel in de 1:11 maar er kan nog veel vanaf. Vooral bij het aanremmen heb ik wat problemen en een tikkie onderstuur bij het ingaan van de bocht. Daar ga ik de komende tijd nog wel mee spelen. Voor nu laat ik het hierbij dus ga ik maar eens lekker tv kijken ofzo:)

Martijn Mezger
8 maart 2009, 23:04
Heerlijk circuit, lekker vloeiend en geen gekke dingen.

Ik heb alleen een aanmerking op mijn Volvo.
De vooruit is bovenaanblauw, daarna een stukje donkergrijs tegen de zon, en dan zit er bij mij een zwarte streep, maar die is precies op weghoogte, dus ik kan dingen niet zien aankomen, hebben andere Volvo C30 rijders dit ook, of ligt dit aan mijn window ding?

Bram Kocken
8 maart 2009, 23:07
Dat is nou eenmaal in de C30 Martijn :) C30 heeft een bizarre window-banner! Ik rijd zelf met de hood-cam dus heb er niet zo'n last van... Maar het is vrij ernstig ;)
Misschien als je het bij Niels aangeeft dat hij het iets minder aanwezig kan maken (oftewel, weghalen in de internal-window-file, dan zie je van buiten het wel gewoon, maar van binnen niet :)).

Er komt nog een update, dus wie weet :)

Martijn Mezger
8 maart 2009, 23:18
Ok, dan ga ik dat even aan Niels vragen, want dit rijdt best vervelend.

Maik Peters
8 maart 2009, 23:29
Dat zijn de consequenties :p whahah ;)

Sander Hogendoorn
8 maart 2009, 23:35
Er is volgens mij weinig aan de C30 windows te doen, zo waren ze ook in het echt.

Net m'n eerste testsessie gehad, zat op 1:11 rond. Met 20 kilo extra zal een quali in de 1:10 lastig worden, maar who knows :)

Bramzel
8 maart 2009, 23:40
Er is volgens mij weinig aan de C30 windows te doen, zo waren ze ook in het echt.

Streepje is zo verwijderd in de texture hoor ;) En in het echt zitten ze ook lager, dus hebben ze er geen last van.

Stefan van Renselaar
8 maart 2009, 23:50
Trouwens, de topic titel is fout, Race 2 was donderdag toch al op Zolder :P

RSRoy
9 maart 2009, 09:33
Ok, dan ga ik dat even aan Niels vragen, want dit rijdt best vervelend.

Dan mag dat bij mijn Volvo ook;)

Het lijkt erop dat ik deze 3e & 4e race ook ga missen, daarna hoop ik er wel bij te kunnen zijn.

Bram Kocken
9 maart 2009, 09:36
Streepje is zo verwijderd in de texture hoor ;) En in het echt zitten ze ook lager, dus hebben ze er geen last van.
idd, en omdat de windows-files voor binnen en buiten verschillend zijn (gelukkig voor Martijn, helaas voor Niels), maakt het voor het oog (vd camera bijv) niets uit.
Enkel als cockpit rijder dat je er minder last van heb :)

Sander Hogendoorn
9 maart 2009, 18:16
Heb net nog wat rondjes gedaan. Dat was in offline mode en dus zonder strafgewicht. Toen heb ik 20 liter (mijn strafgewicht) extra er in gedaan, weet iemand of dat hetzelfde effect heeft als 20 kg gewicht tijdens de races?

Ik neem aan van wel, maar who knows :P

Maik Peters
9 maart 2009, 18:17
Ligt eraan, of je wel of geen brandstof verbruikt :P

LUDO-B
9 maart 2009, 18:22
Heb net nog wat rondjes gedaan. Dat was in offline mode en dus zonder strafgewicht. Toen heb ik 20 liter (mijn strafgewicht) extra er in gedaan, weet iemand of dat hetzelfde effect heeft als 20 kg gewicht tijdens de races?

1 liter benzine weegt ongeveer 0,7 kilogram. Voor de verbranding van deze liter benzine is bijna 2,5 kg zuurstof nodig. De totale massa is dus 3,2 kilogram. De verbranding zelf resulteert in ongeveer 1 liter water (die 1 kg weegt), en 2,2 kg CO2. Bij deze reactie blijft de massa gelijk. En inderdaad, in het resultaat is 1 kg + 2,2 kg ook 3,2 kg. Op die manier heb je 2,2 kg uitstootgassen per liter benzine.

Zo de professor heeft gesproken.:thumbup:

Sander Hogendoorn
9 maart 2009, 18:37
Ligt eraan, of je wel of geen brandstof verbruikt :P

Als ik 20 liter extra erin doe rijd ik altijd met 20 liter extra, of ik nou stil sta of een race van 19 rondjes doe ;)

1 liter benzine weegt ongeveer 0,7 kilogram. Voor de verbranding van deze liter benzine is bijna 2,5 kg zuurstof nodig. De totale massa is dus 3,2 kilogram. De verbranding zelf resulteert in ongeveer 1 liter water (die 1 kg weegt), en 2,2 kg CO2. Bij deze reactie blijft de massa gelijk. En inderdaad, in het resultaat is 1 kg + 2,2 kg ook 3,2 kg. Op die manier heb je 2,2 kg uitstootgassen per liter benzine.

Zo de professor heeft gesproken.:thumbup:

Mijn gedachte klopt dus niet helemaal, hehe.

Roy Visser
9 maart 2009, 18:40

gewoon zelf een servertje hosten anders Sander, dat werkt het beste :) Ik heb geen flauw idee of dat hetzelfde effect heeft, hadden we toch moeten testen :innocent:

ik gok overigens dat het effect hetzelfde is, denk niet dat plaatsing van gewicht anders is bij strafgewicht

Stefan van Renselaar
9 maart 2009, 22:24
Bij deze reactie blijft de massa gelijk.

Bij een reactie blijft de massa altijd gelijk, volgens de wet van Lavoisier ;)

Ik zal vandaag nog maar eens een paar rondjes rijden en kijken of ik onder de 1:12 kan komen.

CuqeBaqer
10 maart 2009, 00:12
Ik hoop dat ik gewoon mee kan doen steam zal deze week vast nog wel reageren hoop ik. Heb nu wel op de juiste manier mijn mail verstuurd.

Gerben
10 maart 2009, 13:12
Briljante puntentelling trouwens, Roy heeft meer punten dan ik, en ik meer strafgewicht dan Roy! :P

Roy Visser
10 maart 2009, 13:47
Briljante puntentelling trouwens, Roy heeft meer punten dan ik, en ik meer strafgewicht dan Roy! :P

yup, dat was ook mijn uitgangspunt :) Had al tegen de jongens gezegt dat ik eigenlijk 2x 4e wilde worden, maar P1 lag in race 2 toch iets te dichtbij ;)

Mark B
11 maart 2009, 14:58
Helaas af moeten melden voor donderdag...
Succes heren!!

RSRoy
11 maart 2009, 15:19
Helaas af moeten melden voor donderdag...
Succes heren!!

Ik ook, volgende keer moet het wel lukken denk ik :)

Niels Tieman
11 maart 2009, 16:00
Nieuwsbrief is verzonden!

Bram Kocken
11 maart 2009, 16:12
Mooie nieuwsbrief! 6 pagina's leesplezier :D

Kim Van Der Stichelen
11 maart 2009, 17:21
Als de quali/race van gisteren een idee mag geven van de echte race straks, belooft het veel. 7 man binnen 3 tienden op de grid, en ik 0.001 achter Chris.
In de race maakte ik een domme fout waardoor ik terugviel maar wat ik tot dan toe gezien had beloofde veel :)

Stefan van Renselaar
11 maart 2009, 17:58
Zal wel weer zo'n slechte race als op Zolder worden, nu ben ik niet echt lekker en kan ik niet goed oefenen (steeds stukjes gras ed.).... :(

Ferroeni
11 maart 2009, 18:21
Zal wel weer zo'n slechte race als op Zolder worden, nu ben ik niet echt lekker en kan ik niet goed oefenen (steeds stukjes gras ed.).... :(

Niet gelijk met excuses komen he! Op 7 maart zei je nog dat je 1:12 rond kon halen... :D

Bram Van Der Stichelen
11 maart 2009, 19:14
Niet gelijk met excuses komen he! Op 7 maart zei je nog dat je 1:12 rond kon halen... :D

Ik hoop dat ik gewoon niet terug ziek val. De kans dat ik ziek werd van pillen die ik moet nemen is reeël. Ik ben er ff mee gestopt, en ben er nu mee herbegonnen. Als ik nu opnieuw ziek wordt is het zeker van de pillen. Probleem is dat als ik opnieuw ziek wordt volgens het 'schema' van vorige keer (3 pillen op evenveel dagen, de volgende dag ziek), dan zou dat voor morgen moeten zijn :laugh: Laten we hopen dat ik ervan gespaard blijf.

Bram Van Der Stichelen
11 maart 2009, 20:42
Zo, dit wordt flink lastig morgen als er geen beterschap komt. Net als op Zolder is het net alsof er hier geen grip ligt what so ever. Slaag er maar niet om de wagen vloeiend de bochten in te sturen. Steeds opnieuw enorm veel overstuur waardoor ik ontzettend veel tijd verlies. Kom momenteel niet verder dan een miezerige 1.13.2 :rolleyes:

Roy Visser
11 maart 2009, 21:07
Zo, dit wordt flink lastig morgen als er geen beterschap komt. Net als op Zolder is het net alsof er hier geen grip ligt what so ever. Slaag er maar niet om de wagen vloeiend de bochten in te sturen. Steeds opnieuw enorm veel overstuur waardoor ik ontzettend veel tijd verlies. Kom momenteel niet verder dan een miezerige 1.13.2 :rolleyes:

overstuur? Laat de wagen eens wat meer rollen en zet die vleugel achter eens wat omhoog? Je wilt zoals gewoonlijk (netzoals ik vaak tegen je heb gezegt dat je in de bmw reed) veel en veel te hard. Rijd eens rustig en soepel, ipv idioot en oncontroleerbaar. En probeer nu eens voor het geval deze tips eens uit..

Bram Van Der Stichelen
11 maart 2009, 21:59
overstuur? Laat de wagen eens wat meer rollen en zet die vleugel achter eens wat omhoog? Je wilt zoals gewoonlijk (netzoals ik vaak tegen je heb gezegt dat je in de bmw reed) veel en veel te hard. Rijd eens rustig en soepel, ipv idioot en oncontroleerbaar. En probeer nu eens voor het geval deze tips eens uit..

Ik weet dat ik meestal nogal een agressieve rijstijl kan hanteren, maar ik kan je garanteren dat dit nu echt niet het geval is, althans niet gewild. Ik rem enorm vroeg, stuur netjes in, maar toch breekt die achterkant gewoon enorm uit bij het insturen, met een enorme glijpartij als gevolg. Ik moet ook maar wat meer aan mijn stuurtje draaien, en heel de wagen gaat gewoon aan het slippen. Vooral in T1, McLeans en Coppice. Achtervleugel staat al op 4, en heb wat tips bij elkaar verzameld voor het in toom te houden, maar voorlopig maakt het nog niet veel uit. En nog veel vroeger remmen en nog 'trager' de bochten aanvangen gaat me teveel tijd gaan kosten, zeker op een circuit als dit.

Captain Slow
11 maart 2009, 22:05
Sector 1 en sector 2 prima in orde, zit daar op schema voor een 1:12,8
Laatste bocht gaat er echt telkens wat compleet fout, kom niet verder dan een 1:13,6.

Iemand een goede tip voor die laatste bocht?

Niels Draijer
11 maart 2009, 22:12
Sector 1 en sector 2 prima in orde, zit daar op schema voor een 1:12,8
Laatste bocht gaat er echt telkens wat compleet fout, kom niet verder dan een 1:13,6.

Iemand een goede tip voor die laatste bocht?

Remmen en tegelijkertijd je parachute uitgooien:p

Sander Hogendoorn
11 maart 2009, 22:15
Ik weet dat ik meestal nogal een agressieve rijstijl kan hanteren, maar ik kan je garanteren dat dit nu echt niet het geval is, althans niet gewild. Ik rem enorm vroeg, stuur netjes in, maar toch breekt die achterkant gewoon enorm uit bij het insturen, met een enorme glijpartij als gevolg. Ik moet ook maar wat meer aan mijn stuurtje draaien, en heel de wagen gaat gewoon aan het slippen. Vooral in T1, McLeans en Coppice. Achtervleugel staat al op 4, en heb wat tips bij elkaar verzameld voor het in toom te houden, maar voorlopig maakt het nog niet veel uit. En nog veel vroeger remmen en nog 'trager' de bochten aanvangen gaat me teveel tijd gaan kosten, zeker op een circuit als dit.

Zorg dat je tijdens het sturen altijd gas erop houdt :)

Zolang je dat niet doet zullen veranderingen aan de setup niet veel uitmaken.

Ralffoxx
11 maart 2009, 22:41
Remmen en tegelijkertijd je parachute uitgooien:p

Wel hand uitsteken he als je afslaat :thumbup:

Stefan van Renselaar
11 maart 2009, 23:02
Zorg dat je tijdens het sturen altijd gas erop houdt :)

Ja, daar heb ik vooral problemen meen in The Old Hairpin, dan rem ik best wel laat en dan gaat mijn kont dan schuiven, maar netjes gas erop voordat ik ook maar weer instuur en dan net een klein stukje gras meepakken gaat perfect :D

Maar Bram, ik heb nergens last van :huh1:

Bram Van Der Stichelen
11 maart 2009, 23:09
Ja, daar heb ik vooral problemen meen in The Old Hairpin, dan rem ik best wel laat en dan gaat mijn kont dan schuiven, maar netjes gas erop voordat ik ook maar weer instuur en dan net een klein stukje gras meepakken gaat perfect :D

Maar Bram, ik heb nergens last van :huh1:

Zo, oude setup eruit gegooid, en herbegonnen. Quasi met een default setup, vleugel op 3, diff 40-40-1 en fuel voor 10 rondjes zo goed als meteen een 1.12.600 op de tabellen gezet. Nog niet super, maar toch al een hele verbetering. Vooral het gedrag van de wagen is een verademing. Heel stabiel, al durft ie in T1 wel nog een wegglijden, maar ik ben niet de enige die dat heeft blijkbaar.

Ik hoop morgen op een 1.12.2 oid, alleen weet ik echt niet waar ik daarmee zal staan. :huh1:

El Maestro
11 maart 2009, 23:37
Als iemand wat C30 setup-tips voor mij heeft hoor ik het graag! Ik ga hier nog niet echt zoals ik zou willen.

Atreidez
11 maart 2009, 23:56
Ik ga ook nog niet echt zoals t kan, al zijn de tijden niet echt bedroevend.. C30 is niet echt een hogesnelheidsbocht auto heb ik t idee, maar in de chicane voor S/F stuurt ie in als een tierelier. Nog wel in de 1.12 te vinden, maar t kost me een hoop moeite.

Jeroen Ursem
12 maart 2009, 01:02
Raceday! :thumbup:

Bram Kocken
12 maart 2009, 01:06
Gaat vanavond weer gekkenhuis worden :D

Ferroeni
12 maart 2009, 08:49
Ik heb er zin in. Ik ga vanavond nog even wat stup tweaks (van Niels D) uitvoeren en kijken wat ik daarmee kan verbeteren. Ik hoop op een tijd in de 1:12, maar ik denk dat ik blijf hangen in de 1:13. We zullen zien.

Maik Peters
12 maart 2009, 09:26
@Ferroeni, probeer eens coast op 45 (of 50) en wing op 4 en caster op 10.

Heb er wel zin an, gaat super close worden. Denk zelf ergens in de middenmoot te zitten.
1.11.7 moet lukken in qualy.

Quizmaster
12 maart 2009, 09:55
Ik heb er erg veel zin in, mijn eerste DRTCC2 race :thumbup:

Bram Van Der Stichelen
12 maart 2009, 14:26
nog wat testwerk verricht deze voormiddag, en tot een 1.12.4 kunnen komen. Is al best aardig, maar ik heb het gevoel dat er nog meer in zit. Op een gegeven moment zat ik in S1 1 tiende boven mijn tijd, om dan in S2 bijna 3 tienden onder mijn beste tijd te duiken. Als ik vanavond een 1.12.00 kan rijden zal ik denk ik enorm blij zijn.

@Maik: met een 1.11.7 zal je denk ik toch al vrij vooraan staan, zeker top 10 denk ik.

Michael Storm
12 maart 2009, 16:30
In de openingspost staat dat ik mee kan doen. Dit zou ik dan ook willen doen. Graag ontvang ik hierbij de nieuwsbrief voor de race vanavond.

Roy Visser
12 maart 2009, 16:36
Net in alle rust een beetje kunnen testen. Zat aan het einde op 1.11.8 met racesetup en strafgewicht. Hopelijk kan ik vanavond ook een paar vrije rondjes vinden in Q

CuqeBaqer
12 maart 2009, 16:40
Ik moet me helaas weer afmelden ! Nog steeds geen bericht van steam.:surrender::surrender:

Marc Vos
12 maart 2009, 16:46
Ik moet me helaas weer afmelden ! Nog steeds geen bericht van steam.:surrender::surrender:

Balen Raymond...

Bram Van Der Stichelen
12 maart 2009, 16:54
OT: hoe hard heerst je signature wel niet Roy :lol: Sean Connery :thumbup:

Sommigen hebben waarschijnlijk wel mijn berichtje gelezen van gisteravond over mijn ziek vallen: wel, ik krijg meer en meer last van hoofdpijn, en mijn keel doet ontzettend veel pijn. Maar ik hoop dat het niet erger wordt tegen vanavond.

Ralffoxx
12 maart 2009, 17:00
Zo te zien zijn er aardig wat zieke. Heb zelf gelukkig weer nieuwe medicijnen om me eigen probleempjes weer wat meer onder controle te krijgen. :) 40c is geen pretje om te rijden :).

Niels Tieman
12 maart 2009, 17:32
Een hoop mensen hebben zich, wederom, op het laatst afgemeld dus reserve-lijst-coureurs. Houdt die lijst in de gaten, dat je eventueel nog mee kunt doen.

Martijn Mezger
12 maart 2009, 17:57
Helaas moet ik ook afmelden.
Training gaat niet door, dus zou kunnen.
Maar hoor vandaag dat ik morgen een praktische opdracht moet inleveren, ik dacht volgende week. Dus daar moet ik die-hard aan gaan werken.
Ook ben ik een beetje ziekjes, dus op tijd naar bed.

Niels Tieman
12 maart 2009, 18:05
Ik zou mensen wel graag willen verzoeken zich sneller af te melden. Soms lijken dingen wat onzeker en dan kun je tot het laatste moment afwachten maar daar breng je de organisatie (meestal) mee in problemen.

Dus; kun je je eerder afmelden, doe dat.

RSRoy
12 maart 2009, 18:13
Sow ja, zie ineens dat er heel veel reserve mensen mee kunnen doen. Toen ik me afmelde was ik pas de 2e die niet mee kon doen.

Mathijs
12 maart 2009, 18:58
Jeetje! Mag ik opeens toch nog meedoen! Lijk zowaar bijna een vaste rijder (die wel elke keer in spanning moet afwachten...)
Niets geoefend, want gister waren er nog amper afmeldingen, dus kijken wat het wordt! Ken de baan gelukkig dus zal wel rond de top 10 zitten!
Wel even een gratis borrel moeten laten schieten, maarja dat komt later vanavond wel weer goed...

Bram Van Der Stichelen
12 maart 2009, 19:04
Jeetje! Mag ik opeens toch nog meedoen! Lijk zowaar bijna een vaste rijder (die wel elke keer in spanning moet afwachten...)
Niets geoefend, want gister waren er nog amper afmeldingen, dus kijken wat het wordt! Ken de baan gelukkig dus zal wel rond de top 10 zitten!
Wel even een gratis borrel moeten laten schieten, maarja dat komt later vanavond wel weer goed...

Ik kende de baan ook, en toch had ik enorm veel moeite om hem soepel het circuit rond te sturen. :p

Mathijs
12 maart 2009, 19:09
Ik kende de baan ook, en toch had ik enorm veel moeite om hem soepel het circuit rond te sturen. :p
Hehe, ja dat is waar. Maar ik heb gewoon nooit veel rondes nodig om op mijn max te rijden, dus verwacht dat nu ook niet.

Roy Visser
12 maart 2009, 19:21
Mathijs heeft overigens ook niet zoveel rondes nodig om een wagen maximaal af te schrijven. :rolleyes:

Bram Van Der Stichelen
12 maart 2009, 19:21
Mathijs heeft overigens ook niet zoveel rondes nodig om een wagen maximaal af te schrijven. :rolleyes:

buuuuuuuurn

:p

Bram Kocken
12 maart 2009, 19:25
had?

(als we dan toch bezig met de psychologische oorlogsvoering)

Mathijs
12 maart 2009, 19:29
Mwa valt opzich nog wel mee. Maar vooral de engines hebben het zwaar... Ach ik denk ik nullen en éénen. Alles of niets:p

Sander Hogendoorn
12 maart 2009, 19:40
Ben benieuwd wat het vanavond wordt, kijken of ik wat minder strafgewicht voor de volgende race kan krijgen zonder de leiding in het kampioenschap te verspelen :D

KoelTec
12 maart 2009, 20:16
Ik zou mensen wel graag willen verzoeken zich sneller af te melden. Soms lijken dingen wat onzeker en dan kun je tot het laatste moment afwachten maar daar breng je de organisatie (meestal) mee in problemen.

Dus; kun je je eerder afmelden, doe dat.

Ik heb de griep :( Helaas.

Dus kon mij echt niet eerder afmelden. Ik wens iedereen veel succes!! ;)

Maik Peters
12 maart 2009, 20:19
Beterschap kerel!

Ikke ook steeds zieker, gelukkig nog geen griep en dat probeer ik ook te houden ook, maar mijn keel doet zeer en mijn neus zit vrijwel dicht. erg lastig :s

Ferroeni
12 maart 2009, 20:38
Beterschap allemaal.

Maarre, hebben jullie allemaal met open raam gereden? ;)

Marc Vos
12 maart 2009, 22:27
Ongeloofelijk zeg in mijn eerste digitalracing race wordt ik 7de en 4de!! :thumbup:

Verslag volgt morgen ;)

El Maestro
12 maart 2009, 22:27
Nou, dat waren voor mij 2 geweldige races...not...

Kwalificatie: Ging verrassend goed, dik onder me pb door wat me een P9 opleverde.

Race 1: Na een nogal chaotische start naar P6 kunnen rijden totdat ik een foutje maakte en in de muur belandde. Ik had een lekke band en kon amper uit het grind weg komen. Dacht er even aan om gewoon op escape te drukken, maar dat ene puntje voor uitrijden kan aan het eind van het seizoen heel veel waard zijn. Alsof het nog niet erger kon gleed ik ook nog rechtdoor bij chicane de muur in. Na een pitstop kwam ik uit op P23. Het was saai en moeilijk doorrijden en kwam uiteindelijk als 21ste over de streep.

Race 2: Na een dramatische start meteen in gevecht geraakt en gecrasht, hoe het kwam weet ik niet precies, maar alweer dezelfde bocht. Met schade aan de ophanging kon ik weer verder. Vervolgens een paar leuke gevechten gehad, maar 2 rondes voor het einde ´connection lost´.

Twee races om snel te vergeten...

Kim Van Der Stichelen
12 maart 2009, 22:29
Eerste race ging wel lekker, opnieuw een beetje wennen, 10de geworden, best ok :)
2de race, 10 de gestart, 2 bochten later 6de en toen kon ik geen kant op door Storm die dwars ging. Achteraan aangepikt, geen zin meer en maar gereden voor de finish te zie.

Jeroen Ursem
12 maart 2009, 22:29
holy crap, het was een gezellige groep in de kwali, ik stond op 1,2 sec van de nr 1.. op een 20e plek!

Races gingen niet naar wens, veel fouten, wel een paar leuke gevechtjes gehad.. excuses voor het tikje naar Gerben, ging net te laat van m'n gas en tikte je net op een rotplek aan.

Maik Peters
12 maart 2009, 22:30
Poehee wat een gevechten... Ondanks de slechte posities toch nog heel veel plezier gehad :D

Race 1... crash in bocht 4 of 5... pit in fixen. achteraan starten. loop in op andere rijders, maar blue flag. blue flag. S/G 1 en S/G2 en toen nu pitten ik pit gemist DQ.

Race 2
Super gave gevechten met Ruben en het laaste stukje met Storm.

Van 25 > 11 , helaas net geen 10.

Quizmaster
12 maart 2009, 22:33
Beetje gemengde gevoelens hier:

In beide races werd ik in de allereerste ronde al rondgetikt, in de tweede race zelfs 3 keer in de eerste ronde... Het zit ook allemaal dicht opelkaar natuurlijk, maar een beetje jammer is het wel. Ook veroorzaakte het een tijdelijke lichte opwinding hier :innocent:

In de 2e race toch maar door gereden op P achteraan en 12 sec achterstand, maar gelukkig nog hier en daar een paar gevechtjes kunnen meepikken al is het dan om de poedelprijs.

Gaaf racen is het zeker :thumbup: alleen voor de volgende keer hoop ik op iets minder pech of rondgetikt te worden.

Richard117
12 maart 2009, 22:35
Geen idee wat er gebeurde, maar halverwege ronde 1 van race 1 gaat m'n game ineens in slow motion. KM-teller geeft normale snelheden aan, FPS zijn normaal maar de auto gaat bijzonder traag. Had ook continu synchronizing game bovenin staan. Aan het einde van de eerste ronde was dit weg maar had ik wel grote achterstand. Toch maar doorgereden voor dat ene puntje maar 2 rondjes voor het einde gebeurt weer hetzelfde. Toen gelijk op ESC gedrukt, want volgens mij veroorzaakte ik er chaos mee?
Race 2 daarom ook niet meegereden.
Erg vreemd verhaal en weet ook niet waar ik het in moet gaan zoeken?

Toch zonde want de kwalificatie en start gingen super, P11 gekwalificeerd en bij de start direct door naar P8 en in gevecht voor P7.

Quizmaster
12 maart 2009, 22:37
Geen idee wat er gebeurde, maar halverwege ronde 1 van race 1 gaat m'n game ineens in slow motion...

Toen ik RACE07 afgesloten had, kreed ik een melding dat er een Steam update was, wellicht heeft dat er iets mee te maken gehad...

Ferroeni
Quali: ging naar verwachting 1:12.9 maar daarmee had ik slechte een 21e plek.

Race 1: Start ging goed, hoop auto's ingehaald. Helaas wel hoop crashes voor me en om me heen. Daardoor kon ik wat plekken winnen. Uiteindelijk op 16e geeindigd. Verder was het relatief saai. Op 5 seconden voor me een auto en op 5 seconden achter me een auto.

Race 2: Weer goede start, maar na 1e bocht rechts iets te voorzichtig aan, waardoor ik door 3 a 4 auto's weer werd ingehaald. Maar op een gegeven moment zag ik Kim en Maik naast de baan staan. Maik heelf me weer in gehaald en Kim schrok van mijn (misschien door te vroeg remmen) bij de Old Hairpin en ging daar links op het gras. Sorry dat je die beweging moest maken, maar het was mijn normale rempunt. Verder na 4 ronden eigenlijk steady gereden en weinig spannende gevechten gehad.

Stefan van Renselaar
:D :thumbup: :) :D :thumbup: :)

Was vet vanavond :thumbup:

Kwalificatie ging niet echt, maar daar ben ik ook gewoon slecht in.

Race 1 begon lekker vanaf de 22e plaats en ik kon bij de start al een paar plaatsen opschuiven door een goede start en een minder goede start van andere. Lekker wat plekjes gepakt door mensen die het op het gras/in de gindbak beter vinden rijden :huh1: Kom ik bij de hairpin, staan Jeroen U en Niels T daar lekker knus op elkaar en dan wil ik eromheen sturen met de rem er vol op en dat werkt niet, dus half zijwaarts ertegen aan getikt (hopelijk Niels geen schade bezorgd?) maar verder gereden van P 15 of 17 ofzo en lekker rondtouren, wat gevechten met verschillende mensen, was leuk. P19 door 2 fouten op het einde (kan niet echt goed met bandenslijtage omgaan) Maar tevreden omdat het zo vet was, een van de leukste races die ik tot dan toe heb gehad :D :thumbup:

Race 2 vanaf P19 gestart, staat er een slaapkop BMW voor me:p, ik wil eromheen, hij zit dan ongeveer al 100 meter voor me, maargoed. Wat plekjes gepakt en wat op P13 rondgetoerd, kwam Maik eraan, die 2 rondjes ofzo achter mij kunnen houden en een beetje vechten om P13, hij kwam er uiteindelijk door een fout van mij erlangs. Wat door blijven vechten en een beetje terug gevallen naar P15/16. Toen kwam Kim in mijn spiegels opdoemen. Het begon lekker een gevecht te worden, komt er nog iemand bij :P Lekker wat posities gewisseld, en uiteindelijk dicht bij elkaar geëindigd. Op P18. Netjes volgens mij :thumbup:

En nog bedankt iedereen :thumbup: :D

Kim Van Der Stichelen
12 maart 2009, 22:39
Quali: ging naar verwachting 1:12.9 maar daarmee had ik slechte een 21e plek.

Race 1: Start ging goed, hoop auto's ingehaald. Helaas wel hoop crashes voor me en om me heen. Daardoor kon ik wat plekken winnen. Uiteindelijk op 16e geeindigd. Verder was het relatief saai. Op 5 seconden voor me een auto en op 5 seconden achter me een auto.

Race 2: Weer goede start, maar na 1e bocht rechts iets te voorzichtig aan, waardoor ik door 3 a 4 auto's weer werd ingehaald. Maar op een gegeven moment zag ik Kim en Maik naast de baan staan. Maik heelf me weer in gehaald en Kim schrok van mijn (misschien door te vroeg remmen) bij de Old Hairpin en ging daar links op het gras. Sorry dat je die beweging moest maken, maar het was mijn normale rempunt. Verder na 4 ronden eigenlijk steady gereden en weinig spannende gevechten gehad.

Ja daar schrok ik me rot, mijn rempunt lag zeker nog 10 meter verder. Helaas leverde me dat alweer een tripje grindbak op :(

Richard117
12 maart 2009, 22:41
Toen ik RACE07 afgesloten had, kreed ik een melding dat er een Steam update was, wellicht heeft dat er iets mee te maken gehad...

Weet het niet, had laatst exact hetzelfde in rFactor. Maar dat was offline.
Niks veranderd en voorheen nooit gehad, weet dus niet waar ik het moet zoeken :blink:

Button87
12 maart 2009, 22:44
dat ene puntje maar 2 rondjes voor het einde gebeurt weer hetzelfde. Toen gelijk op ESC gedrukt, want volgens mij veroorzaakte ik er chaos mee?

oke vandaar dat ik gelanceerd werd en ik je daarna niet meer zag.
kan gebeuren was gelukkig niet met opzet :thumbup:

race 1 was leuk veel gevechten gehad na ronde 1 helemaal heel te zijn door gekomen. door een rem fout van mij zelf kwam ik langzaam de chicane uit voor het rechte stuk waardoor bram mij een kusje gaf. helaas zorgde dit voor dat ik achterste voren stond. (bram heeft overigens netjes zijn excuus aangeboden :thumbup:) uiteindelijk gewoon verder gereden met een kapotte auto en 2 rondjes voor het eind kreeg ik nog een enorme beuk van richard die zoals hier boven al staat problemen had met zijn pc.

race 2 was snel ten einde ik had snel voor een andere setup gekozen maar deze was niet de juiste. ik moest na een aantal bochten uitwijken en spinde. de rest van de race achteraan gereden.

hoop de volgende keer wat eerder te weten of ik mee kan doen. kan ik wat meer oefenen :thumbup:.

Captain Slow
12 maart 2009, 22:46
Race 2 vanaf P19 gestart, staat er een slaapkop BMW voor me:p, ik wil eromheen, hij zit dan ongeveer al 100 meter voor me.

Zat ff te kloten met het gas:p Was veel te veel. Ik moet daar echt ff op gaan oefenen, want op Zolder ging dat 1 keer ook niet goed.

Bram Van Der Stichelen
12 maart 2009, 22:50
Wat een bewogen avond zeg.

In practice ging het al enorm goed. Stond op P6, met een nieuwe pb van 1.12.0.
De qualificatie daarentegen verliep niet al te vlot. Met nog maar een minuutje voor de boeg stond ik op een zwakke 15e plaats, en ik had nog een rondje voor de boeg. EN wat een rondje was dat zeg. Zo goed als perfect, en een nieuwe PB van 1.11.9, goed voor een 10e plaats, en tevreden dus :)

De start dan, ja hallo. Ik was eindelijk eens goed weg, en kon een paar plaatsen opschuiven, tot ik plots een enorme tik krijg, en bijna de lucht in vlieg (zie screenshot). Jammergenoeg was Niels ook een slachtoffer daarvan, en was zijn race ook al goed gestart. Direct een ophangingsprobleem voor mij, en dat was te merken. In de eerste ronde was het glibberen, waardoor ik jammergenoeg Ruben een tik gaf en hij het grind inschoof. Mijn oprechte excuses :(

Daarna ging het enorm goed eigenlijk. Een paar mensen voor me vielen weg, en op het einde van de race reed ik op P5 :blink: Niels zat achter me, en opnieuw hadden we een leuk duel. Jammergenoeg misremt hij zich wat in eerste bocht, waardoor ik een tikje kreeg. Blijkbaar had hij de intentie om mij voor te laten opnieuw, maar dat ging helemaal mis. Ik had het gevoel dat Niels wat trager door de rechtse ging, waardoor ik hem niet meer kon ontwijken. Knal er tegenaan, maar kan hem wel recht houden. Direct wel 2 plekken kwijt aan ROy en Paulpeter, en reed dan op P8. Jaap zat achter me, en wil ook nog vlug voorbij me, maar dat ging ook al mis. Ik stuurde gewoon in, niet wetende dat jaap al naast me zat. Met een tik als gevolg, en de bandenmuur in. Van 5 naar 12 in 1 ronde. :rolleyes:

Gestart van af P12, en opnieuw een hele woelige start. Ik sloeg erin om mij door het verkeer te manouvreren, en reed al vlug op P8 ofzo. Het enige wat ik vooral nog van die race herinner, is dat ik lekker reed. Heel erg goed tempo, en kon zelf Sander van me houden voor een paar ronden. Erg gaaf. Sander kon natuurlijk uiteindelijk wel voorbij, maar ik vond het toch leuk voor mezelf dat ik mij ff kon meten met hem :laugh: Daarna ging sander op zoek naar niels, en dat duel eindigde ook niet goed af voor Niels. Ik op P6 dan. Daarna ging Niels op zoek naar Steven en Marc, en verrassend: ik kon perfect volgen :blink: Voor een heleboel ronden een hele leuke strijd met ons 4tjes, tot sander dan toch voorbij Steven en Marc kon. Ik kon zelf Steven passeren, wat mij een 5e plaats opleverde. Steven dan op het eind van de race nog relatief makkelijk kunnen afhouden, maar het was zeker niet simpel, aangezien hij op zo'n secondje bleef plakken. Reed dan ook vlak achter Marc, wie ik ook nog wou pakken voor P4, maar dat zat er jammergenoeg niet meer in. Verremde me zelf nog wat in de laatste bocht van de laatste ronde, waardoor ik maar net Steven nog kon afhouden. P5 als eindresultaat :thumbup:

Conclusie: goede quali, goede eerste race tot aan ronde 17, en schitterende race 2

http://i39.tinypic.com/wvr4th.jpg

Stefan van Renselaar
12 maart 2009, 22:54
Zat ff te kloten met het gas:p Was veel te veel. Ik moet daar echt ff op gaan oefenen, want op Zolder ging dat 1 keer ook niet goed.

Ik zet hem in de 1e, koppeling erop, volgas en koppeling (een knopje op mijn Momo:innocent:) los als de lichten uit gaan en dan opschakelen als ik rond de 60-70 KMp/h zit :)

paulpeter
12 maart 2009, 22:54
Eerste podium voor de BMS:thumbup:

Qualy was erg close. Was tevreden over m'n tijd. Stond alleen p14.

Start van Race 1 was super, was op plek naar p8. Alleen Niels en Bram raakte elkaar en mij dus ook. Toch nog redelijk weg, alleen suspension problem. Vervolgens rustig naar voren gereden door fouten van andere. Lag zelfs op p4 zelfs:laugh:. Alleen na een foutje kwam Niels D me weer voorbij. Weer een kleine foutje op p8. Roy kwam me niet lang daarna voorbij en hem volgen bracht me weer op p7. Alleen weer een rare zwieper, waardoor ik weer het gras op dook. Beetje ongecontroleerd weer terug op de baan gekomen, waardoor ik Kim in de problemen bracht. Daarna nog gevecht met Jaap om de pole in race 2. Gelukkig 8e kunnen blijven met dus pole voor Race 2.

Race 2 goed weg en een kratje bier van Bram verdient:thumbup:. Vervolgens goed tempo kunnen rijden en alleen Roy kwam voorbij. Marc Vos hield achter mij op een paar secondes iedereen super af!!;)

Roy Visser
12 maart 2009, 22:56
verslag volgt later, maar wilde dit screenshot even delen:

http://home.tiscali.nl/royvisser/Temp/capture_2009-03-12_21-42-17.jpg

Ferroeni
12 maart 2009, 23:05
verslag volgt later, maar wilde dit screenshot even delen:

Als je zou zeggen dat ze stil stonden zouden ze je ook geloven. Maarre, wat was het close allemaal bij kwalificatie en bij de start.

Maar in het vervolg zou het wel weer wat rustiger aan mogen in de eerste ronde hoor. Of ben ik de enige die daar zo over denkt?

Niels Draijer
12 maart 2009, 23:08
Als je zou zeggen dat ze stil stonden zouden ze je ook geloven. Maarre, wat was het close allemaal bij kwalificatie en bij de start.

Maar in het vervolg zou het wel weer wat rustiger aan mogen in de eerste ronde hoor. Of ben ik de enige die daar zo over denkt?

Absoluut niet.

Niels Tieman
12 maart 2009, 23:16
Uitslagen staan online
DRTCC2 Donington Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/doningtonrace1/index.html)
DRTCC2 Donington Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/doningtonrace2/index.html)
DRTCC2 Donington Race1 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/doningtonrace1/doningtonrace1_vcr.rar)
DRTCC2 Donington Race2 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/doningtonrace2/doningtonrace2_vcr.rar)

Bram Van Der Stichelen
12 maart 2009, 23:17
De grindbak was een welbezochte plek vandaag:

http://i39.tinypic.com/v42hap.jpg

Quizmaster
12 maart 2009, 23:17
Mag van mij ook, je wint een race niet in de eerste ronde...

Jeroen Ursem
12 maart 2009, 23:44
Gelukkig zijn we nu klaar met de Add-on banen, dan word het cutten van de baan ook een stuk minder interessant.

Nog excuus naar Chris ook trouwens in race 1, ik remde te laat en gleed vol blokkerend tegen je Alfa'tje aan, gelukkig verloor je er geen plek mee, maar het was ook niet de bedoeling natuurlijk.

Niels Draijer
13 maart 2009, 00:03
Nu mijn verslagje.
Quali:
Ik begon de quali vrij matig. In m'n eerste stint stond ik 11e ofzo. Daarna nog ff naar de pit gegaan en een geconcentreerd rondje gereden. Vorig seizoen was mijn quali een stuk minder en dat lijkt dit seizoen beter te gaan. Gestart vanaf een 3e plek.

Race 1:
Goede start en kon Sander en Storm aardig volgen. Na een aantal ronden geen vuiltje aan de lucht. Ik liep in richting de kop. Toen uit het niets een foutje:blushing:. Overkomt me niet zo vaak maar nu dus wel.
Kortom, bezig met een inhaalrace. Uiteindelijk 4e geworden en best tevreden.

Race 2:
Chaotisch. Zo'n start is niet leuk meer. Ik startte als 4e en kwam 2 bochten later uit als 11e geloof ik. Kom aan zeg.... De race win je niet bij de start. Ik zag een aantal "do or die" acties die net wel of net niet goed afliepen. Degene die wel goed afliepen waren vooral te danken doordat mensen met hersens onder de helm even van het gas af gingen om een crash te voorkomen. Ik ga geen namen noemen maar er zijn bij mij wel een aantal rijders die de nodige irritatie opwekken. Ik heb ook gevechten gehad met een Gerben of een PP. Van die gasten weet ik gewoon dat het fair zal verlopen. We laten elkaar leven ookal is het deurklink aan deurklink. Dat vertrouwen mis ik nog bij een aantal. Maargoed, bij de chicane wilde Matthijs me links (!) inhalen. :laugh:
Bram Kocken verremde zich compleet en tikte mij aan waardoor ik Matthijs weer aantikte. Suspension problem dus daar ging m'n inhaalslag... Evengoed nog 7e geworden waar ik niet eens zo ontevreden over kan zijn gezien de omstandigheden.

Volgende race hoop ik op een nettere start. Geef elkaar de ruimte ipv door te duwen als een zombie. STCC banen zijn niet zo breed...:)

Voorlopig 5e in het kampioenschap. Helaas race 1 op Zolder geen punten kunnen scoren vanwege startcrash dus ik ga me helemaal focussen op de volgende race:)

Ralffoxx
13 maart 2009, 00:11
Q:
Tja wat moet ik zeggen. Was niet helemaal tevreden met p5. Wist dat de gasten voor me sneller moesten kunnen dan ik. Maar toch had ik mezelf wat sneller gezien. Een tiende ofzo sneller.

R1:
Had een goede start. Ging Roy voorbij ging deur aan deur. Reed achter Niels die een gat sloeg aangezien ik druk was met Roy. Rondje 4 ofzo maak ik een fout en Roy komt me voorbij op het lange rechte stuk. Hij stuurt zijn auto naar links en raakt mijn voorkant aangezien ik het niet verwachtte. Hij vliegt de baan af en ik rij door maar baalde wel beetje. Maar goed reed door zag Jaap achter me en kon langzaam weg rijden. Zag Niels van de baan spinnen en hop 3e. Gat achter me was opeens 2 sec en reed rustig door. Alleen niet te rustig want 1 foutje en je bent hier een seconde kwijt. Gat achter me werd alleen maar groter en voor me kon ik ook niet echt bij benen. Laatste rondje kwamen me ouder thuis en bom lag van de baan. Schok weer wakker en verloor 2 sec op de gasten voor me maar gelukkig had ik nog 5 sec over op de jongens achter me. Me eerste podium van dit seizoen. Aardig blij mee. :thumbup:

R2:
Tja wat moet ik zeggen. Screenshot van Roy zegt genoeg. Had geen slechte start maar door de drukte kon ik niet echt ergens heen. Verloor 1 plekje maar door de botsingen voor me waar ik zelf ook volgens mij Storm nog raakte die over dwars op de baan stond. Stond opeens 4e... dik gat achter Vos maar daar ging steeds iets van af. Alleen had Niels Tieman en Sander Hogendoorn in mijn spiegels. Vooral toen Sander Niels voorbij ging werd het goed om me heen kijken. Kwam tot op 3 tiende van Vos maar geen mogenlijkheid gevonden om hem er langs te zetten. En toen kwam Sander er voor de eerste keer langs... maar had meer snelheid en kon er weer voor komen. In rondje 16 begon ik wat foutjes te maken en toen moest ik Sander en even later Bram er langs laten. Waar ik goed van baalde aangezien ik hele race ze netjes achter me kon houden. P6 jammer had meer in gezeten maar goed kan niet alles hebben. Al met al niet een al te slecht weekend. :thumbup:

Atreidez
13 maart 2009, 00:26
Q, boven verwachting ok. Gleed de 1.11 hoog in, en kon later nog verbeteren naar 1.11minderhoog. P7 was mijn plek.

Start ging ok! Het was druk, maar het leek af en toe wel formatierijden.. Ging echt goed, en eigenlijk was dat volgen de reden dat me aandacht wat verslapte. In het begin nog wel goed met kunnen stoeien met jerry en roy, later volgde ik Steven en had ik PP op wat ruimte achter me. Toen kwam ik op p4 terecht doordat Draijer ergens wijd was gegaan en die zat achter me. Ik weet niet meer precies wat er allemaal gebeurde om me heen, maar ik ben iig ergens eraf geschoten en kwam als 7 weer terug in de buurt van een groep met PP, Bram en Tieman. Roy sloot ook weer ergens aan en kwam er ook weer met PP voorbij. Toen lag ik 9 en schoten we langs bram die ergens wijd was gegaan. PP en Roy waren er makkelijk langs maar ik moest nog een bocht wachten waarna ik m bij bram ernaast zetten. Spijtig genoeg had Bram t niet helemaal door en stuurde in op zijn apex waarna ik met samengeknepen knieen moest rijden omdat me deur 10 cm naar binnen stond. Toen ben ik verderop weer een keer ernaast gegaan (zelfde bocht steeds, die eerste snelle rechter na t stuk naar beneden), en kwam ik achter Kim op p10 terecht. Verderop was PP aan t grasmaaien en die kwam bijna haaks de baan weer op vlak voor Kim, die schrok en ging wat wijd of er was contact, was me niet helemaal duidelijk, maar ik schoof weer een plek op en PP was duidelijk door z'n banden heen. Nog paar keer dichtbij geweest, een risico maneuvre via de binnenkant bij de chicane maar t mocht niet meer baten. p9 uiteindelijk.

Race 2, Start was ok, maar na de eerste bocht in een reflex naar buiten gestuurd om niets te raken, en dan moet je liften om weer terug te komen op de baan. Toen van p18 erg rap terug naar p10 gereden. Bram Kocken ging toen iets te enthousiast de chicane in en raakte Twisk waardoor ik ze beide voorbij kwam en toen zat ik achter Niels D. Bij de 2e snelle rechter echter me vergist in rempunt en schrok, vol blokkerend een klein tikje aan Niels D. gegeven maar geen drama voor hem gelukkig. Ik stond in de grindbak natuurlijk en lag weer 20e :D Weer inhalen, inhalen, inhalen, met nog een stuk Jerry in me spoor. Mooie acties op Jeroen J. en een wow gevecht met Casper Smit. Verloor echter dowforce achter hem in een snelle bocht, raakte t gras en ging opposit lock grindbak in en kon weer opnieuw beginnen. Na rondes rijden nog Mark B tegengekomen, en die zo'n 6 rondes gevolgd waarbij t steeds onwijs close was. Toen bij de chicane zat ik diep in de slipstream, mark ging verdedigend naar binnen en bij t rempunt remde ik wat later aan de buitenkant. Ik hield de lijn van t circuit aan maar Mark zat schuin voor me en die zie ik ineens linksaf slaan de banden in.. Was beetje raar moment, en zonde dat zijn race voorbij was. Nog paar rondes alleen op p16 gereden en gefinished.

http://www.xs4all.nl/~atreides/drtccdon.jpg

Bram Kocken
13 maart 2009, 01:09
Bram Kocken verremde zich compleet en tikte mij aan waardoor ik Matthijs weer aantikte. Suspension problem dus daar ging m'n inhaalslag...
Excuses voor de schade, was allang blij dat jij en Mathijs zonder positie-verlies door konden :)

Mijn verslagje is vrij kort, Race 1 is vrij spanningsloos, heb volgens mij 2 momenten opgeschreven uit de replay :)

In Race2 gebeurde er al wat meer, waarbij ik mn schuiver in Lap 2, T1 het zuurste vind... reed op een nette P12 (met wat duwen en trekken er gekomen) en raak na een indirecte tik van de Ruijter de plek kwijt... hop P20 :(
Daarna nog wat kunnen stoeien met Jeroen waarbij we elkaar om het mooist proberen te passeren :thumbup:

Maar een redelijke anonieme race, totaal 7 replay-momentjes opgeschreven, die vanzelf in de Replay-thread komen :)

Niels Draijer
13 maart 2009, 01:10
Excuses voor de schade, was allang blij dat jij en Mathijs zonder positie-verlies door konden :)

No problem:)

RSRoy
13 maart 2009, 09:36
Mooie screenshots. Meer meer meer :D

Sander Hogendoorn
13 maart 2009, 11:32
Wat een heerlijk baantje is het toch :)

Quali ging verrassend goed, had niet verwacht om op pole te staan. De eerste paar runs waren 'net niet' runs, maar in mijn allerlaatste rondje kon ik Michael met een een paar honderdsten pakken.

De start van race 1 ging goed, kon de leiding behouden en volgens mij ging het achter mij ook redelijk netjes. Na een paar rondes kwam Michael steeds dichterbij, vooral op het rechte stuk en tijdens het remmen had ik last van het gewicht. Toen Michael hem er naast zette besloot ik om niet te veel te verdedigen en achter hem aan te rijden en wat bandjes te sparen. Ik was best verbaasd toen ik zag dat ik hem best goed kon bijhouden en in de tweede helft van de race kwamen er wat slijtage problemen bij zijn Chevy. Heb hem er 1 keer naast gezet aan de buitenkant van de chicane maar kon er net niet voorbij. Uiteindelijk tweede.

De start van race 2 was in eerste instantie nog beter, iemand voor me (dacht Niels T.) had een slechte start en de meesten er achter gingen aan de binnenkant, ik ging half over het gras en lag ineens 4e. Ik zat aan de buitenkant en ineens kreeg ik best een harde tik en verloor 7 plaatsen en lag 11e (heb de replay nog niet gekeken). Toen nog een paar harde acties waardoor anderen voor mij werden uitgeschakeld en kon weer een paar plaatsen pakken. In de chicane werd ik er op mijn beurt weer afgedrukt en verloor er weer 2. Toen vond iedereen wat meer zijn plek en werd het wat rustiger. Ik heb toen nog 1 momentje gehad met Niels T., we gingen samen door de rechterknik voor het rechte stuk, we toucheerden even en helaas kon Niels hem net niet uit het gras houden. Toen lag ik lange tijd rond P5-6 en in het laatste deel van de race kon ik Steven en Marc nog pakken en uiteindelijk naar het podium rijden.

Zoals al eerder gezegd verdient Race 2 geen schoonheidsprijs, hoop dat het in Mantorp toch iets rustiger gaat :innocent:

35 kilo in Mantorp, kijken wat we kunnen doen :blink:

Roy Visser
13 maart 2009, 13:27
Kwalificatie:

Ik merkte in de Practise al dat strafgewicht andere gevolgen had dan fuel gewicht, en kon in Q helaas net niet mijn perfecte rondje rijden. In een rondje waar ik echt lekker hard ging, kreeg ik ook nog een slipstream van jeroen, maar omdat jeroen zijn auto precies rechts van mij zat op het moment dat ik mijn rempunt had (indicatie rechts) zat zijn auto daar precies voor, en schoot ik er vol af. Daarna nog een alles of niets rondje 1 plekje gewonnen, waardoor ik van P4 starte

Race 1:

Had een hele slechte start, maar kon in principe mooi volgen, probeerde een paar keer de mannen voor mij in te halen, en toen ik steven voss op topsnelheid inhaalde, vergiste ik me in zijn positie waardoor we tijdens het aanremmen van de chicane elkaar licht toucheerde, waardoor alle tractie van mijn wagen verdween, ik hield hem bijna, maar gleed helaas net iets te ver door. Kwam toen terecht op P15, en heb toen als een malle gereden en in 14 rondjes tijd reed ik op P5. Dit was goed genoeg voor mij, aangezien ik dan mijn strafgewicht kwijtraakte van de eerste race.

Race 2:

Mooie startpositie, en ging dan ook voor de winst. Had na de start niet echt bedreigende personen voor me, en pakte na een paar rondjes de leiding, waarna ik rustig wegreed van PP. Eerste overwinning in de DRTCC2 voor mij :thumbup:

Volgende Race nu 15kg strafgewicht, maar dat geeft niet :)

[spacer]

om even aan te geven hoe close en gaaf de drtcc is:

Coureur:|Tijd:|Merk:|Strafgewicht

Michael*Storm|1:12.119|Chevrolet Lacetti|0kg
Steven*Voss|1:12.179|Honda Accord|0kg
Roy*Visser|1:12.257|Honda Accord|10kg
Sander*Hogendoorn|1:12.260|Seat Leon|20kg
Bram*van*der*Stichelen|1:12.350|Audi A4|0kg
Niels*Tieman|1:12.427|Honda Accord|0kg
Niels*Draijer|1:12.434|Seat Leon|0kg
Jaap*Kleijn|1:12.467|Volvo C30|0kg
Kim*van*der*Stichelen|1:12.647|Peugeot 407|0kg
Gerben*Kelly|1:12.719|Alfa Romeo 156|15kg
Marc*Vos|1:12.769|Seat Leon|0kg
Paulpeter*Kroon|1:12.773|BMS Incognito|0kg
Maik*Peters|1:12.864|Peugeot 308|0kg
Chris*Zijlstra|1:12.918|Alfa Romeo 156|0kg
Jerry*van*Sinderen|1:13.026|Volvo C30|0kg
Ruben*de*Ruijter|1:13.043|Honda Accord|0kg
Mathijs*Twisk|1:13.161|Chevrolet Lacetti|0kg
Bram*Kocken|1:13.236|Volvo C30|0kg
Stefan*van*Renselaar|1:13.287|Audi A4|0kg
Casper*Smit|1:13.310|BMW 320si|0kg
Richard*Kortland|1:13.415|Peugeot 308|0kg
Jeroen*Ursem|1:13.438|Alfa Romeo 156|0kg
Mark*Bentvelzen|1:13.505|Seat Leon|0kg
Jeroen*Jonckers|1:13.690|Peugeot 308|0kg
Steven*Frederiks|1:13.692|Alfa Romeo 156|0kg

Snelste Ronde tijden over 2 races...

close dus, en daarom moeilijk inhalen :)

Robert Saalmink
13 maart 2009, 13:36
Jah, waanzin :)

Ferroeni
13 maart 2009, 13:37
Roy, het zijn toch echt Peugeot 308's hoor ;)

Maar inderdaad ligt het allemaal heel dicht bij elkaar.

Ralffoxx
13 maart 2009, 13:39
Was zeker close maakte 1 aardige fout tijdens race 2 en meteen verloor ik 2 plaatsen kan. Maar dat maakt deze klasse ook wel mooi :)

Mark B
13 maart 2009, 14:13
Over close gesproken....
En hij raakte me niet!!! :thumbup::lol:
http://img9.imageshack.us/img9/122/capture20090313131024.png (http://img9.imageshack.us/my.php?image=capture20090313131024.png)

Bram Kocken
13 maart 2009, 14:15
We gingen toch linksom, gisteren?

Robert Saalmink
13 maart 2009, 15:09
Daar was kennelijk nog wat onduidelijkheid over :p

Bram Kocken
13 maart 2009, 15:24
Ik voel wat nattigheid aankomen, wat betreft de chicane:

Chicane Donington National Race2, Lap1 on Vimeo

Robert Saalmink
13 maart 2009, 15:36
Jemig zeg, dat slaat echt nergens op...

Bram Kocken
13 maart 2009, 15:40
Ah joh, al is het de Nordschleiffe, wij van DR.nl maken er toch wel een oval van :innocent:

Niels Draijer
13 maart 2009, 15:47
Die chicane was wel vern##keratief. Met het suspensionprobleem heb ik me regelmatig moeten uitsloven om de wagen nog enigszins recht te houden. Haha die oval actie van boven is wel masterlijk trouwens :D

Captain Slow
13 maart 2009, 15:47
Mijn verslag

Kwalificatie
Dat werd niks. Tempo zat er over 1 ronde nooit in, en dit circuit maakte het alleen maar erger. P23

Race 1
Goede start, maar jezus he. Wat een idiote acties zag ik links en rechts voorbij komen. Als er een gat is ga je ervoor, maar in bocht 1 niet proberen 3 man in te halen door op je normale rempunt te remmen (terwijl de rest veel eerder remt;)).
Me echt de tandjes geschrokken in de laatste bocht van de 1e ronde. Ik zag de rembordjes niet, en opeens was ik er. Noodactie via het gras gedaan, en gelukkig niemand geraakt. Maar achteraan beginnen.

Vanaf dat moment een steady race gereden, p17 dacht ik. Nog wel een leuke inhaalactie op Stefan in de laatste paar rondes.

Race 2

Start echt verprutst, zat echt te kloten daar. Daarna weer super steady richting p10. Helaas zaten er toch wat snellere mannen achter me, en die passeerden mij ook. Zat nog te hopen op een goed gevecht met Jerry, maar die kwam niet dichterbij. Laatste ronde nog gespind, maar geen positie verlies.

Conclusie

Race pace zit wel snor bij mij, ik moet gaan werken aan de kwalificatie.
Verder heb ik nog een 100% finish, iets wat me in het DRTCC bij lange na niet lukte. Positief bezig dus:thumbup:
Voor de volgende races wil ik me constant bij de eerste 15 kwalificaren, een goede start hebben en steady rijden. Als het dan een beetje meezit moet ik toch eens in de top-8 kunnen finishen. En dan race 2 met een BMW start beginnen:tank:

Mathijs
13 maart 2009, 19:56

Chicane Donington National Race2, Lap1 on Vimeo (http://www.vimeo.com/3621511)
Ik had toen wel een cuttrack gekregen.

Mijn race:

Kwali:
Bizar dicht bij elkaar, en me echt belabberd gekwalificeerd op P17 ofzo. Het gekke was dat ik wel gewoon PR reed in de kwali. Maarja hoorde ook pas om 6 uur dat ik kon mee doen dus misschien toch te weinig geoefend. Kwam er in de race achter dat je met wat aanpassen van de lijnen iets harder kon. Wel 1 sec. achter P1 en in de race ook 1sec. achter P1 (rondetijd).

Race1:
Redelijke start, maar zat zo dicht op Vos dat ik bij de eerste linkerbocht totaal m'n instuurpunt mis en door het gras schiet, kon later wel weer aanhaken maar moest wel van nog verder beginnen. Toen eigelijk niet echt aan het inhalen geweest, maar meer mensen ingehaald omdat ze zelf fouten maakte (wat ik zelf ook her en der deed...).
Had misschien P10 ingezeten, maar spinde en dus P13. Bah!
Race2:
Start ging stuk beter, alleen zat beetje knel achter Sander, want hij kwam heel slecht Turn1 uit dus moest liften zodat andere ervoorbij konden. Toen beetje met Niels D. zitten stoeien. Maakte wel een foutje bij de chicane door te vroeg in te sturen en raakte hem toen, beetje dom maar niets ernstig.
Toen maar uit gereden en uiteindelijk P9 gehaald. Prima de prima, in ieder geval punten..

Nog een momentje gehad met Chris toen ik je raakte, maar ik kon geen kant op en je stuurde eigelijk gewoon tegen me aan bij het insturen. Maar gelukkig viel de schade mee en konden we gewoon doorrijden. In mijn optiek race ongelukje.

Mark B
13 maart 2009, 19:58

Chicane Donington National Race2, Lap1 on Vimeo (http://www.vimeo.com/3621511)

Whoohooo als een van de weinige neem ik hem gewoon KEURIG !!! :):lol:

Ralffoxx
13 maart 2009, 20:11
Whoohooo als een van de weinige neem ik hem gewoon KEURIG !!! :):lol:

Volgens mij als je elke ronde bekijkt zullen vele hem elke keer anders nemen. Ligt puur aan wanneer je remt en instuurt. :D

Captain Slow
13 maart 2009, 20:15
Haha, ik kon niet eens meer meepakken in de chicane met die BMW:p Als dat ding ook maar gras ziet spint ie al.

Bram Kocken
13 maart 2009, 20:15
Ik heb nu 1 vd 38 rondes genomen, maar als ik de gehele replay bekijk, had het eigenlijk niet uitgemaakt... vrijwel elke ronde nemen sommige de chicane minstens 1x verkeerd.. Of de knik naar rechts of de knik naar links (of beide) worden regelmatig gecut :)

Het is echt geen momentopnamen :)

Kim Van Der Stichelen
13 maart 2009, 20:18
Nee precies, verwachtte ik wel. Ik heb me er ook een paar keer schuldig aan gemaakt door gewoon te vroeg in te sturen, en zag mensen voor me het ook vaak doen. :)

El Maestro
13 maart 2009, 20:21
Tja, die chicane. Ik zal niet ontkennen dat ik hem ook af en toe op en ´aparte´ manier nam, maar zo´n beetje het hele veld deed het. Gelukkig kan er op de komende circuits niet meer gesjoemeld worden:)

Jeroen Ursem
13 maart 2009, 20:36
Ik heb nu 1 vd 38 rondes genomen

En dan ook niet 1 pakken waar ik niet spin he.. :rolleyes: (of was die moeilijk te vinden)

Bram Van Der Stichelen
13 maart 2009, 20:53
Tja, die chicane. Ik zal niet ontkennen dat ik hem ook af en toe op en ´aparte´ manier nam, maar zo´n beetje het hele veld deed het. Gelukkig kan er op de komende circuits niet meer gesjoemeld worden:)

Idem.

Heb wat screens gepakt van race 1 in afwachting van jerry zijn filmpje :) Ik hoop dat iedereen er toch één keer opstaat.

http://i43.tinypic.com/kcz6f9.jpg
http://i41.tinypic.com/33loxhc.jpg
http://i43.tinypic.com/2lvbuv7.jpg
http://i43.tinypic.com/30vomds.jpg
http://i42.tinypic.com/v8enpd.jpg
http://i39.tinypic.com/8vrj0g.jpg
http://i40.tinypic.com/i2lwyp.jpg
http://i43.tinypic.com/wtwvno.jpg
http://i42.tinypic.com/4grygl.jpg
http://i43.tinypic.com/8x3pyg.jpg
http://i40.tinypic.com/wb6zj7.jpg
http://i42.tinypic.com/2uhpy6h.jpg
http://i39.tinypic.com/23jk7rq.jpg
http://i40.tinypic.com/fooom1.jpg
http://i43.tinypic.com/3498bqx.jpg
http://i40.tinypic.com/6en2hd.jpg
http://i40.tinypic.com/wqzgq8.jpg
http://i44.tinypic.com/2w6cx3p.jpg
http://i40.tinypic.com/v65avo.jpg
http://i41.tinypic.com/flyfm1.jpg
http://i40.tinypic.com/14uhxg3.jpg
http://i40.tinypic.com/33z74p4.jpg
http://i42.tinypic.com/245d36t.jpg

Hopelijk zijn ze wat ok :)

Jeroen Ursem
13 maart 2009, 20:57

die is echt heel vet :)

Bram Kocken
13 maart 2009, 20:58
Gaaf hoor Bram!

Niels Tieman
13 maart 2009, 21:32
Een lizard en een octopus! :thumbup::wub:

Marc Vos
13 maart 2009, 21:35
Hier volgt mijn verslag:

Kwalificatie
Voorafgaand aan het seizoen had ik voorspeld dat ik rond P15 zou rijden, dit kwam uit in de kwalificatie. Ik reed een PB van 1.12,290 maar ik stond daarmee 16de. Mijn SEAT was niet bijzonder snel op dit circuit maar hij lag wel lekker stabiel op de weg. Hierdoor maakte ik dan ook weinig fouten.

Race 1
Redelijke start, ik hield mijn positie. Daarna viel er achter mij een gat en kon ik aansluiten bij een groep van 13. Jammer genoeg maakte ik na enkele ronde een fout, ik raakte met mijn achterband een stukje gras en verloor bijna de controle over de wagen. Dit kostte mij één positie aan Chris Zijlstra. Gelukkig kon ik die al snel weer voorbij omdat hij weer een fout maakte. Chris heb ik daarna nog lange tijd vlak achter mij gehad. Daarna heb ik nog een leuk duel gehad met Roy. Uiteindelijk liep hij snel van me weg en viel ik in een gat. Na een aantal rondes merkte ik dat ik fors inliep op Kim. Met hem heb ik dan ook nog een leuk gevecht gehad. We reden een aantal bochten mooi naast elkaar en lieten elkaar leven. :thumbup: Uiteindelijk won ik dat gevecht. Daarna reed ik dus op P10, maar doordat anderen van de baan schoven kan ik opklimmen naar een mooi resultaat P7. Dit betekende dat de Carlsberg-Seat vanaf de eerste rij mocht beginnen :)

Race 2

Redelijke start weer, precies achter mij was het ontzettend druk en daardoor viel ik weer in een mooi gat. Na een aantal rondes haalde Roy mij in na een aardig duel weer. Daarna heb ik 13 rondes op P3 gereden. Ik zag dat een groep mij naderde met onder andere Steven, Bram en later ook Sander. Dit ging alleen langzamer dan ik had verwacht. Ik reed dan ook prima stabiele rondetijden. Helaas verloor ik iedere ronde in de laatste sector nogal wat tijd op Steven. Uiteindelijk zag ik Sander in mijn spiegels aankomen en dan weet je hoe laat het is :p Hij profiteerde dan ook gelijk van een klein foutje van mij. Gelukkig heb ik Steven en Bram achter mij weten te houden en reed ik naar een voor mij schitterende P4 :thumbup:

Deze 2 races was ik zeker niet de snelste maar door stabiel te rijden en me hoofd erbij gehouden heb ik echt een mooi resultaat behaald in mijn eerste wedstrijd. En daar ben ik dan ook zeer tevreden mee.
En nog mooie screens Bram ik sta er nog een aantal keer mooi op. :)

Roy Visser
13 maart 2009, 21:38

die is echt heel vet :)

die ga ik zeker nog even in mijn resolutie opzoeken, echt supergaaf :)

denk dat ik hem zelfs in me toilet ga hangen ;)

El Maestro
13 maart 2009, 22:29
die ga ik zeker nog even in mijn resolutie opzoeken, echt supergaaf :)

denk dat ik hem zelfs in me toilet ga hangen ;)

Oeh, zo mooi dat ie op Roy´s toilet mag:p
(Nee hoor, ik had er een foto van gezien. Leuk idee:))

Stefan van Renselaar
13 maart 2009, 22:59
Oeh, zo mooi dat ie op Roy´s toilet mag:p

Of hij heeft er een schijthekel aan :P

Peter
13 maart 2009, 23:00
Jemig zeg, dat slaat echt nergens op...

Op Zolder was dit ook al het geval, in Race 2 toen PP dicht op me zat ging het bij mij ook wel eens fout, het is alleen jammer dat sommigen het structureel lijken te doen of om hun positie te verdedigen danwel er een te winnen... Nu was ik er op Donington niet bij maar had op zolder al wel het idee dat er weer iets te agressief en lomp gereden wordt door sommigen, en uit de verhalen te lezen is ook niet iedereen tevreden over hoe het gisteren is gegaan....
Om de schuld maar bij de circuits t eleggen is klinklare onzin natuurlijk, als je er wel een warning voor zou krijgen zou het een stuk minder vaak gebeuren dus het ligt echt aan het goed fatsoen van de deelnemers zelf...

Bram Van Der Stichelen
13 maart 2009, 23:02
Op Zolder was dit ook al het geval, in Race 2 toen PP dicht op me zat ging het bij mij ook wel eens fout, het is alleen jammer dat sommigen het structureel lijken te doen of om hun positie te verdedigen danwel er een te winnen... Nu was ik er op Donington niet bij maar had op zolder al wel het idee dat er weer iets te agressief en lomp gereden wordt door sommigen, en uit de verhalen te lezen is ook niet iedereen tevreden over hoe het gisteren is gegaan....
Om de schuld maar bij de circuits t eleggen is klinklare onzin natuurlijk, als je er wel een warning voor zou krijgen zou het een stuk minder vaak gebeuren dus het ligt echt aan het goed fatsoen van de deelnemers zelf...

Enkel de start vond ik gisteren niet echt leuk. Het was meer hopen dat je er heelhuids doorheen kwam. Voor de rest vond ik dat er niet speciaal lomp gereden werd. Wel wat tikjes en dergelijke, maar dat hoort er nu eenmaal bij vind ik.

Niels Tieman
13 maart 2009, 23:53
De organisatie heeft 10seconden penalty uitgedeelt aan de volgende mensen ivm de laatste chicane

Uitleg: De regelgeving betreft dat er 2 banden in contact moeten staan met het asfalt binnen de lijnen. Met het bekijken van deze beelden zijn er een aantal deelnemers te vaak over de schreef gegaan. Deze deelnemers krijgen allemaal in de uitslag 10 extra seconden toegevoegd aan hun eindtijd:

Deze deelnemers zijn:

Race1
Gerben Kelly
Jerry van Sinderen
Jaap Kleijn
Michael Storm
Mathijs Twisk

Race2
Roy Visser
Gerben Kelly
Niels Draijer
Niels Tieman
Bram Kocken
Bram VD Stichelen
Sander Hogendoorn
Jaap Kleijn
Steven Voss
PP Kroon
Michael Storm
Mathijs Twisk

De andere waarschuwingen & straffen worden later bekend gemaakt.

De officiele uitslag Donington National*
Einduitslag Race1
http://members.home.nl/tieman/DRTCC2/race1.jpg
Einduitslag Race2
http://members.home.nl/tieman/DRTCC2/race2.jpg

*Eventuele latere waarschuwingen en straffen nog niet meeberekend in deze straffen

paulpeter
14 maart 2009, 00:19
Geheel logisch. Zat van race 2 de replay te bekijken en schrok er zelf van, toen ik aan het turven was. Had na kwali en race 1 het gevoel dat ik in de chicanes veel verloor, doordat andere 'enthausiaster' door de chicanes gingen. Dus in race 2 meer gaan wagen in die chicanes, met meer cuts tot gevolg. Stom natuurlijk achteraf gezien.

Gelukkig komen er nu meer officiele banen, waarbij het door het spel zelf goed geregeld wordt.

Roy Visser
14 maart 2009, 01:10
Naar mijn mening ook gewoon terecht, vind het vooral dom van mezelf :blushing:

Bram Kocken
14 maart 2009, 01:13
Ik denk ook, vooral met het filmpje dat ik eerder al postte, er geen discussie mogelijk is. Van wat ik van Niels heb gehoord was het een hels karwei om het te registreren wat het precieze aantal de cut-tracks...

Desalniette min, ik heb er geen punt mee gewonnen :lol:

Sander Hogendoorn
14 maart 2009, 02:01
Hm, aan de ene kant verwacht, maar aan de andere kant ook verbaasd.

Waarom: Ik heb dit cut gedrag ook al ter sprake gebracht na de races in Zolder waar er op meerdere plaatsen precies hetzelfde gebeurde, maar er waren geen reacties hierop en ook geen straffen. Ik ging er dus van uit dat het rijden zoals in Zolder toegestaan was, ook al zeggen de reglementen anders.

Maar toch sta ik wel achter deze beslissing, hoop dat het niet meer voor komt dat er straffen aan te pas hoeven te komen :)

Scheelt me trouwens 5 KG aan strafgewicht, die 1e ipv 2e plaats, en die 4e ipv 3e plaats :p

Mathijs
14 maart 2009, 02:29
Wel terecht. Als ik het lijstje zie, zie ik veel mensen die ook 'om mij heen' reden. Denk dat veel ook zo iets hadden: als zij het doen, doe ik het ook wel.
Flikker nu wel net buiten de top10, balen. Op naar officiele banen waar het wel gewoon goed gaat komen!

Marc Vos
14 maart 2009, 09:34
Hmm nu ben ik dus in Race 2 als 2de geëindigd, gelijk een podium voor mij en strafgewicht voor de volgende wedstrijd:blink: Al is alles natuurlijk nog onder voorbehoud.

Maar goed je kan het slechter treffen he :p :D

Captain Slow
14 maart 2009, 10:02
OK, schiet er niks mee op. Maargoed, op naar Mantorp.
@ KIm. Heb jij heel toevallig die Emap voor mij liggen? Die is zo mooi:wub:

Kim Van Der Stichelen
14 maart 2009, 10:20
OK, schiet er niks mee op. Maargoed, op naar Mantorp.
@ KIm. Heb jij heel toevallig die Emap voor mij liggen? Die is zo mooi:wub:

Bedoel je niet Bram? ;)

KoelTec
14 maart 2009, 10:47
Op Mantorp kan je ook gewoon prima afsnijden hoor zonder melding. Als je in die bocht naar links en gelijk weer naar rechts het lange rechte stuk op gaat kan je hem over die curbs knallen zonder enige cut-melding. Nou en ik kan je vertellen. Je hebt daarmee dan een goed voordeel! Ook daar kan je dan weer na de race 10 seconde penalty's uitdelen. Maar het probleem is hier groter denk ik zo.

Waarom?

Nou als je met 2 auto's tegelijk die bocht induikt.. 1 daarvan wordt gedwongen om aftesnijden, die is dan echt in het voordeel en zit dus eerder en langer op zijn topsnelheid op het lange rechtestuk. Wie is dan de schuldige?

Wat is jullie mening hierover?

Captain Slow
14 maart 2009, 11:46
Bedoel je niet Bram? ;)
Iets met Van Der Stichelen:p

Niels Draijer
14 maart 2009, 12:35
Logische straf alleen toch jammer dat ik erbij zit ;)
Ik had na dat suspension probleem moeite met het aanremmen. De auto wilde niet precies doen wat ik in gedachte had. Dus af en toe een curbje meegepakt... Maargoed, het is nu eenmaal zo. Kudo's voor de organisatie om op deze manier iedereen erop te wijzen dat cutten wordt afgestraft.
Mantorp ken ik nog niet zo goed dus dat wordt aankomende week even bikkelen.

Bram Van Der Stichelen
14 maart 2009, 12:47
Naar mijn mening ook gewoon terecht, vind het vooral dom van mezelf :blushing:

Vat het zowat samen voor mij ook. :)

@ Casper: ik weet niet meer exact welke het was, maar deze staan alletwee in mijn gamedata folder, en het doet het perfect. Dus zet deze 2 files gewoon in je gamedata/teams folder, en het zou moeten werken.

http://rapidshare.com/files/209073091/emaps.rar.html

Ralffoxx
14 maart 2009, 13:10
Mag ik wel op aanmerken dat ik zelf vind dat de organisatie voor dingetjes zoals dit in een nieuws brief kunnen zetten zo van. Let op de laatste chicane je krijgt geen cut track maar... bla bla bla? Mantorp kan je hier en daar ook straks zo cutten zonder een waarschuwing dus. Ik denk dat het wel handig is om in een nieuws brief ofzo hier even op te wijzen.
Voor de rest cut is cut dus terrecht. Fout van mezelf ik zat zelf meer in me kop van dat curbs mee telde als lijn.

RSRoy
14 maart 2009, 13:10
Mantorp ken ik nog niet zo goed dus dat wordt aankomende week even bikkelen.

Ik vind het een moeilijke baan. Zoals Michael ook al zegt, die chicane voor het lange rechte stuk gaat erg pittig worden mbt cutten.

Atreidez
14 maart 2009, 13:22
Heeft een hoop werk gekost zo te zien, en ik apprecieer de houding van de organisatie om het geheel na te kijken en te bestraffen zoals geobserveerd :D

Als je 100+ rondes gaat rijden op een circuit krijg je toch een soort snelle lijn in je reflexen. Je gaat insturen op gevoel en aan de hand van referentiepunten op een baan, en in races vaak ook aan de hand van je voorgangers. Op andere tracks worden dan de regels preciezer toegepast naar mijn idee waardoor je daar je lijnen op moet aanpassen, want voor een S/G wil je t risico niet lopen. Ook hier heb ik een aardige partij gehad aan waarschuwingen tijdens t oefenen, maar op gegeven moment heb je de lijn "denk je" goed onder controle, mede doordat je de meldingen niet meer krijgt.

Vaak wordt er aan het begin van de oefenperiode voor een circuit geklaagd over waar je rare cut track meldingen krijgt, maar eenmaal bij de race hoor je er niet veel meer over. Ik denk dat ik in het vervolg eerder wat minder vrolijk wordt van tracks die het niet goed beoordelen en waardoor je dus t risico loopt een foute lijn in je mentale gestel te krijgen ;)

Happy weekend nog iedereen!

KoelTec
14 maart 2009, 13:37
Daarbij vind ik 10sec ook aan de lage kant voor cutten. Ik heb niet mee gedaan. En zal als ik mee gedaan zou hebben misschien ook wel gecut hebben. Alleen tsja.. 10sec??

Misschien was je CUT wel zo goed dat je na die chicane een veel hogere snelheid had dan je voorligger en er dus makkelijker naast kon zetten...?? Terwijl hij (je voorligger) clean rijdt...

Ralffoxx
14 maart 2009, 14:04
je wint denk ik 2 a 3 tiende door hem te cutten...

Stefan van Renselaar
14 maart 2009, 14:19
Daarbij vind ik 10sec ook aan de lage kant voor cutten. Ik heb niet mee gedaan. En zal als ik mee gedaan zou hebben misschien ook wel gecut hebben. Alleen tsja.. 10sec??

Het kan ook zijn dat die personen hem meerdere malen hebben gecut en dat het eigenlijk een S/G zou zijn geworden :rolleyes:

Gerben vd Broek
14 maart 2009, 14:22
Mag ik wel op aanmerken dat ik zelf vind dat de organisatie voor dingetjes zoals dit in een nieuws brief kunnen zetten zo van. Let op de laatste chicane je krijgt geen cut track maar... bla bla bla? Mantorp kan je hier en daar ook straks zo cutten zonder een waarschuwing dus. Ik denk dat het wel handig is om in een nieuws brief ofzo hier even op te wijzen.
Voor de rest cut is cut dus terrecht. Fout van mezelf ik zat zelf meer in me kop van dat curbs mee telde als lijn.

Dat vind ik dus niet. Heeft gewoon met algemeen fair rijden te maken. Als je de regels hanteert zoals ze staan beschreven in het reglement zou je nooit deze discussie krijgen. Dus ik zie niet in waarom je dan apart moet gaan melden dat je een bocht zou kunnen afsnijden.

Robert Saalmink
14 maart 2009, 14:22
De straffen zijn volgens mij alleen uitgedeeld aan degenen die zich bovengemiddels vaak schuldig maakten aan cutten.

Bovendien lees ik vaak dat er nu originele tracks aankomen waar cutten niet kan. Maar op tracks waar het wel kan, wil nog niet zeggen dat het dan ook MAG. Daar zijn de reglementen immers voor.

Niels Tieman
14 maart 2009, 14:23
@Steven Voss; Ralffoxx:
Normaliter geef ik een aandachtspunten deel mee in de nieuwsbrief, dat is sinds DRTCC2 niet meer gebeurt. Mijn inschattingsfout en ik zal die aandachtspunten vanaf nu weer meenemen in de nieuwsbrief.

@Sander Hogendoorn
Ik heb Zolder vorige keer net zo gecontroleerd als deze baan, alleen is zolder kwa dat opzicht een stuk aparter. Het is een baan die moeilijker te controleren valt omdat er meerdere chicanes zijn die vraagtekens oproepen. Ik heb het toen gelaten voor wat het was. Ook intern ben ik daar op gewezen en ik ben er nogsteeds van overtuigd dat ik op dat moment een goede keuze heb gemaakt, om het zo te laten.

Neemt niet weg dat het voor mij ook wederom een leermoment is en dat ik alle dingen die gebeuren meeneem voor dit seizoen (en de volgende seizoenen).

Inhakend op discussie Mantorp en die chicanes aldaar:
Mantorp is een officieel circuit en daar liggen de cutting-rules standaard al een stuk beter. Neemt niet weg dat er momenten zijn waar je (blijkbaar) met aardig wat gemak een voordeel kunt halen. Ook jullie als deelnemer weten de regels. Dat je op het randje rijdt van wat er mag en niet lijkt me logisch. Maar bedenk ook dat het een eerlijke competitie een stuk leuker is en dat je je zo goed mogelijk aan alle regels houdt.

Dit geld overigens óók voor het inhalen en de starts. Op zolder heb ik een aantal acties gezien die grote gevolgen hadden voor een andere deelnemer. Vaak was het lullig tikje en/of schuiver die voor problemen zorgde. Op Donington hebben we, vooral bij start race2, een aantal dingen gezien die voorkomen hadden kunnen worden.

Je wint de race niet bij de start en ook niet bij de eerste bochten. Er kunnen altijd tikjes en crashes gebeuren die je niet had voorzien omdat deze klasse zeer close is, maar geduld in een gevecht is ook op zijn plaats. Je kunt niet overal inhalen en we hebben bij DigitalRacing.nl vaak de zin "Deurklink aan deurklink" gebruikt maar dat werd de afgelopen race op sommige punten overdreven.

Mantorp is ook een smal circuit en het word dus een hele test voor alle deelnemers aldaar. Let dus goed op, stel jezelf, andere deelnemers en de organisatie niet teleur en maak er een mooie, stevige maar vooral cleane race van!

Ferroeni
14 maart 2009, 14:34
Jammer dat er straffen zijn uitgedeeld. Maar goed, de wedstrijdleiding beslist. Gelukkig zat ik niet bij de deelnamers waardoor ik voor race 1 een plek hebn gewonnen en op 14 uitkom en voor race 2 twee plekken heb gewonnen en op plek 13 uitkom. Helaas nog niet in de punten (lees: top 10).

En nu maar weer goed trainen voor Mantorp zodat ik daar weer constant m'n rondjes kan rijden en dan hopelijk wel in de punten kan rijden.

@Bram: Leuke screenshots.

Bram Kocken
14 maart 2009, 14:57

Misschien was je CUT wel zo goed dat je na die chicane een veel hogere snelheid had dan je voorligger en er dus makkelijker naast kon zetten...?? Terwijl hij (je voorligger) clean rijdt...

Maar goed dat de organisatie niet mijn voorstel heeft genomen :innocent:
( een x aantal seconden voor elke cut-track )

Het loont imo niet om de cut-track constant te rijden, ik heb gemerkt dat men hier vrijwel allemaal een gelijke pace rijden, anders reed je niet voor/midden/achteraan... Die 2-3-tiende die je pakt met de cuttrack, verlies je dan zeker wel in de straf naderhand.

Niels Tieman
14 maart 2009, 19:59
Waarschuwingen / Straffen na Donington National:

Naam: Jaap Kleijn
Reden: Een aantal incidenten door heel het weekend. Bram Van Der Stichelen, Mark Bentvelzen (etc). Iets meer geduld bij de inhaalacties en dan komt het goed. :)
Strafmaat: Waarschuwing.

Naam: PaulPeter Kroon
Reden: Kroon gooit na een spin zijn bolide terug de baan op. Onder andere Kim Van Der Stichelen schrikken daar van. Kroon had beter moeten uitkijken voor andere deelnemers.

Naam: Gerben Kelly
Reden: Kelly ging enthousiast van start in Race2 met hier en daar wat onnodige botsingen. Wat rustiger van start gaan met wat meer geduld zou op zijn plaats zijn geweest.

Naam: Bram Kocken
Reden: Wat rustiger aan doen bij de start. Het loopt goed af maar het kan grotere gevolgen hebben.

En een kanttekening voor iedere deelnemer:
De eerste 2, en vooral de laatste race, van het seizoen waren redelijk heftig. Veel vermijdbare ongelukken, fouten en momenten die we niet graag zien binnen onze competities. Ondanks dat het een zeer close klasse is en contact meer zal voorkomen dan bij andere klasses, willen we elke deelnemer verzoeken om meer rust in acht te nemen.

Mocht er onverhoopt toch iets plaats vinden wat de aandacht vereist van ons als Organisatie meld het dan via de bekende weg. Wij zoeken vele situaties op en we kijken naar de replay's maar we kunnen niet garanderen alles te zien.

Op naar Mantorp.

Bram Kocken
14 maart 2009, 20:42
Ik ga het op een geel briefje schrijven en plak het op mn monitor, volgende week donderdag. De banen worden krapper en de verschillen kleiner. Tijd om elkaar meer ruimte te gunnen.

Atreidez
15 maart 2009, 12:18
Ik heb de punten uit mijn waarschuwing en een willekeurig niet genoemd moment op youtube gezet. Een waarschuwing kan ik best mee leven want waar rook is is vuur, maar het staat nu niet echt in verhouding met wat er allemaal op de baan gebeurde in de eerste races. Wat mij nogal stoort is dat vaak meer opzichtige momenten gemist worden. En ik weet dat een organisatie niet alles kan zien, maar je zou de replay momenten thread kunnen gebruiken als leidraad als je zoekt naar ongewenst gedrag zonder ontvangen protesten.

YouTube - DRTCC Donington

Ik hoop iig niet dat mensen denken dat ik een of ander ongeleid projectiel op de baan ben. Ik word in de league over t algemeen vaker ingehaald dan dat ik zelf inhaal en meestal niet op nettere manieren dan hier afgebeeld, en waarschijnlijk is dat ook waarom ik hier wat geirriteerd over ben ..

Mark B
15 maart 2009, 12:28
Ik zal nooit een auto vrijwillig de banden in rijden.... neem aan dat niemand dat doet.
Vond het zelf ook een merkwaardig verhaal want je raakte me daar heel licht. Dat ik dan zo de banden in knal is vaag te noemen... maar goed het was wel einde verhaal.

Marc Vos
15 maart 2009, 12:40
Het zijn inderdaad wat ongelukkige acties Jaap, je ziet duidelijk dat er geen opzet in het spel is, gewoon wat pech denk ik. In beide gevallen toucheer je elkaar licht helaas met vrij grote gevolgen.

Niels Tieman
15 maart 2009, 12:44
Ik hoop iig niet dat mensen denken dat ik een of ander ongeleid projectiel op de baan ben. Ik word in de league over t algemeen vaker ingehaald dan dat ik zelf inhaal en meestal niet op nettere manieren dan hier afgebeeld, en waarschijnlijk is dat ook waarom ik hier wat geirriteerd over ben ..

Ik wil even op persoonlijk noot kwijt dat ik je nooit een ongeleid projectiel vind/vond.

Ik heb het zelfs met Steven Voss over je gehad gister dat ik vond dat je binnen DRTCC2 het heel erg knap deed met je C30, en dat je constant vooraan te vinden was. Vorig seizoen, en ook binnen de FPL, heb je nog wel eens foutjes her en der maar die lijken ook steeds meer te verdwijnen wat je aan het einde van het verhaal steeds betere plaatsen opleverd.

Tjerk Korving
15 maart 2009, 12:45
Ik heb de punten uit mijn waarschuwing en een willekeurig niet genoemd moment op youtube gezet. Een waarschuwing kan ik best mee leven want waar rook is is vuur, maar het staat nu niet echt in verhouding met wat er allemaal op de baan gebeurde in de eerste races. Wat mij nogal stoort is dat vaak meer opzichtige momenten gemist worden. En ik weet dat een organisatie niet alles kan zien, maar je zou de replay momenten thread kunnen gebruiken als leidraad als je zoekt naar ongewenst gedrag zonder ontvangen protesten.

Het is ondoenlijk om alles wat er gebeurd in een race te vinden, dan moet je een hele race gaan afdraaien en als uiterste dat nog 25 keer als je elke deelnemer wilt zien. Daar zou dan verschrikkelijk veel tijd in gaan zitten.

We proberen een goed beeld te krijgen van elke race maar een deel van de verantwoordelijkheid ligt ook bij de deelnemers. Als iemand vind dat hij hardhandig van de baan is gekegeld door een ander en dat dat niet door de beugel kon, dan moet diegene niet gaan afwachten tot wij dat zelf constateren. Door het indienen van een protest orden we erop geattendeerd als we het hadden gemist en als we het zelf ook al hadden gezien is het helemaal mooi. Hoe dan ook kan er dan actie worden ondernomen.

Door een afwachtende houding creëer je als deelnemer denk ik juist gemor. Als het incident waar je bij betrokken was, door ons word gemist ontstaat er het beeld dat wij niets doen terwijl het gewoon onder de aandacht was te brengen middels een protest. Er hoeft niet over het minste tikje een protest te worden ingediend natuurlijk maar de mogelijkheid tot indienen van een protest is er niet voor niets. :)

Nog mooier is natuurlijk het onderling uitpraten en proberen de fouten te reduceren. :D

Bram Kocken
15 maart 2009, 13:05

Eerlijk gezegd had ik die acties van je nog niet gezien... Jeuzus wat een gemene tikjes! :blink:

Maar don't sweat it... Ik heb ook een waarschuwing hoor, voor die laatste actie ;) En geef toe, je zag me nooit aankomen! :lol:

//disclaimer
Voor iedereen die die een zware zondagochtend heeft, het is allemaal niet serieus hè..

Roy Visser
15 maart 2009, 13:28
De organisatie kan nou eenmaal niet alles zien, 25 keer 20 minuten iedereen controleren en noteren is een hoop werk, en dat word even vergeten. Als iemand je opvalt op het circuit door een rare actie of een echte groffe fout, maak daar dan melding van doormiddel van een protest! Bedenk overigens wel dat je dit pas een dag na de race mag doen vanwege een cooldown periode. Vind je de actie dan nog steeds onbeschoft of niet kunnen, stuur die email dan! Dat scheelt de organisatie ten eerste al een hele berg zoekwerk, en ten tweede weet je dat er naar gekeken word en dat er dus altijd een eerlijke beslissing door meerdere personen over genomen word. Vind je het na een dag toch eigenlijk wel meevallen, dan stuur je niks, maar ga dan niet klagen als er niks over gezegt word, en dat jij dan toevallig wel opgemerkt word door de organisatie omdat ze jouw toevallig net op het juiste moment volgen.

Het is overigens ook niet de bedoeling om een soort persoonlijke vetes op te bouwen omdat iemand je heeft aangetikt en dat dit niet opgemerkt word door de organisatie, en dat je zelf rondom die persoon in volgende races ook wat "minder vergevingsgezint" word. Ik hoor dat mensen persoonlijke lijstjes bijhouden met incidenten met personen en dat er als dit te ernstig word, er pas een protest ingedient gaat worden. Dit heeft totaal geen nut, want dan ga je persoonlijk uit van meerdere races, terwijl de organisatie toch echt PER race afzonderlijk kijkt. (uiteraard word er natuurlijk wel gelet op voorkomende dingen in meerdere races) Maar als fritsie flips in race 3 een keertje ongelukkig tegen je aankomt met kleine gevolgen en in race 5 dat nog een keertje doet, dan is voor jouw zelf fritsie flips een aarstvijand, terwijl als je het rapporteerd aan de organisatie, dit een klein incident is in een race zonder gevolgen. MAAR (en dit is een grote maar) Jouw protest staat WEL genoteerd en komt ook in de NIEUWSBRIEF te staan MET commentaar van de organisatie. Fritsie Flips ziet zijn naam staan met protest, en heeft dus voor zichzelf wel een geheugen steuntje van "oh, moet wel even opletten, want de volgende keer is de organisatie me misschien niet zo vergevingsgezint"

Het hele gedoe met wie wel en wie niet een waarschuwing heeft gehad is puur omdat de organisatie niet alles gaat bekijken. Dus als je wat opvalt, maak een protest! Stuur er zelfs nog een filmpje bij van het moment, maar ga niet op het fora allemaal filmpjes posten van dit soort acties en er enorme discussies aanhangen, je kan natuurlijk altijd een mening van een andere coureur vragen of de persoon in kwestie, maar doe dit dan prive op msn of via een PB. Welles nietes op het forum vind ik maar beetje kinderachtig, en meestal met zijn tweetjes in een chat kom je er zo uit.

De organisatie doet enorm zijn best om een perfect kampioenschap op touw te zetten, maar gebruik deze organisatie dan ook, ik heb ze nog nooit een slechte beslissing zien maken, en er zitten altijd veel meer redenen achter als iedereen denkt. Er is een reden dat ik alleen maar bij DRNL race, en dat is er maar eentje. Het is altijd goed verzorgt en het ziet er allemaal super professioneel uit. Ik durf mijn autosleutels erop te zetten dat je nergens anders in Nederland dit soort enthousiasme en professionaliteit vind, en dat ZONDER dat het je geld kost! Daar blijf ik nog steeds versteld over staan, en daar is niets van respect voor. Ik zou zelfs graag een maandelijkse bijdrage doen om hun te steunen!

Dus zint iets je niet, denk daar even over na, het is voor die jongens ook een hobby.... Waar wij dankbaar gebruik van maken.

Darthwillie
15 maart 2009, 13:33
het is voor die jongens ook een hobby.... Waar wij dankbaar gebruik van maken.
:stupid::thumbup1::thumbup:

Bram Kocken
15 maart 2009, 13:39
Niets aan toe te voegen... Ik moet zeggen dat ik tot op een paar dagen geleden er ook wel vanuit ging dat de ernstige dingen vanzelf bij de organisatie op zouden vallen en bestraft werden..

Maar toen zag ik toevallig de incidenten & straffen van een willekeurige ZAC-race, en besefte ik me dat er in de DRTCC (ook vorig seizoen) allang een hoop waarschuwingen uitgedeeld hadden kunnen worden.
En dat die meer iets toevoegen aan een race & league, dan wel deelnemers een oor willen aannaaien.

Ik zou zelfs graag een maandelijkse bijdrage doen om hun te steunen!Ik denk dat als je Emile om het rekeningnummer vraagt, hij daar niet al te lang over na zal denken ;)

Ferroeni
15 maart 2009, 13:46
Ik ga het op een geel briefje schrijven en plak het op mn monitor, volgende week donderdag. De banen worden krapper en de verschillen kleiner. Tijd om elkaar meer ruimte te gunnen.

Mantorp is op zich niet zo'n smalle baan. Ik denk dat hier best mooie gevechten zullen ontstaan. Er is voldoende mogelijkheid tot inhalen.

En ik ben benieuwd naar welke tijd de pole positie rijdt. Ik gok op een 1:20.xxx

Tjerk Korving
15 maart 2009, 13:54
Het is denk ik een stukje bewustzijn dat we met elkaar als organisatie én de deelnemers de league maken. Voor velen is het ook nog nieuw, veel word onderling al uitgepraat maar ik denk dat er ook wel eens wat blijft liggen qua niet ingediende protesten.

Een protest hoeft niet per se uit te draaien op een straf. Alleen een waarschuwing geeft al weer even een seintje van oeps, daar moet ik voortaan even op letten en dat werkt automatisch ook door bij anderen. Het houd iedereen scherp en uiteindelijk word heel de league er alleen maar beter van. :)

Bram Van Der Stichelen
15 maart 2009, 13:57
123

+1

en oja, Fritsie Flips :lol:

Niels Draijer
15 maart 2009, 13:59
Ik zou zelfs graag een maandelijkse bijdrage doen om hun te steunen!

Mee eens. Ik had dit al aangegeven en wellicht doet de organisatie hier iets mee;)

Stefan van Renselaar
15 maart 2009, 14:28
Dus zint iets je niet, denk daar even over na, het is voor die jongens ook een hobby.... Waar wij dankbaar gebruik van maken.

Ja, we doen het allemaal voor de lol (behalve van die cheaters als Roy, Sander, Strom :P, die gewoon willen bewijzen dat ze de beste zijn :P) dus er kan ook wel eens wat gebeuren, nu is het wel een kampioenschap, maar het blijft voor de lol, dus er kan eens iets gebeuren, maar hele grote discussie hoeven daar nou ook weer niet uit te ontstaan, want het is juist een mooi leermoment voor alle betrokkenen. :)

Captain Slow
15 maart 2009, 14:38
Compleet met je eens Roy. Ik zit bij Digitalracing omdat het professioneel is opgezet, en het toch gezellig is. Er is voor ieder wat wils met de diverse leagues.

Deze 4 leagues worden gerund door een relatief klein aantal, en het valt gewoon niet te verwachten dat zij elke deelnemer gaan checken. Stel je voor bij een ZAC of een DRES race!:)
De deelnemers zouden echt flink helpen door gewoon aan te geven als zij een actie zien die niet door de beugel kan.
En ten slotte, respecteer elkaar gewoon op het circuit. Het DRTCC ligt al dicht bij elkaar, en als er dan van die do-or-die acties komen dan is het gewoon wachten op een mega crash. Ik verwachtte die crash in Donington al, maar ook Mantorp vraagt erom met de eerste bochtencombinaties.

Kim Van Der Stichelen
15 maart 2009, 14:53
Het ligt voor een deel ook aan de deelnemers denk ik. ZAC heeft al pakweg 5 jaar dezelfde deelnemers die elkaar al aardig kunnen inschatten qua akties op de baan, DRTCC zijn een hoop nieuwkomers waardoor het ook allemaal nog wat aftasten is.

Mathijs
15 maart 2009, 15:12
Just my two cents:
Maar is het niet een idee om ipv met waarschuwingen te werken iets meer met 10sec. straffen te werken?! Dit zorgt er volgens mij voor dat iedereen iets meer op scherp staat wat betreft twee keer nadenken voor je een actie waagt?! Zeker omdat het vaak diegene die er de dupe van is ook zeker 10sec. verliest?

Verder vind ik dat de organisatie prima werk levert als het gaat om straffen/analyseren. Maar staar je daar niet bloot op en wat meestal gewoon een stuk beter werkt is even contact opnemen met diegene waarmee het mis ging en heb het er dan even over. Als je dan van mening bent dat hij nog steeds onredelijk is en je komt er niet uit, dan kan je nog een protest indienen.

Tjerk Korving
15 maart 2009, 16:18
Ik denk niet dat je gelijk alles moet bestraffen maar ook deelnemers de kans moet geven om te leren van hun fouten door middel van een waarschuwing. Je hebt situaties waar je gelijk zult bestraffen maar dan moet je niet bij alles doen gelijk.

Moet zeggen dat ik zelf ook nog wel moet wennen aan het online racen. Tot nu toe heb ik geloof ik nog niemand van de baan gerost in de FPL maar dat is dan wel doordat ik zelf mijn verlies heb genomen door bijvoorbeeld van de baan te gaan. Vooral het inschatten wat een ander doet is nog best lastig en geheel tegen de gewenning aan verlies ik gewoon plaatsen bij de starts. Maar beter zelf je verlies nemen dan een ander verlies bezorgen.

El Maestro
15 maart 2009, 16:19
Mee eens. Ik had dit al aangegeven en wellicht doet de organisatie hier iets mee;)

Ik wacht ook ongeduldig op een donatie-knopje:innocent:

Niels Tieman
15 maart 2009, 17:48
Even inhakend op de donatie-knop-wens. We zijn druk bezig om de website completer te maken en daaronder valt ook een donatie-knop. :)

@Roy (en andere) reacties:
Dank. :) We doen hard ons best met een steeds grotere groep mensen en we kunnen (helaas) niet altijd iedereen even goed van dienst zijn maar ik kan iedereen verzekeren dat elk persoon binnen de organisatie van DR hard zijn best doet om een zo'n strak en proffessioneel mogelijke league neer te zetten zonder dat de gezelligheid verloren gaat. :)

Kim Van Der Stichelen
15 maart 2009, 17:58
Tip: elke € gedoneerd staar gelijk aan 1kg gewicht minder. 20€ doneren is een wagen die 20kg lichter is.
Knop één week online zetten en dan gaan rentenieren in Hawaii ofzo ;)

Robert Saalmink
15 maart 2009, 18:32
Die replay checken is een tijdrovende zaak. Ik besteed er meestal zo'n 40-45 minuten aan en dan weet je dat je nog de helft mist. Ik zoek dan ook meestal de gevechten en spins op, dat zijn toch de momenten waar dingen gebeuren. Nu moet ik zeggen dat het dit seizoen in de ZAC allemaal best netjes gaat. Zal de ervaring van de deelnemers zijn, en de klasse op zich is natuurlijk wat minder close dan in het DRTCC waardoor incidenten wat minder voorkomen.

Dit seizoen is er ook pas 1 protest afgehandeld. Zoals Tjerk al zegt, als je wilt dat we ergens specifiek naar kijken, dan zijn daar die protesten voor. Het is onmogelijk om alles te zien, en als er dan geen protest binnen komt dan moet je daar achteraf ook niet op terugkomen.

Wat betreft Donington: ik weet dat Niels daar ALLE chicane cutting cars heeft bekeken en domweg heeft zitten tellen per deelnemer. Een puist werk, wat hij niet elke keer kan gaan doen en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. De strekking van Niels' verhaal lijkt me duidelijk.

Maik Peters
15 maart 2009, 20:08
Dat auto's kijken op cut-werk, heb ik ook wel eens gedaan.
nou 2 races de hele soepzooi bekijken word je niet vrolijk van.

Gelukkig zijn er op veel circuits wel goede cutting rules :)

CuqeBaqer
15 maart 2009, 21:44
Is een rollende start geen optie ?

Captain Slow
15 maart 2009, 22:10
Edelachtbare, deze man moet naar het Pieter Baan centrum:smartass:

Ralffoxx
15 maart 2009, 22:41

Niet schelden he Raymond :p

CuqeBaqer
15 maart 2009, 23:03
Hahaha nee maar serieus als dat een hoop gedonder bij de start kan voorkomen dan is het niet anders. Ik doe ook liever staande start met mijn BMW.

Jeroen Ursem
15 maart 2009, 23:04
In deze klasse kost het teveel tijd plaatsen goed te maken uit een rollende start, gezien de snelheid van de wagens en de race-afstand. Dat lijkt me echt geen optie.

Roy Visser
15 maart 2009, 23:22
staande start is juist de charme!

Quizmaster
15 maart 2009, 23:56
staande start is juist de charme!

Mee eens. Verder komen er allerlei leuke suggesties en ideeën voorbij richting organisatie, maar als iedereen elkaar nou wat meer ruimte gunt zijn we al een heel eind op weg denk ik :D.

Een donatie-knop is een goed idee, maar tot die tijd komen we met een banknummer ook een heel eind :innocent:

Richard117
20 maart 2009, 13:07
Weet het niet, had laatst exact hetzelfde in rFactor. Maar dat was offline.
Niks veranderd en voorheen nooit gehad, weet dus niet waar ik het moet zoeken :blink:

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb :)
Had al uitgezocht of er misschien geheugen kapot was, een harde schijf die niet helemaal goed werkte of te vol zat, Spyware en virussen heb ik op gecontroleerd en niks hielp. Als laatste optie had ik nog dat de boel misschien te heet werd. Dus kast open gemaakt en toen bleek het vol met stof te zitten. Zoveel mogelijk eruit gehaald en rFactor loopt weer als een zonnetje. Dus dan lijkt me dat Race 07 het toch ook weer goed moet doen :)

Toch zonde dat ik daardoor deze races verpest/gemist heb :rolleyes:

Niels Tieman
20 maart 2009, 14:15
Achja, ik heb ooit een klant gehad die een spin van een serieus formaat in zijn/haar PC had. Gozer had het natuurlijk lekker warm daar en helemaal om de koeler heen gebouwd zodat hij daar geen last van zou hebben... schrok me rot! :D

Antwoord van de (vrouwelijke) klant; "Ja... ik poets daar nooit... "

Bram Kocken
20 maart 2009, 17:12
Het smerigste, een PC-case openmaken in een kamer/kantoor waar decades gerookt is... Ik had bijna de mannen in witte pakken gebeld, pfoe wat een stank en teer(ing)zooi :D