PDA

View Full Version : Meeracen met echte coureurs????

Darthwillie
4 maart 2009, 00:37
Klik even op de link en luister naar het stukje race live mee

http://www.radio538.nl/web/show/id=138969

deze jongeman gaat dus een game ontwikkelen die live synchroniseert met een echte race. Je kunt dus tijdens een gp meeracen en zien hoe je het doet.

De komende maanden worden een paar betatesters gekozen uit de mensen die zich preregistreren op deze site

http://www.real-timeracing.com/?lang=en_UK

Het klinkt heel interessant, ik denk zo dat ze samenwerken met codemasters die de F1 rechten hebben, hoewel dat niet zo gezegd wordt. Zou natuurlijk heel gaaf zijn om zo mee te racen. :thumbup:

Ik hoop dat het lukt.

Richard117
4 maart 2009, 01:17
Stond ook een stukje over in de Metro.
Mi zal het geen racen worden maar alleen meerijden. De echte coureur reageert namelijk niet op onze acties. Dus hij zal nooit gaan verdedigen of van lijn wisselen tijdens een gevecht ;)
En die foto waarin zogezegd dat nieuwe spel gespeeld wordt is gewoon rFactor :)

http://i8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Metro332009.jpg

Darthwillie
4 maart 2009, 01:49
in het interview zegt hij dat de coureur wel degelijk zal reageren, omdat je anders ook door elkaar heen zou gaan. Hoe ze dat willen doen op bijv. Monaco als je als langzamere een coureur ophoudt die veel sneller is in real life is mij op dit moment nog niet duidelijk.

Gerben vd Broek
4 maart 2009, 01:59
Voor zulke momenten ga ik dan toch aan de NFS ai denken. Je kan zo hard en zo perfect rijden als je maar wilt. De computer kan dat ook. Maken zij een foutje zijn ze ook in 5 seconden weer bij je. Zoiets zal er wel achter gaan hangen. Wordt dan volgens mij iets heel vervelends en niet leuk om tegen te rijden.

Darthwillie
4 maart 2009, 02:08
ja, alleen is er geen AI maar pakken ze realtime data van de echte wagens.

AI van NFS is om te janken helaas. Dwars door je heen willen gaan ipv ontwijken als je midden op de baan stilstaat :rolleyes:

Gerben vd Broek
4 maart 2009, 02:12
Ik doel ook op het stukje dat ze je wel inhalen, ofdat jij hen inhaalt. Zeker als zij sneller zijn, moeten ze een "cleane" move maken, dus AI, enkel vervolgens moeten ze weer inlopen op stukje waar ze volgens realtime data zijn. Ofwel moeten ze heel hard rijden voor een klein stukje om dat verschil weer te corrigeren (in echie hoeven ze uiteraard niet uit te wijken, en kost het ook geen tijd). Dus dat stukje dat ai ingrijpt verwacht ik NFS praktijken.

Voorlopig ben ik nog niet overtuigd van het idee. Maar laten ze me maar positief verrassen.

Ferroeni
4 maart 2009, 09:26
Het principe vind ik wel leuk, maar ik vraag me inderdaad af hoe hier om wordt gedaan met crashes. Als jijzelf iemand aantikt, dan gaat die in werkelijkheid niet van de baan af. Dus mogelijk dat het een soort van ghostcars worden in de virtuele wereld waar je daar tussen door rijdt.

Maar wel leuk initiatief.

Bramzel
4 maart 2009, 10:02
Leuk idee, maar ik denk niet dat het gaat werken, stomweg omdat er geen interactie is tussen jou en de echte rijder. En juist dat zou het cool moeten maken.

Bram Kocken
4 maart 2009, 10:29
@Jeroen
Hoe ze dat doen, staat in de laatste alinea van het artikel. Ze simuleren de crash waarna ze bekijken hoe het met jouw schade staat en of je doorkan..

Wat bedoelen ze eigenlijk met dat jij dat je 'ff' in kan stappen? Het is in Race07 ook niet bepaald makkelijk om in een F3000 te stappen en een race voorin mee te racen (of te winnen).
Of wordt het zo'n arcade-feest dat dit echt voor een zondagmiddagje wordt?

Darthwillie
4 maart 2009, 10:37
De kick gaat denk ik zijn het rechtstreeks je kunnen meten met een live race. Mijn vermoeden is dat het a la Iracing geld gaat kosten dus alleen die hards mee zullen doen.

Het is alleen iets heel anders als online racen. Zo moet je het denk ik niet zien.

Benieuwd of ze ook realtime het weer mee laten gaan.

Bram Kocken
4 maart 2009, 10:57
Klopt, als je je regged op de site, krijg je een korte enquete... een van de vragen is wat je liever ziet, een maandelijks bedrag of micro-transacties :)

Kim Van Der Stichelen
4 maart 2009, 11:12
Ik meen me te herinneren dat ik een aantal jaren geleden eenzelfde artikel ergens gelezen had, daar is ook nooit wat van gekomen :)

Bramzel
4 maart 2009, 12:43
Er was (nog voor GTR1) ooit een initiatief rondom het FIAGT waarmee je met een game kon meeraces met de echte races. Nóóit meer wat van gehoord.

Stefan van Renselaar
4 maart 2009, 22:07
Wat bedoelen ze eigenlijk met dat jij dat je 'ff' in kan stappen? Het is in Race07 ook niet bepaald makkelijk om in een F3000 te stappen en een race voorin mee te racen (of te winnen).
Of wordt het zo'n arcade-feest dat dit echt voor een zondagmiddagje wordt?

In de Coen en Sander show hadden ze hem ook aan de lijn en daar hadden ze het over consoles.... :rolleyes:

Maar volgens mij gaat de computer al het werk voor je doen en moet jij alleen het gas inhouden, want hoe ga je anders ervoor zorgen dat ik bijvoorbeeld ook mijn Force India de pit in rijd, terwijl Sutil dat ook doet, of dat DC een domme kamikaze actie doet en dan zit ik ook ergens met een van mijn wielen iemand van de baan aan het duwen ben....

Maar verder is het een slecht idee :rolleyes:

Darthwillie
4 maart 2009, 22:12
hoe ik het begrijp rijdt jij niet als Sutil, maar als je eigen wagen. Je bent wat dat betreft niet afhankelijk van de anderen.

Ik zou het niet meteen eenslecht idee noemen, wacht eerst af hoe ze het willen doen.

levi
4 maart 2009, 22:45
@Jeroen
Hoe ze dat doen, staat in de laatste alinea van het artikel. Ze simuleren de crash waarna ze bekijken hoe het met jouw schade staat en of je doorkan..

Er stond ook nog gemeld in dat zelfde artikel in de metro, dat wanneer je teveel schade had, de "game" opnieuw kon opstarten:confused1:

Flying John
17 april 2009, 11:27
Kijk hier maar eens naar,de sim die ze overigens gebruiken is rFactor. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=PEJ_sIH631w&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Evirtualr%2Enet%2Fiopener%2 Dbeta%2Dtest%2Dsignup%2Dopen%2F&feature=player_embedded