View Full Version : DRTCC2 | Openingrace: Zolder | 05-03-09
Niels Tieman
2 maart 2009, 19:26
[spacer]
http://members.home.nl/tieman/logo_drtcc2.png
[spacer]
sponsored by
http://members.home.nl/tieman/Aplim_DRTCC2.PNG
[spacer]
Preview DRTCC ronde 1 & 2, Zolder
Een nieuwe DRTCC seizoen betekend ook dat er nieuwe circuits o[p de kalender komen, hieronder ook Zolder. Zolder is dan wel niet nieuw voor het DRNL circus, want de ZAC heeft er ook enkele keren gereden. We zullen op Zolder voor het eerst meemaken hoe het nu gesteld is met de deelnemers, want er zijn een aantal snelle bijgekomen.
Naast Spa-Francorchamps kent Belgie nog een circuit met een fraaie historie: Zolder. Hier werd vroeger Formule-1 gereden en het was op dit circuit dat Gilles Villeneuve het leven verloor.
Na start finish gaat het in een lastige bocht linksaf, waarna de Sterrenwachtbocht een uitdaging rechtsaf vormt. Via een snelle rechterbocht gaat het richting de eerste chicane. Een lastige, hij kan snel genomen worden maar de kans op grind happen en spinnen is aanwezig.
Van daaruit gaat het richting een langzame chicane die vernoemd is naar Gilles Villeneuve. Via Terlamen (eigenlijk vormen deze twee bochten een rechts-links-rechts combinatie) gaat het een stukje volgas richting een scherpe rechterbocht, hier zou je iemand kunnen uitremmen.
Van daaruit gaat het naar de Jacky Ickx chicane, als je hier goed uitaccelereert dan neem je lekker veel snelheid mee het rechte stuk op. Daarvoor moet je dan eigenlijk wel de linkerbocht iets opofferen.
[spacer]
Circuit Informatie
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_zolder.jpg
[spacer]
Protesten na de race Oschesleben:
1.Stefan van Renselaar; Startcrash.
Straffen na aanleiding Ronde 11&12 Oschesleben
1.De startcrash is het gevolg van een aantal oorzaken met een groot gevolg. Wij verzoeken iedere deelnemer in achting te nemen dat de banden en remmen kouder zijn in het begin van de race. Doe het dus rustig aan en let voldoende op de concu-collega's in het veld.
2. Op Oschersleben waren er ook genoeg kleine tikjes en botsingen te zien die niet hadden hoeven gebeuren. Soms is het beter je verlies te pakken en/of niet aan te vallen op punten waar het niet mag en kan. Het kan zelfs op later tijdstip beter uitpakken als je soms je verlies pakt. Let daarom goed op wanneer je een aanval plaatst en wanneer je een aanval verdedigt.
[spacer]
Wijziging in de reglementen
1.Bij het verlaten en/of joinen van de kwalificatie is het NIET meer toegestaan om te kwalificeren. Dit is alleen toegestaan met nadrukkelijke toestemming van de organisatie.
Deze wijziging was al eerder ingevoerd maar hij staat hier nogmaals voor alle duidelijkheid.
2.Er wordt vanaf het DRTCC2 seizoen ook met strafgewicht gewerkt.
Nummers 1,2 en 3 van race1 en race2 krijgen strafgewicht voor het volgende evenement, met een maximaal strafgewicht van 50 Kilo.
1e plaats +15 kg
2e plaats +10 kg
3e plaats +5 kg
3.
Het niet gebruiken van de pitlimiter word ten aller tijden bestraft met het achteraan starten bij het volgend evenement van het DRTCC.
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de races ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:30 | 60 Kilometer*
Race2: Direct na Race1 | 60 Kilometer*
*60 kilometer op Zolder is 15 rondes
[spacer]
Uitslag en lapcharts
Eerst racen.
[spacer]
Uitslagen voorgaande races
Eerst racen.
[spacer]
Downloads
DRTCC2 Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/16-.html)
DRTCC Reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/8-.html)Dit is het oude! reglement. Het nieuwe reglement, met passende updates, komt zo snel mogelijk online. Helaas is Robert ziek (beterschap) dus het laat even op zich wachten. Bedankt voor het begrip)
GP Circuit Zolder (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=10532)
[spacer]
Deelnemerslijst
OFFICIELE DEELNEMERSLIJST ZOLDER
Nummer|Naam|Nickname|Wagen|Deelname
1.|Roy Visser|Roy Visser|Honda Accord Euro R|
2.|Maik Peters|Maik Peters|Peugeot 308|Afgemeld
3.|Gerben Kelly|Gerben|Alfa 156|
4.|Niels Draijer|Niels Draijer|SEAT Leon 2007|
6.|Michael Koel|KoelTec|Peugeot 308|
7.|Jeroen Jonckers|Ferroeni|Peugeot 308|
8.|Niels Tieman|Niels Tieman|Honda Accord Euro R|
10.|Bram Kocken|Bram Kocken|Volvo C30|
11.|Marc Vos|Marc Vos|SEAT Leon 2007|
13.|Richard Kortland|Richard117|Peugeot 308|
14.|Stefan van Renselaar|Racingstefan|Audi A4|
15.|Peter van de Kolk|Peter|Seat Toledo Cupra|
18.|Casper Smit|Captain Slow|BMW 320si E90 Seq|
21.|Chris Zijlstra|Quizmaster|Alfa 156|Afgemeld
25.|Mark Bentvelzen|Mark B|SEAT Leon|
26.|Bram van der Stichelen|Bram Van Der Stichelen|Audi A4|
27.|Jerry van Sinderen|El Maestro|Volvo C30|
37.|Kim van der Stichelen|Kim Van Der Stichelen|Peugeot 407|Afgemeld
42.|Sander Hogendoorn|Sander Hogendoorn|SEAT Leon 2007|
51.|Jeroen Ursem|Jeroen Ursem|Alfa 156|
66.|Jaap Kleijn|Arteides|Volvo C30|
67.|Steven Voss|Ralffoxx|Honda Accord Euro R|
87.|PaulPeter Kroon|PaulPeter|BMS Incognito / Mercedes C-Klasse|
89.|Raymond Buijs||BMW 320si E90|Afgemeld
92.|Martijn Mezger|Martijn Mezger|Volco C30|Afgemeld
Reserve Lijst
Nummer|Naam|Nickname|Wagen|Deelname
17.|Michael Storm|Michael Storm|Chevrolet Lacetti|Afgemeld
40.|Mathijs Twisk|Mathijs|Chevrolet Lacetti|Kan meedoen
85.|Bob van Someren|Bob|SEAT Leon 2007|Afgemeld
69.|Emile van der Stel|Flyer|Alfa 156|Kan meedoen
5.|Robert Saalmink|Robert Saalmink|Alfa 156|Afgemeld
44.|Koos de Boer||Chevrolet Lacetti|Kan meedoen
84.|Roy Diederen||Volvo C30|Afgemeld
12.|Wilfred Rentzenbrink|Darthwillie|Volvo S60|Kan Meedoen
9.|Alexander de Vries||Volvo C30|Kan meedoen
16.|Ruben de Ruijter||Honda Accord Euro R|
29.|Steven Frederiks||Alfa 156|
35.|Danny Kappen|Danny Kappen|BMW 320i (e46)|
19.|Ludo Bleys||SEAT Leon 2007|
[spacer]
Met dank aan Stefan van Renselaar voor de hulp!
[spacer]
[logo_dr]
Niels Draijer
3 maart 2009, 13:37
Iemand de carset al geprobeerd?
Ralffoxx
3 maart 2009, 13:39
die is er nog niet flapdrol
Niels Draijer
3 maart 2009, 13:49
Uh....
Ja....
Dat wist ik to.....
fuck
Sorry:blink:
:surrender:
Ralffoxx
3 maart 2009, 14:49
:)
ik net in TA eindelijk een 1.39.9xx... alleen midden sector verlies ik nog veel tov Hoogendoorn.
Dus ik Q donderdag hoop ik mid 40 wel te halen :)...
Stefan van Renselaar
3 maart 2009, 14:50
Niels, mooie startpost voor Zolder.
Vind ik ook :p
Ik ben nu in time attack tot 1:42,0 gekomen, dadelijk maar weer verder rijden om daar toch uiteindelijk 1 seconde af te kunnen halen, dan kan ik naar Free Practise om wat met de setup te gaan doen, want ik haal de 6e versnelling nu nog niet en dat kan niet :)
En als je die time attack die Sander had gepost in STCC wilt krijgen, dan zul je naar \Mijn Documenten\SimBin\RACE 07\TIMEATTACK\Zolder\ moeten gaan en hem daar droppen ;)
Niels Tieman
3 maart 2009, 15:28
Zoals gezegd : Met dank aan Stefan van Renselaar voor de hulp!
Ik kreeg ineens een PM van hem met een startpost van DRTCC2 Zolder dus wat dingen aangepast en nu staat hij netjes online!
Bedankt Stefan :D
Bram Kocken
3 maart 2009, 15:28
Reageer je altijd zo vriendelijk op een vraag?
Ga vanavond/morgen wel ff proberen met Sander z'n TimeAttack :) Waarvoor nog dank Sander
Atreidez
3 maart 2009, 15:30
Vanavond testen.. Heb de baan al onder controle, alleen de snelheid nog niet :auto:
Ralffoxx
3 maart 2009, 15:44
Reageer je altijd zo vriendelijk op een vraag?
wat is er mis met mijn reactie?
Niels Draijer
3 maart 2009, 15:46
wat is er mis met mijn reactie?
Die was zo hard dat ik hier huilend op m'n werk zit.
:closedeyes:
Ralffoxx
3 maart 2009, 15:56
*troost Niels*
Flapdrolletje dan? is dat beter?
CuqeBaqer
3 maart 2009, 15:58
Ik meld me voor deze race af nog steeds niks van steam gehoord over mijn account. Ga vanavond nog maar een mailtje sturen.
Bram Kocken
3 maart 2009, 16:09
Klote man Raymond... Vooral omdat je er nu zelf niks aan kan doen!
Misschien dat je nog wat langer kan wachten met afmelden, misschien dat ze het woensdagnacht wel kunnen fixen... kun je niet echt trainen, maar iig wel de race meerijden :)
Niels Tieman
3 maart 2009, 16:18
Ik meld me voor deze race af nog steeds niks van steam gehoord over mijn account. Ga vanavond nog maar een mailtje sturen.
Vergeet niet een e-mail te schrijven aub :)
Alweer een afmelding... dan moet ik nog maar eens flink aan aan het trainen slaan op een bepaald niet favoriete baan...
Nou ja, uitrijden zal wel weer mijn credo worden :p
Niels Draijer
3 maart 2009, 16:56
*troost Niels*
Flapdrolletje dan? is dat beter?
:thumbup:
RSRoy
3 maart 2009, 17:07
Ik heb me via de mail ook voor de zekerheid afgemeld voor deze race. Ik zit nog met wat zaken op het werk die ook afgerond moeten worden. Dus ik weet niet of ik het haal om optijd thuis te zijn.
LUDO-B
3 maart 2009, 17:55
Alweer een afmelding... dan moet ik nog maar eens flink aan aan het trainen slaan op een bepaald niet favoriete baan...
Nou ja, uitrijden zal wel weer mijn credo worden :p
Als het jou baantje niet is Koos dan kan je je ook afmelden dan kom ik weer een stapje dichter bij een deelname, het is namelijk wel mijn favoriete baantje.:laugh:
grapje
Captain Slow
3 maart 2009, 18:00
Ik ben er gewoon bij, maar ik blijf vast zitten op een 42,5.
Zal nog ff naar de videos en setuptips kijken, maar vrees het ergste.
Robert Saalmink
3 maart 2009, 18:05
Ik heb me afgemeld, ben net ziek-af en doe het nog even rustig aan. Wel jammer, had wel zin in Zolder.
Darthwillie
3 maart 2009, 19:33
Volgens mij kan de Darthwillie truck richting Zolder met de Volvo en mag ik meedoen :D :thumbup:
Stefan van Renselaar
3 maart 2009, 19:45
Ik heb me afgemeld, ben net ziek-af en doe het nog even rustig aan. Wel jammer, had wel zin in Zolder.
Ja, als je op zolder gaat zitten dan word je weer verkouden/grieperig. :p
Ik heb me ook afgemeld voor de race ;) Mailtje is de deur uit!
Zit nog steeds niet op de basis zelf :( En vanaf april is daar glasvezel *snik*
Binnenkort maar keertje vrij nemen voor een race :)
Martijn Mezger
3 maart 2009, 20:54
Ik ben bang dat ik me ook moet afmelden...
Ralffoxx
3 maart 2009, 23:00
Net effe online weer zitten testen en gaat al beter. Marc Vos en ik zitten strak bij elkaar in de buurt dat word straks nog een leuke race.
CuqeBaqer
3 maart 2009, 23:46
Klote man Raymond... Vooral omdat je er nu zelf niks aan kan doen!
Misschien dat je nog wat langer kan wachten met afmelden, misschien dat ze het woensdagnacht wel kunnen fixen... kun je niet echt trainen, maar iig wel de race meerijden :)
Ja maar ja dan kan ik de reserve coreur(s) tijd geven om te testen. Dit heb ik zelf niet kunnen doen.
Darthwillie
3 maart 2009, 23:49
Yes, ik zal er zeker zijn!!!!
Enige vervelende, ik heb mijn broer beloofd hem naar Schiphol te rijden omdat zijn vriendin uit Indonesië komt. OM 5 UUR 'S OCHTENDS :blink: Daarna een drukke werkdag :huh1: en dan racen.
Verkopen ze Red Bull ook in literverpakkingen????? :D
Martijn Mezger
4 maart 2009, 00:28
5 uur 's ochtends valt best mee.
Ik moest om 3 uur 's nachts op Schiphol zijn voor mijn vlucht naar Kuala Lumpur, om daarna door te vliegen naar Indonesië... :P
Darthwillie
4 maart 2009, 00:38
Maar moest je die dag ook werken en racen :p en erger nog, ik wordt bloedje chagerijnig van vroeg opstaan :innocent:
Mathijs
4 maart 2009, 01:18
5 uur 's ochtends valt best mee.
Ik moest om 3 uur 's nachts op Schiphol zijn voor mijn vlucht naar Kuala Lumpur, om daarna door te vliegen naar Indonesië... :P
Dat is toch superchill?!? Je stapt helemaal gebroken het vliegtuig in. Slaapt een fijne 10 uur, je landt in Indonesie en hebt heerlijk geslapen!
Toen ik uit Thailand kwam had ik precies hetzelfde. Op een gegeven moment werd ik wakker en maakte me al zorgen dat ik nog niets te drinken had gekregen aan boord, want had een droge bek. Navraag leerde me dat ze al met een hele maaltijd voorbij waren gekomen en 3 shifts met drinken, maar dat ik 8 uur aan één stuk had geslapen...
Afgelopen zomer 2 nachten achter elkaar moeten doorbrengen in het vliegtuig. Gewoon slaapmodes aan prima:).
edit:
Wel al veel afmeldingen zo te pakken! En dat voor de eerste race van het seizoen (waar er meestal juist veel man aanwezig is...)
Flyer
4 maart 2009, 04:31
Nou mannen ik kom donderdagmiddag werkend uit Sao Paulo. Uurtje of twee 's middags op Schiphol terug, dan naar huis, ff tukken en dan 's avonds de race. Weinig gereden dus verwacht er niet te veel van. Had namelijk niet gerekend op zo veel afmeldingen.
Groeten uit zonnig Soa Paula :innocent:
Ferroeni
4 maart 2009, 08:38
Nou mannen ik kom donderdagmiddag werkend uit Sao Paulo. Uurtje of twee 's middags op Schiphol terug, dan naar huis, ff tukken en dan 's avonds de race. Weinig gereden dus verwacht er niet te veel van. Had namelijk niet gerekend op zo veel afmeldingen.
Lekker man. Mooi dat je dat kunt combineren met je werk. Have a nice flight.
Darthwillie
4 maart 2009, 08:57
Grappig, maar ik kan zo weinig medelijden hebben met mensen die op het strand van sao paulo zitten :p
Robert Saalmink
4 maart 2009, 10:16
Veel afmeldingen inderdaad. Maar zo zie je maar weer, veel aanmeldingen, grote reservelijst maar in dit tempo komt iedereen snel aan de beurt. Een aparte server of klasse rechtvaardigt het in geen geval.
Bramzel
4 maart 2009, 11:08
Ik wil volgens mij niet weten wat je daar aan het uitvreten bent... :surrender:
Kim Van Der Stichelen
4 maart 2009, 11:16
Als er dit jaar één race was die ik wou meedoen was het Zolder wel, maar helaas.... :(
Bram Kocken
4 maart 2009, 11:24
Ik wil volgens mij niet weten wat je daar aan het uitvreten bent... :surrender:
Ontspannen voor een veilige vlucht terug? :thumbup:
Flyer
4 maart 2009, 12:50
Ontspannen voor een veilige vlucht terug? :thumbup:
Jij snapt het Bram!
paulpeter
4 maart 2009, 20:59
Net even met de mercedes paar rondjes gereden. Nog wat lichte veranderingen aan de setup. 40'er moet zeker lukken in kwali.
Mathijs
4 maart 2009, 22:18
Grappig, maar ik kan zo weinig medelijden hebben met mensen die op het strand van sao paulo zitten :p
Nu was ik toevallig in September nog in Sao Paulo, maar het ligt niet aan het strand en is eigenlijk best wel een lelijke stad... Volgende keer maar op Rio vliegen Emile, daar heb je wel mooie stranden!
En Emile, vast blij dat je niet meer op de 737 vliegt? Die hoogtemeter schijnt nogal labiel te zijn in sommige gevallen...
Ralffoxx
4 maart 2009, 22:52
is dit het vakantie topic? :P
Ferroeni
5 maart 2009, 08:40
Laat ik Roy eens voor zijn: Race day!
Sander Hogendoorn
5 maart 2009, 11:51
Raceday! :thumbup:
Maik Peters
5 maart 2009, 11:54
Op het moment dat jullie met de Qualy zijn begonnen zit ik in een avond training (werk). Ik wens jullie heel veel plezier en spannende momenten toe.
Drive 4 Fun!
Bram Kocken
5 maart 2009, 12:16
Thanks Maik! Gaat goedkomen, zelfs met een geblesseerde knie ;)
Mark B
5 maart 2009, 12:20
Inderdaad... succes heren!
Bram Van Der Stichelen
5 maart 2009, 12:56
Ga vanmiddag mijn eerste echte oefenronden rijden op Zolder, dus als er iemand zin heeft om mij te vergezellen? :)
Ik neem aan dat de carset er deze middag aankomt? :p
Niels Tieman
5 maart 2009, 13:22
Ik werk mezelf suf.. :)
Ferroeni
5 maart 2009, 13:33
Go Niels... Go Niels... :thumbup:
Bram Kocken
5 maart 2009, 13:44
Almost home :)
Ralffoxx
5 maart 2009, 15:14
Ik heb er zin aan alleen gaat het nog niet van harte op deze baan maar ach. Kan niet alles hebben :D
El Maestro
5 maart 2009, 16:01
Casper en ik gaan zo even de server op, wie doet er mee?:)
Bram Van Der Stichelen
5 maart 2009, 16:09
Casper en ik gaan zo even de server op, wie doet er mee?:)
Ik kom ook af :)
Peter
5 maart 2009, 16:22
ik kom zo ook nog even
Niels Tieman
5 maart 2009, 16:24
Carset release is Imminent....
Robert Saalmink
5 maart 2009, 16:28
:scared::punk::auto::w00t::wub:
Maik Peters
5 maart 2009, 16:47
Carset release is Imminent....
Omdat ik niet direct wist wat het betekende :D
1# Imminent
Boven het hoofd hangend, synoniem: naderend, dreigend. (Van Dale)
Gevonden op http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Glossari
2#
imminent
dreigend
Gevonden op http://www.heelom.com/Echo/zoekrobot/woo
3#
Imminent
Let op: Spelling van 1858 boven het hoofd hangend, dreigend, nakend
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/weil004kuns01/
4#
IMMINENT
-dreigend -naderend -boven het hoofd hangend
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor
Nou volgens mij hangt het boven je hoofd :lol:
Roy Visser
5 maart 2009, 16:50
Hopelijk gaat het vanavond beetje lekker, vanwege wat dingetjes zal ik niet supercompetetief zijn, ga in ieder geval gewoon rondrijden, en zie wel wat er gebeurt.
Bram Van Der Stichelen
5 maart 2009, 16:52
Hopelijk gaat het vanavond beetje lekker, vanwege wat dingetjes zal ik niet supercompetetief zijn, ga in ieder geval gewoon rondrijden, en zie wel wat er gebeurt.
same here. Ik hoop vooral dat ik niet al te veel last heb van de frameskips die ik hier blijkbaar af en toe heb. Vind het nogal bizar aangezien het grafisch toch niet zo'n veeleisende baan is. Is niet echt handig als je midden in een chicane een frameskip hebt.
Martijn Mezger
5 maart 2009, 17:19
Ik moet me helaas uitschrijven, kan de training deze week niet cancellen.
Roy Visser
5 maart 2009, 17:24
Ik moet me helaas uitschrijven, kan de training deze week niet cancellen.
wel even een emailtje sturen martijn!
Peter
5 maart 2009, 17:32
Frameskips had ik ook last van... Mijn beeld stond ook echt even 1 a 2 seconden stil... als ik dat vanavond in de race heb sta ik niet in voor de gevolgen... (voor anderen en voor mezelf en voor mn pc-tje :D )
Sander Hogendoorn
5 maart 2009, 17:35
Dat gebeurt warschijnlijk alleen in de eerste paar minuten dat je het spel opstart (als je er last van hebt). Misschien handig om eerst even een paar rondjes offline te rijden zodat je de freeze niet online krijgt :)
Marc Vos
5 maart 2009, 17:37
Dat gebeurt warschijnlijk alleen in de eerste paar minuten dat je het spel opstart (als je er last van hebt). Misschien handig om eerst even een paar rondjes offline te rijden zodat je de freeze niet online krijgt :)
Klopt in de eerste 5 min krijg ik er altijd één. En daarna loopt het allemaal goed.
El Maestro
5 maart 2009, 17:37
Frameskips had ik ook last van... Mijn beeld stond ook echt even 1 a 2 seconden stil... als ik dat vanavond in de race heb sta ik niet in voor de gevolgen... (voor anderen en voor mezelf en voor mn pc-tje :D )
Dat had jij zeker in de een na laatste bocht?
Ik had overigens nergens last van, ik hoop dat het vanavond bij jullie ook weg is.
Roy Visser
5 maart 2009, 17:49
Klopt in de eerste 5 min krijg ik er altijd één. En daarna loopt het allemaal goed.
yup zit helaas een foutje in de laatste patch, ik heb er ook last van. Is ook maar 1 keer een paar seconde, en dan heb je nergens meer last van.
Martijn Mezger
5 maart 2009, 18:13
wel even een emailtje sturen martijn!
Doe ik.;)
Stefan van Renselaar
5 maart 2009, 18:21
Ik zal zometeen ook maar online gaan en nog flink wat oefenen en aan de setup sleutelen :)
Niels Tieman
5 maart 2009, 19:10
Nieuwsbrief verstuurd
Carset staat online
Peter
5 maart 2009, 19:13
downloading... :thumbup:
trouwens, is het een foutje in de nieuwsbrief of? Race 11 en 12?
Bram Van Der Stichelen
5 maart 2009, 19:13
woot :)
Sander Hogendoorn
5 maart 2009, 19:15
Geinstalleerd en geen problemen tegen gekomen :)
Alleen een vraagje: Wat is de 'kopi mercedes'? Die heb ik niet in de customskins gezet maar ik zie wel gewoon de Mercedes van Johanson en PP staan.
Niels Tieman
5 maart 2009, 19:17
downloading... :thumbup:
trouwens, is het een foutje in de nieuwsbrief of? Race 11 en 12?
Waar precies?
Ik zie wel een fout staan in de tekst in de mail, my bad. Door alle drukte met de carset .. maargoed :)
Peter
5 maart 2009, 19:19
Bovenaan in de header... maa dat moet dus gewoon race 1 en 2 zijn? dan is het goed hoor ;)
haha lees de mail nu pas goed :d
5e nieuwsbrief, ennuh tot morgen!
Bram Van Der Stichelen
5 maart 2009, 19:21
Net even mijn audi geladen, en hij ziet er gelukkig enorm goed uit :) Was wat bang dat de kleuren wat fletser zouden overkomen, maar dat is niet het geval gelukkig.
Wel een opmerking: Er zit blijkbaar een typfout in mijn naam op de rechtse ruit :)
El Maestro
5 maart 2009, 19:21
Ziet er weer fantastisch uit!!!:thumbup:
Één kleine opmerking, bij Bram Kocken staat er ´HugeBOSS Racing´;)
KoelTec
5 maart 2009, 19:35
Hai Hai,
Heb alles geupdate , maar kom niet op de server. Heb voor me gevoel alles goed gedaan. Misschien is mijn gevoel dan niet helemaal juist ;)
Iemand die mij kan helpen?
Bram Kocken
5 maart 2009, 19:35
Geinstalleerd en geen problemen tegen gekomen :)
Alleen een vraagje: Wat is de 'kopi mercedes'? Die heb ik niet in de customskins gezet maar ik zie wel gewoon de Mercedes van Johanson en PP staan.
Dat is de Add-on Merc in plaats van de BMS. Deze is in de Steam-folder erbij gezet. Daarom verschijnt deze nu ook, net als bijv de Vectra, bij je te kiezen auto's.Net even mijn audi geladen, en hij ziet er gelukkig enorm goed uit :) Was wat bang dat de kleuren wat fletser zouden overkomen, maar dat is niet het geval gelukkig.
Wel een opmerking: Er zit blijkbaar een typfout in mijn naam op de rechtse ruit :)
Ik zou het even op de mail zetten, dan pakt het Niels het na de race weer op.
Ziet er weer fantastisch uit!!!:thumbup:
Één kleine opmerking, bij Bram Kocken staat er ´HugeBOSS Racing´;)
Klopt, sterker nog, dat heeft de gehele DRTCC1 er gestaan ;)
@Niels
Enorm bedankt voor alle inzet, de afgelopen uren, dagen & weken!
Er staat weer een huis van een carset die, naar de enorme diversiteit, praktisch foutloos is.
Namens HugoBOSS Racing, a well meant http://www.gtaforum.nl/style_emoticons/default/worshippy.gif voor Niels Tieman
Hai Hai,
Heb alles geupdate , maar kom niet op de server. Heb voor me gevoel alles goed gedaan. Misschien is mijn gevoel dan niet helemaal juist ;)
Iemand die mij kan helpen?
Je hebt de readme gelezen en uitgevoerd?
KoelTec
5 maart 2009, 19:43
Stom! Ik had hem gelezen maar dacht t simpelweg even te snel te doen ;) stom. Maar hij werkt! ;)
Bram Kocken
5 maart 2009, 19:44
Ik heb hem niet voor niks geschreven ;)
Mooi zo!
El Maestro
5 maart 2009, 19:57
Stom! Ik had hem gelezen maar dacht t simpelweg even te snel te doen ;) stom. Maar hij werkt! ;)
Mag ik dan even weten wat jij over het hoofd zag, ik kom er ook niet in:p (bad password)
Bram Kocken
5 maart 2009, 19:57
Mogelijk klopt dan het wachtwoord niet ;)
Jeroen Ursem
5 maart 2009, 19:58
server nog niet in race modus? standaard wachtwoord nog gebruiken.. ?
El Maestro
5 maart 2009, 19:59
server nog niet in race modus? standaard wachtwoord nog gebruiken.. ?
Danku, dat was het!:p
Ikke dom...
Jeroen Ursem
5 maart 2009, 20:00
nee, ik denk gewoon gespannen :D
Niels Tieman
5 maart 2009, 20:01
Update
Ik heb inmiddels een aantal fouten door gekregen die er bij mij en het test-team doorheen geschoten zijn. Er komt een update uit voor de carset. :)
De update komt na deze race.
Bram Kocken
5 maart 2009, 20:05
Update
Ik heb inmiddels een aantal fouten door gekregen die er bij mij en het test-team doorheen geschoten zijn. Er komt een update uit voor de carset. :)
Nou, fijn team dan... Je zal ze maar in dienst hebben :rolleyes:
Captain Slow
5 maart 2009, 20:11
Update
Nu, of later?
Bram Kocken
5 maart 2009, 20:13
Later :)
Voor de race gebeurd er niets meer!
El Maestro
5 maart 2009, 20:53
Gaat niet helemaal vlekkeloos op de server geloof ik...:huh1:
Ferroeni
5 maart 2009, 20:53
Ik heb het idee dat de auto van PP niet in game geladen wil worden. MAar goed, we wachten even af.
Bram Van Der Stichelen
5 maart 2009, 22:31
Zo, de eerste race zit er weer op.
Uitgebreid verslag komt later wel. Alleen jammer van race 2 waar het echt voor geen meter liep. Sorry aan Bram voor de tikjes die ik gegeven heb.
Darthwillie
5 maart 2009, 22:35
Op zich een historisch moment, de eerste race op DRNL die ik uitgereden heb :thumbup:
vanaf ronde 10 waren de achterbanden op in race 1, dacht dit op te lossen met een drastische ongeteste setup verandering in race 2. Dit hielp in zoverre dat ze nu na 7 ronden op waren :rolleyes:
Grootste probleem dat ik had, 3 seconden voor de start van race 1 vroeg ik me af of het een rollende start zou zijn :blink: staat niet in de nieuwsbrief, vast wel in het regelement maar dat had ik niet uitgeprint :lol:
Stefan van Renselaar
5 maart 2009, 22:39
vast wel in het regelement maar dat had ik niet uitgeprint :lol:
Nee, want technische gezien was er geen reglement ;)
Je had dus eigenlijk kunnen doen wat je wilde, maargoed, maar niet gedaan :innocent:
Trouwens, sorry Roy dat ik zo idioot stond in de hairpin, ik was net lek gereden tegen de muur... :(
En Bram Kocken, sorry voor die tikjes (ik weet niet of het er meerdere waren, 1 weet ik heeeeeel zeker)
Ralffoxx
5 maart 2009, 22:41
Q: had harder gemoeten.
R1:
Koel hield me zo op dat ik er 2 over me heen kreeg. Schijnbaar moet je hem er gewoon als een idioot naast zetten om in te halen. P5 ... gewoon bagger.
R2:
Werd in rondje ... ik weet niet meer welke.. stond 6e weer en zag dat Niels Draijer een inhaal actie wou ondernemen... Verdedig mijn lijn. Had al een kut off maar had Koel zijn plaats terug gegeven. Ik rem en Niels Draijer komt vol in mijn zijkant terecht... Heerlijk een stop en go omdat iemand gewoon niet remt :D... geweldig. Hele race verpest en met hoofd op onweer verder gereden. Later nog een cutt off omdat ik niet meer kon concentreren. Heerlijk... gebeurt het me weer :D... ben zo blij :D
Roy Visser
5 maart 2009, 22:45
Koel hield me zo op dat ik er 2 over me heen kreeg. Schijnbaar moet je hem er gewoon als een idioot naast zetten om in te halen. P5 ... gewoon bagger.
dat michael gewoon goed kan rijden en verdedigen, dat is heel wat anders als een idioot ernaast zetten.
eerst naar jezelf kijken..
Jeroen Ursem
5 maart 2009, 22:46
Zo zeg..
Kwali niet echt bijzonder, middenmootje waar het close was!
Race1.
Starten vanaf P13, na 1 ronde op P4.. niet slecht :D Toen helaas toch stomme fouten makend terug komen rond m'n startpositie waar ik uiteindelijk de wagen compleet kwijtraakte en ongelukkig op de baan terecht kwam. Sorry voor degene die de dupe waren, achteraf gezien was toen m'n wagen al stuk en had ik eerder op esc kunnen drukken.. Maarja, in het heetst van de strijd probeer je toch de finish te halen, desnoods met behulp van een pitstop..
Jeroen reed eerst m'n deur in waardoor ik aan de andere kant van de baan Peter en Mark tegen kwam, al leunend op esc konden die mij ook niet meer ontwijken :(
Race 2 wel uitgereden, maar na een slechte eerste bocht en suspension damage, was dat al snel bekeken..
Jammer, volgende keer moet het echt beter gaan, maar dat is dus vrij gemakkelijk te toppen..
Bram Kocken
5 maart 2009, 22:46
Zo, de eerste race zit er weer op.
Uitgebreid verslag komt later wel. Alleen jammer van race 2 waar het echt voor geen meter liep. Sorry aan Bram voor de tikjes die ik gegeven heb.
Kerel, ik zou je alleen stevig de hand willen schudden voor een prima race :thumbup: Tikjes waren prima, hielden me alert ;)
De race duurde voor mij 1 ronde te lang, kreeg hoop toen ik op je inliep, beetje teveel gegokt, daardoor de race verpest, maar ik vond het zeer vermakelijk!
Ralffoxx
5 maart 2009, 22:47
dat michael gewoon goed kan rijden en verdedigen, dat is heel wat anders als een idioot ernaast zetten.
eerst naar jezelf kijken..
Ik had niet over Koel
Bram Van Der Stichelen
5 maart 2009, 22:49
Kerel, ik zou je alleen stevig de hand willen schudden voor een prima race :thumbup: Tikjes waren prima, hielden me alert ;)
De race duurde voor mij 1 ronde te lang, kreeg hoop toen ik op je inliep, beetje teveel gegokt, daardoor de race verpest, maar ik vond het zeer vermakelijk!
Ja, het was zeker enorm gaaf. Tofste moment was bij het naderen van de Villeneuve chicane. Je zat langs de binnenkant, en ik mistte volledig mijn rempunt, maar blijkbaar jij ook, en we schoten beiden de grindbak in :laugh: Was inderdaad heel erg tof. Vond het jammer toen je bij de hairpin rechtdoor schoot :(
Bram Kocken
5 maart 2009, 22:55
Ja, het was zeker enorm gaaf. Tofste moment was bij het naderen van de Villeneuve chicane. Je zat langs de binnenkant, en ik mistte volledig mijn rempunt, maar blijkbaar jij ook, en we schoten beiden de grindbak in :laugh: Was inderdaad heel erg tof. Vond het jammer toen je bij de hairpin rechtdoor schoot :(
Anders ik wel.. Man, wat een frustratie! Ik weet niet waarom ik mn rempunt miste (en hard :blushing: ) maar ineens was ik 2 plaatsen armer, door ene N. Tieman die overigens een zeer sterke 2 race reed, voor mijn gevoel.
Bram Van Der Stichelen
5 maart 2009, 22:57
Anders ik wel.. Man, wat een frustratie! Ik weet niet waarom ik mn rempunt miste (en hard :blushing: ) maar ineens was ik 2 plaatsen armer, door ene N. Tieman die overigens een zeer sterke 2 race reed, voor mijn gevoel.
jep, ik schoot je net voorbij, en daar zat die verdomde TIeman al in mijn spiegel :laugh: Kon me vrij rap voorbij doordat ik de eerste chicane enorm slecht doorkwam. Maar ach, 13e of 12e plaats, het maakt me niet zoveel uit. :)
Bram Kocken
5 maart 2009, 22:58
Ik had niet over Koel
Wat Roy probeert te zeggen is dat verdedigen een kunst op zich is... Net zoals het fair plaatsen van een aanval.
Dus verwijt jezelf niet dat je er niet langs kon, maar bewondering voor het verdedigingswerk van dhr Koel.jep, ik schoot je net voorbij, en daar zat die verdomde TIeman al in mijn spiegel :laugh: Kon me vrij rap voorbij doordat ik de eerste chicane enorm slecht doorkwam. Maar ach, 13e of 12e plaats, het maakt me niet zoveel uit. :)
Neuh idd, blijft 0 punten ;)
Gerben
5 maart 2009, 23:06
Nou mijn verslagje dan,
na aankoop van een nieuwe router was het eerst al de vraag of internet het nu wel fatsoenlijk werkte. En dat deed het!
Practise: Eerst met een zelfgebrouwde setup gereden die ik dinsdag had gemaakt...lukte niet erg en pakte voor de grap de zandvoort setup eens. En met een paar tweaks kon ik met race fuel in de 49'ers rijden.
Kwali: Lekker stampen en zoveel mogelijk rondjes gemaakt, met als resultaat P4, snelste Alfa!
Race1: Ik kom goed weg bij de start, echter bij de eerste bocht gaat het fout, ik moest Roy ontwijken en daardoor spinde ik en nam volgens mij Niels D. mee... excuus:blushing: . Auto reageerde nogal fel. Toen gewacht tot ieder voorbij was en verder gegaan. Vanaf toen een serieuze inhaalrace gereden en tot P8 gekomen!
Race2: Zeer goede start, toen een voorsprong getrokken. Lekker steady gereden. Alleen kwam Roy de laatste ronden erg dichtbij en ik kreeg superveel problemen met het aanremmen van de bochten. Gelukkig bleef ik hem voor!
Bijna een herhaling van DRTCC1 Zandvoort :lol:
op naar de volgende!:thumbup:
Ferroeni
5 maart 2009, 23:08
Quali: Ging best lekker. PR gereden met 1:41.797. Was ik wel blij mee en stond hele tijd 15e en toen was Casper het die me naar 16e gooide. Nou ja, ik vond het een mooie quali.
Race 1: Goeie start, opgeklommen naar plek 12 in de eerste ronde. In ronde 4 ofzo zag ik Niel Draijer in m'n achteruitkijkspiegel en die verwacht ik helemaal niet op die positie. Daardoor beetje afgeleid. Ik kon echter wel goed meekomen in een groepje van 8 man. Was leuk treintje rijden. Ik zag nog een paar tikjes tussen Niels D, Mark B en Paul P, waardoor ik weer 2 plekken op kon schuiven. Ik reed lekker op de 14e plek toen ik bij de 2e chicane Casper S achterstevoren zag staan en het was in ronde 9 dat ik Jeroen U voor me achterstevoren op de baan zag en ik kon niet meer uitwijken. Ik probeerde links, maar klapper in zijn linkerdeur was het gevolg en race was over. Helaas.
Race 2: Ik mocht starten van P20. Goede start en na 1 ronde op P17. Na een aantal ronde eenzaam gereden te hebben zat ik achter Niels T en Casper S. Voor S/f raakte Casper z'n BMW kwijt en raakte in een spin. Gelukkig raakte hij niemand. Daarna steady op P15 op 6 seconden achter Niels T (edit: die had ondertussen al Bram en Bram ingehaald zie ik net in de replay :) ) en 1,5 seconden voor Mark B. En ook gefinisht op P15.
Gefeliciteerd aan Sander H en Gerben K voor hun overwinningen.
Op naar Donington.
Niels Tieman
5 maart 2009, 23:09
Een mededeling:
Doordat Robert ziek is geweest is de database nog niet aangepast. Daardoor is het niet mogelijk om te uitslagen in te lezen. Zodra Robert weer een beetje bij de levende is, zal hij het updaten en ik de standen bijwerken.
Ik zal wel de lapcharts maken. :)
Ralffoxx
5 maart 2009, 23:11
Wat Roy probeert te zeggen is dat verdedigen een kunst op zich is... Net zoals het fair plaatsen van een aanval.
Dus verwijt jezelf niet dat je er niet langs kon, maar bewondering voor het verdedigingswerk van dhr Koel.
Ik heb nergens neer gezet dat ik er geen bewondering voor heb. Word opgehouden dat was duidelijk kwam er niet langs. Dan kijk ik replay en zie ik hoe andere hem er vaak tussen zetten dus denk ik dat ik voortaan hem van behoorlijk end achter ook effe hem er op moet remmen....
Ik kwam er gewoon niet langs bij koel en daarom omdat ik vaak later in een race slecht kan consenteren kwamen er nog 2 langs. Dus niks tegen Koel zijn rijgedrag ... netjes verdedigt. :thumbup: Alleen ik ben dan totaal niet tevreden :)
Bram Kocken
5 maart 2009, 23:13
Maar hoe je het nu verwoordt is 300% omgedraaid dan hoe je het 3 posts geleden verwoorde...
Ralffoxx
5 maart 2009, 23:14
Maar hoe je het nu verwoordt is 300% omgedraaid dan hoe je het 3 posts geleden verwoorde...
Nee er zit duidelijk een punt tussen. Dan is er een zin afgelopen.
Zeg het alleen nu in meer zinnen
Atreidez
5 maart 2009, 23:16
Q verassing, na in de trainingen de goeie lijnen te pakken te hebben gekregen reed ik in Q zowaar op tienden of duizendsten verschil een tijd aan de goeie kant van 1.40.3xx .. p3! Geloof dat er wel stuk of 6 waren met een 40.3xx :D
Race 1; had een beste start, en Roy kwam slecht weg dus van 3 naar 2 achter Sander aan. Bij de chicanes goeie lijn en m naast Sander gezet aan de buitenkant. Het was dat of liften, maar ik wou m eigenlijk niet eens inhalen. Had ook t idee dat ik er zoiezo niet helemaal voorbij was, dus bij de apex, achter Sander ingestuurd. Nu heb ik de replay een paar bekeken, en Roy stuurt de bocht in alsof er niemand voor m zit op Q snelheid. Logischerwijs had ik door mijn maneuvre minder snelheid, maar juist in ronde 1 moet je daar rekening mee houden. Ik kreeg dus een flink tik op me achterkant, stond achterstevoren, en sloot weer aan op p8.
Verder een erg enerverende race, waarbij Ursem en nog afgleed en ik Twisk op een foutje kon betrappen (dat heb ik in seizoen 1 weinig gezien! ;) ). Finish, p6.
Race 2
Heerlijke race, en eigenlijk zoveel gebeurd naar mijn idee dat ik t amper meer op een rijtje kan zetten :D p3 gestart, kwam ok weg en toen met Twisk in de clinch. Hij maakte foutje, ik er voorbij, ik maak foutje, hij en roy er voorbij (dat ziet er overigens wel gaaf uit in replay). Roy was toen ook meteen Twisk voorbij en ging er vandoor. Ik heb Twisk toen nog een keer voorbij gereden geloof ik, maar uiteindelijk kwam ie er weer voor. Toen kwam Sander in aantocht en omdat de verschillen redelijk klein zijn heb ik eieren voor me geld gekozen en zo t gat met de achterblijvers gehouden. Mooi gevecht gezien toen tussen Sander en Twisk. In me spiegels ook van alles zien gebeuren tussen Koel, Voss, en later Draijer en Sinderen. Draijer kwam nog erg dichtbij op het eind, maar t gat was groot genoeg en uiteindelijk p5.
El Maestro
5 maart 2009, 23:20
Kwalificatie: 9e, zat ver onder me PB maar de concurrentie was verrassend sterk!
Race 1: Door wat foutjes van anderen en langdurige gevechten naar P2 kunnen rijden, beste resultaat ooit!:laugh:
Race 2: Leuk (en lang) gevecht gehad met Niels Draijer maar uiteindelijk gewoon weer als 7e gefinisht.
Kort ´verslag´ maar het waren zeker 2 van de leukste races die ik ooit heb gereden!:laugh:
Jeroen Ursem
5 maart 2009, 23:20
waarbij Ursem en nog afgleed
Hoe heb je dat meegemaakt en hoe heb je daar een plek mee gewonnen? :rolleyes:
paulpeter
5 maart 2009, 23:21
Bij deze wil ik eerst Danny bedanken voor het lenen van z'n auto;)
Race 1 was erg chaotisch. Start was slecht, maar het ging wel aardig. Vervolgens flink wat mensen in kunnen halen door foutjes. Maar na een foutje toch wat plekken verloren. Vervolgens was er grote chaos toen Jeroen eraf ging. Uiteindelijk toch p12 kunnen pakken.
Race 2 was erg mooi. Goede start en achter Peter kunnen aansluiten. Vervolgens achter hem aangereden in de hoop nog wat verder te komen. Maar verder als P11 kwam ik niet helaas.
Volgende keer hopelijk in de Mercedes:)
Credits aan de mensen voor de carset, want het was weer een hele klus en hij ziet er top uit:thumbup:
Niels Draijer
5 maart 2009, 23:22
Een mededeling:
Doordat Robert ziek is geweest is de database nog niet aangepast. Daardoor is het niet mogelijk om te uitslagen in te lezen. Zodra Robert weer een beetje bij de levende is, zal hij het updaten en ik de standen bijwerken.
Ik zal wel de lapcharts maken. :)
Kan iemand ook de replays online zetten? Thanks!
Roy Visser
5 maart 2009, 23:24
Bij de chicanes goeie lijn en m naast Sander gezet aan de buitenkant. Het was dat of liften, maar ik wou m eigenlijk niet eens inhalen. Had ook t idee dat ik er zoiezo niet helemaal voorbij was, dus bij de apex, achter Sander ingestuurd. Nu heb ik de replay een paar bekeken, en Roy stuurt de bocht in alsof er niemand voor m zit op Q snelheid. Logischerwijs had ik door mijn maneuvre minder snelheid, maar juist in ronde moet je daar rekening mee houden. Ik kreeg dus een flink tik op me achterkant, stond achterstevoren, en sloot weer aan op p8.
ik zat vlak achter sander, en volgde met dezelfde snelheid in zijn spoor. Ik had op mijn rempunt nooit kunnen weten dat jij in de bocht de buitenlijn neemt om sander te laten passeren. Ik kan niet harder remmen als maximaal, terwijl ik al vroeger remde. Ik kon geen kant op. Ik had er meer rekening mee kunnen houden, maar dan nog had ik je nooit kunnen ontwijken, daar is het circuit te krap voor. Zeker als je met 3 autos zo dicht opelkaar zit, en je alleen de kont van de persoon voor je ziet, kan ik nooit ruiken dat jij van je gas afgaat.
het spijt me dat ik je rondtikte, maar ik verloor er ook mijn hele ophanging mee, en 5 plekken
Niels Tieman
5 maart 2009, 23:32
Startcrashes gebeuren.
Mathijs Twisk raakte ook het gras en daarna mijn linkerachterkant. Er was geen houden aan en de plof in de muur was zo dusdanig hard dat heel mijn auto de geest gaf. Helaas. Startcrashes gebeuren, hoe lullig het ook voelt en is.
Darthwillie
5 maart 2009, 23:35
klopt, ik had een ereplaats bij jou en jeroen in de tweede race:p
Niels Draijer
5 maart 2009, 23:36
Zo... dat was me het avondje wel...
Afgelopen week niet kunnen trainen i.v.m. druk schema.
Rond kwart over 7 online gekomen en wat rondjes gereden. De quali ging redelijk. Zat nog wel een hoge 39iger in maar maakte wat kleine foutjes. Bovendien had ik last van een lage framerate. Nog nooit gehad dus licht dit aan de patch ofzo...? Quali als 5de geeïndigd.
Race 1: In één woord klote. Vorig jaar ook al eens een hele race verneukt doordat ik aangetikt werd in bocht 1. Dit jaar helaas geen uitzondering. Gerben, ik weet dat je het niet opzettelijk deed dus no offence. Nevertheless vind ik ´t gewoon wel kut. Had qua snelheid in de top moeten zitten maargoed, daar koop je niets voor;)
Toen vanaf achteren gestart. Nog wel wat gevechtjes gehad. Het is moeilijk omdat de deelnemers in het midden- en achterveld iets minder constant remmen etc. Daarom werd ik wel eens verrast en ging kleine foutjes maken. Ik raakte ook nog een BMW die dwars ging. Ophanging naar z'n gootjes...en met moeite naar de 11e plek gereden.
Race 2: Vettt.
Als je als 11e start weet je dat je al geen kans maakt voor een top 4. Een aantal grote verrassingen op de baan. Met name Jerry v Sinderen. Wat ging jij rap man:). Leuke gevechten gehad en moest echt heel erg verdedigen;)
In één bocht nog een keer 2 auto's ingehaald. Volgens mij was dat Sander en nog iemand. Zal zometeen de replay eens bekijken.
Dan nog een akkefietje met Steven. Kreeg meteen flashback naar Estoril. Ik ga de replay even bekijken want in mijn ogen was dit weer een typisch race-ongelukje. Je kwam voor me weer de baan op dus qua plaatsen had je niets verloren. Neemt niet weg dat de cut-warning wel onterecht is.
Dus mannen, met uitzondering van race 1 heb ik genoten vanavond. Verrassende namen vooraan zien rijden wat het kampioenschap alleen maar spannender maakt.
Volgende keer iets meer afstand houden tot m'n bumper please. Ik weet dat m'n livery mooi is maar volgende keer iets meer afstand houden tot m'n bumper please:laugh:
Atreidez
5 maart 2009, 23:45
Hoe heb je dat meegemaakt en hoe heb je daar een plek mee gewonnen? :rolleyes:
Volgens mij was t in bocht 4, die snelle naar rechts? Je ging te wijd en t grint in, en al ploegend reed ik je op de baan voorbij :)
Trouwens Draijer, in Q 4e? :D Gerben ook.
Jeroen Ursem
5 maart 2009, 23:46
oooh dát momentje
Ik ben wat fragmenten kwijt door die klapper die ik later had ;)
Niels Tieman
5 maart 2009, 23:49
DRTCC2 Zolder Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace1/index.html)
DRTCC2 Zolder Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace2/index.html)
DRTCC2 Zolder Race1 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace1/zolderrace1_vcr.rar)
DRTCC2 Zolder Race2 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace2/zolderrace2_vcr.rar)
Maik Peters
5 maart 2009, 23:56
Tnx niels :)
Niels Draijer
6 maart 2009, 00:14
DRTCC2 Zolder Race1 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace1/index.html)
DRTCC2 Zolder Race2 - Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace2/index.html)
DRTCC2 Zolder Race1 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace1/zolderrace1_vcr.rar)
DRTCC2 Zolder Race2 - Video Replay (http://www.digitalracing.nl/drtcc2/zolderrace2/zolderrace2_vcr.rar)
:thumbup:
Niels Tieman
6 maart 2009, 00:15
:thumbup: :D
Sorry voor de fouten in de carset, mensen. Ik zal mijn best doen ze asap aan te passen. :)
Atreidez
6 maart 2009, 00:17
Ziet er weer netjes uit :thumbup: Bij race2 denkt de lapchart trouwens dat de hele grid wordt gereversed ipv de eerste 8.
edit: oh niels heeft al door :D
Bram Kocken
6 maart 2009, 00:18
Beetje jammer van m'n stop 'n go in de laatste ronde... iets teveel risico met Bram vd S, daardoor in 2 chicanes, 2 cut-tracks :innocent:
Daardoor krijg je een 10-seconden tijdstraf en verlies je toch nog ff 3 plekken :(
Maar iig wel geleerd hoe je dit volgende keer oplost :)
Sander Hogendoorn
6 maart 2009, 00:48
Eerste races zitten er weer op, ik ga met een tevreden gevoel naar Donington toe :)
Quali ging ok. Al vrij vroeg in de quali zat ik al op de tijd die ik verwacht had (39.7), met nog een klein beetje speling van een tiende. Voor mijn gevoel was het een redelijk nette ronde die op de limiet zat van wat de reglementen toelaten (binnen de witte lijnen blijven), maar toen ik even een rondje langs de anderen deed zag ik al vrij snel dat ik het te netjes deed.. Dat kwam ook uit de splitimes naar voren; 0.5 voorsprong in s1, 0.3 verloren in s2 bijv. :huh1:
De start van Race 1 was ok, ik zag dat Roy moeilijk wegkwam en kon zo vrij makkelijk de binnenkant nemen en Jaap achter me houden. In de chicane blokkeerde ik een beetje waardoor ik even door het grind ging en Jaap langszij kwam. Gelukkig zat ik goed voor de chicane en pakte P1 weer. Uiteindelijk gestaag weggereden en de laatste rondjes wat rustiger aan gedaan.
De start van Race 2 was niet top, maar ik behield P8. Het eerste gedeelte van de race veel gevechten in een grote groep met Richard, Michael, Jerry, Steven, Jaap en later ook Niels D en Mathijs. Op een gegeven moment haal ik Steven in, ik duik iets te snel de chicane in maar houd m'n auto met moeite uit de grindbaken binnen de lijnen, iets wat ik beter niet had kunnen doen aangezien Steven hard langszij kwam door een stuk grind mee te pakken. Vervolgens kwam Michael er ook nog naast, 3 dik aanremmen, ging nog net, ik moest even door het grind maar in de bocht erna werd ik aangetikt en verloor daardoor nog eens 3 plaatsen. Toen weer 1 voor 1 voorbij gegaan (mede door s&g's en foutjes), en ik was aanbeland op p5 achter Jaap. Ik zat vol in de slipstream en ineens liftte je, ik kon je nog net ontwijken maar als ik wat minder alert was dan reed ik vol je in achterkant. Op dat moment zag ik het als een braketest. Is best ff schrikken als je 200+ rijdt op minder dan een meter van je voorligger :rolleyes:
Ik had nog een paar rondes de tijd om Mathijs z'n podiumplek te pakken, wat uiteindelijk lukte :)
PS: Ik noemde een voorbeeld met Steven en mij, maar ik heb veel meer van dit momenten gezien. Uiteindelijk ben ik het zelf ook wat minder nauw gaan nemen met de witte lijnen..
Niels Draijer
6 maart 2009, 00:49
Q: had harder gemoeten.
R1:
R2:
Werd in rondje ... ik weet niet meer welke.. stond 6e weer en zag dat Niels Draijer een inhaal actie wou ondernemen... Verdedig mijn lijn. Had al een kut off maar had Koel zijn plaats terug gegeven. Ik rem en Niels Draijer komt vol in mijn zijkant terecht... Heerlijk een stop en go omdat iemand gewoon niet remt :D... geweldig. Hele race verpest en met hoofd op onweer verder gereden. Later nog een cutt off omdat ik niet meer kon concentreren. Heerlijk... gebeurt het me weer :D... ben zo blij :D
Ik heb het even bekeken maar dit is weer zo'n typisch race-ongeluk. Beide hebben schuld/geen schuld. Ik rem zelfs nog iets eerder want ik haal makkelijk de bocht. Schrijven dat ik niet rem vind ik dus niet helemaal eerlijk. Jij zit te twijfelen in het midden van de baan. Links laat je een klein gaatje en daar duik ik in. Dat we dan net elkaar raken is bad luck. Zit weer absoluut geen opzet in het spel en als ik jou zo zie rijden vind ik ook niet dat jij veel fout doet. Kortom, dit soort dingen gebeuren. Dat het al tweemaal met jou is voorgekomen is puur toeval. De mensen met wie ik gevechten heb gehad zijn allemaal heel erg fair geweest. Op naar de volgende race waar ik hopelijk meer geluk zal hebben in de eerste bocht(en):)
@ Sander, feli met je race (Gerben ook uiteraard)
Ralffoxx
6 maart 2009, 00:55
Je doet het ook zeker niet express maar kostte me me hele race
En daar baalde ik van. Niet minder niet meer :)
Atreidez
6 maart 2009, 01:26
Ik zat vol in de slipstream en ineens liftte je, ik kon je nog net ontwijken maar als ik wat minder alert was dan reed ik vol je in achterkant. Op dat moment zag ik het als een braketest. Is best ff schrikken als je 200+ rijdt op minder dan een meter van je voorligger :rolleyes:
Ik zat gewoon te rekenen eigenlijk, keek veel in de spiegel en zie je in me slipstream zitten, ik bleef links rijden en was ervan overtuigd dat je m er naast zou zetten met 80 % kans dat t me een seconde of 3 ging kosten. Bij wat voor mij iets voor t rempunt is liet ik me glas los, met t idee dat jij al naar rechts zou gaan om beter in te sturen.. Ging gelukkig goed, maar ik heb er ook van geleerd nu :thumbup:
Roy Visser
6 maart 2009, 02:58
Ik zat gewoon te rekenen eigenlijk, keek veel in de spiegel en zie je in me slipstream zitten, ik bleef links rijden en was ervan overtuigd dat je m er naast zou zetten met 80 % kans dat t me een seconde of 3 ging kosten. Bij wat voor mij iets voor t rempunt is liet ik me glas los, met t idee dat jij al naar rechts zou gaan om beter in te sturen.. Ging gelukkig goed, maar ik heb er ook van geleerd nu :thumbup:
gas los op een plek waar je het niet verwacht is een beetje raar om op te anticiperen he ;)
Bramzel
6 maart 2009, 09:24
Ik snap Jaap wel eigenlijk. Als je wéét dat iemand hem er naast gaat zetten is het soms slimmer om al wat eerder te remmen. Je tegenstander gaat hem er naast zetten en heel laat remmen, dus de kans dat hij zijn apex ietsje mist is groot. Dus als je dan iets eerder remt en de bocht superstrak aansnijd vergroot je de kans dat je hem direct weer binnendoor kan sturen. Alleen ging dat in dit geval dus net even verkeerd, maar ja, dat gebeurt af en toe.
RSRoy
6 maart 2009, 09:41
Leuk om de verhalen weer te lezen, ben benieuwd naar de screenshots. Hoop ook dat ik mee kan doen met de volgende race :)
Martijn Mezger
6 maart 2009, 09:55
Leuk om de verhalen weer te lezen, ben benieuwd naar de screenshots. Hoop ook dat ik mee kan doen met de volgende race :)
+1
Volgende week moet ik kunnen als het goed is:blink:
Captain Slow
6 maart 2009, 10:43
Mijn verslag van de avond. Ondanks een tegenvallend resultaat heb ik me vermaakt.
Kwalificatie:
In de test niet onder een 1:42,5 gekomen. En ook nu leek dit mijn limiet te gaan worden. Ik maakte ene kleine setup verandering en opeens knalde ik er een super rondje uit. 1:41,6. Ondanks een dikke PR rond p15.
Race1:
Start was redelijk, kon beter. Goede pad gekozen in bocht 1, en reed rond op p9. Al snel ingehaald, al bleef ik lekker bij op p10. Paar ronden ene gevecht gehad met Richard Kortland en met mindere mate Bram vd Stichelen. Richard enkele rondes minder dan 3tiende achter me gehad. Zo gaaf! Reed 1 bocht op p8, maar een klein foutje wierp me gelijk terug naar p10.
Die BMW bleek toch meer banden te vreten dan verwacht, en uiteindelijk een spin door niet op te letten. Jammer maar helaas.
Race2:
Prima start deze keer en schoot naar voren. Tempo zat er minder in, en had ook een aanpassing aan de setup gedaan. Dit zorgde er alleen voor dat de auto onvoorspelbaar was, en hierdoor sleten de banden nog meer. Na rondje of 7 eraf gegleden, flink wat schade maar doorgereden. Uiteindelijk gefinisht.
Beide races gefinisht en heb dikke pret gehad. Mijn avond kon niet meer stuk. Of het een goede keuze was om voor de BMW te gaan ben ik nu zeker: JA. Ik kan nu in ieder geval in het begin in de middenmoot meerijden. Met wat meer testen en setup verandering zou een top8 zeker mogelijk zijn.
Verder wil ik nog ff een high-five doen met de mensen waarmee ik een gevecht had.
Ralffoxx
6 maart 2009, 14:26
trouwens wou ik nog even opmerken dat er op zolder er een fout zit in de pit straat. Wat ik opmerkte tijdens mijn stop en go.
Bij het weg willen rijden word je eerst schuin gezet wat je zeker 4 a 5 seconde kost voordat je weer weg kan rijden.
Jeroen Ursem
6 maart 2009, 14:29
Dat heb je alleen met de auto-pit optie
Roy Visser
6 maart 2009, 14:44
Ik snap Jaap wel eigenlijk. Als je wéét dat iemand hem er naast gaat zetten is het soms slimmer om al wat eerder te remmen. Je tegenstander gaat hem er naast zetten en heel laat remmen, dus de kans dat hij zijn apex ietsje mist is groot. Dus als je dan iets eerder remt en de bocht superstrak aansnijd vergroot je de kans dat je hem direct weer binnendoor kan sturen. Alleen ging dat in dit geval dus net even verkeerd, maar ja, dat gebeurt af en toe.
de tegenstander(sander) zet hem ernaast doordat jaap op een recht stuk van zijn gas gaat (sander had veel minder snelheid dan jaap doordat sander door het gras ging uitkomen chicane daarvoor, op snelheid had hij hem nooit kunnen passeren of uitremmen). eerdat ik daar op kan anticiperen zit ik al op mijn rempunt. Ik rem zelfs al vroeger en probeerde de bocht te snijden, maar een fwd stuur je niet zomaar even krapper in. Ik geef toe dat ik het anders op had kunnen lossen, maar ergens op anticiperen binnen 1 tiende van een seconde, dat lukt mij niet zo snel. Jaap had anders ook mij aan kunnen zien komen en links blijven rijden. Het is nou eenmaal gebeurt, en veel meer kan ik er niet aan doen.
Niels Draijer
6 maart 2009, 15:13
de tegenstander(sander) zet hem ernaast doordat jaap op een recht stuk van zijn gas gaat (sander had veel minder snelheid dan jaap doordat sander door het gras ging uitkomen chicane daarvoor, op snelheid had hij hem nooit kunnen passeren of uitremmen). eerdat ik daar op kan anticiperen zit ik al op mijn rempunt. Ik rem zelfs al vroeger en probeerde de bocht te snijden, maar een fwd stuur je niet zomaar even krapper in. Ik geef toe dat ik het anders op had kunnen lossen, maar ergens op anticiperen binnen 1 tiende van een seconde, dat lukt mij niet zo snel. Jaap had anders ook mij aan kunnen zien komen en links blijven rijden. Het is nou eenmaal gebeurt, en veel meer kan ik er niet aan doen.
Ik opteer voor een strafgewicht van 400kg Roy:laugh:
Heb 't hele voorval niet gezien hoor;)
Roy Visser
6 maart 2009, 15:48
mijn verhaaltje:
Kwalificatie:
Net aan onder de 1.40 gedoken, had al eerder 39.7's gereden, en had ook zeker kunnen lukken, maar meer zat er door omstandigheden niet in. Wel vlak achter sander, dus erg mooi
Race 1:
Slechte start omdat ik naar de startlichten keek, en niet naar de lichtknoppen van R07 zelf. Vergeten dat de startlichten bij zolder niet werken.. Lag gelijk 3e, maar kon gerben achter me houden, en die was ook in ene weg? Volgde Jaap die Sander inhaalde na een fout van Sander in de chicane. Dan volgt het hele verhaal waar hier al meerdere keren over gesproken is, affijn, verder op P7 en balend dat ik Jaap had aangetikt had ik even moeite om in een ritme te komen. Daarna langzaam naar voren gereden, waar ik mathijs, jeroen en steven voss inhaal. Toen ook het gat naar Michael Koel en Jerry dichtgereden, en het laatste rondje een mooi gevecht met meneer Koel, die ik net op 1 tiende niet weet te passeren voor S/F. P4 eigenlijk precies zoals ik wilde :)
Race 2:
Dit keer al een betere start en kon gelijk beetje aansluiten bij 2/3. Weet eigenlijk niet meer hoe ik die heb ingehaald, maar al gauw reed ik achter Gerben op een seconde of 6. Heel langzaam liep ik wat in, en op het einde wederom op 1 tiende de positie gemist. P2, mooie score :)
Richard117
6 maart 2009, 18:09
Hele leuke races gehad.
Kwalificatie was, zoals altijd eigenlijk, ergens in de middenmoot. Plaats 14 oid. Met de tijd was ik wel tevreden want een 41.4 was voor mij gewoon dik een PR. Had na alle trainingen vooraf nooit verwacht ooit onder de 42 te komen.
Start was redelijk. Eerste paar ronden leuk gevecht gehad met Casper. Moet hem wel excuses maken voor een actie in de 1e chicane. Ik had mijzelf opgesloten aan de binnenkant voor het aanremmen van de chicane. Ik deed nog zo mijn best om vroeg te remmen maar mijn lijn daar was zo onlogisch/langzaam dat we met de deuren tegen elkaar kwamen en Casper rechtdoor door het grind ging.
Tot 2 rondjes voor het eind op P8 gereden, maar mijn slechter wordende banden zorgde ervoor dat ik me iets verremde bij de Bolderberg bocht. Gerben kon me zo voorbij komen en P8 en dus de Pole voor race 2 overnemen.
Uiteindelijk was die 9e plaats helemaal geen verkeerde uitslag, maar toch zonde dat ik net de pole voor race 2 misliep.
Tyre worn melding kreeg ik trouwens pas halverwege de laatste ronde, toch niet verkeerd aangezien de races 10km langer zijn geworden. Weet alleen niet of het aan het circuit, de Peugeot of Michelin banden ligt :p
Race 2 dus vanaf P9 gestart. In het begin van de race achteraan een grote groep gehangen die vol in gevecht was. Maar dit waren de toppers uit race 1 dus veel meer dan erachter hangen kon ik ook niet doen. Langzaam de aansluiting verloren en toen naar de 8e plaats gereden. Snelste race ronde voor mij was een 41.6, vooraf was ik daar als kwalificatietijd zelfs blij mee geweest :p
Vind het zelf qua resultaat een goed begin van het seizoen, weer veel en vooral mooie gevechten gezien. En het circuit was ook erg leuk met deze auto's :thumbup:
Captain Slow
6 maart 2009, 18:48
Start was redelijk. Eerste paar ronden leuk gevecht gehad met Casper. Moet hem wel excuses maken voor een actie in de 1e chicane. Ik had mijzelf opgesloten aan de binnenkant voor het aanremmen van de chicane. Ik deed nog zo mijn best om vroeg te remmen maar mijn lijn daar was zo onlogisch/langzaam dat we met de deuren tegen elkaar kwamen en Casper rechtdoor door het grind ging.
Ach boeie man. Wat wil je als je op minder dan 3 tiende rijd over een paar ronden. En mijn lijn was ook niet al te handig trouwens:p
Sander Hogendoorn
6 maart 2009, 19:29
Volgens mij halen jullie 2 situaties door elkaar ;)
Jaap en ik hadden het over Race 2, ergens in rondje 11 of 12.
El Maestro
6 maart 2009, 22:59
Ik zocht net zelf even naar wat mooie acties voor in de video en kwam dit tegen:
http://img144.imageshack.us/img144/290/racesteam20090306213940j.png
Los van de grond!:p
paulpeter
7 maart 2009, 00:38
Geloof me dat kon ik beter bij Mark B in race 1 :laugh: Ook eerste bocht en dan op 75% van de race;)
Robert Saalmink
7 maart 2009, 00:40
Geloof me
Ok :)
El Maestro
7 maart 2009, 01:18
Geloof me dat kon ik beter bij Mark B in race 1 :laugh: Ook eerste bocht en dan op 75% van de race;)
True:p
http://img365.imageshack.us/img365/5053/racesteam20090306235326.png
Ralffoxx
7 maart 2009, 02:43
bumpy cars :D
paulpeter
8 maart 2009, 04:44
hehe:laugh:
Martijn Mezger
8 maart 2009, 04:51
Mooie sprong! :D
Mathijs
8 maart 2009, 15:39
Beter laat dan nooit:
Ik kon meedoen! Joepie!
Eerst met veel moeite de carset geinstalleerd, ik had weer over een cruciaal regeltje gelezen...
Al met al had ik 3 rondes geoefend en waren de eerstvolgende rondes de rondes in de kwalificatie. Goede voorbereiding dus haha. Zandvoort setupje ingeladen en gaan met die banaan.
quali
Met een huisgenoot die vol bewondering toekeek had ik mezelf ten doel gesteld om ergens in de 41 te geraken. Dat lukte eigelijk al binnen 2 rondes beter dan verwacht en sloeg dan ook de 41ers over om meteen in de 40 te duiken. Niet gek, totaal dus een 40'er op de klok binnen een totaal van 5 rondjes oefenen met een DRTCC wagen op Zolder! Uiteindelijk daar nog een 40.4 van kunnen maken en P8, dikke prima
Race1
Met gewoon mijn kwali setup aan de race begonnen. Enorme ziekenhuis start, maar door wat foutjes van andere nog redelijk mijn positie weten te behouden. Helaas na Turn2 in aanraking gekomen met Niels T. Ik probeerde max. de buitenkant te houden want hij zat aan de binnekant, helaas pikte ik 0.001mm gras mee, waardoor ik voor 0.0001sec. de controle over mijn auto kwijt was, en juist in dat tijdsbestek toucheerde ik net Niels T. auto waardoor hij eraf spon. Superbalen en voelde me behoorlijk schuldig. Maar is al uitgepraat en was gewoon typisch startincident als je met veel auto's op smalle weg rijdt.
Voor de rest gewoon geprobeerd niet teveel fouten te maken. Was wel vergeten niet teveel te pushen dus bandjes waren in het begin al iets te snel er door heen. Toen besloten om gewoon rustig aan te doen. Had een gat naar voor en naar achter. Nog wel wat grote momentjes gehad doordat de setup totaal niet geschikt was als race setup. Soms mega overstuur. Uiteindelijk P7, dikke prima!
Race2
Kon mijn P2 positie behouden in het begin van de race, maar Jaap kwam er volgens mij met zijn C30 voorbij na een foutje van mij (??). Al vrij snel maakte Jaap een foutje in een bocht en daar schrok ik een beetje van, kon er wel voorbij, maar ook Roy kon mij voorbij. Had hij even mooi in 1 bocht 2 man ingehaald...
Reed toen P3 en nog een paar keer positiewisselingen met Jaap gehad. Totdat ik wel een gaatje kon slaan en zag dat er achter Jaap hard geknokt werd. Ik reed op P3 en begon al stiekem te denken aan mijn eerste podiumfinish ooit tijdens een officiele DR.nl race. Alleen zag ik zo'n 4 rondes voor het eind dat Sander voorbij Jaap was gekomen en toen wist ik, met 2sec. voorsprong dat ik een serieus probleem had. Sander is gewoon te snel en ik heb tegen het eind van de race wat probleempjes met de balans in de auto. Sander vliegt er nog wel voorbij met een bijzondere mooie move en voor mij rest P4. Al met al niet slecht natuurlijk maar had wel heeel graag op P3 gestaan.
En vanaf nu maar weer afwachten wanneer het mij weer is gegund om mee te doen. Zwaar leven als reserverijder, maar hoop in ieder geval dat ik aangegeven heb dat ik hier wel thuis hoor kwa snelheid :).
Niels Tieman
11 maart 2009, 15:30
Artikel over DRTCC2 Zolder staat online!
Ferroeni
11 maart 2009, 16:10
Artikel over DRTCC2 Zolder staat online!
Nice. Gelijk lezen.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.