PDA

View Full Version : Opmaak DRTCC forum

Maik Peters
2 maart 2009, 11:10
Suggestie: Omdat er steeds meer informatie op en in het DRTCC discussie forum komt, lijkt het mij een goed plan om het op te splitsen. Hierdoor is het overzichtelijker en staat het netter. Bij deze mijn suggestie. Eventueel, indien nodig, wil ik mij er ook wel in verdiepen hoe het gerealiseerd moet worden.

Discussies in forum : DRTCC
aankondiging:......................

Subforums
DRTCC seizoen 1 (linkje)
DRTCC seizoen 2 (linkje)

Sticky
>
Belangrijke discussie Belangrijk: DRTCC2 Algemene Thread ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2 3 ... Laatste pagina)
Belangrijke discussie Belangrijk: DRTCC Stats ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2)

DRTCC algemeen
>
06-02-2009 hulp bij data verzamelen ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2)
DRTCC Algemene Thread | DEEL2 ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2 3 ... Laatste pagina)
Kalender DRTCC 2008 ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2)
DRTCC Vragenlijst ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2)
DRTCC Algemene Thread ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2 3 ... Laatste pagina)

------------------------------------------
Subforums

DRTCC (1)
>
DRTCC | Oschersleben ronde 11 & 12 | Momenten Thread ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2 3 ... Laatste pagina)
DRTCC | Oschersleben ronde 11 & 12 | 22-01-09 ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2 3 ... Laatste pagina)
DRTCC | Digitalracing.nl Ronde 4: Monza: Momenten Thread ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2)
DRTCC | Valencia ronde 9 & 10 | 15-01-09 ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2 3 ... Laatste pagina)
DRTCC | Monza Circuit Race7 & Race8 ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2 3 ... Laatste pagina)
DRTCC | Valencia ronde 9 & 10 | Momenten Thread
DRTCC | Estoril Circuit Race5 & Race6 ?(Discussie van meerdere pagina's 1 2 3 ... Laatste pagina)

DRTCC2
>
DRTCC2 | Zolder Ronde 1 & 2 | ..............
DRTCC2 | Donington Park Nat Ronde 3 & 4 | ..........

Roy Visser
2 maart 2009, 13:09
hmm, ik zie al weer veel subforums en verschillende sub sub forums, ik vind het eigenlijk het overzichtelijkst zoals het nu is. Anders word het hier zo'n racedepartment forum waarbij je op een gegeven moment totaal geen idee meer hebt hoe je in godesnaam overal doorheen kunt navigeren, of dat je iets kwijt raakt.

mooie openingspost, maar ik prefereer het zoals het is :blushing:

Sander Hogendoorn
2 maart 2009, 13:12
hmm, ik zie al weer veel subforums en verschillende sub sub forums, ik vind het eigenlijk het overzichtelijkst zoals het nu is. Anders word het hier zo'n racedepartment forum waarbij je op een gegeven moment totaal geen idee meer hebt hoe je in godesnaam overal doorheen kunt navigeren, of dat je iets kwijt raakt.

Voor een grote wereldwijde community als RD vind ik het juist wel handig (stel je voor als bv het GTR Evo forum geen subforums bevatte :blink:), maar voor een kleinere community als DR ben ik tevreden met hoe het is..

mooie openingspost, maar ik prefereer het zoals het is :blushing:

Ik ook dus :blushing:

Niels Tieman
2 maart 2009, 13:24
Sorry, dat gaat helaas niet gebeuren. Iig niet binnen afzienbare tijd. Uit ervaringen weten we dat die dingen gaan zakken etc. De Zolder startpost zal vandaag verschijnen en die word gewoon als Sticky gebruikt. Allemaal subfora's maakt het juist een stuk onduidelijke en onverzichtelijker voor vele.

Maar, wel bedankt voor het meedenken. :D

Maik Peters
2 maart 2009, 14:26
Het is een suggestie en daarom moet er over gesproken kunnen worden. Vandaar dat ik het ook meld.

@Roy, je moet geen appels met peren vergelijken.

Ik zal het geheel eens fotosoepen, misschien dat het dan duidelijker word.
Misschien lijkt het nu onoverzichtelijk, maar omdat DRNL nog klein is, is het eenvoudig om op een zorgvuldige manier om te gaan met subforums (of is het subfora ;) )

Afè, de bedoeling is goed.

Atreidez
2 maart 2009, 14:50
De oude racetopics van seizoen 1 zouden naar een archief kunnen toch? Wel handig om te lezen, maar als er iemand in gaat posten zou het verward kunnen worden met een DRTCC2 topic..

Mark B
2 maart 2009, 15:50
De oude racetopics van seizoen 1 zouden naar een archief kunnen toch? Wel handig om te lezen, maar als er iemand in gaat posten zou het verward kunnen worden met een DRTCC2 topic..

agree!

Bram Kocken
2 maart 2009, 17:24
opzich is een subforum van DRTCC 1 & 2 & 3 enz.. Wel handig. Dan werp je daar alle race-threads, momenten-threads enzo van dat seizoen in.

Overige onderverdelingen zouden voor mij geen meerwaarde hebben.

Maik Peters
2 maart 2009, 17:28
@ Bram Kocken; dat leek mij ook zeer geschikt. Zeker omdat het er niet 10tallen zijn blijft het overzichtelijk.

Bram Kocken
2 maart 2009, 17:34
wat eventueel ook kan, is het subforum DRTCC (huidig) verplaatsen naar het archief, en een nieuw subforum aanmaken met de naam DRTCC2. En dan uiteraard de threads over DRTCC2 naar het nieuwe forum brengen.

Dat zou dan evt ook met de ZAC, FPL & DRES moeten gebeuren voor de uniformiteit :)

Maik Peters
2 maart 2009, 18:14
Er zijn velen mogelijkheden, kunnen het allicht eens tegen het licht houden om te kijken of het nou echt werkt of niet en niet bijvoorbaat zeggen dat heg geen oplossing is :)

maar ik ga vanavond even iets in elkaar fotosoepen... wat ik mogelijk bedoel. Hierin zal ik het een en ander uitwerken.

Bramzel
2 maart 2009, 18:25
@ Bram Kocken; dat leek mij ook zeer geschikt. Zeker omdat het er niet 10tallen zijn blijft het overzichtelijk.

Juist omdat het er geen 10tallen zijn krijg je dan allemaal van die mini-subforumpjes met nog geen 10 threads er in. Dan zie ik liever alles in 1 forum.

Niels Tieman
2 maart 2009, 18:35
Eens met Bram. :)

Bramzel
2 maart 2009, 20:38
Waar ik eventueel wel voor open zou staan is om voor de DRTCC3 de aankondigingen/rumours/teampresentaties iets meer uit de Algemene thread te houden, zodat deze ook daadwerkelijk voor wat algemenere zaken kan worden gebruikt :) Dit zou de algemene thread wat minder massief maken.

Maik Peters
2 maart 2009, 20:55
@ Bram, dat is iig al een begin :)
Fora / discussies gescheiden houden, is natuurlijk wel zo handig.

Niels Tieman
2 maart 2009, 22:27
Yep, DRTCC3 moet inderdaad een presentatie-thread krijgen. Daar hadden we het intern al over gehad maar dat was op dat moment eigenlijk al te laat. Dus voor de volgende keer. :)