PDA

View Full Version : FPL: Valencia Street Circuit - Ronde 7, 02/03/2009

Tjerk Korving
27 februari 2009, 21:52
[spacer]

[logo_fpl]

[spacer]

Preview Valencia Street Circuit

Valencia Street Circuit is zoals de naam al zegt een straten circuit door Valencia en staat op de Formule 1 kalender sinds 2008 als de Europese Grand Prix. Het kenmerkt zich door de vele volgas bochten en doordraaiers afgewisseld met langzame chicanes. Inhaalacties zijn hier zeker mogelijk en een foutje is, al dan niet afgedwongen, zo gemaakt.

Vanaf start finish gaan we op weg naar bocht 1 die door het flauwe verloop vol gas genomen kan worden en waarna zich gelijk ook de pitlane exit bevind. Aanbeland bij bocht 2 gaat het haaks rechtsaf in de 2e versnelling om daarna weer linksaf door bocht 3 te accelereren naar de 5e versnelling om weer aan te remmen voor de haakse links rechts combinatie van bocht 4 en 5.

Kom je hier goed weg dan kan je snelheid meenemen door de flauwe linker bocht 6 en door draaiende bocht 7 en wellicht een inhaalpoging wagen bij bocht 8. In de 2e versnelling gaat het hier haaks rechtsaf gevolgd door de linker bocht 9 die ons over de brug voert. Na de brug is het gelijk weer hard remmen om de haakse rechter bocht 10 te nemen.

Na bocht 10 volgt weer een lang stuk vol gas waarin zich de links door draaiende bocht 11 zich bevind en uiteindelijk leidt naar bocht 12 en 13. Dit is wederom een chicane maar dit maal een wat langere rechts links combinatie. Hierna is het snel naar de linkerkant van de baan om goed uit te komen voor de rechter bocht 14 die in 2e of 3e versnelling kan worden genomen. Hierna is het weer vol gas door de bochten 15 en 16 op naar het volgende lange rechte stuk.

Aan het einde van het rechte stuk komen we aan bij bocht 17, een rechtsdraaiende hairpin. Voor de volgende bochten combinaties is het belangrijk om gelijk hierna naar de rechterkant van de baan te gaan om zo goed bocht 18 aan te snijden. Deze leidt ons linksaf naar de dubbele rechter bochten combinatie 19 en 20 waarin geleidelijk de snelheid kan worden opgevoerd. In dit deel kan dan ook veel tijd worden gewonnen én verloren. Dan is het vol gas door de flauwe bochten 21, 22, 23 en 24 op weg naar de linksdraaiende hairpin van bocht 25. Hier is het weer hard aanremmen en weer vol gas naar start/finish of rechtsaf de pits in als de muren te aanhankelijk waren.

[spacer]

Circuit Informatie

Circuit: Valencia Street Circuit
Lengte: 5,300 km
Ronden: 25
Afstand:132,500 km

[spacer]

Track Installatie

Pak de mappen en bestanden uit naar de Locations map van Steam. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:

..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations

Bestaat de Locations map nog niet, maak deze dan zelf aan.

[spacer]

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 130 kilometer

[spacer]

Uitslagen

Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090302_valencia_street_circuit/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090302_valencia_street_circuit/FPL_Race_7_Valencia_Street_Circuit.rar)

[spacer]

Links

Het FPL reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
FPL Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
Valencia Street Circuit download (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=13150) (Via NoGrip, registratie nodig)
Valencia Street Circuit download (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Valencia_Street_Circuit.rar) (Via gratis webspace, geen registratie)
Valencia Street Circuit circuit officiële website (http://www.valenciastreetcircuit.com/)

[spacer]

Deelnemerslijst

Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl. (§1.1.6)

Officiële deelnemerslijst Formula ProLeague

#|Teamnaam|Naam|Deelname
2|Team Vaillante|Roy Visser|Afgemeld
3|Dynamic Motorsports|Tim Wijen|
5|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Afgemeld
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|
9|HugoBOSS Racing|Bram Kocken|Afgemeld
11|FS Racing|Bram van der Stichelen|
12|FS Racing|Steven Frederiks|Afgemeld
14|DCR|Tjerk Korving|
15|DCR|Gerben van den Broek|
16|KoelTec|Michael Koel|
18|WolnerGP|Alexis Saridakis|Afgemeld
19|WolnerGP|Angelo Wolner|
22|Team Zerobarrier|Jaap Kleijn|
23|Team Zerobarrier|Steven Voss|
24|Team Underground|Paulpeter Kroon|
25|Team Underground|Mark Bentvelzen|Afgemeld
27|Racing for Brabant|Jeroen van Dun|
28|Crown Racing|Michael Storm|
29|Crown Racing|Michel Hekking|
30|Super Aguri FPL|Jeroen Ursem|
32|SimTech|Mathijs Twisk|Afgemeld
34|BAS Biddinghuizen|Ricus Winnubst|

Gastrijder

#|Naam|Deelname
98|Koos de Boer|

[spacer]

[logo_dr]

Niels Tieman
27 februari 2009, 21:54
Dit word echt een geweldig leuke race denkik! Heel close :)

Jeroen Ursem
27 februari 2009, 22:00
geen schade rijden kan nog wel eens een podium opleveren ;)

Bram Kocken
27 februari 2009, 22:15
Ik moet helaas afzeggen, ga maandag weer naar mn vriendinnetje!
Ik ben benieuwd naar een after-filmpje :D

Bram Van Der Stichelen
28 februari 2009, 17:53
geen schade rijden kan nog wel eens een podium opleveren ;)

Dat is denk ik altijd zo hier :laugh:
Maar hier geld dit wel wat extra gok ik. Een klein tikje aan de muur kan al genoeg zijn om een plek of 2 te verliezen.

Gerben vd Broek
28 februari 2009, 23:40
*hint* Ik mis de gastrijder in het rijtje.

Tjerk Korving
1 maart 2009, 00:07
*hint* Ik mis de gastrijder in het rijtje.
Hé kijk nou, een hint. :D

Stoofie
1 maart 2009, 16:47
Het is maar goed dat ik ff kijk. Anders was ik voor Oschersleben gaan oefenen. Die baan staat nog steeds op het kalender voor morgen.

Ben benieuwd naar dede baan. Zal alleen weinig kunnen oefenen omdatik Oschersleben had verwacht.

Tjerk Korving
1 maart 2009, 19:58
Het is maar goed dat ik ff kijk. Anders was ik voor Oschersleben gaan oefenen. Die baan staat nog steeds op het kalender voor morgen.

Ben benieuwd naar dede baan. Zal alleen weinig kunnen oefenen omdatik Oschersleben had verwacht.
Op de forum kalender zie ik inderdaad Oschersleben staan maar dat is zoals je al constateerde niet juist. Ik heb echter geen toegang tot die kalender om dingen te wijzigen of toe te voegen maar ik wist ook niet dat het er als zodanig instond...

Maar, de kalender zoals in het reglement vermeld staat is sowieso leidend. Er is later nog wel een aanpassing gecommuniceerd per e-mail en forum voor de volgorde en data maar daarin is toen gesteld dat het Valencia Street Circuit zou worden met als alternatief Oschersleben voor als uit de test zou blijken dat het Valencia Street Circuit niet bruikbaar zou zijn.

Enniewee, Valencia Street Circuit is dus het juiste. :)

Tjerk Korving
1 maart 2009, 20:34
[spacer]

De nieuwsbrief is verstuurd. Niet ontvangen, stuur dan bijtijds een mail of pb.

[spacer]
[logo_dr]

King Otto
2 maart 2009, 18:08
Ik moet helaas verstek laten gaan vanavond :( Heb het al via de mail doorgecommuniceerd btw. Helaas is de schroef voor mn stuur nog niet gearriveerd en heeft het doe het zelf werk niet het gewenste resultaat opgeleverd. Het stuur zit te los om mee te kunnen racen dus helaas :(

Succes allemaal!

Tim Wijen
2 maart 2009, 18:40
Ik ben er ook niet bij vanavond. Baan loopt voor geen meter hier...

Stoofie
2 maart 2009, 19:57
Een uur voor de race trainen op een baan die ik niet ken vind ik niet verantwoord tegenover de andere racers. Wil niet het kampioenschap beslechten omdat ik de baan niet goed ken.

Tot monza..... een baan die ik wel goed ken ;)

Gerben vd Broek
2 maart 2009, 20:07
Dan begint het er op de lijken dat de spoeling vrij dun wordt. Moeten er maar het beste van maken dan.

Bram Van Der Stichelen
2 maart 2009, 20:09
Ik moet zelf de baan nog downloaden, maar ik ga wel van de partij zijn normaal. :)

Gerben vd Broek
2 maart 2009, 20:29
Na een rondje of 5 weet je wel ongeveer hoe de bochten zitten. Dan kun je iig meedoen zonder brokken te maken :).

Zal zelf ook mijn gamepc eens aanslingeren. Kijken of spel nog doet ;)

tinyriconen
2 maart 2009, 21:31
Ai! Dat is lullig. Op het verkeerde moment op de verkeerde knop drukken. En toen was ik inene DNF. En dat nog vóór de start.
Ach ja, ik had er heel erg weinig van voor gesteld, was ruim 4 seconden langzamer als de man voor me.
Monza dan maar ;)

Bram Van Der Stichelen
2 maart 2009, 21:53
buh. Ik kende het circuit vrij vlug, maar had nog niet echt de snelheid. Voorlaatste plaats was het gevolg. Ik had wel een super start. Na de eerste chicane reed ik op P5! Maar een klein foutje zorgde ervoor dat ik dwars ging end e voorvleugel verloor. Daardoor heb ik jeroen nog serieus gehinderd, waarvoor mijn excuses.

Na de pitstop toch voortgedaan, tot ik opnieuw te veel over de kerbs ga. De lage bodemplaat zorgde ervoor dat ik er gewoon overglijd, en dus niets van grip heb. Resultaat was opnieuw de muur in, en opnieuw de voorvleugel eraf. Ben opnieuw binnengekomen, maar de mannetjes wilden me niet pakken :rolleyes:Heb dan maar afgesloten. Jammer, want er zat echt meer in.

paulpeter
2 maart 2009, 22:26
P1:clap:

Jeroen Ursem
2 maart 2009, 22:27
Kwali was wel redelijk, maar niet om over naar huis te schrijven..

Race was vermakelijk de eerste rondes, veel te zien in ieder geval. Tot het moment bij Bram, ik stuur de bocht in, Bram stuurt denk ik ook in maar mist wat downforce door een missende vleugel :(

Harde tik die precies m'n engine cover eraf helpt :huh: Pits in en repareren, maar ze konden alleen de suspension fixen.. en echt, zo'n wagen zonder engine cover rijd echt raar, was ook nog eens pissed, maar nu ik de replay bekeken heb is het denk ik gewoon wat ongelukkig gebeurd.

Anyway uitrijden was het motto, uitrijden is het geworden, op 2 laps door een raar rijdende Super Aguri zonder engine cover..

Atreidez
2 maart 2009, 22:30
Rustige start, paar kleine foutjes en leuk meerijden. Paar leuke acties op Jeroen Ursem, en er kwam kort een groep hekking, de boer, ursem en ik. Daar gebeurde toen een ongeluk en toen knalde ik op Koos ze achterkant, maar ik had geen schade.. Toen lange tijd alleen gereden op weg naar Hekking, geloof wel een rondje of 13 over gedaan. Er uiteindelijk voorbij en met nog 3 rondes te gaan weggegleden ergens en me neus eraf. Uiteindelijk 9e maar, valt weer tegen... Constandheid is zo moeilijk, en zeker hier.

Gz PP, Koel en teammaatje Vossssss! :D

Gerben vd Broek
2 maart 2009, 22:32
Hier had ondanks mijn P4 veel meer ingezeten. Heb een hele race lang constant voorzichtig op het gas gemoeten om dat ik totaal geen Force Feedback had. Ik weet in principe dat er bij sessie wissels problemen mee kunnen zijn. Van vrije traing - kwal - warmup, nergens last van. Elke keer gewoon goed. Voor de race check ik mijn instellingen nog een keer. En op de grid geen FFB. Wat een drama. Zeker de eerste 10 ronden zo voorzichtig gereden, om langszaamaan het "gevoel"met de auto beetje terug te vinden. Was daar zeker seconde per ronde te langzaam.

Maar goed. In het begin het paar mensen redelijk gemakkelijk gemaakt met mij in te halen. Was veel meer bezorgt om hen dan om mij. Zou jammer zijn dat door mijn spin er iemand meegenomen wordt. Afijn daarna ronde of 15 op maximaal 1,5 seconde van Niels gereden. Daarin maakte niels foutje in bochtje voor de brug. Ik er voorbij, om vervolgens in de volgende bocht precies zelfde foutje temaken door even de achterkant iets te laten uitbreken. Volgorde weer hersteld. In ronde 16-18 maakte Niels een fout. Moest nog aardig remmen om hem daar niet te raken. Daarna verschil van 2,4 kunnen uitbouwen tot een seconde of 6. Liep elke ronde 1 sec in op de Nr3 van dat moment (Voss geloof ik). Maar werd helaas beetje gehinderd tot Jeroen Ursem. Stug doorrijden om vervolgens bij s/f uit de bocht te spinnen. Omdraaien en net te langzaam om Niels nog voor te blijven. Dit was in ronde 21 ofzo.

Dan maar weer pushen om bij Niels te komen. Wist dat ik bij het uitremmen een stuk dicht kon maken, maar had niet verwacht er kortgenoeg bij te komen. Uit de bochten was Niels meestal sneller. Maargoed. Op de 3de sector na het 1ste rechte stuk toch genoeg aangehaakt om een uitremactie te proberen (einde ronde 23 was dat). We raakte mekaar nog wat op de wielen. Vervolgens in ronde 24 is het verschil volgens mij niet groter geweest dan 0.5 seconde. Niels was overal ongeveer onder mijn achtervleugel. Wel heel erg gaaf racen dan :). Heb constant mijn lijnen verdedigend gereden. Helaas voor Niels spinde hij in bocht 1 eraf van de laatste ronde. Anders was het echt een gevecht tot de finish geweest.

In ieder geval hele gave race gereden, ondanks zere hand nu wegens het totaal geen FFB hebben. Dus alles bij elkaar 1 spin en 1x echt dwars valt het resultaat me echt ontzettend mee. Vorige race dat ik geen FFB had echt handvol spins gehad toen.

In de kwalificatie mezelf ook al op een P5 gezet. Daar had P4 ook zeker mogelijk geweest. Was met deze tijd op de 2de sector al 0.3 sneller dan P4. Had in mijn laatste poging zelfs op S1 daar al 0.4 op mezelf gewonnen, om er vervolgens af te spinnen. In de 1.50 was zeker mogelijk. Maar 1.51.4 is wel evenaring van mijn persoonlijk snelste ronde op Valencia.

Voor mij een ontzettend goed weekend. Zowel in de kwalificatie als in de race mijn beste resultaat in de FPL tot nu toe.

Koos
2 maart 2009, 22:33
Niet geheel volgens verwachting deze race. De kwalificatie verliep naar behoren; sneller als een 52-er zit er voor mij (nog) niet in. P8 was het gevolg.

De start verliep redelijk goed. Won een plekje (ten koste van Niels geloof ik). In de eerste ronden wat schermutselingen waardoor ik plaatsen verlies. Zelf op de laatste positie beland en geen voorligger te bekennen.
Moest erg veel moeite doen om de concentratie te behouden. Reed ook niet de tijden die ik tijdens training met een volle tank wel reed.
Maar toch door diverse uitvallen van tegenstanders op P8 geëindigd. En gelukkig niet op een ronde gereden.

Felicitatie aan PaulPeter en de overige podiumfinishers!

En nu maar kijken of ik op Monza een beetje mee kan komen met de meute.

Ralffoxx
2 maart 2009, 22:36
Q; was ik zeer ontevrede over aangezien me pr een 1.50.9 en gisteren in een practice reed ik nog 1.51.2 dus was niet tevrede.

R:
Race start was ok... reed vlak achter de 2 voor me PP en Koel. Toen zag ik Koel spinnen en die kwam achter me weer op gang. Kon hem tot rondje 10 ongeveer achter me houden en toen ging ik zelf de fout in. Kon daarna hem wel bij houden tot rondje 17 ofzo toen ging ik steeds meer foutjes maken. Achter me zaten ze toen rond de 5 / 6 sec achter me dus had nog niks te vrezen maar ze kwamen langzaam dichter bij. Maar hoe dichter het end naderde hoe relaxter ik weer ging rijden en had op end toch nog kleine 12+ sec over. Toch 3e waar ik niet geheel ontevreden over ben. Nu proberen op de 3e plek in de eindstand te behouden. :) grats PP en Koel met jullie podium.

Tjerk Korving
2 maart 2009, 22:49
Race start was dramatisch, van 7 naar 13. Nog in sector 1 een halve spin en toen mezelf haaks op de brug gezet en zitten te klooien met neutraal en terugschakelen om in achteruit te komen. Gaat normaal altijd goed, nu deed ik t drie keer fout. Inhaalrace dus de eerste zoveel ronden tot ik het groepje wat elkaar op de baan tegenkwam voorbij ging. Nog een paar ronden achter Jaap gezeten totdat hij spinde en idem met Michel Hekking. Daarna was het eigenlijk een gat tussen Gerben v/d Broek en Michel Hekking waar ik middenin zat en uitrijden. Laatste vier ronden wel flink aan het brandstof sparen geweest en dus wat terug laten vallen en uiteindelijk met 0,4L over de finish.

Toch nog 6e en daar ben ik nog wel blij mee. :)

Atreidez
2 maart 2009, 22:52
Niet geheel volgens verwachting deze race. De In de eerste ronden wat schermutselingen waardoor ik plaatsen verlies. Zelf op de laatste positie beland en geen voorligger te bekennen.

Ik heb net ff de replay zitten kijken, en je zit dicht achter Jeroen die 2 keer wat moeilijk weg lijkt te komen. Ik kwam in die 3 bochten zo snel dichter bij dat ik de hoek om kwam en t leek wel alsof je stil stond, wat ook klopte, want je lifte om niet op Jeroen te knallen. Sorry iig nogmaals dat ik je raakte, want je reedt erg netjes :)

Button87
2 maart 2009, 23:08
Helaas niet meer kunnen doen, hoor dat ik weer genoeg gemist heb.
maarja voor een kamer kijken is ook belangrijk :thumbup:
volgende race ben ik weer van de partij :D

paulpeter
3 maart 2009, 16:33
Is er al een nieuwe stand bekend?:surrender:

Gerben
3 maart 2009, 19:54
connection lost in de eerste ronde....

vandaag een nieuwe router gehaald!

Bob
3 maart 2009, 20:29
P1:clap:

Vind het lief dat je je overwinning aan mij hebt opgedragen ;) :thumbup:

Tjerk Korving
4 maart 2009, 14:04
Is er al een nieuwe stand bekend?:surrender:
Maandag geen tijd meer om alles nog te kunnen verwerken en gisteren laat thuis. Verwerken van de uitslagen e.d. word dus vandaag normaal gesproken.

Jeroen Ursem
6 maart 2009, 15:42
Zijn er toevallig nog lapcharts van deze race?

Koos
6 maart 2009, 16:38
Zijn er toevallig nog lapcharts van deze race?
Laat die statistieken maar zitten, Jeroen; ik kom er toch niet op voor ;)

Jeroen Ursem
6 maart 2009, 16:45
hey hoe zit dat eigenlijk? jij reed toch ook mee?

Koos
6 maart 2009, 16:56
hey hoe zit dat eigenlijk? jij reed toch ook mee?
Ik reed mee ja. Jij neemt nu mijn plekje in :p
Blijkbaar tel je als gastrijder niet mee. Ik kan me voorstellen dat dat geldt voor de eventueel uit te delen kampioenschapspunten. Maar om mij nu niet in de kwalificatie- en raceuitslag op te nemen, doet mij aan FIA-praktijken denken ;)

Niet dat ik er zwaar aan til hoor. 't Is maar een spelletje...

Jeroen Ursem
6 maart 2009, 17:13
In voorgaande series telde de gastrijders volgens mij wel mee, maar dat kan ik mis hebben..

Nu wil ik eigenlijk wel weten hoeveelste je geworden was in kwali en race :)

Robert Saalmink
6 maart 2009, 17:17
Gastrijders konden nooit punten scoren in het verleden. Ik heb het in dit geval open gelaten aan Tjerk en Gerben om te besluiten hoe ermee om te gaan.

Koos
6 maart 2009, 17:40
Nu wil ik eigenlijk wel weten hoeveelste je geworden was in kwali en race :)
Beide P8.

Gerben vd Broek
6 maart 2009, 19:52
gastrijder of niet, vind ik wel dat je gewoon in de uitslag mag staan, met punten en al. Zal er eens met Tjerk over hebben.

Tjerk Korving
6 maart 2009, 20:35
De uitslag is gemaakt met de mogelijkheden die er op het moment waren. Koos was niet aangemaakt als deelnemer en dus werd hij bij het inladen van de race file ook niet meegenomen in de uitslag.

Ik had het er al eerder met Robert over gehad hoe in het verleden met gastrijders in combinatie met uitslagen en standen is omgegaan. Mijn bedoeling was sowieso al om het er nog met Gerben over te hebben om te zien waar onze voorkeur ligt.

De uitslag wilde ik echter niet laten wachten aangezien het zeker voor de top zoveel ook wel zo handig is om de standen te weten met het oog op Monza. Toevoegen kan altijd nog dus geen probleem. Vandaar dus. :)