PDA

View Full Version : 24 Heures Du Mans - Le Mans/LMS/ALMS

Pagina's : 1 2 [3] 4 5

Ruben Laenens
14 juni 2009, 14:44
Ik erger me kapot aan die reclame steeds op eurosport

NS
14 juni 2009, 14:46
wat een klapper

Joost van den Heuvel
14 juni 2009, 14:47
De 5 vol in de chicane!... compleet uit elkaar gespat... safetycar

Gelukkig niks met de coureur

edit: het is duidelijk tegen het einde van de race... ze vallen nu met bosjes (een auto in de fik)

Stefan van Renselaar
14 juni 2009, 14:51
Staat nu ook een Lola te roken/branden aan het begin van de pits. De LMS auto's zijn wel erg sterk als je kijkt naar wat ze kunnen hebben en nog redelijk heel lijken.

cookie
14 juni 2009, 14:55
Ik erger me kapot aan die reclame steeds op eurosport

Op eurosport 2 is het heel wat minder reclame dan op eurosport 1 vind ik, ze kunnen beter de hele race op die zender uitzenden. Of terug op MotorsTV, dan is er weer een reden om die zender nog eens op te zetten. Ook irritant dat Eurosport maar niet naar breedbeeld overschakeld, franse en britse eurosport zijn al in breedbeeld maar de internationale versie zal dat wel nooit worden.

Spijtig dat de regen die hier in Belgie valt niet naar Le Mans trekt, dat had het veld nog mooi doorheen kunnen schudden.

Ruben Laenens
14 juni 2009, 15:04
Eurosport 2 heb ik niet op mijn tv

Kim Van Der Stichelen
14 juni 2009, 15:07
Wow Noda in tranen :huh1:

Dennis
14 juni 2009, 15:21
Ook irritant dat Eurosport maar niet naar breedbeeld overschakeld, franse en britse eurosport zijn al in breedbeeld maar de internationale versie zal dat wel nooit worden.

Echt te krom dat ze dat niet doen. Bij sommige van die split screens zie je ook dat het originele beeld wel gewoon breedbeeld is. :blink:

Joost van den Heuvel
14 juni 2009, 15:39
De Peugeots al in formatie... de baas van Peugeot Sport in tranen van vreugde

Darthwillie
14 juni 2009, 15:40
ze kunnen ook niet meer verliezen, Audi kan die 6 ronden achterstand niet meer inlopen in 20 minuten.

Kim Van Der Stichelen
14 juni 2009, 15:41
Hartslag 200 opeens hier toen Bourdais traag ging :huh1:

Kim Van Der Stichelen
14 juni 2009, 16:05
Woohoooooo :thumbup:

Joost van den Heuvel
14 juni 2009, 16:05
Strakke overwinning van Peugeot! :thumbup:

Enige echte verbeterpuntje is de (de)montage van het neusgedeelte. Dat ging bij de Audi's 10x sneller.

Neo-242
14 juni 2009, 16:45
Tof dat eindelijk nog eens een ander merk dan Audi wint in Le Mans!:thumbup:
Editie met toch wel heel wat voorvallen, zijn er trouwens ergens hoogtepunten/incidenten te vinden online?

Jammer dat het laatste gedeelte van de wedstrijd al lang van alle spanning in LMP1 ontnomen was. De totaal Franse Peugeot op P2 ipv P1, dat zal wel steken bij de chauvinisten:D

Captain Slow
14 juni 2009, 16:58
De snelste Peugeot dus op p2:) Geeft aan dat endurance racen meer is dan 24 uur lang stampen.

Tim Wijen
14 juni 2009, 17:44
Ik heb de race een aantal uren gevolgd. Dit is wat me opviel:

LMP1:Peugeot heeft duidelijk geleerd van z'n fouten vorig jaar. Op de blunder in de pitlane na hebben ze een perfecte race gereden. Audi maakte er daarentegen een potje van. Auto's schoten van de baan en hadden heel wat kinderziektes. De overige benzine wagens kwamen helaas nog flink tekort om echt mee te kunnen doen. Hopelijk veranderd dat volgend jaar met de nieuwe reglementen. Ik heb in ieder geval genoten van het geluid van de Aston-Martin :D

LMP2:Hier kunnen we kort over zijn, de Porsches staken er duidelijk weer bovenuit. De Essex Porsche had het geluk deze keer meer aan zijn zeiden en ging er met de overwinning vandoor.

GT1:De fabrieks Corvette's waren zoals verwacht iets te snel voor de privé teams. Erg ongelukkig dat er in de eindfase een van de fabriek-Corvette's wegviel. Hierdoor behaalde Jetalliance alsnog een (totaal niet verdiende!) podium plek. Jetalliance kende veel problemen en de coureurs waren wel erg vaak in de grindbakken te vinden.

Ik ga deze klasse toch wel heel erg missen. Het zijn prachtige bolides met de mooiste sound van het hele veld :)

GT2:Ferrari profiteerde goed van de problemen die de Porsches hadden. Verder mijn complimenten aan Spyker. Een zeer nette prestatie :thumbup:

Darthwillie
14 juni 2009, 17:54
De snelste Peugeot dus op p2:) Geeft aan dat endurance racen meer is dan 24 uur lang stampen.

klopt, het is niet toevallig dat bij zowel peugeot als Audi de crew met de hoogste gemiddelde leeftijd het snelste was.

Audi zat natuurlijk al snel in de problemen, als je binnen 9 uur al 2 van de 3 wagens door problemen achteraan hebt :blink: Peugeot had zijn zaakjes dit jaar heel goed voor elkaar.

Groot compliment ook voor Charles Zwolsman, de gehele race met 2 coureurs gedaan en hij was prima op snelheid :thumbup:

Danny Kappen
14 juni 2009, 18:02
Zwolsman vond ik weinig indrukwekkend, Lotterer des te meer. Die heeft in de nacht echt fantastische dingen laten zien. De afgang van Porsche in GT2 verbaasde me denk ik nog het meest, geen enkele heeft de finish gehaald en met kapitale blunders als op de 77 (stilgevallen zonder benzine) kom je er ook nooit. Spyker heeft daarentegen een zeer verstandige en nette 24 uren gereden, chapeau voor die mannen.

Pingguest
14 juni 2009, 18:37
Even een technische vraag over de LMP-auto's.
Art. 9.2.2 van het technisch reglement (http://www.lemans.org/sport/sport/reglements/ressources/2009/auto/reglement_lmp_2009.pdf) verbied semi-automatische versnellingsbakken, maar ik zag toch werkelijk alle LMP-auto's geschakeld worden met kleppeltjes achter het stuur. Hoe zit dit precies?

[B]9.2 - Gearbox :
[...].
9.2.2 - Electronic or electric management and selection devices,
and semi-automatic or automatic transmissions are not
permitted.

Neo-242
15 juni 2009, 00:02
Le Mans 2009 Highlights

2009 Le Mans 24 Hours Race Start HD
YouTube - 2009 Le Mans 24 Hours Race Start HD
2009 Le Mans 24 Hours Race Alexandre Premat Audi R15 TDi Crash HD
YouTube - 2009 Le Mans 24 Hours Race Alexandre Premat Audi R15 TDi Crash HD

2009 Le Mans 24 Hours Peugeot Pit Collision Disaster
YouTube - 2009 Le Mans 24 Hours Peugeot Pit Collision Disaster

2009 Le Mans 24 Hours Race Tim Greaves Hard Crash
YouTube - 2009 Le Mans 24 Hours Race Tim Greaves Hard Crash
2009 Le Mans 24 Hours Race Seiji Ara Huge Crash
YouTube - 2009 Le Mans 24 Hours Race Seiji Ara Huge Crash
2009 Le Mans 24 Hours Race Lucas Luhr Audi R15 TDI Big Crash
YouTube - 2009 Le Mans 24 Hours Race Lucas Luhr Audi R15 TDI Big Crash

2009 Le Mans 24 Hours Race Peugeot 908 HDi and Audi R15 TDI Battle Onboard
YouTube - 2009 Le Mans 24 Hours Race Peugeot 908 HDi and Audi R15 TDI Battle Onboard

2009 Le Mans 24 Hours race Christian Bakkerud Crash
YouTube - 2009 Le Mans 24 Hours race Christian Bakkerud Crash

2009 Le Mans 24 Hours Race Finish - The Peugeot 908 HDi Wins!
YouTube - 2009 Le Mans 24 Hours Race Finish - The Peugeot 908 HDi Wins!

RSRoy
15 juni 2009, 09:48
Ik heb heel weinig gezien van de 24u helaas. Veel te druk weekend gehad maar op sommige moment toch ff de live timing erbij gepakt en de updates op de Verstappen site gelezen, zij gaven om de 2 uur een update.

Audi had zichzelf duidelijk overschat. Peugeot deed het prima. Aston Martin deed het met de 007 ook aardig maar de andere 2 auto's hadden toch wel veel problemen. Wellicht dat ze volgend jaar nog een tandje bij kunnen schakelen.

Op de andere klasses heb ik eigenlijk niet echt gelet deze keer.

Danny Kappen
15 juni 2009, 11:21
De snelheid van de Lola-AMR heeft mij ook positief verrast, hun snelste ronde zat niet heel veel boven die van de Audi (2 seconden), wat minder was dan ik had verwacht. Panis zinspeelde in een interview al op een vertrek van Oreca uit Le Mans en LMS als het gat met de diesels 8 seconden blijft. De balans is nog niet goed, maar laat ze maar eerst eens het gat van 4 seconden met de Lola AMR dichten, voorlopig zijn ze gewoon te traag.

RSRoy
15 juni 2009, 12:51
Ik heb ook gelezen dat Albers vooral de hele 24u heeft lopen mopperen op vanalles en nogwat en dat hij duidelijk niet zo'n teamplayer is. Heeft iemand hier iets van meegekregen of is er weer totaal iets uit het verband getrokken?

Captain Slow
15 juni 2009, 13:18
Met alle respect, maar dat zou me niet heel veel verbazen. Albers staat bekend als een perfectionist, en dat gaat nou eenmaal moeilijk samen in een Endurance klasse. Maar de reacties in de pers zullen wel wat overdreven zijn.
Als hij roept dat er teveel onderstuur zit in stint 1, en in stint 2 roept dat er nog steeds onderstuur in zit wordt hij bestempeld als een zeikerdt.:)

Markie
15 juni 2009, 14:36
Ik heb ook gelezen dat Albers vooral de hele 24u heeft lopen mopperen op vanalles en nogwat en dat hij duidelijk niet zo'n teamplayer is. Heeft iemand hier iets van meegekregen of is er weer totaal iets uit het verband getrokken?
Verstappen forum zeker :P

RSRoy
15 juni 2009, 15:02
Verstappen forum zeker :P

Toevallig niet:p

GTE
15 juni 2009, 15:18

De teneur van zijn interview in de Veronica gids was ook dat hij het maar lastig vond om zn auto met twee ´mindere´ coureurs te moeten delen. De teamspirit zit er bij hem niet echt lekker in vind ik.

Mossel
15 juni 2009, 16:26
Mwoah .. als je wil winnen dat lijkt het mij toch ook maar kut dat je met 2 slakkies moet rijden.

Heeft niks met teamspirit te maken maar met winnaarsmentaliteit

Ben ABSOLUUT geen fan van kwalbers btw :)

Joost van den Heuvel
15 juni 2009, 16:46
Ik zou zweren dat ik dit weekend ff een stuk van een spandoek zag met daarop

"... = HOT, ALBERS NOT"

... was VERSTAPPEN of zo? :P

GTE
15 juni 2009, 16:53
Mwoah .. als je wil winnen dat lijkt het mij toch ook maar kut dat je met 2 slakkies moet rijden.

Ik had niet de indruk dat Albers nou veruit de snelste van de drie was. En bovendien, als je er niet tegen kan om te moeten rijden met twee andere coureurs die langzamer zijn, dan moet je niet mee doen.

Bruni gaf van te voren ook al aan dat hij geen kans maakte op de overwinning vanwege de kwaliteit van zijn teammaten, maar die gaat daar verder niet over klagen.

Schumi rulezzzzz
15 juni 2009, 17:26
Ik kan het me heel goed voorstellen als jij net 2½ uur het licht uit je ogen hebt gereden en een 1 of andere halfbakken teamgenoot rost vervolgens de hele bodemplaat aan gort in de chicane zou ik het ook geschoten hebben...

Joost van den Heuvel
15 juni 2009, 17:39
Heh idd... Jos zal vast ook niet met een big smile 4 minuten stil hebben gestaan in de pitstraat omdat een andere rijder van het team verantwoordelijk werd gehouden voor het uitvallen van een Corvette.

W@llierossi
15 juni 2009, 17:50
Ik kan het me heel goed voorstellen als jij net 2½ uur het licht uit je ogen hebt gereden en een 1 of andere halfbakken teamgenoot rost vervolgens de hele bodemplaat aan gort in de chicane zou ik het ook geschoten hebben...

Le Mans (en elke andere endurancerace) win én verlies je nooit in je eentje. Daarvan zal iedere deelnemer zich bewust moeten zijn. En uiteraard is niet iedereen daarvoor in de wieg gelegd...

Ik heb niet de hele thread doorgelezen, maar als ik een Nederlander moet complimenteren dan is het wel Charles Zwolsman. In die situatie met zijn tweeën een race rijden, 7e worden en dan en passant ook nog je teamgenoten verslaan getuigt in mijn ogen echt van grote klasse.:thumbup:

Toen ik rond 4en in de nacht in mijn uppie aan de binnenkant van Tertre Rouge stond heb ik echt genoten van de manier waarop Charles zijn auto ronde na ronde over de kerbstone ragde zodat de vonken ervanaf sprongen :D.

Geweldige race (foto's volgen)!

TheRealms
15 juni 2009, 17:56

Ben het niet vaak met schumi rulezzzz eens, maar nu zeker! En ook ik ben absoluut geen albers fan...

GTE
15 juni 2009, 18:10

All in the game met endurance racen. Alle coureurs doen hun uiterste best en als het team het nodig heeft gevonden om ´één of andere halfbakken´ coureur aan te trekken, dan heb je dat maar te accepteren.

GTE
15 juni 2009, 18:12
Le Mans (en elke andere endurancerace) win én verlies je nooit in je eentje.
Ja, daarom was ik ook best geergerd toen ik op teletekst zag staan: "Gene wint 24 uur van Le Mans."

:huh1:

cookie
15 juni 2009, 19:32
Wie zat er aan het stuur van de Aston 008 hier?
YouTube - Crash: 24 heures du Mans 2009 - Crash Corvette N°72

De Aston's maakten er zo te zien een competitie van om zo veel mogelijk wagens van de baan te rammen :D

RSRoy
15 juni 2009, 19:42
Dat was volgens mij Darren Turner. Daarvoor hebben ze een 4 minuten straf gekregen dacht ik. Of was dat weer een ander voorval?

Darthwillie
15 juni 2009, 19:46
Darren Turner, dat is de reden van de 4 minuten stop en go. Na dit gezien te hebben zeer terecht

Gewoon nieuwsgierig maar waar stond dat?

Captain Slow
15 juni 2009, 19:57
Stomste aan dat voorval is nog dat als die Aston 1 bocht had gewacht hij ngo tijd gewonnen had:) Aangezien die nu over een erg vuil stuk moet heenrijden. Terecht dat hij daarvoor bestraft is

RSRoy
15 juni 2009, 20:08
Gewoon nieuwsgierig maar waar stond dat?

Uhm de Le Mans gerelateerde sites die ik vandaag bezocht heb:

autosport.com
autosport.nl
planetlemans.com
endurance-info.com
fritsvaneldik.nl
verstappen.nl

Denk dat ik het dan wel gehad heb, op de laatste stond het in ieder geval niet dus het moet iets van de andere zijn geweest :)

Schumi rulezzzzz
15 juni 2009, 20:20
All in the game met endurance racen. Alle coureurs doen hun uiterste best en als het team het nodig heeft gevonden om ´één of andere halfbakken´ coureur aan te trekken, dan heb je dat maar te accepteren.
Is ook zo, Bakkerud rijdt daar niet vanwege zijn talent, maar vanwege zijn bankrekening. Zonder zijn centen had die Audi wellicht niet eens gereden en had Chris thuis op de bank gezeten.

Maargoed, als je er eenmaal bent, wil je ook het maximale eruit halen. Dat siert de sportman Albers vind ik.

Dennis
15 juni 2009, 20:29
Wat is er eigenlijk precies met de Pescarolo Peugeot gebeurd? Ik werd 's ochtend s wakker en die was ineens weg. Hoorde dat het een flinke klapper was maar heb er niets van gezien verder.

Kim Van Der Stichelen
15 juni 2009, 20:39
Wat is er eigenlijk precies met de Pescarolo Peugeot gebeurd? Ik werd 's ochtend s wakker en die was ineens weg. Hoorde dat het een flinke klapper was maar heb er niets van gezien verder.

http://i43.tinypic.com/35l6o9z.jpg

Darthwillie
15 juni 2009, 20:47
Uhm de Le Mans gerelateerde sites die ik vandaag bezocht heb:

autosport.com
autosport.nl
planetlemans.com
endurance-info.com
fritsvaneldik.nl
verstappen.nl

Denk dat ik het dan wel gehad heb, op de laatste stond het in ieder geval niet dus het moet iets van de andere zijn geweest :)

Het was Fritsvaneldik.nl :rolleyes: laten we het zo zeggen, als het Jos niet is zal die zelden iets positiefs over een andere coureur zeggen :p Gelukkig kan hij goed fotograferen zullen we maar zeggen. Doet er niets aan af dat ik best geloof dat Albers een onaangenaam mannetje kan zijn om mee te werken als het niet gaat zoals hij wil

Dennis
15 juni 2009, 21:43
http://i43.tinypic.com/35l6o9z.jpg

Dat ie niet gewoon even terug naar de pits is gegaan :surrender:

GTE
15 juni 2009, 21:50
-verkeerd begrepen-

Richard117
16 juni 2009, 01:27
Vanavond ook weer thuis gekomen van een fantastische week :thumbup:
Ruim 3000 foto's zijn momenteel aan het overtanken naar de harde schijf en daarna de mislukte foto's er maar eens tussen uit halen.
Ik zat dus in Tetre Rouge toen de 008 AM de 72 Corvette van de baan reed, was net een minuut daarvoor gestop met foto's maken en gaan zitten. Was bezig de camera op te ruimen, dus net iets te laat om de crash zelf op de foto te krijgen.
Verder een erg mooie race gezien, helaas alleen met Peugeot als winnaar. Ik hou er best van als iemand fan is van een team of coureur (De Denen voor Kristensen, Essex en Magnussen bv zijn echt geweldig :thumbup:) maar ze moeten niet arrogant gedrag vertonen. Iets dat Peugeot en de Fransen wel doen. Al feest vieren dat ze de pole hebben terwijl er nog 3 Audi´s in een snelle ronde zitten of 25 minuten voor de finish gewoon al zo langzaam te gaan rijden dat er witte vlaggen gezwaaid worden om maar in formatie over de streep te komen. Laat duidelijk zijn dat Peugeot de overwinning dik verdiend heeft, maar ik had liever iemand anders zien winnen.

Het geluid van de Lola-Aston Martins is trouwens echt kippenvel, een echte V12!!!

RSRoy
16 juni 2009, 09:10
Het was Fritsvaneldik.nl :rolleyes: laten we het zo zeggen, als het Jos niet is zal die zelden iets positiefs over een andere coureur zeggen :p Gelukkig kan hij goed fotograferen zullen we maar zeggen. Doet er niets aan af dat ik best geloof dat Albers een onaangenaam mannetje kan zijn om mee te werken als het niet gaat zoals hij wil

Klopt, Frits is akelig positief over Jos :)

Hij heeft trouwens wel meerdere keren zijn respect uitgesproken over Zwolsman :thumbup:

Maar op een weblog mag je volgens mij schrijven wat je wil, ook al is het niet op feiten berust :)

Roy Visser
18 juni 2009, 01:02
Verslag staat nu op UCP, 2650 woordjes lang en 260 fotos :thumbup:

klik (http://www.ultimatecarpage.com/event/210/2009-24-Hours-of-Le-Mans.html)

Joost van den Heuvel
18 juni 2009, 01:44
Mooi man!

Btw... stond dus blijkbaar een keer een klepje open bij een van de Peugeots:
http://www.ultimatecarpage.com/images/gallery/lemans2009/16731.jpg

En deze is echt geweldig!:
http://www.ultimatecarpage.com/images/gallery/lemans2009/16861.jpg

Markie
18 juni 2009, 15:38
Verslag staat nu op UCP, 2650 woordjes lang en 260 fotos :thumbup:

klik (http://www.ultimatecarpage.com/event/210/2009-24-Hours-of-Le-Mans.html)

Dank voor de link :thumbup:

Zitten een aantal hele mooie foto's tussen :cool:

Dennis
18 juni 2009, 17:26
http://www.ultimatecarpage.com/images/gallery/lemans2009/16874.jpg

Mijn favoriet. Toevallig ook in 1900*1200 beschikbaar?

Roy Visser
18 juni 2009, 21:28
Mijn favoriet. Toevallig ook in 1900*1200 beschikbaar?

Komt voor de boulangerie :)

Tim Wijen
20 juni 2009, 14:15
YouTube - Le Mans 2009 Pescarolo - Benoit Treluyer - massive crash

Robert Saalmink
20 juni 2009, 14:17
Ah, die had ik nog nergens gezien inderdaad, heftig!

Bramzel
20 juni 2009, 14:18
Holy crap wat een smak zeg...

Darthwillie
20 juni 2009, 14:18
zo die was heftig!!!!!

Als ik al die foto's etc zie denk ik dat ik volgend jaar toch ook maar richting LeMans ga :closedeyes:

speed9
20 juni 2009, 15:34
Wow dat is een klapper.
Is die over de vangrail geklapt daat verder op of niet?

Joost van den Heuvel
20 juni 2009, 15:38
Ah, er zijn dus toch beelden van. De TV cameras hadden geen beelden. Alleen hele vage beelden van het wrak. Was wel schrikken, want ze gingen een heel doek spannen en zo. Dan vrees je toch het ergste.

Robert Saalmink
18 juli 2009, 00:42
Weet iemand of de ALMS race wordt uitgezonden dit weekend in Nederland?

Zytec gaat voor het eerst een hybride racen trouwens, best interessant.

Overigens is er op reglementair vlak e.e.a. te doen, de geruchten gaan dat er volgend jaar nog maar 1 LMP en 1 GT klasse is.

cookie
18 juli 2009, 17:08
Weet iemand of de ALMS race wordt uitgezonden dit weekend in Nederland?

Zytec gaat voor het eerst een hybride racen trouwens, best interessant.

Overigens is er op reglementair vlak e.e.a. te doen, de geruchten gaan dat er volgend jaar nog maar 1 LMP en 1 GT klasse is.

Nee, MotorsTV zend enkel nog een week na de race wat hoogtepunten uit, flutzender. Petit Le Mans is de enige race die ze nog live doen dit jaar. Spijtig want voor Lime Rock zijn er 9 lmp wagens ingeschreven, meer dan de andere races dit jaar.

Robert Saalmink
18 juli 2009, 17:19
Helaas, ik keek er inderdaad ook naar uit.

Robert Saalmink
22 juli 2009, 22:39
Beter laat dan nooit :) Wel even aanklikken as always, anders zie je kartels.

Pitwalk:
http://farm3.static.flickr.com/2606/3747204520_f16d607511_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2595/3747204630_8e579501ea_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2458/3747204710_440a2b77ef_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2444/3746415871_674ff140bb_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2448/3747205056_e35f78ba2a_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2587/3747205180_7fa4f2acfc_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2631/3747205328_a14de2a272_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2536/3747205482_ee56167bdf_o.jpg

Druk!!!
http://farm4.static.flickr.com/3506/3746415973_453002d191_o.jpg

Raceday:
http://farm4.static.flickr.com/3536/3746416579_392662d247_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2621/3747205682_75955aa147_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2557/3747205796_da800d984e_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2511/3746416893_4ecd4b55c5_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2440/3747205986_97a5b00156_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2432/3746417069_cf12b6a9df_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2636/3746417183_a7bda5ce8c_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2528/3746417273_58c43b2d89_o.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3435/3747206432_b2ba360ed2_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2458/3746417473_f4f9a0f0c8_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2513/3746417553_6ce6238a8f_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2667/3747206726_72db0f1c58_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2454/3747206836_6e80bf3224_o.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3449/3747206908_2fa8132fc8_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2540/3746417991_a7d6f4f903_o.jpg

The day after:
http://farm3.static.flickr.com/2443/3747207108_5c43ea2cde_o.jpg

Robert Saalmink
22 juli 2009, 22:39
Kwalificatie 's avonds in Tertre Rouge:
http://farm4.static.flickr.com/3429/3746414179_2620178d41_o.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3501/3746414341_a7b2b5608b_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2611/3746414471_488ea03c34_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2518/3747203580_4a54cc7129_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2658/3746414699_35e2dfa48b_o.jpg

Pitlane by night:
http://farm4.static.flickr.com/3470/3747203884_704c0f0aeb_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2615/3747203778_b0910ce321_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2431/3746415031_f92b4d766e_o.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3425/3746415199_8b16a65ac7_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2457/3746415325_499321823b_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2555/3746415455_dc5ebae904_o.jpg

W@llierossi
23 juli 2009, 13:00
Mooie plaatjes Robert!:thumbup:

Sommige dingen komen me erg bekend voor. Je fotografeert toch instinctief dezelfde dingen op bepaalde momenten... :p

Markie
23 juli 2009, 14:35
Mooie plaatjes Robert!:thumbup:

:thumbup: :thumbup:

Vind vooral die avond/nacht foto's altijd erg :cool:

Mark van Zanten
23 juli 2009, 14:35
Mooie foto's Robert! :thumbup:

Neo-242
23 juli 2009, 16:38
Absoluut, nette plaatjes!:D

Robert Saalmink
4 augustus 2009, 23:37
Van www.ultimatecarpage.com, de nieuwe GT2 Corvette is officieel voorgesteld. Ik vind het een gaaf ding (zoals altijd, op zich wijkt hij op het eerste gezicht niet extreem af van de GT1 qua looks). Onderhuids is het een geheel andere auto, hopelijk kan deze wel dat moddervette geluid introduceren in de GT2-klasse!

Whereas the GT1 was derived from the Z06 Corvette, the basis for the C6.R GT2 is formed by the highly acclaimed ZR-1. To comply with the regulations, the supercharger had to be removed from the V8 and the displacement lowered slightly. Breathing through tight restrictors, the 'LS7.R' is still good for 470 bhp, which brings it on par with the competition. A brand new 5.5 liter is in the works for 2010. Power is transferred to the rear wheels through a six-speed sequential gearbox. Like the road car, the GT2 racers sports an aggressively composite body. The livery is familiar but has unique touches to distinguish the C6.R GT2 from its predecessor.

http://www.endurance-info.com/version2/images/news/2009_PresentationcorvetteGT2_06.jpg

Meer foto's en info op http://www.ultimatecarpage.com/car/4225/Chevrolet-Corvette-C6.R-GT2.html en http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-2001.html

Martijn Mezger
4 augustus 2009, 23:56
Dus een ZR1, zonder de meerwaarde van de ZR1 in vergelijking met de Z06? :P Nuttig ja.

Kim Van Der Stichelen
5 augustus 2009, 11:29
Gaaf ding :)
Robert, op de Corvette site staan teaser voor het geluid ;)

http://corvette-motorsport.com/news/gt2-c6r-breaks-cover-93

Robert Saalmink
22 augustus 2009, 02:55
De ACO heeft de nieuwe reglementen bekend gemaakt. Vooral bij het bodywork verhaal krijg ik het idee dat de Audi aangepakt wordt:

ACO publishes 2010 Le Mans rules

Le Mans organiser the ACO has released the technical regulations for the 2010 Le Mans 24 Hours and Le Mans Series.

The governing body's efforts to equalise the performance of the diesel and petrol-powered LMP1 class continues with the diesels pegged further back and the petrol cars granted a slight power increase.

The rules regarding the bodywork of prototypes have also been tweaked, although the final regulations on front bodywork - which was the area of dispute between Audi and Peugeot at this year's Le Mans - is still to be finalised.

Vincent Beaumesnil, ACO sports manager, said: "Our role is to define a fair set of regulations to give each configuration the opportunity to race. In an unfavorable economic context, the idea was to modify the cars as little as possible. All entrants want to be able to use their current cars in 2010, and possibly in 2011 and beyond.

"It was necessary to make a few clarifications, and to modify certain points in the regulations, to prevent some entrants from investing in solutions that we consider too extreme, and which go against the aims we have set ourselves - to keep laptimes above 3m30s at Le Mans."

The changes to the rules follow a meeting with between the ACO and the manufacturers at Le Mans in June to analyse data from this year's race.

"Regulations must evolve from one year to the next to adapt to the context," added Beaumesnil. "When you publish them, entrants interpret them, work on them, find solutions and performance increases just at the moment when we have to prevent performance escalation to guarantee a level playing field and safety."

A summary of the ACO's regulation changes

1- LMP1 and LMP2 bodywork:

At the rear:
Closing of the part behind the rear wheels. The use of grills or fairings to cover the rear wheel above the axis of the axle will no longer be allowed. The bodywork must be closed in this area and must carry the rear lights, rear stop lights and indicators.

On the sides:
Bodywork located at the rear of the axis of the rear wheels and above the reference plate must form a smooth, continuous, unbroken surface of convex form only, without cuts. It must not be set back more than 100mm in relation to the width of the bodywork at the axis of the rear axle (measured horizontally).

At the front:
Confirmation within 15 days of the aerodynamic definition of the front of the cars. It is currently under study and consultation with the manufacturers taking into account the technical feasibility and cost issues.

2- LMP1 engines

Diesel restrictor reduced from 37.9mm to 37.5mm
Restrictor advantage for closed cars reduced from 0.4mm to 0.3mm
Supercharger pressure reduced from 2750 to 2590 mbar
Petrol restrictor increased from 32.5mm to 33.3mm
GT1 engine (Aston Martin) restrictor increased from 32.7mm to 33.3mm

Use of engines in the Le Mans Series:

At present the regulations oblige entrants to use the same engine for two consecutive In 2010, three sealed engines can be used freely during the season.

Weight of the cars:

The minimum weight of the LMP1 diesel cars is increased to 930kg (30kg of ballast cancelled). The minimum weight of the other categories remains unchanged.

The full ACO regulations can be read here (http://www.lemans-series.com/ml/images/content/teams/press_release/automobile_club_de_l_ouest/2009/lemans2010.pdf).

Autosport

Overigens heeft het ALMS de LMP1 en LMP2 samengevoegd voor het komende seizoen, en GT2 gaat gewoon GT heten.

Kim Van Der Stichelen
20 november 2009, 22:34
Kijk da's mooi nieuws:

PK Carsport, het team van Anthony Kumpen en Mike Hezemans, mag volgend jaar starten in de 24u van Le Mans. Het team krijgt automatisch startrecht omdat het tweede werd in het FIA GT-kampioenschap bij de constructeurs.

"Groot moment"
"Dit is een groot moment voor een klein team als het onze", aldus Kumpen. "Voor het eerst in zijn bestaan dwingt PK Carsport een automatische deelname af. We gaan er hard aan werken om onze deelname zo snel mogelijk te bevestigen. We zijn volop in onderhandeling met potentiële partners voor een programma voor 2010."

"Uitstekend pakket"
"Naast een volledig FIA GT-kampioenschap zou Le Mans natuurlijk een mooie kers op de taart zijn. We hebben een uitstekend pakket voor Le Mans, waar het Pratt & Millar-team vorig jaar de GT1 wist te winnen met de Corvette C6-R. Dat is de wagen waarmee we dit jaar twee wedstrijden wonnen in het FIA GT-kampioenschap", aldus Kumpen.

"Pak ervaring"
"Ons team heeft een pak ervaring als het om uithoudingsraces gaat. Dit jaar wonnen we de 24u van Francorchamps en daarnaast haalden we nog tal van ereplaatsen in Francorchamps en met tal van andere 24u-overwinningen op het palmares gaan we op zoek naar een sterk pakket voor Le Mans met als doel een overwinning. Jammer genoeg kunnen we nu nog niet 100% bevestigen, maar we proberen nu de nodige partners aan te spreken en te zoeken naar een derde piloot naast mezelf en Hezemans", besloot Kumpen.

(belga/svm)

Bron: www.hln.be

Bramzel
18 december 2009, 02:05
De klanten-908 voor 2010 gaat naar Oreca, die hem zal in zetten naast haar eigen prototype(s?). Dat Pescarolo de klantenwagen niet weer zou krijgen was wel enigzins te verwachten; Henri schijnt nog een rekeningetje te hebben lopen bij Peugeot aangezien de wagen volledig afgeschreven werd in een crash, en niet verzekerd was. Dom!

Een fantasy-artist-impression:
http://endurance-info.com/version2/images/news/FantaisiePeugeot2010_02.jpg

Robert Saalmink
21 december 2009, 14:44
Voor zover ik begreep heeft Pescarolo inderdaad geen Peugeot in 2010, en is dat ook de reden dat Oreca er een kon krijgen. Wordt wel tijd voor een nieuwe livery nu, hij wordt wat oud.

In other news, Aston Martin gaat in 2010 rustig aan doen en pas voor 2011 (er zijn dan weer de nodige reglementswijzigingen) komt weer een nieuwe auto. De oude wordt uitgeleend aan andere teams. Toch jammer :(

Aston Martin set to sit out 2010 season

The works Aston Martin team is set to sit out the 2010 Le Mans Series to focus on its 2011 challenger, with at least one customer team running the current Lola coupe next year.

French team Signature-Plus has announced that it will run at least one of the cars in the LMP1 class of the Le Mans 24 Hours and Le Mans Series next season, driven by Pierre Ragues and Franck Mailleux.

"This is definitely the highlight of my career so far," said Ragues. "To continue with Signature is fantastic, but to have the opportunity to race with Aston Martin is truly wonderful. I am so proud to have been offered this chance and I will do all I can to repay the faith that the team has placed in me."

When Aston Martin Racing's plans for a new car in 2011 were unveiled, AUTOSPORT magazine revealed that marque boss David Richards wanted to concentrate on that project and would consider not running the current car in 2010.

Though AMR is yet to confirm either that it will sit out 2010, and could still enter just the Le Mans 24 Hours with the car.

AMR won the LMS title this year and finished fourth at Le Mans with Stefan Mucke, Tomas Enge and Jan Charouz.

Signature finished 11th at Le Mans with a Courage-ORECA Judd driven by Ragues, Mailleux and Didier Andre.

Autosport.com

Robert Saalmink
20 januari 2010, 14:26
Risi heeft twee sterke rijders voor een volledig ALMS seizoen samen gebracht, en er wordt alvast gehint naar een GT2 versie van de 458 Italia:

Risi Competizione sign Melo and Bruni for 2010

Endurance racing champions, Risi Competizione, will boast a Championship-winning GT driver line up for its assault on the forthcoming 2010 American Le Mans Series season, it is announced today.

In reuniting 2007 ALMS Champion, Jaime Melo, with 2008 FIA GT Champion, Gianmaria Bruni, the Houston-based Ferrari team will front one of the strongest pairings in GT racing today.

The Brazilian/Italian partnership, who drove together to victory for Risi in the 2008 24 Hours of Le Mans, have formed the backbone of the development program for the Ferrari F430 GT. Their return to the ALMS with that huge, combined amount of experience will be vital for success in an increasingly competitive and high-profile GT class.

Jaime Melo, 29, will be starting his fifth season with the team and his racing CV speaks for itself, while 28-year-old Bruni is well known to the American series having competed for Risi in a number of 2007 races as well as at Sebring and Le Mans the following year. Both drivers are based in Rome, Italy, and will also be competing together in the European-based Le Mans Series, so their in-car synchronicity and unity as a driving partnership will be roundly developed as the season progresses.

Risi Competizione’s Team Principal, Giuseppe Risi, said of his new pairing. “I’m delighted to be able to secure two such talented drivers and, together with Ferrari SpA, we have just one aim in mind: to reclaim the American Le Mans Series championship titles. Jaime is very much part of the Risi family, and we are sure that Gianmaria’s extremely successful couple of seasons in Europe will transfer to the United States.

“This will be our fifth and final season with the F430 GT and, while we are all very much looking forward to the introduction of the new Ferrari 458 in the future, we want to close this particular chapter of the 430 book with style; by winning.”

A third, endurance driving partner will be announced in due course, together with further details on Risi Competizione’s plans for the 2010 American Le Mans Series.

Planetlemans.

Wordt dat ALMS nog ergens uitgezonden in 2010 trouwens?

Richard117
20 januari 2010, 17:31
Geen Salo dus meer?

GTE
21 januari 2010, 00:12
Nee, die gaat richting Nascar

Robert Saalmink
28 januari 2010, 13:50
Audi gaat zijn rijders line up wijzigen:

Audi changes Le Mans driver line-up

Audi has made three changes to its sportscar line-up this year, as it attempts to regain the Le Mans 24 Hours crown from Peugeot.

This week's AUTOSPORT magazine revealed that three-time Le Mans winner Marco Werner has been dropped and Alexandre Premat will focus on the DTM, while former American Le Mans Series champion Lucas Luhr is not expected to feature.

The trio has been replaced by Marcel Fassler, Andre Lotterer and Benoit Treluyer, who will share one of the R15s at Le Mans this year.

Fassler raced twice for Audi in the ALMS in 2008 and raced at Le Mans for Chevrolet in 2009. Lotterer won last year's Japanese Super GT title and drove a Kolles-run Audi R10 at Le Mans, while Treluyer raced a Pescarolo-run Peugeot 908 in last year's 24 Hours.

"In view of our strong competitors, we have to be perfectly positioned in terms of drivers," said Audi motorsport boss Wolfgang Ullrich. "Marcel, Andre and Benoit attracted our attention during the past two years and we are convinced they are a very good combination for Le Mans."

"For the time being plans for them are fully focused on Le Mans 2010, but all three of them are still relatively young and may become part of our sportscar project over the long term."

"For me, having the chance to be part of the Audi team this year is incredible," said Fassler. "I'm looking forward to the challenge and expect the R15 to be competing for overall victory."

Lotterer added: "I'm proud about having been selected by such a successful team, this is a major step in my career. Last year as a Le Mans rookie I learned a lot, now I've got the chance to compete for a top-class team."

Treluyer said: "I'd never have expected to immediately get a slot with a factory team for Le Mans after my return from Japan. With Andre and Marcel, we've got a car in which we can clinch overall victory."
Autosport.com

Het doel is duidelijk :)

GTE
28 januari 2010, 13:56
Goh, Lotterer. Ik ben die naam niet meer tegengekomen sinds ie een paar testrondjes voor Jaguar reed in hun F1 wagen.

pjd
30 januari 2010, 01:18
Goh, Lotterer. Ik ben die naam niet meer tegengekomen sinds ie een paar testrondjes voor Jaguar reed in hun F1 wagen.

Laatste keer dat ik er van hoorde zat die te pitten in die jaguar in een test op Silverstone in 2001.

Bramzel
30 januari 2010, 01:25
Meneer Lotterer heeft redelijk naam voor zich gemaakt bij de Japanners in het SuperGT. Vorig jaar was hij de 3e man op een van Kolles' R10, blijkbaar heeft hij daar een goeie indruk achtergelaten.

Richard117
30 januari 2010, 02:25
Meneer Lotterer heeft redelijk naam voor zich gemaakt bij de Japanners in het SuperGT. Vorig jaar was hij de 3e man op een van Kolles' R10, blijkbaar heeft hij daar een goeie indruk achtergelaten.

Hij heeft de complete 24h samen met Charles Z. gedaan, aangezien Karthikeyan verkeerd over de pitmuur sprong toen hij vlak voor de race nog ff naar de wc moest :p

Dat hebben ze samen toen idd goed opgevangen, blijkbaar genoeg voor een plekje in het fabrieksteam.

JossNL
30 januari 2010, 11:14
Hij heeft de complete 24h samen met Charles Z. gedaan, aangezien Karthikeyan verkeerd over de pitmuur sprong toen hij vlak voor de race nog ff naar de wc moest :p

Dat hebben ze samen toen idd goed opgevangen, blijkbaar genoeg voor een plekje in het fabrieksteam.
Je mag wel Zwolsman zeggen hoor, alleen bij z'n vader misschien niet:p

Richard117
30 januari 2010, 14:06
Je mag wel Zwolsman zeggen hoor, alleen bij z'n vader misschien niet:p
haha
:p

Robert Saalmink
1 februari 2010, 14:01
Goed nieuws vanuit het Aston Martin kamp:

Aston Martin to enter Le Mans, Sebring

Aston Martin will enter its factory LMP1 team in this year's Le Mans 24 Hours and next month's Sebring 12 Hours.

The British constructor had been expected to sit out the 2010 season while developing a new car for 2011, but will now take two LMP1 cars to Le Mans and one car to the American Le Mans Series opener at Sebring, the next round at Long Beach and the LMS season opener at Paul Ricard in April.

AUTOSPORT magazine revealed last week that Mexican driver Adrian Fernandez was working on a deal to race an Aston in the ALMS, and the former Champ Car racer and reigning ALMS LMP2 champion will join the team's line-up for the programme.

Stefan Mucke, Darren Turner, Harold Primat and Chris Buncombe have all been retained, with Aston Martin Racing due to announce a sixth driver in the coming weeks.

The team is also set to enter selected races this season after Le Mans, but the details are still to be confirmed.

"We are looking forward to a great season of racing and we hope to have another strong showing at Le Mans," said team boss George Howard-Chappell. "I'd like to welcome Adrian to the team, I'm sure with his experience he will be a great addition to our driver line-up."

Aston Martin will also have an increased GT programme in 2010, supporting two teams in the GT1 World Championship and one in the FIA GT2 series. Works drivers Mucke, Turner and Tomas Enge racing in the new GT1 series.

Autosport.com

Martijn Mezger
1 februari 2010, 14:14
Mooi! :)

Richard117
1 februari 2010, 18:59
Ik hoop ook op Le Mans weer van die jankende V12 Aston's te mogen genieten :thumbup:

Richard117
1 februari 2010, 21:24
Komend jaar rijden de Groep C auto's weer in het bijprogramma van de 24h van Le Mans :thumbup:
http://www.groupcracing.com/news/385.htm

Robert Saalmink
1 februari 2010, 22:00
Sweet! Dit keer ga ik daar wel iets eerder mijn nest voor uit :p vorig jaar alleen de laatste twee ronden gezien met een raunchy broodje kebab als ontbijt in mijn handen...!

Peter
3 februari 2010, 14:38
Leuk, Fisichella en Alesi in de LMS, misschien ook naar Le Mans?

Fisichella, Alesi join AF Corse

Giancarlo Fisichella will drive a GT2 Ferrari for the AF Corse team in this year's Le Mans Series.

It was announced on Monday that the Ferrari test and reserve driver would enter the LMS this season, and full details of his campaign have now been revealed.

The 37-year-old Italian will share a Ferrari 430 GT with regular AF Corse driver Toni Vilander. The Finn won the 2007 and '08 FIA GT2 titles with the team, alongside Dirk Muller (in '07) and former grand prix driver Gianmaria Bruni (in '08).

The AF Corse team has entered a Ferrari 430 at Le Mans every year since 2007, but this will be its first season as a full LMS entrant.

Jean Alesi will also race an AF Corse Ferrari in the series, after testing for the team at the end of last season.

Autosport.com

Robert Saalmink
3 februari 2010, 16:44
Nice :) een leuk team!

De entry list voor LMS is ook uitgegeven. Audi gaat er serieus tegenaan :)

LMS releases 44-car 2010 entry list

Le Mans Series organisers have released the entry list for the 2010 season with a 44-car field led by 11 LMP1 entries.

Reigning champion team Aston Martin Racing is only set to contest the season opener at Paul Ricard as it concentrates its efforts on a new car for 2011. Signature-Plus will run the title-winning B09/60 car as a customer entry for the full programme.

Audi will enter its R15 in three of the five rounds, Paul Ricard, Spa-Francorchamps and Silverstone, while the Kolles team will again run customer R10s.

ORECA, which finished third in last year's standings, will run a customer Peugeot 908 HDi as well as one of its own models.

Beechdean-Mansell Motorsport will field a Ginetta Zytek 09S for Greg and Leo Mansell, with Nigel joining for selected rounds.

The LMP1 line-up is completed by two Rebellion Racing (formerly Speedy Racing Team Sebah) Lolas and a Noel del Bello Racing Lola.

The LMP2 class has 16 entries, with Strakka Racing giving Acura its LMS debut with the 2009 American Le Mans Series-winning ARX-01b. Other leading LMP2 entries include OAK Racing (Pescarolo-Mazda), Racing Box (Lola-Judd), Salini (WR-Zytek), Quifel-ASM (Ginetta-Zytek) and Bruichladdich (Zytek).

The GT1 class has just two entires, with Larbre Competiion and Atlas FX-Team Full Speed each entering a Saleen S7-R.

The GT2 class has grown with the arrival of BMW, which brings its M3 along with Jorg Muller and Dirk Werner. Ferrari team AF Corse has ex-F1 racers Giancarlo Fisichella and Jean Alesi on its roster, CRS Racing returns with the Ferrari 430, Porsche is represented by reigning champion Felbermayr-Proton, JMW Motorsport will run a works-assisted Aston Martin Vantage, and Spyker completes the line-up.

Autosport.com

GTE
3 februari 2010, 21:47
LMP2 ziet er ook smakelijk uit

Peter
4 februari 2010, 01:27
Nou, de GT2 anders ook!
Porsche, Ferrari 430, BMW M3 E92, AM vantage en Spyker!

Misschien dat ik eens ga kijken of de race op Spa geen optie is voor dit jaar. Ben nog nooit naar zoiets geweest maar lijkt me wel heel gaaf, en het LMS lijkt me super om eens in het eggie te zien

Richard117
4 februari 2010, 16:26
De deelnemers voor de 24h zijn bekend gemaakt.
Dome weer terug in de LMP1 en vooral de Porsche/Ferrari cup euhm ik bedoel GT2 heeft een mooi gevarieerd veld. Buiten de Porsche en Ferrari krijgen we Corvette's, BMW's, Jaguar, Spyker en Aston Martin :up:
Daarnaast ook nog eens de terugkeer van de Ford GT op Le Mans.
Fisichella overigens op de reservelijst en niet eens bovenaan. Maar mogelijk dat hij nog overgezet wordt op de 1e auto van AF Corse als de 2e auto niet mee mag doen

Volledige lijst:

LM P1

1 // Team Peugeot Total // Peugeot 908 HDi FAP // Alexander Wurz - TBA - TBA
2 // Team Peugeot Total // Peugeot 908 HDi FAP // Nicolas Minassian - TBA - TBA
3 // Peugeot Sport Total // Peugeot 908 HDi FAP // Sebastien Bourdais - TBA - TBA
4 // Team Oreca Matmut // Peugeot 908 HDi FAP // Olivier Panis - Nicolas Lapierre - TBA
5 // Beechdean Mansell Motorsport // Ginetta-Zytek Z09R // Nigel Mansell - Greg Mansell - Leo Mansell
6 // AIM Team Oreca // Oreca 01 AIM // Soheil Ayari - TBA - TBA
7 // Audi Sport Team Joest // Audi R15 TDI // Tom Kristensen - TBA - TBA
8 // Audi Sport Team Joest // Audi R15 TDI // Andre Lotterer - TBA - TBA
9 //Audi Sport North America // Audi R15 TDI // Mike Rockenfeller - TBA - TBA
10 // Dome Racing Team // Dome S102 Judd // Sébastien Philippe - TBA - TBA
11 // Drayson Racing // Lola B09/60 Judd // Paul Drayson - Jonny Cocker - TBA
12 // Rebellion Racing // Lola B10/60 Rebellion // Nicolas Prost - Neel Jani - TBA
13 // Rebellion Racing // Lola B10/60 Rebellion // Andrea Belicchi - Jean-Christophe Boullion - TBA
14 // Kolles // Audi R10 TDI // Christijan Albers - TBA - TBA
15 // Kolles // Audi R10 TDI // Christian Bakkerud - TBA - TBA
17 // Pescarolo Sport // Pescarolo 01 Judd // Ho-Pin Tung - TBA - TBA
18 // SORA Racing // Pescarolo 01 Judd // Christophe Tinseau - TBA - TBA
19 // Autocon Motorsports // Lola B06/10 AER // Michael Lewis - TBA - TBA
007 // Aston Martin Racing // Lola Aston Martin // Harold Primat - TBA - TBA
008 // Signature Plus // Lola Aston Martin // Pierre Ragues - Franck Mailleux - TBA
009 // Aston Martin Racing // Lola Aston Martin // Darren Turner - TBA - TBA

LM P2

24 // OAK Racing // Pescarolo 01 Judd // Jacques Nicolet - TBA - TBA
25 // RML // Lola B08/80 HPD // Mike Newton - Tommy Erdos - TBA
26 // Highcroft Racing // HPD Acura ARX-01C // David Brabham - Marino Franchitti - TBA
29 // Racing Box // Lola B08/80 Judd // Luca Pirri - TBA - TBA
35 // OAK Racing // Pescarolo 01 Judd // Richard Hein - TBA - TBA
37 // Gerard Welter // WR Zytek // Philippe Salini - TBA - TBA
40 // Quifel-ASM Team // Ginetta Zytek 09S Zytek // Miguel Amaral - Olivier Pla - TBA
41 // Team Bruichladdich // Ginetta Zytek 09S Zytek // Karim Ojjeh - Tim Greaves - TBA
42 // Strakka Racing // HPD Acura ARX-01C // Nick Leventis - Danny Watts - TBA

LM GT1

50 // Larbre Competition // Saleen S7R // Roland Berville - Patrick Bornhauser - TBA
52 // Young Driver AMR // Aston Martin DBR9 // Christoffer Nygaard - Tomas Enge - TBA
53 // Peka Racing NV // Chevrolet Corvette C6.R // Anthony Kumpen - TBA - TBA
61 // Matech Competition // Ford GT // Natacha Gachnang - Cyndie Allemann - TBA
69 // JLOC // Lamborghini Murcielago GT1 // Yogo Atsushi - TBA - TBA
70 // Marc VDS Racing // Ford GT // Eric de Doncker - TBA - TBA
72 // Luc Alphand Aventures // Chevrolet Corvette C6.R // Luc Alphand - TBA - TBA
73 // Luc Alphand Aventures // Chevrolet Corvette C6.R // Stéphane Gregoire - TBA - TBA

LM GT2

63 // Corvette Racing // Chevrolet Corvette C6 ZR1 // Jan Magnussen - Johnny O’Connell - Antonio Garcia
64 // Corvette Racing // Chevrolet Corvette C6 ZR1 // Oliver Gavin - Olivier Beretta - TBA
75 // ProSpeed Competition // Porsche 997 GT3 RSR // Paul van Splunteren - TBA - TBA
76 // IMSA Performance Matmut // Porsche 997 GT3 RSR // Raymond Narac - TBA -TBA
77 // Team Felbermayr-Proton // Porsche 997 GT3 RSR // Horst Felbermayr - TBA - TBA
78 // BMW Motorsport // BMW E92 M3 // Jörg Müller - TBA - TBA
79 // BMW Motorsport // BMW E92 M3 // Andy Priaulx - TBA - TBA
80 // Flying Lizard Motorsports // Porsche 997 GT3 RSR // Seth Neiman - TBA - TBA
81 // Jaguar RSR / Jaguar XKR GT2 // Paul Gentilozzi - Scott Pruett - Marc Goossens
82 // Risi Competizione // Ferrari F430 GT2 // Tracey Krohn - Nic Jonsson - TBA
83 // Risi Competizione // Ferrari F430 GT2 // Jaime Melo - TBA - TBA
84 // Modena Group Racing // Ferrari F430 GT2 // Roman Rusinov - TBA - TBA
85 // Spyker Squadron // Spyker C8 Laviolette GT2R // Tim Coronel - TBA - TBA
89 // Hankook Team Farnbacher // Ferrari F430 GT2 // Dominik Farnbacher - Allan Simonsen - TBA
92 // JMW Motorsport // Aston Martin Vantage GT2 // Rob Bell - TBA - TBA
96 // AF Corse // Ferrari F430 GT2 // Luis Perez Companc - Matias Russo - TBA
97 // BMS Scuderia Italia // Porsche 997 GT3 RSR // Matteo Malucelli - TBA - TBA

Reserves:

RESERVE LMP
38 // Pegasus Racing // Norma Judd // Julien Schell - TBA - TBA
23 // Tokaï University YGK Power // Courage-Oreca LC70 YGK // Shigekazu Wakisaka - Shogo Mitsuyama - TBA
39 // KSM // Lola B08/47 Judd // Jean de Pourtales - Hideki Noda - TBA
28 // José Ibanez // Lola B05/40 Judd // José Ibanez - Lionel Robert - Arnaud Santamato
22 // Kaneko Racing // Courage-Oreca LC70 Judd // Yutaka Yamagishi - TBA - TBA

RESERVE GT
88 // Team Felbermayr-Proton // Porsche 997 GT3 RSR // Marc Lieb - Richard Lietz - TBA
91 // Hong Kong Racing // Aston Martin Vantage GT2 // Philip Ma - Marchy Lee - Christian Jones
95 // AF Corse // Ferrari F430 GT2 // Giancarlo Fisichella - Joe Foster - TBA
60 // Matech Competition // Ford GT // Thomas Mutsch - TBA - TBA
86 // Spyker Squadron // Spyker C8 Laviolette GT2R // Tom Coronel - TBA - TBA

Robert Saalmink
4 februari 2010, 16:45
Ik zag het al inderdaad, Acura in LMP2, nice :) maar waar zijn de Porsche RS Spyders? Die kunnen nog makkelijk mee maar niemand rijdt er nog mee.

GT1 is een rommeltje met een paar 'nieuwe' GT1's en een stel oude. Maserati mocht ook meedoen deze keer maar hebben kennelijk bedankt.

Richard117
4 februari 2010, 16:47
Ik zag het al inderdaad, Acura in LMP2, nice :) maar waar zijn de Porsche RS Spyders? Die kunnen nog makkelijk mee maar niemand rijdt er nog mee.

GT1 is een rommeltje met een paar 'nieuwe' GT1's en een stel oude. Maserati mocht ook meedoen deze keer maar hebben kennelijk bedankt.

En de Nissan GTR's ook ;)
Trouwens opvallend dat het totaal niet in het nieuws gekomen is dat Ho Pin Tung gewoon een stoeltje bij Pescarolo heeft :thumbup:

Bedenk me net dat Porsche volgens mij plannen had een gooi naar de Overall overwinning te doen en dus een LMP1 in de planning heeft staan. Kan zijn dat ze daarom het LMP2 programma stil gezet hebben.

Richard117
12 februari 2010, 15:25
Toch bijzonder om te zien dat zo'n 24uurs race iets aparts is en waar goede ervaringen uit het verleden meetellen. Het hele jaar zijn het concurrenten, maar in Le Mans mag Peter Kox in de GT1 Aston Martin stappen :lol:
Wel goed nieuws overigens ;)

Peter Kox joins Young Driver AMR for Le Mans

Young Driver AMR has completed its line-up for the Le Mans 24 Hours next June. The German team, which will enter the only Aston Martin DBR9 in France, today confirmed it has signed experienced Dutchman Peter Kox for its assault on the Le Mans GT1 title.

The 45-years old driver from Eindhoven, The Netherlands will share the cockpit of the DBR9 with 33-years old Tomas Enge and 23-years old Christoffer Nygaard, hardly making it a ‘Young Driver’ entry. Kox and Enge raced together in a GT1 car back in 2003, when the two drivers won the GT1 class at Le Mans in a Ferrari 550 Maranello, also developed by Prodrive.

Young Driver AMR will have full Aston Martin Racing support and Le Mans and the team is likely to join the Le Mans Series at the 1000 km of Spa-Francorchamps in May to get a better preparation for the Le Mans 24 Hours. Peter Kox will compete in the FIA GT1 World Championship for Reiter Engineering, one of Young Driver AMR’s rivals.

Bron: www.planetlemans.com

Tjello
13 februari 2010, 18:33
Ik zie de GT1 en GT2's ook wel zitten :)

Mis Hezemans ook nog of heb ik iets gemist ?

Richard117
13 februari 2010, 18:39
Ik zie de GT1 en GT2's ook wel zitten :)

Mis Hezemans ook nog of heb ik iets gemist ?

Is natuurlijk qua coureurs nog niet de volledige en dus definitieve line up. Dus het kan zomaar zijn dat dit later pas bekend gemaakt wordt. Maar lijkt me wel dat hij gewoon in de Corvette stapt :)

Tjello
13 februari 2010, 21:09
Is natuurlijk qua coureurs nog niet de volledige en dus definitieve line up. Dus het kan zomaar zijn dat dit later pas bekend gemaakt wordt. Maar lijkt me wel dat hij gewoon in de Corvette stapt :)

Dat klopt, ik ga er ook gewoon vanuit ;)

Richard117
18 februari 2010, 22:02
http://www.ouest-france.fr/ofdernmin_-Sebastien-Loeb-sera-au-depart-des-24-Heures-du-Mans-2010_42314-1265780-pere-pdl_filDMA.Htm

Loeb met de Peugeot naar Le Mans :thumbup:
Hoewel ik niks met Peugeot en de diesels heb(integendeel zelfs), vind ik het wel leuk dat zo'n grote naam uit de rallywereld weer meedoet :thumbup:

Robert Saalmink
19 februari 2010, 00:32
In 2006 zat hij toch ook al eens vrij ver vooraan in de einduitslag? Hij wil hem nu wel eens winnen zeker :)

Kim Van Der Stichelen
22 februari 2010, 19:15
Nieuwe livery voor de 908, ziet er lekker uit :)

http://i49.tinypic.com/m76st0.jpg

Bramzel
22 februari 2010, 19:17
Potdikke wat een geil kleurtje blauw zeg. De auto zelf wordt er niet mooier van, maar de livery is in ieder geval de mooiste die ze tot nu toe gehad hebben.

[edit] high res plaatjes, ernstig geile livery.:

http://endurance-info.com/version2/images/news/Prez_908_4.jpg

http://endurance-info.com/version2/images/news/2010_Le_Mans_Prez_908.jpg

http://endurance-info.com/version2/images/news/2010_Le_Mans_Prez_908_2.jpg

http://www.endurance-info.com/2010_Le_Mans/Prez_908_3.jpg

http://www.endurance-info.com/2010_Le_Mans/Prez_908_2.jpg

GTE
22 februari 2010, 21:36
autosport.com bericht dat Marco Andretti er ook bij zal zijn. Voor Rebellion in LMP1. Je kunt veel zeggen over Marco, maar ik was onder de indruk van zijn optreden in de LMP2 in Sebring.

Richard117
23 februari 2010, 01:08
Mooie kleur blauw op die Peugeot :thumbup:
Overigens wordt Davidson de teamgenoot van Wurz en Gene in de #1 Peugeot.
De #2 voor Montagny, Minassian en Sarrazin, de #3 wordt voor Bourdais, Lamy en Pagenaud.

Dan snap ik alleen niet waar die Franse krant het vandaan had dat Loeb Sebring en Le Mans voor Peugeot ging rijden. Of hij moet in die Oreca Peugeot stappen, maar die rijdt volgens mij geen Sebring;)

Bramzel
23 februari 2010, 01:20
Omdat Loeb wel degelijk in de picture was. Er werd alleen besloten dat zijn schema voor dit jaar qua WRC te druk was door de rally's met de C4 en het ontwikkelwerk aan de DS3 voor volgend jaar.

Robert Saalmink
23 februari 2010, 09:32
Ik vind het nog steeds een varken op wielen, maar dat is mijn smaak ;) Met Davidson halen ze wel een interessante rijder binnen denk ik. De bezetting ziet er zo wel goed uit. Meneer Saulnier is daar wel weg, die gaat directeurtje (http://www.autosport.com/news/report.php/id/81572) van Magny Cours spelen.

Bramzel
23 februari 2010, 11:14
Oh, ik vind de wagen ook niet mooi hoor Robert. Ze hebben er alleen qua livery wat moois van gemaakt dit keer, wat het enigszins beter maakt ;)

Richard117
23 februari 2010, 12:04
Zoals Bram zegt zijn de kleuren goed geslaagd, maar de auto blijft een lelijk hok. En dat er een dieselmotor in zit helpt ook niet mee aan het vormen van mijn mening :p
Maar toch ben ik blij dat ze er zijn en het doen zoals ze het doen. Want juist die variatie in type auto's en motoren is wat de LMS zo leuk maakt. Dit in tegenstelling tot bv de F1 waar maar weinig technische vrijheid is en veel auto's dus op elkaar lijken.

Ik denk dat ze met Davidson een hele goede zet gedaan hebben. De laatste jaren was Peugeot toch een beetje het team met veel snelheid maar ook veel problemen en Audi deed het was rustiger aan en had veel minder problemen. Maar met de coureurs die ze nu in #1 Peugeot zetten, Davidson, Wurz en Gene, denk ik dat ze iets aan pure snelheid inleveren. Maar dat er dan wel minder fouten van coureurs kant te verwachten zijn.

TheRealms
23 februari 2010, 17:23
Ik vind die wagen juist super mooi!! Zal wel aan mij liggen dan xD

Captain Slow
24 februari 2010, 17:57
FLM gaat ook binnen de Le Mans Series vallen

Het zevende seizoen van de Le Mans Series zal met een nieuwtje komen. Naast de LMP1, LMP2, LMGT1 en LMGT2 zal de LMS gaan starten met de 1000 km race van de Formula Le Mans. Dit maakte Pierre Fillon vandaag officieel bekend.

De Formula Le Mans Cup zal hiermee in 2010 de vijfde integrerende categorie worden binnen de Le Mans Series.

Pierre Fillon, Vice-president van de Automobile Club de l'Ouest en President van de Formula Le Mans: ‘De komst van de FLM in de Le Mans Series is een nieuwe stap in de ontwikkelingen van onze endurance racing activiteiten. G-karting, prototype en FLM race scholen zijn de drie niveaus naar de ster-categorie: endurance racing. De integratie van FLM races in de LMS zullen jonge coureurs, tegen een redelijke prijs, de kans geven deel te nemen aan dit niveau van competitie. Hierbij kan men ervaring opdoen binnen de reële condities van endurance racing. Men krijgt hierdoor eveneens de mogelijkheid om zich aan de teams te presenteren, zodat deze ze in een vroegtijdig stadium kunnen inlijven binnen hun junioren team.’
De FLM categorie is ontstaan in 2009 dankzij de Automobile Club de l'Ouest die daarbij Oreca de promotie en coordinatie liet doen. Men zal overigens ook deel gaan uit maken van de test en race sessies. Voor de classificatie zullen speciale regels gaan gelden. Bij deze introductie en ontwikkeling zullen alle wagens technisch identiek zijn, namelijk een body van carbon, een gewicht van ongeveer 900 kilo en een V8/6 200 cc motor op GM basis voor de te leveren 430 pk.

Ondanks de sluiting op 4 februari van de al, via de applicatie formulieren opgegeven, deelnemende teams en coureurs ontbreekt de FLM op de eerste Le Mans Series entry-list. De eerste officiële test zal echter wel doorgang vinden en plaats hebben op het Castellet circuit , 7 en 8 maart.

De organisatie van de Le Mans Series liet Autosportnieuws.be weten zo spoedig mogelijk te zullen komen met een startlijst van de deelnemende test teams.

www.autosportnieuws.be

Het wordt dus nog drukker op de baan:D

Richard117
25 februari 2010, 01:05
Maar wel goed nieuws want afgelopen jaar reed die Formula Le Mans in een aparte klasse en waren het maar een stuk of 6 auto's. Als ze in het grote geheel meedoen valt dat natuurlijk al minder op.

Overigens vond ik de auto's zelf ook wat tegenvallen, een bak met herrie maar niet echt veel snelheid zat erin ;)

Robert Saalmink
25 februari 2010, 09:27
Ik kan me een support race op Spa herinneren met een flink vol veld van die dingen, en zeker geen 6.

Richard117
25 februari 2010, 11:17
Ik kan me een support race op Spa herinneren met een flink vol veld van die dingen, en zeker geen 6.
Ik zie net idd dat ik een beetje overdreven heb, begin van het seizoen waren het een stuk of 12 auto's. Maar tegen het einde van het seizoen liep het aantal sterk terug en bleven er nog maar 8 over.

Maar 12 auto's is natuurlijk nog geen "flink vol veld" ;)
Dus de samenvoeging is wat mij betreft wel een goed plan.

Robert Saalmink
25 februari 2010, 12:02
Ik zie net idd dat ik een beetje overdreven heb, begin van het seizoen waren het een stuk of 12 auto's. Maar tegen het einde van het seizoen liep het aantal sterk terug en bleven er nog maar 8 over.

Maar 12 auto's is natuurlijk nog geen "flink vol veld" ;)
Dus de samenvoeging is wat mij betreft wel een goed plan.

Ik zal er dit weekend eens foto's bij zoeken, het waren er zeker meer dan 12. Maar goed, dat kan eenmalig geweest zijn inderdaad.

Richard117
25 februari 2010, 13:00
Ik zal er dit weekend eens foto's bij zoeken, het waren er zeker meer dan 12. Maar goed, dat kan eenmalig geweest zijn inderdaad.

Bekijk de resultaten maar:
http://www.formulalemans.com/en/season/circuits/

Het zijn er echt maar 12 geweest op Spa ;)

Richard117
2 maart 2010, 17:40
Tom Coronel, Jeroen Bleekemolen en Peter Dumbreck rijden dit jaar voor Spyker.
Behoorlijk sterk duo zo, hopelijk is het sterk genoeg in het sterke GT2 veld ;)

http://www.planetlemans.com/2010/03/02/spyker-squadron-announces-2010-motorsport-plans/

JossNL
2 maart 2010, 21:32
Tom Coronel, Jeroen Bleekemolen en Peter Dumbreck rijden dit jaar voor Spyker.
Behoorlijk sterk duo zo, hopelijk is het sterk genoeg in het sterke GT2 veld ;)

http://www.planetlemans.com/2010/03/02/spyker-squadron-announces-2010-motorsport-plans/

Duo?:laugh:
Maar mooi trio inderdaad;)

Richard117
2 maart 2010, 21:39
Duo?:laugh:
Maar mooi trio inderdaad;)

Voor de 24h is het een trio, maar de rest van het jaar in de LMS is het een duo. Elke keer in een afwisselende samenstelling ;)

Daar heb ik me mooi uit weten te lullen :tongue_smilie:

Darthwillie
15 maart 2010, 22:11
als ik het goed begrijp is dit de geupdate versie van de R15 die dit jaar in LeMans gaat rijden
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Motorsport_News/01_r15_plus_evo.jpg

http://www.fourtitude.com/news/publish/Motorsport_News/article_5729.shtml

Robert Saalmink
15 maart 2010, 23:16
Zow, nog een tandje agressiever :)

Richard117
15 maart 2010, 23:20
Als hij nou ook maar sneller dan de Peugeot gaat, maar wel net iets langzamer als de Aston Martin :p

Peter
16 maart 2010, 22:22
http://sebringraceway.com/images_sebring/58th-Mobil1-FFF_colorV6.gif

Aankomend weekend wordt weer de 12 uur van Sebring verreden, 1 dag voordat het DRES veld de baan onveillig zal gaan maken :p

Het is de 11e keer dat de race het American Le Mans Series aftrapt, en de 58e keer dat de race gereden wordt.
Vorig jaar maakte Audi hier een sterk debuut met de Audi R15, de nummer 2 wist de race te winnen voor de Peugeot 908, en de nummer 1 wagen kwam als 3e over de finish. de 3e achtereenvolgende Audi die bij zijn debuut de race weet te winnen dus, na de Audi R8 in 2000 en de R10 in 2006.

Dit epische gevecht zullen we dus dit jaar NIET gaan krijgen omdat die sukkels in Duitsland hebben besloten om niet mee te doen aan deze geweldige race.... :rolleyes:
http://lotpro.com/blogphotos/Audi/tn_M09%20Audi%20R15%20TDI%20post%20sebring.jpg

verdere tegenstand valt te verwachten van Aston Martin Racing, zij hebben al zeer goede snelheid laten zien vorig jaar met hun Lola Prototype en zijn zeker een goede outsider voor een overwinnig. Misschien loopt het allemaal wel heel anders en kan, net als in 2008 toen Penske met hun Porsche RS Spyder de race wist te winnen, ook nu een team uit de LMP2 klasse voor een verassing zorgen?

De GT1 klasse is niet meer, maar of we daar echt om moeten rouwen? Ik denk het niet. De GT2 klasse van het ALMS is de laatste jaren uitgegroeid tot een zeer divers startveld en echt een kampioenschap binnen een kampioenschap te noemen. Ook dit jaar is de diversiteit in de GT2 geweldig, met auto's als de Jaguar XKRS, BMW E92 M3, Ford GT en Corvette ZR1 die het gaan opnemen tegen vertrouwde gezichten van de Porsche 997 GT3 RSR en Ferrari 430 GT. Wel jammer dat Aston Martin de Vantage thuis heeft gelaten en er ook geen Panoz Esperante te zien en horen zal zijn. Het belooft in ieder geval een zeer interessant gevecht te gaan worden in deze klasse.
http://intellectualize.org/uploads/posts/6c713563b176.jpg
http://www.automobilsport.com/uploads/_neustart/00American-Series/almsRisi-Krohn_StartSebring.jpg

Ook de Formula Le Mans zal haar opwachting maken dit keer, en met allemaal gelijke wagens moet dat ook wat spektakel op kunnen gaan leveren.
De GTC klasse lijkt me wat minder spectaculair, maar wie wat wat de Porsches kunnen gaan laten zien?

Zelf zal ik vooral de gevechten in de LMP1 klasse gaan volgen, en ik hoop zoveel mogelijk mee te krijgen van de GT2 klasse.
Nu ben ik wel heel beniewd waar ik de race kan gaan volgen, want ik heb nog steeds geen digi-tv en dus geen Motos TV :blushing:
Iemand een idee waar goede streams gaan verschijnen?

en in other news:

Gisteren heeft Jon Field met de Intersport Lola een giga klapper gemaakt, gelukkig is hij alweer uit het ziekenhuis en lijkt dus ok te zijn, het team denkt ook dat ze de wagen weer klaar kunnen hebben voor het weekend...

http://admin.americanlemans.us/drupal-6.9/sites/default/files/images/JField_031510_1.jpg
http://admin.americanlemans.us/drupal-6.9/sites/default/files/images/JField_031510_7.jpg
http://admin.americanlemans.us/drupal-6.9/sites/default/files/images/JField_031510_8.jpg

Richard117
16 maart 2010, 22:38
Leuk verhaalt zo, maar heb je dit zelf bedacht of is het een copy/paste?
Audi doet dit jaar nl helemaal niet mee ;)

Peter
16 maart 2010, 22:56
Lol :p Dan lijkt het me wel heel duidelijk dat het geen copy/paste werk is he :surrender:

ik was echt in de veronderstelling dat Audi nog mee zou doen :blushing:, wat een tegenvaller zeg...... had me echt verheugd op dat gevecht....
zal dan straks het verhaaltje maar even gaan aanpassen :cool:

Richard117
16 maart 2010, 23:07
Lol :p Dan lijkt het me wel heel duidelijk dat het geen copy/paste werk is he :surrender:

ik was echt in de veronderstelling dat Audi nog mee zou doen :blushing:, wat een tegenvaller zeg...... had me echt verheugd op dat gevecht....
zal dan straks het verhaaltje maar even gaan aanpassen :cool:
De LMP klasses is sowieso een triest veld daar in Amerika. Peugeot doet alleen in Sebring mee, het is dat die Formula Le Mans toegevoegd is want anders was het helemaal een mager veld.
En waar de GT2 hier in Europa (iig in het voormalige FiaGT) helemaal dood is, is dat in Amerika juist de klasse die een beetje fatsoenlijk gevuld is.

http://www.planetlemans.com/alms-2010-sebring-entry-list/

Robert Saalmink
17 maart 2010, 10:14
LMP1 kan alsnog leuk worden hoor. Peugeot is er wel bij en Aston Martin ook, en de verschillen in free practise tussen die twee lagen rond de 0.060s per ronde. En ik kijk sowieso uit naar de GT2.

Een dag later wel op tijd je nest uit voor de DRES2 op Sebring trouwens, Peter! ;)

Peter
17 maart 2010, 11:52
Een dag later wel op tijd je nest uit voor de DRES2 op Sebring trouwens, Peter! ;)

dat wordt nog wat, ik heb die nacht eigenlijk nachtdienst dus kan ik mooi gelijk door maar dan zal jouw bank wel eens mijn bed kunnen worden :p
Ik heb er goede hoop op dat ik eindelijk weer eens een dagje vrij kan krijgen...

Kim Van Der Stichelen
19 maart 2010, 19:57
Kwalificatie live: http://stream.speedtv.com/

W@llierossi
19 maart 2010, 20:36
Staat ie bij de rest ook de hele tijd op "waiting..."?:blink:

Peter
19 maart 2010, 20:43
Ik heb een hele tijd net gekeken, in full screen maar toen ik terug wilde naar klein scherm kreeg ik ook die 'waiting' melding en krijg ik geen beeld meer.. vreemd, en jammer

Kim Van Der Stichelen
19 maart 2010, 20:52
Ik heb een hele tijd net gekeken, in full screen maar toen ik terug wilde naar klein scherm kreeg ik ook die 'waiting' melding en krijg ik geen beeld meer.. vreemd, en jammer

Yep hetzelfde hier, hele tijd fullscreen gekeken zonder problemen maar als ik verklein heb ik problemen.

Joost van den Heuvel
20 maart 2010, 16:32
Hm, race zou nu toch moeten beginnen maar geen video @ speedtv.

http://www.garthytv.com/flust-2.php

Dat werkt wel maar je ziet niet zo heel veel.

Live timing: http://scoring.americanlemans.com/index_live2.php

Bramzel
20 maart 2010, 17:01
Sebring 12h is onderweg, ik zit te kijken op de stream van Joost en het is echt geweldig. Super gevechten in LMP1 en GT2, heel erg gaaf om te zien. In LMP1 is Emanuele Pirro met de Lola Judd benzine wagen echt heel hard bezig de Peugeots te irriteren, geweldige footage!

Robert Saalmink
20 maart 2010, 17:24
Echt een hele gave race tot nu toe. We zitten hier op MotorsTV te kijken en dat bevalt goed. Enjoy, heren!

Joost van den Heuvel
20 maart 2010, 18:12
Sebring 12h is onderweg, ik zit te kijken op de stream van Joost en het is echt geweldig. Super gevechten in LMP1 en GT2, heel erg gaaf om te zien. In LMP1 is Emanuele Pirro met de Lola Judd benzine wagen echt heel hard bezig de Peugeots te irriteren, geweldige footage!

Die sneaky inhaalactie op Bourdais bij wat GT2 wagens was idd briljant. :thumbup:

Markie
20 maart 2010, 19:12
Motors TV met Radio LeMans commentaar voor de win :thumbup:

Wel raar om die ALMS BMWs met Crown Plaza reclame te zien :blink: . GT2 blijft voor mij de meest interessantste klasse en dat kan wel eens heel close gaan eindigen als ze allemaal een beetje heel blijven.

Niels Tieman
20 maart 2010, 19:42
Zo.. en toen reed je met je Vette tegen een teamgenoot omhoog in de pitstraat. Foutje!

Bramzel
20 maart 2010, 19:45
Wat een on-Corvettiaanse fout zeg, maar wel een big mistake! Hier overigens een prima live-stream: http://stream.speedtv.com/

Joost van den Heuvel
20 maart 2010, 19:49
Hm vaag, die speedtv stream deed het eerst (het eerste uur?) niet.

edit:
Ok, nu is het ook weer down. Alleen wanneer het niet live op tv is of zo.

Nu maar weer naar die lofi stream I guess. :P

Bramzel
20 maart 2010, 21:27
Goeie Justin.tv stream:

http://nl.justin.tv/rolexx_tv#r=JdIOxm0~

Joost van den Heuvel
20 maart 2010, 22:16
Stuk beter idd! :thumbup:

Peter
20 maart 2010, 22:32
De BMW's gaan niet verkeerd zeg!

Kim Van Der Stichelen
20 maart 2010, 23:44
Dat zie je ook niet veel een velg die ermee ophoud. Als het dat was tenminste maar ik dacht idd dat het er naar leek :)

Kim Van Der Stichelen
20 maart 2010, 23:49
LOL Alweer een wiel weg bij Falken?
Ook een band eraf bij de Lizards :blink:

Kim Van Der Stichelen
20 maart 2010, 23:52
Tijdje niet veel gebeurd maar nu gaan ze er weer stevig tegenaan :)
Wat een pech voor de Lizards zeg, net als ze naast de Falken rijden loopt hun wiel er af dewelke vol tegen de Lizards achterwiel aanknalt :blink:

Kim Van Der Stichelen
21 maart 2010, 00:03
Foutje van de organisatie, kan de Lizards de race kosten...

Darthwillie
21 maart 2010, 00:03
Tijdje niet veel gebeurd maar nu gaan ze er weer stevig tegenaan :)
Wat een pech voor de Lizards zeg, net als ze naast de Falken rijden loopt hun wiel er af dewelke vol tegen de Lizards achterwiel aanknalt :blink:
als je het expres wilt doen lukt je dat amper, wat een pech.

Kim Van Der Stichelen
21 maart 2010, 02:35
Dat was een aardig brandje :huh1: Scott Sharp stond wel te springen naar een brandblusser zeg :)

Markie
21 maart 2010, 02:36
Wow, dat is nu een echte blow up en at night :thumbup: :thumbup:

Sparks deden mij denken aan deze crysis video :D

Robert Saalmink
22 maart 2010, 16:02
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben: YouTube- ALMS 2010 Mobil 1 12 Hours of Sebring Corvette Racing Pit Stop Disaster

Martijn Mezger
22 maart 2010, 16:08
Ik ga kijken of ik dit jaar naar Le Mans kan. Valt precies tussen het einde van me examens en de uitslag, een uitstapje heb ik dan wel verdiend :D

Richard117
22 maart 2010, 17:55
Ik ga kijken of ik dit jaar naar Le Mans kan. Valt precies tussen het einde van me examens en de uitslag, een uitstapje heb ik dan wel verdiend :D

Zeker doen, je bent meteen verslaafd :thumbup:

Kim Van Der Stichelen
22 maart 2010, 20:01
Moet ik toch echt ooit ook eens doen :)

Tjello
22 maart 2010, 20:03
Zag het op MotorsTV, niet zo handig van Corvette en de wagen had toch echt wel aanzienlijke schade.

NS
22 maart 2010, 21:31
de meneer die hem heeft weggestuurd zal wel slecht geslapen hebben die nacht :')

Kim Van Der Stichelen
24 maart 2010, 19:28
Geen goed begin voor de nieuwe R15

http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2010/Internationaal/24%20uren%20van%20Le%20Mans%202010/Voorbeschouwing/audi_crash_sebring.jpg

Martijn Mezger
24 maart 2010, 23:51
Zeker doen, je bent meteen verslaafd :thumbup:
Haha, dat geloof ik goed!
Nog camping tips trouwens, er is aardig wat keus namelijk...

http://www.beermountain.com/campsiteguide.htm
Heb ook geen idee waar het allemaal ligt en hoe het daar werkt, en sowieso hoe kamperen werkt, nog nooit gedaan:innocent:

Edit: Ik moet verder klikken dan mijn neus lang is.
Tertre Rouge en Hunaudieres lijken me toffe plekken om dichtbij te zitten. Maar je kan met de auto ook gewoon naar de andere kant van het circuit rijden om daar te kijken?

Robert Saalmink
25 maart 2010, 00:29
Probeer op Houx of Houx Anexxe te komen qua camping, anders ben je minimaal een half uur lopen van de baan af. Het lijkt allemaal dichtbij op dat binnenterrein maar Le Mans is > 13 km lang he ;) en niet elke camping heeft fatsoenlijke douches en dat soort zaken, raar maar waar. We zijn 's avonds vaak zat naar een andere camping gelopen om te kunnen douchen met warm water...

Je kunt gewoon met de auto op en neer scheuren maar er staat wel een soort permanente file rondom het circuit, het is er continu druk. Meestal houden wij het op Dunlop tribune en Village gebied/pit area, dat is ook wel erg leuk en levendig, ook 's nachts. En rijden we 's nachts naar een ander deel zoals Indianapolis (erg gaaf). Alleen langs het lange rechte stuk kun je niet komen. Tegenover de pits is 's nachts ook erg tof. Dan is het al wat rustiger langs de tribunes en zit je daar te kijken hoe die auto's maar doorgaan en doorgaan terwijl ze nog niet eens halverwege de race zijn, en hoe de pitcrews rustig hun werk doen. Het lijkt allemaal heel relaxt maar het is nog altijd een race :)

Martijn Mezger
25 maart 2010, 00:31
Ok bedankt voor de tips. :) Ja klopt, op het kaartje lijkt het dicht bij elkaar te zitten. Maar van Forza weet ik dat dat rechte stuk met 300km/h ook nog aardig lang duurt :D Haha.
Hopelijk overleef ik dat kamperen nog...

Kreeg net dit doorgestuurd:

http://www.kangaroo.tv/kangaroo-sports/lemans.php

Dat lijkt me best gaaf! :)

Robert Saalmink
25 maart 2010, 00:36
Ach ja, kamperen varieert van een koepeltentje tot een 18m oplegger (met Scania ervoor) die is omgebouwd tot camper :blink: dan overleef je het echt wel :p

Martijn Mezger
25 maart 2010, 00:51
Het wordt ben ik bang een koepeltentje :lol:

Bramzel
25 maart 2010, 00:57
't Is maar een weekendje he, prima te doen in een koepeltentje. En als je in je koepeltentje een 2-persoons luchtbed legt dan is het helemaal niet verkeerd ;)

Richard117
25 maart 2010, 02:09
Een koepeltentje is nog erg luxe. De achterklep van een Jeep open doen, daar vervolgens een plastic zeil overhangen en in de grond vast zetten om vervolgens in de kofferruimte te slapen. Zo deden onze "buren" het vorig jaar :lol:
Of gewoon een partytent die dicht kan is ook als slaapplek te gebruiken.

Maar ik zou inderdaad ook Houx of Houx Annexe adviseren. Waarbij Houx de wat luxere variant is waar ook genummerde plaatsen en elektriciteit is. Helaas zijn die wel redelijk snel volgeboekt, dus wacht daar niet te lang mee.

Je zit dan ook dicht bij de ingang (Zowel Dunlop als Village, de plaatsen waar het hoofdzakelijk allemaal gebeurt), de overige campings zijn toch wat meer afgelegen en mag je toch wel op een wandeling van 10-30 minuten rekenen om in Village te komen. Wat Robert zegt, dat het een half uur van de baan ligt, is natuurlijk niet waar. Beausejour is 30 minuten lopen van Village, maar Beausejour ligt wel direct aan de Porsche-bocht waar je dus binnen 2 minuten ben. Houx (Annexe) is ook vlakbij de tramhalte en dus makkelijk om mee in de stad te komen.

Overigens rijdt er een treintje naar Arnage en Mulsanne, maar als de mogelijkheid er is zou ik een fiets mee nemen. Omdat er idd flink wat drukte is op de weg. Naar de stad toe zou ik dan weet niet zomaar doen, want dat ligt in een dal. Van circuit naar stad is goed te doen, maar op de terugweg ga je echt kilometers lang omhoog :p

Persoonlijk vind ik een tribunekaart zonde van het geld. Tijdens de trainingen en kwalificaties zijn alle tribunes open, dus die kaart koop je alleen voor de zaterdag en zondag. Maar je blijft niet 30 uur op dezelfde plek zitten, je gaat toch lopen om op andere plaatsen te kijken. Dan vind ik het gewoon zonde van het geld. Zeker als je Houx (Annexe) hebt en je dicht bij het circuit zit, dat loopt toch wat makkelijker heen en weer.

Mijn favoriete plek om te kijken is de binnenkant van Tertre Rouge. Op TV zie je dat niet zo, maar in het echt zie je pas hoe hard ze daar de hoek om komen. En vervolgens het accelereren de Hunaudieres op en ze in de nacht te zien (en vooral horen) verdwijnen :wub:

Mooie plaatsen om te fotograferen zijn:
Virage du Raccordement, je staat daar op een ophoging waardoor je over de hekken heen komt en mooi het reuzenrad op de achtergrond hebt:
http://i8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/IMG_5379.jpg (http://s8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/?action=view&current=IMG_5379.jpg)

Binnenkant Dunlop Chicane, ook hier is het hekwerk wat lager zodat je er makkelijk over heen komt.
http://i8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/IMG_6244.jpg (http://s8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/?action=view&current=IMG_6244.jpg)

Binnenkant Esses, hier is het eerste lage hek open (of je kunt er overheen) zodat je direct aan het hoge hek bij de bandenstapels kunt staan en dus door dat hek heen foto's kunt maken.
http://i8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/IMG_6258.jpg (http://s8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/?action=view&current=IMG_6258.jpg)
http://i8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/IMG_6297bewerkt.jpg (http://s8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/?action=view&current=IMG_6297bewerkt.jpg)

Binnenkant Tertre Rouge, hier zit je op een helling waardoor je boven de hekken uitkomt.
http://i8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/IMG_4129bewerkt.jpg (http://s8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/?action=view&current=IMG_4129bewerkt.jpg)

Porsche bocht, ligt wat afgelegen maar hetzelfde verhaal als Tertre Rouge. Je staat op een helling zodat je over de hekken heen komt.

Laatste tip is om al vroeg in de week te komen. De keuringen in de stad zijn dit jaar helaas al op zondag. Dus geen actie in de stad. Maar waarschijnlijk des te meer in de pitstraat waar je gewoon kunt komen en bv een praatje bij teams kunt maken of de pitstop oefeningen kunt zien.
http://i8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/LeMans2009094.jpg (http://s8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/?action=view&current=LeMans2009094.jpg)
http://i8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/IMG_3303bewerkt.jpg (http://s8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/?action=view&current=IMG_3303bewerkt.jpg)
http://i8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/IMG_3349bewerkt.jpg (http://s8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/?action=view&current=IMG_3349bewerkt.jpg)

Meer van m'n foto's zijn hier te zien: http://volgaspics.nl/Seizoen%202009/Le%20Mans%2024h%208-14%206-2009/index.html

Robert Saalmink
25 maart 2010, 09:47
Van Technoparc naar Dunlop tribune is > 30 minuten lopen. Hier spreekt ervaring, mijn voeten hebben nog pijn...

Tribunekaart is lekker om: relaxt de start te kijken, race volgen op de schermen, fotograferen, en als het regent zit je met enig geluk droog. Vlak voor de start en later op de dag op zondag is er langs de hekken gewoon al bijna geen plek, zo druk is het dan. En gewoon even lekker ergens kunnen zitten is gewoon ook prettig.

Zijn jullie nog bij de Porsche bochten geweest in 2009, daar stond kennelijk een nieuwe tribune. Is dat wat? Wij zijn er nier meer heen gegaan toen.

Richard117
25 maart 2010, 11:44
Van Technoparc naar Dunlop tribune is > 30 minuten lopen. Hier spreekt ervaring, mijn voeten hebben nog pijn...

Tribunekaart is lekker om: relaxt de start te kijken, race volgen op de schermen, fotograferen, en als het regent zit je met enig geluk droog. Vlak voor de start en later op de dag op zondag is er langs de hekken gewoon al bijna geen plek, zo druk is het dan. En gewoon even lekker ergens kunnen zitten is gewoon ook prettig.

Zijn jullie nog bij de Porsche bochten geweest in 2009, daar stond kennelijk een nieuwe tribune. Is dat wat? Wij zijn er nier meer heen gegaan toen.

2009 zijn we niet meer in de Porsche bochten geweest, dus ik weet niet hoe het daar tegenwoordig is.
En dat is natuurlijk geen vergelijk, van Technopark naar Dunlop 30 minuten lopen. Dat zal best wel kloppen, maar wil natuurlijk niet zeggen dat Technopark 30 minuten wandelen van het circuit ligt;)

In 2009 heb ik met de trainingen op verschillende tribunes gezeten, maar de regen kwam gewoon onder het dak door gewaaid. Dus echt droog zit je er ook niet. En om onze eigen zitplek te maken hebben we voor een tientje oid onderstaande stoeltjes gekocht. Ze zitten heerlijk en zijn tot een rugzakje in te vouwen en dus makkelijk overal mee naar toe te sjouwen. Het enige voordeel van die tribunekaart is dat je verzekerd ben van je plek, wij moesten nu zaterdag ochtend om 9:00 op een plek gaan zitten en daar de tot na de start blijven ;)

http://www.vrijbuiter.nl/info/68141/68141_groot_01.jpg

Robert Saalmink
25 maart 2010, 11:49
Ik zei ook, met enig geluk zit je droog :D Dat klopt, als je langs de zijkant zit dan heb je pech.

In other news, Highcroft neemt zijn rijders line-up serieus:
Werner seals Highcroft Le Mans deal

Highcroft has confirmed that it has signed three-time Le Mans winner Marco Werner to complete its squad for its first attempt at the 24-hour classic.

The American Le Mans Series champion squad is entering Le Mans for the first time this year, and will run its HPD chassis in the LMP2 class.

With regular driver Simon Pagenaud contracted to Peugeot for Le Mans, Highcroft is bringing in former Audi man Werner to join David Brabham and Marino Franchitti.

"With our team going to Le Mans for the first time this year we have quite a bit to learn," said team boss Duncan Dayton.

"Obviously we will rely a lot on David's expertise and experience but when it came to completing our driver line-up it was important for us to find somebody who had great experience and knew how to win there.

"Marco knows the rhythm of the race and the weekend and clearly when he became available, there was certainly nobody else we could grab to help us quickly learn how to win there."

Werner, whose career achievements also include an ALMS title, a Daytona 24 Hours victory and three Sebring 12 Hours wins, tested the Highcroft HPD for the first time at Sebring earlier this week.

"Compared to the Audi, this is going to be a completely different world for me so I am really looking forward to driving the car at Le Mans," Werner said.

"I know the car in Sebring as an LMP2 was very competitive and it is much lighter than the Audi. I'm looking forward to having a much more agile car to drive.

"It will be very different at Le Mans. We know that LMP2 and LMP1 are in a different world, but at circuits like Sebring there isn't that much difference."
Autosport.com

Martijn Mezger
25 maart 2010, 12:02
Richard, bedankt voor de hele nuttige post! Heb hem even ge copy-paste in een Word bestandje zodat ik dalijk niet hoef te zoeken. :)

Robert Saalmink
25 maart 2010, 12:27
En doe even een belletje als je daar toch rondloopt, gezellig met z'n allen een biertje drinken ergens langs de baan :)

Joost van den Heuvel
25 maart 2010, 12:47
http://i8.photobucket.com/albums/a42/Richard118/Le%20Mans%202009/IMG_3349bewerkt.jpg

Ziet er maar raar uit, iemand zonder helm in een prototype. :D

Richard117
25 maart 2010, 13:11
Ziet er maar raar uit, iemand zonder helm in een prototype. :D

Dat was nog een hele belevenis met die gasten van Creation :lol:
In 2009 waren er nieuwe pitstop reglementen, er mochten minder monteurs in de pitstraat zijn. Dus daar waren ze druk mee aan het oefenen en het liep voor geen meter. Hele onlogische volgorde etc. Dus wij stonden samen met een Duitser al even te kijken en zeiden onderling al dat het veel makkelijker moest kunnen. Dus op een gegeven moment hadden ze ff pauze, dus wij naar die teambaas/engineer (iig degene die de leiding daar had) toe om wat vragen te stellen over wat nou de exacte regels waren en of het niet zo en zo kon.
Flipte die vent helemaal, dat we ons nergens mee moesten bemoeien en het kwam er op neer dat de beste stuurlui aan wal stonden. Dan toch niet, zoeken ze het lekker zelf uit ;)

Maar even later dus bij Aston Martin geweest. Daar werden we al heel anders ontvangen. We legden dus die situatie van Creation voor aan de chef nogwat van Aston Martin. Die stond met verbazing te luisteren naar hun tactiek, en gaf aan dat ons idee erover ook een goede mogelijkheid was. Niet de manier zoals zij het gingen doen, maar wel beter als dat van Creation. Maar laat ze maar lekker, zeiden ze bij Aston Martin. Dan hebben we daar minder weerstand van. Maar door dat praatje vervolgens wel de mogelijkheid gekregen om in de pitbox te komen en foto's van de cockpit te nemen. Het is daar zo relaxed op maandag, dinsdag en woensdagochtend (op die ene Amerikaan na dan :p) en als je netjes en beleefd bent kun je overal komen. En sowieso heel brutaal zijn bij openstaande hekken enzo. We zijn toerist dus Frans geroep verstaan we niet, we begrijpen het pas als we op onze schouder getikt worden. Zo zijn we ook in de paddock gekomen. De paddockingang wordt door een grote neger bewaakt en zonder geldig pasje kom je er niet in. Maar de pitstraat loop je wel zo in en tussen een aantal boxen zit een smal gangetje de paddock in. Als dat hek van het gangetje dan toch open staat, dan gaan we ook maar even een kijkje in de paddock nemen hé :lol:

Nee het is allemaal zo toegankelijk en relaxed daar, het is echt gewoon genieten en verslavend :thumbup:

Joost van den Heuvel
25 maart 2010, 13:49
Haha, mooi verhaal. :thumbup:

Martijn Mezger
25 maart 2010, 14:28
En doe even een belletje als je daar toch rondloopt, gezellig met z'n allen een biertje drinken ergens langs de baan :)
Komt goed.:thumbup:

@ Richard: Haha, briljant:lol:

Robert Saalmink
1 april 2010, 17:49
Ik vond nog deze toffe foto op Endurance.info van Sebring:

http://www.endurance-info.com/2010_ALMS/01_SebringDecalee_28.jpg

Peter
1 april 2010, 17:59
Had hem gezien ja, is echt heel tof....

jammer dat we die glow niet ingame kunnen krijgen :)
http://i63.servimg.com/u/f63/14/43/63/93/image158.jpg

Richard117
1 april 2010, 18:02
Is dat niet gewoon een kwestie van flitsen, zoals ik op deze auto in Le Mans ook gedaan heb?

http://volgaspics.nl/Seizoen%202009/Le%20Mans%2024h%208-14%206-2009/slides/Le%20Mans%2020090026.html

Bramzel
1 april 2010, 18:06
Is dat niet gewoon een kwestie van flitsen, zoals ik op deze auto in Le Mans ook gedaan heb?

http://volgaspics.nl/Seizoen%202009/Le%20Mans%2024h%208-14%206-2009/slides/Le%20Mans%2020090026.html

Yep, maar dan moeten de sponsor stickers wel reflecterend zijn ;)

Richard117
1 april 2010, 18:29
Voorlopig tijdschema voor de hele week:
http://www.lemans.org/files/reglements/ressources/2010/auto/horaires_24H_16_03_2010.pdf#zoom=78

De keuringen zijn dit jaar dus op zondag en maandag, wellicht wordt dat dus een dag eerder vertrekken zodat ik op maandag naar de keuringen kan ipv de dinsdag. Ga ik de ACO alleen nog even mailen of de campings zondagavond al open zijn.
Bijprogramma is de Franse Porsche Carrera Cup en Group C auto's :thumbup:

En met 10uur aan vrije trainingen/kwalificaties is er ook genoeg te zien van de 24uurs deelnemers. Overigens heb ik verhalen gelezen dat het concert op de zaterdag van UB40 zal zijn. Niet mijn type muziek, maar natuurlijk wel een hele grote naam!

Martijn Mezger
1 april 2010, 19:48
Donderdag ochtend vroeg vertrekken, donderdag middag Practice meepakken.
Mooi leven. :)

Richard117
1 april 2010, 19:53
Donderdag ochtend vroeg vertrekken, donderdag middag Practice meepakken.
Mooi leven. :)

Dan mis je de halve week al :surrender:
Normaal zou ik maandag de 7e vertrekken, maar nu wordt het waarschijnlijk zondag de 6e al. Lekker door de pits wandelen en bij de keuringen in de stad kijken :thumbup:

Martijn Mezger
1 april 2010, 20:44
Ik ga me me ouwe heer he, die moet wel vrij krijgen/nemen. En aangezien we erna ook nog 3/4 weken naar Italië gaan... Hij kan geen oneindig vrij nemen he :D

Richard117
1 april 2010, 20:49
Ik ga me me ouwe heer he, die moet wel vrij krijgen/nemen. En aangezien we erna ook nog 3/4 weken naar Italië gaan... Hij kan geen oneindig vrij nemen he :D

Ik ook hoor :thumbup:

Martijn Mezger
1 april 2010, 20:56
Tsja, maar we moeten ook nog op wintersport, en me ouders gaan ook nog een weekje naar Wenen, en misschien aan het eind van het jaar gaan we naar Londen, dusja :p

Richard117
1 april 2010, 21:09
Tsja, maar we moeten ook nog op wintersport, en me ouders gaan ook nog een weekje naar Wenen, en misschien aan het eind van het jaar gaan we naar Londen, dusja :p

Ah komt het jaar erna wel, als je weet waar je prioriteiten liggen :p

Robert Saalmink
7 april 2010, 10:41
BMW neemt de M3 mee naar Le Mans zoals bekend, en er komt weer een art-car livery van:

New York, 6th April 2010. Team BMW Motorsport will compete at the 24 Hours of Le Mans with a work of art on four wheels: the no. 79 BMW M3 GT2 has been designed as a “rolling sculpture” by Jeff Koons. The American artist – one of the best-known and renowned artists of his time – presented his first preliminary design concept at a press conference in New York on Tuesday, which was attended by prominent guests including BMW Motorsport Director Mario Theissen, and BMW works driver Andy Priaulx (GB).

The 17th BMW Art Car sees BMW continue a long tradition, which dates back to 1975 and celebrates its 35th anniversary this year. Auctioneer and racing driver Hervé Poulain (FR) came up with the idea of allowing famous artists to design BMW racing cars. Alexander Calder (US) got the ball rolling with the BMW 3.0 CSL. By 1979 Frank Stella (US), Roy Lichtenstein (US) and Andy Warhol (US) had all followed in his footsteps. All these cars lined up at the 24 Hours of Le Mans. The greatest sporting success came with the BMW M1 designed by Warhol, which crossed the finish line in sixth. Koons is the latest artist to join the illustrious group of BMW Art Car creators.

Frank-Peter Arndt, who as a member of the Board of Management at BMW is also responsible for the BMW Group’s cultural commitments, said: “It is a fascinating and inspiring exercise to witness an artist present his or her vision through one of our cars. To see Jeff Koons take his unique sensibility and bring it to a BMW racing car as he works with our team to translate his art into a race-ready car is to truly watch a challenging connection be made between technical and artistic intelligence.”

BMW Motorsport Director Mario Theissen added: “The race in Le Mans is one of the most important events in international motorsport. This makes it the perfect stage to revive the tradition of the BMW Art Car. Jeff Koons’ work of art will leave a lasting impression with all those who see it, even long after the BMW M3 GT2’s race appearance. BMW Art Cars have often also been able to impress with their sporting achievements. I am optimistic that this will be the case again this year.”

“These race cars are like life, they are powerful and there is a lot of energy,” said Jeff Koons. “You can participate with it, add to it and let yourself transcend with its energy. There is a lot of power under that hood and I want to let my ideas transcend with the car – it’s really to connect with that power.”

The BMW M3 GT2 Art Car will make its world debut at Paris’s “Centre Pompidou” on 1st June 2010 – just two weeks before the race on 12th and 13th June. Koons himself will unveil and sign his car, just as Roy Lichtenstein did with the BMW 320i Group 5 Racing Version in 1977. The number to be carried by the BMW M3 GT2 at this year’s race in Le Mans, “79”, pays tribute to the 1979 Andy Warhol car.

Priaulx, one of the three drivers of the BMW M3 GT2 Art Car, said “For us drivers it’s a huge honour to drive the latest Art Car at Le Mans. I find our BMW racing cars aesthetically pleasing anyway. But the result of Jeff Koons’ work on the BMW M3 GT2 Art Car is just incredible. We will do our best to make it a successful return of the Art Cars to Le Mans from a sporting angle as well.”

Team BMW Motorsport will enter two BMW M3 GT2 cars at the 24-hour race at the “Circuit de la Sarthe”. Priaulx will be joined at the wheel of the Art Car by Dirk Müller (DE) and Dirk Werner (DE), while Jörg Müller (DE), Augusto Farfus (BR) and Uwe Alzen (DE) will alternate behind the wheel of the second BMW M3 GT2.

Bron: BMW

Impressie-schetsen:

Richard117
7 april 2010, 11:19
Dan kan het wel traditie zijn. Maar wat een lelijk hok wordt het zo zeg:blink:
En overigens, Farfus op Le Mans. Ben benieuwd of hij die auto zo lang op de baan kan houden en hoeveel man hij van de baan rijdt:p

Robert Saalmink
8 april 2010, 14:12
Dit weekend gaat de LMS van start. Spyker heeft nieuwe kleurtjes (en een technisch aanzienlijk gewijzigde auto trouwens):

http://www.planetlemans.com/wp-content/themes/tma/images/uploads/2010/04/470-spyker-zeewolde-sqdn1.jpg

Spyker Squadron will be back in the Le Mans Series for the sixth year in succession. The Dutch team will carry a brand new livery for the 2010 season, replacing the yellow and blue from recent years. Spyker will again compete in all five rounds of the Le Mans Series championship and in the 24 Hours of Le Mans in June.

In the Le Mans Series and at Le Mans Spyker Squadron will run in the black and red colors of new team partner Convers Group. Dutch watchmaker TW Steel and Arai Helmets have also joined Spyker Squadron as team suppliers for the 2010 season.

At the Paul Ricard HTTT circuit the number 85 Spyker C8 Laviolette GT2R will run in its new configuration for the first time. Conform with technical regulations the engine capacity has been increased to 4.0 litres and the weight of the car is now 1245 kg. The car will also race on 2” wider rear wheels and in combination with the weight a larger air restrictor has been placed.

In France Tom Coronel will join Peter Dumbreck and Jeroen Bleekemolen. The cancellation of the FIA WTCC race in Mexico makes it possible for Spyker Squadron to run all three drivers in preparation for the 24 Hours of Le Mans. The length of the race makes it an ideal rehearsal for the classic event in June.

Peter van Erp, Managing Director Spyker Squadron: “We will use the Friday sessions to get to grips with the new configuration of the car. We worked on the updates during the winter and that is why we did not take part in the official test session in March. I am happy to have all three drivers at Paul Ricard. This race gives us the opportunity to run them together before going to Le Mans and fine-tune the cooperation between them.”

Jeroen Bleekemolen: “I am looking forward to the weekend. It is not easy to say where we stand at the moment because we didn’t test, but the car really did well at the end of last season. The competition is extremely strong in GT2, so it won’t be easy. I think we have a strong team though; drivers and the people working in the team. We will need a consistent performance and hopefully this will get us a good result in this long race.”

Tom Coronel: “The competition has grown stronger, but we’ve never been afraid of competition. We have three strong drivers this year. Of course there are other teams with strong line-ups as well, but I think Spyker has one of the best line-ups in Europe at the moment. We will be the underdog again this year. Between the Feraris, Porsches and all the factory drivers our small Spyker brand is something exclusive and special. Let’s make it a special season again!”

The first practice session of the Le Mans Series 8 Heures Du Castellet weekend is scheduled for Friday afternoon. The eight hour long race will start at 11:00 on Sunday morning. Eurosport will have live coverage of parts of the race in Europe.

Planetlemans.com

Komt het nog ergens op TV?

Bram Kocken
8 april 2010, 14:28
Geen idee, maar de auto is wel zeer sexy! Zwart met rood, wauw :D

Bramzel
8 april 2010, 14:32
Lekkere kleurencombi! Minder mooi dan de donkergrijs met oranje, maar zeker mooier dan de blauw-gele van afgelopen seizoen!

Robert Saalmink
8 april 2010, 14:49
Lekkere kleurencombi! Minder mooi dan de donkergrijs met oranje, maar zeker mooier dan de blauw-gele van afgelopen seizoen!

Agreed :thumbup:

Markie
8 april 2010, 14:55
Picture even naar andere site geupload, deep linken wordt niet altijd gewaardeerd (begrijpelijk ;) )

http://www.abload.de/img/2010_lms_01_presentaticxj0.jpg

En ziet er inderdaad beter uit dan die vorige combi, alhoewel dat niet al te veel zegt over deze livery ;)

Bram Kocken
8 april 2010, 16:19
Lekkere kleurencombi! Minder mooi dan de donkergrijs met oranje, maar zeker mooier dan de blauw-gele van afgelopen seizoen!Quoted for truth! :thumbup:

Richard117
8 april 2010, 17:33
Komt het nog ergens op TV?

Eurosport, maar volgens mij niet compleet. Aangezien er dan ook Superbike is dat ze uitzenden.

Markie
8 april 2010, 17:40
Eurosport, maar volgens mij niet compleet. Aangezien er dan ook Superbike is dat ze uitzenden.

Niet zoals vorig jaar Eurosport 1 + 2?

Richard117
8 april 2010, 18:01
Niet zoals vorig jaar Eurosport 1 + 2?
Volgens mij niet, wisselt het wel tussen die 2 kanalen. Maar niet aansluitend ;)

Richard117
9 april 2010, 17:13
Geen Dome op Le Mans dit jaar :(

The ASA ACO Le Mans 24 Hours has been officially notified of the withdrawal of the Dome Racing Team, who were aiming to bring the LM P1 Dome S102 prototype back to Le Mans after its 2008 performance had thrilled the crowd.

In compliance with the supplementary regulations of the Le Mans 24 Hours in the case of the withdrawal of a prototype, the Selection Committee has replaced the Dome S102 with the entrant at the top of the list of reserves in the same category (LM P).

Thus, French team Pegasus Racing, has been invited to join the list of entrants selected for the 2010 Le Mans 24 Hours subject to confirmation of its entry with the ACO. Pegasus Racing has a new LM P2 car, the Norma, with a Judd engine and the first member of the driver line-up to be announced was Frenchman, Julien Schell.

www.planetlemans.com

Joost van den Heuvel
9 april 2010, 17:26
Damn, dat is jammer. Toch wel een van de mooiste wagens.

Richard117
9 april 2010, 18:14
Damn, dat is jammer. Toch wel een van de mooiste wagens.

Absoluut, en snel ook ;)
2 jaar terug ben ik toen een paar keer in de pitlane geweest, ik was vooral onder de indruk van hoe schoon en opgeruimd hun pitbox was. Het leek wel een operatiekamer. Allemaal netjes in tenue inclusief schort etc.
Iets wat ik eigenlijk verder alleen bij Audi terug zag.

Joost van den Heuvel
12 april 2010, 01:41
Hm, hoe zit dat eigenlijk?

Bij de ALMS reed Audi (nog) niet mee en nu bij de LMS reed er 1 Audi en 1 niet-fabrieks Peugeot mee. Nog vager, er reed maar 1 LMGT1 mee, dus die had het nogal moeilijk om in z'n klasse te winnen. :lol:

Bramzel
12 april 2010, 10:19
Audi heeft in Paul Ricard meegedaan als voorbereiding op LeMans, om de geupdate R15 wat meer tracktime te geven. De Peugeot was de prive-inschrijving van Oreca; het team dat dit jaar de prive-908 zal runnen. Die rijden er dus het hele seizoen mee.

GT1 is gewoon tragisch dit jaar; maar 1 inschrijving, die Saleen dus.

Niels Tieman
12 april 2010, 10:58
Dan gok ik dat de Saleen gaat winnen..
Maar het is inderdaad tragisch. Terwijl die klasses heel erg leuk zijn om te volgen.

Peter
13 april 2010, 13:15
Heb helaas gene beelden van de race gezien, maar deze foto laat wel goed zien hoe een mooi startveld (behalve GT1 dan) de LMS dit jaar heeft....

http://i43.tinypic.com/23kyyb9.jpg

Richard117
13 april 2010, 13:31
Heb helaas gene beelden van de race gezien, maar deze foto laat wel goed zien hoe een mooi startveld (behalve GT1 dan) de LMS dit jaar heeft....

http://i43.tinypic.com/23kyyb9.jpg

Volgens mij hadden ze dat mooie veld altijd wel, maar is het hier gewoon erg mooi in beeld gebracht :thumbup:
Overigens vind ik het van de GT1 ook erg zonde, het zou toch mooi zijn als de FiaGT1 teams een dubbel programma reden. Zoveel races heeft het LMS kampioenschap nou ook weer niet, er zijn er alleen een paar die straks de 24h meerijden.

Martijn Mezger
16 april 2010, 20:54
Hmm, dit jaar toch niet naar Le Mans. Me vader ziet het absoluut niet zitten om in een tent te gaan kamperen, en alle hotels die nog een beetje fatsoenlijk liggen zijn allemaal vol. Dit jaar wordt het hem dus niet, volgend jaar beter.
Ach, dat weekend zijn er nog 2 andere dingen waar ik graag heen wil, dus komt goed! :D

Richard117
16 april 2010, 21:21
Hmm, dit jaar toch niet naar Le Mans. Me vader ziet het absoluut niet zitten om in een tent te gaan kamperen, en alle hotels die nog een beetje fatsoenlijk liggen zijn allemaal vol. Dit jaar wordt het hem dus niet, volgend jaar beter.
Ach, dat weekend zijn er nog 2 andere dingen waar ik graag heen wil, dus komt goed! :D

:no: In een hotel mis je alle sfeer juist die er op en rond het circuit en de campings hangt.
Wel erg jammer dat je niet gaat...

Martijn Mezger
16 april 2010, 21:32
Ja dat klopt wel. Maar aangezien ik met me pa ga kan ik hem niet dwingen om 4 nachten op een luchtbedje te liggen. Die ouwe is ook al bijna 60, is niet goed voor ze rug he! :lol:
Ja ik vind het ook wel jammer, maar ach, Le Mans is volgend jaar ook nog joh. :)

Richard117
16 april 2010, 21:41
Ja dat klopt wel. Maar aangezien ik met me pa ga kan ik hem niet dwingen om 4 nachten op een luchtbedje te liggen. Die ouwe is ook al bijna 60, is niet goed voor ze rug he! :lol:
Ja ik vind het ook wel jammer, maar ach, Le Mans is volgend jaar ook nog joh. :)

Luchtbed? Wat heb ik het dan luxe in een caravan :p

Robert Saalmink
17 april 2010, 01:42

Een deel van onze groep huurt altijd een camper. Dat is wel te doen toch?

Richard117
19 april 2010, 23:55
http://livery-competition.dunlop.eu/

Daar kun je de livery ontwerpen voor de JMW Aston Martin voor tijdens de 24h van Le Mans. Zelf ben ik niet zo'n talent in ontwerpen, dus ik verwacht niet dat er iets zinvols uit gaat komen. Maar hier lopen natuurlijk wel talenten rond, dus doe een poging zou ik zeggen :thumbup:

Robert Saalmink
20 april 2010, 00:03
Hee, had ik dat vanmorgen niet al gepost? Nah, zal wel niet dan :p maar inderdaad, en zorg dat er DigitalRacing.nl op staat he! ;)

Zou trouwens niet de eerste keer zijn dat we op een echte GT-auto staan :innocent:

Richard117
20 april 2010, 10:59
YouTube- 2010-alms-long-beach-hi-lites.avi

Die laatste ronde :thumbup:
Weet iemand toevallig of dat wel toegestaan is, om iemand voor je te intimideren door te seinen met je koplampen? Dat het bij achterblijvers mag om te waarschuwen weet ik, maar of dat ook bij een gevecht om positie mag weet ik niet.

Bramzel
20 april 2010, 13:53
Waarom zou dat niet mogen?

Bram Kocken
20 april 2010, 14:06
[Koos Spee]Dat is een gevaarlijk handeling, hiermee kun je de bestuurder afleiden, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden[/Koos Spee]

;)

Stefan van Renselaar
20 april 2010, 20:05
Het is wel zielig om met je lampen te gaan knipperen omdat je erlangs wilt...

MartijnV
20 april 2010, 21:19
met lampen aan rijden zal wel niet dezelfde reden hebben als in de BMW 130i cup.

Maar ik vind het prima, hoort er gewoon bij.

Darkone55
22 april 2010, 00:40
Weet iemand toevallig of dat wel toegestaan is, om iemand voor je te intimideren door te seinen met je koplampen? Dat het bij achterblijvers mag om te waarschuwen weet ik, maar of dat ook bij een gevecht om positie mag weet ik niet.

Gebeurt heel vaak bij endurance races. Het is volgens mij meer om te seinen dat je eraan komt (en sneller bent) en dat ze je dus zien aan komen, dan dat het intimideren is, maar dat speelt vast mee. :P

Richard117
22 april 2010, 01:19
Gebeurt heel vaak bij endurance races. Het is volgens mij meer om te seinen dat je eraan komt (en sneller bent) en dat ze je dus zien aan komen, dan dat het intimideren is, maar dat speelt vast mee. :P

Dat seinen ken ik idd, doen ze in Le Mans ook. Maar altijd bij achterblijvers of auto's uit een andere klasse. Ik heb het nog nooit gezien in een direct gevecht, vandaar mijn vraag ;)

Ruben Laenens
28 april 2010, 21:59
In het wtcc gebeurt het nochtans ook best vaak:p

W@llierossi
2 mei 2010, 21:20
Heren,

Aankomend weekend is uiteraard weer de jaarlijkse 1000 km race op Spa.
Naast de zondag wil ik ook graag op vrijdag een kijkje gaan nemen met een collega. Echter, aangezien vrijdag geen racedag is, is het een beetje belachelijk om dan het volle pond voor een kaartje neer te leggen (voor mijn collega dan:p).

Nu kan ik op de site niks terugvinden over goedekopere tickets voor enkel vrijdag of zaterdag, nog herinner ik me dat deze vorige jaren wel te beschikking waren. Een mailtje naar de organisatie heeft me ook 0 respons opgeleverd:blink:.

Heeft iemand meer informatie over beschikbaarheid van losse kaarten voor vrijdag/zaterdag en het bijbehorende prijskaartje.

W@llierossi
3 mei 2010, 23:08
Heren,

Aankomend weekend is uiteraard weer de jaarlijkse 1000 km race op Spa.
Naast de zondag wil ik ook graag op vrijdag een kijkje gaan nemen met een collega. Echter, aangezien vrijdag geen racedag is, is het een beetje belachelijk om dan het volle pond voor een kaartje neer te leggen (voor mijn collega dan:p).

Nu kan ik op de site niks terugvinden over goedekopere tickets voor enkel vrijdag of zaterdag, nog herinner ik me dat deze vorige jaren wel te beschikking waren. Een mailtje naar de organisatie heeft me ook 0 respons opgeleverd:blink:.

Heeft iemand meer informatie over beschikbaarheid van losse kaarten voor vrijdag/zaterdag en het bijbehorende prijskaartje.

Voor de geinteresseerden: eindelijk reactie gekregen van de organisator. Vrijdag is gratis, zaterdag en zondag voor 1 prijs, geen afzonderlijke dagtickets te koop.:blink:

Kim Van Der Stichelen
4 mei 2010, 21:26
Toch wel een heerlijke line-up voor spa: 4 x 908, 3x R15, 7x GT1, ...

http://www.lemans-series.com/fr/s52_circuits/s52p06_engages.php?circuit=4

Wie komt er trouwens allemaal?

Richard117
4 mei 2010, 21:32
Als het een beetje fatsoenlijk weer is kom ik wel naar Spa :)

GTE
4 mei 2010, 21:52
Wie komt er trouwens allemaal?

present!

Robert Saalmink
4 mei 2010, 22:15
Yep, Marnix, Guyon en ik komen zondag vroeg met de rode bliksem die kant op. Wel weer tijdig op huis aan voor de ZAC-finale natuurlijk ;)

Kim, ter plaatse weer even elkaar opzoeken dan maar? :)

Markie
7 mei 2010, 19:37
Spa 2e vrije training top 10, Pagenaud in de fabrieks Peugeot al één seconde sneller dan vorig jaars pole positions tijd.

Pos Driver Class//Car Time
1. Lamy/Bourdais/Pagenaud P1 Peugeot 908 HDi-FAP 1m59.826s
2. Gene/Wurz/Davidson P1 Peugeot 908 HDi-FAP 2m01.365s
3. Montagny/Sarrazin/Minassian P1 Peugeot 908 HDi-FAP 2m02.771s
4. Fassler/Lotterer/Treluyer P1 Audi R15 TDI 2m02.894s
5. Panis/Lapierre/Duval P1 Peugeot 908 HDi-FAP 2m03.313s
6. Bernhard/Dumas/Rockenfeller P1 Audi R15 TDI 2m03.394s
7. Capello/Kristensen/Mcnish P1 Audi R15 TDI 2m04.037s
8. Prost/Jani P1 Lola B10/60 - Rebellion 2m04.284s
9. Belicchi/Boullion P1 Lola B10/60 - Rebellion 2m04.875s
10. Erdos/Newton/Wallace P2 Lola HPD Coupe 2m06.858s

Volledig overzicht op autosport.com hier: Pagenaud flies for Peugeot at Spa (http://www.autosport.com/news/report.php/id/83397)

Of op lemans-series.com hier: results (http://www.lemans-series.com/en/s52_circuits/s52p04_resultats.php?circuit=4)

Neo-242
7 mei 2010, 23:44
Voor de dames en heren die komende dagen naar Spa vertrekken: kleedt u aan als op een Siberische trektocht:D
Het was er vandaag tussen de 5 & 6° en echt berekoud. Ongezien in de maand mei:blink:

Autosport bericht zoals het me al was opgevallen: Peugeot vloog over het circuit, Audi bleef achter, zeker in de bochtensecties. Maar dat zal wel verstoppertje geweest zijn. Sympathiek van het Duitse team om de boxen compleet af te sluiten na de trainingen:huh1: Dan was het bij Peugeot tenminste open huis voor de fans!:thumbup:

Robert Saalmink
8 mei 2010, 14:07
"ZE" zeggen dat Audi met een 90% Le Mans setup aan het rijden is en daardoor wat achterblijft.

Neo-242
8 mei 2010, 20:53
Een selectie van m'n foto's van de vrijdagtrainingen staat hier:

http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=102779&postcount=442

ARGTV3V6TB
10 mei 2010, 00:28
Zo ik ben ook net terug vanuit Spa :D
Was weer een super dag!!!
Filmpjes staan te uploaden naar youtube --> een deel staat er inmiddels op ;)

http://www.youtube.com/watch?v=uZM4wIJuPwQ
http://www.youtube.com/watch?v=mbWAt-NbLPU
http://www.youtube.com/watch?v=1mf_H2OqQJw
http://www.youtube.com/watch?v=fYkdtzxNgLM
http://www.youtube.com/watch?v=orxH4LmUVkQ
http://www.youtube.com/watch?v=uvP7WvrFb50
http://www.youtube.com/watch?v=i9WzD6Lb8d0
http://www.youtube.com/watch?v=JkAJYlK4Rj8

Robert Saalmink
10 mei 2010, 01:40
Was zeker gaaf! Ik moet me nog even inlezen, nog steeds geen definitief idee waar die rode vlag voor was (stroomstoring?) wel bizar en unreal om tijdens een 6-uurs LMS race ineens een half uur geen enkele wagen te zien voorbijkomen. Nog nooit meegemaakt.

Weet iemand hoe het met die Bruichladdich rijder is afgelopen? Dat tikje was niet zo heftig maar als die medics de boel gaan afschermen met doeken dan was er toch wat.

Later deze week post ik wat foto's.

Niellie
10 mei 2010, 02:29
Ja, er was een stroomstoring.
Hoe het met de coureur was, weet ik niet. Volgens mij gaat het gewoon goed met hem

Richard117
10 mei 2010, 13:13
Er was inderdaad een stroomstoring, niet alleen op het circuit maar in de hele regio;)
De finish voor p2 t/m p4 in de GT2 vond ik mooi. Met 3 man binnen 1.4 seconde, heb je dan 6uur voor geracet :thumbup:
Overigens heb ik al mijn twijfels bij Farfus in een endurance race, maar als ik nu dan ook nog eens zie dat "zijn" BMW in de GT2 een snelste ronde heeft staan die veel sneller is dan de rest. Dan vrees ik dat ze met die auto als een toerwagen hebben gereden en dat het in de 24uurs race moeilijk voor ze gaat worden. Als ze in 6uur al zoveel sneller zijn maar toch niet winnen, hoe moet dat na 24uur dan wel niet zijn?

Die Formula Le Mans is trouwens wel een aanfluiting hoor. Leuk als veldvulling, maar de GT2's komen er op het rechte stuk voorbij :blink:
Het is in de rondetijden niet te zien, maar in de praktijk bleken ze wel de langzaamste van het hele veld te zijn.

Eerst eens even mijn foto's uitzoeken, daarna zal ik er wel wat laten zien.

Robert Saalmink
10 mei 2010, 13:20
Hele regio? De kantine op het kartcircuit had gewoon stroom, TV stond aan, alles dikke prima daar :)

Richard117
10 mei 2010, 13:24
Hele regio? De kantine op het kartcircuit had gewoon stroom, TV stond aan, alles dikke prima daar :)

Dat is wat één van de marshalls me vertelde en wat later ook door de speaker omgeroepen werd :)

Kim Van Der Stichelen
10 mei 2010, 13:25

Ja klopt, maar nu ik erover nadacht, toen we binnenkwamen stond de tv toch af? Pas later werd die opgezet of sprong die van zichzelf weer aan...

ARGTV3V6TB
10 mei 2010, 13:26
ik had ook gelezen dat er een regio storing was. maar ik heb ook gezien dat een bmw een stop and go had van allejezus lang (leek wel een half uur haha).
maar idd, ik begreep het ook niet helemaal vwb die bmw´s. ze hebben toch een tijd 2e en 1e gestaan...

ARGTV3V6TB
12 mei 2010, 02:00
zo heb er weer wat op gezet ;)
veel plezier...

http://www.youtube.com/watch?v=NRgCYer8doM
http://www.youtube.com/watch?v=4EYcB2m7DVU
http://www.youtube.com/watch?v=U7RoiCGcraY

Kim Van Der Stichelen
22 mei 2010, 23:04
Binnen een uurtje alms op Laguna Seca :)

Dennis
22 mei 2010, 23:20
Binnen een uurtje alms op Laguna Seca :)

Ook nog ergens op tv te volgen?

ARGTV3V6TB
25 mei 2010, 01:25
van de week op motors tv, wanneer is me even ontschoten

edit: zondag 30 mei ;)

ciao ciao

Darthwillie
27 mei 2010, 12:57
lees net op nu.nl dat Christijan Albers weer voor Kolles van start gaat

ARGTV3V6TB
27 mei 2010, 16:51
dr is nog wel meer aan de gang op hollands race gebied

peter kox en jos verstappen zijn weer gepolst door aston martin (prodrive), xavier maassen is ook in de running voor corvette denk...

mike hezemans wederom niet van de partij met zn eige corvette (is nog wat geblakerd ;) )

Manuel
27 mei 2010, 16:54

peter kox en jos verstappen zijn weer gepolst door aston martin (prodrive), xavier maassen is ook in de running voor corvette denk...

mike hezemans wederom niet van de partij met zn eige corvette (is nog wat geblakerd ;) )

Kijk, daar worden we weer blij van ! :thumbup:

Richard117
27 mei 2010, 18:57

Onzin, Peter Kox rijdt in de GT1 van Young Driver AMR samen met Enge en Nygaard.
En Prodrive LMP1 Aston Martin heeft de line up ook al bekend gemaakt Primat, Fernandez en Mücke in de 007 en Turner, Barazi en Hancock in de 009. De 008 is van Signature Plus en daar rijden Ragues, Maileux en Ickx.
Ook de GT2 Aston Martin van JMW is al volledig bezet met Bell, Sugden en Miller.

Hoe jammer ik het ook vind want ik ben een grote Verstappen fan :thumbup:
Maar alle stoeltjes zijn helaas al bezet.

Alle Nederlanders en Belgen op een rijtje:

LMP1
Christijan Albers | #14 | Kolles | Audi R10
Vanina Ickx | #008 | Signature Plus | Lola Aston Martin

GT1
Peter Kox | #52 | Young Driver AMR | Aston Martin DBR9
Eric de Donker | #70 | Marc VDS Racing | Ford GT
Bas Leinders | #70 | Marc VDS Racing | Ford GT
David Hart | #72 | Luc Alphand Aventures | Corvette C6R
Xavier Maassen | #73 | Luc Alphand Aventures | Corvette C6R

GT2
Paul Van Splunteren | #75 | Prospeed Competition | Porsche 997 GT3RSR
Niek Hommerson | #75 | Prospeed Competition | Porsche 997 GT3RSR
Louis Machiels | #75 | Prospeed Competition | Porsche 997 GT3RSR
Marc Goossens | #81 | Jaguar RSR | Jaguar XKR GT2
Eric van de Poele | #83 | Risi Competizione | Ferrari F430 GT2
Tom Coronel | #85 | Spyker Squadron | Spyker C8 Laviolette GT2R
Jeroen Bleekemolen | #85 | Spyker Squadron | Spyker C8 Laviolette GT2R

ARGTV3V6TB
27 mei 2010, 20:34
Onzin, Peter Kox rijdt in de GT1 van Young Driver AMR samen met Enge en Nygaard.
En Prodrive LMP1 Aston Martin heeft de line up ook al bekend gemaakt Primat, Fernandez en Mücke in de 007 en Turner, Barazi en Hancock in de 009. De 008 is van Signature Plus en daar rijden Ragues, Maileux en Ickx.
Ook de GT2 Aston Martin van JMW is al volledig bezet met Bell, Sugden en Miller.

Hoe jammer ik het ook vind want ik ben een grote Verstappen fan :thumbup:
Maar alle stoeltjes zijn helaas al bezet.

Alle Nederlanders en Belgen op een rijtje:

LMP1
Christijan Albers | #14 | Kolles | Audi R10
Vanina Ickx | #008 | Signature Plus | Lola Aston Martin

GT1
Peter Kox | #52 | Young Driver AMR | Aston Martin DBR9
Eric de Donker | #70 | Marc VDS Racing | Ford GT
Bas Leinders | #70 | Marc VDS Racing | Ford GT
David Hart | #72 | Luc Alphand Aventures | Corvette C6R
Xavier Maassen | #73 | Luc Alphand Aventures | Corvette C6R

GT2
Paul Van Splunteren | #75 | Prospeed Competition | Porsche 997 GT3RSR
Niek Hommerson | #75 | Prospeed Competition | Porsche 997 GT3RSR
Louis Machiels | #75 | Prospeed Competition | Porsche 997 GT3RSR
Marc Goossens | #81 | Jaguar RSR | Jaguar XKR GT2
Eric van de Poele | #83 | Risi Competizione | Ferrari F430 GT2
Tom Coronel | #85 | Spyker Squadron | Spyker C8 Laviolette GT2R
Jeroen Bleekemolen | #85 | Spyker Squadron | Spyker C8 Laviolette GT2R

ok, zo ver was ik dan ook weer niet ;)

maar had dat wel begrepen iig ;) en ja je heb gelijk, over peter kox had ik het al is gelezen... maar was ik alweer vergeten ;)

ps... zat ik er toch niet ver naast met xavier haha :P

Danny Kappen
28 mei 2010, 19:04
Ik zak over een week of 2 ook af naar Le Mans met mijn broer, weet iemand zo of je 's nachts ook die camping op kunt? We arriveren er de dinsdag voor de race rond middernacht namelijk. Ik heb een beetje rond zitten neuzen, maar kan er zo nergens iets over vinden.

Richard117
28 mei 2010, 20:20
Ik zak over een week of 2 ook af naar Le Mans met mijn broer, weet iemand zo of je 's nachts ook die camping op kunt? We arriveren er de dinsdag voor de race rond middernacht namelijk. Ik heb een beetje rond zitten neuzen, maar kan er zo nergens iets over vinden.

Ja is geen enkel probleem. De campings zijn 24uur per dag bewaakt en bemand.
Overigens gaan de campings zondag 6-6 om 10.00 open, dus wij vertrekken waarschijnlijk op Zondag al zodat we op Maandag lekker heel de dag in de stad bij de keuringen kunnen kijken. En natuurlijk weer door de openstaande poorten heen in de pitsstraat hangen :thumbup:
Welke camping sta je? Ik sta op Houx, rij 25 plaats 353. Caravan met een groene Hyundai Matrix erbij. Volgens de kaart staan we direct aan het hoofdpad en kunnen dus niet te missen zijn :D