View Full Version : [ZAC5] Ronde 8: Zhuhai, China 08|03|09
Robert Saalmink
16 februari 2009, 13:46
[spacer]
[logo_zac5]
Mogelijk gemaakt door:
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)
[spacer]
ZAC5 | RONDE 8 | ZHUHAI, CHINA
[spacer]
Inleiding
Na twee races in de VS geven we het hele circus een maandje de tijd om de oversteek te maken naar het verre Oosten. Het circuit van Zhuhai is het eerstvolgende strijdtoneel.
We gaan naar Zhuhai met de nodige beweging in de tussenstanden. Danny Kappen weet met zijn tweede overwinning op rij de voorsprong te vergroten naar 9 punten op Mark Schuttenhelm. Gerben Kelly moet na twee keer afhaken de achterstand zien groeien naar 17 punten en voor hem wordt het nu toch wel heel lastig. Zeker met Fabian de Jong die op 1 puntje in zijn nek hijgt.
Bij de CUP400 zien we een vergelijkbare situatie. Paulpeter Kroon weet na een oppermachtige overwinning op Road America zijn voorsprong groeien naar 7 punten. Ook hier geldt dat de nummer 3 voorlopig lijkt af te haken: Guyon kijkt tegen 27 punten achterstand aan en krijgt Peter van de Kolk in zijn nek.
Bij de teams is het spannender dan ooit: in de CUP600 heeft Skin Sense 1 puntje voorsprong op Ultimatecarpage.competition, en 10 punten op Dynamic Motorpsorts. In de CUP400 heeft Team DigitalRacing maar 3 punten voorsprong op Ultimatecarpage.competition. SimTech Racing heeft hier de nummer drie positie overgenomen van Dynamic Motorsports, maar staat met 50 punten toch wel ver achter nu.
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_zhuhai.jpg
Het circuit van Zhuhai kenmerkt zich door een strakke asfaltlaag en op het oog redelijk recht-toe recht-aan bochten. Maar schijn bedriegt: vooral in de eerste twee bochten en de laatste bocht bij opkomen s/f zal een auto waar een mooie balans in zit, veel tijdswinst pakken. De overige bochten bieden vrijwel zonder uitzondering een mooie inhaalmogelijkheid, waardoor we veel mooie gevechten verwachten.
[spacer]
Weerbericht
http://img291.imageshack.us/img291/2521/weerberichtzhuhaiforum.jpg (http://img291.imageshack.us/my.php?image=weerberichtzhuhaiforum.jpg)
[spacer]
Uitslagen
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090308_zhuhai/20090308_zhuhai.rar)
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090308_zhuhai/index.html)
[spacer]
Uitgangspunt voor deze race
CUP600 rijders
Positie|Rijder|Punten|TOV vorige stand
1|Danny Kappen|61|-- posities
2|Mark Schuttenhelm|52|+1 positie
3|Gerben Kelly|44|-1 posities
CUP600 teams
Positie|Team|Punten|TOV vorige stand
1|Skin Sense Racing|78|-- posities
2|Ultimatecarpage.competition|77|-- posities
3|Dynamic Motorsports|68|+1 positie
CUP400 rijders
Positie|Rijder|Punten|TOV vorige stand
1|Paulpeter Kroon|75|-- posities
2|Roy Visser|68|-- posities
3|Guyon Waltmans|48|-- posities
CUP400 teams
Positie|Team|Punten|TOV vorige stand
1|Team DigitalRacing|95|+1 positie
2|Ultimatecarpage.competition|92|-1 positie
3|Simtech Racing|50|+1 positie
[spacer]
Links
Reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Carset Patch v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Circuit Zhuhai officiële website (http://www.zic.com.cn/zicen/)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
16 februari 2009, 13:46
Deelnemerslijst Zhuhai:
CUP600
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto|Afgemeld
1|Ultimatecarpage.competition|Danny Kappen|Maserati MC12|
2|Ultimatecarpage.competition|Kim van der Stichelen|Maserati MC12|
5|Dynamic Motorsports|Marcel Groen|Corvette C6R|
6|Dynamic Motorsports|René Venderbosch|Corvette C6R|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Ferrari 575 GTC|
9|Supervise Racing|Ludo Bleys|Corvette C6R|Nu alweer beter!
10|Supervise Racing|Eric Linssen|Corvette C6R|
14|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Ferrari 575 GTC|
15|Squadra Corse Digitali|Bram van der Stichelen|Ferrari 575 GTC|
24|Skin Sense Racing|Fabian de Jong|Aston Martin DBR9|
25|Skin Sense Racing|John Vissers|Aston Martin DBR9|
49|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm|Lister Storm|
CUP400
51|Ultimatecarpage.competition|Jeroen Ursem|BMW M3 GTR|
52|Ultimatecarpage.competition|Roy Visser|BMW M3 GTR|Afgemeld
55|Supervise Racing|Emile van der Stel|Porsche 997 GT3 RSR|
56|Supervise Racing|Chris Zijlstra|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
58|WolnerGP|Koos de Boer|Porsche 997 GT3 RSR|
60|Team Ultimatecarpage.com|Maik Peters|BMW M3 GTR|
61|Team DRR|Ruben de Ruijter|BMW M3 GTR|
63|TCF Racing|Michel Hekking|Ferrari F430 GT2|
64|TCF Racing|Dick Bos|Ferrari F430 GT2|
66|SimTech Racing|Peter van de Kolk|Ferrari F430 GT2|
67|SimTech Racing|Mathijs Twisk|Ferrari F430 GT2|
69|D.A.R.|Dennis Asselbergs|Porsche 997 GT3 RSR|
74|Dynamic Motorsports|Guyon Waltmans|Porsche 997 GT3 RSR|
86|Team DigitalRacing|Paulpeter Kroon|Porsche 997 GT3 RSR|
87|Team DigitalRacing|Mark Bentvelzen|Porsche 997 GT3 RSR|
88|Bandit Racing|Wouter Melissen|BMW M3 GTR|Afgemeld
RESERVELIJST
28|Dutch Berserks|Steven Gabriel|Corvette C6R|Kan meedoen
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Ferrari 575 GTC|Kan meedoen
22|Jungletrain Racing|Joost van den Heuvel|Maserati MC12|Kan meedoen
30|Split Second Racing|Dennis Gerressen|Aston Martin DBR9|
Geen deelname meer:
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto
57|WolnerGP|Angelo Wolner|Porsche 997 GT3 RSR|
75|Dynamic Motorsports|Bram Knot|Porsche 997 GT3 RSR|
99|R-Force 1-6|Alex Ott|Porsche 997 GT3 RSR|
LUDO-B
16 februari 2009, 13:48
Ben er weer bij.:thumbup:
Bramzel
16 februari 2009, 14:08
Woohoo :D
Maik Peters
16 februari 2009, 14:11
Ben er weer bij.:thumbup:
Dat is een goed teken! :thumbup:
Doe je wel rustig aan?
Btw. houd dat wel in dat Steven Gabriel op dit moment dan niet kan meedoen.
Robert Saalmink
16 februari 2009, 14:52
Dat houdt het wel in inderdaad. Wist ik veel dat die Ludo zo'n wonderkind zou zijn :p
Ik mail Steven wel ff :) Welcome back Ludo!
LUDO-B
16 februari 2009, 15:02
Dat houdt het wel in inderdaad. Wist ik veel dat die Ludo zo'n wonderkind zou zijn :p
Ik mail Steven wel ff :) Welcome back Ludo!
Nee jo, ik word gewoon zieker door niets te doen.
En wat is er fijner dan gewoon ontspannen te racen, beetje bij beetje.
En daarbij op Zhuhai zijn we weer 3 weekjes verder.
Hier mag ik nog een stuurtje vasthouden en dat mag ik op de openbare weg nog steeds niet van de dokters.
Joost van den Heuvel
16 februari 2009, 15:12
Idd zeer goed nieuws dat het Supervise team nu compleet is. :thumbup:
Mark B
16 februari 2009, 15:29
Ohwja... dit was die race waar ik in de kwalieficatie de sjaak was toen het ineens ging regenen en ik nog geen rondje had gereden :surrender:
Was trouwens wel een enorme vette kwalie dat het ineens ging regenen en toen weer droog werd.. iedereen gelijk de baan op :thumbup:
Kim Van Der Stichelen
16 februari 2009, 15:48
Als ik me goed herinner hadden we zowel in ZAC4 als in ZAC3 CUP600 het grind na een crash, ben benieuwd of het dit jaar beter gaat :)
Mathijs
16 februari 2009, 17:04
Heb hier in de ZAC3 nog een halve race op kop gelegen en toen m'n motor opgeblazen! Eindigde in ieder geval met een knal haha.
Heb er wel weer zin in en goed om te horen dat Ludo er weer bij is
Danny Kappen
16 februari 2009, 17:11
Met de saleen ging het nooit zo lekker hier, hopelijk gaat het met de MC12 wat beter. De eerste testen ging op zich wel lekker, maar echt heel veel harder als met de saleen zal het niet gaan. Wat wordt er hier zoal gereden? Lage 27 neem ik aan?
Fabian de Jong
16 februari 2009, 17:27
Ik heb hier al wat getest en de snelheid zit er prima in, ik heb alleen gigantisch veel last van een doorspinnende rechter achterband bij op het gas gaan bij de bochten 7 en 11.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? En zo gigantische hard trap ik niet op het gas pedaal.
Joost van den Heuvel
16 februari 2009, 17:53
@ Kim & Danny: MC12 is idd niet echt snel op Zhuhai. Regen kan wel helpen.. regendans iemand?
@ Fabian: power lager zetten (diff)?
Flyer
16 februari 2009, 17:55
Hulde Ludo! Top dat je er weer bij bent vanaf Zhuhai. :thumbup:
Fabian de Jong
16 februari 2009, 18:02
@ Kim & Danny: MC12 is idd niet echt snel op Zhuhai. Regen kan wel helpen.. regendans iemand?
@ Fabian: power lager zetten (diff)?
Die staat al op zijn laagste. En verhogen heeft ook geen nut.
Het verhogen van je achtervleugel schijnt te helpen maar ik wl niet teveel snelheid verliezen op de rechte stukken. En als ik de snelheid nu vergelijk met wat ik met de F550 hier kon, val je van je stoel hoe hard dat ding er vandoor gaat.
Danny Kappen
16 februari 2009, 18:30
Ik zou de coast wat verlagen en daarnaast die baksteen (lees: zware rechtervoet) van je pedaal halen :P
Hekking
16 februari 2009, 18:48
Daarom race ik nou altijd met veiligheidsschoenen, met die zware stalen neuzen geef je net wat meer gas en rem je ook wat harder :D
Wat rijden de andere C400's hier voor tijden ?
Mossel
16 februari 2009, 22:45
Die staat al op zijn laagste. En verhogen heeft ook geen nut..
toch moet je power diff omhoog ;) en dan spint de binnenbant echt niet meer
Het verhogen van je achtervleugel schijnt te helpen maar ik wl niet teveel snelheid verliezen op de rechte stukken
:lol:
t'is potverdikkie de snelste auto op het rechte eind :lol:
Maik Peters
16 februari 2009, 23:41
Daarom race ik nou altijd met veiligheidsschoenen, met die zware stalen neuzen geef je net wat meer gas en rem je ook wat harder :D
Wat rijden de andere C400's hier voor tijden ?
zit nu in Practise 2 op de server.. op een 1:34.341 1:34.0 a 1.33.9 moet lukken. Maar zit er vandaag even niet in.
Marcel Groen
20 februari 2009, 16:22
Denk niet dat wing 1-1 hier een optie zal zijn.. :D
Fabian de Jong
20 februari 2009, 16:29
Denk niet dat wing 1-1 hier een optie zal zijn.. :D
Van mij mag je met 1-1 rijden, maar ik denk dat we je vaak zullen passeren :p
Hekking
26 februari 2009, 23:51
Zo, de race setup zit al fijn in elkaar, in vergelijking met vorig jaar ga ik er minimaal 2 seconden op vooruit met me beste race ronde.
Ik reedt vanavond een 1.33.25x met 94 ltr terwijl ik vorig jaar, wellis waar in de 360 maar met een half lege tank maar tot een 1.35.2 kwam. :huh1:
Onder droge omstandigheden verwacht ik nog moeilijkheden met wat snelle BMW's naast de snelste porsches . Bij regen krijgen de BMW's het hier toch moeilijk schat ik. Banden tactisch gezien is de keuze reuze hier :)
Maik Peters
27 februari 2009, 12:57
Michel Hekking, je mag nu wel weer stoppen hoor. ;)
PS: ik hoop echt dat het droog blijft, maar het is zo lastig met een natte baan.
Dix5
27 februari 2009, 15:10
Fijn dat je er weer bij bent Ludo :thumbup: En laat ons niet weer schrikken he.:nono:
JR Statistics
27 februari 2009, 22:03
[spacer]
[historie]
ZAC Zhuhai Historie:
[spacer]
CUP600:
Seizoen|Pole Position|Race Winnaar|Snelste Ronde
ZAC3|Fabian de Jong|Fabian de Jong|Fabian de Jong
ZAC4|Alex Ott|Alex Ott|Marcel Groen
CUP400:
Seizoen|Pole Position|Race Winnaar|Snelste Ronde
ZAC3|Roy Visser|Roy Visser|Roy Visser
ZAC4|Roy Visser|Roy Visser|Roy Visser
Seizoen|Deelnemers|Uitvallers
ZAC3|27|3
ZAC4|27|8
- Kwalificatie van de ZAC4 vond plaats op een opdrogende baan
- 10 verschillende podium finishers
- Alleen Roy Visser en Mark Schuttenhelm presteerde het om in zowel de ZAC3 als de ZAC4 het podium te betreden.
- Peter van de Kolk scoorde hier 1 van zijn 4 podium finishes
- Mathijs Twisk evenaarde hier zijn beste kwalificatie ooit (eerder dat seizoen op Magny Cours), 2e op de grid
- Dick Bos evenaarde hier zijn beste kwalificatie (eerder dat seizoen op Zolder), 4e op de grid
- Mark Schuttenhelm, Danny Kappen en Guyon Waltmans startte 2 keer vanaf dezelfde startpositie (resp. 2e, 3e en 5e)
- De CUP400 reed in de ZAC3 hier 47 rondes, de ZAC4 reed enkel Roy Visser er 48
- De CUP600 reed in zowel de ZAC3 als ZAC4 hier 50 rondes
paulpeter
27 februari 2009, 23:59
mooie info. Is een mooie toevoeging voor de startpost:thumbup:
Mathijs
1 maart 2009, 17:49
- Mathijs Twisk evenaarde hier zijn beste kwalificatie ooit (eerder dat seizoen op Zolder), 2e op de grid
Volgens mij was het Magny Cours waar ik 2e stond...
Jeroen Ursem
1 maart 2009, 21:00
dat staat er toch? :D
Mark B
2 maart 2009, 09:16
Zow, gisteren mijn eerste rondjes gereden op Zhuhai... valt nog niet mee ben ik al weer achter gekomen.. Setup moet nog even flink getuned worden maar er zit schot in. Zag dat het tempo vorrig jaar 1:33.0 op racepace zat... nu zit ik daar nog 1 volle seconde boven. Wat doet de rest?
Leeft piet nog met zijn weerbericht? :innocent:
Marcel Groen
2 maart 2009, 15:43
Het verhogen van je achtervleugel schijnt te helpen...
Meer downforce heeft toch totaal geen effect op het accelereren uit langzame bochten? :huh1: Vanmorgen een testsessie gereden, conclusie, zolang niemand veel harder gaat dan tijdens ZAC4 denk ik dat het met de (race)snelheid (droog) wel redelijk goed zit. ;)
Fabian de Jong
2 maart 2009, 18:51
Meer downforce heeft toch totaal geen effect op het accelereren uit langzame bochten? :huh1:
In mijn opzicht nou juist wel, je achterkant word meer tegen de grond gedrukt wat resulteert in meer grip en meer grip achter betekend dat je sneller kan accelereren.
Zie het als een bal, hoe harder je er tegen drukt en tegelijk rolt des te minder kans je hebt dat je de bal spint. Als je hem heel los houd heb je veel meer kans dat de bal doorspint.
Marcel Groen
2 maart 2009, 19:36
Ja, OK, maar downforce heeft op lage snelheid toch amper effect?
Hekking
2 maart 2009, 19:56
Rond de 130 begint de downforce te komen meende ik
Mossel
2 maart 2009, 21:05
In mijn opzicht nou juist wel, je achterkant word meer tegen de grond gedrukt wat resulteert in meer grip en meer grip achter betekend dat je sneller kan accelereren.
Zie het als een bal, hoe harder je er tegen drukt en tegelijk rolt des te minder kans je hebt dat je de bal spint. Als je hem heel los houd heb je veel meer kans dat de bal doorspint.
ja alleen drukt de wind er niet tegen aan op lage snelheid.
:thumbup:
Robert Saalmink
4 maart 2009, 10:22
http://img291.imageshack.us/img291/2521/weerberichtzhuhaiforum.jpg (http://img291.imageshack.us/my.php?image=weerberichtzhuhaiforum.jpg)
Mark B
4 maart 2009, 10:44
Zow de tandjes..... lekker warm..!!!
Maik Peters
4 maart 2009, 10:58
Zow de tandjes..... lekker warm..!!!
Teringggggggggg Tering!!!!!!!!
Das lekker warm idd.
Bram Kocken
4 maart 2009, 11:26
Tja, global-warming slaat hard toe in China :P
Peter
4 maart 2009, 15:10
en zo te zien weer kans op een buitje tijdens de kwali, net als vorig jaar!! :D
Mossel
4 maart 2009, 19:08
whoohoo !!
Mathijs
4 maart 2009, 19:10
en zo te zien weer kans op een buitje tijdens de kwali, net als vorig jaar!! :D
Kans van 1 op 10 dat het gaat regenen... Niet zo'n hele grote kans dus...
Bram Van Der Stichelen
4 maart 2009, 19:30
Kans van 1 op 10 dat het gaat regenen... Niet zo'n hele grote kans dus...
Dat was in Brno ook zo het geval dacht ik :innocent:
Mathijs
4 maart 2009, 19:47
Dat was in Brno ook zo het geval dacht ik :innocent:
Blijft een kans één op 10. Alleen zal diegene die de weatherfiles maakt wel een rede hebben om 10% in te vullen... Blijkbaar heeft hij ergens regen ingepland. Dus kan je net zo goed 100% kans op regen maken...
Hekking
4 maart 2009, 20:35
Hij kan ook een leuke voorspelling maken en kijken wat de reacties zijn om dán vervolgens de weatherfile te maken ;)
Fabian de Jong
7 maart 2009, 19:05
Wanneer komt de nieuwsbrief?
LUDO-B
7 maart 2009, 19:16
Wanneer komt de nieuwsbrief?
In België is ie al gearriveerd.;):thumbup:
Maik Peters
7 maart 2009, 19:34
Hier in DenHaag ook hoor :)
Robert Saalmink
7 maart 2009, 20:28
Aan Iedereen: De Nieuwsbrief Is Verzonden!
Jeroen Ursem
7 maart 2009, 21:17
Problemen in kamp Ulitimatecarpage.competition (C400)
Zaterdag 7 maart,
Normaal zijn de rijders, monteurs en pitspoezen rond deze tijd allang ingecheckt op de verschillende briefings op de circuits. Maar tot op heden hebben alleen de monteurs en Jeroen Ursem zich gemeld. Er ontbreekt ieder spoor van Roy Visser en de pitspoezen. Enigste aanwijzing die wij hebben is een ansichtkaart van Visser waarin staat, "Bezig met een ander record, tot in Duitsland mannen!"
De persvoorlichter van ucp.competition laat ook weinig los, maar het ziet er dus toch naar uit dat de race morgen zonder Visser verreden zal worden.
:ohmy:
Joost van den Heuvel
7 maart 2009, 23:47
Krijg net te horen dat ik mee mag doen, dus ga nog maar eens ff oefenen. :D
Robert Saalmink
7 maart 2009, 23:47
It's true :( ik moet ERG ver in mijn race sim historie gaan graven voordat ik een race vind waar ik aan heb meegedaan maar waar Roy er niet bij was...
Joost van den Heuvel
7 maart 2009, 23:49
Hoop dat het niks ernstigs is (persbericht ziet er verder niet te schokkend uit, dus neem aan van niet).
Hekking
8 maart 2009, 12:24
ohhh , moet ik het dan maar doen ?
Race daaaaay :D
En nu Roy weg valt, wie doen er nog meer mee voor het podium? :p
Bram Van Der Stichelen
8 maart 2009, 16:18
Wat wordt zo ongeveer verwacht van tijden voor de cup600? Daarnet ff offline vlug gereden (op de server was het al donker, niet echt handig om een baan te leren kennen), en kwam uit op een 1.29.8. Ik denk dat de toppers zeker een seconde sneller nog zullen gaan? Of nog meer?
Danny Kappen
8 maart 2009, 16:47
Wat wordt zo ongeveer verwacht van tijden voor de cup600? Daarnet ff offline vlug gereden (op de server was het al donker, niet echt handig om een baan te leren kennen), en kwam uit op een 1.29.8. Ik denk dat de toppers zeker een seconde sneller nog zullen gaan? Of nog meer?
In de kwalificatie waarschijnlijk een lage 27 (27.3, 27.4), in de race lage 28. Niet dat ik deze tijden rijd, maar ik acht de dbr9's en de c6r's er wel toe in staat :)
Joost van den Heuvel
8 maart 2009, 17:24
Ik verwacht hetzelfde als Danny (misschien nog wel ietsje sneller?), dus zal wel op een ronde worden gezet. Maar goed, achterin kan het misschien ook nog spannend worden! :D
Joost van den Heuvel
8 maart 2009, 19:01
Hm, ik had een hele trage setup (voor regen condities), dus een iets snellere gemaakt. Ga ik heel ff onder race condities testen (tegen AI), is het weer heel traag. :surrender:
Mossel
8 maart 2009, 19:09
Ik verwacht echt helemaal niks voor deze race. Veel te weinig tijd en chronisch slaap gebrek de laatste weken zorgen voor misschien 20 rondjes testen en dat ik me nu al loop te verlekkeren op het einde van de race om lekker in me bed te gaan liggen :rolleyes:
Ga uiteraard voor een podium hoewel ik daar heel weinig hoop op heb:blushing: kom van alles te kort hier.. Pk's , tractie etc en aan mijn hoge bochtensnelheid heb ik niks hier
Marcel Groen
8 maart 2009, 19:12
Dus jij gaat weer winnen? :)
Mark B
8 maart 2009, 19:27
kom van alles te kort hier.. Pk's , tractie etc en aan mijn hoge bochtensnelheid heb ik niks hier
Heb jij dat niet elke race...?? :)
Maw, je rijdt weer in de top mee :thumbup:;)
Mossel
8 maart 2009, 19:40
Nee :no:
Eric Linssen
8 maart 2009, 20:04
Ik verwacht echt helemaal niks voor deze race. Veel te weinig tijd en chronisch slaap gebrek de laatste weken zorgen voor misschien 20 rondjes testen en dat ik me nu al loop te verlekkeren op het einde van de race om lekker in me bed te gaan liggen :rolleyes:
Ga uiteraard voor een podium hoewel ik daar heel weinig hoop op heb:blushing: kom van alles te kort hier.. Pk's , tractie etc en aan mijn hoge bochtensnelheid heb ik niks hier
heb ook maar een ronde of 25 getest.... we gaan we zien wat er uit komt, maar toch redelijke hoop dat ik wel in het middenveld kan meedraaien. Helaas zonder teammate vandaag....
Joost van den Heuvel
8 maart 2009, 20:07
Oh, wist niet dat Ludo zich had afgemeld. Jammer.
Anyway, join the club van 'nauwelijks getest'en. :D
Peter
8 maart 2009, 22:18
Ik ben er nu echt klaar mee... dit slaat helemaal nergens meer op... kan ik godeverdegodver eindelijk eens voor de overwinning rijden, kom ik liggend op P1 net na de stops 2 laggende auto's tegen waardoor iik op de kop kom te liggen :blink: weg race...
echt wat een kutspel is GTR2 toch ook, niet te geloven..
Michel alvast gefeliciteerd, het had een heel mooi gevecht kunnen wordne maar ik ga er nu vanuit dat meyt het gat dat we hadden je de race rustig uit kunt rijden en winnen...
Bram Van Der Stichelen
8 maart 2009, 22:27
Ik ben er nu echt klaar mee... dit slaat helemaal nergens meer op... kan ik godeverdegodver eindelijk eens voor de overwinning rijden, kom ik liggend op P1 net na de stops 2 laggende auto's tegen waardoor iik op de kop kom te liggen :blink: weg race...
Michel alvast gefeliciteerd, het had een heel mooi gevecht kunnen wordne maar ik ga er nu vanuit dat meyt het gat dat we hadden je de race rustig uit kunt rijden en winnen...
Hier had gtr² me ook goed liggen. Kom ik de pits binnen, wil men crew me niet binnenpakken. Na talloze keren achteruit en vooruit te rijden heb ik het maar opgegeven. Had toch al teveel tijd verloren.
Jammer van de start trouwens. Ik mistte al wat mijn rempunt, maar kon hem toch op de baan houden, maar blijkbaar had joost zich totaal verremd, waardoor ie op Kim knalt, en kim op mij knalt. Een enorme chaos was het gevolg.
Roy Visser
8 maart 2009, 22:36
Hier had gtr² me ook goed liggen. Kom ik de pits binnen, wil men crew me niet binnenpakken. Na talloze keren achteruit en vooruit te rijden heb ik het maar opgegeven. Had toch al teveel tijd verloren.
altijd je pit request button gebruiken, als deze niet blauw oplicht, kun je niet pitten!
en jammer Peter :(
Bram Van Der Stichelen
8 maart 2009, 22:37
altijd je pit request button gebruiken, als deze niet blauw oplicht, kun je niet pitten!
en jammer Peter :(
Stond op blauw. :)
Jeroen Ursem
8 maart 2009, 22:56
Kwali echt kansloos, had een pb kunnen rijden, maar had me dan niks gebracht.
Race kan ik kort over zijn,
- niet helemaal volgens de verwachting
- wél voor Paulpeter gefinisht :D
- Mooi potje verdedigen richting Mark Bentvelzen
- Pitstop verkloot door vergeten de wagen weer aan te zetten (doh! weg 4 á 5 sec)
Blijft een lekker baantje, maar de Porsches en Ferrari's zijn echt een tikje te snel voor mij.
R. de Ruijter
8 maart 2009, 22:59
Drama, voor de 2e keer had ik een "last" van te weinig fuel, had de gedachte de race met 1 volle tank leeg te rijden...nou, niet dus. Kwam 4 rondjes aan fuel tekort. Maar toch voor mijn gevoel de rest van race erg lekker gereden, had een redelijk pace. In het begin een erg leuk gevecht gehad met Maik. Lag aan het einde volgens mij iets van 4e, en dan is het toch jammer van de fuel, is dan zo jammer dat ze die tank niet ff groter maken.......
JohnV
8 maart 2009, 23:00
Na een welverdiende simracepauze deze week het stuur weer opgepakt met de veronderstelling dat het zondag wel weer een race zou worden waarbij ik rond p5 zou finishen. Wel had ik in het achterhoofd de ZAC3 ervaring met de 550, welke als een speer ging op Zhuhai.
Allereerst de kwali. De eerst snelle getimede ronde een klein foutje gemaakt, maar in de 2e keer dat ik naar buiten kwam een 1.27.5 neergezet. De rest van de kwali binnen gebleven aangezien ik tot mijn verassing de hele tijd op p1 bleef staan! De 2e pole van dit jaar dus!
Met goede moed de race aangevangen vanaf p1. De eerste stind verliep prima. Ik en Fabian zaten continue op 2 seconden van elkaar en konden weglopen van de rest. Hoeveel was mij niet precies duidelijk, dus tijdens de pitstop was ik bang dat ik weer naar achteren zou vallen wetende dat de dbr niet bepaald een zuinige auto is. Tot mijn verassing kwam ik 3 seconde voor Mark S terug op de baan op p1 en zag ik dat Fabian net achter Mark terug op de baan kwam. Al snel de 3 seconde kunnen uitbreiden tot 8 seconde en uiteindelijk op p1 gefinished met een seconde of 10 voorsprong. Geweldig!!
Fabian heeft nog de snelste ronde en de 2e plaats gepakt, dus voor het teamkampioenschap doen we goede zaken!
Zelf ben ik erg erg erg blij met deze overwinning. Bij de ZAC2 ben ik goed binnen gekomen in de cup400 met enkele overwinningen, maar na de overstap naar de cup600 heb ik bij mijn weten nog geen 1 keer gewonnen, tot nu toe!
Tevens de eerst overwinning voor de Aston, wat ervoor zorgt dat we weer een winnende wagen erbij hebben bij onze mooie carset!
Wel, wel...
Tot en met de kwalificatie geen deuk in een pakje boter kunnen rijden; pak ik hier gewoon P2 :cool:
Goed, ik heb natuurlijk de hulp gehad van diverse collega's die om uiteenlopende redenen uitvallen, dan wel ver terug in de achterhoede vielen. Maar toch ;)
Als laatste gestart en met in mijn achterhoofd dat ik toch echt 32-ers in de voorbereiding had gereden. Dus ik hoopte toch redelijk mee te kunnen tijdens de wedstrijd. En dat lukte ook vrij aardig. Vooral getracht geen grote fouten te maken. En geslaagd in die missie (alleen tegen het einde van de wedstrijd de muur gekust na de euforie van het behalen van P3 tijdens de race). Voortdurend achter Jeroen gereden. Maar na de pitsstop kom ik voor Jeroen de baan op. En dus lag mijn focus op Ruben. Die maakt een foutje en zo rijd ik op een podiumplek. En hoewel ik deze positie bijna verspeel na mijn aanrijding met de muur (na bocht 1), blijf ik Mark (en ik dacht Ruben) gelukkig ternauwernood voor.
En met nog slechts enkele rondjes te gaan zie ik Guyon de grindbak in hobbelen. En zo is met P2 in eens mijn deel. En dat op mijn oude dag...:lol:
Ik denk overigens dat ik met de aanschaf van mijn Playseat absoluut constanter weet rond te gaan. Rondetijden zijn stabieler en foutjes schaarser.
Tot slot de felicitaties aan John en Michel!
Robert Saalmink
8 maart 2009, 23:04
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090308_zhuhai/20090308_zhuhai.rar)
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090308_zhuhai/index.html)
En natuurlijk zijn deze links alsmede de uitslagen en standen op de site te vinden.
Marcel Groen
8 maart 2009, 23:04
Kwalificatie was heel close, volgens mij de top 6 binnen een halve seconde... P5 was voor mij. Tijdens de start verloor ik redelijk veel, tempo lag iets hoger als verwacht in het laatste gedeelte, maar mede hierdoor kon ik wel profiteren van het gedoe tussen Mark en Danny, Danny voorbij voor Turn 3! :) Toen een mooi gevecht met Mark, kon hem uiteindelijk binnendoor steken in Turn 9, was gaaf! Toen een beetje harmonica tussen de Aston Martin's en Mark, gat voor was zo'n 4 seconden, achter ongeveer 2.
Maar helaas, het mocht niet zo wezen, kwam na het lappen van PP (?) wat ongelukkig uit voor Turn 7, en spinde half... Geheel eigen fout en omdat ik autoclutch uit heb staan en geen koppelingspedaal heb altijd behoorlijk k*t, zo'n spin, want laat je hem afslaan ben je de l*l... Wilde snel het gras in maar Mark was er net iets te rap, PP ging achter me langs en Eric kwam er ook al aan, stond dus behoorlijk in de weg, sorry!!! :surrender:
Rondje 24 de pit in gedoken, te snel... Rondje 25 de pit in gedoken, want 10 seconden aan mijn broek... :blushing: De tweede stint René en Danny ingehaald, P5, naar omstandigheden moet ik er maar tevreden mee zijn! ;)
Feli aan de podiumgangers! :)
(Hier trouwens ook heel kort die enorme lag, zag Peter liggen, jammer joh!...)
paulpeter
8 maart 2009, 23:10
Nou, dat was niet echt de race die ik vooraf gepland had.
Kwali was erg spannend. Helaas kwam ik net iets te kort voor Pole. Start was goed en ik zat half langs Hekking. Besloot iets vroeger als hem te remmen, om niet te veel risico's te nemen. Helaas toch iets te laat geremd. Want kon Joost niet meer ontwijken. Splitter kwijt en stuur stond ook niet echt meer recht. Gelijk pit in gegaan en met een achterstand van bijna een ronde begonnen. Erg saaie race gehad. Toch nog wat plaatsen kunnen pakken op het eind, waardoor ik nog wat puntjes heb kunnen meesmokkelen.
Robert Saalmink
8 maart 2009, 23:11
Eerste overwinning voor Aston en de F430 en voor Michel, feli allemaal! Skin Sense was onaantastbaar vandaag.
Mijn kwali ging niet lekker, meteen een 29.4 gereden maar daarmee sta je laatste. Een paar keer oog op een 28-er gehad maar het kwam er niet uit, dan ging ik de auto overdriven en was het gedaan.
Wat genoeg zegt is dat mijn racepace ook 29.4 was. Dat ging best lekker, kon na de vliegende MC12 bij de start een paar plekken pakken en ben toen achter Rene blijven plakken. Dat gat varieerde tussen 0,6 en 2,8 seconden tot ik een klein foutje maakte en meteen Steven Gabriel achter me had. Na wat gekloot met een F430 (wat gaan die dingen hard zeg) kon hij me voorbij. Toen besloot ik maar de pits op te zoeken want mijn banden begonnen aardig warm te worden. Helaas was ik even vergeten de fuel aan te passen, dus de ronde daarna meteen nog wag peut gehaald en toen maar uitgereden. Op het laatst Kim nog van me af moeten slaan, was weer leuk!
@ Peter, balen man! Je ging echt super!
Mossel
8 maart 2009, 23:13
leuke race weer :)
In Quali kon ik het net niet doen ... scheelde weer niet veel maar ja ... wel sneller als Danny in de Quali dus da's al 1 erepuntje
In de race kon ik niet op tegen de John en Fabian die veel te snel waren (snelste raceronde 1 seconde!!! langzamer al Fabian..... ) Na een paar rondjes vechten met Marcel liet ik hem voorbij zodat ik misschien weg kon rijden bij Danny en dan Marcel weer kon pakken in de pits... tot Marcel plots spint en ik me realiseer dat ie geen autoclutch heeft en dus wel ff stilstaat.. ik kies rechts en helaas doet de corvette het net een sec. te vroeg en knal ik op hem .. daardoor kon Eric weer dichterbij komen (lekker gereden !!) en we naar de pitwindow gaan met zn 3en achter elkaar aan. Ik doen alleen mn voorbanden wisselen en de niet geringe schade vervangen + fuel en pak meteen 10 sec. op Eric en Marcel zie ik niet meer.
Al snel gaat Fabian me voorbij en kan ik mooi cruisen naar het podium!!
Ikke blij :) >>> ingelopen op Danny
Congrats aan John en Michel !!!
nu tukkie tukkie doen .....
Joost van den Heuvel
8 maart 2009, 23:15
Ik schaam me echt een enorme tomatenkop. De race totaal verkloot voor sommige mensen. :blush::surrender:
Vlak voor de race kreeg ik opeens slaap, dus had snel nog wat cola achterovergeslagen. Hielp blijkbaar niet echt, want bij de eerste bocht zat ik duidelijk te slapen. Ik moet me ten opzichte van Kim flink verremd hebben, want de afstand tot z'n wagen nam veel te snel af en ik had het gevoel dat m'n wagen helemaal niet afremde. Uit wanhoop m'n wagen naar rechts gegooid, maar dat was niet zo'n goed idee (minder grip). Had beter links kunnen blijven. Als ik de replay mag geloven, was het dan misschien nog goed gegaan.
Dus: ik raak Kim, Kim raakt weer iemand voor hem, Paulpeter knalt weer tegen mij op en vooral zijn race was verkloot. Daarna geprobeerd zo veel mogelijk uit de weg te blijven bij het wegrijden maar had niet door dat de achterkant van m'n wagen eraf lag, dus spinde weer snel. Knalde even later tegen de muur en motor hield er mee op.
Het is echt jammer dat ik op deze manier de race verkloot heb. Vooral voor Paulpeter. Hij was verreweg de snelste op de baan. Ook echt knap hoe hij zich nog een paar plaatsen naar voren heeft weten te rijden. Hulde!
edit:
Net na de pitstops (ronde 27 of zo?) zag ik opeens alle wagens stilstaan. Was dat mijn verbinding of hadden anderen daar ook last van? De laatste weken doet m'n verbinding soms raar.
Marcel Groen
8 maart 2009, 23:29
Ik zie dat de aankomende race volgende week alweer is! Op Dubai, lekker baantje, Zhuhai zal wel een voorproefje zijn geweest qua temperatuur! .. :surrender:
Hekking
8 maart 2009, 23:31
Ja en het ergste vond ik nog dat het door mijn auto kwam dat je op de kop lag.
Kwalificatie;
In de practice vond ik ineens nog wat in de setup waardoor de auto nog even wat fijner in de bocht hing. Toen ik daar al de snelste tijd neer zette groeide het zelf vertrouwen en in de kwalificatie kreeg ik na een ronde of wat het ritme te pakken. Er kwam een 1.32.202 uit die onbebreikbaar was voor de rest, toen was het al een kleine 2 minuten voor het einde, de buit was binnen :D
Race
Uh ja hoe gaat dat , van af pole starten ? :p nou uh niet zo best, ik mist m'n rem punt finaal en ging het grint in. Dat was achteraf m'n grote geluk hier omdat PP op dat moment vol op een C600 knalt. Eén maal uit het grind geworsteld kom ik als twintigste de baan weer. Toen het blik alles of niets maar los getrokken en maximaal aan het inhalen geslagen. Het verbaasde me hoe soepel ik door het veld heen hakte.
Helaas vergiste ik me nog wel stevig op Emile die wat minder bochten snelheid had en ik tik hem rond, recht drukken lukte niet dus dat was spijtig. Daarna op jacht gegaan naar twee bmw's van Maik en Ruben, Die zijn beide een éénvoudige prooi voor de leeuw op m'n wagen*rawwrrr :rolleyes:* Daarna laat Mark B me netjes gaan na een foutje van hem in de eerste chicane.
Dan rij ik al achter Guyon die op Peter aan het jagen is. Ik ben nog vol op aan het stampen maar loop nog maar langzaam in. Guyon begon toen wat foutjes te maken en als hij dan rechtdoor schiet in de hairpin kan ik er binnendoor.
Dan begint de jacht op Peter, die had een gat van 6 seconden dat ik gestaagd kleiner kon maken. Vlak voor een partij C600's die komt lappen zit ik op een 3,5 seconde achter hem, Na het lappen waren dat er weer 5,5
Toen besloot ik in ronde 22 al te gaan pitten. Ik drukte alleen wat te snel op enter waardoor er maar een liter bij in ging. Toch maar de inlap vol op door gereden en ik verwachte al dat peter vlak voor em de baan op zou komen. Dat gebeurde dus ook maar in de chicane gaat hij in de fout met z'n koude banden. Ik kan hem er naast zetten maar in de hairpin komt hij er weer voorbij door slecht verdedigen van mijn kant. Dan rijdt ik twee ronden achter hem op een seconde of twee. Dan ineens voor de dubbele linker staat Peter en twee C600's te warpen. Ik raak Peter en zie hem in m'n spiegel op de kop terecht komen. Ik vreesde nog even dat ik de enige was die warpte en was bang dat ik z'n race had verpest. Daarna met 14 seconden voorsprong enorm brandstof sparend de race uit gereden. Guyon kwam makkelijk dichter bij maar op dat moment vond ik uitrijden makkelijker dan winnen. Ik hoopte ons beide nog wat op te houden met een gevecht zodat de C600 ons op tijd kon lappen. Guyon doet verscheidene aanvallen maar daarbij veremde hij zich telkens waarna hij weer 5 seconden verloor. Als dan John mij een ronde voor het einde lapt krijg ik goede hoop dat het gunstig gaat uitpakken. Uiteindelijk heb ik in sommige rondes een tiende brandstof kunnen sparen waardoor ik eventueel nog een ronde had kunnen rijden. Ik had een verbruik van 2.05 liter per ronde.
Het was een typische Hekking race waar ik het eerst zelf verpruts maar later weer terug kom, in dit geval zelfs tot boven op het ere podium :thumbup:
Jonh ook nog gefeliciteerd natuurlijk !!
Quali ging wel als verwacht p6.
Race aanvankelijk moeilijke start kleine foutjes waardoor ikenkele plaatsen verloor.
Kon later toch wel in mijn ritme komen en aan een opmars begonnen. Tegen de tijd dat de pitstops er aan zaten te komen en ik net de knop pit-in wilde indrukken tikte ik de muur aan en reed meteen 2x lek. :huh1: zeer vreemd.
Einde Race jammer.:crying:
Feli John en vooral mijn team maat welke een hele mooie prestatie heeft geleverd proficiat Michel.:thumbup:
Jeroen Ursem
8 maart 2009, 23:36
Inderdaad gefeliciteerd Michel, erg strak gereden!
Klein handigheidje wat Roy altijd doet: in de warmup lap even een gat laten naar het CUP600 veld, als die dan in de problemen komen, zit je er niet direct tussen, wat nu wel het geval was denk ik zo..
JR Statistics
8 maart 2009, 23:47
Even wat (dr.nl totaal)stats van na deze race:
[historie]
- Rene Venderbosch reed zijn 50e race
- Guyon Waltmans reed zijn 50e race
- Robert Saalmink reed zijn 75e race
- Jeroen Ursem pakt 5 punten en zet daarmee zijn totaal score over de 300 (302)
- John Vissers pakt 12 punten en zet daarmee zijn totaal score over de 400 (403)
- Paulpeter Kroon pakt 5 punten en zet daarmee zijn totaal score over de 500 (500)
- Michel Hekking pakt zijn eerste overwinning
- Marcel Groen reed 50 rondes en zet daarmee zijn totaal aantal rondes over de 1000 (1034)
Danny Kappen
9 maart 2009, 00:17
Over mijn race kan ik kort zijn: klote. In de eerste bocht werd ik opzij gezet door Mark waarna ook Marcel mij voorbij kwam. Daarna heb ik een aantal uitermate stomme beginnersfouten gemaakt (remborden gemist, knullige inhaalacties op achterblijvers). Setup was bagger, auto sprong alle kanten op, het liep voor geen meter. De volgende race zal ook wel een lastige worden gezien de temperaturen, dus ik ga nog een moeilijke 2e helft tegemoet :)
Mark B
9 maart 2009, 09:04
Zow, na even geslapen te hebben hier ook maar mijn verslagje. Toch altijd wel leuk om ze te lezen van iedereen :)
Kwalie: Na weinig voorbereiding en geen kwalierondjes te hebben gereden was ik benieuwd waar ik uit kwam. Het bleek een leuke battle voor de eerste 5 plekken (binnen 0,5 meen ik?). Uiteindelijk was het een P4 waar ik erg tevreden mee was.
Race: Vond dat we erg dicht op de C600 wagens bleven rijden en dat bleek maar weer in de 1e bocht. Anticipeerde goed en kon door de rotzooi heen rijden maar zag mijn teamgenootje PP tegen een C600 op knallen :(:blink:
Lag dus ineens op P1! Vlak daarna kwamen de C600 wagens er weer langs die betrokken waren bij de startcrash. Het hield mij aardig op en vond ze wat gehaast terug willen komen om de aansluiting te houden....
Hierdoor kreeg ik Peter in mijn nek en de rest daar achter.. Door een foutje van mijn kant kon Peter er voorbij met Guyon samen en kwam achter Ruben de baan weer op. Zat paar rondes vlak achter hem waardoor ik meneer Hekking (die overigens erg sterk voor de dag kwam:thumbup:) steeds dichterbij komen. Hij passeerde mij waardoor Maik ook mee ging in zijn slip wat mij weer een paar plaatsen koste. Daarna blokkeerde mijn achterwielen in de 2e sector met aanremmen (nooit meegemaakt daar) en Jeroen kon mij ook nog is voorbij.... :(
Daarna ronde na ronde op de bumper van Jeroen gereden, maar door knap verdedigend werk kon ik er maar niet voorbij komen.
Vervolgens geprobeerd met de pitstops een paar plaatsen te winnen maar in plaats van een paar te winnen verloor ik er een aantal...
Na de pitstops ging het een stuk beter en kwam eindelijk in een ritme die ik voor ogen had. Kon me zelf naar voren rijden en kwam Jeroen weer tegen. Helaas spinde hij bij de hairpin (na S1) en kon hem zo makkelijk passeren.
Vervolgend jacht gemaakt op Koos. Kwam tot 1.3seconden maar door verkeerhinder kon ik niet bij hem komen om in gevecht te raken.
P4 als eind resultaat. Niet ontevreden al had er een podium ingezeten achteraf.. :)
Tot in Dubai!
Roy Visser
9 maart 2009, 09:25
Gefeliciteerd Michel met je eerste ZAC overwinning, goed gevoel hé ;)
John uiteraard ook gefeliciteerd :thumbup:
Maik Peters
9 maart 2009, 09:55
Poehee, wat een race!
Quali: Diverse porsche en Ferarri rijders waren te snel voor mij en meer zat er ook niet in. 7de plaats.
Race: Kwam goed van mijn plaats bij de start, was wel even wennen, want kon nou niet goed zien of we echt gestart waren of niet. De eerste bocht was een ravage, maar heb iedereen die er stond / reed gemist en kon mijn weg vervolgen. Wel had Ruben de Ruiter mij gepasseerd. Weet alleen niet meer hoe en waar hij dat nou precies deed :D
Eerste stint ging goed, lekker tempo leuke gevechten met Ruben. Tweede stint ging een stuk moeizamer, wat foutjes hier en daar en toch de C600 waar ik erg aan moet wennen. Kan er nog niet zo goed mee omgaan, ondanks dat het al beter gaat.
De laatste 10 rondjes van de race heb ik gewoon verknalt, maakte diverse fouten die mij duur kwamen te staan. Achteraf gezien, valt het ook wel weer mee, want de porsche en ferrari rijders wat gingen die snel zeg. Uiteindelijk nog 5de geëindigd.
Niet slecht, maar had natuurlijk meer gehoopt :D
Op naar Dubai! :cool:
Robert Saalmink
9 maart 2009, 10:01
Maik, ik heb jou trouwens tot 2x toe (1x kwali en 1x in de race) na het inhalen, bij het remmen bijna in mijn versnellingsbak gehad. En ik rem voor mijn idee niet bepaald vroeg, ik dacht beide keren dat we er samen af zouden gaan.
Maik Peters
9 maart 2009, 11:02
Maik, ik heb jou trouwens tot 2x toe (1x kwali en 1x in de race) na het inhalen, bij het remmen bijna in mijn versnellingsbak gehad. En ik rem voor mijn idee niet bepaald vroeg, ik dacht beide keren dat we er samen af zouden gaan.
Dat kan best kloppen, op een of andere manier kon ik soms extreem laat remmen, zonder eraf te schuifen. Maar idd. het ging ook 1x bijna mis, ik verkeek me helemaal.. zeker omdat jij nog later kan remmen dan ik.. :D
sorry voor de spannende momenten :D
Maik Peters
9 maart 2009, 11:05
net na de stops 2 laggende auto's tegen waardoor iik op de kop kom te liggen :blink: weg race...
Ik ben in de tweede helft ook meerdere laggende auto's tegengekomen, waaronder jij op je kop. Ik dacht eerst dat het aan mijn verbinding lag, maar dat was / is niet het geval.
flink balen man.
Mark B
9 maart 2009, 11:35
Ik ben in de tweede helft ook meerdere laggende auto's tegengekomen, waaronder jij op je kop. Ik dacht eerst dat het aan mijn verbinding lag, maar dat was / is niet het geval.
flink balen man.
Blijkbaar had iedereen last van die lag stoot. Ik reed zelf achter Emile en die stond ineens stil op de weg... :huh1: reed ik door zat hij weer voor me ...
Eric Linssen
9 maart 2009, 12:01
Blijkbaar had iedereen last van die lag stoot. Ik reed zelf achter Emile en die stond ineens stil op de weg... :huh1: reed ik door zat hij weer voor me ...
Ja zo reed ik vol gas tegen Ruben op.... vlak daarna kwam de tekst van peter in beeld....
Erg veel geluk gehad dat ik wel nog door kon.....
Hekking
9 maart 2009, 19:03
Na het bekijken van de replay moet ik toch bekennen dat ik daar stevig fout zat, ik was tot nog toe in de veronderstelling dat ik er al half naast zat in maar dat zat ik niet. Ik kwam van ver en als je er dan nog niet naast komt heb je geen recht op de bocht. zo simpel is dat.
Mijn excuus voor die actie Emile
Op Dubai hoop ik een meer foutloze race te rijden en dan het liefst echt te gaan vechten tegen de toppers :rolleyes:
Fabian de Jong
9 maart 2009, 21:09
Zo mijn verslag.
Kwalificatie:
Deze ging goed, helaas had ik alleen wat veel last van verkeer. En af en toe net een te klein foutje maakte waardoor ik geen pole kon rijden, maar een P2 achter John vond ik ook prima.
Race:
Ja eigenlijk een niet zo'n hele boeiende race in de eerste stint lekker achter John aangereden en het gat naar P3 vergroot, toen ik de pits uit kwam dacht ik even WTF hoe komt Mark S daar nou die toen dus op P2 rijd. Maar goed na een aantal rondes zat ik weer achter Mark en na een ronde haalde ik hem in en reed ik weg van hem, nog even geprobeerd om in te lopen op John, maar dit gat bleef toch de hele tijd een beetje hetzelfde dus maar mijn banden wat gespaard en wat brandstof.
Met nog 5L over de finish gekomen, in de pits heb ik wel wat tijd verloren omdat ik de fuel wat die erbij in zo gooien zelf iets moest verhogen.
Maar goed verder een top weekend voor Skin Sense Racing, het gat naar P2 vergroot en ik heb nu P3 verovert in het rijders klassement.
En nu op naar Dubai :)
DBR Steven
9 maart 2009, 22:52
mijn verslagje
qualy net geen 1.27, goed voor P7
Race
paar ronden op de bumper van Eric gekleefd, tot die een power slide maakte en dacht die gaat rond. En men auto moedwillig in de grindbak plaatste
2 plaatsen kwijt, P9 :blushing:
dan gevochten om terug bij Robert te komen. Toen ik er eindelijk bij was moesten we beginnen dubbelen. Beetje jojo effekt.
Maar uiteindelijk dankzij een Ferrari toch voorbij geraakt.
Na men pitstop lag ik tot men verbazing 5°.:thumbup:
Maar dan wou ik Eric, 17 sec voor me, inhalen. Had ik beter niet gedacht.
Zet hem rond in de erste bocht. Direkt 3 man voorbij en achterstand van 10 seconden
Met nog 5 ronden te gaan kon ik Rene terug zien rijden op een seconde of 2.
Wou opnieuw teveel en plaatste in de voorlaaste bocht de wagen met de neus in de muur. Bumper weg.
Had +50 sec voorsprong, en wou een snelle pitstop doen
vergeten dat dit normaal 100 sec duurt :blink:
Alle C600's voorbij.
met het schaamrood op de wangen nog steeds op zoek naar een eerste goede resultaat
Eric Linssen
10 maart 2009, 23:56
Verslagje:
Slechts een ronde of 20/25 kunnen oefenen, maar gelukkig had ik nog wel ergens iets van een redelijk setupje liggen, alleen bleek die niet echt geschikt voor deze hoge temperaturen.
Quali was wel erg spannend met de nrs. 3 t/m 6 binnen 1 tiende van een seconde. helaas was ik hekkesluiter van die groep, maar beloofde dus wel wat voor de race. Dat de Astons, buiten bereik waren was wel meteen duidelijk.
Race ging van start en kon meteen even aandringen bij Danny maar die hield professioneel de deur gesloten. Daarna kreeg ik Steven in mijn nek en ik remde ietwat laat in de eerste linker waardoor ik m de bocht door moest duwen. In mijn spiegel zag ik Steven met 2 wielen er even af gaan. Gaatje richting Danny kunnen dichtrijden en eenmaal daar aangekomen maakte ook hij een foutje en kon ik ervoorbij naar p5.
Op naar de Lister van Mark welk gat steeds kleiner werd, waar opeens Marcel dwars op de weg stond. Mark kon er niet 123 langs. In de buitenbocht was nog wel wat plek dus ik koos die kant. Marcel zette m alleen even achteruit om Mark langs te laten denk ik waardoor ik even het gras in moest. Samen met Marcel er weer vandoor, maar ik kon (of hij liet mij) hem uitremmen bij de volgende bocht. P4.
Gat met Mark was wel kleiner geworden en heb ik verder helemaal kunnen dichtrijden tot de pitstops. Eerste podium in het vizier, alleen een slimme pitstopstrategie om niet alle banden te wisselen leverde Mark weer een voorsprong van 10 secondes op en die kon hij verdedigen tot de finnish. Ik kon niet echt aandringen wegens wat oververhitte remmen (wat leidde tot een wegspringende achterkant bij aanremmen) en een sterk teruglopende betrouwbaarheid van de engine. Daardoor maar safe uitgereden op p4 wat naar omstandigheden toch een redelijk goed resultaat is.
toch nog tot op 2 sec. van Mark gekomen maar die stond op het laatst ook op de cruise control denk ik.
Zeker wel tevreden dus.
Peter
11 maart 2009, 17:02
Nou na een paar dagen cooldown periode toch maar even een uitgebreider verslag van mijn kant. Ondanks dat het uiteindelijke resultaat me nog steeds hoog zit....
Kwali
Ik wist van tevoren al dat de Ferrari hier hard zou gaan en had in de tests al een mooie 32.3 op de klokken gezet. Dat het voorin zo spannend zou zijn had ik niet verwacht maar damn wat zat het dicht op elkaar. Helaas kwam mijn perfecte ronde er niet uit dus bleef ik steken op een 32.5 wat me ene P5 opleverde. Maar ik had al ene voorgevoel over de start..... ;)
Race
En inderdaad, het ging fout, in dit geval voor Paulpeter en Michel maar ook Guyon had even wat moeite (de hele race trouwens volgens mij? ) En ik kon achter Mark B, die voor de 2e maal in 2 races voor me stond op de grid, volgen op P2...
Direct in de eerste ronde vol in de aanval want Guyon was achter mij aangesloten en de bocht voor opkomen start/finish kon ik hem voorbij... P1!
Vanaf dan ging het behoorlijk lekker, tempo was erg goed en ik kon geleidelijk aan weglopen bij Guyon, al was het tempo wel behoorlijk gelijk... Op een gegeven moment Michel achter me en die had het tempo wat hoger liggen en kwam langzaam dichterbij... Maar wel de hele eerste stint op P1 gereden en dat was een primeur voor mij :p
Ik wilde stoppen in ronde 23 maar kreeg geen radiocontact met de pits dus werd het ronde 24, en meteen zat bij uitkomen van de pits Michel op mn staart... ik moest de eerste ronde dus even flink verdedigen maar kon P1 vasthouden... ik maakte me al op voor een mooi gevecht maar die P1 zou ik vasthouden... Tot ik in een keer 2 wagens stil zie staan in de chicane (S1) ik kon ze niet goed meer ontwijken dus er was wat contact, en ineens lig ik niet meer op kop maar op de kop. En dus was mn race over....
Wat heb ik lopen balen en schelden, bij deze nog excuses voor de groffe taal over de chat :blushing:
Het hele seizoen zit ik er qua snelheid al goed tegenaan, Michel begint ook op te stomen maar ik had echt het gevoel dat dit mijn eerste overwinning ging worden maar in plaats daarvan gaat Michel met de eer lopen ;) door een stomme fout in de netcode van GTR2 en daar was ik echt goed ziek van...
Maargoed, that's racing houden we het dan maar op.....
Michel, gefeliciteerd met de overwinning, ook jij was er wel aan toe denk ik... :D
Overigens wordt mijn wagentje alvast weer terug naar Europa gevlogen omdat ik er op Dubai niet bij zal zijn.... Hopelijk kan ik dan weer voorin meevechten en misschien doet zich dit seizoen nog ene kans voor op een overwinning (Monza moet toch lukken met de Ferrari :laugh: )
Robert Saalmink
14 maart 2009, 14:14
De volgende incidenten zijn onderzocht en afgesloten. De betrokkenen hebben waar van toepassing ook bericht per mail ontvangen.
Emile had een protest ingediend tegen Michel voor een te optimistische inhaalactie, waarbij Emile's auto uiteindelijk beschadigd raakt. Na uitvoerig contact met beide partijen, waarbij Michel direct toegeeft dat het niet zijn meest mooie actie ooit is, hebben we besloten Michel te waarschuwen. Tevens geldt voor iedereen eigenlijk dat dit soort acties iemand's race compleet kunnen ruïneren, dus wees daar altijd bedacht op.
De startcrash werd veroorzaakt door Joost, die te laat remde en de verkeerde kant koos om dat te doen. Helaas raakten hierbij meerdere auto's betrokken. Joost diende een protest tegen zichzelf in, waarvan tot op heden nog niet is bepaald of dit is toegestaan! ;) Van een aantal van deze betrokkenen kregen we al berichten binnen dat ze er niet al te zwaar aan tilden verder, mede waardoor we hebben besloten Joost er met een waarschuwing af te laten deze keer. Joost, volgende keer wakker blijven!
Dan was er nog een incident op replay punt 1980. Marcel spint, en Mark S kiest de binnenkant. Maar Marcel staat midden op de baan en denkt dat Mark de buitenkant gaat kiezen en gaat rijden. Ze raken elkaar dus. Marcel schiet dan in de achteruit en daar zit dan net Eric. Een beetje een zooitje maar Marcel kon eigenlijk geen kant op. Hij stond precies midden op de baan. Gewoon vervelende samenloop van omstandigheden, waarbij verder geen straffen worden uitgedeeld.
Tot slot was er Peter die in al zijn frustratie de chat gebruikte tijdens de race. Hoe begrijpelijk zijn frustratie ook is, bij zijn eerstvolgende ZAC-deelname zal Peter achteraan starten.
Robert Saalmink
18 maart 2009, 10:39
Onze fotograaf is terug met de foto's uit het verre oosten, het rolletje hebben we laten ontwikkelen bij de lokale fotoboer en de foto's zijn geplaatst bij het....... raceverslag! Zie www.digitalracing.nl and enjoy! :)
Maik Peters
18 maart 2009, 11:41
Mooi hoor heren :D
Het ziet er weer gelikt uit!
Eric Linssen
18 maart 2009, 14:16
wederom een mooi verslag van een verrassende race kunnen we wel zeggen....
Roy Visser
18 maart 2009, 14:36
mooi verhaaltje robert :)
Joost van den Heuvel
18 maart 2009, 17:39
Het was idd opvallend hoe oppermachtig het Skin Sense team hier was. De eerste helft van de race reden ze als in een parade netjes achter elkaar met rasse schreden weg van de rest van het veld.
Eric kwam ook nog behoorlijk dichtbij aan een 3e plek. :)
paulpeter
18 maart 2009, 22:02
Mooi verhaaltje:thumbup:
Mossel
19 maart 2009, 11:24
Leuk leesvoer wederom !
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.