PDA

View Full Version : FPL: Testsessie - Valencia Street Circuit

Tjerk Korving
7 februari 2009, 20:51
[spacer]

[logo_fpl]

[spacer]

Testsessie Valencia Street Circuit

Na de race op Magny Cours van maandag 9 februari, organiseren we een testsessie op het Valencia Street Circuit. Dit om definitief te kunnen bepalen of het circuit daadwerkelijk voor ons geschikt is om op te racen.

De testsessie zal lopen van 10 februari tot en met zondag 15 februari. In die tijd hopen we dat er zoveel mogelijk deelnemers het circuit uit zullen proberen en vooral ook hun feedback zullen geven in dit topic. We willen graag weten of het circuit soepel genoeg loopt, er zich geen hinderlijke bugs voordoen of andere zaken die een probleem kunnen gaan worden tijdens de daadwerkelijke race. Alle nuttige informatie dus van vrije trainingen, kwalificaties en races.

Uiteindelijk gaat het erom om een goed beeld te krijgen van de kwaliteit van dit circuit alvorens we daadwerkelijk besluiten hierop een race te laten verrijden voor het kampioenschap. Mocht het circuit uiteindelijk niet geschikt blijken te zijn, dan schakelen we over op Oschersleben als backup.

[spacer]

Circuit Informatie

Circuit: Valencia Street Circuit
Lengte: 5,300 km

[spacer]

Track Installatie

Pak de mappen en bestanden uit naar de Locations map van Steam. Vanaf de installatie map van Steam zou dat het volgende pad moeten zijn:

..\Steam\steamapps\%profielnaam%\race 07\Gamedata\Locations

Bestaat de Locations map nog niet, maak deze dan zelf aan.

[spacer]

Links

Het FPL reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
FPL Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
Valencia Street Circuit download (http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=13150) (Via NoGrip, registratie nodig)
Valencia Street Circuit download (http://www.xs4all.nl/~tkorving/digitalracing/Valencia_Street_Circuit.rar) (Via gratis webspace, geen registratie)

[spacer]

[logo_dr]

Robert Saalmink
8 februari 2009, 14:46
Ben benieuwd :)
Maar, naar welke map moet ik de track uitpakken?

Tjerk Korving
8 februari 2009, 16:23
Ben benieuwd :)
Maar, naar welke map moet ik de track uitpakken?

Toegevoegd aan de startpost, evenals een alternatieve download locatie voor de track.

Bram Kocken
8 februari 2009, 17:10
Dat zullen we morgenavond dan eens aan de tand voelen!

Robert Saalmink
8 februari 2009, 19:41
Dat 'Locations' vermoedde ik al, maar die map staat er standaard niet in, die moet je zelf aanmaken klopt dat?

Ik heb alleen Animations, Talent en Teams.

Bram Kocken
8 februari 2009, 19:49
Klopt, kun je gewoon zelf aanmaken. Normaal gesproken zit die map alleen in de GCF-file van Steam, maar voor extra circuits moet je dan wel even de map Locations maken :)

Bram Kocken
9 februari 2009, 23:14
Net even wat rondjes gemaakt, geen last van bugs of drops.
Volgens Fraps altijd >75fps dus dat zal geen probleem opleveren, ook niet met een vol veld.

Mijn systeem:
- C2D E6600
- 2GB Ram
- GeForce 7950GT

Niet echt state-of-the-art dus :)

paulpeter
9 februari 2009, 23:18
Net even ook 10 rondes gereden. Geen problemen grafisch gezien. Had ook ergens een cut track toen ik rechtdoor schoot, dus dat lijkt ook goed te werken. Zal van de week nog even verder testen. Zat na 10 rondes op een 55'er, met standaard setupje, maar dat moet nog klapje sneller.

Bram Kocken
9 februari 2009, 23:20
Die kerbs zijn wel heeeeel eng overigens... Die langs de bochten zijn flink hoog, en de 'verdrijvings-kerbs' geven je een flinke take-off :)

Uitkijken dus ;)

Tjerk Korving
9 februari 2009, 23:23
De curbs zijn behoorlijk hoog maar daar valt vast wel wat mee te doen via de vering. Beetje lastig de rempunten vinden nog maar dat is allemaal rijtechnisch. Grafisch geen problemen en het lijkt allemaal soepel te lopen.

Atreidez
10 februari 2009, 17:30
Ook in race mode getest.. ? Weet niet of dat publiek op de tribune enzo een extra load veroorzaakt :P Zal vanavond ook een rondje rijden.

Gerben vd Broek
10 februari 2009, 18:18
vanavond even miniraceje proberen als er aantal mensen online zijn?
Ik zal proberen rond uur of 8 wat rondjes te gaan rijden.

Tjerk Korving
10 februari 2009, 18:42
Ik ben pas weer thuis tegen 20:30 gok ik maar ik zal kijken of ik dan nog even kan rijden. Gisteren heb ik enkel een minuut of 20 free practice gedaan en dat was toen wel weer genoeg zo vlak na de race op Magny Cours. :)

Gerben vd Broek
10 februari 2009, 19:02
Als ik rond 8 uur ga racen, zal ik eerst wel paar rondjes baan moeten leren kennen. Dus 8.30 zou best nog kunnen dat we in fp of kw zitten. :)

tinyriconen
10 februari 2009, 20:09
Hmm, ik zal morgen denk ik ook even wat gaan rijden. Ben heel benieuwd. Zal waarschijnlijk zélf dan een setup moeten maken aangezien er geen SimBin standaard setup is waar ik op kan bouwen.

Ralffoxx
10 februari 2009, 22:25
uhm tja circuit lastig.
ik rij nu 1.53...
pp 1.51...
storm 1.50

Gerben vd Broek
10 februari 2009, 23:25
1.53.7 net na nog eens 3 rondjes rijden. Zit nog steeds veel te veel verlies op de laatste sector. Moet echt de flow in die paar snelle bochten zien te vinden. Althans ik denk dat het daar zit.

tinyriconen
11 februari 2009, 18:16
Wat een ballenbaan! 7 rondjes - 2:01 :(
De baan, voor zover ik m nu ken, ligt me totaal niet. Ook erg jammer is dat ik, daar ga ik van uit, voor 15 man de graphics naar beneden moet schroeven omdat ik nu af en toe haperingen zie, die er bij andere circuits niet zijn.

Nee, geef mij Oschersleben maar.

Ralffoxx
11 februari 2009, 19:02
Persoonlijk vind ik het een heel kleurloos circuit.... Zoals Frankrijk hadden we mooie spektakel... hier denk ik ook wel met mensen die in de muur vliegen :D geweldig uhm uhm :D

Bram Van Der Stichelen
11 februari 2009, 19:11
Persoonlijk vind ik het een heel kleurloos circuit.... Zoals Frankrijk hadden we mooie spektakel... hier denk ik ook wel met mensen die in de muur vliegen :D geweldig uhm uhm :D

Zolang ik het niet ben is het voor mij ok :p

Michael Storm
15 februari 2009, 15:09
Ik zie dat er bij de FPL server ineens Monza als track op staat. Why?

Gerben vd Broek
15 februari 2009, 15:29
Misschien omdat week nadat valencia is, monza al komt? Weet zelf ook de reden van de switch niet.

Tjerk Korving
15 februari 2009, 15:37
Ik zie dat er bij de FPL server ineens Monza als track op staat. Why?
Hmm, dat is niet bepaald de bedoeling. :blink:

Gezien de uptime van 74 uur moet het dus ook al drie dagen zo zijn geweest dus ook erg jammer dat het niet eerder dan vandaag is gemeld...

Er ligt me bij dat er iets is geupdate onlangs dus ik gok dat het daar mis is gelopen bij het opnieuw starten van de servers. In elk geval draait nu weer Valencia Street Circuit.

Michael Storm
15 februari 2009, 15:54
In elk geval draait nu weer Valencia Street Circuit.

Top. Kan ik vanavond nog even wat rondjes draaien. :)

Mark B
16 februari 2009, 08:10
Voor het eerst sinds een paar weken de F3000 weer eens aan de tand gevoeld. Viel niet mee eerlijk gezegd en had het na een 7tal rondjes wel weer gezien gisteravond :) Kwam in ieder geval tot een 1:54.1xx geloof ik waar ik nog even de bochtencombinatie's uit mijn hoofd moet leren :D want ik laat nog een hoop tijd liggen kwam ik al achter. Wel geinig circuit, beetje kleurloos zoals er hier al wordt gezegd maar wel ok

Gerben vd Broek
16 februari 2009, 16:13
gisteravond tijd verbeterd tot een 1.52.6. Probleem is dat ik nog steeds 1,5 seconde verlies in de laatste sector tov Storm. T/m 2de sector verlies ik nog maar 0.9. Dus snelheid zit er opzich wel in. Enkel nog hoop oefenen op die laatste sector om die goed onder de knie te krijgen. Dan moet een 51 er zeker inzitten.

Niels Tieman
16 februari 2009, 18:27
Iemand intresse in een test vanavond rond een uurtje of half9 ? :)

Tjerk Korving
16 februari 2009, 18:34
Lijkt me een goed plan. Sowieso wil ik de baan wel eens in een race meemaken.

Michael Storm
16 februari 2009, 20:37
Ik zal vanavond ook even langs komen.

Gerben vd Broek
16 februari 2009, 21:12
Ik heb ook wel ff tijd. Kom zo ook wel ff.

paulpeter
16 februari 2009, 23:19
Dat was nog best aardig racen. Leuke gevechten gehad met Michael (2x), Niels en Gerben. Voor sommige blijft het alleen moeilijk om rustig aan te doen bij de start, koste me een mooie afdruk vol in m'n sidepod. Had in race 2 ook een prachtige high speed spin. Hield hem nog net uit de muur:D

Atreidez
16 februari 2009, 23:30
Het was wel leerzaam, zeker omdat de race gewoon doorgaat natuurlijk. Toch nog lang niet tevreden met hoe het gaat, veel problemen met accelereren uit langzame bochten en kerbcontrol. Race 1 beetje assertief bij de start en nog redelijk netjes langs Mark. Toen in het bochtige gedeelte nogal langzaam en de rest zat natuurlijk boven op me nek, dus toen ik beetje langzaam wegkwam op brug raakte Mark me achtervleugel waardoor ook hij de muur in ging. Had niet veel schade zelf en ik denk dat de meeste schade tijdens de races komt door contact tussen mensen en niet zozeer de muur zelf :P
Race 2 door uitrijden van p2 gestart en toen natuurlijk ook iedereen in me nek :D Ging nog redelijk maar bij een scherpe bocht ook contact achterop gehad en gespint, later in gevecht met gerben ergens op de kerb en ik kon nog afremmen om niet vol de muur in te gaan, maar kruiste de racelijn waar gerben dus net overheen reedt. Geloof dat zijn race toen ook voorbij was.

Al met al goeie test, en als ik eerlijk ben had ik zelf een wat meer vergevingsgezinder circuit gekozen. Tis toch altijd zuur als je op iemand crashed die spint, of als iemand je aantikt en er is geen stukje gras/grint/uitloop om iig nog te corrigeren. Technisch draait t echter als een tierelier en uiteindelijk is t toch racen :D Offi races ga ik iig een stuk rustiger aan starten om niet tussen teveel snellere deelnemers te komen.

Gerben vd Broek
17 februari 2009, 00:32
Moet zeggen dat het om te racen wel erg gaaf circuit is. Vooral de 1ste race konden we heel dicht bij elkaar blijven en zo wat leuke gevechtjes links en rechts. Totaal nieuw voor me dat ik bij de kop kan blijven:). Maar ja, te weinig fuel voor een 10 ronden race. Dus proberen te tanken, maar als je dat eigenlijk nog nooit gedaan hebt gaat dat dus mis. Kwam geen fuel in. Nog een rondje gereden, maar toen ook mis. en zonder fuel kom je niet verder. Dus gestrand in de pit.

2de race ging matig. Klein spinnetje in 1ste ronde, verlies je even de aansluiting. Vervolgens weer gevonden bij Jaap, maar die maakt een fout op de 3de sector, en dan valt er weinig te ontwijken nog. Wagen was kwa vleugels en banden nog heel. Maar ophanging was heel erg krom. Wel de pit gehaald. Ontdekt hoe pitten moest, dus gefixed. Maar met een minuut achterstand rij je lekker in niemandsland rond.

Ralffoxx
17 februari 2009, 02:10
Ik heb net getest op dit circuit me pr was 1.53.5 nu 1.52.2 met veel speling maakte een grove fout in deel 2 van de baan en heb al weer gemerkt dat ik ook nog klap harder in laatste sector kan aangezien door net op juiste moment in te sturen gewoon plots 4 tiende wint :D. Dus hoop in de Q a.s. maandag toch wel lage 1.51 te rijden.

P.S
blijf het een rot circuit vinden. Reed 10 rondjes in totaal waarvan ik er in 6 tegen de muur belandde.
Ik weet het foutjes idd maar andere circuits beland ik teminste niet meteen met een verrotte auto als ik een foutje maak.

Mark B
17 februari 2009, 08:17
Dat was toch een erg korte race ... :)
Kwalieficatie lang geen goed rondje kunnen rijden tot het aller laatst. Een 1:51.8xx was de tijd waar ik dik tevreden mee was. Als P4 begonnen en had wat problemen met het schakelen waardoor ik jaap en niels in mijn nek kreeg. Jaap zette hem er de 1e de beste bocht naast en hield eventjes iedereen op waardoor het soort opstopping werd. Wonderwaar waren er geen ongelukjes :thumbup:. Vervolgens de langzame bochtencombinatie waar ik weer in zijn nek zat. De turn voor de brug hield ik de buitenkant waardoor jaap de binnenkant nam en te vroeg op het gas ging waardoor hij zijn achterkant verloor. Aangezien ik en Niels er vlak achter reden kon ik geen kant op en raakte Jaap aan de achterkant. Hierdoor knalde ik de muur in wat game over betekende :)

Het is een grappig circuit als je hem eenmaal een beetje door hebt, hier wordt het nog lastig racen gok ik zo :)

tinyriconen
17 februari 2009, 11:55
Hm, als ik die tijden hier zo hoor dan mag ik wel hard aan de slag gaan. Ik moet toch echt dan onder die 2 minuten komen :blushing:

Atreidez
17 februari 2009, 14:39
Hm, als ik die tijden hier zo hoor dan mag ik wel hard aan de slag gaan. Ik moet toch echt dan onder die 2 minuten komen :blushing:

Toen jij reedt bij een practice waren er ook wat snellere aanwezig. Je kan dus in jou replay theater hun snelle rondes terugkijken. Daar valt een hoop van te leren :thumbup:

Niels Tieman
17 februari 2009, 18:36
Michael Koel en ik zijn vanavond aanwezig aangezien we afgesproken wat te gaan testen voor een setup. Misschien dat er mensen zijn die hierbij aan willen sluiten en ook nog wat hebben tussen de chat's van Michael en mezelf. :)

Atreidez
17 februari 2009, 19:14
Mag dat, samenwerken? :P Ik kom iig wel ff kijken, denk dat elke dag 10 rondjes rijden wel een goeie training is wat constanter te worden. Gewoon uurtje of 20.00?

Niels Tieman
17 februari 2009, 19:17
Koel en ik hadden het over de setup en dat het misschien voor nieuwere mensen ook handig zou zijn als ze daarbij aanwezig zouden zijn. Kijken of mensen er iets van oppikken en of het goed is voor hun snelheid etc :)

Gerben vd Broek
17 februari 2009, 19:35
count me in :).

KoelTec
17 februari 2009, 19:54
Leuk.. gister trouwens gewoon 9 man he! Nog nooit zoveel volgens mij bij FPL test?;)

Stoofie
17 februari 2009, 21:57
Hadden er 10 moeten zijn als ik dit topic eerder zag :(

paulpeter
17 februari 2009, 22:46
Kost bij de meeste flink wat geld, zo'n testavond:laugh:

Ralffoxx
18 februari 2009, 01:01
ging zo lekker die start ... ros ik hem er in sector 2 er vanaf.
Maar in Q ging ik 1.51.4 maar moet zeker nog halve seconde of meer sneller kunnen

Gerben vd Broek
18 februari 2009, 01:05
2 avonden op rij een behoorlijk aantal deelnemers tijdens de test. Wat kleine races erachteraan. Wordt nog hele slijtageslag bij de officiele wedstrijd, als je van de testraces uit moet gaan. Komen er momenteel steeds maar stuk of 3-4 aan van de 8-9 man die er waren. MIsschien beetje te overenthousiast bij testraces.

Niels Tieman
18 februari 2009, 12:03
Zo even nog een verslag typen van 2 avonden Valencia!

Ten eerste is de opkomst heel erg goed en dat is heel erg prettig! Ten 2de vermaak ik me ook prima. Het is een leuk uitdagend circuit waar je verrassend genoeg leuk kunt knokken om een plaatsje. Helaas krijg in mijn kwalificaties niet helemaal lekker, maar in de race lijkt het tot nu toe redelijk te gaan. Gister heel de setup omgegooit en daar moest ik aardig aan wennen. Of het een verbetering is weet ik nog niet en dat is niet heel erg handig voorbereiden. Ondanks dat denk ik dat de FPL steeds spannender word. De tijden komen steeds dichter bij elkaar te liggen, iedereen went meer aan de auto etc!

Yep, leuke practices, leuke kwalificaties (al vallen ze persoonlijk tegen), en leuke races! :D

King Otto
19 februari 2009, 16:08
Zojuist mn eerste twee rondjes gereden en er zitten een paar leuke bochtencombinaties tussen moet ik zeggen. Soms word ik wel een beetje simpel van de vele hairpins maargoed, lijkt me opzich wel uitdagend circuitje.

Enige nadeel is dat de schroef die mijn bureau met mn stuur verbindt behoorlijk naar de knoppen is en ik met een gigantisch loszittend stuur zit. Ik ga zometeen als ik tijd heb nog even langs de gamma ofzo om te kijken of ik er tijdelijk wat aan kan doen en zal even een lief mailtje naar Thrustmaster sturen of ze me een nieuwe schroef kunnen sturen. Hoop dus dat ik voor maandag een oplossing heb gevonden want het is geen doen om zo te rijden...

Edit: Ik kreeg binnen een half uur een mail waarin ze om een bevestiging van mijn adresgegevens vroegen, zodat ze de schroef zo snel mogelijk op konden sturen. Met een beetje mazzel heb ik hem zaterdag of maandag in de bus. Aardig goede service bij Thrustmaster moet ik zeggen :)

Michael Storm
20 februari 2009, 00:09
Alexis, maandag is er geen race, je hebt genoeg tijd :)
De race is pas 2 maart.

King Otto
20 februari 2009, 00:48
Lol, ik heb goed gekeken idd :P Thnx Michael. Dan moet ie wel op tijd komen lijkt me... :)

Tim Wijen
21 februari 2009, 19:19
Ook ik heb de baan net even aan de tand gevoeld. Het is een hele leuke baan maar toch geef ik de voorkeur aan Oschersleben. Waarom? De baan hapert en schokt hier enorm (en ik rij al op behoorlijk lage settings). In de kwalificatie is dit niet zo'n groot probleem maar een complete race rijden kan ik vergeten.

Als de keuze dus valt op Valencia dan zal ik de race helaas niet kunnen deelnemen. Maargoed, ik laat de keuze aan de organisatie :)

Tjerk Korving
21 februari 2009, 20:39
Mag ik aannemen dat jouw pc het toch al wat zwaarder heeft Tim, dan bij de meesten hier?

Tim Wijen
22 februari 2009, 01:56
Mag ik aannemen dat jouw pc het toch al wat zwaarder heeft Tim, dan bij de meesten hier?

Als ik zie welk materiaal sommigen mensen hier gebruiken zou je dat wel kunnen stellen ja :p

Michael Storm
23 februari 2009, 15:51
Ik zal vanavond tussen 8 en half 9 op de server zijn, meer mensen die komen testen?

KoelTec
23 februari 2009, 20:39
Ik kom ook wel even rijden denk ik.. :)