PDA

View Full Version : 06-02-2009 hulp bij data verzamelen

Gerben vd Broek
6 februari 2009, 19:16
Kunnen een aantal mensen vanavond tijd vrij krijgen om te helpen wat data te verzamelen om wat nieuwe functionaliteit voor de website op orde te krijgen.
Ik moet van de server namelijk logfiles hebben tijdens een kwalificatie en een race. De server is momenteel al ingesteld op het versturen van de data naar waar ik het hebben wil, enkel blijft dat nu constant in de vrije training hangen.

Dus als er mensen zijn die vanavond na 20.00 uur even een half uurtje willen helpen met wat situaties testen, dan heel graag. Ik kan namelijk niet zelf rijden doordat ik een gebrek heb aan evo en stcc :).

Ik hoor het graag hier dat er hulp komt. In game zal ik via de server communiceren, daar kan ik wel bij.

Flyer
6 februari 2009, 19:37
Ik zal wel komen opdagen. Kan helaas niet beloven dat dat exact om 8 uur is.

Darthwillie
6 februari 2009, 19:57
prima, welke server? ZAC, FPL of DRTCC

Niels Tieman
6 februari 2009, 20:26
Darth; Dit is de DRTCC afdeling van DR... ;)

Ik ben er helaas niet bij; Ik sta op het punt om hier thuis te vertrekken. Mensen die wel kunnen, log in en help ons! :D Alvast bedankt :D

Gerben vd Broek
6 februari 2009, 20:34
8 uur was meer een richttijd, maar als het een kwartier later pas lukt. Even lieve vrienden. Gaat mij vooral om de hulp en als dat iets later kan, wie ben ik dan om het dan niet meer goed te vinden:)

Darthwillie
6 februari 2009, 20:46
Darth; Dit is de DRTCC afdeling van DR... ;)

Ik ben er helaas niet bij; Ik sta op het punt om hier thuis te vertrekken. Mensen die wel kunnen, log in en help ons! :D Alvast bedankt :D
:blushing: is moe een goed excuus :surrender:

:innocent:

Quizmaster
6 februari 2009, 21:08
Ik kom eraan, ben nog met mijn nieuwe speledingetje aan het spelen :)

...en het werkt

Gerben vd Broek
6 februari 2009, 21:10
Ik ben even de gegevens van de server aan het zoeken. Pc opnieuw geinstalleerd, dus gegevens zijn niet standaard meer in geheugen. Maar moet nu dus even een ton email doorspitten. Ergens staan ze in, dat weet ik. Kom er dus aan. :).

Alles werkt. Ik kan de files ontvangen en bewaren en communicatie via server loopt.

Flyer
6 februari 2009, 21:26
Ik kom niet op de server. Na password te hebben ingevoerd krijg ik de volgende message:

game not available. host may be running an updated or modified

Vreemd!

Gerben vd Broek
6 februari 2009, 21:27
Daar zou ik niets van weten. Heb niet gevolgt welke gameversies en mods er draaien. Kan ff vragen aan anderen.

Volgens Darthwillie is er niets bijzonders wat er draait.

Normaal Evo + STCC. weet niet of je daar wat aan hebt?

Stefan van Renselaar
6 februari 2009, 21:30
Ik zal wel ff kijken of ik erin kom :)

Gerben vd Broek
6 februari 2009, 21:33
Darthwillie en Ursem en Zijlstra zijn er nu gewoon in.

Heb je overigen het circuit Zolder er wel op staan? dat het niet daarop mis gaat?

Quizmaster
6 februari 2009, 21:33
Emile moet nog ff Zolder installeren ;)

edit: jaaa kom eraan :)

Flyer
6 februari 2009, 21:35
;) Excuses, Zolder stond er niet op.

Downloading now :p

Roy Visser
6 februari 2009, 22:42
Eerste Race:

Alle rondes clean, behalve de laatste ronde een geforceerde CUT-TRACK. Geen stop en go melding, alleen een warning

Tweede Race:

Alle rondes clean, geen enkele melding gehad.

Jeroen Ursem
6 februari 2009, 22:44
Race 1,

- ronde 1 cut-track + stop and go aan de broek
- eind van de ronde pit in request gedaan
- ronde 2 stop and go ingelost
- ronde 3 en 4 gewoon gereden
- ronde 5 een cut warning gekregen in de laatste bocht

Race 2,

- Ronde 1 P2 op 0.043 van P1
- Ronde 2 P3 op 0.002 van P2
- Ronde 3 niks bijzonders
- Ronde 4 niks bijzonders
- Ronde 5 niks bijzonders

Ronde 3 of 4 reed ik als P1 over s/f

Quizmaster
6 februari 2009, 22:45
Race 1: in eerste ronde cut track, geen stop en go straf. In de 5e en laatste ronde een cut track en wel stop en go straf maar niet ingelost, gewoon gefinished.

Race 2: in 3e ronde 2x cut track, maar geen stop en go straf en dus ook niet een pitstop gemaakt.

Succes ermee Gerben!

Darthwillie
6 februari 2009, 22:46
Alle ronden in principe clean, geen warning, wel langzaam :p

El Maestro
6 februari 2009, 22:48
Race 1 gewoon uitgereden zonder cut's of wat dan ook.

Race 2 in rondje 3 geloof ik per ongeluk een cut in de chicane.

Gerben vd Broek
6 februari 2009, 22:49
Bedankt allen voor het helpen met het data vergaren.

Heb nu 50 minuten opvolgende data gelogd met ongeveer minuut tussentijd. Kan goed nagaan wat wanneer gebeurd is aan de hand van jullie opgegeven racedatabijzonderheden (leuk galgjewoord :)).
Ook blij dat er op het allerlaatste moment ingelogd werd in de kwalificatie. Daarmee ga je zonder kwaltijd naar de racetoe, wat direct mijn racedata uitlezen fouten gaat opleveren, omdat die van kwalificatietijd uitgaat :).
Nog genoeg werk te verzetten om data goed te ordenen en fouten te voorkomen.

Wel grappig die van Roy. Je wint de race maar idd ronde 5 geen rondetijd vermelding. Je weet dat hiermee cuttracks in de livetiming zichtbaar gemaakt gaan worden :). Ofwel de mensen die een dualmonitor setup hebben kunnen daar gebruik van gaan maken.

ALs je ziet dat iemand een warning heeft gehad kan je lekker gaan pushen, proberen hem in nog een fout te dwingen. Even over na denken of dat zichtbaar gemaakt moet worden.. Eigenlijk kan ik niets anders dan zichtbaar maken omdat de rondetijd daar ontbreekt.

Flyer
6 februari 2009, 22:51
Alle ronden clean qua cuts en dergelijke. In een ander opzicht waren ze niet allemaal clean :closedeyes:

Succes ermee Gerben.

Roy Visser
6 februari 2009, 22:51
ALs je ziet dat iemand een warning heeft gehad kan je lekker gaan pushen, proberen hem in nog een fout te dwingen. Even over na denken of dat zichtbaar gemaakt moet worden.. Eigenlijk kan ik niets anders dan zichtbaar maken omdat de rondetijd daar ontbreekt.

Als iemand dat gaat bijhouden, zul je hem niet vooraan zien rijden :) Slimmer is om op je rijden te letten, dan naar een monitor met rondetijden te gaan staren ;)

Jeroen Ursem
6 februari 2009, 22:53
daarom moet ik geen dual monitor setup hebben ;)

Gerben vd Broek
6 februari 2009, 22:57
In GP4 reed ik graag met data van diegene voor /achter me in beeld. zodat je kon zien wat je tov concurrentie deed :). In ieder geval is het aan een ieder of die daar wel of geen 'gebruik' van maakt.

Stefan van Renselaar
6 februari 2009, 22:59
Omdat de Server erom vroeg:P:

Race 1:
Lap1: Spin bij het opkomen van S/F voor lap 2.
Lap2: 2x cut aan het einde van de lap.
Lap3: 1x cut aan het begin. Spin. 2x cut in de 1e chicane. 1x spin in de 180 graden bocht. Pitstop aan het einde van de lap.
Lap4: Ik word gelapt.
Lap5: Had ik door het lappen niet.

Race 2: Helemaal niks :blink:

Gerben vd Broek
6 februari 2009, 23:01
Omdat de Server erom vroeg:P:

Race 1:
Lap1: Spin bij het opkomen van S/F voor lap 2.
Lap2: 2x cut aan het einde van de lap.
Lap3: 1x cut aan het begin. Spin. 2x cut in de 1e chicane. 1x spin in de 180 graden bocht. Pitstop aan het einde van de lap.
Lap4: Ik word gelapt.
Lap5: Had ik door het lappen niet.

Race 2: Helemaal niks :blink:

dat lappen van race 1 had ik nog niet opgemerkt :). Maar als ik terugkijk in de data is het idd wel te zien:).

In ieder geval bedankt voor het racen en het vermelden hier op het forum. Ik kan aan de slag. En hoop binnen afzienbare tijd een nieuwe test te kunnen houden, enkel dan met het script 'live' en dan eens zien wat er gebeurd :).

Robert Saalmink
6 februari 2009, 23:39
We zijn namelijk een functionaliteit aan het bouwen dat er, na een race, voor elke rijder twee vers gebakken pannenkoeken met stroop in het forum klaar liggen. Vandaar deze test.

Gerben vd Broek
6 februari 2009, 23:53
Robert, dat had geheim moeten blijven...

:surrender:

El Maestro
7 februari 2009, 00:11
Ik heb liever poedersuiker, kan dat ook?:rolleyes:

Stefan van Renselaar
7 februari 2009, 00:30
We zijn namelijk een functionaliteit aan het bouwen dat er, na een race, voor elke rijder twee vers gebakken pannenkoeken met stroop in het forum klaar liggen. Vandaar deze test.

Ik lust geen stroop :crying:http://www.gamer.nl/images/content/TheDuke/200211/1036945414_0.gif

Maik Peters
7 februari 2009, 00:40

Ga jij ze bakken en rijden tegelijkertijd? mmzz ben benieuwd wat dat gaat opleveren!!!

Stefan van Renselaar
7 februari 2009, 00:42
Ga jij ze bakken en rijden tegelijkertijd? mmzz ben benieuwd wat dat gaat opleveren!!!

Voedselvergiftiging lijkt mij zo :innocent:

Gerben vd Broek
7 februari 2009, 00:47
Wat mij nu weer doet denken aan die belgische equipe in de dakarrally. Die hadden achter in de auto een frituur staan. Die gingen lekker patat bakken in de bivaks. Geloof dat ze nog niet eens onaardig zijn gefinished met die bak.

Darthwillie
7 februari 2009, 01:19
LOL, maar een klein praktisch probleem is dat bij het inloggen alleen maar WTC06, 87 en STCC als keuze waren. Niet 07.

Jeroen Ursem
7 februari 2009, 01:28
deze thread gaat echt helemaal de verkeerde kant op :p

Roy Visser
7 februari 2009, 01:30
LOL, maar een klein praktisch probleem is dat bij het inloggen alleen maar WTC06, 87 en STCC als keuze waren. Niet 07.

denk dat er iemand net mis heeft geklikt ;)

Ralffoxx
7 februari 2009, 02:26

ik wil geen pannenkoeken. ik wil pasta :thumbup: kan dat ook?

Maik Peters
7 februari 2009, 10:33
ik wil geen pannenkoeken. ik wil pasta :thumbup: kan dat ook?

Zijn die pannekoeken al klaar? ik heb trek in de ochtend!

Bram Kocken
7 februari 2009, 11:50
Nou!
Dat vind ik niet onaardig, een paar pannenkoeken in de ochtend :)
Heb gisteren wel wat gemist, maar ik wil hier toch wel van profiteren :D

Gerben vd Broek
7 februari 2009, 14:19
Kunnen de 7 die hebben meegedaan aan de test gisteravond even een mailtje droppen op gerben@digitalracing.nl. Dan krijgen jullie t.z.t. een preview. Ik vermoed dat het nog wel paar dagen duurt voordat het allemaal loopt zoals het moet lopen, maar jullie mogen iig de sessie terugkijken. Zien wat jullie uitgespookt hebben :).

El Maestro
7 februari 2009, 14:22
Gewoon een mailtje om te laten weten wat je email is of moet er wat instaan?:laugh:
Bijv. wat er gisteren allemaal gebeurde tijdens de races?

Gerben vd Broek
7 februari 2009, 14:26
Gewoon een mailtje zodat ik je emailadres heb. Je naam erin vermelden mag ook wel. Maakt het fractie makkelijker :).

Darthwillie
7 februari 2009, 20:59
denk dat er iemand net mis heeft geklikt ;)

nop, ik weet nml niet of het te maken heeft met de data verzamel software dat WTCC07 geen keuze mogelijkheid was :p

Gerben vd Broek
7 februari 2009, 21:02
In principe heeft de dataverzamel tool geen effect op de instellingen van de game zelf. Dus ik ga ervanuit dat bij het instellen van de server iets niet aangevinkt is.