View Full Version : Internet/netwerk perikelen
Peter
3 februari 2009, 18:02
Ik zag dat er nog niet een topic is waar je met je vragen over internet, netwerken, verbindingen, routers, wireless etc. terecht kan, dus vandaar dat ik deze thread maar even opstart.
Dit lijkt me een mooie plek om alle vragen daaromtrend bij elkaar te houden.
Laat ik dan maar meteen aftrappen :)
Ik wil graag weten of er hier mensen zijn die via wireless lan op internet racen.
Ik zit namelijk met het volgende probleem. Ik heb er bij het klussen in mn huis helemaal gene rekening mee gehouden dat er nog kabels moeten gaan lopen van beneden (aansluiting/modem) naar boven naar de computerkamer en eventueel de zolder. Nu heb ik boven mn laminaatvloer dus al liggen en owordt het dus een gigantisch klotekarwei om die kabels alsnog fatsoenlijk op de pc-kamer te krijgen. Vandaar dat mijn eerste ingeving dan is om een draadloze verbinding te gaan gebruiken maar ik heb niet echt een idee of dat wel geschikt is voor gamen/simmen...
Ik heb wel eens gehoord dat het minder stabiel is maar of dat nu nog steeds zo is en in hoeverre dat invloed heeft op je verbinding met de server weet ik niet. Dus hebben jullie ervaring met draadloos internet op je simbak?
Mathijs
3 februari 2009, 18:12
Bij mijn ouders thuis hebben we gewoon een keer wat lege buizen voor eventueel extra tv aansluitingen/electriciteit gebruikt om netwerk kabels door heen te trekken. Prima oplossing, want deze beginnen altijd in de meterkast en zo kan je ze door het hele huis trekken. Anders even een stopcontactje opofferen hiervoor?
Weet natuurlijk niet of dit ook een optie in jouw huis is.
Peter
3 februari 2009, 18:19
Het probleem zit hem bij mij nu dat de kabels wel langs de verwarmingsbuizen omhoog kunnen lopen maar ze komen dan in de slaapkamer uit, dat is aan de voorkant. vervolgens moet ik dan nog met de kabels naar de achterkant waar de pc komt te staan. Ik had gewoon voor het laminaat leggen de kabels al moeten gelegd hebben maar helaas. Nu kan ik dus niet meer onder de vloer door en langs de plinten kan ook niet helemaal omdat ik de overloop moet oversteken en geen drempels heb. Eigenlijk heb ik kmaar 2 opties. Een deel van de vloer weer lostrekken of draadloos gaan. Lastige keuze vandaar de vraag of draadloos nadelen heeft.
Niels Tieman
3 februari 2009, 18:20
Netwerken via de stroom geen optie voor je?
Roy Visser
3 februari 2009, 18:22
wat niels zegt is inderdaad een mooie oplossing
van de makers van klik aan klik uit:
http://www.klikaanklikuit.nl/producten.asp?cid=5
Tjerk Korving
3 februari 2009, 18:28
Ik denk dat draadloos geen probleem hoeft te zijn mits de wireless modem/router en de netwerkkaart van goede kwaliteit zijn. Nou heb ik zelf wel een wireless router staan maar aangezien die op m'n bureau staat en m'n computer er direct onder staat die gewoon met een draadje aangesloten. Geen ervaring dus van mijn kant in dat opzicht.
Wat wel veel uitmaakt is wat voor een huis je hebt. De moderne huizen met veel beton en betonijzer zullen veel meer wegsnoepen van je bereik dan huizen met houten vloer en bakstenen muren. Die geven amper problemen.
Peter
3 februari 2009, 18:30
TOP!
Dit lijkt echt op wat ik zou moeten hebben. Ik had hier nog nooit van gehoord maar als het echt zo simpel werkt als op de site lijkt dan is dit mijn oplossing.
heren, bedankt voor deze tip, dit scheelt me een hoop zorgen zo vlak voordat ik wil gaan overgaan :D
phew:clap:
Bram Kocken
3 februari 2009, 18:46
Draadloos zou écht afraden als het moet gaan om een stabiele en constante datarate... Internet via het stopcontact lijkt me in jouw geval inderdaad een goede oplossing.
De nadelen tov normaal Ethernet zijn te verwaarlozen (iets hogere ping en niet zo snel, en stabiel).
Overigens zijn er al behoorlijk fabrikanten die een dergelijke product of productset aanbieden, even rondkijken en googlen loont behoorlijk.
Heb een maand of 4-5 geleden voor mn werk ook gezocht en er zit best wel verschil in prestatie van die gevallen. En zeker ook in prijs!
Niels Tieman
3 februari 2009, 18:58
Yep, je moet je wel even orienteren maar hoor er toch redelijk positieve verhalen over tot op heden. Het is nooit een garantie, maar dat merk je dan vanzelf wel. :)
Mossel
3 februari 2009, 19:09
ga nou maar gewoon een kabel trekken( gaatje door de muur desnoods) want daar heb je jarenlang plezier van
Joost van den Heuvel
3 februari 2009, 19:16
Draadloos is vragen om problemen. Zelfs als je een super stabiele draadloze verbinding hebt, kan een of andere "scheet" je verbinding nog heel ff verkloten waardoor je of ff lag hebt of helemaal van de server valt.
Ik beheer zelf een internet radio station en we verbieden DJs om een draadloze verbinding te gebruiken voor het streamen (vanwege bovengenoemde redenen). In het verleden wel eens voorgekomen dat een DJ stiekem toch op draadloos zat. Uiteindelijk kwamen we daar toch wel achter omdat ze een paar shows op rij midden in hun show de verbinding kwijt raakten.
Niels Tieman
3 februari 2009, 19:55
ga nou maar gewoon een kabel trekken( gaatje door de muur desnoods) want daar heb je jarenlang plezier van
De jongen heeft een punt... ;) :lol:
Stefan van Renselaar
3 februari 2009, 20:00
Bij mij komt het internet uit de lucht, zonder dat ik op een W-LAN zit :P
De LAN kabel zit hier langs de deurpost naar het plafond en dan komt het in het midden van de kamer weer omlaag. Ik zie het niet meer en het valt ook zoveel niet op :)
Peter
3 februari 2009, 20:01
Ja een draadje trekken zou ik ook het liefst doen ware het niet dat ik ff niet weet hoe ik dat boven moet doen dan. Normaal gesproken leg je de draad dan onder het laminaat vanaf het punt waar de kabel bovenkomt en dan naar het punt waar de pc staat. Helaas is dit bij mij niet echt een optie meer.
Ik zal het nog eens goed gaan overdenken en bekijken of ik nog een mogelijkheid zie maar wel met de tip van Niels en Roy in het achterhoofd.
Laminaat er weer uit halen is dus in ieder geval geen optie meer :p
Tjerk Korving
3 februari 2009, 20:11
Je hebt ook nog afwerkplinten waarachter je kabels kunt leggen. Wellicht ook nog een optie als je die nog niet hebt gedaan en gekocht.
Bram Kocken
3 februari 2009, 20:23
Maar het probleem in Peter z'n toko is juist dat hij over een overloop moet... zonder drempels.
Tjerk Korving
4 februari 2009, 14:13
Maar het probleem in Peter z'n toko is juist dat hij over een overloop moet... zonder drempels.
Ah ja, daar had ik nog overheen gelezen. Plafond is zeker ook geen optie meer?
LUDO-B
4 februari 2009, 18:06
Kamers wisselen is ook een optie Peter.
:p
Jeroen Ursem
15 april 2009, 21:42
iemand goeie ervaringen met een ander programma als Internet Explorer? Vrouwlief heeft er steeds problemen mee, dus daar wil ik een andere op installeren.. maar welke??
Sander Hogendoorn
15 april 2009, 21:46
Firefox:
http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/
Of Google Chrome:
http://www.google.com/chrome
Zijn imo de twee beste & snelste browsers op dit moment :)
Peter
15 april 2009, 21:54
Goh was deze topic helemaal vergeten :blushing:
Nou een kleine update dan maar over mijn kabelproblemen...
ik kan kort zijn, ze zijn er niet meer :p
Ik ben voor de tip van Niels en Roy gegaan en heb een setje van Devolo gekocht. Ik kende het merk niet maar het blijkt toch een erg goede te zijn...
Stabiliteit kan ik pas echt gaan testen over meerdere races gereden maar tot nu toe nog geen enkel probleem gehad. Snelheid icm mn Alice abonnementje is ook helemaal goed. Dus voor mensen die nu nog draadloos zitten te internetten, overweeg eens om internet via het stopcontact te nemen want het loopt als een zonnetje
Om even antwoord op Jeroen te geven, zelf gebruik ik al jaren Firefox, ik meen dat er ook nog een ander programma, genaamd Opera was maar kan ik niets over zeggen... geen ervaring mee net als Chrome...
Firefox doet wat ie moet doen en kan nog veel meer maar ik ben maar een standaard gebruiker...
Stefan van Renselaar
15 april 2009, 22:47
iemand goeie ervaringen met een ander programma als Internet Explorer? Vrouwlief heeft er steeds problemen mee, dus daar wil ik een andere op installeren.. maar welke??
Google Chrome (waarmee ik nu ook dit bericht type:p) is echt heel veel sneller als IE, veel sneller, chrasht minder en mocht je crashen, dan kun je met 1 druk op je muis de pagina's gewoon weer herladen. Je hebt wel niet meer zo'n lijstje met favorieten, maar je kunt wel gewoon een favoriet toevoegen en die komt dan omhoog als je in de adresbalk gaat intypen (voorbeeld: ik type "digi" in in mijn adresbalk en er staan al 3 links naar digitalracing, de hoofdpagina, forum en oude forum op gamer.nl). :)
Bram Kocken
15 april 2009, 22:53
Zeg Stefan, je hebt al eens op CTRL + B gedrukt? En dan rechts op "Andere Bladwijzers", daar staat alles in.. ;)
Stefan van Renselaar
15 april 2009, 23:01
Zeg Stefan, je hebt al eens op CTRL + B gedrukt? En dan rechts op "Andere Bladwijzers", daar staat alles in.. ;)
Dan heb je die lelijke balk in beeld....
Bram Kocken
15 april 2009, 23:03
Klopt, daar kun je alle belangrijkste snelkoppelingen (bladwijzers) in kwijt :) Scheelt met die 20px een hoop eenvoud, van het adresbalk aanklikken, eerste 3-4 letters intype, etc...
Zoals jij het doet, deed ik in het begin ook, tot ik het nut van die bladwijzerbalk (die volgens mij uit FF is 'gejat') inzag en nu niet meer zonder kan :)
Joost van den Heuvel
15 april 2009, 23:41
Ik gebruik zelf vooral Firefox maar vind het wel een beetje een log programma. Vooral toen ik ook nog AVG Antivirus gebruikte was het gewoon enorm traag. Merk ook vaak dat als ik de browser afsluit ik niet heel snel weer een nieuw venster kan openen.. gaat ie zeuren dat ie nog bezig is met afsluiten of zo.
Chrome is echt veel sneller en lichter is mijn ervaring. Echter is dat ook meteen een nadeel. Chrome laadt pagina's ZO snel dat hij vaak m'n internet verbinding dichttrekt bij een pagina vol met onzin (een hele lange pagina vol met random humor plaatjes bijvoorbeeld). Beetje vaag eigenlijk.. 8Mbit en dan niks over laten voor andere programma's. :rolleyes:
Anyway, daar erger ik me dus echt mateloos aan, want ik zit meestal naar jungletrain.net te luisteren en winamp begint dan gewoon te bufferen en zelfs m'n ssh verbindingen willen er uitknallen... :surrender:
(en Internet Explorer is pas helemaal een ramp.. enorm gebruikersonvriendelijk imho)
Niels Tieman
15 april 2009, 23:51
FireFox all the way. Heel erg happy mee. :)
Tjerk Korving
16 april 2009, 14:02
Gebruik zelf ook al jaren Firefox en ben daar erg tevreden over. Ideaal ook dat je je profiel kan backuppen als je weer eens je pc opnieuw wilt installeren.
Sybren
24 juni 2010, 23:25
Ik ben een beetje aan het rondneuzen bij verschillende internet providers;), maar weet iemand ook wat de minimale internetsnelheid moet zijn voor het online racen?
Sander Hogendoorn
24 juni 2010, 23:28
4Mb ADSL is al meer dan genoeg :)
speed9
24 juni 2010, 23:32
Gebruik zelf ook al jaren Firefox en ben daar erg tevreden over. Ideaal ook dat je je profiel kan backuppen als je weer eens je pc opnieuw wilt installeren.
Ik gebruik zelf ook Firefox,omdat ik het meer mooier vind,maar om te zeggen snel : nee.
(W)IE,vind ik een ramp,maar de flashspellen werken er wel beter op.
Fabian de Jong
25 juni 2010, 00:31
4Mb ADSL is al meer dan genoeg :)
Zolang de lijn maar stabiel is dat is echt het belangrijkste :)
Rudy Cuppen
27 juni 2010, 17:45
Vraagje over LAG tijdens het online racen:
Wat kan dit allemaal veroorzaken?
Ik race op het moment niet veel hier maar meer op RL en daar hoor ik regelmatig dat ik LAG heb.
Ik race op een Acer Aspire 7730G Laptop met een Intel Core2 Duo T6400,
Nvidia 9600M GT, 4 GB DDR2 verder internet van UPC 25mb en rechtstreeks vanaf de UPC modem via een kabel (15m) naar de laptop.
Ik zet altijd alles uit wat op de achtergrond meedraait bv virusscanner windows update enz.
Wat zo ik nog meer kunnen doen om Lag te voorkomen?
Stefan van Renselaar
27 juni 2010, 18:05
Zijn er nog andere computers actief in het netwerk op het moment dat jij aan het racen bent?
Zwelgbast
27 juni 2010, 19:15
Wat ik nou weer mee maak?
Mijn router heeft de laatste tijd wat problemen. Ineens is die of het wifi of het lan kwijt en soms ook beide. Na een paar keer resetten achter elkaar werkt die dan weer.
Soms gaat het dan weer even goed, soms de dag er na al weer mis.
Vanmiddag dus ook weer en deze keer met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Ik alvast me oude router erbij gepakt omdat ik vermoede dat die overleden was.
Maar toch nog even me router afgekoppeld uit de meterkast en met de voeding van me oude router rechtstreekt aan me pc gehangen. En direct doen??
Dus alles gecontroleerd, laatste software erop gezet en weer alles in me meterkast aangesloten. En wat denk je. Hij werkt weer niet. Lampjes gaan aan en knipperen wat maar niet zoals het hoort.
Ik gaan nadenken wat er anders was en het enige wat ik kon verzinnen was de voeding. Dus voeding van me oude router in me meterkast aangesloten en voila het werkt??
Iemand hier wel eens van gehoord?
En het erge om te dubbel checken de voeding die dus kuren had aan me oude router gehangen, maar helaas nu werkt die weer normaal ;)
Het lijkt alsof de voeding niet genoeg doorgeeft, maar dan alleen maar soms?
Roy Visser
27 juni 2010, 20:00
hmm, dat is wel vreemd, een voeding kan niet zomaar minder afgeven, die werkt, of werkt niet :)
Tjerk Korving
27 juni 2010, 20:40
Een voeding kan op zich best kuren krijgen en niet meer genoeg prik leveren en dan heb je dus ook al een probleem. Heb in een ver verleden ooit eens een nieuwe voeding gekregen voor de router die ik toen had omdat dat volgens de fabrikant de problemen die ik toen had moest oplossen. En ze hadden nog gelijk ook.
Roy Visser
27 juni 2010, 21:14
Een voeding kan op zich best kuren krijgen en niet meer genoeg prik leveren en dan heb je dus ook al een probleem. Heb in een ver verleden ooit eens een nieuwe voeding gekregen voor de router die ik toen had omdat dat volgens de fabrikant de problemen die ik toen had moest oplossen. En ze hadden nog gelijk ook.
Hij kan het inderdaad best af en toe doen, maar hij kan niet minder voltage geven :)
Gerben vd Broek
27 juni 2010, 21:15
Bij voedingen zitten toch ook transformators? Dan kan die toch ook andere spanningen uitgeven. Een pc voeding kan ook teweinig voltage over een lijn uit gaan gooien toch?
Rudy Cuppen
27 juni 2010, 23:25
Zijn er nog andere computers actief in het netwerk op het moment dat jij aan het racen bent?
Nee alleen waar ik op race zit rechtstreeks aan de UPC modum
Fabian de Jong
29 juni 2010, 15:21
Wat ik nou weer mee maak?
Mijn router heeft de laatste tijd wat problemen. Ineens is die of het wifi of het lan kwijt en soms ook beide. Na een paar keer resetten achter elkaar werkt die dan weer.
Soms gaat het dan weer even goed, soms de dag er na al weer mis.
Vanmiddag dus ook weer en deze keer met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Ik alvast me oude router erbij gepakt omdat ik vermoede dat die overleden was.
Maar toch nog even me router afgekoppeld uit de meterkast en met de voeding van me oude router rechtstreekt aan me pc gehangen. En direct doen??
Dus alles gecontroleerd, laatste software erop gezet en weer alles in me meterkast aangesloten. En wat denk je. Hij werkt weer niet. Lampjes gaan aan en knipperen wat maar niet zoals het hoort.
Ik gaan nadenken wat er anders was en het enige wat ik kon verzinnen was de voeding. Dus voeding van me oude router in me meterkast aangesloten en voila het werkt??
Iemand hier wel eens van gehoord?
En het erge om te dubbel checken de voeding die dus kuren had aan me oude router gehangen, maar helaas nu werkt die weer normaal ;)
Hoeft niet perse je voeding te zijn hoor, een router kan simpelweg ook langzaam aan kapot gaan. En zodra je router telkens dingen vergeet/kwijtraakt spontaan gaat reboten, is dit vaak een sein van einde leven, dus tijd voor een nieuwe.
Nee alleen waar ik op race zit rechtstreeks aan de UPC modum
Doe is een een pingtest naar nu.nl doormiddel van dit commando.
ping -t nu.nl
En laat deze een tijdje lopen na een tijdje stop je het pingen doormiddel van Control+C.
Dan krijg je vervolgens informatie wat lijkt op dit:
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 16ms
Ik ben dus benieuwd naar die waardes die jij krijgt.
Bram Kocken
29 juni 2010, 16:02
Dat zijn jouw waardes Fabian? Stabiel lijntje dan! :D
Niels Tieman
29 juni 2010, 16:06
Mijn waardes:
Pakketten verzonden 50. Ontvangen 50. Verloren 0
Minimum = 10ms. Maximum = 11ms. Gemiddelde 10ms.
Ik ben sowieso wel happy met mijn internet-lijn. Dat word nog spannend als ik naar Nijmegen vertrek. Wat voor lijn krijg ik en hoe snel kan ik hem krijgen voor een redelijke prijs. ;)
En ik ga mee met de standpunten van Fabian. "Tijd voor een nieuwe". :)
Bram Kocken
29 juni 2010, 16:09
Ik durf het thuis niet eens te doen denk ik... als ik alleen al zag hoe druk de CPU bezig was om de lijn in stand te houden, kan ik me niet voorstellen dat het een lage & stabiele ping is :)
Openliggende koperlijnen, hurray!
Tjerk Korving
29 juni 2010, 17:46
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 50, verloren = 0
Minimum = 8ms, Maximum = 9ms, Gemiddelde = 8ms
:D
Fabian de Jong
29 juni 2010, 18:15
Dat zijn jouw waardes Fabian? Stabiel lijntje dan! :D
Dat zijn de waardes bij mijn vader ja, dit zijn de waardes van mezelf :p
Ping-statistieken voor 62.69.184.53:
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 50, verloren = 0 (0% verlies).
Minimum = 2ms, Maximum = 6ms, Gemiddelde = 2ms
Ik ben sowieso wel happy met mijn internet-lijn. Dat word nog spannend als ik naar Nijmegen vertrek. Wat voor lijn krijg ik en hoe snel kan ik hem krijgen voor een redelijke prijs. ;)
Als je in een Portal woning of in woning in Hazenkamp komt te wonen kan je glasvezel krijgen ;)
Zwelgbast
29 juni 2010, 21:21
Hoeft niet perse je voeding te zijn hoor, een router kan simpelweg ook langzaam aan kapot gaan. En zodra je router telkens dingen vergeet/kwijtraakt spontaan gaat reboten, is dit vaak een sein van einde leven, dus tijd voor een nieuwe.
Nou zojuist zit ik via het netwerk een fimpje te kijken. Plop beeld stil, dus ik ga kijken bij me router en bij het open doen van de meterkast rook ik het al. Me router is overleden.
Donderdag maar eens voor garantie een nieuwe halen, was nog geen jaar oud.
Fabian de Jong
30 juni 2010, 00:31
Trouwens voor de Ziggo gebruikers hier, zet je modem 30 seconden uit en daarna weer aan dan heb je een snellere lijn. Ziggo is namelijk bezig met het doorvoeren van hun snelheidsverhoging.
Robert Saalmink
30 juni 2010, 00:39
Bij UPC hoeft daarvoor je modem niet uit, zal bij Ziggo ook niet zo zijn toch?
Fabian de Jong
30 juni 2010, 00:45
Bij UPC hoeft daarvoor je modem niet uit, zal bij Ziggo ook niet zo zijn toch?
Geen idee, maar op GoT lees ik dat iedereen het doet en een aantal vrienden van me hebben dit ook gedaan. Misschien dat UPC het zelf activeert, maar met het uit en weer aanzetten van een modem zorg je ervoor dat de verbinding verbroken wordt en vervolgens weer opnieuw in moet trainen.
Robert Saalmink
30 juni 2010, 00:46
In moet watten?? Ik ben een leek he :)
Fabian de Jong
30 juni 2010, 00:52
In moet watten?? Ik ben een leek he :)
Naja intrainen wordt voornamelijk gebruikt in het ADSL wereldje.
Dit houd in dat zodra een modem aangaat deze connectie zoekt met je provider, aan de hand van je afstand tot de centrale etc zoekt die de best passende verbinding voor jou op.
Rudy Cuppen
30 juni 2010, 10:31
Doe is een een pingtest naar nu.nl doormiddel van dit commando.
ping -t nu.nl
En laat deze een tijdje lopen na een tijdje stop je het pingen doormiddel van Control+C.
Dan krijg je vervolgens informatie wat lijkt op dit:
Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 16ms
Ik ben dus benieuwd naar die waardes die jij krijgt.
Ik ben ook behoorlijk computer leek, dus je snap al dat ik er niks van snap:lol:
nu.nl krijg ik een nieuws site, en dat commando moet ik waar geven??:blushing:
Robert Saalmink
30 juni 2010, 10:34
Rudy,
Ik ben dan wel een leek, maar ook oud :p de DOS-prompt kan ik je wel wat over uitleggen :)
Klik op Start > Programma's > Bureau accessoires > Opdrachtprompt
Dan kom je in de gouwe ouwe DOS prompt. Daar kun je dit intikken. Stoppen kan door CTRL-C op je toetsenbord in te drukken, afsluiten door EXIT te typen (en uiteraard op enter te drukken).
Rudy Cuppen
30 juni 2010, 10:40
Hoe simpel kan het zijn he:innocent:
Als je maar ff weet hoe, thnx Robert
Rudy Cuppen
30 juni 2010, 10:46
Ok komt ie dan na 5min laten draaien, of moet ie langer.
Verzonden = 163, ontvangen = 163, verloren = 0
Min. = 11ms, max. = 30ms, gem. = 14ms
Ik zal de modem ook is ff op nieuw laten opstarten, kijken of dat nog wat uitmaakt.
Raikkonen_WC
9 juli 2010, 10:05
Rudy,
Ik ben dan wel een leek, maar ook oud :p de DOS-prompt kan ik je wel wat over uitleggen :)
Klik op Start > Programma's > Bureau accessoires > Opdrachtprompt
Dan kom je in de gouwe ouwe DOS prompt. Daar kun je dit intikken. Stoppen kan door CTRL-C op je toetsenbord in te drukken, afsluiten door EXIT te typen (en uiteraard op enter te drukken).
Of gewoon start, uitvoeren, CMD <ENTER> :D
nee Raymond, dat werkt niet, want als je dan CTRL-c doet sluit je meteen je cmd-scherm af en kun je nooit je resultaten zien.
Neo-242
10 juli 2010, 00:05
nee Raymond, dat werkt niet, want als je dan CTRL-c doet sluit je meteen je cmd-scherm af en kun je nooit je resultaten zien.
:confused1: echt niet hoor, Ctrl + C = Break, en stopt de lopende opdracht. Het sluit de commandprompt niet. Tenzij het een batch-script is dat je loopt, maar dan schrijf je de output wel even in een logbestand, toch? ;)
Niels Tieman
10 juli 2010, 00:54
CMD werkt prima. :)
speed9
10 juli 2010, 01:20
ik heb
Pingen naar nu.nl [62.69.184.53] met 32 byte gegevens:
Pakketten: verzonden = 36, ontvangen = 36, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 7ms, Maximum = 23ms, Gemiddelde = 10ms
zal ook een langere test doen met die ping terwijl ik lekker internet.
Ok klaar
Pakketten: verzonden = 263, ontvangen = 263, verloren = 0
iseconden:
Minimum = 7ms, Maximum = 53ms, Gemiddelde = 9ms
is dit goed of slecht?
C: Documents and SettingsAdministrator>ping -t forum.digitalracing.nl
Pingen naar forum.digitalracing.nl [213.163.77.135] met 32 byte gegevens:
Ping-statistieken voor 213.163.77.135:
Pakketten: verzonden = 56, ontvangen = 56, verloren = 0
iseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 13ms, Gemiddelde = 11ms
voor de lol ook een ping naar de forum.
Fabian de Jong
10 juli 2010, 02:57
Rick dat zijn prima ping tijden, gokje je hebt ADSL :P
ADSL heeft over het algemeen lagere ping tijden dan kabel :) En glasvezel is weer beter dan ADSL.
speed9
10 juli 2010, 09:48
Rick dat zijn prima ping tijden, gokje je hebt ADSL :P
ADSL heeft over het algemeen lagere ping tijden dan kabel :) En glasvezel is weer beter dan ADSL.
Weet niet wat ik heb.
het komt uit de muur naar de router en dan via een kabel naar me netwerk-kaart.
Ik heb wel ziggo,maar als ik ziggo uitspreek denk ik aan slechte tv en vage internet.
Tjerk Korving
10 juli 2010, 10:55
Ik heb wel ziggo,maar als ik ziggo uitspreek denk ik aan slechte tv en vage internet.
De kwaliteit van Ziggo in de ene plaats is vaak totaal niet te vergelijken met die in de andere plaats. Er zijn meerdere kabel aanbieders samengegaan als Ziggo een paar jaar geleden. Was de vroegere aanbieder al bagger dan zal dat onder de vlag van Ziggo niet veel anders zijn. Hier was de kabel aanbieder voorheen Casema en dat werkte perfect en het werkt nu het Ziggo is nog steeds perfect.
Nou heb ik enkel geen zin in een "alles in één" storing dus ik ga van z'n never nooit niet tv, internet en telefonie van hetzelfde bedrijf nemen. Gaat het op z'n gat dan heb je gelijk niets meer. Scheelt wel dat zowel de telefoonlijn als de kabel erg stabiel is maar dan nog doe ik het niet.
speed9
10 juli 2010, 11:03
De kwaliteit van Ziggo in de ene plaats is vaak totaal niet te vergelijken met die in de andere plaats. Er zijn meerdere kabel aanbieders samengegaan als Ziggo een paar jaar geleden. Was de vroegere aanbieder al bagger dan zal dat onder de vlag van Ziggo niet veel anders zijn. Hier was de kabel aanbieder voorheen Casema en dat werkte perfect en het werkt nu het Ziggo is nog steeds perfect.
Nou heb ik enkel geen zin in een "alles in één" storing dus ik ga van z'n never nooit niet tv, internet en telefonie van hetzelfde bedrijf nemen. Gaat het op z'n gat dan heb je gelijk niets meer. Scheelt wel dat zowel de telefoonlijn als de kabel erg stabiel is maar dan nog doe ik het niet.
Bij ons ook,alleen wel elke maand of halfjaar een grote storing,die de tv en internet plat legde.
:innocent:haal jij nog internet uit je telefoonlijn dan soms?
Tjerk Korving
10 juli 2010, 11:30
Bij ons ook,alleen wel elke maand of halfjaar een grote storing,die de tv en internet plat legde.
:innocent:haal jij nog internet uit je telefoonlijn dan soms?
Internet heb ik via ADSL en dat gaat bij iedereen via de telefoonlijn, tenzij er glasvezel ligt. Internet via de kabel kan hier wel maar daar heb ik geen behoefte aan. Internet via de kabel is overigens géén ADSL, ze willen het wel eens zo noemen maar dat is het niet.
In tien jaar tijd heb ik denk ik drie keer een storing van maximaal een uur gehad met ADSL dus dat lijkt me zeer netjes. De kabel ligt er hier ook vrijwel nooit uit overigens. Een maand of twee geleden wel bijna de hele dag maar daar kon Ziggo weinig aan doen. Iemand vond het toen nodig om op een zondag middag een kast van twee meter breed en een meter hoog waar al het kabel spul aan elkaar geknoopt zit de grond uit te rijden op een kruispunt... :blink:
speed9
10 juli 2010, 11:36
Internet heb ik via ADSL en dat gaat bij iedereen via de telefoonlijn, tenzij er glasvezel ligt. Internet via de kabel kan hier wel maar daar heb ik geen behoefte aan. Internet via de kabel is overigens géén ADSL, ze willen het wel eens zo noemen maar dat is het niet.
In tien jaar tijd heb ik denk ik drie keer een storing van maximaal een uur gehad met ADSL dus dat lijkt me zeer netjes. De kabel ligt er hier ook vrijwel nooit uit overigens. Een maand of twee geleden wel bijna de hele dag maar daar kon Ziggo weinig aan doen. Iemand vond het toen nodig om op een zondag middag een kast van twee meter breed en een meter hoog waar al het kabel spul aan elkaar geknoopt zit de grond uit te rijden op een kruispunt... :blink:
Ik weet niet of we kabel of ADSL internet hebben,maar het is (bij mij dan) niet mis.
Hier hebben we vaak een tv/internet storing als er een stroomstoring is of de ziggo weer eens kloot of overbelast is.
Stefan van Renselaar
10 juli 2010, 12:38
Het enige probleem dat ik heb ervaren in de 10 dagen dat we nu Ziggo hebben is dat het aanmaken van email adressen erg slecht verliep.. Je kon geen domein kiezen voor je email adres, dus aanmaken ging niet. Gelukkig is het dan gister eindelijk wel geluk.
speed9
11 juli 2010, 12:14
Het enige probleem dat ik heb ervaren in de 10 dagen dat we nu Ziggo hebben is dat het aanmaken van email adressen erg slecht verliep.. Je kon geen domein kiezen voor je email adres, dus aanmaken ging niet. Gelukkig is het dan gister eindelijk wel geluk.
Iets dat Hotmail/Live/Yohoo/Google heet mischien?
Of bedoel je voor een Ziggo account?
Bob
7 augustus 2010, 16:38
Even een vraagje:
Wij hebben een oude hub hier staan uit het jaar 30.000 bc.
Nu willen wij eigenlijk iets nieuws.
Nu is de vraag:
Wat kunnen we het beste nu nemen? Een gigabit switch (sowieso voor de toekomst) of een nieuwe hub?
We hebben er al één op het oog:
https://www.alternate.nl/html/product/Hubs__en__Switches/SiteCom/LN-121_Gbit_Switch/440273/?
Ralffoxx
7 augustus 2010, 16:40
Switch. Waarom zou je nog een hub aanschaffen? Hub stuurt alle info naar alle kanalen switch kijkt naar waar het heen moet en stuurt het door. Gewoon een switch kopen.
Nog wat info over switches hier een test.
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZ2pqZGma/Vergelijkingstest_25_gigabit_switches/6
Sander Hogendoorn
22 augustus 2010, 12:14
Sinds gister is de snelheid van het netwerk ineens heel instabiel. Als ik een aantal Speedtests achter elkaar doe dan zit er van de drie keer altijd wel een keer tussen waarbij de snelheid tussen de 0 en 100kbs ligt, en de andere twee keer rond de 800kbs, wat normaal is (8Mb lijn).
Heb al een aantal keer het modem uit en aan gedaan, zelfs een echte reset maar het heeft niet geholpen. Heel irritant, iemand tips?
Ferroeni
22 augustus 2010, 12:26
Ik weet niet wat voor modem het is, maar ik weet dat mijn Fritzbox (de modem/switch) die ik bij xs4all had een mooie log functie had. Daarin kon je precies zien wat er allemaal gebeurde. Misschien een mogelijkheid om daar even in te kijken. En wat ook nog zou kunnen is te kijken wat je signaal-ruisverhouding is. Het kan zijn met ADSL als je snelheid recentelijk is verhoogd de lijn wat instabiel kan worden.
Sander Hogendoorn
22 augustus 2010, 12:54
Het is een Thomson TG787v, ik kan het logboek uitlezen en wat er voornamelijk staat is:
UPnP action 'AddPortMapping' from 'ipadres' (Success)
en dat elke minuut. Wel staat er steeds een groen stoplichtje bij elke gebeurtenis, dus lijkt me niet het slecht is?
Tjerk Korving
22 augustus 2010, 13:26
Iets probeert kennelijk herhaaldelijk om een poort of poorten open te zetten maar gaat daarmee door terwijl het kennelijk gelukt is. Recentelijk niets veranderd in Windows, iets nieuws geïnstalleerd of iets dergelijks?
Sander Hogendoorn
22 augustus 2010, 13:35
Hm, niks dat ik me kan bedenken. Gisterochtend merkte ik het ineens, even kijken voor de zekerheid :)
Tjerk Korving
22 augustus 2010, 13:59
Anders even zoeken op AddPortMapping, zo te zien kom je dan meer van zulke dingen tegen als ik het vlug bekeek via Google.
Fabian de Jong
22 augustus 2010, 14:11
Voor de mensen die KPN of XS4ALL hebben kunnen trouwens hun lijn upgraden naar VDSL2+. Zo ga ik van 16/1 naar 16/2, voor het snelste pakket ligt de centrale te ver weg :(
Sander Hogendoorn
22 augustus 2010, 16:33
Anders even zoeken op AddPortMapping, zo te zien kom je dan meer van zulke dingen tegen als ik het vlug bekeek via Google.
Ja inderdaad, ik ga nu even wat verder zoeken, kijken of er wat nuttigs rondzwerft :)
Joost van den Heuvel
22 augustus 2010, 16:47
Voor de mensen die KPN of XS4ALL hebben kunnen trouwens hun lijn upgraden naar VDSL2+. Zo ga ik van 16/1 naar 16/2, voor het snelste pakket ligt de centrale te ver weg :(
Ik zou wel willen.
Zit hier op KPN (voorheen Planet) en ze hebben pas sinds een paar weken ADSL2+ in de centrale (20/1), maar ik krijg nog steeds maar 8/1, grr. Kan net zo goed downgraden, krijg ik dezelfde snelheid voor een lagere prijs. :P
Sander Hogendoorn
22 augustus 2010, 21:43
Heb een aantal uur terug de UPnP setting uitgezet, maar het probleem is er nog steeds. Wel zijn er sindsdien geen meldingen meer gekomen in de log van het modem, dus ik denk dat het ergens anders aan ligt. Misschien wel aan KPN zelf :innocent:
Sander Hogendoorn
24 augustus 2010, 13:29
Net maar eens met KPN gebeld, gister was het helemaal erg. De ene uitval na de andere, de medewerker die ik aan de lijn had kon zien dat er met de lijn niks mis was, maar dat het modem gister alleen al 26 keer was uitgevallen :surrender:
Samen met de snelheid die heel erg varieert en nog wat andere vragen kwam hij tot de conclusie dat het modem waarschijnlijk aan het eind van z'n latijn is. Donderdag komt er een monteur langs met een nieuwe versie modem :)
Bob
24 augustus 2010, 17:08
Even een vraagje:
Wij hebben een oude hub hier staan uit het jaar 30.000 bc.
Nu willen wij eigenlijk iets nieuws.
Nu is de vraag:
Wat kunnen we het beste nu nemen? Een gigabit switch (sowieso voor de toekomst) of een nieuwe hub?
We hebben er al één op het oog:
https://www.alternate.nl/html/product/Hubs__en__Switches/SiteCom/LN-121_Gbit_Switch/440273/?
Wij hebben nu een Gbit switch! En het werkt uitstekend! Denk zeg het nog even, dus bedankt voor de reactie(s). :thumbup:
Robert Saalmink
24 augustus 2010, 17:15
Enjoy :)
Ralffoxx
24 augustus 2010, 18:26
Hier is internet laatste tijd weer lekker stabiel. Was een ramp ma naar veel klagen hebben ze toch een team hier in de buurtkast laten kijken en zat te kijken ze hebben hele zooi kabels er uit getrokken en vernieuwt sinds dien heb ik totaal geen problemen meer met internet gelukkig.
Joost van den Heuvel
26 augustus 2010, 22:01
Net maar eens met KPN gebeld, gister was het helemaal erg. De ene uitval na de andere, de medewerker die ik aan de lijn had kon zien dat er met de lijn niks mis was, maar dat het modem gister alleen al 26 keer was uitgevallen :surrender:
Samen met de snelheid die heel erg varieert en nog wat andere vragen kwam hij tot de conclusie dat het modem waarschijnlijk aan het eind van z'n latijn is. Donderdag komt er een monteur langs met een nieuwe versie modem :)
Hoop dat de nieuwe modem het probleem verholpen heeft. :)
(hm, de modem klinkt een beetje gaar.. het modem dan maar.. al schijnt het allebei te mogen)
Sander Hogendoorn
26 augustus 2010, 22:25
De uitvallers zijn helemaal weg :)
Nu heb ik alleen nog het probleem dat de snelheid tijdens het surfen, streamen van muziek, videos, youtube etc. nog steeds regelmatig langzaam is, maar downloaden via Steam en torrents gaat wel als een trein. Maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat er ineens heel wat mensen last van hebben, dus dat ligt waarschijnlijk niet aan het netwerk hier.
Ferroeni
27 augustus 2010, 08:39
Sander, goed om te lezen dat de uitvallers helemaal weg zijn. Mooi dat de provider redelijk snel een nieuwe modem heeft geleverd.
Peter
14 september 2010, 13:03
Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen maar dit leek me de meest geschikte plek....
Ik heb een simpel videootje opgenomen met fraps en deze vervolgens met Windows Movie Maker opgeslagen als *.wmv
Ik kies dan als opslaan als Video voor lokaal afspelen (2,1 Mbps)
Het is een bestand van 21 Mb geworden, de lengte van de video is 1m21s
Als ik de video vervolgens op mijn computer afspeel is de kwaliteit nog wel redelijk, maar wanneer ik vervolgend het filmpje naar youtube upload wordt de kwaliteit echt ontzettend slecht....
Ik heb andere filmpjes in dezelfde resolutie gezien die wel gewoon scherp zijn, dus opzich kan het aan het filmpje zelf niet liggen?
oordeel zelf
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=127602&postcount=890
edit: Vreemd, nu er een kwartiertje ofzo verstreken is is de kwaliteit al een stukje beter, zal wel aan het verwerken liggen bij youtube dan.....
Darthwillie
14 september 2010, 13:05
Opslaan als AVI of Quicktime bestand, volgens mij zijn WMV en Youtube geen vrienden.
f1timmy007
14 september 2010, 18:15
Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen maar dit leek me de meest geschikte plek....
Ik heb een simpel videootje opgenomen met fraps en deze vervolgens met Windows Movie Maker opgeslagen als *.wmv
Als ik de video vervolgens op mijn computer afspeel is de kwaliteit nog wel redelijk, maar wanneer ik vervolgend het filmpje naar youtube upload wordt de kwaliteit echt ontzettend slecht....
Ik heb andere filmpjes in dezelfde resolutie gezien die wel gewoon scherp zijn, dus opzich kan het aan het filmpje zelf niet liggen?
oordeel zelf
edit: Vreemd, nu er een kwartiertje ofzo verstreken is is de kwaliteit al een stukje beter, zal wel aan het verwerken liggen bij youtube dan.....
Is altijd zo dat het even wat tijd kost. Youtube maakt van jou filmpje, eerst een 360P versie, daarna de 480P versie, etc. Hoe hoger de kwaliteit moet zijn, hoe langer het duurd. Daarom heeft youtube er voor gekozen om te begin met het converteren naar de 360P, omdat je dan meteen al je filmpje kan kijken, maar jammer genoeg met wat lagere kwaliteit. Hangt volgens mij ook af van het aantal filmpjes dat in de wachtrij staan om geconverteerd te worden hoe lang het duurd. Heb wel een dag moeten wachten op een 1080P kwaliteit:blink:
Edit: Als je net je filmpje geupload hebt, is het nog lagere kwaliteit, iets van 260P ofzo, maar die gaat later weg?
El Maestro
14 september 2010, 20:49
Je zou natuurlijk ook Vimeo kunnen proberen. Heeft sowieso betere HD beeldkwaliteit dan YT :)
Kim Van Der Stichelen
14 september 2010, 21:23
oordeel zelf
Peter probeer eens virtualdub voor bewerkingsprogramma. Veel makkelijk voor snel een filmpje te uploaden vind ik :)
Mathijs
11 oktober 2010, 17:04
Oké, ik heb een bizar probleem:
Ik draai nu beneden een mediapc met wat mediasoftware etc. erop. Heb deze nu ook als FTP server draaiende, en dat leek van geen meter te werken, want kon vanaf mijn computer geen verbinding ermee maken (Win7, 64bits, enterprise). Ik werd helemaal gek, want alles stond goed ingsteld (router, firewall) op de mediapc. Toen ik het vanaf de laptop van een huisgenoot ging proberen werkte de ftp echter wel gewoon! BIZAR! Deze computer draait win7, 32bits. Maar nu heb ik dus werkelijk geen idee waarom ik met mijn laptop er niet op kom, en met de andere laptop wel! Beide keren geprobeerd met Smart FTP, maar vanaf mijn laptop ook met andere ftp programma's.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan gaan?
edit:
Als ik mijn lankabeltje erin hang, dan werkt'ie wel, maar via Wifi niet (!?!?), wat kan hiervan de rede zijn. De laptop van mijn huisgenoot hangt ook gewoon aan wifi en niet aan de lan.
Roy Visser
11 oktober 2010, 17:09
lijken mij dan veiligheids instellingen?
petervdveen
11 oktober 2010, 18:05
Firewall?
Mathijs
11 oktober 2010, 18:31
Firewall staat uit
Roy Visser
11 oktober 2010, 18:42
Firewall staat uit
Windows Firewall ook? Antivirus uitschakelen?
Mathijs
11 oktober 2010, 19:11
Jup, antivirus uit gezet tijdens testen en ook windows firewall gebruikt
Zowel mijn laptop als laptop van huisgenoot hebben zelfde antivirus software draaien.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.