View Full Version : FPL: Magny Cours - Ronde 6, 09/02/2009
Tjerk Korving
1 februari 2009, 22:49
[spacer]
[logo_fpl]
[spacer]
Preview Magny Cours
Magny Cours kenmerkt zich door snelle chicanes waar de balans van je auto zeer belangrijk is. Het is een snelle baan, na start finish gaat het in de vierde of vijfde versnelling linksaf, en daarna tricky remmen en terug in drie voor de Grande Courbe. Goed uitaccelereren zorgt ervoor dat je veel snelheid meeneemt op het lange rechte stuk. Daarna is het hard in de remmen voor de Adelaide hairpin, een mooie inhaalplek. Vanaf daar gaat het op weg naar de snelle Nurburgring chicane, waarna het remmen is voor de 180 graden bocht. Daarna volgt de -minder snelle- Imola chicane, hier is de lijn bij het uitkomen belangrijk want je moet vrijwel direct remmen voor een krappe rechterbocht. Richting het nieuwe Lycee is het volgas, waarna een krappe rechterbocht leidt tot een chicane. Deze is traag en kent een lelijke hobbel, waardoor je veel tijd kunt verliezen.
[spacer]
Circuit Informatie
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_magnycours.jpg
Circuit: Magny Cours (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=Circuit+Magny-Cours,+58490+Saint-Parize-le-Ch%C3%A2tel,+Ni%C3%A8vre,+Boergondi%C3%AB,+Frankri jk&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.511692,9.887695&ie=UTF8&t=k&cd=4&geocode=FdAIywIdx0AwAA&split=0&ll=46.863698,3.166444&spn=0.009889,0.019312&z=16)
Lengte: 4,410 km
Ronden: 29
Afstand:127,890 km
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 130 kilometer
[spacer]
Uitslagen
Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090209_magny_cours/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090209_magny_cours/FPL_Race_6_Magny_Cours.rar)
[spacer]
Links
Het FPL reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
FPL Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
Magny Cours circuit officiële website (http://www.magnyf1.com/)
[spacer]
Deelnemerslijst
Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl. (§1.1.6)
Officiële deelnemerslijst Formula ProLeague
#|Teamnaam|Naam|Deelname
2|Team Vaillante|Roy Visser|Afgemeld
3|Dynamic Motorsports|Tim Wijen|
5|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|
9|HugoBOSS Racing|Bram Kocken|
11|FS Racing|Bram van der Stichelen|
12|FS Racing|Steven Frederiks|
14|DCR|Tjerk Korving|
15|DCR|Gerben van den Broek|
16|KoelTec|Michael Koel|
18|WolnerGP|Alexis Saridakis|
19|WolnerGP|Angelo Wolner|
22|Team Zerobarrier|Jaap Kleijn|
23|Team Zerobarrier|Steven Voss|
24|Team Underground|Paulpeter Kroon|
25|Team Underground|Mark Bentvelzen|Afgemeld
27|Racing for Brabant|Jeroen van Dun|
28|Crown Racing|Michael Storm|
29|Crown Racing|Michel Hekking|
30|Super Aguri FPL|Jeroen Ursem|
32|SimTech|Mathijs Twisk|
34|BAS Biddinghuizen|Ricus Winnubst|
36|F1RST Racing|Thomas Arends|
[spacer]
[logo_dr]
Ralffoxx
2 februari 2009, 14:31
Wel aardige baan waar je er goed hard vanaf kan gaan :D
Robert Saalmink
2 februari 2009, 14:36
Wel aardige baan waar je er goed hard vanaf kan gaan :D
Nooit begrepen dat DAT de bedoeling is :blink:
Tjerk Korving
2 februari 2009, 18:44
Nooit begrepen dat DAT de bedoeling is :blink:
Ow... maar het kan wel goed hier in die snelle chicanes. :D
De snelle chicanes maken de baan ook wel erg mooi moet ik zeggen en heb er wel zin in. Als het mee zit vanavond nog even wat rondjes draaien om er alvast in te komen.
Tim Wijen
2 februari 2009, 18:49
Geen leuke baan, maar eindelijk eens tijd om goed te oefenen :thumbup:
Gerben vd Broek
2 februari 2009, 19:42
Frankrijk is wat dat betreft een hele moeilijke baan. Nu dat er asfalt naast die snelle chicanes ligt is het wel een stukje makkelijker geworden, maar het blijven rotbochten. Vroeger met direct grind aan beide kanten ernaast was het helemaal een drama. Baan was in gp4 bijvoorbeeld heel vervelend. Klein foutje en je had behoorlijk last van. Was altijd blij als die voorbij was en we verder gingen met Silverstone :). Die baan kon je foutje maken, maar was het direct te herstellen zonder jezelf eerst uit de grindbak te graven.
Wat dat betreft heb ik niet echt zin in frankrijk :).
King Otto
2 februari 2009, 21:00
Sluit ik me bij aan. Die snelle chicanes zijn inderdaad een crime, is flink oppassen, vooral in de race. Maargoed we zien wel waar het schip strandt, gelukkig nog wel een circuit met inhaalmogelijkheden.
Nog animo om te testen vanavond?
Tim Wijen
2 februari 2009, 22:45
Zojuist wat rondjes gereden. Momenteel rijd ik rondjes in de 1:26. De pole zal rond de 25/24 komen te liggen.
Ik raad de organisatie wel aan goed te controleren of iedereen netjes binnen de lijnen rijd. Er valt namelijk makkelijk een stukje af te snijden.
Gerben vd Broek
2 februari 2009, 23:11
Wat een verschrikkelijke baan is het toch. Zojuist wat gereden, maar kom gewoon niet door die 1ste snelle chicane heen. Ik verlies daar ongeveer alle tijd tov Tim. Zag zijn tijd op 1.26.7. Komt zelf tot 1.28.3. Enkel verlies op 1ste sector is eigenlijk niets. Vervolgens 1.3 sec op 2de sector. Laatste sector is weer kleiner verschil 0.3.
Martijn Mezger
2 februari 2009, 23:18
Ik vind Magny Cours een erg leuke baan, zal wel aan mij liggen.
Heb er nooit moeite mee :P
tinyriconen
3 februari 2009, 00:52
Vandaag mijn nieuwe stuur binnen gekregen en ben dus maar eens gaan testen op Magny-Cours.
Dat viel in twee opzichten tegen. Het stuur is ongelooflijk wennen en de baan is lang niet altijd even makkelijk. Ik heb nog altijd niet de juiste manier gevonden om rap door de 2 snelle chicanes te gaan aangezien ik daar gewoon veel te veel tijd verlies. Groot aandeel daarin speelt waarschijnlijk ook de setup. Maar ik doe m'n best, ben wat wezen tweaken met de vleugels, rijhoogte en gear ratios en je ziet de tienden er af vliegen! Nu nog een paar seconden.... ;)
Snelste tijd van mij van vanavond:
S1 - 0:24.954
S2 - 1:02.927
LT - 1:29.413
Daar kan zowiezo nog aardig wat van af in de huidige situatie, want ik had absoluut niet het idee een (ten opzichte van voorgaande ronden ;)) een "snelle" ronde te rijden.
Tjerk Korving
3 februari 2009, 13:59
Het belangrijkste hier, en op andere circuits, is dat je de juiste lijnen rijd. Wijk je er (teveel) vanaf scheelt het je gewoon tienden per bocht. Let dus ook op de donkere sporen op het asfalt.
De eerste chicane is volgens mij sowieso er eentje waar je niet willens en wetens in z'n 6e versnelling doorheen moet willen. Het kan wel maar van wat ik me herinner van een paar maanden terug laat ik m terugvallen naar z'n 5.
Michael Storm
3 februari 2009, 23:10
Zojuist 1.25.5 in de online practise, er zit nog zeker ruimte in en aangezien kwali meer grip is zal daar wel een 1.24 mogelijk zijn..
Robert Saalmink
4 februari 2009, 01:06
And Michael kills the mood..... again....... ..............
;)
Atreidez
4 februari 2009, 03:15
Ik zat in de 28, dus dat klopt ongeveer wel met de normale michael +3 standaard :D Merkte ook al dat je bij de snelle chicanes niet snel bestraft wordt, maar bijvoorbeeld de scherpe rechter na de tweede chicane weer wel, ook al blijf je met 2 wielen op t asfalt..
tinyriconen
4 februari 2009, 11:19
Klopt, daar sta heel opvallend snel al achterstevoren :(
Maar als je er heel veilig doorheen wilt verlies je direct een paar tienden.
Tjerk Korving
4 februari 2009, 14:11
Gisteren ook nog even gereden en toen kwam ik tot 1:27.3 met een setup die nog wel te verbeteren is. Verlies vooral tijd in de tweede sector maar de chicanes liepen ook nog niet helemaal jofel.
De eerste chicane merk ik elk geval wel dat het kwestie is van de rechter curb goed meenemen omdat je anders in een soort van kuil lijkt te vallen waardoor je gelijk spint. De bocht erna zal ik ook wel tijd verliezen, vooral door onderstuur dus ook dat nog oplossen.
Tjerk Korving
4 februari 2009, 23:20
Vanavond nog even gereden en kwam weer op 1:27.3 uit maar voor mijn gevoel was het een echte bagger ronde. Veel teveel dood geremd in de bochten, te wijd en nog wat gepruts maar kwam desondanks niet sneller uit in de ronden erna. Er zit meer in maar loop nog tegen een drempeltje aan kennelijk. Ik zal het maar een paar dagen laten rusten, dat heeft tot nu toe altijd gewerkt. :D
KoelTec
5 februari 2009, 17:43
Net ook even rondje of 10 gereden en kwam tot een 1:26.9xx! Vind t persoonlijk niet echt een leuke baan..
Tim Wijen
5 februari 2009, 18:09
Ik ga vanavond ook weer wat rondjes rijden. Zijn er nog meer mensen van plan om vanavond even langs te komen? :)
KoelTec
5 februari 2009, 18:23
time?
tinyriconen
5 februari 2009, 19:19
Als ik nog ga rijden is het even tussen 7 en 8.
Echt weer iets van mij. Ik zei al dat het flink wennen was zo'n nieuw stuurtje met werkende FFB. Bleek dat dus helemaal niet het geval te zijn. Toen ik ontdekte dat hij ondanks zn auto calibration niet helemaal goed in het midden zat, ging ik op zoek op internet. Toen ontdekte ik de Logitech Profiler voor Vista (die uiteraard niet op het meegeleverde cd'tje zat). Toen ik dát had geďnstalleerd én het stuur goed had gekalibreert merkte ik pas écht wat Force Feedback was! Ik kon er echt helemaal niks mee. In RACE stonden alle FFB-opties op Max, danwel 100%. Dat was me eventjes teveel.
Vanmiddag een paar testrondjes gereden om te wennen aan het stuur. Tijden zijn nog niet omlaag gegaan, maar ik heb veel meer het gevoel dat ik tijd kán winnen.
Overigens, het zal wel aan m'n setup liggen (niet stabiel genoeg), moet ik de Nürburgring in z'n vijf nemen anders verlies ik er enkel tijd.
Gerben
5 februari 2009, 20:29
Zonet ff gereden,
een 26.0xx als resultaat, zit nog zeker 4 tiende in !!!
Tjerk Korving
6 februari 2009, 14:01
Overigens, het zal wel aan m'n setup liggen (niet stabiel genoeg), moet ik de Nürburgring in z'n vijf nemen anders verlies ik er enkel tijd.
Vol in z'n 6e versnelling gaat volgens mij sowieso niet werken, ik neem m doorgaans half in 6, beetje gas terug dus, en afhankelijk van hoe ik uikom blijf ik in z'n 6e versnelling of ga ik terug naar 5.
Neem sowieso de curb aan de rechterkant mee, als je die ontwijkt lijk je zowat in een gat te vallen waardoor de amper te houden is. Neem je de curb wel mee kan je m behoorlijk vlot doorkomen en kom je een stuk beter uit in de rest van de chicane.
Michael Storm
6 februari 2009, 21:56
Vol in z'n 6e versnelling gaat volgens mij sowieso niet werken, ik neem m doorgaans half in 6, beetje gas terug dus, en afhankelijk van hoe ik uikom blijf ik in z'n 6e versnelling of ga ik terug naar 5.
Neem sowieso de curb aan de rechterkant mee, als je die ontwijkt lijk je zowat in een gat te vallen waardoor de amper te houden is. Neem je de curb wel mee kan je m behoorlijk vlot doorkomen en kom je een stuk beter uit in de rest van de chicane.
Volgas in z'n 6 en dan moet je goed sturen zodat de achterkant stabiel blijft, dan ben je het snelste.
Gerben vd Broek
6 februari 2009, 23:04
Ik ben nog steeds blij als ik de wagen beetje door de chicane gestuurd krijg. Ik ga nu zelf maar ff proberen. Moet toch nog wel wat getest worden :).
Tjerk Korving
7 februari 2009, 00:29
Volgas in z'n 6 en dan moet je goed sturen zodat de achterkant stabiel blijft, dan ben je het snelste.
Heb de wagen een keer met een alles of niet actie aardig vol erdoor gekregen maar dat lukte enkel in een outlap. Verder was de wagen er gewoon niet stabiel genoeg voor.
Maar ik kwam tot 1:27.0 vanavond en er zit meer in. Merkte ook dat ik met de manier van remmen nog wel tijd kan winnen maar dat zal dan eerst ook wat meer in de rijstijl moeten slijten. :)
Ralffoxx
8 februari 2009, 16:50
een tijden update
ik reed gisteren 1.27.5 nu me lagg weg is. 1.25.9
maar tja dan heb je koel en storm op de baan.
1.24.9 voor Koel en op het end kwam Storm nog effe met een 1.24.8.
Dat word leuk morgen :D
Gerben vd Broek
8 februari 2009, 19:27
@ Tjerk, kan jij je setup eens opsturen. Ik heb het idee dat mijn wagen alle kanten op glibbert, bij wat voor situatie ook. Heb al van alles geprobeerd, maar verder dan 1.28.0 kom ik nog steeds niet. Snap er niets van. Ik heb echt het idee dat dingen goed gaan, maar het vertaalt zich gewoon niet in de tijd.
Tjerk Korving
8 februari 2009, 20:29
@ Tjerk, kan jij je setup eens opsturen. Ik heb het idee dat mijn wagen alle kanten op glibbert, bij wat voor situatie ook. Heb al van alles geprobeerd, maar verder dan 1.28.0 kom ik nog steeds niet. Snap er niets van. Ik heb echt het idee dat dingen goed gaan, maar het vertaalt zich gewoon niet in de tijd.
Setup is onderweg. Ik mis nog wat scherpte in de bochten eigenlijk maar afgezien daarvan kan ik er goed mee overweg. Wellicht dat juist de bochten nog de grote stap kunnen leveren.
Tjerk Korving
8 februari 2009, 20:54
[spacer]
De nieuwsbrief is verzonden. Niet ontvangen, geef dan een gil via mail of pm.
[spacer]
[logo_dr]
Gerben vd Broek
8 februari 2009, 20:56
Ik hoop dat ik morgenavond beetje optijd kan komen. Met beetje pech duurt mijn middaguitstapje te lang, en ben ik tot behoorlijk later bezig om dieren te voederen hier op boerderij. Denk wel dat ik het haal, maar je weet maar nooit :).
Gerben vd Broek
9 februari 2009, 21:36
Heel erg gemengde gevoelens hieraan overgehouden.
In de vrijetraining stond ik gewoon 3de, wat al helemaal niet verwacht was. In de kwalificatie P6, helemaal super. Had nog meer kunnen zijn, maar door anderen die er naast gingen/stonden mis je net ff concentratie en verlies je nog 3 tiende van je gewonnen tijd.
En de race kwam totaan de 1ste chicane. Start was matig, kostte me al een plek, das niet zo'n ramp. Bij de doordraaier schakelde ik verkeerd, waardoor ik snelheid miste op rechte stuk. Wel mijn plek kunnen houden bij het uitremmen bij de hairpin. In de snelle chicane zie je iemand eraf gaan, je houd al in. Zit niet meer op de lijn. Knal boven op de gespinde, en iemand knalt nog achterop mij. Linkerkant wielen ontbraken, dan is het gewoon over. Echt balen. Als ik wagen hier op de baan kon houden had ik echt kans op goede punten. Balen.
Tim Wijen
9 februari 2009, 21:37
Zonde!:(
PP maakte een fout in de laatste chicane, kwam midden op de baan tot stilstand en ik kon nergens meer heen. Podium had er in gezeten, balen!
tinyriconen
9 februari 2009, 21:37
Een nette kwalificatie, er zat nog meer in, eindelijk eens niet als laatste geďndigd! Echter was het plezier van korte duur als ik de eerste bocht al niet kon houden, in de achtervolging. Dat ging me aardig af. Ik zag voor me wat rook opkomen terwijl ik met ruim 200 de Nürburg-chicane instormde, nog voor ik kon reageren op wat dan ook knalde ik vol, maar dan ook vol op (volgens mij) Michael Koel. Terwijl mijn vernietigde auto stond na te sudderen zag ik naast mij ook nog Gerben vd Broek, kapot, staan en merkte ik een moeilijk rijdende Matthijs Twisk op. Al met al een eerste ronde met veel slachtoffers. Ik zag daarna nog even een mooi gevecht tussen Paulpeter en Tim Wijen, dacht ik ;), om P2, alvorens het strijdtoneel te verlaten.
KoelTec
9 februari 2009, 21:39
Lekker dit.. Door Kroon of hoe die ook heet, die niet goed in zijn spiegels kijkt wordt ik de baan af gedrukt.. ik reed gewoon op een rechte lijn. Lekker zo iemand.. voor mij geen F3000 meer hoor. Zo lastig om in je spiegels te kijken of t GEVOEL te hebben dat er iemand naast je zit? Zelfde geldt voor mensen die nog eventjes snel iemand willen inhalen die in zijn flying lap zit... omdat je sneller bent. Laat diegene ook zo rondje afmaken.. die heeft zijn doel!
Of pits uitrijden.. geldt t zelfde voor! Je weet gewoon bijna 100% zeker dat als je je rondje ingaat.. en je ziet iemand uit de pits komen dat t fout gaat. (Lees: rondje wordt verpest!)
Die F3000 staat bij de sloop.. voor mij geen nieuwe!
paulpeter
9 februari 2009, 21:41
Dat was ook van korte duur helaas.
Start was goed en kon gelijk een plaatsje pakken. Op weg naar de hairpin ook Steven te pakken. Bij het uitkomen zat ik langs Michael K. Samen op weg naar de chicane. Dacht dat ik hem genoeg ruimte liet, maar dat was dus niet het geval. Onze wielen raakte elkaar en we schoven beide door de binnenste grindbak. Ik kon hem nog net houden, alleen Michael niet, waardoor de zijne en een paar andere voorbij was. :( Excuses daarvoor.
Vervolgens weer op jacht naar voren. Mooie gevecht met Tim. Alleen toen ik Tim eenmaal voorbij was had ik een momentje bij het opkomen van s/f wat het einde voor beide betekende helaas. :hang:
Slechte avond dus:blushing:
Gerben vd Broek
9 februari 2009, 21:52
Met al deze uitvallers krijgen we wel een apart podium straks op het eind van de race. Zijn toch een aantal mensen die normaal podium kunnen halen die er naast liggen.
Stoofie
9 februari 2009, 22:19
Of pits uitrijden.. geldt t zelfde voor! Je weet gewoon bijna 100% zeker dat als je je rondje ingaat.. en je ziet iemand uit de pits komen dat t fout gaat. (Lees: rondje wordt verpest!)
Ik geef toe ik was een van de mannen die dat per ongelijk deed. Sorry daarvoor :blushing:
Bram Van Der Stichelen
9 februari 2009, 22:21
Wat een race :thumbup:
In de oefensessie stond ik al 4e :blink: Een uurtje daarvoor voor het eerst een F3000 wagen aangeraakt in weken, en het ging enorm goed.
Quali ging wel niet zo super. Er kon gerust nog 3 tienden af, maar de tijd was om in mijn snelle rondje, dus die heb ik niet kunnen afwerken. P7 was het resultaat (Gerben niet meegerekend)
De start was vrij goed. Ik kon een direct een plekje opschuiven naar P6. En dan in de volgende 2 ronden nog 3 plekken opgeshoven door schuivers en crashers van de grote heren voor mij. In die eerste 2 ronden direct al 2 cutwarnings gepakt, beide in de eerste chicane. De eerste keer omdat ik het risico niet wou lopen dat ik in de brokken deelde bij ronde 1, en de 2e keur gewoon domweg rechtdoorgeschoten. Voor de rest van de race dan maar al de chicanes heel rustig genomen, ook al verloor ik aanzienlijk tijd daardoor. Hele lange tijd op P3 gereden. Voor het gros van de race voornamelijk een heel leuk gevecht met Niels gehad. Enorm fair, en enorm gaaf. Hij kon me uiteindelijk paseren in de hairpin een 7tal ronden voor het einde, maar ik gaf nog niet op. Voor nog een 4tal ronden onder de achtervleugel gehangen, maar ik maakte een klein foutje net voor de laatste chicane, en ging wat dwars, en verloor 5 seconden op Niels :( Dan maar rustig de overige 3-4 ronden uitgereden, om op een mooie 4e plaats te eindigen :thumbup:
Mathijs
9 februari 2009, 22:22
What can I say:
Slachtoffer van de crash in 1e chicane..
Stoofie
9 februari 2009, 22:23
Mijn kwalificatie ging veel beter dan verwacht. Stop opeens 13e terwijl ik steeds op de 17e plek bleef rond hangen.
De race ging lekker. Ik maakte een goede start waarhij ik een plekje won. Ik wist dat ik moest uitkijken voor de hairpin en bleef hij uit iedereens buurt. Bij de eerste chicane ging het voor mijn neus goed mis. Gelukkig kon ik het allemaal net ontwijken. En ik reed 8e :thumbup:
Een paar rondes later maakte ik een foutje waardoor ik 12e werd :blink:. Omdat ik geen momentum had voor de volgende bocht liet ik mijn naamgenoot er voorbij. Een paar rondjes late hadden wij een geweldig gevecht voor de 10e plek. GEWELDIG als je elkaar laat leven en de ruimte gunt :thumbup:
Door weer een foutje moet ik Jeroen er voorbij laten. Ik probeerde hem nog te pakken maar dat ging niet meer. Als 9e geeindigd.... iets waar ik trots op kan zijn :rolleyes:
Tjerk Korving
9 februari 2009, 22:24
Lag op een gegeven moment op P7 en rondom me heen goede gevechten met Steven Frederiks en Gerben Kelly en opeens besloot alles te gaan hangen. Het beeld bevroor, op een gegeven moment ging het beeld op zwart en na 10 seconden kwam alles ineens weer tot leven. Toen reed ik al sukkelend langs een muur met een suspension problem op P11. Naar de pits, gerepareerd en na een ronde of wat nog een stop & go. Wel uitgereden voor het punt voor het uitrijden maar er had meer in gezeten, jammer.
Lekker dit.. Door Kroon of hoe die ook heet, die niet goed in zijn spiegels kijkt wordt ik de baan af gedrukt.. ik reed gewoon op een rechte lijn. Lekker zo iemand.. voor mij geen F3000 meer hoor. Zo lastig om in je spiegels te kijken of t GEVOEL te hebben dat er iemand naast je zit? Zelfde geldt voor mensen die nog eventjes snel iemand willen inhalen die in zijn flying lap zit... omdat je sneller bent. Laat diegene ook zo rondje afmaken.. die heeft zijn doel!
Die F3000 staat bij de sloop.. voor mij geen nieuwe!
Iedereen kan inschattingsfouten maken en dat is voor niemand een prettige situatie. Paulpeter gaat echt niet z'n eigen race vergooien om jou dwars te zitten. Als er zich situaties voordoen waar je duidelijk word gehinderd, kijk waar het is gebeurd en zet het in een mail. Niet iedereen is zo ervaren en als er zich vreemde dingen voordoen kan er altijd naar worden gekeken zodat het geen tweede keer gebeurd.
Bram Kocken
9 februari 2009, 22:25
Robert, excuses voor het tikje in een der eerste bochten.. valse start voor jou, mijn excuses daarvoor!
Jeroen Ursem
9 februari 2009, 22:27
Ik was net te laat in de kwali, dus als toeschouwer staan kijken. Nog een tijdje met Michael Storm meegelift om lijnen te kijken omdat ik nog geen meter gereden had door m'n zere arm vorige week. Meteen ook z'n versnellingen instelling afgekeken en m'n setup aangepast.
Warmup even 2 rondjes gevoelt en dat ging wel prima, dus daarna de race meeknallen.
Start was druk, ik pakte de buitenste lijn wat meteen een grindbezoekje opleverde (dom!) Meteen vanaf achteraan het mes tussen de tanden. Ik zag voor me vanalles gebeuren, pakte 2-3 plekken nog voor T1 :huh:
Toen 'de' chicane van de wedstrijd, ik zie chaos, duik ertussendoor en mis op een haar na de gespinde wagen van Michael Koel. Toen was het rondenlang vechten met m'n naamgenoot, helaas maakte hij toen ergens een foutje en kon ik er relatief makkelijk langs.
Ik er weer voor gaan zitten om verder op te klimmen.. maar Jeroen liep op me in en degene voor me op me uit.. oei! Ik vechten voor wat ik waard ben en krijg wat lucht. Door een toffe actie van PP weer wat plekken gewonnen en ik reed op een gegeven moment 8e met een gaatje van zo'n 10 seconde naar P7.. ik bidden op een foutje van degene voor me..
Dat gebeurde ook 2-3 keer, maar ze waren te snel weer op de baan en in hun ritme om er profijt van te hebben. Jeroen nog wel een paar keer het gat wat kleiner zien maken, maar ik heb hem (verrassend voor mezelf) toch op P8 uitgereden :)
Vond het een toffe race eigenlijk, m'n mening over de F3000 is weer wat bijgesteld :D
Robert Saalmink
9 februari 2009, 22:28
Je kwam iets het gras op, en daarna schoof ik het gras op, en weer af en voor ik het wist stond ik aan de andere kant van de baan. Ik vond het al gek, ik dacht toch echt dat ik die bocht kon nemen. Zag pas in de replay dat je iets op het gras zat.
No problem, maar inderdaad, wel meteen de aansluiting kwijt. Een poosje richting de beide Jeroenen gereden maar verder een event-loze race gehad en P10 was uiteindelijk voor mij. Die crash was even spannend, ik zag al gele vlag meldingen en wat rook dus ik nam alvast gas terug ind e chicane, waar ik uiteindelijk wel blij mee was :)
Ik mis nog wel het gevoel in deze bakken. Kan nog altijd moelijk inschatten wanneer hij nu wel gaat glijden en wanneer niet. En ik heb echt het idee dat ik tot het gaatje ga en nog lig ik > 4 seconden van de pole af. ca. 2 seconden is mijn 'norm', dus ik laat nog ergens maar liefst twee seconden liggen! Ik moet daar toch eens achter zien te komen, want dit schiet niet op eigenlijk.
Bram Kocken
9 februari 2009, 22:32
Je kwam iets het gras op, en daarna schoof ik het gras op, en weer af en voor ik het wist stond ik aan de andere kant van de baan. Ik vond het al gek, ik dacht toch echt dat ik die bocht kon nemen. Zag pas in de replay dat je iets op het gras zat.
No problem, maar inderdaad, wel meteen de aansluiting kwijt. Een poosje richting de beide Jeroenen gereden maar verder een event-loze race gehad en P10 was uiteindelijk voor mij. Die crash was even spannend, ik zag al gele vlag meldingen en wat rook dus ik nam alvast gas terug ind e chicane, waar ik
Ik weet niet wat er gebeurde, Steam wil ff niet starten, dus ga de replay wat later bekijken.
Wat betreft een event-loze race, amen. Voelde als een 27-ronde-durende-trainings-stint :rolleyes:
Button87
9 februari 2009, 22:38
Kwali:
mijn kwali ging wel oke had wel wat meer ingezeten dan de p14, maarja als je de sectoren niet bij elkaar kunt krijgen wordt het gewoon niet beter :p
race;
Mijn start was goed kon gelijk tjerk pakken die voor mij stond. Bij de grote choas in de chicane kon ik er gelukkig net tussen door. Daarna nog een aantal gevechten gehad met tjerk/Michel Hekking waar bij ik de ene keer met de gene voor mij aan het strijden was en daarna weer met de gene achter mij. Later kwam jaap ook nog bij dit gevecht maar was tjerk opeens spoorloos verdwenen( als je scherm zwart wordt gaat het ook niet zo lekker nee, dus zeer begrijpelijk) uiteindelijk in de laatste 2 rondjes met michel storm in mijn nek nog twee plekken gewonnen. Een daarvan omdat jaap er in gevecht met michel hekking er van af was gegaan en de andere kreeg ik cadeau van michel hekking. (bedankt daar nog voor :thumbup:) uiteindelijk p5 een uitstekend resultaat
Ralffoxx
9 februari 2009, 22:47
Q:
Ging wel lekker p3... kon nog sneller denk ik maar geen zin meer ging lekker op toilet zitten.
Race:
Tja wat moet ik daar van zeggen. Ik had een leuke start maar koos elke keer de verkeerde lijn... Kwamen een paar gasten mij zo voorbij en toen zag ik PP Koel van de baan rijden. Koel foetsie maar Wijen kwam me nog voorbij. Ik reed ongeveer op 1 sec achter ze ... moest effe oppassen aangezien ik al 2 waarschuwingen had gehad. Kon ze makkelijk volgen zag een leuk gevecht voor me. Toen opkomen start finish maakt PP een fout en Wijen klapt er op. Had al 7 sec voorsprong op Bram die op dat moment achter me zat en dacht doe maar relaxed dan komt het wel goed... tot rondje 12 ofzo kon ik het gat met Storm op 5 sec houden. Ik pushte niet omdat het gewoon niet hoefde en wist dat Storm stuk sneller kon dan mij. Bram zat op dat moment al 15sec achter me dus hoefde daar totaal me niet druk over te maken. Aan end had ik nog wat last van glijden. Maar rustig naar P2 gereden. Leuk p2 maar jammer dat er zoveel mensen voor me uitgevallen waren. Had liever nog een leuk gevecht gehad. Maar goed me eerste P2 en ben er toch wel beetje blij mee. 27 sec achterstand op Storm en 40+ voorsprong op Tieman. Laat toch zien dat ik geen rare race heb gereden denk ik.
Bram Van Der Stichelen
9 februari 2009, 23:02
Ik heb de replay ondertussen bekeken, en Paulpeter doet eigenlijk niets verkeerd in mijn mening. Jullie zitten gewoon zij aan zij, en het wil nu eenmaal dat de wielen in elkaar haken, waardoor jullie beiden de baan afgaan. Kan nu eenmaal gebeuren. Ik denk dat je gewoon zo reageert omdat het maar pas gebeurt, en je gefrustreerd bent. Laat het even bezinken altijd, en bekijk ook eerst eens de replay. En ik vond het ook niet erg netjes om je weer de baan op te zetten wanneer er nog mensen achter je komen. 2 personen konden je daardoor niet meer ontwijken.
KoelTec
9 februari 2009, 23:34
Kijk nog eens goed naar de replay. Je ziet absoluut dat hij richting mij gaat. Maar heb t er al over gehad met PP. En is prima zo, waar je wel gelijk in hebt is t feit dat ik weer de baan opging. Maarja ik kan je zeggen.. op dat moment baal je alleen maar en ben je kwaad en denk je niet aan andere die aankomen rijden. Sorry daarvoor!
tinyriconen
9 februari 2009, 23:46
Het zij je vergeven. We hebben het immers toch over een spel. Er zou geen reden mogen zijn om écht boos te zijn. Ik snap je emotie. Ik ben zelf voetballer en scheidsrechter in die sport. Dan weet je precies wat het inhoudt; emotie ter plaatse.
In ieder geval, beetje jammer deze situatie, het heeft uiteindelijk (even gokken) 4 man de race gekost. Aan de andere kant, de eerste écht flinke first-lap-crash van de FPL. Michael, je hebt geschiedenis geschreven ;)
Oké, zonder gekheid. Ik had de replay teruggezien en ik kreeg het idee dat ik achteraf voorzichtiger had moeten zijn. Het had een botsing kunnen voorkomen en volgens mij was de knal van mij ook de "fatale" voor jou.
Atreidez
10 februari 2009, 00:29
Wisselvallige race van mij.. Quali ging wat problematisch door overdriving, en ook wat last van overenthousiaste slipstreamers :P
Gestart van p8 door de eerste bocht. Dat ging allemaal nog netjes richting de eerste chicane. Ik remde eigenlijk te laat maar miraculeus wist ik m te houden en kon v/d S ook ze achtervleugel houden, en toen op weg naar de eerste chicane. Plotseling een grote wolk stof en ik zag naar wat ik nu herinner 2 auto's met hun punten naar elkaar toe staan, en daar dook ik dan middentussendoor :o Eigenlijk mag ik dus al blij zijn dat ik gefinished ben. De eerste rondes waren spannend met voor me en achter me vechtende mensen zoals tieman, v/d S en achter me Hekking en Frederiks. Verdedigen ging aardig en kon goed positie behouden al wisselde er af en toe ook wel wat (hekking was er een keer voorbij, maar bij laatste bochten leek t wel of ie 2 keer zo vroeg remde en een ontwijkactie werd uiteindelijk een nette inhaalmaneuvre!), maar toen bij opkomen rechte stuk kerb geraakt, ging dwars, liften, en toen reden er in 4 sec 5 man voorbij geloof ik. Inhaalrace rijden dus waarbij het met Jeroen & Jeroen (J&J ipv M&M dus) wel voortvarend ging, maar eenmaal aangekomen bij Steven, Tjerk en Hekking was t voornamelijk volgen en lichtjes inlopen. Door DC van Tjerk uiteindelijk bij Steven gekomen die ik alleen door slippertjes voorbij ben gegaan, maar Hekking heb ik geloof ik wel 3 keer netjes ingehaald :D Dat was wel kicken.. Maarja, werd ik weer nerveus als ik er voor zat en schoot ik er weer ergens af.. Uiteindelijk dus in de laatste ronde ook en van p5 naar p7. Na de race een baalgevoel, maar uiteindelijk wel gave gevechtend gehad en daar gaat t om! :)
Nog een plusje voor Bram K, die t gevecht er netjes in 1 keer doorliet. Daar was over nagedacht ;)
King Otto
10 februari 2009, 00:36
Hmm ben benieuwd naar de replay file. Helaas lag mn internet er lange tijd uit zodat ik niet kon deelnemen, sorry dat ik niet kwam opdagen dus maar ik kon er niks aan doen... Erg balen want had wellicht kunnen uitlopen op PP en Tim maar ach, ik houd het spannend zullen we maar zeggen :)
Gefeliciteerd allen!
Mathijs
10 februari 2009, 01:02
Heb even het moment van de crash geanalyseerd. Echt 100 keer terug gekeken vanuit allemaal verschillende posities.
PP knijpt bij het aanremmen net iets teveel naar buiten, Michael en PP raken elkaar waardoor ze doorschieten de grindbak in, PP kan hem net houden en Michael gaat op het gas en spint vervolgens. Gerben die daar achter rijdt verwacht niet dat Michael spind en knalt er vol op. Ik kom daarachter en zag al wel stof maar zag dat het aan de binnekant van de bocht was en probeer via het asvalt aan de buitenkant erlangs te schieten. Omdat Gerben er opbotst vliegen Michael en Gerben de baan op recht waar ik op af kom, vol in Gerben. Die gene die toen achter me reed weet ik niet precies, maar daarachter komt Niels T. Ze hebben geluk dat ik als eerste erop knal en zo een gat in de ravage maak en ze kunnen precies door dat gat zonder probleem hun weg vervolgen.
Ik mis een neus en Gerben zijn wagen zal ook wel redelijk kapot zijn.
Michael probeert met een voorbijrazend veld te keren en doet dat iets te fanatiek waardoor hij doorspind en weer mensen daarop knallen. Michael ziet het niet meer zitten en drukt op esc. Ik probeer de pit te halen wat lukt alleen heb ik geen idee wat mijn pitcommands zijn: "pitten hoeft hier niet Twisk, dus je hoeft die commands niet te weten..." Tja dan verwacht je ook niet dat je door schade naar binnen moet. Naja, toen de boel maar opgegeven want een hele race rijden zonder voorvleugel is ook nogal onhandig.
Al met al een race ongeluk denk ik. Pech zit hem vooral in het feit dat het de eerste ronde is en dat het op zo'n snel stuk gebeurd. Hierdoor kan je haast niet ontwijken en zit het veld nog zo dicht op elkaar dat het gewoon chaos is.
Denk dat we ons gewoon weer moeten focussen op de eerst komende races!
@Robert: Klopt die F3000 zijn erg lastig om goed op de limiet te rijden. Zeker als je net uit de GT's komt. Maar ze hebben gewoon extreem veel grip en dat is gewoon lastig. Probeer ze een beetje te overdriven en redelijk hard mee te gooien. Dat werkt in mijn geval het beste. Ik heb menig snel rondje gereden met her en der full lock tegensturen (owja en dat is ook niet de beste manier, maar dat werkt gewoon bij mij...:P).
Gerben vd Broek
10 februari 2009, 01:05
@matthijs,
Pitmenus moet je in je controls ff knoppen aan toewijzen. Standaard staan die niet toegewezen aan welke knoppen dan ook.
En idd mijn wagen was linkerkant compleet weggevaagd. Geen wielen aan 1 kan dus ook geen enkele kans meer op de pit te halen.
Tim Wijen
10 februari 2009, 01:08
Erg balen want had wellicht kunnen uitlopen op PP en Tim maar ach, ik houd het spannend zullen we maar zeggen :)
Beiden gecrasht, dus je hebt geluk :p
Ralffoxx
10 februari 2009, 01:24
Maar ik en Hekking zijn dichterbij gekomen... nog 2 punten verschil met Alexis :D
2e plek is wel spannend ... 5 man op 5 punten van elkaar :D
Robert Saalmink
10 februari 2009, 01:48
Ik probeer de pit te halen wat lukt alleen heb ik geen idee wat mijn pitcommands zijn: "pitten hoeft hier niet Twisk, dus je hoeft die commands niet te weten..." Tja dan verwacht je ook niet dat je door schade naar binnen moet. Naja, toen de boel maar opgegeven want een hele race rijden zonder voorvleugel is ook nogal onhandig.
Bedankt voor je analyse Mathijs :)
Wat betreft de pitstops: deze thread staat er al een poosje: http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=153
Nu nooit meer vergeten he ;)
Bram Kocken
10 februari 2009, 01:56
Nog een plusje voor Bram K, die t gevecht er netjes in 1 keer doorliet. Daar was over nagedacht ;)
Dank u, dank u!
Volgens mij heb ik alleen bij M. Storm de eerste keer in de weg gereden (binnenbocht :rolleyes: ) en vervolgens bij ik alle keren dat ik gelapt werd 0,0 in de weg gereden en heul veul ruimte.
Zelfs bij Niels, in de laatste bochten van de race.. Twijfelde nog, zal ik ff pushen en niet extra gelapt worden? "Mneuh, boeit nu toch al niet meer" :lol:
Tim Wijen
10 februari 2009, 02:06
Maar ik en Hekking zijn dichterbij gekomen... nog 2 punten verschil met Alexis :D
2e plek is wel spannend ... 5 man op 5 punten van elkaar :D
Waarschijnlijk mis ik de laatste 2 races dus mij kun je van het lijstje schrappen ;)
Atreidez
10 februari 2009, 16:04
Die gene die toen achter me reed weet ik niet precies, maar daarachter komt Niels T. Ze hebben geluk dat ik als eerste erop knal en zo een gat in de ravage maak en ze kunnen precies door dat gat zonder probleem hun weg vervolgen.
Da was ik dus idd, want bij de hairpin zat ik nog een beetje naast je, maar je acceleerde beter weg .. Nog bedankt dus :thumbup:
Niels Tieman
10 februari 2009, 19:33
Ik zag het ongeluk van een mijl af gebeuren dus er was nog relatief makkelijk omheen te sturen. Gewoon rustig, autotje laten rollen en een gat in duiken. :)
Spectaculair was het wel iig. ;)
tinyriconen
10 februari 2009, 20:08
Ik probeer de pit te halen wat lukt alleen heb ik geen idee wat mijn pitcommands zijn: "pitten hoeft hier niet Twisk, dus je hoeft die commands niet te weten..."
:lol:
Ralffoxx
10 februari 2009, 20:14
Paar actie beelden van gisteren opgenomen en aan het uploaden zie snel de beelden hier :D
Ralffoxx
10 februari 2009, 20:33
En hierbij de klapper van de week :D
http://www.youtube.com/watch?v=TqT7qETeRXA
ook in hd ziet er wel zo leuk uit :D
Tim Wijen
10 februari 2009, 21:20
Toch behoorlijk klote dat PP net voor mijn neus de muur induikt en terug op de baan stuiterd :( Uiteraard is het een race ongeluk en PP deed het zeker niet met opzet, maar het is jammer dat je de dupe word van andermans fouten.
Bram Kocken
10 februari 2009, 22:17
Tja Tim, that's racing...
Gerben vd Broek hoopte ook niet op die spin van PP & M.Koel
En Ricus verwachtte hem daar ook niet op het asfalt.
Slikken en weer doorgaan :flowers:
Bram Van Der Stichelen
10 februari 2009, 22:18
Slikken en weer doorgaan :flowers:
oh boy, dat las ik zooo verkeerd
Jeroen Ursem
10 februari 2009, 22:23
Ag joh, koppie omhoog houden, word je hard van
;)
Nee, dat is zeker vervelend als dat gebeurd, net als CTD's connection losts enzo
Bram Kocken
10 februari 2009, 22:24
:lol:
Gerben vd Broek
10 februari 2009, 23:32
De taal hoeft niet verder te evolueren :rolleyes:.
Maar idd. Het is vervelend dat het gebeurd, maar je doet er verder weinig aan. Ga vergeten en weer gaan trainen voor de volgende races.
Mark B
11 februari 2009, 08:55
:hammer::cursing::angry::nono::no::mad::pinch:
Gaat weer een Underground F3000 wagen!! ... Hebben het geld niet op onze rug groeien PP :innocent::D
Wel zuur om zo te zien, maar helaas... volgende race beter heren.
Hoop er dan weer bij te zijn vanuit mijn nieuwe huis. (gelijk de reden waarom ik de afgelopen races niet meegedaan heb. ben flink aan het klussen..)
Jeroen Ursem
11 februari 2009, 13:15
als er een race is die je moet missen, had je beter de komende race kunnen pakken.. pff wat een circuit zeg, kom er nog moeilijk rond :p
Gerben
17 februari 2009, 19:40
En hierbij de klapper van de week :D
http://www.youtube.com/watch?v=TqT7qETeRXA
ook in hd ziet er wel zo leuk uit :D
Zo Tim word daar ff gelanceerd he :P die hoefde iig niet terug te lopen naar zijn pitbox :P
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.