View Full Version : The Paintshop FAQ
Niels Tieman
27 januari 2009, 16:21
Content volgt.
Niels Draijer
27 januari 2009, 17:50
Goed initiatief!
Ik heb wel PSCS maar kan er niet meer mee dan alleen fotobewerking. Al die layers etc. heb ik nooit gesnapt :huh1:
joostingh
27 januari 2009, 17:53
Layers zijn eigenlijk gewoon losse plaatjes die je over elkaar kan laten gaan. Hierdoor kan je zaken naar de achtergrond laten verdwijnen etc.
Lijkt een beetje op knippen en plakken met papier. Dan wil je soms ook dingen over elkaar plakken. Dan moet hetgeen wat niet zichtbaar is eronder zitten. Zo werkt het ook met layers.
Ik moet hierbij wel aangeven dat ik voornamelijk met Fireworks werk maar dit is inmiddels ook van Adobe en begint steeds iets meer op PS te lijken.
Richard Blokker
27 januari 2009, 18:27
Ik zoek een basis template van een soort van druppel effect (auto rijd tegen wint in, en de lak loopt uit op de zijkant idee :P)
Iemand zoiets beschikbaar toevallig? :)
Dankjewel! :D
Bram Kocken
27 januari 2009, 18:56
Ik moet hierbij wel aangeven dat ik voornamelijk met Fireworks werk maar dit is inmiddels ook van Adobe en begint steeds iets meer op PS te lijken.
Kan je dan net zoveel als in Photoshop? Er zullen altijd specifieke Photoshop-dingen zijn die voor mij onmisbaar zijn...
Zoals ik de pakketen zie van Adobe:
Photoshop = fotobewerking
Illustrator = tekenpakket
Fireworks = GIF-animatie
Flash = flash-animatie
Bramzel
27 januari 2009, 19:02
Ik teken nog altijd lekkerder in Photoshop dan in Illustrator hoor, en ook GIF animaties gaan prima met Photoshop. Bij mij op het werk maken we aan de lopende band banners en andere internet advertenties, en die worden allemaal in Photoshop en Flash gemaakt, niet in Fireworks.
Niels Tieman
27 januari 2009, 19:39
Yep eensch met Bram! Ik gebruik illu een klap minder dan Photoshop, laat staan fireworks.
Bram Kocken
27 januari 2009, 20:18
Illustrator is ideaal voor dingen te tekenen... Zo kan ik veel beter overweg met de pentool in Illustrator, dan in Photoshop. Daar doet hij nooit wat ik wil :P
Mathijs
27 januari 2009, 21:10
De pentool is sowieso een verhaal apart, daar moet je echt mee leren werken. Ik kan het nu een beetje...
Ik ben de laatste tijd veel in InDesign bezig, maar dat is weer een heel verhaal apart...
Tjerk Korving
27 januari 2009, 21:46
Heb sinds kort Photoshop CS4 Extended hier liggen maar moet nog even ermee gaan rommelen, verder dan installeren ben ik nog niet gekomen.
Nog helemaal legaal ook maar niet de volle mep betaald. Ik volg nog een studie HTS werktuigbouwkunde in deeltijd en als student zijnde kon ik het met een stevige korting via surfspot.nl kopen. :D
joostingh
27 januari 2009, 23:57
Kan je dan net zoveel als in Photoshop? Er zullen altijd specifieke Photoshop-dingen zijn die voor mij onmisbaar zijn...
Zoals ik de pakketen zie van Adobe:
Photoshop = fotobewerking
Illustrator = tekenpakket
Fireworks = GIF-animatie
Flash = flash-animatie
Zo'n beetje elke auto die ik heb gemaakt komt via Fireworks. Het is net als Illustrator echt volledig vector gebaseerd tekenen maar dan is Illustrator volledig profi en dat is Fireworks niet.
Ik vind het prettig vandaar dat ik het gebruik.
Bram Kocken
28 januari 2009, 00:17
Uiteraard, je gebruikt dat waar je het lekkerst in tekent!
Waar ik nu waar een beetje tegenaan loop, met het painten van de STCC auto's... de alpha-channels op de windows :)
Beetje tricky voordat ik dat doorheb :)
CuqeBaqer
28 januari 2009, 00:26
Ik gebruik Paint shop pro van Corel erg fijn programma, denk ook omdat ik hier mee begonnen ben en dan raak je aan het programma gewent. Kan met Adobe minder uit de voeten.
Niels Draijer
28 januari 2009, 00:27
Ik ga het deze week zeker proberen om zelf een start te maken met de livery. Vorige keer totaal niet gelukt. Het enige wat ik voor elkaar kreeg is een witte wagen zonder sponsors.
:D
Erg handig topic waar ik nog veel gebruik van zal maken...
Bramzel
28 januari 2009, 00:39
Illustrator is ideaal voor dingen te tekenen... Zo kan ik veel beter overweg met de pentool in Illustrator, dan in Photoshop. Daar doet hij nooit wat ik wil :P
Haha, enorm herkenbaar maar dan andersom ;) Ik paint mijn vectors in Photoshop en dan exporteer ik ze naar Illustrator. Ik denk gewoon dat het er op neerkomt dat je met alle programma's prima resultaten kan bereiken; gewoon eentje kiezen en er bij blijven ;)
Richard Blokker
28 januari 2009, 18:37
Idd, ik gebruik zelf al jaren Photoshop :)
Ken het beste daarmee uit de voeten :D
Richard117
5 februari 2009, 21:48
Ben een ongelovelijk photoshop noob, maar probeer voor het DRTCC2 zelf een auto te painten. De basiskleur heb ik inmiddels al, maar nu wil ik er sponsors op gaan zetten.
De logo's die ik heb staan op een witte achtergrond, maar die witte achtergrond wil ik natuurlijk niet op mijn auto hebben. Hoe krijg ik alleen het logo naar mijn auto gekopieerd?
Heb voor de duidelijkheid even een logo zoals ik die heb ge-upload.
Captain Slow
5 februari 2009, 21:51
Het witte gebied selecteren en dat verwijderen. Als het nodig is de Tolerance lager zetten
Bram Kocken
5 februari 2009, 21:55
Download deze:
http://www.brandsoftheworld.com/download/brand/88099.html
Dan open je die in Illustrator
Vanuit Illustrator sleep je de afbeelding naar je Photoshop... dus: klik op de wereldbol & vasthouden.... sleep het naar Photoshop (evt aanwijzen via de taakbalk) en laat het los boven je livery.
Nu kun je het logo niet direct wijzigen, maar wel vergroten en verkleinen, zoveel als je wil, zonder kwaliteitsverlies!
Stefan van Renselaar
5 februari 2009, 22:05
Een .eps kun je ook meteen in Photoshop openen ;) (wel ff op "Percent" zetten en dan 1000% ;))
Hier is een livery voor jou om inspiratie op te doen:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EPDTRD6F.jpg
Stond toevallig op GPG :P
Captain Slow
5 februari 2009, 22:07
Ik heb in een Champcar league 2 seizoen gereden met Discovery erop. Zal eens kijken of die livery nog ergens is
Robert Saalmink
5 februari 2009, 23:00
Het witte gebied selecteren en dat verwijderen. Als het nodig is de Tolerance lager zetten
Dat zei Niels ook tegen mij aangaande een logo achtergrond, hij zei er alleen niet bij hoe ik het kon verwijderen.
Wat volgens mij wel kan is de achtergrond 1 kleur geven en die dan aanwijzen als transparante kleur. Zo deed ik het altijd vroeger in Paint Shop Pro. Nadeel is dat je het moet saven als gif, dacht ik.
Darthwillie
5 februari 2009, 23:16
zorgen dat je wel een duplicaat van de layer hebt gemaakt en niet probeert een gesloten layer te bewerken. Selectietool pakken (dat toverstafje als het 1 kleur is) achtergrond selecteren en de delete knop.
Roy Visser
5 februari 2009, 23:57
Hier is een livery voor jou om inspiratie op te doen:
nog meer inspiratie ;)
http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Renders/Discovery%20Roy-4.jpg
Stefan van Renselaar
6 februari 2009, 13:06
nog meer inspiratie ;)
http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Renders/Discovery%20Roy-4.jpg
Jij met je BMW ook altijd :P
Mark B
6 februari 2009, 13:08
nog meer inspiratie ;)
*BMW1 plaatje*
Ik had voor deze auto getekend... kan 2 salto's doen op Zolder en kom op 4 wielen terecht en rijdt gewoon door... :)
F1 bolidde vind ik ook netjes gemaakt!
Bramzel
6 februari 2009, 13:17
Download deze:
http://www.brandsoftheworld.com/download/brand/88099.html
Dan open je die in Illustrator
Vanuit Illustrator sleep je de afbeelding naar je Photoshop... dus: klik op de wereldbol & vasthouden.... sleep het naar Photoshop (evt aanwijzen via de taakbalk) en laat het los boven je livery.
Nu kun je het logo niet direct wijzigen, maar wel vergroten en verkleinen, zoveel als je wil, zonder kwaliteitsverlies!
Een .eps kun je ook meteen in Photoshop openen ;) (wel ff op "Percent" zetten en dan 1000% ;))
Stefan, Bram zijn methode is hier de betere. Als je een EPS op jouw manier in Photoshop zet, dan rasterized hij hem. Als je hem op Bram's manier importeert krijg je een smartobject, die altijd scherp blijft.
Robert Saalmink
6 februari 2009, 15:01
Ik probeer ook wat te leren :)
Een EPS kun je openen in elke gewenste resolutie toch? Als je dat dan opent in 10.000x5.000 pixels bijvoorbeeld, dan blijft dat toch ook wel scherp?
Niels Tieman
6 februari 2009, 15:05
Als je hem als Smart Object importeert dan berekend hij hem opnieuw, elke keer als jij iets doet met het logo.
Ik moet wel toegeven dat ik bij grote logo's die GEEN eps zijn ook 'smart-object' aanvink om ervoor te zorgen dat hij iets anders om gaat met het logo. :)
Smart Objects zijn zeer handig :)
Stefan van Renselaar
6 februari 2009, 16:08
Ik zit nu een beetje vast met mijn DRTCC livery, ik heb daar een vervelend lijntje(eigenlijk 2):
http://racingstefan.freehost10.com/drnl/Lijntje.bmp
Ik bedoel die 2 die tussen het wit en rood zitten. Ik heb hem eerst met de Polygonal Lasso Tool getekend en daarna met Rectangular Marquee Tool de pixels die er bovenuit staken weggewerkt. Ik heb mijn Brush Tool op 2x 100% staan (Opacity en Flow).
Ik wil ze eigenlijk strakker, want het lijkt nu wel een trap, zoals hij afloopt en ik vnd het altijd wel mooi om de body lines te volgen.
RSRoy
6 februari 2009, 20:18
Zijn er ergens ook PSD's te verkrijgen met de digitalracing.nl logo's zodat ik die mooi op me livery kan plakken?
Martijn Mezger
6 februari 2009, 20:23
http://forum.digitalracing.nl/imagesDR/smilies/threadgraphics/logo_dr.jpg
Deze downloaden, en met de magic want tool het wit weghalen. ;)
Ralffoxx
6 februari 2009, 20:33
Ik zit nu een beetje vast met mijn DRTCC livery, ik heb daar een vervelend lijntje(eigenlijk 2):
http://racingstefan.freehost10.com/drnl/Lijntje.bmp
Ik bedoel die 2 die tussen het wit en rood zitten. Ik heb hem eerst met de Polygonal Lasso Tool getekend en daarna met Rectangular Marquee Tool de pixels die er bovenuit staken weggewerkt. Ik heb mijn Brush Tool op 2x 100% staan (Opacity en Flow).
Ik wil ze eigenlijk strakker, want het lijkt nu wel een trap, zoals hij afloopt en ik vnd het altijd wel mooi om de body lines te volgen.
Probeer met de pentool de lijnen van de body te volgen... dat word een stuk strakker
Tjerk Korving
6 februari 2009, 20:37
Zijn er ergens ook PSD's te verkrijgen met de digitalracing.nl logo's zodat ik die mooi op me livery kan plakken?
Hoe groot wil je het hebben? Kan er zo een maken op elk gewenst formaat in principe.
RSRoy
6 februari 2009, 20:39
Hoe groot wil je het hebben? Kan er zo een maken op elk gewenst formaat in principe.
Gewoon redelijk groot formaat zodat ze altijd makkelijk te resizen zijn aub.
Tjerk Korving
6 februari 2009, 20:42
Gewoon redelijk groot formaat zodat ze altijd makkelijk te resizen zijn aub.
Ok, zal m'n best gaan doen. :) Je ziet het binnenkort wel in je mail verschijnen.
Edit: je hebt een pm met link. Heb geen mail adres van je. :)
Maik Peters
7 februari 2009, 00:46
Waarom stel je de logo's en/of andere DRNL gerelateerde dingen niet beschikbaar via de download? ;)
Bram Kocken
7 februari 2009, 10:09
Och, het leukste is om zelf een 'database' samen te stellen van dergelijke logo's :P
Maar het lijkt me dat er wel een EPS van DR.nl beschikbaar moet kunnen zijn? Evenals de logo's van de verschillende leagues?
Tjerk Korving
7 februari 2009, 11:20
Ik denk dat Bram dat dan het beste zou kunnen doen indien gewenst. Die heeft voor zover ik weet al die logo's in elkaar geklust en ik neem aan dat hij ze dan nog gewoon kant en klaar heeft staan. Zelf heb ik ze niet dus daar houd het voor mij op.
Voor de FPL was ik wel van plan om voor seizoen twee een psd template van de wagen aan te leveren waar het logo gewoon al is verwerkt op de achtervleugel. Maakt het weer een stukje makkelijker.
Bram Kocken
7 februari 2009, 11:48
Ik kan alleen voor een EPS van de het algemene logo zorgen, maar dan zou ik wel iets van 'toestemming' willen zien van de organisatie.
Tjerk Korving
7 februari 2009, 11:53
Ik kan alleen voor een EPS van de het algemene logo zorgen, maar dan zou ik wel iets van 'toestemming' willen zien van de organisatie.
Doelde ook op Bram Knot. :) Ik zal het wel aankaarten of het mogelijk is die logo's beschikbaar te stellen.
Bram Kocken
7 februari 2009, 12:01
Oh zo... tja.. al die Brammen ;)
Tjerk Korving
7 februari 2009, 12:04
Oh zo... tja.. al die Brammen ;)
Ach het is nog ochtend. :p
Niels Tieman
7 februari 2009, 14:43
Ik zou niet weten waarom er een EPS-versie van ons logo moet verschijnen. Het is een kwestie van het lettertype "FRAULEIN" opzoeken op www.dafont.com. :)
Het enige, logische, wat ik jullie verzoek is het niet zonder toestemming 'zomaar' te gebruiken. :)
Bram Kocken
8 februari 2009, 10:33
Nou zeg, de hele sfeer rond het zorgvuldig ontworpen logo, in 1 klap om zeep geholpen ;)
Niels Tieman
8 februari 2009, 10:36
Waarom? Ik weet nog heel erg goed dat ik aan heel veel logos heb geklooit in die tijd. Fraulein beviel enorm op die manier en dat is het gebleven tot op de dag van vandaag.
:D
Bram Kocken
8 februari 2009, 16:54
Hoe staat het eigenlijk met in de startpost? ;)
Gerben vd Broek
8 februari 2009, 20:21
@ Niels. Eigenlijk is een logo niet zomaar iets wat iedereen kan namaken. Een logo is iets unieks aan een bedrijf/organisatie etc. Logo's hebben bepaalde afmetingen en verhoudingen. Je kan het wel groter/kleiner maken, maar blijft dan in proporties. Dus ergens vind ik dat het logo echt als logo te downloaden is.
Uiteraard is de oplossing met het lettertype geven genoeg ruimte om het na te maken, maar zoals Bram ook al zeg, mist het de sfeer.
Niels Tieman
8 februari 2009, 21:32
@ Niels. Eigenlijk is een logo niet zomaar iets wat iedereen kan namaken. Een logo is iets unieks aan een bedrijf/organisatie etc. Logo's hebben bepaalde afmetingen en verhoudingen. Je kan het wel groter/kleiner maken, maar blijft dan in proporties. Dus ergens vind ik dat het logo echt als logo te downloaden is.
Uiteraard is de oplossing met het lettertype geven genoeg ruimte om het na te maken, maar zoals Bram ook al zeg, mist het de sfeer.
Ik heb ook nog een aantal dingen met Robert besproken. Ik zal er voor zorgen dat er logos komen in verschillende grotes die makkelijk te gebruiken zijn bij het painten, filmpjes etc. :)
En de startpost word vanzelf bijgewerkt. Als mensen vragen hebben voor de FAQ zou ik ze hier graag zien zodat ik, of andere mensen, daarop in kunnen springen. :)
Niels Draijer
12 februari 2009, 16:18
Beste painters,
Ik word helemaal krankjorem van Photoshop. Ik heb er echt wel wat tijd inzitten maar snap het niet. Pentool, layers, selecties maken etc. lukt me allemaal niet.
Voor degene die dit lezen denken natuurlijk: :p mietjeeee
Maar ikzelf denk: :blushing: Oen!:surrender:
Vorige keer is er door Brammer een prachtige Arai-skin gemaakt.
Wellicht ziet iemand de kans om mijn auto'tje te painten. Veeleisend ben ik absoluut niet. Vorige keer heb ik alleen wat kleuren genoemd die ik mooi vind en de painter de vrije hand gegeven.
Voelt iemand zich geroepen dan hoor ik dat uiteraard graag.
Als tegenprestatie bied ik uhhhhh... uhhhhh.... een teampresentatie waarin jouw naam/grafisch bureau uitgebreid wordt genoemd;)
Bram Kocken
12 februari 2009, 16:23
Om Niels te ontlasten (want hoe je het ook went of keert, uiteindelijk komt alles bij hem terecht :)) wil ik je wel helpen Niels!
Add me even op MSN (one_eight_se7en[at]hotmail[dot]com) dan, hoor ik graag je voorkeuren!
Niels Draijer
12 februari 2009, 17:18
Bram. Hartstikke goed man. Als ik thuis ben voeg ik je toe. Dan maak ik in Paint wel een schets o.i.d. Alvast bedankt in ieder geval :)
Bram Kocken
12 februari 2009, 18:16
Prima, heb er morgen overdag wel tijd voor :)
Mocht ik je niet spreken, zet maar in een mail wat je wel en wat je vooral NIET leuk vind! Dan ga k daar wel ff mee spelen.
Niels Draijer
13 februari 2009, 20:20
Mailtje gister nog ontvangen Bram?
Bram Kocken
14 februari 2009, 16:20
Yep, heb er al wat tijd ingestoken, ziet er best wel vet uit :)
Maandag voeg ik nog wat decals toe, dan krijg je ook wat kekke renders!
Niels Draijer
14 februari 2009, 18:40
Yep, heb er al wat tijd ingestoken, ziet er best wel vet uit :)
Maandag voeg ik nog wat decals toe, dan krijg je ook wat kekke renders!
Potverdikkie man. Zeer benieuws. Ik kan niet wachten:laugh:
Bedankt alvast voor de tijd die je erin hebt zitten!
Niels Tieman
18 april 2009, 20:11
We zijn ook achter de schermen aan het bespreken welke tutorials etc er gewenst zijn en wat 'onze' gebruiker wil.
Nu is onze vraag heel erg kort; Wat zouden jullie willen zien aan tips / antwoorden & tutorials?
Roy Visser
18 april 2009, 22:09
Pen tool tutorial
Layers tutorial
alpha channel tutorial
zijn er vast meer, maar die schieten mij zo al even te binnen :)
Peter
18 april 2009, 22:40
Een (kleine) tutorial hoe met logo's etc. om te gaan.... Voor de meeste mensen een koud kunstje, maar voor mensen als ik, die 1 keer per jaar een autootje tekenen is het elke keer weer opnieuw aanklooien om de juiste achtergrondkleur te zoeken bij een logo en die erop te krijgen.
Dus file formats en bewerken van je logo's
Darthwillie
19 april 2009, 01:33
We zijn ook achter de schermen aan het bespreken welke tutorials etc er gewenst zijn en wat 'onze' gebruiker wil.
Nu is onze vraag heel erg kort; Wat zouden jullie willen zien aan tips / antwoorden & tutorials?
eigenlijk maar 1, email adres van de heer Tieman :p ;)
Niels Tieman
19 april 2009, 13:07
En wat gaan we daar precies mee doen? :P
Ralffoxx
19 april 2009, 14:54
Spammen!!!!!!!!!!!
Bram Kocken
20 april 2009, 13:34
Een (kleine) tutorial hoe met logo's etc. om te gaan.... Voor de meeste mensen een koud kunstje, maar voor mensen als ik, die 1 keer per jaar een autootje tekenen is het elke keer weer opnieuw aanklooien om de juiste achtergrondkleur te zoeken bij een logo en die erop te krijgen.
Dus file formats en bewerken van je logo's
Wilde ik ook zeggen, een tutorialletje hoe je op brandsoftworld.com het juiste logo vind en uiteindelijk in de livery in Photoshop krijgt.
joostingh
20 april 2009, 15:04
Wilde ik ook zeggen, een tutorialletje hoe je op brandsoftworld.com het juiste logo vind en uiteindelijk in de livery in Photoshop krijgt.
Op brandsoftheworld.com kan je niet alle logo's vinden die je wilt hebben. Wanneer je nergens een goede resolutie kan vinden zit er maar 1 ding op... en dat is overtekenen...
Is wel mogelijk hoor :P
Robert Saalmink
20 april 2009, 15:09
Of inscannen?
Of zeg ik nu wat doms? :innocent:
Niels Tieman
20 april 2009, 15:10
.. *schopt Robert*...
inscannen kan,.. en daarna natekenen ;)
Jeroen Ursem
20 april 2009, 15:18
Of het betreffende bedrijf mailen ;) Heb ik toen gedaan met die Rush Alfa
Met de AMP Alfa heeft Niels alles zelf getekend volgens mij, ze snapte daar niet zo goed wat ik nou wou denk ik
Robert Saalmink
20 april 2009, 15:21
.. *schopt Robert*...
inscannen kan,.. en daarna natekenen ;)
Dat hoeft dan niet meer, als je het logo hebt ingescanned op 20 miljard DPI dan kun je het zo gebruiken toch?
Ik wilde er niet op in gaan, maar aangezien ik geschopt wordt.......................! :p
joostingh
20 april 2009, 15:28
Dat hoeft dan niet meer, als je het logo hebt ingescanned op 20 miljard DPI dan kun je het zo gebruiken toch?
Ik wilde er niet op in gaan, maar aangezien ik geschopt wordt.......................! :p
dan moet je het nog uitknippen en ervoor zorgen dat alles recht staat... dan kan je nog beter het zelf tekenen... gaat sneller.
Roy Visser
20 april 2009, 18:35
ik heb het skoal bandit logo op wouter zijn m3 zelf getekend (hoedje met logo), nog aardig gelukt:
http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Ultimatecarpagecompetition/DRNL%20Presentatie%202008/SKOAL-1.jpg
En aangezien de vaillant mijn eerste pentool wagen was, heb ik daar ook alle logos met de pentool zelf getekend, aardig gelukt :)
http://home.tiscali.nl/royvisser/RACE07/Renders/Vaillante%20Presentatie-1.jpg
Bram Kocken
20 april 2009, 19:45
Op brandsoftheworld.com kan je niet alle logo's vinden die je wilt hebben. Wanneer je nergens een goede resolutie kan vinden zit er maar 1 ding op... en dat is overtekenen...
Is wel mogelijk hoor :P
Tuuurlijk! Maar de meeste logo's hier zijn wel verkrijgbaar via de bekendste brand-sites :)
Enige misschien was het Discovery-logo wat ik laatst zocht (het nieuwe) wat er toen nog niet opstond :)
Bramzel
21 april 2009, 01:30
Als je iets niet op BOTW kan vinden kan je altijd op de site van het merk wat je zoekt gaan kijken of er PDF's op staan. In PDFs worden vaak logos in vector formaat gebruikt; je kan deze of enorm inzoomen en daar een screenshot van maken, of inladen in Illustrator en de vector exporteren naar Photoshop :)
Bram Kocken
21 april 2009, 01:31
Jaarverslagen idd, goede tip!
Daniël
21 april 2009, 17:07
Misschien een overzicht van waar je alle templates, 3d-scenes en andere handige tooltjes kunt krijgen? Dat is ook altijd handig! :)
Bram Kocken
21 april 2009, 17:18
Check de downloads-sectie op de algemene site? Volgens mij staat daar het een en ander :D
Daniël
22 april 2009, 13:54
Haha, dat weet ik, maar kan nog veel meer op! ;)
Trouwens, de STCC-xfiles voor CarView staan er (nog?) niet op. Weet iemand waar ik die wel kan vinden? 'k Heb al gezocht, kon niets vinden.
Daniël
9 juni 2009, 21:40
Ok, een vraagje. Bestaan er nog meer sites zoals brandsoftheworld.com, naast Google dan.
http://www.webchantier.com/_index_en.html
Dan even op logo's bank klikken ;)
Daniël
10 juni 2009, 13:36
Ok thanks, ondertussen had ik ook nog deze sites gevonden (dankzij Ruben de Ruijter):
http://www.logotypes101.com
http://www.freelogovector.com
http://vector4u.com
:)
Ronin
3 september 2009, 16:57
Ik heb eindelijk alles binnen om aan mijn eigen livery te beginnen. Ik wil er eentje maken voor de BMW Z4. Helaas kom ik niet verder dan het openen van de 3 .psd bestanden. En nu ? Is er ergens een tutorial beschikbaar ? Lijkt me toch sterk dat jullie al die zaken op de wagens eigenhandig tekenen of inkleuren ? Sorry maar ben een correldraw speler en begrijp geen jota van CS3 :p
Darthwillie
3 september 2009, 17:06
welke drie bestanden heb je geopend?
Niels Tieman
3 september 2009, 17:08
Dat zal de Body, Interne Windows en de Externe Windows zijn.
Ik zou beginnen met de pen-tool. Op het moment dat je die onder de knie hebt kun je veel maken in een relatief korte tijd. :)
Ronin
3 september 2009, 20:08
hehe ... het begint vorm te krijgen ... ben alleen nog hopeloos op zoek naar de wielen :laugh:
Tjerk Korving
3 september 2009, 20:16
hehe ... het begint vorm te krijgen ... ben alleen nog hopeloos op zoek naar de wielen :laugh:
Ik vrees dat je dan lang kan blijven zoeken, die painten we niet voor de carset. :)
Ronin
3 september 2009, 20:27
Ik vrees dat je dan lang kan blijven zoeken, die painten we niet voor de carset. :)
:thumbup: dank je wel :laugh:
Bramzel
3 september 2009, 23:54
Qua wielen kan je kiezen uit wit/zwart/zilvergrijs.
RSRoy
4 september 2009, 00:30
Dat zou een optie moeten zijn bij alle auto's uit Race07 / GTR Evo / STCC :)
Ronin
4 september 2009, 22:47
En hoe doe je dat ? is dat ook in de tempalte of enkel in het spel zelf ??
Thx
Bart
Stefan van Renselaar
4 september 2009, 22:54
Dat kun je in de .ini van je team veranderen met de waarde wheelcolor=
Volgens mij kun je kiezen uit 1, 2 en 3, maar dat kan ook 0, 1 en 2 zijn. Maar als je dat bij de organisatie aangeeft dan regelen zij wel dat de wielen zo in de carset komen zoals jij dat wil ;)
Bramzel
5 september 2009, 00:02
En hoe doe je dat ? is dat ook in de tempalte of enkel in het spel zelf ??
Thx
Bart
Gewoon aangeven als je je livery opstuurd, dan fixen wij dat. En als je het zelf al wilt proberen, dan idd zoals Stefan het zegt.
Tjerk Korving
9 september 2009, 22:22
Question. Ik ben bezig met het painten van de Gillet Vertigo (CUP300) en ik vroeg me af wat voor bandenmerk er op die wagens worden gebruikt eigenlijk.
Via zoekmachines kom ik eigenlijk niet op nuttige informatie uit en ik zou de wagen toch graag wel willen voorzien van een banden sponsor. Iemand die het wel weet?
Kim Van Der Stichelen
9 september 2009, 22:28
Question. Ik ben bezig met het painten van de Gillet Vertigo (CUP300) en ik vroeg me af wat voor bandenmerk er op die wagens worden gebruikt eigenlijk.
Via zoekmachines kom ik eigenlijk niet op nuttige informatie uit en ik zou de wagen toch graag wel willen voorzien van een banden sponsor. Iemand die het wel weet?
Die van de FIA GT in 2008 had Pirelli's. Maar staat er niks op de banden in Evo zelf?
http://static.zoom.nl/A6D4761A93DCB5BC87A6E572135E0E61-gillet-vertigo---bas-leinders---fia-gt-zolder-2008.jpg
Tjerk Korving
9 september 2009, 22:52
Die van de FIA GT in 2008 had Pirelli's. Maar staat er niks op de banden in Evo zelf?
http://static.zoom.nl/A6D4761A93DCB5BC87A6E572135E0E61-gillet-vertigo---bas-leinders---fia-gt-zolder-2008.jpg
In Evo zelf staat er een nogal erg klein langwerpig geel vlakje op de banden. Door het gemis van tekst kon ik er niet uit opmaken of dat het een logo moest voorstellen of dat het simpelweg een geel vlakje was.
Als het een logo moest zijn kwam ik nog niet op een banden merk terect maar nu je Pirelli noemt zou dat het best eens kunnen zijn. Daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt. :)
Kim Van Der Stichelen
9 september 2009, 22:57
In Evo zelf staat er een nogal erg klein langwerpig geel vlakje op de banden. Door het gemis van tekst kon ik er niet uit opmaken of dat het een logo moest voorstellen of dat het simpelweg een geel vlakje was.
Als het een logo moest zijn kwam ik nog niet op een banden merk terect maar nu je Pirelli noemt zou dat het best eens kunnen zijn. Daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt. :)
Ik heb zelf gekeken en volgens mij is het gewoon een geel vlakje.
Tjerk Korving
9 september 2009, 22:58
Ik heb zelf gekeken en volgens mij is het gewoon een geel vlakje.
Haha, lekker dan. :D :lol:
Ik ga het desondanks denk ik gewoon op Pirelli houden.
Peter
10 september 2009, 00:15
Een band met een geel vlakje was in GTR2 altijd een Pirelli... Dus waarschijnlijk is dat ook in Evo nog zo...
Bramzel
10 september 2009, 01:21
Niet waar Peter, dat kon ook een Dunlop zijn. Of eigenlijk meerdere merken; het gele vlakje stelt een barcode voor, die op alle banden zit.
De banden in GTR Evo zijn merkloos, op een paar na waar ze echt duidelijk "belogo'd" zijn.
Peter
10 september 2009, 01:28
Ow dat het een barcode is zou kunnen.. toch is het zo dat in GTR2 alle wagens met alleen een geel blokje erop op Pirellis staan, vandaar mijn gedachtengang...
Bramzel
10 september 2009, 01:30
Dat zou kunnen inderdaad, maar dan zoek je er in dit geval iets teveel achter ;) Zie het als een voordeel; je kan er dus nu het logo op plakken dat jij het mooist vindt, of die het beste bij je livery past.
Kim Van Der Stichelen
29 september 2009, 00:06
Weet iemand waar ik nu de 3dsmax scenes voor race07 kan vinden? op Raceskinning.de zijn ze verwijderd...
Roy Visser
29 september 2009, 12:18
Weet iemand waar ik nu de 3dsmax scenes voor race07 kan vinden? op Raceskinning.de zijn ze verwijderd...
bij mij natuurlijk :)
als er veel vraag naar is zal ik ze pertinent gaan hosten op sr-academy, tot die tijd kunnen mensen altijd terecht via pm of msn!
Bjorn
10 oktober 2009, 23:52
De scenes staan nog steeds op raceskinning.de. Volgens mij hebben ze daar wat problemen met de site. Van wat ik zie is er een heel stuk van de data vanaf Augustus weg.
Scene download link : http://www.raceskinning.de/index.php?page=DownloadDB
Kim Van Der Stichelen
13 oktober 2009, 02:04
Ah ze zijn terug, ze waren een tijdje offline genomen..
Ralffoxx
27 december 2009, 00:21
Iemand ervaring met dds in windows 7? Heb net de plugin geinstalleerd en wilde een wagen om zetten voor ingame maar tja :( geen dds te zien bij 64 of gewone Photoshop.
Deze plugin geinstalleerd -- Photoshop_Plugins_8.23.1101.1715
Iemand advies tips wat dan ook :D
nilo
30 december 2009, 20:49
Iemand ervaring met dds in windows 7? Heb net de plugin geinstalleerd en wilde een wagen om zetten voor ingame maar tja :( geen dds te zien bij 64 of gewone Photoshop.
Ik had hetzelfde probleem. Je moet maken ervoor zorgen dat hij de plugins installeert in de map van de gewone (32-bit) Photoshop. Standaard pakt hij de 64-bit map, maar daar werkt hij dus niet.
Gerben
8 januari 2010, 12:53
ik heb photoshop CS3, windows 7 64bit en de nvidia dds plugin, werkt gewoon hier
Ralffoxx
8 januari 2010, 12:56
Ja ik heb het ook al werkend Gerben :P. Werk wel met CS4 maar dat maakt geen flippo uit :)
Sander Hogendoorn
24 januari 2010, 18:48
http://www.autosimsport.net/media/downloads/nkpskintutorial.zip
Heb net deze skinning tutorial gevonden op de iRacing forums, eindelijk eentje die alles stap voor stap uitlegt en ik snap het zowaar ook nog voor zover :thumbup:
Marc Vos
24 januari 2010, 19:57
http://www.autosimsport.net/media/downloads/nkpskintutorial.zip
Heb net deze skinning tutorial gevonden op de iRacing forums, eindelijk eentje die alles stap voor stap uitlegt en ik snap het zowaar ook nog voor zover :thumbup:
Die ga ik de volgende keer ook eens proberen, is kijken of ik dan iets ervan kan maken.
Bob
25 januari 2010, 20:22
Die ga ik de volgende keer ook eens proberen, is kijken of ik dan iets ervan kan maken.
Ik ga ook eens kijken. Ben wel nieuwsgierig geworden! Want ben niet zo'n held met teken kunsten etc! :)
[Edit] net even doorgekeken! Denk dat ik er wel wat aan heb plus jullie kennis, misschien een mogelijkheid voor ZAC7/DRTCC5 ;)
Sander Hogendoorn
25 januari 2010, 22:42
Ik begon gister met 0,0 kennis aan een Formula Mazda skin voor iRacing, de guide stap voor stap gevolgd en het gaat echt de goede kant op, super guide :thumbup:
http://img695.imageshack.us/img695/4227/iracingsim2010012521371.jpg (http://img695.imageshack.us/i/iracingsim2010012521371.jpg/)
Mark B
26 januari 2010, 09:03
Heb hem ook thuis gedownload.
Kijken of ik eens wat kan "toveren" hier :)
Bob
26 januari 2010, 15:00
Waar kan je de taal wijzigen in PSD?
Heb nu de Nederlandse versie maar wil eigenlijk de Engelse versie hebben!
Iemand een idee? Of moet er dan weer een re-install komen?
Sander Hogendoorn
26 januari 2010, 15:20
http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_change_Adobe_Photoshop_CS_language_afte r_installation
Heb het uiteraard niet zelf geprobeerd, maar volgens mij is een reinstall makkelijker :)
Bob
26 januari 2010, 17:48
http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_change_Adobe_Photoshop_CS_language_afte r_installation
Heb het uiteraard niet zelf geprobeerd, maar volgens mij is een reinstall makkelijker :)
Thanks, was helemaal niet zo moeilijk ;)
Zat op me werk anders had ik het even goed uitgevogeld!! Het werkt, PSD is nu Engels :thumbup:
Maik Peters
27 januari 2010, 15:36
Totaal niet race gerelateerd maar wel photoshoep.
Mijn eerste eigen echte wallpaper.. (voor op mijn werk)
http://img684.imageshack.us/img684/7286/kunstzinnig3.jpg
eigenlijk nog niet helemaal zoals ik hem wilde hebben, maar het gaat de goede richting op!
Bram Van Der Stichelen
27 januari 2010, 17:10
Leuk hoor :) Klein puntje : de ring rond de planeet verdwijnt in de planeet zelf, en gaat er niet achter :p
Maik Peters
28 januari 2010, 10:49
I know... :) Dat was ook niet goed, maar vond het toch leuk om te laten zien :p
Bob
28 januari 2010, 16:58
Ik doe iets niet goed als ik pen-tool gebruik :(
Ik mis een stap die wel in de tutorial staat (heb zelf CS4 Extended) maar ik kan dat stukje niet vinden waar ze het over hebben.
Misschien dat iemand mij kan helpen?
MSN = bob.vansomeren@gmail.com
Stefan van Renselaar
30 januari 2010, 21:13
Ja ik heb het ook al werkend Gerben :P. Werk wel met CS4 maar dat maakt geen flippo uit :)
Hoe hen jij hem dan werkend gekregen, in CS4 en 64-bits Windows 7 lukt het mij niet.
Dennis
30 januari 2010, 21:26
Hoe hen jij hem dan werkend gekregen, in CS4 en 64-bits Windows 7 lukt het mij niet.
Niet vergeten om in PS bij voorkeuren en dan plug-ins de extra plug-in aan te geven? Nadat ik dat had gedaan werkte het bij mij direct onder Windows 7 64bit en cs4.
Stefan van Renselaar
30 januari 2010, 23:04
Niet vergeten om in PS bij voorkeuren en dan plug-ins de extra plug-in aan te geven? Nadat ik dat had gedaan werkte het bij mij direct onder Windows 7 64bit en cs4.
Dan doe ik toch echt iets verkeerd, ik zie hem daar er niet bij staan
Roy Visser
13 april 2010, 18:39
onwijs gave nieuwe functie van photoshop 5
YouTube- Adobe Photoshop CS5 Content-Aware Fill Sneak Peek
Bram Kocken
13 april 2010, 18:58
Zag m gisteren ook... echt bizar hoe intelligent die software tegenwoordig is. En dan vooral dat stukje bij de woestijn, verbaasde me echt waarmee die kwam :D
Jammer dat die handel zo duur is :(
Richard117
13 april 2010, 19:07
Erg gaaf om te zien zeg :thumbup:
Captain Slow
13 april 2010, 19:57
Vetjes:thumbup: Toch maar eens kijken of ik die legaal kan aanschaffen via de studentennetwerken:)
Mark van Zanten
13 april 2010, 21:15
Erg vet om te zien wat CS5 doet. En wat Casper zegt is zeker handig van student zijn: het legaal aan te schaffen voor een doenlijke prijs.
Niels Draijer
13 april 2010, 21:27
Hebbe hebbe hebbe!
Robert Saalmink
13 april 2010, 22:31
Tja, ik had het daar laatst nog met iemand over. Vroeger moest je nog kunnen fotograferen en goed opletten, als er iets op de grond lag dan haalde je dat weg etc. Nu klik je gewoon de foto en thuis ga je de boel bijwerken, als je dat tenminste beheerst. Ik vind nog steeds dat een goede foto op zich geen extensieve bewerking nodig moet hebben. Ik snap wel dat mensen het doen om een bepaalde kleurstijl erin te geven misschien maar soms komen foto's juist door bewerken veel verder van de werkelijkheid af te staan en daardoor ook veel minder sterk kunnen overkomen. Bovendien loop je het risico dat mensen zich steeds minder verdiepen in de kunst van het fotograferen.
Niels Tieman
13 april 2010, 23:20
Amen. :)
Bramzel
14 april 2010, 00:20
Tja, ik had het daar laatst nog met iemand over. Vroeger moest je nog kunnen fotograferen en goed opletten, als er iets op de grond lag dan haalde je dat weg etc. Nu klik je gewoon de foto en thuis ga je de boel bijwerken, als je dat tenminste beheerst. Ik vind nog steeds dat een goede foto op zich geen extensieve bewerking nodig moet hebben. Ik snap wel dat mensen het doen om een bepaalde kleurstijl erin te geven misschien maar soms komen foto's juist door bewerken veel verder van de werkelijkheid af te staan en daardoor ook veel minder sterk kunnen overkomen. Bovendien loop je het risico dat mensen zich steeds minder verdiepen in de kunst van het fotograferen.
Een collega zei laatst nog dat dan iedereen straks kon fotobewerken en kon ontwerpen. Ik ben het daar niet mee eens; je blijft altijd professionals hebben...
Niels Tieman
14 april 2010, 11:47
Het word makkelijker om bepaalde dingen te doen. Het neemt niet weg dat je ideeën en concepten uit jezelf moeten komen. Photoshop kan een hoop maar daar houd het toch echt op. :)
Weet niet zeker of dit het juiste topic is maar ik heb een probleem met het openen van DDs-files..... ik gebruik Paint Shop Pro en het heeft altijd gewerkt, maar op een of andere manier nu niet meer.... Heb de DDs plug-in al opnieuw gedownload maar dat werkt ook niet.... Nu heb je bij PSP naast de plug-in ook nog eens een aantal DLL-files nodig om het te laten werken, maar hiervan kan ik dus geen download link vinden.... (stonden altijd op de NVidia site maar nu dus niet meer)
Misschien is er met een windows update iets fout gegaan dus ik zou graag die files vinden en het opnieuw proberen?
Iemand enig idee waar die files te vinden zijn?
edit: Ik was misschien iets te vroeg, ik heb de DLL's inmiddels gevonden (denk ik) maar helaas werkt het nog steeds niet, moet dan misschien PSP maar eens helemaal opnieuw installeren...
Stefan van Renselaar
21 mei 2010, 19:00
Uit welke game komen die? Zitten die .DDSen die je probeert te openen standaard in Race 07 of een van zijn uitbreidingen, dan moet je daar misschien nog WTCCed overheen halen.
nee gaat op voor elke dds die ik wil openen, ook dds-files die ik eerder al wel heb kunnen openen...
Roy Visser
21 mei 2010, 20:36
Hmm, ik kan je helaas niet helpen, gebruiken ook niet zoveel mensen paintshop, meeste is photoshop hier :)
Garcon Koen
22 mei 2010, 20:51
Weet iemand hier wat de front wing is bij de body van de Master? Echt een zoekplaatje is dit zeg..
Niels Tieman
22 mei 2010, 20:57
Links-onder in de template.
Garcon Koen
22 mei 2010, 21:01
Links-onder in de template.
Ah dankje, nu je het zegt is het goed te zien, verder blijf ik het een lastige livery vinden zeg.
Garcon Koen
23 mei 2010, 01:01
Nog een probleem, ik ben nu dus bezig met een Formula Master. NU gaat het allemaal aardig, maar heb het tussentijds even opgeslagen en nu zit ik met het probleem dat wanneer ik een vak wil inkleuren met dmv een gebied pakken met de lasso tool, dat gebied tot nieuwe layer maken en dan met het emmertje dit gebied vullen, de kleur over alles gaat en er als het ware opligt in plaats van dat het meegaat met de vormen, schaduwen ed.
Iemand die weet hoe dit opgelost kan worden?
Ralffoxx
23 mei 2010, 02:01
de layer onder de hoofd layers plaatsen?!? Denk dat je dat misschien verkeerd doet?
Darthwillie
23 mei 2010, 02:04
verkeerde layer geselecteerd als je opvult?
Niels Tieman
23 mei 2010, 12:38
Ik gok dat je de layer aangemaakt hebt boven een aantal (essentiële) layers. In principe moet jij alles neerzetten onder de : Shading-, Parts- & logos-layers/maps. Dan komt alles wel goed. :)
Garcon Koen
23 mei 2010, 17:04
Dat was het inderdaad dankje! Nu nog een probleem hoe krijg je je livery in het spel? Op internet heb ik hier niks over kunnen vinden.
Is hier een makkelijke manier voor en hoe gaat het maken van teams ed?
Roy Visser
23 mei 2010, 17:58
Dat was het inderdaad dankje! Nu nog een probleem hoe krijg je je livery in het spel? Op internet heb ik hier niks over kunnen vinden.
Is hier een makkelijke manier voor en hoe gaat het maken van teams ed?
De readme in de C:\Users\Roy\Documents\SimBin\RACE 07\CustomSkins map moet toch wel enorm duidelijk zijn.
verbaast me dat je niks hebt kunnen vinden op internet overigens, staat er helemaal vol mee ;)
Garcon Koen
23 mei 2010, 21:03
De readme in de C:UsersRoyDocumentsSimBinRACE 07CustomSkins map moet toch wel enorm duidelijk zijn.
verbaast me dat je niks hebt kunnen vinden op internet overigens, staat er helemaal vol mee ;)
Deze bestanden heb ik niet in mijn map staan, maar toch bedankt! Zijn er bepaalde sites voor dit soort dingen? Ik kwam alleen uit op de site van Race zelf.
Roy Visser
23 mei 2010, 21:15
Nee hoor, veelal op fora :)
Yskonyn
28 mei 2010, 20:15
Kun je GIMP ook gebruiken voor skinning voor de simbin titels?
Dat is een opensource fotobewerkings programma vergelijkbaar met Photoshop.
Cost: FREE! ;)
Ralffoxx
28 mei 2010, 20:21
als je psd's kan openen en een plugin kan vinden zodat je hem dan om kan zetten naar dds kan het :)
Kun je GIMP ook gebruiken voor skinning voor de simbin titels?
Dat is een opensource fotobewerkings programma vergelijkbaar met Photoshop.
Cost: FREE! ;)
Ja dat lukt zeker :),
Ik zelf gebruik GIMP al van in het begin
Yskonyn
28 mei 2010, 23:13
Kam GIMP ook exporteren met de optie om mipmaps intact te houden dan? Ik lees op racedepartment dat mensen dat niet voor elkaar krijgen?
Zou geweldig zijn als ik gimp kan gebruiken! Kan jij me vertellen wat ik nodig heb om te starten met skinnen in gimp en waar ik wat moet installeren?
1) GIMP (V2.6.8): http://www.gimp.org/downloads/
2) DDS plugin: http://code.google.com/p/gimp-dds/downloads/detail?name=gimp-dds-win32-2.0.9.zip&can=2&q= readme voor de installatie hiervan zit erbij
Bij gimp kan je de normale templates gebruiken zoals bij Photoshop het geval is. Voor ze te openen moet je eerst Gimp openen en dan door gebruik te maken van File...Bestand... kan je de template openen.
Als je de DDS plugin het geinstaleerd en je wilt een dds bestand opslagen moet je eerste alle lagen samenvoegen en dan naar File...Kopie opslaan gaan en dan het bestand noemen als "naambestand.dds". die .dds moet je er zelf bijtypen.
Dan aanduiden DXT1 en minimaps en zo kan je iets opslagen in GIMP.
Hopelijk heb je hier iets aan ;),
Laat het anders maar weten als je ergens vast zit.
Yskonyn
29 mei 2010, 00:32
Top! Exact wat ik nodig had! 1000x dank!
Top! Exact wat ik nodig had! 1000x dank!
graag gedaan.
Daarvoor zijn we hier he, om elkaar te helpen :).
Manuel
3 juni 2010, 09:49
Yo era la primera vez, para ver lo que hemos dicho, lo que puede ser compartido
Ik begrijp hier niets van ? Iemand die me kan helpen? :lol:
Darthwillie
3 juni 2010, 10:04
Hij was hier gisteren ook al, toen begon zijn weekend al. Zo te zien hij hij gisteren deel 1 van zijn loi studie Spaans opgepakt :laugh:
Ik begrijp hier niets van ? Iemand die me kan helpen? :lol:
Dat was SPAM :)
Als je zo'n berichtje ziet kan je op dit http://forum.digitalracing.nl/imagesDR/buttons/report.gif icoontje klikken en zo de forumleiding hierop attenderen.
Yskonyn
3 juni 2010, 11:47
Bots die registreren met een scriptje en vervolgens spam plaatsen. De schrik van elk forum, maar tegenwoordig is het een stuk minder gelukkig.
Manuel
26 juli 2010, 12:31
Ik loop tegen het volgend probleem aan, en ik stel deze vraag maar in dit topic:
Livery is geheel klaar. Tijd voor de logo's erop te gooien. Zodra ik het autobestand heb geopend, selecteer ik nieuwe layer, ik benoem deze en minimaliseer mijn layer.
Ik open een ander bestand, ik selecteer het logo en ctrl c doe ik . Ik ga naar de layer van de auto en doe ctrl en dan free transform. Het logo welke ik op de auto wil gaan plakken is niet overal zichtbaar op de auto. Het valt op sommige gedeeltes op de auto weg.
Ik neem aan dat ik iets vergeet of weet ik veel wat ik doe. Ben bijna klaar, kom ik dit probleem tegen.
Wat doe ik fout of wat moet ik doen?
Darthwillie
26 juli 2010, 12:35
klinkt alsof het logo op een laag terecht komt waar nog een laag boven ligt die hem gedeeltelijk blokkeert
Probeer eens de laag waar het logo op ligt omhoog te schuiven
Niels Tieman
26 juli 2010, 13:05
Ik heb je PSD gezien en het lijkt me verstandig als je je livery even in een map plaatst. Je gebruikt enorm veel layers om je wagen te maken zoals hij nu is, en dat is wat onoverzichtelijk. Daarboven maak je een nieuwe map aan met al je sponsoren. Op die wijze heb je nooit last van de livery-kleuren en kun je gewoon je gang gaan met stickers plakken.
Mossel
2 augustus 2010, 12:49
Zijn er al iracing painters :innocent:
Niels Tieman
2 augustus 2010, 12:58
Ik heb vernomen dat je ingame moet kijken hoe het eruit ziet. Als dat niet veranderd voordat ik zelf IRacing heb, gaat het nog wel even duren. Afgezien van dat is het niet anders dan andere games, dus kom maar op. (Als er een alternatief is dus)
Sybren
29 augustus 2010, 21:55
Ik heb een auto gedownload (NoGrip) en nu wil ik graag de rijdersnaam vervangen door mijn eigen naam. Alleen het bestand is een .dds (directdraw surface). Ik kan hem wel omzetten naar JPEG en dan bewerken, maar daarna kan ik hem niet weer terugzetten naar .dds. Als ik hem als JPEG houd dan herkent RaceOn hem niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Darthwillie
29 augustus 2010, 21:57
deze plug in downloaden dan kan je als dds opslaan uit photoshop :)
http://developer.nvidia.com/object/photoshop_dds_plugins.html
Sybren
29 augustus 2010, 22:03
deze plug in downloaden dan kan je als dds opslaan uit photoshop :)
werkt dat ook als je geen photoshop hebt?
Bram Kocken
29 augustus 2010, 22:05
Nope, het is een plugin voor Photoshop... Waar teken je je liveries mee dan?
Sybren
29 augustus 2010, 22:09
Ik gebuikte irfanview en paint om de gedownloade plaatjes te wijzigen. Ik had een trialversie van photoshop gedownloaded maar die deed het niet.
Darthwillie
29 augustus 2010, 22:11
deze downloaden die kan het wel
http://eliteforce2.filefront.com/file/DDS_Converter;29412
Sybren
29 augustus 2010, 22:15
Die had ik al geprobeerd. Maar kan hem niet openen na het downloaden. Word als onbekend bestandstype opgeslagen.
Ik vind nu net nog een cd van Adobe Photoshop bij de buren.
Dus die ga ik eerst meer even installeren.
Darthwillie
29 augustus 2010, 22:37
:huh1: heb hem net gedownload en geinstalleerd, werkt bij mij, win 7 bij jou misschien????
Mocht het echt niet lukken mag je het bestand ook even mailen zet ik hem voor je om.
Sybren
29 augustus 2010, 22:56
Als je dat zou willen doen dan graag!
Zal ik hem dmv een privébericht sturen?
Darthwillie
29 augustus 2010, 23:24
Je hebt mail :) zou zo goed moeten zijn
Sybren
29 augustus 2010, 23:33
Ik ga het even proberen
Sybren
30 augustus 2010, 00:10
Hij doet het.:thumbup:
Bedankt voor de hulp Wilfred.
Knight
30 augustus 2010, 17:17
Ik gebruik zelf Gimp om de conversie uit te voeren. Gimp is een open source teken programma: http://www.gimp.org/
Met de DDS plugin kan je dan zelf conversies van en naar DDS uitvoeren: http://code.google.com/p/gimp-dds/
Mocht je toch zelf de conversies in de toekomst willen uitvoeren, dan kan je dat op deze manier proberen. :)
Tjerk Korving
30 augustus 2010, 18:13
GIMP kan echter nog wel eens moeite hebben met de laag structuren en effecten in PSD's. Eerst naar TGA omzetten kan dan wel wijs zijn.
Darthwillie
1 januari 2011, 20:48
hmm, misschien iemand hier een idee, ik wil een deel van een wagen goudkleurig maken. Alleen wordt dat steeds niet mooi. Iemand een idee?
(zat zelf te denken een plaatje van een goudkleurig vlak erop te plakken)
Tjerk Korving
1 januari 2011, 21:18
Ik denk dat je dan op de kleurcode #FFD700 uitkomt of #DAA520 voor "goldenrod". Je zal het sowieso moeten zien in combinatie met glans om het effect te krijgen.
Goldenrod is zo'n beetje de kleur zoals bij de zwart gouden Lotus.
Bramzel
1 januari 2011, 21:57
Een goed goud of zilver effect krijg je niet met een effen kleur. Je zal dan echt met meerdere kleuren moeten gaan werken, een metallicoverlay en highlights.
Bekijk de volgende tutorials maar eens voor een beetje inspiratie:
http://www.photoshopgurus.com/tutorials/t012.html
http://www.photoshopcafe.com/tutorials/Brushed_Metal/brushed.htm
joansom
13 februari 2011, 22:57
Hier hetzelfde probleem. DDS verschijnt niet in het rijtje bij opslaan.
CS5 (trial) en w7. Plugin aangevinkt
Ik weet nog dat ik vorige keer ook heel lang heb lopen prutsen om plugin geinstalleerd te krijgen.
Wat doe ik verkeerd?
Bramzel
13 februari 2011, 23:05
Heb je Photoshop 64-bits? DDS plugin werkt namelijk (voor zover ik weet) alleen onder Photoshop 32-bit (besturingssysteem kan wel gewoon 64-bits zijn, Photoshop alleen dus niet).
joansom
13 februari 2011, 23:06
ja de 64
Bramzel
13 februari 2011, 23:33
Dan werkt hij dus niet, zal je toch de 32-bits versie even moeten installeren.
joostingh
14 februari 2011, 10:39
Die staat standaard geinstalleerd, dus gewoon de 32 bits versie opstarten en klaar :D
joansom
14 februari 2011, 13:26
Ja probleem gefixed
joansom
16 februari 2011, 22:55
Stressen zo op het laatst...
2 probleempjes:
1- motorkap bij de honda staat in spiegelbeeld (In game, in photoshop staat ie wel goed). Hoe ik ook draai of roteer, komt maar niet goed :blink:
in de blanco template staat mirror logo on hood. Kan ik dat veranderen
2) een gif afbeelding waarbij ik de letters wel in zwart kan veranderen maar niet in rood. rara terwijl ik wel rood geselecteerd heb.
help help..
EDIT: 2 is opgelost, nu 1 nog
Darthwillie
16 februari 2011, 23:19
1 klopt, gewoon je tekening op de motorkap spiegelen ( dus dat deel selecteren en vertical mirror van dat stuk doen.
Niels Tieman
17 februari 2011, 00:14
Nog een tip; GIF images hebben van zichzelf geen geweldige kwaliteit. Mocht je een beter kwaliteit logo kunnen vinden dan is dat wel verstandig. :)
Bramzel
17 februari 2011, 00:21
Waarbij we uiteraard de url www.brandsoftheworld.com niet hoeven te noemen omdat iedereen hem al kent ;)
Niels Tieman
17 februari 2011, 00:22
Ja. Je moet je wel eenmalig registeren tegenwoordig maar dan ben je wel een hoop logos tot je beschikking. :)
joansom
17 februari 2011, 00:28
1 klopt, gewoon je tekening op de motorkap spiegelen ( dus dat deel selecteren en vertical mirror van dat stuk doen.
thanx, fixed
Damon Racing
3 maart 2011, 23:21
ben nu aan beland bij de driversuite.
Is hier ook een xfile van voor in carview? Dat paint toch echt stukken sneller dan ingame te checken...
Heb er via google nog geen goeie kunnen vinden.
CuqeBaqer
4 maart 2011, 17:46
Ik heb wel een helm maar helaas geen driversuite voor je.
Damon Racing
5 maart 2011, 13:55
Thanks, maar die heb ik al in een xFile. Evengoed bedankt :thumbup:
Ik heb nu 1 kant van de wagen klaar, zie bijlage.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
CuqeBaqer
5 maart 2011, 17:01
Nette strakke bak !:thumbup:
Robert Saalmink
5 maart 2011, 17:45
Dat vind ik eigenlijk ook wel :)
Bjorn
5 maart 2011, 20:58
ben nu aan beland bij de driversuite.
Is hier ook een xfile van voor in carview? Dat paint toch echt stukken sneller dan ingame te checken...
Heb er via google nog geen goeie kunnen vinden.
Je kan ook 3ds max 9 of deep exploration gebruiken. Met deep exploration kun je eventueel ook een 3ds max file of een gmt file omzetten naar x-file.
joostingh
7 maart 2011, 15:45
Heb je Photoshop 64-bits? DDS plugin werkt namelijk (voor zover ik weet) alleen onder Photoshop 32-bit (besturingssysteem kan wel gewoon 64-bits zijn, Photoshop alleen dus niet).
Er is inmiddels ook een plugin voor de 64 bits versie:
http://developer.download.nvidia.com/tools/texturetools/Photoshop_Plugins_x64_8.50.1130.1235.exe
Bart Hendrikx
12 juli 2011, 22:39
HELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLp!!!
thnx,;)
Oke ik heb een mooie skin drop ik hem in de map steam.. custumskins, kan ik hem in game niet terug vinden.
me no comprende!
Niels Tieman
12 juli 2011, 22:40
Heb je al een ini-file aangemaakt met de gegevens? Zo nee, welke auto wil je ingame zien?
Darthwillie
12 juli 2011, 23:59
HELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLp!!!
thnx,;)
Oke ik heb een mooie skin drop ik hem in de map steam.. custumskins, kan ik hem in game niet terug vinden.
me no comprende!
Geen paniek!!!! eerste belangrijke regel :laugh:
ten eerste hoe exporteer je de skin? als DDS?
Zo ja, dan vraag twee, heb je een INI file aangemaakt zodat het spel de wagen herkent?
Deze stap speel ik altijd vals en download gewoon een wagen van het type dat ik gebruik van NOGRIPRACING.COM , plaats die in de custom skin map en vervang de body met mijn skin :)
EDIT duidelijk iets sneller typen in het vervolg, Niels was sneller:laugh:
Bart Hendrikx
13 juli 2011, 08:26
Thnx, maar yes ik heb alles als DDS opgeslagen en ook een ini file gemaakt.
Maar???
Darthwillie
13 juli 2011, 13:02
WElke wagen probeer je ingame te krijgen. De Volkswagen lukte mij ook pas met een trucje
Ik heb dit gedaan zoals iemand op het raceroom forum postte
Here is a little workaround to make the Scirocco Skins visible.
Create a new textfile with an editor.
Copy these lines into it:
body=Scirocco_Chassis_D.dds
windows=Scirocco_Windows_D.dds
interiorwindow=Scirocco_Windows_INT.dds
numberplate=stcc_nameplate.dds
driver=DRIVER_ARMS.dds
ext_driver=DRIVER_BODY.dds
helmet=DRIVER_Helmet.dds
Save the textfile as "VW_Scirocco.ini" @ this location:
Steam\SteamApps\Your Steamaccount\race 07\Gamedata\Teams\STCC_2010\VW Scirocco STCC2\
anders even de INI nakijken, kun je die hier anders zetten. Ik heb altijd ruzie met die dingen.
Niels Tieman
13 juli 2011, 13:03
Zet even je ini-file hier neer, dan kunnen we daar gewoon even naar kijken. :)
Bart Hendrikx
13 juli 2011, 14:05
Thnx oor de hulp heren,
Het gaat om de Chevy Cruz, ik kijk als ik vandaag een beetje op tijd thuis ben nogmaal naar de ini file. mocht het dan nog niet lukken drop ik hem even hier.
Nogmaals bedankt.
Darthwillie
13 juli 2011, 14:11
Let er dan ook op dat de cruz zowel in STCC2 als WTCC10 zit, :) hij kan dus op twee plekken te vinden zijn.
Bart Hendrikx
13 juli 2011, 20:51
Oke, misschien niet de juiste plek maar, i am lost dude(s) ik vind geen enkele custum skin! ik heb er een paar van nogrip gehaald om te proberen maar niets. en tot overmaat van ramp vind ik de D.R. server ook al niet meer om even een lekker potje te gassen. Ik ga naar bed. :(
Darthwillie
13 juli 2011, 21:10
Zet je die custom skins dan wel in de juiste map? dus in je map documenten>Simbin>race07>customskins
http://img7.imageshack.us/img7/1566/1372011200814.jpg
en je weet dat als je een custom skin plaatst je dan, als je race opstart en bijv. een race wil starten je gewoon in WTCC10 (als die daar staat) moet kijken bij de CRUZE en dan staat er gewoon een naam bij. Er komt niet een aparte groep custom skins bij
BIJV. als ik de VW in STCC2 open heb ik tester erbij
http://img688.imageshack.us/img688/4102/racesteam20110713200056.jpg
Lukt het niet anders een keer op MSN kijken. Het zal lukken !!!! :laugh:
Bart Hendrikx
13 juli 2011, 21:38
Wilfred, je bent een topper! bedankt!! en ik, ga nu mij zelf even een potjes schamen met een beker chocomel.
Darthwillie
13 juli 2011, 22:39
niets om je voor te schamen, als het nieuw is kun je dat soort dingen tegenkomen en daar zijn dit soort forums voor :thumbup:
Dennis
28 september 2011, 09:23
Hebben jullie ook dat als je alt-tabed uit Race 07 dat je toetsenbord dan heel traag reageert? Alsof je heeft erge lag hebt alleen werkt mijn muis en de rest van de programma's wel normaal.
Niels Tieman
28 september 2011, 10:11
Als je het doet voor je skin-werk zou ik gaan voor x-viewer of Deep Exploration. Dat werkt toch een stuk makkelijker en effectiever. :)
Het alt-tabben heb ik geen last van overigens. :)
Knight
28 september 2011, 20:45
Hebben jullie ook dat als je alt-tabed uit Race 07 dat je toetsenbord dan heel traag reageert? Alsof je heeft erge lag hebt alleen werkt mijn muis en de rest van de programma's wel normaal.
Dat heb ik ook. Zodra ik race on afsluit werkt het weer normaal. Even alt-tab doen om iets te typen of op te zoeken is daardoor eigenlijk geen optie (en ik gebruik nogal vaak sneltoetsen, en dat werkt dan dus totaal niet handig)
Henk Kraal
8 oktober 2011, 16:34
Ieder jaar weer hetzelfde liedje, lol. De "Seat Leon 2008", welke is dit als je kijkt naar de downloads in het topic http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1260 ?
Ik vermoed dat ik de "RaceOn Seat Leon TDI" uit de Simbin touring car templates moet hebben, is dat correct?
Voor de duidelijkheid: Ik rijd benzine maar volgens mij zijn de modellen identiek aan elkaar?
Darthwillie
8 oktober 2011, 17:55
gewoon deze
Race07 Seat Leon
TDI heeft ander motorkap
Henk Kraal
8 oktober 2011, 18:12
Thnx Willie :)
Niels Tieman
8 oktober 2011, 18:46
En ook een iets andere build. Dus er zit wel verschil in de benzine SEAT en de TDi . :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.