View Full Version : DRES | Ronde 2: Monza
Audi Sport Limburg 2
1 februari 2009, 23:37
Bij deze willen we UT Carsport feliciteren met hun overwinning in Monza:thumbup:
Natuurlijk feliciteren we ook de nummer 2 Wicked Weasel en op de derde plaats RPM2 en alle andere die de race hebben uitgereden.
We willen ook bij deze de organisatie van de Dres bedanken voor het organiseren van de race.
Tot de volgende race op road america.
Niels Draijer
2 februari 2009, 00:03
het was overigens van mijn kant geen grap hoor, ik kan het me heel goed voorstellen, en ben ook nog steeds "meehelpend" met het vinden van jullie oplossing. Niels gebruikt echter ook een tripplehead2go, vandaar mijn vraag. Ik vroeg me dus af of hij dit niet toevallig had geprobeerd, met als gevolg dan misschien die foutmelding van gtr2.exe . Al neem ik aan dat Rinus vaker online heeft geoefend met 3 schermen!
*Hoort het donderen in Huize Draaijer* ;)
sssstttt, das wel lullig voor Niels dan die zich noit aan GTR2 heeft gewaagd omdat hij dacht dat het niet werkte :lol:
Gloeiende gloeiende gloeiende:cursing:
:censored:
:crying:
Al een half jaar lang in diverse forums moeten vaststellen dat dit niet kan i.c.m. Th2Go en dan nu lezen dat er niks aan de hand is.:blushing:
Ik ben de komende week maar niet actief op dit forum om alles maar even te kunnen verwerken....;)
Nu ik dit weet ga ik meteen een speurtocht maken naar het daadwerkelijke spel en een nieuwe teammaat (of twee:p).
Thanks voor de tip dus Clipto:)
clipto
2 februari 2009, 00:09
:) Graag gedaan, mede VPP eigenaar ;)
Darthwillie
2 februari 2009, 00:10
http://astore.amazon.de/esportracing-21/detail/B000FII892
:thumbup:
Niels Draijer
2 februari 2009, 00:14
http://astore.amazon.de/esportracing-21/detail/B000FII892
Thanks! Ga ik morgen even achteraan
@Clipto, lol:)
Ik moet zeker wel weer even een .plr file bewerken om die VPP stutterloos werkend te krijgen.... Volgens mij stond die zelfs op de website van VPP. Kortom, gaat ik allemaal even uitzoeken binnenkort:)
clipto
2 februari 2009, 00:19
Hoorde trouwens van Rinus dat jij de andere persoon bent die een VPP rack overgenomen hebt van Guido?
Geinig als dit zo is trouwens, de andere set staat nu bij mij thuis ;)
Zal binnenkort eens mijn thuis-set plaatsen in 'jouw' topic.
Maar nu niet, ga nu m'n bed eens opzoeken. :)
Niels Draijer
2 februari 2009, 00:30
Hoorde trouwens van Rinus dat jij de andere persoon bent die een VPP rack overgenomen hebt van Guido?
Geinig als dit zo is trouwens, de andere set staat nu bij mij thuis ;)
Zal binnenkort eens mijn thuis-set plaatsen in 'jouw' topic.
Maar nu niet, ga nu m'n bed eens opzoeken. :)
Klopt. Een tijdje geleden had ik je nog gemaild. Toen heb je me doorverwezen naar Rinus (aangezien hij ook een VPP wheel heeft). Dat ding van mij draaide toen niet onder Vista maar nu gelukkig wel onder XP.
Klein wereldje allemaal he;)
Achteraf gezien had ik die andere set ook moeten kopen. M'n pa vind het naast z'n ge-flightsim toch ook wel erg leuk om eens te gummen :D
Federici
2 februari 2009, 01:06
Holy blaf!
Stap net me bed uit en zie dat ik te laat ben. Wil me teammaatje uit ze bed schoppen maar zag dat hij niet in zijn eigen nest lag? Gisteravond liep hij de hele tijd met een of andere chick in de kroeg hier in delft te praten, denk dat hij daar is blijven tukken ofzo. Mja, super zuur dat we nu dus te laat zijn, was het tijdschema maar nog om 1 uur beginnen....
Haha, net goed :thumbup:
Ach, als het gisteren net als bij mij een geslaagde en gezellige avond was, who cares? :laugh:
Maik Peters
2 februari 2009, 08:36
goed gedaan......
Dit stukje tekst heb ik getyped via het toetsenbordje op de PS3..
Heel kort en niet krachtig :) Dus bij deze.
JOngens van UT Carsport, verrekte goed gereden, heel erg strak die tijden.. Ik kon er zeker niet aan tippen. Heb een hoop geleerd :) dus dat is goed.
De overige rijders natuurlijk ook gefeliciteerd met het behalen van de finish en voor diegene die het niet gehaald hebben om welke reden dan ook, heel veel suc6 in de volgende races. :thumbup:
Ferroeni
2 februari 2009, 08:56
Alle teams die de 6 uur hebben uitgereden: gefelciteerd!
Voor alle teams die niet hebben uitgereden: volgende keer beter :)
Bramzel
2 februari 2009, 09:00
Achteraf gezien had ik die andere set ook moeten kopen. M'n pa vind het naast z'n ge-flightsim toch ook wel erg leuk om eens te gummen :D
DRES Teamgenoot gevonden dus? ;)
John
2 februari 2009, 10:30
Hier is nog wat beeldmateriaal van de uitschakeling van het KTM Racing Team. :blushing:
YouTube - Crash R10 op Monza
Niels Draijer
2 februari 2009, 10:53
DRES Teamgenoot gevonden dus? ;)
Neuh.... hij is meer dan 10 sec. per ronde langzamer dus dat gaat niet gebeuren;)
Robert Saalmink
2 februari 2009, 11:00
Hier is nog wat beeldmateriaal van de uitschakeling van het KTM Racing Team. :blushing:
YouTube - Crash R10 op Monza (http://www.youtube.com/watch?v=w27C4zNLaYY&feature=channel_page)
Damn, wat zonde mannen! Momentje concentratieverlies?
Flinke klapper trouwens... hopelijk stonden daar geen baanmarshals!
Mark B
2 februari 2009, 11:05
Lijkt mij duidelijk momentje concentratieverlies... wel zonde om er zo af te gaan :( Gelijk over de boarding dus een weg richting de pit was er ook niet meer....
Hopelijk gaat het op Road America een stuk beter heren!
@ Niels D: 10sec langzamer per rondje... volgens mij is het in een teamverband dus daar heb je snellere rijders en langzamere rijders he... zonder teamgenoten is er geen team. Je kan beter blij zijn met überhaupt een teamgenoot ;)
Bram Van Der Stichelen
2 februari 2009, 11:06
Ik zie daar toch eentje met een vlag zwaaien :p
FLinke klapper inderdaad zeg :blink:
Niels Draijer
2 februari 2009, 11:08
Lijkt mij duidelijk momentje concentratieverlies... wel zonde om er zo af te gaan :( Gelijk over de boarding dus een weg richting de pit was er ook niet meer....
Hopelijk gaat het op Road America een stuk beter heren!
@ Niels D: 10sec langzamer per rondje... volgens mij is het in een teamverband dus daar heb je snellere rijders en langzamere rijders he... zonder teamgenoten is er geen team. Je kan beter blij zijn met überhaupt een teamgenoot ;)
:laugh:
Ik doe alleen mee als ik kans maak op een redelijk resultaat. Iemand die 10s langzamer rijdt en 'm ook nog eens 9 van de 10 keer prachtig in de vangrail fileparkeert geniet dus niet mijn voorkeur:p
Komt wel goed... vriend van mij die zelf amper racet (gebruikt zelfs geen stuur) die zit regelmatig hier en komt heeeeel dicht in de buurt van m'n tijden.
Toch maar eens een testdagje inlassen;)
Robert Saalmink
2 februari 2009, 11:10
In de DRES gaat het niet alleen om de tijden he ;) Een uurtje non-stop foutloos kunnen sturen is minstens net zo belangrijk. Dat vind ik ook het mooie aan deze serie.
clipto
2 februari 2009, 11:12
Even voor het vinden van ons probleem.
Ik zie deze storing voorbij komen, wel vreemd dat wij de enige waren die een probleem had tijdens de race gisteren.
Wellicht had dit er iets mee te maken op een of andere manier?
http://tweakers.net/nieuws/58184/kapotte-switch-ams-ix-zorgt-voor-internetproblemen.html
Merkte wel dat m'n MSN tijdens de race (let wel, we reden niet mee, dus waren met andere dingen bezig) ook af en toe de verbinding kwijt was.
Rinus heeft een Telfort internet verbinding trouwens.
John
2 februari 2009, 11:34
Klopt, was inderdaad concentratie verlies. En een klein momentje is al genoeg dan.
hijglander
2 februari 2009, 11:39
Net even de replay nagekeken tot aan het punt waar ik het VDS team, en ons zelf (RARE 1), uitschakel... Als je de replay nakijkt zie je dat ik in eerste instantie iets naar het middel van de baan stuur, maar omdat ik niemand zag stuurde ik vrijwel meteen weer richting de racelijn.. hierdoor lijkt het alsof ik jullie moedwillig torpedeer. Dit is dus zeker niet het geval.
Mossel
2 februari 2009, 11:49
Ik doe alleen mee als ik kans maak op een redelijk resultaat. Iemand die 10s langzamer rijdt en 'm ook nog eens 9 van de 10 keer prachtig in de vangrail fileparkeert geniet dus niet mijn voorkeur:p
Komt wel goed... vriend van mij die zelf amper racet (gebruikt zelfs geen stuur) die zit regelmatig hier en komt heeeeel dicht in de buurt van m'n tijden.
Toch maar eens een testdagje inlassen;)
Aangezien jij redelijk in de buurt woont en een über setup hebt wil ik er ook wel over nadenken om te solliciteren bij je :) mocht je omhoog zitten met rijders
Niels Draijer
2 februari 2009, 11:54
Aangezien jij redelijk in de buurt woont en een über setup hebt wil ik er ook wel over nadenken om te solliciteren bij je :) mocht je omhoog zitten met rijders
Kijk, wat ervaring kan nooit kwaad;)
Ik ga eerst het spel bestellen en als het eenmaal draait dan stuur ik je zeker een mailtje:)
Mossel
2 februari 2009, 11:57
Ik ga eerst het spel bestellen en als het eenmaal draait dan stuur ik je zeker een mailtje:)
prima :)
LUDO-B
2 februari 2009, 12:00
Ervaring???????????????????
De top is aan het solliciteren bij jou.
En dan zeg jij doodleuk "wat ervaring kan nooit kwaad":thumbup::lol:
Niels Draijer
2 februari 2009, 12:01
Maik Peters
2 februari 2009, 12:05
Maak daar maar gerust :lol: van!! :cool:
PS: ik zie dus dat er nog een team komt, als je het spel nog optijd binnen hebt.. Je hebt iig tot 22maart ;) , want dan is de volgende race.
clipto
2 februari 2009, 13:18
Net even de replay nagekeken tot aan het punt waar ik het VDS team, en ons zelf (RARE 1), uitschakel... Als je de replay nakijkt zie je dat ik in eerste instantie iets naar het middel van de baan stuur, maar omdat ik niemand zag stuurde ik vrijwel meteen weer richting de racelijn.. hierdoor lijkt het alsof ik jullie moedwillig torpedeer. Dit is dus zeker niet het geval.
In de uitslag zie je dat VDS zo'n 8 seconden eerder hun race zag eindigen.
Je reed dus op een ghost-car die nog uit de game verwijderd moest worden.
Denk dat als jullie 2 seconde later op dat punt hadden gereden, er niets meer aan de hang geweest was... hoe zuur ook :(
Bramzel
2 februari 2009, 13:34
PS: ik zie dus dat er nog een team komt, als je het spel nog optijd binnen hebt.. Je hebt iig tot 22maart ;) , want dan is de volgende race.
Waarschijnlijk wel meer dan één hoor ;) D'r hebben zich al weer meer geinteresseerden gemeld, dus we verwachten voor Road America wederom een paar nieuwe gezichten.
Maik Peters
2 februari 2009, 13:38
Waarschijnlijk wel meer dan één hoor ;) D'r hebben zich al weer meer geinteresseerden gemeld, dus we verwachten voor Road America wederom een paar nieuwe gezichten.
Laten we dan wel een TEST-raceje doen met alle nieuwe inschrijvingen.
Om ervoor te zorgen dat alles goed staat ingesteld.
Tevens van belang dat een ieder goed de regelementen doorleest.
:) :surrender:
GTE
2 februari 2009, 13:44
Tof dat de DRES zoveel interesse genereert.
GTE
2 februari 2009, 13:53
Ik zie daar toch eentje met een vlag zwaaien :p
FLinke klapper inderdaad zeg :blink:
ah, daar is Bram. een hele opluchting.
Bram Van Der Stichelen
2 februari 2009, 13:55
ah, daar is Bram. een hele opluchting.
jep, ik zit voorlopig ondergedoken op een veilig adres :p
Fabian de Jong
2 februari 2009, 14:18
Ik lees net ook in de live update nr 8, dat iedereen op hards reed en daarmee dubbelstinte. Dat wisten Danny en ik niet eens, wij reden lekker rond op softs en konden hier zelfs dubbele stints mee rijden, maar elke keer ervoor gekozen om dit toch niet te doen.
Zo en voor Road America gaan we helemaal niet trainen, voor Monza hebben we 45min getraind of zo en thats it, en dan nog winnen.
Robert Saalmink
2 februari 2009, 14:21
Slijtage van de hard slicks achter zat na twee stints rond de 10/11. Als je dan nog een stint rijdt met dezelfde banden dan ga je naar de 15/16 en dat ga je echt merken. Met het oog op de finish halen is het verstandig die te wisselen om de twee stops.
De softs gebruikten we wel in kwali, maar na een rondje of vijf zit hier de slijtage toch wel op een niveau dat we ons afvroegen hoe je daar een hele stint op rijdt, laat staan twee (zoals je nu zegt).
Dat trainen moet je zelf weten. Normaal gezien had je Crown Racing niet zonder problemen verslagen denk ik ;) in alle eerlijkheid. En dan is Monza een baan die je nog wel aardig kent, Road America ga je met de ZAC al aardig oefenen natuurlijk, die kennis neem je mee naar de DRES. Maar de Audi op de limiet kunnen rijden kostte in ons geval nog wel wat testwerk voordat we een setup hadden waar we ons alle drie prettig bij voelden.
Danny Kappen
2 februari 2009, 14:23
Slijtage van de hard slicks achter zat na twee stints rond de 10/11. Als je dan nog een stint rijdt met dezelfde banden dan ga je naar de 15/16 en dat ga je echt merken. Met het oog op de finish halen is het verstandig die te wisselen om de twee stops.
De softs gebruikten we wel in kwali, maar na een rondje of vijf zit hier de slijtage toch wel op een niveau dat we ons afvroegen hoe je daar een hele stint op rijdt, laat staan twee (zoals je nu zegt).
Na 1 stint zat de slijtage bij ons zo rond de 10, met soms een uitschieter naar 12 als we de achterbanden wat teveel hadden later doorspinnen.
Overigens nog bedankt voor alle felicitaties :)
edit: ik heb wel iets langer dan 45 minuten geoefend :P
Fabian de Jong
2 februari 2009, 14:27
Dat trainen moet je zelf weten. Normaal gezien had je Crown Racing niet zonder problemen verslagen denk ik ;) in alle eerlijkheid. En dan is Monza een baan die je nog wel aardig kent, Road America ga je met de ZAC al aardig oefenen natuurlijk, die kennis neem je mee naar de DRES. Maar de Audi op de limiet kunnen rijden kostte in ons geval nog wel wat testwerk voordat we een setup hadden waar we ons alle drie prettig bij voelden.
Wat Danny ook zegt, de slijtage van de softs viel erg mee, maar wij kozen elke keer voor de veiligheid door ze toch te wisselen.
Verder ken ik Road America al prima dus aan baan kennis zal het niet echt meer liggen, voor de ZAC heb ik er al tig rondes op gereden. Enige wat we moeten doen is kijken hoe de Audi over de baan gaat in de regen, ik denk dat dat nog erg leuk gaat worden tijdens de race :p
Captain Slow
2 februari 2009, 14:29
De Dome's zouden wel eens een voordeel kunnen hebben op Road America door het mindere vermogen. Al is dit maar mijn gedachte:)
Fabian de Jong
2 februari 2009, 14:30
De Dome's zouden wel eens een voordeel kunnen hebben op Road America door het mindere vermogen. Al is dit maar mijn gedachte:)
Road America heeft flink lange rechte stukken hoor, dus ik denk dat je je daar in gaat vergissen. Hooguit kan je in het kleine middenstuk wat terug vinden, maar ongeveer 70% van de baan is lomp stampen.
Danny Kappen
2 februari 2009, 14:34
Ze kunnen in ieder geval beter hun vermogen kwijt op het asfalt en dat is bij die diesels wel een probleempje. Als je iets niet wil in de regen is het wel een auto met veel te veel vermogen en koppel waarbij bij het minste of geringste gelijk de achterbanden doorspinnen.
Mossel
2 februari 2009, 14:35
Road America heeft flink lange rechte stukken hoor, dus ik denk dat je je daar in gaat vergissen. Hooguit kan je in het kleine middenstuk wat terug vinden, maar ongeveer 70% van de baan is lomp stampen.
:(
zo jammer
Fabian de Jong
2 februari 2009, 14:41
:(
zo jammer
Voor je Lister wel :lol:
Of doel je op iets anders :confused1:
Wicked Weasel
2 februari 2009, 15:47
http://home.tiscali.nl/royvisser/GTR2/Presentatie%20Wicked%20Weasel/Wicked%20Weasel%20Title.jpg
Wicked Weasel Raceverslag
Kwalificatie
Maik Peters nam de eerste stint onder zijn hoede, en reed daarbij direct de snelste kwalificatietijd. Het was de bedoeling dat Roy Visser hierna de wagen naar Pole Position stuurde, met een speciale Extreme versie van de kwalificatie setup (de wagen werd ruim over de 350kmh geklokt einde rechte stuk) dook Roy op T1 al ruim 6 tiende onder Maik zijn tijd, maar vanwege verkeer en gebrek aan concentratie kon Roy helaas toch niet in zijn zo gewilde 1.27ers duiken.
Race
na een paar (in het begin) chaotische warm up rondes konden we mooi van start op P7. De eerste stint werd gereden door Roy, die de wagen van P7 naar P3 reed. Waarna Maik het stuurwiel overnam. Alleen de achterbanden werden bij de stop gewisseld, en uiteraard een grote hoeveelheid diesel. Maik en daarna Jeroen reden eigenlijk rond zonder enige problemen. Beide lichte foutjes, maar niks schokkends. Maik pakte wel in zijn eerste stint een Cut-Track warning, maar die melding hebben we de hele race niet meer gehoord. Jeroen reed de derde stint met dezelfde voorbanden, en verse achterbanden. Jeroen reed de wagen ook de nacht in, schrok nog even van de circuit verlichting, maar deed precies wat van hem verwacht werd, constant rondjes rijden, en dat ging super. Roy nam hierna het stuurwiel weer over, en ook de eerste remmen werden ververst. Het tempo lag in het begin rond de 1.31ers, maar al gauw werd door zowel Roy als Maik het vertrouwen weer gevonden in de nacht, en reden beide coureurs in de 1.30. Jeroen wist in zijn laatste korte stint nog de Dome te ontwijken, waarna het stuurwiel voor de laatste keer overgegeven werd aan Roy. We besloten voor Safe te gaan, en ook nu werden de remmen weer vervangen, en alle banden waren ook weer vers. Er werd nog gekeken voor een aanval op de snelste ronde tijd, maar na een spin in de 2e chicane waarbij de wagen een kleine 5 cm van de vangrail belande met de spoiler, bleef het bij een snelste rondetijd van 1.29.5 in het donker. En ging men op 100% safe, we zijn ontzettend blij met het behaalde resultaat. P2 was echt het best haalbare voor ons, en we hebben op deze manier ook onze leiding in het kampioenschap weten te behouden. Op naar Road America, waar de eerste rondjes al zijn gereden.
"lekker glad asfalt, daar houd de Peugeot van" Aldus 1 van de Wicked Weasel coureurs.
Ferroeni
2 februari 2009, 16:39
Auw, dat is best een harde klap. Zonde dat er op die manier uit komt te liggen.
Mossel
2 februari 2009, 17:44
bedankt voor het compliment maar ik beschouw mezelf niet als de top hoor ;) heb gewoon mazzel dat er hier nog grotere prutsers rondrijden :)
de echte toppers die reden mij altijd helemaal weg. o.a. [W. v.d. Brink / J. Bierman / B. Bakker / A. ott ] en dan heb je nog de echte Aliëns die bij simchallenge reden, dat was echt hoog niveau ! dat hoge niveau rijd hier niet hoewel ik Danny soms echt top vind en die M. Storm is ook een echte denk ik .
Voor je Lister wel :lol:
Of doel je op iets anders :confused1:
nee! bedoel die 70% volgas :D dat trekt die almachtige V12 niet
Bram Van Der Stichelen
2 februari 2009, 17:54
bedankt voor het compliment maar ik beschouw mezelf niet als de top hoor ;) heb gewoon mazzel dat er hier nog grotere prutsers rondrijden :)
:lol:
Niels Draijer
2 februari 2009, 17:58
@ Mossel
O, noem je mij nu ineens een prutser!
Gerben vd Broek
2 februari 2009, 18:47
rotte tomaten en rotte eieren te koop. 3 halen 2 betalen.
:innocent:
Bramzel
2 februari 2009, 19:33
Lol :d
Captain Slow
2 februari 2009, 21:57
rotte tomaten en rotte eieren te koop. 2 halen 3 betalen.
Zo issie toch veel beter?:smartass:
Kim Van Der Stichelen
3 februari 2009, 10:50
Nog een verslagje van mijn kant:
Testen/vrije training: Met Sebring nog in het achterhoofd werd de wagen zo afgesteld dat er in de pit weinig tijd zo verloren worden. Harde banden, veel brake duct, iets meer vleugel dan normaal. Rustig rijden en profiteren van de fouten van anderen was het doel.
kwalificatie: Ik had er niet echt op geoefend, maar dat was niet nodig ook. Bij 6u racen maakt het niet uit of je 5de of 10de staat op de grid. Soft/Soft, 20L brandstof en gaan met dat ding. Ging niet onaardig, maar echt lekker ging het ook eigenlijk niet. Tot ik opeens op GTRXD dit zag: -> VDS -0.6. Snelste eerste sectortijd van allemaal. Ik was er zo van gedaan dat ik vervolgens de Lesmo's verknoeide en daar een seconde verloor. Uiteindelijk zou dat de snelste ronde worden, en achteraf gezien, zonder die slechte Lesmo's zou P 5er wel ingezet hebben. Maar goed, de race is lang.
Race: Ik zou, net zoals op Sebring, starten. Bij de eerste warmup lap ging ik gelijk rustig rijden aan +-60 km/h, werkte wel want ik heb nooit vertraagd en iets na de chicane reed ik in positie. Dan de start. De Audi Sport Limburg Audi die voor me reed twijfelde uitkomen Parabolica. IK kon er hem daar al naast zetten, maar wegen twijfel of ik de bocht al uit was ging ik van m'n gas en bleef erachter. Goeie call zou bleek, bij aanremmen eerste chicane remde die al ter hoogte van de pituitgang om geen brokken te maken denk ik, terwijl z'n teamgenootje rechtdoor schoot. Nog voor ik de allereerste bocht nam had ik al 2 plekken winst. Ik stuur in en daar staat de Belgian Lizards Porsche dwars over de baan. Terwijl Roy er rechts probeert omheen te duiken, zie ik links een gat en duik daarin. Alweer 2 plekken winst dacht ik, en lag even 6de. Alleen deed de Audi iets vervelend. Terwijl er overal wagens langs hem heenreden links en rechts, begon die zich gewoon te draaien. Hij gaf me een duw waardoor ik op de hobbilge stukken van de curbs gedrukt werd en bij het opnieuw opkomen van de baan was er geen houden aan. Achterstevoren. Ik liet de wagen achterwaarts van de baan rollen tot in het gras, en als iedereen voorbij was vertrok ik als laatste opnieuw. De Dome's had ik al snel te pakken, maar op de Audi's voor me liep ik amper in.
Ik reed rustig door, liep wel wat in maar heel weinig. Op een gegeven moment zag ik dat ik m'n snelste ronde had neergezet, halfweg in m'n stint. Ik kreeg daardoor wat meer vertrouwen en ging wat harder pushen. Duurde niet lang en ik deed een 360° in de 2de chicane. Toen liet ik het tempo weer zakken, immers, we wouden opnieuw plekken pakken in de pits.
Ik reed de pits binnen als 8ste, nam geen banden mee, enkel diesel en Bram kwam eruit als 5de. Er verscheen een glimlach op m'n gezicht en toen ging ik een hapje eten.
Toen Bram daarna rond ronde 60 pitte lag die nog 5de, en de pitstops veranderden daar niks aan.
Dit was reeds de 3de stint met hetzelfde setje banden, en ronde na ronde pakte ik een halve seconde op RARE1. Tot ik door iemand die ik lapte nogal lomp in Parabolica eraf werd gedrukt. Ik hield em net uit de muur, maar kon de achtervolging opnieuw inzetten. Uiteindelijk gingen ze ook van de baan en lag ik 4de. Dit was 10 ronden voor m'n stop, en ik rekende uit dat als ik de pit indook ik 23 slijtage ging hebben op de eerste band. Tegelijk wou dat zeggen, indien we 4 stints op één setje banden dede, Bram op het einde van z'n 2de stint ongeveer tyres worn zou hebben. Voordeel was dat we dan in 6u maar éénmaal banden hoefden te wisselen. Bram vertrouwde dat niet, an gaf em zijn zin: Naast Brandstof werden ook de banden voor de eerste maal gewisseld, in ronde 98 ofzo.
Hij reed de pits buiten, nog steeds als 4de. Maar een paar foutjes zorgden ervoor dat hij dan 5de was, en daarna 6de. Tot hij in de Lesmo's eraf schoof en bij het terug de baan oprijden vol van achter geramd werd door RARE1, waardoor niet enkel wij, maar ook de RARE1 Audi uit koers was.
Erg jammer, want ik denk nog steeds dat er opnieuw een podium inzat had de wagen de finish gezien.
Kim Van Der Stichelen
3 februari 2009, 10:54
Oh en verder wil ik nog de TOP Gear dome bedanken voor het redden van onze race. Ik reed 200m achter jullie toen die Goon Squad dome daar stilstond midden op de baan. Ik zag jullie die nogal rare beweging maken, waardoor ik zelf even van het gas ging. Ik zag em net op tijd en kon er rond duiken, hadden jullie niet voor me gereden was ik er vol ingeklapt ;)
Captain Slow
3 februari 2009, 10:59
Oh en verder wil ik nog de TOP Gear dome bedanken voor het redden van onze race. Ik reed 200m achter jullie toen die Goon Squad dome daar stilstond midden op de baan. Ik zag jullie die nogal rare beweging maken, waardoor ik zelf even van het gas ging. Ik zag em net op tijd en kon er rond duiken, hadden jullie niet voor me gereden was ik er vol ingeklapt ;)
Dan zijn die rijdende chicanes in mijn handen toch ergens goed voor:D. Ik reed er volgas voorbij, kwam daarna Bram: Snelheid aanpassen!:lol:
Peter
3 februari 2009, 13:22
Ik ben wel heel blij om te lezen dat mensen zo ontzettend verschillend met hun banden omgaan en dat al die verschillende strategien daadwerkelijk kunnen en als je er juist mee omgaat ook nog eens een voordeel kunnen hebben.
Even een lijstje:
- We hebben de safe rijders, die rondom hards hebben en elke 2 stops hun banden wisselen. Voordeel is dat zij makkelijk constant rijden en weinig tempo wisselingen hebben
- Dan Danny en Fabian, lekker risicovol pakken ze alles op softs met zelfs nog het idee om er 2 stints op te rijden, heerlijk.
- Dan Wicked Weasel, die het risico nemen om alleen achterbanden te wisselen. Dit kan gevaarlijk zijn omdat de balans dan erg naar onderstuur kan gaan trekken maar kon blijkbaar ook prima.
- En de broertjes vd Stichelen die bijna 4!! stints op 1 setje banden rijden maar voor de veiligheid hier 3 van maken.
Dit doet me goed om te horen en met dat in het achterhoofd zal ik mij vol goede moed op de regenbanden gaan storten :thumbup:
Roy Visser
3 februari 2009, 13:27
achteraf hadden wij nog veel langer met onze voorbanden kunnen doen, maar ik zat zondag even met een kronkel in mijn hoofd waardoor ik dacht dat bij 15 tires al worn waren, terwijl dat natuurlijk gewoon pas bij 30 is. DOH!
de balans naar meer onderstuur was in ons geval niet erg, aangezien wij met spoilers 4-3 reden. Onderstuur is altijd prettiger met die lmps dan overstuur. Toch blijft het apart dat ik in een stint de rechterachterband veel meer op zijn donder gaf dan Jeroen en Maik, mijn slijtage van rechtsachter was ook veel hoger dan linksachter (5.8 tegen 8.2) Misschien dat dit te maken heeft met een dif setting, of het feit dat ik harder door ascari heen ging. Vond het zelf iig onverwacht :)
Bramzel
3 februari 2009, 13:28
Heren, ik heb de TH2Go discussie even verplaatst naar de hardware thread:
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=58
Het begon een beetje offtopic te raken namelijk ;)
Fr3d
4 februari 2009, 07:54
komt er een server replay online?
ik wil misschien wel een filmpje gaan maken :)
Mark B
4 februari 2009, 08:11
Paar pagina's terug fred ;)
http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=18939&postcount=482
Robert Saalmink
4 februari 2009, 08:58
En in de startpost altijd he, bij de uitslagen. Enige reden waarom hij nog niet op de site staat is het eerder genoemde inleesprobleempje van de results.
Fr3d
4 februari 2009, 16:59
Paar pagina's terug fred ;)
sqjoezemi , niet gezien
Marc Dieters
8 februari 2009, 16:45
Nou, net zoals van ronde 1 maak ik hier een filmpje van...
Gaat alleen ff duren maar het komt er zeker aan. :)
Fr3d
9 februari 2009, 22:07
Nou, net zoals van ronde 1 maak ik hier een filmpje van...
Gaat alleen ff duren maar het komt er zeker aan. :)
hmmz oke
Robert Saalmink
17 februari 2009, 00:13
Voor de liefhebbers, op de frontpage staat een kleine sfeerimpressie van de race van Monza. Enjoy!
Ferroeni
17 februari 2009, 08:33
Mooie foto's. Geeft een goede impressie. Maar zijn er overdag geen foto's gemaakt?
Robert Saalmink
17 februari 2009, 10:01
Niet veel ;) heeft vooral te maken met hoe GTR2 met de replay omgaat qua dag/nacht overgang.
DBR Steven
17 februari 2009, 20:28
hoe hebben jullie die nacht foto's kunnen maken,
op mijn replay wordt het nooit nacht
Robert Saalmink
17 februari 2009, 20:40
hoe hebben jullie die nacht foto's kunnen maken,
op mijn replay wordt het nooit nacht
Dr Niels leerde het me:
Eigenlijk werkt dat verdomd vervelend, maar het is als volgt te doen. GTR2 kijkt niet naar tijd in de replay, maar de huidige tijd. Dus je moet in het menu “time scale” (veel) hoger zetten en dan voor (en achteruit) spoelen om het donker te krijgen. Daarna snel opnemen anders is het weer licht.
Het is eigenlijk een beetje klote om in de nacht op te nemen bij GTR2, maar dit is de enige manier zoals ik het ken.
Maik Peters
25 februari 2009, 20:01
Ligt het aan mij of is de site nog niet up to date?
Ik zie de tussenstand en de lapcharts niet enzo.
Klopt dat?
Robert Saalmink
25 februari 2009, 22:52
We wachten op onze onvolprezen programmeur om dat te fixen. Helaas schiet dat niet echt op.
Maik Peters
15 maart 2009, 22:30
We wachten op onze onvolprezen programmeur om dat te fixen. Helaas schiet dat niet echt op.
:D
hoe gaat het met de programmeur?? :blushing:
Robert Saalmink
15 maart 2009, 22:41
:D
hoe gaat het met de programmeur?? :blushing:
Kennelijk slecht...
Maik Peters
15 maart 2009, 22:46
Kennelijk slecht...
Das niet zo mooi, wat kunnen we eraan doen? of wat kan er aan gedaan worden door ....?? :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.