View Full Version : FPL: Istanbul - Ronde 5
Tjerk Korving
19 januari 2009, 20:30
[spacer]
[logo_fpl]
[spacer]
Preview Istanbul
Istanbul is een relatief nieuw circuit, het dateert van 2005. Het is een uiterst moderne faciliteit waar veel grote series racen, zoals het MotoGP en de Formule 1.
Start finish is kort, hierna volgt een linkerbocht die ook nog eens omlaag gaat. Lastige bocht, als je hier iets te wijd gaat dan is er wel uitloopmogelijkheid: er ligt bijna nergens grind langs de baan. Na deze bocht gaat het weer omhoog richting een redelijk snelle linkerbocht waarna het hard remmen is voor een rechterbocht. Hierna direct weer een linkerbocht waarna je vol gas weer linksaf kunt een recht stuk op.
Bocht 7 leidt een spectaculair stuk in, vier keer zeer snel linksaf achter elkaar. Hierna is het hard remmen voor een chicane, waarna het snelste stuk van de baan volgt. Een lang recht stuk met een lichte knik erin, waarna het heuvelop richting start-fiinish gaat. Hiervoor moet eerst nog wel een erg krappe bochtencombinatie overwonnen worden, bocht 12, 13 en 14.
[spacer]
Circuit Informatie
Circuit: Istanbul Park (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Istanbul+Park,+34959+%C4%B0stanbul,+Turkije&sll=40.955595,29.409714&sspn=0.021845,0.038624&ie=UTF8&ei=JMV0SejyF4LsogOY9qRg&cd=1&cid=40947297,29394522,17521536671577930986&li=lmd&t=h&ll=40.956211,29.409113&spn=0.021844,0.038624&z=15)
Lengte: 5,338 km
Ronden: 25
Afstand:133,450 km
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 130 kilometer
[spacer]
Uitslagen
Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090126_istanbul/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090126_istanbul/FPL_Race_5_Istanbul.rar)
[spacer]
Links
Het FPL reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
FPL Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
Istanbul Park circuit officiële website (http://www.istanbulparkcircuit.com/)
[spacer]
Deelnemerslijst
Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl. (§1.1.6)
Officiële deelnemerslijst Formula ProLeague
#|Teamnaam|Naam|Deelname
2|Team Vaillante|Roy Visser|Afgemeld
3|Dynamic Motorsports|Tim Wijen|
5|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Afgemeld
9|HugoBOSS Racing|Bram Kocken|Afgemeld
11|FS Racing|Bram van der Stichelen|
12|FS Racing|Steven Frederiks|
14|DCR|Tjerk Korving|
15|DCR|Gerben van den Broek|
16|KoelTec|Michael Koel|Afgemeld
18|WolnerGP|Alexis Saridakis|
19|WolnerGP|Angelo Wolner|
22|Team Zerobarrier|Jaap Kleijn|
23|Team Zerobarrier|Steven Voss|
24|Team Underground|Paulpeter Kroon|
25|Team Underground|Mark Bentvelzen|Afgemeld
27|Racing for Brabant|Jeroen van Dun|Afgemeld
28|Crown Racing|Michael Storm|
29|Crown Racing|Michel Hekking|
30|Super Aguri FPL|Jeroen Ursem|Afgemeld
32|SimTech|Mathijs Twisk|Afgemeld
34|BAS Biddinghuizen|Ricus Winnubst|
36|F1RST Racing|Thomas Arends|
37|F1RST Racing|Rudy van Buren|
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
19 januari 2009, 20:55
Een van de eerste banen waar ik ooit de F3000 losliet in RACE07. Ik blijf het een gave baan vinden, ik krijg in die FPL wagens echt een beetje het F1-gevoel hier.
King Otto
19 januari 2009, 21:08
Ik vind het een verschrikkelijke baan, veel te hobbelig vooral de kerbs... We zullen zien waar het schip strandt
Tim Wijen
19 januari 2009, 22:45
Ik vind het een verschrikkelijke baan, veel te hobbelig vooral de kerbs...
Hobbelig?
Dit is een van de meest egale circuits waar we op zullen rijden :laugh:
King Otto
20 januari 2009, 01:49
Hobbelig?
Dit is een van de meest egale circuits waar we op zullen rijden :laugh:
Ik vind bocht 1 en 4 echt geen pretje hoor en de kerbs kun je gewoon nergens gebruiken zonder er vanaf te stuiteren. Om over de laatste bochtencombi maar niet te spreken ;)
Tim Wijen
20 januari 2009, 13:47
Ik vind bocht 1 en 4 echt geen pretje hoor en de kerbs kun je gewoon nergens gebruiken zonder er vanaf te stuiteren. Om over de laatste bochtencombi maar niet te spreken ;)
Klopt maar ieder circuit heeft wel een aantal verradelijke hobbels of kerbs. De rest van het circuit heeft zeer glad asfalt.
Tjerk Korving
20 januari 2009, 13:54
Nou is het natuurlijk ook geen verplichting om de curbs te gebruiken. Iedereen zal hetzelfde "probleem" hebben dus eigenlijk is er dan geen probleem. :D
Atreidez
23 januari 2009, 11:57
En dan schiet je er af ... Rij je nog steeds op een stuk asfalt :thumbup: Bij die langzame rechter wel beetje uitkijken voor die bolder, die geeft niet echt mee...
Gerben vd Broek
23 januari 2009, 22:32
Kunnen er wat tijden gepost worden. Heb namelijk totaal geen idee waar ik nu sta. Het gaat voor mijn gevoel best wel behoorlijk. Kan redelijk foutloos mijn rondes achter elkaar rijden. Enkel zal de snelheid nog wel iets ontbreken. Overigens heb ik zojuist mijn snelste tijd gereden van 1.43.3.
43.8 1.11.7 1.43.3.
Als iemand (vooral van de snelle jongens svp), nu eens rondetijden + sectortijden kan melden, dan kan ik beetje kijken waar het nog niet heel geweldig gaat.
edit: Even wat fuel eruit gehaald om kwalificatie na te bootsen. Na een heel aantal ronden wennen aan het lagere gewicht en hoe de wagen dan door bochten heen komt mezelf in 1x kunnen verbeteren naar 1.42.166.
43.3 10.8 1.42.166.
King Otto
23 januari 2009, 23:08
Ik heb er vorige week gereden en kwam op 39.hoog uit. Sectortijden weet ik niet meer, sindsdien ook niet meer gereden. Ben best wel druk dus heb geen tijd om nog fatsoenlijk te testen, zal enkel op maandag zelf wat rijden worden. Maar 42.1 is geen slechte tijd Gerben!
Gerben vd Broek
23 januari 2009, 23:44
39 hoog, tegen 42 laag. Dat moet haast dichtsbij zijn wat ik tot nu toe geweest ben. Ben iig op de goede weg. Heb dan iig weer uitzicht op wat gevechtjes hopelijk. Vorige race was vrij saai met voor me een gat van 10 seconde die ik amper kon dichtrijden en achter me een volledige ronde voorsprong. Hopelijk nu weer iets kunnen mengen in het gevecht.
Het zal best goed komen met je Alexis. Je hebt iig door hoe het spelletje precies reageert op je stuur, wat dat betreft ben ik nog veel te voorzichtig, maar goed. Voorzichtigheid brengt me relatief foutloos tot de finish op het moment. Dus dat is ook meegenomen;).
Michael Storm
24 januari 2009, 00:52
Zojuist:
42.017
1.08.548
1.38.971
Atreidez
24 januari 2009, 02:13
1.42.394 kwam ik op na wat rondrijden en klooien met me setup. Maar heb t idee dat ik op sommige plekken nog veel later kan remmen... Heb online nog weleens een 40'er gereden, maar volgens mij heb ik die setup niet meer :(
Gerben vd Broek
24 januari 2009, 03:45
En net nu ik dacht dat het wel lekker ging, komt Storm langs om het gat weer ruim 3 seconde te maken. Gelukkig een lange baan, dus zou ik het binnen dezelfde ronde moeten kunnen houden. Maar goed. Zaterdag nog maar even oefenen. Zondag hele dag weg, misshien in de avond nog even, maar waarschijnlijk lukt dat ook niet.
Ralffoxx
24 januari 2009, 03:54
1.41.4 zit ik tot nu toe op. Wil een 1.40 rijden maar of dat gaat lukken moeten we nog zien. Maar goed 1.41.4 in practice... moet stuk sneller kunnen maar ach :). Kan niet alles hebben.
Tim Wijen
24 januari 2009, 18:40
Ik heb maandag een tentamen opstaan, dus ik heb totaal geen tijd om te trainen. Ik ben momenteel erg druk met leren maar ik denk dat ik maandag best anderhalf uur vrij kan maken om te komen racen. Het volgende tentamen vind namelijk pas op donderdag plaats.
Gezien de vorige races ga ik er vanuit een seconde te moeten toegeven op de toppers. Voor mij zullen de tijden zo rond de 40/41 liggen.
Gerben vd Broek
25 januari 2009, 01:35
vanavond weer een hoop geleerd. Ondertussen tot een 41.0 gekomen. Dus in de kwalificatie mikken we op een 1.40. Hoop geleerd van het spel. Dus hopelijk gaat dat dan op andere banen ook beter :).
Ralffoxx
25 januari 2009, 01:38
vanavond ging ik 1.40.6... hopenlijk een 40 laag 39 hoog in de Q ... kon nog 3 tiende zo wie zo sneller in sector 1... alleen deed het niet :P...
King Otto
25 januari 2009, 13:51
Ben met Gerben overgebleven in de kwali alwaar het griplevel uiteraard een stuk hoger lag met als resultaat een 38.888, in free practise mode kwam ik overigens tot een 39.201. Toch nog mn voorbereiding kunnen hebben gelukkig, vandaag even een race setupje proberen te maken :)
Michael Storm
25 januari 2009, 14:04
Zozo Alexis :D
Zag trouwens gisteren in de practise dat ik ook op 1.08.5 zat op split 2 terwijl ik daar tot 3x toe -0.3 gezeten heb.
Het moet dus ruim de 1.38 in kunnen ;)
Tjerk Korving
25 januari 2009, 20:51
[spacer]
De nieuwsbrief is verstuurd. Niet ontvangen maar wel graag gehad, geef dan tijdig een seintje via e-mail of pm.
Lees ook aub nog het onderstaande wat overigens ook in de nieuwsbrief staat vermeld.
[spacer]
Aantal race ronden Istanbul
In tegenstelling tot wat er in het reglement staat vermeld, zullen er 25 race ronden worden verreden tijdens de race op Istanbul. De ronde lengte bleek langer te zijn dan vermeld staat in de track info van Race 07. Met het oorspronkelijke aantal van 31 race ronden zou de race zo'n 30 kilometer te lang zijn en dat is uiteraard niet de bedoeling. Zorg dus voor voldoende brandstof voor 25 ronden.
[spacer]
Gerben
26 januari 2009, 21:48
http://www.upload12.nl/output/1232999272.jpg
:crying::crying::crying::crying:
Robert Saalmink
26 januari 2009, 21:56
Lijkt op mijn auto :( nog wel een rondje gereden maar de pitcrew stond niet klaar, dus er gebeurde niets. Ik had ze wel opgeroepen :(
Knaken, ik ging niet nog een rondje zo rondrijden.
Jeroen Ursem
26 januari 2009, 22:03
Hoe was de opkomst?
Robert Saalmink
26 januari 2009, 22:08
13 man :(
Bram Van Der Stichelen
26 januari 2009, 22:11
Ik wil me nu al verontschuldigen voor mijn afwezigheid. Normaal gezien 'reserveer' ik elke wedstrijd de PC hier, maar ik was het totaal vergeten dat er vandaag een race gepland stond, waardoor ik de computer hier dus niet tot mijn beschikking had. :(
Tim Wijen
26 januari 2009, 22:15
Goh verassend, p4 :laugh:
Robert Saalmink
26 januari 2009, 22:18
Gefeliciteerd Michael?? ;)
paulpeter
26 januari 2009, 22:19
p2 weer. Had wat minder vleugel als de rest. Begin wat moeite om in m'n ritme te komen met 3 man in m'n nek. Maar na 2 rondjes ging het aardig. Redelijk saaie race gehad daarna. Storm liep ik niet op in en achter me kwamen ze niet echt meer dichter bij.
King Otto
26 januari 2009, 22:28
Lol PP praat Hansiaans (wie kent hem nog? :))
Slechte race voor mij. Maakte een fout met schakelen bij de start dus ik kreeg er gelijk 2 om mn oren (PP en Tim). Na Tim ingehaald te hebben zag ik PP alle kanten op glijden en dacht dat ik hem wel kon hebben. Helaas had hij minder vleugel staan waardoor hij soms eerder moest remmen. Resultaat, in de laatste bochtencombi van S2 (chicane) moest ik hem ontwijken en spinde ik. Vervolgens Tim en Steven me weer voorbij. Opzich was het nog best moeilijk inhalen want ik had volgens mij het meeste vleugel staan (eigen schuld dikke bult). Uiteindelijk Tim en Steven ingehaald en ja hoor ik spin in de laatste bocht, dom dom dom. Kon ik weer opnieuw beginnen. Toen wist ik al dat P2 nooit meer mogelijk was want PP had al 10 sec. Ik liep weer in op Steven en Tim en ze maakten het me nog makkelijk ook door allebei een fout te maken.
Vanaf toen een saaie race gehad. Toen ik weer achter PP zat waren we even snel dus kon ik helaas geen poging meer wagen. Jammer want had graag nog een mooi gevecht met PP gehad maar het mocht niet baten. Hoewel ik er wel bij moet zetten dat PP wellicht alsnog aan het langste eind getrokken had omdat ie meer vleugel had maar ok :)
Michael niet meer terug gezien (enkel in rondetijden) en volgens mij een erg solide race gereden, klasse!
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde posities in ieder geval!:thumbup:
Gerben vd Broek
26 januari 2009, 22:29
In de freepractice was ik even lekker met de racesetup bezig dus had ik ongeveer langzaamste tijd, maar had hoop dat mijn zaterdagpractise genoeg zou zijn voor de kwalificatie. En dat was het gelukkig:).
Kwalificatie ging eigenlijk niet zoals gepland. Dacht snel naar buiten te gaan, maar naar een paar bochten kapte mijn FFB ermee. Terug in menu naar stuursettings etc, dat hersteld de FFB. Weer naar buiten. Weer naar paar bochten hetzelfde. Tot 3x toe gebeurde dit. Dus was al bang voor de race. Met 13 minuten te gaan heel langzame outlap gereden, geen wilde stuurbewegingen en zowaar bleef het stuur goed. Snelle rondes zetten 42,5 42,2. Toen nog 1x naar buiten en 1.40.8 gereden. Helemaal goed, want doel was om onder de 41 te komen en dat is lekker gelukt. P7. Dus ook kwa klassering was het goed (helaas zo weinig opkomst), beste resultaat tot nu toe.
Wat echt een goede race had moeten worden werd me in ronde 1 al ontnomen door de hardware. Op het rechte stuk S3, kapte mijn FFB ermee. Dan wordt het heel moeilijk om de wagen op te vangen bij aanremmen of uitacceleren, omdat je het van het beeld moet hebben of die gaat spinnen of niet. Dat ging dus heeeel vaak mis. Al met al heb ik wel keer of 5 echt naast de baan gereden, en meerdere seconden verloren. Had pace om 6de-7de te worden, maar mocht niet zo zijn. Naast die spinnetjes ook nog vaak genoeg de wagen beetje kwijt, dus momentum kwijt etc. Ook nog wel een positieve noot, want ondanks de problemen heb ik nu iig een aantal leuke gevechtjes gehad met in het begin M. Hekking en T. Korving. En later in de race een aantal keren met S. Frederiks. Kwamen vaker bij elkaar terug door fout van de een of de ander (juist die voorop rijdt telkens:). Dacht op het eind nog kansje te maken op T. Korving in te halen. Maar pace was nagenoeg gelijk toen en uiteraard volgen er dan een paar halve spinnetjes, dus hoop was gauw weer verdwenen.
Nog een positief ding is dat ik in de leadlap ben gefinisht :).
Tjerk Korving
26 januari 2009, 22:37
De gevechten met Michel Hekking en Gerben van den Broek waren leuk, heb me er zeker mee vermaakt. Het wisselde wat af van plaats gedurende een ronde of wat door fouten van alle drie en uiteindelijk verdween Michel aan de horizon en bleef ik uiteindelijk voor Gerben. Daarna kwam ik eigenlijk in een soort gat terecht met voor en achter me iemand op een seconde of 10. Ondanks dat steeds minder foutjes en gezien dat ik vandaag pas kon beginnen met oefenen helemaal niet ontevreden. En zoals Gerben al zei, gefinished in de lead lap en dat is voor het eerst. :D
Jeroen Ursem
26 januari 2009, 22:39
langer circuit dan normaal he ;) maar even goed: :thumbup:
Tjerk Korving
26 januari 2009, 22:41
[spacer]
En voor ik het vergeet, de uitslagen en updatete uitslagen staan op de website.
Lapcharts en replay volgen morgen (dinsdag)
[spacer]
tinyriconen
26 januari 2009, 22:42
Ik heb een heel goed gevoel aan deze race overgehouden. Weliswaar weer laatste (uiteraard), maar heb in het begin nog even kunnen duelleren met Steven en Robert. Toen uiteindelijk Robert uitviel, Steven uitliep en ik 1x spinde, was het een eenzame race. Met (voor mijn doen) weinig fouten en ik had de snelheid er redelijk goed in zitten.
Ik ben wel echt toe aan een nieuw stuurtje. Hij gaat met de ronde meer steeds erger een eigen leven leiden, voornamelijk op de rechte stukken. Ook heeft de Force Feedback het denk ik al lang geleden begeven. Reden genoeg eigenlijk. Hoe lang moet zo'n Logitech Wingman Formula Force GP eigenlijk meekunnen als je hem slecht hebt onderhouden? ;)
Button87
26 januari 2009, 22:53
Tijdens de vrije training begon het goed stond ongeveer rond p7.
helaas stond ik in de kwali op p11 nadat iedereen zich verbeterde ten opzichten van de vrije training behalve ik:blushing:.
In de race een redelijke start, kreeg alleen een tikje van ricus waardoor ik bij het uitkomen van bocht 1 te vroeg op mijn gas ging en spinde:(
ik herpakte me zelf en kwam al snelle in de buurt van het achterveld. waar ik 2e man in kon halen die samen er af waren gegaan.(volgens mij robbert en gerben kelly) daarna kon ik bas te grazen nemen aangezien mijn auto een iets beter balans had dan die van hem.
http://nl.youtube.com/watch?v=UDmaq1GyFJU
waarna ik achter de DCR auto aanging die met zijn 2e aan het knokken waren waardoor ik op ze in kon lopen. uiteindelijk ging gerben eraf en zat ik in de DCR sandwitch http://nl.youtube.com/watch?v=k97nK2Mk3Ok helaas door mijn eigen fout ging ik eraf. hierna nog een aantal keer gerben ingehaald waarna ik dan weer een fout maakte en werd ingehaald door gerben. jammer genoeg niet in de zelfde ronde kunnen blijven als storm. maarja dan moet je ook maar niet zoveel foutjes maken :lol:
Ralffoxx
26 januari 2009, 22:54
Q:
Kreeg ik geen 1 normaal rondje er uit maar ach 5e wat kan ik er van zeggen.
Race:
Had goede start maar kwam precies verkeerd tussen iedereen terecht waardoor ik uiteindelijk niks won.
Daarna mijn eigen tempo gereden en door fouten voor me een tijdje 3e gelegen. Toen ik problemen kreeg met me concentratie ging het vaak fout. Veel domme foutjes terwijl ik nog wel een nette snelste ronde had staan van 1.41.6xx.
Was merendeel wel sneller voor mijn gevoel dan Tim voor me maar door de stomme fouten bleef die wel voor me. Heb volgens mij hem 4x in de race aangetikt. 1x voor laten gaan en rest ook flink wat verloren elke keer dat ik hem raakte. Merkte wel dat ik in de 3x links vol gas zeker 3 tiende elke keer sneller was. Gaf niemand daar vol gas ofzo? :P op 2x na kon ik dat makkelijk. Maar goed 5e ... kon beter maar goed heb hem teminste heel uitgereden :)
tinyriconen
26 januari 2009, 22:58
Chips. Raakte ik je toch Steven? Ai, sorry. Ik twijfelde al. Dacht alleen niet dat het de oorzaak van je spin wag. Sorry Steven :(
Wel een aardig gevecht daarna :)
Button87
26 januari 2009, 22:59
Chips. Raakte ik je toch Steven? Ai, sorry. Ik twijfelde al. Dacht alleen niet dat het de oorzaak van je spin wag. Sorry Steven :(
Wel een aardig gevecht daarna :)
Opzich had ik er niet veel last van, maar ik had gewoon wat langer moeten wachten met op mijn gas gaan. Dan was er niks aan de hand geweest maarja je wil zo snel mogelijk de eerste bocht uit zijn he:thumbup:
paulpeter
26 januari 2009, 23:07
YouTube - f3000
Ralffoxx
26 januari 2009, 23:22
:) wel leuk zo dat begin van de race :)
Tim Wijen
27 januari 2009, 00:02
Tijdens de kwalificatie was ik in staat om een 39'er te rijden wat sneller was dan verwacht.
Hierna volgde een zeer frustrerende race. De video die PP heeft geplaatst verteld eigenlijk het verhaal van mijn race: Ik had een compleet foute setup op de auto.
Vanaf P4 gestart en ik kwam goed weg waardoor ik als 2e de eerste bocht uitkwam. Al snel kwam ik erachter dat ik de setup niet op orde had. Ik werd meteen tijdens de eerste ronde op het rechte stuk voorbij geblazen door PP en Alexis. Zelfs in de slipstream maakte ik geen kans. Kansloos! Ik reed met maximale downforce wat duidelijk verkeerd uitpakte.
Vervolgens kwam ik in gevecht met Alexis en Steven. Uiteindelijk wist Alexis weg te rijden en werd het een gevecht tussen Steven en mij. Persoonlijk was ik erg ontevreden over het tempo wat ik reed maar dat had vooral te maken met het verloop van de race in combinatie met mijn setup. In het bochtige gedeelte kon ik constant een gaatje slaan maar dit werd op de rechte stukken in een keer weer dicht gereden. Daarom moest ik telkens verdedigende lijnen rijden en dus extra langzaam de bochten induiken. Dit deed mijn ritme en ronden tijden niet veel goeds. Enkel wanneer ik een gat van 3/4 tiende had kon ik mijn eigen lijnen rijden.
Zo'n 8 ronde voor het einde maakte Steven een fout. Ik kon eindelijk rustig in mijn ritme komen en langzaam wegrijden. Daarna een gaatje gemaakt van zo'n 5/6 seconden. Vervolgens heb ik het gat gecontroleerd en op p4 naar de finish gereden.
Frustrerende maar leerzame race :)
Mijn felicitaties aan het podium :thumbup:
Michael Storm
27 januari 2009, 00:44
Na mijn goede start zoals te zien in het filmpje van PP was het verder alleen maar het tempo goed hoog houden. Was wel weer een saaie race helaas.
Maargoed, weer de volle 13 punten kunnen pakken, daar ben ik zeer tevreden mee :D
Gefeliciteerd aan de rest met hun behaalde resultaten ;)
Gerben
27 januari 2009, 00:48
Lol PP praat Hansiaans (wie kent hem nog? :))
Hans Ladru!
King Otto
27 januari 2009, 01:17
Hans Ladru!
Heel juist, je gaat door voor de broodrooster ;)
Die kerel postte altijd de meest onbegrijpelijke verhalen op het forum ongelofelijk :laugh:
Mathijs
27 januari 2009, 10:23
Hans Ladru!
Want een held was dat ook! Jeetje heb daar altijd een hoop mee gelachen! Ging meestal helemaal nergens om :thumbup: :lol:
Atreidez
27 januari 2009, 13:08
Had goed geoefend en de baan aardig onder controle, maar uiteindelijk toch maar 9e in de qual. Start was redelijk en hield binnenkant, en bij bocht 1 gingen er wat mensen wijd en schoof ik zo door naar plek 6 achter mijn teammaat.
De eerste bochten zag ik Gerben in me nek hijgen en daarachter zag ik de neus van Hekking af en toe tevoorschijn komen. Ik kon me iets los rijden, en door het vechten van de twee achter me uiteindelijk het gaat naar zo'n 4 seconden brengen. Voor me werd het gat alleen maar groter. Na verloop van 5 of 6 rondes denk ik werd het gat achter me kleiner, en zag ik dat Hekking zich had losgeweekt van Gerben. Hij kwam met zo'n 0.2 per rondje dichterbij, en als ik een foutje maakte iets meer. Op gegeven moment zat ie achter me op t rechte stuk, maar kon ik bij het remmen er voor blijven. In de laatste 2 bochten echter leek me auto wel of ik op ijs reed en bij accellereren op S/F kwam Hekking er redelijk makkelijk voorbij. Ik kon m volgen en had nog een verrassing in petto. Ik had m 6 nl. speciaal op de slipstream stand gezet en met wat meer vleugel moest ik m dus redelijk kunnen bijhouden. Eenmaal bij t rechte stuk aangekomen na de chicane werd dat ook goed duidelijk. In ze slipstream, er naast en zelfs compleet er weer voorbij net voor de remzone! Ik remde en kon voor m of naast m aan de goede kant insturen, alleen dat ijs he ... Ik gaf dus klein tikje gas naar de rechter, maar net iets teveel. Brak weg en ging wat abrupt naar links. Gelukkig kon hekking wel doorrijden en raakte ik m net niet. Ik spinde niet, en ben ook niet van de baan geweest, maar t koste tijd en ik zat er toen 2 sec. achter wat ik niet meer dicht kon rijden. Race uiteindelijk uitgereden op p7 met 9 sec. achter Hekking en zo'n 16 voor Gerben :)
Hekking
27 januari 2009, 21:01
Kwalificatie;
Ik kon me net voor Gerben v/d Broek kwalificeren met 2 tiende voorsprong. Het viel me hard mee een 1.40.6 te kunnen rijden omdat ik me vorige week voornamelijk op de ZAC had geconcentreerd. Dat was ook wel zo'n beetje het best haalbare. Toen in de warmup laps m'n race stup nog wat geoptimaliseerd. Het enige wat ik niet had moeten doen was m'n camber achter omhoog halen naar -2.4. Later in de race zou ik daar spijt van krijgen:D
Race;
De start zelf was zoals gewoonlijk onderhand goed maar in T1 zit ik aan de buitenkant met iets te veel snelheid en moet buitenom. Ik verlies twee of drie plekken aan Tjerk en Gerben en Gerben:p. Gerben K zie ik voor me de controle over de auto kwijt raken in de snelle chicane waar Robert trouw dat voorbeeld volgt :D. Ik moet trouwens zeggen dat ik Tjerk wel is éénvoudiger heb ingehaald :thumbup1: Dat duurde een ronde of 6 voordat ik die voorbij was.
Toen was daar Gerben B 4 seconden voor me. Die kon ik gestaagd binnen halen wat na een ronde of tien gebeurde. Vanaf die P7 hard op weg gegaan naar Jaap, Die reedt ook stevig door maar zoals gezegd kwam ik die langzaam maar zeker achterop tot op 1 seconde. Toen begon m'n auto die toch al gevoelig was voor vroeg accelereren door die minimale camber erg nerveus te worden.
Jaap loopt weer 2 seconden weg en ik begin me zorgen te maken dat ik die dag de voorkant van zijn bolide niet meer zal zien. Toch pak ik de draad weer op en moet nog geconcentreerder de aanval weer inzetten. Ik nader weer tot op een seconde en éénmaal in de slipstream van zijn wagen kan ik makkelijk volgen. De auto van Jaap liep een klap sneller op het rechte stuk maar dat maakte ik meer dan goed in de bochten. Als je dan ook nog de slipstream mee hebt kun je een aanval doen. Ik merkte al gauw dat Jaap Voor de laatste bochten combinatie veel eerder remde en dat was dan ook het punt waar ik er op en over ging.
Uiteindelijk een super gave race gehad en lekker puntjes meegepakt, de volgende race wil ik toch zorgen de top 5 weer in te komen wat met wat meer oefening makkelijk moet kunnen.
Tjerk Korving
27 januari 2009, 21:53
Ik moet trouwens zeggen dat ik Tjerk wel is éénvoudiger heb ingehaald :thumbup1: Dat duurde een ronde of 6 voordat ik die voorbij was.
Als ik het eenmaal naar m'n zin heb op de baan dan ben ik een stuk lastiger in te halen inderdaad, zeker als de verschillen niet zo groot zijn. :D
Nou hebben Gerben en ik ook wel afwisselend voor je gereden maar toch, ik ben voorgaande races vaker en sneller ingehaald. Begin de slag ook wat meer te pakken te krijgen maar helaas kon ik pas op maandag beginnen met rijden. Totaal zal de oefening niet veel meer dan een uur geweest zijn voordat ik de kwalificatie in ging.
Tjerk Korving
31 januari 2009, 13:23
[spacer]
Stond in de planning voor afgelopen dinsdag maar even ontschoten. Bij deze alsnog de lapcharts, replay en logfiles. :)
[spacer]
Uitslagen
Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090126_istanbul/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090126_istanbul/FPL_Race_5_Istanbul.rar)
[spacer]
[logo_dr]
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.