View Full Version : G25 problemen :(
Gerben
14 januari 2009, 00:22
Hey mannen,
ik heb afgelopen zondag een nieuw moederbord geinstalleerd, dus moest ook de rest(drivers, programma's, games etc allemaal opnieuw erop zetten.
Echter kan ik alles aan de gang krijgen, behalve mijn G25. Vista ziet de G25 als een onbekend apparaat, of ik de drivers nu wel of niet heb geinstalleerd maakt niet uit. Maar als ik de USB stekker in de poort dan gaan de ledjes wel even branden op de shifter, echter deze gaan uit na een tijdje.
USB poorten zijn allemaal 2.0 en werken ook! alle stekkers zitten vast, meerdere malen gecheckt al. Ik heb vandaag een USB kaart aangeschaft en geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde probleem...:(
Het is wel Vista. Stuur kan haast niet kapot zijn heb hem vorige week woensdag nog gebruikt in NL.Race2.
Heeft iemand dit ook eerder gehad en wat te doen?
Donderdag kan ik hem( het stuur) op een andere pc proberen.
Sander Hogendoorn
14 januari 2009, 00:32
Ook als je alle drivers weghaalt, dan de drivers opnieuw installeert en de usb kabel er pas in doen als er om gevraagd wordt?
Gerben
14 januari 2009, 00:36
Ook geprobeerd
Roy Visser
14 januari 2009, 00:45
misschien heb je hier wat aan?
http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Rec/rec.autos.simulators/2007-03/msg00047.html
Gerben
14 januari 2009, 01:04
werkt ook niet helaas :(
Sander Hogendoorn
14 januari 2009, 01:11
Hm, zijn de usb drivers goed geinstalleerd? (Check Device manager)
Robert Saalmink
14 januari 2009, 01:37
Een paar dingen inderdaad:
-Installeer alle drivers voor je moederbord (Chipset drivers, haal de nieuwste op van de site van de fabrikant van je bord)
-Controleer of alle USB instelingen in je bios goed staan, soms staan deze op USB 1.0 of zelfs disabled
-Drivers van Logitech installeren, dan inderdaad pas je stuurtje aansluiten zodra de installer dat vraagt
Je hebt je stuur en shifter e.d. allemaal op de juiste wijze aangekoppeld? Onderop je stuur zitten nogal wat stekkertjes, doublecheck dat je de goede stekkers in de juiste poortjen hebt zitten.
Niels Draijer
14 januari 2009, 01:50
Onder de spelbesturingen in Vista kun je prioriteit geven aan een inputdevice. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om dat na te kijken maar het stond ergens bij het tabje geavanceerd geloof ik.
Mossel
14 januari 2009, 10:41
snel ff Xp installeren en testen :)
Gerben
14 januari 2009, 11:17
ik heb nu zelfs de bios geupdate, en alle drivers zijn up to date! Nog steeds werkt hij niet. Morgen ga ik hem op een XP PC testen of hij het daar wel doet, zojah, dan ga ik er XP op zetten! Gekut met Vista ben k nu echt helemaal zat...
Ralffoxx
14 januari 2009, 17:03
Raar welke vista was het gebruik hier zelf sp2 vista x64 werkt alles prima :) of gebruik windows 7 beta ;) die herkende zelfde me ouderwetse joystick :P
RSRoy
14 januari 2009, 17:34
Vista is geen gekut, ik heb werkelijkwaar vanaf ik mijn pc heb draaien (november 2007) 0,0 problemen met Vista gehad.
Ik neem aan dat je Vista niet opnieuw geinstalleerd hebt toen je het nieuwe moederbord geplaatst hebt? Er zal dus gewoon een conflict in de drivers zijn gekomen van je oude en nieuwe moederbord. Installeer je Vista opnieuw zal het gewoon werken denk ik.
Peter
14 januari 2009, 17:58
Volgens mij heeft Gerben Vista pas geinstalleerd sinds het nieuwe moederbord in zn pc zit?
Gerben
14 januari 2009, 21:29
Ik heb een half jaar met Vista gedraaid, zonder problemen.
En bij de installatie van mijn nieuwe moederbord afgelopen weekend Vista er helemaal opnieuw opgezet, alles geformateerd dus...
ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn G25 overleden is, en morgen kan ik hem testen op een PC met xp en weet ik het dus!
Jeroen Ursem
14 januari 2009, 22:56
Vista al helemaal weer up-gedate?
RSRoy
15 januari 2009, 01:07
En bij de installatie van mijn nieuwe moederbord afgelopen weekend Vista er helemaal opnieuw opgezet, alles geformateerd dus...
Ok dat kon ik niet helemaal opmaken uit de eerste post. Om wat voor een type moederbord gaat het?
Ik heb ooit eens bij iemand meegemaakt met een ASUS bordje (geen idee meer welke uitvoering, wel een best dure) dat bij hem enorme problemen waren met de USB ondersteuning. De ene keer werkte apparaten wel, de andere keer niet. Soms heel langzaam booten en nog meer van die rare fratsen. Uiteindelijk het bord terug gestuurd en hij kreeg een nieuw exemplaar waar het gewoon de eerste keer meteen bij werkte.
Gerben
15 januari 2009, 01:27
Asus P5N-D
Maar printer (USB2.0) en 2 externe harde schijven, Nikon D60, webcam en muis werken allemaal wel ;) dus dat zal het niet zijn
Maik Peters
15 januari 2009, 09:55
Is er misschien iemand in de buurt waarbij je de G25 kan testen?
Misschien ligt het wel daaraan.
Blijft vreemd :(
Robert Saalmink
15 januari 2009, 10:32
Is er misschien iemand in de buurt waarbij je de G25 kan testen?
Misschien ligt het wel daaraan.
Blijft vreemd :(
Minder drinken Maik ;)
ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn G25 overleden is, en morgen kan ik hem testen op een PC met xp en weet ik het dus!
Maik Peters
15 januari 2009, 11:43
Minder drinken Maik ;)
Of je begreep het niet goed of je hebt zelf te veel op.
Maar ik doelde ook op het feit dat het "daadwerkelijk" zijn G25 kon zijn.
Vandaar dat ik zeg dat hij misschien bij iemand zijn G25 kan testen.
Het is dat het niet in de buurt is anders was ik wel ff langs gereden (zonder dat ik gedroken heb :p )
maar afein we bedoelen het goed :thumbup:
Gerben
15 januari 2009, 12:40
:)
vanmiddag kan ik hem testen en trek ik sowieso mijn zwarte momo van de zolder, zodat ik geen races meer hoef te missen!
CuqeBaqer
15 januari 2009, 19:52
En is er al nieuws Gerben ?
Gerben
17 januari 2009, 14:22
Ja er is nieuws, ik zat donderdag en gister even zonder PC. Maar ik de G25 zonet geïnstalleerd en aangesloten op een PC met XP (oude race PC van mij) en hier herkend de PC de G25 ook niet :(
Not very happy op het moment dus. Maar ik ga ff de voeding doormeten, en dan kan er echt een conclusie getrokken worden. Als hij kapot is ga ik contact opnemen met Logitech en tot die tijd ga ik mijn zwarte momo op mijn playseat knutselen zodat ik iig weer kan rijden!
Iedereen in ieder geval bedankt voor de support! See u on track!
RSRoy
17 januari 2009, 16:30
Logitech support is heel netjes normaal gesproken. Dat gaat echt wel goedkomen.
Ralffoxx
17 januari 2009, 23:07
Ja idd binnen 3 emailtjes stuurde zij mij vorige week een nieuw muis dus :P
Gerben
2 februari 2009, 19:06
Ik heb inmiddels een nieuwe G25 ;) top geregeld!
Niels Tieman
2 februari 2009, 19:18
En maar schelden op Vista..... :p
Een nieuwe G25 :thumbup:
Robert Saalmink
3 februari 2009, 00:39
Ga je nu dan ook weer eens snel rijden dan? :lol:
Gerben
3 februari 2009, 11:14
Ga je nu dan ook weer eens snel rijden dan? :lol:
:lol:
Joost van den Heuvel
3 februari 2009, 13:18
Ik gok dat het antwoord "ja" is.
:broem:
Mooi dat dat uiteindelijk goed geregeld is Gerben. :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.