PDA

View Full Version : Blimey! word Slighty Mad Studios

Niels Tieman
13 januari 2009, 15:45
Bron: www.gamer.nl

http://www.gamer.nl/doc/49534/Makers-GT-Legends-gered-van-de-ondergang

Na het over de kop gaan van moederbedrijf 10tacle leek het lot van ontwikkelaar Blimey! Games, ontwikkelaar van GT Legends, onzeker. Deze maand is de onderneming al in administration gegaan. Dit is een procedure in Groot Brittannië waarbij getracht wordt een bedrijf draaiende te houden zonder kans op liquidatie. Het is zonder meer ook een signaal dat het met het bedrijf erg slecht gaat.

Toch lijkt de toekomst van de ontwikkelaar inmiddels wat rooskleuriger te zijn geworden. Ian Bell, voormalig hoofd van Blimey! Games, heeft de ontwikkelaar, inclusief alle assets, namelijk overgenomen. De naam Blimey! behoort echter wel tot het verleden. De ontwikkelaar gaat met een nieuwe eigenaar verder onder de naam Slightly Mad Studios. Het wordt verwacht dat (bijna) alle schuldeisers afbetaald kunnen worden.

Bell is in ieder geval weer enthousiast: "Deze verkoop heeft voor alle betrokkenen een einde gemaakt aan maanden aan onzekerheid en zorgen. We kunnen vooruit kijken naar de ontwikkeling van opwindende bestaande en nieuwe projecten."

-----------

Ik ben benieuwd of we iets gaan zien van hun titels. Ze zijn inmiddels een tijd bezig en we hebben nog niets mogen zien of ontvangen op onze eigen PC's.
Laten we hopen voor de werknemers dat er daadwerkelijk iets gaat verschijnen in een korte tijd.

Kim Van Der Stichelen
13 januari 2009, 15:49
Was M3 challenge niet van Blimey? Onderhuids was het natuurlijk gewoon GTR maar ik dacht dat dat de enige link met Simbin was :)

Niels Tieman
13 januari 2009, 16:23
De M3 Challenge was inderdaad van Blimey!.

SimBin is ook gesplit door wat 'problemen' en daar zijn SimBin en Blimey! van over gebleven. SimBin heeft de bekende titels gereleased en Blimey! heeft een aantal screenshots laten zien over hun games. Verder is er niets verschenen en toen 10tacle ook plat ging vorig jaar, hadden ze geen uitgever meer.

Blijkbaar zorgde dat voor aardig wat problemen en hebben ze deze oplossing gevonden. Ik ben benieuwd wat het in de toekomst gaat brengen.

RSRoy
13 januari 2009, 16:38
Heb het altijd maar een verwarrende constructie gevonden hoe het nu zat met SimBin en Blimey. Als ik me niet vergis was Bell één van de grote mannen in het begin van SimBin met hun GTR mod toch?

Hoop dat ze het goed gaan doen natuurlijk :)

RobinM
13 januari 2009, 18:44
Volgens mij is alles begonnen met de GTR2002 mod voor F12002. Een groepje mensen heeft die mod gemaakt met als team naam SimBin, later zijn ze een 'professioneel' bedrijf gestart. Na GTR1 waren er geloof ik wat problemen en is een deel van het team een eigen bedrijf begonnen, Blimey was geboren.

Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat het niveau van de games inmiddels is gedaald tot onder het niveau wat mensen buiten een professioneel bedrijf kunnen. Wat ik bedoel is dat de 3d-modellen low-poly zijn, de paintings relatief low-res en met veel 'fake' 3d effecten, de sounds zijn geďmproviseerd/electronisch en de physics zijn verre weg van realistisch. Je zou toch meer kunnen verwachten van een bedrijf wat GTR2 en SimBin sponsorstickers op de echte FIA GT auto's had/heeft en wat zoveel geld/moeite in de game stopt.

Hopelijk komt er een nieuwe titel aan met een wat hoger kwaliteitsniveau :)

Bramzel
13 januari 2009, 19:45
Volgens mij is alles begonnen met de GTR2002 mod voor F12002. Een groepje mensen heeft die mod gemaakt met als team naam SimBin, later zijn ze een 'professioneel' bedrijf gestart. Na GTR1 waren er geloof ik wat problemen en is een deel van het team een eigen bedrijf begonnen, Blimey was geboren.

Bijna ;) De split up is na GT Legends gebeurd, en aangezien het hele team toen al aan GTR2 was begonnen is men wel overeen gekomen om deze titel in samenwerking af te maken. GTR1 en GT Legends zijn dus producten van het 'oude' SimBin, GTR2 een joint effort tussen Blimey en SimBin en daarna scheidden zich de wegen.

Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat het niveau van de games inmiddels is gedaald tot onder het niveau wat mensen buiten een professioneel bedrijf kunnen. Wat ik bedoel is dat de 3d-modellen low-poly zijn, de paintings relatief low-res en met veel 'fake' 3d effecten, de sounds zijn geďmproviseerd/electronisch en de physics zijn verre weg van realistisch. Je zou toch meer kunnen verwachten van een bedrijf wat GTR2 en SimBin sponsorstickers op de echte FIA GT auto's had/heeft en wat zoveel geld/moeite in de game stopt.

Hopelijk komt er een nieuwe titel aan met een wat hoger kwaliteitsniveau :)

Moet je er wel even bij zetten over welk spel je het hebt, anders is het moeilijk reageren natuurlijk :p

RobinM
13 januari 2009, 20:14
Bedoel in t algemeen.
Toen GTR1 uitkwam was dat wel mooi maar niet vernieuwend ten opzichte van F1C met de vele mods. GTR2 was gewoon een geupdate versie van GTR1 (ok, met meer auto's en tracks) maar de graphics, sounds en physics waren bijna identiek aan GTR1.
Race'07 en alle addon edities zijn in mijn ogen niet meer dan een geëvalueerde versie van GTR2. Dit terwijl concurrenten toch wel met veel betere graphical engines komen....

Mossel
13 januari 2009, 20:56
GTR2 lijkt niet op 1 qua physics vind ik persoonlijk, Heb na 3 maanden GTR2 eens GTR1 opgestart maar daar ben je dan zo klaar mee :)

Race07 vind ik persoonlijk ook ruk ... EVO daarentegen is geweldig alleen doen we daar nu niks mee

RobinM
13 januari 2009, 21:25
GTR2 lijkt niet op 1 qua physics vind ik persoonlijk, Heb na 3 maanden GTR2 eens GTR1 opgestart maar daar ben je dan zo klaar mee :)

Race07 vind ik persoonlijk ook ruk ... EVO daarentegen is geweldig alleen doen we daar nu niks mee

EVO vind ik veeel te makkelijk.... Echt, er zit geen uitdaging in :huh1: De auto's rijden wel beter maar denk dat het hu tč goed is, bochtensnelheid is echt te hoog en alle auto's hebben met de default setup veel onderstuur.

Bramzel
13 januari 2009, 21:36
EVO vind ik veeel te makkelijk.... Echt, er zit geen uitdaging in :huh1: De auto's rijden wel beter maar denk dat het hu tč goed is, bochtensnelheid is echt te hoog en alle auto's hebben met de default setup veel onderstuur.

Heel simpel antwoord; dan ga je niet hard genoeg.

Neo-242
13 januari 2009, 22:00
Dat denk ik ook. Op de nieuwe Ring reed ik met de WTCC Extreme BMW de ziel uit mijn lijf, met erg goede setup en was 1 seconde sneller dan iedereen in de kwali & race. Dan kom je een dag later terug, rijdt je nog sneller dan de dag ervoor, en dan zijn er 2 jongens die nog eens 2 seconden harder gaan dan ik:D
Er valt veel uit te halen, héél veel:thumbup:

RobinM
13 januari 2009, 22:03
Heel simpel antwoord; dan ga je niet hard genoeg.

Niet hárd genoeg?!?! Sorry hoor, maar ik heb heel wat jaartjes simracing ervaring en ben echt de slechtste niet!
Ben begonnen met GP2, nog bekend bij sommige hier? Zal zo rond '96/'97 geweest zijn, sindsdien een echte simmer dus t zal er echt niet aan liggen dat ik niet hard genoeg ga of te weinig ervaring heb.

Mossel
13 januari 2009, 22:12
nou kom op dan !!

I double dare U :P

Bram heeft echt een punt ... als je op de grens gaat rijden dan is ook EVO een hele klus... had precies hetzelfde toen GTR2 uitkwam ... vond ik toen ook niks na jaren GTR1 ... veel te makkelijk ... tot je gaat rijden met snelle gasten en je op de limiet moet gaan rijden weg onderstuur etc :)

Of het een echte simulatie is hoor je mij niet zeggen ;) dan moet je naar (van horen zeggen) Iracing .. dat is alleen heel duur

Bramzel
13 januari 2009, 22:12
Niet hárd genoeg?!?! Sorry hoor, maar ik heb heel wat jaartjes simracing ervaring en ben echt de slechtste niet!
Ben begonnen met GP2, nog bekend bij sommige hier? Zal zo rond '96/'97 geweest zijn, sindsdien een echte simmer dus t zal er echt niet aan liggen dat ik niet hard genoeg ga of te weinig ervaring heb.

Je kan nog zoveel ervaring hebben, maar als je GTR Evo te makkelijk vind dan ga je stomweg niet hard genoeg, easy as that. Tot op 95% zijn de auto's vrij makkelijk op de baan te houden, net zoals de meeste moderne racewagens. Die Mustang van Tachyon zullen ook jij en ik na een stuk of wat rondjes op 90-95% van zijn kunnen rond een circuit kunnen krijgen. Bij die laatste 5% word het echter enorm lastig, en dat is precies wat je in GTR Evo ook ervaart. Als je lukraak een beetje rondjes gaat doen dan is het inderdaad makkelijk ja. Maar als je gaat proberen echt serieuze tijden te rijden dan zal je er achter komen dat het echt niet zo simpel is als je denkt dat het is.

Robert Saalmink
13 januari 2009, 22:24
Zullen we deze discussie voortzetten in de GTR Evo thread? Dan houden we het hier on topic :)

Fabian de Jong
30 januari 2009, 20:39
Hun eerste game die ze gaan ontwikkelen is bekend.

EA brengt dit jaar drie nieuwe Need for Speed-games uit
De Need for Speed-serie wordt niet opgedoekt, maar juist uitgebreid. Dit jaar verschijnen er drie games in de serie: het serieuze Need for Speed Shift, het minder serieuze Need for Speed Nitro en de mmo Need for Speed World Online.

Need for SpeedUitgeverij Electronic Arts gaat de Need for Speed-racespelserie opsplitsen in drie verschillende richtingen. Dit najaar verschijnen de simulatiegame Need for Speed Shift en de arcade-racer Need for Speed Nitro, waarna ook nog de gratis mmo Need for Speed World Online zal verschijnen. Volgens Keith Munro, vice-president van de marketingafdeling van EA, komt de uitgeverij daarmee tegemoet aan de wensen van het publiek. Volgens Munro is er veel belangstelling voor de minder serieuze inslag die de serie heeft, maar zijn er ook fans die een realistischere aanpak op prijs zouden stellen.

Need for Speed Shift verschijnt voor pc, PlayStation 3, PlayStation Portable en Xbox 360 en wordt gemaakt door Slightly Mad Studios, een studio die is opgericht door ontwikkelaars die eerder aan GT Legends en GTR2 meewerkten. Need for Speed Nitro verschijnt voor de Wii en de DS en wordt gemaakt door EA's eigen studio in Montreal. De mmo Need for Speed World Online wordt gemaakt door EA's studio van in Singapore. Het spel, dat alleen voor de pc wordt uitgebracht, zal in eerste instantie alleen in Azië verschijnen, net als EA's FIFA Online. De mmo wordt pas in andere delen van de wereld op de markt gebracht als blijkt dat het in Azië succesvol is. Munro onthulde ook nog dat de studio EA Black Box aan een nog onaagekondigd spel in de Need for Speed-serie werkt. Daarmee ontkracht hij tegelijk de geruchten dat deze studio gesloten is. Dat verhaal dook in december 2008 op, tegelijk met geluiden dat EA zou stoppen met de Need for Speed-serie.

http://www.slightlymadstudios.com/site_sms/gallery/need-for-speed-shift/nfs_shift413_screen.jpg

Sander Hogendoorn
30 januari 2009, 20:47
Edit: screen is net toegevoegd ;)

Neo-242
30 januari 2009, 23:05
Damn, die graphics zien er goed uit:blink:

Ferroeni
31 januari 2009, 13:29
Idd mooie graphics. Ben benieuwd wat de specs zullen zijn voor de PC.

Mark van Zanten
31 januari 2009, 16:23
Need For Speed die simulator gaat, die had ik nou weer nooit verwacht. De graphics zien er iig goed uit, hoop dat de specs niet al te hoog zijn.

Martijn Mezger
31 januari 2009, 16:28
Die screen ziet er goed uit!
Als de physics een beetje oké zijn, en de auto's goed gebalanceerd zijn kan het wel eens leuk worden.

Joost van den Heuvel
31 januari 2009, 20:00
Spannend hoor. Hoop dat de NFS mensen het niet te veel de verkeerde kant op gaan sturen. Zou toch mooi zijn als de GTL/GTR2 mannen er voor gaan zorgen dat er na lange tijd weer eens een echt goede NFS game uit gaat komen.

Op gamespot zag ik helaas wel een enorme rij aan negatieve comments, dus ik hoop maar dat ze nu niet gaan paniekeren en de stekker er weer uit trekken.

Robert Saalmink
3 februari 2009, 15:12
Ik kwam via VirtualR op een reply van een van de Slightly Mad Studio medewerkers, die kort noemt dat er 'legal issues' zijn aangaande hun Ferrari project:

We’re working hard to try to resolve some legal issues around the Ferrari title and hope to have some good news in the near future for you…

http://www.slightlymadstudios.com/2009/01/welcome-to-the-new-slightly-mad-studios/

Er wordt verder niet op in gegaan, ben benieuwd hoe of wat eigenlijk.

Bram Kocken
3 februari 2009, 16:48
Holy schiznitz... Die NFS ziet er gelikt uit :D

Ben eigenlijk wel naar alle drie de delen benieuwd, NFS:World is de nieuwe Test Drive Unlimited?
En Nitro is leuk voor tussendoor :D (Gedomineerd! :lol: )
En natuurlijk Shift, hoewel het niet op zal kunnen tegen GTR Evo en dergelijke, daarvoor denk ik dat de game te mainstream moet worden.