View Full Version : [ZAC5] Ronde 6: Watkins Glen, VS 25|01|09
Robert Saalmink
12 januari 2009, 11:10
[spacer]
[logo_zac5]
Mogelijk gemaakt door:
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)
[spacer]
ZAC5 | RONDE 6 | WATKINS GLEN, VS
[spacer]
Inleiding
We gaan de grote plas over, hopelijk weg van het koude winterweer naar het beroemde circuit van Watkins Glen. Hier zal Gerben revange willen nemen vanwege zijn afwezigheid op Donington. Het is hierdoor wel weer wat closer geworden in het kampioenschap nadat Danny Magny Cours had moeten missen. Lachende derde (hoewel, vaak toch eerste) is Mark Schuttenhelm. In de CUP400 zal Roy de BMW naar winst willen sturen nadat deze in de regen van Donington de grootste moeite had met de Porsche van Paulpeter. Guyon lijkt genoegen te moeten nemen met de derde plek, of kan hij nog iets uit de 997-hoed toveren?
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_watkinsglen.jpg
Watkins Glen is een typisch Amerikaans circuit. Bekend van bijvoorbeeld Nascar, maar wij gebruiken de Long-variant van deze baan. Na start-finish volgt een tricky eerste bocht naar rechts, met hoge kerbs en veel bumps in het wegdek. Daarna gaat het via een paar volgas 'banked corners' over de Back Straight naar de chicane, die in de vierde versnelling genomen kan worden. Daarna volgt een net-niet volgas rechter banking, waarna het heuvel af hard afremmen is voor een linkerbocht genaamd Chute. Daarna gaat het weer omhoog via een 180 graden banked corner richting een krapper gedeelte van de baan. Deze laatste sector kent de traagste bochten van het circuit, en via een lastige kombocht naar rechts gaat het uiteindelijk weer start finish op.
Watkins Glen is nu te downloaden vanaf de website. Downloads > ZAC5 > Circuits. We gebruiken de DutchDevil versie 1.0. Even nog dit, we moeten altijd een beetje op het dataverkeer letten. Mocht je een Nogrip-account hebben, dan kun je hem ook daar downloaden: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=2183
[spacer]
Weerbericht
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_forum_watkins.jpg
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090125_watkins/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090125_watkins/20090125_watkins.rar)
[spacer]
Uitgangspunt voor deze race
CUP600 rijders
Positie|Rijder|Punten
1|Mark Schuttenhelm|43
2|Gerben Kelly|37
3|Danny Kappen|35
CUP600 teams
Positie|Team|Punten
1|Skin Sense Racing|54
2|Ultimatecarpage.competition|47
3|Le Coq Sportif Racing|43
CUP400 rijders
Positie|Rijder|Punten
1|Paulpeter Kroon|52
2|Roy Visser|47
3|Guyon Waltmans|40
CUP400 teams
Positie|Team|Punten
1|Ultimatecarpage.competition|65
2|Team DigitalRacing|62
3|Dynamic Motorsports|40
-|SimTech Racing|40
[spacer]
Links
Reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Carset Patch v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Circuit Watkins Glen officiële website (http://www.theglen.com/)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
12 januari 2009, 11:10
Deelnemerslijst The Glen
CUP600
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto|Afgemeld
1|Ultimatecarpage.competition|Danny Kappen|Maserati MC12|
2|Ultimatecarpage.competition|Kim van der Stichelen|Maserati MC12|
5|Dynamic Motorsports|Marcel Groen|Corvette C6R|
6|Dynamic Motorsports|René Venderbosch|Corvette C6R|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Ferrari 575 GTC|
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Ferrari 575 GTC|
9|Supervise Racing|Ludo Bleys|Corvette C6R|Beterschap!!
14|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Ferrari 575 GTC|
24|Skin Sense Racing|Fabian de Jong|Aston Martin DBR9|
25|Skin Sense Racing|John Vissers|Aston Martin DBR9|
30|Split Second Racing|Dennis Gerressen|Aston Martin DBR9|
49|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm|Lister Storm|
CUP400
51|Ultimatecarpage.competition|Jeroen Ursem|BMW M3 GTR|
52|Ultimatecarpage.competition|Roy Visser|BMW M3 GTR|
55|Supervise Racing|Emile van der Stel|Porsche 997 GT3 RSR|
56|Supervise Racing|Chris Zijlstra|Porsche 997 GT3 RSR|
58|WolnerGP|Koos de Boer|Porsche 997 GT3 RSR|
63|TCF Racing|Michel Hekking|Ferrari F430 GT2|
64|TCF Racing|Dick Bos|Ferrari F430 GT2|
66|SimTech Racing|Peter van de Kolk|Ferrari F430 GT2|
67|SimTech Racing|Mathijs Twisk|Ferrari F430 GT2|
69|D.A.R.|Dennis Asselbergs|Porsche 997 GT3 RSR|
74|Dynamic Motorsports|Guyon Waltmans|Porsche 997 GT3 RSR|
86|Team DigitalRacing|Paulpeter Kroon|Porsche 997 GT3 RSR|
87|Team DigitalRacing|Mark Bentvelzen|Porsche 997 GT3 RSR|
88|Bandit Racing|Wouter Melissen|BMW M3 GTR|Afgemeld
RESERVELIJST
60|Team Ultimatecarpage.com|Maik Peters|BMW M3 GTR|Kan meedoen
15|Squadra Corse Digitali|Bram van der Stichelen|Ferrari 575 GTC|Kan meedoen
22|Jungletrain Racing|Joost van den Heuvel|Maserati MC12|Afgemeld
28|Dutch Berserks|Steven Gabriel|Corvette C6R|Kan meedoen
61|Team DRR|Ruben de Ruijter|BMW M3 GTR|Kan meedoen
10|Supervise Racing|Eric Linssen|Corvette C6R|Afgemeld
75|Dynamic Motorsports|Bram Knot|Porsche 997 GT3 RSR|
Geen deelname meer:
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto
57|WolnerGP|Angelo Wolner|Porsche 997 GT3 RSR|
99|R-Force 1-6|Alex Ott|Porsche 997 GT3 RSR|
Wanneer vaste deelnemers zich zonder afmelden niet laten zien op race-day, worden deze na twee van dit soort gevallen op de reservelijst geplaatst. Een reserverijder wordt dan doorgeschoven naar de vaste lijst.
Zodra er afmeldingen zijn, krijgt de reserverijder die aan de beurt is, een bericht per e-mail dat hij kan deelnemen. Reserverijders krijgen wel altijd de nieuwsbrief, zodat ze altijd in het bezit zijn van het wachtwoord e.d.
Robert Saalmink
12 januari 2009, 11:11
De download van de track komt vanavond op de website. Dan zal ook de testserver worden aangeslingerd.
Joost van den Heuvel
12 januari 2009, 11:19
Ik hoop op een droge race, want m'n 2 regen races waren nu niet bepaald een succes. :surrender: :blushing:
Wel een leuke baan dat Watkins... reed er bij racingleague 2e maar viel uit na botsing met een achterblijver, dus zoals in een recente track van Equinox... "Alright, there's only one thing on my mind... vengeance!" :D
Danny Kappen
12 januari 2009, 12:41
Als ik hier weer achter Mark eindig vreet ik m'n schoen op...
LUDO-B
12 januari 2009, 12:52
Ik zorg voor peper en zout. Dit wil ik zien.:laugh:
Robert Saalmink
12 januari 2009, 13:01
Dus, als we gelapped worden: Danny even flink ophouden! :D
Roy Visser
12 januari 2009, 13:22
Dit jaar hier iets meer voor oefenen, en de setup tijdig voor elkaar hebben. Circuit is erg gaaf, alleen irritant zonnetje :)
Maik Peters
12 januari 2009, 14:19
Dit jaar hier iets meer voor oefenen, en de setup tijdig voor elkaar hebben. Circuit is erg gaaf, alleen irritant zonnetje :)
Al 1 raceje gedaan op deze baan, maar dan de korte variant. Ben benieuwd wat de lange brengt.
Btw.. die zon kan hier idd heel erg irritant zijn, hopelijk blijft deze dan ook wat hoger in de lucht hangen :)
Mark B
12 januari 2009, 14:26
Kijken of dit jaar mijn race wat langer duurt dan de 1e bocht..... :)
Wel erg gaaf baantje in ieder geval!
Mossel
12 januari 2009, 14:43
:laugh:
Heb vorig jaar met de Lister ook lopen rijden hier op deze baan maar was toen echt heul veul te langzaam tov de quali tijden in de 600.
Je moet hier een beetje power hebben en dat maak ik dan niet meer goed in de bochten.....
Ik ga dr evengoed wel voor natuurlijk
Peter
12 januari 2009, 15:24
Nou, heb daarnet even een 10 rondjes gereden op dit circuit, ervanuitgaande dat ik de goede versie heb maar voorlopig zit ik nog 2 seconden af van de poletijd van vorig jaar :blink:
Hier moet dus nog flink geoefend worden, reed dus een 46.4 maar een 45 laag moet ik zeker gaan rijden en wil ik eindelijk de aansluiting naar Paulpeter en Roy gaan vinden dan zal ik nog meer moeten verbeteren. Hopen dus dat ik nog tijd ga vinden om flink te oefenen.
(nu is 10 ronden natuurlijk nog niets, en gezien de eerste paar rondjes in 49-50 gingen zit er ook nog veel verbetering in)
Robert Saalmink
12 januari 2009, 15:24
Je moet anderen ook wat gunnen Mark... ;)
Mossel
12 januari 2009, 18:09
Doe ik al het hele seizoen :)
Waar kan ik de baan vinden als download?
Robert Saalmink
12 januari 2009, 19:34
Doe ik al het hele seizoen :)
Waar kan ik de baan vinden als download?
De download van de track komt vanavond op de website. Dan zal ook de testserver worden aangeslingerd.
Ahum :)
Niels Tieman
12 januari 2009, 19:39
Ahum :)
Bless you...
Watkins! Ik ben zwaar benieuwd naar mijn tempo op Watkins, maar dat zal testen uitwijzen.
Danny Kappen
12 januari 2009, 22:33
Dus, als we gelapped worden: Danny even flink ophouden! :D
Ik ga er alles aan doen om nu een keer op het hoogste schavotje te staan :P Sowieso, acht punten achterstand met acht races te gaan, dat moet te doen zijn.
Robert Saalmink
13 januari 2009, 00:03
Ik voeg dit ook nog even toe aan de startpost:
Watkins Glen is nu te downloaden vanaf de website. Downloads > ZAC5 > Circuits. We gebruiken de DutchDevil versie 1.0. Even nog dit, we moeten altijd een beetje op het dataverkeer letten. Mocht je een Nogrip-account hebben, dan kun je hem ook daar downloaden: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=2183
Robert Saalmink
13 januari 2009, 00:20
Ik wil ook nog even iedereen eraan herinneren dat dit een add-on track is, en er dus een GTR2-standaard track als reserve klaarstaat (in dit geval Valencia). Nu is The Glen al vaker gebruikt en dat ging allemaal prima, maar mochten er toch onvoorziene omstandigheden ontstaan dan kunnen we als organisatie ter plaatse direct besluiten dat deze race alsnog op Valencia wordt verreden. Dus, oefen ook voor die track!
Mossel
13 januari 2009, 20:06
vanavond even rijden ?? rond een uur of 20.30 ??
Danny Kappen
13 januari 2009, 20:42
Ik zou wel willen, maar ben nog de hele avond bezig met die pleure-studie...
Bramzel
13 januari 2009, 20:45
Ik zou wel willen, maar ben nog de hele avond bezig met die pleure-studie...
http://www.utwente.nl/studentenbalie/blauwe_balie/Uitschrijven/restitutie.doc/
:p
Robert Saalmink
13 januari 2009, 21:57
Ik heb gister al even gestuurd, en vanavond ga ik de replay nakijken van Donington. Morgen ben ik wel denk ik.
Danny Kappen
14 januari 2009, 00:41
http://www.utwente.nl/studentenbalie/blauwe_balie/Uitschrijven/restitutie.doc/
:p
:thumbup:
Maik Peters
14 januari 2009, 11:01
:D
Ik kan / mag meedoen met Watkins Glen.
Met 1 race a 25 rondjes ervaring op de korte baan valt er nog een hoop te leren.
Ik heb er iig zin in.. Hopelijk blijft en is het droog.
Vrijdag even wat rondjes wagen denk ik zo.
Het streven is een top 6 in de kwalificatie en de race, nog even oefenen denk ik zo.
Suc6 met trainen en tot op Watkins Glen.
Mossel
14 januari 2009, 13:01
Gisteravond een rondje of 20 gereden en zag dat mijn racepace al redelijk goed is tov vorig seizoen.
Hoop op +30 graden
Is al het hele seizoen erg koud
Mathijs
14 januari 2009, 14:28
Gisteravond een rondje of 20 gereden en zag dat mijn racepace al redelijk goed is tov vorig seizoen.
Hoop op +30 graden
Is al het hele seizoen erg koud
Het is ook winter, dusja! Zeker als je weet waar Watkins Glen ligt zal het waarschijnlijk wel weer koud zijn :P.
Watkins Glen is tevens 1 van de weinige circuits die ik IRL gezien heb!
Weer zin in! Benieuwd hoe de 430 gaat hier.
Maik Peters
14 januari 2009, 16:33
Het ligt hier! >>
Watkins Glen, VS (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Watkins+Glen&sll=41.895466,12.482324&sspn=0.722713,1.235962&g=Rome+Italy&ie=UTF8&ll=42.335009,-76.920218&spn=0.022429,0.038624&t=h&z=15&iwloc=addr)
Fabian de Jong
16 januari 2009, 19:20
Heb hier gisteren eff paar rondes gereden, maar moet nog een flinke bak tijd af. Ben iig al wel sneller dan met de C5R van vorig jaar.
Mossel
16 januari 2009, 20:08
op deze baan maken jullie denk ik de meeste kans op winst (en monza natuurlijk)
Fabian de Jong
16 januari 2009, 21:06
op deze baan maken jullie denk ik de meeste kans op winst (en monza natuurlijk)
Moet ik iig nog eff flink oefenen, mogen nogal wat tiendes vanaf :p
Peter
16 januari 2009, 22:52
Zijn er al Cup400's die getest hebben? Ik krijg hem nog niet onder de 46 in kwali trim en als ik de resultaten van vorig jaar erbij pak zit ik er dan nog een heel eind achter... 45 laag moet ik toch zeker gaan rijden dan...
Wat ik nu aan tempo doe met mn kwali setup deden de mannen voorin vorig jaar in de race :blink:
ben overigens heel benieuwd naar het weerbericht, ik hoop dat ie deze race lekker op tijd komt want de meds achter worden nu wat te heet terwil ik ze voor totaal niet op temp krijg.. genoeg werk te doen dus...
Kim Van Der Stichelen
16 januari 2009, 22:56
Qua weerbericht verwacht ik nu wel iets warmer dan de laatste paar races denk ik, boven de 15°.
Morgen eens goed de PC uittesten en kijken wat die MC12 op Watkins Glen kan :)
Hekking
16 januari 2009, 23:11
46 rond is ook het beste wat ik er uit kreeg ja. Een halve seconde moet nog wel ergens liggen maar de rest ... :blink:
Zondag de 430 nog maar is aan slingeren :cool:
Mark B
19 januari 2009, 08:56
Gisteren wat rondes gereden maar hoop niet dat de baan op 28graden komt zoals op de server... van mij mag het rond de 13 graden worden en de baan op zo'n 20graden ofzo...
Medium banden worden hier wel lekker warm op 28graden dus ben benieuwd naar het weerbericht.
Tijden waren gisteravond al hoopvol gestemd... nu kijken waar ik sta met deze tijd. Denk dat het hier wel eens lekker close kan gaan worden!
Maik Peters
19 januari 2009, 11:11
Mzzz, met een 47ger val ik op dit moment nog buiten de boot, maar wie weet. :)
Mathijs
19 januari 2009, 14:12
Ik kan zaterdag pas mijn eerste meters maken, en dan ben ik nog druk met studeren. Dus ik verwacht hier niet zoveel van. Laat het maar lekker regenen! Schijnt trouwens extreem veel te regenen in die omgeving, dus zou wel realistisch zijn!
Mark B
19 januari 2009, 14:14
Ik kan zaterdag pas mijn eerste meters maken, en dan ben ik nog druk met studeren. Dus ik verwacht hier niet zoveel van. Laat het maar lekker regenen! Schijnt trouwens extreem veel te regenen in die omgeving, dus zou wel realistisch zijn!
Ja amahoela :) Laat het maar lekker droog en een graad of 15 zijn hier ofzo :)
Mathijs
19 januari 2009, 14:35
Ja amahoela :) Laat het maar lekker droog en een graad of 15 zijn hier ofzo :)
Het weer laat zich niet voorspellen Mark. Even gegoogled wat het zondag gaat doen. -7C en 30% kans op Sneeuw! Dude, awesome! Ik heb mijn spikes alvast gemonteerd!
Mostly cloudy with a 30 percent chance of snow showers. Highs around 20.
Mossel
19 januari 2009, 15:20
Ben wel benieuwd wat de F430's er van bakken hier. Heb even gereden met de 430 maar de über snelle chicane wordt wel een probleempje denk ik zo... de topselheid wordt ook een probleem maar dan voor mij :D scheelde maar 8 km/h of zo :unsure: dus ik zal moeten gaan slipstreamen ............
BMW doet het hier erg goed maar dat zal die kever ook wel zijn.
Mark B
19 januari 2009, 15:24
Ben wel benieuwd wat de F430's er van bakken hier. Heb even gereden met de 430 maar de über snelle chicane wordt wel een probleempje denk ik zo... de topselheid wordt ook een probleem maar dan voor mij :D scheelde maar 8 km/h of zo :unsure: dus ik zal moeten gaan slipstreamen ............
BMW doet het hier erg goed maar dat zal die kever ook wel zijn.
Die 430'ers lopen als een malle hier! Heb ook even gekeken, voor de rest ligt de porsche wel goed kwam ik achter. Zal denk ook heel close worden allemaal
Peter
19 januari 2009, 16:41
Die 430'ers lopen als een malle hier! Heb ook even gekeken, voor de rest ligt de porsche wel goed kwam ik achter. Zal denk ook heel close worden allemaal
Nou volgens mij ben je 1 van de weinige dan die de 430 als een malle laat lopen hier... mij lukt het nog niet in ieder geval....
Mossel
19 januari 2009, 19:22
Nou volgens mij ben je 1 van de weinige dan die de 430 als een malle laat lopen hier... mij lukt het nog niet in ieder geval....
ging meer om de topsnelheid denk ik :)
Hekking
19 januari 2009, 19:40
Nee ik heb Markje gisteren een beetje geplaagd door telkens een paar tiendes sneller te kwalificeren dan hem en z'n kever;).
De chicane gaat wel aardig hoor, kwestie van goed afstellen en geconcentreerd blijven rijden.
Ik ben al aardig meer te spreken over me ronde tijden 1.45.5 stond al op de klok maar in S3 zit er nog wel meer in :thumbup:.
Robert Saalmink
19 januari 2009, 23:19
Weerbericht nieuwe stijl
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_forum_watkins.jpg
Maik Peters
19 januari 2009, 23:35
Wat is er nieuw aan :D hihihi.....
Stefan van Renselaar
19 januari 2009, 23:37
Het is nu "Kans op neerslag 0%" en niet meer dat verhaaltje van dit en dat zus en zo ;)
Mark B
19 januari 2009, 23:37
wordt lekker heet dus.... wordt nog wat voor de bandjes :)
@ Maik: Geen poespas meer (lees geen verhaaltje) en alleen het aantal % en graden
Maik Peters
20 januari 2009, 00:57
wordt lekker heet dus.... wordt nog wat voor de bandjes :)
@ Maik: Geen poespas meer (lees geen verhaaltje) en alleen het aantal % en graden
Verhaaltjes zijn leuk :)
Anders is piet paulusma ook maar zo saai.
En vandaag het weer.
Droog, 20 graden.
Oet moen!
Mark B
20 januari 2009, 08:06
Verhaaltjes zijn leuk :)
Anders is piet paulusma ook maar zo saai.
En vandaag het weer.
Droog, 20 graden.
Oet moen!
Duidelijker kan niet! Mooi toch ;)
Wordt duidelijk eventjes testen met deze temperaturen, de bandjes zullen dit niet leuk vinden denk ik zo :)
Mossel
20 januari 2009, 09:02
hehe eindelijk gaan de temps omhoog :)
nieuwe stijl lijkt mij ook beter hoewel de zeurders dan weer gaan zeggen dat er nu geen indicatie is en in het echie je op de minuut kan schatten hoe of wat :P
maar ik zou zeggen prima en lekker houden zo
Mark B
20 januari 2009, 09:25
Anders kan je het altijd nog old school oplossen :)
http://img177.imageshack.us/img177/8536/70401ti1.gif (http://imageshack.us)
Robert Saalmink
20 januari 2009, 10:29
Jeetje, Teletekst, dat dat nog bestaat :) heb ik echt al jaren niet meer naar gekeken denk ik...
Mathijs
20 januari 2009, 10:44
Jeetje, Teletekst, dat dat nog bestaat :) heb ik echt al jaren niet meer naar gekeken denk ik...
Echtwaar? Ik gebruik het nog wel regelmatig! Vooral voetbalstanden en 704 :P.
Maar het weerbericht is beetje warm, dat wordt lastig. Maar wat mij al een tijdje steekt is de kans op neerslag. Hoe wordt dat nu bepaald. Want bv. 60% kans op neerslag wilt eigelijk zeggen dat het 6 van de 10 keer kan gaan regenen. Ik vind het logisch dat je het in het echt nooit kan bepalen. Maar hoe kan nou iemand die een file maakt een getal van 60% kans op neerslag aan een race hangen. Hij kan toch net zo goed 40, 30, 20, 80, 70 zeggen. Want bij hem is het namelijk gewoon bekend, dus eigelijk 100%. Naja maakt niet uit. Hoe minder informatie hoe beter vind ik!
Robert Saalmink
20 januari 2009, 11:45
Daar heb je toch internet voor nu?
Marcel Groen
20 januari 2009, 12:24
Met een FPS verhoging van zo'n 200/300 FPS gaat het helemaal goedkomen zondag! :D ;)
Jeroen Ursem
20 januari 2009, 13:24
Ben ik met je eens Robert, stelletje ouderwetse kereltjes..
Ik kijk altijd op http://teletekst.nos.nl :cool:
Maar weerbericht nieuwe stijl is prima zo :)
Mathijs
20 januari 2009, 18:39
Zoals Jeroen zegt, dat kan je ook gewoon via internet checken. Zeker voetbal tussenstanden, schaats tussenstanden etc. vind ik altijd prima te vinden via online teletekst. Zal ongetwijfeld ook wel ergens anders kunnen, maar vind teletekst lekker duidelijk :).
Gerben
21 januari 2009, 17:53
Ik heb net ff wat gereden en kwam tot een 40.019 met wing op 6 achter.
Gerben
21 januari 2009, 19:08
Als ik het aantal deelnemers goed tel, kan ik zien dat Bram v/d S. ook mee mag doen op Watkins?
Robert Saalmink
21 januari 2009, 22:11
Klopt, ik moet ze nog mailen :blush:
Kim Van Der Stichelen
22 januari 2009, 01:17
Ik heb het testen op Watkins Glen ook aangevat, en ondanks dat ik nog een paar tienden van m'n Saleen tijden afzit, heb er ik toch al de nodige lol mee beleeft. Goeie flow erin, kan me echt niet herinneren dat ik me vorig jaar zo vermaakte op die baan.
De MC12 is niet de snelste wagen op een recht stuk, dus het eerste stuk is afzien, maar daarna is het echt gaan met dat ding :) Kwalificatie zal denkik even snel zijn als vorig jaar maar de racepace moet echt wat sneller.
Hoe zijn de regels met betrekking tot het afsnijden van de chicane? Die curbs zijn daar echt zo breed als de baan dus is het nogal verleidelijk er vol over te rossen.
Rogue
22 januari 2009, 01:44
Even geheel offtopic (sorry): Teletekst kijken is het eerste wat ik doe als ik opsta. :whistling: 101 dan 801 en dan 601. :D
Maar goed, continue!
Joost van den Heuvel
22 januari 2009, 17:12
Ik had er al helemaal zin in, maar moet me toch afmelden omdat m'n broer met baby en alles hier 3 dagen komen logeren. Lijkt me niet zo handig om de kleine aan het huilen te maken met de enge geluiden die uit de G25 komen.
Ach ja, ik geef m'n plaats graag aan Steven. ;)
DBR Steven
23 januari 2009, 13:20
Ach ja, ik geef m'n plaats graag aan Steven. ;)
Bedankt Joost,
:thumbup:
gelukkig ken ik het circuit
Flyer
23 januari 2009, 21:58
Via deze weg (en via e-mail) meld ik onze teamgenoot Ludo Bleys af voor de race van aanstaande zondag. Ludo is sinds gisteren opgenomen in het ziekenhuis, met naar nu blijkt een hartaanval. Ludo is inmiddels gedotterd en ligt op de IC met nog een hartvliesontsteking.
Vanzelfsprekend hopen we dat Ludo snel boven Jan is. Zijn herstel zal zeker worden bespoedigd als we hem een gezond hart onder de riem steken.
Ik zal een ander draadje aanmaken voor de beterschap wensen.
Hier het beterschap draadje. (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?p=16925#post16925)
Ludo heeft aangegeven geen bezwaar te hebben tegen deze post.
Mossel
23 januari 2009, 22:04
WTF :huh:
Wens hem sterkte als je hem spreekt !
Sprak hem maandag... dindag lag ie al ziek op bed .....
Heftig zeg
Danny Kappen
23 januari 2009, 22:05
ish... dat zijn dingen die je liever niet wil meemaken, alvast alle sterkte toegewenst aan Ludo.
Danny Kappen
24 januari 2009, 13:14
Gezien de temperaturen zal het wel weer kwalificeren op soft/med worden, en zelfs dan wordt de band linksachter al warmer dan 120 graden. De auto ligt verder prima en de rondetijden zijn redelijk, maar ik ben bang dat het in de race de laatste 5 a 10 ronden weer ouderwets glijden wordt.
Mossel
24 januari 2009, 18:34
Gezien de temperaturen zal het wel weer kwalificeren op soft/med worden, en zelfs dan wordt de band linksachter al warmer dan 120 graden. De auto ligt verder prima en de rondetijden zijn redelijk, maar ik ben bang dat het in de race de laatste 5 a 10 ronden weer ouderwets glijden wordt.
Dat klinkt iig goed :thumbup:
Is er iemand die vanavond een server wil draaien met 25 graden temp.
Heb alle tijd vanavond :rolleyes: om te rijden
Peter
24 januari 2009, 19:14
Zo net nog even op de server gereden en de moed zou me bijna in de schoenen zakken. veel overstuur bij insturen en uitkomen maar midden in de bocht dan weer onderstuur. Moest de setup eerst op een aantal punten wijzigen en toen ging het al iets beter.. (rij nu met vleugel 8 waar ik het hele seizoen al op 10 rijdt.. )
de auto voelde al veel beter maar meer dan een 46.2 zat er nog steeds niet in.
Dus maar even een hotlapje terugkijken in de replay en toen viel me op dat ik in veel bochten de apex helemaal niet pakte en daar aardig tijd verloor...
Lijnen aanpassen dus, eerder insturen en dat scheelt me nu al ruim een halve seconde :) Ik verwacht er nog iets meer uit te kunnen halen morgen dus een 45 laag is mijn doel. Paulpeter en Roy verwacht ik 44ers half tot hoog in kwali, Guyon zou ook wel onder de 45 moeten kunnen. Verder heb ik geen idee wat de rest gaat doen, het zal in ieder geval weer flink close gaan worden in het middenveld.
Mathijs
24 januari 2009, 20:12
Zo net nog even op de server gereden en de moed zou me bijna in de schoenen zakken. veel overstuur bij insturen en uitkomen maar midden in de bocht dan weer onderstuur. Moest de setup eerst op een aantal punten wijzigen en toen ging het al iets beter.. (rij nu met vleugel 8 waar ik het hele seizoen al op 10 rijdt.. )
de auto voelde al veel beter maar meer dan een 46.2 zat er nog steeds niet in.
Dus maar even een hotlapje terugkijken in de replay en toen viel me op dat ik in veel bochten de apex helemaal niet pakte en daar aardig tijd verloor...
Lijnen aanpassen dus, eerder insturen en dat scheelt me nu al ruim een halve seconde :) Ik verwacht er nog iets meer uit te kunnen halen morgen dus een 45 laag is mijn doel. Paulpeter en Roy verwacht ik 44ers half tot hoog in kwali, Guyon zou ook wel onder de 45 moeten kunnen. Verder heb ik geen idee wat de rest gaat doen, het zal in ieder geval weer flink close gaan worden in het middenveld.
Hey P, stuur mij anders jouw setups eens. Ik ben alleen maar bezig met links achter op te roken na die snelle chicane, wat een ramp is het daar zeg. Voor de rest vind ik het een redelijk nare baan waarbij je goed moet letten op het insturen.
Kim Van Der Stichelen
24 januari 2009, 21:11
Hey P, stuur mij anders jouw setups eens. Ik ben alleen maar bezig met links achter op te roken na die snelle chicane, wat een ramp is het daar zeg. Voor de rest vind ik het een redelijk nare baan waarbij je goed moet letten op het insturen.
Die linksachter rookt denk ik bij iedereen op, ligt nu eenmaal aan de baan :)
Verder ben ik benieuwd hoeveel mensen zich zullen laten verrassen in T1 en de chicane.
Jeroen Ursem
24 januari 2009, 22:54
Vanavond een 1.45.9 neer kunnen zetten, een evenaring van mijn kwali-tijd van de ZAC4, gezien ik op T2 meerdere malen een tiende of 2 eronder zat is mijn pace voor alsnog iets beter dan dat van vorig seizoen..
Ben benieuwd morgen, het zal inderdaad weer knokken worden om de tiendes/posities in het middenveld denk ik :)
Mossel
24 januari 2009, 23:23
Ja dat wel even weer leuk zo.
Met de Lister kan ik toch best goede tijden rijden hoewel ik wel een beetje bang ben voor het moment dat ik achter een Cup600 zit die langzamer is in rondetijd want mn top is niet zo best :) 38 laag moet ik toch wel redden in Q2
Daarna met de M3 weer gereden en dat was ook echt weer leuk :) eerste de beste rondje was 45.3 en op het laatst nog 44.7 gereden. ook nog 2 ronden achter Roy aan lopen jagen, het is dat ik geen fraps meer heb.. anders :)
Danny Kappen
25 januari 2009, 03:16
Raceday :D ik heb er zin in :D
Peter
25 januari 2009, 03:45
ik ook!! :broem:
Vanavond nog wat gereden en dat bracht me een 45 laag, die hoop ik vanavond ook te rijden in kwali. Racepace zit hier altijd wel snor, alleen de achterbanden maak ik me erg zorgen over, wordt de eerste keer dat ik de hards ga gebruiken :)
We gaan weer voor een podium, 4 uit 6 is het doel!
Bram Van Der Stichelen
25 januari 2009, 12:01
Gisteren ook toch nog wat geoefend, aangezien ik de snelheid er helemaal niet inkreeg. Ben voorlopig tot 1.40.2 gekomen, maar daar kan gerust nog af. Ik hoop vanavond in quali een 39'er te rijden. Wel een tof circuit, heb er zin in voor vanavond.
R. de Ruijter
25 januari 2009, 12:55
Ik weet echt niet wat het is, maar ik krijg totaal geen snelheid in de Bmw, nu is het wel dat gister de eerst keer was dat ik op de baan reed, maar ik rij met moeite een 46.5, en als ik dat hierboven lees is dat niet zo goed :s
Mossel
25 januari 2009, 13:28
ik zou ook iets meer oefenen als je de baan niet kent ...
Danny Kappen
25 januari 2009, 13:44
Zojuist nog even offline in open-practice gereden, toch veel meer grip daar dan on-line, ik kon vrij gemakkelijk een 37 rijden. Hopelijk kan ik zoiets er vanavond ook uitpersen :)
LUDO-B
25 januari 2009, 14:40
Bij deze wens ik iedereen veel succes vanavond.
Jammer dat ik er niet bij ben.
Peter
25 januari 2009, 15:48
Ik weet echt niet wat het is, maar ik krijg totaal geen snelheid in de Bmw, nu is het wel dat gister de eerst keer was dat ik op de baan reed, maar ik rij met moeite een 46.5, en als ik dat hierboven lees is dat niet zo goed :s
Jij had gedacht dat je in je eerste ritje meteen een 45er zou rijden?
De eerste sessie die ik reed kwam ik volgens mij ook maar net aan in de 46...
Meestal zit ik behoorlijk snel op 95% van mn kunnen op een baan maar dat heeft hier met al die lastige bochten wel wat langer geduurt....
Als je nog wat meer oefent rij je ook makkelijk een 45er en als ik naar je 2 eerdere races kijk zul je vanavond ook nog wel een 45 laag rijden en hem net voor einde kwali voor mij zetten :p
R. de Ruijter
25 januari 2009, 17:05
Jij had gedacht dat je in je eerste ritje meteen een 45er zou rijden?
Nou, eigenlijk wel:thumbup:....nee, dat niet, maar net wat je zegt. Ik zit ook al gauw op 90-95% van m'n kunnen na een 20tal rondjes. Het leek alleen deze keer dat er echt geen snelheid in kwam. Maar met een andere setup toch net nog een 45.5 kunnen rijden met ruimte voor meer, dus het gaat wel de goede kant op:D
Joost van den Heuvel
25 januari 2009, 19:09
Succes mannen!
Flyer
25 januari 2009, 19:50
Wat het vanavond wordt weet ik niet. weinig geoefend en de racepace is ver te zoeken. Mijn laatste hoop :huh1: is de set up van Chris. We zullen zien.
Robert Saalmink
25 januari 2009, 19:59
Ik wil per se sneller in kwali dan de 40.5 van vorig jaar, en in practise zat ik al op weg naar de 39-er. Nu nog werkelijk die tijd rijden.....
Succes mannen!
Mossel
25 januari 2009, 22:09
Loopt GTR vast
:confused1:
2e DNF dit jaar en het ging zo goed.. dikke kansen op winst gewoon &@#^*#@(&#*(@
Quizmaster
25 januari 2009, 22:09
Wat een drama zeg, na een mooie P6 in de quali lijkt PP zijn porsche in T1 te verliezen. Hierdoor moest ik van het gas waardoor ik PP nog even aantik en mijn auto zelf verlies (sorry PP, mocht je door mij gespind zijn).
Achterstevoren kom ik in de greppel voor de vangrail tot stilstand en na ongeveer tien seconden volgas kom ik eingelijk weer op het asfalt met 25 sec achterstand op het veld, race voorbij...
Toch maar door gereden en uiteindelijk crasht vista in een blauw scherm !@%$#$#$%$! eerst maar eens uitzoeken hoe dit nu weer kan.
Kim Van Der Stichelen
25 januari 2009, 22:52
Kort verslag: kutrace.
Morgen meer ;)
JohnV
25 januari 2009, 22:52
Typisch gevalletje van jammer dit...
- p4 gekwalificeerd, dus geen podium, jammer!
- Bocht 1 van de race gemist, waardoor ik terug viel naar p8, jammer!
- Tijdens de pitstop mijn motor vergeten uit te zetten waardoor ik 10 seconde ben verloren met het tanken, jammer!
- 12 minuten voor het einde van de race tijdens het inhalen van een cup400 eraf gegleden en mijn splitter verloren, jammer!
- De laatste 7 rondes als een slak rondgereden (rondjes van 1.55), waardoor ik nog 4 posities ben verloren, jammer!
2 positieve punten:
- In de eerste stind erg veel leuke gevechten gehad!
- Uiteindelijk een 2e snelste rondetijd neergezet in de race wat aangeeft dat het qua tempo wel goed zit!!!
Peter
25 januari 2009, 22:54
Ik hou het nu nog even kort, later vanavond een uitgebreid verhaaltje van mij,
kwali
:thumbdown:
Race
:thumbdown::thumbdown::cursing:
Nog wel even excuses maken richting Ruben. Ik tikte je er onnodig af en was volgens mij volledig mijn fout... te slecht je snelheid ingeschat... dus bij deze.... Sorry!
Mark B
25 januari 2009, 22:54
Wat een drama zeg, na een mooie P6 in de quali lijkt PP zijn porsche in T1 te verliezen. Hierdoor moest ik van het gas waardoor ik PP nog even aantik en mijn auto zelf verlies (sorry PP, mocht je door mij gespind zijn).
Achterstevoren kom ik in de greppel voor de vangrail tot stilstand en na ongeveer tien seconden volgas kom ik eingelijk weer op het asfalt met 25 sec achterstand op het veld, race voorbij...
Toch maar door gereden en uiteindelijk crasht vista in een blauw scherm !@%$#$#$%$! eerst maar eens uitzoeken hoe dit nu weer kan.
Dat was ik Chris ;)
Maik Peters
25 januari 2009, 22:56
Verslag:
Qualy ging goed :) was zeer tevreden...
Race was minder, begin ging goed totdat de C600 ons gingen lappen. Een DBR9 ging mij voor de snelle chicane voorbij... ik geen downforce meer... upla GRINDBAK :(
motor sloeg ook nog eens af... :( nou dag positie en hopla achteraan verder.
Langzaam maar zeker plekjes gewonnen... maar alsnog :(...
Jammer...
Hopelijk de volgende keer beter!
Mathijs
25 januari 2009, 22:56
Heb me zowaar vermaakt tijdens de race, had ik niet verwacht van te voren. Voor de rest enorm klote van mijn blow up met nog anderhalve ronde te gaan! Keek zo uit naar het gevecht met Mark, want daar reed ik op dat moment een seconde achter en kreeg een deja vu van de eerste stint, toen Mark op het eind ook problemen had met de grip.
paulpeter
25 januari 2009, 22:57
.
Is mark b geweest denk ;)
Quali ging aardig met een PB. Race begon dramatisch met een foutje in de 2e sector. Vervolgens Michel weer ingehaald, die me samen met Guyon was voorbij gekomen na m'n foutje. Vervolgens maakte Guyon een foutje waardoor ik er langs kon. Vervolgens de hele tijd op 5 sec van Roy gereden tot de stop. 2e stint was alleen niet zo'n denderend. Uiteindelijk op 12 secondes geeindigd van Roy. Die was vandaag gewoon net iets te snel.
Jeroen Ursem
25 januari 2009, 22:59
Kwali 1.45.7, dat is 2 tiende sneller dan vorig seizoen dus daar was ik tevreden mee.. ik stond er alleen 2-na laatste mee :blink:
Blik op uit uitrijden dus, zo foutloos mogelijk proberen te rijden..
Eerste serie rondes was het druk in het achter/midden veld van de CUP400! Genoeg gevechten gehad, tot op een gegeven moment de rust kwam, steeds op 3-4 seconde achter Peter en even later achter Dick, toen de pitstop.. Die ging blijkbaar erg goed, reed ook m'n 2 snelste rondes na de stop en heb volgens mij 3 man ingehaald door die pitstop en snelle rondes :thumbup:
Vervolgens kwam Mark steeds meer dichterbij (stond er al van te kijken dat ik ervoor zat na de stops!) tot op een gegeven moment hij een foutje maakte toen Robert hem kwam lappen, toen kwam er weer wat lucht :D
M'n GTR data dinges was uitgevallen, dus wist niet wat of waar ik reed, maar toen er een CUP600 langskwam met P10 erboven wist ik dat ik op P5 reed, erg tevreden dus :)
Zo ook gefinisht, voor Mark, Roy voor Paulpeter, dat is dus goeie zaken voor het teamkampioenschap :laugh:
Roy en Danny gefeliciteerd!
Kim Van Der Stichelen
25 januari 2009, 23:03
Gewoon dit al, in ronde 21 waren m'n Pirelli's zo op dat links insturen telkens een slip naar rechts tot gevolg had. Na zo'n 5 keer door het oog van de naald gekropen te zijn had ik eindelijk prijs:
http://i39.tinypic.com/1tx6hz.jpg
Die remsporen zijn de mijne en ik stond niet eens achterstevoren :p
Koos
25 januari 2009, 23:04
Als, als, als...
Hoewel de snelheid hier bij mij ook niet voorbeeldig was (meer dan een rol in de achterhoede zit er gewoon niet in), had de uitslag toch wel wat beter kunnen zijn dan hij nu is.
Vanaf een rondje of 15 begint het plateau met m'n pedalen een eigen leven te leiden. Ik leg er altijd wat achter om het plateau zodoende te fixeren tegen de muur. Echter schoot dat er voortdurend achter weg op het gladde laminaat. :hammer:
Het gevolg was dat ik een aantal keren de controle van de auto verloor.
Na de stop had ik een comfortabele voorsprong op Emile, alleen deze verdween door de problemen als sneeuw voor de zon. Ik heb 't hem dan ook niet echt moeilijk gemaakt, toen zijn aanval kwam.
Goed, ik heb de finish gehaald. Toch is de teleurstelling aanwezig.
Felicitaties aan Roy en Danny!
Robert Saalmink
25 januari 2009, 23:06
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090125_watkins/20090125_watkins.rar)
Uiteraard is alles op de website ook weer bijgewerkt.
Marcel Groen
Gekwalificeerd op P3, kwam een halve seconde tekort op pole, best veel... Gestart achter Danny en Mark, bocht één Mark voorbij gestoken, revanche zo na Donington waar hij het mij flikte. ;) Op het rechte stuk Danny voorbij, maar dat werd niet geaccepteerd, in mijn beleving is het zo dat als ik hem niet de ruimte had gegeven, we beiden waren gecrasht... Dat kan de bedoeling natuurlijk niet wezen. Heb de replay nog niet gezien, dus misschien heb ik het bij het verkeerde eind... Danny was net iets te snel, Mark een groot gedeelte van de eerste stint op de kont, één keer kwam hij er voorbij door een tikje, maar liet me weer netjes terugkomen, de tweede keer kwam hij er wederom voorbij door te tikken, definitief. Jammer dat het niet op een nette manier kan, kansen afwachten enzo. Maargoed, Mark was dan ook behoorlijk sneller liet hij zien, tot zijn vastloper. Tijdens het tanken voor twee rondes meer fuel meegenomen, tip van GTR2XD, zinloze tip zou later blijken, en Danny was net iets te rap klaar met zijn pitstop. P2, prima resultaat! :)
Het tempo rechtuit was super, vleugel op 1-1 en knallen maar! Een goede slipstream, 295 op de teller! Dat en die sound, gaaf hoor! :cool:
Quizmaster
Oh :blushing:, Mocht je door mij gespind zijn Mark dan excuses daarvoor.
Maar het leek me eigenlijk toe dat je al aan het glijden was.
Bram Van Der Stichelen
25 januari 2009, 23:07
Zo, dat was een leuke race :)
Quali begon niet goed. Kreeg er geen goede tijden uit, en blijf steken op een hele hoge 39.9. In mijn allerlaatste rondje dan toch 5 tienden sneller in S2, maar door een klein foutje heb ik er 3 tienden verloren. 39.7 was mijn eindresultaat, goed voor p11.
De start dan. Ik wist dat ik moest opletten voor T1, maar toch liet ik me verrassen. Ging net wat te wijd, en verloor zo al wat de aansluiting. Toch vrij vlug weer kunnen aanpikken bij Robert op de laatste plaats. Bijna kon ik er voorbij, maar de ferrari kwam net iets trager uit de laatste bocht. Van dan ben ik steeds constant achter robert blijven hangen, tot ik na een 7tal ronden toch wat tijd begon te verliezen. Achter me zaten ook Steven en Niels die een uitstapje hadden gemaakt, dus daar moest ik me ook mee bezighouden. Steven was vrij vlug van het toneel verdwenen doordat hij me probeerde inhalen in T1, maar rechtdoor schoot. Dan ging Niels me voorbij, maar die sloeg er niet in om weg te rijden. Wat volgde was een leuk gevecht die een heleboel ronden heeft geduurd :)
Dan ging Niels de pit in, en besloot ik om nog een rondje door te doen. Geen goede keuze achteraf. Net nadat ik de pitentry voorbij vlam, komt de melding 'tyres worn', dus was het nog een extra glibberen. De pit zelf dan, enorm rampzalig. Bij het pitmenu ging ik al onnodig de mist in, en verloor daar al een handvol seconden. En bij het vertrekken zelf kreeg ik de motor niet aan de praat. Heb er zeker 15 seconden verloren daardoor. De baan weer opgekomen als 10e :(
2e stint was wel veel beter als de eerste. Lekker snelle rondjes kunnen rijden, maar RObert en co zat te ver voor me (+-20 seconden :surrender:) dus heb ik me concentreerd op mijn eigen tempo. Eerst zat ook KIm nog achter me, maar die verdween plots ook achter me, waardoor ik vrij rustig rond kon toeren. Dan ging Niels weg, en reed ik 9e. En later kwam ik ook nog John tegen die enorm traag over het circuit bolde. 8e plaats kunnen pakken, en daar ook geëindigd.
Enorm tevreden dus! :)
Proficiat aan Roy en Danny met de overwinningen
Dennis Asselbergs
25 januari 2009, 23:08
Ik had er zo ongelofelijk de tyfus in dat ik maar niet gestart ben.
Daarnaast twijfel ik ernstig of ik uit het kampioenschap ga stappen.
:glare:
Bram Van Der Stichelen
25 januari 2009, 23:11
Uiteraard is alles op de website ook weer bijgewerkt.
Ik sta aangegeven als DNF, klopt niet echt :p
Kim Van Der Stichelen
25 januari 2009, 23:11
Ik sta aangegeven als DNF, klopt niet echt :p
In GTR was je ook DNF ;)
Bram Van Der Stichelen
25 januari 2009, 23:12
In GTR was je ook DNF ;)
huh? :huh1:
Gerben
25 januari 2009, 23:13
Even mijn verslag van deze race:
Ik had vorige week al wat rondjes gereden, maar ben vanmiddag om 4 uur pas echt begonnen met een setup maken voor deze baan. Vooral het remmen is bij mij met de zwarte Momo een probleem :S Maar dat mag de pret niet drukken ;)
Kwali: Had best veel last van verkeer, maar dat hoort erbij, al mijn snelste sectortijden had een 38.7 opgeleverd, maarjah met een 39.0 en P5 mocht ik ook tevreden zijn!
Race: Goede start, en direct naar P4 omdat John wijd ging in de eerste bocht. Toen heb ik een klein poosje Mark S. kunnen volgen. Echter deze ging gauw een snellere pace rijden. Toen een poos in niemandsland gereden, totdat de achterliggers kwamen. Eerste paar gingen goed, maar toen ging het minder en kwamen Rene, Fabian en John in willekeurige volgorde gauw dichterbij en ik moest ze alledrie in 2 rondjes voorbij laten :( . Maar bij mijn stop had ik John direct al te pakken en een rondje later had ik Rene te pakken. Fabian kwam vlak voor mij de pit uit en ik kon eerst naar hem toerijden. Maar dat was het dan ook en na een paar rondjes reed Fabian van me weg en kwam Rene met rasse schreden dichterbij!!! Laatste ronde reed die echt in mijn versnellingsbak! De race had niet veel langer moeten duren!! P4 als resultaat! Op naar de volgende race, waar ik hoop weer met een G25 te kunnen rijden!;)
Roy en Danny gefeliciteerd!
Hekking
25 januari 2009, 23:19
Zo dat word feest vieren bij TCF racing
Beste eindklassering en quali ooit ! :thumbup:
De qualificatie wilde eerst nog niet zo lukken, ik had volledig vrij baan maar maakte hier en daar fouten. Een paar minuten later nog maar is naar buiten en zo ineens staat er 1.45 rond op de klok. Guyon zat daar een paar tienden voor maar ik kwam er niet meer in de buurt. Ondertussen heb ik vol spanning zitten kijken hoe Mark B verschillende aanvallen op mijn tijd deed, gelukkig voor mij is hij er niet onderdoor gedoken.
De race ben ik heel rustig begonnen. Mark Bentvelzen had na T1 gelijk al wat achterstand en ik kon aardig mee komen met Guyon. Als PP een aantal rondes later naast de baan raakt en vlak voor mij weer op gang komt haal ik hem vrij éénvoudig in. Ik had gelijk al in de smiezen dat hij flink sneller was en was dan ook niet van plan hard m'n auto hard te laten staan als hij wilde inhalen. Toch nog een paar rondes voor hem gereden maar toen ik er aan begon te denken om hem toch maar voorbij te laten maak ik al een klein foutje, PP er langs, druk weg en probleem opgelost :D
Niet ver daar achter Komt Mark b druk zetten met de Porsche. Die weet tot op een paar tienden te naderen maar dit keer hield ik de deur wel dicht. Ik had ook weinig te vrezen omdat die Ferrari toch 30 kilometer harder gaat op het rechte stuk dan een porsche:laugh:
Mark kan alleen een keer gevaarlijk worden als ik de snelle chicane wat langzaam uit kom, toen moest ik toch even de deur stevig dicht houden om m'n positie niet te verliezen. Na een ronde of 10 begin ik wat uit te lopen op Mark. Even later verdwijnt de porsche helemaal uit m'n spiegels wanneer hij de controle verliest over de wagen achter een C600.
Toen had ik Maik achter me zitten op 8 seconden wat er later 12 werden.
Toen ronde 21 de pits in gedoken, dat was hard nodig want met een halfvolle tank en gare banden word de 430 erg tricky om te besturen. Na het pitten met een gat van 3 seconden voorsprong op Jeroen weer wat moeizaam op gang gekomen. Een aantal Lappende cup 600's maakte de strijd er niet éénvoudigger op, Jeroen stond te trappen naar mijn idee maar ik kon de voorsprong behouden. De handling met half volle tank en nieuwe banden was stukken beter. Na een vijftal ronden begon de snelheid te komen en ik kon de voorsprong op Jeroen verdubbelen. Toen de cruiscontrol op 215 afgesteld en de race uitgereden met Guyon op een halve minuut voor me.
Verder weinig fouten gemaakt in de race, één maal in stint 1 kreeg ik het benauwd nadat ik in T1 wat wijt ging en bijna spinde op die mount everest aldaar :rolleyes:
Woei, goede zaken gedaan in het kampioenschap tegen over Peter en Jeroen
Robert Saalmink
25 januari 2009, 23:25
Ik heb een haat liefde verhouding met deze track. Hij is onwijs gaaf maar ik kom er niet vooruit. Kwali was daar een mooi voorbeeld van, meerdere malen een 39-er in het verschiet maar dan kwam ik of een CUP400 tegen, of ik maakte een foutje. Ter illustratie: de 40.1 reed ik al schurend langs de pitmuur :(
Het maakte niet veel uit wat het gat naar de jongens voor me was huge. Ik had een seconde kunnen winnen en dat had me misschien twee plekken gescheeld. De start van de race ging prima. Bram kwam dermate traag de laatste bocht uit dat ik ervan schrok en in plaats van hem er meteen naast te gooien, gas losliet. niet lang daarna zou ik er alsnog voor komen, en begonnen een paar rondjes met Niels en Kim voor me. Ik kon het volgen maar niet ernaar toe rijden. Niels maakte op een bepaald moment een fout, samen met Steven? En ik kon er voorbij. Toen de jacht geopend op Kim, ik kon er op den duur naartoe rijden, waarschijnlijk dankzij zijn bandenslijtage. Later maakte ik een foutje en konden de heren Tieman en Gabriels mij weer voorbij.
Ik kwam de pits uit samen met Niels, echt letterlijk zij aan zij! Heel gaaf, in eerste instantie even kijken hoe snel Niels wilde gaan en ik besloot erachter te blijven om zo samen naar Steven toe te gaan rijden. Alleen Niels kreeg last van een zwabberkont, waarna ik toch besloot de druk op te voeren omdat ik het gevoel had dat ik sneller kon dan Niels. Helaas maakte Niels na een paar rondjes een foutje bij opkomen s/f en was het einde race voor hem :(
Daarna was het een kwestie van uitrijden op P8, waarna ik 5 minuten voor de finish John nog tegenkwam die een uitstapje had gemaakt. Hij leek weer vaart te maken maar in de snelle eerste sector ging dan toch het gas er abrupt af. John, ik moest echt even ontwijken daar, ik rekende er niet op! Kennelijk was zijn splitter overleden. P7 was dus uiteindelijk mijn deel, had ik die spin niet gemaakt in de eerste stint (kostte me 15 seconden) dan had er een P6 in gezeten. Maar ja, zo werkt het niet en ik ben tevreden met mijn race verder, heb lekker gereden en in de lead lap gefinisht, ook nog :) maar goed dat ik in mijn brandstof strategie geen rekening heb gehouden met 1 rondje minder :D
@ Bram: ik zal je DNF even onderzoeken. Heb je niet per ongeluk te vroeg op ESC gedrukt?
Bram Van Der Stichelen
25 januari 2009, 23:26
@ Bram: ik zal je DNF even onderzoeken. Heb je niet per ongeluk te vroeg op ESC gedrukt?
Nee hoor. Vraag maar aan Danny en Jeroen, ik reed er even samen mee na de finish :)
Flyer
25 januari 2009, 23:29
Ik had er zo ongelofelijk de tyfus in dat ik maar niet gestart ben.
Daarnaast twijfel ik ernstig of ik uit het kampioenschap ga stappen.
:glare:
What's up Dennis? Kunnen we je ergens mee van dienst zijn. Ligt het aan ons? :confused1:
Niels Tieman
25 januari 2009, 23:29
Ja, ik ben er klaar mee. Zojuist een E-mail gestuurd naar Robert dat ik mezelf voor ZAC5 op de reservelijst laat zetten. Er zijn wat organisatorische dingen voor DRTCC en andere klasses die ik aan wil pakken. Daarnaast zijn er een aantal zaken die op het moment zo op mijn zenuwen werken dat het werk op de achtergrond me goed bevalt en het racen, in de ZAC, wat minder.
Ik doe mee als de reservelijst me dat toe laat en ik ben er zeker weer bij in ZAC6 maar nu geef ik mijn plaats even aan andere over.
Danny Kappen
25 januari 2009, 23:33
Gekwalificeerd op P3, kwam een halve seconde tekort op pole, best veel... Gestart achter Danny en Mark, bocht één Mark voorbij gestoken, revanche zo na Donington waar hij het mij flikte. ;) Op het rechte stuk Danny voorbij, maar dat werd niet geaccepteerd, in mijn beleving is het zo dat als ik hem niet de ruimte had gegeven, we beiden waren gecrasht... Dat kan de bedoeling natuurlijk niet wezen. Heb de replay nog niet gezien, dus misschien heb ik het bij het verkeerde eind... Danny was net iets te snel, Mark een groot gedeelte van de eerste stint op de kont, één keer kwam hij er voorbij door een tikje, maar liet me weer netjes terugkomen, de tweede keer kwam hij er wederom voorbij door te tikken, definitief. Jammer dat het niet op een nette manier kan, kansen afwachten enzo. Maargoed, Mark was dan ook behoorlijk sneller liet hij zien, tot zijn vastloper. Tijdens het tanken voor twee rondes meer fuel meegenomen, tip van GTR2XD, zinloze tip zou later blijken, en Danny was net iets te rap klaar met zijn pitstop. P2, prima resultaat! :)
Het tempo rechtuit was super, vleugel op 1-1 en knallen maar! Een goede slipstream, 295 op de teller! Dat en die sound, gaaf hoor! :cool:
Eerste overwinning in de ZAC5 :D
@ Marcel: Vanuit mijn optiek zat ik aan de binnenkant en kwamen we gelijk af op die bocht, vandaar dat ik als eerste de bocht indook. Maar ook ik heb de replay nog niet gezien, dus ik kan het ook verkeerd zien.
De kwalificatie ging redelijk goed, in mijn laatste snelle ronde kon ik nog net 14 duizendste sneller draaien dan Mark, goed voor de pole. In het begin van de race kon ik een kleine voorsprong opbouwen op Mark en Marcel, mede door hun geknok onderling. Na een ronde of 10 begonnen de banden het echter al te begeven, de rest van de stint was echt een nachtmerrie. De auto gleed alle kanten op en ik moest alle moeite doen om de MC12 op de baan te houden. Ondertussen knaagde Mark aan mijn voorsprong, voordat hij de pits indook was het gat gereduceerd tot ongeveer 1 seconde. Na zijn CTD kwam ik als leider terug de baan op, met een handjevol seconden voorsprong op Marcel. De 2e stint verliep bijna probleemloos :)
@ Dick: na je spin reed je (volgens mij) zonder op te letten weer terug de baan op. Ik kon je nog net ontwijken, maar het scheelde niet veel, let de volgende keer even op als je weer de baan oprijdt :)
Joost van den Heuvel
25 januari 2009, 23:34
Gefeliciteerd Danny en Roy. Jammer dat Mark S een vastloper had.
Mooie 6e plek ook Steven. :D
Joost van den Heuvel
25 januari 2009, 23:46
Na een ronde of 10 begonnen de banden het echter al te begeven, de rest van de stint was echt een nachtmerrie. De auto gleed alle kanten op en ik moest alle moeite doen om de MC12 op de baan te houden.
Dat was ook mijn ervaring bij een race op Watkin's 1.5 maand terug. De MC12 doet het hier zeker erg goed in het eerste deel van de stint, maar in het tweede deel is het gewoon inleveren en wat meer ingetogen rijden (op een 77 min race is er geloof ik nog iets van 20% van de banden over bij de pitstop).
Maar goed, dat geldt eigenlijk wel op elke baan met de Pirellis.
Peter
25 januari 2009, 23:51
Zo ik ben even afgekoeld dus kan nu mijn verslagje wel typen :D
Deze baan heb ik echt hetzelfde als Robert, ik vindt het een supermooie baan maar kan er nog niet heel snel zijn.... en de auto gleed te veel na 10 ronden in de race en dan had ik nog hards gemonteerd :blink:
kwali
zoals verwacht zat de snelheid er niet in. reed gisteren in practice nog wel een 45 laag maar vanavond bleef ik maar foutjes maken dus verder dan een 45.7 kwam ik niet. Een 10e startplek en dat is te slecht voor mij, ik moet echt verder naar voren staan ondanks dat ik van mezelf weet dat ik geen kwali-runner ben.
Race
Bij de start meteen wijd in de eerste bocht en dus kon Ruben ervoorbij. Metene pushen en uiteindelijk kon ik hem voorbij en op naar Dick. Die was wat lastiger te verschalken en toen ik er eindelijk langs was maakte ik mn eerste foutje en kon Dick er weer langs. Vervolgens een heftig gevecht, ook Dick begon al wat te glijden. In de ultra snelle rechts/linkse na bocht 1 zat ik tegen zn bumper en wilde er rechts langs maar Dick ging iets mee en ik kwam net iets in het gras en dus een spin die me niet alleen 15 seconden kostte maar ook mn achterbanden compleet wegrookten...
Wilde dus een redelijk vroege pitstop maken maar ik heb het vermoeden dat diegene die met mij de pitbox deelde meerdere ronden met ene request nog heeft rondgereden. Hoe vaak ik ook een request deed, geen reactie vanuit de pit. Wel 30x gedrukt, zat me echt serieus op te winden omdat ik elke ronde meer dan een 1,5 seconde verloor.. Op een gegeven moment eind rechte stuk zo hevig aan het drukken dat ik per ongeluk ook de ignition knop indrukte :cursing: en mn motor dus uitging.. in alle paniek ook nog de grindbak in in de chicane, motor snel weer aanzetten en doorgaan, maar wel weer 15 seconden verloren...
hehe eindelijk kunnen stoppen in ronde 23 waar ik in 17 of 18 al begon met aanvragen... Vanaf dan viel ook mn GTR2Pd nog weg dus had gene info meer over banden, positie etc. dus maar gewoon knallen en zien waar het schip strandt. Dat bleek dus (door de blow-up van Mathijs) de 7e plek te zijn, nog heel dicht achter Mark en Jeroen en ook niet echt ver achter Michel...
Met alle verloren tijd dus 2 tot 3 plekken verloren en daar ben ik nog steeds pissed over...
Gelukkig had ik in de stand een aardige voorsprong op nummer 5 maar het gat naar Guyon is wel met 4 punten groter geworden. Met alle frustaties dus absoluut geen goed gevoel aan deze race overgehouden.
Feli aan Danny en Roy nog!! en nu op naar Elkhard Lake om daar eens echt te knallen.
Bram Van Der Stichelen
25 januari 2009, 23:52
Organisatie, ik heb even een mailtje gestuurd waar ik mijn situatie heb uitgelegd. Ik hoop alvast op een positief antwoord :(
Roy Visser
25 januari 2009, 23:58
Woohoo :)
Quali
Van te voren toch wel een beetje geoefend, maar eigenlijk met de verwachting dat PP toch wel ruim onder de 1.44.500 zou duiken. Vanmiddag begon bij mij echter ook het ritme erin te zitten, en met wat laatste setup tweaks reed ik toen zelfs vrij constant 1.44.500's. Dit deed ik ook al snel in Q, met de verwachting dat het niet harder kon. PP zat er nog een tijdje boven, maar die reed al snel 44.2, ik wilde nog bijna de racesetup er al opzetten omdat ik dit echt niet voor mogelijk hield, maar ben toch nog een keer naar buiten gegaan voor een snelle stint, en wat voor één, alles ging perfect, en de supertijd van 1.43.993 kwam op de klokken, maar liefst 7tiende van de pole van vorig jaar af, en een zeer mooie PB :thumbup:
Race
Mijn start was goed, met direct een gat van 0.5s naar achteren, echter lopen die 911's zo enorm hard, dat pp er alweer naast zat op T1. Maar gelukkig wel aan de linkerkant, dus ik liet mijn bmw mooi staan, en pp kwam erachter terecht. Na PP zijn foutje ging het allemaal redelijk gemakkelijk, al sleten mijn banden wel enorm, en tegen het eind van de stint was het glibberen en glijden en zag ik PP in ene enorm inlopen, gelijk de pit ingedoken met 4s voorsprong, PP ging mee, en met uitrijden had ik weer een gaatje van 7s, dit bleef redelijk gelijk, en ik was mijn bandjes nu ook wat meer aan het sparen. Uiteindelijk liep ik weer wat uit, en met mooi 12s voorsprong op P1 geeindigt. Enorm tevreden mee, aangezien ik zelf meer uitging van een P3.
Nogmaals gefeliciteerd Danny :thumbup:
En jeroen ook enorm goede zaken gedaan voor het teamkampioenschap, door voor mark te eindigen, Top!
Danny Kappen
26 januari 2009, 00:21
Thanks Roy, jij natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je overwinning :)
Tegen alle verwachtingen in heb ik ook weer de leiding terug in het kampioenschap, en bij de constructeurs gaat het ook prima :)
Mark B
26 januari 2009, 08:29
Kwalie:
Had redelijk wat last van het verkeerd op de baan en kwam niet verder dan een 1:45.3xx waar ik met testen in de FP al in de 44'ers had gereden.. was een beetje teleurgesteld maar nam toch genoegen met een P5 :thumbup:
Race:
Begon bagger.... ging iets te ver naar buiten in turn1 waardoor Chris wel heel dichtbij kwam :) Hij tikte mij aan op de achterkant waardoor ik hem nog net op de baan kon houden.... Chris verloor hier echter zijn auto en zag hem de boarding in rijden :(
Mijn weg vervolgd en er was inmiddels een gat ontstaan richting Michel. Ik kon het gat dicht rijden en achter me de voorsprong vergroten. Het gaf zowiezo al een kick dat ik hier lekker mee kon komen met de top 5 :thumbup:
Inmiddels het gat naar michel kunnen dichten en reden ronde op ronde met dezelfde race pace. Heb een paar keer gekeken waar ik hem er naast kon zetten maar Michel hield goed de deur dicht..
Vervolgens begon de pret.... de C600 wagens kwamen ons lappen en terwijl ik nog druk bezig ben met Michel haalde een C600 wagen mij in op een plek waar ik het liever niet gehad had...:cursing:
Verloor de controle over de wagen en maakte een spin. Weg gevecht, en weg rubber op mijn bandjes.
Door dit tripje in het grind zat Twisk al op mijn hielen en wist mij ook te passeren.. Ik besloot de pit in te gaan maar kreeg geen reactie en zag op mijn scherm dat PP in de pitstraat stond waardoor ik nog een rondje langer moest doen met mijn banden.
De pit ging opzich prima en wist Twisk weer te passeren... De pit weer uitrijden en zag ik ineens een J. Ursem voor me rijden... 1e waar ik aan dacht was het constructeurskampioenschap en wilde koste wat het kost het gat dichtrijden...
Ik kwam uiteindelijk van 7sec naar 1.5sec van jeroen waar hier niet dat ik een foutje maakte....
Gedachte op uitrijden gezet en was blij dat Twisk een blow up kreeg anders had het mij waarschijnlijk nog een plek gekost.
Op naar mid ohio!
Mossel
26 januari 2009, 08:57
... Danny was net iets te snel, Mark een groot gedeelte van de eerste stint op de kont, één keer kwam hij er voorbij door een tikje, maar liet me weer netjes terugkomen, de tweede keer kwam hij er wederom voorbij door te tikken, definitief. Jammer dat het niet op een nette manier kan, kansen afwachten enzo.
Jammer dat je het zo omschrijft Marcel.... jij had punt 1 alle geluk dat ik jou kan ontwijken bij jou inhaalactie op mij ... je haalt me in en gaat voor me rijden om dan ook echt meteen vol in de remmen te gaan ...
Bij mijn eerste inhaal actie ga ik ervoor en rem erg laat als jij dan gewoon mij wil blokken dan ga ik je raken ja .... wat kan ik anders ... nog harder remmen gaat niet ... ik laat je dus maar weer voorbij omdat ik bij deze actie ook niet het goede gevoel had ... maar de 2e inhaal actie is gewoon goed ... je kan nou eenmaal niet alles maar dichtgooien ... de Lister is een topauto maar ik kan er niet mee toveren ... je gooit weer de deur gewoon maar dicht .... als er één zn kansen heeft afgewacht ben ik het wel geweest gister ... heb 14 rondjes op 4/10e lopen rijden
Snap nu trouwens wel waarom je zo hard liep ... begreep er al geen ruk van hoe jij uitliep terwijl ik in je slipstream zat
[edit] net de replays lopen kijken: had eigenlijk die plek niet terug hoeven geven....dat had ik eerder bij de 2e moeten doen als bij de eerste.... en je snijd me af tijdens je inhaal actie :)
Gerben
26 januari 2009, 10:29
Reden de Aston Martins ook met zo weinig vleugel??? Ik reed met 2-6 maar ze vlogen me zo voorbij op snelheid!
Fabian de Jong
26 januari 2009, 10:50
Reden de Aston Martins ook met zo weinig vleugel??? Ik reed met 2-6 maar ze vlogen me zo voorbij op snelheid!
Ik reed ook gewoon met 2-6 rond hoor, mijn 6e versnelling stond niet eens goed. Ik bleef hangen op 281km/u mijn 6e versnelling was te kort, dus einde rechte stuk zat ik vol in de toeren :laugh:, komt ook omdat ik mijn revlimiter 2 klikken naar beneden gedaan had.
Mijn verslag zal ik later vandaag posten.
Mathijs
26 januari 2009, 11:01
Heel verhaal getypt ben ik opeens uitgelogd, naja even heel snel, kwali prima, race ging lekker, verneukte pitstop, 1 fout in eerste stint, 2e stint ging super, Dick en Ruben weer kunnen pakken. Gat naar Mark B. helemaal dicht gereden en was kwestie van tijd dat ik er langs kon. Boem motor weg. Balen in de 1 na laatste ronde.
Verder gingen de bandjes verrassend goed mee, lag de auto ook best wel prima en had ik minder slijtage dan mensen om me heen. Dat was dus super!
Op naar Road of America, wil daar eens goed presteren!
Robert Saalmink
26 januari 2009, 11:23
Die DBR9 heeft sowieso een bak power volgens mij. Ik reed eens samen met Dennis Gerressen een bocht uit op Brno, heuvel op. Ik was de eerste meters sneller maar daarna kwam die DBR9 weer voorbij blazen :surrender:
Fabian de Jong
26 januari 2009, 11:51
Kwalificatie
Die ging echt ronduit kut, had veel last van verkeer en mocht stiekem nog blij zijn met een P8 als resultaat.
Race
Kon in de eerste ronde meteen Kim pakken op het rechte stuk.
Na een tijdje maakte ik een klein foutje en liet ik John passeren, die vervolgens Rene en Gerben wist in te halen. En aangezien ik vlak achter John aan reed kon ik in diezelfde rondes of een ronde later ook hun passeren.
Het moment dat ik Gerben wist in te halen was dat hij een klein foutje maakte waardoor ik meer snelheid had dan hem, en zo kon ik hem inhalen. Vervolgens liet John mij voorbij en kon ik weg rijden van John en de rest. Aan het einde van de eerste stint kwam ik dichterbij Marcel, maar ik moest de pits in. Kwam als P3 terug op de baan met Gerben dicht achter mij, maar kon na +- 4 rondes van hem wegrijden en wist het gat naar Marcel langzaam dicht te rijden, maar de race duurde te kort.
Achteraf was ik verbaasd over hoe dicht ik eigenlijk gefinished was achter P1, maar 13 seconden ik dacht dat dit gat veel groter was. Als mijn kwalificatie beter was geweest dan zat er denk ik wel meer in.
Wel jammer van de problemen van John want we waren mooi op weg naar flink wat punten voor de constructuurstitel.
R. de Ruijter
26 januari 2009, 11:57
Quali
Was er opzich redelijk blij mee, was afgelopen zaterdag pas begonnen met oefenen op een voor mij onbekende baan. In offline practise reed ik een 45.5 en in de quali een 45.7, volgens mij zaten we met z'n 4ren binnen 0.050 Ik reed deze tijd in m'n eerste rondje, daarna was de concentratie er alweer af.
Race
Warm-up begon leuk, wilde ik wegrijden, slaat ie af. Gelukkig zaten er weinig mensen op de tribune want ik schaamde me dood :blushing:. Maarjah, weer mijn plaatsje opgezocht en begonnen aan de race. Ik had al in gedachten dat veel mensen zich zouden vergissen in de eerste bocht met de koude banden dus toch maar wat eerder geremd dan anders, ik haalde er direct 2?3? in. Daarna besloot ik snelle rondjes te gaan proberen te rijden, dat lukte alleen niet:surrender:. Had totaal geen pace en ging niet harder dan 1.48. Werd aan alle kanten ingehaald en dus niet goed voor m'n moreel. Ik werd hier en daar ook nog rondgetikt en ging zelf ook een paar keer rond. Met nog een 40min te gaan kreeg ik m'n eerst tire warning, en met nog 30min m'n 2e. Nog rustiger aan gedaan dan dat ik al deed en begon onderhand in de 50tigers te rijden:cool:. En toen was er een spin en klapte mijn band en ook iets met m'n ophanging, rustig naar de pits gereden en daar maar een koud biertje uit te koelkast gehaald.
Robert Saalmink
26 januari 2009, 11:59
Ruben, het was erg close daar inderdaad!
Klasse|Pos|Nr|Rijder|Team|Tijd|Verschil
CUP400|21|64|Dick Bos|TCF Racing|1:45.753|
CUP400|22|66|Peter vd Kolk|SimTech Racing|1:45.784|+0.031
CUP400|23|61|Ruben de Ruijter|Team DRR|1:45.793|+0.040
CUP400|24 |51|Jeroen Ursem|Ultimatecarpage.competition|1:45.796|+0.043
Peter
26 januari 2009, 12:29
Ruben,even een vraagje, ben je je ervan bewust dat je verplicht een pitstop moet maken? Want ik vraag me af waarom je niet naar binnen gaat als je banden zo gesleten zijn en het is me tijdens een eerdere race ook al opgevallen namelijk...
Danny Kappen
26 januari 2009, 12:35
Ik reed met de vleugel op 2-8, als ik met 1-1 ga rijden sta ik met de MC12 bij iedere bocht achterstevoren ;)
Roy Visser
26 januari 2009, 13:27
Op naar Road of America, wil daar eens goed presteren!
statistisch gezien heb jij 54% kans op uitvallen, ik ben benieuwd :rolleyes:
Mossel
26 januari 2009, 14:12
Ik heb ooit is op deze baan gereden als ik me het goed herinner, erg leuke baan met veel lange snelle stukken :thumbup:
:no:
Roy Visser
26 januari 2009, 14:22
mwoi, als steven al na een paar rondjes op 2.00.0 zit, dan moet jij toch ook zeker onder de 1.59 terecht kunnen komen mark ;)
http://www.digitalracing.nl/zac4/lapcharts/20071022_roadamericatest/index.html
Kim Van Der Stichelen
26 januari 2009, 15:46
Nou mijn verslag dan :)
In de warmup vooral met racesetup gereden, en met nog 5 minuten te gaan ging ik naar quali setup om die setup in de echte quali niet meer hoeven in te laden. Helaas kreeg ik een CTD toen en kwam terug met nog een minuut te gaan ofzo. Quali startte en ik reed m'n gekende tijden, tussen 39.5 en 39.8. Wagen lag wel kut met hopen onderstuur vreemd genoeg. Met nog een paar minuten te gaan besloot ik soft/soft te gaan ipv soft/med. Klik ik setup en daar staat dat er med/med onderligt :huh1: Even gevloekt, toch maar soft/med genomen en in extremis een 39.0 gereden goed voor P6.
De start dan, de laatste bocht van de warmup ronde verliep niet echt lekker en Renee had me al te pakken in de eerste bocht. De volgende 2 ronden was het de beurt aan de Skin Sense wagens. In de bochten kon ik ze wat afhouden, maar éénmaal we op het recht stuk kwamen was ik gezien. Ze hadden zelfs m'n slipstream niet nodig, ze lieten me ter plekke staan.
Toen kwam Niels opzetten maar bleef hangen op een seconde of 2. Tot ik een foutje maakte en Niels me voorbij kon. Gelukkig spon Niels al snel zelf en was er de druk wat af. Helaas waren m'n banden dan al om zeep. Elke bocht was vol glijdend, en uiteindelijk ging het zwaar mis in turn 6. Ik begon te glijden, en ving op zoals altijd, maar m'n banden hadden achteraan 120° ofzo en het was net ijs. Ik knalde vol naar rechts de muur in, ging net niet over kop, gleed dan weer de baan over en kwam vast te zitten op de curbs.
Ik dacht dat de race over was maar alle stukken zaten er nog aan, alleen reed het een beetje kut. Dat was ronde 20 dus maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om te pitten.
Daarna kwam ik na de stops zo'n 6 seconden achter Bram te zitten, en reed het gat bijna toe, tot de banden opnieuw op waren. Totaal niet te rijden, met een paar spins tot gevolg.
Volgende keer hopen op iets meer bandengunstige temperatuur.
Roy Visser
26 januari 2009, 15:50
alleen reed het een beetje kut.
ohjee hebben we je nou zo vernederlands dat je ons taalgebruik aan het overnemen bent?!
Kim Van Der Stichelen
26 januari 2009, 15:55
ohjee hebben we je nou zo vernederlands dat je ons taalgebruik aan het overnemen bent?!
Daar lijkt het op want ik kon niks anders bedenken ;)
Robert Saalmink
26 januari 2009, 16:17
Ik zal het vlaggetje bij je naam veranderen Kim ;)
Mossel
26 januari 2009, 16:54
mwoi, als steven al na een paar rondjes op 2.00.0 zit, dan moet jij toch ook zeker onder de 1.59 terecht kunnen komen mark ;)
http://www.digitalracing.nl/zac4/lapcharts/20071022_roadamericatest/index.html
Historisch gezien zou ik wel wat sneller moeten zijn als Steven ja :)
was dus deze race dat ik er wel is had gereden :blushing:
Joost van den Heuvel
26 januari 2009, 16:57
Volgens mij hebben de Astons gewoon de hoogste top snelheid. Dat meen ik me te herinneren uit een test race. Elke wagen heeft weer z'n eigen sterke kant. :)
Dix5
26 januari 2009, 18:25
Quali: ging redelijk, had wel snellere tijden gereden maar het was voldoende.
Race: Had toch besloten met volle tank te vertrekken. Kon in de openings fase het tempo van het groepje waar ik achteraan reed goed volgen.
Besloot echter het tempo iets te laten zakken om banden te sparen.
Pitstop verliep vlekkeloos en redelijk snel. De laatste 5 ronden voor het einde begon de auto langzaam snelheid te verliezen wat uiteindelijk in de laatste ronde resulteerde in een opgeblazen moter met een wel heeeelemooie rookpluim. :thumbup: Einde race geen punten helaas. :crying:
En Danny sorry als ik je in de weg zat had wel gekeken. In iedergeval point taken.
Mathijs
26 januari 2009, 18:46
statistisch gezien heb jij 54% kans op uitvallen, ik ben benieuwd :rolleyes:
Dank voor dit opbeurende nieuws Roy;). Maar gister dus uitgevallen, dus grote kans als ik jou mag geloven dat ik de volgende keer wel de finish haal whoehoe!
Hekking
26 januari 2009, 19:17
De laatste 5 ronden voor het einde begon de auto langzaam snelheid te verliezen wat uiteindelijk in de laatste ronde resulteerde in een opgeblazen moter met een wel heeeelemooie rookpluim. :thumbup: Einde race geen punten helaas. :crying:
En Danny sorry als ik je in de weg zat had wel gekeken. In iedergeval point taken.
Heb je dat met mijn setup voorelkaar gekregen ? :blink:
Mijn motor bleef netjes rond de 93 graden max
Bram Van Der Stichelen
26 januari 2009, 19:23
Race: Had toch besloten met volle tank te vertrekken. Kon in de openings fase het tempo van het groepje waar ik achteraan reed goed volgen.
Besloot echter het tempo iets te laten zakken om banden te sparen.
Pitstop verliep vlekkeloos en redelijk snel. De laatste 5 ronden voor het einde begon de auto langzaam snelheid te verliezen wat uiteindelijk in de laatste ronde resulteerde in een opgeblazen moter met een wel heeeelemooie rookpluim. :thumbup: Einde race geen punten helaas. :crying:
Dat heb ik zien gebeuren. IK dacht dat je het express deed, aangezien ik veronderstelde dat de race al voorbij was :laugh:
DBR Steven
26 januari 2009, 20:42
was krap om deel te nemen door een geplande DRES test, maar is gelukt.
betekende wel dat ik niet kon testen
Qualy,
in de ultieme ronde toch bij het groepje van 1.59 geraakt. Spijtig genoeg enkel goed voor P9
Race
redelijk goed gestart, tot ik een foutje maakte in de busstop en Niels voorbij kon.
Dan rustig proberen het gaatje op Niels en Kim dicht te rijden. Maar dan zag ik opeens Niels naast de baan in de busstop. Ik probeerde nog van de lijn af te gaan. maar Niels kaatste van de muur af in men zij. Waardoor ik ook van de baan raakte en Robert en Bram voorbij kwamen.
Opnieuw gaatje dicht rijden op Bram.
Bij het uitkomen van de laatste bocht maakte Bram een foutje waardoor ik hem langs buiten voorbij kon op het rechte stuk. Was voorbij, maar durvde de deur niet dicht houden en liet een lijn aan de binnenkant van de eerste bocht. Had ik niet moeten doen, want Bram gaf me een zet en ik werd letterlijk uit de bocht geworpen.
Nu was ik echt 12° en laatste Cup 600 :blushing:
Maar dankzij een goed pitstop toch nog kunnen terugkomen naar P6
Dix5
26 januari 2009, 21:28
Heb je dat met mijn setup voorelkaar gekregen ? :blink:
Mijn motor bleef netjes rond de 93 graden max
Als ik je vertel dat ik zelfs de radiator opening van 3 op 4 heb gezet en volgens Motec de Engine temp op een vrijwel constante 77 graden en de olie op 79 graden bleven en niet over de RPM limiet ben gegaan, is er verder geen verklaring voor het opblazen van de motor.
Jeroen Ursem
26 januari 2009, 21:40
Volgens mij is er altijd nog 'de pech factor' in de ZAC
Marcel Groen
26 januari 2009, 23:27
@ Danny, ik was er op een paar centimeter na volledig voorbij. Maakt ook niet uit, die chicane daar is gewoon een te snel en risicovol klote punt... :)
@ Mark, de start was inderdaad op het randje, inhalen, en direct verdedigen en goed de eerste bocht in willen gaan, en dat in een paar honderd meter. Had inderdaad anders af kunnen lopen, heb je gelijk in. Incident 1, je kwam van ver, de ruimte houd niet over, lief dat je die positie terug gaf, had inderdaad niet gehoeven. Incident 2, een actie van niks, kwam van nog verder, en tikt mijn bumper krom. In mijn ogen had je daar zeker niet 'het recht' om hem ernaast te prikken. En dan uitkomen bocht me het gras ook nog op duwen... Jammer, maar doet er niet meer toe, incident 1 en 2 compenseren elkaar ;) , over het algemeen hebben we een mooi gevecht gehad. Jij was een klap sneller in de bochten, dus moest daar risico's nemen om me voorbij te komen. Een Corvette met vleugel op 1-1, dat loopt wel op de rechte stukken! :D
Dus, heren, no problemo en op naar Road America! :thumbup:
Fabian de Jong
27 januari 2009, 00:03
@ Danny, ik was er op een paar centimeter na volledig voorbij. Maakt ook niet uit, die chicane daar is gewoon een te snel en risicovol klote punt... :)
@ Mark, de start was inderdaad op het randje, inhalen, en direct verdedigen en goed de eerste bocht in willen gaan, en dat in een paar honderd meter. Had inderdaad anders af kunnen lopen, heb je gelijk in. Incident 1, je kwam van ver, de ruimte houd niet over, lief dat je die positie terug gaf, had inderdaad niet gehoeven. Incident 2, een actie van niks, kwam van nog verder, en tikt mijn bumper krom. In mijn ogen had je daar zeker niet 'het recht' om hem ernaast te prikken. En dan uitkomen bocht me het gras ook nog op duwen... Jammer, maar doet er niet meer toe, incident 1 en 2 compenseren elkaar ;) , over het algemeen hebben we een mooi gevecht gehad. Jij was een klap sneller in de bochten, dus moest daar risico's nemen om me voorbij te komen. Een Corvette met vleugel op 1-1, dat loopt wel op de rechte stukken! :D
Dus, heren, no problemo en op naar Road America! :thumbup:
Pas maar op voor de DBR9 :cool:
Mathijs
27 januari 2009, 01:14
Volgens mij is er altijd nog 'de pech factor' in de ZAC
Tja, 2 F430's die geploft zijn op Watkins. Ik denk sabotage!
Nee, maar zit hem meer in het terugschakelen Dick. Daar moet je opletten dat je dat niet te snel doet denk ik. Ik weet van mezelf dat ik me daar ook mee rop moet focussen en dat daar waarschijnlijk mijn fout zat. Met nog een schakelfout erbij en toen was het snel gedaan...
Dix5
27 januari 2009, 21:06
Tja, 2 F430's die geploft zijn op Watkins. Ik denk sabotage!
Nee, maar zit hem meer in het terugschakelen Dick. Daar moet je opletten dat je dat niet te snel doet denk ik. Ik weet van mezelf dat ik me daar ook mee rop moet focussen en dat daar waarschijnlijk mijn fout zat. Met nog een schakelfout erbij en toen was het snel gedaan...
Oke Mathijs bedankt. Maar ik heb geen overschrijding gehad van het toerental.
Zal er ook een wat meer op gaan letten. Met wel max toerental reed jij?
Mathijs
27 januari 2009, 21:07
Oke Mathijs bedankt. Maar ik heb geen overschrijding gehad van het toerental.
Zal er ook een wat meer op gaan letten. Met wel max toerental reed jij?
Toeren op max. radiator op 3. Terugschakelen is volgens mij grootste probleem. Maar weet ik niet zeker. Was wel het geval met de Mosler vorig jaar. Maar dat ding was gewoon ellendig.
Mossel
27 januari 2009, 21:09
ploffen is bijna altijd verkeerd terugschakelen... kijk naar mijn ilustere voorgangers met de Lister vorig jaar die hadden het vaak en ik nog nooit
Robert Saalmink
29 januari 2009, 01:21
Voor de liefhebbers staat het raceverslag weer op de frontpage :)
Gerben
29 januari 2009, 09:31
Mooi verslag Robert! ;)
Mark B
29 januari 2009, 09:34
Toppie! :thumbup:
Maik Peters
29 januari 2009, 11:14
Ja ziet er weer goed uit hoor. Erg leuk om te lezen..
Btw ook mooie shots weer..!
Joost van den Heuvel
29 januari 2009, 14:03
Mooi shot van Niels, Robert en Paulpeter!
Robert Saalmink
29 januari 2009, 14:39
Mooi shot van Niels, Robert en Paulpeter!
Ja lachen he ;) heb ik zelfs een hele serie van gehad van Kim. Nu nog een keer alle vier bij elkaar!
Bram Van Der Stichelen
29 januari 2009, 14:42
Ja lachen he ;) heb ik zelfs een hele serie van gehad van Kim. Nu nog een keer alle vier bij elkaar!
of alle 6? :p
Mark B
29 januari 2009, 15:01
:innocent::rolleyes:
Hekking
30 januari 2009, 20:38
Dat was een mooi verslag Robert :thumbup:
Vrienden van me staan al op de mailing voor de volgende, die vinden het ook leuk om te lezen :)
Robert Saalmink
31 januari 2009, 16:56
Dat was een mooi verslag Robert :thumbup:
Vrienden van me staan al op de mailing voor de volgende, die vinden het ook leuk om te lezen :)
Robert Saalmink
3 februari 2009, 12:25
De afhandeling van alle incidenten. Waar nodig zijn de betrokkenen op de hoogte gesteld.
Protesten:
-Weer geen, nog geen enkel protest gehad dit seizoen.
Race:
-Ronde 1: Danny en Marcel stomen op de snelle chicane af. Danny laat hem echter staan en het gaat allemaal net goed, en Marcel gaat iets het gras op.
De organisatie heeft dit uitvoerig bekeken en ondanks dat het een stevige actie was, was het ook gewoon nog net fair, er gebeurde uiteindelijk niets en het is zodoende in de categorie 'heftige actie' geplaatst. Geen straffen.
-1540: Mark Schuttenhelm tikt Marcel ietsje aan van achter en kan er daardoor voorbij. Wat daarna gebeurt verdient ook niet de schoonheidsprijs
Moeilijk te beoordelen incident, het verdient niet de schoonheidsprijs maar we hebben besloten hier niets mee te doen omdat er reglementair eigenlijk niets mis gaat. Onder de noemer 'geef elkaar de ruimte' willen we de beide heren echter wel verzoeken in het vervolg misschien iets meer rekening met elkaar te houden.
-3040: Dick spint, en rijdt vrij lomp terug de baan op terwijl Danny eraan komt.
Het is onze mening dat het duidelijk zichtbaar was dat er een andere rijder aan kwam, en op dat moment de baan op terug sturen op de manier waarop Dick dat deed is in strijd met de reglementen. De straf is als volgt bepaald: in zijn eerstvolgende race mag Dick niet deelnemen aan de kwalificatie, met als gevolg dat hij van achteraan zal moeten starten.
-Dan nog het geval Bram van der Stichelen. Hij komt s/f op met de leiders in zijn spiegels. Hij heeft dat niet in de gaten, ziet een finish vlaggetje en de tijd is afgelopen en denkt dat hij gefinisht is en begint een uitloopronde en drukt op ESC. Uiteraard had hij nog een rondje gemoeten omdat de leiders ACHTER hem reden...
Hier is lang over gediscussieerd. Uiteindelijk is de conclusie getrokken dat Bram hier gewoonweg beter had moeten opletten. We gunnen hem de punten van harte en het is heel erg balen voor Bram, maar hij drukt uiteindelijk zelf op ESC zonder dat de leiders hem hebben gelapped. Hij moest dus nog een rondje door, misschien is het onervarenheid maar helaas kan de organisatie hierin niets betekenen.
Maik Peters
3 februari 2009, 13:00
Ik vind dat het wel gezegd mag worden: Jullie hebben dit netjes aangepakt gezien het commentaar en tijd die jullie erin hebben gestoken.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.