PDA

View Full Version : DRTCC Vragenlijst

Niels Tieman
12 januari 2009, 01:10
Beste deelnemers,

Ik zou jullie willen verzoeken om deze vragenlijst in te vullen en aan te vullen waar nodig zodat we als organisatie een duidelijk beeld kunnen krijgen van het afgelopen seizoen en de (eventuele) wensen die mensen hebben.

Bij voorbaad dank voor het invullen van deze lijst en de moeite :).

Organisatie

1.Algemeen, wat is goed, wat kan beter?

2.Wat vinden jullie van de nieuwsbrief?

3.Zijn er organisatorische dingen die veranderd moeten worden?

Races

1.Hoe is het seizoen je in het algemeen bevallen?

2.Wat was goed? Wat kan beter?

3.Wat vind je van de sessies/sessielengtes?

4.Frequentie en aantal van de races: hoe beviel dat?

5.Welke circuits staan hoog op het verlanglijstje voor DRTCC2?

6.Zijn er op het race-vlak dingen die verandert moeten worden? Strafgewicht, verplichte pitstops?

Reglementen en Punten

1.Voldoen deze, wat kan er eventueel beter?

2.Puntentelling, moet deze anders? Zo ja, hoe?

3.Straffen: strenger zijn, of juist niet?

4.Straffen: Zijn er verbeteringen/veranderingen nodig bij het indienen of afhandelen van de protesten?

Overige

1. Graag al je opmerkingen en ideeën!!

Niels Draijer
12 januari 2009, 01:14
Okido. Op welke manier wil je dat het wordt aangeleverd? Via PB of gewoon via dit forum?

Robert Saalmink
12 januari 2009, 01:31
Meestal doen we dat via het forum, dan krijg je wel een mooi beeld van alle reacties en het heeft nog wel eens een zinvolle discussie tot gevolg.

Maik Peters
12 januari 2009, 10:56
:) Je bent er snel bij Robert, maar ik vermoed dat je deze het liefst ingevuld wil hebben (direct) na de laatste race van dit DRTCC seizoen.

Iig goed dat het er al staat, want dan kan men er iig over nadenken!

Mark B
12 januari 2009, 14:39
Organisatie

Duidelijke forum topic met inleiding waarin de afmeldingen vermeld staan
Het tijdig verstekken van de nieuwsbrief

Duidelijk

-

Races

Hoewel het nog niet afgelopen is prima!

Het close racing is geweldig..
Weet op dit moment geen punten te noemen wat beter zou kunnen

perfect

Seizoen had voor mij wat langer mogen duren, maar aangezien het volgende seizoen al vroeg gepland staat is dit geen probleem!

Misano!

6.Zijn er op het race-vlak dingen die verandert moeten worden? Strafgewicht, verplichte pitstops?
Strafgewicht

Reglementen en Punten

Prima

Prima

Mogen van mij wel is strenger zijn

4.Straffen: Zijn er verbeteringen/veranderingen nodig bij het indienen of afhandelen van de protesten?
geen ervaring mee

Overige

Wil jullie weer bedanken voor deze geweldige klasse!! :thumbup:

Ralffoxx
12 januari 2009, 15:28
Organisatie

Misschien in mijn ogen dan om het toch net wat meer te geven zoals in de ZAC de verslagen op de website. Dat geeft het toch net iets meer.

Goed duidelijk. Hoeft voor mij niet al te veel in te staan. Waren altijd prima.

Nah niet echt. Op het verslag na zou ik niks veranderen.

Races

Geweldig. Leuke races. Gezellig :)

Races gingen prima zo.

Prima.

Iets meer races in het seizoen zou leuk wezen.

Silverstone :thumbup:

Uhm je kan er veel over zeggen. Als je verplichte pitstops wilt gaan doen moet je de races langer maken. Strafgewichten voor de snellere deelnemers zou het wel closer maken. Maar of het echt wat is weet ik niet. Denk dat het wel ok zit zoals het nu is.

Reglementen en Punten

Straffen. Misschien wat raar maar ik vind beetje vreemd gestraft af en toe.
Iemand die een meter meer naar rechts had gekunt krijgt zelfde straf/waarschuwing als iemand die veel te laat remt en gewoon boven op iemand zit waardoor zijn hele wedstrijd vergalt is. Maar dat is mijn mening.

Vind ik prima zo

Deze mogen dus wat strenger in mijn ogen. Teminste meer kijken naar het moment.

Deze worden netjes behandelt dus daar is niks mis mee zou ik zeggen.

Overige

REGEN REGEN REGEN REGEN REGEN REGEN :thumbup:

Voor de rest wil ik nog zeggen dat jullie een goede competitie op hebben gezet. Waar het echt super leuk is om in te rijden petje af en ga zo door.

Captain Slow
12 januari 2009, 15:31
Organisatie

Hier kan ik kort in zijn: top. Niks aan veranderen

Races

1. Prima, sfeer was heel goed., dat blijft mijn prioriteit
2. Tijd tussen de races
3. Kwalificatie mag van mij korter. Die is bijna langer dan een race.
4. Dat mag hoger. 6 races is weinig, en daardoor was tussenliggende ruimte hoog.
5. Kyalami, Surfers Paradise
6. Hoeft niet echt, strafgewicht kan overwogen worden. Maakt mij niet echt uit. De snelle jongens blijven toch wel vooraan.

Regelementen en punten

1. Regelementen vind ik prima.
2. Puntje voor snelte raceronde erbij.
3. Niet strenger, cup-racing is altijd beetje tikken en duwen. Meerdere overtredingen wel strenger bestraffen.
4. nvt

Overige

Teams zouden leuk zijn.
Bedankt voor jullie inzet, hierdoor kunnen wij racen:D

Quizmaster
12 januari 2009, 16:42
Organisatie

Het geheel zit goed in elkaar.

Goed verzorgd en informatief

Nee

Races

Erg leuk, alleen jammer van de server die kapot ging, hierdoor kon ik de laatste 2 races niet meer meedoen (is geen verwijt hoor :D).

DRTCC = goed

Uitstekend. Wellicht is het een idee een sprint en hoofdrace te doen en tijdens de (langere) hoofdrace een verplichte stop te moeten maken.

Wat mij betreft mogen er meer races (lees evenementen) op de kalender komen. Alhoewel als de seizoenen elkaar snel opvolgen vind ik het ook prima, geeft andere mensen wellicht ook een kans.

Imola

Ik zou strafgewicht erg leuk vinden, maar ook een verplichte pitstop mag van mij. Indien mogelijk changable wheather...

Reglementen en Punten

Regelementen zijn duidelijk.

Puntentelling is goed alhoewel ik er altijd te weing van heb...

Houden zo.

Bestaande regels zijn duidelijk en voldoende.

Overige

STCC auto's!!! Ga vooral zo door en wat mij mogen er nog een hoop DRTCC seizoenen komen, ik heb er nog lang geen genoeg van.

Atreidez
12 januari 2009, 18:39
Organisatie

Forum is top, site is mooi, server is perfect snel en nergens ooit downtijd gezien of problemen gehad, behalve dan t preventieve vervangen van de voeding, maar dat was netjes geregeld.

Wat beter zou kunnen is wat meer actie van de organisatie. Direct uitslagen, verslagen of verhaaltjes voor op de site, de site leeft in mijn idee een stuk minder als het forum. Dit kan ook te maken hebben met wie er per league verantwoordelijk is en of die in zijn eentje is. Mocht dit het knelpunt zijn, dan lijkt me meer personen organisatie betrokken per league een goed uitgangspunt.

Netjes, overzichtelijk en op tijd.

Moeten, nee. Het zou het jullie wel makkelijker maken als de organisatie wat uitgebreider is.

Races

Met gemengde gevoelens. Het raceplezier is iig dik in orde en daar draait het om.

Gekozen circuits waren top, carset was netjes geregeld en op tijd, de server is een stabiele factor en de tijden zijn wmb ook perfect.

De race zou langer mogen.

Te weinig races, maar aangezien dit een beginjaar was had dat een reden.

Allemaal ;)

Strafgewicht is een optie, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee. Een verplichte pitstop zou ik geen probleem mee hebben, het geeft wat meer actie en wisselingen van posities. Aan de andere kant is het misschien ook moeilijker te controleren.

Reglementen en Punten

Regelement is dik in orde. Wat beter kan is je als organisatie strict eraan houden.

In orde.

Strenger en geen gebruik van waarschuwingen waarbij mensen gedupeerd zijn. Zie ook het stricter aan t regelement houden, waar bij sommige zaken de voor de hand liggende straf al is vermeld.

Als bijpunt zou ik willen opperen dat met zoveel league's onder de DR paraplu het misschien een idee is een onafhankelijke commissie op te zetten die daarover beslist. Dit zouden geen deelnemers of mensen van de organisatie zelf moeten zijn uiteraard.

Zorg dat je als organisatie je houdt aan de manier hoe je in het regelement hebt beschreven met klachten om te gaan. Zorg ook dat er een uitkomst is een paar dagen voor de race, zodat op raceday het niet het onderwerp van gesprek is.

Overige

1. Graag al je opmerkingen en ideeën!![/QUOTE]

Misschien later meer..

El Maestro
12 januari 2009, 21:16
Organisatie

Prima, kan zo gauw niks verzinnen wat beter kan.
Altijd leuk om te lezen, iets uitgebreider zou ik wel leuk vinden.:laugh:
Uhm, nee?

Races

Geweldig! Jammer van de problemen met de server, maar goed. Soms zit het wel is tegen.:P De races waren spannend:)
Leuke circuits, prachtige carset en gezellige coureurs.:thumbup:
Races zijn lang genoeg. ´t Zou op zich wel leuk zijn als we per seizoen één of twee langere races hadden waarbij een soort strategie komt kijken.
We want more!:laugh:
Maakt me niet zo heel veel uit, een stratencircuit zou wel leuk zijn.
6.Zijn er op het race-vlak dingen die verandert moeten worden? Strafgewicht, verplichte pitstops? Strafgewicht lijkt me wel eerlijk, pitstops hoeven van mij niet.

Reglementen en Punten

Prima zo!
Houden zo:)
In orde.
Niet dat ik weet.:)

Overige

REGENRACES!!!!!:laugh::laugh:
Teams misschien?:)
Oh, en ik wil jullie bedanken voor een geweldige competitie en een nieuwe persoonlijke verslaving:p:laugh:

EDIT:Spa en STCC lijken mij ook wel een goed idee:)

Jeroen Ursem
12 januari 2009, 22:24
Ik heb even de punten gepakt waar iets bij te melden valt, de rest vind ik allemaal goed gaan.

Organisatie

nvt

Races

Goed, niet te vaak, niet te weinig rijden

Eigenlijk botsend, goed dat er zoveel verschillende liveries en wagens rijden, wat ik dan weer mis is het teamverband ;)

Lang genoeg, ben moe genoeg na 2 races, periode tussen de races is wel erg kort, maar lastig te verlengen denk ik.

Top dus

Imola, Monza

Strafgewicht kan leuk zijn om het veld dichter bij elkaar te houden, pitstops lijkt me niet echt nodig.

Reglementen en Punten

nvt

Overige

:thumbup:

Gerben
12 januari 2009, 23:22
Organisatie

Alles is goed tot nu toe :)
Netjes!
Nee
Races

Netjes, er word fair gereden hier!
Alles was goed in mijn ogen!
Races mogen wel wat langer van mij!
Mag wel wat meer races volgend seizoen!
Persoonlijk het liefst de banen die ook op de WTCC kalender staan!
Strafgewicht is zeker een toevoeging aan dit kampioenschap en verplichte stops in race2 bijvoorbeeld zou het ook erg leuk maken!!!

Reglementen en Punten

Voldoet
Nee
Is goedzo
Nee
Overige

STCC wagens erbij volgend seizoen, + strafgewicht, 1e race rollende start, 2e race staande, 2e race verplichte stop! En een teamkampioenschap invoeren met max 2 rijders per team!!!

Richard117
13 januari 2009, 03:19
Organisatie

Er zou op de site wel wat meer aandacht voor het DRTCC mogen zijn en het zou leuk zijn als de teampresentaties ook op de site staan. Momenteel is dat een lege pagina.

Duidelijk en alle benodigde informatie staat erin. Enige minpunt is het wisselende moment van versturen. Maar het is altijd op tijd geweest, dus niet echt een klacht daarover

geen opmerkingen over

Races

Goed, mooie faire gevechten en races. Ook de staande starts heb ik als bijzonder fair ervaren. Wat dat betreft is er onderling veel respect op de baan. Alleen zonde dat de server ermee stopte waardoor het ritme een beetje uit het seizoen verdwenen is.

ets meer variatie qua circuits en auto's (STCC) zou deze klasse mi goed doen. De Vauxhall was sowieso al een hele leuke toevoeging. Carset zat zoals altijd weer super inelkaar en het zag er ook weer goed uit. Geeft echt een professionele uitstraling aan de league

Zou ik iets anders indelen. Practice is wat kort en kwalificatie iets te lang tov de races. Voorstel:
Practice 19.00-20.00
Kwalificatie 20.00-20.15
Warmup 20.15-20.20
Race 1 20.20-20.45
Race 2 20.45-21.10

Seizoen zou van mij uit meer races mogen bestaan om zo meer variatie in de circuits te krijgen. Frequentie beviel ook goed. Ben tevreden met de afwisseling in even/oneven weken zodat niet elke race in mijn late dienst valt

Macau, Pau, Monza, Nordschleife, Brands Hatch Indy, Valencia, Curitiba, Enna Pergusa, 2 van de STCC circuits

Strafgewichten horen er wel bij, zorgt voor nog meer close racing.
Verplichte stops is voor mij momenteel geen gemis, maar zou wel leuk zijn als dit geïntroduceerd wordt. Dan moeten de races wel langer worden

Reglementen en Punten

Punten voor snelste ronde en pole position

Zie hierboven

geen ervaring mee

Manier van indienen lijkt mij een goede, wellicht dat de periode van protest indienen nog een dag verlengd kan worden. 1 dag lijkt mij namelijk wat kort

Overige

Hierboven al genoemd: meer variatie in circuits, meer races in een seizoen, strafgewicht, punt(en) voor snelste ronde en Pole en WTCC+STCC+Vauxhall op de grid zetten

Maik Peters
13 januari 2009, 12:03
Organisatie

Algemene indruk = goed, voor DRTCC2 van de dingen die in jullie eigen ogen beter hadden gekund in DRTCC(1)

Inhoudelijk goed, zou meer in mogen staan, maar het kost al genoeg tijd dus wil de werkdruk niet verhogen :). Vaste dag / tijdstip waarop de nieuwsbrief verstuurd wordt zou wel een must zijn.

Geen opmerking over de een verandering, jullie vullen erlkaar goed aan, ga zo door!

Races

In het algemeen goed bevallen, leuke close / fair races.

Goed = Diversiteit in autos en skins. Kan beter = Voor DRTCC2 nog meer verschillende auto's en zeker meer, maar ook verschillende banen, race en stratencircuits.

Goed, maar (mierenneukerij :D) liever wel de echte race afstanden zoals in de WTCC aanhouden.

Frequentie = Iedere week zou leuk zijn, maar DRNL heeft met meerdere leagues te maken, dus wat is wijsheid :). Aantal = Zoals eerder aangegeven, meer circuits en vooral verschillende circuits door elkaar heen, (WTCC/STCC)

n.n.t.b.

Strafgewichten lijkt me heel gaaf en uitdagend. Verplichte stops helemaal geen behoefte aan. We doen WTCC en niet STCC :)

Reglementen en Punten

Punten voor snelste ronde en pole position

Zie hierboven

Geen directe ervaring mee, maar volgens mij doen jullie goed werk.

Geen verbeteringen op dit moment.

Overige

Voor DRTCC2 stimuleren om een super gevarieerd veld te krijgen. Winnen is leuk, maar close/fair racing is nog veel leuker :D

Niels Tieman
13 januari 2009, 13:14
@Maik; We doen het DRTCC. Niet het WTCC en niet STCC ;).

Goed om te zien dat mensen de lijst invullen, waarvoor dank. Mochten mensen wachten tot aan het einde van het seizoen met het invullen van de lijst, zou ik ze vriendelijk willen verzoeken dit al eerder te doen ivm organisatorische verplichtingen.

Roy Visser
13 januari 2009, 14:05
Organisatie

Organisatie zoals altijd goed, helaas op de helft van het seizoen een wijziging wat voor lichte confusie geleid heeft, maar voor volgende seizoenen voorzie ik dit probleem niet.

Goed verzorgt, maar ik zou graag het volledige raceverslag wat op de website staat erin terug zien, en de huidige volledige tussenstand. Alles is op te zoeken op de website, maar ikzelf vind vooral de nieuwsbrieven leuk om te bewaren, en die kun je zelf altijd ergens "koesteren" om later nog eens na te lezen. Raceverslagen vind ik overigens zowiezo erg moeilijk terug te vinden op de website. Misschien onder het gedeelte Leagues/DRTCC en daar dan een kopje raceverslagen? Ook zou ik graag een ritme willen zien in de distributie van de nieuwsbrieven, misschien een vaste dag na of voor een race? Is voor jullie zelf misschien ook prettig om een "deadline" te hebben. Atleast, zo werk ik altijd het prettigst :)

Als er eenmaal een vast ritme is in het uitbrengen van verslagen en nieuwsbrieven, dan ben ik compleet tevreden :)

Races

Zeer prettig, ik was bang voor veel meer contact en heen en weer gescheld, maar ik denk dat juist doordat er veel nieuwe gezichten zijn, dit voorkomen is. Iedereen doet het allemaal wat rustiger aan, en lijkt elkaar te respecteren. Over mijn persoonlijke seizoen kan ik tot nu toe natuurlijk niets dan tevreden zijn :)

Ik hou van echte circuits waar lijnen belangrijk zijn, en je echt aan het racen bent, het liefst dus circuits die reeël rijden (zandvoort met ze rare stuiter bv, of brandshatch met de rare sectie) De Variatie was wel super :)

Ik zou hier niks aan veranderen, Ik lees veel over een te lange Q, maar wanneer je deze korter zou doen, dan geef je mensen niet even een momentje rust om 2 stints te doen. Op sommige circuits duurt het al 2 rondjes voordat je banden goed op temperatuur zijn, en afhankelijk van het circuit, duurt dat al 3/4 minuten, eerdat je begint aan je snelle rondes. In 20 minuten kan iedereen gewoon lekker zijn stints rijden, en zal het ook minder hectisch op de baan zijn, wat weer zorgt voor minder frustraties. Er zijn afgelopen seizoen amper problemen geweest tijdens Q, en dat beviel mij wel, je kunt bijna altijd wel een lekker vrij rondje vinden. Over de racelengte ben ik ook tevreden. Aangezien er toch wat verschil zit tussen slijtage van de verschillende wagens, is de lengte precies goed (lacetti/honda meestal 2 rondes eerder tires worn dan de alfa/seat) zou je de race langer maken, dan zullen mensen toch meer gaan neigen naar auto's die langer met hun banden doen.

Frequentie is perfect, 1 race per 2 weken is erg prettig. Misschien 1 event meer om totaal aan 7 raceweekenden te komen. Je zou eventueel nog kunnen denken aan 1 special event, waarbij je moet denken aan één race van iets van een uur, of misschien wel langer.

Spa (special event :rolleyes:), Monza, Donington, Zhuhai, Istanbul, en kan nog wel doorgaan, het liefst echte circuits, zonder rare plekjes erin.

Strafgewicht zou leuk zijn, mits het niet absurde maten aanneemt, sprongen van 15/10/5kg voor de mensen die na afloop van een event, 1/2/3 geworden zijn kwa punten voor dat event. Om mensen na iedere losse race gewicht te gaan geven lijkt me oneerlijk, zeker omdat je ook al op P8 start na een overwinning, wat al zwaar genoeg is.

Reglementen en Punten

Reglementen zijn zoals altijd gewoon duidelijk, maar worden helaas niet vaak doorgenomen door nieuwere mensen.

Met zoveel totaal aantal races (12/14) zou ik graag 1 (race, niet event!) schrap resultaat willen zien. Zeker omdat als je 1 event mist of verbinding pech hebt, je enorm veel achterstand kunt oplopen, aangezien je dan 2 races mist. Een punt voor snelste ronde en pole position zou ik ook enorm waarderen, aangezien dat toch wel een tikje extra bied.

Precies streng genoeg, dat mensen zelf het verschil niet zien tussen een foutje en een express tikje, dat is hun schuld. Er mogen van mij ook waarschuwingen uitgedeeld worden vanwege onsportief gedrag naast de baan (het forum).

Perfect, de 24h regel na een race, filterd een hoop onzin indienen eruit, blijft een goed idee ;)

Overige

STCC autos toevoegen uiteraard. Tijdig komen met kalender voor het volgende seizoen. Andere ideeën worden uiteraard al naast het forum besproken :rolleyes:

Niels Draijer
13 januari 2009, 14:07
De formule is perfect.

Prima, komt altijd op tijd.

Niets op aan te merken.

Races

Goed. Jammer van het doorbroken ritme maar technische (server)problemen horen er nu eenmaal bij.

Indrukwekkend vond ik de skins en hierbij dus ook de mensen die de tijd namen om voor de ander ook een skin te maken! Sfeertje was goed, en er werden goede bruikbare tips gegeven.

Quali te lang, dit kan naar 15 min. Warmup moet of wel, of niet gereden worden (dit seizoen verschilde dat volgens mij wel eens). De race is lang genoeg. Ga je veel langer rijden dan worden de bandjes te moe, pitstops erbij en wordt de boel weer veel ingewikkelder. Mijn inziens onnodig.

Eens in de twee weken is prima. Genoeg tijd om tussendoor te trainen en zo houd je vrouwlief ook nog een beetje tevreden:laugh:.

Zandvoort, BH Indy en STCC baantjes.

Strafgewicht ja! Hoe meer close-racing, des te beter. Verplichte pitstops, nee! Om een strategie te bedenken gaat veel tijd in zitten. Daar hebben we de ZAC voor zullen we maar zeggen...

Reglementen en Punten

Punten voor snelste ronde en pole position.

Zie hierboven. EDIT: Zoals Roy al zei, één resultaat mogen schrappen i.v.m. drukte, verbroken verbinding, persoonlijke omstandigheden.

Vanaf race no.1 al strenger zijn. Niet bang zijn om waarschuwingen uit te delen. Uiteraard hoort een beetje duwen bij het toerwagenracen maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen ;-).

Tijdig melden aan betreffende coureurs of hij een waarschuwing/straf krijgt. Ik kan me herinneren dat ik een waarschuwing kreeg die net voor de volgende race werd meedegedeeld.

Overige

Alles is eigenlijk al gezegd. Ga zo door. De klasse op zich vind ik erg leuk. Er is een goed deelnemersveld en middels de strafgewichten zal het hele veld nog meer in elkaar schuiven. Daardoor krijgen we meer close-racing, meer waarschuwingen/straffen, spannender kampioenschap. Overigens zou ik het leuk vinden om een teammaatje te hebben (bij voorkeur een snelle :P)

Ralffoxx
13 januari 2009, 15:33
Ow nog een opmerking. Misschien is 1 lap Q wel iets... iedereen maar 1 rondje :P dat is wel leuk in mijn ogen :D

Niels Tieman
13 januari 2009, 15:48
Is in principe geen optie. Je hebt daar meerdere scenario's voor waarin de 2 belangrijkste zijn:

1. Ieder een rondje, om en om op een schema van (bijvoorbeeld) de kampioenschapsstand. Dat is geen optie, want dat duurt veels te lang.

2. Iedereen 1 rondje en je moet je eigen vrije ronde zien te vinden. Daar kun je bij voorbaat al zeggen dat het om meerdere vlakken fout gaat. Deelnemers die elkaar geen ruimte gunnen, elkaar gaan inhalen tijdens de opwarmronde.

Daarbij heb je het nadeel dat bepaalde wagens ook meer rondes nodig de banden op temperatuur te krijgen. Deelnemers zullen sneller neigen naar een wagen die dat snel doet. (etc).

Kortom; teveel nadelen aan dat voorstel.

Kim Van Der Stichelen
13 januari 2009, 15:52
Is in principe geen optie. Je hebt daar meerdere scenario's voor waarin de 2 belangrijkste zijn:

1. Ieder een rondje, om en om op een schema van (bijvoorbeeld) de kampioenschapsstand. Dat is geen optie, want dat duurt veels te lang.

2. Iedereen 1 rondje en je moet je eigen vrije ronde zien te vinden. Daar kun je bij voorbaat al zeggen dat het om meerdere vlakken fout gaat. Deelnemers die elkaar geen ruimte gunnen, elkaar gaan inhalen tijdens de opwarmronde.

Daarbij heb je het nadeel dat bepaalde wagens ook meer rondes nodig de banden op temperatuur te krijgen. Deelnemers zullen sneller neigen naar een wagen die dat snel doet. (etc).

Kortom; teveel nadelen aan dat voorstel.

Het liep ten tijde van ZAC1 toch ook wel lekker? Al had je daar geen 25 man natuurlijk :)

Niels Tieman
13 januari 2009, 16:21
Precies. Dat waren tussen de 10 en 15 man en dat was ook lange bezigheid, dat is met WTCC/STCC, kortom DRTCC bolides geen optie.

Ferroeni
13 januari 2009, 16:26
Organisatie

Is goed, niets op aan te merken.

Keurig verzorgd en komt netjes op tijd.

Nee.

Races

Het is voor mij voor het eerst dat ik aan een league mee doe en ik moet zeggen dat het mij goed is bevallen. Ik vind het leuk dat er niet alleen in de voorhoede gestreden wordt, maar ook in het achterveld zijn leuke gevechten.

Goed dat je tijdens qualify en race niet mag chatten.

Prima.

Aantal races vind ik weinig, frequentie vind ik goed. Voordeel van weinig races is dat het seizoen niet zo lang duurt en er daardoor meerdere competities gedaan kunnen worden.

Standaard circuit in Race07: Istanbul.

Strafgewicht zou ingevoerd mogen worden, om het veld nog dichter bij elkaar te krijgen. Verplichte pitstops a la STCC is een leuke aanvulling.

Reglementen en Punten

Deze voldoen. Niks aan veranderen.

Nee

Hoeft niet strenger. Het oordeel van de organisatie op een incident wordt in mijn ogen op een nette manier gedaan en daar waar straffen uitgedeeld moeten worden, worden deze op een juiste manier afgehandeld.

24h regel is goed.

Overige

Wat ik graag zou willen zien is real-time weer, zoals nu ook bij ZAC5 wordt gedaan. We zouden eens een test kunnen draaien met rain op de server en kijken of dit goed draait op de server.

Ralffoxx
13 januari 2009, 16:50
Precies. Dat waren tussen de 10 en 15 man en dat was ook lange bezigheid, dat is met WTCC/STCC, kortom DRTCC bolides geen optie.

mja ik met jaap rijden vaak op een server waar je dus en een verplichte pitstop hebt en maar 1 rondje om te kwalificeren. En dat levert best wel iets leuks op vind ik. Aangezien je je geen fouten kan permitteren.
Daar staat gewoon 15min voor iedereen om 1 rondje in te rijden. ok meestal zit daar niet meer dan 17 man ofzo op maar dan nog heb ik nog niet echt gehad dat ik geen vrije ronde had.

Niels Tieman
13 januari 2009, 17:22
We nemen alles mee in de besprekingen, dat is een feit. Potentiele aanpassingen en verbeteringen worden tegen het licht gehouden om te kijken of ze passen in de filosofie die we hebben bedacht voor DRTCC.

Ik ben het wel met je eens dat het leuke taferelen opleverd! Ik weet bij de ZAC dat het zorgde voor verrassende startgrids en zenuwachtige momenten. Je weet dat er mensen mee kijken en dat zorgt voor de nodige spanning :D

Maik Peters
13 januari 2009, 17:37
Schaam schaam :blushing:

Ik weet het dus niet zeker, maar al deze zorgen nemen weg met STCC. Hierin zit namelijk een mogelijkheid om een outlap,hotlap,inlap te doen :D Je moet deze volledig rijden anders telt je tijd niet mee.

Schaam schaam, ernstig ik weet het niet eens.. moet je nagaan hoe vaak ik STCC speel whaha...

Misschien zeg ik wel iets wat helemaal niet klopt :lol:

Edit:
even wat opgezocht:
STCC regulations.
STCC- The Game comes fully packed with the rules and regulations of the series, including SuperPole functionality and mandatory pit stop windows. The game also contains the full WTCC regulations including two race format, reversed grids and alternating start procedures. As real as you want it to be !

Niels Tieman
13 januari 2009, 17:39
Er zit inderdaad een superpole-optie in en die werkt zoals je aangeeft. :)

Maik Peters
13 januari 2009, 17:39
Er zit inderdaad een superpole-optie in en die werkt zoals je aangeeft. :)

;) Had mijn post net nadat jij had gepost aangepast.

paulpeter
13 januari 2009, 21:46
Heb de overige reacties nog niet gelezen, dus kan zijn dat er wat overlapping inzit.

Organisatie

Goed:
De afstand van de races
De 2 races format

Beter:
Denk dat het misschien een idee is om toch teams toe te voegen. Dan strijd je op 2 vlakken. Dan heb je 2 kampioenschappen waarin je in feite deelneemt en niks is leuker om samen proberen sneller te gaan.

Overzichtelijk en duidelijk. Goed zoals we gewend zijn.

-

Races

Persoonlijk was het voor lastig, door de vele connection losts. Maar ik heb ondanks dat vele leuke races gehad, ook buiten de competities om. Door de kortere afstand van races, rij je ook op andere avonden vaker wedstrijden. Wat het wel gezellig maakt.

De carset vind ik erg stoer met de vele verschillende wagens. De races opzich waren ook prima. In het begin was het nog iets te agressief, maar iedereen leert en het gaat steeds beter. Er moet niet vergeten worden dat er in het begin onervaren rijders op de grid stonden, maar je merkt dat ze steeds beter worden en meer ervaren.

Prima, voor mij hoeft daar niks aan te veranderen.

Door de opschuiving van 2 races na de kerst, lijkt het nu wat lang geleden. Maar de korte kalender past goed bij de klasse. Kort en snel. Heb liever voor zo'n actieve klasse 2 kort op elkaar geplande seizoen, dan 1 lang seizoen.

Stratencircuit zoals Pau of Macau

Strafgewicht is een interesante optie. Pitstops zou ik niet doen, daar is de race te kort voor en dat past niet bij deze klasse.

Misschien is er qua reserve grid ook nog iets mogelijk, qua aantallen. Als de eerste 10 punten krijgen, ook die grid reversed.

Reglementen en Punten

Eerste 10 is prima.

Vind ik prima

Er moet ergens een lijn worden getrokken. Maar het is wel een klasse die close is en een beetje douwen en trekken mag wel. Een beetje smerig en on the edge moet best kunnen. Maar het moet natuurlijk wel leuk blijven voor iedereen. Alleen als het echt te gortig wordt moet er ook een goede straf zijn, zodat mensen er wel meer bij stil staan. Dus als iets echt duidelijk is, schuw er dan niet voor een waarschuwing uit te delen.

Geen ervaring mee

Overige

Toevoeging auto's zoals STCC voor gevarierder veld, al moet ik zeggen dat dit veld ook al prima was.

Misschien iets speciaals doen met de laatste race, ala zac spa. Macau of iets dergelijks.

Stefan van Renselaar
13 januari 2009, 22:06
Organisatie

Alles loopt goed en iedereen weet ook wat hij moet doen.

Goed. Overzichtelijk, met een goede lay-out.

Inderdaad op een vaste datum/dag topic openen en nieuwsbrieven versturen.

Races

Goed, het ging er fair aan toe, niet extreem duwerig. Geen overbodige beuken, vermijdbare ongelukken of rondtikken :)

-

Goed, misschien de FP nog net iets langer, dan kun je joinen en dan nog even een volledige race lengte rijden.

Goed, misschien nog een extra race, maar dat laat ik in het midden.

Monza en Zandvoort

Verplichte pitstops via het STCC reglement zou wel leuk zijn.

Reglementen en Punten

Klopt als een bus :)

Ik moet sowieso een puntje kunnen pakken voor het uitrijden, dus dat zit wel goed.

Is nu goed.

Niet mee in aanraking geweest.

Overige

STCC :D Regen misschien, maar dan wel op circuits waar het niet lekker gaat voor mij, want dan heb ik ten minste nog een excuus :blushing:

Bram Kocken
14 januari 2009, 10:48
Mijn reactie, zonder iets van de rest gelezen te hebben:
(dus sorry eventuele dubbele opsommingen... maar het is wel mijn hele eigen mening ;))

Organisatie

De duidelijkheid, de planning van de kalender en kennisgeving over wijzingingen etc.
Helder, overzichtelijk.
Eventuele kleine toevoeging in de vorm van: Aantal rondes óf track-length
Geen reden toe!

Races

Goed, leuke gevechten in het achterveld kunnen houden. Persoonlijk weer veel geleerd!

De sfeer tussen de rijders. Iedereen helpt elkaar, met painten/setups e.d.
Qua racen: sommige nieuwe rijders mogen nog wel even wat meer

Goed, de races zijn redelijk intens en heftig, dus de 2 sessies zijn goed om te doen.

Goed, ik was nu al niet in staat om alle races bij te wonen (overigens door onvoorziene omstandigheden), dus meer races zou alleen maar lastiger worden.

Misschien wat apart: Pau!
Smal stratencircuit, veel actie kan plaats vinden!

Het gebruik in de STCC dat je een pit-window hebt, geeft wel een extra tactisch element aan het racen. Zou dit wel terug willen zien.
Strafgewichten vind ik een beetje tegenstrijdig, de winnaars straffen? Nee hoor

Reglementen en Punten

Volgens mij is het reglement duidelijk. Heb er nog geen onduidelijkheden over gehad
Er kan overwogen worden om de snelste race-ronde te belonen met een punt. Hierdoor kunnen snelle rijders, die misschien door een foutje of iets dergelijks, achterin belanden nog een poging doen voor dat puntje.

Ja, dat mag wel. In dit seizoen gingen mensen na de eerste races steeds meer de grens opzoeken van wat mogelijk is en dat liep soms een beetje hoog op. Als de organisatie dit consequent bestraft, is dat ook beter de sfeer naast de baan

Geen ervaring mee. Maar zoals de procedure is beschreven is het duidelijk en lijkt goed te werken.

Overige

Tot de DRTCC2 :thumbup:
[/B]

Mathijs
16 januari 2009, 13:33
Organisatie

Organistatie is prima
Lees ik alleen opzoek naar het wachtwoord.
Nop
Races

Slechts 2 events uitgereden. Connection lost op Donington. Als ik er was was het top
Was prima, beter zie onder
Races mogen iets langer wat mij betreft. Maakt het toch wat leuker kwa slijtage en een extra dimensie: Ga ik pushen of spaar ik mijn banden. Nu heb ik het idee dat de race 3 rondjes nadat de banden eraan zijn stopt. Dat is wel zonde voor diegene die beetje banden sparen
Niet echt iets op te zeggen. Was reserverijder en reed wanneer ik kon mee doen en zelfkon
Maakt me niet zoveel uit
Strafgewicht lijkt me wel supergaaf! Pitstops lijkt me niet in deze klasse horen. Gewoon gevechten op de baan uitvechten
Reglementen en Punten

Reglementen voldoen, zijn duidelijk.
MOTOGP puntetelling? Gewoon lekker veel punten geven ook in het achterveld, motiveerd mensen om nog wat meer in te halen. Je ziet nu best wel grote gaten in de stand omdat het altijd bijna dezelfde zijn die top 8 rijden dus weinig over blijft voor de rest, die het dan van finishpunten moeten hebben.

On track gaat het goed, op het forum mag het wel iets vriendelijker af en toe, zoals Roy zegt dat misschien meer reguleren en waarschuwingen uitdelen

Overige

Ga zoo doooor! En goed om te zien dat er veel mensen enthausiast zijn natuurlijk!

Stefan van Renselaar
16 januari 2009, 16:25
Donington+DRTCC=???