View Full Version : FPL: Valencia - Ronde 4
Tjerk Korving
9 januari 2009, 13:03
[spacer]
[logo_fpl]
[spacer]
Preview Valencia
Na drie ronden, met een pauze van slechts een week zijn de teams inmiddels aanbelandt op het Circuito Ricardo Tormo in Valencia. Michael Storm leidt nog steeds het kampioenschap met 37 punten. Tim Wijen en Alexis Saridakis volgen op gepaste afstand met 19 punten terwijl Paulpeter Kroon volgt met 18 punten in het kampioenschap, dat inmiddels 23 geklasseerde deelnemers kent.
Circuito Ricardo Tormo, gelegen in Valencia, is gebouwd in 1999 en biedt plaats aan 120.000 toeschouwers. Valencia wordt, net als Imola, tegen de klok in gereden. Een ronde op Valencia wordt begonnen op het lange, en tevens enige, rechte stuk dat het circuit kent. Vervolgens begint het bochtige middendeel met Curva 1 een snelle linkrbocht die leidt richting Curva 2, die een wat langzamere linkerbocht vormt. Vervolgens kan er volgas door Curva 3 geaccelereerd worden richtig de naar beneden lopende 3e versnellingsbocht Curva 4. Hierna moet er vrijwel direct ingestuurd worden voor Curva 5 een langzame rechter doordraaier van de tweede of derde versnelling. Na deze doordraaier kunnen de coureurs opschakelen naar de 4e versnelling om vervolgens weer af te moeten remmen voor de wat knijpende linkerbocht, Curva 6. Hierna volgt een kort recht stuk met een kleine knik naar links, waar er met wat lef wellicht uitgeremd kan worden in Curva 7, een langzame doordraaiende linkerbocht die naar beneden afloopt. Hierna volgt de snelle links-rechts combinatie Curva 8 waarna direct ingestuurd kan worden voor de langzame rechter doordraaier Curva 9. Vervolgens is het opschakelen naar de 5e versnelling richting de snelle steil omhoog lopende rechterbocht Curva 10, alwaar direct volgas naar links afgebogen wordt in de snelle Curva
11. Na Curva 11 rest de coureurs uiteindelijk nog Curva 12 een erg steil naar beneden lopende, en tevens langzame linker bocht, om vervolgens op start/finish uit te komen.
[spacer]
Circuit Informatie
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_valencia.jpg
Circuit: Circuito Ricardo Tormo (http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&q=Circuito+Ricardo+Tormo,+46380,+Cheste,+Valencia, +Valencia,+Spanje&sll=44.340287,11.712692&sspn=0.021639,0.037508&g=Autodromo+Enzo+e+Dino+Ferrari,+40026+Imola+Bolog na,+Emilia+Romagna,+Itali%C3%AB&ie=UTF8&cd=1&geocode=FfuAWgIdvGv2_w&ll=39.48634,-0.630019&spn=0.011675,0.018754&t=h&z=16)
Lengte: 4,051 km
Ronden: 32
Afstand:128,160 km
[spacer]
Tijdschema
Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:
Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 130 kilometer
[spacer]
Uitslagen
Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090112_valencia/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090112_valencia/FPL_Race_4_Valencia.rar)
[spacer]
Links
Het FPL reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
FPL Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
Valencia circuit officiële website (http://www.circuitvalencia.com/)
[spacer]
Deelnemerslijst
Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl. (§1.1.6)
Officiële deelnemerslijst Formula ProLeague
#|Teamnaam|Naam|Deelname
2|Team Vaillante|Roy Visser|Afgemeld
3|Dynamic Motorsports|Tim Wijen|
5|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Afgemeld
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Afgemeld
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|
9|HugoBOSS Racing|Bram Kocken|Afgemeld
11|FS Racing|Bram van der Stichelen|Afgemeld
12|FS Racing|Steven Frederiks|
14|DCR|Tjerk Korving|
15|DCR|Gerben van den Broek|
16|KoelTec|Michael Koel|
18|WolnerGP|Alexis Saridakis|
19|WolnerGP|Angelo Wolner|Afgemeld
22|Team Zerobarrier|Jaap Kleijn|
23|Team Zerobarrier|Steven Voss|
24|Team Underground|Paulpeter Kroon|
25|Team Underground|Mark Bentvelzen|
27|Racing for Brabant|Jeroen van Dun|Afgemeld
28|Crown Racing|Michael Storm|
29|Crown Racing|Michel Hekking|
30|Super Aguri FPL|Jeroen Ursem|
32|SimTech|Mathijs Twisk|
34|BAS Biddinghuizen|Ricus Winnubst|
36|F1RST Racing|Thomas Arends|
37|F1RST Racing|Rudy van Buren|Afgemeld
[spacer]
[logo_dr]
King Otto
9 januari 2009, 13:46
gisteren weer een leuke oefening gehad met Storm, Alexis en Koel.
Wat gaan ze toch weer snel.. :)
Tja Michael is van een andere planeet lijkt het wel die reed in free practise mode 20.2 waar ik 20.9 reed :s Michael Koel was ook erg snel moet ik zeggen.
In de kwalificatie ging Storm weg en bleven we met zn 3en over, alwaar we gelijk constateerden dat er in de kwali meer grip is. Ik zat ineens met enig gemak op 20.5 en Koel op 21.1... Michael was dan vast de 19 in gedoken...:crying:
Tim Wijen
9 januari 2009, 14:45
Ik vind Valencia een erg leuke baan, maar ik ben er helaas niet al te snel. Ik heb alleen zondag wat tijd om rondjes te rijden dus dat is niet ideaal. Maargoed, hopelijk kan ik weer een handvol punten bijeen rijden :)
Bram Kocken
9 januari 2009, 16:35
Maandag even serieus tijd vrijmaken om hier niet voor schut te rijden!
Zoveel korte turns, en die verradelijke hobbels in sector 3 zijn niet gemaakt voor een hitsige F3000!
Atreidez
10 januari 2009, 01:45
Maandag even serieus tijd vrijmaken om hier niet voor schut te rijden!
Zoveel korte turns, en die verradelijke hobbels in sector 3 zijn niet gemaakt voor een hitsige F3000!
Dude, de race is al maandag :rolleyes:
Gerben vd Broek
10 januari 2009, 03:42
Race is pas in de avond. Ik zal ook ergens in de middag nog wat rondjes moeten rijden. Heb hier gelukkig ergens in november nog wat rondjes gereden. 1 van de weinige banen waar ik wel eens wat geprobeerd heb. Maar verwacht geen snelle tijden iig. 1.23/1.22 is wel max denk ik. Zo weinig tijd laatste weken weer. Zoveel zaken voor 2008 afmaken (boekhouding etc).
Bram Kocken
10 januari 2009, 10:35
Dude, de race is al maandag :rolleyes:
Klopt?
En als ik van een uurtje of 16u, tot 19:00u ALLEEN maar rondjes blijf maken, zijn dat er zo'n 120 ronden! (bij een gemiddelde rondetijd van 1.30). En met eten tussendoor, rond de 100...
Lijkt me ruim voldoende om een beetje gevoel in die F3000 te krijgen ;)
Sterker nog, zoveel testlaps zou ik nog nooit gedraaid hebben :P
Ralffoxx
10 januari 2009, 12:35
Jaap heeft nog niet helemaal door dat dag 24 uur heeft :).
Vergeef het hem :D
KoelTec
11 januari 2009, 17:43
Ik ga vanavond even wat rondjes rijden.. weet nog niet precies hoelaat.. iemand zin om te joinen? Lijkt me wel leuk als we met meer man zijn! Hoor t wel.. ;)
Atreidez
11 januari 2009, 18:15
We zijn nu ook aan t rijden, 3 man aanwezig :)
Tjerk Korving
11 januari 2009, 18:50
[spacer]
De nieuwsbrief is verstuurd. Heb je niets ontvangen, meld dit dan zo spoedig mogelijk.
En we kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Ben je verhinderd voor deze race, meld jezelf dan per e-mail af. Niet afmelden resulteert in een waarschuwing.
[spacer]
paulpeter
11 januari 2009, 20:08
Zal lastig worden maandag. Heb me voornamelijk op zac geconcentreerd. Dus wordt vanavond nog ff snel oefenen voor de race. Hopelijk kan ik weer naar het podium rijden, maar zal lastig worden. :)
Tim Wijen
11 januari 2009, 20:58
Is de server offline?
Ik heb al 20 maal op refresh gedrukt, maar de server verschijnt niet in de lijst...
Tjerk Korving
11 januari 2009, 21:00
Is de server offline?
Ik heb al 20 maal op refresh gedrukt, maar de server verschijnt niet in de lijst...
De ZAC5 rijd vanavond hun race op Donington dus vandaar dat de andere servers (FPL en DRTCC) dan offline zijn. Rond 22:00 zal alles denk ik wel weer draaien.
Tim Wijen
11 januari 2009, 21:04
De ZAC5 rijd vanavond hun race op Donington dus vandaar dat de andere servers (FPL en DRTCC) dan offline zijn. Rond 22:00 zal alles denk ik wel weer draaien.
Natuurlijk, helemaal vergeten! :)
Excuses
Ralffoxx
12 januari 2009, 15:30
Race day ik heb er zin aan jongens. Ik hoop voor mezelf een top 8.
En in de race me hoofd is koel te kunnen houden en niet te veel fouten begaan. Toch wat lastige bochtjes hier en daar dus. Succes iedereen en zie jullie vanavond :D
Mark B
12 januari 2009, 15:53
Vanavdon als ik thuis ben maar is de eerste rondjes in de F3000 rijden op valencia :D Zal wel weer flink wennen zijn na de zac gisteren :P
Bram Kocken
12 januari 2009, 19:54
Succes mensen, ik ga niet meestrijden voor de punten :clown:
Veel plezier!
Ralffoxx
12 januari 2009, 22:22
leuke race mensen ...flink wat fouten gemaakt. Maar ach zat toch in een huge gat. Heb nog wat keren proberen te pushen om een leuke tijd neer te zetten maar ging elke keer de fout in. Toch wat minder grip dat ik had gehoopt. Maar grats allen met de behaalde plaatsen
King Otto
12 januari 2009, 22:25
Idd mijn excuses Michael (Koel) ik was zo met PP bezig dat ik niet achter me keek, was geen opzet in het spel... nogmaals excuses.
Mijn verslagje komt later, Michael en PP gefeliciteerd!
paulpeter
12 januari 2009, 22:26
Nou dat ging nog best goed, zonder echte voorbereiding.
Michael was net te snel. Probeerde halverwege even aan te zetten, maar dat resulteerde gelijk in een paar kleine foutjes. Dus toen maar geprobeerd constatnt te rijden en dat ging me goed af. Erg tevreden.
Tim Wijen
12 januari 2009, 22:27
P4 gestart, p4 gefinished.
Gemengde gevoelens...
Verslag volgt later :)
Gerben vd Broek
12 januari 2009, 22:28
Redelijk goede kwalificatie, weliswaar P13, maar kwa tijd redelijk goed in de buurt van wat ik hoopte. Jammergenoeg de laatste run niet kunnen maken, omdat mijn stuur vreemd deed. Bochten die je normaal in de 2 kon nemen, ging die gewoon met heel veel onderstuur naar buiten het grind in. Wat lopen rommelen met settings binnen het spel, en met minuutje te gaan nog even naar buiten en toen deed ie het weer goed. Gelukkig voor de race dan.
De race ging eigenlijk best goed vanaf een ronde of 5 tot 25 ofzo. In de 1ste ronde direct een foutje met terugschakelen en toen stond ik bijna gespind, maar was toen wel laatste. Daarna wat rond gereden. Even naar de 12de positie om direct weer bijna te spinnen, door eenzelfde terugschakelfout en ook nog in dezelfde bocht.
Vanaf P13 Minigevechtje met Steven Frederiks. Hebben elkaar wel 2x geraakt. 1x van achter geraakt, want had niet in de gaten dat het rempunt van Steven zo vroeg was. Geen schade en gewoon door kunnen rijden. Op het rechte stuk net voor de bocht nog even geraakt, voorzichtig door de bocht en bij 2de bocht uitgeremd. 12de en voor de rest zo gebleven. Liep heel langzaam in op Tjerk. Maar gat bleef altijd 7-10 seconde erachter.
Toen kwamen de leiders langs ergens ronde 25 ofzo, en ging het helemaal dramatisch daarna. Wat ongelukkige gevechten met Jeroen Ursem (en ik lag een ronde voor). 2 ronden voor het eind spint Jeroen in de laatste bocht, en weet niet waarom maar dacht echt dat ik er goed langs kon, wat dus niet het geval was. Suspension beschadigd, voorvleugel eraf. Maar met 2 ronden te gaan toen maar al dweilend over de baan de finish bereikt.
Tjerk Korving
12 januari 2009, 22:40
[spacer]
De uitslag staat op de website ondertussen. Replay en Lapcharts volgen later.
[spacer]
Atreidez
12 januari 2009, 22:50
Enerverend avondje weer. Wist dat ik er niet goed bij zou zitten, maar viel me nog tegen toen ik uiteindelijk 11e gekwalificeerd had, en 3 man voor me met een tijd binnen de seconde. Dat kon spannend worden!
Start was perfect en schoof mooi langs een in het gras rijdende Crown Racing, haalde volgens mij Tjerk, Mark op acceleratie in en schoof achter Niels en Koel door de eerste bocht. Bij bocht 2 zat ik half aan de binnenkant van Tieman, en ik hield me al in om aan te sluiten, maar hij verremde zich en zo reed ik achter Koel het bochtige gedeelte in. Ergens is Koel toen gespint, want ik schoof nog een plaats op. Misschien nog wat gemist, maar na r1 lag ik iig 6e met een hijgende Mark Bentvelzen en de rest in me nek. Ik kon goed verdedigend rijden, en toen Mark het aan de stok kreeg met Michel Hekking kon ik me wat losrijden. Na 7 of 8 rondjes was Hekking, die inmiddels Mark in zijn stof had laten bijten, tot op me staart gereden, en in de snelle bocht naar boven richting de laatste bocht schiet ik wat naar buiten en kon hij me voorbij. Niet veel tijd verloren gelukkig. Ik zag Koel in de spiegels al opdoemen, en ik wist dat mijn race niet echt met hem was maar de mannen daarachter. Koel is me toen in rondje 16 ofzo voorbij gegaan op psies dezelfde manier als Hekking :D Nouja, wederom weinig tijd verloren, en ik kon m nog redelijk volgen. Dat bleek later een minder goed plan, toen Koel bijna dwars op de weg me pad versperde en ik een noodstop moest maken om niet ze wagen te torpederen. Hij kwam net aan de binnenkant weer wat beter weg, en liep toen uit. In mijn spiegels was de volgende rappere man uit de kwalificatie in aantocht, Niels Tieman. Omdat ik op t rechte stuk genoeg tempo had (reed met vleugel 34, rest denk ik 36) kwam ook Niels me daar niet voorbij, maar bij bocht 2 verdedig ik, kom wat puntig op de kerbs en bij t gasgeven voel ik me kont wegschieten. Ik wou corrigeren naar de binnenkant, maar Tieman was t gaatje al ingedoken en ik moest wat liften. Toen was t p9 en zag ik Tieman aan de horizon verdwijnen. Gelukkig daarna niet veel problemen meer gehad, klein foutje waardoor Mark op 5 sec kwam en t gaatje in 5 rondes nog wat kon dichten tot 2 sec. maar die marge was op de streep dus genoeg :)
Op naar Turkije, mijn favoriete circuit!
Robert Saalmink
12 januari 2009, 23:45
Hmm, ik heb een leuke race moeten laten schieten dus. Hoewel Valencia niet mijn favoriete knuffeltrack is...
Gefeliciteerd mannen!
Tim Wijen
12 januari 2009, 23:50
Tijdens de kwalificatie reed ik ondanks wat foutjes een PB. Ik kon dus redelijk tevreden zijn met mijn p4. Ik had een slechte start maar ik kon dit rechtzetten door Koel in de eerste bocht weer te passeren. Daarna kwam ik achter Alexis te zitten die ik een groot gedeelte van de race kon volgen. We reden vrijwel hetzelfde tempo waardoor het gat gelijk bleef en een inhaalactie er niet inzat. Zo'n 5 ronde voor het einde gaf ik de moed op en besloot ik daarom geen risico's meer te nemen en rustig naar de finish te rijden.
Opnieuw 4de. Niet slecht maar wel net naast het podium en dat is stiekem toch wel vervelend. Istanbul is misschien wel mijn favoriet van de kalender. Hopelijk kan ik daar wel voor een podium gaan :)
Mark B
13 januari 2009, 00:05
Totaal niet geoefend, kwam op de server om 19:00 en kon met de kwalie een P8 rijden.. opzich niet geheel ontevreden mee.
Race vervolgens ging niet geheel vlekkeloos.. had een slechte start (as usual...) en verloor een aantal plekken.
Vervolgens kon ik het tempo voor me goed volgen en kon er heen rijden... Hekking kon al snel op mijn staart komen en doordat ik te vroeg op het gas ging spinde ik waardoor ik weer een aantal plekker terug viel achter Tjerk. Naar hem toe kunnen rijden en op een gegeven moment kunnen passeren.
Daarna was het rijden naar het goed voor me die ik van 15sec naar 2sec op sf had kunnen brengen.. Helaas duurde de race dus iets te kort. P10 als gevolg en nu hopen dat turkije beter gaat met wat oefening.
Ralffoxx
13 januari 2009, 00:34
Kwalificatie:
was slecht te noemen. Heb gisteren 1.21.1 gereden dag er voor 1.21.2... vandaag niet beter dan 1.21.5 wat slecht te noemen is. Dus totaal niet te vrede toch p6.
Race:
Race tja. Verschakelde me tijdens de start maar had geen gevolgen. Haalde Koel in doordat hij een fout maakte. Daarna haalde hij mij weer in doordat ik een fout maakte en even later weer andersom. Stond toen 5e hele race daar gereden. Als ik rustig reed haalde ik ongeveer 3/4 tiende per rondje Wijen bij maar als ik wou gaan pushen maakte ik weer zulke grote fouten dat ik zo 2 / 3 seconde weer inleverde. Hele tijd in een gat gezeten en geen echte race gehad in mijn ogen. Wel laatste ronde dacht ik nog een leuke tijd er uit te gooien maar dat ging mis dus plaats van 15sec achterstand 25 maar ach nr6 zat zover achter me een spin meer of minder maakte toch niet veel uit. Zat alleen effe met me hart in mijn keel toen ik bijna met me neus de muur raakte. Maar goed p5 met een niet zo'n stabiele race niet heel slecht.
tinyriconen
13 januari 2009, 00:39
Wederom de dubbel gepakt!
Van achteren af getelt natuurlijk. Dat neemt echter niet weg dat ik het gewoon leuk blijf vinden om te doen. Voor mij een opvallend punt was dat ik, wanneer ik enkele ronden reed zónder fouten, ik gewoon in liep op Gerben vd Broek en Steven Frederiks. Althans dat idee had ik in ieder geval. In hoeverre het waar was moet ik nog even nakijken in de logfile later.
Ik wil proberen uiteindelijk races te gaan rijden zonder de bekende foutjes als het ware. Wie weet kan ik dan zowaar ook nog eens wat "presteren". Nooit gedacht dat veldvulling zijn plezant kon wezen ;)
Organisatie bedankt om me weer achter het stuur te krijgen na ruim anderhalf jaar :D
Button87
13 januari 2009, 00:45
Wederom de dubbel gepakt!
Van achteren af getelt natuurlijk. Dat neemt echter niet weg dat ik het gewoon leuk blijf vinden om te doen. Voor mij een opvallend punt was dat ik, wanneer ik enkele ronden reed zónder fouten, ik gewoon in liep op Gerben vd Broek en Steven Frederiks. Althans dat idee had ik in ieder geval. In hoeverre het waar was moet ik nog even nakijken in de logfile later.
Ik wil proberen uiteindelijk races te gaan rijden zonder de bekende foutjes als het ware. Wie weet kan ik dan zowaar ook nog eens wat "presteren". Nooit gedacht dat veldvulling zijn plezant kon wezen ;)
Organisatie bedankt om me weer achter het stuur te krijgen na ruim anderhalf jaar :D
zou goed kunnen dat je inliep op mij aangezien mijn pedalen het aan het begeven waren en ik op een gegeven moment pas aan het einde van het rechtestuk 230 op de teller had staan. terwijl ik aan het begin nog makelijk de 250 haalde en met de zelfde setup in de kwali had ik ook nog geen probleem. ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe stuurtje :helpsmilie::lol:
Niels Tieman
13 januari 2009, 01:09
Vooral namens Tjerk en Gerben en vooral namens DigitalRacing.nl; Graag gedaan :D
Mijn verslag zal ik morgen posten! :)
paulpeter
13 januari 2009, 21:22
Goed om te zien dat je het naar je zin hebt Ricus:thumbup:
Gewoon blijven oefenen. Ik moet toegeven dat dit qua auto niet de meeste makkelijkste klasse is. Maar het is goed te zien dat je progessie maakt. Hopelijk kun je snel aansluiten bij de rest. Want er is niks mooier dan in gevecht zijn om een positie. :)
tinyriconen
13 januari 2009, 23:46
Ik zal wel moeten rondkijken voor een nieuw stuurtje. Deze heb ik nu zo'n 3.5 jaar en heb ik bepaald niet goed behandelt. Van de FFB merk ik nauwelijks nog wat en ook de signalen (vooral naar rechts toe) zijn niet altijd even correct. (A)
Tjerk Korving
14 januari 2009, 18:52
[spacer]
Uitslagen
Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090112_valencia/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090112_valencia/FPL_Race_4_Valencia.rar)
[spacer]
[logo_dr]
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.