PDA

View Full Version : [ZAC5] Ronde 5: Donington, Groot Brittannië 11|01|09

Robert Saalmink
4 januari 2009, 22:42
[spacer]
[logo_zac5]

Mogelijk gemaakt door:
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)

[spacer]

ZAC5 | RONDE 5 | DONINGTON, GROOT BRITTANNIË

[spacer]

Inleiding
Na een afwezigheid van twee seizoenen is het beroemde circuit van Donington weer terug op de ZAC-kalender. Een fantastische baan met geweldige bochten en een mooie historie.

We gaan naar Donington met een ongekend spannende strijd in het kampioenschap. Na het missen van Magny Cours is Danny iets op achterstand geraakt maar zal er zeker op gebrand zijn om daar zoveel mogelijk van in te lopen op Mark, Gerben en Fabian. Inderdaad, de regerend tweevoudig kampioen staat slechts op de vierde plek.

Datzelfde geldt min of meer voor Roy. Een slecht resultaat in Brno zie je direct terug in de stand om het kampioenschap, zo close is het nu. Paulpeter Kroon leidt die strijd momenteel maar hij zal er flink voor aan de bak moeten om Roy en Guyon achter zich te houden.

[spacer]

Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_donington.jpg

Voor race negen steken we het kanaal over naar Engeland. Doel van de reis is het circuit van Donington Park in Nottinghamshire, midden Engeland. In 1931 opende het circuit de poorten voor met name motor races. Bij het uitbreken van de tweede wereld oorlog sloot het circuit en werd gebruikt als opslagplaats voor militaire voertuigen. Na de oorlog strandde meerdere pogingen om het cirucit weer ‘actief’ te maken, totdat Tom Wheatcroft zich er mee ging bemoeien. De succesvolle zakenman en autosport fan wist de tegenstanders de mond te snoeren en kreeg toestemming om het circuit te verbouwen voor de autosport.

Wheatcroft was tevens opzoek naar een locatie voor zijn immense verzameling Grand Prix wagens. Hij gaf die onderdak in het op het circuit gelegen museum, een absolute aanrader als je ooit in de buurt bent. Het circuit zelf behoort tot mijn persoonlijk favoriete, het ademt nostalgie, schitterend gelegen en prachtig om foto’s te maken. Leuk detail, het ‘media centrum’ is gelegen boven de eerst paar pitboxen en stampt nog uit het jaar kruik. Enkel glas (nauwelijks werkbaar), veel te klein en faciliteiten ho maar. Typisch Engels.

Emile.

[spacer]

Weerbericht
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_forum_donington.jpg

[spacer]

Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090111_donington/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090111_donington/20090111_donington.rar)

[spacer]

Uitgangspunt voor deze race
CUP600 rijders
Positie|Rijder|Punten
1|Gerben Kelly|37
2|Mark Schuttenhelm|31
3|Fabian de Jong|28

CUP600 teams
Positie|Team|Punten
1|Skin Sense|45
2|Squadra Corse Digitali|41
3|Ultimatecarpage.competition|34
-|Dynamic Motorsports|34
-|Supervise Racing|34

CUP400 rijders
Positie|Rijder|Punten
1|Paulpeter Kroon|41
2|Roy Visser|37
3|Guyon Waltmans|34

CUP400 teams
Positie|Team|Punten
1|Ultimatecarpage.competition|55
2|Team DigitalRacing|48
3|Dynamic Motorsports|34

[spacer]

Links
Reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Carset Patch v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Circuit Magny Cours officiële website (http://www.magnyf1.com/)

[spacer]
[logo_dr]

Robert Saalmink
4 januari 2009, 22:42
Deelnemerslijst Donington

CUP600
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto|Afgemeld
1|Ultimatecarpage.competition|Danny Kappen|Maserati MC12|
2|Ultimatecarpage.competition|Kim van der Stichelen|Maserati MC12|
5|Dynamic Motorsports|Marcel Groen|Corvette C6R|
6|Dynamic Motorsports|René Venderbosch|Corvette C6R|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Ferrari 575 GTC|
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Ferrari 575 GTC|
9|Supervise Racing|Ludo Bleys|Corvette C6R|
14|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Ferrari 575 GTC|
24|Skin Sense Racing|Fabian de Jong|Aston Martin DBR9|Afgemeld
25|Skin Sense Racing|John Vissers|Aston Martin DBR9|
30|Split Second Racing|Dennis Gerressen|Aston Martin DBR9|
49|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm|Lister Storm|

CUP400
51|Ultimatecarpage.competition|Jeroen Ursem|BMW M3 GTR|
52|Ultimatecarpage.competition|Roy Visser|BMW M3 GTR|
55|Supervise Racing|Emile van der Stel|Porsche 997 GT3 RSR|
56|Supervise Racing|Chris Zijlstra|Porsche 997 GT3 RSR|
58|WolnerGP|Koos de Boer|Porsche 997 GT3 RSR|
63|TCF Racing|Michel Hekking|Ferrari F430 GT2|
64|TCF Racing|Dick Bos|Ferrari F430 GT2|
66|SimTech Racing|Peter van de Kolk|Ferrari F430 GT2|
67|SimTech Racing|Mathijs Twisk|Ferrari F430 GT2|
69|D.A.R.|Dennis Asselbergs|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
74|Dynamic Motorsports|Guyon Waltmans|Porsche 997 GT3 RSR|
86|Team DigitalRacing|Paulpeter Kroon|Porsche 997 GT3 RSR|
87|Team DigitalRacing|Mark Bentvelzen|Porsche 997 GT3 RSR|
88|Bandit Racing|Wouter Melissen|BMW M3 GTR|

RESERVELIJST
22|Jungletrain Racing|Joost van den Heuvel|Maserati MC12|Kan meedoen
75|Dynamic Motorsports|Bram Knot|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
28|Dutch Berserks|Steven Gabriel|Corvette C6R|Kan meedoen
61|Team DRR|Ruben de Ruijter|BMW M3 GTR|Kan meedoen
60|Team Ultimatecarpage.com|Maik Peters|BMW M3 GTR|Dronken ;)
10|Supervise Racing|Eric Linssen|Corvette C6R|Kan meedoen
15|Squadra Corse Digitali|Bram van der Stichelen|Ferrari 575 GTC|

Geen deelname meer:
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto
57|WolnerGP|Angelo Wolner|Porsche 997 GT3 RSR|
99|R-Force 1-6|Alex Ott|Porsche 997 GT3 RSR|

Wanneer vaste deelnemers zich zonder afmelden niet laten zien op race-day, worden deze na twee van dit soort gevallen op de reservelijst geplaatst. Een reserverijder wordt dan doorgeschoven naar de vaste lijst.

Zodra er afmeldingen zijn, krijgt de reserverijder die aan de beurt is, een bericht per e-mail dat hij kan deelnemen. Reserverijders krijgen wel altijd de nieuwsbrief, zodat ze altijd in het bezit zijn van het wachtwoord e.d.

Kim Van Der Stichelen
4 januari 2009, 23:20
Gedaan met de winterstop :) Ik ben benieuwd naar het weerbericht, volgens mij gaat de sneeuw met bakken uit de lucht vallen zondag.

Joost van den Heuvel
5 januari 2009, 01:10
Een nieuw jaar, een nieuwe kans. :D

Robert Saalmink
5 januari 2009, 01:40
Donington in de sneeuw, bring it on :D

Joost van den Heuvel
5 januari 2009, 02:42
Kan de optie voor sneeuwkettingen niet vinden. :lol:

Maik Peters
5 januari 2009, 11:06
Oei oei oei, ik zie dat ik ver onderaan de lijst sta :closedeyes: en denk ik niet in actie ga komen op Donington. Maar je weet natuurlijk nooit hoe het gaat lopen.
Althans, misschien kunnen we beter praten over glijden op Donington. Het wordt koud met ijzel :D

PS: Bram Knot kan ook meedoen ;) (dan zit je op 28man)

Robert Saalmink
5 januari 2009, 12:23
Oei oei oei, ik zie dat ik ver onderaan de lijst sta :closedeyes: en denk ik niet in actie ga komen op Donington. Maar je weet natuurlijk nooit hoe het gaat lopen.
Althans, misschien kunnen we beter praten over glijden op Donington. Het wordt koud met ijzel :D

PS: Bram Knot kan ook meedoen ;) (dan zit je op 28man)

Bij mensen op de reservelijst informeer ik per race even of hij inmiddels kan meedoen. Zodra hij bevestigd, staat er 'kan meedoen'.

Fr3d
5 januari 2009, 13:55
Lijkt me een leuke race worden, ookal doe ik niet mee.
Ik kom wel langs op de server :)

Peter
5 januari 2009, 14:12
Ik moet zondag werken waardoor ik deze race zou moeten missen maar ik wacht nog even met afmelden want er is nog een aardige kans dat ik er toch bij kan zijn.. ik hoop het want de laatste keer dat ik hier reed was met de elise Cup, en daarvoor als gastrijder tijdens de ZAC2 in de Corvette en dat is achteraf echt om te lachen :laugh: :blushing:

Dat was dus ook meteen mijn allereerste online race en dan kom je meteen terecht op een kletsnat Donington met een Corvette die ik niet goed genoeg kende.
In ieder geval heeft Roy daar genoeg van mee kunnen maken toen ;)

Roy Visser
5 januari 2009, 16:26
Dat was dus ook meteen mijn allereerste online race en dan kom je meteen terecht op een kletsnat Donington met een Corvette die ik niet goed genoeg kende.
In ieder geval heeft Roy daar genoeg van mee kunnen maken toen ;)

hehehe, is niet de enige keer geweest dat ik met een GT auto voor positie vechte in de regen ;)

super circuit Donington, heb er zin in :thumbup:

Danny Kappen
6 januari 2009, 04:30
Ik hoop zondag weer voor de prijzen mee te kunnen doen, gezien de vierde plek in het kampioenschap is dat wel nodig eigenlijk :p In de zac2 boekte ik m'n eerste overwinning hier op Donington en ik hoop er zondag weer een goed resultaat neer te kunnen zetten. Een beetje regen zou echter niet misstaan hier :)

Maik Peters
6 januari 2009, 09:05
Bij mensen op de reservelijst informeer ik per race even of hij inmiddels kan meedoen. Zodra hij bevestigd, staat er 'kan meedoen'.

Dat is waar ook :) mijn excusus. :blushing:

Mossel
6 januari 2009, 20:47
Komt de server vanavond online ?

Heb zin en tijd om te rijden :)

paulpeter
6 januari 2009, 20:48
server is online, zit er al op. iemand richtijden voor de cup 400?

29 laag ofzo?

Komt er trouwens nog een weerbericht. Voel nattigheid :p

Mathijs
6 januari 2009, 23:52
server is online, zit er al op. iemand richtijden voor de cup 400?

29 laag ofzo?

Komt er trouwens nog een weerbericht. Voel nattigheid :p

Zit nu rond de 31, dus 29 laag gaat wel hard voor mij...

Mark B
7 januari 2009, 09:33
Zal vanavond ook eens testen voor donnington...
Is er een tread of iets dergelijks waar in staat uitgelegd hoe ik zelf handmatig de temperatuur kan veranderen in GTR2?? :) Zou misschien wel makkelijk zijn als het weerbericht er is... voel namelijk ook nattigheid hier ;)

Maik Peters
7 januari 2009, 09:51
Wat zou er gebeuren met vocht in de lucht en temps onder de 0? :)
IJzel?

joostingh
7 januari 2009, 10:15
Wat zou er gebeuren met vocht in de lucht en temps onder de 0? :)
IJzel?

Ik zou het eens proberen als ik jou was :P

Volgens mij kan GTR dit niet... maar het zou wel grappig zijn. Net als sneeuw kunnen laten vallen :P

Roy Visser
7 januari 2009, 13:20
doe mij maar gewoon lekker droog weer, is fijner voor de bmw :)

Kim Van Der Stichelen
8 januari 2009, 00:05
Wanneer mogen we het weerbericht verwachten? :)

Roy Visser
8 januari 2009, 00:18
Mag ik overigens een soort opbouwende kritiek plaatsen over het weerbericht? We hebben nu 5 races gehad, en telkens het weerbericht op het laatste moment gehad. (paar dagen van te voren) Dit was tijdens een groot gedeelte van de ZAC4 ook al het geval. Ik dacht dat de afspraak was dat we hem minstens een week van te voren zouden krijgen? Ik snap ook dat jullie het druk hebben, maar stiekem vind ik het toch wel een minpuntje, en had ik het ook zeker opgenoemt in een "afterseason" vragen/opmerkingen lijstje. Ik zou er iig graag enig vorm van ritme in zien, dat er niet meer om gevraagt hoeft te worden.

bedankt :)

Robert Saalmink
8 januari 2009, 00:21
Dat mag je uiteraard. De weerman leest hopelijk mee, we zijn van hem afhankelijk wat dat betreft. Ik zal de aandacht er nog even op vestigen.

Mathijs
8 januari 2009, 01:00
Ik vind het eigelijk wel leuk dat het heel laat pas bekend is, meer zoals in het echt. Dan weet je ook nooit een week van te voren al wat voor weer het gaat worden...

Kim Van Der Stichelen
8 januari 2009, 01:01
Ik vind het eigelijk wel leuk dat het heel laat pas bekend is, meer zoals in het echt. Dan weet je ook nooit een week van te voren al wat voor weer het gaat worden...

Nou mischien dat de KNMI een beestje sloom is maar hier in België weten we toch al ruim een kleine week op voorhand of het gaat regenen met welke temperaturen ;)

Robert Saalmink
8 januari 2009, 09:51
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_forum_donington.jpg

Roy Visser
8 januari 2009, 10:16
grrrr bmw's en regen is vrij "naar"

kijken of mijn nieuwste regensetuptruckje ook echt doet wat ik voorspel dat het doet :cool:

Mark B
8 januari 2009, 10:43
Crap.... vond het al een horkenbaan gisteren en dit maakt het nog uitdagender :)
Kijken of de regen mij goed nieuws of slecht nieuws gaat brengen :)

Fabian de Jong
8 januari 2009, 10:50
Max 6 graden op race day,holyfuck!

Mathijs
8 januari 2009, 10:55
NICE! Prima weerberichtje voor mij! Lekker koud en misschien nog wel regen! Heb er zin in!

R. de Ruijter
8 januari 2009, 12:01
Zie net dat ik er bij zit :thumbup:. 1 van m'n favoriete banen, maar nog niet geoefend en geen idee wat het gaat worden als het gaat regenen

JohnV
8 januari 2009, 17:14
Ik blijf persoonlijk regen in GTR2 een drama vinden. Je hebt werkelijk geen idee of je nu of gewoon op slicks of op intermediates of op full wets moet rijden kijkende naar de baan. Tevens kan het binnen 5 min zo zijn dat het regent, de zon schijnt en dat het weer regent...

Maar we gaan er het beste van proberen te maken :).

Mossel
8 januari 2009, 17:14
mmm de mechanische tractie van de Lister is zo ongeveer te vergelijken met ondergetekende op ijs met noren ........

nie best

:mellow:

Tim Wijen
8 januari 2009, 18:15
Ik volg de ZAC al enkele jaren maar zo koud is het volgens mij nog nooit geweest tijdens een race :blink: Er zit niks anders op dan Soft-wets monteren en hopen dat je een beetje temperatuur in de banden krijgt, mits er voldoende water op de baan ligt natuurlijk.

Het lijkt me in ieder geval een hele uitdaging :)

Maik Peters
8 januari 2009, 18:17
Als je nou savonds je raam open laat kan je de kou ook in het echt ervaren :D

Bramzel
8 januari 2009, 20:17
Als je nou savonds je raam open laat kan je de kou ook in het echt ervaren :D

Mwoah, reken maar dat het ook bij temperaturen rond het vriespunt nog steeds smoorheet is in die GT's. Niet alleen de geluidsisolatie, maar ook de hitte isolatie is tot het minimum gereduceerd. Bij veel GT's zitten de uitlaten aan de zijkant, en dan zit je dus tussen de versnellingsbak en de uitlaat in. Reken maar dat je dan wel warm blijft ;) Ik kan me herinneren dat op de Vipers van Zwaans racing de pedalen waren voorzien van een houten bovenlaag voor de hitte isolatie, zodat de zolen van de rijders niet smolten :)

LUDO-B
8 januari 2009, 20:41
Mwoah, reken maar dat het ook bij temperaturen rond het vriespunt nog steeds smoorheet is in die GT's. Niet alleen de geluidsisolatie, maar ook de hitte isolatie is tot het minimum gereduceerd. Bij veel GT's zitten de uitlaten aan de zijkant, en dan zit je dus tussen de versnellingsbak en de uitlaat in. Reken maar dat je dan wel warm blijft ;) Ik kan me herinneren dat op de Vipers van Zwaans racing de pedalen waren voorzien van een houten bovenlaag voor de hitte isolatie, zodat de zolen van de rijders niet smolten :)

En dan gebeurde het nog ooit, zelfs brandwonden aan de onderkant van de voeten.

Fr3d
8 januari 2009, 22:23
als ik op de server ben , ben ik helemaal alleen!
Wanneer rijden jullie daar om te trainen?

Mossel
8 januari 2009, 22:31
op de server oefenen heeft niet zoveel nut gezien het weer dit weekend.

Iedereen zal wel offline oefenen met geknutselde wheather files

Robert Saalmink
9 januari 2009, 00:47
I was there :)

Jeroen Ursem
9 januari 2009, 01:08
vorst aan de grond? :D

Joost van den Heuvel
9 januari 2009, 02:09
vorst aan de grond? :D

Albert ook zwaar getroffen door de krediet cirisis?

Mark B
9 januari 2009, 08:52
Gisteren even wat gereden met een temperatuur van 5C en de baantemperatuur van 9C..... of ik nou met medium of soft voor reed... echt warm werden ze niet :) achter werd beetje bij beetje warmer...
Toch erg lastig.. vanavond maar een proberen met 3C en een beetje regen op de baan.

Ik heb een weather file gemaakt maar weet iemand misschien hoeveel de temperatuur van het circuit is als het zo'n 3 a 5 graden is?? Heb nu 9 staan maar weet niet echt wat de verhoudingen zijn met droog weer en met regen...

Danny Kappen
9 januari 2009, 23:57
Ik hoop dat we dit seizoen nog een keer een echte regenrace krijgen (dan bedoel ik niet de races waarbij het maar de helft van de race regent), de laatste echte regenrace dateert namelijk al van twee seizoenen terug.

Kim Van Der Stichelen
10 januari 2009, 00:35
Ik moet Danny wel bijtreden helaas, uit m'n hoofd waren de laatste "regenraces" Brno zac5, Imola zac4 en zhuhai zac4. In al die keren was het voldoende gewoon op slicks verder te rijden voor optimaal resultaat. Ik denk dat Hockeheim zac3 nat was maar daar was ik niet bij na een CTD in de warmup, dus die staat me niet helder meer voor. Daarvoor moeten we al terug naar Donington zac2 geloof ik.
Ik snap best dat jullie het spannend willen houden door zulke half/half weerberichten te geven, maar met de info die we krijgen zijn we quasi niks. Een "bui verwacht" aan het einde van de race. Hoe moeten we dat interpreteren? Wat spetters die verdampen onder onze slicks of een heuse stortbui zoals Hockenheim vorig jaar? Vanuit de cockpit is het verschil niet alvast niet merkbaar, en aan het rijgedrag valt het mischien te merken, maar echt duidelijk is het ook niet, getuige het feit dat er elke "regenrace" mensen die zijn compleet de mist ingaan. Ludo en Marcel in Imola, de halve grid in Brno dit jaar .....
Ik zeg niet dat het allemaal slecht is, maar een beetje meer duidelijkheid wat betreft de regen mag wel vind ik.

Robert Saalmink
10 januari 2009, 02:25
Dat blijft lastig inderdaad. Je kent het zelf -net zo goed als ik- van alle bezoekjes aan Spa denk ik, je weet dat het gaat regenen, je ziet de donkere lucht komen maar het kunnen slechts 5 druppels zijn of een ware hoosbui. Dat is bijna niet te voorspellen. Nu begrijp ik dat het in GTR2 moeilijk te zien is, maar je kunt het wel aanvoelen vind ik. Je blijft doorknallen op slicks tot je grip begint te verliezen. Ik ging er ook een beetje mee de mist in in Brno.

Ik kan eens kijken of onze weerman er iets mee kan maar reken niet op al te gedetailleerde weerberichten. Het lijkt me een uitdaging om een balans te vinden tussen een weerbericht dat voldoende aan de verbeelding over laat en het feit dat je in GTR2 lastig de hoeveelheid regen kunt inschatten.

Mathijs
10 januari 2009, 10:30
Wat volgens mij ook een deel van het punt van Danny is, is dat het altijd halverwege een beetje gaat veranderen. Of het wordt droog of het wordt nat. Maar eigelijk gebeurd het nooit dat het gewoon een hele race nat is.

Mossel
10 januari 2009, 10:37
Ik vind het eigenlijk prima gaan :)

Danny Kappen
10 januari 2009, 14:01
Wat volgens mij ook een deel van het punt van Danny is, is dat het altijd halverwege een beetje gaat veranderen. Of het wordt droog of het wordt nat. Maar eigelijk gebeurd het nooit dat het gewoon een hele race nat is.

Klopt, maar ik ben het ook eens met Kim. Ik krijg nu een beetje het idee dat het iedere race de helft van de tijd regent en de helft van de tijd droog is, om het 'spannend' te houden. Van dergelijke races hebben we er nu al genoeg gehad, laat het nu maar eens een keer de hele race regenen, is ook wel een keer leuk.

Robert Saalmink
10 januari 2009, 14:05
ZAC4 was het eerste seizoen voor ons met variabel weer. Toen heeft onze weerman het bewust enigszins 'rustig aan' gedaan met het weer. ZAC5 gaat daar gewoon wat verder in. We zijn nog niet halverwege het seizoen, dus alles kan nog gebeuren.

Kim Van Der Stichelen
10 januari 2009, 14:06
ZAC4 was het eerste seizoen voor ons met variabel weer. Toen heeft onze weerman het bewust enigszins 'rustig aan' gedaan met het weer. ZAC5 gaat daar gewoon wat verder in. We zijn nog niet halverwege het seizoen, dus alles kan nog gebeuren.

Bewust rustig aan? Hochenheim vergeten mischien? :lol:
Sorry :innocent:

Mark B
10 januari 2009, 14:14
Bewust rustig aan? Hochenheim vergeten mischien? :lol:
Sorry :innocent:

Ja, dan heb je je regen ook wel gehad van het seizoen!! Dat was nog eens regen kim... :lol:

Robert Saalmink
10 januari 2009, 20:49
De nieuwsbrief is verzonden!

Quizmaster
10 januari 2009, 22:05
:blink:, ik heb nog niets ontvangen... :no:

Roy Visser
11 januari 2009, 02:29
Raceday! :)

Joost van den Heuvel
11 januari 2009, 03:22
Vandaag nog maar eens oefenen dan. :)

Maar hoe oefen je eigenlijk regen bij 4 graden? Beetje met een weather generator zitten spelen maar ik krijg alleen 4 graden met een enorme bui voor elkaar. :blink:

Marcel Groen
11 januari 2009, 13:46
:D

Nou, dat gaat wat worden! Ik zal voor de race wat rondjes gaan rijden om te kijken hoe softs (zowel droog als nat) zich houden qua slijtage enzo. Heb er een hard hoofd in, enige voordeel, de omstandigheden zijn voor iedereen hetzelfde... ;)

Qua kampioenschap heb ik er nog nooit zo slecht voor gestaan... Een korte terugblik:

- Barcelona, DNF: kans op een podium, maar GTR2 besloot uit zichzelf me in de pitbox te deponeren...
- Brno, 8ste: problemen met de regen, en door schade (gevolg spin) een extreem lange pitstop, terug kunnen vechten tot positie 8.
- Imola, 2de: een zeer slechte kwalificatie maar redelijke racepace, vooral in de tweede stint. Door een goede pitstop, kunde en een beetje geluk toch een prima resultaat!
- Magny-Cours, DNF: kans op een podium, maar liggend op kop een 'connection lost'...

De C6R ligt me niet zo goed als de Lamborghini, die wagen was zo stabiel, heerlijke machine. De C6R mist wat scherpte en pure snelheid, met de pitstops maakt die wagen echter veel goed. Jammer dat het in de resultaten niet te zien is, twee keer een DNF buiten mijn schuld, en een slecht resultaat in Brno... Einde kampioenschapskansen! Momenteel 8ste met 12 puntjes, 25 punten achter de leider, Gerben.

Mijn doel, nu een titel er niet meer in lijkt te zitten. Genieten van het simracen! Ik hoef niet meer te winnen, mezelf druk opleggen is zinloos. Dus, meer 'voor de lol' meeracen en maar zien waar het schip strand! :)

Roy Visser
11 januari 2009, 13:59
Mijn doel, nu een titel er niet meer in lijkt te zitten. Genieten van het simracen! Ik hoef niet meer te winnen, mezelf druk opleggen is zinloos. Dus, meer 'voor de lol' meeracen en maar zien waar het schip strand! :)

je geeft de moed wel erg snel op hoor marcel, ik lag vorig jaar met nog 4 races te gaan, 26 punten achter op de kampioenschaps positie, en had tijdens de spa endurance zoveel ingelopen dat ik weer meereed voor de titel.

wij hebben nu nog 8! races te gaan, jij hebt misschien een klote start gehad, maar mensen kunnen ook best een klote einde hebben. Zeker gerben heeft vaak een paar mindere races ;)

Marcel Groen
11 januari 2009, 14:05
Moed opgeven, waar staat dat? Nergens! Ik verwacht mezelf alleen niet terug in het kampioenschap, geen druk, dus maar zien wat het wordt. Een titel zou dan alsnog erg leuk zijn natuurlijk! ;)

Fabian de Jong
11 januari 2009, 15:04
Ik kan vandaag helaas niet mee doen, sinds gisteren ochtend lig ik al in bed vanwege de griep :(
Hopelijk weet John er nog een mooi resultaat uit te slepen voor de constructeurs kampioenschap.

Joost van den Heuvel
11 januari 2009, 15:44
:(

Beterschap!

Bram Van Der Stichelen
11 januari 2009, 17:50
Veel succes gewenst aan iederen. Voornamelijk Gerben natuurlijk :thumbup:

Mathijs
11 januari 2009, 18:36
Gaat vanavond erg leuk worden volgens mij. Ik denk dat iedereen wel een beetje met het weer in zijn maag zit en het is echt heeel koud buiten, dus ik verwacht relatief veel slippertjes!

Robert Saalmink
11 januari 2009, 19:46
Beterschap Fabian!

De nieuwsbrief kun je ook downloaden trouwens: http://members.chello.nl./r.saalmink/ZAC5_NB5.pdf

Ik reageer nu pas omdat mijn internet sinds 15 minuten weer werkt... excusez!

Dennis
11 januari 2009, 22:20
2e race ging nergens over. In de regen kon ik geen normaal rondje rijden en stond ik meer naast dan op de baan. Na de 4e spin maar gewoon gestopt want dit heeft geen zin.

Joost van den Heuvel
11 januari 2009, 22:25
(Zeer) vroegtijdig de race verlaten. Net als tijdens de eerste kort maar krachtig race zag ik wagens stil staan op het circuit. Het begon al snel te regen en ben na een paar ronden glibberen maar naar binnen gegaan. De regenbanden werden echter niet warmer dan 30 graden en daarom of door een defect voor wilde de wagen niet insturen bij bochten (had wel de rembalans aangepast voor de regen). Dus maar weer de pits in voor soft wets maar de crew deed niks omdat ik een beetje scheef er voor ging staan. Leek me het verstandigst om niet nog een ronde totaal onmogelijk insturend in de weg te glibberen dus ben toen retired. Hoop dat verder niemand er echt last van heeft gehad (volgens mij zat de leider net achter me toen ik voor de 2e keer de pitstraat in moest dus dat was nogal eng).

LUDO-B
11 januari 2009, 22:26
KUTKUTKUT.
Het ging echt goed, lag ik op P3 net achter Marcel loopt mijn pc weer vast.:angry::mad:

Eric Linssen
11 januari 2009, 22:42
KUTKUTKUT.
Het ging best goed, lag ik op P4 of 5 na de stops toen de ai het leuk vond om te gaan rijden... terug naar binnen gevraagd te gaan maar daarna was het weer de ai die wegreed. kon alleen e linssen selecteren....

tja quali was ik wat langzaam maar werd pas bij Practice opgeroepen dus 0 oefenrondjes kunnen maken en setup kunnen bouwen.... met 9e plek tot gevolg..
nou race 1 ging redelijk en ik kon de trein voor me volgen op een afstandje.... race 2 ging door de regen en pitstops goed maar afloop is bekend

Jeroen Ursem
11 januari 2009, 23:17
Begon de echte race lekker, won snel 2 plekken.. de herkansing verloor ik er 2 dus dat was jammer..

Dé gok die ik niet durfde te maken (starten op regenbanden) had denk ik briljant geweest, helaas niet gedaan. Kon alleen in de regen met moeite de BMW op de baan houden, en heb toen ik in 1 ronde 3 spins maakte opgegeven, dat was gewoonweg niet tof meer en slecht voor m'n gemoeds-toestand en mijn G25.

De BMW en regen is voor mij een moordende combi, licht nat gaat wel, maar het lijkt wel of er staand water staat als ik ermee rijd in de echte regen.

JohnV
11 januari 2009, 23:20
Wat een vreemde race dit, maar wel een goed resultaat....

Vandaag allereerst de mededeling van Fabian gelezen dat hij niet mee kon doen, dus ik moest alleen de kleuren van skin sense verdedigen.
De avond lekker relaxed begonnen met in het achterhoofd dat we wel wat regen zouden krijgen, maar dat het mee zou vallen.

Kwalificatie
De kwali zonder al te veel verwachtingen gestart. Ik had offline al wel gezien dat ik mijn tempo van de 550 van enkele jaren geleden "makkelijk" bij kon houden. Ik had echter niet gedacht dat ik er een tijd uit zou persen die gelijk stond aan een p1 (op 0.002 voor p2). Volgens mij mijn eerste pole in de cup600!!

Race 1
De eerste race, althans zo mogen we die nu wel noemen, verliep vlekkeloos. Ronde na ronde bleven ik en Marcel Groen dicht bij elkaar totdat de regen begon te vallen. Ik dacht: Nu al!!! Nog een tijdje door gereden op slicks en toen ineens de melding: next track... Vreemd!!

Race 2
Race 2 wederom vanaf p1 gestart. Ik ben begonnen met de auto vol te gooien en mijn eerste pitstop op 100 liter te zetten aangezien ik een korte droge periode verwachtte deze keer. Die kwam er ook waardoor ik maar 1x naar binnen ben geweest deze race (na +/- 7 rondes) en wel voor hard wets.
Het regengedeelte van race 2 verliep aanvankelijk prima, maar al snel kwam ik enkele spinnende deelnemers tegen waardoor de voorkant van mijn auto ontdaan werd van tig spoilers. De rest van de race heb ik dan ook op eieren met onderstuur moeten uitrijden, maar het heeft wel geresulteerd in een mooi resultaat: P3!!

Al met al een avond die dankzij de regen en serverpericelen voor velen chaotisch zal zijn verlopen...

Op naar de volgende race!!

Roy Visser
11 januari 2009, 23:23
pfff, me verslag komt later, maar de BMW en regen is zoals vaker gezegt, gewoon niet te doen. De combinatie rijdhoogte/weinig downforce/gewicht en de motor op de verkeerde plek, zorgen voor 0 grip achter, echt alle beentjes bijzetten om uberhaupt de goede kant op te gaan. Verbaaste mezelf erover dat ik uberhaupt PP nog bij kon houden. Verschil in rondetijden tussen droog en regen laten het het duidelijkst zien denk ik.

*doet een anti regen dans voor alle volgende races*

Koos
11 januari 2009, 23:25
Zo, dat was een inspannende race. Glibberen en glijden met name in het gedeelte na T1. Er daar ook tweemaal afgegleden.
Wilde gezien de eerste race, direct vertrekken op regenbanden. Maar dat uiteindelijk niet gedaan, gezien de verplichte stop. Ik gokte er nl. op dat die weerman de kluts was kwijt geraakt en dat het niet meer droog zou gaan worden. En zo gebeurde inderdaad. Dus na twee rondjes in de regen, de regenbanden laten monteren.
Geprobeerd om zo min mogelijk fouten te maken in de hoop nog wat te kunnen opschuiven in het veld. En dat lukte vrij aardig. Vanaf de laatste plaats gestart; en als 7e in het cup400 veld gefinished. :thumbup:
Helaas waren mijn twee grote misstappen net op het moment dat ik achter Michel reed. Was iets sneller, maar de grindbak hielp niet echt om de aanval in te zetten.
Ben uiteindelijk ook wel content met de uitslag.
Nu eerst maar eens een nachtje slapen of ik de al opgestelde mail ook daadwerkelijk richting organisatie stuur :huh:

Robert Saalmink
11 januari 2009, 23:25
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090111_donington/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20090111_donington/20090111_donington.rar)

Koos
11 januari 2009, 23:28
Edit: oeps, onzin

Kim Van Der Stichelen
11 januari 2009, 23:28
Zo, één van m'n ergste races ooit. Het begon gisteren al, toen ik geen 3 ronden kon rijden zonder m'n pc compleet te doen bevriezen. Ik had alleen een personeelsfeest en dus kon ik er niet verder naar kijken. Vandaag dan proberen oplossen, maar geen resultaat. Vanmiddag format c: gedaan maar het resultaat was hetzelfde. Ik probeerde te joinen maar viel telkens weg. Ik belde naar Robert om te melden dat hij m'n zitje mocht weggeven, maar de enige rijder die kon joinen was Bram. Die had niet geoefend, dus besloot ik maar z'n pc op te eigenen. Dat was al op het einde van fp2, dus hardware verplaaten was geen optie. Van G25 naar momo, van 22" naar 17", van 100fps naar 25fps. Naja drama dus in quali, kon pas op het einde toe de C400 wagens achter me laten.
Uit race1 wist ik regen in ronde 6, maar die kwam nu al in raceronde 2 ofzo. Snel naar binnen voor harde regenbanden voor naar het einde te gaan, maar die hard wets waren nutteloos. Paar ronden aangemodderd en weer binnen voor soft wets. Dit ging beter maar ideaal was het niet. De stuuruitslag op de momo was veel kleiner dus ik kon zo hard niet sturen als ik gewoon was. Zelf de rechte stukken was een drama. Daarbij komt dat de pedalen op een single as stonden, dus of ik remde, of ik gaf gas. Kon niet beide doen. Rembalans herzetten ging niet, was niet gemapped. Net nu ik het nodig had.
Al bij al tevreden met P7, maar kon zoveel beter geweest zijn.

Ps: ik ging eraf in ronde 1 en viel terug tot P25 ofzo, en sommige C400's wouden me er echt niet voorbijlaten. Ik weet dat jullie zelf een race rijden, maar ga me dan niet blokken of op het gras drukken.

ps2: Ik wil niet (opnieuw) klagen, maar het weerbericht zat er opnieuw ver naast. Een bui mogelijk op het einde? Wat we net hadden was een heuse storm met bliksems en donderslagen aan de lopende band. Het mag wel allemaal iets preciezer vind ik dan.

Mathijs
11 januari 2009, 23:29
Zo dit was één van mijn beste races ever met een enorme anticlimax...

Rest volgt morgen. Maar iets met een beuk, met een totaal tijdsverlies van 2 minuten terwijl je op P4 rijdt met zicht op P3...

Mossel
11 januari 2009, 23:30
Jeemig de peemig :D

Leuke race gereden!! beetje mazzel dat Danny een extra stop moest maken voor soft wets (denk ik) en John schade en hard wets had :)

Excuus aan Emile :unsure: Heb echt de hele race zo enorm me best gedaan om iedereen netjes te lappen (verlies dan ook gewoon ruim 2 sec. per inhaalactie) dat ik het echt balen vind dat ik jou dan wel raak.. Je remde op een punt waar ik nog volgas heb normaal gesproken en verwachte het ook helemaal niet... kon er ook niet omheen helaas... sorry

zal morgen wel ff een verslaggie doen

Peter
11 januari 2009, 23:35
Zeer vermakelijke race weer. Wederom geen voorbereiding gehad en daaruit bleek maar weer dat de Ferrari mij erg lekker ligt. P5 in kwali waar het heeeeel dicht op elkaar zat rond de 1.30ers...

1e race was jammer, we starten goed in het treintje Roy, Paulpeter, Guyon, Mathijs en ik. Daarachter ontstond al snel een gat maar toen was het voorbij.

Race 2 ging de start eigenlijk alleen maar beter. Twisk en Guyon maakten al snel foutjes dus lag ik snel op P3. Bij de stops voor regenbanden lagen PP en Roy zo'n 4 seconden voor, na de stops lag ik 2e, ik kwam echt net voor Paulpeter de baan weer op. Helaas werd ik erafgetikt door John die zich iets verremde en lag ik weer op 3. Daarna volgden wat foutjes van Roy, Paulpeter en ook mijzelf waardoor er wat positiewisselingen waren maar uiteindelijk kon ik he tempo niet bijbenen en lag ik op P3 met een gat naar voren en naar achteren van 15-20 seconden en dat is tot het eind zo gebleven. De Ferrari is ook behoorlijk twitchy in de regen maar ik kon toch lekker constant rijden. vooral onder het aanremmen is het echt een drama maar uiteindelijk toch weer op P3 geeindigd! van de 5 races nu 3x 3e geworden, en uiteindelijk blijkt dat ik ook nog de snelste ronde heb gereden dus das een mooi extra puntje.
Helaas loop ik er toch maar 3 in op Guyon en dat is minder dan ik had gehoopt.. gat blijft nu nog aanzienlijk maar achter mij in de stand wordt het gat wel flink groter door de DNF van Jeroen.

Op dit moment draai ik echt het beste seizoen wat ik tot nu toe heb gereden. Had ik ook wel verwacht met deze wagen maar 3 podiumfinishes uit 5 races ben ik echt supertevreden mee. Paulpeter en Roy zijn op dit moment nog te snel, Guyon heeft dan wel meer snelheid maar heeft in de race toch meer moeite en daardoor heb ik nog steeds zicht op P3 in de eindstand.

Marcel Groen
11 januari 2009, 23:36
De kwalificatie ging eindelijk is lekker, P2 op 2 duizendste van John! Race 1 in het droge ging erg goed, kon John goed bijhouden, toen de druppels kwamen moest ik iets ruimte geven, entoenentoenentoen... Next Track! Kuuuuuuuuuupfiew, iedereen heeft hetzelfde probleem... :D Race 2, bij de start een poging gedaan John buitenom voorbij te knallen, gevolg, Mark komt me voorbij zetten doordat ik iets te wijd ga... P3... Een rondje later begint het al te regenen, op slicks naar P1 gereden! Pas laat gepit, iets aan peut erbij en intermediates eronder... Niet zo handig, een aantal rondjes later maar weer de pit in om hard wets te monteren. Op P13 ofzo terug de baan op, teruggevochten naar P5, meer zat er niet in, mijn regenpace is namelijk niet bijzonder goed te noemen... ;)

Aankomende race hoop ik met de nieuwe PC mee te kunnen racen, voor wie het graag wil weten, de specificaties:

Cooler Master CM 690
Cooler Master Real Power M620
Asus P6T Deluxe
Intel Core i7-920
Kingston 6GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 3)
Samsung 750GB Serial ATA II HDD
Asus EAH4850/HTDI/512M
Samsung SH-S202N Black Dual Layer DVD±RW Writer
Microsoft Windows Vista Home Premium, SP1, 64bit, DVD, OEM, NL
Interne cardreader 3,5 inch ZWART

Dan is regenrijden iig geen diavoorstelling meer! :D

Robert Saalmink
11 januari 2009, 23:37
De kwali uitslag en daarmee de stand op de site klopt nog niet helemaal, wordt aan gewerkt.

De next track melding gaan we nog onderzoeken. Echt heel vaag, ik ben erg benieuwd waar het aan kan liggen. De restart is volgens de reglementen gegaan en op dit soort momenten ben ik blij dat we dat snel kunnen regelen. Ik wil alle deelnemers bedankt voor hun geduld in deze!

Joost van den Heuvel
11 januari 2009, 23:39
Jeemig de peemig :D

Leuke race gereden!! beetje mazzel dat Danny een extra stop moest maken voor soft wets (denk ik) en John schade en hard wets had :)

En brandstof denk ik. De Lister is het zuinigst en de Maserati zuipt het meest. Had ie toch wel heel wat ronden moeten doorrijden op z'n slicks om maar 1 pitstop te hoeven maken.

Roy Visser
11 januari 2009, 23:42
. Daarna volgden wat foutjes van Roy, Paulpeter

PP tikte mij eraf, maar nadat ik jouw weer had teruggepakt, heeft PP op me gewacht :)

Peter
11 januari 2009, 23:46
PP tikte mij eraf, maar nadat ik jouw weer had teruggepakt, heeft PP op me gewacht :)

had al zo'n vermoeden... volgens mij toch wat foutjes her en der of ik zit mezelf nu dingen in te denken.. ik meen Paulpeter later nog een keer stil hebben zien staan....
Mijn foutjes waren allemaal bij het aanremmen voor de chicane eind rechte stuk. soms doet die Ferrari zo raar dat je op hetzelfde punt remt en toch te ver doorschiet. dit kosste me aardig tijd (is 3x gebeurd) en 2 warnings dus ik mocht het echt niet nog een keer doen, dan zou ik een S&G krijgen... dus vanaf toen behoorlijk vroeg op de remmen gegaan daar..

Danny Kappen
11 januari 2009, 23:51
De kwalificatie verliep niet zo heel slecht, alleen jammer dat twee tiende achterstand gelijk een vierde plek betekent :)

Het begin van de tweede race verliep niet zo heel best, toen het begon te regenen heb ik de auto 2x rondgezet en ook nog een beuk van Ludo gekregen toen hij me probeerde in te halen in de laatste hairpin. Na een aantal ronden ben ik de pits ingedoken om hard wets eronder te gooien, en tot mijn verbazing lag ik na een aantal ronden al 2e. Op zich liep het niet onaardig toen, ik zat niet zo heel ver achter Mark, maar de grip was ver te zoeken, daarom ben ik na een aantal ronden opnieuw de pits ingedoken voor soft wets. Daarna heb ik 20 ronden lang geplankt, de auto lag prima, en ik kon John redelijk snel binnen hengelen. De achterstand op Mark was helaas te groot en mijn soft wets waren op het eind ook behoorlijk versleten, dus helaas weer 2e achter Mark.

@ Mark: knap gereden, had niet verwacht dat je met de lister zo hard ging in de regen :)

Quizmaster
11 januari 2009, 23:54
Geweldig leuke race weer, ik heb me enorm vermaakt :thumbup: met uiteindelijk een P4 :w00t:. Overigens complimenten aan de organisatie voor het soepel oplossen van die merkwaardige 'next track' situatie.

Robert Saalmink
12 januari 2009, 00:32
De kwali uitslag en daarmee de stand op de site klopt nog niet helemaal, wordt aan gewerkt.

Het moet nu juist worden weergegeven allemaal.

Joost van den Heuvel
12 januari 2009, 00:34
Het moet nu juist worden weergegeven allemaal.
ff mij en Dennis omwisselen dan want ik had een 1:25.731 :innocent:

Robert Saalmink
12 januari 2009, 01:54
Jemig wat een race. De kwali was ik niet helemaal tevreden mee, ik had 25.7 en ik had toch wel naar de lage 25-ers moeten gaan. Dat zat er echter niet in vandaag, dus P10 was mijn deel. De pole had slechts 0,002 verschil met de nr 2 zag ik, waanzin :)

Mijn race begon goed. Eens kijken hoever we konden doorrijden in de regen op slicks, en uiteindelijk een rondje te laat de stop gemaakt. Helaas ben ik zo dom geweest om HARD wets te monteren! In het begin ging het wel, rustig aan doen en ik lag op P6 (P4 in mijn klasse) en dat zag er allemaal vrij goed uit. Tot ik merkte dat de CUP400 toch wel een flinke dobber was. Ik keek naar mijn rondetijden en tegelijkertijd begon de tractie door het toenemende water flink af te nemen. Mijn banden kwamen niet boven de 50 graden uit en ik had wielspin in de 4e versnelling. Dus toen na een paar spins maar op uitrijden gaan zitten, want nog een stop voor andere banden had me niet meer winst gebracht helaas. Ik heb me derhalve terughoudend opgesteld wat betreft de CUP400 auto's, nergens op rare plekken gepasseerd. Ik had alle tijd van de wereld op P18......

Mathijs, het tikje was per ongeluk natuurlijk, mijn excuses nogmaals. Ik wilde wachten tot na die bocht maar je remde domweg eerder dan ik had verwacht, ik blokkeer van schrik en daar gingen we :( En in de regen gaat het dan snel.

LUDO-B
12 januari 2009, 08:57
Het begin van de tweede race verliep niet zo heel best, toen het begon te regenen heb ik de auto 2x rondgezet en ook nog een beuk van Ludo gekregen toen hij me probeerde in te halen in de laatste hairpin.

Na het bekijken van de replay is het inderdaad mijn schuld, ik schoof ietsje door waardoor ik je raakte. Sorry hiervoor, op dat moment dacht ik dat je op me instuurde maar dat was niet het geval, was echt niet mijn bedoeling. Maar het is hier verrekt lastig om in te halen en dit was zowat de enige plek waar het enigszins doenbaar was.
Had in de practise ook al 2 ronden achter Roy gehangen, kwam er echt niet voorbij, echt lastig circuit hiervoor.

Mossel
12 januari 2009, 09:15
De kwalificatie verliep niet zo heel slecht, alleen jammer dat twee tiende achterstand gelijk een vierde plek betekent :)

@ Mark: knap gereden, had niet verwacht dat je met de lister zo hard ging in de regen :)

Bedankt maar snel was ik niet ;) jij reed met softs 31-32'ers en ikke 33-34'ers :surrender:

Mossel
12 januari 2009, 10:24
Lister wint in thuisrace

Na een moeizame quali waarin het maar niet lukte om de sectoren netjes bij elkaar te voegen kon Le Coq Sportif achter de Aston Martin van John en de C6R van Marcel als 3e beginnen aan de ingekorte race.

Er werd regen voorspeld aan het einde van de dag maar gezien de wolken kon het eigenlijk alle kanten op en vertrokken we op Full slicks. Meteen in het begin werd Marcel ingehaald en lag de Lister op een mooie P2. In rondje 5 was al wel duidelijk dat er voor regenbanden gekeken moest worden en 1 rondje eerder als de rest werd de pitstop gemaakt, de auto volgegooid en de gok genomen om op soft wets te gaan rijden.
Dat was een gok want zouden ze niet te heet worden en konden ze de hele race wel aan qua slijtage…..

Al vrij snel werd duidelijk dat de keuze juist was qua grip want secondes werden er goed gemaakt per ronde en binnen een paar ronden lagen we met 12 seconden voorsprong op de achtervolgers comfortabel op kop!

Goed nieuws was dat Danny niet inliep en dat mijn racepace dus prima was tegenover de pirelli regenband. Tot Danny naar binnen gaat en mijn vermoeden wordt bevestigd… hij heeft de medium regenbanden!! Doordat hij wegviel kreeg ik vrijwel meteen een groot gat achter me heb die alleen maar groter wordt tot zo’n 52 sec op John V. die dan wordt ingehaald door Danny die wel heel hard op me inloopt…. maar goed het kan eigenlijk al niet meer mis dus ik maak me daar niet zo druk over.

De hele race goed de concentratie erbij gehouden en vrijwel zonder fouten de race uitgereden. Wat wel steeds moeilijker werd doordat ik totaal geen grip uit de langzame bochten had en de voorbanden die toch wel aardig aan het slijten waren.

Geprobeerd iedereen netjes te lappen (volgens mij alleen de top 4 binnen dezelfde ronde) en in de laatste rondes nog een aanrijding weten te voorkomen door goed op te letten doordat een achterblijver zich verremd :blink: en daarna relaxed over de finish!!

:thumbup:

Totaal niet verwacht! en meteen mijn 0 score door internet problemen in Imola goedgemaakt.

Feli aan PP ! voor de winst in de Cup400

Valt me wel op dat het in de quali altijd erg close is en dat het dan in de race meer eilandjes werk is.

Danny Kappen
12 januari 2009, 10:24
Na het bekijken van de replay is het inderdaad mijn schuld, ik schoof ietsje door waardoor ik je raakte. Sorry hiervoor, op dat moment dacht ik dat je op me instuurde maar dat was niet het geval, was echt niet mijn bedoeling. Maar het is hier verrekt lastig om in te halen en dit was zowat de enige plek waar het enigszins doenbaar was.
Had in de practise ook al 2 ronden achter Roy gehangen, kwam er echt niet voorbij, echt lastig circuit hiervoor.

Ok, no hard feelings :)

Bedankt maar snel was ik niet ;) jij reed met softs 31-32'ers en ikke 33-34'ers :surrender:

Hielden die soft wets het zo lang uit bij jou dan? Ik ben in de 18e ronde naar binnen gegaan voor mijn soft wets, die waren na 15 ronden toch al behoorlijk aan het einde van hun latijn.

Ik had het sowieso niet gered op 1 stop, als ik in de 7e ronde gelijk soft wets eronder had gegooid had ik aan het einde nog een splash&dash moeten doen...

Edit: laat maar, is al opgehelderd :P

Mathijs
12 januari 2009, 10:28
Zo, mijn quali:
Eerste run 30.3, was niet eens heel slecht, maar kon veel harder, wou er nog rondje aanplakken maar Guyon zat in de weg. TOen kwam ik er al snel achter dat het tussen de 30.0 en 30.3 heel close zat en ik precies aan de verkeerde kant stond. Toen maar heel veel lopen pushen om eronder te komen, wat gelukkig op het einde nog lukte. 29.9 en P4, had wel iets sneller gekund maar niet veel en een PB in Practise is altijd mooi :-).
Race1:
Probeerde Guyon bij de start beetje onder druk te zetten, maar verwachtte dat hij wel sneller dan ik zou zijn dus liet hem maar gaan. Toen gewoon lekker door gereden in de Roy, PP, Guyon, Mathijs en Peter trein tot de melding Next Track.
Race2:
Op aandringen van Peter nu wel geprobeerd Guyon met de start te pakken, lukte net niet want schoof net van de baan. Toen plekje aan Peter verloren en Mark. Toen Mark geprobeerd buitenom in te halen in de snelle rechter wat natuurlijk mislukte, nog plekje kwijt aan Ruben. Toen regen en best wel lang door gereden en Guyon nog verschalkt. Toch maar gepit van hard wets en had wat ruzie om mijn motor weer aan te krijgen, koste met 15 sec. Toen de komende rondes gewoon heel chill een prima tempo gereden tot ik op 4sec. van Peter zat, toen kwam Robert mij tegen. Klein tikje, maar doordat ik in de banden kwam was heel mijn auto krom. Dit pit nog gehaald en daar 108 seconde stil gestaan... Tja toen was voor mij de fun er wel redelijk af. Uitgereden en dat was het.
Superbalen dus, diep teleurgesteld, had hier P3 kunnen rijden, want mijn pace was beter dan die van Peter, dus had daar wel voorbij gekomen in de loop van de race...
Al met al een kl*te seizoen so far. Eerst problemen met pedaaltjes 2 races, dan op Imola opeens niet meer kunnen joinen. Magny ging wel prima, alleen domme fout van mezelf wat me 2 posities kost en dan nu door andere mijn race naar de tifus zien gaan...

Mossel
12 januari 2009, 10:31
Hielden die soft wets het zo lang uit bij jou dan? Ik ben in de 18e ronde naar binnen gegaan voor mijn soft wets, die waren na 15 ronden toch al behoorlijk aan het einde van hun latijn.

Ik had het sowieso niet gered op 1 stop, als ik in de 7e ronde gelijk soft wets eronder had gegooid had ik aan het einde nog een splash&dash moeten doen...

Edit: laat maar, is al opgehelderd :P

Ja dat is dan wel weer een voordeel van Michelin en de Lister mooi zuinig met de banden :D

Had nog wel een fout gemaakt met fuel want het verbruik daalde met 6/10 lister per rondje en hield dus echt veel te veel over maar ja ... moet ik maar testen :blushing:

Roy Visser
12 januari 2009, 13:11
Mijn verslagje:

Qualificatie:
Donington is een van mijn favoriete circuits, en dat liet zich uitstekend zien in de qualificatie. Waar ik dacht geen kans te hebben tegen de Porsches, reed ik een supermooie 1.28.596, maar liefst 0.724 van P2 los. Er komen gelukkig nog een aantal circuits aan met dezelfde soort layout en technische secties, dus dat beloofd wat :)

Race(1):
De start ging vrij lekker, en ik reed vrij rustig licht weg van PP, tot ik in ene een melding hoor van me pitcrew die ik niet kon verstaan, en ik bij het aanremmen van de chicane, geen remmen had, de wagen remde amper af, en met wat fanatiek terugschakelwerk wist ik de wagen niet vol rechtdoor te parkeren in de banden, maar door de chicane iets fanatiek aan te steken, ging alles net goed. PP zat er wel direct achter, maar door snel reageren, en me rembalans enorm om te gooien naar achter, leek de wagen weer beter te remmen, al moest ik wel veel vroeger remmen. Geen idee wat dit was, maar al gauw was daar de Next Track melding..

Race(2):
Wilde de gok nog nemen door op Hard Wets van start te gaan, maar had alleen fuel eruit gehaald, en na 2 rondjes begon het al te regenen, reed zo lang mogelijk door, toen ik merkte dat het gladder werd, gelijk een pitrequest gedaan, en PP dichterbij laten komen, zodat hij me niet de pitstraat in kon volgen. Dit kwam perfect uit, en na de pit mayhem, zat ik 5 seconden los van PVDK en 6 van PP. Dit was al te weinig, aangezien ik wist hoe knudde de bmw in de regen is. Gereden voor wat ik kon, maar PP zat na een 10tal ronde op mijn staart. Een fanatieke actie van PP zorgde ervoor dat ik naast de baan kwam te staan, en 14seconden verloor. Peter haalde me toen ook weer in, maar die kon ik na een paar rondjes al weer inhalen. Ik zag toen in ene PP stapvoets rijden, ik dacht eerst schade, maar had al gauw door dat PP het niet op die manier wilde winnen. Hierdoor raakte ik wel uit mijn concentratie, en spinde bijna in de hairpin, waardoor PP er direct weer langs dook. Toen 20/25 ronde op een 1a2 seconden van elkaar gereden, en merkte direct dat de sectie waar de bmw normaal het sterkst was, nu het slechtst was. Kon geen vuist maken, en toen ik aan het eind echt bijna blind ging rijden om te kijken of ik toch niet harder kon, maakte ik nog een foutje, waardoor het gat 2 rondes voor het eind 8 seconden werd. Mooie race dat zeker, maar voor mij liever geen regen meer :)

gefeliciteerd Mark, PP en Niels met een uitstekende P4 :)

DBR Steven
12 januari 2009, 13:28
2° Race met ZAC zit erop

Qualy goed voor P6

maar de race verliep niet echt goed
verrast door de vroege regen ben ik blijven rijden op sliks, in de hoop dat de bui zou overgaan.
maar toen ik er al een paar keer was afgegaan overgestapt op intermediates,
opnieuw in de hoop dat het snel zou stoppen

opnieuw een paar schuivers en een belachelijk laag tempo lag ik net geen laatste :blushing:
opnieuw binnen voor soft slicks

pit uit als aller laatste (P23) met 50 seconden achterstand:blink:
Maar ik wou niet opgeven en ben blijven rijden,
zag dat men rondetijden nu wel gelijklopend waren met die van Mark.

en na 20 ronden was ik 12 plaatsen opgeschoven en 133 seconden goed gemaakt op P10 :thumbup:
blij dit ik ben blijven gaan, met een paar zuur verdiende punten op zak

Peter
12 januari 2009, 13:34
gefeliciteerd Mark, PP en Niels met een uitstekende P3 :)

Niels 3? Vierde volgens mij Roy ;)
Had al wel de hele race door dat hij er goed bij zat. In het begin zaten Robert en Niels er allebei goed voorin trouwens, van de eerste 8 waren er 3 cup400 en bij d eoverige 5 zater Robert en Niels allebei. Toch maar even Robert zn verhaaltje nog eens lezen om te zien waar die het heeft laten liggen want ik dacht toen echt nog, zouden ze voor een mooie stunt zorgen...

edit: Kan het er niet uithalen, behalve een verkeerde bandenkeue. Robert leg uit!! Hoe krijg je het voor elkaar om eerst op P6 te liggen en zonder stop op P18 te belanden??

Roy Visser
12 januari 2009, 13:39
Niels 3? Vierde volgens mij Roy ;)
Had al wel de hele race door dat hij er goed bij zat. In het begin zaten Robert en Niels er allebei goed voorin trouwens, van de eerste 8 waren er 3 cup400 en bij d eoverige 5 zater Robert en Niels allebei. Toch maar even Robert zn verhaaltje nog eens lezen om te zien waar die het heeft laten liggen want ik dacht toen echt nog, zouden ze voor een mooie stunt zorgen...

edit: Kan het er niet uithalen, behalve een verkeerde bandenkeue. Robert leg uit!! Hoe krijg je het voor elkaar om eerst op P6 te liggen en zonder stop op P18 te belanden??

robert is special ;)

maar dat viel mij ook op inderdaad, dat ik in ene op P4 lag in de race :) Ik reed met robert om positie, en heb hem gewoon meerdere keren ingehaald :)

Robert Saalmink
12 januari 2009, 14:28
Het ging allemaal mis toen ik hard wets had gekozen in plaats van soft wets en het echt nat werd op de baan. Toen zat ik inderdaad mooi voorin, maar het feit dat ik grote moeite had met mijn tractie en bandentemperaturen, en daarmee met de CUP400's, maakte dat ik begon terug te vallen. Nog een paar spins tot overmaat van ramp (lullig, net ff een randje gras raken.... dan ga je er best hard af in de regen!) en toen het ding maar gewoon rustig naar de finish gestuurd.

Niels Tieman
12 januari 2009, 15:00
Hier mijn reactie;

Door wat andere redenen niet geoefent tot aan afgelopen Zondag zelf. S'middag een rondje of 20 over Donnington geraced en daar kwam met wat setup-aanpassingen en tips een 25.5 uit. Daar was ik niet super-ontevreden mee en dat was mijn doel in de qualify.

In de qualify wist ik een 1:25.189 te noteren met nog ruimte voor meer, maar dat kreeg ik er op dat moment niet uit. In de Practice had veelal rondes gedaan met mijn race-fuel en het viel me op dat mijn tempo niet eens zo slecht was.

Race1:

Race1 zorgde voor een verrassing. Als ik me goed concentreerde, en dat lukte op dat moment goed, kon ik in het spoor blijven van heel wat andere mensen. Helaas gooide een next-track roet in het eten.

Race2:
Een start met een druk hoofd, (Waarom was die next-track er?), zorgde wat voor concentratieproblemen maar ik wist wederom bij te blijven. Toen het begon te regenen reed ik door tot dat mijn gevoel zei: "Te glad". Op dat moment lag ik op P2.

Pitrequest gedaan. 100% akkoord gekregen, lampje branden.

Kom de pitstraat binnen ennnnnn...... niemand. Dus door de pitstraat gereden, nog een rondje gedaan op een veel te glad circuit en wederom naar binnen waar ze dit keer wel voor me klaar stonden. Kwam terug op P17, tussen Cup400 en Cup600 bolides. Het tempo was goed, weinig fouten en dat bracht me aan het einde van het verhaal P4!

Een gekke avond, leuke maar heftige race en een nette uitslag!

Mossel
12 januari 2009, 18:09
de server replay blijft hangen na een minuut of 10 ???

ben ik de enige ?

Koos
12 januari 2009, 18:45
de server replay blijft hangen na een minuut of 10 ???

ben ik de enige ?
Nee, hier 't zelfde. Ik zie trouwens op mijn eigen replay wel de gehele race. Alleen mis ik een 10-14 auto's :blink: Waaronder de top 9 in de wedstrijd.

Kim Van Der Stichelen
12 januari 2009, 18:46
Dat heb ik al sinds Brno ;)

Mossel
12 januari 2009, 19:02
ik heb wel alle rijders in mijn eigen replay. (wel heel raar dat de replay begint vlak voordat de race echt start dus vlak voor de laatste bocht)

Hekking
12 januari 2009, 20:00
Zo, na een weekje wintersport nada kunnen trainen. Zondag middag nog een uurtje de baan op geweest maar dat haalt niet aan. De kwalificatie was naar verwachting slecht met een op één na laatste startplaats.

Toen in race 2 de regen kwam was ik blij met m'n vrij hoge rijhoogte die ik voor dit stuiter baantje had ingesteld. M'n pitstop was perfect getimed alleen had ik er softs onder moeten knallen waar ik een fobie van had gekregen na brno :laugh: ( Na 1 bocht op temperatuur:innocent: )
Toch nog wel hard gepushed en gelukkig vrij foutloos gereden. Chris en Guyon gingen me flink te hard en waren me snel voorbij. Koos kwam nog even dicht bij maar elimineerde zich zelf :D
Achteraf heel blij met een P :thumbup:6

R. de Ruijter
12 januari 2009, 20:58
Zo...wat een race. Totaal niet goed op kunnen voorbereiden ivm geen tijd. Voordeel was dat dit de baan is waar ik in m'n leven het meeste rondjes op heb gereden.

Quali.
Ik kon een redelijke tijd neerzetten in verhouding met de voorbereiding die ik heb gehad. Ik zette een 30.1 neer. Had zeker nog wat meer ingezetten, maar kwam er ff niet uit.

Race 1.
Start ging goed. Maar doordat er stilstaande auto's op de weg stonden, vloog ik eraf. Ik probeerde ze te ontwijken waardoor ik het gras op raakte. ik zag dat het begon te regen en dook als eerst de pits in voor regenbanden. Toen ik de pits uit wilde rijden kwam het bekende "next track" gedeelte.

Race 2.
Fuel aangepast en begonnen. Na 2 rondjes begon het te regenen en dook weer als eerste de pits in voor harde regenbanden. Ik pakte daardoor veel plaatsen. Ik kon de BMW nog redelijk goed de eerste 18-20 rondjes op de baan houden. Vanaf toen was het echt "blij dat ik glij", ik had van te voren een driftcursus moeten doen om dat ding op dat stukje asfalt te houden. Alsnog maar 1 keer rond gegaan. Heb niet gekozen om nog een keer naar binnen te gaan ivm met tijdverlies. Zou had het achteraf wel gedaan hebben, maarjah, wat is achteraf. Ik ben weer een ervaring rijker en vond het leuk en daar gaat het om!

Mark B
13 januari 2009, 09:11
Helemaal vergeten om een verhaaltje te posten hier :)

Kwalie:
Van te voren al redelijk wat geoefend in deze barre temperaturen dus ik wist enigszins wat me te wachten stond. Al snel kwam ik aan mijn tijden die ik reed die middag. Na een aantal ronden kwam ik aan een PR van 1:30.074 dat mij op die tijd een P4 op zou leveren :blink: Schrok er zelf een beetje van aangezien ik niet vond dat dit een lekker rondje was. Had nog benzine over en besloot even door te stampen. Tot 2x toe zat ik zo'n 0,3sec onder mijn tussentijden tot ik verkeer (lees C600 wagens) tegen kwam die mij besloot in te halen terwijl die in zijn warmup ronde zat!
Kwam niet meer aan een snellere ronde en was goed voor een P6 waar ik wel tevreden mee mocht zijn.

Race 1:
Kreeg totaal geen snelheid in de porsche en raakte al snel de aansluiting kwijt met de 2 ferrari's die hier sterk voor de dag kwamen (mijn complimenten peter en mathijs). Vervolgens zat ruben in mijn nek te hijgen en we schrokken samen van 2 stilstaande c600 wagens waardoor ruben zelfs van de weg raakte.... Vlak daarna was het bekende "next track" verhaal..

Race 2:
Fuel aangepast en hoopte op een betere start dan race 1.
Na 2 warm up rondes kon ik redelijk het tempo bijbenen, mathijs maakte een foutje waardoor ik hem kon passeren en geloof dat daarna de regen kwam. Ik probeerde het 2rondjes nog aan om te kijken of het wel echt nat was. Na BRNO had ik mijn twijfels bij de regen :innocent: Aangezien ik dit keer de rest ook zag glibberen besloot ik de pit in te duiken wat mij een aantal plaatsen winst op leverde. Kwam terug de baan op vlak achter Hekking die ik goed kon volgen. 4 Rondes later was het echter gedaan met het volgen van de rode lampen voor me, door de spray miste ik mijn rempunt waardoor ik spinde.
Vervolgens was het een kwestie van uitrijden wat mij een P8 opleverde waar ik tevreden mee ben. Punten dus!!
Aangezien pp 1e was en ik 8e zijn we een klein beetje ingelopen met het teamkampioenschap op UCP :)

paulpeter
13 januari 2009, 21:17
Was niet m'n beste raceweekend, werd gelukkig geholpen door de regen.

Testen voorafgaand ging vrij aardig en normaal weet ik in de kwali er nog een paar tiende er vanaf te knabbelen. Echter liep het totaal niet in de kwali. Kwam met moeite in de buurt van m'n tijden. Paar kleine dingen veranderd op goed geluk en gelukkig wist ik in de laatste ronde p2 te pakken net voor Guyon. Roy was veel te snel met een nette tijd in de 28.

Start van de race was prima. Kon Roy heel makkelijk volgen, die grote problemen had bij het aanremmen. Keertje bij de hairpin erlangs maar bij het uitkomen brak hij uit omdat er wat licht contact was. Er ontstond al snel een leuk treintje, gevolgd door een paar regendruppels.

De 2e start ging opzich prima. Roy was lichtjes sneller, maar probeerde in de buurt te blijven in de hoop op regen. Die kwam vrij snel dus en ook vrij hevig. Pit request leverde weinig op en dus besloot ik een rondje langer te wagen als de rest. Koste me een paar seconde en ik kwam precies achter Peter de baan op. Deze wist ik door wat hulp van een cup 600 die hem heel enthausiast in de laatste bocht er langs zette in te halen. Vervolgens redelijk snel op Roy in gelopen die erg lastig had. Vervolgens hem er enthausiast langs gezet waar Roy erg vroeg remde. Helaas was er geen ruimte voor 2 en ging Roy het grind in. Ik wachte nog, maar Peter kwam er al weer aan. Vervolgens een paar rondes later Roy voorbij gelaten toen hij Peter weer voorbij was, omdat ik me niet echt lekker voelde met de manier waarop ik hem voorbij was gegaan. Roy was echter zo sportief om hem de volgende bocht dwars te zetten:laugh:

Daarna Roy contant op een paar seconde achter me gehad. Na het incident en het wachten met Roy was ik alleen totaal m'n snelheid kwijt. Een paar benauwde momentjes gehad. Gelukkig op P1 weten te finishen met dank aan de weergoden.

Mossel
20 januari 2009, 23:43
Ik mis eigenlijk nog het raceverslag :) (missen is natuurlijk op een positieve manier )

Fabian de Jong
21 januari 2009, 00:51
Ik mis eigenlijk nog het raceverslag :) (missen is natuurlijk op een positieve manier )
Ben ik ook wel benieuwd naar, maar denk dat dat op zich laat wachten omdat de server replay niet goed is.

Robert Saalmink
21 januari 2009, 00:56
Nee, het raceverslag is al een poosje bijna af zelfs, en de screenshots zijn er ook al lang, ik ben alleen te druk geweest om het even de final touch te geven. Zal morgen worden.

Mossel
21 januari 2009, 11:40
Nee, het raceverslag is al een poosje bijna af zelfs, en de screenshots zijn er ook al lang, ik ben alleen te druk geweest om het even de final touch te geven. Zal morgen worden.

:thumbup:

Vind het vaak erg leuk leesvoer :)

Robert Saalmink
22 januari 2009, 00:35
Leef je uit, hij staat online! :)

Danny Kappen
22 januari 2009, 00:42

Hij is weer leuk :) 1 klein dingetje, er staat:

Danny Kappen was hard op weg om de tweede plaats van John Vissers af te pakken, maar met de Maserati kon hij geen vuist meer maken tegen de ‘watervlugge’ Lister.

Nu lijkt het alsof John in een Lister rijdt :P

Kim Van Der Stichelen
22 januari 2009, 00:45
Hij is weer leuk :) 1 klein dingetje, er staat:

Danny Kappen was hard op weg om de tweede plaats van John Vissers af te pakken, maar met de Maserati kon hij geen vuist meer maken tegen de ‘watervlugge’ Lister.

Nu lijkt het alsof John in een Lister rijdt :P

Ja en dat zinnetje over mij klopt ook niet, staan nog 2 575's achter me in de stand :innocent: En ik was vlak voor de start in de reservewagen gesprongen die niet afgesteld was ;)
Maar mooi verslag alweer, leuke foto's ook :)

Peter
22 januari 2009, 00:47
Mooi verhaaltje weer Robert, kan zo in de krant!
Voorlopig wordt ik ook elke race weer met een stukkie vermeld dus niets dan lof! Ik ga ze allemaal maar eens verzamelen en mocht ik dit seizoen nog een race winnen :laugh: dan wordt ie ingelijst :p

Danny Kappen
22 januari 2009, 00:49
Ja en dat zinnetje over mij klopt ook niet, staan nog 2 575's achter me in de stand :innocent: En ik was vlak voor de start in de reservewagen gesprongen die niet afgesteld was ;)
Maar mooi verslag alweer, leuke foto's ook :)

Op zich heeft Robert wel een punt, je hebt al het hele kalenderjaar problemen met je stuur :lol:

Kim Van Der Stichelen
22 januari 2009, 00:50
Op zich heeft Robert wel een punt, je hebt al het hele kalenderjaar problemen met je stuur :lol:

Hmmm inderdaad, excuses Robert :lol:

Robert Saalmink
22 januari 2009, 00:51
Ik had Danny's opmerking ook al ter harte genomen en een herstelactie ondernomen, en van jou Kim zat ik al op excuses te wachten inderdaad ;) :p

Mossel
22 januari 2009, 09:14

topper !

Joost van den Heuvel
22 januari 2009, 18:00
Mooi raceverslag!

(lol @ kanaaltunnel)

Marcel Groen
22 januari 2009, 18:16
Mooi verslag, en een aantal gave screenshots van de #5 Corvette! :)

Niels Tieman
23 januari 2009, 00:32
Inderdaad weer een gaaf verslag van de race! :D
Go Roberto ;)

Robert Saalmink
23 januari 2009, 09:01
Go Roberto ;)

Waarheen? :huh1:

R. de Ruijter
23 januari 2009, 09:44
Waarschijnlijk waar de weg je heen leid;)

Robert Saalmink
24 januari 2009, 15:25
Sorry voor de vertraging.

Protesten en straffen Donington
Er zijn wederom geen protesten binnen gekomen bij de organisatie. Er zijn tijdens de race wel een aantal incidenten onderzocht door DRNL Race Control:

-1580: Mark Schuttenhelm komt achterop Emile aan rijden vlak voor de old hairpin. Emile glijdt iets wijd en Mark kan niet op tijd remmen en raakt Emile. zit er nog helemaal voor en stuurt in, maar Mark kan hem niet meer ontwijken en tikt hem aan, met een spin voor Emile tot gevolg. Omdat het er niet op leek dat Mark hier de auto er al naast wilde zetten, en de bochten daarvoor ook voldoende geduld toont, wijst alles erop dat Mark zich iets verkeek op Emile´s rijlijn en rempunt door de gladheid en dan is een klein tikje helaas zo gemaakt. De organisatie heeft dit derhalve beoordeeld als een racing incident en onderneemt verder geen actie.

-2050: Robert Saalmink zit achter Mathijs Twisk. Ze komen aan op Coppice en Robert besluit om achter Mathijs te blijven rijden. Verder is deze situatie vrijwel gelijk aan de situatie bij Mark en Emile: Robert blokkeert, kan Mathijs niet meer ontwijken en tikt deze licht aan, helaas voldoende om Mathijs het grind en de muur in de sturen in deze omstandigheden. De organisatie heeft dit incident derhalve hetzelfde beoordeeld als bovengenoemd incident en onderneemt ook hier verder geen actie.

Fabian de Jong
24 januari 2009, 18:06
Iemand hier trouwens die een goeie replay heeft van deze race?
Ik wil hem namelijk wel eens bekijken :)

Mathijs
24 januari 2009, 20:26
Sorry voor de vertraging.

Protesten en straffen Donington
-2050: Robert Saalmink zit achter Mathijs Twisk. Ze komen aan op Coppice en Robert besluit om achter Mathijs te blijven rijden. Verder is deze situatie vrijwel gelijk aan de situatie bij Mark en Emile: Robert blokkeert, kan Mathijs niet meer ontwijken en tikt deze licht aan, helaas voldoende om Mathijs het grind en de muur in de sturen in deze omstandigheden. De organisatie heeft dit incident derhalve hetzelfde beoordeeld als bovengenoemd incident en onderneemt ook hier verder geen actie.

First of all: ben het er mee eens dar Robert niet gestraft is, kan gebeuren hoe zuur ook.
Echter blijk ik enorm te verschillen met de organisatie over bepaalde inschattingen van hoe om te gaan met de straffen. Zo zou dit gaan om een lichte tik omdat Robert blokkeerd (omdat hij te laat remt tov mij). Zoals je in het youtube filmpje aan mijn post kan zien beland ik bijna op mijn dak zo licht was het tikje.
Als ik dan terug denk aan afgelopen week waar ik een straf van niet mogen kwalificeren heb gekregen vanwege het te hard rijden in de pitstaat, wat wordt omschreven als "een zeer ernstig delict" (http://forum.digitalracing.nl/showpost.php?p=16676&postcount=237) en als "Onacceptabel gedrag en negeren van DR.nl regelgeving." (http://members.home.nl/tieman/DRTCC_Nieuwsbrief6.pdf) heb ik toch het idee dat het één bestraffen met een penalty en de ander een raceincident noemen meten met 2 maten is.

Anyhow so be it!

YouTube - test

Stefan van Renselaar
24 januari 2009, 21:13
Zoals je in het youtube filmpje aan mijn post kan zien beland ik bijna op mijn dak zo licht was het tikje.

Je gaat daar half zijwaarts/achteruit in de banden, als je er recht in gaat dan sta je gewoon stil..

Maar jij bent wel van een discussie lijkt mij zo ;)

Mathijs
24 januari 2009, 21:20
Je gaat daar half zijwaarts/achteruit in de banden, als je er recht in gaat dan sta je gewoon stil..

Maar jij bent wel van een discussie lijkt mij zo ;)Tja ik had het ook niet uigekozen om zo de vangrail in de duiken Stefan.
Ik ben idd. niet vies van een discussie als ik het ergens niet mee eens ben. Gelukkig leven we in een land waar dat gewoon kan dus denk ik niet dat dat een probleem is :).

Bramzel
24 januari 2009, 23:05
Het een was een gevalletje onbedoeld contact tijdens listige omstandigheden, het andere een staaltje public-server gedrag van iemand die al zo'n beetje sinds het begin van DR.nl bij de races betrokken is geweest. En ja, daar zit voor ons verschil tussen.

Mathijs
24 januari 2009, 23:47
Het een was een gevalletje onbedoeld contact tijdens listige omstandigheden, het andere een staaltje public-server gedrag van iemand die al zo'n beetje sinds het begin van DR.nl bij de races betrokken is geweest. En ja, daar zit voor ons verschil tussen.staaltje public-server gedrag, jullie zijn wel van het opblazen. Eerst ernstig delict, nu staaltje public-server gedrag. Moet niet gekker worden. Anyhow, dat van die listige omstandigheden is natuurlijk iets waar je je op kan instellen door dus minder risico te nemen. Het aanrijden van iemand van achter door te laat te remmen is net zo goed public-server gedrag, komt daar net zo vaak voor.

Fijn consequent. Ik ga me er wel proberen bij neer te leggen. :rolleyes:

Roy Visser
25 januari 2009, 00:05
jullie zijn wel van het opblazen.

:lol::lol::lol:

Mossel
25 januari 2009, 00:07
Maar wat wil je nu eigenlijk bereiken ?

Wil je dat Robert zwaarder wordt gestraft of wil je excuses voor je te zware straf in de DRTCC

Maik Peters
25 januari 2009, 00:13
MMzzzz... Tekst misschien niet helemaal juist gekozen en wellicht is er een "waarschuwing" wel op zijn plek. Robert had er op zijn minst rekening mee kunnen houden dat hij een stuk sneller is en er dan iig naast zit en er niet achter.

Domme actie.. maar een dikke penalty is ook wat overdreven.

of te wel, een waarschuwing...

btw @mathijs, probeer niet te verhit te reageren. :)
en haal dingen niet door elkaar :cool:

Mathijs
25 januari 2009, 00:37
Maar wat wil je nu eigenlijk bereiken ?

Wil je dat Robert zwaarder wordt gestraft of wil je excuses voor je te zware straf in de DRTCC
First of all: ben het er mee eens dar Robert niet gestraft is, kan gebeuren hoe zuur ook. Zoals ik in mijn eerste zin zij ben ik helemaal niet uit op een straf voor Robert, ik heb ook geen protest oid ingediend. Wel contact met Robert gehad hierover. Excuses hoef ik ook niet, want heb er zelf niet zoveel last van.

@Maik: Robert was niet veel sneller dan ik, ronde eerder had ik hem er al langs gelaten maar maakte hij weer een fout, ik er weer voor etc. Het was ook gewoon voor positie en ging dus niet eens om het lappen.
Verder ben ik prima cool en niet verhit zoals jij dat omschrijft. Het zit mij alleen al wel een tijdje dwars. Temeer ik altijd probeer alles zo fair op te lossen en dan opeens wel een penalty aan mijn broek krijg, waar in mijn optiek een waarschuwing meer op zijn plaats is, zeker als je de desbetreffende regelementen erbij pakt.

Ook weet ik dat er nog enkele deelnemers zijn die het in ieder geval met mij eens zijn dat die kwali straf buiten proporties was :).

Maik Peters
25 januari 2009, 00:59
Naja hoop iig dat je begrijpt wat ik bedoel :)

Robert Saalmink
25 januari 2009, 01:15
Ik spreek hier even namens mezelf en niet namens de organisatie, even voor alle duidelijkheid.

Ik heb al eerder gezegd dat ik met andere CUP400 deelnemers op dat punt geen problemen had, ik remde dan ook niet later in die andere gevallen maar het was kennelijk in het geval van Mathijs toch te laat. Kan gebeuren, hij heeft ook mijn excuses daarvoor ontvangen. Hij heeft ook -voor alle duidelijkheid- hier geen protest tegen ingediend, maar het is wel door de organisatie voorgelegd aan race control.

Over dat nemen van minder risico kan ik alleen maar het volgende herhalen. Ik nam minder risico door hem er niet per se langs te proppen voor die bocht maar te wachten tot het stuk erna, wat je ook kunt zien omdat ik weer terug aansluit achter je na eerst te hebben gekeken of ik er misschien naast kon komen.

De tik lijkt hard vanwege de geleden gevolgschade. Jij relateert deze gevolgschade overigens direct aan de zwaarte van de overtreding. Maar dat zie je helaas toch verkeerd. We kijken bij de beoordeling van de incidenten puur naar de overtreding zelf.

Misschien was het hier een GTR2 collision data probleempje, misschien werd door de regen het effect versterkt. Ik weet het niet, het is gewoon domme pech dat je zoveel schade had, het had voor hetzelfde geld ook gewoon bij een kort uitstapje grindbak kunnen blijven.

Je bent -denk ik- gewoon een beetje stessed out over dit incident in combinatie met je straf in het DRTCC, wat je aan het einde van de practisesessie in Oschersleben helaas ook weer duidelijk liet zien. Je frustratie begrijp ik voor een klein deel, maar het lijkt me wel goed -voor jou en voor iedereen- om deze van je af te zetten en gewoon weer te genieten van de komende races.

Mathijs
25 januari 2009, 01:51
Je bent -denk ik- gewoon een beetje stessed out over dit incident in combinatie met je straf in het DRTCC, wat je aan het einde van de practisesessie in Oschersleben helaas ook weer duidelijk liet zien. Je frustratie begrijp ik voor een klein deel, maar het lijkt me wel goed -voor jou en voor iedereen- om deze van je af te zetten en gewoon weer te genieten van de komende races.Je beschuldigd me er dus van dat ik tijdens de practisesessie op Oschersleben heb laten blijken dat ik een beetje stressed out was van dit incident? Wat is dat nou weer voor onzin, ben wel benieuwd waar je dit op basseert. Ik was gewoon op Oschersleben om mijn straf uit te zitten en zo snel mogelijk op esc. te duwen om te gaan studeren (had mij in eerste instantie ook afgemeld).

Bramzel
25 januari 2009, 01:54
Naast je neerleggen. You're doing it wrong ;) Zullen we er gewoon over ophouden?