View Full Version : Autoinstelligen
nisa
23 december 2008, 14:58
hallo,
ik rij nu met een honda WTCC 2007
ik reed op macau een tijd van 2.43.88 ( voorlopig mijn snelste tijd )
wel zonder abs enzo
maar ik zoek een perfecte instelling van de auto
waardoor ik meer snelheid, grip, afkoelingen, perfecte remafstelling, ...
zodat ik nog meer seconden van mijn tijd kan afpeuzelen
ik reed ook wel met het maximum aan benzine in men auto
kan iemand me helpen met een perfecte instelling
alvast bedankt
Niels
Niels Draijer
23 december 2008, 15:07
Oefenen oefenen oefenen;)
Sowieso rijdt 99% van dit forum zonder ABS en dergelijke hulpmiddelen. Het enige wat we gebruiken is de automatic clutch.
Logischerwijs is het rijden met minder benzine beter voor een snellere tijd alhoewel je dat voordeel pas pakt als je echt op de limiet kunt rijden. Setuppen is tijdrovend maar ik zou persoonlijk eerst ervoor zorgen dat je de ideale lijn leert kennen, rempunten weet te herkennen en zo efficiënt mogelijk te remmen. Veel oefenen dus. Rijd offline eens een race en meet je met de computer-tegenstanders. Overigens zitten voor de WTCC auto's standaard setups in het spel zodat je al een aardig eind op weg bent.
Als je wat meer gevorderd bent kun je uiteraard altijd tips vragen, danwel op de digitalracing server.
Good luck;)
hallo,
ik rij nu met een honda WTCC 2007
ik reed op macau een tijd van 2.43.88 ( voorlopig mijn snelste tijd )
wel zonder abs enzo
maar ik zoek een perfecte instelling van de auto
waardoor ik meer snelheid, grip, afkoelingen, perfecte remafstelling, ...
zodat ik nog meer seconden van mijn tijd kan afpeuzelen
ik reed ook wel met het maximum aan benzine in men auto
kan iemand me helpen met een perfecte instelling
alvast bedankt
Niels
Roy Visser
23 december 2008, 15:11
Hey niels, haal zowiezo eerst even de volle tank leeg, dat scheelt enorm iig kwa rondetijden. Voor hotlappen rijd ik ook altijd met max 10liter rond. Aan je rondetijd te zien, kun je het voorlopig nog niet in de setup winnen, maar meer in oefenen en baankennis. Laad dus gewoon de bijgeleverde simbin honda macau dry setup. (In garage op files klikken, en dan zie je hem direct staan) Daar haal je dan ook weer zoveel liter uit dat er ongeveer 10 inzit. En dan gewoon rondjes rijden, Met de standaard setup kun je makkelijk onder de 2.32 komen. Pas als je daar onder geraakt, kun je denken aan wat persoonlijke veranderingen die de wagen wat nerveuzer, maar wel sneller maken. Bedenk je goed dat tussen een afgestelde wagen, en een wagen met een basis setup voor hetzelfde circuit, kwa snelste rondetijden, niet meer als een halve seconde van elkaar zullen liggen. De rest zit hem allemaal in techniek en baan kennis. Ikzelf zat een hele tijd geleden op 2.28 in de honda, en dat moet nu zeker sneller kunnen.
Als er wat dingen zijn die je niet prettig vind aan de basissetup, dan kunnen we daar natuurlijk wel wat aan veranderen. maar de versnellingen/suspension/dif staan zeker goed voor een beginner
Oefenen oefenen oefenen
das mijn zinnetje he! :)
Niels Draijer
23 december 2008, 15:16
Hey niels, haal zowiezo eerst even de volle tank leeg, dat scheelt enorm iig kwa rondetijden. Voor hotlappen rijd ik ook altijd met max 10liter rond. Aan je rondetijd te zien, kun je het voorlopig nog niet in de setup winnen, maar meer in oefenen en baankennis. Laad dus gewoon de bijgeleverde simbin honda macau dry setup. (In garage op files klikken, en dan zie je hem direct staan) Daar haal je dan ook weer zoveel liter uit dat er ongeveer 10 inzit. En dan gewoon rondjes rijden, Met de standaard setup kun je makkelijk onder de 2.32 komen. Pas als je daar onder geraakt, kun je denken aan wat persoonlijke veranderingen die de wagen wat nerveuzer, maar wel sneller maken. Bedenk je goed dat tussen een afgestelde wagen, en een wagen met een basis setup voor hetzelfde circuit, kwa snelste rondetijden, niet meer als een halve seconde van elkaar zullen liggen. De rest zit hem allemaal in techniek en baan kennis. Ikzelf zat een hele tijd geleden op 2.28 in de honda, en dat moet nu zeker sneller kunnen.
Als er wat dingen zijn die je niet prettig vind aan de basissetup, dan kunnen we daar natuurlijk wel wat aan veranderen. maar de versnellingen/suspension/dif staan zeker goed voor een beginner
das mijn zinnetje he! :)
Tegen welke Niels heb je het nou?:laugh:
Excusez moi, ik wist niet dat jij patent had verkregen op dat zinnetje:p
Roy Visser
23 december 2008, 15:17
Als je overigens echt serieus een beetje wilt leren setuppen, ik heb een mooi verhaaltje geschreven met veel informatie en links voor het oude forum, die mathijs hiernaartoe heeft overgekopieerd:
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=128
nisa
24 december 2008, 12:22
ik heb nu door oefenen op macau 2.40.015 bereikt
maar nog minder dat gaat niet
ik ben dan beginnen oefenen op monza
daar heb ik een tijd van 2.03.156
wat denken jullie ervan ?
Niels Draijer
24 december 2008, 19:38
ik heb nu door oefenen op macau 2.40.015 bereikt
maar nog minder dat gaat niet
ik ben dan beginnen oefenen op monza
daar heb ik een tijd van 2.03.156
wat denken jullie ervan ?
Nog veeeeeeeeeeeeeeel meer oefenen;)
Er kunnen nog een hoop seconden af. Realiseer je wel dat dit een sim is en geen arcadespel. Makkelijk is het dus absoluut niet. Wil je een beetje meedoen in het midden- en achterveld dan zul je nog heel veel moeten trainen. Hopelijk is dit niet a-motiverend;)
Ralffoxx
24 december 2008, 20:47
automatic clutch.
Heb ik trouwens ook al uitstaan ;)... heeft zo'n zijn kleine voordeeltjes en nadeeltjes :D.
Gewoon veel rijden en de standaard setup's in het spel zijn al aardig goed hoor... Alleen op eigen gevoel beetje afstemmen.
nisa
26 december 2008, 10:49
Nog veeeeeeeeeeeeeeel meer oefenen;)
Er kunnen nog een hoop seconden af. Realiseer je wel dat dit een sim is en geen arcadespel. Makkelijk is het dus absoluut niet. Wil je een beetje meedoen in het midden- en achterveld dan zul je nog heel veel moeten trainen. Hopelijk is dit niet a-motiverend;)
het moedigt me juist aan,
ik heb nog wat geoefend op monza, en daar gaan toch een paar seconden eraf
ik ben geen technische in de bochten, dus op macau kan ik nog niet verbeteren
ik heb meer snelheid in circuits zoals brno, monza, curitiba ( brazilie )
maar ik blijf oefenen
ik wil wel eens meerijden in een online race
maar weet niet wanneer die gaat plaats vinden
edit: mijn beste tijd zonder abs en andere hulpmiddelen, op curitiba ( brazil )
is 1.23.854
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.