PDA

View Full Version : FPL: Imola - Ronde 3

Tjerk Korving
3 december 2008, 15:25
[spacer]

[logo_fpl]

[spacer]

Preview Imola

De eerste twee ronden zitten erop, en met een wel heel erg lange rustperiode door de welbekende race server problemen vertrekken de teams richting het fraaie historische circuit van Imola, San Marino. Michael Storm steekt tot dusver twee overwinningen in zijn zak en leidt het kampioenschap. Teamgenoot Michel Hekking is tweede en laat dus geen twijfel bestaan over welk team het constructeurskampioenschap leidt.

Het AutoDromo Enzo e Dino Ferrari, gelegen in San Marino, is een circuit met een roemruchte historie. San Marino wordt, net als Valencia, tegen de klok in gereden. De Tamburello is al jaren een chicane, waar het na de start wel eens dringen kan worden. Daarna een listige links-rechts combinatie genaamd Villeneuve. Met wat lef kan men uitremmen in de daarop volgende hairpin Tosa.

Dan gaat het stevig heuvelop met op de top de Piratella, waarna het weer omlaag gaat richting de snelle dubbele rechter Aqua Minerale. Dan is het weer heuvelop naar de trage Variante Alta. Uitremmen is hier mogelijk mits een goede aanloop vanuit Minerale wordt verkregen. Daarna gaat het omlaag, tot aan de 6e versnelling voordat wordt geremd voor Rivazza, twee keer links. Uitremmen is hier tricky, het is naast de lijn erg glad en de bochten zijn krap. Hierna is het op weg terug naar s/f, met als enige hindernis nog de Bassa chicane.

Hoewel er weldegelijk inhaalmogelijkheden zijn op dit circuit, is het zelfs voor de snelste coureurs bijna onmogelijk dit te doen. In principe is je tegenstander in een foutje dwingen de beste manier om fair in te halen.

[spacer]

Circuit Informatie

http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_imola.jpg

Circuit: Imola (http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=Autodromo+Enzo+e+Dino+Ferrari,+40026+Imola+Bolog na,+Emilia+Romagna,+Itali%C3%AB&sll=44.342941,11.715245&sspn=0.149284,0.362549&ie=UTF8&ll=44.340287,11.712692&spn=0.018661,0.045319&t=h&z=15)
Lengte: 4.933km
Ronden: 26
Afstand:128.258km

[spacer]

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de race ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19:30 – 20:00
Kwalificatie: 20:00 – 20:20
Warmup/pauze: 20:20 – 20:25
Race: 20:25 | 130 kilometer

[spacer]

Uitslagen

Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090105_imola/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090105_imola/FPL_Race_3_Imola.rar)

[spacer]

Links

Het FPL reglement (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/12-.html)
FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
FPL Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
Imola circuit officiële website (http://www.autodromoimola.com/)

[spacer]

Deelnemerslijst

Afmelden kan uiterlijk tot en met de vrijdag voorafgaand aan de race via fpl@digitalracing.nl. (§1.1.6)

Officiële deelnemerslijst Formula ProLeague

#|Teamnaam|Naam|Deelname
2|Team Vaillante|Roy Visser|Afgemeld
3|Dynamic Motorsports|Tim Wijen|
5|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Afgemeld
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|
9|HugoBOSS Racing|Bram Kocken|
11|FS Racing|Bram van der Stichelen|Afgemeld
12|FS Racing|Steven Frederiks|
14|DCR|Tjerk Korving|
15|DCR|Gerben van den Broek|
16|KoelTec|Michael Koel|
18|WolnerGP|Alexis Saridakis|
19|WolnerGP|Angelo Wolner|
22|Team Zerobarrier|Jaap Kleijn|
23|Team Zerobarrier|Steven Voss|
24|Team Underground|Paulpeter Kroon|
25|Team Underground|Mark Bentvelzen|
27|Racing for Brabant|Jeroen van Dun|Afgemeld
28|Crown Racing|Michael Storm|
29|Crown Racing|Michel Hekking|Afgemeld
30|Super Aguri FPL|Jeroen Ursem|
32|SimTech|Mathijs Twisk|
34|BAS Biddinghuizen|Ricus Winnubst|
36|F1RST Racing|Thomas Arends|
37|F1RST Racing|Rudy van Buren|

[spacer]

[logo_dr]

Tjerk Korving
3 december 2008, 15:26
Met dank aan Alexis Saridakis voor het in elkaar klussen van de start thread, we waren er zelf nog niet aan toe gekomen. :)

Bram Kocken
3 december 2008, 15:58
Is er nog nieuws over de carset?

Bram Van Der Stichelen
3 december 2008, 16:14
Imola :thumbup:

Tjerk Korving
3 december 2008, 16:29
Is er nog nieuws over de carset?
Zekers. :)

Die komt er en is nog niet af.

King Otto
3 december 2008, 16:48
Lol. Geen dank Tjerk verveelde me op school :)

Heb inmiddels een 33.4 staan in time-attack mode. Helaas nog 2 tiende verloren in de laatste sector maar is niet anders. Hopen met de kwali ook in de 33 te komen :)

Mark B
3 december 2008, 17:54
Lol. Geen dank Tjerk verveelde me op school :)

Heb inmiddels een 33.4 staan in time-attack mode. Helaas nog 2 tiende verloren in de laatste sector maar is niet anders. Hopen met de kwali ook in de 33 te komen :)

Huh.... in jouw achteruitkijkspiegel zie je geen ene drol man :)
Wel strakke tijd overigens! :thumbup:

Tjerk Korving
7 december 2008, 20:02
[spacer]

Sinds een uurtje is de Carset Update v1.1 te downloaden via de website waarmee alle foutjes die in v1.0 waren geslopen als het goed is zijn opgelost. Let op: dit is een update, je dient dus de v1.0 carset al te hebben geïnstalleerd. De bestanden in v1.1 zullen meerdere bestanden van v1.0 overschrijven.

[spacer]

Installatie

Unzip de 'CustomSkins' folder in je race 07 folder en klik op 'ja' op de vraag of je de bestanden wilt overschrijven. Maak je hierbij geen zorgen dat er data wordt overschreven; de FPL carset wordt als geheel aparte klasse geinstalleerd en conflicteert niet met bestaande content.

[spacer]

Links

FPL Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)
FPL Carset Update v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/14-.html)

[spacer]

[logo_dr]

Tjerk Korving
7 december 2008, 21:32
[spacer]

De voeding van de DigitalRacing.nl raceserver moet worden vervangen.

Er word aan gewerkt om dit zo spoedig mogelijk te doen maar waarschijnlijk zal de de FPL race van morgen (maandag 8 december) op Imola niet kunnen doorgaan. Op welke datum de race op Imola alsnog zal worden verreden is nog niet bekend en zal op een later tijdstip worden gecommuniceerd.

Mocht de race toch kunnen worden verreden zal de nieuwsbrief met server details zo spoedig mogelijk worden verstuurd.

[spacer]

[logo_dr]

Bram Van Der Stichelen
7 december 2008, 21:34
jammer, ik zat er al wat voor te vrezen.

Bram Kocken
8 december 2008, 11:25
Aah poop :( Had er wel zin in!

Zoveel werk is het vervangen toch niet? :innocent:
Ik heb hier nog wel een ATX-voeding liggen :clown:

Robert Saalmink
8 december 2008, 11:36
Aah poop :( Had er wel zin in!

Zoveel werk is het vervangen toch niet? :innocent:
Ik heb hier nog wel een ATX-voeding liggen :clown:

Als die in een 19" rackmount serverbehuizing van 1U hoog past, mag je langskomen ;)

http://members.chello.nl/r.saalmink/racebak.jpg

Bram Kocken
8 december 2008, 11:50
Het grappig is.... die heb ik vorige week wel op mn werk ingezet (een nieuwe server, that is)

Maar believe when I say, ik zou graag even een handje willen helpen. Waar gaat het wachten in zitten? De levering van het nieuwe onderdeel?

Robert Saalmink
8 december 2008, 11:51
Het grappig is.... die heb ik vorige week wel op mn werk ingezet (een nieuwe server, that is)

Maar believe when I say, ik zou graag even een handje willen helpen. Waar gaat het wachten in zitten? De levering van het nieuwe onderdeel?

Waarschijnlijk wel, het is op maar weinig plaatsen voorradig.

Bram Kocken
8 december 2008, 11:57
Dat is vervelend. En om dat soort dingen nou standaard in reserve te hebben, is ook weer een beetje overdreven!

Ik heb hier wel sinds gisteren een leuke Gbit-switch liggen, maar die heb je vast niet nodig om het werkend te krijgen ;)

Ik hoop dat het snel weer gerepareerd kan worden, en de software niet hard op z'n bek is gegaan met het uitvallen van de voeding, dat dáár in ieder geen problemen opduiken met booten straks.

Mark B
8 december 2008, 13:32
Is er al iets bekend over de server? Of gaat het zowiezo niet lukken voor vanavond :)

Tjerk Korving
8 december 2008, 14:09
Geen idee voor wat betreft de status van de vervanging maar ik zou er niet al te hard op rekenen dat het alsnog doorgaat.

Mathijs
8 december 2008, 14:13
Er zijn wat dudes die op het Netwerk van de Universiteit van Twente hangen toch? Dat is ook een 100mbit lijntje, zou genoeg moeten zijn toch? Misschien kan je Danny of Fabian contacten of ze dat kunnen hosten?
Ik heb totaal geen idee of dat mogelijk is natuurlijk, maar is maar een balletje wat ik opgooi.

Ralffoxx
8 december 2008, 14:34
Ik heb wel een dedicated server alleen jammer is dat die niet colocated is... :(

Gerben
8 december 2008, 16:26
is het geen mogelijkheid om net als bij DRES de server van RaceLiga te lenen?

[eidt]Gaat niet lukken, zij hebben zelf al een wedstrijd vanavond![/edit]

Tjerk Korving
8 december 2008, 17:43
Er zijn wat dudes die op het Netwerk van de Universiteit van Twente hangen toch? Dat is ook een 100mbit lijntje, zou genoeg moeten zijn toch? Misschien kan je Danny of Fabian contacten of ze dat kunnen hosten?
Ik heb totaal geen idee of dat mogelijk is natuurlijk, maar is maar een balletje wat ik opgooi.
Er moet een race 07 dedicated server gestart kunnen worden en dus ook geïnstalleerd staan, we zullen contact moeten kunnen maken via een extern bureaublad om alles goed in te stellen en er zeker van zijn dat de logfiles en replays goed worden opgeslagen en ook te downloaden zijn. Voordat alles dan draait en zeker weten dat het ook blijft draaien ben je denk ik een tijdje verder en geen idee of er eventueel nog meer is wat nodig is.

Het lijkt me niet echt te doen op zo'n korte termijn en ik heb ook die contacten niet om dat überhaupt te kunnen regelen.

Robert Saalmink
8 december 2008, 17:54
Bedenk ook dat er Steam op moet draaien inclusief een account enz enz. Dat is allemaal te kort dag om nu nog te regelen, los van dat de verbinding betrouwbaar moet zijn natuurlijk.

Tim Wijen
8 december 2008, 18:19
Ik neem aan dat de race nu definitief niet doorgaat?

Niet dat ik straks rond 9 uur achter de computer kruip en zie dat de race wel verreden is :rolleyes:

LUDO-B
8 december 2008, 18:25
is het geen mogelijkheid om net als bij DRES de server van RaceLiga te lenen?

[eidt]Gaat niet lukken, zij hebben zelf al een wedstrijd vanavond![/edit]

Het is geen RaceLiga Gerben maar Racingleague.nl ;):D

Ralffoxx
8 december 2008, 18:48
Mja rij het de week na het end van de league of ooit op donderdag? DRTCC2 begint denk ik niet meteen in Januari weer?

Michael Storm
8 december 2008, 18:51
Mja rij het de week na het end van de league of ooit op donderdag? DRTCC2 begint denk ik niet meteen in Januari weer?

Ik zou het wel ff op een maandag houden, desnoods als laatste race maar niet van dag switchen. Donderdag is nou net een dag waar ik niet kan en het zou zo maar eens kunnen dat Imola de belangrijkste wedstrijd van het jaar kan worden als deze op het eind verreden wordt.

Nu is gebleken dat er op de maandagen een hele hoop kunnen.

Tjerk Korving
8 december 2008, 18:53
Met het opnieuw inplannen komen we er wel uit, we zullen nog even na moeten gaan wat de beste oplossing is. Volgende week staat in principe al Magny Cours maar wellicht moet die dus maar gaan schuiven naar een nog nader te bepalen datum. We maken het bekend zodra we meer weten.

Voor wat betreft het wel of niet doorgaan van vanavond. Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat het definitief niet gaat lukken. Uitermate jammer maar het is niet anders.

Mathijs
8 december 2008, 19:22
Voor wat betreft het wel of niet doorgaan van vanavond. Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat het definitief niet gaat lukken. Uitermate jammer maar het is niet anders.|Tja, jij als orga kan het weten;). Jammer, ik zou voor het eerst kunnen op maandag!

Hekking
8 december 2008, 20:44
Kijk en daarom heb ik die server gesaboteerd, ik wilde koste wat kost niet tegen jou rijden :p

Mathijs
9 december 2008, 00:12
Kijk en daarom heb ik die server gesaboteerd, ik wilde koste wat kost niet tegen jou rijden :p
Nu weet ik het hoe ik aan al die tegenslagen kom dit seizoen! Mister Hekking ligt op de loer om af en toe het internet hier door te snijden en mijn gaspedaal te saboteren! Maar mijn wraak zal zoet zijn!
:innocent:

Ralffoxx
14 december 2008, 02:57
Al meer nieuws over maandag? gaat die door ja de nee? en als die door gaat is het dan Imola of Magny Cours?

Bramzel
14 december 2008, 04:05
Al meer nieuws over maandag? gaat die door ja de nee? en als die door gaat is het dan Imola of Magny Cours?

Als er nieuws was had je het al gelezen ;)

Tjerk Korving
14 december 2008, 13:31
Geen nieuws te melden helaas maar het doel is vanavond duidelijkheid te kunnen geven.

Vooralsnog is het behoorlijk onzeker of het kan doorgaan. Mocht het kunnen doorgaan dan word het Imola aangezien daar al voor geoefend is.

Tjerk Korving
14 december 2008, 23:17
[spacer]

Helaas zal ook de FPL race van morgen (maandag 15 december) worden afgelast door de al eerder gemeldde server problemen. De server hopen we deze week weer draaiende te krijgen maar dat is niet op tijd voor ons.

Ondertussen zijn er twee FPL races niet doorgegaan (Imola en Magny Cours) en we zullen deze races dus opnieuw moeten inplannen op de kalender. Zodra we hierover meer weten zullen dit laten weten.

[spacer]

[logo_dr]

Bram Van Der Stichelen
14 december 2008, 23:18
zo, de race voor morgen is weer afgelast :(
jammer, maar het is nu eenmaal zo

Tjerk Korving
14 december 2008, 23:19
Zo je bent er snel bij. :)

Bram Van Der Stichelen
14 december 2008, 23:19
Zo je bent er snel bij. :)

had net de mail gekregen :p

Ralffoxx
14 december 2008, 23:23
Zeer jammer dat de race niet door gaat maar hopelijk kunnen we snel door met de league want ik vind het echt geweldig :).
Hopelijk kan de organisatie snel de server fixen en weer lekker met zijn alle de baan onveilig maken.

Tjerk Korving
15 december 2008, 14:02
Als het mee zit dan draait de server deze week weer dus dan is het kijken waar we de twee races naartoe schuiven. We hebben al wel een idee maar nog even definitief uitwerken.

King Otto
15 december 2008, 15:06
Jammer maar komt mij niet geheel slecht uit aangezien ik niet gekund zou hebben ivm condoleance.

Volgende keer beter :)

KoelTec
20 december 2008, 11:28
Is er al wat bekent over wanneer de races plaats zullen vinden? Ik kijk regelmatig even op deze site maar als er een laatste bericht is geplaatst op 15december leeft het hier niet echt helaas :no:.

Hoop snel op verbetering! :thumbup:

paulpeter
20 december 2008, 14:53
Is er al wat bekent over wanneer de races plaats zullen vinden? Ik kijk regelmatig even op deze site maar als er een laatste bericht is geplaatst op 15december leeft het hier niet echt helaas :no:.

Hoop snel op verbetering! :thumbup:

Nou, denk dat je de situatie even verkeerd inschat. De jongens zijn hard aan het werk om de race server weer online te krijgen. Maar helaas hebben zijn ook met levertijden te maken. Zodra er nieuws is komt het hier en op de site te staan. We zitten nu zoiezo met periode kerst en nieuw jaar, dus die races vinden toch pas plaats in het nieuwe jaar.

Gerben vd Broek
21 december 2008, 01:53
Vermoedelijk wordt het de 1ste maandag van 2009 (5 januari), mits alles gaat zoals gehoopt. Maar hierover moet nog een definitieve beslissing vallen.

Stoofie
23 december 2008, 20:16
Vermoedelijk wordt het de 1ste maandag van 2009 (5 januari), mits alles gaat zoals gehoopt. Maar hierover moet nog een definitieve beslissing vallen.

Mooi zo. We zien wel :thumbup:

Tjerk Korving
29 december 2008, 13:26
[spacer]

We kunnen weer aan de gang. De race op Imola is opnieuw ingepland op maandag 5 januari. De kalender is eveneens op een aantal punten aangepast doordat onder andere ook Magny Cours opnieuw moest worden ingepland. Meer informatie over de kalender is te vinden in de betreffende thread (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=54&page=3).

De nodige informatie zal ook binnenkort nog via de e-mail worden gecommuniceerd.

[spacer]

[logo_dr]

paulpeter
1 januari 2009, 17:00
Mooi, heb er zin in:thumbup:

paulpeter
3 januari 2009, 21:37
Net even met team underground en Zerobarrier getest op Imola. Ging nog best redelijk. Is wel vrij intensief baantje zo dat Imola. Zit nog wel wat ruimte qua tijd in, maar we zaten op 35 hoog als tijd.

Ralffoxx
3 januari 2009, 23:04
zat veel te ver van me pr.. net nog even gereden 1.35 laag... maar moet zeker nog harder wil het top 5 worden denk ik.
cu maandag :D

Gerben
4 januari 2009, 11:37
ik ga vanavond eens testen en mijn bevindingen hier posten, maar verwacht maar niet teveel haha!

Niels Tieman
4 januari 2009, 11:44
Idem hier. Ik wil ook nog wat rondjes draaien voordat we Imola op gaan. Als ik me in het middenveld kan droppen ben ik happy, gezien de test-sessie van vele en het ontbreken van test-kilometers van mijn kant. :)

Tjerk Korving
4 januari 2009, 16:29
De FPL nieuwsbrief is zojuist verstuurd mannen. :)

Vanavond nog even wat testen hopelijk al zal het niet lang zijn met m'n grieperigheid.

Gerben
4 januari 2009, 23:31
ik heb zonet een poos gereden

op welke temperaturen (camberstanden) en welke bandenspanning moet je de F3000 afstellen?

ik heb een 35.570 gereden in fp2 met mijn kwali setup

Stoofie
5 januari 2009, 00:18
Kan jammer genoeg niet rijden op Imola..... :(

Tjerk Korving
5 januari 2009, 14:48
Kan jammer genoeg niet rijden op Imola..... :(
Altijd afmelden per e-mail via fpl@digitalracing.nl Jeroen. Het is dat ik het nu lees maar normaal gesproken tellen we meldingen als deze via het forum niet als geldige afmelding.

Tim Wijen
5 januari 2009, 15:49
Word spannend om te kijken waar ik vanavond sta. Ik heb een maand geleden voor het laatst gereden hier. Het zal niet makkelijk worden. Hopelijk kan ik meedoen in het middenveld :)

Niels Tieman
5 januari 2009, 16:10
Dan sluit ik graag bij je aan Tim ;)

Gerben
5 januari 2009, 16:10
wat rijden jullie in kwali en racetrim dan?>>

Ik 35'ers in kwali

race heb ik geen idee hoeveel fuel ik moet meenemen!

Tjerk Korving
5 januari 2009, 16:26
Ik heb gisteren een aantal ronden gereden en toen zat ik in de 1:40. Met wat oefening en setup schaven kan het best wel sneller maar zeker geen 1:35.

Roy Visser
5 januari 2009, 16:27
ik meen me te herinneren dat ik me voor deze race had afgemeld. Ik weet niet of je even een nieuw mailtje wilt Tjerk, of dat het zo kan :)

als het mogelijk is zou ik wel graag joinen, maar dan gewoon de tvcam erop zodat ik het evt kan volgen

Tjerk Korving
5 januari 2009, 18:20
ik meen me te herinneren dat ik me voor deze race had afgemeld. Ik weet niet of je even een nieuw mailtje wilt Tjerk, of dat het zo kan :)

als het mogelijk is zou ik wel graag joinen, maar dan gewoon de tvcam erop zodat ik het evt kan volgen
Voor de race van 8 december had je jezelf afgemeld inderdaad maar aangezien het geheel is verschoven begint het hele verhaal van afmelden weer opnieuw. :)

Maar als die afmelding nog steeds geldt, ok.

Roy Visser
5 januari 2009, 18:22
kijken en foto's schieten vormt verder geen probleem?

Tjerk Korving
5 januari 2009, 18:41
kijken en foto's schieten vormt verder geen probleem?
Ik kan op dit moment niet echt iets bedenken waarom het niet zou mogen dus tenzij iemand anders wel een goede reden bedenkt is het geen punt. Uiteraard wel houden aan de chat stilte tijdens kwalificatie en race.

Roy Visser
5 januari 2009, 18:42
ik zal iig gewoon in een wagen joinen aangezien spectator mode voor nog wat problemen kan zorgen. Zal uiteraard op escape drukken bij de start :)

Ralffoxx
5 januari 2009, 22:10
Geweldig. Ten eerste kom ik totaal niet aan de tijden die ik reed voor de kerst. Dan zit ik in een redelijk rondje en flikkert me spel er uit. Dus laatste moet ik starten.
Redelijke start ik raakte daar nog iemand sorry daarvoor.
Daarna moet ik aan de buitenkant iemand inhalen krijg ik een warning... daarna snij ik schijbaar af krijg ik nog een warning... Sta dan 10e ... ging wel aardig verrem ik me sta bijna stil maar krijg wel een stop en go... nr1 is dat ... daarna haal ik iemand in en krijg er nog een. nr2... die ga ik dan bijde maar doen. Kom terug op de track haal Tjerk in en krijg daarbij weer een stop en go.. toen dacht ik ... nja dan maar de muur in. Wat een dag :D.

Tim Wijen
5 januari 2009, 22:19
P4, maximaal haalbare.

Verslag volgt strakjes :)

King Otto
5 januari 2009, 22:20
Hmm ik deed alt+tab en het spel viel uit na de race maargoed, race was toch al afgelopen. Erg mooi gevecht Michael top gedaan op 3/4 van de race begon ik hem op een gegeven moment echt te knijpen tot jij ineens foutjes begon te maken in de 21e ronde ofzo en toen kon ik hem rustig uitrijden.

Verhaaltje van mij komt later want moet nu weg, gefeliciteerd met de behaalde posities allemaal! :)

Jeroen Ursem
5 januari 2009, 22:23
Na 8 stop and go's en een vleugel wissel toch knap uitgereden op een 12e plek!

Gezien er 13 aan de finish kwamen is het echter een minder goeie prestatie, de opkomst leek wel dramatisch laag, of ligt dat aan mij?

Ik merk trouwens wel dat dit mijn eerste en enige seizoen in de FPL gaat worden, zoveel klasses door elkaar rijden werkt echt niet voor mij, de FPL wagens remmen en sturen op heel andere punten dan mijn vertrouwde langzamere wagentjes..

Rijd op Imola m'n lekkere normale lijnen en krijg bijna elke ronde een cut-track.. en gezien de slechte voorbereiding heb ik mijn lijnen niet aan kunnen passen.. dat ging in de race dus ook voor geen meter :p

Roy Visser
5 januari 2009, 22:25
ik heb gewoon lekker meegereden, standaard simbin setup en volgegooid. Hopelijk niemand in de weg gezeten, maar volgens mij ging dat allemaal wel goed. wel iets van 10 stop en go's, maar dat maakte me niks uit. Wel eens lekker zo ;)

tinyriconen
5 januari 2009, 22:25
Je bent niet de enige. Ik heb in 3 ronden tijd tot 5 maal toe een Stop&Go gekregen. Wat een belachelijk slechte race. De eerste 5 ronden heb ik keer op keer zitten blunderen in de Variante Alta. En in ronde 6 exact hetzelfde in Tamburello. Verschrikkelijk dus. Toen ging het een rondje of 10-15 redelijk. En toen kwamen de Stop&Go's bij bosjes ;)

Ik word ook helemaal kriegel van die blauwe vlaggen. Vorige race kreeg ik ze, liet ik de persoon achter me voorbij, verloor ik een plek (?). Nu hield ik een halve ronde iemand achter me zonder dat er werd gevlagd. En tot overmaat van ramp, wanneer ik dan eindelijk gevlagt wordt, zit ik zo dat hij er af moest (in Aqua Minerale).

Ook lekker. Zo waardeloos (plus mijn geweldige snelheid :P ) als ik reed verwacht je dat je stijf laatste rijdt. Er stond dat ik 12/14 reed, maar vaak blijven uitvallers daar nog meetellen. Iemand rijdt achter me (veel sneller) dus die laat ik er uit automatisme langs. Wist ik veel dat er kennelijk nog iemand bestond achter me in dat stadium?

Drama in de dop! :D

Gerben vd Broek
5 januari 2009, 22:26
Dat irritante stuur van mij. Bij sessie wisselingen raakt ie de FFB kwijt. Geeft niet. Als ik dan eerst maar even naar controlsettings gaat, dan herstelt het zich weer voor die sessie. En juist bij de race aanvangen vergeet ik het. Geen FFB is een racelang geen doen. Als je geen automatische naar het middenterugkeerstand heb op je stuur, wordt het zeer vervelend. Dus direct maar gestopt. Helaas. Had echt graag meegereden. Was immers zo lang geleden.

P13 in de kwal zal het dan wel mee te maken gehad hebben. 13de van de 17de. Was echt veel meer dan verwacht al. Tijd ging zowaar weer lijken op wat ik begin december reed. Maar goed. Gauw vergeten en dan op de volgende baan maar weer proberen te scoren.

Heb overigens meerdere ronden meegekeken vanuit de pits (over de hele race gezien meerdere ronden), en heb zeker een paar leuke gevechten gezien. Was ook spannend om te zien hoe verschillen langzaamaan kleiner werden tussen rijders. En laatste ronden het gevecht om P1 gekeken. Verschil werd echt kleiner. Dan die achterblijvers ertussen, waar je hart af en toe ook een slag van kan overslaan :). Wel een leuke race gezien, afgezien wat het niet zelf meerijden.

Atreidez
5 januari 2009, 22:27
Gefeliciteerd met je overwinning Alexis! En ik maar denken dat we een alleenheerser hadden dit jaar.

Start was moeizaam maar redelijk, tot dat dal waar je weer uit omhoog moet. Daar me paar keer verremd en wat mensen voorbij moeten laten, en in 2 rondes me warnings verspeeld. Toen tot ronde 19 ofzo goed gereden op p9/8/7, maar voornamelijk eenzaam. Ronde 19 S/G gekregen toen me acherkant uitbrak en ik m corrigeerde en over een kerb schoot. Had 40 sec gat en een S/G kostte maar een sec. of 10 ofzo. Ronde 25 kreeg ik er nog eentje maar toen had ik een gat van een minuut. Laatste ronde nog wel de S/G gedaan, en ook op p7 gefinished. Had trouwens t idee dat me achterbanden kookte, want ik kon steeds moeilijker probleemloos wegkomen uit 2e versnellingsbochten.

Jammer van de lage opkomst (17 aan de start) en dat er redelijk veel uitvielen, en dat in combinatie met een best lang circuit. Rijdt toch een stuk leuker als er een hoop auto's om je heen zitten ;)

Tot de volgende!

Bram Kocken
5 januari 2009, 22:28
Een redelijke saaie race mijnerzijds... had een erg lekkere start, van P15 naar P11 toe, achter Roy. Eigenlijk de mensen achter me 1,5 rondje 'opgehouden' en toen door een foutje iedereen er maar voorbij gelaten.
Vanaf dat moment was het 20 sec voor, 20 sec achter me... En dat achter me liep uiteindelijk op naar +1 LAP... en schommelde tussen de 50 en 20 seconden. Een keer tot 13 sec zien dalen, maar verder geen kans.

Kortom, door wat uitvallers, P10 geeindigd ;)

Jeroen Ursem
5 januari 2009, 22:28
Er stond dat ik 12/14 reed, maar vaak blijven uitvallers daar nog meetellen. Iemand rijdt achter me (veel sneller) dus die laat ik er uit automatisme langs. Wist ik veel dat er kennelijk nog iemand bestond achter me in dat stadium?

Vond het al een sportief gebaar ;)

Tjerk Korving
5 januari 2009, 22:55
De uitslag staat ondertussen op de website.

Lapcharts en replays volgen morgen in de loop van de dag. Nu even niet meer de fut daarvoor met m'n grieperige hoofd.

Tim Wijen
5 januari 2009, 23:21
Ik had weinig gereden en daardoor was de setup ook niet 100% in orde. Ik vertrok van startplek 7 en had voor m'n gevoel een super start, maar dat viel in feite wel mee. Na de eerste bocht lag ik op p6. Na de start kwam ik in een stevig gevecht met Niels (misschien iets te stevig). Ik kwam in ieder geval op het gras en spinde bijna van de baan af. Ik weet echter niet wie er fout zat. Ik zal de replay nog eens goed bekijken.

Daarna heb ik een ronde of 5 hopeloos liggen klooien. Ik kon me niet concentreren en stapelde daardoor fout op fout. Gelukkig kon ik de wagen een aantal keer opvangen. Na een paar ronden ging het iets beter. Ik probeerde op safe te rijden om brandstof te sparen en eventueel te profiteren van andermans fouten of stop & go's. Dit lukte heel aardig: er spinde 2 man voor me van de baan waarvan ik er eentje nog net kon ontwijken. Daarna kwam Gerben aandringen die op dat moment een klap sneller was. Omdat ik geen risico wou nemen en zoveel mogelijk brandstof wou sparen liet ik hem voorbij. Vervolgens heb ik hem 10 ronde gevolgd en kwam ik erachter dat ik ruim voldoende peut aan boord had om de finish te halen. Hierdoor kon ik de druk weer enigzins opvoeren bij Gerben. Tot mijn verbazing verdween hij plots 3/4 ronde voor het einde van de race in de pitstraat (tekort aan brandstof Gerben?) Daarna heb ik de race rustig uitgereden op P4.

Niet mijn meest foutloze race, maar voor p4 had ik getekent :)

Gerben
5 januari 2009, 23:32
Ook even een verslag van mijn eerste FPL race!

Kwali: Ging allemaal redelijk, werd een paar keer opgehouden toen ik snelle rondjes zat, maar dat hoort erbij!;) Uiteindelijk P6! Wel achter Niels, maar gelukkig voor Mark!:lol:

Race: Staande starts ben ik absoluut niet goed, diegene die in het DRTCC meedoen weten ervan :P Echter verloor ik maar 1 plekje in de eerste ronde!!
Vanaf toen de jacht op Tim geopend, die maakte een foutje en ik kon er voorbij. Toen naar Niels gereden, maar zoals onze Olav altijd zegt, erbij is 1 er voorbij is 2. En inhalen gaat toch wat lastiger met deze beestje en eenmaal naast Niels zit ik aan de verkeerde kant en gaan we er bijna af met zn 2en. Wonder boven wonder kon ik de F3000 recht houden en weer op Niels jagen.

Echter ik spin nadat ik wat ruig over de curbs ga, en Tim kan mij echt net maar ontwijken!!!:thumbup: Gelukkig maar. Toen naar Tim rijden, buitenom ingehaald in de eerste bocht. Toen begon het feest :P eerste stop n go. Lag inmiddels 4e door uitval Niels en pitstop Koel. Echter door mijn stop n go, lag ik 5e en zat Koel me op de hielen. Helaas maakte ik nog weer 2 foutjes wat me nog 2 stopngo's kostte. De race uitgereden op P6 dus toch nog wat punten!

Wel een heel erg vette klasse dit! Volgende keer probeer ik zeker er weer bij te zijn!

Tim Wijen
6 januari 2009, 15:04
Bestaat de mogelijkheid om ergens de tussenstand te bekijken? Ik heb nu geen idee wat de stand van zaken is :)

Tjerk Korving
6 januari 2009, 15:08
Bestaat de mogelijkheid om ergens de tussenstand te bekijken? Ik heb nu geen idee wat de stand van zaken is :)
Zou zeggen zie de website. :)

Men klikkerdeklikt naar www.digitalracing.nl , kiest voor Leagues en dan voor Formula ProLeague en zie daar allerhande keuzes in het linker menu. :)

Robert Saalmink
6 januari 2009, 15:17
Precies, waar anders.

Bram Van Der Stichelen
6 januari 2009, 15:25
Light het aan mij of heeft 80% van het veld gisteren meerdere stop n go's opgelopen? :laugh:

Michael Storm
6 januari 2009, 15:31
Hierbij ook even mijn reactie

Jammer dat het bij mij gaat haperen als er meerdere online in 1 server zitten, met 3 ofzo gaat het nog wel, maar 10 of meer... :huh1:
Ben er vrijwel zeker van dat het aan de router ligt of aan de switch die gebruikt worden hier. ( internet snelheid is 10mbit, daar zal het zeker niet aan liggen ). Ook de prestaties van de computer zal het niet aan liggen, aangezien offline een race tegen de computer wel vloeiend loopt.

Even deze week bekijken waar het aan ligt, dan zou mijn constantheid in de race wat beter kunnen.

Kwali: leek in het begin wel alsof er met meer personen minder grip was dan met een klein groepje, voornamelijk gemerkt in de vrije training.
kwali kwam er een 1.33.8 uit wat tijdelijk p1 was, totdat Alexis er onderdoor ging met 1.33.6.
Ik was 1 van de allerlaatste die nog een tijd kon zetten, zat op split 2 -0.2 van mijn tijd. Helaas een foutje gemaakt in de 1e bocht van Rivazza.
P2 was mijn deel in de kwali.

Race: Had een iets betere start dan Alexis, maar kon hem niet verschalken in de 1e bocht. Mijn racetempo in het begin lag behoorlijk lager dan het tempo wat ik 2 uur daarvoor nog op de server deed, jammer. Alexis liep langzaam weg en achter mij duikte Michael K op. Hij was op bepaalde momentjes zoveel sneller dat ik dacht dat hij op een 1 stopper stond, heb het hem dus niet al te lastig gemaakt en voorbij gelaten in Piratella, zodat hij het Alexis moeilijk kon maken en ik erbij kon blijven. Jammer dat Michael niet zo snel op Alexis in liep en toen hij er bijna bij was, maakte Alexis een fout en lag Michael 1e. Een tactiek die niet zo goed uitpakte voor mij :p

Michael ging de pits in en het gat tussen Alexis en mij bleef zo tussen de 1 en de 3sec. Met 2x een warning voor short cut net geen Stop 'n Go :laugh:
P2 ook in de wedstrijd, was wel blij dat ik na een moeizame race nog de snelste raceronde pakte in de allerlaatste lap.

Tim Wijen
6 januari 2009, 15:44
Hierbij ook even mijn reactie

Jammer dat het bij mij gaat haperen als er meerdere online in 1 server zitten, met 3 ofzo gaat het nog wel, maar 10 of meer... :huh1:
Ben er vrijwel zeker van dat het aan de router ligt of aan de switch die gebruikt worden hier. ( internet snelheid is 10mbit, daar zal het zeker niet aan liggen ). Ook de prestaties van de computer zal het niet aan liggen, aangezien offline een race tegen de computer wel vloeiend loopt.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb al vanalles geprobeerd maar niks helpt helaas.

Bij sommige mensen helpt het echter wel om v-sync in te schakelen of de virus scanner uit te schakelen. Misschien moet je dat eens proberen :)

Anyway, congrats met het behalen van de 2de plaats :thumbup:

joostingh
6 januari 2009, 15:48
Wat vaak wil helpen is om alle zaken voor online racen even iets lager te zetten. Dit werkt bij GTR2 erg goed dus ik neem even aan dat dit bij Race ook zo zal zijn.

Michael Storm
6 januari 2009, 16:28
Is dit ook zo als je alles met gemak op hoog kunt spelen?
Steven Voss heeft precies dezelfde videokaart ( iets wat de speelbaarheid van een spel verzorgt ) en hij heeft het probleem niet.
Virusscanner heb ik er geen op staan :blushing:
Maar heb inderdaad ook al eens met wat mindere settings geprobeerd.
v-sync zorgt voor constante fps toch?
maar volgensmij is bij mij de fps niet laag maar de ping hoog.

Gerben
6 januari 2009, 16:35
processor, werkgeheugen etc werken ook mee aan de speelbaarheid van een spel hoor ;)

joostingh
6 januari 2009, 16:37
Zijn er nog andere dingen die aan staan. Want men rijd vaak rond dezelfde tijden wat inhoud dat er misschien wat zaken die op dat moment ook internet gebruiken aan staan.

Kan een virus zijn (dus virusscanner erop is wel aan te raden) of bijvoorbeeld windows update. Zulke dingen kunnen dat ook veroorzaken.

Natuurlijk is het ook mogelijk dat je een gare router hebt maar ik zou eerst de PC een nakijken. (GTR2 draai ik ook erg hoog maar voor online zet ik het voor de zekerheid altijd iets lager...)

Michael Storm
6 januari 2009, 16:53
processor, werkgeheugen etc werken ook mee aan de speelbaarheid van een spel hoor ;)

Dat zal in mindere maten zijn dan een videokaart. Maargoed, ik heb dus een amd x2 4600+ processor en 2GB 800MHz werkgeheugen, meer dan genoeg zou ik zeggen.

@ JW, Virus zal uitgesloten zijn aangezien ik extra voor deze race een herinstallatie gedaan had. Het internet gebruik werd beperkt tot een moeder die op marktplaats aan het neuzen was, zeker geen hoge eis op het netwerk.

Maar de router is wel een gaar merk Sweex :blushing:

Niels Tieman
6 januari 2009, 16:54
Sweex router zou het probleem kunnen zijn. Die hebben al jarenlang het probleem te heet te worden en daardoor slechte doorvoer te hebben en/of uit te vallen.

Waarom laat je niet een keer een stress-test op je PC los om te kijken waar het vandaan kan komen. :)

joostingh
6 januari 2009, 16:56
Dat zal in mindere maten zijn dan een videokaart. Maargoed, ik heb dus een amd x2 4600+ processor en 2GB 800MHz werkgeheugen, meer dan genoeg zou ik zeggen.

@ JW, Virus zal uitgesloten zijn aangezien ik extra voor deze race een herinstallatie gedaan had. Het internet gebruik werd beperkt tot een moeder die op marktplaats aan het neuzen was, zeker geen hoge eis op het netwerk.

Maar de router is wel een gaar merk Sweex :blushing:

Zoals Niels al zegt... Sweex... ik zeg dan altijd eeeks... Oftewel gewoonweg geen goed spul.

Een een stress test doen idd en eventueel een andere router aanschaffen. (die zijn ook niet zo enorm duur meer inmiddels)

Tjerk Korving
6 januari 2009, 17:49
[spacer]

Uitslagen

Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090105_imola/index.html)
Replay en logfiles (http://www.digitalracing.nl/fpl/20090105_imola/FPL_Race_3_Imola.rar)

[spacer]

[logo_dr]

Bram Kocken
6 januari 2009, 18:06
Kudo's voor Tjerk, Ricus en mij voor de briljante start ;) 7 plaatsen winst na de eerste ronde!

Ralffoxx
6 januari 2009, 21:56
wel grappig ik startte helemaal niet van p9 maar van p17 :P

Tjerk Korving
6 januari 2009, 22:16
wel grappig ik startte helemaal niet van p9 maar van p17 :P
De tijd die je al had gereden zal dan nog wel in de logfiles staan Steven. Dat heeft het lapchart programma dan dus als zodanig meegenomen.

Met de uitslagen is het wel goed gegaan maar met de lapcharts net niet blijkt.

Niels Tieman
6 januari 2009, 22:18
Lapcharts van de eerste ronde in Race07 zijn via het programma wel vaker 'foutief' kwa posities. :)

King Otto
6 januari 2009, 22:54
Hierbij ook mijn verhaaltje dan maar.

Allereerst dank aan de achterblijvers Jeroen en Jaap die keurig netjes aan de kant zijn gegaan en ruim op tijd ook, klasse want een bocht later had ik al last gehad denk ik en dan zou Michael gevaarlijk dichtbij komen. Voor de rest heb ik volgens mij iedereen gelapt via de pits of via de grindbak.

Zoals Michael al zei hij had een iets betere start maar ik zag dat hij vlak naast me zat en ik de binnenkant had, tevens weet ik dat Michael de persoon is die in de 1e bocht al do or die acties doet dus ik nam geen risico met aanremmen.
In het begin begon ik wat uit te lopen en dat terwijl ik niet aan het pushen was. Mijn strategie was om niet te pushen zolang ik aan kop lag en met niet gek laten maken door Michael. Ik had gemerkt in mijn voorbereiding dat als je hier fair wilt inhalen je minimaal 1,5 seconde sneller moet zijn om uberhaupt wat te kunnen proberen (tenzij de ander een foutje maakt). Maar tot mijn verbazing liep ik uit. Op een gegeven moment zag ik dat Michael Koel Storm voorbij was gegaan en even dacht ik dat Michael een fout had gemaakt en vast zat wat mij niet geheel slecht uitkwam in eerste instantie (achteraf heb ik erg genoten van het gevecht hoor). Tot mijn verbazing bleek Koel erg snel en begon hij in te lopen. Toen maakte ik ineens een merkwaardige fout bij het uitkomen van de Aqua Minerale en kon Koel er voorbij. Toen hij uit begon te lopen dacht ik dat ik niet snel genoeg was maar toen ik zag dat Storm achter me het tempo ook niet bij kon houden wist ik dat ie zou stoppen en maakte ik me geen zorgen, en zo geschiedde.

Echter door mijn fout lag Michael Storm weer op de loer en begon het hele riedeltje weer van voren af aan :) . Ik besloot weer dezelfde tactiek te hanteren en me niet gek te laten maken, wetende dat als ik geen fout zou maken Michael me bijna onmogelijk in kon halen. Het werkte, en weer liep ik uit zonder te pushen. Tot ik een domme fout maakte en heel even op het gras belandde bij Piratella en Michael gevaarlijk dichtbij kwam. Vanaf toen was het even met samengeknepen billen doorrijden maar Michael begon ineens ook fouten te maken merkte ik en liep uit tot 2.3 sec met nog 4 ronden te gaan. Toen besloot ik het erg rustig aan te gaan doen en heb om maar geen fout te maken Michael in de resterende ronden wat dichterbij laten komen, om vervolgens te finishen :) .

Tussendoor zorgden Ricus voor de Tosa en bij het inrijden van de pitstraat en Steven Frederiks in de variante Bassa nog voor wat samengeknepen billen momenten. Ik schrok er meer van en verremde me dus was er niet veel aan de hand maar Michael heeft er wel meer last van gehad zag ik in de replay maar gelukkig goed afgelopen allemaal.

Al met al een voor mij erg spannende race aangezien ik me 26 ronden lang opgejaagd wild voelde, niet al te veel inhaalacties maar desalniettemin erg leuk :)

Federici
6 januari 2009, 23:55
WHOEHAAAA ALEXIS!! :D
Gefeliciteerd man, echt toppertje! :D

Button87
7 januari 2009, 00:17
Tussendoor zorgden Ricus voor de Tosa en bij het inrijden van de pitstraat en Steven Frederiks in de variante Bassa nog voor wat samengeknepen billen momenten. Ik schrok er meer van en verremde me dus was er niet veel aan de hand maar Michael heeft er wel meer last van gehad zag ik in de replay maar gelukkig goed afgelopen allemaal.

Ik zelf had ook een schrik moment aangezien mijn beeld bevroor en ik net daarvoor had gezien dat jij en michael achter mij reden ik dacht al als dit maar goed gaat. gelukkig geen aanrijding :thumbup: toen ik weer beeld kreeg maar mijn hart zat wel ff in mijn keel.

King Otto
7 januari 2009, 00:30
Ik zelf had ook een schrik moment aangezien mijn beeld bevroor en ik net daarvoor had gezien dat jij en michael achter mij reden ik dacht al als dit maar goed gaat. gelukkig geen aanrijding :thumbup: toen ik weer beeld kreeg maar mijn hart zat wel ff in mijn keel.
Ja idd na de replay bekeken te hebben op dat moment zag ik dat er idd iets niet goed ging. Als ik onboard bij jou zit schakelt ie ineens over naar Tjerk en als ik dan op + druk dan hapert het beeld even. Vaag idd :)