PDA

View Full Version : DRTCC Algemene Thread | DEEL2

Pagina's : 1 [2]

Robert Saalmink
23 januari 2009, 08:05
Toch mocht Bram VDS niet klagen in Oschersleben denk ik, in race 1 van de laatste startrij naar P9 opgewerkt, dat is best een prestatie.

Captain Slow
23 januari 2009, 09:39
Top Gear blikt terug
Johannesburg, 23-01-2009

Top Gear schreef zich in met het doel elke race punten te pakken. Deze doelstelling is helaas niet gehaald. Door persoonlijke omstandigheden konden er 2 races niet mee worden gedaan. Op Brands Hatch stond de auto in race 1 aan de kant, om er in race 2 vanaf te schieten. Op Estoril lukte het eindelijk om de auto aan de finish te krijgen, maar ook dit ging niet zonder slag of stoot.

Monza leek een positief puntje te gaan worden in het seizoen. Casper voelde zich lekker en reed goede tijden. Na een steady eerste race kon men in race 2 na één bocht een goed resultaat al vergeten: duwtje in de 1e bocht.

Voor de seizoensfinale kwam men goed beslagen ten ijs: er werd 10 keer zoveel getest als normaal (geen geintje). Toch ging de kwalificatie matig en waren er teveel fouten in de race. In race 2 was er geen grip meer wat resulteerde in een crash. De gifbeker moest daarna nog verder op: Casper zou een punt hebben gehaald als hij op de baan was gebleven.

South African Airways heeft aangekondigd nog een seizoen bij te willen tekenen, maar zou graag een race op Kyalami zien. Een woordvoerder had er het volgende over te zeggen: “Wij zijn een internationaal bedrijf, maar een race in Zuid-Afrika zou ons goed doen. Bij een wereldkampioenschap zou er een race moeten zijn op elk continent, wat nu niet het geval is.”

Er is nog wel een onbekende factor in het team: de autokeuze. Casper heeft meerdere malen aangegeven dat hij liever wat meer overstuur heeft in zijn auto. De Seat vindt hij niet helemaal geweldig rijden en het is ook de vraag of er volgend seizoen weer mee gereden wordt. Er wordt op dit moment gesproken met Volvo, BMW, Audi en Seat. “Als Seat de auto wat meer overstuur kan geven blijven we waarschijnlijk daar mee rijden. Mocht dit niet het geval zijn is die kans erg klein.”

[edit by Bram: even je quote werkend gemaakt]

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 10:35
Toch mocht Bram VDS niet klagen in Oschersleben denk ik, in race 1 van de laatste startrij naar P9 opgewerkt, dat is best een prestatie.

Jep :) Had een hele goede start, en kon mij zo naar voor werken. Kon eigenlijk 7e geworden zijn, maar ging net teveel op het gas bij het inhalen van steven net voor het begin van S2. Resultaat was dat ik wat dwars ging, en 2 seconden verloor :(

Maar Oschersleben is toch een van mijn favoriete banen geworden. ENorm gaaf en uitdagend om hier aan een constant tempo te rijden :) IK hoop dat het volgend seizoen opnieuw op de kalender staat.

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 11:51
zo, deze middag STCC downloaden, en dan ook eens de eerste tests doen :) De eerste wagens die ik aan de tand ga voelen zijn die Volvo en de Audi. Spreken mij het meest aan :)

Mathijs
23 januari 2009, 11:59
12 algemeen met alleen Zandvoort en Valencia als echt deelgenomen races is best prima. Vond het over het algemeen erg leuk, dus kijk uit naar volgend jaar.

joostingh
23 januari 2009, 14:17
zo, deze middag STCC downloaden, en dan ook eens de eerste tests doen :) De eerste wagens die ik aan de tand ga voelen zijn die Volvo en de Audi. Spreken mij het meest aan :)

Ik vind die Audi maar lelijk. Dus ik zou voor de Volvo gaan!

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 14:28
Vlug een vraagje: wanneer mogen we de server verwachten die op STCC draait? Ik oefen liever online dan offline :)

Niels Tieman
23 januari 2009, 14:36
ssssssssssssst: Volgende week... ;)

El Maestro
23 januari 2009, 15:01
Even tussendoor, een klein vraagje.

Ik wilde even gaan klooien met wat livery's (van de Volvo, dus STCC), maar ik kan nergens de STCC map vinden.:huh1:

Hellup!

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 15:09
Kan je die niet gewoon in de custom skin folder zetten?

Niels Draijer
23 januari 2009, 15:16
Ik ben ook aan het testen met de STCC wagens. Verrassende uitkomsten overigens...
Ben benieuwd wat het gaat worden :)

Ferroeni
23 januari 2009, 15:20
Is er eigenlijk al een fatsoenlijke tool waarmee je gewoon tijdens het rijden je temperaturen en slijtage van bangen kan volgen? Voor GTR2 zijn die er volop, maar ik ben voor race07 nog niks tegengekomen. Ik bedoel een tool / plug-in die in-game zichtbaar is en niet op een tweede monitor.

Atreidez
23 januari 2009, 16:36
Is er eigenlijk al een fatsoenlijke tool waarmee je gewoon tijdens het rijden je temperaturen en slijtage van bangen kan volgen? Voor GTR2 zijn die er volop, maar ik ben voor race07 nog niks tegengekomen. Ik bedoel een tool / plug-in die in-game zichtbaar is en niet op een tweede monitor.

Ik weet niet of ik nu uit me nek lul, maar volgens mij kan je door t lcd menu van de cockpit bladeren waar er ook 1 schermpje je temperatuur van je banden laat zien? Nouja, pin me er niet op vast, maar dacht dat dat kon. En als dat kan, dan moet t via een tooltje ook makkelijk overzichtelijk ergens op je scherm geplaatst kunnen worden.

Slijtage van banden checken doe ik altijd door t pit menu te openen. Achter je banden staan dan de procenten van slijtage :)

Heb trouwens zelf alleen STCC op STCCcircuits gereden. Geen idee wat een volvo c30 doet op een baan als Monza ofzo.

Niels Draijer
23 januari 2009, 16:40
Ik weet niet of ik nu uit me nek lul, maar volgens mij kan je door t lcd menu van de cockpit bladeren waar er ook 1 schermpje je temperatuur van je banden laat zien? Nouja, pin me er niet op vast, maar dacht dat dat kon. En als dat kan, dan moet t via een tooltje ook makkelijk overzichtelijk ergens op je scherm geplaatst kunnen worden.

Slijtage van banden checken doe ik altijd door t pit menu te openen. Achter je banden staan dan de procenten van slijtage :)

Heb trouwens zelf alleen STCC op STCCcircuits gereden. Geen idee wat een volvo c30 doet op een baan als Monza ofzo.

Er is toch geen knop om het pitmenu te openen? Ik rij altijd de pitstraat in en zie dan m'n slijtage in procenten...

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 16:42
Er is toch geen knop om het pitmenu te openen? Ik rij altijd de pitstraat in en zie dan m'n slijtage in procenten...

dacht ik ook. Moest er toch een knop voor zijn zou ik me plots enorm dom vinden :laugh:

Sander Hogendoorn
23 januari 2009, 17:01
Druk voor de grap eens op Ctrl tijdens het rijden ;)

Als dit niet werkt moet je even naar je control settings gaan en zoeken naar 'toggle pit menu' en hier even een knopje voor geven.

Niels Draijer
23 januari 2009, 17:05
Druk voor de grap eens op Ctrl tijdens het rijden ;)

Als dit niet werkt moet je even naar je control settings gaan en zoeken naar 'toggle pit menu' en hier even een knopje voor geven.

Holy f#ck, het werkt!
:laugh:

Ik schaar mezelf bij Bram's opmerking...

Sander Hogendoorn
23 januari 2009, 17:06
En druk ook eens voor de grap op spatie, kan je door tyre/brake temps etc heen cyclen.

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 17:06
Mijn god, wat voor een idioot ben ik wel niet :blushing:

Niels Draijer
23 januari 2009, 17:30
En druk ook eens voor de grap op spatie, kan je door tyre/brake temps etc heen cyclen.

Dat is als je de in-car view heb inderdaad. Die wist ik al;)

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 17:47
Ik ben me alreeds wat aan het amuseren met het skinnen van een C30 (wip) :p Niet letten op het blauw dat van kleur verandert, ik weet niet hoe dat komt.

http://i39.tinypic.com/2rcrha8.jpg

El Maestro
23 januari 2009, 17:55
Ik ben me alreeds wat aan het amuseren met het skinnen van een C30 (wip) :p Niet letten op het blauw dat van kleur verandert, ik weet niet hoe dat komt.

http://i39.tinypic.com/2rcrha8.jpg

Ziet er nice uit!:thumbup:

Weet jij al hoe je hem ingame aan het werk krijgt, ben ook bezig, maar weet m'n god niet waar ik hem in moet zetten!:huh1:

Sander Hogendoorn
23 januari 2009, 18:00
Gewoon in de folder waar alle customskins staan:

X:/Steam/steamapps/naam/race07/customskins

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 18:01
Nog niet geprobeerd. Ik denk dat je de map gewoon je customskins folder moet zetten?

Roy Visser
23 januari 2009, 18:15
de c30 invasie is begonnen....

Sander Hogendoorn
23 januari 2009, 18:19
Mij zul je er niet in vinden, denk ik :p

Niels Draijer
Ik heb de bandenslijtage getest maar kan niet zeggen dat dit veruit de meest slijtagegevoelige auto is...

Bram Van Der Stichelen

Mij kan je moeilijk beschuldigen dat ik de crowd volg, aangezien ik de helft van het seizoen de enige in de bmw was :p De C30 ligt mij nu eenmaal enorm goed. :)

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 18:20
Ik heb de bandenslijtage getest maar kan niet zeggen dat dit veruit de meest slijtagegevoelige auto is...

hier ook, heb 4 rondjes serieus zwaar doorgepushed, en de bandjes zaten nog steeds boven de 90%.

edit: mijn c30 ingame

http://i40.tinypic.com/4t2h4g.jpg
http://i42.tinypic.com/153bgq9.jpg

El Maestro
23 januari 2009, 18:45
Mooi werk Bram!:thumbup:

Ik krijg het niet voor elkaar om hem ingame te selecteren, kan iemand een screen maken van zijn map waar zijn (Volvo) skin in staat?

Ik heb nu de bestanden in Steam/steamapps/username/race07/customskins/Testskin staan, ik weet niet wat ik fout doe.

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 18:53
Heb je wel je bestanden juist opgeslaan?
A: Body, suit and number plate textures must be saved in DDS – DXT1 format with 6 mipmaps.
Windows and helmet textures must be saved in DDS – DXT5 format with 6 mipmaps.
InteriorWindows must be saved in DDS – DXT5 format with 0 mipmaps.
MenuImage, MenuFlag and IngameFlag must be saved in TGA format (32 bits to support Transparency on Alpha layer).

En heb je je .ini bestand aangemaakt?

Roy Visser
23 januari 2009, 18:53
hoe ziet je .ini file eruit jerry?

El Maestro
23 januari 2009, 19:00
Bestanden zijn opgeslagen als .DDS.
.ini file heb ik nog niet alles in staan (helm enzo).
Ik heb niet zoveel verstand van dat gedoe, dus wees niet te streng.:p

[[[RMR]]]
[[Jerry van Sinderen]]

[Volvo C30]
body=\27_JerryVSinderen\JerryVSinderen_C30_CHASSIS .dds
windows=\27_JerryVSinderen\JerryVSinderen_C30_WIND OW_D.dds
interiorwindow=\27_JerryVSinderen\JerryVSinderen_C 30_WINDOW_INT.dds

Roy Visser
23 januari 2009, 19:06
hmm, misschien heb je een conflict met de drtcc carpack, aangezien je hetzelfde mapje gebruikt, probeer eens een eigen mapje aan te maken

met daarin in een ini:

[[[RMR]]]
[[Jerry van Sinderen]]

[Volvo C30]
body=JerryVSinderen_C30_CHASSIS.dds
windows=JerryVSinderen_C30_WINDOW_D.dds
interiorwindow=JerryVSinderen_C30_WINDOW_INT.dds

en dan de bestanden daar ook in natuurlijk.

paulpeter
23 januari 2009, 19:07
5e in de stand geworden. Opzich niet slecht, maar had natuurlijk veel meer ingezeten. Vindt het echt een topklasse en het racen is erg vet. Mooie gevechten gehad. Helaas het connection probleem nog niet opgelost ondanks alle inspanningen. Maar we gaan hard aan het werk om het voor DRTCC2 op te lossen.

Als ik de resultaten opsom, overal top 3 :thumbup:
Alleen 6x uitgevallen :crash:
Zandvoort 1 | 2e
Zandvoort 2 | DNF
Brands Hatch 1 | 2e
Brands Hatch 2 | 2e
Estoril 1 | DNF
Estoril 2 | DNF
Monza 1 | DNF
Monza 2 | DNF
Valencia 1 | 3e
Valencia 2 | 1e
Oschersleben 1 | 2e
Oschersleben 2 | DNF

El Maestro
23 januari 2009, 19:12
Hmmm, ik heb hem nu iig ingame, alleen de ramen zijn wit...:huh1:

Roy Visser
23 januari 2009, 19:13
Hmmm, ik heb hem nu iig ingame, alleen de ramen zijn wit...:huh1:

verkeerde dds settings :)

El Maestro
23 januari 2009, 19:14
verkeerde dds settings :)

En hoe lossen we dat op?:p

Mijn resultaten:

Zandvoort 1 | Afwezig
Zandvoort 2 | Afwezig
Brands Hatch 1 | 9e
Brands Hatch 2 | 8e
Estoril 1 | 8e
Estoril 2 | 3e
Monza 1 | 13e
Monza 2 | 7e
Valencia 1 | Disconnect
Valencia 2 | ---
Oschersleben 1 | 7e
Oschersleben 2 | 13e

Redelijk tevreden over mijn eerste seizoen, ondanks dat er zó veel meer in had gezeten.
Zandvoort moest ik missen vanwege een vakantie. Op Valencia zat de snelheid er goed in maar door een stomme error viel ik weg, met een beetje geluk had ik hier in de top 5 kunnen eindigen. In Oschersleben ging het redelijk en door in race 2 op P2 te mogen starten had ik nog wat moois kunnen neerzetten maar het werd een drama met spins en crashes...
In DRTCC2 ga ik er weer voor!:p

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 19:15
even mijn resultaten overlopen:

Zandvoort 1 | 13e
Zandvoort 2 | DNF
Brands Hatch 1 | 13e
Brands Hatch 2 | 9e
Estoril 1 | 10e
Estoril 2 | 9e
Monza 1 | DNF
Monza 2 | 4e
Valencia 1 | 13e
Valencia 2 | 13e
Oschersleben 1 | 9e
Oschersleben 2 | DNF

Duidelijk tegenvallende resultaten, met als absolute dieptepunt valencia.

Marc Vos
23 januari 2009, 19:16
Toch wel mooi om te zien, het seizoen is een dag afgelopen maar toch zijn er al veel mensen bezig met DRTCC 2. Teken dat de competitie echt 'leeft' :thumbup:

Mossel
23 januari 2009, 19:18
Maar ik begrijp dus dat je voor DRTCC2 de STCC expansion moet kopen

Maik Peters
23 januari 2009, 19:22
Dat denk ik wel Mark. :)

btw nog bedankt voor het leuke trek en duw gevecht op de baan :D

Bram Van Der Stichelen
23 januari 2009, 19:24
Hoe meer ik met de c30 rijd, hoe gaver ik hem vind.
Ik start daarnet nog even stcc op voor nog wat flying laps, en het eerste rondje was direct goed voor 1.34.8 :p Goed, het is offline dus komen er wss een paar tienden bij, maar toch, kan toch tellen vind ik :)

Ralffoxx
23 januari 2009, 19:49
Zandvoort 1 | 11e
Zandvoort 2 | 8ste
Brands Hatch 1 | 5e
Brands Hatch 2 | Viel uit door blauwe vlag :P
Estoril 1 | 3e
Estoril 2 | 8ste door ongeluk
Monza 1 | 6e
Monza 2 | Viel uit na domme crash ... geen Ajax kijken tijdens het racen
Valencia 1 | 5e
Valencia 2 | 4e (ook 2x overdwars op de baan gestaan)
Oschersleben 1 | 8ste (remfout van Kelly achter me schoot in de baan af :( )
Oschersleben 2 | 2e

Ik kan veel beter en constanter vooral. Kan meestal met betere 1 a 2 rondjes mee komen dan is concentratie vaak behoorlijk ver te zoeken. Ben nu bezig met me conditie op te bouwen en hopelijk dat dat wat beter is tegen de tijd dat DRTCC2 start.

Stefan van Renselaar
23 januari 2009, 21:10
Mag ik trouwens iedereen bedanken die ik op de baan tegen ben gekomen?? :)

Volgend seizoen toch een echt punt pakken :P

CuqeBaqer
25 januari 2009, 17:06
Waneer beginnen de inschrijvingen ? Zorg ik dat ik nu wel op tijd ben.:laugh:

Richard117
25 januari 2009, 20:01
Zandvoort 1 | Afwezig
Zandvoort 2 | Afwezig
Brands Hatch 1 | 12e
Brands Hatch 2 | 11e
Estoril 1 | Afwezig
Estoril 2 | Afwezig
Monza 1 | DNF
Monza 2 | 5e
Valencia 1 | Afwezig
Valencia 2 | Afwezig
Oschersleben 1 | 10e
Oschersleben 2 | 7e

Mijn enige DNF was een DQ doordat ik geen stop/go deed. Dacht op de finish straftijd te krijgen, maar zo werkt het dus niet :blushing:
Helft van het seizoen gemist door mijn late diensten, races die ik wel reed lekker in het middenveld gereden met af en toe een uitschieter naar de subtop. Met een betere voorbereiding moet een constante top10 toch wel mogelijk zijn. Ook heb ik ontdekt dat ik meer racer als kwalificatierijder ben, maakt het in deze klasse wel wat moeilijker omdat alles zo dicht bij elkaar zit.

Voor een volgend seizoen heb ik wel wat andere plannen. De Lacetti is verleden tijd, ik merkte dat ik soms best moeite heb met die nerveuse kont. Ik moet nog wat uitgebreider testen, maar na een eerste indruk lijkt het te gaan tussen de Alfa, Audi en Volvo C30. Zoals hierboven al gezegd is mijn doelstelling mijn kwalificatie te verbeteren en om constant top 10 te gaan rijden en niet meer zoals dit jaar af en toe een uitschieter in de top 10 te hebben. Hoop dat het racen dan weer net zo close en fair is als dit eerste seizoen. Heb natuurlijk niet alle races meegedaan, maar de races die ik reed vond ik de circuits perfect voor deze klasse. Iets meer variatie qua circuits dmv bv stratencircuits zou wel leuk zijn. Maar dat heb ik ook al aangegeven in het enquete topic :)