View Full Version : [ZAC5] Ronde 4: Magny Cours, Frankrijk 14|12|08
Robert Saalmink
1 december 2008, 11:31
[spacer]
[logo_zac5]
Mogelijk gemaakt door:
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)
[spacer]
ZAC5 | RONDE 4 | MAGNY COURS, FRANKRIJK
[spacer]
Inleiding
In een seizoen van 13 races betekent ronde 4 dat we alweer op een kwart van het seizoen zitten. De eerste drie races waren allemaal goed voor spannende kwalificaties en zeer close uitslagen, daarmee lijkt het startveld gewaagder aan elkaar dan ooit tevoren en zijn de kampioenschappen nog altijd niet gestreden!
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_magnycours.jpg
Magny Cours kenmerkt zich door snelle chicanes waar de balans van je auto zeer belangrijk is. Het is een snelle baan, na start finish gaat het in de vierde of vijfde versnelling linksaf, en daarna tricky remmen en terug in drie voor de Grande Courbe. Goed uitaccelereren zorgt ervoor dat je veel snelheid meeneemt op het lange rechte stuk. Daarna is het hard in de remmen voor de Adelaide hairpin, een mooie inhaalplek.
Vanaf daar gaat het op weg naar de snelle Nurburgring chicane, waarna het remmen is voor de 180 graden bocht. Daarna volgt de -minder snelle- Imola chicane, hier is de lijn bij het uitkomen belangrijk want je moet vrijwel direct remmen voor een krappe rechterbocht. Richting het nieuwe Lycee is het volgas, waarna een krappe rechterbocht leidt tot een chicane. Deze is traag en kent een lelijke hobbel, waardoor je veel tijd kunt verliezen.
In de ZAC4 won hier Alex Ott in de CUP600 met enige overmacht, in de CUP400 was het Mark Schuttenhelm die de winst wist te pakken. De poletijd voor de CUP600 lag toen op 1:30.729 (Danny Kappen) en voor de CUP400 op 1:36.109 (Roy Visser).
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=46&key=2211&season=2005&event=2&size=3&rnd=true
[spacer]
Weerbericht
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_magny_forum.jpg
[spacer]
Uitslagen
Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081214_magnycours/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081214_magnycours/20081214_magnycours.rar)
[spacer]
Uitgangspunt voor deze race
CUP600 rijders
Positie|Rijder|Punten
1|Danny Kappen|26
2|Gerben Kelly|24
3|Mark Schuttenhelm|22
CUP600 teams
Positie|Team|Punten
1|Skin Sense|33
2|Ultimatecarpage.competition|32
3|Dynamic Motorsports|30
CUP400 rijders
Positie|Rijder|Punten
1|Paulpeter Kroon|31
2|Guyon Waltmans|27
3|Roy Visser|25
CUP400 teams
Positie|Team|Punten
1|Ultimatecarpage.competition|41
2|Team DigitalRacing|38
3|Dynamic Motorsports|27
[spacer]
Links
Reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Carset Patch v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Circuit Magny Cours officiële website (http://www.magnyf1.com/)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
1 december 2008, 11:31
Deelnemerslijst Magny Cours
CUP600
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto|Afgemeld
1|Ultimatecarpage.competition|Danny Kappen|Maserati MC12|Afgemeld
2|Ultimatecarpage.competition|Kim van der Stichelen|Maserati MC12|
5|Dynamic Motorsports|Marcel Groen|Corvette C6R|
6|Dynamic Motorsports|René Venderbosch|Corvette C6R|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Ferrari 575 GTC|
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Ferrari 575 GTC|Afgemeld
9|Supervise Racing|Ludo Bleys|Corvette C6R|
14|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Ferrari 575 GTC|
24|Skin Sense Racing|Fabian de Jong|Aston Martin DBR9|
25|Skin Sense Racing|John Vissers|Aston Martin DBR9|
30|Split Second Racing|Dennis Gerressen|Aston Martin DBR9|
49|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm|Lister Storm|
CUP400
51|Ultimatecarpage.competition|Jeroen Ursem|BMW M3 GTR|
52|Ultimatecarpage.competition|Roy Visser|BMW M3 GTR|
55|Supervise Racing|Emile van der Stel|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
56|Supervise Racing|Chris Zijlstra|Porsche 997 GT3 RSR|
57|WolnerGP|Angelo Wolner|Porsche 997 GT3 RSR|
58|WolnerGP|Koos de Boer|Porsche 997 GT3 RSR|
63|TCF Racing|Michel Hekking|Ferrari F430 GT2|
64|TCF Racing|Dick Bos|Ferrari F430 GT2|
66|SimTech Racing|Peter van de Kolk|Ferrari F430 GT2|
67|SimTech Racing|Mathijs Twisk|Ferrari F430 GT2|
69|D.A.R.|Dennis Asselbergs|Porsche 997 GT3 RSR|
74|Dynamic Motorsports|Guyon Waltmans|Porsche 997 GT3 RSR|
86|Team DigitalRacing|Paulpeter Kroon|Porsche 997 GT3 RSR|
87|Team DigitalRacing|Mark Bentvelzen|Porsche 997 GT3 RSR|Afgemeld
88|Bandit Racing|Wouter Melissen|BMW M3 GTR|
RESERVELIJST
28|Dutch Berserks|Steven Gabriel|Corvette C6R|Kan meedoen
61|Team DRR|Ruben de Ruijter|BMW M3 GTR|Kan meedoen
60|Team Ultimatecarpage.com|Maik Peters|BMW M3 GTR|Kan meedoen
10|Supervise Racing|Eric Linssen|Corvette C6R|Kan meedoen
15|Squadra Corse Digitali|Bram van der Stichelen|Ferrari 575 GTC|Kan meedoen
22|Jungletrain Racing|Joost van den Heuvel|Maserati MC12|Afgemeld
75|Dynamic Motorsports|Bram Knot|Porsche 997 GT3 RSR|
99|R-Force 1-6|Alex Ott|Porsche 997 GT3 RSR|
Wanneer vaste deelnemers zich zonder afmelden niet laten zien op race-day, worden deze na twee van dit soort gevallen op de reservelijst geplaatst. Een reserverijder wordt dan doorgeschoven naar de vaste lijst.
Zodra er afmeldingen zijn, krijgt de reserverijder die aan de beurt is, een bericht per e-mail dat hij kan deelnemen. Reserverijders krijgen wel altijd de nieuwsbrief, zodat ze altijd in het bezit zijn van het wachtwoord e.d.
Flyer
1 december 2008, 11:56
Magny Cours is niet echt mijn baan en ik vind het dus ook niet erg dat ik die zondag moet werken. Jullie gezelschap zal ik wel missen. :)
Gerben
1 december 2008, 14:27
Vette foto van die Lister!!!
Heb nu alweer zin aan Magny Cours! Erg vette baan!
Dennis
1 december 2008, 18:21
Slechter dan Imola kan het in ieder geval gaan. Wellicht toch maar weer iets meer oefenen.
Wat is een goede richttijd voor de c600?
Bram Van Der Stichelen
1 december 2008, 18:38
Slechter dan Imola kan het in ieder geval gaan. Wellicht toch maar weer iets meer oefenen.
Wat is een goede richttijd voor de c600?
kijk er even de resultaten van de zac4 op na :)
Danny Kappen
2 december 2008, 01:15
Ik kan er deze race helaas niet bij zijn (eerste afmelding sinds lange tijd volgens mij), heb actieve leden weekend van m'n studievereniging. De leiding in het kampioenschap ga ik dus kwijt raken na deze race, en donington gaat ook een lastig verhaal worden met de mc12, dus het wordt nog een zware 2e seizoenshelft :D
Mark B
2 december 2008, 09:33
Ik ben er helaas ook niet bij :(
Mijn vriendengroep (en dan met name de meiden) vinden het leuk om Sinterklaas te "vieren". Dus we gaan met z'n alle uit eten en wat drinken.
Succes!!
Maik Peters
2 december 2008, 10:03
Bij deze meld ik mij dan ook meteen aan!
Ik ga mijn uiterste best doen om een zeer leuke competitieve race neer te zetten.
Bram Van Der Stichelen
2 december 2008, 13:25
Ik hoop dat ik hier ook weer kan meedoen :) Maar ik sta nog ver op de reservelijst, dus dat wordt toch weer moeilijk.
Robert Saalmink
2 december 2008, 13:27
Ik hoop dat ik hier ook weer kan meedoen :) Maar ik sta nog ver op de reservelijst, dus dat wordt toch weer moeilijk.
Nog 1 afmelding en je bent erbij Bram. Valt wel mee toch?
Bram Van Der Stichelen
2 december 2008, 16:38
*kijkt op de reservelijst*
Inderdaad, dat valt best mee :p
Gerben
2 december 2008, 19:02
1-2'tje dan maar Bram :P;)
Bram Van Der Stichelen
2 december 2008, 19:58
1-2'tje dan maar Bram :P;)
:innocent:
Jeroen Ursem
2 december 2008, 21:45
Sterker nog Bram, volgens mij kan je al meerijden als ik Emile z'n bericht boven je lees.. ;)
Joost van den Heuvel
2 december 2008, 21:58
Idd.. scherp! :)
Robert Saalmink
3 december 2008, 00:59
Indeed. Alle reserverijders zijn benaderd en kunnen meedoen. Bram, jij hebt ook een mailtje gehad.
Alleen meneer Gabriel meldt zich nog niet tot op heden.
Maik Peters
3 december 2008, 09:40
Tot hoe lang voor de Race heb je de tijd om te reageren als reserve rijder?
Mogelijk dat joost zich dan ook al soort van klaar maakt :D tzt. :)
Greetz,
Maik..
Eric Linssen
3 december 2008, 12:50
Indeed. Alle reserverijders zijn benaderd en kunnen meedoen. Bram, jij hebt ook een mailtje gehad.
Meneer Gabriel is weg voor het werk aantal dagen.... Die meldt zich wel als hij terug is...
Robert Saalmink
4 december 2008, 09:53
Tot hoe lang voor de Race heb je de tijd om te reageren als reserve rijder?
Mogelijk dat joost zich dan ook al soort van klaar maakt :D tzt. :)
Greetz,
Maik..
Nou, er staat geen termijn voor maar na een week en drie mailtjes begint mijn geduld wel op te raken en ga ik eens denken om een andere rijder de kans te geven zich alvast voor te bereiden :)
LUDO-B
4 december 2008, 10:02
Nou, er staat geen termijn voor maar na een week en drie mailtjes begint mijn geduld wel op te raken en ga ik eens denken om een andere rijder de kans te geven zich alvast voor te bereiden :)
Je moet je toch pas afgemeld hebben de vrijdag voor de race, dat is toch nog meer dan een week. Hij is weg voor zijn werk.
Eric Linssen
4 december 2008, 10:24
tja helaas is niet iedereen in de gelegenheid om z'n mail te checken als ze voor het werk een week in het buitenland verkeren......
Maik Peters
4 december 2008, 11:09
Misschien kan iemand hem contacten om te vragen of hij in de gelegenheid is om te rijden.. Dan is het ook opgelost. Anders zou het sneu zijn voor iemand die nu geen kans heeft en dan ineens te horen krijg van ... Kerel je mag racen...
:)
Dus Eric? :D, kan je hem bellen? (oh neem mij niet kwalijk dat ik hier en daar probeer aan te sturen ;) )
Robert Saalmink
4 december 2008, 11:42
Neuh, ik wacht wel even af. Natuurlijk moet je je pas uiterlijk de vrijdag voor de race afmelden maar het gebeurt vaak zat dat ik van reserverijders geen afmeldingen ontvang. Dan roep je ze op het laatste moment op en dan kunnen ze alsnog niet. It happens.
Eric Linssen
4 december 2008, 11:43
Misschien kan iemand hem contacten om te vragen of hij in de gelegenheid is om te rijden.. Dan is het ook opgelost. Anders zou het sneu zijn voor iemand die nu geen kans heeft en dan ineens te horen krijg van ... Kerel je mag racen...
:)
Dus Eric? :D, kan je hem bellen? (oh neem mij niet kwalijk dat ik hier en daar probeer aan te sturen ;) )
Je hebt helemaal gelijk Maik.... heb alleen z'n nummer niet, anders had ik wel ff een sms gestuurd hoor ;)
In dit weekend zal er duidelijkheid zijn, want hij rijdt mee met de dres...
Ik zou het ook vervelend vinden om op het laatste moment te horen om te rijden, dus begrijp je standpunt. Maar goed als het zaterdag duidelijk is is er nog een dikke week, dus dat zal wel goed komen.
Joost van den Heuvel
4 december 2008, 15:06
Ik ben niet zo ongeduldig als Maik. Dus... no rush. ;)
(@ Maik: snap eigenlijk niet waar je je druk om maakt, je kan zelf toch rijden? :laugh:)
Mark B
4 december 2008, 15:35
Ik ben niet zo ongeduldig als Maik. Dus... no rush. ;)
(@ Maik: snap eigenlijk niet waar je je druk om maakt, je kan zelf toch rijden? :laugh:)
Maik is niet ongeduldig, maik denkt aan de andere rijders op de reservelijst.
Maik laat zien dat hij gretig is en graag wilt rijden, wat ik overigens wel snap ;) Iedereen wil wel in de ZAC rijden ;)
Maik Peters
4 december 2008, 16:50
Dank je wel Mark B.
Heb er niets op toe te voegen. ;)
Hekking
4 december 2008, 19:56
Maik is niet ongeduldig, maik denkt aan de andere rijders op de reservelijst.
Maik laat zien dat hij gretig is en graag wilt rijden, wat ik overigens wel snap ;) Iedereen wil wel in de ZAC rijden ;)
Yeah we are the lucky few :laugh:
Vanavond ook maar is wat rondjes gaan doen op magny cours, ik ben er rond half 9
DBR Steven
4 december 2008, 23:07
ik zal er natuurlijk bij zijn :thumbup:, had me anders ook niet ingeschreven voor het kampioenschap
ben net terug van een weekje Duistland voor mijn werk,
kan daar spijtig genoeg niet op internet
waardoor ik niet vroeger kon reageren.
Waarvoor mijn excuses
Kan in de toekomst nog gebeuren dat ik niet bereikbaar ben tijdens de week
PS:
In Duistland zegt men Herr Gabriël
Gerben
4 december 2008, 23:38
waar ligt dat dan?
Roy Visser
5 december 2008, 16:56
waar ligt dat dan?
naast Nedreland en boven Zwitsreland en Oostnerijk
Bram Kocken
5 december 2008, 17:30
:lol:
Jeroen Ursem
5 december 2008, 21:42
:D moest het gewoon 3 keer lezen :D
Maik Peters
9 december 2008, 13:16
Iemand al wat testen gedaan zoja, wat zijn jullie tijden? Tussentijden?
Joost van den Heuvel
9 december 2008, 14:04
Morgen voor de zekerheid maar eens beginnen met oefenen.
Robert Saalmink
9 december 2008, 14:09
Het zal wel weer iets sneller gaan dan in de ZAC4 Maik, hou die tijden maar even als referentie aan denk ik.
Maik Peters
9 december 2008, 16:27
Het zal wel weer iets sneller gaan dan in de ZAC4 Maik, hou die tijden maar even als referentie aan denk ik.
Stom van mij :)
Ik vergeet iedere keer dat er op de hoofdpagina een uitslag staat van de vorige Competitie.
Bedankt! :thumbup:
Ik zie tevens dat ik nog een hoop te oefenen heb whaha :)
Joost van den Heuvel
9 december 2008, 22:55
Sorry voor de onduidelijkheid tot nu toe, maar het was niet zeker of ik er zondag uberhaupt bij kon zijn. Heb me nu idd moeten afmelden voor deze race. :surrender:
Ben er op Donington iig wel bij. ;)
R. de Ruijter
10 december 2008, 16:38
Wat een trick baan zeg...
Gaat waarschijnlijk veel van m'n banden vergen, veel bochten, veel chicanes
Die Poletijd van vorig jaar (1.36.1) is heel erg scherp. Haal nu in de timetrial een 1.36.5
Nog ff wat meer oefenen denk ik...
Mark B
10 december 2008, 16:44
Wat een trick baan zeg...
Gaat waarschijnlijk veel van m'n banden vergen, veel bochten, veel chicanes
Die Poletijd van vorig jaar (1.36.5) is heel erg scherp. Haal nu in de timetrial een 1.36.5
Nog ff wat meer oefenen denk ik...
uhhhhh poletijd vorrig jaar voor de C400 was toch nog wat sneller :)
CUP400 16 50 Roy Visser Ultimatecarpage.competition 1:36.109
R. de Ruijter
10 december 2008, 17:04
Idd, was een typfoutje, te veel met m'n eigen tijd bezig
Gerben
10 december 2008, 17:38
Timetrial is meer grip dan online he!
R. de Ruijter
10 december 2008, 18:23
Timetrial is meer grip dan online he!
Daarom vind ik die tijd van vorig jaar ook zo enorm snel, ik kom er niet eens in de buurt met Timetrial
Mathijs
10 december 2008, 18:47
Ik daarnet even offline practise gereden, dus iets vertekenend, maar ik moet zeggen dat als ik mijn pedaaltjes op orde krijg, de 430 hier wel eens snel kan gaan!
Roy Visser
10 december 2008, 19:17
Daarom vind ik die tijd van vorig jaar ook zo enorm snel, ik kom er niet eens in de buurt met Timetrial
Ik heb ook niet voor niets 20 pole positions in de ZAC3/ZAC4 op me naam staan ;)
R. de Ruijter
10 december 2008, 20:36
Ik heb ook niet voor niets 20 pole positions in de ZAC3/ZAC4 op me naam staan ;)
Ja, over dat. Hoe doe je dat nou:blink::rolleyes:
Dix5
10 december 2008, 21:53
Hoe is het eigenlijk met de server gesteld :confused1:
Is deze inmiddels gerepareerd.
Of heeft de ZAC een andere server als de Dress.
Tjerk Korving
10 december 2008, 22:13
Hoe is het eigenlijk met de server gesteld :confused1:
Is deze inmiddels gerepareerd.
Of heeft de ZAC een andere server als de Dress.
ZAC/DRTCC/FPL worden op de DigitalRacing.nl server gedraaid. DRES is op een andere server gedraaid maar ik neem aan dat het de bedoeling is dat we die normaal ook zelf draaien. Afgelopen vrijdag was de DigitalRacing.nl server echter al kapot dus kon het sowieso al niet anders.
Enniewee, de voeding die we nodig hebben voor de server is erg lastig te vinden en tot zover nog geen succes en dus nog geen gerepareerde server.
Mossel
10 december 2008, 23:28
wat voor voeding gaat het om dan?
Robert Saalmink
10 december 2008, 23:44
1U hoog, type weet ik niet precies (Emile weet dat wel). Liefst 300/350W of meer.
We are working on it, morgen weten we helaas pas meer.
Robert Saalmink
11 december 2008, 09:48
Het weerbericht is binnen van onze experts!
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_magny_forum.jpg
Robert Saalmink
11 december 2008, 12:24
[spacer]
Mededeling aangaande de serverproblemen
Even een mededeling aangaande de racebak. Deze is nu nog altijd stuk, een nieuwe voeding is besteld maar daar zit levertijd op. We onderzoeken momenteel een oplossing waarbij we toch de server tussentijds weer in de lucht krijgen. We hopen dat dit lukt voor de ZAC race zondag.
Mocht dit niet lukken laten we dit uiterlijk zaterdagavond weten. De race zal dan een nieuw plekje op de kalender krijgen.
Excuses voor dit ongemak :(
[spacer]
Danny Kappen
11 december 2008, 16:36
Ik zeg het niet gauw, maar de race hoeft natuurlijk niet perse door te gaan zondag :P Volgende week is ook prima.
Maik Peters
11 december 2008, 16:58
Hehehe.... Ik weet wel waarom idd.
Wil niet mierenneuken maar doe het toch ;), kunnen we niet al op vrijdagavond ingelicht worden of de wedstrijd wel of niet doorgaat :D
;)
Gerben
11 december 2008, 17:07
Ik zeg het niet gauw, maar de race hoeft natuurlijk niet perse door te gaan zondag :P Volgende week is ook prima.
volgende week is niet prima want dan kan ik niet...:P
Mark B
11 december 2008, 17:49
Zou het ook niet zo heel erg vinden als het niet door gaat :innocent: hehehe
Robert Saalmink
11 december 2008, 17:51
Hehehe.... Ik weet wel waarom idd.
Wil niet mierenneuken maar doe het toch ;), kunnen we niet al op vrijdagavond ingelicht worden of de wedstrijd wel of niet doorgaat :D
;)
Zodra we het weten, horen jullie het. Het kan zijn dat we zaterdag het ding terug hangen, dus kunnen we het niet vrijdag laten weten. Daarnaast heeft zich misschien een alternatief geopenbaard waar we naar gaan kijken.
Maik Peters
11 december 2008, 17:55
Hehehe, ik heb er alle vertrouwen in dat jullie meer dan je best doen :)
Fabian de Jong
12 december 2008, 03:17
Het is dat al mijn porten voorzitten anders had ik wel een server gedraait.
Fabian de Jong
12 december 2008, 03:18
Nee dat is niet prima, want dan zit ik in Frankrijk in de sneeuw :)
Joost van den Heuvel
12 december 2008, 04:31
Het is dat ik alleen maar linux servers (met redelijk volle disks) heb hangen, anders zou ik graag helpen.
Hekking
12 december 2008, 20:46
En ook niemand hier met met professionele soldeer skilz ? :laugh:
Zou jammer zijn als de race zondag niet door gaat, Ik zou maar zo is last kunnen krijgen van afkick verschijnselen :blink:
LUDO-B
13 december 2008, 12:53
Is er al meer nieuws ivm de server?
Gewoon om te weten of oefenen zin heeft tegen morgenavond?
Tjerk Korving
13 december 2008, 13:09
Momenteel is mij in elk geval nog niets bekend over de server dus ik neem aan dat het dan afwachten word tot uiterlijk vanavond. Dan word gemeld of het wel of niet door kan gaan. Ben zelf ook benieuwd aangezien de FPL ook alweer op maandag staat. Het is afwachten voor iedereen wat dat betreft.
Robert Saalmink
13 december 2008, 14:28
Zoals al eerder gemeld, eind van de middag weet ik meer. Oefenen heeft altijd zin, de race gaat hoe dan ook een keertje door ;)
LUDO-B
13 december 2008, 14:36
Oefenen heeft altijd zin, de race gaat hoe dan ook een keertje door ;)
Klopt, daar zit wel wat in.:rolleyes:
Robert Saalmink
13 december 2008, 15:55
[spacer]
DE RACE GAAT DOOR!
De ZAC5 race op het circuit van Magny Cours, zondag 14 december, kan volgens planning doorgaan. Onze server zit nog altijd stilletjes op nieuwe ingewanden te wachten maar de heren van RacingLeague.nl (http://www.racingleague.nl) springen ons wederom te hulp. Hiervoor zijn wij hen uiteraard bijzonder dankbaar!!
http://www.digitalracing.nl/images/rl_logo.jpg (http://www.racingleague.nl)
[spacer]
LUDO-B
13 december 2008, 16:06
:thumbup::thumbup::thumbup: TOP :thumbup::thumbup:
Dan toch maar eventjes oefenen.
Gerben
13 december 2008, 16:10
Yeah :):)
Jeroen Ursem
13 december 2008, 16:37
Goed nieuws lijkt me, anders moeten we straks wel heel veel races gaan inhalen ;) (drtcc, fpl)
Maik Peters
13 december 2008, 17:00
Goed nieuws lijkt me, anders moeten we straks wel heel veel races gaan inhalen ;) (drtcc, fpl)
Ze springens ons alleen bij met ZAC5 denk ik?!
Of gaan ze ook voor backup zorgen bij de andere leagues?
Iig super tof!!! :thumbup:
Tjerk Korving
13 december 2008, 17:18
Ze springens ons alleen bij met ZAC5 denk ik?!
Of gaan ze ook voor backup zorgen bij de andere leagues?
Geen idee, dat is voor mij ook nog een vraag, maar zodra er iets te melden is maken we dat bekend.
Kim Van Der Stichelen
13 december 2008, 18:33
Ik weet nu al dat het morgen een kwestie van uitrijden zal worden, krijg er niet echt de snelheid in helaas.
Dix5
13 december 2008, 19:43
goed nieuws :thumbup:
Dus de reparatie laat langer op zich wachten of is de server nu overleden. :(
Marc Dieters
13 december 2008, 20:00
Wij hebben (nog) geen Race07 / GTR-E server dus daar kunnen we jullie niet mee helpen.
Helaas...
Roy Visser
13 december 2008, 20:20
Wij hebben (nog) geen Race07 / GTR-E server dus daar kunnen we jullie niet mee helpen.
Helaas...
in ieder geval, super bedankt :thumbup:
Bramzel
13 december 2008, 20:23
Yep, heel erg bedankt mannen :)
Robert Saalmink
13 december 2008, 22:06
[spacer]
DE NIEUWSBRIEF IS VERZONDEN!!
LET OP: hier staat ook precies in beschreven wat we wel en niet toestaan met betrekking tot de chicanes in Magny Cours. LEES DIT DUS GOED DOOR!!
[spacer]
paulpeter
14 december 2008, 11:36
raceday:broem:
Maik Peters
14 december 2008, 12:23
raceday:broem:
Ojeah! vanmiddag nog ff tig rondjes rijden en dan vanavond aan de bak :laugh:
Mathijs
14 december 2008, 12:29
Zo, eerst even een opdracht afmaken, dan nog even roeien, vervolgens pedaaltjes open maken en de podmeters fixen en dan racen! Heb er zin in! :thumbup:
LUDO-B
14 december 2008, 12:37
Zo, eerst even een opdracht afmaken, dan nog even roeien, vervolgens pedaaltjes open maken en de podmeters fixen en dan racen! Heb er zin in! :thumbup:
En dan dat kutding niet meer in mekaar krijgen.;)
Roy Visser
14 december 2008, 12:38
let op de veren als je de basisplaat losmaakt!!!
LUDO-B
14 december 2008, 12:40
Bedoel ik maar!
Kim Van Der Stichelen
14 december 2008, 12:42
Ik heb precies zo al een G25 kunnen weggooien, opendoen is geen probleem maar dat ding weer in elkaar krijgen is wat anders :p
Mathijs
14 december 2008, 16:15
Heb al 3x mijn pedaaltjes uit elkaar gehaald, dus weet hoe het werkt:), nog nooit echt fout gegaan eigelijk, dus gaat goed komen!
R. de Ruijter
14 december 2008, 16:26
Is de server al online? Of ligt het aan mij dat ik hem niet zie.
Quizmaster
14 december 2008, 17:18
:helpsmilie: HELP :helpsmilie:
ff :offtopic:, maar vanmiddag heb ik opeens de grootste problemen met GTR2;
Met de ZAC5 porsche kan ik nog geen halve ronde op Magny Cours rijden, dan begint het geluid te haperen en staat het beeld stil. Dit wordt gevolgd door het blauwe scherm van windows en geeft een conflicht met de videokaart en vervolgens start de pc opnieuw op.
Voorheen had ik deze problemen niet, enige verschil is dat ik van de week de DRES carset heb geïnstalleerd.
Kies ik in GTR2 bijvoorbeeld voor de R10 op Monza, dan heb ik geen enkel probleem en rijd ik ronde na ronde :confused1:
Iemand enig idee? voor de zekerheid begin ik nu maar alvast met een nieuwe GTR2 installatie
Eric Linssen
14 december 2008, 17:33
Is de server al online? Of ligt het aan mij dat ik hem niet zie.
Nee hij staat er nog niet... Zal tussen 18u en 18.30u online komen.
Roy Visser
14 december 2008, 17:44
:helpsmilie: HELP :helpsmilie:
ff :offtopic:, maar vanmiddag heb ik opeens de grootste problemen met GTR2;
Met de ZAC5 porsche kan ik nog geen halve ronde op Magny Cours rijden, dan begint het geluid te haperen en staat het beeld stil. Dit wordt gevolgd door het blauwe scherm van windows en geeft een conflicht met de videokaart en vervolgens start de pc opnieuw op.
Voorheen had ik deze problemen niet, enige verschil is dat ik van de week de DRES carset heb geïnstalleerd.
Kies ik in GTR2 bijvoorbeeld voor de R10 op Monza, dan heb ik geen enkel probleem en rijd ik ronde na ronde :confused1:
Iemand enig idee? voor de zekerheid begin ik nu maar alvast met een nieuwe GTR2 installatie
hmm raar chris. Als je klaar bent met installeren, en de 1.1 update erop hebt gezet (en eventueel gtr2xd en je userdata map installeerd) Dan kun je het beste van die "schone" install, even een image file maken. Op deze manier kun je binnen 5 minuten, een complete verse installatie van gtr2 op je pc hebben. Ook is het mogelijk om meerdere versies van GTR2 op je pc te zetten, zonder ook maar enige conflicten. Ik heb voor de DRES een GTR2, voor de ZAC en eentje voor mods. Zo heb je ook nooit problemen met conflicterende carsets.
succes :)
Quizmaster
14 december 2008, 18:25
Dat is een heel goed idee Roy, bedankt dat ga ik zeker doen.
Ik bedacht me net nog dat ik vorige week ook Richard Burns Rally weer eens heb afgestoft, samen met een mod.
Nu ik dat spel+mod er af heb gegooid, lijkt het te zijn opgelost al begrijp ik nog steeds niet waarom, systeem is nu wel stabiel.
Maik Peters
14 december 2008, 18:32
huh... mzzz das vaag.
Wordt dat spel opgestart tijdens het opstarten van Windows??
Quizmaster
14 december 2008, 18:45
Het is zeker vaag, voorlopig denk ik dat het aan RBR+mod ligt aangezien de problemen over zijn.
Voor zover ik weet wordt het spel niet tijdens het opstarten van windows geladen, maar wellicht wel onderdelen van die mod aangezien die nogal wat wijzigingen in het spel uitvoert (waaronder grafische verbeteringen).
Maik Peters
14 december 2008, 18:49
mmm.... Naja gellukkig kan heb je het probleem nu niet meer :)
Het is wel de moeite waard om alleen RBR te installeren en dan te kijken.
en vervolgens de mod erbij... dan weet je meteen hoe of wat. :)
Robert Saalmink
14 december 2008, 20:05
Server wordt even herstart, hij is om onduidelijke redenen niet meer zichtbaar in de lobby.
Federici
14 december 2008, 20:31
Ik kan niet joinen. Spel slaat er keer op keer uit als ik naar de lobby wil gaan (met het inloggen dus)
Federici
14 december 2008, 21:07
Ook een re-install helpt niet..
Quizmaster
14 december 2008, 21:54
Nou dit was mijn kortste ZAC optreden ooit, belachelijk zeg.
Magny Cours is en KL%#@$!(*%TE-baan. Vorig jaar was het na een rondje of veertien afgelopen, nu al na drie.
Ik lag dus weer in een innige omhelzing met de vangrail bij opkomen S/F, helaas houdt de auto daar niet zo van, tijdens heel mijn voorbereiden is het nota bene niet één keer gebeurt.
Balen zeg, op naar Donington!
Dennis
14 december 2008, 22:08
Kort verslagje.
Kwali was echt heel slecht. 33.4 ofzow terwijl ik in practice 32.0 reed.
Race:
Begon goed, had een lekker tempo, zelfde tijd als in kwali om maar eens aan te geven hoe slecht die was. Alleen bij het in halen van achterliggers ging het mis. 3x cut track door concentratie problemen en bij de 3e raakte ik ook hard de vangrail uitkomen bocht 1. Hierdoor reed de auto meer naar links dan rechtdoor. Auto maar in de garage geparkeerd, kansloze bedoeling anders.
Marcel Groen
14 december 2008, 22:16
*connection lost*
Een podium had er makkelijk ingezeten, @#%#^%&
Koos
14 december 2008, 22:32
Nou, dat was niet geheel volgens planning :innocent:
Was laat thuis dus vlak voor de kwalificatie pas ingelogd. Slechts tegen het einde van de kwalificatie een paar ronden gereden. Laatste plaats was weer eens voor mij :closedeyes:
De race verliep de eerste paar rondjes niet geheel foutloos. Na aanvankelijk door fouten van anderen wat plaatsen te hebben gewonnen, reed ik al gauw weer achteraan. Maar op niet al te grote achterstand van mijn voorliggers.
Helaas spin ik na contact met een cup600 auto. Ik weet niet of ik hier zelf schuldig aan ben, zo ja, dan mijn verontschuldigingen aan mijn collega.
Door pitstops van anderen weer wat plaatsen opgeschoven, maar na mijn eigen stop lig ik één-na-laatste. En dan gaat het al rap fout bij opkomen start/finish. Ik raak net met de rechter voorkant de onverbiddelijke muur. Auto kapot. Einde race :surrender:
JohnV
14 december 2008, 22:58
Nou, p6...
Wat een verschrikkelijk slechte race van mijn kant. Vanaf de eerste tot en met de laatste ronde kleine foutjes gemaakt en achterblijvers tegengekomen op plaatsen waar je ze net niet kunt inhalen (zonder ze continue te raken).... Al met al veel tijd verloren zo.
Er had vandaag naar mijn idee veel meer ingezeten!!
Wel heel de race lekker close kunnen rijden met Eric en Ludo. Alleen ik moet zeggen dat het format van rustig en steady je rondjes rijden van de DRES me beter bevalt dan de hekseketel van de cup600 in de ZAC5. Hierdoor rij je een hele race gejaagd en dat is naar mijn idee niet echt het format van GT racing.
Fabian de Jong
14 december 2008, 22:58
Helaas spin ik na contact met een cup600 auto. Ik weet niet of ik hier zelf schuldig aan ben, zo ja, dan mijn verontschuldigingen aan mijn collega.
Reed jij in een blauwe Porsche? Ik tikte per ongeluk iemand aan in de bocht Chateau D'Eau.
Tja was een inschattings foutje denk ik. Was iig niet de bedoeling om jou/die Porsche 180 graden te laten draaien.
Kim Van Der Stichelen
14 december 2008, 23:00
Wel heel de race lekker close kunnen rijden met Eric en Ludo. Alleen ik moet zeggen dat het format van rustig en steady je rondjes rijden van de DRES me beter bevalt dan de hekseketel van de cup600 in de ZAC5. Hierdoor rij je een hele race gejaagd en dat is naar mijn idee niet echt het format van GT racing.
Dat vind ik ook eigenlijk wel :)
Hekking
14 december 2008, 23:05
Nou, p6...
Alleen ik moet zeggen dat het format van rustig en steady je rondjes rijden van de DRES me beter bevalt dan de hekseketel van de cup600 in de ZAC5. Hierdoor rij je een hele race gejaagd en dat is naar mijn idee niet echt het format van GT racing.
Inderdaad, Ik heb ook diverse tikken gehad van mede weg gebruikers die of te dicht achter je rijden of die op kritische momenten het vertikken van het gas te gaan om maar een plek te winnen. Verder dus niet een erg boeiende race gehad met de rode lantaarn achterop en de splitter in de prak
Jeroen Ursem
14 december 2008, 23:07
Kwali ging niet echt, maar zat in de middenmoot..
Race was in het begin erg vermakelijk, lekker druk, posities wisselen, was echt leuk. Vroege pitstop, rondje later zie ik degene die voor en achter me reden (wouter en maik) de pit weer uitkomen.. en ik voeg zo weer in :D
Daar ook nog even een gevecht mee gehad, maar op een gegeven moment liep het voor geen meter meer... tot overmaat van ramp gooi ik 23 (!) seconde weg in de laatste 10 rondes ongeveer en pakt Dick me nog in de laatste ronde :(
ag, P8 is wel redelijk, maar gezien Matthijs nog een stop and go had gehad, had er nog wel P6 ingezeten als ik beter m'n best had gedaan..
Bram Van Der Stichelen
14 december 2008, 23:11
Een uitgebreid verslag volgt later, maar wat een vermoeiende race zeg. Ik zat constant in gevecht, en heb op zo goed als geen enkel moment rust gekend. Vooral het gevecht met Kim doorheen heel de race was enorm gaaf.
Enorm blij met de 8e plaats :thumbup:
Gerben
14 december 2008, 23:12
mijn verslag!
Kwali: Natte baan, en de eerste paar runs kwam ik niet goed in mijn ritme, door fouten of C400. Uiteindelijk een tijd neergezet voor Mark. Echter ik kon nog sneller. Even later ging Mark onder de tijd door. Maar iets daarna ging ik er weer onderdoor. En kwam Mark er niet meer aan. Ik had nog wel iets sneller gekund want ik maakte een foutje in T1 maargoed. Pole, en dat had ik absoluut niet verwacht!
Race: Goede start, en Mark en Marcel kunnen mij goed volgen. Na een paar ronden haalt Mark mij in in de Adelaide hairpin. Maar ik kan Mark goed blijven volgen. Maar Marcel en Ludo kwamen daardoor wel dichterbij! Toen werd ik rond getikt door een achterligger in T3. Kostte me een paar seconden en een Marcel dicht achter mij. Vanaf toen rondenlang tot de stops vette gevechten gehad met Marcel!!!:thumbup: Erg gaaf! Na mijn stop lag ik 4 seconden achter op Mark, en ik reed langzaam naar hem toe. Tot Mark problemen kreeg met achterliggers en ik er voorbij kon en weg kon rijden. Vanaf toen lekker gereden, auto reed erg lekker kon lage 32'ers rijden. En heb relatief weinig fouten gemaakt! Weer een P1! Dat had ik niet verwacht!!! En volgens mij ook snelste ronde!
Roy gefeliciteerd met je overwinning!
Op naar de volgende!
Robert Saalmink
14 december 2008, 23:13
Standen en uitslagen op de site. Lapcharts volgen.
Kim Van Der Stichelen
14 december 2008, 23:15
Nou ik kan kort zijn, ik zag het donker in en kreeg gelijk ook. Na acht ronden spon Robert voor me en kon geen kant op. M'n wagen was in ene 20cm korter, stuur stond 3 cm naar links en de ffb leek verdwenen. Leuk. Toen nog 2-3 keer achterstevoren gezet om dan op minder dan 0.1 sec P8 mis te lopen.
Robert Saalmink
14 december 2008, 23:19
Peter
14 december 2008, 23:19
Mooie race gehad van mijn kant. Wederom geen tijd gehad om te oefenen dus moest nog wat snelheid vinden wat niet super lukte, in kwalificatie een P8. Zat er nog wel een halve seconde onder in de eerste sector maar toen was mn tank leeg :D
De race dan, zat ingesloten tussen 3 BMW's. Ruben en Wouter voor mij gingen het gevecht aan en aangezien ik een lange eerste stint wou rijden (toch eens proberen) eerst eens rustig aangekeken. Jeroen achter mij kon ook niet echt druk zetten en na een tijdje zat ik in mn ritme en kon ik Wouter voorbij. Helaas tike hij mij iets daarna aan waardoor meteen Jeroen en Michel mij voorbij gingen en Dick en Mathijs op mn hielen zaten. Toen op het rechte stuk in de slipstream van Jeroen en Michel, redelijk aggresief en misschien niet zo netjes als ik dat altijd doe maar ik was er wel weer voorbij. Even flink planken richting Wouter die me dit keer makkelijk voorbij liet (toch sportief ;) ) En ik lag op P5 achter Ruben die even later een foutje maakte. P4 dus. De late pitstop was niet super, verloor einde van de eerste stint te veel tijd waardoor ik achter Mathijs de baan opkwam. Ik was gelukkig met de softs voor die ik eronder had laten zetten wel een pak sneller. Guyon kwam ook rap dichterbij (iets gebeurd bij je stop Guyon? ) en ik was me al aan het opmaken om Guyon op te houden zodat Mathijs P3 kon binnenhalen maar Mathijs was te langzaam en liet me voorbij. Toen de laatste 8 ronden echt lopen stampen om Guyon niet te dichtbij laten komen en dat is gelukt en daardoor een P3 :thumbup:
Tevreden dus, meer zit er op dit moment echt niet in. Roy, Paulpeter en Guyon zijn te snel om normaal gesproken voor te kunnen eindigen dus als 1 van hen een steekje laat vallen moet ik er staan. Gelukkig is dat nu op Brno en hier op Magny Cours gelukt, 2x een podium.
Wel erg gaaf dat het achter de 3 snelle jongens zo close is. Normaal gesproken zitten daar Jeroen, Michel, Maik, Mathijs en ik, nu was ook Wouter erg snel dus zeker in het begin was dat een lekker hectisch groepje!
Ik kon trouwens goed merken dat de Cup600 weer wat minder netjes wordt met het lappen. Vaak inhalen op punten waa rhet errug veel tijd kost, je wijdt moet gaan etc.
Het is heel simpel jongens, je kunt een Cup400 het makkelijkst voorbij NA een bocht, puur op acceleratie. Uitremmen heeft niet zoveel zin want kost je allebei veel tijd. Ook nog een paar tikjes gehad daardoor wat toch zo 2 seconde per keer kost.... Dat belooft nog wat voor Oschersleben :p
Dix5
14 december 2008, 23:20
Quali: ging niet echt lekker.
Race: Kon een groepje lekker bij houden tot ik in ronde 7 werd aangetikt en spinde.:thumbdown: Achter aan sluiten en opnieuw beginnen.
Liep alweer aardig in op het groepje, maar toen kwam de Cup600 aanzetten en dat verstoorde aardig het ritme. Viel weer wat terug meede doordat ik soms iets teveel ruimte gaf waardoor ik in de grindbak belande :angry:
Pitstop ging prima alleen banden gewisseld. En aan een opmars begonnen.
Zag dat ik rap inliep op Jeroen en kon hem toch nog verschalken in de laatste ronde :thumbup: bedankt Jeroen zeer sportief gebaar ;)
Al met al genoten en het gaat steeds iets beter met de Fiat.
Robert Saalmink
14 december 2008, 23:25
Kwali, vorig jaar een 31.7 en een 7e plek, dit jaar 33 nogwat. Schoot dus niet op.
De race ging wel lekker. Ik kon constant rijden en een oogje houden op Rene en de rest daarvoor. Helaas een foutje gemaakt en uiteindelijk kwam ik in een gevecht met Bram en Kim van der Stichelen. Dit was erg leuk tot ik opkomen s/f de muur raakte en de boel moest laten maken. Toen de 55 seconden nog kunnen dichtrijden naar..... 46. Joepie, 10e :(
Hekking
14 december 2008, 23:26
Nou moet ik wel opmerken Peter dat Mark met z'n Lotus maar moeizaam een 430 er uit trekt ... :D
Roy Visser
14 december 2008, 23:26
Nou moet ik wel opmerken Peter dat Mark met z'n Lotus maar moeizaam een 430 er uit trekt ... :D
lister ;)
Peter
14 december 2008, 23:28
En toch valt het me juist op dat Mark een van de jongens is die een stuk netter is geworden met lappen. Tenminste dat is hoe ik het ervaar.
Eric Linssen
14 december 2008, 23:42
Hmm, een race met veel kleine foutjes, dus aangenaam John (zullen wel niet voor niets steeds bij elkaar in de buurt hebben gezeten)
Voor de pitstops ging het aardig goed p4 maar erna had ik niet echt het goede gevoel meer in de auto (denk een beetje slechte concentratie)
Redelijk lastige baan ook om de cup 400 gemakkelijk voorbij te kunnen. Guyon, sorry voor die ene beetje onbeholpen inhaalactie. Zal jou wel een waarschuwing hebben opgeleverd.... exusez moi
Verder wel redelijk tevreden met p5. Denk dat p4 max was geweest.
Fabian de Jong
14 december 2008, 23:45
Kwalificatie:
Kon absoluut geen tempo krijgen, wat een P8 leidde wat veel beter kan.
Race:
Kon in de eerste ronde meteen Steven Gabriel pakken, en vervolgen een hele tijd op P7 gereden. na een tijdje een klein foutje gemaakt waardoor Rene mij kon pakken maar binnen een ronde had ik hem alweer terug gepakt en kon ik wegrijden richting John. Op een gegeven moment maakte die een klein foutje waardoor ik op P6 reed.
Op naar Eric Linssen, die ik kon pakken nadat die zich een beetje klem reed met een achterblijver. Vervolgens de pits in gedoken en blijven rond rijden, ondertussen had Marcel een connection lost of zo en reed ik rond op P4 en hier uit eindelijk ook op gefinished.
Als mijn Kwalificatie niet zo slecht was zat er wel meer in.
Joost van den Heuvel
15 december 2008, 01:25
Wow.. episch gevecht tussen Kim en Bram als ik dat zo zie in de lapcharts. :thumbup:
Bram Van Der Stichelen
15 december 2008, 01:31
Wow.. episch gevecht tussen Kim en Bram als ik dat zo zie in de lapcharts. :thumbup:
het was inderdaad enorm gaaf. Ik was er echt kapot van na de race :p
Danny Kappen
15 december 2008, 01:52
Net terug uit Belgie, en de felicitaties aan Gerben en Roy :) Ik zie dat ik inmiddels al 11 punten achterstand heb, dus de volgende races worden wel een beetje cruciaal.
Fabian de Jong
15 december 2008, 02:24
Komt de replay van de server nog?
Mossel
15 december 2008, 09:08
zo 2e is verboven mijn verwachtingen hier. Magny is niet goed voor de Lister en had verwacht niet eens op het podium te eindigen :)
quali ging redelijk en mocht starten vanaf P2. Na enkele ronden kon ik Gerben weer terugpakken en reed ik op kop met Gerben en Marcel vlak achter me. Bij de pitstops was het gat 4 sec end dat bleef het ook na de stop. Gerben haalde me redelijk snel weer bij en maakte me al op om de rest van de race te verdedigen tot Maik me piepelt en ik in het grind sta....verlies 11 sec. en rij vanaf dan in een leeg gat :unsure: en eindig dan ook op P2!.
kom die F430's en de porsche's amper voorbij op vermogen ... moet het echt hebben van laat remmen en bochtensnelheid en met al die langzame bochten was dat echt een probleem voor me op deze baan:huh1:
Feli aan gerben (klasse gereden!) en Roy!
Mark B
15 december 2008, 09:14
Gefeliciteerd heren Gerben en Roy!
Helaas deze race niet mee kunnen doen, gistermiddag nog even getest en dacht dat ik wel redelijke tijden kon rijden om in ieder geval in de punten te eindigen.
Gelukkig heeft het testen wel zin gehad aangezien pp toch netjes 2e is geworden!:)
Op naar Donnington
Maik Peters
15 december 2008, 09:49
Practise
In de practise al meteen gemerkt dat de baan lichtelijk nat was, waardoor er eerst wat aan de setup moest gebeuren. niet veel, maar kleine beetje helpen.
Na enkele rondes had ik wel het gevoel dat het een mooie tijd op zou kunnen leveren. Nog even gekeken hoe andere rijders over het circuit racen en daar mijn lering uit getrokken.
Kwalificatie
Vroeg eruit om vervolgens snel EEN tijd op de klok te zetten. Maar daar dachten meer mensen zo over. Het circuit was bomvol :). Enkele rondes gereden, maar kwam niet lekker door de laatste sectie. 1:39.136, niet zo best.
Nieuw setje banden eronder en er weer vol voor gaan. Nu ging het een stuk beter, eerste geklokte rondje een 1:38.291 gevolgd door een 1:37.737 :)
Vervolgens ging het weer berg afwaarts. Toch nog een 1x een nieuw setje eronder en nog even het onderste uit de kan, met als gevolg een 1:37.530.
Een PR en een 4de plek op de startgrid C400.
De Race
De start / opwarmronde bracht wat verwarring voor mij, want ik zag namelijk niet alle auto's. Ik dacht bijna dat ik een connection lost had, maar gelukkig was dat nog niet het geval. Gedurende de rit tegen mijzelf gezegd dat ik moest oppassen voor de eerste bocht, want de banden zijn nog koud.
Roy rijd rustig richting de laatse chicane en gaat vervolgens goed op het gas. Ik zit dicht achter Guyon Waltmans, maar kon er niet voorbij (wat gaat die porsche snel), al voordat ik het doorhad zaten we al bij de eerste bocht en ging ik net zo laat in de ankers als Guyon voormij.. FOUTJE!!!! :blushing:
Koude banden, hupla zo de grindbak in. Dit zelfde gebeurde ook met Mathijs Twisk die mij nog even een kusje geeft, wat mij later een reparatie in de pit oplevert.
Van bijna achteraan de grid terug een weg naar voren gebaand. Langzaam maar zeker gingen de rondes voorbij en kwam ik meer en meer naar voren.
In rondje 11 of iets, kwamen de C600 auto's al inzicht. Naja ze kregen mij Wouter Melissen, Jeroen Ursem en nog een paar inzicht. De inhaal acties waren niet geheel crashvrij en ik lag al snel buiten de baan. Ik kon weer opnieuw beginnen. Net voor de eerste reguliere pitstops van de C400 alweer een leuk gevecht gehad met Wouter Melissen & Jeroen Ursem. Hoe bedoel je dezelfde of bijna dezelfde setup :thumbup:. Het ging goed op...
De pitstop ging goed en vervolgde mijn weg snel, dit bracht Wouter Melissen, Jeroen Ursem en mijzelf weer dicht bij elkaar. De C600 kwam weer langs en sommige van hun moesten zichzelf er doorheen banen. In de eerste / tweede bochten combinatie kwam ik Mark Schutterhelm tegen. Helaas voor hem, maar ook zeker voor mijzelf kwamen we beide buiten de baan terecht.
De baan weer op en de weg weer vervolgen. Uiteindelijk bleek mijn pitstop en tactiek (in hoeverre die er was) goed uitgepakt en heb ik toch nog een 5de plek kunnen bemachtigen. Wie weet hoe het was gelopen als ik niet de eerste bocht was uitgevlogen, maar zoals Roy dan altijd zegt.
"als als als", waarop ik zeg "als je niet rijd, dan win je helemaal niets".
Al met al blij met deze ervaring.
Hopelijk tot op Donington.
Gegroet, Maik.
Robert Saalmink
15 december 2008, 10:00
het was inderdaad enorm gaaf. Ik was er echt kapot van na de race :p
Mooie strijd. Jammer dat ik me er na mijn muurtje er niet meer mee heb kunnen bemoeien :(
Fabian de Jong
15 december 2008, 10:13
Mooie strijd. Jammer dat ik me er na mijn muurtje er niet meer mee heb kunnen bemoeien :(
Ik reed pal achter je en kon je net ontwijken, verbaasde me eigenlijk nog dat je door kan rijden.
Super Wouter
15 december 2008, 10:15
Helaas tike hij mij iets daarna aan waardoor meteen Jeroen en Michel mij voorbij gingen en Dick en Mathijs op mn hielen zaten.
Nogmaals excuses hiervoor, je ging wel erg vroeg op de remmen en ik kon geen kant meer op.
Even flink planken richting Wouter die me dit keer makkelijk voorbij liet (toch sportief ;) )
Ik ging gewoon van het gas om je er langs te laten.
Robert Saalmink
15 december 2008, 10:21
Ik reed pal achter je en kon je net ontwijken, verbaasde me eigenlijk nog dat je door kan rijden.
Mij ook :) Ik ben niet zo van het uitvallen. Dat muurtje heb ik trouwens in de races nog nooit geraakt, ooit moet het de eerste keer zijn he.
Bramzel
15 december 2008, 10:22
Komt de replay van de server nog?
Uiteraard, maar omdat we niet op onze server rijden moet die nog even overgeheveld worden. Alles op zijn tijd ;)
Mathijs
15 december 2008, 10:23
Beetje mixed feelings over deze race.
Kwali ging redelijk goed, kwam erachter dat ik 2 rondjes nodig had om mijn bandjes op te warmen om dan 1 rondje te kunnen knallen. Ik rook echt met gemakt de softs van achter op in 1 rondje tijd. Met m'n tijd zeker wel tevreden, al had ik gehoopt net een paar honderdste harder te gaan en Maik te pakken. In ieder geval snelste F430:).
Race:
Zoals Maik al aangaf maakte ik ook een enorme fout in T1. Ik denk dat het komt omdat ik gewoon precies hetzelfde deed als Maik, en dus synchroon eraf ging. Raakte Maik nog lichtjes, maar kon daar niet zoveel aan doen.
Vanachter beginnen en pushen. Ik kon Maik prima achter me houden en liep behoorlijk in op alles voor mij. Helaas kwam ik in T2 nog wel een F430 tegen, waarvoor sorry, ik vergiste me in de snelheid die jij had tov mijn snelheid.
Toen ging het op een moment helemaal los voor mij en spinde Jeroen tegen een andere F430 op, ik knalde er ook nog tegenaan, maar kon ze gelukkig wel alle 2 inhalen. Toen achter Peter aangereden op een gaatje van 3sec. Net iets voor de helft van de race merkte ik dat de auto meer begon te glijden dan mij lief was. Maar zat precies op mijn stopwindow dus naar binnen gegaan. Prima stop. Toen weer door gaan rijden. Kwam er ondertussen achter dat ik mijn motor echt helemaal kapot aan het maken was, dus zat beetje met knikkende knieen in de auto om te zorgen dat hij heel bleef. Heel veel shoftshiften en rustig terugschakelen deze stint. Wel zonde want kwam op die manier totaal niet in mijn ritme en door het rustige terugschakelen had ik het idee dat de auto enorm onderstuurd was. Maar bleek wel op P3 te rijden! Super! Alleen Peter kwam eraan en 20min. voor het einde hem er gewoon voorbij gelaten, want heeft toch geen zin om te gaan vechten, want dat houdt men elkaar alleen maar op... Toen kwam Guyon er ook nog voorbij en reed ik fijn op P5. Niets aan het handje, motor hield het, dus ik was al lang blij. Tot ik met nog 7min. me iets teveel focus op motor sparen en me enorm verrem bij een chicane, m'n xte warning en een stop and go. Goed gevloekt, maar eigen schuld, meteen naar binnen, spin nog even in de pitstraat omdat ik terug schakel naar 1 :blushing:. Uiteindelijk 7e, spin had niets uitgemaakt gelukkig. Toen heel rustig uitgereden want 10sec. zat Jeroen achter me en dat kon ik prima houden.
In ieder geval blij met mijn finish! Snelheid zat er voor de rest goed in dus dat was ook mooi. Moet wel wat doen aan het motortje sparen en baal enorm van de stop and go. Teamkampioenschap staan we netjes 4e, met uitzicht op 3e plaats, dus dat gaan we proberen te bewerkstelligen dit seizoen!
DBR Steven
15 december 2008, 13:25
min eerste ZAC race zit erop:blush:
Qualy was redelijk. 1.31.6 (P7) veel meer zat er niet in.
Maar dan de race,
belachelijk traag uit de laatste chicane, waardoor Fabian me direkt voorbij ging.
In het begin moest ik echt zoeken naar grip, waardoor ik na een paar ronden in de fout ging en Rene me ook voorbij ging
na een ronde of 10 kreeg ik dan toch een redelijk tempo te pakken, waardoor het gat voor en achter me stabiel bleef.
Maar in ronde 18 een fatale fout, bij het uitkomen van de laatste chicane iets te veel onderstuur en recht op het hoekje van de muur :blink:
1 vuurbal, en over out
Gerben
15 december 2008, 15:18
valt me nog mee dat er niet meer op dat muurtje zijn geklapt :)
paulpeter
15 december 2008, 19:50
kort verslagje van gister
Quali ging redelijk naar behoren. Door de iet wat vochtige baan op sommige plekken niet de eerder geteste tijden kunnen halen, maar wist er toch een goede ronde uit te persen. Helaas was Roy net iets sneller. P2 dus.
Race begon goed en kon Roy redelijk makkelijk volgen. Paar keer geprobeerd er langs te komen, maar daar was het snelheidsverschil te klein voor. En kon ook niet veel wagen met Guyon achter op m'n bumper. Tot een paar rondes voor de stop de hele tijd op iets meer dan een seconde gereden. Echter gingen m'n banden veel sneller op dan me lief was. Gelukkig door het Cup600 geweld kon ik weer wat dichter bij Roy komen die voor me de pitstraat indook. 1 ronde later ook naar binnen gegaan en kwam precies weer achter Roy de baan op. Daarna alles gegeven en naderde tot op 1 sec. Echter begon ik toen wat foutjes te maken en door dat vele pushen waren mijn banden ook weer snel op. Na een kusje met de muur in de laatste chicane besloten rustiger aan te doen. Uiteindelijk p2. Gelukkig nog wel de snelste ronde gepakt.
Op naar Donnington
Roy Visser
15 december 2008, 20:00
Quali
Merkte pas achteraf waarom het zo moeilijk was om een snelle tijd te rijden, natte baan.. Had met een hoger achterspoilertje nog wat harder gekunt, maar Pole is Pole, dus uitermate tevreden :thumbup:
Race
In het begin mooie race met PP/Guyon. De porsches gingen enorm hard in de eerste sectie, en konden veel later remmen als de lompe bmw. Moest erg me best doen om PP af te weren bij aanremmen hairpin, maar daarna kon ik iedere keer weer een klein gaatje opbouwen. Een echte "druk" was er niet. Lap 20 de pit ingedoken, en had eigenlijk wel verwacht dat PP mijn strategie zou kopieren, rondje pit uit zo hard mogelijk gereden en jawel, weer voor PP uitkomen na zijn Pitstop. Kwam nog een paar keer dichterbij door Cup600 verkeer, maar mijn tempo was erg hoog, en mijn rijstijl was een stuk zuiniger met de bandjes als die van PP. 11sec voorsprong over S/F, en de race ruim een minuut sneller afgelegt als ZAC3, en 57sec als ZAC4. Zeer tevreden dus :)
Gerben gefeliciteerd, en Peter VD Kolk met P3
(en alle andere podium finishers natuurlijk :) )
Robert Saalmink
15 december 2008, 22:18
En de REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081214_magnycours/20081214_magnycours.rar)
Dix5
16 december 2008, 00:29
En de REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081214_magnycours/20081214_magnycours.rar)
:huh1: De replay file is die van Imola.
Robert Saalmink
16 december 2008, 01:23
Hoe dat heeft kunnen gebeuren :innocent:
ZAC4 ook nog...... mooie race maar toch.
Anyway, over vier minuten staat de goede erop. Zelfde linkje!
Gerben
16 december 2008, 09:00
krijg je he als je ouder word :P;)
Robert Saalmink
22 december 2008, 11:07
Even dit: het raceverslag van jullie favoriete auteur komt door drukte even iets later, reken op vanavond of morgenavond.
paulpeter
22 december 2008, 20:15
Even dit: het raceverslag van jullie favoriete auteur komt door drukte even iets later, reken op vanavond of morgenavond.
Sinds wanneer schrijft Jeroen Ursem ook stukjes voor de website?
Robert Saalmink
22 december 2008, 23:40
Sinds wanneer schrijft Jeroen Ursem ook stukjes voor de website?
Eens even zien, even inloggen op PHPMYADMIN, search user = 'Paulpeter Kroon'. Delete user forever? *yes*
Done.
:p
Bram Van Der Stichelen
22 december 2008, 23:40
:laugh: Hopelijk staat het artikel er vlug op :)
Joost van den Heuvel
23 december 2008, 11:46
:lol:
Robert Saalmink
29 december 2008, 23:48
Met welgemeende excuses voor de vertraging (Paulpeter, je mag blijven :p), het raceverslag van Magny Cours op onze wonderschone frontpage (http://www.digitalracing.nl) :)
Roy Visser
30 december 2008, 00:11
super weer robert :thumbup:
Marcel Groen
30 december 2008, 01:36
Een race met een heel naar smaakje, wel een mooi verslag hoor Robert ;)
Gerben
30 december 2008, 19:20
Met welgemeende excuses voor de vertraging (Paulpeter, je mag blijven :p), het raceverslag van Magny Cours op onze wonderschone frontpage (http://www.digitalracing.nl) :)
Net als in Imola is het Gerben Kelly die de Squadra Corde Digitali Ferrari 575
Scuderia Corse Digitali!!!:lol::p
mooi verhaal weer Robert!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.