View Full Version : Vista 64Bits vs. GTR2
Jeroen Ursem
25 november 2008, 00:15
Ik post het hier, omdat ik het via vele malen googlen en proberen niet meer voor elkaar krijg de boel te draaien.
Wat is het probleem?
Ik start GTR2 na de 1.1.0.0 update en krijg herhaaldelijk het video setup-scherm
Dit lost op door een 'no-cd' patch eroverheen te gooien. Echter kon ik met geen mogelijkheid op een track rijden, bij het drukken op de 'drive' knop in de pits krijg ik een CTD.
Mijn videokaart heeft de laatste drivers, en nog gekker, gisteren kon ik (voor het eerst) wél GTR2 spelen. Enige melding die waarschijnlijk roet in het eten heeft gegooid was dat mijn cccATI nogwattes niet de juiste versie bleek te zijn toen ik opstartte. Deze heb ik uiteraard vervolgens upgedate tot de nieuwste versie.
Help!! Weet iemand wat ik moet doen? Mijn GTR2 avontuur komt zo wel heel abrupt ten einde.. en om nou terug te gaan naar m'n oude pc vind ik eerlijk gezegd een rare optie.. :(
Jeroen Ursem
25 november 2008, 00:53
Tracefile
RobinM
25 november 2008, 00:59
Dat is een lastige keuze, Vista + een 64bits systeem.
SimBin heeft natuurlijk nog geen officiële 64bits patch uitgebracht maar het zou wel moeten lopen. Heb je al geprobeerd om het spel in compatibiliteitmodus op te starten?
Robert Saalmink
25 november 2008, 01:05
Helpt het als je in de snelkoppeling 32-bits compatibility mode of XP compatibilty mode aanzet?
Jeroen Ursem
25 november 2008, 01:11
Op 1 of andere manier werkt dat ook niet, ik kies voor de optie Windows XP maar krijg hetzelfde resultaat.. CTD op het moment dat ik in de wagen stap
Robert Saalmink
25 november 2008, 01:12
Duwen dan maar? :p
Kun je op racesimcentral niets vinden? Is GTR2 de enige game die zich zo gedraagd? In een uiterst geval kun je dualbooten met XP, maar in principe moet het wel werken (gebruik zelf Vista 32 bit).
Jeroen Ursem
25 november 2008, 01:15
Ik heb de eerste 10 pagina's op google wel nagelopen, elke link met 'vista 64bits gtr2' erin :p (ook veel van die handelingen geprobeerd)
Het gekke vind ik nog steeds is dat ik dit gisteren ook al had, de nieuwste videokaart drivers installeerde en het prima werkte! en nu, doet ie niets meer :(
Robert Saalmink
25 november 2008, 01:17
Misschien... kun je eens proberen wat oudere drivers te pakken, de nieuwste zijn niet altijd de beste voor een oude game als GTR2.
Als ik je tracefile lees lijkt het ook wel alsof hij domweg een paar bestanden niet kan vinden, of lees ik dat verkeerd?
Niels Draijer
25 november 2008, 01:24
Tja, je zou zeggen rechtermuisknop en dan Openen als Administrator. Bij mijn Vista (32-bit) werkte dit perfect maar ik ben bang dat het bij jou een ander probleem is.
Opnieuw installeren heb je natuurlijk ook al geprobeerd....?
Check dit nog even:
http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=29576
Jeroen Ursem
25 november 2008, 01:29
Die thread heb ik ook al een aantal keren goed doorgelopen ;)
Ik heb zojuist dezelfde handeling als gisteren gedaan, nieuwe videokaart drivers/ATI programma geïnstalleerd.. en hij doet het weer.. ??
Snap er echt niks van, als hij het nu maar blijft doen.
Jeroen Ursem
25 november 2008, 22:21
pfff.. weer ctd om niks, kijken of drivers wéér installeren gaat helpen..
*edit
Nee dus, nou doet hij het weer niet, ik snap er écht helemaal niks van, tot 2 keer toe drivers installeren (zondag en maandag) en ik kon weer rijden, nu probeer ik weer van alles, en niks..
Hoe kan het toch dat hij het de ene keer gewoon doet en het moment erna gewoon weer niet.. dit werkt niet echt ontspannend :p
Neo-242
25 november 2008, 22:49
Ik heb een standaard installatie van Windows Vista Home Premium 64-bit editie, met Service Pack 1 en alle laatste patches geïnstalleerd staan. Ik heb een Geforce 8800GTS met de laatste officiële NVidia drivers.
Zonder wat dan ook te tweaken kan ik GTR2 spelen (heb wel altijd de no cd patch gebruikt omdat ik het idioot vind telkens de CD te moeten gebruiken).
Eerlijk gezegd ben ik buiten antivirus/firewall software nog niets tegengekomen dat niet werkt onder Vista 64-bit. En zelfs daar werkt de 64-bit versie van Eset Smart Security 3 feilloos. Voor mij is dit OS het stabielste dat ik gehad heb. (ben begonnen bij Windows 3.11:) )
Zijn er meldingen in je windows eventlog tijdens het crashen van GTR2?
Jeroen Ursem
25 november 2008, 23:10
Waar vind ik dat?
ps.
Ik zet zojuist gebruikersaccount uit en vervolgens na opstarten toch maar weer aan.. weer rebooten.. en GTR2 werkt weer gewoon..
Elke keer lijkt er weer iets dwars te zitten, snap er niks van.. Als het nou gewoon duidelijk is hoe ik de boel weer werkend krijg is het een stuk minder erg.. straks moet ik een keer een kwartier voor de start inloggen en heb ik dit, dan word ik echt helemaal gek denk ik :(
Fabian de Jong
26 november 2008, 02:00
Ga naar: Start > Configuratiescherm > Prestaties en onderhoud > Systeembeheer > Logboeken.
Of maak anders 2 partities, op de ene zet je Windows XP en de andere Vista.
Of gebruik gewoon geen Vista, trage meuk.
Maik Peters
26 november 2008, 09:33
Vista is niet traag, je kan er wellicht niet goed mee omgaan. :p
@Jeroen, ik kan je probleem nog niet herleiden, want ik heb nergens last van. Draai al tijden GTR2 (met en zonder no-cd).
Vista Home 64bit, Q6600 @3.6Ghz, 4Gb intern, 8800GTS, Laatste drivers van alles.
Kan je wel andere games spelen? zoals EVO?
Roy Visser
26 november 2008, 15:26
Vista is niet traag, je kan er wellicht niet goed mee omgaan. :p
@Jeroen, ik kan je probleem nog niet herleiden, want ik heb nergens last van. Draai al tijden GTR2 (met en zonder no-cd).
Vista Home 64bit, Q6600 @3.6Ghz, 4Gb intern, 8800GTS, Laatste drivers van alles.
Kan je wel andere games spelen? zoals EVO?
ja met evo heeft hij geen problemen
joostingh
26 november 2008, 16:21
Waar vind ik dat?
ps.
Ik zet zojuist gebruikersaccount uit en vervolgens na opstarten toch maar weer aan.. weer rebooten.. en GTR2 werkt weer gewoon..
Elke keer lijkt er weer iets dwars te zitten, snap er niks van.. Als het nou gewoon duidelijk is hoe ik de boel weer werkend krijg is het een stuk minder erg.. straks moet ik een keer een kwartier voor de start inloggen en heb ik dit, dan word ik echt helemaal gek denk ik :(
Mijn tip is helaas wel om er XP op te zetten. Werkt voor mijn gevoel lekkerder. Heeft minder meuk wat je uit hoeft te zetten en blijft ook langer lekker soepel draaien.
Op het werk heb ik Vista PC's en die zijn om te huilen. Dezelfde PC (2 maanden) ouder met XP hoef ik niets mee te doen want is gewoon goed... terwijl ik de Vista bak regelmatig even een re-install moet geven. En dat is gewoon met standaard software (geen enkel spel)
Roy Visser
26 november 2008, 16:27
jeroen heeft 4gb intern geheugen, en dat werkt gewoon niet op XP. Zou misschien een dual boot van kunnen maken voor GTR2 evt..
Niels Draijer
26 november 2008, 16:33
jeroen heeft 4gb intern geheugen, en dat werkt gewoon niet op XP. Zou misschien een dual boot van kunnen maken voor GTR2 evt..
Dual boot met een bestaande Vista is een drama.... Het werkt gewoon niet. Dus zul je eerst Vista moeten verwijderen, XP erop en dan opnieuw Vista erop knallen...
Mossel
26 november 2008, 18:12
waarom werkt 4 GB intern niet met Xp ???
Heb ik al 1 jaar draaien ??
Daniël
26 november 2008, 18:19
Naja, een 32-bits besturingssyteem kan maximaal 4 GB toewijzen. Dat is het intern geheugen, het geheugen van de videokaart en nog een beetje cache-geheugen ofzo iets bij elkaar opgeteld dacht ik. Dus het werkt wel, maar je kunt dan niet je volledige 4GB gebruiken. Ik zou met m'n 768 MB 8800GTX dus maximaal ongeveer 3,2GB van m'n intern geheugen kunnen gebruiken.
Fabian de Jong
26 november 2008, 19:11
waarom werkt 4 GB intern niet met Xp ???
Heb ik al 1 jaar draaien ??
Lees dit maar eens klik (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27898408#27898408)
Dus het werkt wel, maar je krijgt niet de volledige 4Gb tot je beschikking.
Niels Tieman
26 november 2008, 20:11
Er is wel een optie om 3gb te gebruiken maar er zijn een zooi programma's en games die dat (volledig) negeren en/of niet leuk vinden. Gelukkig hebben de Adobe-programma's daar geen last van ;).
Verder wat nieuws?
Neo-242
26 november 2008, 21:44
Dat was ik vergeten te zeggen; ik heb uiteraard ook die onnodige User Account Control uitgeschakeld...
Mossel
26 november 2008, 22:47
Lees dit maar eens klik (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27898408#27898408)
Dus het werkt wel, maar je krijgt niet de volledige 4Gb tot je beschikking.
ja ik weet dat het volledig wordt gebruikt maar dat is heel wat anders als zeggen dat het niet werkt op XP ?
Fabian de Jong
26 november 2008, 22:49
ja ik weet dat het volledig wordt gebruikt maar dat is heel wat anders als zeggen dat het niet werkt op XP ?
Volgens mij heb ik nooit gezegd dat het niet werkt op XP :p
Dus dat je pc niet werkt etc met 4GB aan geheugen erin.
Mossel
26 november 2008, 22:57
Volgens mij heb ik nooit gezegd dat het niet werkt op XP :p
Dus dat je pc niet werkt etc met 4GB aan geheugen erin.
;) zei ik ook niet he
Roy Visser
26 november 2008, 23:30
zo bedoelde ik het ook niet, verkeerde taalgebruik, het werkt idd wel op XP, maar je gebruikt bij lange na niet al je geheugen. Excuses
Maik Peters
28 november 2008, 10:34
..... maar ondertussen nog geen verbetering aan je PC vs GTR2 Jeroen?
Jeroen Ursem
6 december 2008, 01:19
Sinds ik Xfire niet meer gebruik in combinatie met GTR2 is er niks meer aan de hand.. :huh:
Robert Saalmink
6 december 2008, 02:10
Mooi opgelost dan :) Wat doet xfire precies met GTR2 dan?
Stefan van Renselaar
6 december 2008, 12:45
Sinds ik Xfire niet meer gebruik in combinatie met GTR2 is er niks meer aan de hand.. :huh:
Ik moet x-fire ook altijd uit zetten als ik Grand Prix 4 ga spelen, het zorgt voor lage FPS.... En af en toe laat hij hem ook chrashen als ik vanuit car-setup weer terug de baan op ga...
Jeroen Ursem
6 december 2008, 14:06
Mooi opgelost dan :) Wat doet xfire precies met GTR2 dan?
Als ik dat eens wist :D
Robert Saalmink
6 december 2008, 18:48
Ik bedoel meer, is het een plugin zoals GTR2XD of zo? Maar ik google wel ff, voordat mijn onwetendheid op anderen overslaat ;)
Neo-242
6 december 2008, 18:49
X-Fire, daar scheelt echt wat mee. Ik kon vaak geen programma's installeren als dat ding open stond. Weg ermee :)
Daniël
6 december 2008, 22:04
@Robert: Is een programma dat bijhoudt hoeveel je games speelt, waarmee je terwijl je ingame zit kunt chatten met friends, het kan je patches downloaden, favoriete servers bijhouden en je kunt onderling bestanden versturen. Ik gebruik het nu al 3 jaar, amper problemen. :)
Bram Kocken
9 december 2008, 01:28
Dit doet het voor Jeroen: http://www.xfire.com/profile/jeroenursem/
Jeroen Ursem
9 december 2008, 01:40
:bored: Mijn hele privé-leven, zo op het forum!
joostingh
9 december 2008, 10:33
Koop jij al die spellen Jeroen.... man wat een lijst.
Roy Visser
9 december 2008, 11:22
Jeroen is nogal van de statistieken, patience en solitaire enzo staan er ook tussen :P
Maik Peters
9 december 2008, 13:14
Kom op Jeroentje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.