PDA

View Full Version : Dutch GT4 Championship

Bramzel
24 november 2008, 15:59
http://www.bramknot.nl/drnl/dgt4logo.jpg

[spacer]

Introductie:
Het Dutch Power Pack krijgt er vanaf volgend jaar een prachtig nieuw kampioenschap bij. Na enkele magere jaren waarin de BMW 1-serie Challenge de hoofdklasse was zal Zandvoort eindelijk weer een klasse krijgen die met recht een 'koningsklasse' mag worden genoemd.

Met een verwacht startveld van 15 - 20 wagens, waaronder de bekende teams als Verschuur, Bleekemolen, Madeno en Tachyon, lijkt er voldoende animo voor een mooi kampioenschap. Enkele races zullen ook verreden worden in samenwerking met het Duitse GT4 kampioenschap, waardoor indrukwekkende startvelden zullen ontstaan.

Naast de gebruikelijke uitzendingen van RTL GP zal ook Studio Sport samenvattingen van de races gaan uitzenden, aangezien het GT4 geen merkencup is en daarom niet onder de reclameregelgeving van de publieke omroep valt. Gezonde tv-coverage dus, en we weten allemaal dat dat de basis is voor een succesvolle raceklasse.

Kalender:
Datum:|Evenement:|Circuit:|Status:
13 april 2009|Paasraces|Circuit Park Zandvoort|Definitief
10 mei 2009|Le Mans Series|Spa-Francorchamps|Onder voorbehoud
1 juni 2009|Pinksterraces|Zandvoort|Definitief
5 juli 2009|Dutch Power Pack Festival|TT Circuit Assen|Definitief
9 augustus 2009|Masters of Formula 3|Circuit Zolder|Definitief
6 september 2009|Wijzonol Trophy|Circuit Park Zandvoort|Onder voorbehoud
20 september 2009|A1GP|Circuit Park Zandvoort|Onder voorbehoud
4 oktober 2009|Racing Festival|Spa-Francorchamps|Onder voorbehoud
11 of 25 oktober 2009|Finaleraces|Circuit Park Zandvoort|Definitief

Beschikbare auto's (cursief = reeds bevestigd als zijnde aanwezig in het komende seizoen)
Aston Martin N24
Audi TT
BMW Z4
BMW M3 (onder voorbehoud van homologatie)
Chevrolet Camaro (onder voorbehoud van homologatie en levertijd)
Corvette C6
Ford Mustang FR500C
Lotus Exige
Maserati Trofeo
Maserati GranTurismo
Nissan 350Z
Porsche 997 GT3 (GT4 spec)

Links
Dutch GT4 Championship (http://www.gt-4.nl/index.php/)
Autosport.nl (http://www.autosport.nl)

[spacer]

[logo_dr]

Bram Kocken
24 november 2008, 17:18
Sow! De auto's mogen er dan zeker wel zijn :D
Heb nog niet veel van deze auto's zien rond rijden in verschillende cups!

Echter, een Ford Mustang vs 997 GT3....?
En zitten er restricties aan vast, qua max power/gewicht etc?

Bramzel
24 november 2008, 17:26
Omgebouwde straatwagens, en de wagens worden gebalanceerd om ongeveer even snel te zijn. Mustang vs. 997 zal ongetwijfeld de strijd worden van power vs. wegligging, maar aan het eind van het rondje zullen ze even snel zijn.

RSRoy
24 november 2008, 17:29
Ik heb hier regelmatig wat nieuws van gehoord op tv en het lijkt me een erg leuk kampioenschap om te kijken. Als het lekker close racen wordt lijkt het bijna weer op het DTCC van wat jaren geleden, mooi die verschillende merken!

Als ik me niet vergis heeft die Mustang dit jaar het Europees kampioenschap GT4 gewonnen, dus kwa balans zal het wel redelijk goed komen.

Kim Van Der Stichelen
24 november 2008, 22:55
Ik vind de GT4 klasse een beetje zwakjes om op zichzelf een serie te dragen. Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar als ik op Zolder een GT4 zie voorbijrijden dan is het net een straatwagen met een livery op.

Tim Wijen
24 november 2008, 23:32
Ik vind de GT4 klasse een beetje zwakje om op zichzelf een serie te dragen. Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar als ik op Zolder een GT4 zie voorbijrijden dan is het net een straatwagen met een livery op.

Daar ben ik het mee eens. Dat gevoel heb ik overigens bij sommige GT3 wagens ook al. Maar toch is dit een hele verbetering t.o.v de BMW 130I Cup :)

RobinM
24 november 2008, 23:47
Sow! De auto's mogen er dan zeker wel zijn :D
Heb nog niet veel van deze auto's zien rond rijden in verschillende cups!

Echter, een Ford Mustang vs 997 GT3....?
En zitten er restricties aan vast, qua max power/gewicht etc?

Ik was op Zandvoort aanwezig tijdens de officiële banden test tussen Pirelli en Michelin. Was zelf met Tachyon mee die de Mustang FR500C heeft en de auto was continu sneller dan de 997 GT3. Eerst werd er op de Pirelli banden gereden, daar was hij een paar tiende sneller mee maar het echte verschil werd duidelijk op de Michelin banden. Dik één seconde nogwat sneller.
Overigens, alle auto's worden gehomologeerd op KG/PK verhouding. De organisatie probeerd alle auto's tussen de 3,0 kg/pk á 3,6 kg/pk te krijgen. Het doel van het GT4 is ook om alle auto's redelijk gelijke ronde tijden te laten rijden om de onderlinge (merken) strijd groter te maken. :)

Is het misschien ook een leuk idee om het Dutch GT4 als mod voor RF of GTR Evo te maken? Ik kan voor alle foto's + nodige physics info zorgen :D

Bramzel
25 november 2008, 00:00
Ik vind de GT4 klasse een beetje zwakjes om op zichzelf een serie te dragen. Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar als ik op Zolder een GT4 zie voorbijrijden dan is het net een straatwagen met een livery op.

Op zich heb je daar wel gelijk aan, maar beter als dit zal je het hier in NL niet gauw krijgen. Ipv met zijn allen samen te werken is het namelijk een grote warboel van organisaties met eigen agenda's en eigen grote ego's, en in plaats van samenwerken word er lekker geconcurreerd waardoor geen een klasse écht van de grond komt.

Denemarken en Zweden zijn wat dat betreft mooie voorbeelden wat je kan bereiken als je met zijn allen samen de schouders er onder zet. Beide landen met een fantastische toerwagenserie met een zeer goed gevuld bijprogramma met Cup-races, Porsches (zweden) en Motorraces.

Niels Tieman
26 november 2008, 19:30
Ik hoop alleen op één ding binnen dit kampioenschap; Dat het blijft leven want in potentie is het een leuk kampioenschap!

Maik Peters
28 november 2008, 10:16
Ik zeg, met ze allen naar 1 van deze races te gaan of niet soms? :)

Persoonlijk lijkt het mij een mooi gezicht waar mogelijk veel actie kan plaatsvinden.

Niels Tieman
28 november 2008, 10:48
Dat lijkt me een zeer goed en gezellig plan! :D

Bram Kocken
28 november 2008, 11:39
Jazeker, mij ook wel :)
Noem maar 1 van de races, ik maak wel tijd vrij.

Maik Peters
28 november 2008, 11:44
Kunnen we een poll maken met daarin de vraag wie welke wedstrijd kan / wil.
Dan kunnen we het mooi inventariseren, eventueel kunnen mensen ook onderling afspreken om naar een wedstrijd te gaan.

Poll = enquête :D

Kim Van Der Stichelen
28 november 2008, 11:47
Spa ga ik zowieso, Zolder vast ook wel :)

RobinM
28 november 2008, 11:47
Waarschijnlijk zal ik iedere wedstrijd aanwezig zijn :D

Misschien is de officiele GT4 premiere op 13 april een leuke dag?

Bram Kocken
28 november 2008, 11:51
Dat is tijdens de Paasraces op Zandvoort, toch?

RobinM
28 november 2008, 11:52
Klopt :thumbup:

Maik Peters
28 november 2008, 11:54
Paasraces klinkt goed :D :)

Bram Kocken
28 november 2008, 11:58
Ook voor onze Belgische bezoekers?
Het is een behoorlijk eind rijden, geloof ik...

RobinM
28 november 2008, 12:02
Beter dan naar Assen :D
We kunnen ook op 9 augustus naar de Masters of Formula 3 op Zolder.

Maik Peters
28 november 2008, 12:05

Kunnen ook naar meerdere races gaan :)

Kim Van Der Stichelen
28 november 2008, 12:14

Ach, andersom blijft het hetzelfde natuurlijk, Zolder of Spa is voor mensen uit het noorden ook een eind rijden ;)

Robert Saalmink
28 november 2008, 12:49
Zandvoort is ALTIJD lang rijden, vanwege de drukte op die rotwegen er naar toe. Bij Spa kan ik bijna altijd praktisch voor de ingang parkeren zonder problemen. Ik ben minder lang onderweg naar Spa dan naar Zandvoort uiteindelijk.

Bramzel
28 november 2008, 12:53
Ik zeg; gewoon in Assen doen!:innocent:

Kim Van Der Stichelen
28 november 2008, 12:57
Ik zou zeggen Spa, omdat het Spa is, en je er de LMS series bijkrijgt ;)

Maik Peters
28 november 2008, 13:08
Bram kan jij een Poll aanmaken? of iets.
Dan kan iedereen aangeven naar welke race hij of zij naar wil gaan on afhankelijk of het ver rijden is of niet. :D

Bram Kocken
28 november 2008, 13:16
Gaat nu ff niet lukken, ben nu nog op mn werk, maar zo weg... Dus geen tijd om 'snel' de verschillende data's te verzamelen :innocent:

De eer gun ik aan iemand anders!
Zandvoort is ALTIJD lang rijden, vanwege de drukte op die rotwegen er naar toe. Bij Spa kan ik bijna altijd praktisch voor de ingang parkeren zonder problemen. Ik ben minder lang onderweg naar Spa dan naar Zandvoort uiteindelijk.
Och, Zandvoort moet je ook met het OV doen... of met de auto gaan, parkeren in Haarlem/Bloemendaal, met de trein naar Zandvoort.

Als het fatsoenlijk weer is, ga ik lekker op de fiets :P

Maik Peters
28 november 2008, 13:18
Gaat nu ff niet lukken, ben nu nog op mn werk, maar zo weg... Dus geen tijd om 'snel' de verschillende data's te verzamelen :innocent:

De eer gun ik aan iemand anders!

Bedoelde ook Bramzel.. Hij die de post heeft gemaakt :thumbup:

Bram Kocken
28 november 2008, 13:21
Doh, suf van me :lol:
Anders had ik gewoon een nieuwe thread aangemaakt, bestemd voor de meeting :)

Maar, dat stukje 'Onder voorbehoud' vind ik minder ;)
Verder vind ik dat wel een gave reden! En Spa ben ik nog niet eerder geweest!

Bramzel
28 november 2008, 13:26
Lijkt me nu een beetje vroeg om al iets te plannen. Ik denk dat het meer zin heeft om een thread op te starten zoals DEZE (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=74860), zodat het wat breder is dan GT4 alleen.

Robert Saalmink
28 november 2008, 13:50

Precies :D

joostingh
28 november 2008, 14:03
Ik zeg; gewoon in Assen doen!:innocent:

Kijk Bram, daar ben ik het dus volledig mee eens. Een mooi circuit en goed te bereiken (ligt echt tegen de snelweg aan!)

JW fluistert: Het is altijd verder van Amsterdam naar Groningen dan andersom... :P

Niels Tieman
28 november 2008, 14:12
Kijk Bram, daar ben ik het dus volledig mee eens. Een mooi circuit en goed te bereiken (ligt echt tegen de snelweg aan!)

JW fluistert: Het is altijd verder van Amsterdam naar Groningen dan andersom... :P

Je gaat toch niet zeggen dat Assen een mooier circuit is dan Spa he? ;)

Spa lijkt me inderdaad wel een leuke optie. Niet alleen de GT4 maar ook de LMS! :thumbup:

joostingh
28 november 2008, 14:30
Je gaat toch niet zeggen dat Assen een mooier circuit is dan Spa he? ;)

Spa lijkt me inderdaad wel een leuke optie. Niet alleen de GT4 maar ook de LMS! :thumbup:

Dan ken je me niet Niels :P

Nee spa is schitterend maar voor mij gewoon te ver rijden soms... ik rijd al zoveel en heb al te weinig tijd... dus Spa gaat voor mij een no no worden helaas...

RobinM
28 november 2008, 14:49
Je zal maar centraal in Nederland wonen (Soest, prov. Utrecht :D ). Zandvoort 's ochtends vroeg: met de auto: 50 min, met de vrachtwagen: 1 uur 15 min. Assen 's ochtends vroeg: met de auto: 1 uur en 30 min, met de vrachtwagen: meer dan 2 uur. Spa en Zolder prima bereikbaar vanaf hier :)

Robert Saalmink
28 november 2008, 14:53
Ik rij vanaf Arnhem ook makkelijk in minder dan twee uur naar Spa, en ja, zonder te hoeven scheuren. Meestal duurt het wat langer omdat ik nog wat pick-ups onderweg heb in de vorm van medepassagiers :) Wat voor vervoersmiddel ik ook heb geprobeerd, in minder dan twee uur heb ik nog niet op het circuit in Zandvoort gestaan.

Oh ja, parkeren in Zandvoort is ook onmogelijk duur, en de number 1 reason: Spa is 1000x mooier :D en daar ga je uiteindelijk voor toch?

Hmm, ik realiseer me dat we best wel off-topic gaan.....

RobinM
28 november 2008, 14:58
Het GT4 in combinatie met ALMS moet echt geweldig zijn, hoop dat het gaat lukken :laugh:

Richard117
28 november 2008, 15:19
Het GT4 in combinatie met ALMS moet echt geweldig zijn, hoop dat het gaat lukken :laugh:

Gaan ze met die GT4's naar Amerika dan? :innocent:

Bramzel
28 november 2008, 15:38
Ghehe ;)

RobinM
28 november 2008, 18:53
Gaan ze met die GT4's naar Amerika dan? :innocent:

Zou wel leuk zijn, GT4 op Sebring, Road Atlanta, Road America, Daytona, enz. :p

Robert Saalmink
5 januari 2009, 00:51
Een leuk berichtje van Autovisie (http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/archief/2008/12/m3_gt4_in_nieuwe_koningsk/index.xml):

BMW gaat de M3 homologeren voor de FIA GT4-klasse. Dit betekent dat de M3 per 2009 ook beschikbaar is voor het nieuwe Dutch GT4-kampioenschap. Volgens Circuit Park Zandvoort staat de M3 volgend jaar waarschijnlijk aan de start.

Dat BMW gaat racen met de M3 was al langer bekend. BMW Motorsport heeft reeds een GT2-versie (de auto op de foto’s) ontwikkeld voor de American Le Mans Series. Een serieus racekanon met 465 pk en veel hightech aanpassingen. De M3 GT4-versie is logischerwijs een kleinere broer van die GT2. Het exacte motorvermogen ontbreekt nog, enkel details als de montage van een carbon dak, ge-upgrade remmerij, een racekoppeling en dergelijke zijn bekend gemaakt.

Het Dutch GT4 kampioenschap vangt begin april aan tijdens de Paasraces. Onder meer de Aston Martin N24, Corvette C6, Porsche 911 en Ford Mustang FR500C geven reeds acte de presence. Per autotype worden bepaalde restricties toegepast of vrijheden toegestaan om het veld qua prestaties zo dicht mogelijk bijeen te brengen. 'Zandvoort' zegt dat voor de M3 GT4 concrete belangstelling bestaat. De kans dat de M3 aan de start staat in april, lijkt dan ook groot.

Bramzel
5 januari 2009, 10:06
Zeker goed nieuws. Ik ben wel benieuwd wie hem gaan prepareren; ik heb berichten gelezen dat BMW Motorsport zelf een M3 GT4 zou bouwen, maar ook berichten dat het Belgische G&A de preparatie zou verzorgen. G&A zat ook achter de Z4 GT4.

CuqeBaqer
5 januari 2009, 16:51
Hoop dat de team iets professioneler zijn als in het Dutch Supercar Challenge die teams ( niet allemaal ) zijn vaak gewoon rijke hobbyisten.

Bramzel
5 januari 2009, 17:36
Hoop dat de team iets professioneler zijn als in het Dutch Supercar Challenge die teams ( niet allemaal ) zijn vaak gewoon rijke hobbyisten.

En dat is ook precies de charme van het DSC, en ook de reden waarom het zo'n succes is. Het zijn daar bijna allemaal gentlemen rijders die vooral ook voor de lol rijden en daardoor veel meer respect hebben voor elkaars materiaal.

CuqeBaqer
5 januari 2009, 17:39
Dat klopt maar daarom hoop ik dat dit wat professioneler word of is DSC nu gestopt ?

Bramzel
5 januari 2009, 18:00
Nee hoor, die gaat nog steeds door. Die spint ook mooi garen bij het GT4, want al die GT4 wagens kunnen ook zo worden ingezet in het DSC ;) Dus veel rijders zullen een uitstapje gaan maken.

GT4 zal idd wel professioneler worden ja, dat zijn toch veelal de grotere jongens.

RobinM
7 februari 2009, 23:54
Nee hoor, die gaat nog steeds door. Die spint ook mooi garen bij het GT4, want al die GT4 wagens kunnen ook zo worden ingezet in het DSC ;) Dus veel rijders zullen een uitstapje gaan maken.

GT4 zal idd wel professioneler worden ja, dat zijn toch veelal de grotere jongens.

T GT4 wordt zeker professioneler dan de DSC, gezien de teams én de organisatie die het GT4 mogelijk maakt: de SRO. Oftewel de organisatie die ook achter de grote FIA GT races zit.

Maar ook dit :):
Prinsen met Mustang

Het Racing Team Holland komt naar alle waarschijnlijkheid met twee Ford Mustangs in actie. De auto’s worden bestuurd door Pieter Christiaan van Oranje, die zijn auto naar verwachting deelt met Hans Hugenholtz, en Bernhard van Oranje. De regerend kampioen in de BMW Drivers Trophy kon nog niet vertellen wie zijn teamgenoot wordt. Bernhard wilde deze plannen het nog even ‘onder de pet houden’, maar zijn teambaas Jan Lammers en presentator Allard Kalff maakten het nieuws op het podium wereldkundig.
Bron: http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=9405&page=4&rubriek=nat

Beide auto's komen waarschijnlijk bij Tachyon te staan, die dus ook de andere Mustang van Campage en Kalff runt :thumbup:

Flyer
8 februari 2009, 10:50
En dat is ook precies de charme van het DSC, en ook de reden waarom het zo'n succes is. Het zijn daar bijna allemaal gentlemen rijders die vooral ook voor de lol rijden en daardoor veel meer respect hebben voor elkaars materiaal.

Hmmm, er wordt bijzonder veel schade gereden in de DSC. Verkeerde inschattingen van situaties, geen goede kennis van de reglementen, enz. zorgen toch vaak voor de nodige schades. Dus respect voor elkaars materiaal dat hebben ze zeker niet allemaal. Nurburgring afgelopen seizoen was zo'n race waar veel schade werd gereden.

Robert Saalmink
17 maart 2009, 09:12
Er is weer een klein beetje nieuws:

Een koningsklasse in Nederland. We moesten het na het Dutch Touringcar Championship (DTCC) zonder stellen, maar op 11 april gaat er gelukkig weer een van start op het circuit van Zandvoort: het Dutch GT4 Championship.

In het kampioenschap (zoals het er nu uitziet) zullen minstens zes automerken het tegen elkaar opnemen. Zo staan er op de inschrijflijst drie Porsches (GT3), vier BMW's (twee M3's, twee Z4's), drie Ginettas, vier Aston Martins (V8), twee Corvettes en drie Ford Mustangs. Kortom, spectaculaire auto's met aan het stuur rijders als Jeroen Bleekemolen, Allard Kalff, Paul van Splunteren en Bas Schothorst. In totaal hebben reeds negentien equipes hebben zich ingeschreven voor de nieuwe raceklasse.

De opzet van de klasse is simpel; dikke auto's die in racevorm niet extreem veel afwijken van de straatversie waarvan ze zijn afgeleid, om de kosten laag te houden. Het vermogen van de racers ligt rond de 400 pk en de verdere wijzigingen beperken zich tot een rolkooi, een uitgekleed interieur, racebanden en sterkere remmen.

De Dutch GT4-teams zullen dit jaar zeven keer in actie komen, verdeeld over circuits als Zandvoort, Assen en Spa-Francorchamps. Per raceweekend staan er drie wedstrijden op het programma; twee sprintraces van elk 25 minuten en een endurancerace van 50 minuten inclusief verplichte pitstop en rijderwissel in het geval van twee rijders op één auto.

Voor de organisatie en realisatie van het kampioenschap werkt Circuit Park Zandvoort samen met SRO (Stéphane Ratel Organisation), een internationale organisatie die over een rijke staat van dienst in de GT-racerij beschikt. Met SRO is een overeenkomst voor drie jaar gesloten.

Erik Weijers, Chief Operating Officer van Circuit Park Zandvoort is verheugd over de ontwikkeling van het Dutch GT4 Championship: “Het feit dat we bij het debuut van het Dutch GT4 Championship zo’n sterk startveld hebben, getuigt van de kracht van het concept. Wij zijn ervan overtuigd dat het Dutch GT een gouden toekomst tegemoet gaat”.

Autovisie

Ben erg benieuwd naar deze klasse, ik ga er zeker eens heen dit seizoen!

Bramzel
17 maart 2009, 09:18
Ik denk ook dat GT4 zeker een kans van slagen heeft. Het is eigenlijk een soort van mix tussen toerwagens en gt's, en daar lijkt me in Nederland wel basis voor te vinden.

Robert Saalmink
17 maart 2009, 09:24
10 mei op Spa, bij de LMS race dus. I'm there :)

RSRoy
17 maart 2009, 09:25
Ik hoop dat het gaat slagen. Zoals in het bericht ook al staat hebben we het na het verdwijnen van het DTCC erg lang zonder echte koningsklasse moeten doen.

Het DTCC vond ik altijd leuk om te kijken, zowel op tv als op het circuit.

Niels Tieman
19 maart 2009, 16:11
10 mei op Spa, bij de LMS race dus. I'm there :)

Gaat meneer Saalmink dan de Spa-race missen van de ZAC? ;) :surrender:

Robert Saalmink
19 maart 2009, 16:14
Ah crap, wat een k*tplanning! Wie heeft dat gedaan?????? :angry:

Gerben vd Broek
19 maart 2009, 16:23
Kalender aanpassen en week opschuiven dus ;P

Kim Van Der Stichelen
19 maart 2009, 22:54
Hmm dat is even balen inderdaad. Even over nadenken.... :p

RobinM
6 april 2009, 23:01
Vandaag de Mustang in de nieuwe kleuren op Zandvoort getest ;) :
http://www.tachyon.nu/images/278/12495.jpg (http://www.tachyon.nu/p/17/530/mo18-278)

CuqeBaqer
13 april 2009, 18:28
Net terug uit Zandvoort. Erg leuke klasse om naar te kijken al had Kalf wel pech in race 1, er ging iets stuk waardoor uiteindelijk zijn hele cardanas kapot ging. Dit hebben ze ook niet kunnen fixen voor de 50 minuten race later op de dag.

RobinM
13 april 2009, 21:35
Net terug uit Zandvoort. Erg leuke klasse om naar te kijken al had Kalf wel pech in race 1, er ging iets stuk waardoor uiteindelijk zijn hele cardanas kapot ging. Dit hebben ze ook niet kunnen fixen voor de 50 minuten race later op de dag.

Race 2 ;) Race 1 was op zaterdag.
Maar inderdaad, de cardanas was kompleet gescheurd en niet meer te repareren. We hadden ook geen reserve as bij ons. We hadden nog wel een cardanas uit een straat Mustang gehaald maar die bleek helemaal anders te zijn en ook niet te passen.
Voor foto's en info: http://www.tachyon.nu/p/1/533

CuqeBaqer
13 april 2009, 23:25
Kun je geen VIP bandjes voor mij regelen voor de Pinkster races ? :p
Nee maar serieus Alard Kalf reed heel erg goed in de 2de race hij hield Duncan Huisman mooi achter zich.

Revolt
1 juni 2009, 21:15
Ben vandaag bij de Pinksterraces geweest, echt een gave klasse die GT4. Geweldige auto's en een super geluid :thumbup: :thumbup:

http://lh5.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmGV6Lh2I/AAAAAAAAAbw/kxmkptsYe8Y/s720/IMG_3412.JPG

http://lh3.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmHuTQjJI/AAAAAAAAAb0/cTDJVbi4aVQ/s720/IMG_3417.JPG

http://lh3.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQl59vnRDI/AAAAAAAAAaU/azvsA09swGA/s720/IMG_3570.JPG

http://lh6.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQl6yUOGBI/AAAAAAAAAac/k3UBU5sIQzM/s720/IMG_3597.JPG

http://lh6.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQl7uHTI_I/AAAAAAAAAak/nchbENr_TFI/s720/IMG_3600.JPG

http://lh5.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQl8K08bkI/AAAAAAAAAao/9AdtdA0Zdhk/s720/IMG_3611.JPG

http://lh6.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQl8m_rNbI/AAAAAAAAAas/YPDuZZPEOfw/s720/IMG_3617.JPG

http://lh5.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQl-W9XmSI/AAAAAAAAAa4/C-jD0soPRng/s720/IMG_3692.JPG

http://lh6.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQl-2UaILI/AAAAAAAAAa8/UIJu7YXQ7g0/s720/IMG_3699.JPG

http://lh4.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQl_TJ-ZGI/AAAAAAAAAbA/XrT-tcefR9Q/s720/IMG_3719.JPG

http://lh5.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQl_-fxhJI/AAAAAAAAAbE/fGcW9c2gGSc/s720/aIMG_3727.JPG

http://lh5.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmAfZb5LI/AAAAAAAAAbI/ciOw5pBxTGE/s720/IMG_3731.JPG

http://lh3.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmB-QzTmI/AAAAAAAAAbQ/7jNrY_IdOJk/s720/IMG_3752.JPG

http://lh4.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmEtvJ4sI/AAAAAAAAAbk/jfGJ0yM295o/s720/IMG_3421.CR2.jpg

http://lh6.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmFaxEBWI/AAAAAAAAAbo/K7Yo-y3zLWU/s720/IMG_3448.CR2.jpg

http://lh6.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmIRpIEFI/AAAAAAAAAb4/q6Miy7t_NV0/s720/IMG_3438.JPG

http://lh4.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmJkQ1S8I/AAAAAAAAAcA/QNSY8qK_pg4/s720/IMG_3450.CR2.jpg

http://lh6.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmI6Q2jWI/AAAAAAAAAb8/y6YAHwHrxx0/s720/IMG_3459.JPG

http://lh3.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmKd0RGHI/AAAAAAAAAcE/E_4zY8x7DXk/s720/IMG_3488.JPG

http://lh3.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQl9EKWpVI/AAAAAAAAAaw/Y6Q9XGWkpmQ/s720/aIMG_3672.JPG

http://lh5.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQl9yPNFHI/AAAAAAAAAa0/gYysdQtCDb4/s720/aIMG_3675.JPG

Kim Van Der Stichelen
1 juni 2009, 21:20
Die Ginetta blijft toch erg gaaf om zien, hoop dat er echt nog wat moois uit komt :)

RobinM
2 juni 2009, 12:45
Ben vandaag bij de Pinksterraces geweest, echt een gave klasse die GT4. Geweldige auto's en een super geluid :thumbup: :thumbup:

http://lh5.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmGV6Lh2I/AAAAAAAAAbw/kxmkptsYe8Y/s720/IMG_3412.JPG

http://lh3.ggpht.com/_sGtSMktz_do/SiQmHuTQjJI/AAAAAAAAAb0/cTDJVbi4aVQ/s720/IMG_3417.JPG

Super foto's man!! :)
Heb je toevallig meer foto's van deze aanrijding?? Ben zelf fotograaf voor Tachyon Motorsport, we runnen de rode SkyNet Mustang van Kalff en Campagne. Kalff had een super start maar helaas al in de Tarzan van de baan gerost door Knap... Hele linker achtervelg naar de kl*te.

Rogue
2 juni 2009, 17:18
Super foto's man!! :)
Heb je toevallig meer foto's van deze aanrijding?? Ben zelf fotograaf voor Tachyon Motorsport, we runnen de rode SkyNet Mustang van Kalff en Campagne. Kalff had een super start maar helaas al in de Tarzan van de baan gerost door Knap... Hele linker achtervelg naar de kl*te.

Ik heb wel foto's van Kalff rijdend op z'n velg en Kalff naast z'n auto. :P Post ik vanavond wel ff.

Revolt
2 juni 2009, 20:55
Hey RobinM, ik heb alle foto's die ik heb van de start online gezet. Ik stond door een hek heen te fotograferen dus bij sommige foto's zie je nog een hek in de weg staan :P Ze zijn ook allemaal onbewerkt:

http://picasaweb.google.nl/RichardvanderDoes/ZandvoortPinksterracesStart#

Er is alleen niet echt een aanrijding te zien.. Heb ik zeker nét gemist :P

Rogue
2 juni 2009, 22:48
Heb zelf ook een sloot foto's gemaakt gisteren, o.a. van de GT4. Check hier (http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?p=42115#post42115). :)

Wat mij opviel was het geluid van de M3's trouwens. Die klonken echt onwijs goed. Junior Straus reed trouwens een dijk van een wedstrijd tot hij een S&G kreeg voor te vroeg wegrijden bij de pitstop, erg jammer voor 'm.

Peter
2 juni 2009, 23:11
http://i40.tinypic.com/kcdu02.jpg

Als je nou niet had geweten dat er drift series bezig geweest waren dan moest je toch wel ernstige twijfels hebben bij de lijnen die de coureurs op Zandvoort rijden :blink::D

Rogue
2 juni 2009, 23:14
Nvm. ;)

Dacht ff dat dit op een stuk was waar de drifters niet geweest zijn, maar ik was in de war. Heb amper wat van die drifters gezien, was toen aan het rondlopen en naar de vliegtuigjes aan het kijken. :P

Bramzel
2 juni 2009, 23:24
Zou je deze thread voor het GT4 willen houden Richard? De Swift en de FFords en dergelijke kunnen in de autosport foto's thread, de GT4 foto's zouden hier nog kunnen hoewel ik die persoonlijk ook liever in de autosport foto thread zien met een paar teasers en een verwijzing hier in deze thread. Dat laatste is echter een persoonlijke mening.

Rogue
2 juni 2009, 23:30
Fixed. :)

Bramzel
2 juni 2009, 23:32
Gracias!

RobinM
3 juni 2009, 18:14
Rogue, Revolt,
Thnx voor de foto's!! Heb nu een goed beeld hoe en waar Allard van de baan gereden werd ;)
Zou ook de onboard beelden kunnen bekijken maar aangezien dat tot de volgende race kan duren voor we de beelden zelf kunnen zien is dit een goede oplossing.

Rogue
3 juni 2009, 18:33
Heb je deze (http://i42.tinypic.com/5n7mnk.jpg) ook gezien, Robin? Let even op het gebrek aan een band om de velg linksachter. ;)

RobinM
3 juni 2009, 19:00
Heb je deze (http://i42.tinypic.com/5n7mnk.jpg) ook gezien, Robin? Let even op het gebrek aan een band om de velg linksachter. ;)

Jep, had m gevonden ;)

Zo zag de velg er naderhand uit :p
http://www.tachyon.nu/images/284/13092.jpg
http://www.tachyon.nu/images/284/13093.jpg
http://www.tachyon.nu/images/284/13102.jpg
:D :D

Fabian de Jong
25 november 2009, 18:26
GT4: voorbereidingen seizoen 2010 in volle gang
Terwijl het debuutseizoen van het Dutch GT4 Championship maar nog maar net ten einde is, zijn de voorbereidingen voor volgend jaar al in volle gang. Naast een kleine wijziging in het raceschema, wordt er gewerkt aan de oprichting van de ‘Legend Cup’ en is de voorlopige kalender voor komend seizoen al bekend.

Legend Cup
Vanaf komend seizoen wordt er naast het algemene kampioenschap van het Dutch GT4 ook gestreden om de zogehete ‘Legend Cup’, waarvan de topdrie van iedere race na afloop in de podiumceremonie wordt gehuldigd. Iedere deelnemer boven de 45 jaar wordt als ‘legend’ bestempeld en ingedeeld in deze klasse. Maar ook rijders van 45 jaar of jonger kunnen het verzoek indienen om in de subdivisie uit te komen. Ter illustratie: als de ‘Legend Cup’ afgelopen seizoen al ingevoerd was, zou Paul van Splunteren de GT4-Legend geworden zijn, gevolgd door Allard Kalff en Pim van Riet. De ‘Gentleman Cup’ zal vanaf volgend jaar verdwijnen.

GT4 schema
Het weekendschema van het Dutch GT4 is komend seizoen iets gewijzigd. De kwalificaties zullen vanaf heden, naar Europees voorbeeld, kort achter elkaar gehouden worden. Na de eerste sessie van twintig minuten volgt een pauze van tien minuten, waarna direct de tweede kwalificatie (eveneens twintig minuten) van start gaat. Het raceschema blijft onveranderd.

Kalender
Naast de races binnen de Nederlandse grenzen op Circuit Park Zandvoort en TT Circuit Assen, staat er ook een weekend in het buitenland op de kalender van 2010. Het Dutch GT4 zal samen met de Europese GT4 Cup op 4 en 5 september op de Nürburgring in het voorprogramma van het FIA GT Championship rijden. De verwachting is dat het Dutch GT4 ook een tweede weekend in het buitenland in actie zal komen.

De voorlopige kalender van 2010 ziet er als volgt uit:
Datum | Race | Locatie
5 april 2010 | Paasraces | Circuit Park Zandvoort
n.n.b. | n.n.b. | n.n.b.
24 mei 2010 | Pinksterraces | Circuit Park Zandvoort
4 juli 2010 | DPP Assen | TT Circuit Assen
5 september 2010 | FIA GT | Nürburgring (D)
19 september 2010 | Trophy of the dunes | Circuit Park Zandvoort
10 oktober 2010 | Finaleraces | Circuit Park Zandvoort

Liveuitzendingen
Vorige maand werd de finale van het Dutch GT4 live op RTL7 uitgezonden. Het bleek een succes, want voor komend seizoen verwacht de organisatie het aantal liveverslagen op de nationale televisie uit te kunnen breiden naar drie of vier uitzendingen.

Bron (http://www.rtl.nl/%28/sport/rtl_gp/overig/nieuws/%29/sport/rtl_gp/components/overige/nieuws/2009/11_november/25/articles/091125_gt4_2010.xml)

Goed nieuws, en vooral dat er nu meer live uitgezonden gaat worden :)

Bramzel
25 november 2009, 19:02
Yep, heel gaaf! Ik zal ze zeker volgen.

Fabian de Jong
19 februari 2010, 22:05
Mike Verschuur en Tim Buijs met Camaro GT4 in Dutch GT4 Championship
http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2010/Nationaal/Dutch%20GT4%20Championship/Voorbeschouwing/480_equipe_verschuur_camaro.jpg

Mike Verschuur en Tim Buijs vormen de bezetting van de eerste Camaro GT4 van Equipe Verschuur voor het Dutch GT4 Championship 2010. Daarmee komen twee Nijmeegse rijders uit voor een Nijmeegs team. Voor Mike Verschuur, die afgelopen jaar kampioen werd in de Eurocup Renault Mégane Trophy, betekent de deelname aan de eredivisie van de Nederlandse autosport een nieuwe stap in zijn raceloopbaan. Tim Buijs kwam ook vorig jaar al in het Dutch GT4 Championship uit.

Tekst en foto: PR

“Na de aankondiging van eind vorige maand dat we de Camaro in Europa importeren en zelf willen inzetten in het Dutch GT4 Championship hebben we heel wat reacties ontvangen”, zegt teameigenaar Frans Verschuur. “We willen dit jaar de auto ook internationaal een paar keer inzetten om hem ook aan buitenlandse rijders en teams te tonen. Zo hebben we bijvoorbeeld deelname aan de 24 Uur van Spa-Francorchamps op de planning staan. Maar eerst richten we ons op het Dutch GT4 Championship. Met het vastleggen van Mike en Tim als rijdersbezetting voor de eerste auto hebben we in ieder geval al een goede combinatie. Voor de tweede auto ben ik al rond met één coureur die ook al over GT4-ervaring beschikt, de andere positie moet nog worden ingevuld.”

Mike Verschuur is de jongste telg uit de Nijmeegse racefamilie en kan met zijn 22 jaar al bogen op tal van nationale en internationale autosportsuccessen. Zo won hij in 2006 de kampioenstitels in de Nederlandse en de Duitse Renault Clio Cup en werd hij afgelopen jaar kampioen in de fel bevochten Eurocup Renault Mégane Trophy. Ook in de Porsche Mobil1 Supercup en de Duitse Porsche Carrera Cup reed hij ervaring op. “Het Dutch GT4 Championship is voor mij weer een nieuwe uitdaging”, zegt Mike Verschuur. “Dat betekent niet dat ik niet meer naar mogelijkheden in het buitenland kijk, maar voor dit seizoen richt ik me voorlopig op dit project. De Camaro is een heel indrukwekkende auto en met Tim als teamgenoot denk ik dat we voor een goede klassering kunnen gaan.”

Tim Buijs, die op 1 maart 25 wordt, begon net als Mike Verschuur zijn loopbaan in de toenmalige Toyota Yaris Cup en groeide door naar de Clio’s, waarin hij in 2007 met vier overwinningen en zeven podiumplaatsen Nederlands kampioen werd. In 2008 kwam hij uit in de Porsche Mobil1 Supercup en de Duitse Porsche Carrera Cup, terwijl hij vorig jaar in het premièreseizoen van de klasse tot de reguliere deelnemers in het Dutch GT4 Championship behoorde. Ook hij kijkt vol spanning vooruit naar het komende seizoen: “Natuurlijk is de auto nieuw, maar ik denk dat we in de combinatie met Mike en met Equipe Verschuur zeker iets goeds kunnen laten zien. Het Dutch GT4 Championship is een absolute aanwinst voor de Nederlandse autosport en ik ben blij dat ik opnieuw in deze klasse kan rijden!”

Bron (http://www.autosport.nl/news/19751/dutch_gt4_mike_verschuur_en_tim_buijs_met_camaro_g t4_in_dutch_gt4_championship_.html)

Gave skin zeg :)

Bram Kocken
21 februari 2010, 20:45
Wauw, erg gaaf voor de diversiteit zeg!

Fabian de Jong
27 maart 2010, 21:38
RTL7 zal de Paasraces uitzenden namelijk op de volgende tijden:
Ma 5 april:
15:15 - 15:45 De Sprintrace
15:45 - ??:?? Live de hoofdrace

John
5 april 2010, 09:51
Livestream van de Paasraces 2010 op Zandvoort met uiteraard de GT4.

http://www.circuit-zandvoort.nl/events/2010/paasraces/racecam/index.xml

Richard117
5 april 2010, 11:56
Wat een Safety Car optocht is die eerste race zeg :blink:

Bramzel
5 april 2010, 11:57
Zo, lekker bezig Prins Christiaan. Lekker met een kapotte motor nog een vrolijk rondje door blijven tuffen waardoor het over het hele circuit olie ligt en we weer achter de safetycar zitten. Wat een prutser zeg, hopelijk zet de wedstrijdleiding daar wel een straf op (iets wat nog te bezien valt aangezien het redelijke mafketels lijken te zijn als je die straf van Jeroen Bleekemolen zag).

John
5 april 2010, 12:02
Pff, race is net beeindigd achter de SC.

ARGTV3V6TB
6 april 2010, 12:46
ik had weer hoop... wederom voor niks...

word is tijd dat men reeel word hiero in nl... of de mannen. als peter kox en mike heazemans en tom coronel is van de bank komen.... whahaha natuurlijk, die komen echt racen in de gt4... als de 1e 2 in de gt1 racen en tommie druk is met de wtcc... ja dan komen ze echt naar het na gemaakte gt4... tuurlijk

blijft toch weer grappig he, zandvoort denk echt dat ze heilig zijn in nl :S

RSRoy
6 april 2010, 13:00
Het DTCC moet gewoon terug komen. Dat was in de jaren 90 toch een mooie klasse :D

Richard117
6 april 2010, 15:20
ik had weer hoop... wederom voor niks...

word is tijd dat men reeel word hiero in nl... of de mannen. als peter kox en mike heazemans en tom coronel is van de bank komen.... whahaha natuurlijk, die komen echt racen in de gt4... als de 1e 2 in de gt1 racen en tommie druk is met de wtcc... ja dan komen ze echt naar het na gemaakte gt4... tuurlijk

blijft toch weer grappig he, zandvoort denk echt dat ze heilig zijn in nl :S

Ik dacht dat het GT4 een Ratel idee is en in meerdere Europese landen gereden wordt? Het is weer makkelijk kritiek leveren zo. "Zandvoort" steekt z'n nek uit en wordt direct weer neer gemaald.
Mag ik vragen wat ze doen dat niet realistisch is?

ARGTV3V6TB
6 april 2010, 16:57
het is geen ratel idee overgens, ratel heeft zn naam eraan gegeven onder het mom van de dutch gt4 klasse.
het gaat eigenlijk ook helemaal niet om de klasse zelf hoor, tis meer dat arrogante van de organisatoren en het nl autoracen... ze zeggen de koningsklasse te zijn van nederland (nooit dsc gezien zeker???) en dan het commentaar erbij dat de mannen als peter kox, tom coronel mike hezemans maar eens van hun bank af moeten komen om in deze ´mega´ klasse te rijden... de mannen rijden zelf al in wereld kampioenschappen dus waarom zouden ze van hun luie reet af komen, als dat al het geval zou zijn??? en ook nog veel dikkere klasse ook (op tommie na maar die doet het erg leuk in de wtcc)

dat bedoelde ik er eigenlijk mee. en de dutch gt4 word georganiseerd door circuit park zandvoort ondersteunt door de sro dus vandaar (overgens ben ik totaal geen fan van zandvoort mocht het je ontgaan zijn haha ;) ).

ps
als ze echt leuk racen willen laten zien, doe dan dat met de gt3 klasse en gt4 erbij... zoals het eigenlijk in meerdere landen gaat. dan heb je het echt leuk... dan mag je spreken van een koningsklasse. en dan niet gaan pronken met gestripte gt wagens die je eigenlijk zo op de weg terug kan vinden...

Richard117
6 april 2010, 17:12
In hoeverre is er sprake van een Nederlands kampioenschap als je 5 van de 9 races in het buitenland rijdt? Terwijl de GT4 alle races in Nederland rijden. Dan lijkt mij een titel als koningsklasse wel terecht. Bovendien vind ik dat de betere Nederlandse coureurs toch echt in het GT4 zitten en niet in het DSC.
Ik wil niet kritisch zijn tov het DSC want dat vind ik ook een hele mooie klasse, maar het is gewoon totaal wat anders als het GT4.

Martijn Mezger
6 april 2010, 17:26
We hebben in Nederland toch alleen Zandvoort en Assen als echte circuits of mis ik nu iets.
Dan is het toch niet leuk om op 2 circuits 4/5 keer te rijden :p

Richard117
6 april 2010, 17:35
We hebben in Nederland toch alleen Zandvoort en Assen als echte circuits of mis ik nu iets.
Dan is het toch niet leuk om op 2 circuits 4/5 keer te rijden :p

Dat is mijn punt ook niet. Ik snap ook best dat ze andere circuits opzoeken om het kampioenschap aantrekkelijk maken. En zeker door de race op Silverstone trek je ook wat Engelse teams naar het DSC. Maar zoals ik al zei, als je het vergelijkt met het GT4 wat compleet in Nederland gereden wordt. Wat kun je dan eerder een Nederlands Kampioenschap noemen?
Zoals ik al zei vind ik het DSC een mooie klasse, dus daar gaat wat mij betreft de discussie ook niet om.

John
24 mei 2010, 09:31
De Pinksterraces 2010 op Zandvoort zijn bezig met vandaag 2 races in de GT4 klasse.

http://www.circuit-zandvoort.nl/events/2010/pinksterraces/racecam/index.xml

Programma voor vandaag:
24-05-2010 09:00 Race 2 [10 rnd] Viscon Legends Cars Cup
24-05-2010 09:35 Race 1 [12 rnd] Dutch Renault Clio Cup
24-05-2010 10:15 Race 1 [25 min] Formule Ford
24-05-2010 10:55 Race 1 [12 rnd] Formido Swift Cup
24-05-2010 11:40 Race 2 [25 min] HTC Dutch GT4
24-05-2010 12:20 Race 2 [50 min] Argos Supreme TDC
24-05-2010 14:20 Race 2 [12 rnd] Dutch Renault Clio Cup
24-05-2010 15:00 Race 3 [10 rnd] Viscon Legends Cars Cup
24-05-2010 15:25 Race 3 [50 min] HTC Dutch GT4
24-05-2010 17:10 Race 2 [12 rnd] Formido Swift Cup
24-05-2010 17:55 Race 2 [12 rnd] Formule Ford

Fabian de Jong
24 mei 2010, 15:08
Om 15:15 is het live op RTl7.

John
6 juni 2010, 09:02
En vandaag rijd de Dutch GT4 weer tijdens de Formula Masters op Zandvoort.

Livestream: http://www.circuit-zandvoort.nl/events/2010/masters/racecam/index.xml

Verder ook een leuk programma met o.a. Formule 3, Formule BMW en de Red Bull Kart Fight:
06-06-2010 08:00
Race 2 [50 min] Argos Suprmeme TDC
06-06-2010 09:05
Race 3 [35 min] Dutch Supercar Challenge
06-06-2010 09:55
Race 1 [13 laps] Formula BMW EU
06-06-2010 10:35
Race RedBull Kartfight
06-06-2010 11:50
Race 2 [12 laps] Formido Swift Cup
06-06-2010 12:35
Race 3 [50 min] HTC Dutch GT4