PDA

View Full Version : DRTCC | Monza Circuit Race7 & Race8

Niels Tieman
24 november 2008, 12:32
[spacer]

[logo_drtcc]

[spacer]
sponsored by

http://www.digitalracing.nl/images/banners/itminterma.gif (http://www.itminterma.nl/)

[spacer]

Preview Monza, Italie

'Autodromo Nazionale di Monza' is een 5.793km lang circuit gelegen bij de plaats Monza in het noorden van Italie.

Het circuit bestaat uit lange rechte stukken en snelle veelal rechter bochten en enkele korte chicanes. Op dit historisch rijk circuit zijn al vele tests uitgevoerd door de DRTCC deelnemers met veel enthousiastme en heftige gevechten. In de 4de ronde van het DRTCC kampioenschap word veel strijd verwacht op het scherpst van de snede met het gevaar voor penalty's met het scherpe italiaanse toezichthouders langs te baan. Dat word oppassen!

Circuit Informatie

http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_monza.jpg

[spacer]

Straffen na aanleiding Ronde3 Estoril

Protesten na de race Estoril:

1. Bram van der Stichelen | Mark Bentvelzen:
Moment van replay: Race2 1649.99
Strafmaat: Waarschuwing Bram van der Stichelen
Reden: Het onsportief en nadrukkelijk blokken van de tegenstander.

2.Niels Draijer | Steven Voss | Niels Tieman & andere coureurs
Moment van replay: Race2 469.99
Strafmaat: Waarschuwing voor Niels Draijer en Steven Voss.
Reden: Elkaar geen ruimte gunnen in het gevecht met nadelige gevolgen voor meerdere deelnemers.

3. Jerry van Sinderen | Jaap Kleijn
Moment van replay: Race1 176.79
Strafmaat: Waarschuwing voor Jerry van Sinderen.
Reden: Het veroorzaken van een ongeluk, na herhaaldelijk te zijn gewezen op de gevaren.

Wijziging in de reglementen

Bij het verlaten en/of joinen van de kwalificatie is het NIET meer toegestaan om te kwalificeren. Dit is alleen toegestaan met nadrukkelijke toestemming van de organisatie.

[spacer]

Tijdschema

Het tijdschema gedurende de races ziet er als volgt uit:

Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
Kwalificatie: 20.00 – 20.20
Warmup: 20.20 – 20.25
Race1: 20:25 | 55 Kilometer
Race2: Direct na Race1 | 55 Kilometer

Uitslag en lapcharts
LAPCHARTS RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc/monzarace1/index.html)
REPLAY EN LOGFILES RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc/monzarace1/monzarace1.rar)
LAPCHARTS RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc/monzarace2/index.html)
REPLAY EN LOGFILES RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc/monzarace2/monzarace2.rar)

Uitslagen voorgaande races
DRTCC Zandvoort Race1 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/zandvoortrace1/index.html)
DRTCC Zandvoort Race2 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/zandvoortrace2/index.html)
DRTCC Brands Hatch Indy Race1 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/brandshatchindyrace1/index.html)
DRTCC Brands Hatch Indy Race2 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/brandshatchindyrace2/index.html)
DRTCC Estoril Race1 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/Estorilrace1/index.html)
DRTCC Estoril Race2 Lapcharts (http://www.digitalracing.nl/drtcc/Estorilrace2/index.html)

Downloads

DRTCC Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/13-.html)
De DRTCC reglementen (http://members.home.nl/tieman/drtcc/DRTCC_reglement_v100.pdf)

Deelnemerslijst

OFFICIELE DEELNEMERSLIJST MONZA

Nummer:|Naam:| Nickname:| Auto:| Deelname
2.| Roy Visser| Roy Visser| Honda Accord Euro R
4.| Peter van der Kolk| Peter| Chevrolet Lacetti | Afgemeld
7.| Jeroen Jonckers| Ferroeni| SEAT Leon 2007
8.| Niels Tieman| Niels Tieman| Chevrolet Lacetti
10.| Bram Kocken | Bram Kocken| Honda Accord Euro R | Afgemeld
11.| Ruben Greidanus| Face the Slayer| Chevrolet Lacetti
13.| Richard Kortland| Richard117| Chevrolet Lacetti
14.| Stefan van Renselaar| Racingstefan| Chevrolet Lacetti
18.| Casper Smit| Casper Smit| SEAT Leon 2007
19.| Angelo Wolner| Angelo| Vauxhall Vectra
21.| Chris Zijlstra| Quizmaster| BMW 320Si E90
22.| Jesper Mol| Arcadium| SEAT Leon 2007
24.| Niels Draijer| Nielsracing| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
25.| Mark Bentvelzen| MarkB| SEAT Leon 2007
26.| Bram van der Stichelen| Lender| BMW 320Si E90
27.| Jerry van Sinderen| El Maestro| SEAT Leon 2007
51.| Jeroen Ursem| Jeroen Ursem| Alfa Romeo 156
60.| Maik Peters| Maik Peters| Chevrolet Lacetti
66.| Jaap Kleijn| Artreides| Honda Accord Euro R
67.| Steven Voss| Ralffoxx| Honda Accord Euro R
69.| Dennis Asselbergs| ThaDon| Vauxhall Vectra
75.| Bas van Sambeek| DaMaster| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
86.| Gerben Kelly| SimRacer| Alfa Romeo 156
87.| PaulPeter Kroon| PaulPeter| SEAT Leon 2007

Reserve Lijst

Nummer:|Naam:| Nickname:| Auto:| Deelname
55.| Emile van der Stel| Flyer| Chevrolet Lacetti | Afgemeld
6.| Bram Knot | Bramzel | Honda Accord Euro R | Afgemeld
40.| Mathijs Twisk| Mathijs| Chevrolet Lacetti | Afgemeld
3. | Kim van der Stichelen |Sledge | Peugeot 407 | Invaller
23.| Jeroen Cijsouw| Jcijsouw| SEAT Leon 2007 | Invaller
77.| Robert Saalmink| BeQuietAndDrive| SEAT Leon 2007 | Afgemeld
95.| Mark Schuttenhelm| Mossel| BMW 320Si E90 | Afgemeld
16.| Erik van Leeuwen| Erix| SEAT Leon 2007 | Afgemeld

[spacer]
[logo_dr]

Roy Visser
24 november 2008, 12:36
ik heb er zin in :thumbup:

Wijziging in de reglementen
Bij het verlaten en/of joinen van de kwalificatie is het NIET meer toegestaan om te kwalificeren. Dit is alleen toegestaan met nadrukkelijke toestemming van de organisatie.

goede zet!

Maik Peters
24 november 2008, 12:39
Heb er ook zin in. Er zullen wel wat penalty's vallen. Dus pas op! :)

PS: Goede zet van de reglementen, iedereen heeft er voordeel / nadelen aan!

Bram Van Der Stichelen
24 november 2008, 12:42
eindelijk weer op monza. Heb ik lang op gewacht :)

Ik zie dat ik een waarschuwing krijg voor het moment met Mark in Estoril. Toch even zeggen dat dit niet opzettelijk was, zodat mensen niet moeten denken dat ik expres mensen ga blocken :) (waarmee ik niet wil zeggen dat de waarschuwing niet terecht is natuurlijk)

Niels Draijer
24 november 2008, 12:46
ik heb er zin in :thumbup:

goede zet!

Wat nu als je door een dumpfile tijdens de quali eruit wordt gegooid? Je mag niet chatten dus hoe kun je dan ooit overleggen met de organisatie?
Overigens ben ik het ermee eens dat ik een waarschuwing krijg maar dat Steven dat ook krijgt verbaas ik me over.... Graag even uitleg waarom de organisatie vindt dat Steven ook wordt "gestraft".

Mark B
24 november 2008, 12:56
Monza!!:thumbup:
Toch weer even een voorspelling wagen op dit circuit.
Hier is het afgelopen jaar het meest op getest en verwacht ook close racing hier! Toch waag ik me aan een top 10 voorspelling voor de kwalieficatie:

Positie:| Naam:| Auto:
1.| Maik Peters| Chevrolet Lacetti
2.| Roy Visser| Honda Accord Euro R
3.| Gerben Kelly| Alfa Romeo 156
4.| PaulPeter Kroon| SEAT Leon 2007
5.| Niels Draijer| SEAT Leon 2007
6.| Jeroen Ursem| Alfa Romeo 156
7.| Niels Tieman| Chevrolet Lacetti
8.| Bram van der Stichelen| BMW 320Si E90
9.| Steven Voss| Honda Accord Euro R
9.| Jerry van Sinderen | SEAT Leon 2007
10.| Jaap Kleijn| Honda Accord Euro R

Hoop dit keer een paar goed te hebben :)

Marc Vos
24 november 2008, 13:00
Wat zijn ongeveer de tijden? Misschien net zo'n tabel die Roy altijd maakt. Waar je ook kan zien met wat voor tijd je bijvoorbeeld tussen de plaatsen 10-15 staat. :)

Mark B
24 november 2008, 13:08
Onder de 1:58 zal wellicht pole zijn gok ik zo. Zelf probeer ik in de 1:59 te komen. Heb echter na die patch niet meer op Monza gereden dus ik zie het donderdag wel :)

Maik Peters
24 november 2008, 13:10
Zo zo Mark je gelooft in mij. whahaha :) dank dank!

Maar een 58 zal pole zijn.. of het een 57 wordt? mmmzzz ik weet het niet.
Maar we zullen zien.

Mark B
24 november 2008, 13:24
Zo zo Mark je gelooft in mij. whahaha :) dank dank!

Maar een 58 zal pole zijn.. of het een 57 wordt? mmmzzz ik weet het niet.
Maar we zullen zien.

Maik maar natuurlijk!! Dat weet je toch?? ;)
Zelf probeer ik hier wederom in de punten te rijden, geen hoge verwachtingen hehehe

Ralffoxx
24 november 2008, 13:28
sinds begin dit seizoen geen rondje meer gereden op Monza. Zou totaal niet weten hoe ik daar nu zou rijden. Verwacht helemaal niks dit keer. Op Estoril had ik nog wat getest hier totaal niet. En aangezien ik toch wel aardige stappen heb gemaakt sinds ik weer race. Zou toch een leuke tijd mogelijk moeten wezen alleen mag ik de baan niet zo. Dacht dat me pr tijdens die test races 2:00.4 ofzo was :P dus tja lol

Bram Van Der Stichelen
24 november 2008, 13:34
1.57 is al enorm snel, maar zeker niet onmogelijk. Ik hoop van mezelf een lage 1.59 te rijden, daarmee hoop ik toch in de top 8 te staan.

Roy Visser
24 november 2008, 16:15
1.57 moet zeker mogelijk zijn in de lacetti. De Honda zal daar toch iets meer moeite mee moeten hebben vanwege een iets lagere topsnelheid. Maar we zullen zien :)

en over die dumpfile,

dat is helaas gewoon pech, vorige race was het gewoon ronduit irritant dat er continu mensen joinden en weer weggingen, en niet vanwege dumpfiles, maar ook vanwege andere dingen.

ik hoop ook dat er mensen zijn die wanneer ze uitvallen, ze NIET van de server gaan, aangezien dit bij vrijwel iedereen een kleine lagstoot oplevert.

Niels Draijer
24 november 2008, 16:35
1.57 moet zeker mogelijk zijn in de lacetti. De Honda zal daar toch iets meer moeite mee moeten hebben vanwege een iets lagere topsnelheid. Maar we zullen zien :)

en over die dumpfile,

dat is helaas gewoon pech, vorige race was het gewoon ronduit irritant dat er continu mensen joinden en weer weggingen, en niet vanwege dumpfiles, maar ook vanwege andere dingen.

ik hoop ook dat er mensen zijn die wanneer ze uitvallen, ze NIET van de server gaan, aangezien dit bij vrijwel iedereen een kleine lagstoot oplevert.

Ik vind dat er wel een verschil is tussen een disconnect (internetverbinding die eruit gaat) of een dumpfile.
Dat het irritant is ben ik met je eens maar als iemand de komende races weer joined na een crash en diegene kan achteraf aantonen dat er een dumpfile is aangemaakt, heb ik er totaal geen problemen mee als die persoon gewoon weer mee kan doen. Het enige wat je bovenaan je scherm ziet is " XXX has joined", meer niet. Is dat nu zo erg dan?
Graag nog even feedback van de DRTCC organisatie.:)

Bramzel
24 november 2008, 17:11
Graag nog even feedback van de DRTCC organisatie.:)

Rejoinen hindert rijders en is daarom weer verboden. Bij jou is het misschien alleen maar de melding bovenaan je scherm, maar bij anderen zorgt het voor kleine stotters en hickups. Vandaar deze regel.

Niels Draijer
24 november 2008, 17:14
Rejoinen hindert rijders en is daarom weer verboden. Bij jou is het misschien alleen maar de melding bovenaan je scherm, maar bij anderen zorgt het voor kleine stotters en hickups. Vandaar deze regel.

En wat is dan het antwoord op de vraag uit m'n eerdere post?

Wat nu als je door een dumpfile tijdens de quali eruit wordt gegooid? Je mag niet chatten dus hoe kun je dan ooit overleggen met de organisatie?vraag 1
Overigens ben ik het ermee eens dat ik een waarschuwing krijg maar dat Steven dat ook krijgt verbaas ik me over.... Graag even uitleg waarom de organisatie vindt dat Steven ook wordt "gestraft". vraag 2

Aangezien het volgende is omschreven: is alleen toegestaan met nadrukkelijke toestemming van de organisatie
Dus graag een uiteenzetting wanneer de organisatie toestemming geeft.

Bramzel
24 november 2008, 17:23
Ik heb in mijn vorige post een fout gemaakt zie ik. Rejoinen in quali is wel toegestaan, maar je mag dan alleen niet meer de baan op. Dit mocht eerst wel, en we hadden de indruk dat daar iets teveel gebruik van gemaakt werd.

Je mag dus gewoon rejoinen in geval van een CTD/Minidump of disconnect, maar dat betekend dat je dan achteraan moet starten. De nadrukkelijke toestemming van de organisatie verwijst in principe naar situaties waar op het laatste moment reserverijders nog worden opgeroepen dmv sms of msn, en waarbij die dus pas in de kwalificatie kunnen aanschuiven.

Vraag 2 mag Niels beantwoorden.

Roy Visser
24 november 2008, 18:07
volgens mij is vraag 2 niet zo heel moeilijk

steven had ook kunnen uitwijken waar jij hem naar rechts duwt, maar liever zie ik die discussie en alles in een andere thread ;)

misschien toch verstandig om via email verkeer de betreffende partijen op de hoogte te houden..

Atreidez
24 november 2008, 19:33
Monza!!:thumbup:
Toch weer even een voorspelling wagen op dit circuit.
Hier is het afgelopen jaar het meest op getest en verwacht ook close racing hier! Toch waag ik me aan een top 10 voorspelling voor de kwalieficatie:

Hoop dit keer een paar goed te hebben :)

Gezellig :thumbup:

Bram Van Der Stichelen
24 november 2008, 19:42

beetje volwassenheid mag ook wel neem ik aan?

El Maestro
24 november 2008, 19:43

Ik kan je gerust stellen, ik sta waarschijnlijk heel ergens anders dan op 9...
Dat zou anders nog is wat worden, met je joker :shifty:

paulpeter
24 november 2008, 20:03

:laugh:

Zal niet veel testen worden hier. Vanavond FPL. Dinsdag ZAC trainen. En dan misschien woensdag nog paar rondjes op monza.

Mossel
24 november 2008, 20:29
beetje volwassenheid mag ook wel neem ik aan?

? heb ik wat gemist ??

Bramzel
24 november 2008, 20:30
Yep, maar dat is al uitgebreid besproken in de Estoril thead, dus vanaf nu gaan we het in deze thread gewoon weer gezellig over Monza hebben :)

Ferroeni
24 november 2008, 20:47
Ik heb er zin in. Mooi en snel circuit. Tijden van onder de 2:00 worden voor mij de target, maar zal lastig worden.

Ik hoop alleen wel dat de eerste ronde rustig aan gedaan wordt bij de eerste chicane, want anders staan er dadelijk weer mensen onnodig achterstevoren.

Bram Kocken
24 november 2008, 22:49
Heren, ik ga er donderdag niet bij zijn :)

Heb een afspraak kunnen plannen voor de bezichtiging van een appartementje.
Dus een goede race gewenst, ik ben benieuwd naar de screenshots en after-video ;)

El Maestro
24 november 2008, 23:24
Heren, ik ga er donderdag niet bij zijn :)

Heb een afspraak kunnen plannen voor de bezichtiging van een appartementje.
Dus een goede race gewenst, ik ben benieuwd naar de screenshots en after-video ;)

Ik zal sowieso weer een video maken van de races op Monza:p

Ik heb het moeilijk op Monza, krijg er voorlopig nog geen goede tijden uit.

Maik Peters
25 november 2008, 09:49
Ik heb het moeilijk op Monza, krijg er voorlopig nog geen goede tijden uit.

Want ?? Wat versta je onder niet goed?
Waarom gaat het niet lekker?

Seat rij je toch?

Robert Saalmink
25 november 2008, 10:07
Ik heb er recentelijk niet meer geoefend, maar ik kan me nog herinneren van testraces dat mensen achter me veel sneller de Ascari in duiken dan ik. Dan zaten ze direct op mijn bumper. Terwijl ik aan het vechten ben met onderstuur in die bocht. Daar ligt dus nog een uitdaging. Mocht ik erbij kunnen zijn natuurlijk...

Bram Van Der Stichelen
25 november 2008, 11:23
Ik heb er recentelijk niet meer geoefend, maar ik kan me nog herinneren van testraces dat mensen achter me veel sneller de Ascari in duiken dan ik. Dan zaten ze direct op mijn bumper. Terwijl ik aan het vechten ben met onderstuur in die bocht. Daar ligt dus nog een uitdaging. Mocht ik erbij kunnen zijn natuurlijk...

ascari is inderdaad een tricky bocht waarin je veel tijd kan verliezen of winnen. Mij lukt ie tegenwoordig al heel wat beter gelukkig. Ik weet nog dat ik er in het verleden veel tijd verloor op Roy. Kon steeds enorm dicht komen daar.

Bram Kocken
25 november 2008, 12:49
Het slechtste wat ik me herinner van Monza was een van m'n allereerste races op DR.nl.... Een heel veld aan de buitenkant van de eerste chicane, ik denk slim te zijn, pak de binnenkant en laat remmen.... verrem me grandioos... een schuif precies tussen 3 auto's rechtdoor het gras op :blink:

Op TS hoorde ik iedereen "WOAH, wat was dat?" :huh1:

En ik met een klein stemmetje: Was ik :blushing:

:lol:

Captain Slow
25 november 2008, 12:54
Weet meteen weer waarom ik dit circuit haat, 1 cm kurbstones meepakken en je hebt direct een waarschuwing.

Irriteer me er echt mateloos aan als je bijv wilt weten hoeveel je verbeterd bent in sector 3, en dan in sector 1 en kurb teveel pakt.

Mark B
25 november 2008, 13:12
Weet meteen weer waarom ik dit circuit haat, 1 cm kurbstones meepakken en je hebt direct een waarschuwing.

Irriteer me er echt mateloos aan als je bijv wilt weten hoeveel je verbeterd bent in sector 3, en dan in sector 1 en kurb teveel pakt.

hehehe... wie doet er dan wat verkeerd?? :innocent:
heb er wel zin in hoor donderdag.. wordt denk ik aardig de slip stream gebruikt en de BMW's schat ik hier best hoog in.

Bram Van Der Stichelen
25 november 2008, 13:15
hehehe... wie doet er dan wat verkeerd?? :innocent:
heb er wel zin in hoor donderdag.. wordt denk ik aardig de slip stream gebruikt en de BMW's schat ik hier best hoog in.

IK verwacht eerst en vooral een bliksem start van mijn bmw. Hoop op een top 8 plaats op Monza, en dan moet een goede start ervoor zorgen dat ik rond P3 T1 uitkom. IS zeker niet onmogelijk, als je weet dat ik bij een van de testraces van 9 naar 1 ben gesneld bij de start :laugh:

El Maestro
25 november 2008, 13:25
Want ?? Wat versta je onder niet goed?
Waarom gaat het niet lekker?

Seat rij je toch?

Ik rijd inderdaad een Seat. Heb nog maar heel weinig kunnen testen, maar onder de 2 minuten komen is voorlopig onmogelijk voor me. Ik hoop dat ik vanavond nog ff kan testen, nog andere mensen online dan?

Mijn voorspelling is dat de BMW´s het hier sowieso heel goed gaan doen en ik denk dat Bram hier echt gaat vlammen.:p

Maik Peters
25 november 2008, 13:27
Mogelijk dat ik eventueel een rondje ga wagen op Monza, maar ik weet niet zeker of de vrachtwagen met de Drive 4 Fun Chevi optijd aankomt.

Mogelijk kan ik je dan nog wat tips / trics geven voor een setup met de Seat.

El Maestro
25 november 2008, 13:46
Als je dat zou willen, graag.:laugh: Ik probeer online te zijn vanaf half 9.

Ralffoxx
25 november 2008, 13:47
Tip 1: Rechter pedaal niet te veel los laten :)

Ferroeni
25 november 2008, 14:03
Op TS hoorde ik iedereen "WOAH, wat was dat?" :huh1:

En ik met een klein stemmetje: Was ik :blushing:
:lol:

Wat zijn de gegevens van de DigitalRacing TS server?

Mark B
25 november 2008, 14:10

Is er niet. Het was een prive TS server.

Ralffoxx
25 november 2008, 14:19
Is er niet. Het was een prive TS server.

Meerdere zelfs :P

Robert Saalmink
25 november 2008, 14:58

Volgens mij draaien mensen zelf servertjes, dan zou je je daar misschien kunnen aanmelden (ik weet niet precies hoe dat werkt in teamspeak, is alweer lang geleden) ;). DigitalRacing heeft zelf geen teamspeak server draaien.

Bram Kocken
25 november 2008, 15:00
Echte mannen zitten op UCP!

Ralffoxx
25 november 2008, 15:03
Ik heb al jaren een teamspeak met oude game vrienden aangezien ik sinds 2000 al game online. Nu zitten ik en Jaap tijdens een race er meestal ... lekker rustige elkaar beetje ondersteunen.

Marc Vos
25 november 2008, 17:37
Als je dat zou willen, graag.:laugh: Ik probeer online te zijn vanaf half 9.

Dan kom ik ook. Mijn Seat gaat ook nog niet goed. Voorlopig althans, misschien vind ik straks net een bocht waar ik een paar tienden win :)

Roy Visser
25 november 2008, 17:40
morgenavond zullen mijn honda koplampjes zich weer tonen op het Circuit :cool:

Ferroeni
25 november 2008, 19:51
Ik heb al jaren een teamspeak met oude game vrienden aangezien ik sinds 2000 al game online. Nu zitten ik en Jaap tijdens een race er meestal ... lekker rustige elkaar beetje ondersteunen.

Zou ik een keer kunnen joinen?

Of eentje beschikbaar stellen voor mensen die interesse hebben tijdens de race?

Roy Visser
25 november 2008, 20:07
ik zal morgen de TS2 van UCP.Competition gegevens weer even online zetten voor een "open dag"

Roy Visser
Jeroen Ursem
Maik Peters
Kim Van Der Stichelen
Danny Kappen
Paulpeter Kroon
Mark Bentvelzen
Niels Tieman
Bram Kocken
Bram Knot

zijn enkele van de namen die daar vrij regelmatig aanwezig zijn :)

Ferroeni
25 november 2008, 21:33
ik zal morgen de TS2 van UCP.Competition gegevens weer even online zetten voor een "open dag"

Dan kom ik donderdag langs op de "open dag".

Bram Kocken
25 november 2008, 22:00
Hehe, tijdens de races is het redelijk uitgestorven juist... het geklets op TS is dan niet altijd even fijn voor je concentratie.

Maar voor de testraces, in practices en vooral na afloop van een race is het altijd gezellig!

Mark B
26 november 2008, 09:47
Dan kom ik donderdag langs op de "open dag".

ohw ohw... even een muteknop instellen dus voor zondag :lol::D
toch wel even wennen om weer in een touringcar te rijden gisteren :)

Maik Peters
26 november 2008, 13:53
Was gisteravond nog heel even op de server maar het ging voor geen meter in practise.
misschien moet je toch maar je verwachting bijstellen Mark.B. :)

Heel misschien vanavond nog aanwezig, maar weet niet zeker. Ga een bioscoop bezoeken.
James Bond.

Quizmaster
26 november 2008, 15:02
Ik heb door gelukkige omstandigheden geen één meter kunnen rijden op Monza :D, meedoen is dan ook mijn motto!

Ralffoxx
26 november 2008, 15:39
Ik ga het ook bizar slecht doen :) dus wacht it

Roy Visser
26 november 2008, 15:40
Gegevens Teamspeak voor de UCP.Competition Open TS2 Dag

server adress: teamspeak.flexgaming.com:8775
server password: test

inloggen verplicht met voornaam en achternaam!

tot vanavond, het zal rond een uurtje of 7 allemaal wel wat beginnen te komen :)

Jeroen Ursem
26 november 2008, 22:47
alvast voor morgen, houd rekening met elkaar in de eerste serie bochten, dat kan druk worden :p

Marc Vos
26 november 2008, 23:41
alvast voor morgen, houd rekening met elkaar in de eerste serie bochten, dat kan druk worden :p

Ben ik het mee eens :laugh:

Bram Kocken
26 november 2008, 23:44
Ik hoop op chaos, dan wordt het een interessante after-film :D

Maar het devies voor dit track is in ieder geval, rem op tijd, let op je voorganger :) Elk tikje is hier fataal...

Roy Visser
26 november 2008, 23:45
eerste rondje zijn je remmen echt enorm koud, en je hebt altijd een slipstream te pakken, dus je gaat harder als je denkt. Opletten dus en elkaar laten leven!

Stefan van Renselaar
26 november 2008, 23:52
Maar het devies voor dit track is in ieder geval, rem op tijd, let op je voorganger :) Elk tikje is hier fataal...

Ja, lig ik eens 1e (Race 4) en dan wordt ik er lekker afgetikt :P :P

Maar het was nooit echt serieus vandaag dus Who cares :P

Bram Kocken
27 november 2008, 00:00
Voor mij was de practice/quali idd niet heel erg serieus... Maar de race heb ik wel serieus proberen te rijden... helaas duurde de 'gevechten' voorin niet al te lang voor mij :)

Button87
27 november 2008, 00:01
Opletten dus en elkaar laten leven!

Dus niet zoals mij in bocht 1 en mark na de tweede chicane in de eerste ronde van race 2:lol:

http://www.youtube.com/watch?v=i4jwou7uK_I
bocht 1 ik mis mijn rem punt waardoor ik mark raak en roy een tik verkoop

http://www.youtube.com/watch?v=LR_vS9DZwh8
chicane 2 mis ik waarna ik niet helemaal volgens de regels de baan weer op kom :surrender: waarna ik een brake test van mark krijg die mij wist te ontwijken

Jeroen Ursem
27 november 2008, 01:05
ja, en dat soort gedrag zien we dan ook liever niet ;)

Bram Kocken
27 november 2008, 01:07
Het positieve aan het hele verhaal zijn 2 dingen nu:
- We kunnen met z'n allen zien hoe het niet moet.
- En Steven ziet gelukkig zelf ook in dat het niet helemaal was, zoals het hoorde!

Mark B
27 november 2008, 09:15
waarna ik een brake test van mark krijg die mij wist te ontwijken

:innocent: liet even blijken dat ik het niet echt met je acties eens was inderdaad... dit zal ik echter niet doen tijdens de echte race van vandaag :)

Marc Vos
27 november 2008, 09:37
eerste rondje zijn je remmen echt enorm koud, en je hebt altijd een slipstream te pakken, dus je gaat harder als je denkt. Opletten dus en elkaar laten leven!

Hierin zag je gisteren nog mijn onervarenheid. Ik heb twee keer achterstevoren gestaan. Waarbij ik bij de laatse keer Steven meenam in de grindbak. Ik was nog niet gewend om met een hele groep dichtbij elkaar te rijden. Hier moet ik dan maar iets van leren en zorgen dat het de volgende keer beter gaat.

Dus opletten bij al die chicanes als je in een groep rijdt. :whistling:

Mark B
27 november 2008, 09:48
Hierin zag je gisteren nog mijn onervarenheid. Ik heb twee keer achterstevoren gestaan. Waarbij ik bij de laatse keer Steven meenam in de grindbak. Ik was nog niet gewend om met een hele groep dichtbij elkaar te rijden. Hier moet ik dan maar iets van leren en zorgen dat het de volgende keer beter gaat.

Dus opletten bij al die chicanes als je in een groep rijdt. :whistling:

Ja ik zag het al aankomen ook een keer toen je me wilde uitremmen 1e chicane. Keek je toen recht in het gezicht aan.. :)
zoals roy al aangaf, het is de 1e ronde even uitkijken voor elkaar. De race duurt wat langer dan 5 ronden he ;) en op monza komen je kansen wel gok ik zo

Mark B
27 november 2008, 10:13
Even een kleine aanpassing aangeizen Dhr. Daijer zich afgemeld heeft :)

1.| Maik Peters| Chevrolet Lacetti
2.| Roy Visser| Honda Accord Euro R
3.| Gerben Kelly| Alfa Romeo 156
5.| Jeroen Ursem| Alfa Romeo 156
6.| Niels Tieman| Chevrolet Lacetti
7.| Bram van der Stichelen| BMW 320Si E90
8.| Steven Voss| Honda Accord Euro R

Captain Slow
27 november 2008, 11:32
Ik ga voor uitrijden, ik ben neit snel genoeg en voel ook totaal niet aan waar het sneller kan. See you round P20;)

Button87
27 november 2008, 11:35
Hierin zag je gisteren nog mijn onervarenheid. Ik heb twee keer achterstevoren gestaan. Waarbij ik bij de laatse keer Steven meenam in de grindbak.

maar gelukkig hebben we de beelden nog :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=xL-x5CTXMG8

http://www.youtube.com/watch?v=lAvhEpoDz_U

Bramzel
27 november 2008, 12:17
Zo, fraaie rol! :D

Ralffoxx
27 november 2008, 13:03
Top 10 gaat het niet worden denk ik vanavond. Heb wat geelheid probleempjes laatste 2 dagen.

Niels Draijer
27 november 2008, 13:13
Even een kleine aanpassing aangeizen Dhr. Daijer zich afgemeld heeft :)

:crying:...computerprobleempjes...

Bram Kocken
27 november 2008, 13:16
Zo, fraaie rol! :D

Zeker, bij The A-Team zouden ze er trots op zijn! :D

El Maestro
27 november 2008, 15:21
't Gaat nog steeds niet erg lekker. Ik krijg de snelheid er maar niet in en voel me vandaag ook nog is doodziek. Ik ga vanavond wel proberen mee te rijden, maar verwacht niet te veel. Ik ga denk met Casper om P20 vechten.:p
Tot vanavond.

Marc Vos
27 november 2008, 16:00
Zeker, bij The A-Team zouden ze er trots op zijn! :D

Voor de uitvoering een 10 ! :p

Bram Van Der Stichelen
27 november 2008, 17:12
bah, het loopt voor geen meter vandaag.
Daarnet een tijd van 2.00.360 gereden, en dat is voorlopig mijn beste tijd vandaag :(

Mark B
27 november 2008, 17:15
bah, het loopt voor geen meter vandaag.
Daarnet een tijd van 2.00.360 gereden, en dat is voorlopig mijn beste tijd vandaag :(

Ahjoh bram dat zegt niks, gisteren zat je er toch ook gewoon bij met de race..
Daarintegen haal je ze toch wel in met de start ;)

Bram Van Der Stichelen
27 november 2008, 17:25
Ahjoh bram dat zegt niks, gisteren zat je er toch ook gewoon bij met de race..
Daarintegen haal je ze toch wel in met de start ;)

:p Dat misschien wel, maar het is gewoon niet goed voor de 'moraal' als je er geen goede tijden kan uitschudden :)

Mark B
27 november 2008, 17:29
Slechte generale = een goede afloop he ;)
Ga zo uit mijn werk nog eventjes naar de sportschool en dan komt ik terug om gelijk aan te schuiven voor de kwalieficatie :)

Tot vanavond!

Niels Tieman
27 november 2008, 18:21
Nieuwsbrief verstuurd

Tot vanavond :D

Maik Peters
27 november 2008, 18:51
aaaaaaaaaaaaaaaaahh het gaat niet snel genoeg... kom niet in de 1:58 wat is dit :D

Nieuwsbrief verstuurd

Tot vanavond :D
Ik heb niets ontvangen :(

paulpeter
27 november 2008, 21:38
Dat waren wel geteld 2 bochten:no:

Snap het echt niet. Bij FPL heb ik dit niet. Bij drtcc is het bijna iedere race raak.

Bram Van Der Stichelen
27 november 2008, 21:46
godverdomme, dit is er echt teveel aan.
Ik blijf in de eerste bocht netjes tussen de witte lijnen (ik ben er praktisch zeker van, heb er nog zo op gelet), en dan krijg ik mijn 2e (!!) warning, en heb ik een stop en go aan mijn broek. Dit is echt de druppel. :censored:

Niels Draijer
27 november 2008, 22:20
Niet echt positief guys :(
Ik zit me hier helemaal op te vreten omdat ik nog steeds bezig ben met een formatterende c: schijf.

Bram Van Der Stichelen
27 november 2008, 22:26
toch een hele knappe 2e race. 19 gestart, en ik kwam als 8e uit T1.
Dan een hele tijd met Gerben wat aan het vechten (reed steeds 8 tienden voor me uit) tot ie ook een s/g kreeg. Enorm stom zeg.

Dan reed Kim voor me uit, op wie ik dichter kon komen. Ook al omdat ie ascari enorm slecht doorkomt. Ik kon lekker dichtbij komen richting ascari, maar ie gaf me geen ruimte (waarmee ik niet wil zeggen dat hij in fout was :)), en zo kon plots Niels voorbij. Dan in T1 ging het volledig mis blijkbaar. Kim spint denk ik, en knal er recht op. Gelukkig geen schade, en P5. Ik weet eerlijk gezegd niet meer echt wat er dan nog gebeurt, maar ik weet wel dat het nog close was met Niels en Richard.

Maar heb ze kunnen afhouden, en 4e geindigd, mijn beste resultaat ooit :thumbup: Zo kan de enorme domper van race 1 toch wat overstemd worden deze prachtige prestatie.

Stefan van Renselaar
27 november 2008, 22:31
Dat waren wel geteld 2 bochten:no:

Snap het echt niet. Bij FPL heb ik dit niet. Bij drtcc is het bijna iedere race raak.

Misschien had je dan niet in een gat moeten gaan wonen waar maar 1 kabel naar de rest van het internet loopt :innocent: Maar ik vind het wel kut voor je....

Ik had in de 1ste race eigenlijk niks speciaals nadat Angelo erg vroeg remde voor me en ik in de Ascari maar voor de grindbak koos :innocent: Sorry nog Ruben voor die domme inhaalactie in ook de Ascari in ronde 3 ofzo.... :(

Race 2 was daarintegen een stuk leuker :) :D Lekker kunnen vechten met een aantal mannen :) Maar als (...) niet was gebeurd had ik zeker punten kunnen pakken, maar een 13e plaats is een goede verbetering van mijn beste finishlaats ooit :)

(...)= 3x wijd bij uitkomen Ascari (ja, een kutbocht), 3x wijd bij uitkomen Lesmo 2 en 1x missen rempunt voor de Parabolica :innocent:

Valencia is mijn lievelingscircuit, dus ik zal weer proberen zo goed in vorm te zijn :P :P

Quizmaster
Nou, dat was weer een leuk avondje racen. Tijdens de quali een hoge 59-er gereden en daar mag ik niet over klagen.

Race 1 verliep eigenlijk best leuk, totdat de zwarte alfa van Jeroen achter me kwam hangen. Het afhouden en verdedigen kostten me uiteindelijk mijn achterbanden, een BMW met gladde achterbanden... P15.

Race 2 ging een stuk beter, wat leuke gevechten met Jerry. Daarna kwam achter een groepje wagens met daarin oa Richard, Niels en Bram maar ik maakte helaas een foutje waardoor ik de aansluiting verloor.
In de laatste bocht voor S/F kwam Kim nog even langszij, gelukkig kon ik hem nog net voorblijven en finishte op P8.

De BMW is een leuke wagen om te rijden maar of ik hem voor een eventueel volgende DRTCC weer kies? :scared:

Jeroen Ursem
Kwali
Niet echt wat ik ervan verwacht had, kon niet echt de concentratie vinden op m'n pb te rijden, wel een 7e plaats geloof ik, mooie uitgangspositie voor de race.

Race1
Kwam redelijk van de startgrid af, maarja 2 BMW's achter je is niet prettig ;) Heftige gevechten gehad de hele race eigenlijk, voornamelijk met Chris Zijlstra en Steven Voss. Paar keer positiewisselen, maar elkaar ruimte laten kost ook veel tijd. Zat me stiekum op te vreten over hoeveel tijd ik verloor, maar de gevechten waren erg spannend. Helaas klom de BMW van Chris tegen het einde op de curb uitkomen lesmo's. Ik kon je niet ontwijken en weet niet of je door mijn touché helemaal de wagen verloor of dat je al aan het glijden was :( Vervolgens de race uitgereden met Steven achter me aan die idioot laat kon remmen.. tot op T1 dat hij te laat remde en mij rond tikte. Maar Steven liet me netjes weer voorgaan waarvoor dank! :thumbup:

P5 in de eerste race omdat Niels voor me wegviel tegen het einde door een stop&go denk ik..

Race2
Goeie start maar kwam meteen Peter tegen die ik op z'n kont tikte, weg snelheid en zag er weer een paar voorbij schieten.. Best een chaos, maar kon uit de grote problemen blijven. Mooi gevechtje met Kim gehad en verder eigenlijk plekken gewonnen door mensen die voor me wegvielen.. wat mij toch mooi een podiumplek (P3) opleverde! Doordat ik al na 4 rondes 2 warnings gehad had moest ik echt uitkijken en heb de laatste ronde echt als een oma'tje rondgereden :D

Gerben
27 november 2008, 22:34
die achterlijk cut warnings vernaggelen je hele race en plezier in het spel...:thumbdown::thumbdown::thumbdown: Echt waar je kunt gewoon niet met iemand in gevecht gaan op deze baan.

Maargoed even mijn verslag:

Kwali: Rijd wonderbaarlijk naar een P2 met een beetje hulp van Peter zijn slipstream!:thumbup:

Race1: Goede start, slechte eerste bocht :P ik rem veels te vroeg en jan en alleman gaan me voorbij! Echt weer iets voor mij. Toen 9e ofzo, maar de mannen voor mij elimineerde zichzelf, lekker makkelijk. Alleen niels was wat lastiger in te halen, hij reed eerst van me weg. Naarmate de race vorderde kon ik naar hem toekruipen en buitenom in de eerste chicane ingehaald! P3. Zonder Cut Warnings!!!

Race2: Start wat verder naar achter, en zit in het gedrang, veel gedruk en geduw maar alles gaat goed. Toen kwam ik in gevecht met Bram! Erg gaaf! Halve ronde naast elkaar gereden!!!:thumbup:
Echter door dit gevecht 2 cut warnings:thumbdown::thumbdown:
Maar geen stopngo dus voorzichtig doorrijden. Maar paar ronden later verremde ik mij in de 2e chicane en ja hoor stopngo...gingen wat woorden door de kamer hier en op ts. Bram direct maar voorbij gelaten. Toen de eerste keer de pits in...ik druk op enter want in het menu stond hij op stopngo...maar dat moet dus niet...gebeurt dus niets en kan direct weer verder...nog meer woorden *zucht*. Concentratie compleet weg... eerste chicane verremd, en variante ascari verremd...jah hoor 3 stopngo's jeeeeuj feest compleet. Nou toen er achter gekomen dat ik gewoon de pits in moet rijden en nergens aan moet komen en gewoon stil moet gaan staan. Dan worden ze dus ingelost. Dit werkte, en het zo de komende 2 rondes ook maar zo gedaan. Uitgereden op p18...plezier door die achterlijke regels is compleet weg...is gelukkig volgens mij alleen op deze baan maargoed!

Op naar de volgende race! Roy en Maik gefeliciteerd met jullie zeges!!!

Peter
27 november 2008, 22:34
nou wat een avondje! :thumbup:

had echt geen meter geoefend hier dus in de practice mn setupje iets gemaakt en ging steeds sneller, in kwali uiteindelijk P13..
1e race een slechte start waar ik meteen 3 plaatsen verlies maar langzama kan ik die weer terugpakken... Na een tijdje lig ik 9e met ene redelijk gaatje naar voren, maar Chris spint en geeft mij P8 alleen kan ik hem niet ontwijken en dus heb ik suspension damage... maar wel P8 verdedigd tegen Kim wat uiteindelijk zelfs nog P7 wordt doordat er nog iemand wegvalt.. Kim was sneller maar maakte ook kleine foutjes waardoor hij niet echt een bedreiging is geweest..

2e race dan, starten dus van P2 en wederom een zeer slechte start.. Roy die wel een goede maakte zat al tegen mn kont te duwen :laugh:
Ga op P5 of 6 de eerste chicane uit en zie Maik al in mn spiegels opdoemen..
helaas glijd mn achterkant weg en ik dacht de wagen nog onder controle te kunnen houden maar toch niet.. net nadat Maik er langs schiet jengel ik in ene keer naar rechts de vangrail in.. weer suspension damage maar ik kon er prima mee rijden.. Mark B lag vervolgens ook voor me dus als ik je eraf heb getikt met mn spin Mark dan bij deze excuses, ook al kon ik er weinig aan doen...
vervolgens nog opgeklommen maar P15 ofzo, niet echt spectaculair dus..

wel even 2 zaakjes op te merken :

@ Bram. Je zat te klagen over het penalty systeem en zegt dat je keurig binnen de lijntjes bleef maar ik reed race 1 een tijdje achter je en wist dat ik niet hoefde aan te vallen want je ging toch wel een stop&go krijgen..
Zoals jij door die eerste chicane dendert is het logisch dat je steeds warnings krijgt.. en je zult wel 1 warning gemist hebben want lijkt me stug dat je na 2 al een S&G krijgt. Kijk de replay er anders even op na, dan kun je zien dat je veel te ver over de curbs gaat ;)

@ Jaap. Over het incidentje in de 2e race... Ik kwam inderdaad van ver maar kan nou niet zeggen dat ik de bocht niet ging halen.. Ik zat er lang en breed naast en jij stuurt hem gewoon in. In mijn ogen doe ik daar niets fout, jij wel..
wat je vervolgens daarna doet zullen we maar even vergeten maar getuigt niet echt van klasse... in het heetst van de stirjd kunnen mensen fouten maken of verkeerde inschattingen.. in dit geval heb jij de situatie verkeerd ingeschat en dat kan gebeuren, no probs.. maar hou het dan wel netjes ok ;)

Kwali: Rijd wonderbaarlijk naar een P2 met een beetje hulp van Peter zijn slipstream!:thumbup:

haha graag gedaan.. ik had al zo'n vermoeden dat je dat van plan was ja. Mooi dat het je heeft geholpen :d

Quizmaster
27 november 2008, 22:36
Helaas klom de BMW van Chris tegen het einde op de curb uitkomen lesmo's. Ik kon je niet ontwijken en weet niet of je door mijn touché helemaal de wagen verloor of dat je al aan het glijden was :(

Ik was hem al kwijt Jeroen :blushing:, no problemo!

Maik Peters
27 november 2008, 22:37
Qualy: Poll :) met een 1:58 hoog.

Race 1 goed gestart, maar bram vd S beter... na eerste, voor tweede chicane de 1ste plek terug gepakt en niet meer afgegeven.

Race2 redelijke start, 7de na eerste chicane. kort achterop de voorliggers en 2stuks voor met uitremactie voor ascari, en dat ging net goed :D

Op naar de de volgende mensen. Op een gegeven moment achter Vos en Vis aan. Duurde ff maar eindelijk Vos ingehaald en opweg naar Vis.

Ik trappen wat ik waard was, maar wilde niet lukken. Kwam wel dichterbij maar niet genoeg.

Goed gereden mannen.
Tot de volgende race.

Maik

Niels Tieman
27 november 2008, 22:40
Op dit moment kan ik er niet meer van maken dan mijn nederige excuses aan te bieden aan Bram en Kim van der Stichelen.

:(

Richard117
27 november 2008, 22:41
Geweldige 2e race gehad.
Kwalificatie ging niet helemaal zoals gehoopt, eigenlijk maar 1 snel rondje gereden. Dit rondje had nog eens 0.8 sec sneller kunnen zijn als ik bij het uitkomen van Ascari uit het grind was gebleven. Uiteindelijk een 12e tijd gereden.

Start van race 1 verpruts ik, laat de toeren te snel zakken waardoor ik een aantal plaatsen verlies. Wilde iets te voorizichtig zijn. Wat volgt zijn een hoop stomme fouten waardoor ik een paar keer naast de baan kwam en veel plaatsen verloor. 3 ronden voor het einde krijg ik mijn 3e cut warning en dus een stop/go. Omdat ik eindelijk weer een beetje in de gevechten kom besluit ik door te rijden en aan de streep maar een tijdstraf te incasseren. Finish dus als 10e maar blijkbaar kent Race07 geen tijdstraffen, daardoor een DQ en een 20e startplaats voor race 2.

Race 2 besloot ik anders te beginnen. Probeerde wat aggresiever te beginnen, niet in de zin van beuken ofzo maar in de zin van direct aanvallen. Dat lukte aardig van achteraf, na 1 ronde kwam ik als 10e door en toen begon er een mooi gevecht tussen Niels en mij. Constant zitten we bij elkaar in de buurt, de ene keer hij voorop en de andere keer ik weer. Langzaamaan kruipen we naar voren tot achter Bram, we rijden dan op plaats 4, 5 en 6. Ik rij de laatste paar rondjes op plaats 5 en doe verschillende aanvallen op Bram. Af en toen lukt het om er net voor te komen maar bij het remmen verlies ik dan weer wat waardoor ik er nooi helemaal voorbij kom. Laatste ronde echter weet Niels er plotseling tussen te komen, maar als we de laatste keer Parabolica ingaan kan ik er toch weer langs. Bram is dan een halve seconde weg en niet meer bij te halen.
5e plaats is een mooi resultaat voor mij. Het simracen staat bij mij momenteel op een laag pitje waardoor ik wat gevoel voor gevechten mis, om dan toch zo'n resultaat te rijden is gewoon erg goed voor mij.

Face the Slayer
27 november 2008, 22:45
Sorry nog Ruben voor die domme inhaalactie in ook de Ascari in ronde 3 ofzo.... :(

Hoezo, jij raakte mij toch niet? Ik begon te laat met remmen en daarmee geraakte ik in de kattenbak.

Over de twee races kan ik kort wezen, kon het tempo absoluut niet volgen, maar dankzij race incidenten van andere personen ben ik tweemaal 16e geworden door gewoon de races uit te rijden. Hierdoor heb ik toch een positief gevoel overgehouden.

Stefan van Renselaar
27 november 2008, 22:48
Hoezo, jij raakte mij toch niet? Ik begon te laat met remmen en daarmee geraakte ik in de kattenbak.

*Begint met bitch-fighten om wie er schuldig is, maar nu andersom* :huh1:

Ik dacht dat het mijn schuld was omdat ik weer eens de volle breedte van de baan gebruikte en dat ik zo jou in het grind duwde.

Face the Slayer
27 november 2008, 22:53
Ach, hoe dan ook, je was stukken sneller dan mij.

Federici
27 november 2008, 22:54
Naja, moest in race 2 een stop and go uitvoeren, maar dat had weinig zin meer. Ben ik maar voetbal gaan kijken :)

Ferroeni
27 november 2008, 22:58
Quali: was niet supersnel, op 18e uitgekomen.

Race 1: Start ging echt lekker. Snel naar voren gekomen. Door wat fouten van andere kon ik uiteindelijk finishen als 9e.

Race 2: Start ging wel redelijk. Eerst paar rondes wel ingehaald, maar ook wat mensen ingehaald. Laatste ronde zaten Kim en Chris voor me. Ik lag 10e en maakte toch nog een foutje waardoor Mark me inhaalde. Aangezien ik nooit verwacht had dat ik zo hoog zou eindigen wist ik ook niet dat je voor plek 10 nog punten kreeg. Stom van me.

Nou ja, ik ging voor uitrijden en dat is gelukt. En toch nog 2 punten gehaald door 9e te eindigen in Race 1. Ik ben er blij mee :)

Ralffoxx
27 november 2008, 23:00
Q was ok . Denk een van de enige met veel vleugel. Ik reed met 4 achter. Dus iedereen die denkt dat ik veel te laat rem overal. Ik kon dat gewoon sorry. P8 had nog wel 4 tiende in sector 1 sneller gekunt maar helaas maakte ik toen ik ascari een fout.

Race 1 ging wel. Beetje zitten vechten met Chris en Jeroen.
@Jeroen, nogmaal sorry voor de tik.. Ik was gewoon te laat had gedacht dat ik me Q rem punt wel kon gebruiken laatste ronde maar nee dus lol. Maar vond het niet meer dan netjes om je voor te laten. Was mijn fout dus.
P6 was prima.

Race 2: Ging heerlijk lekkere start. Ik reed lekker maar was te veel bezig met verdedigen. Nooit doen denk ik... Visser en Peters gingen me voorbij en daarna. Begon Ajax... ok volgende keer dus me tv uitzetten want was heel effe naar tv aan het kijken en een seconde later zat ik naar de vangrail te kijken.
Klote Ajax ook. Hun schuld... lag 3e en was ongeveer 5 tiende sneller dan Jeroen per rondje ... maar goed jammer volgende keer beter op naar de volgende race.

Feli iedereen met puntjes.

Bram Van Der Stichelen
27 november 2008, 23:17
wat vlugge screenies

http://i34.tinypic.com/n509d.jpg
http://i35.tinypic.com/2z9e59h.jpg
http://i33.tinypic.com/2qv8615.jpg
http://i38.tinypic.com/2ezodb4.jpg
http://i38.tinypic.com/10nultw.jpg
http://i34.tinypic.com/20h4tw9.jpg
http://i34.tinypic.com/15mzgci.jpg
http://i33.tinypic.com/2rcsod5.jpg
http://i38.tinypic.com/qsnled.jpg
http://i36.tinypic.com/11tvdvr.jpg

Roy Visser
27 november 2008, 23:42
Zo dat was weer een heftig avondje :)

Kwalificatie
nog nooit zo een slechte kwalificatie gereden, voor het eerst sinds mijn digitalracing.nl debuut buiten de top 5 (op anderstorp ZAC2 na, maar dat was vanwege tactiek dat we achteraan startte) Ik reed in practise continu 1.59.1 met ruimte voor 1.58. In Q had ik zeker 1.58.6 kunnen rijden, maar het lukte gewoon niet. Ontevreden dus

Race 1
Ik had een zeer slechte start, maar Gerben remde zo ontzettend vroeg, dat ik eigenlijk al weer direct 3 of 4 plekken terug won. Toen langzaam vooraan geklommen, en helaas verdween PP voor mijn neus, anders hadden we samen al slipstreamend naar voren kunnen rijden. Maakte in de 2e of 3e ronde al direct een fout, met cuttrack warning, en daar schrok ik zo van dat ik nog een paar fouten maakte. Toen voor mijzelf besloten om gewoon rustig te gaan rijden, aangezien mijn directe concurrent achter mij reed, en ik daar voor moest blijven. Maik had ik misschien naar toe kunnen rijden, maar met abnormaal veel risico en weinig winst. En dan had ik er ook nog langs gemoeten.. Maar P2 was ik zeer tevreden mee :thumbup:

Race 2
Dit keer een beter start, wist me direct tussen Jeroen en Peter te wurmen, waarna ik direct een kusje kreeg (en Peter ook) van Jeroen, wist de wagen te houden, en zat gelijk op P3 na de eerste bocht achter Kim en Steven Vos. Kim pakte ik buitenom in de eerste lesmo, en ik pakte Steven Vos buitenom bij het uitremmen voor Parabolica, waar ik volgens mij het laatste rempunt had van iedereen :D. Toen nog een keer uit moeten wijken voor Steven bij het remmen voor de eerste bocht, aangezien die toch wel van erg ver kwam voor mijn gevoel (achteraf misschien niet overigens), en toen zat helaas Maik alweer op Steven zijn achterbumper. Ik hoopte dat Steven het Maik moeilijk genoeg maakte voor een niet te slipstreamen gaatje, en dat gebeurde. Ik had continu genoeg voorsprong op Maik, en kon makkelijk zonder risico de leiding behouden. Mooie snelste rondetijd van 1.59.458, 4 duizendste sneller als mijn Kwalificatie tijd... Gerben zag ik op P19 rijden, en kreeg toen helemaal een smile op mijn gezicht. Sta nu 26 punten voor op nummer 2 :thumbup:

Onwijs mooi podium in de laatste race overigens. UCP C400 1-2-3tje :)

Robert Saalmink
27 november 2008, 23:55
REPLAY EN LOGFILES RACE 1 (http://www.digitalracing.nl/drtcc/monzarace1/monzarace1.rar)
REPLAY EN LOGFILES RACE 2 (http://www.digitalracing.nl/drtcc/monzarace2/monzarace2.rar)

Niels was ff druk of zo :P vandaar dat jullie ze even van mij krijgen :) ze smaken gewoon even goed hoor!

Felicitaties aan den winnaers!

Ralffoxx
28 november 2008, 00:03
*snifs* Mag ik een opmerking plaatsen.
Ik ben een luxe Vos :( dus dubbel s ... Voss *knikt* ik zie iedereen vos schrijven snif lol...

Ik had trouwens veel vleugel Roy dus ik kon gewoon wat minder remmen... dus iets sneller sommige bochten door. Had elke keer bij iedereen dat ik bocht 1 vooral zo 2/3 tiende dicht remde.

Button87
28 november 2008, 00:07

Niels was ff druk of zo :P vandaar dat jullie ze even van mij krijgen :) ze smaken gewoon even goed hoor!

Felicitaties aan den winnaers!

valt toch tegen robert de replay van race 2 krijg ik dit;

Not Found
The requested document was not found on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Web Server at digitalracing.nl

edit
fout ondekt deze doet het wel

Robert Saalmink
28 november 2008, 00:11
Het werkt weer, thanks!

Bram Van Der Stichelen
28 november 2008, 00:34
Blijkbaar is er toch iets fout gelopen bij die charts.
Hij geeft verkeerde gegevens aan bij de positions graph bij mij (ik kan het enkel voor mezelf zeggen, de anderen moeten het zelf maar eens controleren) onder andere. IK dacht eerst dat ik misschien fout zou kijken, maar toen las ik dit: (race 2)

Lap 10:

[1067.3 sec] bram van der stichelen overtakes Jeroen Ursem and ends the lap in position 3.

:p

El Maestro
28 november 2008, 00:35
Mijnheer Steven Voss, ik zag net in de 'Mijn simulator thread´ dat jij dezelfde PC behuizing hebt als ik, de CM690!:laugh:

Maar goed, Monza...
Heb weinig kunnen testen en was niet tevreden over mijn rondetijden. Daar bovenop was ik vandaag ook nog eens flink ziek, wat ook niet heel erg hielp.

Kwalificatie zat me mee en ik wist een 2.00.8 te rijden wat me een 11 positie opleverde.

RACE 1 verliep moeilijk, ergens in de eerste paar rondes reed ik vlak achter Kortland die nogal vroeg remde waardoor ik het gras in moest duiken, ik kon hem net niet ontwijken en spinde in de rondte. Ik kwam de baan weer op als 18e en reed uiteindelijk terug tot 13.

RACE 2, ik had een goede start en kon wat posities pakken vóór de chicane. Er gebeurde een hoop voor me en ik kon aansluiten. Wat leuke gevechten gehad en uiteindelijk met wat geluk als 7e over de finish gekomen.

Natuurlijk niet erg blij met me resultaat, maar het is niet zo dramatisch als dat ik gevreesd had. Op naar Valencia, heb hier al flink wat rondjes gereden en ik hoop dat ik hier weer in de top 8 kan meevechten.:)

Mark B
28 november 2008, 09:22
De race positions kloppen inderdaad niet... :)

Kwalie:
Dikke PB gereden met een P4 als gevolg :) 1:59.4xx

Race 1:
Na een drukke/volle start mijn weg kunnen vervolgen om in een "niemands" land te rijden... na een foutje viel ik terug vlak voor het groepje Jeroen U/Chris/Steven V.
Chris haalde me nog geloof ik in maar kon hem terug pakken om vervolgens verder weg te rijden aangezien die aan het knokken was met jeroen en steven :)
P4 als gevolg waar ik goed tevreden mee ben.

Race 2:
Begon weer op P4 en had een redelijk goede start.. werd wat geduwt en getrokken aan elkaar in de 1e bochten combinaties maar ging gelukkig allemaal goed.
Daarna richting Ascari en zag Maik in mijn spiegels even een heftige remactie maken en had nooit verwacht dat hij die zou houden maar hij hield hem :):thumbup:. Daarintegen zag ik Peter ineens dwars op de baan komen. Ik reed er vlak achter en kon geen kant op met een crash tot gevolg... diep in het grind terecht gekomen en mijn weg vervolgen van P19... vervolgens met grote suspension problemen de race uitgereden en uiteindelijk nog op P10 kunnen eindigen.

Maik Peters
28 november 2008, 10:28
Zo dat ziet er allemaal leuk uit zeg. die Lapcharts en replays.. Daar moet wel een heel speciale video uitkomen :D

Bedankt mannen..

Captain Slow
28 november 2008, 10:48
Zoals altijd weinig tijd om te testen, maar prima avond gehad als je het mij vraagt.

Kwali: 15e plek dacht ik, prima rondje. “Maximaal” resultaat met deze voorbereiding.

Race1: Leuke race, veel acties. Werd in de laatste bocht nog aangetikt, maar wist de auto wonder boven wonder nog op de baan te houden. P12 of 11 gefinisht wat echt een prima resultaat is voor mij.

Race2: Ik had gehoopt naar een p8/p7 toe te rijden, maar dat zat er niet in door een tikje in bocht 1. Ik heb de beelden terug gezien, een raceongeluk en verder niet meer over zeuren.
Daarna nog een paar inhaalacties gedaan, en een stop/go krijgen. Knal ik in ronde 9 tegen de pitmuur aan. Domme fout die ik nooit mag maken.

Kim Van Der Stichelen
28 november 2008, 12:04
Mijn verslagje dan:

Ik had me ingeschreven in deze league met in de inschrijvingsmail een addendum waarbij ik vroeg om op de reservelijst gezet te worden omdat ik alleen maar Zandvoort kon rijden. Maar na Zandvoort kon ik ook Brands Hatch meerijden, een race die me zelfs een podium opleverde :)
En woensdag kreeg ik bevestiging op het werk dat ik donderdag en vrijdag verlof had :) Meerijden op Monza dus.
Alleen had ik tot donderdagmiddag 0.0 meter gereden, dus van danaf ging ik oefenen. Ging aardig maar verwachtte geen mirakels.

Ik kwalificeerde me teleurstellend op P14, dik boven wat ik enkele uren daarvoor reed. Een goeie start en eerste ronde gaf me enkele plaatsten winst, en kwam als 10de door. Alleen kwam ik gigantisch power te kort. Als ik exit parabolica onder de spoiler van een Chevy/Alfa/BMW zat, liep die zelfs nog uit. Enkel de Honda's kon ik ietwat bijhouden.
Toen werd ik bij chicane2 van achteren geramd, en zoals ik die wagen zag komen (geel/zwarte) had die zich verremend. Terug de baan op en proberen het groepje dat me voorbijging terug te pakken. Lukte me bijna, maar door verschillende S&G van de mannen voorop had ik pole voor race2 :)

Race 2 starten vanop pole dus. Ik had een goeie start, maar een iets te voorzichtige eerste chicane bracht Steven Voss achter me die gelijk iets probeerde in chicane2. Die ging zo wijd dat ik gegarandeerd een warning zou krijgen als ik contact vermeed, dat ik besloot niet af te geven en lomp in te sturen zodaning dat ik hard in de z'n flank schoof. Ik verloor de plaats, maar had tenminste geen warning gekregen. Tegelijk kwam Roy eraan, en die liet ik makkelijk voorbij. Daarna Maik en Jeroen, die gaf ik wat weerwerk maar hun wagens waren gewoon te snel.
Toen reed ik in niemandsland voor een tijd, en doen Steven Voss spon was het eind ronde 6 ucp 1,2,3 en 4. (Roy, Maik, Jeroen en ik) vond ik erg gaaf.
Maar het groepje achter me begon me in te hengelen, en bij de eerste poging van Niels liep het gelijk mis. Ik heb geen idee wat er gebeurde, want bij insturen chicane1 zat hij mooi in m'n spiegel, maar plots kreeg ik een tik en stond opnieuw achterstevoren. Snel gedraaid (wat mis ik RWD daarvoor ;)), en terug aangepikt op P9 dacht ik.
In ronde 9 stond Chris Zijlstra stil exit Ascari op de ideale lijn, en ik kon em enkel ontwijken door alles dicht te gooien, kwam ascari uit in z'n 2 ofzo, wardoor Chris me zelfs nog voorbleef ;)
Nog één ronde dan, ik ik wist dat ik in de allerlaatste bocht wat kon proberen. Ik ging buitenom, maar haalde het echt net niet, had ik 2cm eerder ingestuurd was er geen probleem.

P8 en 9 dus, iets wat ik stiekem beter verwacht had, maar op zich niet geheel onverwacht kwam.

Niels Tieman
1 december 2008, 21:16
Straffen uitgedeelt na de races op Monza

1. Niels Tieman | Bram vd Stichelen (race1) en Kim vd Stichelen (race2).
Reden:
Een inschattingsfout met nadelige gevolgen voor de bovengenoemde coureurs.
Strafmaat:
Waarschuwing

Kim Van Der Stichelen
1 december 2008, 21:45
Straffen uitgedeelt na de races op Monza

1. Niels Tieman | Bram vd Stichelen (race1) en Kim vd Stichelen (race2).
Reden:
Een inschattingsfout met nadelige gevolgen voor de bovengenoemde coureurs.
Strafmaat:
Waarschuwing

Jij komt er wel makkelijk vanaf hoor mannetje :innocent: :crash:

paulpeter
1 december 2008, 21:49
Jij komt er wel makkelijk vanaf hoor mannetje :innocent: :crash:

:laugh:

:greenflag:

Op naar de volgende race;)

Robert Saalmink
9 december 2008, 00:32
Door omstandigheden kon Niels niet het raceverslag maken deze keer, hij vroeg mij of ik die schone taak op me wilde nemen en uiteraard accepteerde ik met groot enthousiasme. Het raceverslag is derhalve nu te vinden op de frontpage, inclusief de mooie screens van Bram VDS.

Maik Peters
9 december 2008, 13:04
Tnx, ziet er leuk uit man! :)

Op naar Valencia :)

Drive4Fun:
De vrachtwagen komt vandaag aan en vanavond zal er mogelijk al een aantal rondes worden neergezet. Het doel is om in de 1:41.xxx te zitten. Het is mogelijk, maar dat heeft Maik Peters nog niet eerder gedaan met de Chevi. Met de Seat is het hem al wel gelukt om een lage 1:41. op de klok te zetten, dus wie weet.

De Chevi is nogal zenuwachtig met zijn swingende kont.
Verder zijn er diverse gearsettings mogelijk die allen zijn ups en downs hebben.

De Chevi zal het het zwaarst hebben met de banden. Hierop moet iets verzonnen worden, maar wat? Gelukkig hebbben we nog enkele dagen voordat de race van start gaat.

Mvg,
Drive4Fun!

Roy Visser
18 december 2008, 15:22
ik durf het bijna niet te vragen, maar meneer VDS, wanneer mogen we genieten van jouw mooie monza filmpje van Race2?

met geen gereden races, moet toch mijn racehonger een beetje gestilt worden :)

Bram Van Der Stichelen
18 december 2008, 16:11
ik durf het bijna niet te vragen, maar meneer VDS, wanneer mogen we genieten van jouw mooie monza filmpje van Race2?

met geen gereden races, moet toch mijn racehonger een beetje gestilt worden :)

juist, ik was het eerlijk gezegd al wat vergeten. Ik ga proberen het morgen online te gooien.

Niels Tieman
22 december 2008, 15:14
Und? *duikt weg*

Roy Visser
22 december 2008, 15:58
gelukkig dat jij het vraagt niels, anders had ik weer een opmerking moeten plaatsen over hoe graag ik hem wil zien :thumbup:

Stefan van Renselaar
22 december 2008, 16:59
gelukkig dat jij het vraagt niels, anders had ik weer een opmerking moeten plaatsen over hoe graag ik hem wil zien :thumbup:

Dat doe je nu toch al :P

Ik wil mij ook wel zien, altijd leuk als je kunt zeggen: "He, dat ben ik" :thumbup:

Bram Kocken
22 december 2008, 18:05
Vind ik altijd wel meevallen, zie altijd een heleboel auto's voorbij komen, dan een tijdje niks en dan is het ineens iets zwarts met oranje :clown:

Roy Visser
6 januari 2009, 01:30
* Calling bram van der stichelen :thumbup: *

:rolleyes:

Bram Kocken
6 januari 2009, 01:32
* Calling bram van der stichelen :thumbup: *

:rolleyes:
Try dialling +32*********

Mark B
15 januari 2009, 15:53
Try dialling +32*********