View Full Version : [ZAC5] Ronde 3: Imola, San Marino 30|11|08
Robert Saalmink
17 november 2008, 11:44
[spacer]
[logo_zac5]
Mogelijk gemaakt door:
http://www.digitalracing.nl/images/stories/logo_camerakoning.jpg (http://www.camerakoning.nl)
[spacer]
ZAC5 | RONDE 3 | IMOLA, SAN MARINO
[spacer]
Inleiding
De eerste twee ronden zitten erop, en met een rustperiode van twee weken vertrekken de teams richting het fraaie historische circuit van Imola, San Marino. Mark Schuttenhelm steekt tot dusver twee overwinningen in zijn zak en leidt het kampioenschap, al is het maar met 1 puntje. Paulpeter Kroon zit ook iets meer op rozen met drie punten voorsprong op Guyon Waltmans. Danny Kappen zal nu toch ook wel weer eens een overwinning willen pakken, en datzelfde geldt voor Roy Visser, dus we verwachten veel vuurwerk deze race!
[spacer]
Circuit
http://www.digitalracing.nl/circuits/drmap_imola.jpg
Het AutoDromo Enzo e Dino Ferrari, gelegen in San Marino, is een circuit met een roemruchte historie. San Marino wordt, net als Valencia, tegen de klok in gereden. De Tamburello is al jaren een chicane, waar het na de start wel eens dringen kan worden. Daarna een listige links-rechts combinatie genaamd Villeneuve. Met wat lef kan men uitremmen in de daarop volgende hairpin Tosa.
Dan gaat het stevig heuvelop met op de top de Piratella, waarna het weer omlaag gaat richting de snelle dubbele rechter Aqua Minerale. Dan is het weer heuvelop naar de trage Variante Alta, waar streng op afsnijden zal worden toegezien. Uitremmen is hier mogelijk mits een goede aanloop vanuit Minerale wordt verkregen. Daarna gaat het omlaag, tot aan de 6e versnelling voordat wordt geremd voor Rivazza, twee keer links. Uitremmen is hier tricky, het is naast de lijn erg glad en de bochten zijn krap. Hierna is het op weg terug naar s/f, met als enige hindernis nog de Bassa chicane.
http://www.romagnaoggi.it/public/images/autodromo-imola-250.jpg
[spacer]
Weersbericht
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_forum_imola.jpg
[spacer]
Uitslagen
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081130_imola/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081130_imola/20081130_zac5_imola.rar)
[spacer]
Links
Reglementen (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/11-.html)
Carset v1.0 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Carset Patch v1.1 (http://www.digitalracing.nl/index.php/downloads/category/6-.html)
Imola circuit officiële website (http://www.autodromoimola.com/)
[spacer]
[logo_dr]
Robert Saalmink
17 november 2008, 11:44
Deelnemerslijst ZAC5 Ronde 3: Imola, San Marino
CUP600
Nr|Teamnaam|Rijder|Auto|Afgemeld
1|Ultimatecarpage.competition|Danny Kappen|Maserati MC12|
2|Ultimatecarpage.competition|Kim van der Stichelen|Maserati MC12|
5|Dynamic Motorsports|Marcel Groen|Corvette C6R|
6|Dynamic Motorsports|René Venderbosch|Corvette C6R|
7|Team DigitalRacing|Robert Saalmink|Ferrari 575 GTC|
8|Team DigitalRacing|Niels Tieman|Ferrari 575 GTC|
9|Supervise Racing|Ludo Bleys|Corvette C6R|
14|Squadra Corse Digitali|Gerben Kelly|Ferrari 575 GTC|
24|Skin Sense Racing|Fabian de Jong|Aston Martin DBR9|
25|Skin Sense Racing|John Vissers|Aston Martin DBR9|
30|Split Second Racing|Dennis Gerressen|Aston Martin DBR9|
49|Le Coq Sportif Racing|Mark Schuttenhelm|Lister Storm|
CUP400
51|Ultimatecarpage.competition|Jeroen Ursem|BMW M3 GTR|
52|Ultimatecarpage.competition|Roy Visser|BMW M3 GTR|
55|Supervise Racing|Emile van der Stel|Porsche 997 GT3 RSR|
56|Supervise Racing|Chris Zijlstra|Porsche 997 GT3 RSR|
57|WolnerGP|Angelo Wolner|Porsche 997 GT3 RSR|
58|WolnerGP|Koos de Boer|Porsche 997 GT3 RSR|
63|TCF Racing|Michel Hekking|Ferrari F430 GT2|
64|TCF Racing|Dick Bos|Ferrari F430 GT2|
66|SimTech Racing|Peter van de Kolk|Ferrari F430 GT2|
67|SimTech Racing|Mathijs Twisk|Ferrari F430 GT2|
69|D.A.R.|Dennis Asselbergs|Porsche 997 GT3 RSR|
74|Dynamic Motorsports|Guyon Waltmans|Porsche 997 GT3 RSR|
86|Team DigitalRacing|Paulpeter Kroon|Porsche 997 GT3 RSR|
87|Team DigitalRacing|Mark Bentvelzen|Porsche 997 GT3 RSR|
88|Bandit Racing|Wouter Melissen|BMW M3 GTR|
RESERVELIJST
99|R-Force 1-6|Alex Ott|Porsche 997 GT3 RSR|Kan meedoen
28|Dutch Berserks|Steven Gabriel|Corvette C6R|
61|Team DRR|Ruben de Ruijter|BMW M3 GTR|Afgemeld
60|Team Ultimatecarpage.com|Maik Peters|BMW M3 GTR|Afgemeld
10|Supervise Racing|Eric Linssen|Corvette C6R|
15|Squadra Corse Digitali|Bram van der Stichelen|Ferrari 575 GTC|
22|Jungletrain Racing|Joost van den Heuvel|Maserati MC12|
75|Dynamic Motorsports|Bram Knot|Porsche 997 GT3 RSR|
Wanneer vaste deelnemers zich zonder afmelden niet laten zien op race-day, worden deze na twee van dit soort gevallen op de reservelijst geplaatst. Een reserverijder wordt dan doorgeschoven naar de vaste lijst.
Zodra er afmeldingen zijn, krijgt de reserverijder die aan de beurt is, een bericht per e-mail dat hij kan deelnemen. Reserverijders krijgen wel altijd de nieuwsbrief, zodat ze altijd in het bezit zijn van het wachtwoord e.d.
Mossel
17 november 2008, 13:33
Hoop dat de temperatuur nu wat minder Pirelli is :)
Dennis
17 november 2008, 16:36
Hopelijk kan ik me voor deze race wat meer in de middenmoot plaatsen. Vind het wel een leuk baantje dus opzich zou het moeten kunnen.
Robert Saalmink
17 november 2008, 16:48
Vorig seizoen zat ik 1 grindbak teveel van een mooie klassering af helaas. Eens kijken of dat dit seizoen beter gaat.
Gerben
17 november 2008, 17:14
Alle 575's in de top 5 toch?
Bram Van Der Stichelen
17 november 2008, 18:03
Dit vind ik echt een gaaf circuit. Zou enorm tof zijn moest ik hier kunnen meedoen, maar de kans daarop is miniem waarschijnlijk.
wat wordt er trouwens verwacht van tijden? Ik zie op de ZAC3 (quali in de ZAC4 lijkt wel in de regen gereden te zijn?) dat de pole op 1:41.264 stond. Is dat nog steeds representatief?
Danny Kappen
17 november 2008, 18:45
Dit vind ik echt een gaaf circuit. Zou enorm tof zijn moest ik hier kunnen meedoen, maar de kans daarop is miniem waarschijnlijk.
wat wordt er trouwens verwacht van tijden? Ik zie op de ZAC3 (quali in de ZAC4 lijkt wel in de regen gereden te zijn?) dat de pole op 1:41.264 stond. Is dat nog steeds representatief?
De kwalificatie van vorig jaar werd inderdaad verreden op een natte baan. Onder droge omstandigheden lijkt me die lage 41 nog steeds representatief en ook een hoge 40'er lijkt me niet onmogelijk.
Maik Peters
20 november 2008, 11:03
Ik weet niet wat jullie verwachtingen zijn, maar ik hoop op een zonnige race, veel grip en natuurlijk veel acties op de baan.
Mark B
20 november 2008, 11:07
Heb het nooit echt naar mijn zin gehad op deze baan... wellicht dat het dit jaar beter gaat :) Vorrig jaar was ik hier niet bij dus ben benieuwd wat er gereden gaat worden.
Maik Peters
20 november 2008, 11:10
Wat zijn eigenlijk een beetje de ronde tijden? Practise droog/nat Quali droog/nat en natuurlijk Race droog/nat.
Voor mijzelf weet ik dat dit een super grote uitdaging gaat worden, zeker gezien de hoeveelheid rondjes die ik momenteel gereden heb op Imola.
De Porsche en Ferrari zijn erg sterk dus ben benieuwd.
Hekking
20 november 2008, 21:41
Ik rij momenteel in de 49 hoog op Imola in kwali pace, race pace heb ik nog geen idee van. Ik ga vanavond nog wat aan de F3000 sleutelen dus als er meer zin hebben.:)
Mossel
20 november 2008, 23:18
vlgs mij zit de 400 in de 1.46
Zelf net een half uurtje gereden op de server en reed al redelijk makkelijk richting een lage '41 met mn default setup..... dus de pole koning zal wel 38 rijden :p
Fabian de Jong
21 november 2008, 00:51
vlgs mij zit de 400 in de 1.46
Zelf net een half uurtje gereden op de server en reed al redelijk makkelijk richting een lage '41 met mn default setup..... dus de pole koning zal wel 38 rijden :p
Mwa nee, een 1:38 lukt je nooit. Denk dat een 1:40 hoog, 1:41 laag de max is voor de CUP600. Of je moet overal gaan cutten.
Robert Saalmink
24 november 2008, 16:50
Doordat Bram Knot helaas de komende tijd nog geen zicht heeft op een situatie waar het simracen een gezonde plek kan krijgen, is hij op eigen verzoek op de reservelijst geplaatst.
We hebben besloten om de vrijgekomen vaste plek vanaf heden te gebruiken om deelnemers van de reservelijst in te delen. M.a.w. elke race kan een deelnemer van de reservelijst meedoen, waardoor deze lijst sneller rouleert en iedereen vaker aan de beurt kan komen.
Als je kunt meedoen krijg je daar bericht over, maar in principe is het steeds de bovenste deelnemer in de reservelijst tenzij die zich afmeldt, dan is het de eerstvolgende etc.
Bramzel
24 november 2008, 20:04
Hier ben ik het niet mee eens. Maarja, reglementen zijn er om te veranderen, nietwaar heren.:angry:
Begrijpelijk :) Jouw teamgenoot is echter niet de enige op de reservelijst, als organsatie moeten we ook aan de anderen op de reservelijst denken.
Bramzel
24 november 2008, 20:10
Nee, niet 'met andere woorden'. Gewoon de woorden die ik er neer heb gezet, dat bedoel ik, niet wat anders.
Maik Peters
24 november 2008, 22:08
Ik vind dat het op een hele eerlijke manier wordt opgepakt.
Bram had het ook aan kunnen houden en op het moment dat het hem wel weer schikt gewoon mee kunnen doen.
Nu geeft hij in princiepe gedurende de rest van het tournament zijn plek aan de reserve mensen.
@ Ludo, vind dat je hier niet al te verhit / verbaasd / of wat dan ook :), moet reageren.
Welliswaar mag het een andere oplossing zijn dan gehoopt, het is iig een eerlijke t.a.v. de rest (reservelijst).
Peter
25 november 2008, 00:41
Ludo, ik blijf verbaasd over jullie/jouw reactie op het reservelijst verhaal van je teamgenoot. Ik proef nu heel erg bij jou dat jij vindt dat eric de meeste aanspraak maakt op die plek van Bram, maar de organisatie had net zo goed ervoor kunnen kiezen om een andere reserverijder die plek te geven. Maik zou m.i. meer recht kunnen hebben op die plek, maar de andere rijders net zo goed.
Ik heb je er voor het seizoen al op gewezen dat het misschien verstandiger was geweest een privateer uit de ZAC4 te vragen om de plek van Chris in te vullen, dan had die gewoon alle races kunnen rijden. Best begrijpelijk dat je liever een bekende van jullie op die plek hebt maar dat heeft dan bepaalde gevolgen, en om dan achteraf elke gelegenheid aan te grijpen om erover te klagen getuigd niet van veel klasse/sportiviteit..
in mijn ogen een prima oplossing gevonden dus, wel jammer Bram dat je er niet bijzult gaan zijn... had graag de duels met je aangegaan ;)
Gerben
25 november 2008, 09:20
IK vind dat een Bram moet worden vervangen door een Bram :lol::lol:;)
Jammer Bram K. dat je even een poosje niet mee kunt doen!
paulpeter
25 november 2008, 19:51
Jammer Bram. Het is altijd goed om je er tussen te hebben. Levert leuke gevechten op. Maar ja is helaas even niet anders.
Ik ga vanavond even testen op Imola. Want we hebben daar nog 0 meter gereden, dus als er nog meer mensen zijn die zin hebben. Zou gezellig zijn:)
Peter
26 november 2008, 01:30
Ik zal helaas zondag zonder enige oefening aan de start verschijnen. Geen race waar ik voorin mee kan doen dus en dat wordt dus punten sprokkelen.
Hopelijk kan ik tijdens de practice de setup van Brno nog wat tweaken voor Imola, maar het wordt een lastig avondje zondag...
Goed nieuws dan, de reserve onderdelen voor de wagen van Twisk zijn inmiddels opgestuurd en zouden morgen of donderdag moeten arriveren. Dus dat zou betekenen dat we aankomende zondag wel gewoon met 2 wagens de race kunnen rijden en dat is een hele opluchting.
Mark B
26 november 2008, 09:34
Het is ook niet mijn favoriete baan. Gisteren eventjes een paar rondjes kunnen rijden maar heb totaal niet het gevoel dat het lekker gaat. Kwam op een race pace van 1:50.0xx geloof ik maar dat moet nog even flink wat sneller, echter krijg ik de setup niet lekker op de baan met die hobbels.
Vanavond weer eens verder brouwen aan de setup... krijg geen temperatuur in mijn voor bandjes. Gelijk een mooie brug naar het weerbericht:) Hoe zit het hier mee heren?
Mathijs
26 november 2008, 13:44
Goed nieuws dan, de reserve onderdelen voor de wagen van Twisk zijn inmiddels opgestuurd en zouden morgen of donderdag moeten arriveren. Dus dat zou betekenen dat we aankomende zondag wel gewoon met 2 wagens de race kunnen rijden en dat is een hele opluchting.
Idd. superwerk! Kan eindelijk weer los gaan met racen sinds Barcelona! Superveel zin in! Imola is wel een baan waar ik vorig jaar in de Mosler erg goed ging. P4 in de kwali:thumbup:. Kijken of de 430 een beetje wilt hier!
Jeroen Ursem
26 november 2008, 15:47
Heb ik wel eens verteld dat ik hier een keer 3e geweest ben? :huh1:
Bram Van Der Stichelen
26 november 2008, 16:35
Zie ik nu dat Maik heeft afgemeld? Had ik niet zien aankomen.
Maik Peters
26 november 2008, 16:57
Zie ik nu dat Maik heeft afgemeld? Had ik niet zien aankomen.
De kans dat er mensen uitvallen van de vaste groep is klein. Mede daarom heb ik besloten om een dagje weg te gaan en ik ben er niet zeker van dat ik optijd thuis kan zijn. Met als gevolg dat ik dan een slecht excuus heb als ik wel mee had kunnen doen.
Vandaar dat ik mij afmeld zodat ik andere een kans geef die wel kunnen rijden / optijd aanwezig zijn.
Bij deze dus,
Iedereen heel veel suc6 en veel race plezier! :thumbup:
Robert Saalmink
27 november 2008, 01:56
Het weerbericht.
http://www.digitalracing.nl/zac5/weerbericht_forum_imola.jpg
Danny Kappen
27 november 2008, 02:06
Lekkere temperatuurtjes :) Voorlopig wil het nog niet al te best lukken op Imola, de auto stuitert nog alle kanten op en ik kom (echter maar met moeite) in de lage 41. Ik ben zondag tevreden met een podium :)
DBR Steven
29 november 2008, 13:46
vraagje,
waneer worden de reserverijders verwittigd als ze mogen meedoen ?
Quickshifter
29 november 2008, 14:01
Ik doet mee! :D :innocent:
Jeroen Ursem
29 november 2008, 14:17
Ik doet de volgende race mee! :D :innocent:
Aah, jammer, nou dan zien we je in Frankrijk ;)
Robert Saalmink
29 november 2008, 16:58
vraagje,
waneer worden de reserverijders verwittigd als ze mogen meedoen ?
Zodra er plek is :)
Op dit moment kan alleen Alex meerijden, mochten er last minute afmeldingen zijn dan hoor je het meteen. In principe moeten de vaste rijders zich uiterlijk vrijdag's voor de race afmelden om de mogelijkheid te bieden de reserverijders tijdig te informeren.
Robert Saalmink
29 november 2008, 17:20
Wat mag wel en wat mag niet in Imola?
We hebben reglementen die voorzien in het afsnijden van chicanes. Om geen misverstanden te laten bestaan, hier nog even voor alle duidelijkheid wat wel en niet wordt toegestaan.
De groene vlakken zijn toegestaan met als uitzondering:
-In heel Acque Minerale (en dus ook bij de exit van Minerale) moet je te allen tijde twee wielen op asfalt houden;
-In Variante Alta: gras is no-go, kerbs mag, zie ook de attached images;
-In Tamburello, Villeneuve, Rivazza en in Variante Bassa mag je op de groene gedeelten aan de binnenkant kerb, maar niet op het gras. Uitkomen idem.
Robert Saalmink
29 november 2008, 17:36
Oh, en de nieuwsbrief is weer verzonden!
DBR Steven
29 november 2008, 17:45
Zodra er plek is :)
Op dit moment kan alleen Alex meerijden, mochten er last minute afmeldingen zijn dan hoor je het meteen. In principe moeten de vaste rijders zich uiterlijk vrijdag's voor de race afmelden om de mogelijkheid te bieden de reserverijders tijdig te informeren.
ok, no problem ;)
Ik dacht dat Bram en Maik afgemeld hadden.
Maar zal ik dan verkeerd begrepen hebben
Jeroen Ursem
29 november 2008, 17:45
Cool, gaan we weer BRNO rijden, kijken of ik nog eens P4 kan rijden ;)
(verkeerde attachment?)
edit: ho, ik zie er ook een download link bijstaan :p
Joost van den Heuvel
29 november 2008, 18:18
-In Tamburello, Villeneuve, Rivazza en in Variante Bassa mag je op de groene gedeelten aan de binnenkant kerb, maar niet op het gras. Uitkomen idem.
Deze regel geldt neem ik aan voor alle wielen? (dwz.. geen enkel wiel in het gras)
(vorige week toevallig een race op Imola gereden en GTR2 staat toe bijna overal het gras te maaien, wat het racen er niet echt leuker op maakt)
Jeroen Ursem
30 november 2008, 01:03
Raceday! :thumbup:
Roy Visser
30 november 2008, 01:07
Raceday! :thumbup:
grrrr :P
Hekking
30 november 2008, 15:21
Nadat ik vanmorgen twee potkrikken onder m'n oogleden had gezet om die omhoog te krijgen ( Inderdaad zo brak :blink: ) even wat ontbeten om vervolgens een lange test sessie te doen. Een 1.48.5xx moet lukken vanavond en dan ben ik blij als ik bij de top vijf zit.
Wat er dan in de race gebeurt zien we wel maar het resultaat op Bruno is snel te overtreffen.
Ik kijk er naar uit waar factor Ott vanavond te vinden zal zijn maar aangezien de BMWs hier niet echt sterk zijn lijkt me de hoogste trede vanavond voor hem weggelegd.
Dadelijk eerst ff naar een verjaardag waar ik al structureel heb rekening gehouden met de race , Ik bob namelijk :innocent::D
Danny Kappen
30 november 2008, 15:22
Hier bij UCP 600 zijn we er inmiddels ook achter dat de mc12 niet meteen de meest geschikte auto voor imola. De wagen stuitert echt alle kanten op en is vrij moeilijk onder controle te houden. Ik ga de race vanavond proberen uit te rijden, maar een overwinning zit er niet in.
En dat is geen best vooruitzicht aangezien ik er de volgende race niet bij ben :P
Mossel
30 november 2008, 17:50
Vandaag zullen de C6R's schitteren :P
Stefan van Renselaar
30 november 2008, 19:47
Succes mannen :)
Mathijs
30 november 2008, 21:18
Klote! Door wat OV vertraging vanuit Braboland wat laat thuis. Maar optijd om in ieder geval de server te joinen tijdens kwali! Toen op de server bleken mijn controls niet te werken, nog 5min. te gaan, dus ff gtr2 opnieuw opstarten en rejoinen, express niets in de ingame chat gezegd hierover, want ze waren aan het kwalie'én. Toen opnieuw proberen te jionen, maar toen was de game full! Doodzonde! superbalen! Waarschijnlijk had de orga gedacht dat ik niet meer terug zou komen en toen iemand anders erin gezet, opzich terecht, maar kan dus beter wel ingame chatten en dan de straf maar accepteren dan het niet doen.
Mossel
30 november 2008, 21:26
mm ook toevallig ... net tijdens het overgaan naar de Warm Up knalt mn internet eruit ....
%^%^&#@
Federici
30 november 2008, 21:44
Nou, olé.. stuur vertoont kuren. Rem deed het niet optimaal en daarna remde het ding zelf. Over het gras en in het grind. Had weinig zin om hiermee nog door te gaan.
Dennis Asselbergs
30 november 2008, 21:59
Gloeiende!
Kwali ging ronduit kut en ik liet een potentiele seconde liggen.
Gestart als 2 na laatste. Meegedaan met wat strijd, maar toch wat afwachtend. Na wat menden ingehaald te hebben redelijk gesettled achter Emile. Toch zag ik dat ik een tandje sneller was en kon zonder teveel slijtage te veroorzaken. Dus op gegeven moment voorbij aan Emile, die even wat te wijd ging. Op dat moment lag ik dus 7e of 6e!
Kom ik kutterdekutzooi bij DE chicane... *PATS* scherm freeze. Ik denk, hier komt weer een blue screen aan, maar nee. Na een seconde of 10 bleek ik in het gras te rollen in een, wat op een roze, glazen Porsche leek. Verbaasd heb ik even naar de vierkante artifacts gekeken die voorbij dwarrelden....
Links voor lek, suspension damage, aero damage en verblindende artifacts.... Ik ben dus maar gestopt.
Ik hoop dat ik niemand in de weg heb gezeten.
Dennis
30 november 2008, 22:52
Korte samenvatting:
Qualy laatste. Race kansloos achteraan gereden. Saaiste 77minuten uit m'n leven. Op naar de volgende.
Peter
30 november 2008, 22:52
Gloeiende!
Kwali ging ronduit kut en ik liet een potentiele seconde liggen.
Gestart als 2 na laatste. Meegedaan met wat strijd, maar toch wat afwachtend. Na wat menden ingehaald te hebben redelijk gesettled achter Emile. Toch zag ik dat ik een tandje sneller was en kon zonder teveel slijtage te veroorzaken. Dus op gegeven moment voorbij aan Emile, die even wat te wijd ging. Op dat moment lag ik dus 7e of 6e!
Kom ik kutterdekutzooi bij DE chicane... *PATS* scherm freeze. Ik denk, hier komt weer een blue screen aan, maar nee. Na een seconde of 10 bleek ik in het gras te rollen in een, wat op een roze, glazen Porsche leek. Verbaasd heb ik even naar de vierkante artifacts gekeken die voorbij dwarrelden....
Links voor lek, suspension damage, aero damage en verblindende artifacts.... Ik ben dus maar gestopt.
Ik hoop dat ik niemand in de weg heb gezeten.
Lijkt dan toch echt op ene grafische kaart die de geest aan het geven is Dennis.. mooie beign van de race overigens, ik was al sneller dan Emile maar jij kwam vervolgens nog wel heel rap opzetten... :)
Koos
30 november 2008, 22:53
FOUTENFESTIVAL !!!
:angry: :cursing: :censored:
Als dat niet snel verandert, moet ik mij maar eens beraden over de nabije toekomst...
JohnV
30 november 2008, 22:54
Wat een race weer....
Gestart vanaf p6, omdat mark op het laatste moment wegviel.
De hele eerste stind lekker aan het vechten geweest met metname Rene. Ging prima, al moet ik wel mijn excuses maken aan een achterblijver in een groene bmw die ik raakte waardoor hij naast de baan schoot.
Vol goede moed de pit ingedoken, maar ik weet niet wat ik fout doe, maar ik kwam zelfs achter Kim terug die best een x aantal seconde achter me lag. Het moet haast wel dat een paar mensen geen banden hebben gewisseld! Is dit niet zo, dan doe ik echt iets fout :).
Anyway. De rest van de race lekker op p5 kunnen rondrijden doordat ik eerst Kim heb ingehaald en later Danny kon inhalen vanwege een spin van hem. Nog wel wat hectische momenten meegemaakt, metname met het inhalen van achterblijvers. Zelfs nog een keer van de weg geduwd, maar ik kan me voorstellen dat ze het onderhand beu werden. Imola en inhalen is echt een crime!!!
De laatste 100 m kreeg ik p4 nog in mijn schoot geworpen omdat fabian een stop en go kreeg.
Prima resultaat dus, maar wel een chaotische race.
Hekking
30 november 2008, 23:02
Wat een race weer....
Nog wel wat hectische momenten meegemaakt, metname met het inhalen van achterblijvers. Zelfs nog een keer van de weg geduwd, maar ik kan me voorstellen dat ze het onderhand beu werden. Imola en inhalen is echt een crime!!!
Dat was denk ik het momentje met mij in aqua minerale. excuus daar voor. Het complete verslag volgt nog, Stay tuned ;)
W@llierossi
30 november 2008, 23:04
Matig weekend, naar verwachting.
Kwalificatie miste ik minimaal 3 tiende seconden. Maar nadat ik eenmaal de goede flow had, werd ik elke ronde wel opgehouden door een inhalende Cup 600.
De start van de race was erg leuk treintje rijden met Roy, Alex, PP (en soms Jeroen :)). Totdat PP alex in de tamburello licht aanraakte, waardoor Alex precies voor mij tot stilstand kwam en ik vol erin vloog. Gelukkig niet al te veel schade, waardoor ik de eerste stint toch noch redelijk kon voltooien. Wel er nogal asociaal naastgezet door Ludo in Tosa (waarvoor dank... not).
Na een goede pitstop net achter Mark B en Chris op de baan. Mark ging als snel naar binnen (ik schoot wel door omdat ik hem net wilde inhalen, warning nr. 1) en Chris kon ik bij Tosa voorbij steken, waarbij de colision engine van GTR2 ervoor zorgde dat hij na licht contact spon (waarvoor mijn excuses Chris!).
Vervolgens door het verkeerd inschatten van een Dr.nl cup 600 over het witte vlak bij aqua minerale en warning nr. 2 was een feit. Omdat ik op P3 lag, besloot ik het tempo te drukken en de wedstrijd zonder stop en go uit te rijden.
Snel vergeten en op naar de volgende...
Robert Saalmink
30 november 2008, 23:06
LAPCHARTS (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081130_imola/index.html)
REPLAY EN LOGFILES (http://www.digitalracing.nl/zac5/20081130_imola/20081130_zac5_imola.rar)
En uiteraard staat alles al op de site verwerkt.
Mathijs: ik heb je niet zien joinen, maar we hebben niet iemand anders van de reservelijst gehad, we hadden 27 man... vreemd!
Marcel Groen
30 november 2008, 23:13
Zelden zo moe geweest na een race, die wagen was echt heel lastig te besturen... :blink: De kwalificatie ging met een positie 7 gewoon ronduit slecht, zoals wel vaker kreeg ik die wagen niet rond met weinig fuel. :huh1: De eerste stint van de race stelde ook helemaal niets voor, zelfs bijna mezelf kapot gereden op een laggende Danny, heel vreemd maar ineens stond die wagen van je stil voor mijn neus, gelukkig eenmalig. Wel iets schade opgelopen, gevolgt door een 360... :closedeyes: Teamie René was niet te volgen, maar omdat hij druk in de weer was met John Vissers kon ik nog redelijk bij blijven, vlak voor de pitstops ging ik René voorbij nadat hij en John Vissers door een reden veel tijd verloren. Tijdens de pitstops, tegelijk met het Skin Sense Racing team, deed de pitcrew waar ze dit seizoen ineens erg goed in zijn, de pitstop retesnel afhandelen, zelfs inclusief een kleine reparatie! :) Ik kwam vlak voor Fabian de Jong de baan weer op, uiteindelijk reed ik zelfs rond op P2! WTF?!? Een positie die ik zwaar heb moeten verdedigen met Fabian in mijn nek, erg lastig, maar het is gelukt, P2 dus, hahahaha! :D
Dix5
30 november 2008, 23:13
Qali: Ging redelijk kon alleen net niet onder de 1.48 duiken.
Race: In het begin een rustiger tempo gereden heb wat mensen voorbij laten gaan en aangesloten bij een groepje achter Emile. Helaas veel kleine foutjes gemaakt en plaatsen verloren. :( Na de pit stop het tempo verhoogd een paar leuke gevechten gehad. Excuus nog voor die tik Wouter je remde net iets te vroeg had ik niet op gerekend. Op jacht gegaan naar Chris liep redelijk snel op hem in maar kon niet bij hem komen door kleine foutjes en de Cup 600 die voorbij kwam. In de laatste ronden nog een gevecht geleverd met Wouter die mij in de laatste bocht een tik gaf maar keurig mijn plaats terug gaf. :thumbup:
Al met al het had beter gekund maar ik ben niet ontevreden. :)
Op naar de volgende race.
Bramzel
30 november 2008, 23:14
Wederom een mooie uitslag zeg :D
paulpeter
30 november 2008, 23:16
Niet echt de beste race van het seizoen. Kwali ging redelijk. Toch een 46'er eruit weten te persen. Maar Roy en Alex waren net wat te snel.
Start van de race leuk treintje met Roy en Alex, waar later Guyon en Jeroen ook bij kwamen. Alex probeerde uit alle macht Roy in te halen, maar lukte helaas niet. Kwam wat sneller rechte stuk op en zette hem er in de eerste bocht langs. Helaas raakte we elkaar lichtjes en dat was genoeg om hem in de rondte te doen gaan. Helaas was dat dus alleen recht voor Guyon. Waardoor beide dus schade opliepen.
Daarna geprobeerd Roy bij te benen tot aan de stop, echter liep het niet echt vlotjes. Roy besloot wat vroeger naar binnen te gaan toen het Cup600 geweld kwam. Dat kwam mij helaas duur te staan. Maakte eerst een foutje in Acque Minerale toen net een hele trein aankwam. Vervolgens stond Ludo overdwars in T1 waardoor ik door het grind moest. Koste allemaal veel tijd, waardoor ik een seconde of 13 achter Roy terug uit de pits kwam. In het begin nog iets kunnen dichten, maar de snelheid kwam er niet echt goed uit vandaag.
Jeroen Ursem
30 november 2008, 23:17
Nou, mijn verslagje,
Kwali:
Ging redelijk eigenlijk, een 1:47.5, 4 tiendes achter P4, 6 tiendes voor P6, kon wel wat sneller, maar dat had niets uitgemaakt :)
Race:
Start ging lekker, Dick liet een flink gat achter me en ik kon het groepje voor me aardig volgen. Eerste rang op de actie voorin, waar Alex op een gegeven moment spinde, ik raakte hem en had daar wel wat schade aan over gehouden volgens mij. Kon niet meer mijn ronde verbeteren.
Eigenlijk contstant het gaatje achter me tussen Michel en mij proberen te houden, maar ik maakte teveel fouten, na de pitstops had ik het gat weer vergroot maar gooide het zo weer weg ook. Van P4 naar P6 ineens.. Dus ik weer er voor gaan zitten om naar P4 te rijden..
Op een gegeven moment raakt Michel voor me van de baan en vangt me mooi op wat even spannend was, helaas kwam daar ook de cup600 aanzetten wat toch wel heel lastig ruimte maken is als je toch echt in gevecht bent. Toen Michel in aanraking kwam met 1 van deze kon ik er weer langs om op jacht te gaan naar Peter, maar die dook ineens de pits in, P4 dus weer. Uitgereden verder zonder grote bijzonderheden.. was alleen wel KAPOT na de race, was echt aan het stampen de laatste 20 minuten :D
Robert Saalmink
30 november 2008, 23:24
Kwali uiteindelijk toch de 42-er gereden, drie tiende eraf was weer drie plekken winst maar dat heb ik niet meer geprobeerd, het ging niet echt lekker en veel verkeer :( helaas.
De race ging aardig, ik kwam goed van start en wist binnen een seconde of vijf van Kim te blijven, die iestje sneller was vooral de eerste paar ronden. Mijn strategie was om de tank helemaal leeg te rijden en dan te switchen naar soft slicks, dus ik heb een rondje of tien op P1 gereden zonder iemand tegen te komen, heerlijk! Helaas waren mijn medium's toen ook wel aardig op, dus ik maakte wel een paar foutjes hier en daar.
Toen de stop, ik kwam terug op de baan voor Niels op P9. Ik was wel sneller maar ik had daar dan wél een vrije baan voor nodig! Helaas best veel CUP400's die ik eerst even moest verschalken waardoor Niels tot een seconde of 1,5 kon naderen. Daarna kon ik tempo maken en de 12 seconden naar Kim dichtrijden, wat lukte maar wel mede dankzij een foutje van Kim. Daarna kwam Kim wat slechter de Alta uit dan ik en bij Rivazza was de klus geklaard en was P8 voor mij. Toen nog een stukje gaan shortshiften vanwege de brandstof, maar uiteindelijk had ik genoeg. Ik ben redelijk tevreden met P8, ik vind Imola een leuke track maar ik ga er maar niet snel genoeg.
Gerben
30 november 2008, 23:30
Even mijn verslag dan! Eerste zac overwinning!:thumbup:
Kwali: Had verwacht eigenlijk sneller te gaan dan een 41.1! En had al helemaal niet verwacht op pole te staan omdat Mark S. vanmiddag nog 40'ers reed op de server! Maar mijn eerste pole in de ZAC is een feit!:D
Race: Goede start, kon ietsjes weglopen van Ludo. Kon redelijk constant rijden maar 1 ronde voor mijn stop haald Ludo mij in na die $%^#^chicane waar hij veel harder doorheen kon dan ik en dus meer snelheid mee nam! Ziet er trouwens erg gaaf uit in de replay!!!(2100 ongeveer). Toen was Ludo mij voorbij maar ik kon direct weer aanhaken en bij de chicane opkomen rechte stuk maakte Ludo een foutje en ik kwam beter de chicane uit (ziet er ook vet uit in de replay!). Echter in de slipstream rijd ik zo naar Ludo toe, maar niet genoeg snelheid om hem ernaast te zetten achteraf. Ik probeer hem toch in te halen en ik raak Ludo terwijl die instuurt. Ludo spint, mijn schuld ik remde te laat:blushing::blushing::blushing:. Excuses aan Ludo, was echt niet mijn bedoeling je eraf te tikken:(.
Na mijn stop had ik 6 seconden voorsprong op Nr2 terwijl ik bij de stop zelfs mijn auto liet repareren!:thumbup: Die voorsprong breidde ik uit naar 8-10 seconden en daarmee doorgereden! Echter GTRxd was bij mij na de kwali uitgevallen, dus ik wist niet wat de max aantal ronden was. En in de 43'e ronde zag ik dat ik binnen de tijd deze ronde zou afmaken! Echter had ik maar voor 43 rondjes benzine mee en dan zou ik een 44'e ronde dus niet redden. Ik had 10 seconden voorsprong op nr2, Marcel dus. Ik de laatste ronde heel langzaam gereden, zelfs een F430 voorbij gelaten weer. Resultaat, 77 minuten en 148 duizendsten totale racetijd en 7 tiende voorsprong op Marcel en P1 voor mij!!!:lol::lol::lol: Volgende keer toch maar voor een rondje extra meenemen!
Roy congratz met je overwinning!
Op naar de volgende!
Peter
30 november 2008, 23:38
Nou mijn verhaaltje dan, en dat wordt een lange :laugh:
Had dus van te voren helemaal niet geoefend dus redelijk basis setup gebruikt.
In het begin even wennen maar ging niet eens heel slecht al was de kwalificatie tijd niet al te best. Emile dook er nog onderdoor in de laatste minuut, starten dus van P9. Op zich geen probleem, in de race kan ik meestal wel naar voren rijden...
Na de start meteen de druk bij Emile er flink opgegooid aangezien ik weet dat Emile zelden fouten maakt en zeer goed kan verdedigen. en dat heb ik gemerkt. :thumbup: Wat dus volgde was een briljant gevecht tussen Emile, ikzelf en Dick en Dennis die zich er ook nog mee kwam bemoeien. ging op het scherpst van de snede maar ik kwam er niet langs. Emile, echt complimenten voor je verdedigende werk want je bent echt moeilijk in te halen. uiteindelijk buitenom geprobeerd in Piratella maar dat ging niet helemaal goed en ik kreeg een klein zetje waardoor ik er even af ging.. al met al dus veel tijd verloren met dat gevecht, ik zag Michel ook snel aan de horizon verdwijnen en die wilde ik toch wel gaan pakken. Had van tevoren al bedacht om redelijk vroeg te stoppen, ronde 17-18 en daarmee wat plaatsen proberen te winnen...
Michel stond toen ook binnen en waar hij eerst nog bijna 20 seconden voor lag reed ik vlak achter hem de baan weer op.. even geen druk gezet want Jeroen zat er maar een 6-7 seconden voor en ik wilde graag dat we die bij zouden gaan halen... dat lukte niet echt totdat Jeroen een foutje maakte, en later nog 1 en vervolgens maakt ook Michel een foutje en lag ik dus op een mooie P4. Met de pitstop dus wel Emile en Dick weten te pakken, die stops gaan altijd lekker bij mij... weer veel tijd mee gewonnen vandaag...
Maar toen, in ronde 35 had ik wat ruimte en keek ik op mn dataschermpje..
#$@%#$!^$%^&@$%@ allemachtig wat een blunder.. Te weinig benzine :dots::blink: Echt wat heb ik lopen schelden :blushing:
Ik had al zo'n vermoeden dat vanavond de foutjes van mensen invloed gingen hebben op de uitslag (leek ook zo te gaan met Jeroen en Michel achter mij door kleine foutjes ;) ) maar ik maakte de fout dus al voor de race was begonnen... Mede daardoor toch een P4 weg gegeven en dat doet pijn...
Uiteindelijk nog wel op P6 geeindigd wat zeker niet slecht is voor een race zonder enige voorbereiding maar het had gewoon beter gekund...
Overigens heb ik zelf niet veel last gehad van Cup600, maar wel een paar keer extra wijd moeten gaan om contact te vermijden. Maar daar is het Imola voor dus mij hoor je niet klagen... Wel een hele mooie race gehad waar voor mij echt alles inzat! Mooie gevechten, mensen in de pit voorbijgegaan, geraced tegen mensen op een afstandje (op tijd dus) en uiteindelijk te weinig fuel hebben en dus nog een splash'n dash moeten doen.... Super!!
nu ik weet dat ik dus best voorin mee kan komen ga ik toch maar proberen om voor de race op Donington vrij te krijgen want wil nu geen race meer missen.
nou toedels, ik ga het vliegtuig naar Sebring pakken om de Audi in ontvangst te nemen namens het team en lekker te gaan testen. :D
Jeroen Ursem
30 november 2008, 23:44
Ik vroeg me al af waarom je weer naar binnen ging :) Had nog wel een leuk gevecht kunnen worden denk ik, jammer :unsure:
Hekking
30 november 2008, 23:52
Dan mijn verslag:
Ik kom tegen 6 uur thuis om vervolgens me pc aan te slingeren. Doet internet het niet, Tele 2 onbereikbaar en ook de telefoon lijn was dood.
'Tele 2, We're sheep !!:censored:' Eerst wat gegeten en maar blijven proberen internet op te komen. Rond kwart over zeven de moet maar opgegeven en een filmpje aan gezet. Toen eigenlijk per ongeluk rond half acht op de digitalracing snelkoppeling geklikt en voila, hij deed het weer. Toen gauw gejoined en gaan trainen met me quali setup. Het wou niet echt lukken en kwam maar moeizaam de 1.48 in.
In de kwalificatie ook maar slecht op gang gekomen en een matige 1.48.8xx gereden goed voor P7.
De race begon hectisch met me team maat voor me, die liet me vrij snel gaan en Emile kon m'n tempo niet volgen. Jeroen reedt toen al stevig weg en ik kon hem nauwelijks bij houden. Toch maakt hij wat fouten en raakte schijnbaar betrokken bij een incident. Ik naderde tot op een paar seconden maar kon geen aanval doen. Toen zoals geplant vrij vroeg gaan pitten. Tot m'n verbazing was Peter heel snel klaar met z'n pitstop en hij sloot twee seconden achter me aan. Jeroen reedt toen tien seconden voor me maar maakt later een paar fouten. Ik rijdt Jeroen tijdens zijn uitstapje voorbij maar dat feest duurt niet lang. Ik raak een keer van de baan en Peter steekt mij voorbij, ik kom voor Jeroen's neus de baan op en houdt daar de binnenkant. Dat was net de plek waar jeroen dacht te gaan rijden en zie hem hard in de remmen gaan. Een paar rondes later heb ik op de zelfde plek voor Tosca een aanrijding met een C600 en ga daar zo'n beetje op twee wielen de bocht in. Het verbaasde me dat de auto nog heel was maar Jeroen raast voorbij. Toen nog wel ge vijf ronden voor het einde tot op anderhalve seconde genaderd op hem maar toen nog een tik gehad van Robert die rechtdoor gleed.
Al met al een bewogen race op deze kartbaan maar tevreden met deze P 5 :thumbup:
Robert Saalmink
30 november 2008, 23:52
Ik wil bij deze Gerben nog even persoonlijk bedanken voor het beperken van het aantal ronden tot 43, namens mij en mijn brandstoftank :p
Peter
30 november 2008, 23:55
ja idd jammer, je was echt wel iets sneller.. Leuke stand overigens..
Mooi dat ik toch nog op P4 in het kampioenschap sta, maar direct daarachter zitten wel Jeroen en Michel.. Het lijkt erop dat Roy, Paulpeter en Guyon om de eerste 3 plaatsen gaan vechten en wij met zn 3en om de plekken daarachter.
Je weet het nooit natuurlijk en er kan maarzo iemand zich in de strijd gaan mengen maar ook in de races lijkt het erop dat wij de duels gaan uitvechten.
Nu moet alleen Mathijs ook punten gaan scoren want zo schiet het voor het team kampioenschap niet echt op nog...
Mossel
30 november 2008, 23:57
Even mijn verslag dan! Eerste zac overwinning!:thumbup:
Kwali: Had verwacht eigenlijk sneller te gaan dan een 41.1! En had al helemaal niet verwacht op pole te staan omdat Mark S. vanmiddag nog 40'ers reed op de server! Maar mijn eerste pole in de ZAC is een feit!:D
Race: Goede start, kon ietsjes weglopen van Ludo. Kon redelijk constant rijden maar 1 ronde voor mijn stop haald Ludo mij in na die $%^#^chicane waar hij veel harder doorheen kon dan ik en dus meer snelheid mee nam! Ziet er trouwens erg gaaf uit in de replay!!!(2100 ongeveer). Toen was Ludo mij voorbij maar ik kon direct weer aanhaken en bij de chicane opkomen rechte stuk maakte Ludo een foutje en ik kwam beter de chicane uit (ziet er ook vet uit in de replay!). Echter in de slipstream rijd ik zo naar Ludo toe, maar niet genoeg snelheid om hem ernaast te zetten achteraf. Ik probeer hem toch in te halen en ik raak Ludo terwijl die instuurt. Ludo spint, mijn schuld ik remde te laat:blushing::blushing::blushing:. Excuses aan Ludo, was echt niet mijn bedoeling je eraf te tikken:(.
Na mijn stop had ik 6 seconden voorsprong op Nr2 terwijl ik bij de stop zelfs mijn auto liet repareren!:thumbup: Die voorsprong breidde ik uit naar 8-10 seconden en daarmee doorgereden! Echter GTRxd was bij mij na de kwali uitgevallen, dus ik wist niet wat de max aantal ronden was. En in de 43'e ronde zag ik dat ik binnen de tijd deze ronde zou afmaken! Echter had ik maar voor 43 rondjes benzine mee en dan zou ik een 44'e ronde dus niet redden. Ik had 10 seconden voorsprong op nr2, Marcel dus. Ik de laatste ronde heel langzaam gereden, zelfs een F430 voorbij gelaten weer. Resultaat, 77 minuten en 148 duizendsten totale racetijd en 7 tiende voorsprong op Marcel en P1 voor mij!!!:lol::lol::lol: Volgende keer toch maar voor een rondje extra meenemen!
Roy congratz met je overwinning!
Op naar de volgende!
gefeliciteerd ! had de C6R verwacht voor de overwinning en zoals je vanmiddag reed :rolleyes: ... naja flink tempo gevonden dus :thumbup: had een leuke race kunnen worden maar ja.... heb niet al te veel achterstand zie ik
Joost van den Heuvel
1 december 2008, 00:00
Gefeliciteerd Gerben!
Geeft me ook weer moed om te zien dat het niet helemaal aan mezelf ligt dat de MC12 in de race niet echt snel is op Imola.
Roy Visser
1 december 2008, 00:17
Wat een race :)
Qualificatie:
Best een heftige strijd met mezelf om de wagen goed en correct over het circuit te sturen, heel vaak in rondjes erg veel gras meegepakt, die ik gelijk afkapte daarna. Het is echt een flow die je moet hebben, als je ergens in het begin gras pakt, dan pak je ze overal lijkt wel. Maar toen toch eindelijk, het rondje der rondjes, overal super correct doorheen, en ik schrok ook enorm toen ik zag dat ik bij T2 in ene meer als een halve seconde eronder zat, ik snapte niet hoe dat kon, en werd voor het eerst sinds tijden weer eens zenuwachtig, en remde hierdoor voor de laatste chicane veel te vroeg. Over start finish was ik bang dat ik hierdoor zeker een aantal tiendes verloren was, maar 1.46.4** was toch echt superimpressive, gelijk aan mijn PB. (Al zat er dus voor me gevoel nog wat ruimte in) Daarna ging Alex direct naar buiten, en nog net 2 seconde voor de volgende sessie pakt hij mijn Pole af! Wel super tevreden met mijn eigen tijd overigens :)
Race:
Alex liep in het begin licht uit, maar dit was geplant omdat ik eigenlijk alleen fuel wilde gaan tanken tijdens de pitstop. Banden sparen dus. Maar al gauw maakt Alex een foutje, en steek ik hem er buitenom langs vlak voor de Acqua minerali. Hierna een goed potje blok werk verricht, aangezien alex nooit een kans heeft gehad hem er langs te steken in de 8 rondes dat hij erachter zat. Nadat alex wegviel nam PP zijn positie over, maar ook hij kwam er niet langs. Toen de eerste Cup600 in beeld kwam naar binnen gedoken voor fuel, en toch ook banden, aangezien ik toch voor PP lag. Hierna als een malle rondgereden, en mensen ingehaald voor positie, en had zodoende 13s voorsprong op PP toen hij de pits uit kwam, kon het gat mooi controlleren, en met al het Cup600 geweld en 2 vechtende Supervise Porsches voor me neus, uiteindelijk toch 9s over gehouden op S/F. Al had de race geen ronde langer moeten duren, want dan had ik zeker langs de Supervise wagens gewilt, dit koste me erg veel tijd.
maar gelukkig wel me winning streak op imola weten te behouden, en een mooie overwinning te pakken, en de leiding in het teamkampioenschap ook teruggepakt. Op naar magny!
en uiteraard Gerben, gefeliciteerd met je eerste ZAC overwinning!
Mark B
1 december 2008, 09:34
Snel vergeten deze race :(
Kwalie:
Toch een PR gereden. Kwam op een 1:49.0xx waar een 1:48.6xx zeker tot de mogelijkheden behoorde. Helaas werd het wat druk op de baan en had ik wat last van warpende wagens :(. Toch redelijk tevreden met mijn tijd, hoefde niet achteraan te beginnen :)
Race:
Begon de race erg voorzichtig en kon mooi mee komen in het groepje voor/achter me :)
Werd op een gegeven moment ingehaald door Dick die er volgens mij voor over het gras moest? Schrok er van aangezien ik het daar totaal niet had verwacht aan de binnenkant.
Vervolgens tijdje achter Chris gereden totdat ik ging pitten.... en toen begon het gezeik...
Kwam goed aan, deed alles prima, wilde wegrijden en... spinde ik in de pit! Vervolgens sta ik vast tegen de muur en kon kant op (ja automatische piloot in de pit, wist niet dat dit uit kon:innocent:)
Beetje heen en weer gehengeld en kwam in een gat de baan weer op.
Dit gat bleef tot het einde zo.... al met al, uitgereden en op naar Donnington (Magny Cours moet ik helaas laten schieten..).
Pluspuntje: Weet dat ik nu niet meer hopeloos achteraan rij en dat mijn tempo beetje bij beetje beter wordt. Rij er eindelijk "tussen" en weet dus dat ik elke race in een gevecht kom en soms wel eens een paar punten kan sprokkelen en hiermee kan helpen voor het teamklassement :thumbup:
Kim Van Der Stichelen
1 december 2008, 15:57
Zoals we al eerder hadden aangekondigd, zou Imola een zware brok worden voor ons. De MC12 werkt hier totaal niet. Dat hield onder andere in dat ik pas toen de quali startte voor het eerst softs onder de wagen liet monteren. Ik was al lang blij dat ik niet laatste stond, al was ik met de tijd van 42.8 wel teleurgesteld. Met 50L in de tank en mediums eronder ging ik even snel als dat tijdens de testen. Maar goed, we gingen racen.
Omdat de bandenslijtage enorm meeviel voor zo warm te zijn en Pirelli's eronder te hebben, nam ik de gok op één setje de race uit te rijden.
Na de start liep het groepje voor me weg, tot een 11 tal seconden bij de stop. Achter me reed Robert op een 6 tal seconden.
Ik dook de pit in, en schrok me rot dat ik direct om het hoekje stond. Ik miste bijna de box, en in alle verwarring drukte ik 2x op ignition, waardoor ik een seconde of 3 verloor. Toen ik de pit uitreed, had ik John achter me, en Danny en Ludo een paar seconden voor me. Eigenlijk was ik toen al tevreden, had een goeie eerste stint gereden op med/med en de korte stop won me 20 seconden en 2 plaatsen.
Al snel had ik John achter me en die was onhoudbaar, paar ronden na de stop was hij me voorbij. Toen kwam er een Dynamic C6R, die me gelijk ook voorbijging, maar een foutje in Alta maakte waardoor ik een kans zag hem weer te pakken. Helaas voor mij was dat niet naar de zin van Rene of Marcel, die even ging kijken hoe ver ik me zou laten wegdrukken. Toen met de linkerkant in de graskant zat ben ik maar gaan remmen en de Corvette verdwijn langzaam uit het zicht.
Toen ging Robert pitten en reed ik 8ste. En ach, Robert houd ik wel achter me, die heeft 10 seconden achter en heeft vast ook geen banden gewisseld. Helaas. Een MC12 op versleten meds heeft geen kans tegen een 575 op verse softs. Ik heb alles geprobeerd om sneller te gaan, wat me alleen maar tijd kostte. Ik ging zelfs bijna de muur in bij uitacceleren van de Villeneuve waardoor Robert onder m'n spoiler zat. Een paar bochten later was het gebeurd, en lag ik 9de.
Wel gaaf om zien dat je soms een gokje kunt wagen dat toch goed uitpakt. Mooi gedaan Robert :)
Dat was wel al in ronde 40, dus toen gebeurde er niks meer, op de tyres worn boodschap die ik kreeg na de finish :cool:
Robert Saalmink
1 december 2008, 17:20
Toen nog wel ge vijf ronden voor het einde tot op anderhalve seconde genaderd op hem maar toen nog een tik gehad van Robert die rechtdoor gleed.
Dit kan ik me niet herinneren Michel, weet je nog op welk punt dat ongeveer was?
Hekking
1 december 2008, 19:15
Dit kan ik me niet herinneren Michel, weet je nog op welk punt dat ongeveer was?
Tosca ronde 38 gok ik. Daarna bleef je achter Jeroen aan rijden
Edit: Replay punt 4614. Nadat ik de replay heb bekeken wil ik je niet als oorzaak van het incident aanwijzen. Ik stuur daar zelf ook vrij strak in:blushing:
Robert Saalmink
1 december 2008, 19:45
Ik zat toen al op shortshiften en fuel saving denk ik, dus ik vond het al raar als ik op dat moment een rare move had gemaakt. Ik zal het ook nog even bekijken.
Danny Kappen
1 december 2008, 22:17
Over mijn race kan ik kort zijn: hopeloos, irritant, traag en moeilijk. De auto was onbestuurbaar en het tempo was om te janken. Ik heb de wagen 1x rond gezet bij het uitkomen van de alta en ik ben nog een keer rond getikt door een cup400 (dank daarvoor), waardoor John mij voorbij kon. Verder de hele 2e stint geshortshift vanwege een benzinetekortje en her en der nog wat foutjes gemaakt. Snel vergeten...
@ Ludo: sorry voor dat tikje in tosa, was niet de bedoeling uiteraard, heb daarna bewust gewacht om je er weer voorbij te laten. Hopelijk heb je er niet al teveel tijd verloren.
En natuurlijk de felicitaties aan Gerben en Roy :)
LUDO-B
1 december 2008, 22:19
Over mijn race kan ik kort zijn: hopeloos, irritant, traag en moeilijk. De auto was onbestuurbaar en het tempo was om te janken. Ik heb de wagen 1x rond gezet bij het uitkomen van de alta en ik ben nog een keer rond getikt door een cup400 (dank daarvoor), waardoor John mij voorbij kon. Verder de hele 2e stint geshortshift vanwege een benzinetekortje en her en der nog wat foutjes gemaakt. Snel vergeten...
@ Ludo: sorry voor dat tikje in tosa, was niet de bedoeling uiteraard, heb daarna bewust gewacht om je er weer voorbij te laten. Hopelijk heb je er niet al teveel tijd verloren.
En natuurlijk de felicitaties aan Gerben en Roy :)
Had het door dat je wachtte, dank daarvoor Danny.:thumbup:
Flyer
2 december 2008, 00:11
Hier het verslag van de Supervise Racing rijders.
Ludo Bleys zijn verslag: DE GEMISTTE KANS.
Quali ging aardig, had eigenlijk wel een 1.40.XXX verwacht maar helaas. P3 was het resultaat met 0.06 achter de pole.
De race begon voor mij vanaf P2 door het wegvallen van Marc Schuttehelm. Ik bleef aardig achter Gerben rijden zonder veel moeite te doen, ideaal om mijn banden te sparen en wachten op en foutje van Gerben. Ook Fabian kon ik aardig afhouden achter me. Een paar ronden voor het pitten wou ik een eerste aanval plaatsen op Gerben en dat lukte me. P1 in een ZAC race, dit is geschiedenis.
Maar het duurde helaas niet lang. In de eerste bocht na S/F kreeg ik een tik van Gerben en ik ging rond, weg P1 en wat erger was ook een dikke 15 seconden. Terug de wedstrijd aangevangen op P7 of P8. Dit was echt balen, ik had echt een goed gevoel in deze wedstrijd. Dan maar als P7 de pit in, dit ging redelijk snel.
Ook weer op P7 de pit weer uit en Danny kunnen voorblijven met pit uitrijden. Weer een plaatsje gewonnen. Dit was het moment om alles er eens uit te halen en ik reed langzaam maar zeker het gat naar de top dicht. Nog enkele die moesten pitten en ik reed rond op P4.
Op het einde van de race nog naar P3 gereden omdat Fabian nog een foutje maakte voor me. De wedstrijd duurde net een rondje tekort om nog een aanval op Marcel en Gerben te plaatsen. Ik eindigde op een seconde van de winnaar Gerben. Door dat ene tikje van Gerben (verlies van een dikke 15 seconde) werd ik derde in plaats van 1. Jammer.
Er is wel 1 troost, ik had de snelste raceronde.
Chris Zijlstra doet verslag van zijn race:
Quali: Deze viel ontzettend tegen, ongeveer 2 weken geleden voor het laatst op Imola gereden waarbij ik een hoge 47'er kon rijden. Gisteravond echter kon daar op geen enkele manier bij in de buurt komen.
Race: Aanvankelijk kon ik moeilijk in mijn ritme komen waarbij ik de nodige foutjes maakte. Samen met Angelo nog een poosje om de rode lantaarn gestreden en na een rondje of 8 toch mezelf weer hervonden.
Mede door de fouten van anderen zat ik net voor mijn stop op P8 en een seconde of 15 achter mijn teammaat Emile. Tijdens mijn pitstop iets tijd verloren en in de laatste 25 minuten van de race het gat dicht kunnen rijden.
Ik was me er niet van bewust dat we al in de laatste ronde zaten en in de Variante Bassa wist ik hem eindelijk voorbij te steken waarna de race meteen werd afgevlagd, na een nachtje slapen beetje gemengde gevoelens hierover, had hem graag de kans op een revanche gegeven.
P7, ik had er meer van verwacht maar gezien de quali en het begin van de race mag ik absoluut niet mopperen.
Emile van der Stel:
In de kwalificatie verrastte ik mezelf een klein beetje. Weinig getest en dus gerekend op een achterhoede plaatsje, maar zowaar reed ik een redelijke tijd. Ik stond zelfs voor teamgenoot Chris Zijlstra.
Na de start kon ik aardig aanhaken bij de twee TCF Ferrari's van Dick Bos en Michel Hekking. Dick kon ik uiteindelijk passeren, maar de druk van achteren kwam van Peter van de Kolk. Lange tijd een gevecht op het scherpst van de snede moeten voeren met Peter. Leuk. Dit kostte wel veel tijd waardoor Michel uit kon lopen. Een paar kleine foutje kon ik niet voorkomen. Vaak veroorzaakt doordat ik plaats wilde maken voor snellere deelnemers uit de Cup600 klasse of de koplopers in de Cup400 klasse. Na een pitstop die iets te lang duurde, opweg gegaan voor de laatste fase van de race. Voor me uit was er een te groot gat. Teamgenoot Chris kwam van achteren opzetten. De laatste 15 minuten samen opgereden en ondanks dat Chris sneller was kwam hij er niet voorbij tot de laatste ronde, de laatste bocht. Dat het afpakken van de zevende plaats zijn contractbesprekingen voor volgend seizoen niet ten goede komt mag duidelijk zijn!
Quizmaster
2 december 2008, 13:28
Dat het afpakken van de zevende plaats zijn contractbesprekingen voor volgend seizoen niet ten goede komt mag duidelijk zijn!
...:blushing:
Roy Visser
2 december 2008, 13:46
volgens mij werden er ook een paar tikjes uitgedeelt emile, ik zou de schade van zijn salaris aftrekken!
was wel mooi om te zien :thumbup:
Robert Saalmink
2 december 2008, 14:02
Ik heb bij het bekijken van de replay zitten genieten van de CUP400, in het eerste deel van de race vooral. Gewoon vijf auto's die om de leiding zitten te vechten, ronde na ronde. Geniaal!
paulpeter
2 december 2008, 15:33
Ik heb bij het bekijken van de replay zitten genieten van de CUP400, in het eerste deel van de race vooral. Gewoon vijf auto's die om de leiding zitten te vechten, ronde na ronde. Geniaal!
The Roy Visser train:laugh:
Roy Visser
2 december 2008, 15:53
The Roy Visser train:laugh:
Visser-File :D
dit geeft het wel een beetje aan :
Roy Visser +0,117 Alex Ott +0,084 Paulpeter Kroon +0,504 Guyon Waltmans +0,385 Jeroen Ursem
5 autos binnen 1.1 seconde :thumbup:
Quizmaster
2 december 2008, 18:05
volgens mij werden er ook een paar tikjes uitgedeelt emile, ik zou de schade van zijn salaris aftrekken!
was wel mooi om te zien :thumbup:
:no: ssssssttt
Robert Saalmink
3 december 2008, 00:54
Voor de mensen die van een beetje lezen houden, het raceverslag is weer voltooid en staat online.
Na het seizoen in bundelvorm te koop bij ondergetekende voor een zacht prijsje ;)
Joost van den Heuvel
3 december 2008, 15:23
Mooi verslag weer. :)
Kim Van Der Stichelen
3 december 2008, 15:37
Voor de mensen die van een beetje lezen houden, het raceverslag is weer voltooid en staat online.
Na het seizoen in bundelvorm te koop bij ondergetekende voor een zacht prijsje ;)
over te koop gesproken, wanneer ga jij nu het geld voor de ucp-pirelli-kalenders storten? Je hebt ze gekregen want ze hangen in jullie motorhome :)
Marcel Groen
3 december 2008, 15:56
Quotes van rijders, dat doe ik wel vaker :) Volgende keer mag jij, Marcel. Als je tenminste zoet bent :P
Toppie! :D
Robert Saalmink
3 december 2008, 17:33
over te koop gesproken, wanneer ga jij nu het geld voor de ucp-pirelli-kalenders storten? Je hebt ze gekregen want ze hangen in jullie motorhome :)
De deal was dat er geen Belgische vrouwen op zouden staan... :innocent:
Roy Visser
3 december 2008, 18:16
De deal was dat er geen Belgische vrouwen op zouden staan... :innocent:
belgische vrouwen zijn sexy robert, en niet alleen vanwege hun accent ;)
CuqeBaqer
18 december 2008, 20:08
Kalender van K3. :surrender:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.